Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 224028 kertaa)

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #940 : 05.12.2020 08:51:09 »
Haikyuu täälläkin viikottainen rutiini, säästän sen itse aina lauantaiaamulle, jolloin olen virkeämpi ja aivan parasta aloittaa viikonloppu lentisurveloiden kanssa, aamukahvi kourassa.

Muutimme juuri uuteen asuntoon, jonka yhdestä huoneesta tehtiin animehuone  ;D Samalla siis työ- ja vierashuone, mutta siellä on meidän kaikki sarjisjutut: liisteröitiin japaninkielistä Haikyuuta seinään tehosteraidaksi ja figuurit vitriiniin. <3
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä
« Vastaus #941 : 14.12.2020 20:34:12 »
Lainaus
Muutimme juuri uuteen asuntoon, jonka yhdestä huoneesta tehtiin animehuone  ;D Samalla siis työ- ja vierashuone, mutta siellä on meidän kaikki sarjisjutut: liisteröitiin japaninkielistä Haikyuuta seinään tehosteraidaksi ja figuurit vitriiniin. <3
Eikä! Kuulostaa tosi hienolta! Oi että, olispa itelläkin tilaa tehdä jotain. Eipä sillä, että mulla edes olis mitään, mitä pistää esille. :D Haikyuu-tehosteraita kuulostaa kyllä erittäin buenolta. Kai se oli vielä jostain eeppisestä kohtauksesta? :0

Nyyh, neloskauden viimeinen jakso perjantaina! Ja sitten seuraavaa kautta saakin varmaan odottaa ties minne asti, vaikka nyt onkin sarjis tullut loppuunsa (ja tykkäsin kyllä siitä, mitä ammatteja Furudate oli jokaiselle antanut). Ilahduttavaa, ettei kaikki jatkaneet suuren tason pelaajina ja valitsivat ihan tavallisiakin ammatteja lukiopelaamisen jälkeen.
Spoiler: näytä
Vaikka olisihan mun lemppani Nishinoya voinut jatkaa ammattipelaajana, mutta toisaalta maailmanmatkaaja sopii hänelle myös erittäin hyvin.

Hyppää mukaan!

(banneri by Sokerisiipi)

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
« Vastaus #942 : 14.12.2020 21:50:45 »
Tuopa, Grenade!

Koukutuin muuten myös Jujutsu Kaiseniin. Sarja, jota kuvaa hyvin sana cool!!
Hehkutan myöhemmin lisää  8)

Fairy tale

« Vastaus #943 : 19.12.2020 12:10:08 »
Voi vittu tai siis anteeks, voi pyssy! Nyt pientä henk.koht. vuodatusta. Olen sitä ikäluokkaa, jonka aikana katseet olivat kääntyneet Yhdysvaltoihin ja siellä tuotettuihin sarjoihin. Siis kaikkihan halusivat matkustaakin sinne. Olen vai vierestä seurannut kuinka Japani ja kaikki siihen liittyvä ovat nostaneet päätään varmaan just mangan ja animen kautta. Ihan oikeasti luulin että eihän sellainen nyt voi mitenkään sopia mulle. Eihän siinä kolahda mikään. Tai lähinnä ehkä inhoan suurisilmäisiksi piirrettyjä hahmoja, joista en vain tykkää. Joten - onpa helppoa välttää koko aihe.

Lukioikäinen kummityttöni fanittaa Pottereita ja Yuri!!!on Icea (ja ties mitä muuta). En tiedä kuinka tuttuja kaikki nää foorumit on hänelle tai käykö hän esim. täällä lainkaan? Pitkäisiköhän olla varuillaan. (Ei se tiedä että kummitäti fikkaa). On hurja ajatus että mä tämänikäisenä ihan oikeasti innostun uusista aioista ja on asioita jotka vielä kolahtavat oikein lujaa. Olen löytänyt itseni viime aikoina netistä tönkimästä ties mitä Japaniin liittyvää. Minä, ihan oikeasti.  :) Ja löysin sivuston, jonka kautta pääsisin katsomaan nyt täälläkin esille nostettuja animesarjoja. Saas kattoo koska hurahdan niihin. Tai sitten en? Olen vain niin fiiliksissä Yuri!!! on Icesta (ja ei saa pantata sitä elokuvaa enää kauaa - melkein itken täällä).

