Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145204 kertaa)

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #120 : 22.05.2015 11:38:23 »
Jee, nyt löytyi uusi "rakkaus" tv-sarja maailmasta, kun torstaina alkoi Diana Gabaldonin kirjasarjaan perustuva brittiläis-amerikkalainen tv-sarja näkymään myös Suomessa. Ainakin alku mielestäni hyvä, sillä olen kriittinen ton sarjan suhteen, koska kuitenkin ne kirjat on ihan mahtavia. Ja aika uskollisia ainakin alussa omasta mielestä kirjan alkuun nähden. Tosin ei mikään ihme, että ikäraja K-16. :D Olenkohan siis ainoa, joka katsonut Outlander -MatkantekijääYleltä tai muutoin. Tiedän sen verran, että ainakin näytetään kerran viikossa torstaisin, ainakin tämä ykköskausi, joka perustuu sarjan 1. kirjaan, mutta toinenkin kausi (perustuen 2. kirjaan)on näytetty/näytetään parhaillaan ainakin UK/US-akselilla. Näyttelijävalinnat mielestäni ainakin alun perusteella osuneet aika nappiin, varsinkin Clairen ja Jamien hahmojen valinnat sekä sen lisäksi rakastan sitä sarjaa jo nyt, koska mielestäni turhan vähän Skotlantiin/Ylämaahan sijoittuvia sarjoja on olemassa, jossa vielä käytetään myös englannin lisäksi gaelin kieltä ja oikin vahvaa skottimurretta. :D

Heii, mäkin olen katsonut Outlander -Matkantekijä-sarjaa ja ihastunut ♥
Tutustuin sarjaan jossain päin nettiä aivan sattumalta viime syksynä.  Katsoin kaikki 1. kauden kahdeksan ensimmäistä jaksoa midseason-taukoon (joka muuten kesti syntisen pitkään, noin puoli vuotta... murh) saakka melkein yhdeltä istumalta, koska Skotlanti on aina ollut rakkaus. Plussana vielä historian -etenkin 1700-luvun- mukaan tuominen  ;) . 1. kausi siis tosiaan jatkui viime kuussa ja päättynee tässä lähiaikoina. Taisi vielä ainakin 3 (?) jaksoa olla kuudestatoista näyttämättä. Toinen kausi ei siispä vielä ole tullut, mutta ilmeisesti kuvaukset on aloitettu tai aloitetaan aivan piakkoin. Odotan innolla :) Muttah siis... aloitin sarjan katselun tosiaan nyt alusta ja päätin katsella sen loppuun Suomen tahdissa Yleltä. 

Joo, tykkään myös näyttelijävalinnoista. Taitavia ja uskottavia näyttelijöitä, jotka suoriutuvat oikein mallikelpoisesti rooleissaan. Ja onhan sitä silmänruokaakin... Jamie ::)

Suosittelen todellakin sarjaa kaikille - etenkin niille, joita kiinnostaa historia ja Skotlanti :) Sen voin sanoa, että sarja paranee edetessään oikeastaan koko ajan.


Itse löysin tämän sarjan vasta (en ole kirjoja lukenut), mutta hurahdin samantien. Skotlanti ja skottiaksentti <3 Kaikki historialliset sarjat ovat aina olleet makuuni, ja varsinkin romanttiset sellaiset. Ja tosiaan, Jamie on kyllä häkellyttävän kuuma ;)

// Missähän tätä pystyisi netissä enkuksi katsoa rekisteröitymättä ja maksamatta?
« Viimeksi muokattu: 22.05.2015 11:52:25 kirjoittanut Isilwen »
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #121 : 22.05.2015 12:34:30 »
Jee, nyt löytyi uusi "rakkaus" tv-sarja maailmasta, kun torstaina alkoi Diana Gabaldonin kirjasarjaan perustuva brittiläis-amerikkalainen tv-sarja näkymään myös Suomessa. Ainakin alku mielestäni hyvä, sillä olen kriittinen ton sarjan suhteen, koska kuitenkin ne kirjat on ihan mahtavia. Ja aika uskollisia ainakin alussa omasta mielestä kirjan alkuun nähden. Tosin ei mikään ihme, että ikäraja K-16. :D Olenkohan siis ainoa, joka katsonut Outlander -MatkantekijääYleltä tai muutoin. Tiedän sen verran, että ainakin näytetään kerran viikossa torstaisin, ainakin tämä ykköskausi, joka perustuu sarjan 1. kirjaan, mutta toinenkin kausi (perustuen 2. kirjaan)on näytetty/näytetään parhaillaan ainakin UK/US-akselilla. Näyttelijävalinnat mielestäni ainakin alun perusteella osuneet aika nappiin, varsinkin Clairen ja Jamien hahmojen valinnat sekä sen lisäksi rakastan sitä sarjaa jo nyt, koska mielestäni turhan vähän Skotlantiin/Ylämaahan sijoittuvia sarjoja on olemassa, jossa vielä käytetään myös englannin lisäksi gaelin kieltä ja oikin vahvaa skottimurretta. :D

Heii, mäkin olen katsonut Outlander -Matkantekijä-sarjaa ja ihastunut ♥
Tutustuin sarjaan jossain päin nettiä aivan sattumalta viime syksynä.  Katsoin kaikki 1. kauden kahdeksan ensimmäistä jaksoa midseason-taukoon (joka muuten kesti syntisen pitkään, noin puoli vuotta... murh) saakka melkein yhdeltä istumalta, koska Skotlanti on aina ollut rakkaus. Plussana vielä historian -etenkin 1700-luvun- mukaan tuominen  ;) . 1. kausi siis tosiaan jatkui viime kuussa ja päättynee tässä lähiaikoina. Taisi vielä ainakin 3 (?) jaksoa olla kuudestatoista näyttämättä. Toinen kausi ei siispä vielä ole tullut, mutta ilmeisesti kuvaukset on aloitettu tai aloitetaan aivan piakkoin. Odotan innolla :) Muttah siis... aloitin sarjan katselun tosiaan nyt alusta ja päätin katsella sen loppuun Suomen tahdissa Yleltä. 

