Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87496 kertaa)

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 59 1.12.12]
« Vastaus #380 : 02.12.2012 00:00:24 »
Olen kamala. D: Mä oon vaan miettinyt ja miettinyt, koska tulee uusi luku, mutta kun se tulee, mä vaan pakoilen mun mössökommentointia. Pahoittelen sitä nyt hirmuisesti ja yritän saada jonkinlaista kommenttia kännykällä.

Luku 58:  En voi mutta sanoa, kuin että Amy on sekaisin. Voivoi pientä Remusta... Niin rauhalliset ihmiset eroaa paikalla, jossa saavat tavallisesti meluavat ihmiset niin hiljaisiksi. Nyt ne vaan takaisin yhteen. :D

Luku 59: Huh, erittäin vihainen Remus. Kuulostaa söpöltä. <3 :D Ihme, kun James the parisuhdeammattilainenkin vaikutti avuttomalta, mutta sehän ei oo koskaan romahtanut Lilyn takia (luultavasti). Mutta ihanaa, kun kummallakin on hyviä ystäviä. :)

Eipä mulla tullutkaan kovin hyvää kommenttia. Mutta pidän yhä tosi paljon ja jään odottelemaan jatkoa. :)

SparrowCat
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 59 1.12.12]
« Vastaus #381 : 02.12.2012 10:39:38 »
ihanaa, uusi luku!

täähän oli oikeestaan vaan sitä, että remus ja amy puhui ystävilleen omilla tahoillaan, mutta tykkäsin. (oon siis ehkä enmmän toiminnan ystäviä:D)

nosiiis, en nyt saa mitään järkevää sanotua, mutta kiitos! (:

Lainaus
”Väitätkö muka että te ette sovi yhteen? Kuule, jos minulta kysytään niin en kyllä keksi ketään kahta jotka sopisivat toisilleen paremmin. Paitsi ehkä Lily ja James.” Jamesin kasvoilla käväisi pieni tahaton hymynpoikanen, mutta se ei viipynyt kauaa. ”Ja jos Amy oikeasti väittää, ettei hän muka merkitse sinulle mitään, niin minun on varmaan pakko mennä kertomaan hänelle jokaisesta kerrasta, kun puhut hänestä samalla tavalla kuin Sarvihaara Lilystä. Ja jokaisesta kerrasta kun mainitset hänen nimensä unissasi.”

”En minä puhu unissani.”

”Et puhukaan. Sanot vain Amyn nimen aina silloin tällöin.”
sori, tuli vähän pitkä lainaus, mutta tää oli niin ihana kohta, söpöä<3

siis kiitos, ja jatkoa;)

hh
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 59 1.12.12]
« Vastaus #382 : 02.12.2012 13:49:21 »
Ilmoittelen itsestäni, haha. :-D

Kyyneleet silmissä tätä kirjoitan, sillä ei noin voi jättää. Remus ja Amy... et voi tehdä noin. :( Laski hieman mun iloisen jouluista mieltä, ehkä mun pitäisi tämä taas lukea uudestaan läpi ja jättää siihen kohtaan, missä heillä on kaikki hyvin...

Toivottavasti tulee taas jatkoa piakkoin. En pysty lopettaa itkemistä. :c

- Hardi
ps. heti kun tilanne paranee ja en itke, voin vaivautua kirjoittamaan pidemmän kommentin. Nyt halusin vain ilmaista olemassaoloni!

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 59 1.12.12]
« Vastaus #383 : 06.12.2012 15:18:34 »
Ledi: Typot tekee musta ihmisen, vai mitä? ;) Kiitos kommentista!
SparrowCat: Siis onhan James romahdellut tuon tuostakin, mutta se on ollu erilaista. Ja se oli avuton lähinnä siksi että se on REMUS, kaikista ihmisistä juuri Remus joka romahti, ja se oli aikalailla shokissa. :D
hiphei!!!: Sori, tähän ficciin ei varmaan enää kamalasti toimintaa tule. :( Toivottavasti lukujen taso pysyy kuitenkin siedettävänä :D
Hardi: Haha, oon sadisti kun tykkään laittaa lukijat itkemään. ;D Mutta joo, tässä sitä jatkoa.

A/N: HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ! Ja sen kunniaksi laitan teille uuden luvun (joka on ollut valmiina jo pari päivää, sori). Ja tajusin muuten, että oon tän kanssa pitemmällä kun aikaisemmin luulin! Riippuen siitä, laitanko sen yhden jutun tähän vai jatko-osaan, tähän ficciin tulee ehkä tän lisäksi enää kolme tai korkeintaan kuusi lukua! :o Joten voi olla että uutenavuotena saatte jatko-osan trailerin. EHKÄ. En lupaa mitään ihan vielä. :) Siihen asti enjoy - if you can. (Tässä ei kyllä tapahdu juuri mitään, mutta joo.)



I wish I was strong enough to lift
Not one but both of us


B.o.B ft. Taylor Swift: Both of us


Kuudeskymmenes

Se oli luultavasti maailman pisin viikko jokaiselle rohkelikolle. Ei riittänyt että opettajat ottivat läksyissä kiinni sen minkä olivat antaneet periksi edellisellä viikolla, vaan lisäksi oleskeluhuoneessa oli joka ilta kamala supina, joka ei suinkaan peittänyt alleen Remuksen ja Amyn välillä soivaa vihamielistä hiljaisuutta. James, Sirius ja Peter tahtoivat viettää aikaa normaaliin tapaan Lilyn ja Alicen seurassa, mutta ongelmana oli että Amy ja Remus eivät suostuneet olemaan samassa tilassa kauempaa kuin pakollista. He välttelivät toisiaan sunnuntaiaamusta alkaen, istuivat suuressa salissa tupäpöydän eri päissä, katosivat makuusaliin jos toinen tuli oleskeluhuoneeseen.

Täysikuu tiistain vastaisena yönä oli rankempi kuin vuosiin, sillä Remuksen oli päästävä purkamaan lauantaina mieleen jääneitä ajatuksia ja tunteita. Loppujen lopuksi kaikki muut paitsi Peter viettivät suurimman osan lauantaista sairaalasiivessä.

Koko tilanne otti eniten varmaan kuitenkin Lilyn hermoille. Hän tiesi tarkalleen mitä Amy ajatteli, mitä Remus ajatteli, ja mitä ne kaksi tunsivat toisiaan kohtaan. Hän tunsi molemmat osapuolet niin hyvin, ettei halunnut olla kummankaan puolella ja samalla molempien. Lily myös tiesi, että vaikka Amy ei sitä vielä edes itselleen ollut myöntänyt, Amy rakasti Remusta, ihan totta rakasti, ja pakoilu muistutti Lilyä hänen omasta vihamielisyydestään Jamesia kohtaan. Toki tilanne oli ollut monilta osin eri, mutta se oli tuntunut varmasti melkein yhtä pahalta.

Perjantai-iltaan mennessä kaikki olivat jo kurkkuaam myöten täynnä Amyn ja Remuksen käytöstä. Lily, Amy ja Alice istuivat oleskeluhuoneessa tekemässä läksyjä, kun muotokuva-aukko avautui ja kelmit tulivat sisälle. Heti ensimmäisen vilahduksen Remuksesta nähdessään Amyn tavarat katosivat ennätysajassa laukkuun, ja sanaakaan sanomatta hän juoksi ylös makuusaliin. Remuskaan ei välittänyt jäädä lähes täyteen oleskeluhuoneeseen vaan lampsi suoraan poikien huoneeseen ja pamautti oven perässään kiinni.

”Tämä alkaa mennä naurettavaksi”, Lily huokaisi turhautuneena kun James heittäytyi makuulle Amylta vapautuneelle paikalle laskien päänsä Lilyn syliin ja heittäen jalkansa käsinojan yli. Sirius istui vastalauseista huolimatta Jamesin vatsan päälle ja nosti kätensä selkänojalle Lilyn taakse. ”He käyttäytyvät molemmat kuin kymmenvuotiaat.”

”Sanos muuta”, sanoi Peter, joka puolestaan otti paikan Alicen nojatuolin edestä lattialta ja nojasi tuolin reunaan. ”Tälle on pakko tulla loppu. Eihän tuollaista jaksa enää kukaan!”

”Saisivat edes kestää toisiaan sen verran että voisivat olla samassa huoneessa”, Alice mutisi ja kieritti mustepullonsa korkin kiinni.

Sirius virnisti leveästi ja katsoi Jamesia ilkikurisesti. ”Minä tiedän tarkalleen mitä teemme. Ja Lily ja Alice, teitäkin tarvitaan. Peter, hae kartta. Aika saattaa tytöt meidän lumottuun maailmaamme.”