Hehee, enpähän pääse sammaloitumaan enkä hitsi edes jäkälöitymään kun tällaista pientä tapahtuu. Nyrjähdyksiä pääkopassa ja omassa ajattelussa. Tää elämä on toisinaan tosi kivaa. Nyt kaikki jonoon niin voin halata teidät kaikki ruttuun!  :-*

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
« Vastaus #944 : 19.12.2020 15:59:38 »
Fairy tale, welcome to the Dark side!  ;D
Itselleni uudet kiinnostuksen kohteet ovat tarjonneet aina paljon hyvää, etenkin ystäviä ja oivalluksia.
Japanista tuli hetkellisesti myös osa omaa työtä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2021 16:56:58 kirjoittanut Röhkö »

Larjus

• Отабекқызы
  • En kaipaa teksteihini parannusehdotuksia tms.
    • twitter
« Vastaus #945 : 16.01.2021 15:17:25 »
Tajusin just eilen et mähän seuraan nyt useampaa parhaillaan julkaistavaa animesarjaa kuin ajattelinkaan, kun Nanatsu no Taizain ja Dr. Stonen uudet kaudetkin alkoi juuri. Samaten päädyin muutama päivä sitten aloittamaan Bungou Stray Dogs Wan!in, vaikka ajattelin, että jos sen katsoisin niin sitten joskus kun kaikki jaksot on julkaistu aikapäiviä sitten :D Mutta ei pöllömpi päätös aloittaa se nyt, koska hölmö huumori puree muhun, ja muutenkin BSD:ssä oon tykännyt eniten sen kaikista huumorikohdista. Noiden lisäksi mulla on ollut katsonnassa Osomatsu-sanin kolmas kausi ja Hanyou no Yashahime. Jujutsu Kaisenkin joo, tosin siinä nyt oon vähän tipahtanut kelkasta ja jäänyt jälkeen (6 jaksoa katsottuna).

SK∞:n aloittaminen houkuttais, mutta saas nähdä. Yleensä oon huono seuraamaan useampaa sarjaa kerralla, ja aina jotkut jää jalkoihin ja pysyn vain parin tahdissa, mutta nyt noissa aloittamissani on niin paljon mulle tärkeiden sarjojen jatkoja yms., että ehdottomasti haluan pysyä niiden mukana (sillä Jujutsu Kaisenilla ei ole niin väliä :D). NnT tosin on sellainen, että olen mangan lukenut melkein kokonaan, niin tällä hetkellä julkaistavien jaksojen sisältö ei tule yllätyksenä (tosin mangan luvustakin on aikaa niin eihän sitä kaikkea muista). Mut on niin paljon, mitä odotan näkeväni! Ja sit esim. Hanyou no Yashahimen suhteen oon ihan täpinöissäni, kiitos uusimman jakson *-*

Жүрегім сені таңдады.

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
« Vastaus #946 : 18.01.2021 18:45:32 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Samaten päädyin muutama päivä sitten aloittamaan Bungou Stray Dogs Wan!in, vaikka ajattelin, että jos sen katsoisin niin sitten joskus kun kaikki jaksot on julkaistu aikapäiviä sitten
Mä en kestä, kun ne on niin söpöjä siinä, aaa. :D Sopiva kymmenen minuutin söpöyspaketti alkuviikkoon. Ja on ainakin sopivaa vastapainoa sille, mitä se sarja yleensä tarjoilee. :D

Uusi kausi, uudet kujeet. Mitäs kaikkea mä ehdin jo katsoa, hmmh... Ensin ainakin katsoin Akudama Driven loppuun. Olin sen jossain vaiheessa dropannut, mutta sitten kuulin huhua, että se paranee loppua kohden ja niinhän se tekikin, bingesin sen yhdessä illassa loppuun ja viimeinen jakso oli kyllä visuaalisesti tosi nätti ja oli mielenkiintoista seurata sarjaa, joka kohteli päähenkilöitään tällä tavalla.

