Kirjoittaja Aihe: Fanon eli päänsisäinen canon  (Luettu 92064 kertaa)

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Fanon eli päänsisäinen canon
« : 04.04.2011 09:05:59 »
Tiedättehän te, kuinka ficcejä lukiessa joistain hahmoista muodostuu sellaisiakin mielikuvia, joista ei kirjoissa puhuta juuri mitään? Sellaisia ovat esimerkiksi Remuksen meripihkasilmät, Lilyn ja Jameksen kulissiavioliitto ja se, että Tom Riddle oli nuorena hyvännäköinen ja yksinäinen. Millaisia fanon"tietoja" teillä itsellänne on kirjoittajina? Entä millaisiin olette törmänneet tekstejä lukiessa?
 
Minun päänsisäinen canonini rakentuu enimmäkseen Nevillen ympärille. Useissa ficeissä olen esimerkiksi todennut, että hän on lahjakas matematiikassa. Lisäksi minun Nevillelläni on rauhoittava ääni ja hyvin tarkka ihmistuntemus. Ja järjestelmällinen luonne. (ja hän rakastaa jästien klassikkoromaaneja.)

Muita päänsisäisiä canoneja ovat esimerkiksi Cinnan selkeä piilotettu vastarintataistelu ja kätketty ihastus Katnissiin. James/Sirius on myös päänsisäisessä canonissa täysin realistinen paritus.

Nyt en kuitenkaan kirjoita aiheesta enempää, koska puhelin on hidas. Siispä: areena on teidän.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #1 : 04.04.2011 09:22:01 »
Remuksella on ranskalaiset sukujuuret! Mut mä syytän tästä vain yhtä ficcaria ja yhtä ficciä, mutta en pääse enää tuosta mielikuvasta eroon :E

Mä täydentelen myöhemmin, nyt lyö tyhjää ;)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #2 : 04.04.2011 09:27:10 »
Yksi tosi yleinen fanon-käsitys, jota mä jaksan aina ihmetellä, on tää perinteinen, että Draco olisi jotenkin tosi hyvännäköinen. Kirjoissahan hänet kuvataan etenkin sarjan alkupuolella pienikokoiseksi, suipponaamaiseksi ruipeloksi. Kyllähän ihminen muuttuu iän myötä, mutta mun on hirmu vaikea kuvitella, että Dracon kasvonpiirteet ja kaikki muuttuisivat tyystin, ja hänestä tulisi täydellisen komea. Persoonallisen hyvännäköinen ehkä, mutta mä en osaa ajatella Dracoa jonakin yleisenä kuolauksen kohteena samalla tavalla kuin vaikka jotain Cedriciä. (Muistaako joku vielä tätä 2000-luvun alkupuolen ficcimaailmassa vallinnutta villitystä, jossa Dracosta tuli aina aikuisiällään miesmalli? ::))

Muita päänsisäisiä canoneja ovat esimerkiksi Cinnan selkeä piilotettu vastarintataistelu ja kätketty ihastus Katnissiin.
Tuon vastarintataistelun ymmärrän, sillä se on olemassa munkin fanonissani, mutta enpä ole ikinä tullut ajatelleeksi tuota ihastusjuttua!
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


Ryminä

  • ***
  • Viestejä: 559
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #3 : 04.04.2011 10:10:50 »
Mä olen jo pidemmän aikaa miettinyt yhden mun lempparihahmon, eli Remuksen, mieltymystä suklaaseen. Nyt on jo kirjojen viimeisestä lukukerrasta sen verran aikaa, että varmasti en muista, mutta musta tuntuu, että suklaasta puhutaan lähinnä vaan ankeuttajien maininnan yhteydessä Azkabanin vangissa.
Jotenkin tosi useassa kelmi-ficissä Remuksella on kamala suklaan mieliteko ::) Tai sitten mä muistan väärin, ja Rowling on ihan oikeasti tehnyt Remukseta suklaasyöpön ;D
(Eikä muuten sillä, etteikö suklaa olisi ehkä maailman paras keksintö :P ja ihmekös tuo jos siitä joku nimeltä mainitsematon ihmissusikin tykkäisi...

