Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock, Singahtanut sunnuntai (K-11) Sherlock Holmes/John Watson, slash  (Luettu 7844 kertaa)

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Mulla on nyt meneillään Sherlock-kausi.  :)  (Siis tietysti nuo jaksot tuli katsottua useamman kerran, välillä ilman tekstejäkin, kun ei aina ollut tarjolla suomenkielisen tekstityksen kanssa).

Mulla on luvattoman paljon Sherlockfikkejä lukematta ja nyt olen täällä ihanasti varpaat rullalla luettuani tämän. Otsikosta voi päätellä yhtä paljon kuin Sherlockin käyttäytymistä ennalta, joten sisältö tuli yllärinä. Tämä on täynnä just sitä Sherlockia ja Johnia, joka osuu juuri niin himputin ytimeen kuin ikinä. John huolehtii, käy töissä, käy kaupassa, pitää huolta että jääkaapissa niikuin noin yleisesti on jotain syötävää.

Lainaus
Koska tyyppi ei koskaan kun itse kaupassa ostamassa edes maitoa olen täysin varma omasta mielestään maailman älykkäimmän olennon kuolemisesta nälkään ellen olisi herra etsivää ruokkimassa kuin lemmikkipupua.

Sherlock pölähtää paikalle ja toteaa "Umpikuja."
Ja sitten tulee ihan puun takaa tuo Johnin paljastus - rakkaudentunnustus.

Ja ei elämä mitä ihanaa settiä siitä seuraa. Maailman ihanin Sherlock reagoimassa kuulemassa juuri vain niin kuin hän siihen reagoisi ja vastaisi. Ja sitten seuraa hölmöä pikkuhauskaa toimintaa. Läppäri avautuu ja asioita paljastuu. Kuinka samalla aaltopituudella tuo älykäs etsivä on ollutkaan kämppiksensä kanssa. Kämppiksen, aivan niin. Niinhän se alkoi.

Ja nuo muiden ihmisten vihjailut Johnille. Puhuvat kuin itsestään selvästä suhteesta, jota John yrittää piilotella. Haha.
Ja vitsi kuinka tästä vuotaa fluffy rivien välistä ja kietoo lukijan sydämen pehmoiseen vilttiin.  :-*

Oikein tosi kiva, että joku välillä nostelee näitä vanhempiakin tekstejä tuolta pölyttymästä.
Tää oli aivan parasta luettavaa tähän iltaan. Mukavaa syksyn jatkoa sulle.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Jotenkin olen hyvin hämmentynyt tästä, että kymmenen vuoden takainen fikkini nyt näin yhtäkkiä nousi kuolleesta. Eipä sikäli, minusta tämä on edelleen ihan hauska ja onnistunut, vaikka muotoilut ja oikeinkirjoitus aiheuttaakin ihan käsittämätöntä päänsärkyä.

Thelina, tämä oli vissiin Finin ensimmäinen Sherlock-fikki ylipäätänsä... en nyt ihan tarkalleen muista, sen tiedän että Finin ensimmäiset fikit tästä fandomista kirjoitin. Muistaakseni sellainen käyttäjä kuin Kultahattu kirjoitti samoihin aikoihin fikin nimeltä Beerseba. Jos se on on vielä Finissä, niin suosittelen sitä.

Sisilja, tämä taitaa tosiaan olla yksi suosituinpia tekstejäni ikinä... ainakin moni on kertonut, että heidän ensimmäinen kohtaaminen fandomin kanssa jostain syystä alkoi tästä. Onneksi olen itse varsin positiivinen tämän fikin suhteen, eikä minulla ole muuta sanottavaa, kuin että kyllä sen toki näkee, että olin tuore parikymppinen tuolloin, mutta mukavaa kuulla että tämä on silti mielessä pysynyt.

