Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo #3  (Luettu 50844 kertaa)

Nolffe

  • epäonnensoturi
  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #140 : 19.06.2014 13:55:08 »
Mäkin iskeydyn nyt tänne teidän kanssanne ihmettelemään että mitä tapahtui Espanjalle. Espanjan ja Hollannin välistä peliä katsoin aika suurin odotuksin, ja toden totta petyin siihen voitonnälän puuttumiseen ja ajoittan kaameasti kaatuvaan peliin. Ikerin turnaus sai huonon aloituksen (ää, ei sen kasvoja pystyny kattomaan surematta. Itkuhan siinä melkein pääs mullakin), koko joukkueen itsevarmuus kaatu Hollannin jyrän alle, mikään ei mennyt niin kuin piti. Tiesin jo ennen sen Hollanti-pelin alkua, että nyt oli kova peli tiedossa ja Hollannilla tulis olemaan täysi taistelu päällä, mutta mä luulin kanssa että Espanja puolustaisi hanakammin ja taistelisi kovemmin. En mä noin rankkaa häviötä ehtiny ees kuvittelemaan.
 
Noh, olin samoilla linjoilla namin kanssa, luulin että del Bosque olisi tehnyt vähän mittavampia vaihdoksia ärhäkkäämpään kokoonpanoon, mutta pettymykseen oli siinäkin asiassa tyydyttävä. En eilistä peliä nähnyt televisiosta, mutta radiosta kuuntelin selostusta (voi luoja, uskokaa mua kun sanon, että oisin sillä hetkellä vaihtanut auton radion mistä hinnasta tahansa teleporttiin että oisin päässy kotia kattomaan peliä) ja kyllä mulla oli ekan maalin jälkeen vielä toivoa. Sitten kun tuli ne muutamat loistavien paikkojen mokailut sinne loppuun... Ei.
Harmittaa ne pelaajat, jotka joutuivat penkillä istumaan ja kattomaan sitä Espanjan kaatumisen murhenäytelmää sivusta.

Todella hämmentävä tunne tosiaan, kun tää on nyt Espanjan valtakauden loppu ja joukkueen tän turnauksen viimeinen peli ratkaisee, onko alkulohkon viimeinen vai toiseksi viimeinen. Ne pelaajat, joiden mm-joukkueura loppuu näihin kisoihin, sai kyllä huonoimman mahdollisen lopetuksen, ei voi muuta sanoa. Kyllä mä odotin näiltä kisoilta Espanjan osalta hieman enemmän taistelutahtoa mestaruuden puolustukseksi, ei tollasella pelillä voi ees haaveilla jatkopaikoista. Vastustajat oli parempia tällä kertaa, ja aika reippaasti parempia olivatkin.
ava: Vanilje

Cawo

  • Crispy
  • ***
  • Viestejä: 43
  • ava by raitakarkki
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #141 : 19.06.2014 14:46:00 »
Ehkä minäkin tulen pitkästä aikaa tänne avautumaan Espanjasta. :D No siis, olen ehkä huono kannattaja, mutten kyllä missään vaiheessa ajatellut että nämä oisi Espanjan kisat. Vaikka oisin kyllä toivonut että ne olisivat pidempään sinnitelleet, mutta joo. Näköjään kun vähän joku menee huonosti niin kaikki menee huonosti siinä joukkueessa. :D Mutta keksin kaikkea  positiivistakin tästä, you just wait! 1) Kannatan yleensä kaikkia joukkueita, jotka eivät pärjää (Espanjaakin aloin kannattamaan kun se oli silloin aikoinaan todennäköinen häviäjä), ja nyt ei ole enää paineita tältä kannalta! 2) Edelliseen liittyen, ehkä Espanjalta ei enää odoteta niin paljon ja kaikki ovat sitten taas yllättyneitä kun ne alkavat pärjäämään. En siis tietenkään usko että tämä mikään lopullinen vajoaminen olisi, kaksi peliähän tässä vain ehdittiin pelata, varsinkin kun niiden nuoretkin ovat pärjäilleet niin mainiosti. (Vaikka toivon että siellä jossain akatemiassa kouluttautuu tälläkin hetkellä joku espanjalainen varma hyökkäysstara). 3) Pelaajilla liigoissakin pitkät kaudet, pääsevät pidemmille lomille. 4) En tykkää jos aina samat voittavat ja La Rojahan on nyt voittanut jo aika paljon putkeen. 5) Kukaan ei saanut punaista. (Xabi, I’m looking at you).  6) Mitä nyt otsikoita vilkuilin Espanjan lehdistä, ei suuremmin syytelty yksilöitä. (Edes Ikeriä! Marcasta: La Federación hablará con Iker para que siga si quiere, porque entiende que es solo un mal momento y que volverá a ser el portero que tantas cosas ha dado a España. Será él quien decida si es mejor dejarlo o no). No, kaiken kaikkiaan keksin teoriassa paljon syitä miksi minua ei haittaa tippuminen mutta käytännössä olin kyllä tänään töissä hieman vähemmän peruspirteä kuin yleensä. :D

Toivon kumminkin, että voittavat maanantaina, ei vähemmäs siksi että olisi kiva voittaa edes kerran näissä kisoissa, mutta myös koska olen tässä jo pidempään toivonut että sinne joukkueeseen tulisi vähän uusia naamoja, ja ehkä se näiden kisojen jälkeen toteutuu. Tykkään siis tästä joukkueesta tosi paljon, mutta voisi minusta vähän enemmän vaihtelua ja uusia kykyjä olla. Pointtini oli kuitenkin, että toivoisin tämän kokoonpanon lopettavan voittoon.

Sitten loppukisat. Olen ollut silläkin lailla vähän huono näiden arvokisojen kanssa aina, että jaksan katsoa lähinnä vain oman suosikkijoukkueen pelit, mutta tässä nyt on kisat vielä niin alussa että pitää yrittää varmaan löytää joku toinen sympattava, jonka takia jaksaa avata telkkarin ja pysyä hereillä. (Tai sitten otan tämän mainiona tilaisuutena boikotoida FIFAa, mutta tuskin). Haluaisin toivoa Brasilian voittoa, koska kotikisat, mutta jokin niissä väreissä ärsyttää minua siinä määrin etten tiedä onnistuuko. Joka tapauksessa luulen, että loppukisojen ajan yritän kannustaa Brasiliaa ja paljon symppispisteitä menee myös Argentiinalle, niiden pelejä voin ainakin katsoa vaikka espanjalaisella selostuksella ja ajatella sen olevan opiskelua. No, ainakaan en enää ole emotionaalisesti investoitunut lopputulokseen (ellen imprinttaa äkkiä johonkin randomjoukkueeseen).
There's a reason I said I'd be happy alone. It wasn't 'cause I thought I'd be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone.