Joo, tykkään myös näyttelijävalinnoista. Taitavia ja uskottavia näyttelijöitä, jotka suoriutuvat oikein mallikelpoisesti rooleissaan. Ja onhan sitä silmänruokaakin... Jamie ::)

Suosittelen todellakin sarjaa kaikille - etenkin niille, joita kiinnostaa historia ja Skotlanti :) Sen voin sanoa, että sarja paranee edetessään oikeastaan koko ajan.


Itse löysin tämän sarjan vasta (en ole kirjoja lukenut), mutta hurahdin samantien. Skotlanti ja skottiaksentti <3 Kaikki historialliset sarjat ovat aina olleet makuuni, ja varsinkin romanttiset sellaiset. Ja tosiaan, Jamie on kyllä häkellyttävän kuuma ;)

// Missähän tätä pystyisi netissä enkuksi katsoa rekisteröitymättä ja maksamatta?

Itsehän olen katsonut vidics.ch-sivustolta sitä, kuten myös muita elokuvia ja tv-sarjoja. Sieltä löytää aika paljon niitä ja kuitenkin laillistakin se on. Ehkä ainoa "ongelma" silloin, kun sieltä katselee, niin englanniksi tai muutamalla muulla kielellä puheet, joten tekstityksiä ei kyllä saatavilla. Ja ei vaadi rekistöröitymistä eikä se maksakaan. Se on vähän kuin urheilussa streamit, mutta käytännössä laatu ei välttämättä ihan niin hyvää kuin tv:ssä olisi, mutta lähelle pääsee, ainakin omasta mielestä, kun sieltä mm. Bonesia ja muita kiinnostavia sarjoja/elokuvia katsellut (koska eihän tietenkään useimmiten omia uusia kiinnostavia sarjoja näytetä Suomessa tv:ssä kuin vasta ehkä vuoden kahden päästä, jos silloinkaan). Esimerkiksi itsehän nähnyt jo koko tarjoolla olevan Murdochin murhamysteerin tapaukset, mutta eihän tietenkään Suomessa tuu kuin kesällä mahdollisesti 1-7. kautta uusintoina ja ehkä 8. kausi syksyllä, mutta toisaalta 9. kauden jaksoja nähnyt, mutta ehkä tää on vaan Suomen takapajuisuutta, että jaksoja pitää näyttää vuosien päästä, kun jopa Briteissä näytetään melkein heti USA:n jälkeen. Muutenkin ihmetellyt, miksi niitä uusintoja näytetään aina niin paljon Suomessa tv:stä, kun elokuviakin tulee pahimmillaan 3-4 kertaa samat puolen vuoden aikanakin saati vuodessa. Tosin Isä Matteon ne voisikin laittaa uudelleen tulemaan, mutta kai sekin turha toivo.

Ja onhan se Jamie kuuma. :D Mutta mä tykkään ihmeellisesti myös Dougalin ulkoisesta olemuksesta (joku siinä vanhassa skottijäärässä vetoaa), vaikka eilisessäkin jaksossa se oli vaan "ärsyttävä" jossain mielessä. Ja tää sarja opettanut vihaamaan Randallia, koska toki vihasin sitä kirjasarjankin perusteella, mutta tässä tv-sarjassa se on vielä ärsyttävämpi musta. Eniten kyllä mua YLE:n puolesta ärsytti, että todettiin vaan että tää "amerikkalainen" sarja, kun totuus on, että jos ois pelkästään Outlander amerikkalainen, niin ei taatusti ois näin hyvä kuin silloin, kun tässä kuitenkin brittiläis-amerikkalainen yhteistyö parhaimmillaan. Odotan myös 4. osaa tulevaksi, koska Diana Gabaldonkin esiintyy siellä eräänä naishahmona, mutta toisaalta on myös itse syynä siihen, että ainakin musta tv-sovitus on loistava. Ei tuskin kirjailija itse anna sarjankaan olla heikko, kun kirjatkin ihan mahtavia.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2015 12:44:11 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #122 : 22.05.2015 19:55:23 »
En ole katsonut Supernaturalista kuin noin kole ensimmäistä kautta, mutta sinänsä spoulerit eivät haittaa. Tämä on nimittäin valitettavasti yksi niistä sarjoista, joista haluaisin katsoa leikatun version: sellaisen, josta olisi poistettu pääjuoni, yli minuutin pituiset ihmissuhdekohtaukset ja kaikki ne kuviot, joissa kuumotellaan sitä kun joku on kuollut tai muka kuolee kohta, vaikka ei satavarmaan kuole kunnolla, koska päähenkilö. Pidän "monster of the week" -tyyppisistäjaksoista ja Supernaturalin idea on viihdyttävä, mutta pääjuonikuviot ovat tylsiä ja korneja.
Etpä olis paremmin voinu mun ajatuksia tiivistää Supernaturalista! Noi hemmetin isien etsinnät ja helvetit ja demonit ja diilit ja enkelit ja Luciferit sun muut vois vaan mennä pois häiritsemästä. Ykköskausi ei sinänsä ollu mikään päätähuimaavan hyvä, mutta se on mun lemppareita koska siinä on tähän mennessä ollu kaikista eniten noita oikeita metsästysjaksoja. Nykyään on vaan kaikkee ihmissuhdeshaibaa yms sälää tungettu niin joka väliin, että oikeesti yllätyn kun yhtäkkiä puskista tuleekin vanha kunnon monsterijakso. Okei, enkelit mä pitäisin, koska ilman Castielia (ja Gabrielia) olisin jo varmaankin jättänyt tän sarjan lopullisesti kesken.

