Kirjoittaja Aihe: Black Moon (k11) prologi+17 lukua || adventure, drama, romance, AU, Potterit OC  (Luettu 21745 kertaa)

Amaril

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Black Moon (k13) prologi+14 lukua
« Vastaus #40 : 29.10.2010 22:16:08 »
Ginerva, mukavaa, että pidit luvusta. Sirius on tietenkin ihan paras :D Kiitos kommentista!

Ruskapoika, hyvä, että tuo Ginervan mainitsema kohta  toimi. En ole kauheasti kirjoitellut tuon tapaista ennen. Ajattelin, että Selenan mieli olisi yrittännyt unohtaa tuon kyseisen muiston. Olisi ollut liian tylsää jos hän olisi nähnyt painajaisia jo lastenkodissa ja kaikki olisi jo paljatunut silloin, vaikka se olisi ollut realistisempaa kuten sanoitkin. Olen todella otettu kehuistasi kuvailun suhteen. Toivotaan että se pysyykin hyvänä tästä eteenpäin.
Jes! Pelkäsin että juuri tuo dialogi meni liian sekavaksi, kun tuli vähän lisättyä sinne muutama vuorosana jälkikäteen. Pelko taisi olla ihan turhaa :) Tuosta hysteriasta vielä. Kyllä se Selena vielä saa sen kohatuksen :D Tässä luvussa se nähdään. Kiitos hirveästi ihanasta kommentistasi!

NeitiMusta, anteeksi pyyntö hyväksytty :D Siis, vielä tuossa vaiheessa kun Selena meni koira-Siriuksen perään, hän ei tiennyt tämän olevan oikeasti. Toki Selena rohkea on kun päätyi Rohkelikkoon, vaikka luonteeltaan muuten Luihuiseen olisi päätynyt ennemmin. Kiva kun pidät fikkeröisestäni :D Kiitos kommentista!

A/N: Sainpas laitettua tämän vielä lokakuun puolella tänne. Olen osallistunut NaNo:on, että seuraavan osan kanssa vähän kestää. Pahoitteluni siitä. Nanon on tarkoitus olla Potterficci kelmeistä joten, ehkäpä se päätyy tänne jonakin päivänä. Pidemittä puheitta luvun pariin. Toivottavasti miellyttää :)

15.   Hysteriaa ja painajaisia

Sumu alkoi hälvetä hitaasti ympäriltäni. Toivottomuudentunne oli kadonnut jossakin vaiheessa huomaamattani. Se ei kuitenkaan vaikuttanut lainkaan järkytykseen ja pelkoon joka minussa vallitsi. Olin liian typertynyt näkemästäni tajutakseni oikeastaan mitään. En edes huomannut heränneeni enkä noteerannut ympäristöä. Hengitin pinnallisesti ja kiivaaseen tahtiin. Koko vartaloni tärisi ja sydämeni tykytti, kuin hirvittävän pitkän juoksulenkin jälkeen. Tila oli minulle aivan uusi, en ole koskaan ollut niin peloissani. Enkä niin sekaisin.

Tunsin jonkun tarttuvan minua käsivarsistani. Henkäisin kauhusta ja aloin etsiä pakoreittiä. Tuo samainen henkilö yritti pitää minua paikoillaan, kun yritin nousta ja juosta karkuun. Jos olisin päässyt pakoon, olisin varmasti mennyt piiloon jonnekin itkemään – niin sekaisin minä olin. En kuitenkaan onnistunut pakoyrityksessäni ja aloin huutaa jotakin sekavaa ”Päästä irti!” ja ”Mene pois!” tyyppistä sössöä. Yritin rimpuilla irti pakoillen samalla mieheksi tunnistamani henkilön katsetta. Yhtäkkiä hän tarttui leukaani ja lukitsi pääni paikoilleen. Ensin puristin silmäni tiukasti kiinni ja päätin olla avaamatta niitä enää koskaan. Mies maanitteli minua avaamaan ne, mutta sanat puuroutuivat korvissani epäselväksi muminaksi. Hetken päästä kun aloin rauhoittua ja tajuta kuulemaani, mies onnistui rohkaisemaan minua avaamaan silmäni. Tein sen hyvin hitaasti ja epävarmasti. Hetkeen en tunnistanut miestä edessäni, mutta kun hän avasi suunsa ja alkoi puhua muistin äänen unestani.

”Selena, mikä sinulla on? Kerro minulle. Oletko sinä kunnossa?” Sirius vaati otsa huolesta rypyssä. Sitten hän päästi leukani vapaaksi ja löysäsi otettaan, muttei uskaltanut päästää käsiäni vielä aivan vapaiksi pelätessään minun yrittävän karata uudestaan.

Hengitykseni alkoi tasaantua. Mies olikin Sirius. Muistin hänet unesta, jossa hän oli tosin näyttänyt todella erilaiselta, vähemmän luurangolta enemmän ihmiseltä. Unessa hän oli suojellut minua. Muistin vieläkin sen katseen siellä kujalla. Sirius oli ollut helpottunut nähtyäni minut hengissä, mutta äitini kohdalla… Nyyhkäisin muistaessani hänet. Kuva äidistäni räjähdyksen jälkeen piirtyi verkkokalvolleni kuin olisin nähnyt sen aivan edessäni. Kuva oli jopa tarkempi kuin unessa jossa sumu oli verhonnut kaiken ja tehnyt niistä hieman epäselviä.

Äskeinen nyyhkäisy ei jäänyt viimeiseksi. Kyyneleet alkoivat valua poskilleni ja sieltä sohvalle jolle minut oli laskettu tai hiuksiini jotka taisivat olla tällä hetkellä sopivat harakan pesäksi. Puristin käteni nyrkkiin ja tunsin kynsien painautuvan ihoani vasten. Sen jälkeen minä tein jotakin jota en olisi ikimaailmassa tehnyt järjissäni, nimittäin minä painauduin Siriuksen rintakehää vasten ja kiersin käteni hänen ympärilleen – ja sitten minä itkin.

Sirius meinasi tippua lattialle sohvan reunalta yhtäkkisestä eleestäni, mutta onneksi hän onnistui pitämään tasapainonsa. Hän jähmettyi käsieni alla paikoillensa ja hänen hengityksensä katkesi hetkeksi. Kohta hän kuitenkin oli taas tilanteen herra, ja halasi minua takaisin silitellen hiuksiani rauhoittavasti. Hän tyynnytteli minua sanoen kaiken olevan hyvin ja sitä rataa. Juuri siten miten olinkin halunnut hänen toimivan.

En ole varma kuinka pitkään minä itkin, mutta Siriuksen paidasta katsoen kyyneleitä ei kyllä säästelty. Itkemiseni loppui vasta kun kyyneliä ei enää millään muodostunut. Kuitenkin sen jälkeen minä vielä niiskuttelin ja yritin rauhoittua henkisesti. Sirius ei siltikään missään vaiheessa yrittänyt tyrkätä minua sivuun tai tehnyt mitään muuta ei-toivottua. Hän istui vain paikoillaan pitäen minua sylissään ja lohdutti sanattomasti.

Hetken kuluttua arvelin olevani jo kylliksi kunnossa, jotta en alkaisi taas itkemään tai tekemään mitään muutakaan epänormaalia. Irrottauduin Siriuksen otteesta ja siirryin kauemmas hänestä. Pyyhin kaapuni hihalla kasvojani kuivemmiksi ja onnistuin saamaan hengitykseni tasaantumaan rauhallisemmaksi.

”Oletko kunnossa?” Sirius kysyi uudestaan, mutta tällä kertaa vieläkin huolestuneempana. En katsonut lainkaan häneen päin, vaan nyökkäsin vanhalle lankkulattialle ja tuijotin visusti pientä koloa lautojen välissä.

Sirius katsoi minua tiiviisti, mutta katseeni ei hievahtanutkaan kolosta. Olin nolostunut äskeisestä. Ei ollut minun tapaistani vetistellä tuolla tavalla tai saada kummallisia kohtauksia. Ankeuttajat olivat vaikuttaneet minuun tällä kertaa pahemmin. No, olihan niitä ollut enemmänkin. En enää koskaan halunnut nähdä sitä unta (tai mikä nyt onkaan) uudelleen. Minun pitäisi keksiä jotakin ankeuttajien varalle. Enhän minä voi aina niihin törmättyä pökerrellä miten sattuu!

Sirius tuijotti edelleen minua. Olin vähällä tiuskaista hänelle siitä, mutta hän ehti kuitenkin ensin. ”Otatko suklaata? Muistaakseni se parantaa oloa ankeuttajien jälkeen.”
”Onko sinulla suklaata?” kysyin hämillään kysymyksestä. Olin jopa unohtanut lattianraon ja kääntynyt hämmästelemään Siriukseen päin.
”Joo, kävin vähän ostoksilla pari päivää sitten”, hän sanoi kepeästi ja nousi ylös sohvalta.
”Ostoksilla?”
”Jep, Hunajaherttuan myyjä kyllä ihmetteli kovasti, kun minä ryntäsin kauppaan – siis koirana, en minä niin hullu ole, että menisin ihmismuodossa sinne!” Sirius sanoi virnistellen muistolleen. ”No, mutta otatko sinä suklaata vai et? Suosittelen sitä ihan muutenkin kuin vain lääkkeeksi. Se on kuule perhanan hyvää suklaata.”
”Voisinhan minä ottaa sitä”, vastasin. Sirius katosi nopeasti ulos huoneesta hakemaan suklaata.
 
Lysähdin sohvalle huokauksen saattelemana ja painoin takaraivoni sen nahkaiselle pinnalle. Kasvoni tuntuivat inhottavan nihkeiltä ja olo oli kurja. Räpyttelin silmiäni hitain liikkein ja tutkailin huonetta ympärilläni. Se oli sohvasta, nojatuolista ja vinosta sohvapöydästä päätellen olohuone. Huoneessa oli muutama vanha taulu joissa oli velhoja ja noitia joita en tunnistanut. Kuvat olivat kulahtaneita ja yhdestä oli irronnut yhdeltä sivulta kehys. Huone oli muutenkin hyvin rähjäinen ja vanha, likaakin löytyi tasaisesti kaikkialta. Tapetit olivat repeilleet ja puolipanelointi oli irronnut paikoitellen. Huoneessa oli vain yksi ikkuna, mutta sen eteen oli naulattu laudat, joten huone oli melko hämärä sillä ainoa valon lähde oli vanha jalkalamppu oven vieressä. Huone oli varmasti jostakin autiosta talosta, jonka Sirius oli ottanut majapaikakseen.

Pian Sirius tulikin suklaalevyn kanssa. Hän meni istumaan ruskeaan nahkaiseen nojatuoliin ja puolitti levyn kahteen osaan ja antoi toisen puoliskon minulle. Haukkasin ahnaasti siitä palasen. Tunsin voiman ja ihana lämmön palaavan pikkuhiljaa takaisin kehooni. En muista milloin suklaa oli maistunut niin hyvältä.

”Olen niin ikävöinyt tätä suklaata”, Sirius sanoi ja haukkasi uuden palasen levystä. ”Tämän takia kannattaa karata vankilasta ja saada koko taikayhteisö peräänsä.”

Yritin hymähtää vastaukseksi, mutta suustani kuului pelkkä vaisu tuhahdus. Olin aivan samaa mieltä, varsinkin jos siinä vankilassa on sadoittain ankeuttajia. Jatkoimme suklaan mutustelua hiljaisuudessa. Oloni oli vaivaantunut. Sirius näytti kuitenkin siltä kuin olisimme joka lauantai kokoontuneet syömään suklaata johonkin autioon hökkeliin. Hän ahmi suklaansa ennen minua, ja puristi käärepaperin folioineen yhdeksi mytyksi ja heitti sen jonnekin hänen selkänsä taakse. Sitten hän laski kyynärpäänsä polvilleen ja käänsi tarkkailevat harmaat silmänsä minuun.

”Miksi sinä olet nyt tuollainen? Vaikuttaa siltä kuin melkeinpä luottaisit minuun”, hän esitti kysymyksen ja jatkoi minun tuijottamistani.

Oloni muuttui entistä vaivaantuneemmaksi. Katseeni harhaili ympäri huonetta ja yritin keksiä keinoa sivuuttaa kysymys. Sirius kuitenkin tuijotti minua niin tiiviisti, etten onnistunut keräämään ajatuksiani.

”No?” hän hoputti vastaustani.

Huokaisin syvään ja päätin pysyä totuudessa, mutta yritin kuitenkin vielä viedä keskustelun väärille poluille – siis ihan totuuden nimissä. ”Tiedätkö mitä ankeuttajat tekevät?”
”Minun pitäisi olla melkoinen idiootti, jos en tietäisi. Olen asustellut ankeuttajien kanssa kaksitoista vuotta ja nytkin ne etsivät minua eritäin hanakasti”, Sirius sanoi vinosti hymyillen. Sitten hän jatkoi vakavampaan sävyyn. ”Ankeuttajat imevät kaiken onnellisuuden ja elämän ilon ympäriltään. Välillä ne jopa innostuvat oikein suutelemaan ja silloin voit sanoa hyvästit sielullesi. Jos muistan oikein vajaista auroriopinnoistani, että kun ihminen on kokenut jotakin todella traumaattista ja pelottavaa, hän menettää tajuntansa ankeuttajien lähettyvillä. Silloin tavallaan kokee pahimman muistonsa uudestaan. Kuinka todentuntuinen se uni on, niin se riippuu kuinka paljon ankeuttajia on lähettyvillä ja kuinka hirvittävä se muisto oli.”, Sirius ei ollut siirtänyt katsettaan minusta minnekään, mutta nyt hänen katseensa tuntui polttavana kasvoillani. Hänen silmänsä siristyivät melkein huomaamattomasti ja hän sanoi. ”Minusta tuntuu, että niin sinulle taisi käydä äsken.”
”Niin… Niin minulle kävikin”, purin huultani epäröiden, en ollut varma halusinko kertoa Siriukselle pahimmasta muistostani. Päätin pysyä vaiti. Vaikka uskoin Siriuksen olevan syytön ja ehkei hän ollut myöskään kuolonsyöjä, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että luottaisin häneen täysin.
”Ei sinun tarvitse kertoa siitä minulle, jos et tahdo”, hän sanoi lopulta ja käänsi katseensa vihdoinkin pois minusta suunnaten sen laudoitettuun ikkunaan. Hän tuijotti sitä sumein silmin ja näyttäen olevan jossakin aivan muualla kuin siinä samaisessa rähjäisessä olohuoneessa Tylyahossa. Luulin hänen jo unohtaneen minut, kun hän yhtäkkiä heräsi mietteistään kysyen hänelle huonosti sopivalla vakavalla äänensävyllä. ”Luuletko sinä minun olevan kuolonsyöjä?”
”En enää… kai”, vastasin hieman epäröiden, mutta se riitti Siriukselle. Ainakaan hän ei näyttänyt pettyneen.
”Uskotko minun tappaneen äitisi ja ne joiden takia minä lojuin Azkabanissa?” hän kysyi.
”En.”
”Aiotko kertoa tapaamisestamme jollekin?”

Olin hetken hiljaa miettien oikeaa ratkaisua. Jos kertoisin Siriuksen olinpaikan, niin hänet varmasti napattaisiin ja vietäisiin takaisin Azkabaniin. Se olisi kuitenkin väärin. Enkö minä juuri tullut siihen tulokseen, että Sirius oli syytön? Enhän minä silloin voisi häntä luovuttaa viranomaisille. Tuskinpa kukaan kuuntelisi minun selityksiäni. He vain pitäisivät minua aivopestynä tai vain typeränä tyttönä, joka halusi uskoa, ettei hänen setänsä voinut tehdä mitään pahaa. Vastaus alkoi olla siis itsestään selvä.

”En.”
”Et kenellekään? Et edes ystävillesi?” Sirius varmisti, että olin ymmärtänyt kysymyksen täysin oikein.
”En edes ystävilleni”, tästä he eivät tykkää jos he joskus saavat tietää, ajattelin lievästi irvistäen.
”Aiotko tulla tapaamaan vanhaa kummisetääsi joskus uudelleen?” Sirius kysyi nyt vakavansävyn kadottua pieni pilkesilmäkulmassaan.
Kallistin päätäni oikealle ja vastasin hitaasti venyttäen sanaa. ”Ehkä.”

Sirius hymyili iloisesti eikä hän näyttänyt lainkaan siltä samalta mieheltä, joka oli komeillut Päivän Profeetan etusivulla viime kesälomalla. Hän näytti melkeinpä onnelliselta, enkä minä millään pystynyt olemaan hymyilemättä hänelle takaisin.

