Kirjoittaja Aihe: Run Away 36. luku 10.09! [Kelmit, het, K-11]  (Luettu 56474 kertaa)

Peikonsukka

  • ***
  • Viestejä: 101
Vs: Run Away 33. luku 3.6!
« Vastaus #160 : 05.06.2008 19:54:26 »
Vihiidoinki kirjotit jatkoo...
Oli taaas mukava lukee. Keksit ihan mahtavia lukuja ja kirjotusvirheitäkään ei paljon ollu (taaskaan, nää mun toistelut joka luvussa alkaa varmaan jo kyllästyttää).
Jatkoa pian. Luen innokaana.

sirius musta

  • ***
  • Viestejä: 43
Vs: Run Away 33. luku 3.6!
« Vastaus #161 : 05.06.2008 23:19:33 »
Täää on vaaaan niin paras paras paras, kaikki hahmot on nii... inhimillisiä ja loistavia! mä olen sun orjas, sun hovimestaris ja jotain... alkaa mennä vähän  sairaaks, mut kuitenkin jatkoa odotan innolla, jumalattoman hyvää kesää! :D :D :D :D :D :D :D
Minne sinä muuten olet menossa?” Kalkaros yritti vaihtaa puheenaihetta.
”Tylypahkaan”, Lucius vinkkasi. ”You know…”
”Älä ota tikkaria”, Kalkaros sanoi happamasti.
”Kyllä sinä tiedät, ettei sieltä ulos ilman tikkaria selviä”, Lucius vastasi.

Natabogi

  • ***
  • Viestejä: 42
    • http://natabogi.vuodatus.net
Vs: Run Away 33. luku 3.6!
« Vastaus #162 : 22.06.2008 17:57:25 »
A/N: Ihanaa, tämä on saanut kommentteja! *hyppii onnessaan*

themarauders: Kiitos kommentistasi! :) Täytyisi kyllä alkaa petraamaan noiden kirjoitusvirheiden suhteen...
wiltzu: Kiitos kommentistasi, jatkoa seuraa alapuolella! :>
_jj_: Kiitos paljon! *punastunut* Ja kommentteihin ei ikinä kyllästy! :>
sirius musta: Kiitos paljon, hovimestarini :D


Luku 34
Totuus satuttaa



Vihdoinkin kotona. Pienen ilmiintymismatkan aikana Mischa ei ollut ehtinyt keksiä, kuinka aloittaisi keskustelun. Ehkä hänen pitäisi vain sanoa: "Äiti-kulta, tiedän että myit minut Grindewaldille" ja sen jälkeen katsoa mitä tapahtuu, mutta koska kyseessä oli kuitenkin ihminen, jota hän oli luullut seitsemäntoista vuotta äidikseen, hän ei halunnut olla tahditon. Varovaisuus oli nyt hyvästä. Sitä paitsi, ei ollut enää mitään takeita, että äiti ei satuttaisi häntä.
Mischaa alkoi itkettämään, mutta hän sai kuitenkin pidettyä kyyneleensä kurissa. Kuinka monen tytön pitäisi varoa sitä, että oma äiti satuttaa? Mischa toivoi, että voisi vaihtaa paikkoja jonkun muun kanssa, vaikka Lilyn, koska Lilyllä oli kuitenkin ihana perhe...
Mutta epätoivoinen ajattelu ei nyt auttanut hänen asemaansa mitenkään. Hänen pitäisi todella ryhdistäytyä.
"Mischa- kulta? Onko jokin vialla?" Soheila kysyi vakavana tyttäreltään heidän päästyä kodin eteiseen.
On, se että sinä kutsut minua kullaksesi vaikka tuskin tarkoitat sitä, Mischa ajatteli suruissaan ja katkerana. Nyt hänelle olisi mahdollisuus selvittää kaikki. Hänen ei tarvitsisi muuta kuin sanoa, että hän tietää kaiken Grindewaldista, Voldemortista ja siitä, mitä hänen oma äitinsä oli tehnyt....
"Ei minulla ole mitään hätää", Mischa sanoi hiljaa ja syöksyi vanhempiensa ohitse omaan huoneeseensa. Hän oli liian heikko. Hän oli epäonnistunut.


"Lily! Tule käymään alhaalla!" kuului huuto Evansien talossa.  Kaikki jalankulkijatkin varmasti kuulivat Lilyn äidin huudon, Lily ajatteli tuskissaan. Hän kuitenkin hyppäsi alas omalta sängyltään ja lähti kävelemään kohti heidän keittiötään.
Keittiössä hän näki äitinsä laittamassa kahvia tippumaan ja isänsä istumassa heidän pyöreän keittiöpöydän ääressä. Hänen isänsä nosti katseensa sanomalehdestään ja hymyili Lilylle, jonka ei ollut vaikeaa vastata isänsä hymyyn.
"Oliko sinulla jotain asiaa, äiti?" Lily kysyi samalla kun istuutui isänsä viereen.
"Ei minulla mitään tärkeää ole, mutta minä haluan kuulla kaiken, mitä sinulle on tapahtunut!" hänen äitinsä sanoi kiihtyneenä. "Sinä olet niin kauhean paljon pois kotoa sisäoppilaitoksesi takia... Nytkin teillä on vain viisi päivää lomaa!"
"Niin, mutta olisinkin jäänyt näin lyhyellä lomalla sinne, jos Jameskin olisi jäänyt", Lily mietti ääneen.
Hänen äitinsä tipautti kahvipannun lattialle. Rouva Evansin onneksi se oli kuitenkin muovia eikä rikkoutunut.
"Jamesin?" hänen äitinsä kysyi kummastuneena ja Lily punastui tahtomattaan.
"Niin, James Potterin. Hän on minun poikaystäväni. "
Hiljaisuus valtasi Evansien keittiön ja Lily ehti jo ajatella, että hänen vanhempansa eivät ikinä selviytyisi shokistaan, mutta sitten hänen äitinsä ryntäsi halaamaan häntä.
"Mikset sinä ole aikaisemmin kertonut? Tuohon on mahtavaa! Oletko sinä onnellinen hänen kanssaan?"
"Äiti, rauhoitu. Vedä syvään henkeä. Ja kyllä minä hänen kanssaan olen onnellinen, mutta emme me nyt ole heti menossa naimisiin..." Lily mumisi.
"Koska me saamme nähdä tämän Jamesin?" hänen isänsä kysyi. "Meidän täytyy tarkastaa, että hän kelpaa meidän tyttärellemme!"
"Niin juuri!" Lilyn äitikin vahvisti hellan ääreltä. "Mitä jos vaikka kutsuisit hänet joku päivä kahville?"
"Jos te kerran olette noin uteliaita Jamesin suhteen, niin mikäpä ettei", Lily sanoi hieman hymyillen ja nousi pöydästä. "Minä menen huoneeseeni siivoamaan!"
Lily loikki portaat ylös huoneeseensa kaksi rappua kerrallaan, niin iloinen hän oli. Hänen vanhempansa olivat olleet niin iloisia kuullessaan hänen seurustelevan ja jopa kutsuneet tämän kahville! Lilystä tuntui pitkästä aikaa siltä, ettei mikään voisi mennä vikaan.


"... sitten meillä oli pihassa kauheasti niitä järkyttäviä maahisia, voitteko te kuvitella, mikä työ niiden kitkemisessä oli?"
Sirius virnisti vieressä istuvalle Jamesille ja yritti pitää naamaansa peruslukemilla, vaikka se olikin hyvin vaikeaa. Joka ainut kerta, kun he tulivat Jamesin kanssa lomalla kotiin, rouva Potter oli äärimmäisen energinen ja otti huolekseen, ettei hänen kasvateiltaan jäisi kuulematta pienintäkään tapahtumaa vuodesta.
"Äiti", James sanoi tuskainen ilme kasvoillaan. "Voisitko sinä mitenkään rauhoittua ja tulla ehkä istumaan tähän meidän seuraksemme ja kuuntelemaan, mitä meille on tapahtunut vuoden kuluessa?"
Rouva Potter huokaisi ja siirsi ruskeat etuhiuksensa pois silmiltään. Lyhyeksi, melko nuorekkaiksi leikatut hiukset korostivat rouva Potterin klassista kauneutta ja ellei Sirius olisi tiennyt paremmin, hän olisi luullut Jamesin äidin olevan vielä kolmekymppinen. Ruskeat silmät (hieman vaaleammat kuin Jamesilla) tuikkivat iloisesti otsahiusten takaa.
"Hyvä on, minä rauhoitun, kun noin kauniisti pyydät. Mitä uusia kepposia te olette tänä vuonna tehneet?" rouva Potter sanoi ja istuutui tumman puupöydän ääreen ja komensi taikasauvallaan kahvipannun kaatamaan hänelle mukiin sitä samaa litkua mitä Siriuksella ja Jamesilla oli.
Pottereiden keittiö oli melko vanhanaikainen muihin huoneisiin verrattuna, mutta silti se oli Siriuksen ja Jamesin lempipaikka talossa, heti heidän omien huoneiden jälkeen. Kaikki muut huoneet oli järjestelty modernisti ja niin siististi, että James pelkäsi hengittää niissä huoneissa. Keittiö oli aivan vastakohta niistä huoneista. Tumma linja jatkui keittiökaapeissa ja erilaiset padat roikkuivat sikin sokin seinillä. Huone oli sekainen ja siksi niin kotoisa. Potterit yleensä kokoontuivatkin pyöreän, tumman keittiöpöydän äärelle kertomaan kuulumisiaan, kuten nytkin.
"Emme oikeastaan ole tehnyt paljoa kepposia", Sirius sanoi hämmästellen. "Mitä nyt muutimme Luihuisten oleskeluhuoneen pinkiksi..."
Rouva Potter huokaisi syvään. "Jäittekö te kiinni siitä?"
"Tyhminäkö sinä meitä pidät?" James tuhahti. "Ja Sirius on oikeassa. Emme ole ehtineet tekemään kauheasti kepposia. Meillä on ollut muuta... tekemistä", James sanoi välttelevästi.
Rouva Potterin silmät levisivät hämmästyksestä. " Muuta tekemistä? Teillä kahdella? Muuta kuin opettajien kiusaaminen?"
"Kyllä vain", Sirius virnisti ja naurahti Jamesille, joka vältteli tahallaan Siriuksen nauravaa katsetta. "Sinun poikasi tässä on ollut kaiken vapaa-aikansa tyttöystävänsä kanssa!"
"Tyttöyst - kenen kanssa?" rouva Potter kysyi vielä enemmän hämmästyneenä.
"Tyttöystäväni", James sanoi. "Lily Evansin."
Rouva Potterin suu loksahti auki. "Se tyttö, johon olet ollut ihastunut jo ikuisuuden?"
"Sama henkilö."
"Mahtavaa, James!" rouva Potter iloitsi. "Olet siis lopultakin saavuttanut jotain, mitä olet pitkään halunnut.. "
"Muuten, Sirius", James sanoi ilkikurisesti, haluten kostaa Siriukselle. "Miten sinulla ja Mischalla menee juuri nyt?"
"Ihan hyvin, kiitos kysymästä", Sirius vastasi diplomaattisesti.
"Mitä ihmettä?" rouva Potter hämmästeli. "SINÄKIN?"
"Minäkin", Sirius virnisteli. "Tyttö nimeltä Mischa Heyes sai minut luopumaan poikamiespäivistäni, valitettavasti."
"Jos Mischa kuulisi tuon, sinä et enää hengittäisi", James huomautti.
"Tiedän", Sirius sanoi hilpeästi. "Ei ainakaan ole tylsää, kun saa koko ajan pelätä kuolevansa!"
"Te olette jo noin isoja poikia", rouva Potter sanoi kyyneleet silmissään ja syöksyi halaamaan poikia. "En olisi ikinä uskonut että Siriuskin sitoutuisi.. Kaikkea sitä kuuleekin..."
Sirius katsoi Jamesia hämmästyneesti rouva Potterin selän takana ja James purskahti nauruun.