Tältä kaudelta jatkan Jujutsu Kaisenia, joka juuri jatkuikin ykköskauden toisella puoliskolla. Uusina nappasin tällä hetkellä katseltaviksi 2,43 ja tuon Larjuksen mainitseman SK8:n. Mietin hetken, aloitanko 2,43:sta, mutt uteliaisuus otti voiton ja lopulta jäin katsomaan, kun tykkäsin siitä, että kumpikaan päähahmoista ei ollut ihmisenä vain hyvä tai huono, vaan he molemmat tekivät virheitä. (Kun huoh, joskus urheiluanimeissa se päähenkilö on Hyvä ja Virheetön Ihminen, mutta häviää vaan, koska on vain huono pelaaja tai ei ole yhtä hyvällä tasolla kuin muut, ja sitä samaa kaavaa ei aina jaksaisi)
Lainaus käyttäjältä: Larjus
SK∞:n aloittaminen houkuttais, mutta saas nähdä.
Ainakin kahden ekan jakson perusteella vaikutti ihan mielenkiintoiselta!
Hyppää mukaan!

(banneri by Sokerisiipi)

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
« Vastaus #947 : 29.01.2021 11:55:41 »
#julmatuplapostaaja

Fruits Basketin viimeinen kausi alkaa näyttää todemmalta kuin uskoisikaan! Tämän mukaan se starttaisi huhtikuun alussa.

Mä ihan luulin, että tätä pitäis odottaa ainakin vuosi, mutta ei näköjään. Toivottavasti huhtikuu pitäisi paikkansa! Vaikka en kyl tiedä, onko mun sydän vielä valmis tähän. 
Hyppää mukaan!

(banneri by Sokerisiipi)

Eririn

• valomiekkalesbo
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
« Vastaus #948 : 30.01.2021 23:37:45 »
Toivottavasti pitää paikkansa, että huhtikuussa alkaisi Furuba. Tätä on odotettu! Tosin samalla en ole valmis - ja olen sentään mangani lukenut ja tiedän, mitä tuleman pitää. Mutta se on oikeasti mulle iso juttu, että sen kaiken näkee animoituna ja puhuttuna! Kakkoskausi oli emotionaalinen vuoristorata ja oli hauska katsella tumblrissa anime onlyjen kommentteja xD useammasta meni linjalla "honey, you've got a big storm coming". (en tietenkään spoilannut, kunhan ajattelin itsekseni ja kommentoin kaverilleni, joka on myös mangan lukenut)

Furuban kakkoskaudesta nostan erityisesti esille Machin. Mangassa siihen ei niin kiinnittänyt huomiota, mutta animessa todella huomasi, miten hiljainen hän on. Jotenkin hänen taustatarinansakin särki sydämeni vielä lujemmin kuin mangassa.

Mutta joo, kolmoskautta innolla ja pienellä kauhulla odotellessa^^
We had each other. That's how we won.

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
« Vastaus #949 : 07.03.2021 10:20:48 »
Grenade, mulla oli Jujutsusta alkuun samat vibat, samoin SK8:sta.

SK8 Ysijakson katsoin äsken ja sain muistutuksen, miksi pidän urheiluanimesta niin paljon: katsojan voi yllättää isosti tappamatta hahmoja. Tuntuu, että tämä sarja oikein mässäilee hahmojensa persoonien ääripäillä.

