Kirjoittaja Aihe: Terapiakissa (S) originaali  (Luettu 5287 kertaa)

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 518
  • Hannibalin täti
Terapiakissa (S) originaali
« : 30.10.2010 18:29:31 »
Nimi: Terapiakissa
Ikäraja: S
Paritus: ei ole
Yhteenveto: Hän on oikea sydäntenmurskaaja.
A/N: Omistettu Ruskapojalle ja shaylille. Tiedätte, kenestä tämä kertoo



Hän ei viihdy sylissä. Hänen on annettava itse tulla, jos hän itse haluaa niin. Hän kurnuttaa kuin sammakko. Hän kiehnää jalkaasi vasten, kun menet keittiöön. Hän kerjää ruokaa, vaikka kipossa vielä olisi.
Hän vaistoaa pahan mielesi ja haluaa lohduttaa. Hän hyppää syliisi ja jää siihen makaamaan katsoen suloisesti silmiisi. Hän on oikea sydäntenmurskaaja.
Hän leikkii formulaa välittämättä kellonajasta. Hän keksii vaikka mistä leikkikalun itselleen. Kaikki kelpaavat. Parhaimmat ovat kaljapullojen korkit, jotka hän saattaa kaivaa roskakorista.

Hän saattaa yöllä tulla jalkoihisi nukkumaan, joskus jopa ängetä peiton alle. Jalkoja ei kannata liikuttaa, sillä pian heräät siihen, kun tunnet hänen kyntensä jalassasi kiinni.

Hän on ihana omana itsenään. Häntä ei voi olla rakastamatta. Hän on oikea terapiakissa.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011 17:20:42 kirjoittanut flawless »

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Terapiakissa (S)
« Vastaus #1 : 30.10.2010 18:39:58 »
Voiko tähän muuta sano kuin aaaaaaws :-* Se kissa kyllä on yksi sydäntemurkaaja ja ihan hirmu suloinen semmoinen nappisilmä. Ja ihanan leikkisä. Se miten se hypii ympäriinsä leikkiessään pullonkorkeilla tai muilla on niin söppänää :3 Kauniisti oot tässä kuvaillut ja sen palleron kuulostamaan ihan iteltään.
Lainaus
Hän leikkii formulaa välittämättä kellonajasta.
Älä kysy, mutta aloin hihittää tässä äsken tällä <3 Se sen formulaa leikkiminen on niin suloista :-*
Lainaus
Hän on ihana omana itsenään. Häntä ei voi olla rakastamatta.
Hyvin samaa mieltä, vaikka herran oon tavannu vaan kerran. Silti ihastuin ikihyviksi.

Kauniisti kirjoitettu ja kuvaa kyllä sitä kattia hyvin. Kiitos ommauksesta darling :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Penber

  • Vieras
Vs: Terapiakissa (S)
« Vastaus #2 : 30.10.2010 18:48:43 »
Ihan randomisti päätin lukea, ku tykkäsin tosta nimestä :3. Ja vaikken nyt kyllä yhtää tiedä kenestä on kyse, nii jätän sen ehkä sit vähän taka-alalle. Itse siis tosiaan omistan pienen kissan, joten voin sanoa, että tämä teksti sopi häneen kuin nyrkki silmään.

En osaa yhtää kuvailla tätä tekstiä. Muuta ku että tykkäsin. Hän tekee sitä ja hän tekee tätä ja plah. Jotenkin tosi yksinkertaista, mutta silti niin hauskaa. Varsinki se, että tulee jalkopäähän nukkumaan! Sillä sitä tämä minun vauveli tekee aina! :3 (Ja välillä hyökkää jalan kimppuun!)

Lainaus
Hän on ihana omana itsenään. Häntä ei voi olla rakastamatta. Hän on oikea terapiakissa.