Supernaturalinhan piti loppua kolmoskauteen, kun Dean joutui helvettiin. No, en ehkä olis halunnu että siihen olis se jääny, vaan kuten jo sanoin aiemmin niin vitoskausi olis ollu täydellinen loppu sarjalle. Ekoilla kausilla hahmojen kuoleminen (varsinkin Deanin ja Samin siis) oli oikeesti vakavasti otettava juttu, mutta nyt kaikki on kuollu jo niin monesti, että ei siinä enää mitään kuumoteltavaa oo. Kuitenkin ne taas joku mystinen voima, josta ei oo kellään mitään hajua, palauttaa henkiin. Mutta joo pakko tota vaan on kattoa.
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #123 : 22.05.2015 21:35:11 »
Outlanderia oon seurannut miekin. Ostin joskus Muukalainen-kirjan ihan sattumalta, koska kansi kiinnosti ja hitto kun se oli hyvä. Tykkään sarjastakin, kun seurailee kirjaa mukavan uskollisesti ja skottiaksentti ♥ Mulla on ollut aikalailla aina heikko kohta skottiaksentin ja gaelin suhteen, joten on kyllä aika herkkua kuulla sitä kerrankin jossain sarjassa. Näyttelijävalinnoista tykkään kyllä ihan älyttömästi, Jamien näyttelijä on aikalailla tismalleen sellainen, jollaiseks olin Jamien kuvitellutkin ja Caitriona on vaan mun mielestä täydellinen Claire.

Lainaus
Ihan ekana: toivottavasti en oo ainoo, jota ärsyttää ihan sikana, ettei skottien puhetta suomennettu muuten kuin enkku!
Mua ärsyttää tää kanssa, mutta oon hyväksynyt sen sillä, että milläs hitolla Claire sitä gaelia ymmärtää, kun sarja on kuitenkin tavallaan Clairen näkökulmasta ja kirjassakaan niitä ei oltu käännetty sen tarkemmin, kun Claire ei osaa gaelia paria sanaa enempää. Ja jännä kyllä, miten ihmisten mielikuvat hahmoista eroaa, itse olin nimittäin mieltänyt Clairen aikalailla tummanruskeahiuksiseksi. Jamiestahan taas oli aika suoraan sanottu se, että sillä on punertavat hiukset. Jamiessa nurisen vain niistä hiuksista, koska kuten Sansku sanoikin, jotenkin se otsatukkamainen tukka ei toimi (ja oon sokissa, koska oliko Jamiella kirjassakin kiharat hiukset? Mistä näitä kiharapäitä oikein lappaa?) Syystä tai toisesta mua häiritsee kanssa, että melkein tunnistan osan sarjan näyttelijöisä (Jenny nyt on Merlinistä Freya) - esim. Colum ja Dougal on sellasia, että ne näyttää epäilyttävän tutuilta naamoilta, mutta nimet ei pälähdä mieleen sitten millään. Noin ulkonäöllisesti hahmoista yllättäjä oli ehkä Geillis, en todellakaan ollut kuvitellut sitä tuon näköiseksi :D
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #124 : 22.05.2015 22:12:27 »
Sanskun kanssa aika samoilla linjoilla todellakin, että isohko pettymys, ettei niitä gaeliksi käännetty suomeksi tai ois sitten kirjoittanee ees ne teksteihin auki, jos ei muuta. Kun onhan siellä se sassenach vai miten sen kirjoitusasu nyt menikään, niin kuitenkin jätetty gaeliksi teksteihin, kuten sitten mm. sen erään vuoren nimi jne. Ja muutenkin jopa facebookissa tätä pohdittiin, mutta ehkä se siitä. Ja oon kyllä samaa mieltä, että Frank on karsean näköinen tuossa, mutta toisaalta esi-isän kohdalla se menettelee, koska kuitenkin tähän mennessä sotilasunivormu ollut se ainoa positiivinen asuste kyseisen herran päällä. Sen lisäksi oon nauranut ainakin parin ensimmäisen osan aikana hervottomasti muutamille repliikeille, sillä syystä tai toisesta ne ei välttämättä kirjoissa tuu niin hyvin ajateltua, mutta se Dougalin ryhmä, jossa Jamiekin on, niin niiden "puheita" kiva kuunnella ja kommentteja Clairen puheista jne. Itsellä on omana 4 osaa tuosta kirjasarjasta ja täytyy varmaan joskus taas lukea ne, tosin toivon todella saavani 5-8 osat itselleni myös, mutta toisaalta mietin, että meinaako ne koko kirjasarjan tehdä tv-sarjaksi vai katkaista johonkin kohtaan. Toisaalta ymmärrän jopa, että katkaisevat ja toisaalta taas vähän vaikea sanoa.