Spoilaa ysijaksoa:
Voi Reki, raasu. Huippua, että päähenkilön tapainen ei olekaan sellainen huippu, ja että joskus käsitellään usean jakson ajan tällaista epätoivoa. Harmi vain, kun ystävyys Langaan on melko tuore. Mä jo odotin, että nyt Reki ryhtyy tukemaan Langaa, mutta tosi freesiä nähdä ettei se sujukaan tuosta vain.
Ja sitten Adam. Hyvä myös, ettei yksi yhteinen kisa tehnyt hänestä taas kavereita Cherryn kanssa. Yllätyin kyllä kun Adam löi!

Ja taas pitää viikko odotella -,-
« Viimeksi muokattu: 07.03.2021 10:22:36 kirjoittanut Röhkö »

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
« Vastaus #950 : 07.03.2021 12:08:05 »
Sk8 yhdeksäs jakso:
No niinpä!! Siinä vaiheessa, ku Adam otti laudan käteensä ja mäjäytti vaan päin näköä olin vaan et "mitä helvettiä just tapahtu?!?!". Luulin, et se kai jotenkin yrittäis tiputtaa Cherryn laudalta, mutta että näin. Huh, kyllä tää sarja onnistuu aina vaan yllättämään. Adam on niin hienosti kirjotettu hahmo, eipä oo hetkeen ollu näin hyvää pahista.

Ja voi Reki! :/ Harmitti, että hän jätti S-pinssinsäkin pois. On hienoa, että urheiluanimessa jaksetaan keskittyä siihen, että ehkä se kilpailu ei olekaan kaikille, ja musta on myös virkistävää, että Reki ei vaan yhtäkkiä kahden sekunnin masistelun jälkeen sisuuntunut ja voittanut kaikkia, vaan hän oikeasti miettii, mitä haluaa ja mistä se kaikki kumpuaa. Reki on kuitenkin hyvä skeittaamaan, mutta ehkä useat loukkaantumisetkin syö.

Hauskaa, miten JJK ja SK8  oli tällä viikolla kuin toistensa vastakohdat. :D
Hyppää mukaan!

(banneri by Sokerisiipi)

Fairy tale

« Vastaus #951 : 10.03.2021 21:21:11 »
Aina ei tiedä, mitä sitä oppii tai millaisille nettisivuille päätyy, kun kirjoittelee jännittäviä hakusanoja. Kuuntelin viikonloppuna you tubesta useita japanilaisbändejä ja yksi hupaisa ja ihan kuunneltava löytö oli Babymetal.

Enkä tiedä millä hakusanalla päädyin tähän artikkeliin,
https://www.rapport.fi/journalistit/elisa-helenius/dansot-ovat-pojiksi-pukeutuvia-japanilaistyttoja-jotka-esittavat-unelmaseuralaisia
jossa kerrotaan dansoista.

Japanissa on paljon kaikkea omaa tyyliä, jossa ehkä on vivahdusta jostain vastaavasta tutusta jutusta, mutta silti se on jotenkin niin ei-eurooppalaista. Olen myös yllättynyt että siellä ollaan joissakin asioissa hyvin konservatiivisia.

Verinen Paronitar

• pimeyden kalkkuna
  • monokkeli huurussa
« Vastaus #952 : 15.03.2021 22:11:37 »
Kappas, täällähän on Jujutsu Kaiseniin hurahtaneita, hauskaa! Sarja on killunut mulla katsottavien listalla jo pitkään, mutta viime vuosi kului ihan muunlaisten fandomien äärellä eikä anime kiinnostanuy oikeastaan yhtään. Nyt maistuu taas pitkästä aikaa.

JJKssa oon vielä ihan alussa, mutta Kugisaki Nobarasta kyllä pidän jo kovin ♡  Odottelen myös innolla sitä leikeltyä(?) pojua, kun hahmon design viehättää ja ääninäyttelijänä suursuosikkini Shimazaki Nobunaga, jonka perässä koko sarjan ylipäätään bongasin.
// Ai että, tässä on Sakurai Takahiro myös, kyllä nyt kelpaa!