**

”Oletko ihan varma että tämä toimii?” Peter kysyi huolissaan Siriukselta piilotellessaan tämän kanssa näkymättömyysviitan alla. ”Tai siis että eihän kartta ole vielä edes ihan valmis. Emme me voi olla varmoja että nuo pisteet ovat oikeita – ”

”Matohäntä, jänistätkö sinä?” Sirius nauroi ja katsoi kelloaan. ”Itsehän sinä sanoit että heidän käytökselleen on tultava loppu. Kello on yksitoista, heidän pitäisi olla tässä ihan kohta...”

”En minä nyt aivan tätäkään tarkoittanut”, Peter mutisi, mutta ei jatkanut enempää, sillä juuri silloin alkoi käytävästä kuulua ääniä. Heidän idioottivarman (ja hillittömän älyvapaan) suunnitelmansa käytännön osuus oli alkanut.

**

”Ihan totta, Lily, ei minun ole nälkä!” Amy valitti kun Lily ohjasi häntä pitkin käytäviä.

”Sinä jätit päivällisen välistä ja söit lounaalla tuskin mitään. Totta kai sinulla on nälkä.”

”Mistä sinä edes tiedät missä keittiö on? Tai miten sinne pääsee?”

”James kertoi. Ala tulla jo.”

Mutta kun he pääsivät seuraavaan kulmaan ja kääntyivät siitä, Lily työnsi Amyn ilman ennakkovaroitusta tyhjään käyttämättömään luokkahuoneeseen. Tai ainakin aluksi Amy luuli että se oli tyhjä. Tarkemman tarkastelun jälkeen hän huomasi yhdellä pulpetilla ihmisen, jonka hän olisi kaikkein vähiten halunnut nähdä. Mutta ennen kuin hän ehti kääntyä ja lähteä luokasta, Lily sulki hänet kaksin Remuksen kanssa ja Amy kuuli oven menevän lukkoon.

”Amy, älä edes yritä. Me emme päästä teitä sieltä ennen kuin osaatte taas käyttäytyä”, kuului oven takaa yllättäen Siriuksen ääni, ja Amy murisi turhautuneena. Olisihan se pitänyt arvata. Hän potkaisi ovea vihaisesti ja lysähti sitten istumaan seinän viereiselle pöydälle välittämättä siitä, että pöytä oli paksun pölykerroksen peitossa ja hänen flanelliset pyjamahousunsa olisivat hetkessä aivan likaiset.

Amy tunsi Remuksen katseen itsessään, muttei viitsinyt nostaa omaa katsettaan lattiasta. Ei viitsinyt, halunnut, ei oikeastaan edes uskaltanut. Hän vähän pelkäsi mitä näkisi. Hän tiesi käyttäytyneensä todella typerästi ja lapsellisesti koko viikon, mutta toisaalta Remus oli ollut aivan yhtä naurettava. Amy oli varma että Remus oli vihainen hänelle, ja ihan syystäkin, mutta hän ei ollut ihan vielä valmis kohtaamaan sitä. Hän oli väsynyt, hän oli pettynyt itseensä ja hänen kurkkuaan kuristi ajatella, että hän itse oli aiheuttanut sen kaiken.

”Voimme jatkaa tätä hiljaisuutta toki vaikka kuinka kauan, mutta minä satun tietämään että sinä haluat takaisin makuusaliisi ihan yhtä paljon kuin minäkin.” Amy lähes säikähti kuullessaan Remuksen äänen ensimmäisen kerran koko viikolla. Se oli paljon surullisempi kuin hän oli muistanut, ja hän nosti katseensa vain huomatakseen, että Remus katsoi tiiviisti käsiään. ”Ja sinun on kylmä”, Remus jatkoi. ”Koska puret alahuultasi. Sinä teet niin aina kun sinulla on kylmä. Olit luultavasti lukemassa kun Lily tuli hakemaan sinua, niin kuin joka ilta ennen kuin alat nukkumaan. Ja aamulla aioit herätä aikaisin, koska äsken alkoi sataa lisää lunta ja haluat olla ensimmäinen joka jättää jälkiä koskemattomaan hankeen. Joten minun puolestani voimme tehdä aselevon vaikka saman tien.”

Kuunnellessaan Remuksen sanoja ja tajutessaan miten hyvin poika hänet tunsi Amy ei enää hallinnut itseään vaan purskahti itkuun. Hän painoi kasvonsa käsiinsä ja itki, hänen sisuksiaan puristi kuunnella Remuksen surullista ääntä, varsinkin kun hän tiesi olevansa syy siihen että ääni oli sellainen tavallisen kevyen ja lempeän sijasta.

”Anteeksi, Remus”, Amy sai sanotuksi itkunsa keskeltä. ”Minä – voi Merlin kun minä olen ollut typerä! Kaikki mitä silloin sanoin...” Hän nosti katseensa ja katsoi Remuksen silmiä, jotka olivat jälleen kohdistuneet häneen. ”En minä tarkoittanut sitä. Menin jotenkin ihan sekaisin, ja minä olen niin hirveän pahoillani, minä...” Amy ei voinut jatkaa, kyyneleitä vain tuli ja tuli ja hänen kurkkuaan kuristi niin ettei hän saanut sanottua enää sanaakaan.

Ja äkkiä Remus oli aivan siinä. Suoraan hänen edessään, kädet hänen poskillaan ja huulet hänen huulillaan. Eikä se ollut yhtään sellainen kuin heidän aikaisemmat suudelmansa, ei pieni, ei kevyt, ei rauhallinen. Se oli täynnä tunnetta, ja Amy tunsi kyynelten virtaavan entistä voimakkaammin mitä useampia vivahteita hän tunnisti. Surua, kiintymystä, vähän vihaa, ikävää, ja vielä jotain, mitä Amy ei aivan osannut nimetä, mutta jotakin sellaista, jota hän itsekin tunsi ja antoi sen tulla ilmi myös suudellessaan Remusta takaisin.

Lopulta he vain olivat siinä, ja Amy painoi päänsä Remuksen rintaa vasten. Remus piti häntä tiukasti lähellään ja silitti hänen hiuksiaan, ja Amy kuuli että hänkin itki.

”Sinulla kävi tuuri”, Remus kuiskasi hänen korvaansa, ja vaikka hän kuulosti edelleen vähän surulliselta, äänessä oli myös helpotusta ja toivoa. ”Minun ei ollut tarkoitus antaa anteeksi helpolla. Mutta sinun onneksesi minusta tuntuu, että olen rakastumassa sinuun.” Remus piti pienen tauon ja hautasi kasvonsa ruskeisiin hiuksiin. ”Ei, en ole. Minä olen ehdottoman rakastunut sinuun. Enkä aio enää päästää irti, onko selvä?”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 60 6.12.12]
« Vastaus #384 : 07.12.2012 17:58:57 »
Sä sulatit mun aivot... Taas...  ;D

Onko oikeesti mitää lakia joka rajottaa söpöyttä? Koska toi olis jo rikkonu sen rajan meene tullen :D (Kehun siks koska oot oikeesti hyvä missä tahanssa mitä kirjotat) Vaikka tavallisesti R/A ei ookkaan mikää suosikki (koska L/J <3), mut aww <3

Tosiaan, jatkoo öhhhh, ihana oli, ei pysty, liian hattaraa <3

Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 60 6.12.12]
« Vastaus #385 : 08.12.2012 11:34:19 »
Mun kommentointiaktiivisuus näyttää laskeneen pelottavasti. No, asiahan pitää ehdottomasti korjata.

Jälleen kerran tosi hyviä lukuja, sun kirjotus on tosi luontevaa ja toimivaa, tää on mukavaa luettavaa.

Ääääää, ei Amy ja Remus saa erota! Kauheeta, mutta onneks tämä:
Lainaus
Heidän idioottivarman (ja hillittömän älyvapaan) suunnitelmansa
Lupaavaa...

Ja naaawww, toi loppu oli aivan ihana, suloista. ♥

Kiitos ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 60 6.12.12]
« Vastaus #386 : 09.12.2012 20:00:26 »
onski: Haha, mun pikkusisko kans parittaa Remusta ja Amya, ja me keksittiin että yhdessä ne on Remyy. :D Meillä on ollut aika hauskaa kun on keksitty uusia juonenkäänteitä (spekuloitu vähän turhiakin, oon suurimman osan onnistunut karsimaan pois). Toivottavasti tykkäät tästäkin luvusta!
Ledi: Haha, Viettelyksiin ei enää mahdu ihan kamalasti Lily/Jamesia, valitan, mutta jatko-osaan sitten! Ja söpöysrajoituksia ei toivottavasti oo vielä rikottu, koska yritän pistää koko ajan paremmaks. ;)
Swizzy: Hei, ihana kuulla sustakin! Ehdin jo melkein huolestua! ;D

A/N: Hyvä herrasväki, olemme päässeet huhtikuuhun. Tiedätte mitä se tarkoittaa: kelmien ja muiden seitsemäsluokkalaisten kouluvuosi lähestyy loppuaan, samoin kuin tämä ficci. Mulle tulee nyt aaltoina kylmiä väreitä, kun ajattelen että tää on ihan viimeisiä lukuja (tulee ehkä vielä kaksi), koska oon kuitenkin sen kolme vuotta tätä kohta kirjoittanut. Huh. No mutta, enjoy - if you can.



