Kirjoittaja Aihe: Twiligth: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7! K-11  (Luettu 25832 kertaa)

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #80 : 28.06.2010 20:47:09 »
Lovely!
Pidin kovasti. Esme is best!
Jatkoa janoan.

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Broken life B/E+muut, [TAUKO] [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #81 : 04.07.2010 20:02:50 »
Bravooooooo!
Cullenit on niin cullenmaisia :D
Hyvää tekstiä jälleen!
Jatka kunhan pääset sieltä ihmisten ilmoille

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

nopparelli

  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Broken life B/E+muut, [TAUKO] [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #82 : 05.07.2010 19:14:31 »
Miks miks miks mä löysin tän vasta nyt??? :o
Tää on aivan ihana!
Uusi lukija ilmottautuu!!
Jatkoa pliiiiiiiiiiiiiiis  :-*

-nopparelli

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Broken life B/E+muut, [TAUKO] [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #83 : 05.07.2010 23:40:27 »
Ihanaaa! Saat uuden lukijan. Tää on aivan sairaan hyvä. Toivon tosi paljon että saisit inspiksen takasin pian. :)
Eli toivon jatkoa mahdollisimman pian ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [TAUKO] [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #84 : 16.07.2010 19:31:26 »
Lauranood kylläpä kyllä...uusikuuhan se ;) kiitos kommentistah.
enni kiitos huomautuksesta...korjasin sen. ja kiitos koko kommentista jälleen kerran aivan mahdottomasti.
iituska kiitos kommentista. kyllä tässä seuraavassa luvussa pitäisi ainakin tapahtua jotakin. (:
Lööperiikka   kiitoos (:
Sarkku ihmisten ilmoilla ollaan. toisin kuin sinä :/ kiitos.
nopparelli (: kiitos toodella kovasti.
Ginerva jes, uusi lukija. mutta asiasta rasiaan: ei minulla inspis ollut suinkaan kadoksissa (: olin vain matkoilla väliaikaisesti, ja nyt tulin kotiin pitkän tauon jälkeen. Jatkoa kirjoitan heti kun jaksan! (:

Toivottavasti lukijat ovat vieläkin tallella (: eli (vielä toisen kerran sanon) palasinkin matkoilta jo nyt. Jatkoa on tulossa jos sitä vieläkin kaipailette (:

-kiittäen hannm
« Viimeksi muokattu: 16.07.2010 21:01:31 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

En-nu

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #85 : 16.07.2010 19:40:36 »
Ai että kaipallaanko jatkoa!!MIE AINAKI!!! sun pakko laittaa jatkoa heti ku vooiiit  :D

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #86 : 16.07.2010 21:47:00 »

noääh. hyvä vaan jos kirjotat, hittoon nopeus (;
kiitos, luku oli aika ihana? en oikein tiedä, miten sitä kuvailis (:
jatkoa vaan : >>
kiitoksia ♥

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #87 : 18.07.2010 12:28:01 »
En-nu jatkoa tulee tässä näin, kiitos!
phoebeZ kiva juttu että luku oli aika ihana :D kiitos itsellesi  ♥

Tauolta ollaan palattu ja tässä tulee luku. Kirjotin sen aika kiireellä joten siellä saattaa olla taas miljoona virhettä, anteeksi jälleen.
Tarkoitus oli tehdä tästä semmonen überpitkä mutta sekin jäi sitten haaveeksi :(

Luku 10

Bella Pov

Esme väitteli Edwardin kanssa jostain, mutta minä en enää oikeastaan kuunnellut, vaan ihastelin sisustuksen virtaviivaisuutta. Kunpa minunkin äitini olisi sisustussuunnittelija.
Ajatellessani Reneétä suupieleni vääntyivät väkisinkin alas. Hän oli viime päivinä tullut joka ilta humalaisena kotiin, ja syyttänyt minua aamulla maassa makaavista särkyneistä tavaroista, joka hän oli ohimennen kaatanut.
Äkkiä jokin tarrasi minua vasemmasta käsivarresta, ja alkoi vetää minua kohti yläkertaan johtavia portaita.

"Alice, mitä sinä-"
"Mennään yläkertaan. Kyllä Edward löytää sinut ennemmin tai myöhemmin," hän sanoi ja virnisti hyppiessään sirosti portaita ylöspäin, kun minä kompuroin perässä.