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #4 : 04.04.2011 11:06:26 »
Suklaa ja Remus on kirjoissa yhdessä ainoastaan siksi, että ankeuttajat ovat kovasti läsnä AV:ssa ja suklaahan on vastamyrkkyä ankeuttajien aiheuttamalle ahdistukselle (Rowling on jumala <3). En mä ainakaan muista, että Remuksesta olisi koskaan sanottu, että hän olisi suklaan ystävä muuten.

Sassa, mä oon tullut ficciympyröihin vasta 2005 mutta ainakin vielä silloin oli kovasti pinnalla toi Dracon mallius. Ja uskomattoman hyvä ulkonäkö (itseasiassa mulla on yks avakin, mittatilaustyönä Annalta <3, jossa on Tom Felton herutusilmeellä sekä tekstit "So Hot it hurts" & "You know you want me" & "Come and get me" :D). Mutta toisaalta, mun mielestä Luciuskin on tosi hothothot, vaikka kirjoissa sitä ei kerrota lainkaan. Syytän Jason Isaacsia :P

Sirius on Harryn mielestä tosi komea sekä nuorena (Severuksen muistossa) että vanhempanakin, tätähän Harry koko vitoskirjan ajan ajattelee (HP/SB shippareiden iloksi <3). Mun mielestä myös nuoresta Tomista on mainittu, että Harry piti häntä komeana. Äh, ei ainakaan SK:sta löytynyt mainintaa, mutta PP:ssä Dumbledore sanoo Tomista näin:

Lainaus käyttäjältä: PP, s.389
Koska hän oli epätavallisen lahjakas ja erittäin hauskannäköinen orpopoika...

Ahaa, myös Harry toteaa saman:

Lainaus käyttäjältä: PP, s.399
Harry tunnisti Valedron heti. Hänen kasvonsa olivat hauskimman näköiset ja hän vaikutti pojista rennoimmalta.

Eli Tom on canonissa ollut ainakin nuorempana hyvännäköinen. Toi hauska-verbi on ekassa lainauksessa 'good-looking' ja tokassa kohdassa 'handsome face'.


Ja mä en vieläkään tiedä, onko ne Ronin käsivarteen jääneet aivoarvet vanhemmalla iällä canonia vai fanonia. Enkkuficeissä niistä puhutaan paljon, suomenkielisissä en oo törmännyt (paitsi omassani). Toisaalta, jos ne mainitaan kirjoissa ja jää epäselväksi, paraneeko ne koskaan täysin, niin kai ne sitten voi olla canonia :-\


Onko Remuksen meripihkasilmäisyys fanonia? Eikös sillä ainakin ole mainittu, että on ruskeat tai kullanruskeat silmät tms? Jooei, Lexiconkin sanoo, että silmien väri ei oo tiedossa :D Haha, mä oon aina luullut että ruskeesilmäinen Remus on canonia x)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #5 : 04.04.2011 11:54:00 »
Niinpä. ;) Ja muistaakseni Draconkaan silmienväristä ei ole kerrottu mitään, mutta suurin osa ihmisistä väittää silti, että sillä on harmaat silmät. Mä luulen, että näitä ulkonäköjuttuja on muutenkin varmaan eniten. Esim. Nevillen tummat hiukset - canonissahan sillä on vaaleat.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

agvatica

  • ***
  • Viestejä: 168
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #6 : 04.04.2011 12:13:12 »
Haha, minä muistan ainakin lukeneeni useamman ficin jossa Dracosta tulee miesmalli! Ja se paritetaan Harrylle joka on kehittänyt itselleen lihakset, kasvanut pituutta ja muuttunut myös todella hyvännäköiseksi.