Voiko onni olla tässä
Kun ollaan vaan
Eikä edes pyrkimässä
Sen suurempaan


Juha Tapio: Ukkosta ja ullakolla


Kuudeskymmenes ensimmäinen

Amy tajusi hyvin nopeasti seuraavien viikkojen aikana, että hän oli pelottavan rakastunut Remukseen. Kaikki mitä poika teki sai Amyn hymyilemään, jokainen katse ja äänensävy ja kosketus. Hän huomasi, että koulutöihin oli todella vaikeaa keskittyä jos Remus oli samassa tilassa, ja jos ei ollut, hänen ajatuksensa harhailivat edelliseen tämän kanssa vietettyyn hetkeen. Jos se ei ollut rakkautta, niin Amy ei tiennyt mikä sitten.

Mutta vaikka Amy ei enää välittänytkään niin kamalasti siitä, näkikö joku heidät yhdessä tai suuteliko hän Remusta julkisilla paikoilla (kyllä suuteli, eikä se haitannut kumpaakaan), hän oli edelleen sama hiljainen ja myös vähän ujo Amy. Hän tiesi rakastavansa Remusta, totta kai, ja halusi että tämä tietää sen, mutta hän ei vain saanut sanoja suustaan. Koskaan tilanne ei tuntunut oikealta. Monta kertaa sanat olivat jo kielen päällä, mutta aina Remus ehti sanoa jotain muuta tai oleskeluhuoneessa syttyi paperitollosota tai Sirius tuli haastamaan Remuksen shakkipeliin. Ja pahinta koko asiassa oli varmaan se, että Remus oli sanonut rakastavansa Amya, eikä tyttö ollut uskaltanut sanoa sitä takaisin.

He olivat tehneet sanattoman sopimuksen ajankäytöstä, jotta välttäisivät ystävänpäivän ajan tapahtumat. Koska S.U.P.E.R. -kokeet lähestyivät koko ajan pelottavaa vauhtia, he istuivat joka arki-ilta suosikkipöytänsä ääressä kirjastossa ja säästivät lauantait viettääkseen aikaa keskenään vapaammin. Pääsiäisen jälkeen he tosin viettivät viikonloputkin opiskellen, sillä Remuksen ensimmäinen koe (taikuuden historia) oli jo viikon päästä loman loppumisesta, ja siitä alkaisi pyöritys.

Myöhään sunnuntai-iltana ennen koetta Remus istui Lilyn ja Peterin kanssa puolityhjässä oleskeluhuoneessa selaamassa ja vertaamassa muistiinpanoja, vaikka he kaikki kolme tiesivät, etteivät enää oppisi mitään uutta. Peter joka tapauksessa yritti, ja Lily muisti tarpeeksi usein mainita että pojalla olisi varmasti ollut enemmän aikaa opiskella jos ei olisi käyttänyt kaikkea aikaansa flirttaillakseen Eleanoran kanssa. Amy makasi sohvalla pää Remuksen sylissä, muodonmuutoskirja auki vatsan päällä ja käsivarsi silmien suojana, eikä hänestä ulospäin osannut sanoa, nukkuiko hän vai yrittikö vain. Ei hän nukkunut, hän mietti kuumeisesti jotain aivan muuta kuin muodonmuutoksia, vaikka koe olisikin keskiviikkona.

Amy ei ollut kuten Alice. Alice hyppi ympäriinsä leveä virne kasvoillaan, ja jos hän vähänkään epäili rakastavansa ketään, hän sanoi sen ääneen. Monta kertaa. Alicelle oli myös tavallista muistuttaa siitä vähintään kolme kertaa päivässä, ja Amy oli monta kertaa miettinyt, eikö Frank ollut jo kyllästynyt siihen. Eikö sanoista lähtenyt teho jos niitä hoki liikaa? Amy ei myöskään ollut kuten Lily, joka ei hokenut sanoja joka välissä mutta joka ei suoraan sanottuna enää yrittänytkään peittää tunteitaan Jamesilta – tai keneltäkään muultakaan sen puoleen. Niiden kahden väliset katseet olivat Amyn mielestä melkein yhtä häiritseviä kuin Alicen jatkuvat rakkaudentunnustukset.

Mutta koska Amy oli ehdottoman varma siitä, että rakasti Remusta, hän oli päättänyt sanoa sen ääneen ennen ensimmäistä koetta. Ongelma oli vain se, että hänellä alkoi olla aika vähissä. Hän oli kerännyt rohkeutta jo monta viikkoa, yrittänyt kertoa sen nonverbaalisin keinoin, mutta hän tiesi että hänen olisi sanottava se ennen pitkää. Remus ei sanonut mitään, mutta Amy tiesi että Remus tiesi. Sen huomasi niistä pienistä hymynkareista, joille ei ollut mitään ulospäin näkyvää syytä, niistä kevyistä suukoista poskelle ihan muuten vain samalla kun poika käänsi koulukirjansa sivua. Remus tiesi, että Amy rakasti häntä, mutta Amy halusi sanoa sen ääneen ollakseen varma.

Amy kuunteli oleskeluhuoneen ääniä, kun oppilas toisensa jälkeen poistui makuusaleihin. Hän kuuli Peterin turhautuneen mutinan, kun tämä ilmoitti olevansa kyllästynyt taikuuden historiaan ja lampsi yläkertaan, kuuli kun James ja Sirius palasivat huispauskentältä ja jatkoivat saman tien matkaansa poikien makuusaliin. He eivät sanoneet juuri mitään, kuiskivat vain hiljaisesti hyvät yöt. Ilmeisesti he luulivat että Amy nukkui, eivätkä tahtoneet herättää häntä.

Lopulta oleskeluhuone kuulosti lähes tyhjältä, ja vaikka Amylla ei ollut tarkasta kellonajasta mitään tietoa, hän arvioi sen olevan jo pitkälti yli yksitoista. Hän tiesi ettei siihen aikaan ollut yleensä hereillä kukaan muu kuin Remus ja Lily, ja kumpikin oli keskittynyt muistiinpanoihinsa. Takkatulikaan ei enää rätissyt, se oli melkein sammunut, ja Amy tunsi varpaidensa valittavan kylmää. Ehkä vielä ei sittenkään ollut tarpeeksi lämmin jättää villasukat sängyn päätyyn.

”Eiköhän tämä ollut tässä”, Amy kuuli Lilyn lopulta sanovan. Pergamentteja rulattiin ja tavaroita kerättiin kasaan, mutta Remus ei liikahtanutkaan. ”Minä taidan mennä nukkumaan, etten nukahda huomenna kokeeseen.” Hän kuuli kuinka Lily nousi ylös. ”Nukkuuko Amy?”

Hetken hiljaisuus, ja Amy päätti olla paljastamatta että oli kuin olikin hereillä. ”Ilmeisesti”, Remus kuiskasi sitten, ja Amyn teki mieli hymyillä kun tunsi pojan silittävän hänen hiuksiaan. ”Mene sinä vain, minä varmaan tarkistan vielä pari kohtaa ja herätän hänet sitten.”

Amy kuuli hymyn Lilyn äänessä, kun tämä kuiskasi Remukselle hyvät yöt ja jatkoi sitten matkaansa tyttöjen makuusaliin. Remus oli hiljaa ja luki muistiinpanojaan, eikä hetkeksikään lakannut silittämästä Amyn hiuksia. Hetki oli täydellinen, eikä Amy edes halunnut sen loppuvan, mutta tavallaan taas kahdenkeskeinen aika Remuksen kanssa oli viime aikoina ollut niin harvassa, ettei hän halunnut tuhlata sitä esittämällä nukkuvaa.

”En minä nuku”, hän kuiskasi hymyillen pienesti. Remus jatkoi hänen hiustensa silittelyä ja nappasi toisen pergamenttirullan sohvan käsinojalta.

”Tiedän.”

Amy laski käden kasvoiltaan ja katsoi Remuksen silmiä, jotka liikkuivat nopeasti riviltä toiselle. Poika hymyili vinosti, se oli juuri se täydellinen hymy jota Amy rakasti, ja se kertoi että Remus oli koko ajan tiennyt Amyn olevan hereillä. Se, miksei hän ollut sanonut mitään, oli Amylle mysteeri.

Kun Remus oli päässyt pergamenttinsa puoleenväliin, Amy tajusi ettei hän saisi tämän parempaa tilaisuutta enää ennen aamuista koetta. Jos hän ei sanoisi sitä nyt, ennen kuin Remus päättäisi mennä nukkumaan, hän ei ehtisi sanoa sitä. Koe alkaisi aamulla yhdeksältä, ja Amy epäili olisiko itse edes hereillä vielä silloin. Tai jos olisi, viitsisikö hän etsiä Remusta käsiinsä – Remuksellahan oli kuitenkin mantransa, joita hän hoki ennen kokeen alkua onnistuakseen mahdollisimman hyvin. Jos Amy keskeyttäisi sen, hän saattaisi olla vastuussa siitä että Remus saa kokeestaan vain toisiksi parhaan arvosanan.

