Kirjoittaja Aihe: Twiligth: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7! K-11  (Luettu 25833 kertaa)

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 3 10.5!]
« Vastaus #40 : 26.05.2010 21:14:50 »
Anteeksi kovasti jälleen tämä tuplapostaus. Anteeksi myös, että olen surkeä kirjoittamaan angstia :D Ainiin ja anteeksi siitä myös, että tämä luku venyi näin pitkälle.

Luku 4


Reneè Pov

Näin oli jatkunut jo päiviä, ellei jopa viikkoja. Charlie lähti aikaisin aamulla töihin ja soitti illalla, että tulisi kotiin vasta myöhään illalla, joten häntä ei kannattaisi odotella. Töissä oli kuulema jokin projekti, mitä ei saanut lykätä.
 Ja pyh, sanon minä.
Toki ymmärrän, että mieheni on poliisi ja hänen työhönsä kuuluu niin ylä- kuin alamäkiäkin, mutta tämä ei ole enää tavallista työntekoa. Mielestäni tavallinen työntekijä ei vietä öitään töissä.
 Muistuukin tässä mieleeni vihkivala, jonka vannotimme papille monia vuosia sitten. Sen mukaan aviopuolisoiden täytyisi rakastaa toisiaan niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin.
 Tässä avioliitossa siitä ei tulisi mitään.

Sä olet keittiössä. Mä makaan sängyllä.
Ties monettako viikkoa sä olet mykkänä.
Me käydään töissä, ja kaupassa.
Ja huomaan koitat katsettani paeta.


 Sammutin radion ja käänsin auton rattia. Olin ollut koko päivän töissä, joten en ollut kovin vitsikkäällä päällä.
Jotenkin minulla on nyt sellainen kutina, että tästä päivästä tulisi pian vielä huonompi.

Laitoin auton talliin ja huomasin Charlien auton pihassa. Ai katsos, tuolla seisoo myös hopeinen mersu, kukakohan meillä on kylässä?
 Tulin sisälle ja katsastin keittiön. Kaikki moitteettomasti kunnossa, kuten pitääkin. Keittiöstä oli tullut minulle pakkomielle. Sen täytyi olla aina täysin siisti.

"Chaarliee!", huusin.
Ei vastausta.

Jätin ulkovaatteet eteiseen ja kävelin yläkerran portaita kohti. Yläkerrasta oli kuulunut ääniä.
Olin portaiden puolivälissä kun kuulin jotakin epäilyttävää muminaa yläkerrasta:

"Charlie, olet aivan ihmeellinen."
 "Niin sinäkin. Öö tuota....?"
"Chelsea."
"Niin tietysti, Chelsea", kuulin mieheni hymisevän.

Mitä ihmettä?

Tulin minun ja Charlien makuuhuoneen kohdalle, ovi oli hiukan raollaan. Painoin korvan kiinni oveen, ja kuuntelin sängyn narinaa.

"Char, minusta tämä ei ole oikein."
"Ja miksi ei?"
"Olet onnellisesti naimisissa, sinun ei kuuluisi..."

En antanut "Chelsean" puhua loppuun, kun olin jo paukauttanut oven auki. Seisoin ovella tyrmistyneenä kun huomasin, että mitä he olivat tekemässä. Ymmärrätte siis, miksi seuraavaksi tein niin kuin tein.

"Sinä! Tiesin, ettei sinulla ollut mitään helvetin 'projektia'! Olet ollut joka ilta vieraissa! Tajuatko ollenkaan, miltä minusta on tuntunut nämä viime viikot?", huusin miehelleni.
 "Reneé kulta..."
"Et voi tajuta...", huusin itkunsekaisena ja juoksin alakertaan. Kävelin päättäväisesti takkamme luokse, otin kuvan, missä Paskiainen ja minä suutelimme. Kuva oli meidän häistämme.
 Heitin sen maahan kaikella voimalla, ja talloin vielä päälle. Vuosia olin tähänkin paskaan kuluttanut.
Kuulin ryminää portaista ja katsoin Pettäjää, joka tuli olohuoneeseen vanhat verkkarit ja t-paita päällään.

 "Minulla on selity...", hän sanoi, mutta minä keskeytin hänet:
"ULOS!", huusin.
"Täh?"
"Sanoin, että U-LOS!"

Hän juoksi pihalle häntä koipien välissä ja minä tulin hänen kanssaan. Paukautin oven kiinni kaikella voimalla ja huusin sellaisen kirosanalitanian, mitä ei oltu ennen kuultu.

"Joko lopetit?", hän kysyi ivallisesti.
"Tuo oli vain esimakua siitä. Et ikinä arvaa, kuinka paljon minä vihaan sinua Charlie Swan- entinen aviomieheni!"
"Olen silti aviomiehesi."
 "Tuo tuolla oli AVIORIKOS, tyhmä! Ja tietääkseni olet tehnyt sen useamminkin kuin kerran!"

"Mutta.."

"Ei, ÄLÄ vastaa. Kuinka sinä saatoit?"
"No kulta, se kun nyt vain menee niin, että sinusta on tullut tuollainen tiukkapipo, joka ei kestä pienintäkään virhettä!", hän karjui niin että vähintäänkin koko naapurusto kuuli sen.

"Mutta MIKSI sinä petit minua toisen naisen kanssa? MITÄ olen tehnyt väärin?", nyyhkytin."Reneé kulta...se oli vain pieni syrjähyppy. Se ei vaikuta meidän liittoon mitenkään!", hän sanoi ja kehtasikin ottaa vielä olkapäästäni kiinni.
 Riuhtaisin itseni irti.

"Ai ei vaikuta? AI EI VAIKUTA, VAI?! Mitä sinä ajattelisit, jos minä naisin Philiä meidän makuuhuoneessa? Mietipä sitä!", karjuin ensimmäistä kertaa ja juoksin sisälle.
Yksi kysymys minua silti vaivasi:

Kuinka monesti minua oli petetty ilman, että minä tiesin siitä?