"Mischa! Tule syömään, olen laittanut sinun lempiruokaasi!"
Äidin sanat kuulostivat jotenkin lepytteleviltä, Mischa huomasi ja nousi seisomaan huoneessaan olevalta nojatuolilta. Äiti tietää, että minulla on jotain hätänä ja siksi tehnyt lempiruokaanikin, Mischa mietti ja oli jo kehumassa mielessään, kuinka ihana äiti hänellä oli, kunnes muisti, miksi alunperin oli suuttunutkin äidilleen. Eikä sitä korvattaisi lempiruualla.
Mischa lähti hitaasti mutta varmasti laskeutumaan portaita alas, matkaten kohti keittiötä. Nyt, tämä oli hänen ainoa kunnon tilaisuutensa sanoa äidilleen, kaikki mitä tämä ansaitsikin.
Mischa istuutui ruokapöytään, isäänsä vastapäätä. Keith hymyili nuorimmalle lapselleen ja huomasi tämän hymyilemän hieman väkinäisesti takaisin, mutta ei silti kysynyt, mikä tätä vaivasi. Tuon ikäisillä tytöillä nyt oli ongelmia aina, Mischan isä ajatteli ja syventyi uudelleen sanomalehteensä, joka oli siististi taitettuna posliinilautasen vierellä.
"Onko jokin huonosti, Mischa?" Mischan äiti Soheila kysyi myötätuntoisena ja nousi pöydästä noutaakseen uunista lihamurekkeen.
Mischa katseli hiljaisena äitinsä menoa. Juuri kun Soheila oli saanut patakintaat käteensä ja nostettua tarjottimen, jolla mureke oli, ulos uunista, Mischa sai kerättyä rohkeutensa.
"En olisi ikinä uskonut, että voit myydä minut Grindewaldille."
RÄKS. Tarjotin hajosi pienen pieniin palasiin ja mureke lensi pitkin lattiaa. Soheila ei kääntynyt katsomaan tytärtään vaan oli selkäpäin tähän.
"Mitä... Mistä ihmeestä sinä puhut, Mischa-kulta?"
"Älä siinä yhtään kutsu minua hellyttelynimillä!" Mischa sanoi halveksuvasti. Hitto, hän vihasi sillä hetkellä äitiään, mutta ei silti voinut estää silmiensä kastumista.
"Sinä olet nyt käsittänyt jotain väärin, olethan kuitenkin tyttäreni, millainen äiti sellaista tekisi tyttärelleen..."
"Niinpä, ÄITI, millainen silloin on?" Mischa huudahti ja nousi pöydästä. Keith katsoi lasittunein silmin meneillä olevaa riitaa.
"Eli se on totta?" Mischa jatkoi välittämättä siitä, että hänen äitinsä oli purskahtanut itkuun ensimmäistä kertaa hänen silmiensä edessä. "Myit minut Grindewaldille? Ja sitten uudelleen Voldemortille?"
"Älä sano sitä nimeä", Soheila mutisi ja pyyhi kyyneleitään.
"JA MITÄ IHMEEN VÄLIÄ SILLÄ SITTEN ON?" Mischa huusi niin lujaa kuin pystyi. Hän yritti kaikin mahdollisin tavoin satuttaa äitiään, laittamaan tämän kärsimään niin paljon kuin Mischakin oli kärsinyt...
"Sinä olet säälittävä, saanut minut tuntemaan, että olen oikeasti tyttäresi..." Mischa sihisi. "Mutta olet kuitenkin koko ajan tiennyt, että minusta pitäisi tulla kuolonsyöjä!"
"Sinä oletkin ollut tyttäreni!" Soheila huusi takaisin. "Enkö minä ole aina kohdellut sinua hyvin? Auttanut ongelmissa, ollut sinun makutuomarinasi aina kun olet sitä pyytänyt?"
"Tässä ei ole kyse siitä!" Mischa kiljui ja pyyhi kyyneleitään. "Olet ehkä biologisesti äitini, mutta tästä hetkestä lähtien et ole sitä enää henkisesti!"
"Millä oikeudella sinä menet sanomaan tuollaista? Enkö ole aina yrittänyt tehdä kaikkeni sinun eteesi? Uhrautunut, kun olen katsonut sen olevan sinulle hyväksi? Mikset sinä kerrankin, kerrankin, voisi uhrautua minun puolestani, Mischa, menemällä kuolonsyöjäksi ja puolustaa meidän sukumme kunniaa?" Soheila huusi tyttärelleen joka katsoi järkyttyneenä äitiään.
"Uhrautuisin, sinun puolestasi?" Mischa kuiskasi. "Menemällä kuolonsyöjäksi?"
Soheila nyökkäsi. Mischa tarttui ruokapöydällä olleeseen juomamukiin ja yritti heittää tällä äitiään, mutta hänen kätensä pysähtyi kesken liikeradan. Hän katsoi katkerana isäänsä, joka oli noussut ruokapöydästä ja piti taikasauvaansa koholla.
"Sinä et satuta ketään perheenjäsentäsi, Mischa", Keith sanoi kylmänrauhallisella äänellä.
"Minulla ei ole enää perheenjäseniä", Mischa kuiskasi hiljaa ja juoksi omaan huoneeseensa, keräsi tavaransa ja lähti. Eikä katsonut kertaakaan taaksensa, kun juoksi pitkin entisen kotinsa pihatietä.


"Minä olen niin pahoillani, olin niin tyhmä nuoruudessani", Stephanien äiti itki katkerasti käsiinsä.
Stephanie ja hänen vanhempansa istuivat kotinsa olohuoneessa Stephanien pyynnöstä.  Stephanie oli kertonut kaiken mitä tiesi vanhemmilleen Grindewaldista ja siitä, että tiesi olevansa myyty.
"Minä en halunnut sinulle mitään pahaa, sinun on pakko uskoa minua", Stephanie äiti mutisi tukahduttavan surullisella äänensävyllä. "Minä rakastan sinua, Stephanie, sinä olet ainut lapseni..."
Stephanie itki hiljaisia kyyneleitä ja hänen sydämensä uskoi äitiä.
"Minä en ajatellut mitään, kun Soheila kertoi lapsien myymisestä, olin juuri kärsinyt masennuksesta ja kaipasin todella rahaa, koska minä ja isäsi olimme eronneet..."
Stephanie vilkaisi isäänsä, joka heidän tavoin myös itki. Stephanie ei ollut ikinä nähnyt isänsä itkevän, joten tämä uusi näky sai hänet vielä surullisemmaksi.
"Minä teen kaikkeni, ettet joudu kuolonsyöjäksi, Stephanie", hänen äitinsä sanoi ja katsoi tytärtään silmiin. "Haluan, että sinä uskot sen."
Stephanie mietti alle sekunnin seuraavia sanojaan.
"Voi olla, että kadun tätä myöhemmin, mutta haluan uskoa sinua. Mutta olisit voinut kertoa minulle aiemmin! Tiedätkö, kuinka kauheaa se oli kuulla muuta kautta?" Stephanien oli pakko syytellä.
"Minä uskon, Stephanie, minä uskon kuinka kauheaa se on ollut", Stephanien äiti sanoi ja  kaappasi lapsensa tukahduttavan tiukkaan syleilyyn. "Voi, kunpa tietäisin kuinka korvata tämän kaiken sinulle.."
Stephanie itki äitinsä syleilyssä, mutta ei pelkästä surusta, vaan siitä, että sai silti pitää perheensä, vaikkakin ei enää luottanut vanhempiinsa täysin. Mutta ainakin he olivat todella pahoillaan, ja se oli ainut tärkeä asia  Stephanielle sillä hetkellä. Hän ei voinut kuin toivoa, että Mischallakin sujui yhtä hyvin.



Remus huokaisi turhautuneena ja yliviivasi uuden turhan lauseen muodonmuutosten aineestaan ja yritti järjestää kielenpäällään olevia sanoja järkeväksi lauseeksi.
"Animaageja pidetään kovasti silmällä sen takia, että...." Remus mutisi ääneen ja hiljeni. Miksi ihmeessä hän ei osannut edes näin helppoa ainetta? S.U.P.E.R- kokeet olivat hyvin lähellä ja hän ei osannut edes muodonmuutosainettaan kirjoittaa! Mitä ihmettä hänelle oli tapahtunut?
Remus huokaisi uudelleen. Kyllähän hän tiesi, mikä häntä vaivasi. Hänen päätään sekoittivat kaksi tyttöä, Stephanie ja Sabrina. Kaksi niin erilaista, mutta niin tärkeää ihmistä. Ja hän ei tiennyt kummasta piti enemmän. 
Remus luovutti aineensa suhteen ja päätti, että selvittäisi ensin mielensä ennen kuin yrittäisi uudelleen kirjoittaa mitään. Päättäen käyttää vanhaa menetelmää hän alkoi miettimään päässään molempien tyttöjen huonoja ja hyviä puolia.
Sabrina oli upea ihminen, kaunis, kiltti ja urheilullinen, ja vieläpä hyvä koulussa. Hän oli Korpinkynnen huispauskapteeni ja osasi olla todella positiivinen ihminen, kun taas Stephanie oli ailahteleva persoona, veti puoleensa ongelmia sekä osasi olla töykeä ja riitaisa halutessaan.
Remus naurahti mielelleen. Listan puolesta hän tiesi, kumman hänen pitäisi valita, mutta miksi hänen sydämensä puhui toista?