Dougalin hahmo on kyllä kamalan tuttu jostain ja nyt, koska oon pirun utelias, niin oli pakko tarkistaa tilanne. Ja tietenkin, Graham McTavish näytellyt mm. Hobitin jokaisessa osassa Dwalinin roolissa ja Columia näyttelevä Gary Lewis näytellyt ainakin Eragonissa. Mutta epäilen ainakin Dougalin olevan tuttu juuri mm. Dwalin roolista Hobiteissa.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

maikki

  • Ananasfriikki
  • ***
  • Viestejä: 462
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #125 : 23.05.2015 00:26:25 »
Aah, Outlander. Rakastan kirjoja ja olen lukenut ne kaikki, myös Lordi John:it ja Tulivanan. Ja täytyy sanoa, että tähän mennessä (katson siis Amerikan tahtiin) tv-sarja on onnistunut erinomaisesti. Välillä tosin tarvitsisi englannin kieliset tekstitykset, koska osa puheesta menee täysin ohi.

Ainakin tällä hetkellä sarjasta on tulossa toinen kausi, joka varmistui jo ennen kuin ensimmäinen ehti alkaa ja voi että odotan sitä innolla. Koska itselleni ainakin toisen kirjan lukemisen aloittaminen oli todella hämmentävä kokemus ja luulin että jossain vaiheessa että olen hypännyt jonkun kirjan yli, joten haluan ehdottomasti nähdä miten se saadaan siirrettyä televisioon.

Ja niille, jotka haluavat tietää mitä gaeliksi sanotaan jaksoissa, ja jos englanti taipuu niin Great Scot! blogi kääntelee jaksojen gaelit englanniksi :) Sinne vain selailemaan ta jos haluatte välttyä spoilereilta niin googleen haku outlander translation episode 101,102 etc. Great Scot on yleensä ensimmäisten joukossa :)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #126 : 26.05.2015 23:35:49 »
Katsooko kukaan muu norjalaista minirikossarjaa Todistaja? Tulee kanavalta Yle Fem tiistaisin 22.00. Jos ette, niin voin hyvin lämpimästi suositella! Juoni tiivistettynä: "Norjan Mysenissä tapahtuu raakoja murhia. Kaksi poikaa joutuu silminnäkijöiksi, ja paikallinen poliisipäällikkö sotkeutuu tahtomattaan tapauksiin. Philip ja Henning lupaavat, etteivät kerro mitään näkemästään ja takertuvat vaarallisten valheiden verkkoon."

Itse törmäsin sarjaan aivan vahingossa, kun äiti tykkää tuollaisista, mutta varsinaisesti kiinnostuin, kun sarjan päähenkilöpojilla ilmeni olevan tunteita toisiaan kohtaan. Sarja itse asiassa tyyliin alkaa sillä, että 15-vuotiaat pojat alkavat pussailla erämökkikopissa :'D Joko kiinnostaa? Tähän mennessä on ilmestynyt kaksi jaksoa kuudesta ja ne löytää Yle Areenasta (Klik!) Mainostan tätä lähinnä sen takia, koska olisi kiva jutella jonkun kanssa tästä, kun itse innostuin. Poikien suhde on rikosten selvittämisen ohella olennainen osa sarjaa. Rikosvyyhti vaikuttaa myös kiinnostavalta, etten minä tätä pelkästään poikien takia katso (mutta onhan se iso vaikutin :D) Sarjassa on hyvät näyttelijät, juoni on kiinnostava ja se on kuvattu hyvin. Ja kemiat pelaa! Minä tykkään kovasti eikä ole oikein ketään muutakaan, jolle tätä hypettäisin. Jos joku nyt alkaa katsoa tätä sarjaa ja tykkää siitä, niin laittaa mulle sitten yksäriä tai tulee tänne kertomaan, mitä mieltä on ;)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #127 : 26.05.2015 23:40:08 »
mutta varsinaisesti kiinnostuin, kun sarjan päähenkilöpojilla ilmeni olevan tunteita toisiaan kohtaan. Sarja itse asiassa tyyliin alkaa sillä, että 15-vuotiaat pojat alkavat pussailla erämökkikopissa :'D Joko kiinnostaa?
Pakko myöntää, että alkoi kiinnostaa XD No, rikossarjat yms. itsessäänkin on kivoja. Niissä on kiva itse pohtia ja teorisoida :D
Täytynee vilkaista tota tässä lähipäivinä, ainakin ennen kuin jaksot ehtii poistua Areenalta.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

jenske

  • Herra Hässäkkä
  • ***
  • Viestejä: 130
    • RLRR-LRLL
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #128 : 27.05.2015 08:37:27 »
Katsooko kukaan muu norjalaista minirikossarjaa Todistaja?