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #142 : 19.06.2014 15:14:55 »
Oon nyt näitä MM-pelejä seuraillut (jalkapalloa seuraan yleensä vaan sillon, kun on arvoturnaukset) ja pakko kyllä sanoa, että jessus, mitä peliä Espanjalta. Ensin 5-1 tappio Saksaa vastaan ja nyt sitten Chile veti pidemmän korren. Jotenkin Espanjalta äärimmäisen velttoa peliä, Saksaa vastaan helppo rankkari ja noin muuten peli on ollut lähinnä tragikoomista. Espanja kuuluu mun suosikkijoukkueisiin arvokisoissa ja tekis vaan mieli pyöritellä päätä, koska ei jessus. Saksaa vastaan pelatessa Espanja teki isoja virheitä (mm. puolustajat unohti puolustaa ja ihan omituisia syöttöjä) ja nyt Chileä vastaan puolustajat oli ehkä vähän paremmin hereillä, mutta ei jessus; ihmeellisiä syöttövirheitä jälleen, Iker pelaa itsensä ulos sillain, että ei pysty millään keinolla torjumaan tulevaa laukausta. Pientä parannusta Saksa-pelistä, mutta ei tarpeeks kuitenkaan. Saksaa vastaan kuitenkin pelissä oli niin paljon erilaisia mokia, että ei ole tosikaan. Iker pelas itsensä parissa kohtaa ihan pihalle ja ne kardinaalivirheet saa mut edelleen värisemään. Oon pettynyt, että Espanja jäi alkulohkoon, mutta tällä kertaa parempi vei voiton. Yllätyin kuitenkin, kun mm. Xavi oli penkillä alotuskokoonpanon sijaan. En nyt tiedä oliko del Bosquelta hyvä valinta laittaa Xavi penkille.

Noista muista peleistä taas. Saksa-Portugali oli vähän fiasko. Pepen ihmeellinen punanen kortti, joka oli silkkaa tyhmyyttä ja Müllerin filmaaminen oli asioita, jotka kohotutteli kulmia aika paljon. Portugalin peli oli vähän hajalla, mutta parhaansa tais kuitenkin tehdä eikä esim. Ronaldo päässyt parhaimpaansa, kun aina kun sai pallon niin ympärillä oli 3-4 saksalaispelaajaa tukkimassa syöttölinjat. Australia-Hollanti taas oli mielenkiintonen peli, vaikka kiroonkin sitä, että Cahill ja van Persie meni ottaan lapun ja siten ei oo seuraavassa pelissä mukana.

Noin muuten oon kyl ollut ilosesti yllättynyt näistä kisoista. Mulla on paljon suosikkeja ja joskus on vaikeeta päättää kumpaa maata kannattaa, kun kannattaa molempia. Tosin nää suurimman kannatuksen saavat porukat lienee Englanti, Italia, Hollanti, Saksa, Portugali ja Brasilia. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle, koska melkein joka ottelusta kannatan vähintään toista tai molempia. Tähän mennessä peliin on mahtunut yllättäjiä (mm. Costa Rica ja jollain tavalla Hollantikin) ja niitä, joilta on odottanut enemmän. Italian pelejä odotan aina vesi kielellä, Italia on mun ylivoimainen suosikki näissä kisoissa ja oon kyllä Pirlo-fangirl hamaan loppuun asti. Pirlolla on pelisilmää ja on tosi hyvä ja nerokas pelaaja, joka käyttää omia taitojaan hyväkseen. Balotelli on kehittynyt EM-turnauksesta, mutta siinä olis mahkuja parempaankin ja toivon, että Gigi Buffon olis jossain vaiheessa kisoja maalissa. Ei sillä, että Sirigui ei olis hyvä molari, mutta ite oon niin tottunut näkeen Buffonin maalissa, että toivottavasti näkis sitäkin jatkossa.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

diehi

  • ***
  • Viestejä: 318
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #143 : 23.06.2014 21:42:41 »
Täytyy nyt tulla purkaan tänne vähän tuntojaan viimesen Espanjan pelin jälkeen, kun ei oikein tiedä miten päin pitäisi olla :D

Kokonaisuudessaan mm-kisat on tähän mennessä ollu aika huikeet, sellaset maat jotka ajattelin että putoo ihan ensimmäisenä, on selviytyny hyvin vauhdikkaampien joukossa. Chile on nyt ehkä tähän mennessä yllättäny aika positiivisesti, tosin mun silmään on miellyttäny kyllä kaikki Etelä-Amerikan maiden pelit, varsinkin jos vertaa Eurooppalaisten peleihin. Pettymyksiä toistensa jälkeen. En ymmärtäny alkuunkaan Espanjaa ja niitten pelejä, tuntu siltä että ne olis tullu näihin mm-kisoihin vähän henkseleitä paukutellen.

No joo, se nyt ehkä noista muista maista, mutta Espanja. Myönnän että oon saattanu kannattaa koko joukkuetta vaan sen takia että Villa ja Torres. Fanitus Espanjaa kohtaan alko neljä vuotta sitten kun ensimmäisen kerran edes tajusin että on olemassa jalkapallon mm-kisat ja Espanja. Siitä se ajatus sitten lähtikin ja neljä vuotta sitten kun kisat päätty Espanjan voittoon, löysin vasta täältä kaikki futisficit eli sinänsä koko jalkapallo on mulle suhteellisen uus tuttavuus.

