Kirjoittaja Aihe: Lucifer (tv-sarja)  (Luettu 10031 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Lucifer (tv-sarja)
« : 21.01.2018 12:42:00 »
Lucifer
(Tv-sarja)

Lucifer on valloittanut minut tuossa jonkun aikaa sitten ja tiedän ainakin jokusen jotka sarjasta ovat innostuneet. Katsotaan, herättääkö parhaillaan menossa oleva sarja kiinnostuneita keskustelijoita.

Lucifer on amerikkalainen draamakomedia tv-sarja, joka kertoo Paholaisesta, joka on muuttanut Los Anglesiin ja alkaa toimia yhdessä rikostutkijan kanssa rankaistakseen rikollisia. Hurmaava Lucifer alkaa sopeutua ihmisten maailmaan ja mukana vilahtaa niin enkeleitä kuin Jumalankin voimia, jotka tuo kivan twistin rikossarjaan (siis sen lisäksi, että päähenkilö on ihan omaa luokkaansa). :D

Keskustelua siis tv-sarjasta, että mistä pidätte, odotatteko uusia jaksoja, suosikkihahmot ja niin edelleen! Muistakaa spoiler-merkinnät! Spoilervaroituksille on nykyisin myös oma koodi: [spoiler*]Tähän spoileri![/spoiler*] ilman tähtiä tietysti.




En itse ole ihan varma, milloin sarja ilmestyi Netflixiin, mutta hyppäsin kelkaan jo kolmannen kauden alettua. Nyt kolmaskausi on kesken ja olen katsonut viimeisimmänkin jakson ja jatkoa odotan innolla. Tietääkö joku, missä tahdissa uudet jaksot tulevat? Ennen taukoa jakso loppui pirun jännästi!

Spoiler: näytä
Viimeisimmällä jaksolla tarkoitan sitä, jossa kerrotaan, millainen ensimmäinen päivä tästä seikkailusta oli. Pidin siitä,
 miten Chloe vilahteli mukana, vaikka ei toiminutkaan vielä Luciferin kanssa ja ylipäätään, että jakso kertoi kaiken alusta.
 Kuitenkin ennen taukoa alkanut lopetusjakso olisi vaatinut mielestäni akuutisti jatkoa hetinyt, koska Kainin ilmestyminen mukaan kuvioihin oikein kutkutti! Mietinkin ennen paljastusta, että tuossa on nyt sellainen hahmo, jossa on varmasti jotain hämärää. :D


Tykkään suuresti siitä, miten uskonto hyppii tuossa esiin perinteisen rikossarjan ohessa ja mukana on tuollaisia yliluonnollisia juttuja, kuten Paholainen itse, enkelit, demonit ja niin edelleen. Suosikkihahmoni onkin demoni-Mazekeen, joka on musta aivan mahtava hahmo, johon rakastuin kyllä ihan täysillä. Toinen, josta tykkään tosi paljon on Trixie, joka mua vähän hämmentää. En yleensä tykkää lapsista tai lapsihahmoista sen enemmän, mutta tuo riiviö on varsin hauska!

Sarjan huumorikin puree varsin mainiosti, vaikka mua ärsyttää, ettei Lucifer nyt ole edes komea, ja sitä korostetaan niin suuresti. Näyttelijä kyllä osaa hommansa, etten castauksesta valita (mikä muutenkin on aika jees), joten tämä nyt on vain makukysymys siitä, mistä tykkää ja ymmärränkin, miksi jotkut pitävät Luciferia komeana (myös sarjan ulkopuolella, eikä vain sarjassa).

Jännityksellä siis odotan jatkoa ja mitä enemmän tietoa tulee Mazekeenista, sen parempi. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #1 : 21.01.2018 21:00:47 »
Joooo Lucifer! Joitakin kuukausia sitten paras kaverini tutustutti mut tähän sarjaan ja oon ollut siitä ensimmäisestä jaksosta lähtien ihan koukussa. Ei mikään superhyperlemppari, mutta tosi viihdyttävä sarja jota seuraan intensiivisesti ja innolla uutta odottaen.

Maze on munkin lemppari! Se on niin badass ja kuuma omg ja sillä on ihana persoona. Tykkään siitä suorasanaisuudesta ja sosiaalisten taitojen tökkivyydestä ja sen tuomasta huumorista. Mazikeenin ja Trixien suhde on kanssa tosi söpö, musta se on ihanaa että semmoinen kovanaama sitten kuitenkin on sen verran pehmoinen että samaistuu lapseen niin kovasti. Mazen ja Trixien yhteiset kohtaukset on mun lemppareita.