***

Aurinko oli jo piiloutumassa horisontin taakse, kun minä kömmin ulos tunnelista, joka oli tällipajun alla. Sirius oli näyttänyt minulle oikotien Rääkyvästä Röttelöstä Tylypahkan maille, jotten olisi myöhästynyt kurpitsajuhlasta. Sirius oli muuttunut takaisin koiraksi, kun me olimme juosseet Tylyahon läpi kukkulalle jolle tuo kummitustalo oli rakennettu. Olimme kiiruhtaneet tunnelin läpi ja minä lähdin hölköttelemään Tylypahkaa päin, ja Sirius taas jäi katselemaan minun perääni tällipajun juurelle johon salareitti oli päättynyt (Sirius oli tökännyt yhtä kyhmyä puunrungossa, jotta se ei yrittäisi murhata häntä).

Kello alkoi jo lähestyä uhkaavasti kello seitsemää jolloin pitojen oli tarkoitus alkaa. Kun saavuin pääoville, kello alkoi näyttää hälyttäviä lukemia. Eikä sitä auttanut yhtään Voro, joka teki tarkastuksen kiellettyjen tavaroiden varalta ja kyseli epäluuloisesti kaikkea typerää "miksi minä tulin niin myöhään" ja "missä sinun 'viheliäiset rötöstelijätoverisi' olivat". Muutamalla hätäpäissäni keksimällä selityksellä onnistuin rynnistämään viimeisten oppilaitten perässä suureen saliin.

Kiiruhdin vapaalle paikalle Nevillen ja Harryn väliin, jonka ystäväni olivat ystävällisesti pitäneet vapaana, tai niin minä ensin luulin. Tuoliin oli tökkäisty iso vaaleanpunainen purukumi, joka ei suostunut millään irtoamaan ja luonnollisesti kukaan ei ollut halunnut istuutua sen päälle. Onneksi Hermione oli niin nero ja osasi loitsia sen irti. Valitettavasti hänen täytyi kertoa se minulle vasta, kun olin onnistunut sotkemaan ruokailuveitsen pahasti siihen tahmaan.

”Mistäs sinä tulit näin myöhään?” Hermione kysyi enkä mahtanut mitään sille, että minulle tuli auttamattomasti mieleen rouva Hart utelemassa myöhäistä orpokotiin paluu syytä.
”Tylyahostahan minä”, vastasin huolettomasti samalla latoen lautaselleni ruokaa.
”Yksinkö sinä siellä näin pitkään viihdyit? Näin Susanin ja Hannahin jo täällä, kun me palasimme Ronin kanssa”, Hermione jatkoi rouva Hart-vaihteella.

Tungin suuni täyteen paahtopaistia jotten tarvitsi vastata aivan heti. Aivoni hyrräsivät pikavauhtia yrittäessään keksi sopivaa valetta. Miksi minun oli pitänyt mennä lupaamaan Siriukselle vaitioloa? Olen jo alkanut tottua todenpuhumiseen.

”Joo, tai no minä törmäsin siihen Ronin kalmankoiraan. Sen jälkeen minä vaeltelin ympäri Tylyahoa, enkä huomannut ajan kulkua”, sepitin murto-osan totta olevan satuni ja se meni täydestä. Ainakin Ron alkoi päivittellä kalmakoiria ja niiden näkemisen seurauksia. Hermione pisti tähän väliin muutaman faktansa ja Harry lysähti tuolillaan matalammalle katsoen minua anoen. Hänen ei tarvinnut sanoa mitään ja arvasin jo hänen pyyntönsä.
”Todella hyvää tämä paisti tänään”, sanoin kuuluvaan ääneen ja heiluttelin haarukkaa jonka päähän oli seivästetty palanen porsaanlihaa.

Ja näin se hoituu. Aloita keskustelu ensimmäisestä keksimästäsi aiheesta ja onnistu vaihtamaan keskustelu onnistuneesti omaan outouteesi.

”Sinä olet kyllä mahdottoman hienovarainen, Selena”, Hermione totesi pudistellen hymyillen päätään.

No, ainakin Harry oli iloinen.

***

Minä olen aina inhonnut makuupusseja. Ne ovat kauhean hiostavia ja niihin sullouduttua ei pysty karkaamaan ihan niin helposti. Varsinkaan kun onnistui rikkomaan vetoketjun heti uskallettua sen syövereihin, ja jos oli salissa jota ei todellakaan oltu tarkoitettu noin kuudensadan oppilaan makuupaikaksi ja oli litistyneenä jonkun hikoilevan iso kokoisen puuskupuhin ja Ronin, kruunaamattoman kieriskelijämestarin, väliin.

Nyt kai mieleen kirpoaa kysymys: ”Miksi helvetissä sinä olet suuressa salissa makuupussissa haistelemassa toisten hikeä?” No, minun kai täytynee selittää.

Syypää tähän on yksinomaan minun niin ihana ja niin kärsivällinen setäni. Ei ollut kestänyt kuin muutama tunti siitä kun me olimme eronneet, kun hän oli rynnännyt rohkelikkotornin muotokuva-aukolle ja yrittänyt tunkeutua sisään repimällä lihavan leidin riekaleiksi. Loistavasti toimittu!

Nyt siis kaikki luulivat Siriuksen olevan jokin pönttöpäiden maailmanmertasi ja olettivat tämän piileskelevän jossakin päin linnaa. Siis, minä kun luulin, että Dumbledore on älykäs! Siispä kaikkien oppilaiden täytyi nukkua suuressa salissa jotta meitä voitaisiin tarkkailla Siriuksen varalta (tai sitten opettajat laittoivat meidät tänne syötiksi).

Äsken Harry, Ron ja Hermione keskustelivat Siriuksesta. He uskoivat että Sirius oli menettänyt ajantajunsa matkoillaan, sillä muuten hän olisi kuulemma rynnännyt suoraan suureen saliin kaikkien opettajien eteen vangittavaksi (no, oikeastaan he uskoivat hänen tulevan tappamaan joukon oppilaita sinne saliin, mutta minun versioni on paljon todennäköisempi – ja hauskempi). En osallistunut keskusteluun. Hetken väiteltyäni Hermionen kanssa olisin varmasti pettänyt juuri tekemäni lupauksen ja kertonut tapaamisestani herra vankikarkurin kanssa. Halusin pitää lupaukseni ainakin toistaiseksi.

Seuraavina päivinä Sirius Musta kuului melkeinpä joka keskustelun pääaiheisiin. Hänestä puhuttiin pelonsekaisin tuntemuksin; jos hän oli kerran päässyt Tylypahkaan, niin miksei sitten toistekin? Parkinson oli muuten keksinyt vihdoinkin sen, että minä ja Sirius olimme sukua ja alkanut irvailemaan siitä minulle. Mutta nyt kun tiesin asian todellisen laidan eli Sirius ei ollutkaan kuolonsyöjä-murhaaja-psykopaatti, niin ärsyttäminen jäi vain yritykseksi ja ärsyttäjä tulikin yhtäkkiä ärsyyntyneeksi. Ah, mikä onkaan nautinnollisempaa kuin onnistua ärsyttämään arkkivihollista tekemättä mitään?

Sirius oli myös haitannut Rohkelikon huispausjoukkueen harjoituksia. McGarmiwa oli meinannut kieltää harjoitukset pelätessään Siriuksen yrittävän hyökätä Harryn kimppuun treeneissä. Onneksi Harry onnistui suostuttella jonkun valvomaan harjoituksa. En kestäisi jos Luihuinen voittaisi seuraavan ottelun. Olin sata varma, että jokainen kyseiseen tupaan kuuluva olisi silloin varmasti nälvinyt seuraavan kuukauden sen kustannuksella.
 
Valitettavasti vastoinkäymiset eivät loppuneet siihen.

Yhtenä iltana, kun olin pelaamassa Ronin kanssa velhoshakkia takkatulen ääressä Hermionen lukiessa Tylypahkan historiikkia. Hän halusi selvittää tämän mysteerin, mikä kutkutti melkein jokaisen oppilaan mielissä, siis Hermione halusi tietää miten Sirius oli päässyt sisälle Tylypahkaan. Minua harmitti, etten voinut paljastaa Hermionelle tätä salaisuutta. Olisi ollut niin hauskaa kertoa hänelle jotakin mitä hän ei jo tiennyt. Mikä on muuten erittäin harvinaista.

No, jatketaan aiheessa. Harry tuli huispaustreeneistä litimärkänä hiukset harvinaisen siististi päätä myöten painautuneena (en kuitenkaan suosittele jos ei pahemmin välitä Kalkaros-lookista) mariseva joukkue kannoillaan. Hän lysähti sohvalle Hermionen viereen kastellen sohvan eikä Tylypahkan historiakaan jäänyt ilman pisaroita.

”Hei, varo vähän! En pidä koppuroista sivuista”, Hermione älähti tuittuisesti ja veti taskustaan pikaisesti sauvansa ja kuivatti sivun. Sitten hän katsoi pahasti Harryä, joka paraikaa pilasi nahkasohvaa.
”Ette ikinä arvaa mitä on tapahtunut”, Harry sanoi vähät välittäen Hermionen kommentista. Äänensävy ei voinut tarkoittaa hyvää. Tosin Ron ei sitä huomannut.
”Onko sade loppunut?” Ron kysyi nostamatta katsettaan laudasta johon se oli ollut kiinnittyneenä viimeiset puolituntia.
”No, ei nyt sentään”, Harry sanoi ja riisui märän viittansa pois ja heitti sen lattialle. Hermione mulkaisi häntä uudelleen.
”No, mitä sitten?” kysyin seuraten vesilammikon syntymistä sohvan alle. Ron oli miettinyt seuraavaa tai oikeastaan seuraavia siirtojaan jo ainakin viisi minuuttia.
”Luihuiset eivät pelaakaan ensi lauantaina!”
”Mitä? Siirtyikö ottelu?” kysyin harmissani. Kaipasin kovasti huispausta ja olisin halunnut nähdä ottelun, vaikka sitten sateessa. En ollut pelannut tai nähnyt yhtäkään ottelua sitten edellislukukauden, jolloin kausi oli vieläpä jäänyt tyngäksi. Ei siis ihme harmistuminen.
”Ei, meitä vastaan pelaakin Puuskupuh”, Harry sanoi masentuneena ja painoi kasvonsa käsiinsä. ”Me ollaan harjoiteltu niin kovasti… Ja kaikki oli turhaa! Luihuiset pelaavat aivan erilailla kuin Puuskupuhit. Ja tämä kaikki on sen typerän limanuljaskan syytä.”
”Ai, Kalkaroksenko?” Ron kysyi ja oli nyt vihdoin nostanut katseensa nappuloista ja katsoi järkyttyneenä Harryä.
”Ei vaan Malfoyn! Hän väittää hänen kätensä olevan vielä kipeä.”
”Eihän hän ole käyttänyt sitä kipsiä ikuisuuksiin!” tuohduin ja minun teki mieli saattaa se käsi oikeasti kipeäksi. Suunnittelin jo Georgen tai Fredin lyöjänmailan pientä lainaamista.
”Kyllä te pärjäätte. Te olette paljon parempia kuin Puuskupuhit. Etkö sinä napannutkin siepin viimeksi melkein heti?” Hermione rohkaisi ja sulki kirjansa. Hän oli lopettanut mulkoilun ja katseesta paistoi enää vain silkka empatia.
”Joo, mutta joukkue on uusiutunut. He ovat nyt paljon parempia kuin viimeksi”, Harry vastasi apeana. Sitten hän suuntasi katseensa minuun toivonpilke silmissään. ”Selena, etkö sinä käynyt joskus Susanin kanssa katsomassa Puuskupuhin harjoituksiaan? Kuinka hyviä he olivat?”

Irvistin muistellessani puuskupuhien treenejä. He olivat olleet tosi hyviä, vaikkakin Rohkelikko hakkaisi heidät, jos olisivat varautuneet otteluun. Nyt kuitenkin tilanne oli tasaväkisempi. Korpinkynnet pelasivat enemmän rohkelikkomaista peliä, kuin Luihuinen puuskupuhmaista ja Puuskupuhin joukkue oli valmistunut heidän ensimmäiseen peliinsä Korpinkynttä vastaan. Aloin jo hieman pelätä tupamme huispauspokaalin voiton puolesta. Typerät luihuiset…

Harry ymmärsi liiankin hyvin ilmeitäni ja painoi päänsä takaisin käsiinsä valitellen seuraavaa lauantaita ja manaten Luihuisen jonnekin jonka taidan jättää nyt mainitsematta.

***

Lauantai kuitenkin tuli sadepilvien pysyessä jääräpäisesti paikoillaan. Kello oli jotain kahden ja kolmen väliltä enkä pystynyt nukkumaan. Oikeastaan todenmukaisempaa olisi sanoa, etten uskaltanut nukkua. Painajaiset olivat nimittäin vainonneet minua aina sen jälkeen, kun olin törmännyt ankeuttajiin Tylyahossa. Lopulta se oli johtanut nukkumattomiin öihin ja siitä entistäkin kiukkuisempaan Selenaan. Silmät kirvelivät väsymyksestä, mutta en halunnut enää nähdä uudestaan äitini kuolemaa tai kuulla niitä huutoja. Olin kuitenkin niin väsynyt, etteivät silmät enää suostuneet vastahangoitteluuni ja painuivat kiinni. Nukahdin silmieni sulkeutuessa.

Uni alkoi taas kerran. Se oli aina samanlainen. Silti se osasi pelottaa minua joka kerta aivan, kuin en olisi koskaan sitä nähnytkään. Uni koostui lyhyistä muistoni pätkistä. Näin ne yksityiskohtaisesti mielikuvituksella höystettynä. Kun se alkoi, sitä ei voinut enää keskeyttää ennen loppuhuipennusta…

Ensiksi kuulin äidin käskevän äänen suhisevan. ”Sirius, älä mene! Se on vaarallista”, ja näin Siriuksen riuhtaiseva itsensä vapaaksi äidin otteesta. Seuraava kuva oli äitini väsyneille kasvoille levinnyt epävarma hymy. Se pisti sydämeeni, äitini viimeinen hymy… Halusin herätä, halusin itkeä. Se oli kuitenkin mahdotonta.

”SINÄ PETIT MEIDÄT, SIRIUS!” kuulin Peter Piskuilanin huutavan valheellisen, mutta kuitenkin hyvin hankalasti siksi tunnistettavan, raivon värittämällä äänellä. Äidin kauhistunut henkäys ja räjähdys, joka kaatoi minut ja suojanani olleen äitini kumoon. Katseeni käväisi nopeasti läheisissä ihmisissä, kuolleissa niin kuin kauhistuneissa. Sydäntäni riipaisi kuitenkin enemmän Siriuksen järkytyksen täyttänyt katse ja pienen pieni kyynel hänen silmäkulmassaan. Kuulin kauempaa kadulta kiljuntaa ja avunhuutoa. Piskuilanin tuskaista huutoa ja omaa pelokasta nikottelua. Viimeisenä näin äitini kasvot, silmät lasittuneina, hiussuortuvien karanneena nutturasta ja värjäytyneenä punaiseksi verivanan valuessa hitaasti poskelta alas maahan värjäten asfaltin kirkkaanpunaiseksi.


Silmäni rävähtivät auki ja kyyneleet alkoivat haitata näkökykyäni. Hengitin epätasaisesti ja painoin kasvoni kiireesti tyynyyn tukahduttaakseni nyyhkytykseni. Ei enää, minä pyydän, ei enää. Sitten minä itkin suruni pois.

***

Rip, rop, rip, rop, sanoi sateenvarjo, kun sadat pienet pisarat iskeytyivät sen pintaan. Sade ei ollut lakannut, kuten luihuiset olivat ennustaneet. Näin hopeahiuksisen pojan kapuavan ylös katsomoon kahden isonkörilään välissä suuren sateenvarjon alla. En voinut olla siristämättä silmiäni ja puhisematta solvauksia kyseiselle luihuiselle.

Haukottelin ja otin muutaman nopean juoksuaskeleen ottaakseni kiinni Ronin ja Hermionen, jotka olivat jo ehtineet edelleni. Nousimme ylös katsomoon ja löysimme sopivat paikat melko hyvältä korkeudelta. Ukkonen jyrähti ja katsoin ylös tummiin pilviin. Pelistä oli tulossa hankala.

Pelaajia alkoi valua kentälle, punapukuiset vasemmalle keltaiset oikealle. En kuullut pillin vihellytä enkä ollut varma kuulivatko pelaajatkaan sitä veden raskaan ropinan keskeltä. He kuitenkin nousivat ilmaan samaan aikaan kuten normaalistikin. Lee Jordan oli tuttuun tapaan selostajankopissa, mutta hänen iloinen äänensä ei kuulunut juuri lainkaan äänenvahvistusloitsunkaan jälkeen, niinpä professori McGarmiwan täytyi käydä vahvistamassa sitä entisestään.

”Kiitoksia, professori”, Lee Jordan mutisi ja aloitti pirteän selostustyönsä. ”No, niin kaikki! Tänä kauniina lauantaiaamuna olemme kokoontuneet tämän aivan ihastuttavan sään suosimana tälle huispauskentälle seuraamaan Rohkelikon ja Puuskupuhin taitojenmittelöä. Vielä muutama päivää sitten tämän piti olla Luihuisen ja Rohkelikon välinen ottelu, mutta Luihuisen etsijän loukkaantuneen käden tähden jouduttiin meidän kaikkien harmiksemme vaihtamaan Puuskupuh kyseisen joukkueen tilalle.
 