Mutta tässä kun on neljä vuotta seurannu Torresin ja Villan menoa millon missäkin joukkueessa, niin oon aika rikki tän viimesen pelin jälkeen kun tajusin etten tuu näkeen enää näitä kahta herraa samassa ottelussa. En ajatellu että jotkut pelaajat voi pujotella tiensä sydämeen niin vahvasti että melkein pahaa tekee.
Olisin toivonu että Villa olis laitettu aikasemmissakin peleissä kentälle, mutta olihan se hienoo kaikesta huolimatta että herra pääsi tänään kentälle juokseen viimesen kerran. Tuntuu jotenkin että Villan sekä Alonson jäähyväiset kruunas Espanjan kisat vaikkei ne ihan odotusten mukaan menneetkään. Hieno otteluhan se oli Villan osalta ja oon ilonen että se päätty hienoon maaliin.
Ne kyyneleet kun Villa otettiin vaihtoon, oli jotain niin sydäntä särkevää katseltavaa. Hieno pelaaja täytyy myöntää ja nostan hattua että on kuntoutunu siitä parin vuoden takasesta loukkaantumisestakin niin hyvin. Olis nyt vaan jääny Espanjaan pelaan eikä lähteny meren toiselle puolen.

Voisin kyllä jatkaa Villan fanittamista ikuisuuksiin, mutta en jotenkin vaan löydä oikeita sanoja <3
Sun pitäis lentää ja nauttia tästä kaikesta. Mutta miten musta tuntuu että se on vaikeeta?

Cawo

  • Crispy
  • ***
  • Viestejä: 43
  • ava by raitakarkki
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #144 : 23.06.2014 22:14:06 »
Täällä taas. Katsoin Australia-Espanja, ja olipa se flashback time to years ago. Tai siis että katsoin peliä epätarkalta, ajoittain tökkivältä streamilta espanjalaisella selostuksella, koska se ei tullut telkkarista, ja sekä Villa että Torres tekivät maalit. No, tuntuu sopivalta. Ensimmäistä maalia en nähnyt kun jouduin vaihtamaan streamia, mutta olipahan sen arvoista kun uudet selostajat olivat ihanan innoissaan. Paljon muuta innokkuutta tai hilpeyttä ei ollutkaan sitten havainnoitavissa, paitsi faneilla (lol, erityisesti kun Torresin täytyi vaihtaa ehjä paita). Pelaajat olivat siis ihan ymmärrettävästi totisia koko pelin ajan ja sen jälkeenkin, jopa maalien jälkeen, kun selostaja karjui GOOOL kurkku suorana (espanjalaiset selostajat<3) pelaajien reaktio oli suurin pirtein ”Nah, whatever, I guess that was cool, moving on…” (paitsi Villa).

Sanoinkin edellisessä viestissä että odotan joukkueen sukupolven vaihdosta, ja odotan edelleen, mutta nyt vasta jotenkin tämän pelin jälkeen iski ettei niitä pelaajia, jotka on tottunut näkemään aina mukana, tule enää näkemään. En kyllä tiedä mikä joukkuen seuraava peli on, mutta jännä nähdä mitä tulee tapahtumaan. Ja aiheeseen liittyen, olisin kyllä suonut Villalle peliaikaa loppuun saakka, vaikka Mata tekikin maalin, viimeinen peli sentään ja kyllä maaliin numero 60 olisi ollut hieman hienompi lopettaa kuin numeroon 59.
Lainaus
Ne kyyneleet kun Villa otettiin vaihtoon, oli jotain niin sydäntä särkevää katseltavaa.
Agreed, se itku vaihtopenkillä oli kyllä kaikkein surullisin hetki.

Onkohan minulla edes mitään järkevää sanottavaa. En oikein tiedä pelasiko Australia huonosti vai Espanja hyvin. Reina pelasi hyvin. Välissä piti tarkistaa olenko kuvitellut Alban pelipaikan kun se löytyi niin usein sieltä Australian maalin lähettyviltä. Tykkäsin että melkein kaikista taklauksista jatkettiin vaan pelaamista, vaikka osa oli sen näköisiä, että olisi voinut jäädä vain makaamaankin ja saada jotain "korvausta" siitä. No, se oli siinä, gracias por todo, os echaré de menos. :]

ps. Onnea Holanda!
There's a reason I said I'd be happy alone. It wasn't 'cause I thought I'd be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone.

Nolffe

  • epäonnensoturi
  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #145 : 23.06.2014 23:49:33 »
Aargh, mä olin omissa jalkapallomenoissa tänään Espanjan pelin aikaan. Pitää kattoo se jostain, mähän en suostu jättää kattomatta tota ottelua. Villa ja Torres, voi ei. Voinu olla (ja lukemani perusteella ollutkin) tunteellisia hetkiä. Ää. ;_;

Tässä samalla kattelen tota Brasilian ja Kamerunin peliä ja tässä kirjottaessani eka puoliaika alkaa olla loppusuorilla ja mitä, kolme maalia jo? Neymarin kaks maalia oli kyllä nättejä, eikä Kamerunin maali yhtään huonompi ollu. Miesvartiointi jäi brasseilla kokonaan unholaan, ja sieltä vapaasta tilasta löyty rankasupaikka. Hassusti muuten heittelee tää peli päästä päähän, kumpikaan ei hallitse kun ajoittain. Tasanen puoliaika tulossa seuraavastakin. Toivottavasti Brasilia pitää hyvän linjansa ja maaleja sataa vielä enemmänkin. (pliis, maaleja myös muillekin kuin Neymarille)
Tää on kyllä ollu yhtä maalijuhlaa koko turnaus, ja jos oikein radiota tänään kuuntelin, niin maalirikkain World Cup sitten vuoden 1982 Espanjan kisojen. Keskimäärin noin kolme maalia per ottelu, mikä on mun mielestä ihan älyttömän paljon.

Millasia toiveita/spekulointeja/mitä vaan teillä on seuraavan kierroksen suhteen? Kenen tie loppuu sillä kierroksella, kuka tulee jatkamaan?