Bella Pov

Juoksin pois. Luoja. Mitä täytyisi ajatella? Olin juuri kuullut suoraan isäni suusta, että hän oli pettänyt äitiäni, ja siinä samassa perheeni oli hajonnut. Minun täytyisi päästä jonnekin paikkaan, missä voisin ajatella.
Olisikohan Angela kotona? Hän on yleensä ainakin ollut minulle se tuki ja turva, kun kukaan muu ei ole osannut lohduttaa.
Mutta voisinko mennä sinne? Voisinko katsoa vierestä, kun he söisivät illallista kokonaisena perheenä?
Siitä ei tulisi mitään.

Kävelin lyhtypylväiden valaisemalla kadulla, olin ajatuksissani juossut keskustaan asti, ja nyt katselin kauppojen omalla tavallaan kauniita näyteikkunoita. Eräässä konditorian ovessa vilkkui kyltti "closed".
Pian en nähnytkään enää lyhtypylväitä kadun molemmin puolin. Kävelin vain katuja reunustavien bubien sisältä kajastavassa valossa. Kuulin ääntä takaani:

"Hei tyttö!", joku suhteellisen roteva mies huusi. Hänellä oli päällään reikäinen t-paita ja sen päällä kulunut farkkuliivi. Hänen ei-niin-kaunista sänkeään koristi punainen otsalle sidottu huivi. Kaikesta päätellen hän oli kännissä. Tyyppi hoiperteli kaljapullo kädessä ja puhui sammaltaen.
"Mitäs tuooollaainen tytsykkä täällä näin myöhään tekee?", hän kysyi ja puhkesi remakkaan nauruun ja käveli minua kohti.
"Hei heebot! löysin otollisen saaliin!"
Saaliin?

Tyyppiä seurasi ne kaksi "heeboa" joiksi hän oli heitä kutsunut. Kumpikin miehistä oli laihoja, mutta heidän vaatetus ei pistänyt samalla lailla silmään, kuin tämän järkäleen tässä joka sanoi minua juuri saaliikseen. Mukavaa.

"Minä taidankin tästä mennä...", aloitin, mutta johtaja-köriläs ottikin minua käsivarrestani kiinni ja vetäisi itseään vasten. Hän haisi voimakkaasti alkoholille ja tupakalle, aika tyypillistä.
"Shinä et ole lähdössä yyyyyyyhtään minnekkään!", hän huusi ja venytti vokaalia kuin todistaakseen väitteensä.
"Päästä irti, helvetti!", huusin ja löin häntä namaan. Tästäkös järkäle vasta pitikin.
Hän painoi minut seinää vasten ja löi kaikella voimalla minua kasvoihin.
"Mitä tuollainen huitula on muka minulle sanomaan? Heimuuten...huitula! HHAH! Sopii kuin nenä päähän tälle tytölle!"
Itkin ja toivoin, että olisin vain mennyt Angelan luokse seuraamaan vierestä kuinka hänen perheensä olisi syönyt illallista. Se olisi ollut pientä tähän verrattuna.

"Bella!", joku huusi baarilta päin.
Käännyin katsomaan vähäisillä voimillani ja heebot sekä 'köriläs' seurasivat esimerkkiäni.

Ei voi olla totta.

Huutaja oli Edward!
« Viimeksi muokattu: 27.05.2010 20:07:15 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

alba

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #41 : 26.05.2010 21:46:38 »
Ja sitten tulee Edward ja vetää körilästä turpaan.  ;)

Jatkoa ♥

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #42 : 26.05.2010 22:00:50 »
Ihan hyvä luku olikin vaikka hiukan lyhyt ::)
Mutta kauhea tuo Charlie, minun suuni loksahti auki, kun tajusin mitä se hommas. :D
Ja aivan oikein teki kyllä Reneè(;
Muutama pikkujuttu osu silmään;
Lainaus
"Chaarliee!", huusin.
Ylimääräinen pilkku
Lainaus
seuraavaksi tein niinkuin tein.
Niin kuin erikseen (:
Lainaus
miltä minusta on tuntunut nämä viime viikot?", huusin miehelleni.
Ylimääränen pilkku
Lainaus
"Et voi tajuta...", huusin itkunsekaisena
sama juttu
Lainaus
"Minulla on selity...", hän sanoi, mutta minä keskeytin hänet:
"ULOS!", huusin.
Molemmista pilkut pois
Lainaus
"Joko lopetit?", hän kysyi ivallisesti.
Pilkku pois
Lainaus
pienintäkään virhettä!", hän karjui niin
sama
Lainaus
väärin?", nyyhkytin."Reneé kulta...se oli vain pieni syrjähyppy. Se ei vaikuta meidän liittoon mitenkään!", hän
Pilkut
Lainaus
riuhtaisin itseni irti.
Lause alkaa isolla (:
Ja noita pilkkuja oli ylimääräsiä aika paljon, varsinkin huutomerkkien ja kysymysmerkkien jälkeen.. En jaksa nyt laittaa kakkia, kannattaa lukee kerran läpi ja kattoo (:: Ei ne oo niin suurii virheitä, mut kannaattaa silti kattoo pois, ei sitten ainakaan haittaa kenenkään lukemista (:

Mutta Edward tulee ja pelastaa Bellan päivän, toivottavasti pian jatkoa (::

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #43 : 27.05.2010 08:48:43 »
Alba: joo niin se taitaa aikalailla mennä ;)  kiitos kommentista!