Kävelimme yläkerran käytävällä kohti Edwardin huonetta. Yhtäkkiä Alice kuitenkin vetäisi minut mukaansa vasemmalle, ja kysyi minulta "järkyttyneenä":

"Etkai sinä nyt oikeasti luullut, että minä nukkuisin veljeni kanssa samassa huoneessa?"
Suljin oven perässäni kun astuin avaraan huoneeseen. Suoraan edessäni näkyi suuri ikkuna, jonka edessä oli pöytä, jolla lepäsi uutuuttaan kiiltävä läppäri. Siihen en uskaltaisi koskea, sillä rikkoisin sen kumminkin.
Vasemmalla oli jättikokoinen parisänky, jolle menin istumaan, ja katselin ympärilleni. Seinällä oli muutama Musen, Paramoren ja Billy Talentin juliste. Ja ainiin. Yksi jättikokoinen Orlando Bloom. Jasper ei varmaan pitänyt siitä.

Parisängyn jalkopäässä oli suuri ovi, joka oli apposen auki. Alice kurkisti oven takaa, ja väläytti häikisevän hymyn.

"Tule tänne Bella."

Nousin upottavan pehmeältä sängyltä, ja seurasin häntä huoneeseen - joka muuten sattui olemaan isompi kuin minun makuuhuoneeni-. Se oli täynnä hyllyjä, joilla lepäsi muodikkaita vaatteita. Suuni loksahti auki ja Alice katsoi minua tyytyväisenä reaktiostani.

"Niin onhan se hieno, vaikka itse sanonkin," hän mumisi ja siveli kädellään lähimpänä olevaa hyllyä . "Mutta jätetään hämmästelyt sikseen, nyt pidetään muotinäytös!" hän hihkaisi ja pomppi paikallaan.

En vastannut mitään järkytykseltäni, ja hänen ilmeensä muuttui oudoksi epävarmuuden ja kyllästyneisyyden sekoitukseksi

"Beeellaa! Älä viitsi pilata tätä iloa minulta," hän ruikutti ja risti kätensä rinnalleen myrtyneen näköisenä. "Minä vihdoinkin saan tilaisuuden olla kanssasi, etkä sinä suostu mihinkään!"

Katsoin Alicea yllättyneenä hänen marttyyrimaisesta asenteestaan.
Pian hän kuitenkin leppyi.

"Saisit tietenkin myös vaatteita omaksesi," hän maanitteli.
Pudistin päätäni nauraen.
"Suostun kyllä siihen, että pidetään muotinäytös, mutta vaatteita en suostu ottamaan vastaan," sanoin hiukan huvittuneena.

Vilkaisin Alicea ja huomasin hänen mittailevan katseellaan asukokonaisuuttani arvosteleavasti, toinen kulma koholla.

"Ei. Siitä asiasta ei keskustella," hän vastasi, ja kääntyi penkomaan vaatteita.
Huokaisin, ja palasin istumaan hänen sängylleen.

Kului minuutti.

Viisi minuuttia.

Noin kymmenen minuutin kuluttua hän tuli takaisin kantaen mahdottoman suurta vaatevuorta. Siinä oli vaatteita varmaan kaksi kertaa enemmän, kuin itse omistin.
Hän laski vaatteet sängylle, ja nosti kasasta punavalko- raidallisen löysän paidan, jossa oli puolipitkät hihat, sekä mustat minishortsit.

"Alice en minä voi...tarkoitan.. en käytä tuollaisia vaatteita," möläytin ja nolostuin suorasukaisesta selityksestäni.
Hän ei kuitenkaan ollut moksiskaan, vaan ojensi vaatteet minulle, ja käski mennä vaihtamaan ne vessaan.

Huokaisin, sieppasin vaatteet hänen kädestään ja löntystelin hänen suurikokoiseen vessaansa, joka olisi kuulunut kylpylään.

Yllätyin suuresti, kun vilkaisin itseäni peilistä. Vaatteet jopa sopivat minulle.
Aukaisin vessan oven ja Alice nosti katseensa lehdestä, jota oli juuri lukemassa, ja hymyili suu korvissa.

"Kävele eteenpäin," hän sanoi, ja minä tein työtä käskettyä. "Pyörähdä."
Pyörähdin ja pysähdyin metrin päähän hänestä.

"Minä niiin tiesin, että tuo asu sopisi sinulle, Bella," hän sanoi tyytyväisenä aikaansaannoksestaan. "Nyt kokeilet näitä," hän jatkoi, ja tyrkkäsi uuden asun käsiini.