”Sitten peliin. Rohkelikon Katie Bellillä kaato ja hän kuljettaa – tekee hienon harhautussyötön – kaato Alicia Spinnetillä. Rohkelikon loistava peli jatkuu ja Alicia harhauttaa Tamsin Applebeen ja Spinnetille avautuu suoratie maalisaloille. Hän –. Anthony Ricketin oiva lyönti osuu suoraan Alician käsivarteen ja kaato tippuu. Puuskupuhin Heidi Macavoy koppaa kaadon ja lähtee kiitoon kohti Rohkelikon päätyä. Hän on aivan uusi pelaaja Puuskupuhin joukkueessa. Joukkueen uusi kapteeni Cedric Diggory on tehnyt useita muutoksia joukkueeseen ja nyt saamme nähdä kuinka hyviä nämä lopulta olivat. Macavoy syöttää Malcom Preecelle – hieno seinäsyötön Preeceltä ja kaato on taas Macavoylla. Heillä on enää Rohkelikon kapteeni ja pitäjä, Oliver Wood, edessään. Macavoy ampuu kohti vasenta salkoa ja maa-. Ei, Oliver Wood torjuu loistavasti jalallaan ja kaato palaa Rohkelikolle. Angelina Johnson liitää ja karistaa Applebeen – ryhmy viistää niukasti ohi, mutta tämä sievä taivaanlintunen joka liitelee pois aina kun minä – ”

”JORDAN!” kuului professori McGarmiwan vahvistettuääni.

”Juu, juu. Siististi ollaan, professori. Katie Bellillä kaato – harhauttaa Malcom Preecen – syöksyy kohti maalisalkoja ja laukoo – ei, hän syöttääkin Johnsonille jonka alaa onkin tämä maalienteko… ROHKELIKKO JOHTAA 10 – 0!

Hyppäsin ylös penkiltä hurraten ja taputtaen. Jokainen punaiseen sonnustautunut hihkui ja vislasi mukanani välittämättä lainkaan sateesta joka yritti varmasti aivan tahallaan iskeytyä juuri silmille. Joukon ääni oli kuitenkin vaisumpi kuin tavallisesti, sillä tuuli vei ilon kiljahdukset mennessään. Siitä ei kuitenkaan kukaan välittänyt, vaan rohkelikot innostuivat entisestään kannustamaan punakaapuista joukkuetta.

Peli jatkui ja Rohkelikko teki muutaman maalin lisää. Ei Puuskupuh niin huonosti pelannut – he olivat saaneet muutaman hyvin täpärän maalipaikan – mutta Rohkelikko oli kuitenkin parempi. Harry näytti lentelevän taivaalla hieman kummallisesti, aivan kuin hän olisi unohtanut silmälasinsa makuusaliin. Mainitsin siitä Hermionelle, joka jäi sen jälkeen seuraamaan Harryn päätöntä liitelyä otsa kurtussa.

Salama välähti ja näin Oliver Woodin viittovan Rohkelikon pelaajia alas. Hän oli pyytänyt aikalisän. Yhtäkkiä Hermione virkosi ajatuksistaan ja nousi ylös hätkähdyttävän nopeasti. Sitten hän ryntäsi anteeksipyydellen rappusille ja juoksi nurmikon halki Rohkelikkon pelaajien luo.

”Mitä tapahtui?” kysyin Ronilta silmiä räpytellen. En ollut vieläkään tottunut Hermionen yhtäkkisiin karkauksiin tämän keksittyä yhtäkkiä jotakin.
”Älä minulta kysy”, Ron mutisi yhtä hämmentyneenä kuin minäkin. Katsoimme yhdessä kun Hermione loitsi jotakin Harryn vieressä (”Auttaako hän Rohkelikon voittoon kepulikonstein?” Ron ihmetteli silmät pyöreinä.”) ja lähti kipittämään takaisin katsomoon viitta päänsä päällä sateensuojana. Pian hän istahti takaisin paikoilleen leveä hymy kasvoillaan.

”Mitä sinä teit?” tivasin tytöltä ja tuijotin häntä Ronin kanssa herkeämättä.
”Autoin meidät voittoon”, Hermione vastasi eikä hänestä enää sen jälkeen saanut mitään irti.

Valitettavasti Hermionen piti olla juuri tällä kertaa väärässä.

Cedric Diggory oli huomannut siepin ja kiisi täysillä sitä kohti. Harry lähti mukaan taistoon hiukkasen myöhemmin, mutta sai kirittyä matkaa nopean luutansa ansiosta. Nojauduin eteenpäin jännityksen tiivistyessä. Harry oli niin lähellä… Muutama jaardi vielä!

Sitten juuri kun ratkaisun paikat olivat käsillä, stadionille levisi kammottava kylmä liiankin tuttu aalto. Silmäni irrottautuivat heti etsijöistä ja kohdistuivat ankeuttajiin jotka lipuivat stadionin nurmelle imien aivan onnessaan onnea ympäriltään, niitä oli varmasti ainakin sata.

Kalpenin silmänräpäyksessä ja nojauduin tiukasti penkille. En ollut todellakaan tippumassa alas katsomosta. Pahaolo vain paheni ja puristin tiukasti penkinreunoja. ”Ei, ei, ei”, valitin ja valmistauduin uusintanäytökseen hirvittävimpään kauhunäytökseen jonka olin koskaan nähnyt. Jopa luvattomasti katsottu Hohto tuntui lastenleikiltä.

Ja taas kerran menetin tajuntani ja jouduin palaamaan takaisin usvaiseen kauhujenvaltakuntaani.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2010 14:44:19 kirjoittanut Amaril »

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Black Moon (k13) prologi+15 lukua
« Vastaus #41 : 30.10.2010 00:11:35 »
Saatiinhan sitä hysteriaa peliin! *tuulettaa hieman, kunnes tajuaa kellon ja vetää vetskarin kiinni huulilta, ettei enää päästäisi pihaustakaan* Elikkäs. Onnea sitten nanoon ja kyllä me kestetään odottaa se seuraava luku, vaikka kestäisi hieman pidempään. Sie kirjotat kuitenkin niin kauniisti ja virheettömästi näitä lukuja, että ihan mielellään näitä hieman vaikka odottaakin. Hyvää kannattaa odottaa, eikö vain? ;) Pyh, älä siellä mitään dialogin sekavuudesta puhu, hienosti olit saanut sen rakennettua ja sinne tuli vielä jälkikäteen lisää vuorosanoja mukaan. No, sitä ei huomannut kyllä mitenkään. Ja ymmärrän täysin tuon päätöksesi, että Selenan mieli on yrittänyt tunkea sitä taka-alalle. Kyllähän niin käy oikeassakin elämässä. Monesti ihmis mieli yrittää ohittaa alitajunnassaan sen asian/elämäntilanteen/muiston mikä tuo ahdistumista ja on pelottava ja on traumaattinen, niin kuin tuo Selenan oli. Pointti: oli se näinkin realistinen, monesti tuollaiset vain nousevat pintaan todella helposti, siksi siitä silloin mainitsin :D

Tuo Selenan hysteri oli kyllä kuvattu todella upeasti! Tuntui aidolta ja mie imeydyin mukaan taas todella hyvin, eli olin täällä miltei samanlaisessa kohtauksessa kuin Selena, tosin ehkä hieman henkisemmän tason puolella, kun kuitenkin koko ajan pystyin lukemaan etijä päin. Kadehdin oikeasti tapaa, jolla osaat kuvailla tilanteita ja asioita. Teksti on tasaista joka luvussa ja niin hienosti rakennettu kirjojen runkoon. Tuot vain paljon sellaisia asioita enemmän esille kuin Row-täti.

Siriusta oli ihanan paljon tässä luvuss. No, melkein koko lukuhan keskittyi Siriukseen, mikä minusta oli hyvä, sillä nimittäin saatiin sopivasti tuntumaa Siriukseen sin kuvailemana. Voisin jopa sanoa, että pidin sin kuvailemasta Siriuksesta hieman enemmän kun Row-tädin kuvailemasta. Sie oot saanu siihen persoonaan hieman moniuloisuutta enemmän mukaan, leikkisyyttä, vakavuutta ja kumpaakin juuri sopivan verran. Ei liian leikkivä eikä liian vakava, semmoinen multipersoona ;D

Käy ihan sääliksi Selenaa, kun tuollaisien painajaisien kanssa joutuu painimaan. Sen täytyy kuitenkin olla aika rankkaa, koulussa on koko ajan vaara joutua ankeuttajan tielle, ei pysty nukkumaan mikä tekee todella äkäiseksi (tiedän kokemuksesta) ja siinä painaa vielä kolmanneksi koulu päälle. Se on rankkaa ja ihmettelen, että Selena ei ole jo räjähtänyt oikein kunnolla kenellekään.

Lainaus
tämä sievä taivaanlintunen joka liitelee pois aina kun minä – ”

”JORDAN!” kuului professori McGarmiwan vahvistettuääni.

”Juu, juu. Siististi ollaan, professori.
Täytyy vielä hehkuttaa tuota huispaus kohtausta. Hienosti olit saanut kirjoitettua Jordanin selostuksen! Mie nauroin täällä ihan ääneenkin :D Ja tuo kohta jonka tuohon yläpuolelle lainasin. Juuri sellainen mikä saa virnistämään tahtomattaankin. Sellainen suloinen <3

Kiitos tästä luvusta ja onnea vielä sen nanon kanssa :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

jissio

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Black Moon (k13) prologi+15 lukua
« Vastaus #42 : 08.11.2010 19:01:33 »
Tosi hyvä! Enpä osaa mitään rakentavaa sanoa, mutta jatkoa! :D

Amaril

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Black Moon (k13) prologi+15 lukua
« Vastaus #43 : 06.12.2010 19:21:40 »
Ruskapoika, kiitos tuosta onnen toivotuksesta ihan näin jälkikäteen. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit silloin tuosta Selenan muistosta. Olen aivan samaa mieltä kanssasi tuossa ja jos inspiraatio olisi tullut sopivaan aikaan, olisin varmasti jotenkin yrittänyt tuosta muistosta vihjailla aikaisemmin. Inspiraatio vain tahtoo aina myöhästyä :/
Kiitos hirveästi kehuistasi, ne antavat paljon voimia kirjoittaa eteenpäin <3 Olen iloinen, että onnistuin hyvin tuon Siriuksen kanssa. Rakas hahmo kun on.
Heh hee, otin vinkistäsi vaarin ja nyt saat lukea hiukan kiukkuisemmasta Selenasta :D Kiitos kovasti pitkästä kommentistasi :)

jissio, wohoo, uusi lukija! Mukavaa kun pidit :) Kiitos kommentistasi.


A/N: Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Sainpahan tämän aika nopeasti valmiiksi (siis, jos katsoo, että nanon päättymisestä on noin viikko ja silloin aloitin tämän kirjoittelun kunnolla). Tämä on aikalailla sellainen "väliosa", mutta toivon että tämä ei hirveästi sellaiselta tunnu. Toivottavasti tämä tauko ei ole ollut kauhean pitkä. Nyt kuitenkin tulee jatkoa.


16. Kiukkua

Olin taas päätynyt sairaalasiipeen ties kuinka monennetta kertaa. Verhot oli vedetty sänkyni ympärille ja vieressäni oli muutamaa palaa lukuun ottamatta kokonaan syöty suklaalevy. Se ei tosin ollut yhtä herkullista, kuin Siriuksen tarjoama, mutta hyvää se kuitenkin oli. Otin seuraavan palasen ja annoin sen sulaa rauhassa itsekseen suuhuni.

Jokaisen suklaapalasen kohdalla oloni parani, mutta tunsin itseni silti vielä huonovointiseksi, säikähtäneeksi, viluiseksi ja ennen kaikkea nolostuneeksi, sydänjuuriani myöten nolostuneeksi. Olin enemmän kuin tyytyväinen siitä, että Ron ja Hermione olivat lähteneet. En halunnut nähdä ketään ja olin siksi vetänyt verhot sänkyni ympärille, vaikka Harry olikin vielä huoneessa toisella sängyllä. Hän oli pysynyt kohteliaasti vaiti ja antanut minun olla rauhassa ainakin toistaiseksi.

Katsoin viimeisiä suklaapalasia. Enää kaksi jäljellä. Nyrpistin nenääni ja viskasin ne yöpöydälle. Kävin makuulle ja aloin tuijottaa kattoa. Vaikka kuinka yritin, en pystynyt pitämään ajatuksiani poissa huispauspelin traagisesta päätöksestä. Sittenpähän voisin hieman selventää tapahtumia tuon typerän pyörtymiseni jälkeen.

Kuten varmasti arvaattekin se näky minkä näin menetettyäni tajuni oli samanlainen, kuin aikaisempi. Karseampi vain. Sitä on nyt turha kertoa uudelleen ihan myös vain senkin takia, että en halua muistella sitä. Näkisin pikaversion siitä kuitenkin taas nukahdettuani.

Kun minä virkosin, olin edelleen katsomossa ja minä olin tippunut penkiltä lattialle. Hermione ja Ron olivat olleet aivan valtavan järkyttyneitä. He olivat kalvenneet melkein yhtä kalpeiksi, kuin minä olin tavallisesti ja Hermione itki. Heräämiseni ei kuitenkaan lainkaan helpottanut heidän oloaan. Minä nimittäin uusin sen ihme kohtauksen jonka olin saanut Siriuksen luona. Tällä kertaa en ollut aivan niin sekaisin ja kohtaus meni nopeammin ohi. Näky oli minulle jo liiankin tuttu, että se ei enää niin hirveästi säikäyttänyt. Minun oloni oli kuitenkin aivan hirveä. Olo oli samanlainen, kuin aikaisemmillakin kerroilla, mutta vain pahempana. Ankeuttajia oli ollut niin paljon enemmän…

Ron oli auttanut minut takaisin penkille istumaan samalla, kun Hermione itki säikähdyksestä minun takiani ja surusta, koska hän pelkäsi Harryn kuolleen. Olin istunut kuin vapiseva patsas, kunnes Hermione lopetti itkunsa. Silloin minä aloin nyyhkyttää ja siitä itkuni vain kasvoi ja kasvoi parkumiseksi. Hermionen oli täytynyt tehdä kaikkensa saadakseen minut rauhoitettumaan.
 
Ankeuttajien läheisyys oli yltänyt Harryyn asti taivaalle. Itse en sitä nähnyt, mutta minulle oli kerrottu. Harry oli menettänyt tajunsa ja tippunut viisikymmentä jalkaa huispauskentän nurmelle. Oli tapahtunut ihmeiden ihme ja hän oli vielä edelleen elävien kirjoissa. Tästä saamme kiittää yksinomaan Dumbledorea, joka oli hidastanut Harryn vauhtia ja hän oli selvinnyt pudotuksesta pelkillä mustelmilla.

Cedric Diggory oli napannut siepin hieman minun ja Harryn pyörtymisten jälkeen. Vasta sen jälkeen hän oli huomannut Harryn tippuneen. Maahan päästyään hän oli aloittanut kinastelun matami Huiskin kanssa. Cedric olisi halunnut pitää uusinta ottelun, mutta se ei kuulemma käynyt päinsä. Minun täytyy kyllä ihailla Cedricin rehtiyttä. En olisi itse välttämättä edes ehdottanut moista. Hän on kyllä ehta puuskupuh.

Yksi erittäin kummallinen juttu kuitenkin tapahtui minun vielä itkiessä. Jotakin, joka on aivan mahdotonta, mutta se silti tapahtui. Pansy Parkinson – yksi ilkeimmistä ihmisistä jonka tunnen – osoitti omistavansa sydämen. Kun minä olin aivan oksentamaisillani ja nyyhkytin mahdollisimman huomaamattomasti, hän ei nauranut, ei ilkkunut, ei edes katsonut nenäänsä pitkin. Hermione sanoi, että Parkinson oli säälinyt minua, mutta se olisi mennyt aivan yli hilseen. Pansy Parkinson olisi säälinyt minua? Antakaa minun nauraa!

Parkinson oli istunut muutamia penkkirivejä ylempänä kanalaumansa kanssa. Hän oli ollut niin keskittynyt Dracoon, ettei ollut huomannut minua pelin aikana enkä ollut kuullut hänen solvauksia Rohkelikon joukkueelle kiitos kaatosateen. Hän oli kuitenkin pelin päätyttyä ollut aivan hiljaa ja hiukan kalvennut. Sitten hän oli jäänyt katsomaan hetkeksi itkemistäni se kummallinen ilme kasvoillaan. Dracokin oli kuulemma ollut melko vaisu. Hän ei ollut myöskään irvaillut Harryn putoamista mitenkään ja hän oli vilkaissut minua nopeasti, kuin hän olisi itse nolostunut kyynelehtimisestäni. Miten minun vetistelyni muka liittyi häneen?