Oi, nätti maalipaikka Hulkilla puoliajan loppuun. Kamerunilainen kerkes kyllä hyvin väliin jalkansa kanssa. Kokonaisuutena viihdyttävä ja loisto puoliaika mun silmiin.

ava: Vanilje

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #146 : 24.06.2014 11:34:50 »
Mitä on tämä huhuilu twitterissä että RM on ostanut Falcaon??? Oon hyvin hämmentynyt ja toivon oikeestaan että tää on joku väärä häly koska äähh. Miks pitää ostaa pelaajia joilla on jo toinen jalka eläkkeellä sen sijaan että peluutettaisiin nuorempia, toivon mukaan oman seuran poikia :( Toivottavasti Falcao ostetaan vähän ku varamieheks eikä viemään kenenkään pelipaikkaa - vaikka Benzema ei olekaan mun number one suosikki niin kyllä hänet mieluummin näen kärkenä kuin jonkun uuden tyypin, jonka tottuminen joukkueeseen vie aikaa. Suarezia on myös vissiin kaavailtu Realiin ja siinä taas yks mies lisää josta en pidä, mutta ainakin osaa pelata jotenmikäs siinä. Toivon vain että rahat ei polttele Perezin taskuissa niin että se maksaa ihan järjettömiä summia ko. pelaajista - Balen viemää summaa voidaan paikkailla seuraavat kymmenen vuotta ja ostaa vähän hillitymmin tai ainakim pienemmillä summilla niitä vahvistuksia... Di Mariaa ilmeisesti ollaan myymässä ja toivotaan ettei halvalla lähde, paras olisi jos ei lähtisi ollenkaan :c

No niin back to World Cup. Saksa - Ghana -peli oli m a h t a v a, loistavaa pelaamista molemmilta ja Ghana löi mut täysin ällikällä, hieno yhteishenki, mahtavat fanit, loistavaa pelaamista! Saksan puolella toki olwn mutta ei harmittanu tuollaisen joukkueen kanssa pelata tasan. Saksankaan peli mitään huonoa ollut mutta sanoisin että parempaankin riittäisi rahkeita. Onnea myös pappa-Mirolle ennätysten rikkomisesta, jee :D Jos joku Saksan hyökkäyspäästä pitäisi valita niin se olis hän, Götze ja Müller ei oo lähellä sydäntä alkuunkaan (tosin kumpaakaan ei voi taidon puutteesta syyttää). Tässä kun oon vaan luetellut epämieluisia pelaajia niin otetaanpa fangirl-mode, nimittäin MESUT FUCKING ÖZIL.Oon niin pähkinöinä aina kun se ruudussa vilahtaa mutta oh goshhh voiko kukaan pokerinaamalla väittää ettei se olisi taitava. Ehdottomasti Saksan tärkein pelinrakentaja jolla on huoppuunsa asti hiottu pelisilm. Ja se syöttötarkkuus!!! Mun perhe on varmaan jo ihan kypsä ku hehkutan melkein enemmän Mesutin luomia maalipaikkoja kuin itse maaleja lol. Toisaalta tykkään nähdä Mesutin pelissä jossa yhteen hiileen puhaltaminen toimii, toisaalta se hieroo suolaa haavoihin koska Realissa on edelleen Mesutinkokoinen aukko, huoh.

Hollantikin porskuttaa ja ilokseni Robben ei tehnyt maaleja (epämieluisat pelaajat iskee jälleen). Toisaalta toivon eurooppalaisille joukkueille menestystä, mutta jotenkin Hollannista on vaikea pitää :/ Katsotaan miten tilanne etenee. Myös Meksiko teki eilen mahtavia maaleja ja Hollanti - Meksikoon on vaikea valita suosikkia. We'll see we'll see. Brasilia oli jälleen tasainen suorittaja vaikka Kamerun pistikin aluksi kampoihin. Näitä samaan aikaan tulevia pelwjä on vaikea arvioida, itse ainakin surffailin taidokkaasti kanavien välillä joten se katselukokemus ei välttämättä ollut täydellinen :-D

Nyt on pakko lähtee töihin, anteeksi kaikki kirjoitusvirheet mut en ehdi oikolukemaan juttujani!
in the bleak midwinter

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #147 : 24.06.2014 11:59:56 »
Huhu, tuunpa tänne pölisemään taas. Ihan ekana voisin yhtyä raitikseen h33h3h33 if you know what I mean, Saksa-Ghana oli kyllä niiiiiiiiiiiiin superia! Ehkä viihdyttävin ja kiinnostavin matsi koko kisoissa! Kyllä mäkin alan kallistua näiden kisojen osalta sinne Team Germanyyn. Ja Ghana oli kyllä ihan mieletön, ne ois ansainnut tuosta pelistä ihan täyden pistepotinkin - okei, kannatin Saksaa joten hyvä etteivät saaneet mut you know. Ja voi Mesut miten upea pelaaja oletkaan, apua. Hymyilin vaan tyhmästi itsekseni sen luomia maalipaikkoja ja nappisyöttöjä tsiigailles, hih. Ois upeeta nähdä se taas noin iskussa arsussa, uutta kautta venailles jne.

Espanjan pelistä jäi kyl haikee olo. Suorana en kerennyt sitä katsomaan - kiitos työvuorot! - mutta tokan puoliskon lopun ehdin tsiigaamaan ja onneksi sitä sitten näytettiin vielä uudelleen kakkoselta ennen kuin illan tokat matsit alkoivat. Kiva, että vika matsi päättyi useemman maalin voittoon, vaikka mua harmittaa Espanjan tippuminen kisoista niin eipä jää ihan täyspaska jälkimaku. Ja voi Dahved, olin sen maalista niiiiin iloinen mut sitten sydän särkyi kun raukka otettiin pois kentältä ja se itku vaihtopenkillä ja. Voi, ois ollu niin hienoa jos sen ois annettu pelaa loppuun asti ja hakea vielä sitä vikaa maalia.

Mutjoo, seuraavia kisoja ja sukupolvenvaihdosta mielenkiinnolla odottaessa. Vähän kyllä on suru puserossa. Lol, ehkä tällainen emotional kiintymys vieraaseen maajoukkueeseen on vähän noloa, mutta ai kauhee kun sydämeen sattui jotenkin kun mietti, että tää on viimeinen kerta kun La Roja nähdään tällä kokoonpanolla, Xavien ja Ikerien ja Villojen ja kumppaneiden johdolla. Ja Cescito, vastahan se oli pieni ja junnu ja hönö ja nyt se on siel jo ihan konkarina! Vaikka tätä case La Rojaa nyt ei mihinkään seurajoukkuerakkauteen voi verrata, niin tietyllä tapaa La Roja on mulle enemmän ku suosikkimaajoukkue ja siihen liittyy mun päässä niin monia muitakin asioita että eilinen matsi oli tositosi haikeaa katsottavaa. Jotenkin idk, vaikka futista oon arvokisatasolla tapittanut polvenkorkuisesta niin La Rojan mestaruus 08 & 10 potkaisivat käyntiin sen isoimman manian ja johtivat futisficcien pariin ja oon saanut sitä kautta myös ihania ystävi ja ää. Voih.