Olin juuri menossa vessaan, kun Alicen ovi pamahti auki, ja sisään tuli kyllästyneen näköinen Edward.
"Alice, en tiedä, mitä olitte tekemässä, mutta minun pitää viedä Bella kotiin ennen kuin tulee pimeää," Edward sanoi.

Silloin tajusin, että pelastukseni oli tullut.

"Niin tietenkin," myöntäilin. "Äiti ei tykkäisi, jos minä myöhästyisin kotoa."
Alice mutristi huuliaan surullisen näköisenä, mutta ilme kirkastui, kun hän keksi jotakin.
"Annan teidän mennä, jos Bella pitää nuo vaatteet itsellään," hän sanoi. "SEKÄ pitää niitä koko loppupäivän päällään."

Huokaisin ja nappasin omat vaatteeni vessasta.
"Heippa, Alice," mumisin, kun lähdin huoneesta pois Edward perässäni.

Istuin pelkääjänpaikalla, kun Edward ajoi ilta- auringon valaisemalla tiellä. Ulkona ei näkynyt juuri ketään, se jotenkin rauhoitti minua.

"Bella," Edward aloitti, ja minä käänsin katseeni häntä kohti.
"Niin?"
"Piditkö perheestäni?"
Miksi hän sitä kysyi? Tietenkin minä pidin! Päätin kuitenkin hiukan kiusata häntä.

"Hmmmh," mumisin suu mutrussa.
"En oikein ole varma... kun ottaa huomioon," mutisin miettivän näköisenä, ja vilkaisin Edwardia, jolla oli kasvoillaan huolestunut ilme.
"Eli et, vai?" hän kysyi pelokkaana. Aivan oikein, pelokkaana.

Pyöräytin silmiäni, ja taputin hänen päälakeaan.
"Tyhmä. Tietenkin minä pidin," sanoin nauraen ja vedin käteni pois.
Hän vain pudisti päätään helpottuneena.

Ajoimme taloni pihaan, ja sanoimme hyvää yötä, ennen kuin suljin auton oven, ja Edward ajoi pois.
Tällä kertaa olohuoneessa paloi valo. A/N: Jos olisin ollut ilkeä, niin olisin jättänyt tähän kohtaan. Oliko Reneé jättänyt sen vahingossa päälle?

Kurkkasin olohuoneen ikkunasta, siellä ei näkynyt ketään.
Menin huokaisten ulko- ovelle ja avasin sen. Jätin kenkäni eteiseen, ja suljin oven perässäni.

RÄISK.

Ja niin oli äidin rakkain maljakko pirstaleina lattialla, mutta syypää en ollut minä.
Katsoin ylös hätääntyneenä, ja näin tumman hahmon portaiden yläpäässä. Hän oli heittänyt minua maljakolla?

"Näkeehän sinuakin vielä, Bella," tumma hahmo puhui.
Silmäni suurenivat. "Äiti?" kysyin pelokkaana.

Hän käveli portaita hitaasti alas liu'uttaen kättään kaiteella.

"Emmekös ole sopineet niin, että sinä tulet ihmisten ajoissa kotiin, kultaseni?" hän kysyi.
Nielaisin, ja kylmät väreet kulkivat pitkin selkääni. Äiti ei ollut koskaan käyttäytynyt näin.
"Reneé, mikä sinulla on?" änkytin peloissani. Järkeni toinen puolisko huusi, että minun täytyisi juosta, ja kovaa, mutta toinen puolisko oli auttamattoman utelias tietämään, mitä tästä tulisi seuraamaan.

Kun hän oli edessäni, hänen ilmeensä muuttui raivokkaaksi.
"Kysymykseen ei vastata kysymyksellä!" hän huusi, ja löi minua mahaan. Kaaduin oikean käteni päälle, ja siinä tuntui tykyttävää kipua. Se oli varmasti murtunut.
Nyyhkytin siinä itsekseni, kun hän löi minua kerran toisensa jälkeen.
Jouduin kuitenkin kokoamaan itseni puolustautuakseni.

Nousin pystyyn, ja hän katsoi minua silmät raivokkaina.

"Se, että erosit isästäni, ei tarkoita sitä että voisit ryypätä ja lyödä minua!" huusin vihdoin.
"SINÄ olet syypää tähän!" hän kuitenkin vastasi, ja kohotti kätensä lyodäkseen minua uudestaan, mutta minä väistin löynnin.
"Mitä MINÄ olen sinun mielestäsi tehnyt?!" huusin itku kurkussa.
 