NO KYLLÄ KATSON :D Oon ihan täpinöissäni, ihan törkeen hyvältä vaikuttava sarja! Katoin eilen sen tokan jakson enkä meinaa pysyä housuissani odottaen seuraavaa jaksoa! Jotenki vaan Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa osataan tehdä ihan eri tatsilla kaikki rikos- ja draamasarjat kuin Suomessa. Oikeesti mukaansatempaava juoni ja käsittelyssä on aika rajuja aiheita, ilman, että niitä on vedetty (ainakaan vielä) överiksi. Ja toivon todella, että Henning tajuaa, et Philip on mahtava poika jajaja ääää. En kestä :D Mulla on muutenki niin paha taipumus upota tarinoihin, kirjoihin, sarjoihin, elokuviin, etten meinaa päästä niistä pois ollenkaan.

Edit: Oon edelleenkin ihan hämmentynyt, kun ruotsia ymmärtää yleensä jotenkuten, mutta kun sarja on norjalainen nii ei tajua yhtään mitään kuuntelemalla :D Puhe kuitenki on nuotiltaan aika ruotsalaismaista, mutta ihan muutaman fraasin pystyy puheen seasta poimimaan, kamalaa :D
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015 09:42:03 kirjoittanut jenske »
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.

Black rose

  • Romanttinen rosvotar
  • ***
  • Viestejä: 81
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #129 : 27.05.2015 09:43:12 »
Melko samoilla linjoilla oon teidän muidenkin kanssa gaelin suomentamatta jättämisestä Outlanderissa. Harmittaa kyllä, sillä muistelen ajatelleeni netistä sarjaa katsellessani, että ehkäpä nuo gaelirepliikit sitten aukeavat, kun tähän tekstityksen saa. Mutta ei sitten :-\ Pakko vielä sen verran sanoa, että gaeli sekä scottimurre on jotain niin mukavaa kuunneltavaa, vaikka allekirjoittaneen sydämen onkin ikuisiksi ajoiksi varastanut sulava brittiaksentti  ::)

Btw, mua muuten ylipäätään jostakin syystä ärsyttää tai toisaalta pikemminkin huvittaa Black Jackin kääntäminen Mustaksi Jaakoksi. Joo, toki tekstityksissä monia tärkeitä asioita jne. käännetään ihan ymmärretävistä syistä, mutta nimet voisi ainakin mun puolesta jättää ihan hyvin kääntämättä  ::) Olisi edes Jaska...


//
Columia näyttelevä Gary Lewis näytellyt ainakin Eragonissa.

Gary Lewis on myös näytellyt BBC:n Merlinissä nelos- ja vitoskaudella Alatoria, joka oli muistaakseni jonkinmoinen vanhan uskonnon ylipappi tai vastaava. Alator oli myös se samainen, joka kidutti Gaiusta Morganan toimesta saadakseen tietoja Emryksen henkilöllisyydestä...
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015 19:32:51 kirjoittanut Black rose »
Your silent whispers, silent tears...

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #130 : 27.05.2015 10:12:39 »
En ole katsonut Supernaturalista kuin noin kole ensimmäistä kautta, mutta sinänsä spoulerit eivät haittaa. Tämä on nimittäin valitettavasti yksi niistä sarjoista, joista haluaisin katsoa leikatun version: sellaisen, josta olisi poistettu pääjuoni, yli minuutin pituiset ihmissuhdekohtaukset ja kaikki ne kuviot, joissa kuumotellaan sitä kun joku on kuollut tai muka kuolee kohta, vaikka ei satavarmaan kuole kunnolla, koska päähenkilö. Pidän "monster of the week" -tyyppisistäjaksoista ja Supernaturalin idea on viihdyttävä, mutta pääjuonikuviot ovat tylsiä ja korneja.
Etpä olis paremmin voinu mun ajatuksia tiivistää Supernaturalista! Noi hemmetin isien etsinnät ja helvetit ja demonit ja diilit ja enkelit ja Luciferit sun muut vois vaan mennä pois häiritsemästä. Ykköskausi ei sinänsä ollu mikään päätähuimaavan hyvä, mutta se on mun lemppareita koska siinä on tähän mennessä ollu kaikista eniten noita oikeita metsästysjaksoja. Nykyään on vaan kaikkee ihmissuhdeshaibaa yms sälää tungettu niin joka väliin, että oikeesti yllätyn kun yhtäkkiä puskista tuleekin vanha kunnon monsterijakso. Okei, enkelit mä pitäisin, koska ilman Castielia (ja Gabrielia) olisin jo varmaankin jättänyt tän sarjan lopullisesti kesken.

Supernaturalinhan piti loppua kolmoskauteen, kun Dean joutui helvettiin. No, en ehkä olis halunnu että siihen olis se jääny, vaan kuten jo sanoin aiemmin niin vitoskausi olis ollu täydellinen loppu sarjalle. Ekoilla kausilla hahmojen kuoleminen (varsinkin Deanin ja Samin siis) oli oikeesti vakavasti otettava juttu, mutta nyt kaikki on kuollu jo niin monesti, että ei siinä enää mitään kuumoteltavaa oo. Kuitenkin ne taas joku mystinen voima, josta ei oo kellään mitään hajua, palauttaa henkiin. Mutta joo pakko tota vaan on kattoa.

Hah! En siis ole ainoa, jonka pälli on revennyt tuossa asiassa ja mä voin tunnustaa, että mä normaalisti saan suurimmat kiksini kaikessa, sekä sarjoissa että lukemisessa, noista ihmissuhdekuvioista ja hetkistä ennen ja jälkeen kuoleman (tai minkä tahansa suuren tapahtuman). En olisi Supernaturalia jaksanut muutamaa jaksoa pitempään, jos se olisi pelkkää monsterimetsästystä, koska en jaksa ikinä mitään sarjaa, jossa hahmot ja niiden suhteet tai mikään ei kehity mihinkään. Se on hemmetin tylsää ja siihen kyllästyy vielä nopeammin kuin ihmissuhdesotkuihin.