Mun pään sisällä asuu sellainen Remus, joka sen lisäksi että sillä on meripihkasilmät, on hulluna suklaaseen ja saa täydenkuunaikaan myös ihmismuodossaan joitain "susivoimia" esim. sen kuulo ja hajuaisti paranee päivää ennen muodonmuutosta. Ja että susi Remuksen sisällä tekee siitä tosi yliseksuaalisen.  :D

Sirius on selkeästi biseksuaali ja kuuntelee jotain jästien rock-musiikkia. Harrykin on muuten biseksuaali, kun noin tarkasti aina pistää merkille kuka on hyvännäköinen ja kuka ei. Ja muutenkin, sillä on pakkomielle Dracoon. Mutta se taitaakin olla canonia :D
"Kun elämä on pitkä uneton yö kirjoitan maailmaa kodiksi"

CMX - siivekäs

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #7 : 04.04.2011 12:19:07 »
Ihan jotenkin muistelisin, että vaikka Remuksen ei ole suoraan sanottu pitävän suklaasta sen kummemmin, niin hän olisi syönyt sitä täysikuiden jälkeen, koska se vaikutti silloin jotenkin samaan tapaan kuin ankeuttajienkin kanssa, eli parantaisi jotenkin oloa ym? Tosin tämänkin saattaa nyt vaan olla sitä fanonia, varma en ole. : D

Ja näin kun kelmeistä on tässä pohdittu, niin voisi ottaa esille Peterinkin - usein ficcaajat kirjoittavat hänet rotannäköiseksi, rumaksi ja jotenkin muusta porukasta eristäytyneeksi jo kouluaikoina, vaikka canonin mukaanhan miehen rottamainen ulkonäkö AV:ssä johtuu 13 vuodesta, jotka mies vietti Weasleyiden lemmikkirottana. Toisaalta se, että Peter olisi ollut se neljäs pyörä jo kouluaikoina, sopisi pettämiskuvioon, koska pakkohan hänen oli jotenkin rohkea olla, kun rohkelikkoon pääsi... No jaa.

Aika usein törmää siihenkin, että Beauxbatons olisi tyttökoulu ja Durmstrang poikakoulu, koska näinhän asia leffoissa esitettiin, vaikka canonin mukaan molemmissa on sekä tyttöjä, että poikia. Durmstrangin sijoitan itsekin aika usean muun kanssa Venäjälle, Siperiaan tai sinnepäin, mutta sehän on fanonia myös - Row sanoi joskus jossain haastattelussa, että Durmstrang sijaitsisi pohjoismaissa, luultavimmin Norjassa tai Ruotsissa. Lisäksi mun pään sisällä Beauxbatons on koulu veeloille ja osinveeloille, mutta canonissahan siellä ei kai ole muita osinveeloja kuin Delacourit?
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #8 : 04.04.2011 12:27:39 »
Remuksella on ranskalaiset sukujuuret! Mut mä syytän tästä vain yhtä ficcaria ja yhtä ficciä, mutta en pääse enää tuosta mielikuvasta eroon :E
Hahaah, mä taidan tietää tämän ficin : D

Lainaus
Onko Remuksen meripihkasilmäisyys fanonia? Eikös sillä ainakin ole mainittu, että on ruskeat tai kullanruskeat silmät tms? Jooei, Lexiconkin sanoo, että silmien väri ei oo tiedossa :D Haha, mä oon aina luullut että ruskeesilmäinen Remus on canonia x)
Hmm, mä joskus joltain potterwikisivuilta tai vastaavilta luin, että Remuksen silmät oikeasti olisivat meripihkanväriset ja että Row olisi sanonut niin, mutta en kyllä yhtään tiedä kuinka totta se oli... Kun ei sitä kirjoissa ainakaan muistaakseni sanota =P

Mun pään sisällä asuu sellainen Remus, joka sen lisäksi että sillä on meripihkasilmät, on hulluna suklaaseen ja saa täydenkuunaikaan myös ihmismuodossaan joitain "susivoimia" esim. sen kuulo ja hajuaisti paranee päivää ennen muodonmuutosta. Ja että susi Remuksen sisällä tekee siitä tosi yliseksuaalisen.  :D
Joo, toi seksuaalisuusjuttu on ihan älyttömän monessa ficissä ja on muodostunut minullekin jonkinlaiseksi fanoniksi : D