James käveli pitkin katua ja virnisteli itsekseen. Hän katseli pieniä omakotitaloja, jotka muistuttivat kuitenkin rivitaloja, ja ihmetteli, miten jokaisella asukkaalla oli niin siistit pihat. Täydellisen vihreät nurmikot sekä upean näköiset kukat... Luoja, miten kukaan voi pitää pihaansa noin virheettömän näköisenä?
Jamesin virnistys vain leveni, kun hän huomasi eräästä talosta juoksevan tytön. Tyttö oli niin tutun näköinen punaisine pitkine hiuksineen sekä siroine vartaloineen...
"Hei", Lily sanoi Jamesille hengästyneenä ja antoi nopean suukon poikaystävänsä suulle. "Ehditkö jo kyllästymään odotteluun?"
James vain hymyili onnellisen näköisenä. "Mitä vielä, ilmiinnyin vasta hetki sitten. Ja ihmettelin itsekseni, miten kukaan voi pitää pihojaan noin siistin näköisinä?"
Lily pyöräytti vihreitä silmiään. "Minä en jaksa tätä pihapiirin touhotusta pihoistaan! Kaikki kilpailevat keskenään, kellä on täydellisin piha ja nurmikoita kastellaan joka viikko ainakin kolme kertaa ja..."
"Hyvä on, ymmärsin", James nauroi ja halasi nopeasti tyttöystäväänsä. "Sinä et siis jaksa pitää puutarhaa yllä tulevassa yhteisessä kodissamme?"
"Missä yhteisessä kodissa?" Lily kysyi nyrpeästi ja sai Jamesin vain nauramaan enemmän. "Mennäänkö jo sisälle? Äiti on ihan tulisilla hiilillä sinun tapaamisesi takia, joten päästetään hänet nyt jännityksestä."
"Mennään vain", James sanoi ja hänen hymynsä hyytyi hieman.
Lily virnisti ilkikurisesti. "James, et kai sinä jännitä minun perheeni tapaamista?"
James tuhahti. "Totta kai minä jännitän! Olen odottanut tätä niin kauan!"
Lily punehtui ja tarttui Jamesia kädestä ja johdatteli tämän kotiinsa.


Jamesin pelko oli ihan turhaa, sillä hänelle tehtiin heti selväksi, että hän oli jo perheenjäsen Evansien kotona. Lilyn herttainen äiti (James ei enää ihmetellyt, mistä Lily oli perinyt herttaisen, mutta äkkipikaisen luonteensa) tuputti hänelle erilaisia leivoksia, kakkuja ja piirakoita.
"Äiti, anna hänen hengittää!" Lily kiivastui yhdessä välissä, mutta James vain nauroi.
Kahvittelun jälkeen Lily vei hänet huoneeseensa.
"Mitä sinä pidät?" Lily kysyi hieman ujosti.
"Mistä?" James kiusasi tahallaan. "Huoneestasi, perheestäsi vai sinusta?"
"Idiootti, minä tarkoitin vanhempieni"; Lily sanoi hieman hymyillen.
"Lily, sinun perheesi on mahtava", James vakuutteli ja tarttui Lilyä kädestä kaataen tämän tytön omalle sängylle. "Tiedän ainakin, keltä olet perinyt luonteesi."
Lily vain hymähti Jamesin alla ja veti tämän suudelmaan.


Lopulta koitti se hetki, kun Jamesin oli pakko lähteä kotiinsa pakkamaan. Lily oli jo melkein unohtanut, että heidän pitäisi palata Tylypahkaan seuraavana päivänä eikä hänkään ollut vielä pakannut. Se oli Lilylle uutta, sillä yleensä hän oli pakannut jo monta päivää aiemmin, mutta nyt loma oli kulunut S.U.P.E.R- kokeisiin lukien ja Jamesin ajattelemiseen.
Hyvästeltyään Jamesin Lily meni takaisin omaan huoneeseensa ja ajatteli aloittaa pakkaamisen, kun hänen yllätyksekseen ovikello soi. Lily nauroi ääneen ja juoksi eteiseen ennen vanhempiaan.
"Minä avaan, James on vain luultavasti unohtanut jotain!" tyttö huikkasi vanhemmilleen ja avasi oven. Näky pyyhki kaikki ajatukset hänen mielestään.
Oven takana seisoi Mischa, jolla oli kaikki matkatavarat mukanaan. Mustahiuksinen tyttö hymyili surullisesti ja katsoi Lilyä silmiin. Lily havaitsi Mischan silmien olevan punaiset, luultavasti itkusta.
"Hei Lily, voinko tulla teille täksi yöksi?"

***

A/N2: Minun on vielä aivan pakko kerjätä kommentteja, niin kuin joka kerta. Jännittää vähän, onnistuiko tämä luku teidän mielestä, sillä sitä oli todella vaikea kirjoittaa... No, syteen tai saveen!
« Viimeksi muokattu: 22.06.2008 22:36:23 kirjoittanut Natabogi »
I'm gonna run away and never say
goodbye

Lansu

  • Hihhulikyylä
  • ***
  • Viestejä: 51
    • Lupterikorvat
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #163 : 22.06.2008 19:17:00 »
Oi, onnistui ehdottomasti. Kiva, että Mischa sai asiansa sanotuksi ja häippäs kaikenkunniaksi talosta (:. Toisaalta aika surullista, mutta.. elämä on, vai mitä? Stephanie taas.. no se oli ilmiselvä Step, eikä mitään Mischamaista draamaa. :D
Pidän tuosta sinun letkeästä tavasta kirjoittaa, enkä paljon virheisiinkään törmännyt.

Eniveis, jatkoa 8D

Peikonsukka

  • ***
  • Viestejä: 101
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #164 : 22.06.2008 21:27:21 »
so sad... :'( Kuvittelin Mischan ja Stephanien vanhempien ottevan asiat vähän eri tavoin. Siis toisin päin; Mischan vanhemmat olis kauheen pahoillaan ja koittais lohdutella ja sit Stephanien vanhemmat olis silleen What ever. Olin väärässä :-[. Nyt jännittää miten Mischan käy :o.
 
Lilyn ja Jamesin vanhemmat otti lastensa yhessä olon ihanasti.
Lainaus
"Mahtavaa, James!" rouva Potter iloitsi. "Olet siis lopultakin saavuttanut jotain, mitä olet pitkään halunnut.. "
<-  Toi oli mahtava... Tuli semmonen olo ettei James saavuttais koskaan mitään loppuun asti ja nyt sen äiti sit kuvitteli sen luovuttavan tässäki asiassa :).

Lainaus
"Sinä olet niin kauhean paljon pois kotoa sisäoppilaitoksesi takia...
Toi oli kans mukava kohta , ku Lilyn äiti puhu niin jästimaisesti; sisäoppilaitos ja mitä vielä, Tylypahkahan se on ;D.

Ja virheitä vielä loppuun...
Lainaus
Hän kuitenkin hyppäsi alas omalta sängyltään ja lähti kävelemään kohti heidän keittiötä.
Tos ois ollu ehk parempi kirjottaa kohti heidän keittiötään.
Lainaus
Joka ainut kerta, kun he tulivat Jamesin kanssa loalla kotiin,
ja tässä tarkoitit varmaan kirjoittaa lomalla

Kirjotahhan sitä jatkoa nopiasti, tai repeän liitoksistani.
jj lukeeee mieeleellääään...

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #165 : 23.06.2008 14:40:58 »
Onnistuit ainakin mun mielestä :)
Aika ilkeetä, kun Mischan vanhemmat suorastaan pakotti sen liittymään kuolonsyöjiin..:o

Hyvä kun Lilyn vanhemmat tykkäsi Jamesista <3 Oisin minäkin tykännyt ;>

En jaksanut taaskaan huomata kirjoitusvirheitä, tuskin niitä edes oli :D

Jatkoa? :) Ootan sitä jo!

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

wiltzu

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #166 : 23.06.2008 19:09:33 »
Hyvin kyllä onnistui :)
Nauratti ja melkein itketti
Pian taas sitä jatkoa :P
Käsillä oleva sekunti on loppujen lopuksi ainoa omaisuus, joka meillä on

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #167 : 24.06.2008 21:42:33 »
Minusta tämä luku oli todella onnistunut (:

Pidin kovasti siitä kun Mischa huusi vanhemmilleen ja lähti lätkimään kotoaan (:
Aivan mahtava kohta (:

Ööm.. Olen pahoillani mutta muut kommentit ovat kesälomalla (:

Cir*Katwi Kiittää ja Kumartaa
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Ceatrix

  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #168 : 26.06.2008 19:08:28 »
Täytyy khyl sanoo, että melkein toivoin sen Mischan lähtevän Siriuksen luokse. Mutta käyhän näinkin.

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #169 : 10.07.2008 23:47:47 »
ihana toi loppu missä james oli lilyn luona ja luku oli muutenkin hyvä (:
jatkoa odottelen =))


~nuuhku

justiinsa (:

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #170 : 18.07.2008 16:20:35 »
Tietääkö Natabogi, milloin tulee jatkoa? =)

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

wiltzu

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #171 : 23.07.2008 22:52:08 »
Koskas jatkoa tulloopi? En malta odottaa enää :D
Käsillä oleva sekunti on loppujen lopuksi ainoa omaisuus, joka meillä on

Natabogi

  • ***
  • Viestejä: 42
    • http://natabogi.vuodatus.net
Vs: Run Away 34. luku 22.6!
« Vastaus #172 : 24.07.2008 11:49:17 »
Hyvää huomenta kaikille! Minäkin olen viimeinkin herännyt horroksesta ja lisäilen (jälleen kerran) myöhässä jatkoa ja sekin on vielä tavallaan väliosa. Seuraava luku tulee nopeammin, lupaan sen.