NiNNNi:hah nyt varmaan aattelet että onneks en tullu sun betaks :D  nojoo... oisha se vähän helpompaa tarkistaa jos toisella koneella olisi joku microsoft word tai jotai, mutta ei. Finfanfunissa siis kirjoitin eikä tämä hiivatti hyväksy kuin englanninkielisiä sanoja -,- selitystä pukkaa.
Kiitos kommentista :)

-hannm
« Viimeksi muokattu: 27.05.2010 08:50:46 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #44 : 27.05.2010 15:47:23 »
Eddie poo!!!!
Hyvä luku oli jälleen! Onneks päätit jatkaa!
Jatkoo

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #45 : 27.05.2010 17:14:10 »
Ja uusi lukija ilmoittautuu! : DD
Ihana on kyllä tämä ficci, pidän. Virheitäpä ei näkynyt, en huomannut ainakaan. :P
Jatkoa pian!

iituska

thehanna

  • nokkaeläin
  • ***
  • Viestejä: 9
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #46 : 27.05.2010 18:03:16 »
Ihana ficci  :) Jatkoa piankin?  ;)


thehanna
cause i said so bitch

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #47 : 27.05.2010 19:45:30 »
Sarkku: näääääääin iso kiitos jälleen. Täh? Eddie poo? ;D  monta tuntia nukuit viime yönä? :)
iituska: hei jes, kiva kuulla että tätä lukee hiukan useampikin ihminen :) kiiiitos.
thehanna: kiitos, jatkoa varmaan kirjoitan aika pian... huomenna viimeinen koe tällä lukuvuodella jotennn sitten on varmaankin aikaa kirjoittaa kun on vähemmän tätä stressiäkin. :)

-hannm
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Prumrose

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #48 : 27.05.2010 20:30:57 »
Oi,oi ja Edward tulee ja pelastaa Bellan! ;)
Eiks nii ?  :D
Joo mutta ihana oli ja jatkoa ?:)
Kiitos.

~Prumrose

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #49 : 28.05.2010 18:17:41 »
Joo niin se taitaa aikalailla mennä. (:  kiitosta (jälleen)
joo ja jatkoa on tulossa!
ole hyvä vain :D

-hannm
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 4 26.5!]
« Vastaus #50 : 06.06.2010 20:53:24 »
Ja taaas tuplapostaus. En pääse siitä eroon :(

Jälleen pahoittelen luvun viivästymistä ja toivon todellakin että jaksaisin sitten kesällä kirjoitella vähän nopeampaan tahtiin.

Luku 5


Bella Pov

"Bella!", joku huusi baarilta päin.
Käännyin katsomaan vähäisillä voimillani ja heebot sekä ”köriläs” seurasivat esimerkkiäni.

Ei voi olla totta.

Huutaja oli Edward!


Siellä hän seisoi ja katsoi minua järkyttyneenä. Hänellä oli päällään tummat farkut, t- paita ja musta nahkatakki. Voi luoja, kuinka komealta hän näytti siinä, pronssiset hiukset ihanasti pörrössä.
Aikalisä!
Olihan hän komea ja kaikkea, mutta en minä ajatellut hänestä sillä tavalla. Tai siis... kuka vain näyttäisi komealta näiden ahdistelijoitten rinnalla. Niin sen täytyi olla.

Kun Edward oli toipunut shokistaan, hänen ilmeensä muuttui synkemmäksi, kuin olisin koskaan voinut kuvitella.

"Päästä. Hänet. Irti." hän sanoi hampaittensa raosta vihaa uhkuen ja tuli askeleen lähemmäksi aina sana sanalta. "Mikä teitä oikein vaivaa, kun käytte viattomien ohikulkijoiden kimppuun?”

"Kukahan sinä olet sanomaan meille yhtään mitään?" tyyppi kysyi ja tiukensi otettaan minusta. Tunsin kaulassani ja päässäni tykyttävää painetta, sillä hän oli ottanut minusta otteen niskalenkillä.

"Olen hänen poikaystävänsä ja sinuna" hän osoitti tyyppiä, joka piti minusta kiinni "päästäisin irti!" hän huusi. Huomasi kai, miten huono olo minulla alkoi olla.

Samassa tunsin käsien katoavan kurkkuni ympäriltä, ja jengin johtaja hyppäsi Edwardin päälle. Huti.
Toisella kerralla tämä onnistui, ja painoi Edwardin asfalttia vasten pitäen hänen jalkojaan paikallaan omillaan. Käsiä hän ei kuitenkaan epäonnekseen pystynyt hallitsemaan, joten Edward löi häntä kasvoihin. Tyyppi parkaisi, ja hetkeksi tuli aivan hiljaista. Hän pyyhkäisi nenäänsä kädellään, johon tarttui verta. Seuraavaksi tapahtui jotain epätodennäköistä. Hän pyörtyi! Voitteko kuvitella? Aika ironista, sillä minä olen aina ollut todella herkkä verelle, enkä pyörtynyt, mutta tämä lohkare tässä… ei luoja.

Olin kokonaan unohtanut ne kaksi jengiläistä, jotka olivat olleet tyypin seurassa. Katsahdin heihin, ja näin toisen juoksevan autolle, sekä toisen kävelevän minua kohti. Etsin Edwardia katseellani, mutten havainnut häntä shokin sumentamilla silmilläni. Tyyppi tuli luokseni, nosti minut olkapäälleen potkiessani ja huutaessani jotain epämääräistä, juoksi yhdelle kujalle ja kuiskasi minulle:

”En ihan oikeasti haluaisi tehdä tätä.”

Hän heitti minut valtavalla voimalla tiiliseinää vasten ja minä tipuin niska edellä maahan. Enää en epäillyt hänen voimiaan.

"Bella!"

Edward juoksi luokseni ja veti minut lähelleen. Tunsin tykyttävää kipua takaraivossani ja pian kipu levisi koko kehooni. Sain välillä helvetillisiä kouristuksia, joiden seurauksena minusta tuntui kuin mahani läpi olisi työnnetty rautaputki. Jaloistani lähti tunto.

"Mihin koskee?" Edward hätäili. Hän tunnusteli päätäni ja silitti verisiä hiuksiani.

"Päähän ja..." puhumiseni keskeytti valtava kouristus jonka seurauksena huusin koko elämäni edestä. Tämä oli oikea maanpäällinen helvetti.

"Minä soitan ambulanssin, pysy aivan liikkumatta" hän sanoi ja alkoi näpytellä hätänumeroa puhelimeensa.

Avasin silmäni ja näin Edwardin puhumassa parin metrin päässä puhelimeensa. Huomasin hänen vilkuilevan minuun välillä, mutta aina kun huomasi minun katsovan häntä, hän käänsi katseensa ja jatkoi puhumista. Nolotti kai valehdella sairaanhoitajille, että olin hänen tyttöystävänsä.