Hän tuli luokseni, otti leuastani kiinni kädellään, ja katsoi minua silmiin vihaisena.
"Sinä olet aina sen Edwardin kanssa. Et välitä muusta maailmasta paskaakaan. Et välitä minusta," hän sanoi silmät viiruina ja kuiskasi pelottavasti viimeisen sanan.

Riuhtaisin itseni irti ja astuin kaksi askelta kohti portaikkoa. Hänen katseensa seurasi minun jokaista liikettäni.

"Sinä taidat olla aivan sokea," aloitin normaalilla, itkunsekaisella äänellä. "Minä tosiaan YRITIN auttaa sinua, mutta sinä vain makoilit siellä sängyssä! Tajuatko yhtään, miltä minusta tuntui nähdä sinut sellaisessa kunnossa?"

Hän vain nauroi.
Mutta se loppui kuin seinään.
Hän käänsi katseensa kasvoihini.

"Valehtelet," hän sihisi, ja ryntäsi minua kohti.
Vihdoin sain aivoni toimimaan, ja kompuroin portaita ylöspäin.

Saavuin yläkerran käytävälle, ja vilkaisin taakseni nähdäkseni, oliko minulla aikaa mennä huoneeseeni, ja lukittautua sinne koko loppu elämäkseni.
Hän oli kuitenkin tarpeeksi kaukana, joten ryntäsin huoneeseeni, lukitsin sen, ja liu'uin sitä vasten lattialle kyyryyn, kädet polvien ympärille.

En enää välittänyt hänen huudoistaan. En jaksanut.
Omatuntoni solvasi minua minkä kerkesi, olinko minä aiheuttanut tämän?
Olinko minä kauhea ihminen?
Olisiko tätä tapahtunut, jos minua ei olisi ollut?



//pari kommenttia paaaaljon kommentteja, kiitos!
« Viimeksi muokattu: 31.07.2010 15:55:19 kirjoittanut hannm »
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

En-nu

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #88 : 18.07.2010 12:41:13 »
Ihanaa uus luku Party!! luku oli loistava toi Alice on niin....Alice?!?Bella on hirvee ku se ajattelee että se on sen vika ku sen äiti lyö sitä mutta  sitten se menee Edwardin luo ja sitten kaikki on hyvin  :D

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Broken life B/E+muut, [luku 9 [26.6] ! ]
« Vastaus #89 : 18.07.2010 13:07:08 »
Ihanaa kun tuli uus luku. Mut mun mielestä Renee on ihan hirvee. Ja voisko saada kuvan niistä vaatteista mitkä Bella sai?
JATKOA ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #90 : 18.07.2010 21:53:55 »
Nyt kyllä täytyy sanoa, että tällä hetkellä en tykkää Reneéstä ollenkaan! Ei todellakaan ole Bellan syytä, että Reneé ja Charlie erosivat, ja mitä se kertoo vanhemmasta, että hän syyttää lastaan omista ongelmistaan? Lisäksi tällä hetkellä monessa ficissä Reneé on saanut sen huonon vanhemman roolin jollain tapaa, joten se edesauttaa sitä, etten todellakaan pidä hänestä tällä hetkellä.

Alice oli ihana, hei pitämässä muotinäytöstä ja pukemassa Bellaa uudelleen! Ehkä Alice vielä joskus saa toteutettua muotinäytöksensä? (:

Uskon toivon ja rukoilen, että seuraavan luvun alussa Bella soittaa Edwardille ja muuttaa niille asumaan, ettei sen tarvitse enää asua psyko-Reneén kanssa, varsinkaan, kun Renee löi Bellaa, monta kertaa!

Ja sitä pilkunviilausta (;
Lainaus
Kumpa minunkin äitini olisi sisustussuunnittelija.
kunpa

Lainaus
Katsoin Alicea yllättyneenä hänen marttyyrisesta asenteestaan.
marttyyrimaisesta
The first one is always the hardest one.

