Kirjoittaja Aihe: Twin Peaks: Ei yötä päiväkirjassasi (Laura/Donna, K-11)  (Luettu 2753 kertaa)

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 622
  • multipussies on vaa porttihuume
Otsikko: Ei yötä päiväkirjassasi
Kirjoittaja: cooperaur
Fandom: Twin Peaks
Paritus: Laura/Donna
Ikäraja: K-11
A/N: Osallistuu Old School Fandom -haasteeseen, plus lukalle kiitokset perjantaiyön pikahaasteesta!



Ei yötä päiväkirjassasi


”Donna, Donna, Donna, Donna...” Laura huutaa laulaen ja juoksee häntä kohti. Hän on ehkä kymmenen vanha, jos sitäkään. Kädessään Lauralla on uutuuttaan hohkaava päiväkirja ja Donna näkee että toinen palaa halusta näyttää sitä hänelle. Kuuma aurinko porottaa häikäisevänä korkeimmiltaan, polttaa Donnan silmiä ja koulun pihan kirkkaan vehreää nurmikenttää.

Donna laskeutuu polvilleen kiven eteen. Se näyttää niin järkyttävän kylmältä. Sukkahousut likaantuvat, mutta se ei haittaa. Hän otti muutenkin viimeksi uudet käyttöön hautajaispäivänä.

Hän ojentaa paketin Lauralle, joka riisuu sen nätisti paperista täydellisen kauniilla sormillaan. Ihastellen hän puristaa uutta päiväkirjaa käsissään, halaa ja kiittää lahjasta. Hänen hampaansa näkyvät hänen hymyillessään. Iltapäivällä Laura unohtaa päiväkirjan näkyville eikä Donna voi vastustaa kiusausta avata sitä. Omatunto jyskyttäen hän huomaa Lauran tehneen jo ensimmäisen merkinnän. ”Täytin tänään 13... ...Donnalta tämän uuden päiväkirjan... ...äidiltä ja isältä... ….Harmi etten uskaltanut kutsua Bobbya synttäreille. Hän on niin ihana...” Sulkiessaan päiväkirjan Donna huomaa olevansa surullinen.

Ensimmäiset, tuoreet ruohonkorret irtoavat helposti Donnan nyppiessä niitä vihaisesti irti maasta. Hänen sormensa uppoavat pehmeään multaan joka menee hänen kynsiensä alle.

On vasta alkuilta, mutta Laura on jo sekaisin. Hän on ottanut jotain, päiväkirjan välistä. He seisovat ulkona odottamassa Jamesia hakemaan. ”Hän on niin tyhmä, Donna,” Laura valittaa. Sitten Donna tekee virheen. Hän katsoo liian pitkään. Laura tulee lähemmäs ja suutelee häntä varoittamatta. Donna värisee maistaessaan makean liköörin suussaan. Laura purskahtaa nauruun. Hän nauraa edelleen hysteerisesti kun moottoripyörä kaartaa pihaan. ”Typerä ämmä,” hän kikattaa ja hoippuu pihatielle.

Kyyneleet ovat vettä, eikö niin, Donna ajattelee. Ehkä ne auttavat uusia korsia kasvamaan, jos hän antaa niiden valua tarpeeksi kauan.

Laura istuu sohvalla valkoisessa yöpaidassaan päiväkirja sylissään. Hänen jaloissaan on mustelmia, mutta hänen silmänsä ovat kirkkaammat kuin pitkiin aikoihin. ”Joskus tuntuu, ettei koko maailmassa ole mitään, mikä liikuttaisi minua. Ei mitään, mikä saisi minut tuntemaan. Mitään, mikä olisi tarpeeksi merkityksellistä ollakseen elämisen arvoista,” hän sanoo ilmeettömänä. Donna puristaa sohvatyynyä rystyset valkoisina ja sulkee silmänsä raivoissaan.

Ei se auta. Donna on itkenyt ämpärikaupalla, eikä sarastusta näy. Hän pyyhkii silmiään ja saa niihin mustaa hiekkaa.

Arkku makaa rauhallisena paikallaan. Katse sumeana Donna tuijottaa kuvaa sen päällä. Päiväkirja on poliisilla, Laura hymyilee taas ja hänen hiuksissaan on kruunu. Muut eivät voi lakata ihmettelemästä miksi hän on heittänyt sen pois. ”Niin nuori ja kaunis. Älykäs ja hyväsydäminen.” Donna löytää itsensä karjumasta lattialta. Hänen isänsä ajaa hänet kotiin.