Lansu: Kiitos kommentistasi! <3 Elämä on kyllä välillä surullista, täytyy myöntää. Mutta onneksi Kelmeille koittaa pian aurinkoisempaa! ;>
_jj_: Kiitos kommentistasi! <3 Korjasin virheet tuonne tekstiin, kiitos myös niiden kertomisesta! :)
themarauders: Kiitos kommentistasi! <3 Minäkin kyllä tykkäisin Jamesista vävynä :D
wiltzu: Kiitos kommentistasi! <3
Cirilla: Kiitos kommentistasi! <3
Ceatrix: Kiitos kommentistasi! <3
nuuhku: Kiitos kommentistasi! <3



Luku 35
Viimeisen kerran Tylypahkaan



Lily huokaisi syvään onnesta. Tervetuliaisateria Tylypahkassa oli jälleen omaa luokkaansa, kotitontut olivat epäilemättä tehneet hirveän työn ateriaa tehdessään. Ruoka oli mahtavaa.
Kunpa kaikki olisi ollut yhtä mahtavaa, Lily huomasi ajattelevansa surullisesti. Ihmiset hänen ympärillään olivat hiljaisia eikä heillä ollut mitään aihetta juhlaan.
Siitä oli nyt melkein päivä, kun Mischa oli ilmestynyt hänen kotiovensa taakse. He olivat jutelleet läpi yön, lähinnä Mischan niin sanotuista vanhemmista. Mischa oli itkenyt, Lily oli lohduttanut niin hyvin kuin oli osannut. Seuraavana aamuna Lilyn isä oli heittänyt heidät King's Crossin asemalle ja sieltä he olivat matkustaneet muiden mukana Tylypahkaan, viimeistä kertaa. Sirius, James, Peter, Remus ja Stephanie olivat varanneet jo yhden vaunuosaston heille kun Lily ja Mischa olivat saapuneet paikalle.
Matka ei ollut kauhean iloinen, syystäkin. Mischa ja Stephanie olivat kertoneet avoimesti mitä heidän kotonaan oli tapahtunut ja kaikki olivat helpottuneita Stephanien puolesta, jopa Mischa yritti urheasti näyttää siltä, että oli onnellinen lapsuuden ystävänsä puolesta, mutta Lily oli varma, että kuorensa alla Mischa oli katkera siitä, että Stephanie sai pitää vanhempansa, Mischa ei. Tai ainakin Lily olisi ollut katkera.
Mutta Lily ei ollut ainoa henkilö, joka oli huolissaan Mischasta. Sirius oli ollut koko matkan hiljaa ja tyytynyt silittelemään tyttöystävänsä hiuksia, mutta James oli kuiskannut Lilyn korvaan, että pinnan alla kuohui ja pahasti. James oli varma, että heidän mennessään tänä iltana makuusaliin, Sirius hajottaisi paikkoja vain sen takia, että oli Mischan puolesta vihainen ja turhautunut ettei voinut auttaa tätä.
"Niin se ennenkin on mennyt", James vastasi, kun Lily oli kysynyt, miten tämä tiesi, mitä Sirius tekisi. "Jos Sirius on vihaisella tuulella, esineet saavat maksaa siitä. Oikeastaan se on ihan hyvä tapa hänelle purkaa tunteitaan, tai siis mieluummin minä katselen hänen tuhoavan esineitä kuin ihmishenkiä, jos ymmärrät mitä tarkoitan."
Lily oli vain hymyillyt vastaukseksi.
Nyt Lilyn ystävät vain kauhoivat hiljaisina ruokaa suuhunsa. Hiljaisuus oli vanginnut heidät eikä kukaan päässyt irtautumaan sen kahleista. Lilykin tyytyi siihen eikä edes yrittänyt rikkoa sitä.
Lopulta hiljaisuus murtui, kiitos Mischan, joka heitti voimakkaasti haarukkansa lautasta vasten.
"Tämän ei kuulu mennä näin!" tyttö sanoi vihaisesti ja katsoi ystäviään vihaisesti mulkoillen. "Tajuatteko te, että meillä on vain vähän yli kuukausi aikaa tätä koulua? Ja miten me sen kulutamme, olemalla hiljaa ja tekemällä kuten McGarmiwa käskee?"
"Me ajattelimme, että sinä tarvitsisit aikaa ja hiljaisuutta hyväksyä asiat.." Remus sanoi kummastuneena Mischan yhtäkkiselle purkaukselle.
"Jos olisin tarvinnut, olisin kyllä sanonut niin", Mischa sanoi kylmästi. "Mutta jos olemme vain hiljaa ja kiltisti, en ikinä saa muuta ajateltavaa!"
"Mitä sinulla on mielessä?" Sirius kysyi hämmästyneen kuuloisena.
"Miten olisi pieni kepponen Ruikulille?" Mischa kysyi silmät kiiltäen. Lily ja Stephanie huokaisivat syvään nähdessään Jamesin ja Siriuksen silmiin syttyvän kiillon, joka kieli innostuksesta.
"Mitä sinulla on mielessäsi, Mimi?" Sirius sanoi ja muut naurahtivat lempinimelle.
"Kutsu minua vielä kerran Mimiksi, niin et kuule sitä ikinä!"
"Hyvä on, hyvä on", Sirius luovutti ja kuunteli tarkkaan Mischan selostusta.



Mischan lopetettua James ja Sirius olivat hetken aivan hiljaa, kunnes he hihkaisivat tytön idean olevan nerokas.
"Kuutamo, Matohäntä, kai te ainakin olette mukana?" Sirius sanoi mahtitempoisesti ja läiskäytti vieressä istuvaa Peteriä selkään. Peter purskautti lyönnin voimasta kurpitsamehun nenästään ja katsoi kiukkuisesti Siriusta, mutta ei voinut olla nyökkäämättä. Kai hänkin olisi, jos muutkin kerran olivat menossa juoneen mukaan... Remuskin nyökkäsi Peterin onneksi.
"Entä te, tytöt?" James kysyi Stephanielta ja Lilyltä.
"Tarvitaanko tuohon muka meitä kaikkia?" Stephanie kummasteli.
Sirius kohautti hartioitaan. "Mutta kai te haluatte tulla nauramaan paikan päälle?"
Stephanie virnisti ilkikurisesti. "Hyvä on, olen mukana!"
Mutta Lily näytti hieman empivältä.
"Tule nyt, Lily", Mischa maanitteli.
"Entä jos jäämme kiinni? En halua jälki-istuntoon!" Lily sanoi turhautuneena.
"Minä lupaan, ettet sinä jää kiinni", James lupasi herrasmiesmäisesti.
Lily näytti miettivän vielä hetken. "No en kai minä voi kieltäytyäkään, mutta Merlin sinua auttakoon, jos minä jään kiinni, James!"


Ilta hämärtyi Tylypahkan käytäville ja taian ansiosta tuhannet soihdut syttyivät palamaan käytävillä luoden niihin leikkiviä varjoja. Tuvasta ei saanut enää poistua, mutta jos kuunteli tarkkaan käytävällä, saattoi kuulla joukon hiiviskelevän.
"Nyt, käännytään tuosta, niin emme ole myöhässä..." kuiskasi James Potterin ääni. Hänellä oli käsissään aivan erityinen kartta, johon piirtyi jokaisen ihmisen täplä ja se kertoi, missä kukin
 ihminen sillä hetkellä oli. Luojan kiitos Voro hiippaili toisella puolella linnaa, ilmeisesti räyhänhenki Riesua jahdaten.
"Minä en tajua, miten kuulen tuosta kartasta ensimmäistä kertaa vasta tänään", Lily kuiskasi hyvin hiljaa.
"Ja tuosta viitasta!" Stephanie pyöritteli silmiään ja osoitti Siriuksen käsillä lepäävään legendaariseen, hopeiseen viittaan, joka totteli myös  nimeä näkymättömyysviitta.
"Mitä te oikein sanoitte?" Sirius kuiskasi ja ansaitsi kuudelta eri ihmiseltä muksautuksen.
"Au!" Sirius kuiskasi tällä kertaa hiljemmin ja tuijotti vuoron perään vihaisesti Mischaa, Stephanieta, Lilyä, Remusta, Peteriä ja Jamesia. He kaikki olivat tulleet suorittamaan pilaa.
"No niin, nyt kohteen pitäisi saapua pian perille, joten te muut", James sanoi huispauskapteenin elkein, "menkää piilon tuon käytävän mutkan taakse ja tulkaa hiljaa kohteen perässä, mutta varokaa ettette paljastu. Vorosta nyt ei ole pelkoa, mutta jos kohde kuulee teidän tulevan perässä... Se on jälki-istuntoa meille kaikille."
"Ole huoletta, kapu!" Sirius virnisteli. "Minä pidän huolen ettei kukaan jää kiinni."
"Nyt hiljaa, uhri saapuu paikalle!" James virnisti katsoessaan karttaa ja piilotti sen ja näkymättömyysviitan kaapunsa alle. "Menkää jo piiloon tuonne mutkan taakse!"
"Minä jo luulin, ettei hän saavu paikalle ollenkaan", Peter sanoi innostuen tulevasta kepposesta.
"Ihan kuin Ruikuli olisi voinut olla tulematta", Sirius sanoi tuhahtaen inhosta.


"Jaahas, Ruikuli, mitä sinulle tänään kuuluu?"
James virnisti nähdessään inhoamansa pojan hyppäävän kirjaston tuolissa viisi senttiä ylöspäin pelkästä yllätyksen voimasta.
"Mitä sinä haluat, Potter?" Ruikuli sanoi sylkäisten viimeisen sanan vihaisesti, aivan kuin tämä olisi kirosana. Se vain lisäsi Jamesin intoa tulevaa nöyryytystä kohtaan.
"Tulin tänne vain kysymään ystävällisesti mitä sinulle kuuluu ja sinä tiuskit minulle", James sanoi näytellen murheellista. "Meidän suhde on niin surullinen, Ruikuli-kulta."
Severus Kalkaros nosti taikasauvansa kaapunsa alta, mutta oli hitaampi kuin James.
"Mitä te pojat oikein riehutte siellä? ULOS TÄÄLTÄ!" kuului Matami Prillin verenhyydyttävä kiljaisu. Jamesin virnistys vain leveni.
"Selvitetään tämä myöhemmin, Ruikuli", James kuiskasi nopeasti ennen kuin Matami Prilli ajaisi heidät väkivalloin ulos. "Länsisiipi, kolmas kerros ja kello yksi yöllä."