Sitten Ron tai Hermione oli huutanut Hagridin paikalle, joka oli kantanut minut sairaalasiipeen. En siis jäänyt turhan huomaamattomaksi. Hagrid oli vieläpä huutanut kovalla kumealla äänellään. ”Tietä!” ja niinpä kaikki oli nähnyt ongelmallisentilanteeni.

Vasta kun matami Pomfrey oli antanut minulle yhtä hänen liemistään, olin rauhoittunut kunnolla. Harry oli tuotu myös sairaalasiipeen ja hänet oli laskettu viereiselle sängylle. Harry ei ollut vielä herännyt ja siksi kaikki olivat tuijottaneet minua. Hermione, Ron, Hagrid, Fred, George ja matami Pomfrey olivat tapittaneet minua säikähtäneinä ja säälivinä. Sitten terveydenhoitajatar oli tuonut minulle suklaata ja lisää Rohkelikon huispaisjoukkueen pelaajia oli valunut sisälle. Pian sen jälkeen Harry oli herännyt.

Harry oli räväyttänyt silmänsä auki ja oli katsonut ympärillään olevia silmiä huonovointisenoloisena. Hän oli noussut istumaan ja oli kysynyt mitä oli tapahtunut. Hän ei vaikuttanut järkyttyneeltä tai pelokkaalta. Ainoa asia, joka oli painanut hänen mieltää, oli huispausmatsin tappio. Ei tärinää, ei itkua, ei mitään kauhistukseen viittaavaa. Kaikki paitsi minä, olivat siitä helpottuneita. Sainpa minä itseni kuulostamaan hirveältä ystävältä. En kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin halunnut, että hän olisi nähnyt jotakin samantapaista, kuin minä. Päinvastoin, olen siitä vain hyvilläni. Tarkoitan, että en olisi halunnut olla ainut, johon ankeuttajat vaikuttivat niin vahvasti.

Tällä hetkellä Harry luultavimmin suri luutaansa Nimbus 2000:tta. Se oli liitänyt tuulen mukana Harryn tiputtua siltä minnes muuallekaan kuin tällipajun kouriin. Nyt luudasta ei ollut mitään muuta jäljellä, kuin puusäleitä ja varpuja.

”Selena?” Harry huhuili omalta pediltään. ”Oletko kunnossa?”
”Joo…” vastasin, vaikka se ei ollutkaan aivan totta.
”Ei kun ihan totta. Sinä olet ollut outo sen pelin jälkeen. Mitä oikein tapahtui?” Harry veti valkeat verhot sivuun sänkyni ympäriltä ja katsoi minua kysyvästi seisoessaan aivan sänkyni tuntumassa.
”Eikö sinulle muka ole kerrottu?” kysyin huokaisten ärtyneenä.
”Ei, Hermione sanoi, että sinä kerrot, kun sinä sitä itse haluat.”
”No, minä en halua kertoa”, sanoin töykeästi ja tartuin verhoihin. Yritin vetää ne takaisin minun ja Harryn väliin, mutta poika pysäytti ne ja katsoi minua vaativasti vihreillä silmillään.
”Ei se noin kamalaa voinut olla, että et voi kertoa minulle.”
”Olihan”, tokaisin ja ristin käteni syliini.
Harry pyöräytti silmiään. ”Pitääkö minun sitten kysyä joltakin muulta? Ehkä matami Pomfrey voisi auttaa –”
”Älä!” huudahdin ja jatkoin närkästyneenä. ”Hyvä on. Minä kerron.”

Harry hymyili minulle itsetyytyväisenä, enkä minä kestänyt katsoa hänen ilmettään, ja niinpä minä lysähdin takaisin sängylleni pitkin pituuttani ja aloin tuijottaa kattoa. Harry istuutui sänkyni jalkopäähän kuuntelemaan. Kerroin hänelle värittömästi pelin jälkeisistä tapahtumista jättäen ankeuttajien aiheuttaman näyn huomiotta. Harry kuunteli minua hiljaa, enkä osaa lainkaan sanoa, mitä mieltä hän oli äskeisistä tapahtumista, sillä katseeni pysyi tiukasti kaukana hänestä.

”Miksi sinä aloit itkeä?” Harry kysyi minun päätettyäni kertomukseni. ”Sinähän et itke koskaan!”
”En halua puhua siitä”, sanoin tinkimättömänä.
”Älä taas aloita. Kenelle sinä oikein aiot puhua tästä jos et ystävillesi?” Harry oli selvästi väsynyt minun ainaiseen vastahangoitteluuni ja tapaani olla niin sulkeutunut.
”Tästä minä en keskustele”, pudistin päätäni itsepäisenä.
”Mutta –”
”Ei.”

Harry istui hetken hiljaa jalkojeni vieressä ennen kuin nousi ylös. Hän veti verhot takaisin paikoilleen ja kuulin hänen hiljaiset tassuttelevat askeleet, kun hän palasi sängylleen. Käännyin kyljelleni ja suljin silmäni pohtien, olisiko järkevää nukahtaa.

***

Minun ja Harryn täytyi jäädä vielä sunnuntaiksikin sairaalasiipeen. Hermione ja Ron olivat käyneet luonamme aamupäivällä. Hermione oli ystävällisesti tuonut mukanaan koulukirjoja, jotta pystyimme tekemään seuraavan päivän läksyt. Nyt olimme kuitenkin Harryn kanssa aivan kahden ja teimme yhteistyötä kotitehtävien kanssa, sillä Ronin ja Hermionen oli täytynyt mennä suureen saliin lounaalle. Teimme juuri yrttitiedon tutkielmaa, kun keskelle sairaalasiiven käytävää meidän neniemme eteen ilmestyi kotitonttu poksahduksen saattelemana.

”Dobby!” Harry huudahti yllättyneenä ja oli vähällä, ettei mustepullo kaatunut nurin ja sotkenut valkeita lakanoita.

Tarkastelin tonttua kiinnostuneempana kuultuni sen nimen. En ollut koskaan nähnyt kyseistä tonttua, vaikka olin kuullut siitä vaikka kuinka paljon Harryltä. Dobbylla oli suuret pyöreät vihreät silmät ja valtavat korvat jotka muistuttivat nahkaisia siipiä. Tonttu oli aika lyhyt, noin kolmen jalan pituinen. Sillä oli päässä jostakin kummansyystä patalappu, joka näytti hieman kärähtäneeltä ja toisessa jalassa oli vanha sukka. Dobby kantoi kahta tarjotinta joihin oli katettu päivällinen minulle ja Harrylle.

”Harry Potter”, tonttu lausui kunnioittaen ja kumarsi niin syvään, kuin vain kantamuksiltaan kykeni. ”Dobby tuli heti saatuaan kuulla Harry Potterin loukkaantuneen. Dobby on hyvin surullinen, että Harry Potter satutti itsensä.”
”Mukava nähdä sinua pitkästä aikaan”, Harry sanoi tontulle ystävällisesti. ”En tiennytkään, että olet töissä täällä.”
Kotitonttu niiskaisi liikutuksesta. ”Harry Potter on niin ystävällinen Dobbylle aivan kuten Albus Dumbledorekin. Suostui palkkaamaan Dobbyn vaikka olikin saanut vaatteen.”
Enää en pystynyt olemaan vaiti ja niinpä minä töksäytin uteliaana. ”Oletko sinä tosiaan Dobby?”
Kotitontun vihreät pallosilmät kääntyivät nyt minuun. ”Joo, minä olen Dobby. Kuka neiti on?”
”Selena Musta”, vastasin samalla tarkkaillen Dobbya uteliaana. Tuo oli siis se tonttu, joka oli melkein tapattanut Harryn sillä lumotulla ryhmyllä.
”Dobbysta on hauska tavata Selena Musta”, tonttu kumarsi minullekin, vaikkei se vetänyt vertoja kumarrukselle jonka se oli tehnyt Harrylle. ”Dobby käskettiin tuomaan Harry Potterille ja Selena Mustalle lounasta.”

Dobby leijutti tarjottimet yöpöydillemme. Kiitimme tonttua ja saimme hänet taas niiskumaan onnessaan.

”Dobbyn pitää mennä paistamaan possupihvejä. Dobby sanoo hyvästit”, ja niin kotitonttu oli taas poissa.

Aloimme syödä Dobbyn tuomia ruokia tyytyväisinä. Keskustelimme edellispäivän huispauspelistä, kun huomasimme kahden hahmon lähestyvän. Tunnistin kummatkin oitis; matami Pomfrey kipitti Cedric Diggory perässään luoksemme. Harry vaikutti hyvin hämmentyneeltä ja olin huomaavani pientä katkeruutta hänen katseessaan. Kuuntelin kiinnostuneena, kun matami Pomfrey ilmoitti. ”Herra Diggorylla on jotakin asiaa teille.”

En ollut varma oliko hoitajatar tarkoittanut minua vai Harrya tai sitten kumpaakin. En alkanut turhia kyselemään ja jäin odottamaan mitä tulevan piti. Matami Pomfrey kääntyi kannoillaan jättäen meidät kolmistaan. Cedric katsoi hetken matamin perään ja kääntyi takaisin meihin päin.

”Hei”, hän sanoi yhtä paljon Harrylle kuin minullekin.
”Moikka, Cedric”, tervehdin iloisesti.
”Moi”, Harry mutisi hieman happamana ja varmasti hyvin ymmällään miettien, mitä Puuskupuhin kapteeni teki sairaalasiivessä.
Cedric hymyili vinosti ja nyökkäsi. ”Minulla on asiaa sinulle, Potter.”
Harry muuttui heti varautuneeksi. ”Okei.”
Vilkuilin poikia vuoronperään tuntien itseni ulkopuoliseksi. ”Pitäisikö minun mennä sivummalle, vai?” kysyin, kun kumpikaan ei tehnyt elettäkään jatkaakseen keskustelua.
”Ei, ei. Kyllä sinä voit kuunnella”, Cedric kiirehti sanomaan. Sitten hän kääntyi takaisin Harryn puoleen. ”Yritin taivutella matami Huiskia pitämään uusintaottelun, mutta hän ei suostu. Olen pahoillani, että se matsi päättyi niin. En olisi halunnut voittaa sillä tavalla.”
Harry vaikutti yllättyneeltä, hän ei ollut odottanut mitään tämmöistä. ”Ai, kiitos että näit niin paljon vaivaa”, Harry mumisi hämmentyneenä.
”Eihän muistella eilistä pahalla?” Cedric ojensi kätensä Harrylle.
Mustahiuksinen epäröi hetken ennen kuin tarttui ojennettuun käteen. ”Okei, sovitaan niin.”

Ja he kättelivät sovinnoksi.

”No, miten te voitte?” Cedric kysyi meiltä kummaltakin kättelyn päätteeksi. ”Ethän sinä satuttanut itseäsi pahemmin, Potter? Pudotus oli aika pitkä. Minua harmittaa niin, etten huomannut tippumistasi. Ehkä olisin saanut sinut kiinni eikä tätä tilannetta olisikaan”, Cedricin suu mutristui harmistuksesta ja hän näytti katuvalta. Se hieman ihmetytti minua. Eihän se ollut edes hänen syynsä!
”Minä olen ihan kunnossa. Dumbledore onnistui hidastamaan tippumisvauhtiani, enkä satuttanut itseäni. Äläkä soimaa itseäsi. Et olisi luultavasti pystynyt tekemään mitään”, Harry sanoi enkä huomannut hänessä enää minkäänlaista katkeruutta.
”Hyvä”, Cedric hymyili helpottuneena. ”Entä sinä, Selena?”
En aivan heti tajunnut mitä minulta oli kysytty, ja tuijotin Cedriciä parin sekunnin ajan typeränä ennen kuin tajusin vastata. ”Olen aivan kunnossa. Matami Pomfrey vain halusi pitää minut täällä varmuuden vuoksi. Luulee kai, että pökerryn heti rappusissa, kun pääsen täältä.”
”Varmastiko? Ankeuttajien näyttämät muistot osaavat välillä olla aika inhottavia”, Cedric katsoi minua epäillen.
”Mitä sinä ankeuttajista tiedät?” kysyin tökerösti ja toivoin kovasti, etten kuulostanut kovin alentavalta, jota minä en tosiaan tarkoittanut.
”Pimeydenvoimilta suojautumisessahan niistä kerrottiin”, Cedric sanoi olkiaan kohauttaen. Hän ei vaikuttanut loukkaantuneelta.

Muutaman sanasen jälkeen Cedric lähti ja muistin taas kylmentyneen lounaani. Tartuin uudelleen haarukkaan, kun Harry sanoi hiljaisesti. ”Eihän niin kamala ollutkaan.”

Käännyin katsomaan Harryä, mutta tämä oli jo kauhomassa perunamuusia suuhunsa, kuin hän ei olisi sanonut yhtikäs mitään.

***

”Katso sinä onko Kalkaros siellä.”
”Enkä! Katso itse.”
”Jos hän näkee minut, minun on pakko mennä tunnille.”
”Niinpä. Luuletko, että minä olisin kovin innoissani sinne menossa silloin?”

”Mistä te oikein riitelette?” kuului Hermionen huohottava kysymys, joka keskeytti minun ja Ronin kinastelun. Hän oli vihdoinkin tullut joltakin hänen valinnaistunniltaan.
”Ihanaa, Hermione! Sinä tulit!” Ron huudahti iloissaan.
Hermione katsoi poikaa lähes kauhuissaan. ”Mitä sinulle on tapahtunut? Et kai vain syönyt mitään Kalkaroksen mössöjä liemitunnilla?”
Ronin korvat punehtuivat ja hän kiirehti korjaamaan Hermionen harhaluulot. ”Sinä et ymmärrä. Me halutaan vain joku tarkistamaan onko Kalkaros vieläkin sijaistamassa Lupinia.”
”Ai”, Hermione sanoi ja meni kurkistamaan pimeydenvoimilta suojautumisen luokkaan. ”Kaikki kunnossa!” hän hihkaisi ja huitoi meidät peräänsä.

Opettajan pöydän takana tosiaan istui professori Lupin. Hän näytti entistäkin väsyneemmältä mustine silmänalusineen. Matami Pomfrey ei tainnut olla hoitajana, sillä muori olisi pakottanut opettajan nielemään jonkin hänen nukkujuomistaan, eikä siten miehellä olisi ollut tuollaisia silmäpusseja.

Menin istumaan paikalleni Hermionen viereen ja kuuntelin oppilaiden närkästynyttä valitusta Kalkaroksen pitämästä oppitunnista ja varsinkin tämän antamista läksyistä. Hän oli antanut meille tehtäväksi kirjoittaa ihmissusista (joihin me ei vielä todellakaan oltu päästy) kahden pergamenttirullan aineen. En ollut jaksanut aloittaa kirjoittamista ja olin siis hyvin helpottunut Lupinin ilmoittaessa hoitavansa asian, eikä meidän pitäisi kirjoittaa koko ainetta. Ainoastaan Hermione oli harmissaan, sillä hän oli tietenkin tehnyt jo mokoman.

Tunti meni mukavasti Lupinin kertoillessa hämykeijusta oppilaiden tarkkaillessa otusta tämän lasisesta häkistään. Oppitunti meni ohi joutuisasti ja kello soi lopun merkiksi. Oppilaat nousivat ylös ja olivat valmiina poistumaan luokasta. Lähdin ulos Harryn perässä, kunnes Lupinin ääni pysäytti pojan edessäni ja siten myös minut.

”Odota hetki, Harry. Minulla on asiaa.”

Harryn ja minun ihmettelevät katseet kohtasivat toisensa ennen kuin Harry lähti laahustamaan Lupinin luo. Jäin seisomaan paikoilleni tietämättä jäädäkö odottamaan vai ei.

”Mene vaan Ronin ja Hermionen perään. Minä tulen kohta”, Harry kääntyi sanomaan minulle hänen huomatessa epäröintini.

Nyökkäsin pienesti ja kiiruhdin Dean Thomasin perässä ulos luokasta. Liityin hänen ja Seamusin keskusteluun jalkapallosta (Seamus ei vieläkään ymmärtänyt mitä järkeä koko hommassa oli) ja matkasimme yhdessä Rohkelikkotorniin.

***

”Minne Harry oikein jäi?” oli ensimmäinen kysymys jonka kuulin astuttuani oleskeluhuoneeseen. Dean ja Seamus lähtivät kohti poikienmakuusalia hakemaan jalkapalloa. Nimittäin Deanista Semusin täytyi nyt viimeistään oppia potkimaan palloa. Vilkutin pojille ja käännyin Ronin puoleen, joka oli äskeisen kysymyksen esittänyt.
”Lupinilla oli jotakin asiaa hänelle.”
”Toivottavasti Harry ei ole joutunut taas hankaluuksiin”, Hermione mutisi huolestuneena.