Ja mie olen päättänyt, että Remus tykkää The Beatlesista (se vaan on sen tyylinen, hahah). Ja olen aina kuvitellut, että Lily olisi joskus ollut ihastunut Remukseen, siihen suuntaan ei kyllä ainakaan ole vissiin kirjoissa vihjattu..?
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #9 : 04.04.2011 13:27:31 »
Hahaah, mä taidan tietää tämän ficin : D
Vain me kahden (K-15) <3 <3 <3

Lainaus käyttäjältä: Sca
Hmm, mä joskus joltain potterwikisivuilta tai vastaavilta luin, että Remuksen silmät oikeasti olisivat meripihkanväriset ja että Row olisi sanonut niin, mutta en kyllä yhtään tiedä kuinka totta se oli... Kun ei sitä kirjoissa ainakaan muistaakseni sanota =P
Luulis että Lexicon tietäis jos Row olisi jotain sanonut, sinne päivittyy yleensä haastattelujen infot. En Potterwikistäkään löytänyt mainintaa Remuksen silmistä.

Lainaus käyttäjältä: Sca
Ja olen aina kuvitellut, että Lily olisi joskus ollut ihastunut Remukseen, siihen suuntaan ei kyllä ainakaan ole vissiin kirjoissa vihjattu..?
Kirjoissa ei, mutta leffassa on minusta aika raskas vihjaus. Juuri siinä kohdassa, kun Harry ja Remus juttelee siellä katetulla puusillalla tms. Mut kirjassa Potterwikin mukaan Remus sanoo:

Lainaus käyttäjältä: Remus (PoA)
"Your mother was there for me at a time when no one else was."
(en tosin tarkistanut kirjasta, mutta jotain tuonnepäinhän se kyllä oli, ei mitenkään sellaista josta ymmärtäisi Remuksella ja Lilyllä olleen suhteen, minusta oon aina mieltänyt niiden välit vain hyväksi ystävyydeksi)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Domino

  • Vieras
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #10 : 04.04.2011 13:51:43 »
Niinpä. ;) Ja muistaakseni Draconkaan silmienväristä ei ole kerrottu mitään, mutta suurin osa ihmisistä väittää silti, että sillä on harmaat silmät. Mä luulen, että näitä ulkonäköjuttuja on muutenkin varmaan eniten. Esim. Nevillen tummat hiukset - canonissahan sillä on vaaleat.

Itse asiassa Dracon silmienväri on mainittu ainakin Salaisuuksien kammiossa. Siinä kohti, kun tyypit on Viistokujalla ostamassa kirjoja yms. ja Malfoyt & Weasleyt osuu samaan kauppaan. Vähän ennen Arthurin ja Luciuksen käsirysyä.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #11 : 04.04.2011 14:11:49 »
Mä luulen, että näitä ulkonäköjuttuja on muutenkin varmaan eniten. Esim. Nevillen tummat hiukset - canonissahan sillä on vaaleat.

Tunnen itseni surkeaksi fanaatikoksi, kun olisin lyönyt vetoa Nevillen hiusväristä. Mutta kyllä minä nyt Nevilla Neville-eksperttiä uskon. Täytyykin taas lukea huoleellisemmin.

Siriuksesta minulle tulee automaattisesti mieleen joku pilveä poltteleva sunnuntaiajattelija, jonka intohimo on kuunnella rokkia ja kulkea ilman sukkia tai kenkiä. Eikä mikään naistenmies, miksi hänet kuvailtiin kyllä kirjassa. Minullekin Jamesin ja Siriuksen suhde tuntuu erittäin luontevalta, leppoisalta ja nuoruuden huumalta.

Jotenkin mieleeni on iskostunut, että Colin Creevey olisi ikinuori. Siis sellainen, joka ei koskaan kasva ja on henkisesti aina lapsekas. En vain pysty näkemään teini-ikäistä Colinia kuolleena, vaan kuvittelen automaattisesti sen tilalle saman joka CoS joutui Basiliskin hyökkäyksen kohteeksi. Jännä juttu, minulle hän on Pottermaailman Peter Pan (:

l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Mortti

  • Vieras
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #12 : 04.04.2011 15:27:30 »
Petunialla on tummat hiukset, Dudleyllä on tummat hiukset ja Vernonilla vaaleat (ne viikset myös).