"Oletteko te jo valmistelleet muut kepposen osat?" Sirius varmisti kolmelta tytöltä, jotka nyökkäsivät ja olivat valmiina kuuntelemaan piilostaan Jamesin ja Severuksen keskustelua, joka oli jo käynnissä.
"Nyt sinä saat kokea minun vihani, Potter", Severus tiuskaisi parhaimmillaan Jamesille, joka ainoastaan virnuili takaisin. Molemmat pojat osoittivat toisiaan taikasauvoilla.
"Enpä usko. KARKOTASEET!" James huudahti ja yllätti Severuksen.
James otti nopeasti Severuksen taikasauvan kiinni ja huudahti viholliselleen: "Et varmaan saa kiinni!"
James lähti juoksemaan Severusta karkuun pitkin käytävää. Hetken aikaa Ruikuli vain tuijotti suu auki Jamesin perään, mutta lähti Jamesin perään juosten. Sirius melkein hihkaisi ääneen. Pila oli sujumassa loistavasti! Myös he lähtivät mahdollisimman hiljaisesti poikien perään.
Kiitos huispauksen tuoman kunnon ja roiman etumatkan, James oli paljon edellä Severusta. Kun he olivat juosseet erään mahonkisen oven eteen. James virnisti, koputti todella lujaa oveen, viskasi Ruikulin taikasauvan oven edessä olevien tavaroiden päälle ja lopuksi heitti näkymättömyysviitan ylleen.
Severus saapui umpikujaan, joka päättyi mahonkiseen oveen. Hän oli varma, että James oli juossut tänne, mutta nyt poikaa ei näkynyt missään. Severus kirosi vuolaasti, mutta sitten hänen katseensa osui mahonkisen oven edessä oleviin tavaroihin. Mitä ihmettä, kuka idiootti oli jättänyt tulipunaisen ruusun ja vaaleanpunaisen, sydämenmuotoisen rasian tyhjän oven eteen? Mutta hei, ruusun takana oli hänen taikasauvansa! James varmasti oli jo luovuttanut, kun oli tajunnut, ettei voinut pärjätä hänelle, Severus mietti riemuisasti.
Mutta sitten hänen kauhukseen oven takaa kuului askeleita ja ennen kuin hän ehti edes ajatella pakoon lähtemistä, Minerva McGarmiwa astui oven takaa pelkässä aamutakissaan järkyttynyt ilme kasvoillaan.
"Kalkaros? Mitä sinä koputat minun oveeni tähän aikaan yöstä?" professori kysyi tuimasti, mutta sitten hänen katseensa osui ruusuun ja suklaarasiaan.
James oli liittynyt muiden joukkoon käytävän taakse, muttei varmuuden vuoksi ollut riisunut näkymättömyysviittaansa. Hän katseli iloisena muiden nauravia ja keskittyneitä ilmeitä ja alkoi itsekin kuuntelemaan McGarmiwan ja Ruikulin keskustelua.
"Mitä nämä ovat?" McGarmiwa kysyi ja noukki maasta ruusun.
"Minä en t-tiedä, professori", Ruikuli sanoi perinpohjin järkyttyneenä. Hänen järkyttyneisyys vain kasvoi, kun McGarmiwa alkoi lukea ruusuun kiinnitetystä lapusta pienoista runoa:
"Sinun silmäsi, oi Minerva
ovat kuin kaksi tähteä
ja vaikkapa ne tuijottavat minua vihaisesti
en voi enää salata
olet hemaisevin opettaja päällä tän maan
siis kuule kutsuni
sua ainiaan rakastan
Severus Kalkaros, seitsemäs luokka, Luihuinen.
"
Lily, Mischa ja Stephanie olivat nurkan takana tikahtua nauruunsa kuullessaan McGarmiwan lausuvan heidän keksimäänsä runoa. Myös pojat näyttivät siltä, kun alkaisivat nauramaan minä hetkenä hyvänsä.
"Kröhöm.. Tämä on hieno runo, Severus... Mutta ymmärräthän, että en voi kommentoida tätä kaunista elettä ja lahjoja, sillä olen opettajasi?"
Severus nyökkäsi liian järkyttyneenä puhumaan. Perhanan Potter, oli saanut jotenkin jymäytettyä häntä jälleen kerran!
"No, jätän sinut jälki-istunnotta tämän kerran, Kalkaros, mutta nyt vauhdilla omaan tupaasi..."
Muilla ei ollut kauhean paljon aikaa mennä piiloon Kalkarosta, joka vauhdilla lähti pois tukalasta tilanteesta. James kietoi Lilyn ympärille näkymättömyysviittansa ja muut juoksivat nopeasti läheiseen luutakomeroon piiloon. James ja Lily yrittivät olla nauramatta, kun tulipunainen Kalkaros käveli heidän ohitseen.
"Tämä oli kyllä yksi parhaista piloista, mitä olemme tehneet", James kuiskasi Lilylle kun Kalkaros oli kuuloetäisyyden ulkopuolella.
"Tämä oli ensimmäinen pila, mitä olen ikinä tehnyt", Lily myönsi ja huomasi kauhukseen, ettei edes katunut pilaa. Mihin johtajatyttö oli kadonnut hänen sisältään?
"Pitäisikö meidän vapauttaa muut luutakomerosta?" James kysyi virnuillen, ja Lily nyökkäsi ja lähti pois viitan alta koputtaakseen oveen. James kuitenkin vilkaisi varmuuden vuoksi Kelmien karttaa ja huomasi kauhukseen Voron olevan nurkan takana. Nopeasti James juoksi Lilyn luo ja kahmaisi tämän viitan alle ja löi kätensä tytön suun eteen, kun tämä oli sanomassa jotain Jamesille.
"Kuulin teidät! Kuulin juoksuaskelia!" Voro huusi hirmuissaan ja tuli esiin nurkan takaa. Oli sekunneista kiinni, ettei hän nähnyt Lilyä, joka huokaisi helpotuksesta. Onneksi James piti kiinni lupauksestaan eikä antanut Lilyn jäädä kiinni.
James ei voinut kuin toivoa, että Voro luulisi kuulleensa harhoja ja kääntyisi lähteäkseen, mutta yli-innokas vahtimestari jäi partioimaan luutakomeron eteen ja koputti lujaa oveen.
"Minä tiedän, että olet siellä! Tule ulos!" tämä karjui oveen ja Lily ja James pidätti henkiään.
Luutakomeron sisälle tunnelma hiljeni vauhdilla. Kellään ei ollut tilaa hengittää, sillä niin ahdas komero oli, mutta kun he kuulivat Voron koputtavan oveen, he eivät edes uskaltaneet hengittää.
"Minä en lähde tästä, ennen kuin tulet ulos!" Voro karjui ja yritti avata luutakomeron ovea, mutta Mischa piti lujaa kiinni toiselta puolelta.
"Mitä me nyt teemme?" Peter kysyi hieman vikisten, mutta tajusi onneksi kuiskata tarpeeksi hiljaa.
Muut eivät osanneet tai uskaltaneet vastata hänelle. Lopulta Mischa katsoi muita aivan kuin arvioiden ja sitten huokaisi syvään.
"Yksi yhden ja kaikki kaikkien puolesta, vai miten se menikään", tyttö tuumi ja luikahti ulos komerosta nopeasti, ennen kuin Voro tajuaisi että komerossa oli muitakin kuin hän.
Mischa kohtasi Voron voitonriemuisen katseen ja yritti näyttää katuvalta.
"Mitä sinä teet käytävillä vielä nukkumaanmenorajan jälkeen?" Voro karjaisi ja Mischa yritti näyttää hämmentyneeltä.
"Ai, kello on jo niin paljon... Katsos, minä eksyin... aika pahastikin, jos saan sanoa..."
"Eksyit?" Voro toisti kuivasti.
"Joo, tämä on paljon sokkeloisempi koulu kuin Durmstrang..."
"Ei mene läpi, senkin valehteleva hiipijä!" Voro karjui. Mischa astui askeleen taaksepäin ja näytti melko pelokkaalta. James ja Lily toivoivat, että olisivat voineet jotenkin auttaa viittansa alta ystäväänsä.
"Voro, mitä ihmettä sinä täällä karjut..." McGarmiwa tuli paikalle aamutakissaan. Ilmeisesti hän ei ollut mennyt nukkumaan suoraan ja oli kuullut Voron huudon.
"Heyes? Mitä sinä käytävillä teet?" professori kysyi ja katsoi tuimasti Mischaa. "Jälki-istuntoa!"
"Mitä?" Mischa henkäisi. "Pitääkö minunkin tuoda sinulle ruusu, että säästyn siltä?"
Lily ja James huomasivat välittömästi, että Mischa oli mennyt liian pitkälle. Puna nousi Rohkelikon tuvanjohtajan kasvoille ja tämä katsoi epäuskoisesti Mischaa.
"Mitä... miten sinä tiedät siitä?"
Mischa huomasi itsekin sanoneen jotain sellaista, mitä ei olisi pitänyt sanoa.
"Viikko jälki-istuntoa ja minä kerron tästä rehtorille!" McGarmiwa tiuskaisi. "Ja nyt, omaan tupaasi siitä!"
Mischa irvisti ja lähti kohti Rohkelikon tupaa. Hetken kuluttua McGarmiwa ja Voro lähtivät pois, joten Lily ja James pääsivät vapauttamaan loput ystävänsä luutakomerosta ja he pääsivät nukkumaan.


Seuraava päivänä he olivat kaikki hilpeitä pilasta, jopa Mischa, joka oli saanut kaikki syyt niskoilleen, tosin vapaaehtoisesti.
"Onneksi sinä pelastit meidät", Stephanie henkäisi ja levitti voita leivän päälle ja haukkasi siitä nälkäisenä palan.
"Pila oli minun ideani, joten kyllä minä syyt siitä niskoillenikin otan", Mischa sanoi vaatimattomasti.
He kaikki kääntyivät katsomaan kuin yhteisestä sopimuksesta Luihuisen pöydässä istuvaa Ruikulia ja nauroivat tälle hetken. Ruikuli mulkoili heitä vihaisesti takaisin.
"No, jännittääkö teitä jo?" Lily kysyi viitaten viikon päästä häämöttävään huispauksen loppu- otteluun.
"Ei tietenkään", James vastasi samalla kuin Stephanie sanoi: "Tietenkin!"
He katsoivat toisiaan hetken ja naurahtivat.
"Minä luotan joukkueeseeni, se on paras mitä on Rohkelikon historiassa ikinä ollut!" James sanoi luottavaisesti.
"Mutta ei se silti tule olemaan helppo ottelu", Stephanie muistutti kapteeniaan. "Vaikka meillä onkin ollut melkein päivittäin harjoitukset, niin Korpinkynnellä on ollut vähintään yhtä usein!"
James kohautti välinpitämättömästi olkiaan. "Vaikka, me voitamme silti!"
Muut nauroivat Jamesin asenteelle, eivätkö huomanneet kuinka rehtori Dumbledore lähestyi heitä.
"Neiti Heyes?" rehtori pysähtyi heidän kohdalla. "Seuraisitko minua minun huoneeseeni?"
Kaikki olivat hieman pelästyneen rehtorin sanoja (Peter kaatoi kurpitsamehunsa) mutta Mischa nousi kuuliaisesti pöydästä ja lähti seuraamaan koulunsa rehtoria tämän työhuoneeseen muiden näyttäessä peukkuja hänelle.