Millasia toiveita/spekulointeja/mitä vaan teillä on seuraavan kierroksen suhteen? Kenen tie loppuu sillä kierroksella, kuka tulee jatkamaan?

Haha tosi vaikee sanoa yhtikäs mitään, nää koko kisat on ollu täynnä sellasia ylläripylläreitä :-D Brasilia nyt on vahva ja aika suvereenin näköistä menoa. Saksa ja Ranska on myös hyviä imo ja näiden uskon jatkavan kisoissa pitkälle. Hollanti porskuttaa, mut vaikka yleensä symppaan ja arvostan niitä niin atm en oikeen osaa kannattaa niitä. Mut uskon niiden pärjäämiseen. Pidän peukkuja myös Argentiinalle ja toivon et peli saatais pyörimään vähäsen paremmin.

//omg 1400. viesti lol
« Viimeksi muokattu: 24.06.2014 12:02:33 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #148 : 08.07.2014 23:57:09 »
Ei hyvä Jumala mikä ensimmäinen puoliaika semifinaalissa. Saksa johtaa Brasiliaa vaivaisesti 5-0 ja musta tuntuu, etten voi katsoa kun symppaan liikaa tappiolla olevia ja pelkään jo tulevia mellakoita. Kaikkea voi sattua, mutta tällaista ei toivoisi. Vielä toinen puoliaika, mutta pelottaa. Jälkipyykki tulee olemaan armotonta.  :P

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #149 : 09.07.2014 00:03:36 »
Mua pelottaa ja säälittää toi Brassien tilanne, ei hyvältä näytä! Miten tässä näin kävi? Jos ne tosta nousee, niin se on jo kovan luokan ihme... Rökäletappio ja vielä kotiyleisön edessä... Ei! Ehkä mä vielä kirjotan pidemmän viestin, mut tällä hetkellä mun kisainnostusta/-kiinnostusta pitää yllä vaan Argut, kun muut suosikit on jo tippunut. Portugalista ei puhuta, se sattuu vieläkin liikaa. Ehkä mä kirjoitan vielä jossain vaiheessa pidemmän viestin, mutta en nyt. Nyt vaan podetaan raskaan sarjan vitutusta, kun mulla ei ole mahdollisuutta kattoa tän viikon pelejä, myöskään finaalia. Raivostuttavaa!!!
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #150 : 09.07.2014 00:43:58 »
Mä vieläpä ehkä vähän toivoin Brasilian tappiota, koska kotiyleisön hiljentäminen on muka aina kiva asia, mutta nyt on kyllä nähty, että ei todellakaan ole kiva asia, jos taululla lukemat 7-0. :P En ole kummankaan joukkueen kannattaja, mutta tämä ei vaan ole sellaista, mitä toivoisi välierissä todistavansa. 20 minuuttia ja peli oli ohi.  :P

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #151 : 09.07.2014 01:10:48 »
Mä vieläpä ehkä vähän toivoin Brasilian tappiota, koska kotiyleisön hiljentäminen on muka aina kiva asia, mutta nyt on kyllä nähty, että ei todellakaan ole kiva asia, jos taululla lukemat 7-0.
Olihan nuo 1-7 kyllä sellaiset murskajaiset, ettei se ollut nättiä katsottavaa enää kellekään empatiaan kykenevälle saati satunnaiselle laatufutiksen katselijalle. Tuossa ei ollut laadusta tietoakaan, oon ihan järjettömän pettynyt brassien suoritukseen. Se hampaattomuus ja päämäärättömyys välittyi kyllä siitä saakka, kun Saksa ensimmäistä kertaa pääsi peliä pyörittämään. Ei ollut mitään läksyjä tehty, ei mitään keinoja keksitty, millä sulkea ne syöttölinjat ja estää se pallonhallinta. Saksan puolustukseksi on kuitenkin sanottava, että homma toimi ja toisin kuin rutikuivassa Ranska-pelissä, tässä heillä oli sitä pelaamisen meininkiä. Ei lähdetty puolustamaan heti maalin tai parin johtoasemassa vaan peli pelattiin oikeesti loppuun saakka ja pelaajat tekivät duuninsa, koko lössi riensi puolustuksen avuksi vielä siinä 0-7 tilanteessakin, kun voitto nyt oli jo käytännössä varma. Ansaittu ja varma voitto, Brasilia ei pystynyt esittämään mitään heille tyypillisen joga boniton tapaistakaan. Pelissä ei vain kerta kaikkiaan ollut idean häivääkään, eikä mitään selkeää juonta. Liekö syynä nyt Thiago Silvan ja Neymarin puuttuminen vai yksinkertaisesti vain paineiden kasvaminen liian suureksi, dunno. Harmittaa, että kun nämä kaksi kerrankin pelasivat toisiaan vastaan, sen piti sitten olla tällainen farssi. Ainoa aidosti ilahduttava asia Saksan peliasenteen lisäksi oli Klosen MM-kisamaaliennätys (ok, tykkäsin Schürrlen maaleista myös, mutta ne oli jo kind of tarpeettomia lopputuloksen kannalta). Olisi jäänyt hampaankoloon Klosen puolesta, ellei sitä olisi näissä kisoissa syntynyt, oli ilo todistaa omin silmin tällaista.

Hollanti-Argentiinaa odotellessa. Albicelesteä kannatan, mutta heidän esityksensä eivät ole kyllä täysin vakuuttaneet siitä, että finaalipaikka olisi otettavissa. Kaava on tuntunut olevan se, että Albicelestelle ei helppoa peliä ole, vaikean kautta se voitto on otettava jos se edes otetaan. En yhtään yllättyisi suoraan sanottuna tappiostakaan monen maalin erolla, ei ole tuo maalinteko ollut argujen parasta osaamista syistä, joita en tähän aikaan vuorokaudesta jaksa alkaa analysoida. Saksa-Argentiina -finaali olisi vain aika maukas, päätettäköön tämä ennakointi siihen toiveeseen.