Tuossa vaan noita suhteita varsinkin Deanin ja Samin välillä on vatvottu niin monta kautta, että sitä ei enää meinaa kestää. Mun kärsivällisyys alkoi rakoilla jo parilla ekalla kaudella ja jossain vaiheessa olin jo vakavasti siinä pisteessä, että kuolisivat nyt vaan pois.  :P

Vargynja

  • Subject Zero
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Fuck your feeling
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #131 : 27.05.2015 17:39:58 »
Ihan ekaksi pakko fangirlätä Penny Dreadfulia jonka toinen kausi alkoi juuri pyöriin. Rakastan sen sarjan aikaista maailmaa ja sitä kuinka historiaa ja synkkää kauhufantasiaa on puitu hyvin yhteen. Ja näyttelijävalinnat on vaan niin loistavia! Eva Green, Timothy Dalton & Josh Hartnett tekevät loistavaa roolisuoritusta! Positiivisin yllätys on ollut myös Dr. Frankensteinia näyttelevä hieman tuntemattomampi Harry Treadaway:D

Enkä malta odottaa kun Hannibalin 3. tuotanto kausi alkaa parin kk päästä! Aluksi epäilin hirveästi sitä, että miten kukaan ikinä pystyy näytteleen Hannibalia paitsi Anthony Hopkins, mutta Mads Mikkelsen kykenee siihen aivan loistavasti! Niissä kahdessa on sellaista samanlaista kylmäkiskoisuutta ja inhimillisyyden puutetta, että huhuh.

Ja Orphan Black! Aluksi pidin sitä vaan jonain teinityttöjen uusimapana "Pannaan kaikkea mikä liikkuu"-sarjana, mutta koukutuin aivan siihen heti ensimmäisestä jaksosta asti. Tatiana Maslany & Ari Millen tekevät kumpainenki niin haasteellista ja monipuolista roolisuoritusta kaikissa hahmoissansa, että ihan kateellisena sitä katson, miten joku vain osaa esittää niin erilaisia hahmoja.

Oon niin vieraantunut Netflixin ja kaiken varettamisen sekä Popcorn Time:n myötä kaikista Suomen tv:stä pyörivistä sarjoista, että en osaa sanoo mitään tohon Outlander sarjaan, mutta töissä joskus nähnyt siitä mainokset pyörimässä niin vaikuttanut mielenkiintoiselta ja noiden teidän viestejen myötä siihen ehkä voisi jopa tutustuakin.  ;D

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #132 : 27.05.2015 22:57:34 »
Katsooko kukaan muu norjalaista minirikossarjaa Todistaja?

NO KYLLÄ KATSON :D Oon ihan täpinöissäni, ihan törkeen hyvältä vaikuttava sarja! Katoin eilen sen tokan jakson enkä meinaa pysyä housuissani odottaen seuraavaa jaksoa! Jotenki vaan Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa osataan tehdä ihan eri tatsilla kaikki rikos- ja draamasarjat kuin Suomessa.

Komppaan! Suomi on vähän hukassa tämän genren kanssa, tiiä sit mistä sekin johtuu. Tellus tosin oli hyvä. Tykkäsin siitä, mutta takaisin Todistajaan. JES JOKU MUUKIN SEURAA SITÄ :DD Mäkin oon ihan täpinöissäni ja mietin, että mistä se johtuu, mutta kai se vaan sitten on niin hyvä. Henning on niin idiootti, etten kestä. Nauroin ääneen sille, kun se istui siellä metässä isänsä kanssa naama niin norsunvituilla, kun se olisi oikeasti halunnut olla Philipin kanssa. Ihan hölmöjä ovat, mutta samalla juuri sellaisia, mitä voi heidän ikäisiltä odottaakin. Toivottavasti Henning hieman viisastuu, koska onhan Philip nyt niin ihana, että mullekin kelpaisi :D

Oi, Orphan Black! Se on aivan mielettömän hyvä sarja. Yksi parhaimmista ja koukuttavimmista sarjoista, mitä tiedän. Se vain paranee kausi kaudelta, ihan totta. 3. kausi on tähän mennessä ollut todella kutkuttavaa seurattavaa ja oon iloinen, että Ari Millen on samaa luokkaa näyttelijätaitojensa kanssa kuin Tatiana Maslany. Tietysti käsikirjoittajat sun muut ansaitsevat myös kiitosta. Ja sarjan musiikki! Ykköskaudelta onkin oma soundtrack-kooste. Toivottavasti tekevät sen muiltakin kausilta, koska Trevor Yuile luo aivan erityisen tunnelman, milloin herkän, hauraan ja milloin uhkaavan. Mies on nero. Oi, oi, sunnuntaita odotellessa!