"Istu vain, ole hyvä", rehtori Dumbledore sanoi lämpimästi ja näytti kädellään työpöytäänsä vastapäätä olevaa punaista tuolia. Mischa istuutui siihen hiljaisena, Dumbledoren istuutuessa häntä vastapäätä.
"No niin, kuulin professori McGarmiwalta sinun yöllisestä seikkailustasi."
Mischa istuutui hiljaa paikallaan ja vain nyökkäsi.
"Oletan, että tämä seikkailusi liittyy jotenkin Severuksen yllättävään lahjaan", rehtori sanoi ja tiiraili oppilastaan puolikuulasiensa takaa. Mischa hätkähti hieman huomaamattomasti.
"Ele oli kyllä kaunis", rehtori sanoi hieman naurahtaen ja Mischankin oli pakko hymyillä.
"Lisäksi oletan, että et ollut yksin vaeltelemassa käytävillä?" rehtori kysyi ja katsoi Mischaa, joka ei sanonut mitään. Hän ei halunnut valehdella rehtorille, joten paras vaihtoehto oli pysyä hiljaa. Hänen onnekseen rehtori vain jatkoi: "No, koska meillä ei ole todisteita muiden läsnäolosta, niin sinä saat suorittaa yksin jälki-istuntosi. Saat siivota vahtimestari Voron silmän alla palkintohuoneen pokaaleja."
Mischan oli pakko hieman irvistää. Rehtori naurahti, mutta hetken kuluttua hän kysyi vakavasti:
"Entä oletko sinä toipunut jo kuullessasi totuuden vanhemmistasi?"
Mischa kohotti katseensa rehtorin sinisiin silmiin.  "Mistä sinä tiedät...?"
"Kuulin ikävän totuuden sinun veljeltäsi, Andreakselta. Hän muuten lähetti sinulle terveisiä."
"Tunnetko sinä minun veljeni? Rehtori?" Mischa korjasi nopeasti.
"Kyllähän minä hänet tunnen..." rehtori sanoi ympäripyöreästi. "Ja sinä saat vielä joskus kuulla, mistä kautta, mutta olen pahoillani etten voi sitä vielä kertoa."
Mischa tyytyi nyökkäämään ja vastasi aiempaan kysymykseen hiljaisena: "En kai minä lopullisesti toivu ikinä, mutta en kai minä sitä voi jäädä ikuisesti suremaankaan."
"Olethan jutellut tästä sinun ystävillesi? Harmaimpinakin päivinä pitää osata tukeutua ystäviin, tiedäthän sinä sen?"
Mischa nyökkäsi.
"Mahtavaa, Mischa. Ja olet oikeassa, sinun ei pidä surkutella tätä tilannetta ikuisesti, mutta salli itsellesi aikaa miettiä tätä tilannetta."
Uusi nyökkäys Mischalta.
"Hyvä. Ja muuten, ennen kuin unohdan, sinun veljesi käski minun antamaan tämän."
Rehtori nousi paikaltaan ja otti läheiseltä pöydältään paksun kirjekuoren, jonka ojensi Mischalle ja heilautti kättään. Mischa tulkitsi sen lähdön merkiksi ja kiitti hiljaa rehtoriaan ja lähti toimistosta. Kumma kyllä, hän havaitsi mielialansa parantuneen rehtorin kanssa juttelun jälkeen.


****

A/N: Kuten kaikki varmaan jo arvaavatkin, loppu lähestyy kovaa vauhtia... Vielä noin viisi osaa! Saisiko sen kunniaksi kommentteja? :)
I'm gonna run away and never say
goodbye

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Run Away 35. luku 24.7!
« Vastaus #173 : 24.07.2008 14:24:53 »
Loppu kamalan salaperäisesti! :)
Tykkäsin kauheena, ärsytti kun loppu tää luku 8---D
Jatkoa rustaamaan! :)
Oon ihan koukussa tähän, ja tää on parhaimpia kelmificcejä mitä oon lukenut/ oon lukemassa ;D

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Run Away 35. luku 24.7!
« Vastaus #174 : 25.07.2008 23:02:50 »
tykkäsin paljon tästä luvusta (:
pila oli todella hauska =)

mutta jatkoa odotellessa ^^

~nuuhku

justiinsa (:

wiltzu

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Run Away 35. luku 24.7!
« Vastaus #175 : 28.07.2008 20:59:13 »
Niin vähän osia jäljellä?  :o nyyh  :'(
Mut tämä oli kyl hyvä osa :D Albus on niin ihana :) :D
Käsillä oleva sekunti on loppujen lopuksi ainoa omaisuus, joka meillä on

Peikonsukka

  • ***
  • Viestejä: 101
Vs: Run Away 35. luku 24.7!
« Vastaus #176 : 28.08.2008 15:08:27 »
ei saa loppuu, koskaaaaaaaan... Se pila oli khyll aika mahtava, ehkä vähän liian läpinäkyvä, ku dumblis  arvas  sen nopee ku mikä. jatkoa paljon ja nopeesti.

wiltzu

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Run Away 35. luku 24.7!
« Vastaus #177 : 30.08.2008 17:22:00 »
Jatkoa??  ::)
Käsillä oleva sekunti on loppujen lopuksi ainoa omaisuus, joka meillä on

sirius musta

  • ***
  • Viestejä: 43
Vs: Run Away 35. luku 24.7!
« Vastaus #178 : 03.09.2008 10:07:40 »
MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.... RRRRAKASTAN tätä.... Hovimestarisi kumartaa, ja kiillottaa saappaasi :DD, odotan jatkoa innolla
Minne sinä muuten olet menossa?” Kalkaros yritti vaihtaa puheenaihetta.
”Tylypahkaan”, Lucius vinkkasi. ”You know…”
”Älä ota tikkaria”, Kalkaros sanoi happamasti.
”Kyllä sinä tiedät, ettei sieltä ulos ilman tikkaria selviä”, Lucius vastasi.

Natabogi

  • ***
  • Viestejä: 42
    • http://natabogi.vuodatus.net
Vs: Run Away 35. luku 24.7!
« Vastaus #179 : 10.09.2008 22:07:22 »
A/N: Heipähei taas pitkästä aikaa ja kiitos kaikista kommenteistanne!<3 Toivottavasti kaikilla on startannut koulu hyvin käyntiin, itselläni tosin on tuottanut hieman ongelmia lukioon tottuminen ja läksyjen määrä, koeviikkokin puskee uhkaavasti koko ajan lähemmäksi *järsii kynsiään* Mutta kuitenkin, toivottavasti jaksatte kommentoida uutta lukua, vaikka taas kestänyt vaikka kuinka kauan saada se valmiiksi...  Mutta hyvittääkseni sitä tein luvusta hieman pitemmän :)


Luku 36
Suhdesotkuja



Päivät kuluivat liian nopeasti Jamesin mielestä. Hän olisi voinut tehdä mitä vain, kunhan hän olisi saanut hieman lisää aikaa Rohkelikon huispausjoukkueelle. Vaikka hän luotti täysin joukkueeseensa, hän olisi halunnut vielä harjoitella enemmän ja niin tulla vielä varmemmaksi joukkueensa puolesta.
Viimein koitti lauantai, kauhujen päivä. Loppuottelu pidettäisiin heti aamupäivällä. James heräsi aikaisin ja kävi vielä tarkkaan läpi joukkueensa taktiikat ja varmisti, että kaikki oli kunnossa. Lopulta hän meni suihkuun ja puki sen jälkeen huispauskaavun päällensä ja siirtyi Siriuksen sängyn viereen.
“Anturajalka, herätys!” James karjahti huoneessa. “Pue päällesi ja tule aamupalalle, sen jälkeen siirrytään harjoittelemaan kentälle!”
“Mitä? Vielä tänään harjoittelemaan? Oletko täysin kajahtanut?” Sirius kirosi tukahtuneesti peittonsa alta.
“No, ainakin me vielä lämmitellään ja käydään taktiikoita läpi”, James sanoi ja ravisteli Siriuksen sänkyä. “Herää nyt!”
Sirius kirosi vielä enemmän ja nousi peittonsa alta tukka pystyssä. James katsoi tyytyväisenä, kun hänen joukkueensa lyöjä tallusti suihkuun.
James virnisti tyytyväisenä ja siirtyi herättelemään muita joukkueen pelaajia.


“Ja muistakaa sitten olla tarkkaavaisia ja koko ajan valppaita!” James paasasi Rohkelikon pukuhuoneessa ja katsoi tuimasti jokaista pelaajaa. He olivat syöneet pikaisen aamupalan ja tulleet lämmittelemään Jamesin johdolla kentälle.
Peli alkaisi pian ja pukuhuoneessa aisti pelon ja jännityksen. Kaikki olivat hermostuneita, varsinkin James. Tämä oli ensimmäinen vuosi hänelle kapteenina ja hän tiesi, että jos hänen joukkueensa voittaisi, hän jäisi historiaan loistavana kapteenina. Jos he taas häviäisivät... no, sitten hän jäisi historiaan sinä idioottina, joka johti Rohkelikon vuosisadan nöyryytykseen.
Hän uskoi joukkueensa voittoon, mutta hän ei voinut kieltää sitä tosiasiaa, että Sabrina oli koulinut parhaimmat pelaajat Korpinkynnen joukkueeseen ja pelistä oli tulossa hyvin tasainen.


“Ihanaa, että tänään on näin lämmin”, Mischa sanoi ja käänsi kasvojaan aurinkoon päin. “Juuri loistava sää istua huispauskatsomossa.”
Mischa, Peter ja Lily istuivat Rohkelikon katsomossa ja nauttivat olostaan. Viiden minuutin kuluttua tunnelma olisi toinen; he kaikki jännittäisivät ja kiljuisivat äänensä käheiksi Rohkelikon puolesta.  Mischaakin jännitti, mutta hän yritti hieman peitellä sitä toisin kuin Lily, joka pureskeli lyhyitä kynsiään vieläkin lyhyemmiksi. Mischa otti Lilyä käsistä kiinni ja asetteli ne päättäväisesti Lilyn sivuille.
“Sinä et auta Jamesia mitenkään pureskelemalla kynsiäsi”, Mischa sanoi ja Lily katsoi ystäväänsä hieman pahatuulisesti.
“Etkö sinä sitten jännitä yhtään Siriuksen puolesta? Tai Stephanien?” Lily kysyi.
Mischa tuhahti. “Totta kai minä jännitän! Mutta miksi pureskella kynsiä?”
“Se on tapa”, Lily selitti ja katsoi kelloaan. “Apua! Peli alkaa näillä minuuteilla!”
Lilyn lauseesta ei kuulunut kuin osa, sillä juuri silloin kajahti selostajan kopista Remuksen ääni.
“Hyvää päivää, rakkaat koulutoverit, ja tervetuloa tämän lukukauden viimeiseen otteluun, Rohkelikko vastaan Korpinkynsi!”
Koko katsomo hurrasi Remuksen sanoille ja kaikki kääntyivät katsomaan, kuinka molempien tupien joukkueet lensivät kentälle.
“Tänä vuonna loppu-ottelu on varmasti erittäin tiukka, sillä molemmat kapteenit, Sabrina ja James, ovat kiduttaneet joukkueitaan äärimmäisen rankoilla harjoituksilla ja erittäin ovelilla taktiikoilla. Mutta nyt nähdään, kumpi on lopulta toista ovelampi!”
Remus alkoi luettelemaan molempien joukkueiden pelaajia ja hän mietti hieman hämmentyneenä, että Stephanie ja Sabrina pelasivat eri puolilla. Hänen kaksi ihastusta. Tai no, toinen oli entinen ihastus, mutta silti... Oli jännittävää selostaa juuri tätä ottelua jo itse pelaajienkin takia.
“Ja nyt, Sabrina ja James kättelevät.. Sabrina yrittää selvästi flirttailla Jamesille hurmatakseen ja hämätäkseen vastapuolen kapteenia, mutta se tuskin tehoaa Jamesin tyttöystävän katsoessa katsomossa....”
Katsomossa naurettiin ja pahoin punastuneeseen Lilyyn luotiin virnisteleviä katseita.
“Ja vihdoinkin kaikki pallot vapautettiin!” Remus huudahti.
Peli oli hetkessä käynnissä ja kellekään ei jäänyt epäselväksi, että molemmat joukkueet halusivat voittoa ja pahasti. Tuntui jopa siltä, että pelaajat voisivat kuolla voiton takia. Katsomokin oli yhtä lailla mukana hengessä; kaikki huusivat oman tupansa puolesta ja osa jopa solvasi toisen tuvan pelaajia. Puuskupuhit kannustivat Rohkelikkoa, sillä jos Rohkelikko voittaisi, heidän tupansa tulisi pisteiden vuoksi toiseksi ja luihuiset kannustivat tietenkin korpinkynsiä, sillä he olisivat mieluummin hirttäneet itsensä kuin kannustaneet Rohkelikkoja, heidän arkkivihollisiaan.
 “Stephanie Braintown kaappasi kaadon korpinkynnen kapteenilta Sabrinalta ja kuljettaa sitä kohti korpikynnen maalisalkoja, toivottavasti onnistaa - EI, mutta lähellä oli, Stephanie!” Remus huusi mikkiin ja Rohkelikon katsomosta kuului huokausten kuoro.
Stephanie kirosi ja lensi nopeasti kaadon perään. Sabrina oli jälleen saanut kaadon ja oli menossa vauhdilla kohti Rohkelikon maalisalkoja, mutta ryhmy meinasi lensi suoraa tyttöä kohti. Sabrina teki tiukan väistön ja pudotti samalla kaadon, suoraan Rohkelikon jahtaajalle, Mikael Hugelille.
Mikael lensi niin nopeasti kuin osasi ja syötti paremmalla paikalla olevalle kolmannelle jahtaajalle Joanna Kreptonille, joka puolestaan koitti onneaan Korpinkynnen pitäjää Frederick Farrowia vastaan. Lily pisti nopeasti silmät kiinni toivoen samalla parasta, mutta hän ei kestänyt katsoa, häntä jännitti aivan liikaa -
Mutta sitten hän kuuli ympäriltään kovaäänistä karjuntaa ja Mischa ja Peter halasivat toisiaan nopeasti onnesta soikeina. Vihdoinkin, Joanna oli onnistunut murtamaan Frederickin!
“Tilanne on nyt 10-0 Rohkelikolle!” Remus karjui mikkiin. “Niin sitä pitää, Joanna! Ja älkää nyt korpinkynnet mylvikö siellä, en minä ole yhtään puolueellinen - “
Lily nauroi onnellisena.