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #91 : 18.07.2010 22:07:01 »
En-nu alice on. :D kiitos. jatkosta ei ole vielä hajuakaan (?)
Ginerva kiitos (: ooh.. vai haluat sinä kuvan vaatteista.. öyyh katsotaan jos jostain löytyy :D
Enni ): harmi jos luku meni aivan pilalle reneén takia, mutta elämä on laiffii. (tässä tapauksessa fiktiota)
ei tainnut tämä luku olla mikään menestys, eikä seuraavakaan varmaan tule vielä olemaan. Traileriin kun menin kirjoittamaan että tässä on jatkuvaa kotiväkivaltaa. :/ mutta kyllä se eetukin sieltä jossain vaiheessa tulee!
kiitos jälleen kerran huomautuksista!
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

alba

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #92 : 18.07.2010 22:43:51 »
Voi räkä kun multa on jääny monta osaa lukematta :D
Tää on hyvä tarina, toivottavasti Bella/Eetvartti suhde alkaa pian kukoistaa..
Yks asia mua tässä tarinassa häiritsee; Emmett on vedetty ihan liian överiksi. Ei sen nyt ihan noin hullu tarvii olla.

Mutta, jatkoaa ♥

Prumrose

  • Vieras
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #93 : 19.07.2010 23:58:13 »
Ihanaa, nyt sitten tuli sitä kauan kaivattua jatkoa ? :D <3
Kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitos on ensimmäinen sana jonka pystyn kirjoittamaan.
argh, on sitten se toinen ja se on omistettu Réneelle.  >:(
Ja kolmatta eij tule, koska mykistit mut ;)
Eikun tuleepas ! :D
Jatkoa ? (=(== <3

~Prumrose


ps. Tuleehan iki-ihana Ed ja pelastaa Bellan ? Tuleehan, tuleehan ?? :)


Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #94 : 26.07.2010 22:33:43 »
Ei näin saa tehdä Rénee!
Sujuvaa tekstiä jälleen  ;)
Edi pelastappa Bella kauhealta hirviöltä pian!
Jatkappa ihmeessä!

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

sajusa

  • ***
  • Viestejä: 231
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #95 : 30.07.2010 21:10:02 »
Eeeiii!!! Äkkiä jatkoo kehiin! Rakentvaa ei löydy nyt tällä kertaa...


~sajusa :-*

anonym.

  • tattinson
  • ***
  • Viestejä: 136
  • used to be hannm
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #96 : 01.08.2010 22:48:34 »
PhoebeZ kiitos kommentista :)
Alba okei, rajoitan tuota Emmettin käytöstä :D kiitos kommentista!
Prumrose Reneé ei kyllä ole kovin ihanneäiti. :'s kiitos!
Sarkku kiitos kommentistasi.
sajusa eipä haittaa vaikkei rakentavaa löydykkään. kiidos.

Anteeksi, mut mulla ei ole käynyt mielessäkään, että jatkaisin tätä. Kesällä on semmosta pyöritystä joka päivä ettei illalla tahdo enää pysyä pystyssä kun tulee kotiin, ja sitten pitäisi vielä betata paria tarinaa. Niin ja kolmas syy on se että minulla taas ei satu olemaan hajuakaan miten tästä jatkaisin. :'s aika paskat selitykset, mutta niin se on. : (
Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni jonakin iltana ja käyttää koko päivän betailemisia sekä uutta lukua varten!

-hannm
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open

vompskatti

  • ***
  • Viestejä: 7
  • Nälkäpeli♥
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7!
« Vastaus #97 : 10.06.2011 10:21:10 »
Iiihana ficci, miksi en oo kommentoinu aiemmin??. Kuitenkin toi Emmet on niin paras ja saahan se Emmet nyt vähä mennä överiks:)
Tyhmä,tyhmä Renee, kuka pelastaa bellan?????
Jatkoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa toivon :)
~Vompskatti

Anskubits

  • ***
  • Viestejä: 258
  • Only the strongest people have fallen
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7! K-13
« Vastaus #98 : 16.06.2011 17:07:14 »
Ihanaa kun tuli uus luku. Mut mun mielestä Renee on ihan hirvee. Ja voisko saada kuvan niistä vaatteista mitkä Bella sai?
JATKOA ;)
Juurikin näin ! Mäkin haluisin nähdä kuvan niistä vaatteista, vaikka mulle tuli omakin ajatus niistä.
Joo koiranpentu vieny kaikki voimat melkein :D;D
Nomutta kuitenkin nopeesti jatkoa !

<3.Anskubits
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

s4rggu444

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Broken life B/E+muut, 10. luku 18.7! K-13
« Vastaus #99 : 25.06.2011 13:25:50 »
toivottavasti jatkaisit piakkoin :)
Aiemmin juoksin mä silmät kii, mut sit mä törmäsin enkeliin!