Kuulin ambulanssin äänen ja se pysähtyi kadun viereen. Sisältä tuli kaksi miestä ja yksi nainen. Nainen käski miehiä hakea paarit. Miehet toimivat ripeästi ja hetkessä minä olinkin jo makaamassa paareillani ambulanssissa.

Vierelläni istuva nainen esittäytyi Maryksi ja kertoi myös olevansa apulaislääkäri. Toisella puolellani näin Edwardin, joka nojasi päätänsä käsiinsä, enkä minä nähnyt hänen ilmettään, vaikka olisin halunnut. Hän näytti olevan todella väsynyt.

"Edward. Kun me olemme..." aloitin ja hän nosti päänsä ripeästi katsoakseen minua kuin odottaen "...päässeet sairaalalle niin sinä voit  ihan hyvin lähteä kotiin. Ei minulla ole mitään hätää siellä."

Hänen naamansa venähti ja ilme kieli siitä, että hän olisi toivonut minun sanovan jotain muuta. Hän kumartui ylleni kuin varmistaen, että kuulisin kaiken.

"Ei. Minä en lähde mihinkään. Haluan varmistaa, että olet turvassa" hän sanoi ja sydämeni tihensi tahtiaan kun näin hänen virheiden silmiensä vilpittömän huolenpidon minua kohtaan.

"I- ihan oikeasti, ei minusta ole mitään seuraa, sinä vain tylsistyisit" änkytin säälittävästi, mutta toivoin salaa, että hän jäisi.

"Sinä olet minulle parasta seuraa ikinä" hän huokaisi ja punastui samalla kun vetäytyi takaisin omalle paikalleen.

Mitä tuo nyt oli tarkoittavinaan?

Edward Pov

Katsoin nukkuvaa Bellaa. Olin huojentunut, ettei hänelle ollut sattunut mitään pahempaa, vaikka eihän maksavaurioissa, aivotärähdyksessä ja jalan murtumassa ollutkaan mitään vähättelemistä. Lyhyesti sanottuna olin huojentunut, että hän oli elossa.
Minusta oli tullut todella suojelevainen Bellaa kohtaan. Myönnettäköön, että olin seurannut häntä pari päivää ja olin ollut todella kateellinen jokaiselle pojalle, joka oli saanut koskea häntä. Tänä iltana olin päättänyt mennä baarin viettämään iltaa, unohtamaan hetkeksi hänet, mutta sekään suunnitelma ei ollut onnistunut. Enkä kyllä laittanut ollenkaan pahakseni.

Heräsin ajatuksistani ja huomasin Bellan tarkkailevan minua. Oli kai seurannut, kun olin ollut omissa maailmoissani.
Suoristauduin, karaisin kurkkuani ja kysyin:

"Onko parempi olo?"

Bella, ihme kyllä, yllättyi siitä kun minä puhuin hänelle. Hän toipui kuitenkin nopeasti ja sanoi

"Sinun pitäisi, ihan totta, mennä kotiin. Vanhempasi varmasti ihmettelevät, missä olet."
Bella varmaan luuli, etten huomaisi hänen äänensä särkymistä ”vanhempasi” sanan kohdalla, mutta hän oli väärässä.
Olisin halunnut kysyä siitä, mutta halusin, että hän toipuisi ensin.

"Usko jo, en ole lähdössä minnekään."

Hän huokaisi ja kysyi saman tien:

"Mitä se tarkoitti? Siis se, mitä sanoit silloin ambulanssissa?"

Luoja, Bella muisti sen kun olin sanonut hänelle 'sinä olet minulle parasta seuraa ikinä'. Eikös aivotärähdyksen tarkoitus ollut siinä, ettei potilas muistaisi aivan kaikkea tapahtuneesta?

"E- ei mitään" änkytin. "Tämä ei ole reilua, sinun täytyisi ensin vastata minun kysymykseeni."

"Harmi vain, etten aio vastata siihen, jos sinä et vastaa minun" hän vastasi pisteliäästi, tumanruskeat silmät siristyen pieniksi viiruiksi.

"Niin...harmi. Ei tule kauppoja" heitin ja väläytin häikäisevimmän hymyni.

Bella tuhahti, ja käänsi katseensa muualle. Joskus minusta tuntui, että hänkin pitäisi minusta.

*****

Kului viikko, toinen. Vietin kaiken vapaa-aikani Bellan luona sairaalassa. Nukuin toki yöni kotona, sillä äitini Esme ei olisi pitänyt siitä, jos koulunkäyntini olisi häiriintynyt vierailuistani.
Olin myös helpottunut, ettei Esme ollut järjestänyt mitään suurta haloota siitä, että olin valehdellut lääkäreille olevani Bellan poikaystävä. Se oli ainoa tapa, jolla pääsin tapaamaan häntä.

Kolmannen viikon alussa Bellan äiti Reneé soitti sairaalalle ja sanoi haluavansa tyttönsä takaisin kotiin. Ihmettelin, miksei hän ollut soittanut aikaisemmin.

Seuraavana aamuna tulin öklönvihreälle sairaalalle ja näin Bellan huoneessa mieslääkärin ja naisen, jonka oletin olevan Bellan äiti. Karaisin kurkkuani äänekkäästi ja kaikki kääntyivät katsomaan minua, sängyssä makaava Bella mukaan lukien.
Naisella oli ruskeat, hiukan punertavat hiukset ja tummanruskeat silmät joiden alla komeilivat hyvin tummat silmänaluset. Hänessä oli hyvin paljon samaa näköä kuin Bellassa.

Nainen hymyili minulle, astui pari askelta eteenpäin ja ojensi kätensä.

”Reneé Swan. Sinä olet kai Edward?”

Otin kädestä kiinni ja tervehdin häntä. Reneé vaikutti ihan mukavalta ihmiseltä.

”Bella on kertonut sinusta. Pelastit hänet silloin muutama viikko sitten sieltä kujalta ja olet myös kuulemma ollut täällä hänen tukenaan, kun minä en ole pystynyt” hän jatkoi.