Mutta onnea ei kestänyt turhan kauan, sillä vaikka Rohkelikot kamppailivat urheasti, Korpinkynsi kiri ensin maalilla, sitten toisella. Rohkelikon pitäjä Noelle Johnsson, joka tunnettiin aivan kuin naispuolisena Siriuksena, hermoili liikaa ja oli siis tavallista surkeampi.
“Rauhoitu vain, Noelle, kyllä se siitä paranee”, James huudahti tytölle mennessään ohitse. Mutta mikä James oli kannustamaan muita, kun ei ollut itsekään nähnyt kertaakaan kultaista sieppiä?
Korpinkynnen jahtaajat Sabrina, Alison Unwar ja Nicolas Carrig tekivät selvää Rohkelikon pelaajista hienoilla taktiikoillaan ja nopeilla syötöillään, joten peli oli jo puolen tunnin kuluttua 10-110. Mutta James oli ylpeä joukkuetovereistaan, sillä he yrittivät kaikkensa. Lyöjät Sirius ja Brad Mertino löivät ryhmyjä monta kertaa niin hyvin, että Jameskin säikähti korpinkynsiläisten puolesta.
Peli alkoi käydä uuvuttavaksi. Sieppiä ei näkynyt missään ja James alkoi turhautua. Pitikö hänellä olla näin huono tuuri juuri viimeisessä ottelussa?
Mutta sitten hän tunsi onnensa kääntyvän pienen kultaisen vilauksen muodossa. Korpinkynnen maalisalon vieressä lepatteli sieppi.
James lähti hirveän lujaa kohti sitä, yritti napata sen ennen kuin se ehtisi karkuun, mutta suunnitelmassa oli vain yksi huono puoli - hänen syöksymisensä huomattiin ja se kiinnitti myös Korpinkynnen etsijän Ellie Gatewayn huomion.
Ellie ja James lähtivät molemmat kilpaa kohti sieppiä, Elliellä oli jopa pieni etumatka, mutta James maistoi veren suussaan ja hän halusi voittaa tämän ottelun todella pahasti...
Enää pieni matka... Hän kohotti kätensä kohti sieppiä ja tunsi, kuinka Ellie oli ihan hänen perässään, mutta kuitenkin jäänyt hänestä hieman taakse... Hän venyttäytyi vielä vähän edemmäs luudanvarrellaan....
Ja sitten hän tunsi sormensa kiertyvän kultaisen pallon ympärille.
Siitä eteenpäin kaikki oli Jamesille sumua. Hän ei muistanut sitä kuinka oli laskeutunut maahan, mutta kuuli kuitenkin Remuksen karjuvan mikkiin: “JES! ROHKELIKKO VOITTAA OTTELUN 160-110! NIIN SITÄ PITÄÄ, ROHKELIKKO!” ja hän tunsi, kuinka Sirius syöksyi halaamaan häntä niin rajusti, että he molemmat kaatuivat keskellä stadionia. Kaikki onnittelivat häntä, kaikki tulivat taputtamaan häntä olalle ja James katseli onnellisena, kuinka hänen joukkueensa tytöt Noelle, Joanna ja Stephanie itkivät ilosta. Jamesinkin teki mieli itkeä.
Lily, Mischa ja Peter liittyivät onnittelevien joukkoon ja näkivät myös Remuksen tulevan alas kentälle. Korpinkynnen joukkue siirtyi pettyneen näköisenä omaan pukuhuoneeseensa, mutta jokainen kuitenkin onnitteli Rohkelikkoja hienosta voitosta ja kiittivät tasaisesta pelistä. Remus ja muut rohkelikot kunnioittivat korpinkynsiä näin reilusta teosta vielä enemmän.
“Hieno peli, Sirius”, Mischa onnitteli ja siirtyi halaamaan lujasti poikaystäväänsä, joka vastasi rajusti halaukseen.
“Kiitos, Mimi”, Sirius sanoi ja suuteli nopeasti Mischaa huulille. “Tämä on ihan uskomatonta!”
“Uskon”, Mischa vastasi ja tuijotti Siriuksen harmaita silmiä hymy huulillaan. “Te taisitte oikeasti voittaa!”
“Niin, me taisimme kyllä voittaa”, Sirius virnisteli. “Sinä olet kyllä varsinainen älypää, Mischa!”


Jamesin päivä oli täydellinen. Mikään ei voinut ajaa pois sitä onnellisuuden huumaa, joka oli vallannut hänet ottelun jälkeen. Hän, Sirius ja Stephanie olivat nopeasti käyneet suihkussa ja sitten he menivät kaikki ottamaan ulos aurinkoa järven rannalle. He kelailivat yhä ottelun huippukohtia toisilleen.
“...ja että minua jännitti, kun jahtasit sitä sieppiä, luulin tosissani, että Ellie olisi saanut sen”, Stephanie sanoi dramaattisesti sydänalaansa pidellen. “Meinasin kuolla jännitykseen!”
James naurahti ja puristi Lilyä hieman lähemmäs itseään täysin vaistomaisesti. Lily vain hymyili leveästi ja oli onnellinen tupansa puolesta.
“Tämän täydellisempää vuotta ei olisi voinut olla”, Sirius kuittasi ja puristi lujaa Mischan kättä.
Kaikille tuli hieman haikea mieli. Jo kolmen viikon kuluttua he nousisivat jälleen Tylypahkan punaiseen pikajunaan ja eivät enää tulisi milloinkaan takaisin...
“No, ainakin voimme juhlia ne kolme viikkoa putkeen”, Stephanie virnisti ja hymyili jopa Remuksellekin, joka hymyili hämmentyneenä takaisin.
“Mutta meillä on ensimmäinen koe jo kolmen päivän päästä ja se on vielä muodonmuutosten kirjallinen!” Peter kirosi.
Muut katsoivat tätä hämmentyneenä.
“Mistä sinä sen jo nyt tiedät? Tai siis, kolmen päivän päästä on kokeet, se nyt tiedettiin, mutta mistä sinä tiedät että se on juuri muodonmuutoksista?” Lily takelteli hermostuneena.
“Te muut jännititte ottelua niin paljon, että ette huomanneet ilmoitusta meidän tuvan taululla. Siellä on kaikki aikataulut. Kolmen päivän päästä meillä on myös illalla muodonmuutosten teoriakoe”, Peter selitteli.
“Voi ei”, Lily huokaisi. “Minun pitää vielä kerrata muistiinpanot ja lukea tärkeimmät kappaleet ja...”
“Rauhoitu Lily, kyllä sinä vielä ehdit lukea..” James sanoi pyöritellen silmiään.
 Lily katsoi Jamesia ärtyneesti. “Anteeksi vain, mutta minä vain haluan päästä läpi niistä kokeista!”
“Kyllä sinä ilman kertaamistakin pääset!” James sanoi uskomatta korviaan. “Meidän yhteinen aika on muutenkin ollut aika vähäistä, joten ajattelin että nyt olisi hyvä aika olla yhdessä...”
“Kenenköhän syy se vähäinen aika on ollut?” Lily napautti ärtyneesti takaisin. “Sinä olet ollut joka päivä huispausharjoituksissa!”
“Se on eri asia!” James tuhahti.
Kun Lily avasi suunsa huutaakseen vielä lisää Jamesille, Mischa keskeytti hänet: “Mentäisiinkö me muut takaisin oleskeluhuoneeseen, minun tuli hieman kylmä...”
Se oli vale, mutta muut tarttuivat siihen kiitollisina. Stephanie, Remus ja Peter seurasivat jo lähteneitä Siriusta ja Mischaa.
Lily ja James kyräilivät toisiaan kiukkuisina.
“Ovatko muistiinpanosi tärkeämmät kuin minä?” James kysyi lopulta.
Lily naurahti epäuskoisesti. “No eivät tietenkään ole, James, mutta kai sinä ymmärrät, että minä haluan hyvät arvosanat, että voin saada hyvän ammatin?”
“Ymmärrän minä, mutta minua vain huolettaa että me etäännymme toisistamme”, James mutisi ja Lilyn oli pakko halata poikaystäväänsä.
“No, nämä kokeet ovat viikon kuluttua ohitse, ja sittenhän meillä on vielä kaksi viikkoa aikaa olla toistemme kanssa ilman huispausta ja kokeita”, Lily sanoi hymyillen leveästi.
Mutta Jamesin ilme valahti.
“Mitä minä sanoin väärin?” Lily ihmetteli.
“Vielä kaksi viikkoa aikaa”, James sanoi ärtyneesti. “Sitten emme enää ikinä näe toisiamme?”
“En minä sitä niin tarkoittanut”, Lily selitteli hätääntyneenä. “James, minä haluan olla sinun kanssasi koko loppuelämäni!”
“Haluatko?” James sanoi ihmetellen ja Lily naurahti.
“Totta kai minä haluan eikä tämä suhde todellakaan pääty siihen kun koulu loppuu”, Lily sanoi ja suuteli Jamesin huulia intohimoisesti hukuttaen lopullisesti kaikki epäilyt Jamesin mielestä.