Viimeisistä kolmesta lauseesta tykkäsin. Ne olivat vaan nii hyvä lopetus tälle! n___n

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 518
  • Hannibalin täti
Vs: Terapiakissa (S)
« Vastaus #3 : 30.10.2010 18:53:46 »
Ruskapoika, ole hyvä ja kiitos. Se on oikea sydäntenmurskaaja.
Penber, kiitos. Kyseessä on enoni ihana kissa, josta tämän kirjoitin. Ja on tekstin nimen mukainen terapiakissa. Aivan ihana kissa kyseessä.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Terapiakissa (S)
« Vastaus #4 : 04.11.2010 19:46:21 »
Tästä alkaa tulla kohta jo tapa, mutta pahoittelen että olen taas myöhässä kommentoimassa. :'D

Joo. Tää oli tosiaan aika suloinen. Mua viehätti kauheasti miten puhuttelit kissaa kolmannessa persoonassa, moni olisi laittanut tylysti se, mutta noin tosiaan antaa paremmin arvoa herralle. ˆˆ Tosiaan, olen hirveän iloinen että näytit tämän kissan silloin mulle ja Ruskalle, tälle tekstille tuli ihan uusi merkitys kun ei täytynyt ajatella pelkästään sun kertoman pohjalta. Ja tottahan nuo kaikki sata sanaa olivat, hurmaava katti tosiaan oli ja ihana muutenkin kaikkine formuloineen ja muineen. :D

Tunnelmaltaan myös ihana, hih kun tekee ihan mieli hankkia oma kisu syliin kehräämään! Olet tuonut hyvin tiiviisti lemmikin omistamisen iloja ja suruja esille mukavan arkisesti, tykkään tykkään tykkään!
Lainaus
Hän kurnuttaa kuin sammakko.
hihih. <3

Kiitos tästä. :-*
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 518
  • Hannibalin täti
Vs: Terapiakissa (S)
« Vastaus #5 : 04.11.2010 19:51:37 »
shayl, parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Matista kirjoittaminen se-muodossa ei olisi sopinut ollenkaan. Hurmaava katti se tosiaan on. Ikävä sitä on silloin, kun ei ole siellä enon luona. Mattia on vaikea olla unohtamatta.

Kiitos <3

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Terapiakissa (S) originaali
« Vastaus #6 : 05.04.2012 23:56:41 »
Bongasin tän sun ficcilistoilta ja päätin tulla ottamaan selvää, mistä oikein on kyse...

Kissan omistavana ihmisenä tiedän, millaista on, kun perheessä on kissa, joka vaatii oman huomionsa ja osaa olla halutessaan ihana tai rasittava. Välillä oon itse rähjännyt omalle kissalleni, joka on vielä pentu, mutta useimmiten se on kuitenkin ihana.
Tää oli lyhyt, mut todella suloinen teksti ja sai mulle hymyn huulille.

Kiitos <3

-Haruka

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 518
  • Hannibalin täti
Vs: Terapiakissa (S) originaali
« Vastaus #7 : 06.04.2012 00:06:02 »
Haruka, kiitos  :-* Omahan tuo kissa ei ollut mistä tää runo kertoi, mutta oli hoidossa enolla, kun siellä kerran kriisini aikaan olin ja toimi terapeuttina omana itsenään. Sylissä ei viihtynyt jos otti, harvinaisia oli hetket jolloin itse tuli ja silloin ei uskaltanu liikahtaa ettei toine vaan lähde pois.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Iippa

  • urheiluholisti
  • ***
  • Viestejä: 420
Vs: Terapiakissa (S) originaali
« Vastaus #8 : 24.03.2013 21:46:25 »
Heeips, täällä ollaan, kuten lupasin:3

Tämä on aivan tolkuttoman suloinen ja awwww:3. Mulle tuli tätä raapaletta lukiessa sellainen fiilis, että puhutko kenties mummini kissasta. Kaikki piirteet viittasivat suoraan siihen. Toit hienosti esiin kissan itsenäisyyden ja oman päätäntävallan, sekä sellaisen perus kissamaisen olemuksen.

Jotenkin suloista, kun olet kirjoittanut tekstin hän-muodossa, etkä perinteisesti eläimiin viittaavalla se-muodolla. Myös se, kuinka kuvaat kissan kekseliäisyyttä ja nokkeluuta on hienoa tässä tekstissä. Saat kissan kuulostamaan älyllisesti yhtä viisalta, mitä ihminen on, ja se on hienon kunnioittavaa kissoja kohtaan.
Lainaus
Hän kurnuttaa kuin sammakko.
Tässä kohdassa saatoin hieman tämän tuitui ja awww -ääntelyjeni keskellä naurahtaa.
Lainaus
Hän on ihana omana itsenään.
Tämä oli toinen suosikki lauseistani, koska tämä sopii jotenkin hyvin niin ihmisistä kuin eläimistä puhuttaessa.