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #133 : 29.05.2015 17:40:52 »
Orphan Black on ihan loistava! Siinä on oikeasti sarja, joka vaan paranee jatkuessaan. Lempparikloonit on edelleen Cosima, Alison ja Mark. Vaikka noi useimmat Castor-kloonit onkin aika ikäviä tyyppejä, niin mä vaan oon jotenkin vinksahtaneesti tykästynyt niihin kaikkiin. Muuten lempihahmot vaihtelee hyvin paljon, tällä hetkellä tykkään paljon varsinkin Graciestä. Paitsi Felix, joka on vaan aina ihana. Mut herranjumala taas toi viimesin jakso! Yhyyyyyy se yksi erittäin tärkeä henkilö joka siinä kuoli ;( Tykkään siitä Orphanissa, että useimpia hahmoja luulee aluksi tosi kylmiksi persooniksi ja niitä tyyliin vihaa, mutta vähitellen alkaakin paljastua niiden todelliset luonteet, ja tulee yllätyksiä. Enkä muuten osaa päättää, kumpi sopii Sarahille paremmin, Paul vai Kiran isä (mikähittosennimioli)! OTP on kuitenkin aina Cosima ja Delphine.
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Berliini

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #134 : 29.05.2015 17:58:54 »
Itse puolestani en tykkää Orphan Blackin kolmannesta kaudesta lainkaan niin paljon kuin aikaisemmista. :-D Ykköskausi oli parasta, kakkoskausikin ihan jees mutta tämä kolmonen ei hirveästi iske. Tuntuu että kaikki tv-sarjat vain huononevat edetessään. Castor-kloonit eivät jaksa kiinnostaa läheskään yhtä paljon kuin Leda-kloonit ja gfdjghfdg. Iki-ihana Ksenia Solo pelastaa tosin sen verran mitä pelastettavissa on, suloisia ovat Cosiman kanssa vaikka pääasiassa olenkin Cosima/Delphine af.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #135 : 29.05.2015 21:48:09 »
Musta Castor-kloonit ovat just tosi kiehtovia! Tavallaan ihan eri näkökulma klooneihin, kun ne on kasvatettu yhdessä armeijassa ja niiden suhde toisiinsa ja itseensä klooneina. Tykkään kolmoskaudesta sen takia, että se on mennyt syvemmälle eettisiin kysymyksiin ja muuttunut synkemmäksi. Tavallaan alkaa kyseenalaistaa kloonien olemassaoloa, että mitä tarkoitusta varten ne oikeasti ovat ja miten pitkälle voidaan mennä, jotta päästään tämän mysteeritahon tavoitteisiin. Ekalla ja tokalla kaudella raapaistiin pintaa ja nähtiin ikäviä asioita, mutta kolmoskaudella on otettu järeämmät aseet käyttöön. Se ei ehkä ole kaikkien mieleen, mutta minä tykkään. Onhan hahmojen dynamiikat tosi kivoja kanssa, mutta oon alusta asti ollut kiinnostunut nimenomaan tästä kloonaamisesta ja tieteen rajojen ylittämisestä.

Mua tosin jotenkin ärsyttää Alisonin kuviot nyt. Se on jotenkiin niin irrallaan muista ja sarjaan yritetään saada jotakin komiikkaa Alisonin ongelmien kautta. Pari jaksoa menee, mutta tähän mennessä Alison on junnannut paikoillaan koko kauden. Mun mielestä se on jotenkin tylsää ja turhaa. Enpä tosin tiedä, mitä muuta Alison voisi tehdä kuin jatkaa kotirouvan duuniaan ja hämärää sivubisnestään, mutta jotenkin en jaksa katsoa sitä. Se ei tunnu johtavan mihinkään. Muilla samoja fiiliksiä?

Helenan ja Sarahin sisarusdynamiikka on sarjan yksi parhaimmista asioista. Helena on niin monimutkainen ja ennalta arvaamaton hahmo, mikä tekee siitä jännittävän henkilön. Olisin halunnut sen ja Rudyn välille (koska herkullisia yhtäläisyyksiä on ihan liikaa!) jonkin yhteenoton, mutta vielä ehtii. Sarah taas joutuu koville, koska Helenan omatunto ei toimi samaan tapaan kuin muilla, mutta se ei ole sen oma vika. Kaikesta pahasta huolimatta niillä on tosi vahva keskinäinen side. Oikeastaan kaikki vastoinkäymiset tekevät niiden suhteesta niin mielenkiintoisen.

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #136 : 02.06.2015 21:44:35 »
Aivan samaa mieltä tuossa mitä Sokerisiipi ekassa kappaleessa kirjoitti. Lisäksi tykkään yli kaiken tuosta Dyadin ympäristöstä ja että tiede on hyvin vahvasti mukana, tällainen labrahihhuli kun olen. Ja onhan nuo jaksot vaan äärettömän koukuttavia, vaikka olisikin kyseessä vaan Alisonin vaalijutut ja pilleribisnekset.

Ihan samaa mieltä oon myös Alisonin kuvioista. Näin tästä jonkun kuvankin, mutta Cosima on kuolemansairas, Sarah ja Helena muuten vaan kuolemanvaarassa ja Alisonin lapset joutuu ehkä vaihtamaan koulua. Nuo Alison-kuviot tulee vaan aina niin puskista, vaikka kuinka siitä hahmona tykkäänkin. Muut siellä yrittää karkuun jostain aavikkovankilasta ja yhtäkkiä Alison tuleekin kampanjoimaan aluerajojen puolesta. Ja Donnie... Tavallaan tosi säälittävä tyyppi, ja Alison ehkä ansaitsis kuitenkin jotain parempaa. Donnie ei oo mun suosikkeja ollenkaan. Enkä muuten tykkää siitä Cosiman uudestakaan! En edes muista nimeä.. Kuitenkin Cosima ja Delphine palaa yhteen, koska onhan niiden pakko, onhan?