”No…en minä oikeastaan ihan pelastanut häntä” sanoin ja hymyilin vinoa hymyä ”soitin vain ambulanssin paikalle ja tulin itse mukana.”

”…Sekä yllytit sitä miestä, joka muuten istuu tällä hetkellä vankilassa, hyökkäämään kimppuusi. Bella kertoi minulle kaiken” hän sanoi ja hymyili minulle lämmintä hymyä. ”Kiitos.”

Nyökkäsin ja halusin kysyä, miksei hän ollut käynyt aikaisemmin katsomassa tytärtään, mutten voinut tunkeilla hänen yksityiselämäänsä sillä tavoin. Kävelin Bellan sängyn luokse ja istuin sen vieressä olevalle pehmustetulle tuolille. Ristin käteni rinnalle, nojasin selkänojaan ja katsoin Bellaa. Hän näytti olevan innoissaan siitä, että pääsi vihdoin kotiin.

Reneé ja lääkäri juttelivat hetken, kunnes Reneé hääsi lääkärin ulos huoneesta ja aloitti:

”Edward…tiedän, että olet huolehtinut Bellasta jo monta viikkoa, mutta haluaisin silti pyytää sinulta palvelusta.

”Suostun mielelläni, mitä se sitten ikinä onkin” vastasin ja hymyilin rohkaistakseni häntä puhumaan.

Reneé huokaisi ja jatkoi:

”Voisitko mitenkään kyyditä Bellaa kotiin? Tulin tänne bussilla sillä autoni…ei ole käytettävissä” hän epäröi ja minä nyökkäsin.

”Yksi juttu minua silti painaa. Sinähän tulet aika hyvin juttuun Bellan kanssa? No minä tässä vähän ajattelin…”
Hän rykäisi ”…ajattelin…”

Niiiin?

”…ajattelin, että oletko sinä oikeasti Bellan kanssa yhdessä?” hän sanoi epävarmana, melkein pelokkaana.

Katsoimme Bellan kanssa toisiamme ja nauroimme äänekkäästi. Emme olleet kertoneet kenellekään, että tämä oli vain peitetarinaa.

”Ei tietenkään!” sanoin nauruni lomassa. ”Se oli vain keino päästä katsomaan Bellaa. Vain omaisilla on oikeus” sanoin ja Bella kuivaili naurunkyyneleitään.

”Ai…no hyvä. Tai siis sinä olet Edward todella kunnollinen poika ja kaikkea, mutta olen silti iloinen ettet… tarkoitan että olen iloinen, ettette ole alkaneet seurustella minun tietämättäni. Se olisi loukkaavaa” hän takelteli ja hymyilin.

”Ymmärrän kantasi Reneé. Olisikohan meidän parasta lähteä? Tämä sairaala ei ole kovin viihtyisä paikka…”

”Toki, toki. Heippa sitten kulta” hän kumartui suutelemaan Bellaa tämän otsalle ”ja Edward” hän jatkoi ja lähti huoneesta.

”Noniin, annapas, kun minä nostan sinut rullatuolillesi” sanoin ja käännyin katsomaan Bellaa silmiin ja huomasin, että hän mulkoili minua.

”Mitä nyt?”

Hän tuhahti ja sanoi:

”Kyllä minä itsekin osaan tuolille mennä! En ole niin avuton!”

Annoin hänen yrittää ja kun hän nousi jaloilleen, hän vinkaisi ja läsähti takaisin sängylleen.

”Rohkenen epäillä” sanoin ja nostin hänet tuolille.

Otin Bellan takin olalleni ja tuuppasin häntä kohti hissejä. Katsoin häntä yllättyneenä, kun hän yht’äkkiä jäykistyi tuolissaan ja otti käsinojista tiukasti kiinni.

”Mikä on?” kysyin.

”En voi mennä hissiin.”

”Ei ole todellista! Älä vain sano, että olet klaustrofobinen?”

”Mmhh… taidan olla” hän sanoi ja punastui.

”Teen tämän sinulle selväksi. Me. Menemme. Hissiin. Sillä. Olemme. Kolmannessa. Kerroksessa. Enkä. Minä. Aio. Kantaa. Sinua. Alas.” sanoin ehkä liian tylysti ja kumarruin kuiskaamaan hänen korvaansa

”Minä suojelen sinua.”

Se riitti selvittämään hänen päänsä. Bella mulkaisi minua ja huokaisi alistumisen merkiksi, kun työnsin pyörätuolin sisälle hissiin ja painoin ensimmäisen kerroksen nappia.

Hissi laskeutui ensimmäiseen kerrokseen ja työnsin Bellan ja hänen pyörätuolinsa autolleni. Jätin Bellan autoni viereen, aukaisin pelkääjänpaikan oven ja kumarruin nostaakseni hänet polvitaipeista auton kyytiin.
Bella kuitenkin taas protestoi.

”Anna minun nyt nostaa sinut kyytiin” huokaisin. ”Viime kerta ei oikein vakuuttanut minua”

”Vain koska minä vinkaisin ja sinä luulit, etten minä ollut kunnossa” hän sanoi silmät sirrillään.

”Tiedät itsekin, että et pysty kävelemään tuossa kunnossa.”

Siihen hän ei sentään sanonut mitään, vaan antoi minun nostaa hänet kyytiin. Pamautin oven kiinni, kokosin pyörätuolin kasaan ja laitoin sen takakonttiin. Kiirehdin ajajanpaikalle ja kaasuttelin Bellan pihalle hänen ohjeistaessaan minua.

Olisin halunnut viettää pidemmän aikaa sairaalalla. Hänen kanssaan.