Tämä nyt vain tällainen epämääräinen sunnuntaikommentti, toivottavasti kelpaa:)

Quod scripsi, scripsi.♥

 Ilmakehän olosuhteet

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Terapiakissa (S) originaali
« Vastaus #9 : 24.04.2013 22:39:25 »
Heips Keiju. *pus*

Sain ylläpidolta noottia, kun olen tämän joskus muinoin kommenttikampanjasta noukkinut ja kommentoinut ja poistanut myöhemmin ja ja... Siellä tarkistellaan että idea on toteutunut kaikkien kohdalla. Ihan hyvä juttu. (:

Ja niin kuin aikaisemmassa kommentissani sanoin, niin tämä on lyhyt teksti, mutta se ei haittaa, kun se on kokonaisuudessaan niin LUTTANA! <3 Ja samastuin todellakin, kun mulla on oma pörriäinen kotona kurnuttamassa ja tulemassa nukkumaan mun peiton alle ja olemassa sulonen ja tui tui. Koira kylläkin, mutta hyvää terapiaa sekin. (:

Haa, ihan hyvä että kutsuttiin kommentoimaan uudelleen, koska muistin tämän tekstin, koska muistin mun aaw-reaktion, mutta en muistanut että oli sun teksti. Hienoa. :,D Tykkään! <3 :3 *hali*

-LadyLaga!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Terapiakissa (S) originaali
« Vastaus #10 : 25.10.2019 19:37:59 »
Siis voiko tästä söpöstä otuksesta enää paljon osuvammin kertoa. Ihanan söpö pätkä ikiomasta lemmikistä, rakkaasta pikku häirötekijästä joka ei välitä mitä kello on. Ja eläimet ovat terapeuttisia, siitä ei pääse mihinkään.  ;)

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 335
  • Lunnikuningatar
Vs: Terapiakissa (S) originaali
« Vastaus #11 : 19.03.2021 18:44:54 »
Terapiakissat on kyllä best ja niistä lukeminen toisiksi paras vaihtoehto, jos ei omaa kissaa ole. Tämä oli kaikessa lyhykäisyydessään tosi suloinen ja lämminhenkinen teksti, josta välittyi hienosti kissan luonne ja läsnäolo. Oli myös metkaa lukea sulta jotakin pitkästä aikaa, en ole tainnut pariin vuoteen niin tehdäkään. Kiitos tästä ja lempeää maaliskuuta! ♥


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Terapiakissa (S) originaali
« Vastaus #12 : 26.04.2021 21:15:45 »
Voi että! Selailin Sanan säilää, ja tämän tekstin nimi herätti huomioni. Näin eläinten ja kissojenkin ystävänä tunnen vetoa eläinaiheisiin myös teksteissä, ja terapiakissasta lukeminen osoittautuikin jo itsessään melkein terapiaksi! Itse en kissaa voi ottaa kumppanini allergian vuoksi, mutta onneksi voin ympäröidä itseni kissarakkaudella lukemalla kissoista ja tietenkin tekemällä vapaaehtoistyötä löytöeläintalolla.

Pidän tässä tekstissä erityisesti siitä, miten tästä välittyvät elävinä kissojen monet puolet, ihastukset ja vihastuksetkin, ja kokonaisuus on silti ehdottoman positiivinen. Onhan se ihan faktaa, että kissa ei välitä siitä, mihin aikaan se leikkii formulaa (ihastuttava kuvaus muuten!), eikä siitä, mikä on tarkoitettu leikkikaluksi ja mikä ei. ;D Syliinkin tullaan vain silloin, kun itseä huvittaa. Kissat osaavat olla omapäisiä ja omanarvontuntoisia ja oikukkaitakin, mutta siitä huolimatta tämän tekstin toisiksi viimeinen virke osuu naulan kantaan: ei niitä voi olla rakastamattakaan! Niin persoonallisia otuksia. Ja kissan osoittama hellyys tuntuu entistä paremmalta, kun se ei ole mikään muuttumaton vakio. Esimerkiksi tässä tekstissäkin mainittu kissojen kyky vaistota mielialoja on ilmiömäinen, ja on ihanaa, jos kissa tulee lohduttamaan.

Todella osuva kissakuvaus ja ihana illan piristysruiske, kiitos! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day