Lainaus
Sarjan huumorikin puree varsin mainiosti, vaikka mua ärsyttää, ettei Lucifer nyt ole edes komea, ja sitä korostetaan niin suuresti. Näyttelijä kyllä osaa hommansa, etten castauksesta valita (mikä muutenkin on aika jees), joten tämä nyt on vain makukysymys siitä, mistä tykkää ja ymmärränkin, miksi jotkut pitävät Luciferia komeana (myös sarjan ulkopuolella, eikä vain sarjassa).
Musta sarjan huumori on loistavaa. Tykkään mustasta huumorista, tilannehuumorista ja sanaleikeistä sekä puujaloista. Ja niitähän Luciferissa riittää, varsinkin nimeltämainitulla itsellään.

Mustakaan Lucifer ei ole mitenkään superkuuma ulkonäöllisesti, jos katsotaan vain puhtaasti ulkokuorta. Tai siis, hyvännäköinen miehän se on, mutta ei se mua mitenkään erityisen paljoa sykäytä. Mutta sarjassahan korostetaan lähinnä sitä Luciferin olemusta, ulkonäön lisäksi ja oikeastaan merkittävimminkin sitä charmia, joka saa naiset hulluiksi. Ja se charmi ja luonne musta tekee siitä pirun kuuman, pun intended. ;)

Lainaus
Nyt kolmaskausi on kesken ja olen katsonut viimeisimmänkin jakson ja jatkoa odotan innolla. Tietääkö joku, missä tahdissa uudet jaksot tulevat?
Ainakin kaikkialla puhutaan 22.1. eli huomenna, mutta nämä toki ovat kansainvälisiä lähteitä enkä tiedä tuleeko jakso Suomen Netflixiin saman aikataulun mukaisesti. Toivottavasti!

Spoiler: näytä
Erityisesti janoan lisää jatkoa koska Kainin ilmestyminen sarjaan oli musta pirun jännää ja haluan vaan lisää tietoa siitä hahmosta ja aaaa kaikkea! Mä vaan haluan nähdä sen hahmon tässä sarjassa. Kiinnostaa kovasti, miten se on toteutettu ja millainen storyline tästä seuraa. Jännää. Mullakin oli hahmon tullessa sarjaan vähän semmoinen fiilis että jotain koiraa tässä on pakko olla haudattuna, mutta se fiilis kaikkosi kyllä alun jälkeen ja tämä olikin suht yllättävä käänne.

bannu by Ingrid

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #2 : 22.01.2018 12:54:52 »
Oi jes, Lucifer! Alettiin paremman puoliskon kanssa seuraamaan sarjaa joskus ennen jouluu, ja ollaan kyllä nyt ihan koukussa. :D Uutta jaksoo odotellaan aina innolla. ;D

Musta sarjan hahmot on todella hyviä, mielenkiintoisia, ja kuten monet muutkin ovat todenneet, niin Maze on mahtava! Ei ehkä mun lempparihahmo, mut tykkään tosi paljon, koska onhan se nyt ihan badass, mut sit siltä kuitenki löytyy se vähän pehmosempikin puoli.

Lainaus
Sarjan huumorikin puree varsin mainiosti, vaikka mua ärsyttää, ettei Lucifer nyt ole edes komea, ja sitä korostetaan niin suuresti. Näyttelijä kyllä osaa hommansa, etten castauksesta valita (mikä muutenkin on aika jees), joten tämä nyt on vain makukysymys siitä, mistä tykkää ja ymmärränkin, miksi jotkut pitävät Luciferia komeana (myös sarjan ulkopuolella, eikä vain sarjassa).
Musta sarjan huumori on loistavaa. Tykkään mustasta huumorista, tilannehuumorista ja sanaleikeistä sekä puujaloista. Ja niitähän Luciferissa riittää, varsinkin nimeltämainitulla itsellään.