Ja kun on puhetta ollut niin Orphan Blackistä kuin Supernaturalistakin... Arvatkaa hihkuinko ääneen, kun Supernaturalissa esiintyi Ruttona kukas muukaan kuin Dr. Leekie :D Nappivalinta kumpaankin rooliin! Varsinkin kun kuvittelin sen Ruton Leekieksi..

// Jatkanpa vielä tähän. Ihanaa, että ylivoimaisesti parhaan sarjan ikinä, Doctor Whon siis tottakai, kasikauden jaksot on vihdoin saatu Netflixiin! Oon todella myöhäisherännäinen ollut DW:n suhteen, sillä rupesin katsomaan sitä vasta viime heinäkuussa, kun kaudet 1-7 näytettiin uusintoina jälleen kerran. Sattumalta eka näkemäni jakso oli Rose, siis ekan kauden eka jakso, jonka älyttömän huonot erikoistehosteet (ja just siks niin hauskat) jäi mieleen ja sai katsomaan lisää. Ja sit mentiin. Netflixin hommasin syksyllä, kun teeveen vauhti ei enää millään riittäny. Ja koska kasikausi alkoi tulemaan vanhempien kausien kanssa samaan aikaan, se jäi multa väliin ja oon joutunut puoli vuotta sitä odottelemaan. Mutta nyt vihdoin! Vaikka epäilen erittäin vahvasti, ettei 12 oo lähellekään kympin tai ysin luokkaa, toivon kuitenkin että se olis yhtätoista parempi. Ja ehkä Claraa kykenee kestämään yhen kauden (tai siis toivottavasti enää yhen). Nyt vaan on ongelma kumpi eka, Doctor Who vai Supernatural?

Sori tuplat, mutta pakko vuodattaa vähän tuntemuksia edellä mainitsemastani Doctor Whon 8. kaudesta. Noh. Ei oikein uppoa. Kaksi viimesintä jaksoa mitä oon kattonu (Time Heist ja Caretaker) on ehdottomasti huonoimpia (uudessa) Doctor Whossa ikinä nähtyjä jaksoja. Time Heist varsinkin, ihan kamalaa kuraa. Alussa taas jaksot Robots of Sherwood ja Listen oli ihan loistavia. Robin Hoodille varsinkin menetin sydämeni välittömästi (: Ja Listen oli hyvin samaa luokkaa kuin Blink (ei silti voita Blinkiä), ihan superpelottava DW:n jaksoksi. Toivoin tuossa että 12 olis parempi kuin 11, no omasta mielestäni ei ole. En oikein pidä siitä minkälaiseksi Tohtori on muuttunut (kumppanihan muuttaa aina Tohtoria johonkin suuntaan, kattokaa ny mitä Clara on sille tehny), se on lähinnä just sitä miltä Capaldi näyttää: kärttyseltä vanhalta ukolta. Ei siis mitenkään haittaa, että Capaldi on vanhempi kuin edelliset Tohtorit, mutta kun en vaan tykkää siitä. Joo, sillä on ihan hyvää mustaa huumoria välillä, skottiaksentti ja hetkittäin kuulostaa ihan kympiltä, mutta ei silti vaan lähde. Clara taas on ollu ihan siedettävä sen jälkeen kun se hyväksyi, että Tohtori on nyt tollanen setämies.

Ja vielä pakko sanoa: jokasella uudella alkutunnarilla mun sydän särkyy vähäsen. Miksi oi miksi siitä on tehty tuollanen? Rip ekan ja tokan kauden tunnarit. Mulla on myös ikävä vanhoja kunnon "I Am the Doctor" ja "This Is Gallifrey" ja kaikkia näitä ihania vanhoja musiikkeja! (En edes aloita kahen ekan kauden musiikeista.)

/Angelina yhdisti tuplapostauksen.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2015 20:34:24 kirjoittanut Angelina »
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #137 : 06.06.2015 11:37:22 »
Btw Doctor Who DVD-bokseja on taas suomennettu lisää, niitä myydään Anttilassa!
Mitä? Oikeestiko? Miks mä kuulen tästä nyt vasta? Olen itkenyt monesti, kun vaan ninen kausi on ainoa, joka löytyy suomennettuna (DW kun on sellainen sarja, että mun englanninkielen taito ei riittäisi sen katsomiseen ilman tekstejä). Täytyy heti mennä tilaamaan! Kiitos paljon tiedosta!
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #138 : 10.06.2015 11:24:37 »
Okei,  mikä on tää juttu, ett Disney alkaa näyttämään Doctor Whota Disney XD:ltä ja erityisesti Tennantin jaksot? Siis kai se on pilaa?  Ei se voi olla totta.
Ei siis niin, että Disneyssä olisi jotain vikaa, mutta... DW vaan ei kuulu sinne.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #139 : 10.06.2015 13:41:57 »
Mä muistan kun olin vuosia sitten Mallorcalla ja siellä yks lastenkanava näytti iltaisin Doctor Whota :D Dubattuna (koska Espanja). En kyl kattonut koskaan (katoin sieltä oikeestaan vain Digimonia, Bakugania, Doraemonia ja vähän Malcolm in the Middleä :D)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中