Joten Amy veti syvään henkeä. Hän ei hetkeksikään siirtänyt katsettaan pois Remuksen kasvoista, vaikka poika itse ei katsonutkaan häneen. ”Minä rakastan sinua.”

Ääni oli niin hiljainen, että Amy pelkäsi jo ettei Remus ollut kuullut sitä. Hän ei ollut ihan varma saisiko sanottua sitä uudestaan ihan heti. Remus lopetti lukemisen ja katsoi Amya suoraan silmiin, ja tuntui kuin he olisivat siinä katseessa välittäneet toisilleen tunteita kolmen eliniän edestä. Sitten Remus kumartui ja suuteli häntä pehmeästi, mutta samalla jotenkin todella vapautuneesti ja päästäen suudelmaan niin paljon tunteita että Amy meinasi pyörtyä.

Kun suudelma päättyi, Remus katsoi Amya silmiin ja hymyili. ”Tiedän”, hän kuiskasi, ja heidän huulensa hipoivat toisiaan höyhenenkevyesti. ”Ja minä rakastan sinua.”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 61 9.12.12]
« Vastaus #387 : 09.12.2012 23:10:07 »
Mä en osaa alottaa kommenttia.  ;D

Awwww <3 (koettelit niitä söpöysrajoja taas *v*) Mä oon ihan sulanyt taas söpöydestä. Amy oli jotenki niin inhimillinen ku halus sanoo Remukselle (Remusille? Remuskelle? Äh, ihan sama...) rakastavansa aitä. Mä itte en ottais siitä noin isoo numeroo, kerronko vai enkö, jos tiiän toisen tietävän. Mutta mä en oo Amy :> (Olisinki, mulla ois aww ihana Remus <3)

Mut hei, taas ihana luku ja toisaalta ootan Viettelysten loppua, KOSKA JATKO-OSA, jonka oletan tiedän olevan ihan tajuttoman hyvä koska rakastan kelmejä ulkona Tylypahkasta :) Jatkoo saa pistää ja sulla on ihan tajuttoman hyvä ficci tässä melkein valmiina :3

Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

KelmiNeiti00

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Nuorten viettelykset [K13, luku 61 9.12.12]
« Vastaus #388 : 10.12.2012 20:25:49 »
Ihanaa paaljon uusia lukuja!!
Oon ollu kamala ku en oo komentoinu mitää, mut ku oon ain kännyl nii sit en jaksa ku se on nii hidast...
Nää on luvut ihania!!
Se oli ihanaa ku Amyy ja Remusta oli vähä enemmän vaikka en mikää A/R fanittaja oo (koska tykkään eniten J/L parituksest!)  mut tykkäsin!
Ihana ku oot jaksanu kirjottaa tätä näi kauan!
Ja jatko-osa on siis tulossa? Vai ymmärsinkö iha väärin?
Okei en ny saa mitää rakentavaa mut, tää on ihana ja mä aina luen tätä aina jajajaja...

KelmiNeiti00

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 61/63 9.12.12]
« Vastaus #389 : 11.12.2012 21:49:15 »
A/N: Tuolla kommenttimäärällä ei kyllä kamalasti mitään uusia lukuja olla ansaittu, mutta koska olen hyvällä tuulella ja USKOMATTOMAN ONNELLINEN KOSKA HOBITTI niin jaan sen teidän kanssanne uudella luvulla. :) Mulla on tosi haikea olo tästä ficistä, ette usko kuinka itkeä tihrustin eilen kun aloitin viimeisen luvun kirjoittamisen, mutta samalla aika hyvä fiilis. Tai siis että nyt voin hyvillä mielin aloittaa jatko-osan. ;D Viimeisen luvun ilmestymispäivää en vielä paljasta, mutta ei siihenkään enää kauaa mene. Enjoy - while you can. ;) (Tuun ehkä joskus myöhemmin vastaamaan teidän kommentteihin, mutta nyt menen kavereiden kanssa juhlimaan. Let the unexpected journey begin!)



One track mind, one track heart
If I fail I'll fall apart
Maybe it is all a test
'Cause I feel like I'm the worst
So I always act like I'm the best


Marina and the Diamonds: Oh no!


Kuudeskymmenes toinen

Sitä viidesluokkalaisena jokainen luuli että V.I.P. -kokeita pahempia ei ollutkaan. Mutta kelmit, Lily, Amy ja Alice huomasivat hyvin nopeasti, että S.U.P.E.R. -kokeet olivat noin kymmenen kertaa niin vaikeita. Kysymyksiä oli enemmän, ne olivat vaikeampia, laajempia ja moniosaisempia, ne edellyttivät valtavasti yleistietoa myös ainerajojen ulkopuolelta. Käytännönosuudet suoritettiin salissa aivan kuten V.I.P. -kokeissakin, mutta tehtävät olivat vaikeampia eivätkä he saaneet sanoa sanaakaan koko suorituksen aikana.

Taikuuden historia oli luultavasti helpoimmasta päästä, mutta silti Peterille jäi tunne että hän reputti sen. Lily sen sijaan loisti, totta kai, eikä Remuskaan sanonut sen menneen aivan penkin alle. He eivät kuitenkaan voineet jäädä murehtimaan tuloksia maanantaina, sillä Peter jatkoi suoraan muinaisiin riimuihin, Lilyllä ja Alicella oli tiistaina ennustuksen teoria ja kaikilla muilla paitsi Amylla ja Peterillä oli yöllä tähtitiedon käytännön osuus.

Ensimmäinen koe, johon he kaikki osallistuivat, oli keskiviikon muodonmuutosten teoria. Se oli yksi Amyn vahvimpia aineita, mutta edes hän ei lounaalla osannut sanoa menikö se hyvin vai huonosti. Jamesilla oli tunne, että joko koe meni todella hyvin, tai sitten hän ei vain ollut ymmärtänyt yhtäkään kysymystä. Iltapäivällä Lily, James, Amy, Remus ja Sirius suuntasivat taikaliemien käytännön kokeeseen, jossa heidän piti valmistaa kenen mikäkin mahdoton juoma, ja vain Lily onnistui saamaan eläväkuolleiden juomastaan arvostavan nyökkäyksen kokeen valvojalta.

”Sinä oletkin aina ollut vanhan kunnon Kuhniksen suosikki, varmasti hän on vedellyt vähän naruista”, Sirius mutisi masentuneena päivällisellä – hän oli vahvasti sitä mieltä, ettei amortentian kuulunut haista mädäntyneelle hapankaalille. Hän tökki ruokaa lautasellaan eikä näyttänyt ollenkaan nälkäiseltä. ”Sitä paitsi ellen aivan erehdy, sinä valmistit lähes täydellisen eläväkuolleiden juoman jo kuudennen luokan syksyllä.”

Torstaina pidetty loitsujen teoriakoe oli ainoa, johon osallistui kaikki koulun seitsemäsluokkalaiset. Kokeen jäljiltä Alice, Amy ja kuulemma myös Frank olivat luottavaisia eikä Jamesilla, Lilyllä, Siriuksella ja Peterilläkään mennyt huonosti. Remus sen sijaan vältteli vastaamasta, vaikkakin ennustuksen käytännönkokeeseen suuntaava Lily oli aivan varma että koe oli mennyt todella hyvin.

Perjantaiaamuna Amyn ja Peterin puurtaessa tähtitiedon teoriakokeessa toiset istuivat kireän hiljaisuuden vallitsessa Rohkelikkotornin oleskeluhuoneessa. Lounaan jälkeen olisi muodonmuutosten käytännönkoe, ja vaikka sen jälkeen saisikin vähän hengähtää, kukaan ei uskaltanut huokaista vielä helpotuksesta – seuraavalle viikolle jäivät pimeyden voimilta suojautuminen ja loitsujen käytäntö, eikä kumpikaan kuulemma ollut helppo. Ainakin niin he olivat edellisen vuoden opiskelijoilta kuulleet. James ja Sirius eivät toki olleet pimeyden voimilta suojautumisen käytännön osuudesta niin kovin huolissaan, mutta teoria ei ollut heidän vahvinta aluettaan.

Kun James päivällisellä kertoi, kuinka oli sivusilmällä nähnyt että Kalkaroksen jalkalampulle oli jäänyt haisunäädän häntä (ja kuulemma myös haju), osa heistä osasi jo nauraa vähän vapaammin. Muodonmuutokset tuntuivat heidän osaltaan menneen paremmin kuin he olivat osanneet odottaa, ja Lily lupasi auttaa Siriusta kertaamaan liemien teoriakokeeseen maanantaiksi.