Menimme valtaamaan yhdestä nurkasta nojatuolit ja aloimme pelata räjähtävää näpäytystä tuolien keskellä olevalla matalalla pöydällä. Hermione lopetti pelin nopeasti, sillä häntä huoletti Harry niin paljon. Hän seurasi minun ja Ronin pelaamista sivusta, kunnes Harry kömpi muotokuva-aukosta sisälle.

”Harry!” Hermione hihkaisi helpottuneena. ”Mitä asiaa professori Lupinilla oli?”
Harry käveli kummallisen iloisena luoksemme ja istuutui muhkealle nojatuolille. Hän hymyili leveästi ja alkoi kertoa. ”Aluksi hän kyseli hieman luudastani, mutta sitten me aloimme jutella ankeuttajista. Hän kertoi minulle niistä ja hän lupasi opettaa minulle kuinka puolustautua niitä vastaan!”
”Sepä on hienoa! Harmi, että en voi tulla varmaankaan mukaan. Olisi kiinnostavaa oppia jotakin niin edistynyttä”, Hermione sanoi ja kuulosti niin omalta itseltään harmitellessaan uusien oppien vilahtaessa aivan hänen nenänsä editse.
”Aikooko hän opettaa sen saman loitsun jonka hän teki siellä junassa?” Ron kysyi noustessaan lattialta nojatuolille. Minä tein samoin perässä.
 ”Joo”, Harry nyökkäsi hymyillen. ”Olen kyllä todella helpottunut. Emme häviä seuraavaa huispausottelua ainakaan samalla tavalla kuin viimeksi, jos ankeuttajat sattuvat tulemaan kentälle uudestaan.”
Istuin mietteissäni nojatulissa. Päässäni oli käväissyt yksi ajatus ja päätin kysyä muiltakin olisikohan se mahdollista. ”Voisikohan Lupin opettaa minullekin sen loitsun? En haluaisi enää neljättä kertaa pyörtyä niiden takia.”

Tajusin virheeni heti.

”Neljättä kertaa?” Hermione toisti otsa rypyssä. ”Etkö sinä ole pyörtynyt vain kolmesti? Vai oletko jättänyt jotakin kertomatta?” Hermione katsoi minua hyvin syyttävästi.
”Niin, niin. Kolmestihan minun piti sanoa”, yrtin korjata virheeni.

Hermione katsoi minua edelleen sama ilme kasvoillaan. Vilkuilin Ronia ja Harrya jotka myös tuijottivat minua, mutta onneksi vain uteliaina.

”Mitä? Ettekö te usko minua?” kysyin loukkaantuneella sävyllä.
”Minä olen pohtinut tätä jo jonkin aikaa; minusta tuntu, että sinä salailet jotakin”, Hermione sanoi tarkkaillen minua edelleen hyvin tiukasti.
”Miten niin?” kysyin viattomana.
”Luuletko sinä, etten ole huomannut kuinka väsynyt sinä olet nykyään ja tiuskit vähän väliä kaikesta? Kyllä minä tiedän, että sinä näet painajaisia öisin”, Hermione täräytti tiedon päin kasvojani. Tällä kertaa minä loukkaannuin aivan oikeasti. Ei Hermionella ole oikeutta paljastaa tuollaisia asioita ilman minun lupaani!
”Kiitti, Hermione”, mutisin ja olin valmis nousemaan ylös.
”Älä mene”, Hermione pyysi nyt ystävällisemmin pahoittelevaan sävyyn. ”Eikö me voida puhua tästä?”
”Ei”, nousin ylös ja otin muutaman askeleen poispäin.

Joku tarttui minua kaapuni hihasta. Käännyin katsomaan Harrya.

”Mitä?” äyskähdin pojalle.
”Ei me kerrota kenellekään”, Harry lupasi. ”Voit kertoa meille ihan vapaasti.”
”No, minä en halua kertoa yhtikäs mitään”, riuhtaisin käteni irti ja lähdin marssimaan ulos Rohkelikkotornista.

Kiukkuni ja loukkaantuneisuuteni eivät hävinneet ravatessani pitkin Tylypahkan käytäviä. Olin onnistunut säikäyttämään muutaman ensiluokkalaisen kiukuttelullani, mutta en katunut lainkaan. Olin liian kuohuksissani katumukseen.

Tiesin, että tunnetila oli aivan naurettava. Hermione ja Harry olivat vain halunneet auttaa. Olihan heillä oikeus kysyä. Se ei kuitenkaan vaikuttanut minuun mitenkään. Oli kuin en muuta olisi voinut tuntea, kuin vihaa ja jossakin määrin loukkaantuneisuutta.

”Auh!” vingahti pienikokoinen tyttö johon olin törmännyt vahingossa marssiessani kiukustuneena. Hän kaatui selälleen lattialle. Katsoin häntä hämmentyneenä, kun tytön poskille alkoi valua kyynel jos toinenkin.
”A-anteeksi”, mutisin vihan kadotessa taka-alalle. Ojensin tytölle käden ja autoin hänet pystyyn.
”Auts”, tyttö sanoi uudelleen laskettuaan vasemman jalkansa lattialle. Hän piti minusta edelleen kiinni, eikä suostunut laskemaan jalkaansa uudestaan kiviselle lattialle.
”Mitä nyt?” kysyin ärtyen. Olin kokoaika väsynyt ja se kostautui mielentilassani aivan liian usein.
”Jalkani”, tyttö nyyhkäisi. ”Siihen sattuu.”
”Ei kai se vain nyrjähtänyt?” kysyin vilkaisten jalkaa. ”Pitäisikö sitä näyttää matami Pomfreylle?”
”Kyllä minä pärjään…” tyttö mutisi ja siirsi vaaleita hiuksiaan pois silmiensä edestä.

Tyttö laski määrätietoisesti jalkansa maahan ja yritti kävellä. Hän ei pystynyt ottamaan yhtäkään askelta ja minun täytyi tukea häntä, ettei hän vain olisi kaatunut.

”Joo, se taisi nyrjähtää. Minä vien sinut sairaalasiipeen”, sanoin ja nostin tytön käden harteilleni ja puoliksi kannoin häntä eteenpäin.

Kävelimme jonkin aikaa ilman puhetta. Tajusin tytön olevan Luihuisessa huomatessani vihreähopeisen kravatin hänen kaulassaan. Tyttö ei vaikuttanut kuitenkaan kovin inhottavalta, vaikka kyseiseen tupaan kuuluikin.

”Mikä sinun nimesi on?” kysyin hiljaisuuden venyessä hieman liian pitkäksi.
”Astoria Greengrass”, tyttö vastasi ja huomasin jo hänen äänestään, että hän oli ylpeä suvustaan. ”Entä sinä?”
”Selena Musta.”
Astoria katsoi minua kiinnostuneena. ”Musta? Mutta etkö sinä ole Rohkelikossa?”
”Joo, olen”, vastasin hymähtäen. Olin unohtanut kärttyisyyteni jonnekin loitsujenluokan tienoille. ”Hei muuten, oletko sinä sukua Daphne Greengrassille?”
”Kyllä, hän on isosiskoni”, vaaleahiuksinen sanoi ja hän hymyili siihen malliin, että hän arvosti siskoaan kovin.
”Hän on samalla vuosikurssilla kanssani”, sanoin ja katsoin edessämme olevia rappusia masentuneena. Miksi Tylypahkassa täytyi olla niin paljon portaikkoja? ”Kuinka monennella luokalla sinä olet?”
”Vasta ensimmäisellä luokalla”, Astoria mutisi harmissaan. Hän ei tainnut pitää sitä minäkään saavutuksena.
”Miten vuosi on alkanut? Onko Kalkaros ollut kiltti sinulle?” kysäisin hymyillen kummallisen pirteästi verrattuna nukuttuihin tunteihini.

Astoria alkoi kertoa ensimmäisistä kuukausistaan Tylypahkassa. Hän kertoi kuinka hän oli ensimmäisenä saanut nostettua höyhenen ilmaan loitsutunnilla ja kuinka Kalkaros oli kehunut hänen lientään ensiluokkaiseksi. Hän myös kertoi, että hänen isänsä oli Kalkaroksen ystävä ja hänen oli vähintään pakko olla ystävällinen hänelle. Hänen isänsä voisi kuulemma hankkia Kalkarokselle potkut sillä hän oli ministeriössä hyvin arvostettu, jos opettaja siis sattuisi tekemään niin ison erehdyksen.

Astoria selitti siitä kuinka Pansy Parkinsonin kissa oli raapaissut häntä viime viikolla, kun me pääsimme vihdoinkin sairaalasiipeen. Matami Pomfrey kiiruhti pikaisesti meidän luoksemme tohisten. ”Et kai sinä ole taas loukannut itseäsi, Selena? Juurihan minä sinut päästin täältä –”
”En se minä ole tällä kertaa. Törmäsimme Astorian kanssa äsken vahingossa käytävällä ja hänen jalkansa taisi nyrjähtää”, keskeytin matamin touhotuksen.
”Voi, sinun pitäisi olla varovaisempi, tyttökulta”, matami sanoi minulle ankarana ja auttoi vaaleahiuksisen tytön sängylle. Seurasin heidän perässään ja jäin seuraamaan vierestä, kun matami Pomfrey loitsi Astorian jalan kuntoon.
”Noin, olkaa hyvät”, hoitajatar sanoi ja auttoi tytön lattialle kokeilemaan jalkaansa.
”Kiitos, matami”, Astoria hymyili herttaisesti vanhalle naiselle huomattuaan jalkansa olevan entisellään.
”Ole hyvä vaan”, matami sanoi hyvillään. Sitten hän katsoi taas minua toruen. ”Olepas varovaisempi ensi kerralla.”
”Kyllä, kyllä”, vastasin tottelevaisesti, vaikka varovaisuus ei kylläkään kuulunut luonteeseeni millään tavalla.

Lähdimme yhdessä Astorian kanssa ulos sairaalasiivestä. Kävelimme rappuset alas ja päätimme yhdessä tuumin kävellä suuren saliin, sillä ruokailu oli jo alkanut. Astoria jatkoi juttuaan Parkinsonin kissasta, Prinsessasta. Hän oli kuulemma kostanut tälle raapaisun antamalla jotakin Sekon tuotetta ja kissan karvat olivat tippuneet siinä samassa. Parkinson oli ollut raivoissaan hänelle siitä lähtien ja Prinsessa oli pysynyt kaukana hänestä. Voi kuinka ihana tyttö.
 
Päädyimme pian suuren salin oville. Olin juuri työntämässä ovea auki, kun takaamme kuului tuttu laiskaääni.

”Musta”, Draco Malfoy sanoi viileästi. ”Älä vielä mene.”

Käännyimme kumpikin pojan puoleen, joka oli harvinaista kyllä – yksin. Hän katsoi vieressäni seisovaa Astoriaa harmailla silmillään saaden tytön punastumaan. Olin aivan varma, että tyttö oli ihastunut nuorimpaan Malfoyhin. Astoria mutisi jotakin päivällisestä ja vilahti äkkiä salin ovesta sisälle. Käännyin takaisin Dracon puoleen.

”Mitä nyt?”
Poika hymyili pahaenteisesti. Tiesin, että se ei voinut tietää mitään hyvää. ”Minulla on yksi velka lunastamatta sinulta, Musta.”
« Viimeksi muokattu: 08.12.2010 22:35:33 kirjoittanut Amaril »

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Black Moon (k13) prologi+16 lukua
« Vastaus #44 : 09.12.2010 15:49:50 »
Piti tätä kommentoida jos silloin, kun tän tänne laitoit, mutta oli nii kauhee kiire, että tän kommentoiminen jäi jalkoihin. Ja varotan, en osaa enää kommentoida kunnolla (en oo koskaan osannukaan, mutta nykyään vielä huonommin), että tästä voi tulla ihan outo kommentti, että toivottavasti kestät sen <3

Tauon aikana tätä kyllä kaipasi, mutta toivottavasti nano sujui hyvin ja suurkiitos, että sait tän uuden luvun näin nopeesti nanon jälkeen tänne meille nälkäisille lukijoille. Vaikka nanon on täytyny ottaa aika koville. 50k tavoittelu on paljon yhden kuukauden aikana ja mie ainakin olisin ihan puhki semmosen jälkeen. Onneks on teitä, jotka jopa uskaltaa yrittää sitä :D Nyt siihen varsinaiseen kommentoimiseen: olin ihan onnessani, kun sanoit, että pääsen lukemaan kiukkuisesta Selenasta. Se tyttö on varmasti rasitava, kun on vihainen, mutta ihan oikeitetusti raasu kiukkuinen on. Raskas työtahti ei auta yhtään hermoja.

Oonko outo, kun nauroin tolle, kun Selena ärähteli Hermionelle ja Harrylle? Ehkä oon, mutta se oli ihanaa luettavaa, koska en oo oikeestaan koskaan pitäny Harrysta tai Hermionesta (Hermystakin vaan sillon, kun se on paritettu jollekin tytölle<3) ja niidenkin kuuluu välillä saada nokilleen tolla tavalla.  Tuli semmonen "hähähähähää, siitäs saitte >8D". Ja tuo miten Selena pitää itkemisen syyn itsellään on loogista. Kukaan tuskin haluaa lähteä tuollaista huutelemaan ympäri kylää (tai tässä tapauksessa koulua). Ja vielä, kun siihen liittyy se Siriuksin. Kovasti kutkuttaa tietää, minkälaisen kohtaamisen oot Harrylle ja Siriukselle suunnitellu. Mennäänkö kovastikin kirjan mukaan vai onko paljolti omaa mukana. Ja mitenkäs Selena selittää, että tietää Siriuksen jo paremmin, kun muut. Ootan innolla, että päästään sinne asti. <3

Lainaus
Poika hymyili pahaenteisesti. Tiesin, että se ei voinut tietää mitään hyvää. ”Minulla on yksi velka lunastamatta sinulta, Musta.”
Ynh, miekin tiedän, ettei toi tiedä hyvää... Se hemmoteltu kakara on kiero, kun mikäkin, joten silti voi odottaa mitä tahansa.

Jään odottelemaan seuraavaa lukua <3 :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Amaril

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Black Moon (k13) prologi+16 lukua
« Vastaus #45 : 24.12.2010 13:40:47 »
Ruskapoika, minusta sinä osaat kommentoida hyvin, eikä uusin ollut mitenkään outo. Sinun kommenttejasi on aina niin kiva lueskella :D Ja siitä nanosta... Se meni aika vaihtelevasti. Joskus tuli kirjoitettua kaksinkertainen määrä sanoja joskus ei sanaakaan. Pääsin noin puoleenväliin. No, ainakin yritin.
Oli kyllä hauskaa kirjoitella äksystä Selenasta kun tyttö osaa välillä olla aika paha suustaan. Mukavaa, että pidit siitä. En ole aivan täysin varma minkänlainen Sirren ja Harryn kohtauksesta tulee, mutta luultavimmin erilainen kuin kirjassa. Kiitoksia kommentistasi.

A/N: Hyvää joulua kaikille! Osa on ollut jo aika pitkään valmis, mutta ei ole ollut aikaa luvun valmistumisen jälkeen sen tarkistamiseen. Minulla oli kummallinen kirjoitus flow kuukauden alussa jolloin sain kirjoitettua kaksi lukua suunnilleen viikon sisällä o__O Missä se flow oli marraksuussa? Tämä olkoon nyt joululahjani teille lukijoille.

17. Paljastuksia

Tuijotin Dracoa tietämättä mitä ajatella. Olihan se hyvä, ettei velka jäänyt loputtomiin hiertämään välejämme (joissa ei muutenkaan ollut kehumista), mutta ilme pojan kasvoilla sai kylmät väreet kiirimään selkäpiissäni. Toivottavasti hän muisti sopimuksen ystävieni loukkaamattomuussuojasta.

”Mennään jonnekin sivummalle”, Draco sanoi joidenkin kuudesluokkalaisten tullessa aulaan juoruten jostakin, joka ei pahemmin minua kiinnostanut. Seurasin luihuista tyhjään luokkahuoneeseen ja suljin oven perässäni. Rautaisen kattokruunun kynttilöihin syttyi liekki oven naksahtaessa kiinni. Tunnelma oli jotenkin synkkä ja painostava. Halusin päästä äkkiä pois siitä ahdistavasta huoneesta.

Draco oli seisonut edessäni selkä minuun päin ja nyt hän kääntyi hitaasti katsomaan minua. Hän ei enää hymyillyt ja hän katsoi minua laskelmoiden, kuin miettien olisiko minusta tulevaan tehtävään.