Mustakaan Lucifer ei ole mitenkään superkuuma ulkonäöllisesti, jos katsotaan vain puhtaasti ulkokuorta. Tai siis, hyvännäköinen miehän se on, mutta ei se mua mitenkään erityisen paljoa sykäytä. Mutta sarjassahan korostetaan lähinnä sitä Luciferin olemusta, ulkonäön lisäksi ja oikeastaan merkittävimminkin sitä charmia, joka saa naiset hulluiksi. Ja se charmi ja luonne musta tekee siitä pirun kuuman, pun intended. ;)
Aa, mie rakastan sarjan huumoria! Se uppoo muhun kyllä (ja mun parempaan puoliskoon) ihan täysillä. Ja mitä tulee tuohon itse Luciferin ulkonäköön, niin onhan se ihan hyvännäköinen, mutta se kuumuus tulee kyllä sen charmista, huumorista yms. ;)

Kaikki yliluonnollinen (enkelit, demonit yms.) on kiinnostavaa ja ehkä mie siksikin tykkään sarjasta tosi paljon. Mun viihdyttämiseen ei yleensä paljoa vaadita - kunhan on sopivasti toimintaa, tunnetta ja huumoria, niin sit on hyvä ja Luciferista nyt löytyy noita kaikkia. :D

Uutta jaksoa odotellessa... ;D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Lenune

  • ***
  • Viestejä: 605
  • Pink fluffy unicorn
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #3 : 22.01.2018 14:39:18 »
Täällä kans yks koukuttunut! Mä oon tosin ehtinyt katsoa vasta ekan kauden.

On tosi poikkeuksellista, että oon koukuttunut tähän, koska en oo koskaan ollut suuri rikossarjojen fani. Olin myös melko skeptinen, kun tähän eka kertaa törmäsin, koska idea "paholainen lähtee helvetistä ja perustaa baarin Losiin" kuulosti mun mielestä lähinnä sellaselta kakkahuumorikomedialta. Onneks kuitenkin kaveri, jonka sarjamakuun luotan, kehui tätä, ja annoin mahdollisuuden :D Rikossarjaksi tämä on kuitenkin riittävän sisältörikas muillakin osa-alueilla, jotta en kyllästy, ja lisäksi musta huumori, nokkeluus ja hyvät hahmot, tekee tästä koukuttavan.

Mut oon samaa mieltä kaikkien kanssa, että Lucifer ei sinänsä ole komea tai mun miesihanteen mukainen, mutta ai että se charmikkuus ja nokkeluus. Vielä kuumempi on Maze, joka on mun uusin girlcrush :'D Rakastan tota hahmoa, koska se on ihanan kiero, hävytön ja sit kuitenkin vähän pehmo. Ylipäänsä tän sarjan vahvuus on hyvät hahmot, jotka ei ole liian yksiulotteisia ja vain hyviä tai pahoja, vaan on vahvuuksia ja heikkouksia.
"Varo liittymästä heihin, jotka usko eivät enää mihinkään" CMX-Melankolia
"Everything that drowns me, makes me wanna fly"

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #4 : 25.01.2018 20:30:40 »
Lainaus
On tosi poikkeuksellista, että oon koukuttunut tähän, koska en oo koskaan ollut suuri rikossarjojen fani. Olin myös melko skeptinen, kun tähän eka kertaa törmäsin, koska idea "paholainen lähtee helvetistä ja perustaa baarin Losiin" kuulosti mun mielestä lähinnä sellaselta kakkahuumorikomedialta.
Kakkahuumorikomedia, haha apua :D Mahtava genrenimitys. Mä taas tykkään tosi paljon rikossarjoista, Criminal Minds on ollut mun ykköslemppari telkkarisarja ikinä jo ihan nuoresta lähtien. Mun lempparijuttu Luciferissa ei niinkään oo siis se rikospuoli, koska mä tykkään sellaisesta oikeasta tosissaan rikoksiin perehtymisestä ihan tutkinnan näkökulmasta ja musta tämä ei ole sitä. En edes laskisi Luciferia rikossarjaksi niinkään. Mun lemppariasioita Luciferissa on huumori, hahmot, draama ja se ajatus että kerrotaan uutta tarinaa "vanhoilla tutuilla hahmoilla". Mua kiehtoo nimenomaan juuri se "paholainen lähtee helvetistä ja perustaa baarin Losiin", se miten nämä hahmot on rakennettu mytologian perusteella ja millä lailla ne on siirretty nykyaikaan. Se on musta varsin nerokasta ja mielenkiintoista.