”Olen ihan kuollut!” Peter valitti kun hän kaatui oleskeluhuoneen sohvalle sinä iltana. ”Ei enää lukemista tälle illalle. Pieni loma.”

”Ajattele positiivisesti”, Remus huokaisi ja näytti hänkin väsyneeltä istuessaan alas ja vetäessään Amyn kainaloonsa. ”Olemme jo yli puolivälin. Sinulla on jäljellä enää loitsujen käytäntö, taikaeläinten hoito ja pimeyden voimilta suojautuminen.”

”Minulla on loitsujen lisäksi enää vain jästitieto”, Alice hymyili. ”Mutta lupasin auttaa Frankia treenaamaan pimeyden voimilta suojautumista, joten koko viikonloppu ja maanantai-iltapäivä menee varmaan siinä.”

Kerättyään viikonlopun ajan voimia Lily, James, Amy, Remus ja Sirius olivat maanantaiaamuna ainakin periaatteessa valmiita liemien kokeeseen. Jopa Sirius istui paperinsa ääreen luottavaisena, sillä Lily oli kuin luontainen opettaja ja oli kuin olikin saanut vielä jotain taottua hänen päähänsä pikavauhdilla. Eikä iltapäivän loitsujen käytäntökään ollut aivan niin vaikea kuin heille oli uskoteltu, ja Peter uskalsi jo toivoa, että heitä oli peloteltu pimeyden voimilta suojautumisenkin suhteen.

Peter ja Remus olivat heistä ainoat, jotka osallistuivat tiistaina taikaeläinten hoidon teoriakokeeseen Frankin kanssa. He eivät ehtineet kertoa, kuinka se sujui, ennen kuin kaikki muut paitsi Alice jatkoivat pimeyden voimilta suojautumisen käytäntöön. Ja vaikka Peter kuinka oli toivonut, se oli kuin olikin juuri niin vaikea kuin heille oli sanottu, ja James ja Sirius joutuivat koville, vaikka olivatkin omalla mukavuusalueellaan. Päivällisellä Amy vannoi, että koe oli varmasti hänen siihenastisen elämänsä pelottavin kokemus, eikä Lilykään kovin montaa pahempaa tilannetta omasta elämästään muistanut.

Keskiviikko oli Jamesin ja Siriuksen osalta helpotus, sillä he eivät kumpikaan tehneet jästitiedon tai taikaeläinten hoidon koetta. Lilylle jästitieto oli tietenkin lasten leikkiä, samoin kuin aika pitkälti myös Amylle ja Remukselle, mutta Alice ja Peter pyörittelivät päätään ja purivat sulkakynänsä pilalle. Peter oli ilmeisesti iltapäivällä edelleen hermostunut, sillä päivällisellä Remus kertoi tämän onnistuneen sytyttämään thestralin hännän tuleen.

”Ja kaikkein ihmeellisintä on”, Peter mutisi edelleen järkyttyneenä, ”ettei minulla ollut harmainta aavistusta missä päin se elukka oli ennen kuin näin ne liekit.”

Kun he torstaina tapasivat Amyn lounaalla, helpotus oli selvästi näkyvillä kaikkien kasvoilla. Pimeyden voimilta suojautumisen teoriakoe oli ollut yhtä tuskaa, eikä kukaan oikeastaan halunnut sen enempää puhua siitä, mutta kokeet olivat nyt ohi, ja sen näki jokaisessa Tylypahkan seitsemäsluokkalaisessa.

”Minä syön nyt”, Sirius sanoi ja latoi lautaselleen ruokaa enemmän kuin viimeisen puolentoista viikon aikana yhteensä, ”ja sen jälkeen painun pehkuihin. Turha yrittää herättää ennen päivällistä, jolloin minä syön uudestaan. Ja sen jälkeen”, hän katsoi kaikkia vuorotellen ja virnisti leveästi, ”me juhlimme.”

”Mitäköhän me teemme koko loppukevään ajan?” Amy pohti otsa rypyssä. ”Tai siis, viidesluokkalaisilla alkaa nyt V.I.P:t, eikö niin? Ja koulua on teoriassa vielä puolitoista kuukautta jäljellä.”

”Ammatinvalintaa”, Remus sanoi. Muut katsoivat häntä kummissaan. ”Kysyin siitä McGarmiwalta ennen kokeita”, hän selitti. ”Hän sanoi että on jakanut meille jokaiselle ajan ja aikoo auttaa meitä yksitellen hakemaan jatkokoulutuksiin.

Sirius nielaisi vähän turhan kuuluvasti. ”Entäpä jos en ehdi opiskella? Minun on pakko saada heti töitä, Daniellella alkaa rahat olla vähissä ja Elizabeth syö kuin hullu.”

”Tullut isäänsä”, James kiusasi ja kaikki nauroivat.

”Luulen että McGarmiwalla on ratkaisu siihenkin”, Lily hymyili. Sitten hän huokaisi ja katsoi ylös lumottuun kattoon, joka loisti keväisestä auringonpaisteesta. ”Kamalaa ajatella että me lähdemme täältä pian emmekä tule enää takaisin. Tai siis, sitten meidän pitää olla aikuisia! Me olemme hädin tuskin kahdeksantoista.”

Kaikki olivat hiljaa, se oli vähän masentava ajatus. Niin mahtavalta kuin aikuistuminen olikin muutaman viime vuoden ajan kuulostanut, se ei tuntunut enää ollenkaan niin houkuttelevalta nyt kun se oli aivan ovella.

Lily tiesi, että Sirius muuttaisi Daniellen ja Elizabethin kanssa Tylyahoon. Peter menisi vanhempiensa luo, mutta kukaan ei vielä tiennyt hänen tulevaisuudensuunnitelmistaan enempää, ei edes Peter itse. Remus oli jo pitkään puhunut kotitalouskoulusta ja asunnosta jästi-Lontoossa, ja Lily oli pari kertaa kuullut hänen supisevan Amyn kanssa yhteenmuuttamisesta. Amy hakisi parantajakouluun Pyhään Mungoon, ja James oli viidesluokkalaisesta saakka puhunut McGarmiwan kanssa aurorin koulutusohjelmasta. Lily itse harkitsi journalismia, mutta ei tiennyt vielä halusiko työnsä jästi- vai taikalehden toimituksessa.

Kaiken kaikkiaan lähes kaikki elämässä oli ainakin suunnilleen hyvin. Edes Thomyas ei ollut kevään aikana ollut niin inhottava tai häiritsevä kuin olisi ehkä voinut luulla, ja James olis sitä paitsi maininnut Lilylle tehneensä tämän kanssa ainakin jonkinlaisen aselevon. Tosin nyt kun Lily katsoi, hän ei nähnyt Thomyasta opettajien pöydässä. Se oli vähän kummallista, mutta Lily ei antanut sen pilata iloaan. Eikä senkään että myös Kat ja Severus Luihuisen tupapöydässä näyttivät olevan juhlatuulella. Sen sijaan Lily katsoi Jamesia, joka nauroi jollekin Remuksen vitsille, ja arveli päässeensä vihdoin pelkojensa yli.



A/N2: Vielä teille selvyydeksi, koska tiedän että luvussa jäi epäselväksi. Eli virallinen koeaikataulu:

Maanantai: Taikuuden historia, Muinaiset riimut
Tiistai: Ennustus (teoria), Tähtitieto (käytäntö)
Keskiviikko: Muodonmuutokset (teoria), Taikaliemet (käytäntö)
Torstai: Loitsut (teoria), Ennustus (käytäntö)
Perjantai: Tähtitieto (teoria), Muodonmuutokset (käytäntö)
VIIKONLOPPU
Maanantai: Taikaliemet (teoria), Loitsut (käytäntö)
Tiistai: Taikaeläinten hoito (teoria), Pimeyden voimilta suojautuminen (käytäntö)
Keskiviikko: Jästitieto, Taikaeläinten hoito (käytäntö)
Torstai: Pimeyden voimilta suojautuminen (teoria)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 62/63 11.12.12]
« Vastaus #390 : 11.12.2012 22:23:06 »
Ooo, uus luku  ;D  (Harmi, etten päässy itte kattoon Hobittia ensi-iltaan tai seuraavana päivänä TAI EES TÄLLÄ VIIKOLLA! Mut silti, odotus varmasti palkitaan  ;) )

Mutta asiaan. Luku oli hiano, vaikka siinä kokeista vaan kerrottiinkin. Vielä yks luku... Toisaalta, on mullakin aika haikeehko olo, kun tätä oon mitä, tuolta aika alusta asti seurannu ja nyt alkaa loppu häämöttään ja ei enää uusissa vastauksissa omiin viesteihin näy joka kerta Viettelyksiä. Joten sulla mahtaa olla aika haikeet fiilikset...