”Mitä sinä olet oikein keksinyt minun pääni menoksi?” kysyin välinpitämättömänä, vaikka sisäisesti olin malttamattoman utelias.
Draco oli hetken hiljaa ja tarkkaili minua tarkasti, kuin tietäen kuinka paljon halusin tietää tehtävästäni (ja siten kiusaten minua vitkastelullaan). Hän vaikutti hieman epäröivältä ja lopulta hän avasi suunsa. ”Tehtäväsi ei ole kovinkaan hankala tai edes riskialtis.”
”Eikö?” en voinut olla epäilemättä. ”Miksi sinä sitten määräät minut tekemään sen?”
”Sinä olet ainut, joka voisi auttaa minua tässä enkä minä usko, että sinä vapaatahtoisesti suostuisit siihen”, Draco vaikutti olevan hieman harmissaan. Hän olisi varmasti mielellään kiusannut minua jollakin kierolla tehtävällä ja aiheuttanut minulle viikkojen jälki-istunnon.
”Nyt minua alkoi pelottaa”, vastasin hieman hermostuneena enkä enää halunnut kuulla, mitä minun käskettäisiin kohta tekemään.
Dracon toinen suupieli kohosi virnistyksenkaltaiseen hymyyn. ”Eikö rohkelikkojen pitänyt olla pelottomia?”
Jätin kiusoittelun huomiotta ja kysyin uudestaan. ”Mitä minun pitää tehdä?”

Draco halusi ihan tahallaan pitkittää paljastusta, joko kiusatakseen tai sitten hän ei vain halunnut sanoa sitä ääneen. Jälkimmäinen osui aivan napinsilmään.

”Minun äitini kuvittelee, että me olemme ystäviä”, Draco sanoi ja empi jatkaako vai ei.
”Okei”, mietin kovasti miten tuo tieto liittyi mitenkään tähän. ”Miten oikein niin on päässyt käymään?”
Draco meni nyt hyvin hankalaksi. En ollut nähnyt häntä koskaan niin epäröivänä ja vaivaantuneena. ”No, silloin ensimmäisellä luokalla siellä poimittaislinjassa, kun me tavattiin ensimmäisen kerran, äiti oletti heti, että meistä tulisi ystäviä. Ensimmäisessä kirjeessään hän alkoi kysellä mihin tupaan sinut oli lajiteltu ja mitä sinulle kuului ja kaikkea vastaavaa. En ollut oikein varma, oltiinko me tuttavia vai vihollisia, niin minä kirjoitin hänelle takaisin varmuudenvuoksi, mitä hän halusi kuulla. Hän tietenkin oletti siitä, että olimme jotakin ylimpiä ystäviä enkä kehdannut korjata hänen luulojaan. Hän on useasti kysellyt minulta milloin sinä voisit tulla käymään ja nyt hän on kutsunut sinut meille jouluksi.”

Tuijotin Dracoa epäuskoisena ja aivan oikeasti hieman pelokkaana. En voinut olla pelkäämättä pahinta.

”Ei kai tuo vain tarkoita sitä että–”
”–sinun on tultava meille jouluksi?” Draco jatkoi lauseeni loppuun. ”Valitan.”

Auoin suutani järkyttyneenä. En tiennyt mitä sanoa. Tai oikeastaan tiesin, mutta jätin sen suosiolla sanomatta ihan vain minimoidakseni joulun kauheuden. Voi miksi minulle täytyi aina käydä näin? Pitikö minun kestää koko joulu tuota?
 
”Etkö sinä vain voisi ilmoittaa äidillesi, että minun pitää mennä orpokotiin jouluksi?” pyysin hämmästyttävän ystävällisesti Dracolta, ja hymyilin tälle aivan yhtä herttaisesti kuten Astoria matami Pomfreylle.
Draco meni aivan kummalliseksi äskeisestä söpöilystäni, jota kaduin heti kuultuani hänen vastauksensa. Hän katsoi minua lähes järkyttyneenä ja tokaisi. ”Ei onnistu. Silloin hän kutsuisi sinut kesällä, enkä minä aio pilata huispauksen MM-kisoja sen takia.”
”Mikset sinä vain voi kertoa, että olemme yhtä läheisiä kuin Lupin ja Kalkaros?” tiuskaisin epätoivoisena kädet heiluen epämääräisesti vierelläni.
”Ei”, Draco tokaisi napakasti. Hänestä näkyi mailien päähän, ettei hän aikonut horjua kannastaan.
Mulkoilin poikaa silmät sirrissä ja huulieni välistä livahti pieni sähisevä ja myrkyllinen käärme. ”Mikset? Pelkäätkö, että äitisi pettyisi sinuun? Älä huoli, se tuskin on ensimmäinen kerta.”
Dracon silmissä välähti. Hän katsoi minua silmät kylmempinä kuin jää ja pystyin hyvin kuvittelemaan hänen kielensä kaksihaaraisena, kun hän sihisi minulle. ”Sulje suusi, Musta. Sinä et tiedä äidistäni yhtikäs mitään. Sinä olet minulle velkaa ja tämä on ainoa keino maksaa se.”
”Mitä jos minä en suostu?” nostin leukaani uhmakkaana ylemmäs ja silmäilin luihuista nenänvartta pitkin.
Draco hymyili minulle häijysti. ”Voi, kyllä sinä suostut”, hän sanoi silkinpehmeästi. ”Et kai halua koko koulun tietävän jo ennen aamiaista keitä vanhempasi ovat?”

…?!

Dracoa alkoi naurattaa kasvoilleni levinnyt järkyttynyt ilme. Tuijotin häntä suu auki silmiäkään räpäyttämättä. Poika virnisti ja kertoi hykerrellen. ”Et kai vain luullut, että en varmista lupauksesi pitävyyttä jollakin tavalla? En minä ole tyhmä, Musta.”
”Mutta – miten sinä – kuinka…?” änkytin häkeltyneenä.
”Kummallista mutta tällä kertaa minun ei tarvinnut alistua lainkaan kieroiluun. Tieto aivan kuin käveli itsekseen syliini”, Dracon ilme muuttui entistäkin itseriittoisemmaksi. ”Patil ja Brown sattuivat kerran puhumaan asiasta väärässä paikassa väärään aikaan. Kannattaisi valita paremmin keille kertoa tuollaisia salaisuuksia, ihan pikku vinkkinä vaan.”
”Mutta eihän Lavenderin ja Parvatin pitänyt…” hiljenin yhtäkkiä muistettuani jotakin.

Kolmessa luudanvartta – siellähän kumpainenkin rohkelikkotyttö oli istunut aivan kuuloetäisyydellä minusta ja Susanista. Olin aivan varma, että he olivat kuulleet keskustelumme. Meinasin kirota ääneen ärtymyksestä, mutta onnistuin tukkimaan suuni ajoissa.

Dracon ilkeä hymy leveni ja hän lähti ohittamaan minua. Pysäytin hänet melkein kuiskaten. ”Mitä jos en välitä, vaikka kaikki saisivat tietää vanhemmistani?”
Tällä kertaa Draco ei vaivautunut kääntymään. Hän vain totesi tyynesti. ”Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: joko tottelet minua mukisematta tai kärsit ensin ja sitten tottelet.”

Vaaleahiuksinen avasi oven ja harppoi nopeasti pois paikalta.

Jouluni oli pilattu täydellisesti.

***

Joulu alkoi lähestyä uhkaavasti. Olin käynyt muutaman päivän jälkeen liemientunnin lopuksi sanomassa Dracolle suostuvani hänen ehdotukseen. Draco oli nyökännyt lyhyesti (ja tietäväisesti) ja mennyt muiden luihuisten perään. Nyt se siis oli sovittu. Olin menossa Malfoylle jouluksi. Kuinka kummalliselta se kuulostikaan.

Olin sepittänyt ystävilleni tarinan siitä kuinka minut oli vaadittu jouluksi orpokotiin. Olin esittänyt osani loistavasti (sillä olin aivan oikeasti hyvin kiukkuinen jouluni ohjelmiston muutoksesta) eikä edes Hermione osannut epäillä mitään. Me kaikki marmatimme yhdessä kuinka epäreilua se oli ja söimme suklaasammakoita päälle.

Olin jättänyt suojelius-loitsun (Hermione kertoi loitsusta – kuten arvata saattoi) opiskelusuunnittelut sikseen. Lupin oli luvannut aloittaa opetuksen Harrylle vasta joulun jälkeen ja ajattelin pyytää Lupinilta samaa vähän lähempänä tuota ajankohtaa.

Ei minun loppuvuoteni kuitenkaan aivan täysin ollut yhtä suurta ongelmaa. Nimittäin muutama viikonloppu ennen joulua sain ratkaisun yhteen pitkään minua vaivanneeseen ongelmaan. Hermione onnistui viimeinkin hyvittämään inhan paljastuksensa painajaisistani.

”Selena”, Hermione oli tullut vierelleni sängylleni makuusalissa. Olimme aivan kahdestaan huoneessa Lavenderin ja Parvatin ollessa jossakin muualla. ”Muistatko sen kun joskus viikkoja sitten kerroin tietäväni niistä painajaisistasi?”
Olin heti aikeissa puolustautua jotenkin, mutta Hermione keskeytti sen kiirehtimällä sanomaan. ”En minä yritä painostaa sinua puhumaan siitä, vaikka kyllä minä mielelläni siitä keskustelisin”, tyttö katsoi minua merkitsevästi ennen kuin jatkoi. ”Kävin äsken matami Pomfreyn luona ja hän suositteli tätä”, Hermione näytti minulle suuren lasisen pullon, joka näytti olevan täynnä jotakin maidon kaltaista juomaa.
”Mitä tuo on?”
”Ihan tavallista nukkujuomaa. Juo vain tätä ennen nukkumaanmenoa ja nukut kuin tukki, kunnes heräät aamulla”, Hermione sanoi ja ojensi liemen minulle.
Tuijotin pulloa helpottuneena hymyn levitessä kasvoilleni. ”Kiitos ihan hirveästi”, sanoin vilpittömästi kiitollisena. Olisin varmasti halannut ystävääni, jos se olisi kuulunut tapoihini edes pikkiriikkisen verran enemmän. ”Et arvaakaan kuinka paljon tästä on hyötyä.”
Hermione naurahti. ”Voi kuule, kyllä tuo helpottaa myös kaikkia jotka ovat sinun kanssasi jossakin määrin tekemissä.”
Läimäisin häntä leikkisästi käsivarteen ja tuhahdin. ”Älä sinä siinä soita suutasi.”

Hermione nauroi ja välimme olivat taas aivan kunnossa. Enkä minä enää sen jälkeen kärsinyt painajaisista.

Oli se kyllä kumma kuinka paljon muutama tunti lisää uniaikaa vaikutti. Aloin olla entistä pirteämpi ja nauroin makeammin kaksosten vitseille. Koulukin alkoi sujua mukavammin eikä Dracon ihastuttava jouluyllätyskään enää tuntunut kuin pieneltä (ja äänekkäästi surisevalta) kärpäseltä korvanjuuressa. Mielialaani nostatti myös oleskeluhuoneessa komeileva ilmoitus jossa julistettiin seuraava lauantai Tylyaho-päiväksi.

***

”Moikka, Harry!” toivotin apealle pojalle, joka oli tullut saattamaan minut, Hermionen ja Ronin Tylyahoon – niin pitkälle kuin vain kykeni.
”Nähdään pian”, Ron taputti parasta ystäväänsä olalle osanottavana.
”Me ostetaan sinulle paljon suklaasammakoita”, Hermione yritti piristää.
”Joo, nähdään”, Harry yritti hymyillä. ”Taidan tehdä vaikkapa läksyjä pois alta.”

Hymyilin rohkelikolle surumielisenä ja menin Voron tarkkailevan nokan eteen. Hän kirjasi nimeni listaan ja tökki minua jollakin kepukalla, joka paljasti kannoinko jotakin luvatonta (kuten Sirius Mustaa) takataskussani.

Astuttuani ulos huomasin suurien lumihiutaleiden leijailevan hiljalleen maata kohti. Oli tosiaan tulossa joulu. Ron tuli pian perässäni ulos ja odotimme hetken Hermione ennen kuin lähdimme talsimaan lumihankeen painautunutta polkua pitkin kohti piskuista kylää koulumme liepeillä.
  
Päästyämme Tylyahoon päädyimme kinastelemaan minne menisimme ensimmäisenä. Minä olin vahvasti Sekon kannalla sillä siellä oli hauskaa, vaikkei ollutkaan varaa ostaa mitään. Hermione halusi tietenkin käydä kirjaostoksilla ja Ronia kiinnosti eniten Hunajaherttua karkkeineen. Ron onnistui väittelemään oman kauppansa ensimmäiseksi käynti kohteeksi (”Psst, Selena”, hän oli kuiskinut korvaani Hermionen selän takana. ”Voin ostaa sinulle jotakin Hunajaherttuasta.”). Astuimme sisälle värikkääseen karkkeja pursuavaan puotiin.

Hermione kävi ensiksi hakemassa erikoistehostekarkkiosastolta hammasvälilankaminttua joululahjaksi vanhemmilleen. Sillä aikaa minä ja Ron tutkimme osaston muuta karkkivalikoimaa. Karkit vaikuttivat ennemminkin pilailuvälineiltä kuin mukavilta pikku naposteltavilta, joten päätin pistää Ronin ostamaan minulle sitä samaa suklaata jota Sirius oli minulle tarjonnut. Sen nimi oli Mary-mummun maistuva sukulaati ja käärepaperissa komeili valkeanpermanentin omistava pullea nainen. Ron katsoi levyä nenäänsä nyrpistäen, mutta osti sen kuitenkin minulle mukisematta.

Sen jälkeen aloimme metsästää joululahjoja ja tietenkin pieniä tuliaisia Harrylle, sillä poika oli minuakin pahempi murjottaja. En kyllä halua tietää millainen hän on kun murrosikä iskee häneen. Päädyimme nurkkaan jonne oli kasattu mitä eriskummallisimpia karkkeja. Kuka tolvana haluaisi syödä rään makuisia konvehteja?

”Katsokaa! Tässä on jotakin verenmakuisia tikkareita”, pitelin kädessäni lautasta jolle oli aseteltu verenpunaisia tikkukaramelleja.
”Yök, ei, ei Harry noita halua, ne on kai tarkoitettu vampyyreille”, Hermione sanoi ja sain osakseni toisen nenännyrpistyksen sille päivälle.
”En minä näitä Harrylle ajatellut”, sanoin silmiäni pyöräyttäen.
”Miten olisi nämä?” Ron osoitti jotakin purnukkaa, joka oli täynnä epämääräisen näköisiä ruskehtavia karkkeja. Pukin kyljessä luki ”Torakkaterttuja”.
”Ei missään nimessä”, kuului takaamme ääni, joka sai meidät kaikki säpsähtämään. Käännyimme kaikki ympäri kannoillamme. Takanamme seisoi leveästi virnuileva Harry.
”Harry!” Hermione kiljahti ja vaikeni heti tajuttuaan Harryn olevan luvattomasti Tylyahossa. ”Mitä sinä täällä teet? Kuinka – miten –”  
”Vau!” Ron katsoi Harrya ihaillen. ”Sinä olet oppinut ilmiintymään!”
”En tietenkään ole!” Harry kielsi heti päätään pudistellen.

Harry madalsi ääntään ja aloitti kertomuksen siitä kuinka Weasleyn kaksoset olivat antaneet hänelle jonkin kartan nimeltään Kelmien kartta. Siinä näkyi koko Tylypahka – salakäytävineen – eikä se jättänyt ihmisiäkään huomiotta. Kaksoset olivat neuvoneet hänelle salakäytävän jota pitkin Harry oli tullut Hunajaherttuaan. Heti tämän kuultuaan Hermione oli sitä mieltä, että Harryn pitäisi luovuttaa Kelmien kartta opettajalle, mutta me kaikki muut olimme jyrkästi sitä vastaan. Onnistuimme käännyttämään Hermionen mielipiteen ja kartta pysyisi vielä ainakin hetken Harrylla.

Lähdimme kaupasta ulos ostoksien maksun jälkeen. Ron marisi vielä hetken siitä kuinka epäreilua oli se, että Fred ja George olivat antaneet kartan Harrylle eikä hänelle (”Minähän olen heidän veljensä!”). Tarvoimme kokoaika kasvavassa lumihangessa eteenpäin. Mietimme mihin seuraavaksi menisimme eikä ketään enää jostakin syystä kiinnostanut mennä Sekon pilapuotiin, joka oli aivan toisella puolella kylää tai vilpoiseen kirjakauppaan toisessa päässä katua. Taas kerran Ronin ehdotus oli parhain ja me tallustelimme kohti Kolmeen luudanvartta.

Majatalon ikkunat loistivat valoisina ja kutsuvina talvipakkasessa. Harry viiletti ensimmäisenä ovelle, kun minä jäin viimeisenä kurkistelemaan ikkunasta sisälle. Huomioni vei kuitenkin lasiin kiinnitetty juliste. Siinä irvisteli kolkkokasvoinen setäni kalistellen ketjujaan. Kuva näytti mielestäni enneminkin koomiselta kuin pelottavan murhaajan pidätysmääräykseltä.