Laittelen lisää kun tulee mieleen.

chessy

  • ***
  • Viestejä: 67
  • irrelevant
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #13 : 04.04.2011 15:38:39 »
Komppaan aika montaa muuta, kun sanon, että Sirius on ehdottomasti villi ja vapaa taiteilijasielu. Vähän flirtti, muttei todellakaan kykene viemään suhteitaan syvemmälle tasolle tai tiedosta olevansa mitenkään hyvännäköinen.

Ja jostain syystä tykkään ajatella niin, että Malfoyn residenssissä Narcissa on pettävä vaimo, joka esittää kulisseja epätoivoisesti ylläpitävän Luciuksen rinnalla herkkää ja hiljaista. Sen vuoksi Lucius on niin ylimielinen: mies päästää vain harvat lähelleen, ettei asioiden oikea laita paljastuisi.
                                                        "Ja sit se oli silleen, et mitä éclairit on ja mä olin ihan että lol, noob."

Distinctive

  • Vieras
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #14 : 04.04.2011 20:16:28 »
Minun fanonissani Peeta ja Neville ovat pahasti samantyyppiset henkilöt. Syötävän ihania siis ^^

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #15 : 04.04.2011 20:28:58 »
Esim. Nevillen tummat hiukset - canonissahan sillä on vaaleat.
Mitä? :ooo Miks ihmeessä mä en tienny tota?!

Mutta kuitenkin, suurin osa vasta ficeissä muodostuneista tiedoista on varmaan kolmannesta sukupolvesta. Niille on luotu tietynlaiset luonteet, joita ne noudattaa suunnilleen jokasessa ficissä. Ja esimerkiks se, että ketä vanhempaa kukakin lapsista muodostuu. Sille toki suurin syy on se, että kirjoissa ei oo kerrottu niistä juuri ollenkaan. Siitä lyhyestä epiloginpätkästä ei paljoakaan saa irti, jos pitää näiden lapsien luonteita analysoida.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011 20:56:57 kirjoittanut teinirinsessa »



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #16 : 04.04.2011 20:46:44 »
Lainaus
Mutta kuitenkin, suurin osa vasta ficeissä muodostuneista tiedoista on varmaan kolmannesta sukupolvesta. Niille on luotu tietynlaiset luonteet, joita ne noudattaa suunnilleen jokasessa ficissä. Ja esimerkiks se, että ketä vanhempaa kukakin lapsista muodostuu. Sille toki suurin syy on se, että kirjoissa ei oo kerrottu niistä juuri ollenkaan. Siitä lyhyestä epiloginpätkästä ei paljoakaan saa irti, jos pitää näiden lapsien luonteita analysoimaan.

Juu, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Tosin itselläni on ihan eri käsitykset lapsosista, kuin mitä ficcien osalta heitä on kuvailtu. Esim. minusta Albus Severus on synkistelijä Luihuinen, joka inhoaa isäänsä. James saa loistavia arvosanoja, vaikka onkin muuten ehkä hieman villi omalla tavallansa. Rose ei todellakaan ole äitinsä tapaan nipo, eikä pelaa huispausta, vaan tämä on pippurinen ja pieni... Scorpius nyt on ehkä se, joka muistuttaa osittain ficcejen luomaa kuvaa, mutta muuten (: Ihan omanlaista porukkaa. En tiedä miksi, halusin kuvitella jotain omaa.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


chessy

  • ***
  • Viestejä: 67
  • irrelevant
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #17 : 04.04.2011 21:03:28 »
Juu, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Tosin itselläni on ihan eri käsitykset lapsosista, kuin mitä ficcien osalta heitä on kuvailtu. Esim. minusta Albus Severus on synkistelijä Luihuinen, joka inhoaa isäänsä. James saa loistavia arvosanoja, vaikka onkin muuten ehkä hieman villi omalla tavallansa. Rose ei todellakaan ole äitinsä tapaan nipo, eikä pelaa huispausta, vaan tämä on pippurinen ja pieni... Scorpius nyt on ehkä se, joka muistuttaa osittain ficcejen luomaa kuvaa, mutta muuten (: Ihan omanlaista porukkaa. En tiedä miksi, halusin kuvitella jotain omaa.
¨