Mischa ja Sirius olivat karanneet ystäviensä seurasta viettämään yhteistä aikaa tarvehuoneeseen. Se oli tavallaan heille jo perinne: he tulivat sinne monta kertaa viikossa vain olemaan kahdestaan. Heidän ei välillä edes tarvinnut puhua, he vain makasivat sohvalla vierekkäin ja miettivät omia asioitaan. Ilmeisesti sillä kertaa Sirius halusi puhua, sillä samalla kun tämä silitteli sylissään makaavan Mischan hiuksia, tämä kysyi: “Mitä sinä mietit?”
Mischa veti syvään hetkeä. Pitäisikö hänen kertoa todella, mitä mietti? Lopulta hän kertoi mitä oli miettinyt jo yli viikon.
“Sain kirjeen Andreakselta.”
Sirius kohottautui sohvalla terävästi. “Mitä? Veljeltäsi?”
“Kyllä, tuskinpa me muita Andreaksia tunnemme”, Mischa pyöritteli silmiään.
“Milloin?”
“Rehtori Dumbledore antoi sen minulle silloin, kun jouduin hänen kansliaansa siitä Ruikulille tehdystä pilasta.”
“Etkä ole kertonut siitä yhtään mitään?” Sirius sanoi hieman loukkaantuneena. Mischa hymyili hänelle takaisin hieman nolostuneena.
“Ei tullut eteen sopivaa hetkeä... Mutta kuitenkin, olen ikuisesti kiitollinen Andreakselle.”
“Mistä?”
“Hän on vuokrannut minulle asunnon siksi, kun pääsen Tylypahkasta.”
“MITÄ?” Sirius kysyi vuorostaan hämmentyneenä, luullen että oli kuullut väärin.
“Asunnon, Sirius-kulta”, Mischa naurahti mutta vakavoitui nopeasti. “Ettei minun tarvitse mennä kotiin eikä kenenkään kavereiden luo yöksi. En vain tiedä, otanko sitä asuntoa vastaan..”
“Miksi et?” Sirius kysyi hitaasti.
“Koska minä en tiedä, miten Andreas on hommannut sen! Ei hänellä nyt kauheasti varaa voi olla vuokrata ylimääräisiä asuntoja... Entä, jos hän on hommannut sen jotenkin laittomasti?” Mischa kysyi kurtistaen kulmiaan. “En halua heti hankaluuksiin, kun pääsen täältä pois.”
“Tekisikö Andreas sinulle sellaisen tempun?” Sirius kysyi järkevästi. “Sitä paitsi, kuulostaa aika upealta, että sinulla on jo asunto kun pääset pois täältä. Voin jo kuvitella, kuinka pidämme siellä juhlia...”
“Hölmö”, Mischa nauroi ja löi Siriusta leikkisästi. “Kai minä otan sen asunnon vastaan, mutta täytyy jo miettiä, miten maksan sen sitten takaisin mahdollisimman nopeasti.”
“Ja Mischa, jos tulet muihin päätöksiin, tiedät että Pottereilla on aina sinulle tilaa”, Sirius muistutti ja Mischa nyökkäsi kiitollisena.
“Kiitos Sirius. Tuo merkitsee minulle paljon.”


Sinä iltana rohkelikot eivät menneet aikaisin nukkumaan. Jokainen tuvan oppilas oli onnellinen huispausmestaruuden voitosta ja he halusivat juhlistaa heidän voitokasta otteluaan, joten tupa oli vielä myöhään illallakin täynnä juhlivia oppilaita. Edes kukaan seitsemäsluokkalainen ei mennyt aikaisin nukkumaan vaikka jokaisen kasvoilla näkyi pieniä huolenryppyjä johtuen tulevista kokeista, mutta Sirius oli puhunut heidät ympäri juhlimaan täksi yöksi.
“Kuinka monta kertaa te voitte enää tulevaisuudessa juhlia tupanne huispausmestaruutta?” Sirius oli paasannut innoissaan. “Niinpä! Tämä on teidän viimeinen tilaisuus joten ottakaa siitä kaikki irti!”
Ja niin he olivatkin tehneet. Tarjolla oli herkullisen näköisiä ruokia ja kermakaljaa (Lily oli varma, että Kelmit olivat jälleen varastaneet ruuat ja juomat jostain, mutta ei jaksanut puuttua asiaan) ja kaikilla oli hauskaa.
“Tämä on niin upeaa!” Stephanie hymyili leveästi ja kohotti hilpeänä kermakaljatuoppiaan. “Pelkästään näiden juhlien ansiosta kannatti voittaa mestaruus!”
Mischa naurahti ystävälleen. “Niinpä! Sitä paitsi, katso ketkä tuolla tanssilattialla tanssivat...”
“Tarkoitatko Jamesia ja Lilyä? Eihän se nyt ihmeellistä ole, että he tanssivat hitaita yhdessä...”
“Steph, en minä tarkoittanut heitä”, Mischa pyöräytti silmiään virnuillen. “Vaan heitä!”
Stephanie katsoi Mischan osoittamaan suuntaan ja äännähti hämmästyneenä.
“Oho! Mistä lähtien Noelle ja Brad ovat olleet noin läheisissä väleissä?”
“En tiedä, mutta he näyttävät hyviltä yhdessä”, Mischa sanoi hymyillen herttaisesti.
He tuijottivat sanattomina hetken heidän tupansa uutta paria, mutta sitten Mischa pudisti päätään päästäkseen pois haavetilastaan.
“Minä taidan mennä valvomaan, ettei Sirius tee mitään kiellettyä tuolla”, Mischa naurahti ja katsoi nurkan suuntaan, jossa Sirius selitti jotain todella nopeasti Remukselle, joka kuunteli melko vakavana, mutta jokainen saattoi päätellä Remuksen huulilla olevasta pienestä hymystä, ettei Sirius puhunut mistään vakavasta asiasta.
“Sinä vain haluat omia poikaystäväsi itsellesi”, Stephanie kiusasi ystäväänsä ja Mischa naurahti, mutta lähti kuitenkin nurkkaa kohti päättäväisenä.
Hetken päästä Stephanie huomasi ilokseen Mischan saaneen tahtonsa läpi ja hetkessä he tanssivat Siriuksen kanssa tanssilattialla. Stephanie hymyili onnellisesti, sillä hänestä todella tuntui, että Sirius ja Mischa olivat löytäneet toisistaan Sen Oikean. Kyllä, he riitelivät, mutta silti he olivat niin täydellisiä toisilleen, kuten James ja Lilykin...  Jamesin silmistä oli helppo nähdä rakkauden hehku, kun tämä katsoi alas Lilyn silmiin heidän tanssiessa.
Stephanie oli hieman haikea, sillä kukapa ei olisi halunnut olla rakastettu? Jopa Peter oli juttelemassa kuudesluokkalaiselle Amber Locsterylle hymyillen leveästi - ja Amber vastasi hymyyn takaisin.
Stephanien katse harhaili Remukseen ja hätkähti huomatessaan Remuksenkin tuijottavan häntä. Stephanie punastui mutta hymyili hieman takaisin, ettei Remus pitäisi häntä täytenä idioottina. Mutta miksi hänen mahassaan oli perhosia kun hän näki Remuksen hymyilevän takaisin...?


Remus oli huomannut Stephanien tuijottavan häntä ja kun hän vastasi katseeseen, Setphanie punastui hieman ja hymyili söpösti hänelle. Remus tunsi yhtäkkiä hirveätä kaipuuta Stephanieta kohtaan ja ennen kuin hän tajusi, hän oli jo matkalla tanssilattian poikki kohti Stephanieta. Remus syytti kermakaljoja yhtäkkisestä rohkeudestaan.
“Hei, Steph”, Remus sanoi lämpimästi ja hymyili vaaleahiuksiselle tytölle edessään ja kuuli tämän vastaavan hänen tervehdykseensä.
“Halusin vielä onnitella upeasta pelistä”, Remus sanoi nopeasti keksittyään tekosyyn.
“Kiitos paljon!” Stephanie säteili. “Se oli kyllä sinultakin upeasti selostettu.”
“Kiitos”, Remus sanoi ja heidät valtasi hieman kiusaantunut hiljaisuus.
“Oletko jo huomannut Noellen ja Bradin?” Stepanie kysyi äkkiä ja katsoi uteliaasti Remusta.
“Voi kyllä! Aika yllättävää, eikö?” Remus vastasi innostuneesti ja Stephanie nyökytteli vieressä. “Siitä tulikin mieleeni... kiinnostaisiko sinuakin tanssia, Steph?”


Stephanie oli melko yllättynyt kuinka helppoa oli tanssia Remuksen kanssa kaikesta heidän menneisyydestään huolimatta. Se tuntui vain niin luontevalta olla lähellä Remusta ja niin turvalliselta. Tuntui kuin mikään ei voisi ikinä mennä pieleen.
Stephanie toivoi, että Remus tuntisi samoin, mutta tiesi, ettei niin ollut. Remus oli ihastunut Sabrinaan, korpinkynnen kauniiseen kapteeniin... Stephanie alkoi miettiä, seurusteliko Remus Sabrinan kanssa, sillä hehän olivat käyneet ulkonakin ainakin kerran? Hän ei ikinä saisi rauhaa, jollei kysyisi...
“Remus?” Stephanie korotti ääntään niin, että Remus kuuli sen musiikinkin yli.
“Niin?” Stephanie värisi Remuksen vastatessa hänen korvaansa.
“Seurusteletko sinä Sabrinan kanssa?”
Stephanie tunsi Remuksen hieman jäykistyessä. Voi ei, hän oli arvannut oikein. Remus tunsi itsensä varmasti syylliseksi tanssiessaan niin läheisesti Stephanien kanssa....
“Ei, en minä seurustele. Olen ihastunut erääseen toiseen, niin siitä ei olisi tullut mitään.”
Stephanien sydän hakkasi liian lujaa.
“Saanko minä udella, kuka se onnekas tyttö on?” hän kuiskasi Remuksen korvaan.
Remus ei vastannut hänelle, vaan suuteli hitaasti Stephanieta. Stephanie vastasi suudelmaan enemmän kuin onnellisena.    


****

A/N2: Toivoisin jälleen kerran kommentteja, ellette kuolleet fluffiin :)
I'm gonna run away and never say
goodbye