Silloin minun iski kova halu mennä tapaamaan Siriusta. Se tunne tuli aivan tyhjästä ja se vain vahvistui joka hetkellä kun kuvaa tuijotin. Vilkaisin ikkunasta sisälle ja huomasin Harryn jo olevan sisällä kopistelemassa kenkiään lumesta. Kolmessa luudanvarressa oli hyvin lämpöisen- ja jouluisennäköistä, mutta silti mieleni teki enemmän mennä Siriuksen luo vetoiseen hylättyyn asuntoon. Ajatukseni olivat aivan huurussa enkä ajatellut yhtään sitä, että Sirius olisi luultavimmin nyt jo vaihtanut asuintaloaan. Kävelin kuin unessa Hermionen luokse, joka oli jäänyt hieman kauemmas odottelemaan minua.

”Minä muistinkin, että olin luvannut mennä Sekoon”, sanoin pörröpäiselle tytölle.
”Me voidaan tulla mukaan”, Hermione tarjoutui.
”Ei tarvitse. Mene vain juomaan kermakaljaa muiden kanssa. Kyllä minä pärjään”, huikkasin ja lähdin talsimaan lumisateeseen. Hermione jäi taakseni tuijottamaan minua kummastuneena lumihiutaleiden laskeutuessa hänen punaiselle pipolleen.

***

Vasta kun olin kaukana Kolmesta luudanvarresta ja sen lämmittävistä kermakaljoista, tajusin kuinka tuhoon tuomittu pikku päähänpistoni oli. En tuntenut Tylyahoa tarpeeksi, että olisin osannut mennä takaisin samalle tönölle, missä Sirius oli viimeksi majaillut. Kadut näyttivät muutenkin aivan erilaisilta lumipeitteisinä hämärässä.
 
Tiputin Hunajaherttuan paperipussin lumelle ja istuuduin jäiselle rappuselle sen vierelle. Tuijotin masentuneena tylypahkalaisten porukkaa, joka tuli ulos pienestä putiikista kassit joululahjoja täynnä.

”Katso, Vicky”, yksi tytöistä hihkui osoitellen hankea. ”Onkohan Bess karannut vanhemmiltasi?”
”Pöh, tuskinpa. Bessiä laiskempaa hurttaa ei tällä planeetalla varmankaan ole. Sitä ei saa ulos edes syöteillä”, Vickyksi kutsuttu sanoi ja vilkaisi ystävänsä osoittamaa kohtaa. ”Sitä paitsi, Bessin tassut eivät ole aivan noin isot, vaikka pulska se onkin.”

Tytöt katosivat pian viereiseen kaapukauppaan. Jäin siihen pohtimaan kuinka joku on voinut päästää oman koiransa sellaiseen kuntoon. Jos minulla olisi lemmikki niin–

Hetkinen. Nappasin kassini ja kiiruhdin tyttöjen osoittamalle paikalle. Maassa tosiaan oli koiran jalanjälkiä. Vieläpä tosi suuren koiran. Aivan kuten yhden tuntemani koiran – tai siis animaagin. Kasvoilleni nousi hymy ja lähdin seuraamaan tassujen painautumia. Ne vaikuttivat melko tuoreilta, sillä ne näkyivät selvästi lumesta eivätkä taivaalta tippuvat hiutaleet olleet vielä niitä peittäneet.

Tassunjäljet johdattivat minut Tylyahon syrjäiselle puolelle aivan toiseen suuntaan, missä edellinen majapaikka oli sijainnut. Tiiveimmin asutettu osa kylästä alkoi jäädä taakse ja mökit olivat rakennettu entistä kauemmas toisistaan, ja yhä useampi niistä näytti siltä kuin niihin ei ollut astunut kukaan vuosiin. Toivoin kovasti, että jäljet kuuluivat tosiaan Siriukselle, sillä en ollut varma rohkenisinko palata ihan heti takaisin. En uskaltanut ajatella miten minun kävisi, jos jäljet peittyisivät lumisateeseen. En ollut enää lainkaan varma missä suunnassa Tylypahka sijaitsi.
 
Jalanjäljet johtivat yhden kartanon pihalle ja ne kiersivät talon taakse. Kiihdytin kävelyni juoksuun ja huomasin pian olevani talon takaovella. Koiran tassunjäljet olivat muuttuneet aikuisen miehen kengänpohjan painaumiksi. Olin tullut oikeaan osoitteeseen.

Hengitin syvään ja koputin oveen. Oli aivan hiljaista. Tiesin, että Sirius ei ikinä tulisi avaamaan ovea, vaikka jyskyttäisin sitä kuinka kauan. Hän ei ollut tyhmä ja sen takia häntä ei ollutkaan löydetty, vaikka ministeriö etsikin häntä kaikin voimin.

”Haloo?” huhuilin. ”Minä täällä, Selena.”
”Milloin me tapasimme ensimmäisen kerran sitten Tylypahkaan pääsysi?” kuului käheä ääni sisältä. Tiesin, että kähisijä oli Sirius, vaikka häneltä tämä ei ollenkaan kuulostanut.
Mietin hetken. Olin vähällä sanoa halloweenina Tylyahossa, mutta onneksi muistin aikaisemman tapaamisemme. ”Kesälomalla siellä Lontoon syrjäkujalla.”

Kuului hirveä raksahdus ja kitinää, kun ovia avattiin ja työnnettiin auki. Näin toisen Siriuksen tummanharmaista silmistä kurkistavan pienestä raosta.

”Mitä sinä täällä teet?” hän kysyi varautuneena silmäillen kuokkavieraiden varalta – no, olinhan minä itsekin kuokkavieras.
”Minähän lupasin tulla käymään uudestaan”, vastasin iloisesti hymyillen. ”Toin myös suklaata”, lisäsin nostaen paperikassia.

Siriuksen silmän ympärille ilmestyi pieniä naururyppyjä ennen kuin hän työnsi ovea hieman enemmän auki. Pujahdin sisälle taloon ja Sirius lukitsi oven kiireesti usealla eri loitsulla.

”Mistä sinä tuon sait?” kysyin nyökäten päätäni sauvaa kohti.
”Löysin yhden talon ullakolta”, Sirius mutisi ja sai suojataiat valmiiksi. ”Noin, ja nyt sinä saat selittää kuinka sinä oikein löysit minut.”

Kerroin sedälleni jalanjäljistä samalla kun riisuin ylimääräiset viitat ja huivit pois. Hänen otsallaan näkyi muutama huolestunut ryppy. Kun minä löysin hänet niin helposti, niin kuinka helppoa se olisi ministeriön auroreille?

”Kiitos tiedosta”, Sirius sanoi johdattaessaan minut syvemmälle taloon. ”Osaan olla ensikerralla varovaisempi.”
”Mutta eiväthän he tiedä ministeriössä sinun olevan animaagi.”
”Eivät vielä, mutta se on vain ajan kysymys”, Sirius kertoi huolestuneena.
”Miten niin?”
”Yksi kouluaikainen ystävä varmasti kertoo. Hän ajattelee, että olen nykyään kuolonsyöjä”, Sirius näytti surulliselta sanoessaan tämän. Varmasti itsekin olisin samassa tilanteessa. Tuntuisi hirveältä, jos vaikka Harry ajattelisivat minun olevan kuolonsyöjä.
”Ai, Remus Lupinko?” arvasin.
Sirius kääntyi katsomaan minua silmät selällään. ”Kuinka sinä…?”
”Lupin on nykyään pimeydenvoimilta suojautumisen opettaja Tylypahkassa. Hän kertoi minulle äidistä.”

Sirius vaikutti pöllämystyneeltä vielä lysähtäessään sohvalle. Olimme tulleet suureen ja koristeellisesti sisutettuun olohuoneeseen. Huoneessa ei ollut pölynhiventäkään ja kristallikruunu säihkyi putipuhtaana katossa. Tuo kaikki oli varmasti jonkin loitsun ansiota sillä en uskonut, että Sirius olisi huvittanut itseään siivouksella. Menin istumaan tummanvihreälle nojatuolille mietiskellen. Tältä varmasti Dracon kotonakin näyttäisi.

”Mikä paikka tämä on?”
”Mustien kartano. En ole aivan varma kenen omistuksessa tämä on. Mustilla on niin paljon rakennuksia ympäri Britanniaa. Tämä on luultavasti Bellatrix-serkkuni. Hän on Azkabanissa joten älä huoli, tänne on tuskin tulossa ketään”, Sirius katsoi seinällä olevia tauluja ja valokuvia inhoten. Hän tosiaan inhosi sukuaan. ”Jos tämä ei olisi niin hyvä piilopaikka, niin en olisi tullut tänne mistään hinnasta.”

Siinä missä Sirius olisi halunnut vältellä taloa, niin minä tunsin oloni samanlaiseksi kuin Hermione kirjastossa. Menin katsomaan seinillä olevia muotokuvia ja takan reunuksella jököttäviä valokuvia. Nimet olivat minulle suurimmaksi osaksi aivan tuntemattomia muotokuvien kehyksissä. Yksi kuitenkin pisti silmään.

”Hei! Tässä on joku Selene”, osoitin yhtä hyvin vanhannäköistä maalausta. ”Hänellä on – tai oli – aika samanlainen nimi kuin minulla.”
Sirius nousi ylös sohvalta ja tuli katsomaan osoittamaani taulua. ”Hänen mukaansa äitisi sinut nimesikin.”
”Oikeasti?” olin innostunut niinkin pienestä tiedosta. ”Miksi juuri hänen?”
Siriusta alkoi hymyilyttää innostuneisuuteni. ”Selene oli yksi aikansa kuuluisimmista ja taitavimmista noidista. Hän oli kiinnostunut politiikasta ja hän oli ensimmäinen nainen velhojen neuvostossa. Selene ajoi läpi monia uudistuksia kuten sen, että jästien tappaminen oli yhtäläinen rikos kuin velhonkin murha. Hän oli merkittävä noita ja yksi harvoista Mustista joita minä todella ihailen. Valitettavasti loput suvustani on hieman erimieltä asiasta. Tämä on varmaankin tässä vain, koska hän teki niin pitkän ja menestyksekkään uran ministeriössä”, Siriuksen huulet kaartuivat hymyyn. Huomasin kuinka paljon helpommaksi tuollainen yksinkertainen ele oli hänelle tullut. ”Olen iloinen, että Katherine nimesi sinut hänen mukaansa.”

Käänsin katseeni takaisin maalaukseen. Selene oli jollakin tavalla erilainen kuin muiden maalauksien noidat ja velhot. Vaikka hän näytti hyvin samanlaiselta ulkonäöllisesti: kiiltävät mustat hiukset, kalpea iho, aristokraattiset piirteet ja ylpeä hymy, hänessä oli kuitenkin jotakin lempeämpää ja älykkäämpää. Naiset muotokuvissa näyttivät yleisesti vain vaimoilta jotka vain myötäilivät miehiään (lukuun ottamatta erästä Walburga Mustaa, joka varmasti pisti miehensä pomppimaan oman pillinsä mukaan). Selene näytti ihan sellaiselta naiselta, joka olisi pystynyt olemaan jopa taikaministeri.

Tassuttelin takanreunukselle toivoen löytäväni sieltä etsimäni. Minun ei tarvinnut pitkään etsiä, kunnes toiveeni toteutui. Tartuin yhteen kehystettyyn kuvaan ja katsoin sitä lähempää. Kuvassa oli kaksi poikaa, nuorempi istui mustalla koristeellisella tuolilla vanhemman seistessä tämän takana. Tuolissa istuva oli isäni, Regulus Musta. Hän katsoi minua vakavana ja hänen katseestaan näki, ettei hän ollut mitenkään tyhmä, vaikka hän oli hädin tuskin Tylypahkassa. Sirius seisoi veljensä takan kädet tuolin selkänojassa leväten. Toisin kuin isälläni, hänen huulillaan kareili häivähdys hymystä ja hänen silmänsä tuikkivat ilkikurisina. He olivat uskomattoman erilaisia, vaikka heidät oli hankala erottaa kasvojenpiirteistä toisistaan. Isäni näytti niin synkältä, kun taas Sirius vaikutti hyvin valoisalta ja iloiselta.
 
”Miksi hänen oli täytynyt tehdä se? Mikä voisi muka olla niin tärkeää?” kysyin hiljaa tuijottaen kuvaa herkeämättä. Räpyttelin silmiäni pitääkseni kaiken epäsopivan poissa niistä.
Sirius ymmärsi heti, mitä minä tarkoitin. ”En tiedä, mutta uskon – uskon, että se oli jotakin todella tärkeää. Hän melkein itki anellessaan minut huolehtimaan sinusta ja Katherinesta eikä se tosiaan ollut hänen tapaistaan. Regulus tuskin itki edes vauvana”, Sirius laski kätensä harteilleni ja puhui ääni karheana.
”Eikö hän voinut siirtää tehtävää jollekin muulle tai edes odottaa syntymääni?” ääneni tärisi hienoisesti pienoisesta suuttumuksesta, että surusta. ”Välittikö hän edes meistä?” kuiskasin niin hiljaa kuin kykenin.
”Kyllä hän teistä välitti”, Sirius sanoi vakavana ja hyvin varmana. ”Jos ei, hän olisi tuskin tullut pyytämään apua minulta. Hän ei ollut sellainen ihminen, joka olisi vain huvikseen melkeinpä nolannut itsensä – tai tapattanut. Hän halusi tehdä kaiken itse eikä hän luottanut moneenkaan, ja jos hän piti jotakin omana tehtävänään, niin ei hän olisi kehdannut sitä antaa toiselle. Hän oli ylpeä ihminen ennen kaikkea.”
Olin nostanut katseeni Siriukseen ja kuuntelin hänen kertomuksiaan isästäni kiinnostuneena ja painoin kaiken tarkasti mieleeni. ”Miksei hän olisi pyytänyt apua sinulta? Tehän olitte veljiä.”
Sirius naurahti kuivakasti ja kertoi katkerana. ”Meidän välimme eivät olleet ollenkaan hyvät, eivät sen jälkeen kun minut lajiteltiin Rohkelikkoon. Regulus ihaili suuresti Mustien sukua ja heidän aatteitaan. Hänestä tuli vieläpä kuolonsyöjä ja silloin välimme katkesivat lopullisesti. Tai niin minä ainakin luulin. Regulus tuli yllättäen kotiini ja minä luulin aluksi hänen olevan Voldemortin asioilla, mutta arvelin aivan väärin. Hän pyysi minun huolehtivan teistä, jos hänelle kävisi jotakin. Aluksi en suostunut, mutta hän onnistui suostuttelemaan minut lupaamaan. Ja sen lupauksen minä pidinkin – niin pitkään kuin kykenin”, Sirius hymyili surumielisesti ja silitti minun sulaneen lumen kostuttamia hiuksiani (joka meinasi sitä, että hiukseni olivat entistäkin kiharammat). ”Sinä näytät kyllä todella paljon isältäsi”, hän totesi niin hiljaa, että en ollut aivan varma, oliko hän edes sanonut mitään.
Katsahdin valokuvaa uudestaan ja kysyin. ”Saanko pitää tämän?”
”Ota ihan vapaasti, vaikkei minulla oikeastaan ole valtuuksia antaa sitä, mutta tuskinpa rakas Bellaseni tulee vaatimaan sitä takaisin”, Sirius sanoi hyväntuulisena. ”Muuten, sanoitko sinä, että sinulla oli suklaata?”

Naurahdin huvittuneena ja kiiruhdin takaisin nojatuolille. Nostin lattialta paperipussin ja otin sieltä suklaalevyn. Puolitin sen kahteen osaan ja annoin toisen Siriukselle.

”Nyt on minun vuoroni tarjota suklaa”, sanoin ja kasvoilleni kohosi hymy muistellessani viime tapaamiseni ajatuksia ”… kuin olisimme joka lauantai kokoontuneet syömään suklaata johonkin autioon hökkeliin”. Ehkä siitä oli oikeasti tulossa tapa.

Kolmannen tai neljännen suklaapalan jälkeen mieleeni putkahti kysymys, johon minun olisi kuulunut saada vastaus jo aika päiviä sitten. ”Miksi sinä murtauduit Tylypahkaan silloin halloweenina?” katsoin kummisetääni syyttävänä.
Sirius mutusteli juuri suuhunsa pistämänsä suklaan loppuun näyttäen hieman nolostuneelta. Hän vastasi anteeksipyytäen. ”No katsos, siinä kävi niin, että minä satuin saamaan mahtavan idean – tai ainakin silloin se oli mahtava. Tajusin, että kaikki olivat pitojen aikana suuressa salissa ja Peter oli aivan ypöyksin Rohkelikkotornissa…” Sirius alkoi häpeillä entistä enemmän. ”Tiedäthän sen kuinka pitkään olen kantanut kaunaa hänelle, ja kuinka pitkään vihani on ollut tukahdutettuna sisälleni. Silloin minä en pystynyt enää hillitsemään itseäni ja kiirehdin Rohkelikkojen makuusalille niin nopeasti kuin vain kykenin. En ollut tietenkään uhrannut ajatustakaan sille, kuinka aioin päästä torniin sisälle. Lihava leidi ei suostunut päästämään minua sisälle ilman salasanaa ja sitten minä vain… menetin malttini.”