//kommenttia, ihmiset? :)
« Viimeksi muokattu: 07.06.2010 08:25:35 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

deltotus

  • ***
  • Viestejä: 20
  • ava by Emilja
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 5 [6.6] ! ]
« Vastaus #51 : 06.06.2010 21:48:40 »
Lainaus
Voi luoja, kuinka komealta hän näytti siinä, pronssiset hiukset ihanasti pörrössä.
Lainaus
"Mikä teitä oikein vaivaa, kun käytte viattomien ohikulkijoiden kimppuun?”
Lainaus
Samassa tunsin käsien katoavan kurkkuni ympäriltä, ja jengin johtaja hyppäsi Edwardin päälle.
Lainaus
Tyyppi parkaisi, ja hetkeksi tuli aivan hiljaista. Hän pyyhkäisi nenäänsä kädellään, johon tarttui verta.
Lainaus
Katsahdin heihin ja näin toisen juoksevan autolle, sekä toisen kävelevän minua kohti.
Lainaus
Tyyppi tuli luokseni, nosti minut olkapäälleen potkiessani ja huutaessani jotain epämääräistä, juoksi yhdelle kujalle ja kuiskasi minulle:

”En ihan oikeasti haluaisi tehdä tätä.”
Lainaus
Hän heitti minut valtavalla voimalla tiiliseinää vasten, ja minä tipuin niska edellä maahan.

Nopeasti löysin jo näin monta virhettä, joista suurin osa oli pilkkuvirheitä. Löysin lisääkin, mutta en laiskuuttani jaksanut laittaa niitä tähän. Kun yhdistetään kaksi päälausetta, väliin tulee pilkku, jos lauseilla ei ole yhteistä lauseenjäsentä.

Tämän ficin idea ei ole persoonallisimmasta päästä, mutta kirjoitat kivasti. Käytät kuvaavia ja eläviä verbejä ja adjektiiveja. Kuvailun lisääminen ei olisi pahasta. Henkilöiden ajatusten kuvaaminen saisi hahmoihin lisää syvyyttä ja persoonallisuutta. Tarina etenee sujuvasti. Pidän : D

deltotus
« Viimeksi muokattu: 06.06.2010 22:15:04 kirjoittanut deltotus »
"And there's nothing wrong with me, this is how I supposed to be"

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 5 [6.6] ! ]
« Vastaus #52 : 07.06.2010 08:55:05 »
Ihana luku!
kuvailet kyllä ihan uskomattomasti... Huh huh.
Bella on kyllä niin Bellamainen.  ;D
Jatkoa nopsaan!

alba

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 5 [6.6] ! ]
« Vastaus #53 : 07.06.2010 10:11:50 »
Lainaus
”Toki, toki. Heippa sitten kulta”, hän kumartui suutelemaan Bellaa tämän otsalle.Ja Edward”, hän jatkoi ja lähti huoneesta.

Pilkkuja, pisteitä ja isoja kirjaimia.

Lainaus
"Olen hänen poikaystävänsä ja sinuna", hän osoitti tyyppiä, joka piti minusta kiinni. "Päästäisin hänestä irti!" Hän huusi. Huomasi kai, miten huono olo minulla alkoi olla.

Tuohon lauseeseen lisäisin tuon "hänestä" selventämään. Sitten taas noita pilkkuja, pisteitä ja isoja kirjaimia :)

Osa itsessään oli hyvä ja tapahtumarikas. Nyt jänskättää koska Bellan ja Eetun välit alkaa lämmetä :)
Jatkoa odotellessa.


aurore

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 5 [6.6] ! ]
« Vastaus #54 : 07.06.2010 20:43:43 »
OMG !
Tää on ihana ficci (::::
Edward on nii ihana suojelusnekeli Bellaa kohtaa ja muutenki aww (;
Jatkoa piann  :-*
~a.

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 5 [6.6] ! ]
« Vastaus #55 : 08.06.2010 10:49:58 »
Tästä tulee nnyt todella lyhyt vastaus.

deltotus kiitos rakentavasta kommentista. kiva että jaksoit viilata pilkkua : )
Lööperiikka... siä se vaan aina jaksat kommentoida, kiitos :)
alba kiitos. Haha olen ollut vissiin vähän unessa kun olen kirjoittanut tätä.
aurore kiitos sinullekin ; )) jatkosta en uskalla taaskaan luvata mitään ;oo

-hannm
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 5 [6.6] ! ]
« Vastaus #56 : 14.06.2010 11:43:08 »
OHHO!!!!!! Oli tullu jatkoo annathan anteeksi...  :'(
Eddie is in lööv <3
jatka piaaan!

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 6 [15.6] ! ]
« Vastaus #57 : 15.06.2010 23:02:24 »
phoepeZ kiva että tulee välillä uusia lukijoitakin :) kiitos sinullekin.
Sarkku no tämän kerran annan anteeksi  ;)

Luku 6

Edward Pov

Ajoin kohti kotiani, joka sijaitsi Phoenixin hienostoalueella. Olin vienyt Bellan kotiin ja Reneé oli ottanut hänet hyvin vastaan. Tietenkin hän oli iloinen, että sai taas tyttönsä takaisin. Tapasin myös hänen isänsä Charlien, joka oli hyvin tunnettu Phoenixin poliisipäällikkönä.

"Päivää Päällikkö Swan. Minä olen Edward Cullen ja tulin tuomaan tyttärenne takaisin kotiin" sanoin ja kättelin häntä
"Hei Edward. Sano minua vain Charlieksi" Charlie vastasi ja hymyili hiukan surullista hymyä. Olin laittanut merkille, että Bellan vanhemmat käyttäytyivät hiukan oudosti, aivan kuin olisi sattunut jotain.

Bella kääntyi katsomaan minua suklaanruskeilla silmillään ja kiitti huolenpidostani.
Hymyilin ja sanoin, ettei ollut mitään kiittämistä. Olin auttanut häntä aivan vapaaehtoisesti.


Hätkähdin, kun kuulin auton tööttäävän takanani. Olin hidastanut vauhtini neljäänkymppiin, eikä punaisen Toyotan omistaja oikein pitänyt siitä. Naurahdin, kun näin kovaa vauhtia kaljuuntuvan miehen punaisen naaman autoni sivupeilistä, ja kiihdytin juuri ja juuri ylinopeuden rajalle.

Ajoin kuin sumussa taloni pihaan, mikä oli todella suuri ja hyvin hoidettu. Talossakaan ei ollut mitään valittamista: se oli suuri, ja tehty kivestä, sekä siinä oli kolme lisäsiipeä ja isot ikkunat. Isäni Carlisle oli lääkäri, sekä äitini Esme työskenteli sisustajana, joten he tienasivat hyvin.