Anyway, Brasilian putoamisesta tykkäsin, tavasta, jolla se tapahtui, en ollenkaan. Yllätyksellisyys on mulle tärkeä osa tätä turnausta ja olen iloinen, ettei se käsikirjoitus brassien marssista voitosta voittoon pitänyt.
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #152 : 09.07.2014 09:54:00 »
Oli joo kyllä hämmentävä matsi, ensin kelasin että mitä sieniä oon vedelly ja hallusinoinko näin pahasti mut sit eksyin somen puolelle puoliajalla ja totesin muutaman muunkin nähneen samoja harhoja. Herranjumala. Niin paljon kuin Saksan veneessä näissä kisoissa oonkin niin kyllä munkin voitontanssi hiipui viimeistään siinä neljännen maalin paikkeilla - voiko näin tapahtua?? Tai siis?? Kun sanoin kaverille pre-match jännityksissäni että wäääh voittaispa Saksa tyyliin 5-0 niin se ei ollut oikee toive!

Siis toki me kaikki tiedettiin että puolustaminen on ollut Brasilian heikkous, mutta... ei se selitä, että saksalaiset pystyivät vaan pallottelemaan brassien päätyyn ja tekemään maalin. Niin hampaatonta ja luovuttanutta ja lamaantunutta peliä ettei tollasesta nauti edes Brasilian tippumista toivonut (mitään en tunnusta!), ei siis. Ei tollanen futis oo enää millään tapaa hienoa katseltavaa. En tiedä pitäiskö tässä oikeesti syyttää Thiago Silvan ja Neymarin (jonka loukkaantuminen muuten oli <//3) puuttumista vai mitä - kun ei koko Brasilian peli nyt kuitenkaan oo ollu ainoastaan Neymarin varassa, Silvan merkitys puolustuksen kannalta saattaakin olla sit jo isompi. Idk, jotenkin silti luulis että noin hemmetin tasokas joukkue kykenis nimenomaan sisuuntumaan puuttuvista pelaajista huolimatta ja nimenomaan tsemppaamaan kukin omaa peliään sitä enemmän mut niin. Ehkä mun on kallistuttava Rascalin kannalle siitä, että voihan se olla että paineet kävivät tässä vaiheessa liian isoiksi, kun pelattiin finaalipaikoista ilman avainpelaajia, mene ja tiedä. Käsittämätöntä kuitenkin.

Lainaus
Yllätyksellisyys on mulle tärkeä osa tätä turnausta ja olen iloinen, ettei se käsikirjoitus brassien marssista voitosta voittoon pitänyt.
En ois voinut kyllä paremmin sanoa.

Tän illan matsissa kallistun kyllä enemmän arguun päin. Niin paljon kuin Hollantia niin pelitaitojen puolesta kuin futismaana ylipäätään respektaankin, niin ei vaan pyge nyt. Argentiinalle oon kyl läpi kisojen toivonut pärjäämistä, vaikkei peli nyt oikein vakuutakaan. Katsotaankatsotaan.

//Ja voi apua, vaikka lupasin itselleni etten seurailis tän kesän siirtohuhuja niin en tietenkään voinut pysyä poissa ja oumaigaad, futissydärit tsek. Ensinnäkin, mitä kerpelettä tää Debuchy-touhu on? Tätä on uutisoitu jo varmana siirtona ja homma on päässy Ylen kisauutisiin asti, mutta kummankaan seuran taholta ei oo tullu mitään vahvistusta?? Hei plz, paketoikaa se diili, haluun huokaista helpotuksesta ja olla iloinen, Debuchy kuitenkin vaikuttaa ihan lupaavalta ja just passelilta paikkaamaan Sagnan jättämää aukkoa.

+++ mikä on tämä Alexis-huhu?? Sanoisin että yes please ja äkkiä, varsinkin jos hintaa jää niin alhaiseksi (25-30 milliä ainakin spekulointien mukaan?) kuin väitetään. Tässäkin kyl sama homma kuin tossa case Debuchyssa, lopettakaa nyt jumalauta ne deal almost done-twiittailut ja tehkää vaan se soppari niin voi hengittää eikä tarviis koko ajan jarrutella itseään hokemalla että tääonvaanhuhutääonvaanhuhu ;D
« Viimeksi muokattu: 09.07.2014 10:25:31 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #153 : 09.07.2014 22:06:55 »
Minä kannatan Hollantia ihan vain vahnojen kunniaksi, mutta en nyt olisi kauhean pettynyt jos Argentiina voittaa. Kunhan nyt tästä pelistä vaan tulisi tasainen ja jännittävä eikä ratkeaisi ensimmäisen puolierän aikana. :) Yllätyksellisyydestä olen itse tykännyt tosi paljon, ja siitä että kisoissa on tehty aika paljon maaleja ja usein pelattu hyökkäävää, viihdyttävää peliä. Taktikot ovat kauhuissaan. :D

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #154 : 09.07.2014 23:03:52 »
Tuo eilinen peli oli kyllä ihan shokki. Brasilia olis saanu tippua jo Chileä vastaan jos multa kysytään (lål miten niin chile oli mun suosikkijoukkue espanjan lisäksi), mutta toisaalta kun kotikisat oli kyseessä, niin olis mennyt ehkä vähän koko pelistä maku. Eilen kyllä kannatin Saksaa ja ehdottomasti halusin nähdä sen loppuottelussa, mutta kolmannen maalin jälkeen tuli sellainen fiilis, että voisi lähteä nukkumaan. Jotenkin tullut kisojen aikana symppisteltyä Brasiliaa ja yäh. En oikeasti tiedä, miten kaverini olivat ihan fiiliksissä seitsemännen maalin kohdalla, kun itelläni oli sellanen olo, että alkaa kohta itkettää. Toivottavasti Brasilia saa jotain puhtia pronssipeleihin, koska jos peli jatkuu tuollaisena, niin en halua edes katsoa. Toisaalta Thiego tulee takaisin, niin jospa saisivat puolustusta edes vähän kasaan.