Tuijotin Siriusta ilmeettömänä. Miten noin harkitsemattomasti käyttäytyvä mies pystyi pysymään noin pitkään poissa aurorien käsistä? Ehkei ministeriö ollutkaan niin voimallinen kuin olin kuvitellut.

Lopulta aloin pudistella päätäni. ”Nyt minua ei enää yhtään ihmetytä miksi minä ole tällainen”, Sirius katsoi minua kummastuneena ja selitin hänelle tarkemmin. ”Kun on tuollainen suku, niin eihän minusta kovin järkevää voi tulla.”
”Voi tyttö-parkaa”, Sirius voivotteli suupieli nykien.

Virnistin leveästi suklaan löytäessä taas tiensä suuhuni.

”Minä voisin auttaa sinua Peterin kanssa. Voisin tuoda hänet sinulle”, ehdotin hetken kuluttua.
Sirius katsoi minua säikähtäneenä. ”Ei! Et varmana tuo.”
Rypistin otsaani närkästyneenä. ”Miksen voisi tuoda? Luuletko, että minä tyrin jotenkin?”
”Ei tämä siitä johdu. En vain halua, että sotkeudut tähän.”
”Minähän olen jo ’tässä’ korviani myöten!” protestoin.
”En halua, että sotkeudut tähän enää yhtään enempää.”
”Mikset? Minähän saisin Kutkan tai siis Peterin ihan helposti tuotua sinulle.”
”Minä hoidan tämän”, Sirius pisti kätensä puuskaan ja nosti leukaansa päättäväisenä ja katsoi minua järkkymättömänä. Miksi tuo vaikutti niin tutulta?

Mutristin huuliani kärttyisänä. Sinähän et minua määräile, olisin halunnut sanoa, mutta päätin olla hiljaa. Näin voisin, ehkä raahata sen typerän rotan hänelle ensi kerraksi, kun tapaisimme. En halunnut missään nimessä, että Sirius vaarantaisi itsensä minkään idiootin takia.

Siriuksen ilme suli murjotuksestani. ”Mutta sinä voit toki auttaa minua toisella tavalla.”

Tuijotin häntä edelleen pahasti, vaikka olinkin kiinnostunut.
 
”Voisit vaikkapa kertoa minulle jotakin siitä Kutkasta ja sen omistajasta. Roniksiko sinä häntä kutsuit?”

Pöh.

Vaikka olinkin pettynyt Siriuksen pyytämästä ”auttamistavasta”, aloin kertoa hänelle muutamia pikku juttuja Kutkasta ja Ronista. Sirius kuunteli niitä kiinnostuneena ja alkoi kysellä muistakin ystävistäni.

”No, Rohkelikossa minulla on samalla vuosikurssilla kaksi muutakin ystävää; Harry Potter ja –”
”Sanoitko Harry Potter?” Sirius keskeytti silmät loistaen.
”Joo-o, etkö sinä ole myös hänen kummisetänsä?” kysyin katsellen hymyä, joka hiljalleen kaartui Siriuksen huulille.
”Minä en tiennytkään, että sinä olet Harryn kaveri”, Sirius totesi selvästi hyvin, hyvin tyytyväisenä.
”Sinähän olit hänen isänsä ystävä, etkö ollutkin?”
”Kyllä vain”, Sirius näytti kovin onnelliselta muistellessaan edesmennyttä ystäväänsä. ”Itse asiassa hän oli minun paras ystäväni.”

Kuului kolme kumahdusta suuresta kaappikellosta. Käännyin yllättyneenä katsomaan sen viisareita. Kello oli tosiaan jo kolme. Minne se aika oli oikein kadonnut?

”Oho”, Sirius nousi kiireesti ylös. ”Sinun on päästävä nopeasti takaisin koululle.”
”Miksi? Ei meillä ole vielä kiire. Ei minun pidä olla koululla vielä tunti kausiin”, ihmettelin kulmiani kurtistaen.
”Ei se olekaan ongelmana, vaan ankeuttajat. Ne alkavat vartioida katuja auringonlaskun jälkeen.”

Se sai minuunkin liikettä. Aloin kääriytyä takaisin viittoihin ja huiveihin kiireen vilkkaan. Aurinko kun tahtoi tähän aikaan vuodesta laskea niin aikaisin. Siriuksen ei tarvinnut pukea vaatteita, sillä hänen animaagimuotonsa omisti niin lämpöisenturkin. Hän odotteli minua kärsimättömänä takaoven edessä ja me pujahdimme siitä ulos. Sirius teki muutaman taian oveen ennen kuin hän sanoi. ”Mennään rääkyvän röttelön kautta. Se on paljon lähempänä kuin oppilaiden käyttämä tie, jonne me ei varmanakaan ehditä tässä lumihangessa.”

Sitten hän muuttui karhumaiseksi koiraksi ja lähdimme samoamaan pitkin katuja.

***

Poskeni helottivat punaisina päästyäni vihdoinkin sisälle lämpimään, vaikkei rääkyvää röttelöä voinutkaan sanoa kovin lämpöiseksi. Sirius ravisteli päätään saadakseen sataneen lumen pois turkiltaan. Hän lähti työntämään yhtä laatikkoa sivuun kulkureitiltämme. Pienen avustukseni jälkeen pääsimme käytävälle. Aivan liian pitkään jouduin olemaan kyyryssä ennen kuin pääsimme tällipajun alle tunnelin suuaukolle. Sirius muuttui takaisin omaan muotoonsa ja hänen ei auttanut muu kuin lysähtää polvilleen, sillä käytävää ei ollut todellakaan suunniteltu hänen pituiselle aikuiselle miehelle.

”Nähdään joskus, Selena”, Sirius hymyili vinosti. ”Hyvää joulua.”
Hymyilin hänelle takaisin. ”Hyvää joulua, Sirius.”
Lähdin kapuamaan ylös jään liukastamaa aukkoa ennen kuin muistin. ”Hei muuten, onko minun turvallista lähettää sinulle kirjeitä? Minä kun en uskaltanut, koska pelkäsin, että ministeriö tarkkailisi pöllöjä.”
”Kyllä minä uskoisin sen olevan turvallista, kunhan vain käytät jotakin salanimeä minusta”, Sirius vastasi ja minusta tuntui, että hänen hymynsä vain leveni tiedosta, että halusin kirjoittaa hänelle.
”Selvä…” mietin hetken aikaa sopivaa nimeä, ”John.”
”John?” Sirius toisti huvittuneena.
”Niin, varmaan puolet maailman miehistä tottelee nimeä John. Kukaan ei kiinnitä siihen huomiota kun se on niin tavallinen”, perustelin nimen hänelle ja onnistuin vetämään itseni ylös ja painamaan puun jähmettävää kyhmyä ennen tälliä. Vilkutin sedälleni ja lähdin harppomaan lumihangessa kohti ovia. Hermionen opettama loitsu tuli tosiaan käyttöön jalanjälkiäni poistellessa.

Oleskeluhuoneeseen päästyäni huomasin Ronin, Harryn ja Hermionen jo palanneen Tylyahosta. He eivät näyttäneet olleen pitkään odottelemassa sillä näin selvästi, että Harryn mustilla hiuksilla oli muutama lumihiutale.

”Moi, oliko hauskaa kermakaljalla?” istuuduin sohvalle Ronin viereen. Kaikki näyttivät jotenkin vakavilta ja… järkyttyneiltä?
”Moi”, Ron mutisi. ”Olihan siellä oikein… valaisevaa.”
”Mitä sinä oikein tarkoitat?”

Katsoin jokaista vuoron perään. Harry näytti siltä kuin ei aikoisi enää koskaan avata suutaan, Hermione ajatteli taas kerran aivan liian montaa asiaa samaan aikaan ja aivan liian nopeasti ja Ron taasen siltä kuin hän ei osaisi enää ajatella yhtikäs mitään. Jokin oli todellakin oudosti.

”Mitä on tapahtunut?” kysyin uudestaan.
Tällä kertaa Hermione päätti vastata. Hän katsoi minua niin rauhallisena ja vakavana, ettei minua voinut muuta kuin alkaa pelottamaan. ”Selena, me saimme kuulla äsken, että Sirius Musta on syypää sekä sinun äitisi, että Harryn vanhempien kuolemiin.”

Olin sanaton. Kuinka he olivat tuostakin kuulleet?

”Ja sen, että sinä olit ainoa, joka selvisi hengissä siinä räjähdyksessä jossa äitisi kuoli”, Hermione sanoi tyynesti. ”Ja nyt minä taidan tietää myös siitä sinun painajaisestasi.”
« Viimeksi muokattu: 30.01.2011 16:00:22 kirjoittanut Amaril »

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Black Moon (k13) prologi+17 lukua
« Vastaus #46 : 29.01.2011 13:24:43 »
Ääääää, oon maailman huonoin lukija ja kommentoija jajajajaja.! ;___; Piti tätä oikeasti kommentoida kauan sitten, mutta saanu ihan hirmu vähän aikaan ja tää niskasta kiinni ottaminen ei oo mitään maailman helpointa hommaa (jostian ihmeen syystä, miun puolesta nimittäin sais, nii oisit saanu tän kommentin jo kauan sitten). Kuitenkin, näin alku offauksen jälkeen siihen asiaan!

Tää luku oli aivan ihana. Ehkä suureksi osaksi tuon Siriusksen ja Selenan tapaamisen takia. Sellainen ihanan suloinen varsinkin, kun siinä kerrottiin hieman noista Selenan vanhemmista, tai syistä miks se on just Selena nimeltään ja toi Reguluksen muisteleminen <3 Rakastuin tohon miten sait Siriuksesta semmosen lämpimän puolen veljeään kohtaan. Koska miusta heillä on ainakin joskus ollut hyvin lämmin veljes suhde. Vaikka kummatkaan ei välttämättä ole sitä tuoneet esille kovin selvästi.

Tosin tuo Dracon ehdotus vaatimus alkaa pelottaa minnuukin. Narcissalla on hieman mennyt arviot väärin, mikä tosin ei tietenkään ole sen syy, mutta silti. Draco ja Selena hyviä ystäviä, se ois maailman seittemäs ihme, jos niin olis oikeesti :D Tosin, jos Selena nyt tonne luihuiseen ois päässy niin voishan asiat olla toisin. Mutta ehkä ihan hyvä näin, nii ei Siriuskaan oo päässy huutamaan moisesta asiasta. En kuitenkaan uskois, että se ois ihan hirmu tyytyväinen, jos Selena ois Luihuisessa. Mutta aina on hyvä toivoa, että tuo joulu menisi kummakin osapuolen kannalta hyvin. Varsinkin, kun Draco on varmaan aika pulassa, jos totuus paljastuu Narcissalle.!

Ja jos vielä sin kuvailusta hieman, että pidän siitä hirmusen paljon. Kuten varmaan edellisissä kommenteissa on tullu esiin. Se on eläväistä, kertoo paljon ja se toimii mahtavasti tuossa minä -kertojassa. Selenan näkökulmasta on ihana lukea näitä tapahtua, koska tässä vast ikkään tuli luettua pari Potteria ja näin nää tapahtumat on itse asiassa jopa mielenkiintosempia, koska siellä on kuitenkin se, joka uskoo, että Sirius on syytön ja siellä on sitä omaa välissä. Vaikka toki tähänkin ehkä kaipaisi sitä värikkyyttä persooniin siinä mielessä, ettei olisi pelkästään Luihuisia, Korpinkynsiä, Puuskupuheja ja Rohkelikkoja luonteiltaan, koska kaikissa noidissa ja velhoissa on pakko olla kaikkia tupia edes se pikku rippunen. Kuitenkin toivottavasti tää saa jatkoa pian, vaikka saan tän kommentin tähän vasta nyte.

Lainaus
Hän ajattelee, että olen nykyään kuolonsyäjä
Kuolonsyöjää varmaan tarkoitat tuoss ;)

Minä kiitän ja kuittaan ja toivon sitä jatkoa, koska vaikka olen myöhässä kommentin kanssa niin pirän tästä suuresti :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

mussuti15

  • Vieras
Vs: Black Moon (k13) prologi+17 lukua
« Vastaus #47 : 09.02.2011 20:42:12 »
Eiiiii, ihan sairaan ihana ficci! :D
Luin tänään kaikki osat (söin myös tietokoneen ääressä) putkeen ja olen täysin koukussa!
Hahmot ovat niin omia itsejään, että oikeen häiritsee se (älä välitä sana valinnastani en osaa selittää tunnetta!) ;D Tosi asia on se, että rakastuin tähän ensisilmäyskellä ja juonikin on tosi kiinnostava enkä viitsisi millään lopettaa lukemista,mutta pakko mikä pakko. Tuli heti kauhea hinku päästä Selenan lukemaan joulusta Malfoiden kartanossa.  Anteeksi kun et saa minulta minulta mitään kehittävää palautetta,mutta se ei vain yksinkertaisesti minulta tule ikinä onnistumaan. :(
Kai jatkoa tulee pian ? (en ole malttamaton.. ;D)
KIITOKSET JOKA TAPAUKSESSA! :)

An_n

  • Vieras
Vs: Black Moon (k13) prologi+17 lukua
« Vastaus #48 : 12.03.2011 12:28:12 »
Mä rakastan tätä !
Selena on ihana, ja mä olin ihan ällikäin että Regulus olikin sen isä, eikä Sirius.

JATKOA, heti tai tapahtu kauheita  ;D

Bosamo

  • ***
  • Viestejä: 38
  • -Love Is Forever-
Vs: Black Moon (k13) prologi+17 lukua
« Vastaus #49 : 13.03.2011 18:37:26 »
Onko sitä jatkoa tulossa??  ???

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Nou! Ei tää voi näin loppua!!
Mistä ne on saanu tietää?
Miten jouluna käy Malfoylla?
Mitä Siriuksele tapahtuu?
Amaril sun täytyy olla todella ihana, mahtava ja täydellinen ihminen ja jatkaa tätä ficciä, pliiiiis *räpyttelee silmiään anovasti*

Tämä on ollut tosi hyvä ficci, muutamia pikkuvirheitä löytyy sieltä täältä, mutta ei mitään maailmaa mullistavia.
Selena on todella mielenkiintoinen persoona ja osaan kuvitella sen olevan hyvin sukua Siriukselle. Alussa olin täysin varma, että Sirius on Selenan isä.

Kiittäen ja jatkoa toivoen
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Roosa

  • Vieras
Vau.

Mä luulin eka että Sirius on Selenan isä.

Amaril:Sä oot tosi hyvä kirjottaja!

Anteeksi etten ole kommentoinut aiemmin.

-Roosa,maailman huonoin kommentoija

Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Ihana ficci!

Toi Siriuksen ja Selenan "suhde" toisiinsa on mielenkiintosta luettavaa...
Ja oot kyllä osannut tehdä kaikista hahmoista aika omanlaisiaan. Toi oli mun mielestä hauska käänne, kun Selena pääseekin Malfoylle viettämään joulua! Mitähän siitäkin tulee...
Musta hauskin kohta oli ehdottomasti tässä luvussa oli tää:
Lainaus
”Kyllä minä uskoisin sen olevan turvallista, kunhan vain käytät jotakin salanimeä minusta”, Sirius vastasi ja minusta tuntui, että hänen hymynsä vain leveni tiedosta, että halusin kirjoittaa hänelle.
”Selvä…” mietin hetken aikaa sopivaa nimeä, ”John.”
”John?” Sirius toisti huvittuneena.

En saa tähän hätään tän rakentavampaa kommenttia, mutta ehdottomasti jään seurailemaan!
Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

Akira-senpai

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Pikkunen
Minä en osaa kirjottaa kommentteja sitten alkuunkaan, joten tyydyn vaan kitisemään jatkoa!<3

LaraLura

  • ***
  • Viestejä: 161
Uutena lukijana olen heti kinuamassa uutta lukua!

Et kai ole unohtanut tätä?

Tarinan olet kirjoittanut todella hyvin, siihen pääsee todella hyvin sisään. Sekä kaikki hahmot ovat toden tuntoisia. Pieniä kirjoitusvirheitä löytyy ja jotkin sanat voisi sanoa toisin, mutta en jaksa puuttua niihin nytten.

♥: Lara
Tofu the Tössötassu ♥ 2009-2022
Pippa aka Pipukka ❤️ 2014-

KarwaPallo

  • ***
  • Viestejä: 10
Uusi lukija! :)

Tykkään tästä todella paljon, minulle tuli todellisena yllätyksenä että Selenan isä olikin Regulus eikä Sirius. Selena on hieno hahmo, johon on helppo samaistua. Pidän kovasti kirjoitustyylistäsi, ja tarina etenee sopivaa tahtia. Joitakin yhdyssana virheitä oli, mutta ei ne kauheasti häirinneet
Pidempää kommenttia en nyt ehdi väsätä, mutta toivoisin kovasti jatkoa, vaikka edellisestä onkin kulunut aikaa.

~Karwapallo

Wenni

  • Vieras
Oi rakastuin tähän totaalisesti. Jatkoa jos tulisi näin parin vuoden jälkeen? *puppyeyes*