Luvussa tosiaan oli aikalailla pelkkää kerrontaa, mutta sekin onnistuu sulta. Tässsä sivuttiin vähän kaikkee, Katia ja Seviä, kokeita, kelmejä, Alicee ja Frankia, Daniellee ja A.E.tä ja Thomyasta. Jatko-osaa odotan vaikka kuinka paljon - kai siinä on jotain lisää Thomyaksesta ja Daniellesta ja Siriuksesta ja tietty siinä on sut tietäen Lilyä ja Jamesia. Ja mahtavia juonenkäänteitä.

Mutta hei, enempää ei irtoo. yks virhe ponnahti silmille:
Lainaus
eläväkuolleiden juomastaan
elävien kuolleiden juoma. Viistokuja.net :D Koska aattelin ettei oo niin, koska kuulosti oudolta. Mutta menee jo pilkunnussimiseks.

Hei, vika luku. Pistäthän sen jossain vaiheessa ja kiitos tästä luvusta, oot mahtava.  ;D

Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 62/63 11.12.12]
« Vastaus #391 : 12.12.2012 22:22:24 »
Ledi: Voi että kun olet ihana. Voi herra isä. Itkin jo valmiiksi ennen kun luin sun kommentin, nyt itken kahta kamalammin. Kiitos tuhottoman paljon, sä oot auttanut mua tän ficin kanssa paljon enemmän kun osaat kuvitellakaan! :-*

A/N: Noniin, nyt on tullut aika sanoa kiitokset tämän ficin osalta. En olis uskonut että yhden ficin takia voisin näin paljon itkeä, mutta tosiasia on se että tämän ficin seurassa on vierähtänyt ve melkein kolme vuotta. Tähän olen vuodattanut verta, hikeä ja kyyneliä. Joskus on ollut vaikeampaa, joskus vähän liiankin helppoa (nimim. viime kevään spurttikausi ja uusi luku joka toinen päivä), enkä yhtäkään hetkeä vaihtaisi pois.

Te lukijat ootte olleet tosi isossa osassa tän tarinan valmistumisen suhteen, sillä ilman teidän kannustavia kommentteja en varmaan olisi jaksanut jatkaa kymmentä lukua pidemmälle. Mä en voi mitenkään ilmaista mun kiitoksia muuten kuin ehkä ilmoittamalla, että tämän viimeisen luvun lopusta löytyy linkki jatko-osan traileriin. (Jatko-osan, jota ei edes alunperin pitänyt tulla mutta koska innostuin ja sain teidän kommenteista niin hirveästi inspiraatiota niin jossain luvun 45 kohdalla päätin virallisesti jatkaa tätäkin tarinaa vähän pitemmälle.)

Vielä viimeisen kerran Nuorten Viettelysten parissa: enjoy - if you can. ;)



Perillä on tuolla edessämme jossain
Mennään mutta ajetaan hiljempaa
Toivon ettei matka loppuis ollenkaan
Tämä voi olla koko elämämme
Ihanin päivä, ajetaan hiljempaa
Toivon että matka jatkuu, jatkuu vaan


PMMP: Matkalaulu


Kuudeskymmenes kolmas

Sirius istui ja katsoi kuinka maisemat ikkunan takana vaihtuivat. Ne olivat tuttuja kuvia, samoja jotka hän oli nähnyt niistä samoista ikkunoista viimeisen seitsemän vuoden ajan. Samat vihreät pellot, samat kukkulat, samat joet ja sillat ja ojat ja pienet purot peltojen välissä. Kaikki siellä oli pysynyt samana ja tulisi aina pysymäänkin. Ainoa ero oli, ettei Sirius itse olisi enää katselemassa niitä Tylypahkan pikajunan ikkunasta.

Hänen ei olisi edes tarvinnut tulla junan kyytiin, jos ollaan ihan tarkkoja. Hän oli käynyt viemässä matka-arkkunsa Daniellen asuntoon (heidän asuntoonsa), mutta oli päättänyt kuitenkin tulla junalla Lontooseen. Se sai kaiken tuntumaan niin paljon lopullisemmalta, mutta Sirius ei halunnut jättää välistä viimeistä mahdollisuutta istua kelmien kanssa samassa vaunuosastossa ja ostaa vanhalta noidalta suklaasammakoita ja kurpitsaleivoksia. Sitä paitsi osa hänen tavaroistaan oli vielä Jamesin luona, eikä hän voisi noin vain muuttaa sanomatta hyvästejä herra ja rouva Potterille. Jamesin äitihän tappaisi hänet siitä hyvästä.

Peter, James ja Amy pitivät yllä kevyttä keskustelua, mutta Sirius huomasi Lilyn ja Alicen pidättelevän itkua. Ei ihme, sillä hän oli itsekin ollut vähällä itkeä kun juna lähti liikkeelle eikä hän enää nähnyt Tylypahkaa. Hänen oli jatkuvasti muistutettava itselleen, että hän palaisi Tylyahoon vielä samana päivänä, ja näkisi olohuoneen ikkunasta Tähtitornin puiden latvojen yllä. Muut eivät olleet yhtä onnekkaita, mutta heillä oli muita asioita, joita odottaa.

Lily ja Alice olivat päättäneet etsiä yhteisen asunnon läheltä Viistokujaa. Alicen ja Frankin häät oli alustavasti sovittu vasta kahden vuoden päähän, ja Alice oli omalla tavallaan niin vanhanaikainen ettei halunnut muuttaa tämän kanssa yhteen ennen häitä (mikä oli Siriuksen mielestä naurettavaa, sillä Alice ja Frank viettäisivät luultavasti joka tapauksessa valtaosan öistä toistensa luona, mutta hän ei sanonut sitä ääneen, sillä tytöt olivat innostuneet kimppakämpästä niin paljon). Remus oli edellisellä viikolla saanut hyväksymiskirjeen johonkin jästien pitämään kouluun, josta hän valmistuisi kokiksi (”Sirius, se on ravinola-alan ammattilainen, ei mikään pelkkä kokki!”), ja he olivat Amyn kanssa suunnitelleet kiertävänsä seuraavat viikot ahkerasti asuntoesittelyissä. James jäisi ainakin toistaiseksi asumaan kotiin, kunnes saisi varman tiedon aurorikoulusta, mutta pikkulinnut olivat visertäneet herra Potterille, että pääsykoekutsu olisi jo matkalla. Peter ei ollut hakenut mihinkään, hän menisi kotiin ja etsisi luultavasti töitä Viistokujalta, mutta hyvät uutiset olivat että Eleanora (jonka kanssa hän oli palannut yhteen viikkoa aikaisemmin) tulisi hänen luokseen melkein koko kesäksi ennen tytön paluuta Tylypahkaan.

”Onko jollakin teistä tarkkaa tietoa, milloin saamme S.U.P.E.R. -kokeiden tulokset?” James kysyi katsoen erityisesti Remusta ja Lilyä, jotka yleensä ottivat kaikki tällaiset asiat selville joka tapauksessa. ”Tai siis että minua jäi todella mietityttämään muutama aine... Entä jos reputin jonkun enkä pääsekään mukaan aurorin koulutusohjelmaan?”

”Älä naurata, James, totta kai pääset!” Sirius virnisti. ”Mutta tosiaan, milloinkohan ne tulokset – ”

”Parin viikon sisällä”, Lily keskeytti ääni vähän paksuna ja nojasi päänsä Jamesin olkapäähän. ”Professori McGarmiwa sanoi että koska meidän vuosikurssimme on niin pieni niin tulokset saattavat tulla jopa vähän aikaisemmin, mutta viimeistään kahden viikon päästä.”

Amy näytti siltä kuin aikoisi sanoa jotain, mutta juuri silloin vaunuosaston ovi liukui auki ja kaikki kääntyivät katsomaan ovella seisovaa mustahiuksista luihuispoikaa.

Kaikki hiljenivät, eivät varsinaisesti järkytyksestä vaan yllätyksestä, sillä Siriuksen veli ei ollut puhunut heille kenellekään pahemmin ainakaan kolmeen vuoteen. Reguluksella ei ollut mitään kelmejä tai muita rohkelikkoja vastaan, eikä hän ollut koskaan oikeastaan kuulunut heidän kohteisiinsa, mutta koska hän oli kaksi vuotta nuorempi, häneen ei oltu pahemmin kiinnitetty huomiota.

”Hei Reg”, Sirius sanoi kulmat koholla ja hymyili vähän mielissään, sillä vaikkei hän sitä koskaan kenellekään tunnustaisikaan, hänellä oli ollut veljeään ikävä. ”Mikä sinut tänne lennättää?”

Regulus vaihtoi painoa jalalta toiselle ja nojasi ovenkarmiin. ”Tulin tervehtimään. Kun sinä et varmaan tule enää kotiin emmekä me näe enää ensi vuonna Tylypahkassakaan.” Äänessä oli vähän katkeruutta, mutta ihan vähän vain, ja Sirius epäili ettei kukaan muu oikeastaan edes huomannut. ”Niin että ajattelin että voitaisiko jutella? Tosin ihan hetken vain, minun pitää aloittaa käytävillä partiointi kahdenkymmenen minuutin päästä”, Regulus lisäsi ja osoitti vähän tarpeettomasti valvojaoppilaan merkkiään.