Astuin sisälle taloon ja jätin kenkäni eteiseen lojumaan. Vilkaisin olohuoneeseen ja keittiöön, ei ketään.
Lähdin yläkertaan, ja kerkesin nousta pari askelmaa, kunnes kuulin ryminää yläkerrasta. Vilkaisin ylös, ja näin Emmettin kurkkivan nurkan takaa portaiden yläpäässä. Hän virnisteli suu korvissa niin, että koko hammarivistö välkehti.
Kävelin pari askelta ylös, pitäen yhä katseeni Emmettissä, joka perääntyi pari askelta.

"Mitä hemmettiä, Emmett?" kysyin ärtyneenä.

Nousin taas pari askelta, ja hän perääntyi.

"Äiti sanoo aina, ettei vieraita saa päästää sisälle taloon" hän vastasi omasta mielestään söpöllä äänellä.
"Täh?"

Nousin portaat ripeästi ylös, ja Emmett 'juoksi' Alicen huoneen ovelle paukuttaen sitä nyrkeillään huutaen:

"Aliceee! Päästä minut sisäään! Täällä on joku hullu hiippari, joka tietää minun nimeni! Emma pelkäääää!"

Siskoni avasi oven ärtyneenä ja säikähti, kun Em pujahti sisään paukauttaen oven kiinni niin, että hän jäi oven ulkopuolelle.
Huokaisten Alice käänsi katseensa minuun, ja hänen ilmeensä kirkastui, kun hän syöksyi halaamaan minua.

"Edward! Sinuakin sitten näkee nykyään kotona! Olet ollut joka päivä siellä sairaalalla, menetkö sinne takaisin?" hän kysyi pelokas ilme kasvoillaan.
"En taida mennä sinne enää vähään aikaan. Bel... se tyttö pääsi takaisin kotiin."

Äh. Melkein paljastin Bellan. En halunnut, että Alice saisi tietää, sillä siitä ei seuraisi mitään hyvää. Olin kerran mennyt möläyttämään entisen tyttöystäväni nimen hänelle, ja seuraavana päivänä Alice olikin jo järjestänyt hirveän kuulustelun koulussa. Tyttöystäväni ei ollut pitänyt Alicen hyökkääväisyydestä, joten hän jätti minut. Tiedän, minun kuuluisi vihata siskoani, mutten millään olisi pystynyt siihen.

"Minkä sanoit hänen nimekseen?" hän kysyi ja otti minua olkapäistäni kiinni.
"En sanonut yhtään mitään. Kuulet omiasi."
"Ihan varmasti sanoit! Se alkoi Beellä. Birgitta? Bertta? Bellariina? Bel-"
"Sinulle minä en sitä kerro" keskeytin. "Muistatko sen edellisen tapauksen? Sen, kun menit kuuluttamaan aamunavauksessa, että minulla oli tyttöystävä? Muistatko, että hän jätti minut seuraavana päivänä?"
"Niin ja muistatko senkin, miten hän petti sinua selkäsi takana?" hän kysyi 'viattomasti'. "Se tyttö oli kyllä oikea nirppanokka."

Menin aivan hiljaiseksi. En pitänyt siitä, kuinka Alice puhui hänestä.

"Anna anteeksi Edward" hän sanoi nostaen leukaani sormellaan, jotta saisi minut katsomaan häntä. "Tiedän, että tämä on arka asia sinulle, mutta sinun täytyy päästä hänestä yli. Hän ei ollut tarpeeksi hyvä sinulle."

Hymyilin haikeasti siskolleni ja nyökkäsin. Halusin vaihtaa aihetta.
Kuin tilauksesta Emmett tuli, ja kurkkasi ovenraosta. Luoja, toivon todellakin, ettei hän kuullut äskeistä keskusteluani Alicen kanssa.

"Onko hiippari surullinen?" hän kysyi ja räpsytteli silmiään. "Saako Emma halata hiipparia?"
Katsoin Emmettiä hiukan oudosti, ja hän kaappasi minut halaukseen.

"Emmett...en saa henkeä!" puhkuin, ja hän laski minut alas katsoen minua kummallisesti.
"Kuka on Emmett?"

Alice ei enää kestänyt tätä leikkiä joten hän läpsäytti tätä takaraivoon.

"Em, lopeta. Kukaan ei jaksa kuunnella tuollaista juuri nyt."

Minä nauroin ja Alice yhtyi siihen Emmettin katsoessa meitä happamana.

"Ikinä ei saa tehdä mitään hauskaa."

Bella Pov

Vihdoinkin minä pääsin takaisin kotiin. Olin odottanut tätä jo kauan, sillä en kestänyt sitä, kuinka Edward  aina jaksoi istua sänkyni reunalla ja katsella minua. Se oli ollut jotenkin kiusallista.

Edwardin lähdettyä menimme sisälle ja Charlie kantoi minut sekä kevyen matkalaukkuni huoneeseeni. Heittäydyin sängylleni, ja nuuhkaisin tyynyäni, joka tuoksui kodilta. Sain kylmiä väreitä, kun edes ajattelin kolmea viime viikkoa, jotka olin viettänyt ällöttävässä, steriloidussa sairaalassa.

Kurotin puisella työpöydälläni olevaa Humisevaa harjua kohti, ja päätin alkaa lukea sitä. Siitä oli tullut lempikirjani erään entisen äidinkielen opettajani johdosta.
Otin sängylläni mukavan asennon, ja uppouduin kirjaani.

***

Yhtäkkiä tunsin käden olkapäälläni, ja käännyin katsomaan isäni huvittuneisiin silmiin.

"Bells. Olisikohan aika syödä jotakin?"

Ai siis syödä vai? Ei minulla ollut ollenkaan nälkä.

"Eihän kotiintulostani ole edes kauan?" sanoin kuin kysyen, paljonko kello oli.

Charlie hekotteli, ja hänen silmäkulmiinsa ilmestyi naururypyt.
Katsoin häntä oudosti ja hän osoitti yöpöydälläni olevaa digitaalikelloa. Se näytti kymmentä yli kahdeksaa.