Fairy tale, monella tuntuu olevan Sherlock-retroilut päällänsä! Itsekin olen lukenut monia vanhoja suosikkejani viime aikoina. Tekisi mieli kirjoittaa uusia fikkejä, mutta musta tuntuu, et mulla oli aiheeseen paras visio 2010 ja se nyt on aika mennyttä aikaa se. Kiitos sulle kommentista, aina hämmentää vanhojen fikkien kaivelu, mutta ei pahalla.


jjb

« Viimeksi muokattu: 26.10.2020 20:05:36 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Koska offiin ei suhtauduta enää ehkä niin tiukasti kuin kenties vuonna 2010 (:D), niin tuun vielä höpöttämään! Haittaako se jos paras visio on ollut vuonna 2010? Ei kai jokaisen uuden ficin tarvitse olla ehdottomasti kirjoittajan parhaimmistoa tai edes parempi kuin kirjoittajan edellinen teksti? :) Ja jos jokin mennyt visio tuntuu edelleen hyvältä, voihan sitä mennyttä fiilistä/ideaa/mitä vain koettaa jäljitellä vaikka näin kymmenen vuoden jälkeenkin?

Ja jos tarkoititkin sitä, että oli kivointa kirjoittaa Sherlockin ihan ekasta kaudesta tai ekoista kausista, niin ei kai siihen ole minkään maailman estettä! Ei ainakaan pitäisi olla. :)

Mä ainakin lukisin sulta erittäin mielelläni uutta matskua! Give it a go!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Sisilja, totta muuten tuokin! Olen joskus (kenties vuonna 2010) saanut sellaisia kommetteja, joissa ajoittain saanut sellaisiakin nihkeitä mielipiteitä siitä, että ei tämä ole niin hyvä kuin vanhempi fikkisi X ja sen sellaista. Mutta liekö tuolla nyt väliä oikeasti? Nyt on ollut todella kuiva kausi taas kirjoituksellisesti, en esimerkiksi kesällä tässä postaillut mitään. Voisihan sitä tosissaan miettiä voisiko Sherlockkia vähän lämmitellä. Mulla oli jossain vaiheessa tekeillä Sherlock/Anderson sälää, mahtaskohan se upota kehenkään xD
Here comes the sun and I say
It's all right

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Oon viime aikoina pohtinut ja käynyt keskusteluakin siitä, että kommenttikulttuuri on joskus vuosia sitten ollut vähän erilainen kuin nykyään. Tuntuu että ennen annettiin aika raakaakin palautetta vaikka kyse oli pohjimmiltaan mielipideasioista. Nykypäivänä tällaista toivottavasti on vähemmän. Ja toivon myös vilpittömästi ettet anna sellaisten lannistaa!

Ja siis omg, todellakin lukisin Sherlock/Andersonia! Kysytkin! ;D

// Awww, Thelina! Kolmoskausi valottaa lisää Andersonista, mutta älä ota tätä hoputtamisena. Reichenbachissa on hyvä pyöriä oikein kunnolla. <3 Niin ja pikku syrjähypythän pitää shipin kuin shipin intohimon yllä!
« Viimeksi muokattu: 26.10.2020 20:28:28 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 554
Minullakin on vielä asiaa:
1) Ehdottomasti haluaisin lukea jossujb:n vuoden 2020 Sherlock-visioista 8)
2) Tämä Sherlock/Anderson kiinnostaa kyllä ehdottomasti, koska mietin just, että miten se Anderson on niin pakkomielteinen Sherlockista siinä 3. kauden mini-prequel-episodissa ja kolmoskauden alussa!? Eli lukisin, vaikka olenkin nyt kyllä aika syvällä Johnlock-fiiliksissä edelleen (kiitos mm. Sisiljan<3)

Hauskaa, että muutkin innostui kommentoimaan, enkä ihmettele jos tää on monelle ollut ekoja luettuja Sherlock-ficcejä, koska tämä hauska otsikko vetää varmaan helposti puoleensa!
« Viimeksi muokattu: 31.10.2020 19:34:49 kirjoittanut Thelina »
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