Katselin myös hiljattain Sk8:n ilmestyneet jaksot putkeen, oli jotenkin tosi freesi kokemus! Esteettisesti tosi vetävä paketti, kivaa kaveriporukka-meininkiä ja just sellainen mun makuun istuva kattaus anime-kliseitä hyvänä yhdistelmänä. Twitterissä törmäsin muutamiin Joe/Cherry -screenshotteihin ja vakuuttivat mut täysin, eli ihan puhtaasti shipinnälässä tähän eksyin.

Katselin kans aiemmin pari ekaa jaksoa sarjasta Tenchi Souzou Design-bu, oli oikein veikeä mutta just silloin ei jaksanut innostaa. Ehdottomasti aion kyllä jatkaa sitä, todella hauska konsepti tää eläimiä suunnitteleva taivaallinen tiimi, ja ne yritykset ja erehdykset on aivan kultaa.

Yakusoku no Neverland kakkoskausi kiinnostaa myös! Luin pari vuotta sitten mangaa ehkä kymmenen volumen verran ja tykkäsin älyttömän paljon, animen ykköskaudenkin olen aiemmin katsonut. Varmaan odottelen, että kausi on ilmestynyt kokonaan ja vahtaan vasta sltten, voisi sen mangankin lukua jatkaa. Olen yleensä aika hahmo-orientoitunut katsoja/lukija, mutta Neverlandissa ei oikein ketään suosikkia noussut - sen sijaan juoni oli niin perkeleen kiinnostava ja yllättävä, että täytyyhän se loppuun asti seurata.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2021 01:37:16 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

Abarat

« Vastaus #953 : 21.03.2021 17:34:09 »
Oon nyt lukenut 2 ensimmäistä osaa Prinsessa Sakura-mangasarjasta. Varasin kirjastoon myös Kamikaze Kaitou Jeannea. Tykkään Arina Tanemuran tyylistä todella paljon! Muita hyviä sarjoja, ei liian rajuja? Lähipäivinä uppoudun mangan maailmaan!  :)
"I'd tell you the whole bitter story, but you don't have the time to listen, and I don't have the patience to explain".

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Bang bang!
« Vastaus #954 : 21.03.2021 18:08:38 »
Arina Tanemuraan ensikosketukseni oli Time Stranger Kyoko! Ehkä pienissä nostalgiahuuruissa sitä suosittelen, mutta voin silti suositella Abarat. :) Jeannesta tykkäsin aikanaan paljonkin, toivottavasti tykkäät ja Tanemuran Full Moon wo Sagashite on myös suomennettu, esim. Muita sarjoja ei nyt tule mieleen tähän hätään, mutta NANAa rakastan kyllä itse, harmillisesti se jäi vaan kesken. Enemmän mulle tulee mieleen rajuja sarjoja. :D

Minulla on tällainen pieni mangaprojekti menossa ja pitää tutustua useampaan mangasarjaan tässä, jotka on suomennettu avausosan verran. :D Innolla tavallaan lähtenyt tutustumaan, mutta samalla vähän uuvuttaa, kun keskittymiskykyni on aika vaakalaudalla ollut jo pidemmän tovin. On myös yksi aika villi kokeilu menossa, nimittäin Hamsteripäiväkirjat, joka olisi sopinut minulle ehkä 18 vuotta sitten, mutta nyyyyyt... ;D No palasinpa minä sen jopa yil 18 vuotta ajassa taaksepäin senkin myötä, kun Crynchyrollista päädyin Digimon Adventuren pariin. :D Jännä ollut katsoa japanin kielisenä, kun muistaa vaan ne karmeat suomidubit...

Mulla on itseasiassa katselulistalla muutakin animea, mm. Netflixin tarjontaa, mutta myös Cruncyrollista jokunen sarja, joihin uskon enkkutaituruuteni riittävän. Jos vaan jaksaisi keskittyä.. :D

»It's all up to you, no one lives forever»

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
« Vastaus #955 : 23.03.2021 22:57:52 »
Mulla ei valitettavasti oo antaa mangasuosituksia, aika vähän tulee sitä luettua nykyään.