Donna tietää, ettei hän koskaan saa tietää miten tarina päättyy. Hänellä ei vain ole voimia sulkea kantta.

”Kirjoititko mitään minusta?” hän huutaa vapisten, yrittää vielä kerran.

Kivi ei vastaa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 15:53:23 kirjoittanut Beyond »
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


ava by dusketo@tumblr

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 622
  • multipussies on vaa porttihuume
Vanilla M., on kyllä ihan totta että Twin Peaksista kirjoittavia ei löydy turhan monia. Harmi tosiaan, upein sarja ikinä tämä nimittäin on indeed! Itsekin olin suunnitellut Twin Peaksista kirjoittamista jo ihan turhan pitkään, kuitenkin ala-asteiästä tää on ollut suosikkisarjani! Onneks tuon vanhojen fandomien haasteen myötä tuli sitten se tarvittava tuuppaus kirjoittamiseen.

Oon ollut niin addiktoitunut slashari, että tää oli itse asiassa mun ensimmäinen femmeni koskaan. Kun lähdin miettimään mistä kirjoitan, ei mikään paritus meinannut ensin tuntua tarpeeksi omalta. Kun sitten tulin ajatelleeksi tätä, tykästyin yllättäen hirveesti ajatukseen. Mulla on oikeastaan aika samanlainen mielipide Donnasta kuin sulla, mutta tän parituksen kautta löysin siitä kyllä heti ihan uutta potentiaalia. Tosi mukava kuulla, että Lauran kuvaus oli mielestäsi onnistunut tässä. Hauskaa muuten miten tulit maininneeksi tuon sen kaksijakoisuuden, nimittäin mun tän hetkinen tittelini "Doppelgänger" ("Kaksoisolento") on itse asiassa juuri mun Laura Palmer -fanitukseni innoittama. ;-) Nimimerkkinikin alkuperä on myös aika helppo varmasti tunnistaa. ♥

Tosiaan, ihastuin tähän paritukseen kovasti tätä kirjoittaessani ja voisin hyvin kyllä kuvitella kirjoittavani siitä enemmänkin. Twin Peaks on täynnä loistavia hahmoja, joten varmasti jotakin tulee!

Kiitos kovasti kommentistasi, ihanaa että tälle mahtavalle fandomille löytyy lukija!
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


ava by dusketo@tumblr

Cassie Cullen

  • Lover from Darkside
  • ***
  • Viestejä: 100
  • choosen one should been girl
OMG!!!! En oo pahemmin löytänyt twin peaks finejä mut tää on loistava jatka!!!
Mutta nehän ovan hirvi murhia, murha hirviä siis hirveitä murhaajia

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 622
  • multipussies on vaa porttihuume
Cassie Cullen, Twin Peaks tosiaan on melko harvinainen fandom. Tätä ficciä en aio jatkaa, mutta toivon mukaan kirjoittelen jossain vaiheessa kuitenkin lisää Twin Peaksia tällä tai jollakin muulla parituksella. Kiitos kommentista ja mukavaa että pidit. ♥
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


ava by dusketo@tumblr

Fenneiu

  • ***
  • Viestejä: 5
Upea ficci! Itkettävä.

Kiitos,

Fenneiu

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 622
  • multipussies on vaa porttihuume
Fenneiu, kiitos kommentistasi, kiva että tykkäsit! ♥
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


ava by dusketo@tumblr

KatieB

  • peruna
  • ***
  • Viestejä: 198
  • I'm not crazy, just a little bit insane ~
Twin Peaks ficci? Femmenä? WOAH, tää oli ihuna-ahuna :33 No, mitä nyt surullinen mut nih. Sarjaa kattoessani ei itellä käyny Donna/Lauraparitus mielessäkään, mut ihan kiva c:


Lainaus
Hänen sormensa uppoavat pehmeään multaan joka menee hänen kynsiensä alle.
pilkkuvirhe pomppi mukaan, joka-sanaa ennen tulee tietääkseni pilkku c: muita en bongannut.

Voih ku osaisin kirjottaa jotain järkevää. Kirjotat hyvin, tekniikka oli kiva, tykkäsin ja ihastuin. Meenki täst kaivaa lisää Twin Peaks-ficcejä... kiitos tästä :3


Banneri by: Demeter
Ava by: Swizzy