Unohdin edellisessä viestissä mainita kolmannen sukupolven, ups. Musta Albus on ehdottomasti Puuskupuhissa, epilogin perusteella. James nyt ehdottomasti on Rohkelikko, mutta ei mikään keppostelija, vaan tunnollinen ja hyvä oppilas. Rose kuuluu Korpinkynteen, mutta ei munkaan mielestä ole Hermionemainen nipottaja, vaan melko räväkkä ja määrätietoinen hiukan vanhettuaan. Scorpius on tietty Luihuinen, ylpeä, mutta jokseenkin ystävällinen poika.
                                                        "Ja sit se oli silleen, et mitä éclairit on ja mä olin ihan että lol, noob."

Rise

  • Ulkosiideri
  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #18 : 04.04.2011 22:55:48 »
Mun suurimmat fanonjutut on kuolonsyöjiin liittyviä, kun paljoa muista hahmoista en edes ficcejä lue. Malfoyt, Lestranget ja Macnairit on aatelisia tai ainakin hienostolaisia, Nottit ja Dolohovit on jotain rikollisia. Theodorella ja Daphnella on suhde joka kestää kuolemaan saakka ja niillä on jättimäinen lapsikatras (ja Daphnella on syömishäiriö). Rookwoodilla on aina kanki perseessä. Mulciber on keikari. Barty ja Regulus oli bff siihen asti kun Reg vaihtoi puolta (ja ne veti huumeita ja meikkas ja käytti näyttäviä vaatteita). Fenrir on kuuma (nuorten)naistenmies. Bellatrixillä oli suhde Rabastaniin ennen avioliittoa Rodolphuksen kanssa. Carrowit harrastaa insestiä. Ja sitä rataa. Ihanan värikäs yhteisö. ♥ Niin ja, niillä on se koulutusjärjestelmä; kokeneempi ottaa jonkun aloittelijan hoiviinsa ja saa palvelukseksi... No, kunniaa tietty ja kisälliltä vähän muuta. Ja Tomilla ja Minervalla oli takuulla suhde nuoruudessa! Samoin kuin Albuksella ja Gellertillä, mut se onkin jo canonia.

Muuta ei tule mieleen.
Oot lukenu ReginaRiddlen ja Pyhimyksen raapaleketjuja? :D

Mulla on kanssa noita ulkonäköjuttuja, mua häiritsee ainakin elokuvissa kun Dudleyllä on tummat hiukset vaikka oikeasti sillä on vaaleat. Ja se on liian laiha leffoissa!

Sellasia mitä en oo ikinä ymmärtäny, on nää paritetaan kelmejä toisilleen -fikit, koska musta niiden suhde oli ihan vaan kaverillinen :D Mutta Remuksella ja Lilyllä on ollut jotain juttua, siitä mä oon varma.

Mitäs muuta.. Oon aina ollu sitä mieltä että Hermione pettää Ronia (kun ne on jo naimisissa), ja Ron ei tajua mistään mitään.
We live in glass houses. Think where you get the shower.

Mikaela

  • ***
  • Viestejä: 555
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #19 : 04.04.2011 23:03:27 »
Sirius/Remus ehdottomasti. Ajattelen aina, että Sirius on villi ja vapaa ja Remus on sitten kotona viihtyvä luonne, joka hillitsee Siriusta, ja sen takia ne sopiikin niin hyvin toisilleen. Tosin siitä oon samaa mieltä Risen kanssa, että Remuksella ja Lilyllä on ollut pakko olla jotain juttua joskus.

Ah niin ja tietysti se että Peterillä ei ollut kauheasti tyttöystäviä kouluaikana, paitsi jos oli niin sitten ne oli sellasia ujoja ja hiljasia puuskupuhtyttöjä joiden kanssa Peter fluffyili jossain nurkassa.