Lainaus
JJKssa oon vielä ihan alussa, mutta Kugisaki Nobarasta kyllä pidän jo kovin ♡  Odottelen myös innolla sitä leikeltyä(?) pojua, kun hahmon design viehättää ja ääninäyttelijänä suursuosikkini Shimazaki Nobunaga, jonka perässä koko sarjan ylipäätään bongasin.
// Ai että, tässä on Sakurai Takahiro myös, kyllä nyt kelpaa!
Ehdottomasti peukkuja JJK:n katselemiselle! Sarjassa on kyllä hyvä äänicasting ja muutenkin ilo seurata henkilöuden kehittymistä. Ja sitä, että naisetkin on erittäin badass!

Lol, mä oikeestaan vähän aika sit just mietin, et miten vähän on Sakurai Takahiroo ollu tässä kevätkaudella, mut onhan hän tosiaan JJK:ssa. Ja Fruits Basket alkaa pian, joten toivottavasti siinäkin taas! Yksi suositus, jos häntä haluaa ihan pääosaan asti, on The Case Files of Jeweler Richard.

Crunchy suositteli mulle Orenchi no Furo Jiroa, joka olikin varsin toimiva mun nuutuneeseen fiilikseen. :D Jaksot on sellasia neljän minsan mittasia ja pää"juoni" on, että päähenkilöjätkä löytää merenneidon (tai siis merenmiehen) ja sitte se jää elämään tän päähenkilön ammeeseen. Sarjan ohjaaja on kyllä opetellut fanservicensä, lol.

Tästä talvikaudesta on päällisin puolin jääny aika hyvä fiilis! Multa on tällä viikolla loppumassa kaksi sarjaa, 2.43 ja Jujutsu. Ensi viikolla sitten SK8, mutta onneksi BSD Wan jatkaa pari viikkoa vielä. Yritin näiden lisäksi katsoa Skate-leading Starsia ja taisin neljä-viis jaksoa kitkuttaa, mutta lopulta oli pakko droppaa, kun alko vaan vituttaa sen katsominen. :D

Mitä te katoitte tällä kaudella tai muuten viimeisimpänä?

Hyppää mukaan!

(banneri by Sokerisiipi)

Kuma

• *
« Vastaus #956 : 24.03.2021 18:48:32 »
Tällä kaudella ehdoton suosikkini ja rakkauteni on ollut Wonder Egg Priority. Sarja seuraa yläastelaista Ai Ohtoa, joka on väliaikaisesti jättäytynyt pois koulusta läheisen ystävänsä Koito Nagasen itsemurhan jälkeen. Myöhäisellä iltakävelyllä ollessaan Ai hautaa kuolleen tulikärpäsen, joka kuitenkin herää henkiin ja alkaa puhua hänelle. Tulikärpänen johdattaa Ain autiossa pelihallissa olevan gashapon-automaatin luo, joka antaa tytölle "Wonger Eggin". Samana iltana Ai päätyy nukkuessaan mysteeriseen ulottuvuuteen, missä Wonder Eggin rikkoutuessa sen sisältä kuoriutuu tyttö, jota Ain on suojeltava "Seeno Evils"-nimiseltä hirviöjoukolta. Kun salaperäinen ääni kertoo Aille, että tarpeeksi monen ihmisen pelastaminen tässä ulottuvuudessa voi tuoda Koiton takaisin eloon, päättää Ai jatkaa Wonder Egg -munien ostamista ja niistä kuoriutuvien tyttöjen suojelemista. Matkan varrella Ai tapaa kolme muuta tyttöä samassa tilanteessa kuin hän: Neiru Aonuma, Rika Kawai ja Momoe Sawaki. Heistä jokaisen on kohdattava menneisyyden traumansa, katumuksensa ja pelkonsa auttaessaan Wonder Eggeistä kuoriutuvia tyttöjä selättämään omansa.