Tämän päivän peli on jännä. Jotenkin tuntuu, että Argentiina voittaa, mutta kannatan kyllä Hollantia. Argentiina on ollut aina mulle sellanen neutraali joukkue, etten osaa kannustaa sitä yhtään. Toivottavasti tästä nyt tulee kunnon peli eikä ihan niin nöyyryyttävä kuin eilinen. (mulle on vieläkin mysteeri, miten Robben jaksaa ravata sitä kenttää ympäriinsä sellaisella vauhdilla sen 90 minuuttia. tell me your secret please)

edit// No voi perkele anteeksi olisin niin kovin halunnut nähdä Hollannin loppuottelussa. Nyt tosin ainakin tiedän ketä kannattaa finaalissa. Saksa voittoon. \o/
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014 01:46:34 kirjoittanut Fenrir »
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #155 : 09.07.2014 23:59:10 »
Brasilian murskatappio oli kyllä itselleni melkoinen pettymys. Pelistä puuttui kuri, jota nimenomaan Saksaa vastaan tarvitan. Saksa pelaa kuin kellon koneisto ja syntyihän sillä pari maalia. Brasilian peli oli vähintäänkin luokatonta ja Julio Cesar tuntu heittäneen hanskat tiskiin 1-0 maalin kohdalla ja jätti joidenkin otettavissa olevien pallojen torjumisen kokonaan. Vaikka itse Saksaa kannatankiin (tai kannatan Italiaa, mutta Italia jäi alkulohkoon), niin meinasin purskahtaa itkuun Saksan maalijuhlaa katsoessa. Saksa ei edes sinällään ole paljoa Brasiliaa parempi mun mielestä - ainakaan parhaimmillaan - mutta eilinen peli oli kyllä luokattoman huono tähän turnaukseen tai välierävaiheeseen. Itku ei tosiaan ollut kaukana ja mie en yleensä itke urheilun takia koskaan.

hollanti-Argentiina peli taas on kiinnostava. Toivoisin Oranjen voittavan, kodska en pidä Messistä tai Argenttiinan joukkueesta. Tosin en liiemmin pidä Hollannistakaan, mutta eurooppalainen loppuottelu olisi mahtava!
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #156 : 10.07.2014 02:08:19 »
Argentiina finaalissa, voi luoja! Näin myöhään on turha odottaa multa mitään syväanalyysiä + oon muutenkin vain häpeilemättömän onnellinen tämän joukkueen puolesta. On niitä mestaruuksia jahdattu kissojen ja koirien kanssa ja itketty pettymystä niin monet kerrat, että kyllä tämän oli jo aika tullakin. Ei se finaalipaikka helpolla irronnut ja täpärälle on mennyt, mutta imo se on vain osoittanut Argentiinan paineensietokyvyn ja voitontahdon. Tiukoissa paikoissa on pystytty tekemään oikeita ratkaisuja. Romeron torjunnat äsken rankkareissa olivat jotain ihan huikeaa ottaen huomioon, miten tyhjän panttina maalivahdit seisoivat varsinaisen pelin aikana. Voi vain ihmetellä, mistä se itsevarmuus kumpuaa. Ja vähän epäilin myös maalintekotaitoja, mutta mitä vielä.

Äää. Se taistelutahto ja kehittyminen tässä joukkueessa, en oikeesti kestä. Oon nähnyt nämä kamppailemassa milloin maalinteon, milloin puolustuksen kanssa ja nyt se tuotti tulosta ja Hollannilta otettiin tila pois. Robben ja Van Persie eivät saaneet yhden yhtä kunnon paikkaa, se puolustuksen huolellisuus oli jotain hämmentävää ja epäargentiinamaista, mutta ehdottoman tervetullutta. Tulee mieleen La Roja aikanaan, maalinteko joskus tökki mutta sentään oma maali pidettiin puhtaana. Argentiina teki juuri sen ja lopussa vielä maltillisesti teki ne onnistuneet ratkaisut rankkareissa.

Ei tämä mikään spektaakkelipeli muuten ollut, mutta Argentiinan eteneminen MM-finaaliin on historiaa sinällään. Nyt odotan vesi kielellä finaalia ja mitä siitä tulee. Saksan maalitehot ovat pelottavat Argentiinaan verrattuna, mutta jos läksyt tehdään ja tuo kurinalaisuus säilytetään ja onnistutaan pitämään piilossa avainpelaajat... Kukapa tietää vaikka Maracanãlla julittaisiin taivaansinivalkoisia värejä lopuksi. Mielenkiintoinen peli tulossa ehdottomasti, ja musta on hienoa, että siellä finaalissa on sekä eurooppalaista että lattariväriä ja juuri nämä kaksi joukkuetta.

Ei muuta, mulla on aikainen joulu! :D
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #157 : 10.07.2014 02:16:27 »
Jesjesjes menipä ees yhdeltä rundilta jatkoon ne joukkueet mitä mä toivoinkin, ahaha! Tää peli oli kyllä eiliselle täydellinen vastakohta... en kyllä tiedä oliko tää silti niin kauhean paljoa viihdyttävämpi. Tietty joo peliä ei ollut pelattu heti ekan puoliskon jälkeen, mutta enpä kyllä tituleerais tota mikskään hurjaksi jalkapallojuhlaksikaan - okei, paikkoja oli, mutta jossain vaiheessa tuli vaan sellainen fiilis että pitäiskö vaan painua nukkumaan kun ei tästä pelistä tuu lasta eikä paskaakaan ja ajoittain meni kyllä ihme hieromisen tasolle koko homma.... huono futiksenkatsoja täällä moi! ;D Onneks rankkarikilpailu nostatti sitten adrenaliinitasoja, Argentiinan finaalipaikkaan oon kyllä hurjan tyytyväinen. Ja voi Romero minkä teit! Ja hehe, hymy oli herkässä kyllä pelin jälkeen kun sai nähdä Leoa niin iloisena ^^

//Rascaliin pakko yhtyy sen verran että onhan tää finaalipari kyllä vähäsen etuaikainen joulu! Okei sulle ehkä ihan argujen takia mutta sanotaanko että tätä finaalia mä odotan! Ja vaikka Saksaa oonkin läpi kisojen sympannut niin enpä Argentiinankaan mestaruutta järjettömänä vääryytenä pitäisi. Ah en jaksa odottaa, sunnuntaita venailles!