”Toki”, Sirius sanoi nousten ylös. Hän poistui veljensä perässä vaunuosastosta ja hymyili pahoittelevasti ystävilleen ennen kuin sulki oven perässään.

Sirius seurasi Regulusta parin vaunuosaston päähän ja katsoi, kun tämä avasi oven tyhjään osastoon. He istuivat penkeillä hetken hiljaa ja tuijottivat toisiaan, heidän siniharmaat silmänsä olivat lähes identtiset. Vaikka Regulus oli kasvanut, herranen aika hänhän oli jo kuusitoista, Sirius näki edelleen edessään yksitoistavuotiaan pojan, joka kipitti pelokkaana Luihuisen tupapöytään kun ei uskaltanut panna hanttiin. Tosiassa he kaksi olivat enemmän toistensa kaltaisia kuin kukaan olisi uskonut, ainut todellinen ero oli se että Regulus ei ollut päässyt vanhempiensa varjosta ilman Siriuksen tyhmänrohkeutta.

”Kuusitoista, vai?” Sirius virnisti muistaessaan, että Reguluksen syntymäpäivähän oli ollut vasta pari viikkoa sitten. ”Hyvänen aika, Reg, vuoden päästä sinä olet jo täysi-ikäinen! Tässähän alkaa tuntea itsensä vanhaksi!” Regulus nauroi, ja vaikkei hän ainakaan Siriuksen tietojen mukaan ollut koiraksi muuttuva rekisteröimätön animaagi, hänenkin naurunsa oli Siriuksen tavoin vähän haukahtavaa. ”Ihan totta, onneksi olkoon, pikkuveli.”

”Onnentoivotukset taitavat olla sinullekin paikallaan”, Regulus sanoi edelleen hymyillen, mutta Sirius huomasi että aihe oli pojalle jollakin tapaa vaikea. ”Vaikka olenkin vähän myöhässä. Kuulin että sinusta tuli talvella isä.”

Niin tosiaan, Sirius ajatteli. Hän ei ollut muistanut mainita siitä Regulukselle itse ollenkaan. Toki ei hän muutenkaan veljeään kamalasti ajatellut, mutta Reg oli kuitenkin Elizabethin setä, niin kummalliselta kuin sitä tuntuikin ajatella. Ei ihme, että Regulus näytti vähän vaikealta ja katsoi Siriusta vähän moittivasti.

”Totta”, Sirius sanoi, mutta ei voinut ihan peittää ylpeyttä äänessään. ”Anteeksi etten kertonut sinulle, mutta koko loppuvuosi on sen jälkeen ollut yhtä säätöä...” Hän tiesi että se kuulosti epätoivoiselta tekosyiden etsinnältä, mutta ei voinut itselleen mitään. Eihän hän voinut suoraan sanoa veljelleen että oli unohtanut tämän. ”Mutta, tuota, mietin että on varmaan ihan turhaa sanoa isälle ja äidille mitään”, hän jatkoi. ”Tai siis että hehän taisivat erottaa minut suvusta virallisestikin, vai mitä?”

”Polttivat kuvasi sukupuusta”, Regulus sanoi pahoittelevasti eikä katsonut Siriusta silmiin. ”Tai, no, käskivät minun polttaa. Heti sen jälkeen kun olit lähtenyt Pottereille. En minä olisi halunnut.”

”Tiedän.”

He istuivat taas hetken hiljaisuudessa ja Sirius katsoi veljeään, joka taas puolestaan tuijotti ulos ikkunasta. He eivät olleet koskaan oikein olleet kovin puheliaita toistensa seurassa, se oli jotain mihin heidät oli pieninä kasvatettu ja joka oli vähän jäänyt heidän välilleen. Se ei tarkoittanut kuitenkaan että hiljaisuus olisi enää Tylypahkaan tulon jälkeen ollut pakotettu tai kiusallinen, sillä useimmiten Sirius piti siitä miten Reguluksen seurassa hän sai olla hiljaa ilman että se vaikutti kummalliselta. Kuka tahansa muu olisi heti alkanut epäillä että Siriuksella oli pahat mielessään (useimmiten ihan syystä, mutta ei aina).

”Sitä minä vain”, Regulus sanoi sitten mutta katsoi edelleen ulos pelloille, ”että kun sinä nyt lähdet kokonaan koulusta... Me emme enää oikeastaan näe. Ehkä silloin tällöin Tylyahossa, eikös se sinun naisesi asu siellä?”

”Danielle”, Sirius korjasi. ”Pelkkä ystävä. Ja me asumme molemmat siellä tästä päivästä alkaen.”

Regulus hymyili. ”Vain sinä voit onnistua tuossa. Joka tapauksessa ajattelin, että olisi kuitenkin kiva pitää yhteyttä.” Hän käänsi katseensa isoveljeensä vähän surullisena. ”Sinä tiedät millaista meillä kotona on. Ja tiedät etten minä pidä siitä yhtään enempää kuin sinäkään. Se sinun lapsesi... Minähän olen kuitenkin sen setä.”

”Totta kai saat tulla käymään”, Sirius sanoi leveästi hymyillen kuullen kysymyksen jo ennen kuin se ehti muodostua. ”Tavallaan minä jo varmaan oletinkin sitä. En voi sanoa, että Elizabeth tarvitsisi enää yhtään miestä ympärilleen, kun on jo minä ja James ja Remus ja Peter, mutta sinä olet kyllä ehdottomasti tervetullut – niin kauan kun et sano isälle ja äidille mitään.”

”Ei tulisi mieleenkään”, Regulus puistatteli. ”Pelkkä ajatuskin siitä että isä tai äiti saisi tietää sinun olevan isä alle kaksikymppisenä... No, sanotaanko vaikka että minäkin järkytyin, ja minä sentään tiesin naisseikkailuistasi etukäteen, toisin kuin he.”

He vaihtoivat vielä muutaman sanan ennen kuin Reguluksen oli aloitettava partiointi junan käytävillä. Hän käveli Siriuksen kanssa yhtä matkaa takaisin kelmien vaunuosastolle, ja matkalla he pysähtyivöt salakuuntelemaan paria kolmasluokkalaista oppilasta Rohkelikosta ja Korpinkynnestä. Kuulosti siltä että odotettavissa oli jonkinlainen sontapommitempaus vielä ennen kuin juna tunnin kuluttua pysähtyisi King's Crossin asemalle. Jatkaessaan matkaa vaunuosastonsa ovelle Sirius iski Regulukselle silmää.

”Lupaa yksi asia, Reg”, hän sanoi ja avasi oven. Regulus katsoi häntä odottavasti. ”Pidä huoli ettei kukaan riko meidän jälki-istuntoennätystämme, ellei kyseessä ole kunnollinen ryhmä uuden sukupolven kelmejä.”



A/N2: Vielä ihan hirmuisen iso kiitos kaikille lukijoille ja erityisesti kommentoijille. Seuratkaahan yhtä ihanan aktiivisesti myös Pitkää tietä paratiisiin!!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #392 : 12.12.2012 22:42:21 »
Ja minähän en ficcejen takia itke!

Not. Kerta se on ensimmäinenkin. Tosiaan, heti alusta alkaen aloin kyynelehtiä kun mikäkin putous. En vaan voi uskoa, että se on nyt ohi. Siis apua, Viettelykset, jota oon aina jumaloinu, ottanu mallia, kadehtinu ja käyttäny inspiraationa! Hei, oikeesti, onnee ihan tajuttomasti. Oikeesti, sä oot loistava kun saat näin pitkän prosessin loppuun. Onne ihan tajuttomasti! *onnitteluhali*

Voi ei, ihan totta, mä auttanu sua? *pyörtyy puoliks* Ole hyvä vaan, vaikka sinähän ne kiitokset ansaitset, koska tämän oo meille kaikille antanu ja voi ei...  :-*

Mä tosiaan aloin itkeen. Ja voin sanoo, ettei millonkaan oo sellasta käyny, ainakaan muistaakseni. Siis mä en itke surusta, haikeudesta tai kivusta, ikinä. Mutta hei, huomaat nyt, kuinka paljo tää on ollu osana mun elämää. Siis apua, tää on joskus piristäny ihan paskaa päivää tajuttomasti ja kaikkee. Ja nyt, hei ihan totta, alan itkeen taas...

Luvusta ihan pikkusen. Loistavan vikan luvun oot saanu, tosi haikee ja  silti toivoo antava - tollaseen kohtaan et olis voinu jättää ilman jatko-osaa. Siis regulus on yks mun suosikesita pottereista koskaan, ja katotaan nyt, kuinka nuoriherra Musta osaa pakkaa sekoittaa, kun ei Voldemortiakaan ole mukana. Ihanan luvun oot saanu aikaan ja ei, en pysty.