Varoituksena että sarja on paikka paikoin raskas ja synkkä, sillä se käsittelee mm. itsemurhia (jokainen Wonder Eggistä kuoriutuva tyttö on tosielämässä tehnyt itsemurhan), nuorten tyttöjen seksuaalista hyväksikäyttöä sekä heihin kohdistuvaa fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa. Ei Wonder Egg Priorty kuitenkaan pelkkää tuskaa ja kärsimystä ole, vaan siitä löytyy myös paljon valoa ja toivoa. Animaatio on upeaa ja päähenkilönelikon jäsenet ovat moniulotteisia ja kompleksisia. Mielettömän hyvä sarja.

Wonder Egg Priorityn lisäksi tahdon suitsuttaa ja ylistää Uma Musume: Pretty Derbyn toista tuotantokautta. Pidin jo ensimmäisestä kaudesta, mutta tämä toinen kausi on ollut paljon parempi, peittoaa edellisen ihan mennen tullen. Tarina on vetävämpi ja tunteikkaampi, ja Teiou ja Mejiro McQueen ovat hahmoina mielenkiintoisempia ja vetovoimaisempia kuin ensimmäisen kauden Special Week ja Silence Suzuka. Teioun ja Mejiro McQueenin välinen ystävyys ja kilpakumppanuus on hienosti rakennettu, rakastan tällaisia Glass Maskin tapaisia kilpailusuhteita, joissa kumpikin ihailevat, kunnioittavat ja inspiroivat toisiaan. Olen erittäin ilahtunut siitä, että tämä hupsu antropomorfisista kilpahevostytöistä kertova sarja osoittautuikin hyvin koskettavaksi ja vakavaksi urheiluanimeksi.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2021 13:06:25 kirjoittanut Kuma »

Larjus

• Отабекқызы
  • En kaipaa teksteihini parannusehdotuksia tms.
    • twitter
« Vastaus #957 : 24.03.2021 18:58:41 »
Mä oon muistaakseni jo aiemmin höpötellyt, mutta katsonnassa on ollut uusimmat kaudet Osomatsu-sanista, Nanatsu no Taizaista ja Dr. Stonesta sekä Hanyou no Yashahime ja BSD Wan, eikä tilanne ole siitä muuttunut. Jujutsu Kaiseninkaan kanssa en oo vieläkään edennyt kutosjaksoa pidemmälle, koska ollut tarpeeksi työtä noiden muiden sarjojen kanssa ja ne on mulle kuiteski tärkeempiä. Pitäis katsoa vielä Dr. Stonen ja Hanyou no Yashahimen vikat jaksot niin saisin ne "alta pois roikkumasta", niin sitten olis ehkä aikaa jatkaa taas JJK:n parissa.

Ja itse asiassa aloitin nyt viikonloppuna kans viimein SK∞:n! Kaksi jaksoa vasta katottuna, mut eihän ne loput oo mihinkään katoamassa :D Yritän nyt ees semisti tulla tähän hypeen mukaan, ja kun tänne Finiinkin on niin monta SK∞-ficiä tullut, niin pitää niitäkin jossain välissä lukea. Ja pari MatchaBlossom-ideaakin oon jo ehtinyt saada 😅 Niitä aion kirjoitella vasta kun on useempi jakso takana, että on vähän parempi käsitys hahmoista (vaikka kyllä noista parista jaksosta ja siitä jumalattomasta fanitaiteen määrästä twitterin puolella on jo jonkinmoisen kuvan ehtinyt saada).

Wonder Egg Priority on mulla PTW-listalla, eli kattelen sen jossain vaiheessa, jahka tässä kerkiää. Ja tota en oo edes tajunnutkaan, että Uma Musumen kakkoskausi on menossa! Multa on mennyt se tieto ihan ohi. Ekaa kautta seurasin julkaisuvaiheessa, ja se oli ihan jees sarja. Kuulostaa kyllä lupaavalta, että kakkoskausi olisi sitä parempi.

Жүрегім сені таңдады.