Lainaus
Ylipäänsä tän sarjan vahvuus on hyvät hahmot, jotka ei ole liian yksiulotteisia ja vain hyviä tai pahoja, vaan on vahvuuksia ja heikkouksia.
Joo tää on kyllä tosi hyvä pointti. Musta se on tosi iso plussa hahmokehittelyssä, että kyetään tekemään moniulotteisia hahmoja eikä esim. liikaa pelätä sitä että "hyvis"hahmon maine likaantuu jos se tekeekin joskus jotain kyseenalaista. Semmoiset täysin hyvät tai täysin pahat hahmot on mahdottoman tylsiä ja epärealistisia, musta se moraalin häilyväisyys on samaistuttavaa ja kiinnostavaa. Ei kukaan ihminen ole täysin mustavalkoisesti hyvä tai paha, on inhimillistä olla vähän molempia.

Hauskaa että kaikki ollaan Mazen faneja :D Syystäkin, on se vaan niin paras!

bannu by Ingrid

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #5 : 21.03.2018 20:56:10 »
Hei juteltaisko meneillään olevasta kaudesta? Fiiliksiä, kommentteja, jotain? Mun on pakko nurista vähän yhdestä asiasta koska kenties joku täällä osaa antaa mulle vähän näkökulmaa asiaan. Liittyy siis ihan uusimpiin jaksoihin (uusinta en oo katsonut mutta Let The Pinhead Sing asti) eli todellakin spoilspoil.

Spoiler: näytä
Mazesta kun puhuttiin, niin ärsyttääkö ketään muuta tämä Maze-Linda-Amenadiel -kuvio? Mä vaan en tajua että miksi Maze on niin verisesti suuttunut ja mua ärsyttää että tätä niin typerää ja kulunutta kuviota toistetaan koko ajan. I mean, kuinkahan monta tämmöistä geneeristä kaverin eksä -dilemmaa ollaan telkkarissa nähty :D Tylsää, en jaksa kiinnostua enkä tavoita tässä mitään myrskyäviä tunteita aiheuttavaa. Tietysti ymmärrän miksi Mazesta tuntuu petetyltä, kun nämä hiippailivat selän takana ja valehtelivat, mutta en ymmärrä tuollaista silmitöntä raivoa ja asiassa vellomista. Mun ymmärtääkseni Mazella ei kuitenkaan ollut niinkään vahvoja tunteita Amenadielia kohtaan, joten musta on kummallista miten paljon hän suuttui ja miten sitkeästi hän tässä asiassa anteeksipyynnöistä huolimatta roikkuu. Musta on ihan älytöntä liioittelua koko jupakka Mazen osalto jo tässä vaiheessa. Aluksi se oli ihan viihdyttävää kun Maze suunnitteli ne tuplatreffit ja juksasi takaisin, mutta nyt tämä kinastelun katseleminen alkaa olla jo tosi tylsää kun sama vaan jatkuu ja jatkuu. Tuntuu vähän siltä kuin yritettäisiin väkisin luoda konfliktia ja draamaa ja lypsää kaikki irti tästä kuviosta mahdollisuuden tultua. Mä vaan en jaksaisi tuota lapsellista kiukuttelua enää :D Musta se on yliampuvaa tilanteeseen nähden eikä jotenkin ollenkaan Mazen hahmoon sopivaa.

Fiilaako joku? Onko Mazella oikeus olla (pitkä)vihainen vai onko ylireagoinnin makua?

bannu by Ingrid

Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #6 : 22.08.2018 16:59:19 »
Ah, Lucifer!

Miulla oli pitkään tosi hiljaista fandomirintamalla, kun en ole oikein jaksanut innostua mistään tarpeeksi. Nyt sitten vihdoin sain katsottua Luciferin läpi ja koukussahan minä nyt olen. : D Sisko puhui tästä sarjasta jo joskus ikuisuuksia sitten, ehkä ekan tai tokan kauden aikaan(?) mutta en jotenkin vaan jaksanut innostua. Lisäksi miua vähän epäilytti miten Tom Ellis voisi näytellä hyvin Luciferia, kun olin aiemmin nähnyt miehen vain Garyna (Miranda-sarjassa) ja siis miten se herttainen Gary voisi olla itse paholainen? No hyvin, erittäin hyvin. Lucifer-hahmo oli tosiaankin syy miksi päädyin katsomaan koko sarjan läpi parin viikonlopun aikana. Jo heti ensimmäisessä jaksossa kun hahmo esiteltiin, olin että joo se on menoa sit. :'D En mä tiiä, Ellis vaan tekee hahmosta samalla sellaisen herttaisen ja eksyneen ja kuitenkin viekkaan ja pahan. Ja komean.