Tosiaan, iso, ei, vaan jättimäinen kiitos tästä ficistä, vielä viimesen kerran kiitän tässä topicissa. Sä oot loistava, ja sitten jatko-osaa silmäilemään. Eikä, onnee ihan tajuttomasti ja KIITOS!  :-*

Ledi

// ja hyvää 12.12.12-päivää!
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

SparrowCat

  • ***
  • Viestejä: 33
  • Perustelijoiden kuningatar
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #393 : 14.12.2012 11:41:28 »
Voi... Tää on nyt sitten ihan loppu. Kuinka tääkin päivä tuli näin pian? Mä oon täällä ihan itkun partaalla.... Joka on muuten tosi harvinaista.

Anteeksi kauheasti, etten oo kommentoinut pariin edelliseen lukuun. Huonoiksi syiksi voin sanoa koulun, kokeet ja joulukiireet, mutta olis mun silti pitänyt kommentoida jotain....
Mun on vaikea sanoa jotain luvuista, joita en oo vielä kommentoinut. Ne oli tosi suloisia ja yhtä hyviä kuin aina. On vaikea keksiä sanoja tälle ihanalle, rakastettavalle ficille. Viimeisestä luvusta tuli niin haikea...

Mä muistan sen päivän, kun mä eksyin finfanfuniin. Avasin ihan ensimmäsenä tämän ficin ja meni vähän aikaa kunnes rekisteröidyin ihan vain ainoastaan kommentoidakseni tätä ficciä. Mä rakastan tätä ficciä, se on auttanut mua pärjäämään huonoimmatkin päivät, se on tehnyt hyvistä päivistä entistäkin paremmat.

Nyt voisin lopettaa taas tällaisen huonohkon kommentin, jäädä odottamaan jatko-osaa ja kiittää miljoonasti tästä ihanasta lukukokemuksesta. Kiitos kiitos kiitos ja onnea!
I'm just a cute cat or a weak sparrow, don't hurt me

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #394 : 14.12.2012 15:31:56 »
Voi apua. Se on loppu ny. *nyyh*

Luku 61 oli jotain niin uskomattoman ihanaa ettei mitään rajaa. Tosi ihanaa söpöilyä, awws. ♥

Kuuskakkosessa oli mukavasti saanut huumoria siihen koetunnelmaan, joka ois melkeen voinu lipsahtaa jopa angstisen puolelle jos lopetus ei ois ollu hyväntuulinen.

Lainaus
Vielä viimeisen kerran Nuorten Viettelysten parissa: enjoy - if you can.
Toi viimenene kerta kuulostaa niin pelottavan lopulliselta, voivoivoivoi... Mut onneks on jatko-osa.

Loppu oli ihana ja paras, ja toi Siriuksen ja Reguluksen kohtaus oli jotenki tosi kiva.

Nyt oikeen iso virallinen kiitos tästä mahtavasta ja upeasta ficistä, jota muistan lukeneeni jo ennen rekisteröitymistäni ja awwitelleeni noita ekoja lukuja silloin.



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Pric

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #395 : 15.12.2012 16:11:00 »
mitä? loppu? nyt jo?
Oon lukenu tätä vasta vähän päälle puoli vuotta, mutta kuten oot kommenteista saattanu huomata, ollu tän puoli vuotta täysillä tän pauloissa. En tiiä mitä pitää kommentoida. Onnea, että sait näin pitkän jutun kunnialla loppuun ! Oot tosi lahjakas kirjottaja ja tuun seuraamaan sun seuraavia/muita tekstejä.

En osaa kommentoida. En oo kommentoinu viimeseen neljään lukuun mitään, koska jotenki oletin että tässä olis joku tauko, tai ei ainakaan lukuja tulis näin nopeesti. Oikeestaan toivoinkin sitä,nii ei tarttis kohdata tätä loppua ihan vielä.

Kiitos paljon tästä upeuksesta. Tätä tuun varmasti lukemaan uudelleen ja uudelleen, palaamaan näihin muistoihin. Kiitos tästä ajasta, ja onnea !
If you play your cards right
you can change the world

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #396 : 24.12.2012 00:09:31 »
Mä itkin jo Rem-Amy-kohtaukselle, joten ei - en suostu itkemään tarinan lopulle - sitä paitsi tähänhän on jo jatkoa, joten mitä syytä ruveta itkemään?

Mutta kauhea! Multa on jäänyt kasa lukuja välistä ja tämä on loppunut jo aikaa sitten täällä? En ala selittelemään mitään, koska ne ovat kumminkin huonoja verukkeita (enemmän tai vähemmän), mutta kiitoskiitoskiitoskiitoskiitos!!!! Aivan mahtava lukukokemus kyllä tämä fikki ja ehdottomasti yksi suosikeistani täällä finissä! Aivan mahtava oikeasti tämä fikki ja noi viimeiset luvut! Pidin eritoten tuosta ihan lopusta, kun Reg tuli tuonne ja se ja Sirius keskusteli yhdessä! En muista, että Regin ja Siriuksen suhteesta toisiinsa on mainittu paljoakaan tästä, joten tuli hieman mietittyä tuota - joskus mieltää, että Reg olisi voinut olla vanhempiensa jalanjäjissä kiusata Siriusta ja Jamesia ja muita, mutta toisaalta tuollainenkin puoli Registä voisi olla - vaikka Voldemort olisi elossa...

Mutta kiitos tuhannesti vielä tästä fikistä ja menen heti jatkamaan PTP:n pariin (Pitkä tie paratiisiin, helpompi puhua lyhenteillä joskus, if you don't mind)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #397 : 26.12.2012 16:48:34 »
Voii, mä oon ihan kyynelet silmissä :'(
Nyt se on sitte loppu. Yks ihanimmista ficeistö ikinä.

Oon tosi pahoillani, etten oo päässyt kommentoimaan taas pitkään aikaan, mutta on ollu hirveesti kiireitä yms.yms...

Ihanaa fluffia, onneks Amy ja Remus sopi ja nyt kaikki on niin onnellista. ♥♥♥♥♥♥

Ja voiii en mä pysty sanomaan enää mitään, tää fiilis menee ihan pilalle :/

Kiitos näistä ihanista luvuista, ihanasta tarinasta, ja siitä, että oot piristäny mun päivää niin monet kerrat uudella luvulla.
KIITOS!!!!!! ♥♥♥♥

♥:hh
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #398 : 27.12.2012 12:57:20 »
Huh sain vihdoinkin luettua koko ficin uudestaan. Löysin tän jo sillon ku täs oli vasta 6 lukua, tykästyin kovasti ja oon siitä asti tätä seurannu :). Ku huomasin että tähän tulee jatko-osakin niin oli pakko rekisteröityä että voin senkin lukea.

Tää on tosi hienosti kirjotettu. Missään kohdin ei töki ja kerronta on sujuvaa. Ja hahmot on aivan ihania :) James ja Lily on just sellasia niin ku mä oon niiden aatellu olevan. Ja Sirius on ihan paras, mä oon monta kertaa nauranut sen sanomisille ja tekemisille. Myös Remus on semmonen ku mä oon sen aatellu olevan: rauhallinen lukutoukka joka meinaa ettei sen saa rakastua keneenkään kun sen on vaarallinen. Pakko mainita että Remus ja Amy on söpöjä yhdessä.

Täs on kivasti ollu noita yllättäviä käänteitä ja draamaa eikä ne oo semmosia väkisin kehitettyjä vaan toimii tosi hyvin.

Kiitos tästä ihanasta tarinasta :-* ja hienoo että oot jaksanut näin pitkän tehä.

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Nuorten viettelykset [K13, 63/63 VALMIS 12.12.12]
« Vastaus #399 : 29.12.2012 00:25:03 »
Voi luoja sun kanssas ihana!

Viettelykset on ollut ainoa täyspitkä ficci, jota oon seurannu ihan kunnolla. About alusta saakka. Kun en saa unta mietin mitä Daniellelle käy, tai miten Remus selviää täysikuusta ilman rääkyvää röttelöä ja muuta tälläistä hyödyllistä. Mutta vasta vikaa lukua lukiessa huomasin, kuinka iso osa Viettelykset on oikeasti ollut mun elämää. Ja kaikki kiitos kuuluu ihan oikeutetusti sulle.

Mua pelotti lukea viimeistä lukua, pakko tunnustaa että viivyttelin sen kanssa pari viikkoa. Ihan vaan, jotta se ei olisi loppu ihan vielä. Mutta luojan kiitos sulla on tuo Pitkä Tie Paratiisiin, jotta voin leikkiä, ettei Viettelykset koskaan loppuneetkaan?

Mä en voi edes sanoa, kuinka ilonen olen ylipäätään ollut siitä, että voin lukee tätä. Pus, ja kiitos vielä kerran  :-*

(haen nenäliinapaketin ennen kuin aloitan tuota Pitkä tie paratiisiin -traileria..)
The girl, who has dreams of.