Lainaus
hollanti-Argentiina peli taas on kiinnostava. Toivoisin Oranjen voittavan, kodska en pidä Messistä tai Argenttiinan joukkueesta. Tosin en liiemmin pidä Hollannistakaan, mutta eurooppalainen loppuottelu olisi mahtava!
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi et pidä Messistä? Tai siis okei tökerösti muotoiltu koska tottakai ihmisiä on moneen junaan ja kaikki ei tykkää kaikesta ja se on ihan fine, mutta mun on vaikea ymmärtää ihmisten negatiivista suhtautumista Messiin - tai siis että mikä Leossa niitä negaatioita herättää? Messi on hemmetin taitava, tekee duunia, on valmis tarvittaessa laittamaan joukkueen edun itsensä edelle, ei yleensä riko mitenkään paljon eikä harrasta epäurheilijamaisuuksia, mun on vain vaikea ymmärtää mikä tälläisessa pelaajassa herättää epätykkäämisreaktion :-D Toki ymmärrän että joskus pelaajasta voi tulla vaan sellainen ~fiilis ettei siitä pidä, mutta mietin et onko tälle jotain erityistä syytä sen lisäksi?
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014 02:19:53 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #158 : 10.07.2014 02:52:11 »
Mä olen sitten edellisten kommentoijien kanssa eri mieltä. Finaalipari Saksa-Argentiina on jotenkin minusta plääh, jos maita ajattelee. Ne on aina olleet mulle vähän plääh, mutta Argentiina erityisesti näissä kisoissa. Näissä kisoissa Argentiina pelillisesti myös melko plääh. Olisi edes Maradonan Jumalainen käsi niin olisi edes joku diiva pelastamassa päivän, mutta kun ei. Niillä on vain Messi, josta ei saa mitään suurta draamaa.  ;D Messi kyllä jostain syystä naurattaa mua joka kerta, kun näen sen lähikuvissa. ;D Sehän siis on täydellinen pelaaja ihan oikeasti. Ei sitä voi inhota ollenkaan, koska se tekee töitä, on hemmetin taitava, pienikokoinen (minä kun olen itse niin pätkä niin symppaan jotenkin automaattisesti pienikokoisia) eikä sillä ole mitään supertähden elkeitä. Siis ihan täydellinen pelaaja. Eihän tuollaisia olekaan.  ;D Sitä tekisi mieli tökkiä tikulla, että tietäisi missä sen raja menee. ;D Mä olisin kaksikymmentä vuotta sitten ollut varmasti siihen ihan lääpälläni, mutta nyt se on mun mielestä kaikessa sympaattisuudessaan ja söpöydessään vaan niin mahdottoman tylsä. ;D

Saksa taas... no, vähän sama juttu. Tehokas ja taitava, muttei herätä mitään intohimoja. Ei oikein toivo kummankaan voittoa, muttei kummankaan tappiotakaan. Ihan yhtä tylsä vaihtoehto olisi ollut Saksa-Hollanti, vaikka siinä olisi perinteen vuoksi voinut kannattaa Hollantia. :D No sitä voi sitten vaan nauttia pelistä.

Oli tämä nyt siinä mielessä parempi semifinaali, ettei ratkennut heti ja oli jotain jännitettävää, mutta ei kyllä ollut paljon paikkoja. ;D Lopulta silti tuntui, että parempi voitti.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014 02:56:25 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #159 : 10.07.2014 10:35:57 »
Ootte varmaan jo puinu Saksa - Brasilian läpikotaisin, mutta.... dear lord mitä tapahtui :D Olin Saksan puolella joten ekat maalit tuntui ihan siisteiltä, mutta neljännen ja viidennnen kohdalla mun naama vähän valahti - alkoi tuntua niin epätodelliselta ettei tosikaan. Oli kuin Saksa olisi pelannut yksinään siellä. Ei lopulta tehnyt ees mieli tuulettaa maaleja, kun tuntui että potkitaan vaan lisää jotain maassa uikuttavaa koiraa. Kaikkea sitä! Yllätyksellisyyttä tosiaan ei puuttunut, mutta ei se kyllä hyväkään peli ollut. Paras matsi saadaan kun molemmat joukkueet taistelee kynsin ja hampain voitosta eikä se touhu oo tommosta läpihuutoa.Plus kuka sairas sielu kuvaa ja haastattelew itkevää David Luizia?? :( Tuli niin surku kun tuolla tavalla saivat kuonoon. (Onnea silti Kloselle ennätyksen rikkomisesta, aika poika.)

Eilinen Argentiina - Hollanti oli mulle lähinnä "valitse kahdesta pahasta jompi kumpi" :-D idk en liiemmin välitä kummastakaan... Toivoin oikeastaan Hollannin voittoa jotta Saksa sais murskata ne finaalissa mutta kai ne Argutkin voi poikki ja pinoon pistää. Ei kyllä eilinenkään peli mikään jännin ollut mutta ainakin tasaisempi kuin tuo Saksan ja Brasilian. Rankkarit on aina ikäviä mut Argentiina ne vei ansaitusti. Mitä Messiin tule niin itse ukkoa vastaan minulla ei ole yhtikäs mitään mutta eniten nyppii varsinkin suomalaisen median ylipalvonta, esim. eilisestä pelistä puhuttiin tyylillä Messi - Hollanti. Muutenkin mulla nousee karvat pystyyn kun joukkueesta vedetään se yks jonka harteille kaikki sysätään, oli sitten kunniat tai moitteet.

Mistä pääsemmekin aasinsiltana Mesut Öziliin joka on lempipuheenaiheeni vissiin lol. Ei vaan mul on niin puolustuskanta sitä kohtaan nyt ku puolen maailmaa on penkittämässä sitä. Silleen MIKSI??? Odottaako ihmiset oikeesti että Mesut on joku maalipyssy vai mitä helvettii. Saksakin kun on sellainen joukkue jossa maalintekijöitä tuntuu piisaavan niin miksi Mesutin pitäisi olla siellä kärkkymässä maalipaikkoja kun hän nimenomaan on se, joks luo niitä muille. En tiiä mitä pelejä väki on katsellut mutta mielestäni Mesutin yli 90-prosenttinen syöttötarkkuus ja pettämätön pelisilmä puhuvat puolestaan. Mutta ne heitetään romukoppaan kun Mesutilta menee ohi aivan turha 8. osuma Brasiliaa vastaan!!1 Huoh en tiiä, Mesut saa mun puolesta alkaa tehdä maaleja sitten ku kloonaa ittensä ja syöttää itselleen ne maalit.

Ei varmaan jää epäselväksi kumman puolella oon finaalissa :D Brasilian toivon voittavan pronssia ja keräävän samalla ne kunniansa rippeet jostain kentänpohjalta.
in the bleak midwinter