"Tuo kello on kai väärässä" sanoin ihmetellen.
"Ihan oikeassa se on. Annas, kun minä kannan sinut alakertaan."

Hän nosti minut käsivarsillensa, ja kantoi keittiöön. Istahdin pienikokoisen pöytämme ääreen katsomaan ikkunasta. Aurinko oli juuri laskemassa puiden taakse, ja ihailin taivasta, joka säteili violetin, punaisen ja keltaisen väreissä.

"Ömm...Mitä haluaisit syödä?"

Katsoin Charlieta, joka yritti epätoivoisesti etsiä minulle ruokaa jääkaapista.

"Ota mitä käteen sattuu" vastasin hajamielisesti. "Ei kuitenkaan mitään marjatorttua."

Charlie lämmitti lasagnea mikrossa, ja ojensi sen minulle. Mutustelin sitä hitaasti samalla, kun hän tarkkaili minua. Tunsin oloni hiukan vaivaantuneeksi.

"Olet laihtunut" Charlie paukautti.
"Mielestäni minä olen ihan samankokoinen kuin ennenkin."

"Ei, et ole.  Näen selvästi, kuinka kylkiluusi törröttävät paitasi läpi" hän murisi.
"Ei se ole minun vikani, sairaalassa anneta kovin paljoa ruokaa."

Hänen silmiensä katse pehmeni, ja hän istui pöydän ääreen minua vastapäätä.

"Haluan vain...että tuota..." hän mutisi ja minä kohotin toista kulmakarvaani.
"Ettet laihdu enää yhtään" hän sanoi itsevarmasti. "Olet nyt jo tuollainen tikku."
"En aikonutkaan laihtua" vastasin ja hymyilin hänelle. Aina huolehtimassa minusta.
"No hyvä" hän mutisi ja käveli ulos keittiöstä, kun huomasi äidin mulkoilevan häntä ovensuulla.

Nousin ylös ja nilkutin oikealla jalallani tiskipöydän ääreen ja aloin pestä astioita.

"Bella minä voin pestä ne, mene sinä lepäämään" äitini sanoi olkani yli. Jätin astiat altaaseen ja halasin häntä.

"Mikä on, Bella?" hän kysyi ihmetellen.
"Eroatteko te?" kysyin kaunistelematta, halusin saada tämän nopeasti pois alta.
"No isäsi ja minä...tuota...mitä olet kuullut?"
"Enpä paljon mitään muuta kuin sen, että isä petti sinua" sanoin pää painuksissa ja kyyneleet silmissä.

Hän etsi silmäni omilla silmillään ja pyyhkäisi kyyneleet pois, jotka olivat karanneet poskilleni.

"Kulta, sinä tiedät, ettei meillä ole mennyt isäsi kanssa kovin hyvin viimeaikoina" hän selitti surullisena. "Mielestäni tämä oli aivan odotettavissa."

Nyökkäsin ja yritin hymyillä. Ilmeeni taisi näyttää enemmänkin irvstykseltä.
Reneé huokaisi ja sanoi lopulta:

"Noniin, eiköhän mennä nukkumaan."
"Joo."

Nilkutin Charlien luokse, ja pyysin häntä kantamaan minut ylös. Hän katsoi huolestuneena punaisia, turvonneita silmiäni, mutta tajusi jättää asian sikseen, kun huomasi äidin merkitsevän katseen.

Hän kantoi minut ylös ja laski sängylleni. Huomasin hänen katseestaan, että hän oli todella pahoillaan tapahtuneesta.


Harmi vain, ettei tehtyä saa tekemättömäksi.


// kirjoitan tätä saadakseni kommenttia (:
« Viimeksi muokattu: 16.06.2010 00:35:14 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 6 [15.6] ! ]
« Vastaus #58 : 15.06.2010 23:27:35 »
Hahaa! Olin eka ja sainhan sut kirjottamaan tän luvun loppuun jo tänää :D
Vai että Emma  :D
Marjatorttua... Voisiko mitenkään liittyä twilightiin?
Jatka jo huomenna, pliis

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 6 [15.6] ! ]
« Vastaus #59 : 16.06.2010 01:13:35 »
Nyt luin kaikki luvut putkeen, mahtavaa :-) Ei tämä idea ole kliseinen, päinvastoin!

Muutaman virheen löysin ekoista kappaleista:
Lainaus
Luku 1

"Etkö muka tajua sinun vaikutusta minuun?", tuhahdin ja tajusin vasta parin sekunnin jälkeen, mitä olin juuri mennyt möläyttämään. Tunsin punan karkaavan poskilleni.

Jotenkin minusta tuntuu, ettei hän aio luovuttaa...
Ekassa kohtaa pitäisi olla vaikutustasi minuun tms ja tuon pilkun saa ottaa pois, kun edellä on kysymysmerkki. Ja sitten pitäisi olla tuntui, koska koko muu kappale on imperfektissä.

Lainaus
Luku 2

Otin eilen tehtyä kanakeittoa kulhoon ja laitoin sen lämpiämään mikroon.

Kesä oli minun lempi vuodenaikani.

Kun oli kulunut reilut kaksi tuntia, menin koneelle. Kirjauduin sisälle Facebookkiin jossa kävin ajankuluksi tekemässä turhia testejä, kuten ”Mikä väri olet?” tai ”Missä asut kymmenen vuoden päästä?”.
Tuossa ekassa saa lisätä sen sanan. Ja lempivuodenaikani tulee yhteen. Facebookiin kirjoitetaan yhdellä k:lla. Ja tuohon pitäisi mielestäni tulla pilkku.

Mutta tykkään ideasta & koko ficistä ihan mielettömästi! :-) Ja Emmett on ihana, kerrankin tommoinen :-D Voi, kun ne Bella ja Edward pian tapais taas ja vaikka alkais seurustelemaan, ahh! Sitä odotellessa :-D

Toivottavasti saat pian inspiksen kirjoittaa seuraavan luvun, haluan nimittäin lukea lisää tätä ja pian ! :-D
The first one is always the hardest one.