Ei niin että muissa hahmoissakaan mitään valittamista olisi.

Toinen syy miksi en saanut aiemin aloitettua sarjan katsomista oli tuo rikospuoli. En oikein innostu rikossarjoista, mutta tässä se kyllä meni ihan hyvin siinä mukana kun tämä ei ole liian vakava sarja. Sarjan hyvällä huumorilla jaksoin helposti kaikki ne rikosjutut.

Ja vaikka tämä sarja nyt onkin ensimmäinen pitkään aikaan mistä jaksoin kunnolla innostua, on tässä tietty joitain häiritseviä tekijöitä, juttuja mitä olisi voinut tehdä paremmin. Esim. tuo mistä flawless sanoi tuossa ylempänä. Ja koska oon synkkien juttujen ystävä, miusta Lucifer olisi saanut olla enemmän pahis ja vähemmän enkelipoika. Enemmän pahoja juttuja (ja sitten vähän jotain hurt/comfortia sinne ja joo ehkä pitäisi vain siirtyä fikkien puolelle tästä).

Mitä mieltä ootte tuosta kolmoskauden lopetuksesta? Aiempia viestejä kun luin niin ilmeisesti kausi on ollut silloin vielä kesken. Ite en malta millään odottaa että sarja jatkuisi taas uusilla jaksoilla.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #7 : 15.07.2019 13:42:24 »
Hei mitä mieltä ootte uusimmasta kaudesta? Mä tykkäsin!

Spoiler: näytä
Luciferin ja Chloen suhteen kehittyminen, vihdoin, oli musta erityisen muksaa, koska tuota aihepiiriä on kierrelty ja kaarreltu jo liian pitkään. Tulee vähän mieleen The Mentalist, mutta siinä tosin sitä kissa ja hiiri -leikkiä jatkettiin vielä pidempään ennen kuin sutinasta tulikin jotain :D Eve oli musta ihana hahmo, niin aito ja rempseä ja hölmö, toivon että hän palaa vielä sarjaan viimeisellä kaudella edes jollain tasolla. Eve/Maze oli vähän päälleliimatun oloista, mutta jos sitä päästään pohjustamaan vielä viimeisellä kaudella niin näen siinä ainesta toimiakin. Kausi loppui musta hyvällä tavalla, joskushan tuonkin oli pakko tapahtua. Mua kiinnostaa nyt vaan se, että kuinka käy, täytyykö Luciferin jäädä vai voiko hän vierailla Maassa edelleen. Toisaalta ensimmäinen vaihtoehto kuulostaisi "realistisemmalta" jos sitä sanaa voi tästä sarjasta käyttää, mutta olisihan se vähän kurjaa jos näin hyväntuulinen sarja loppuisi niin katkeransuloisesti. Netflix on musta antanut tälle sarjalle piristysruiskeen, kolmoskausi oli musta jo vähän väsynyt, mutta nelosesta tykkäsin taas enemmän. Toivottavasti viimeinen kausi on hyvä! Millaisia odotuksia tai spekulaatioita teillä on sen suhteen?

bannu by Ingrid

iira

  • Vieras
Vs: Lucifer (tv-sarja)
« Vastaus #8 : 11.03.2021 23:21:33 »
Taisin istua varmaan parisen viikkoa television ääressä kun katselin Luciferiä.

En ole oikeastaan ikinä rikossarjoja katsonut ja tätäkin olin Netflixissä vähän vältellyt tuon seikan takia. Ajattelin ihan Luciferin voimalla kokeilla miltä vaikuttaa ja se oli siinä sitten. Paluuta ei tullut.

Viimeisimmän viestin jälkeen on tullut uusi kausi lisää mutta;

Spoiler: näytä
Musta Eve oli kanssa oikeastaan symppis ja mä jäin miettimään, että hänen se uskonnollinen "supervoima" oli kyllä se, että kaikki tuntui pitävän hänestä. Eve ei ehkä sitä itse tiedostanut.
Muuten 4 kauden loppu oli ontuva, tai siis odotin jotenkin suurempaa demoni-valtausta ja taistelua, mutta onneks tuo loppu pelastettiin uudella kaudella.


Nyt odotan kyllä jännityksellä, kuinka kausi 5 jatkuu!