Kirjoittaja Aihe: Neiti M:n päiväkirja (Narcissa/Lucius, S)  (Luettu 1713 kertaa)

Miss-schoolweek

  • ***
  • Viestejä: 653
  • Love - love never changes
Neiti M:n päiväkirja (Narcissa/Lucius, S)
« : 07.06.2013 08:21:55 »
Nimi: Neiti M:n päiväkirja
Kirjoittaja: Miss-schoolweek
Ikäraja: S
Varoitukset: Järjestetty avioliitto
Muuta: Nyt saavat kyytiä tunnekylmä, rahaa naiva Narcissa, väkivaltainen kulissiavioliitto-Lucius ja muut tutut! Neiti M:n päiväkirja on, tai ainakin yrittää olla, varaukseton ja herttainen kurkistus nuoren neiti Mustan sielunelämään tyttökirjamaisessa hengessä. Kyse ei ole Narcissan koko päiväkirjoista, vaan ainoastaan lukijan kannalta merkittävimmistä osista. Teksti osallistuu harrastuishaasteeseen nukeilla ja/tai nukkekodeilla sekä osastohaasteeseen.

Eräitä seikkoja tekstistä:
Koska Narcissan ja hänen sisartensa lapsuudesta ja nuoruudesta on heikonlaisesti olemassaolevaa tietoa, olen ottanut vapauden täydentää oman mieleni mukaan. Canonin mukaan Narcissa on syntynyt 1955 ja Bellatrix 1951. Olen tehnyt turvallisen valinnan jättää nämä faktat ennalleen ja valita Andromedan syntymäajaksi vuoden 1953, koska aiheesta ei ole canontietoa.
Koska velhojen ja noitien kulttuuria kuvataan lähinnä tietystä, yksipuolisesta näkökulmasta HP-kirjoissa, olen lisännyt itse mielestäni sopivia ja ajanmukaisia käsityksiä ja käytäntöjä tekstiin. Esimerkiksi Narcissan ja hänen sisartensa harrastukset sekä koulutus (mukaanlukien varhaiskypsä tekstintuottaminen) ovat oma näkemykseni siitä, millaista 50-60 -lukujen taitteen puhdasverisessä perheessä on pidetty sopivana ja hyödyllisenä. Tekstin esittämä kuva noitayhteisön sopimusavioliitoista, samoin kuin tähän liittyvä juonikuvio, ovat myös oman mielikuvitukseni tulosta.
Kuka on Bebe? Tietysti oma lisäykseni, vähäisemmästä puhdasverisestä suvusta palkattu lastenhoitaja ja kotiopettajatar, joka on hoitanut Narcissaa ja tämän sisaria lähes näiden syntymästä asti.

Neiti M:n päiväkirja

26.12.60
Rakas päiväkirja!

En ehtinyt eilen kirjoittaa sinulle, kun serkut olivat meillä viettämässä joulua. Me paahdoimme pähkinöitä ja kävimme luistelemassa lammella ja koristelimme joulupuun ja meillä oli kauhean nastaa. Bebe sanoo, että on epähienoa sanoa nasta, mutta sinulle minä voin kirjoittaa sen, kun kukaan ei näe! Serkut toivat meille lahjaksi makeisia ja äidiltä ja isältä minä sain ihanan nuken ja sen nimi on Lotte. Lottella on kullankeltainen tukka ja vihreät lasisilmät ja vihreä silkkipuku ja Lotte on hurjan kaunis. Meda ja Trix saivat myös nuket, mutta Lotte on sievempi. Meda sanoo, että nuket ovat lällyjä, ja minä vaihdoin tylsän Charles-ponin hänen nukkeensa. Sillä on punainen tukka ja sen nimi on Maude. Bebe sanoo, että Meda on epähieno kun ei tahdo leikkiä kauniilla lahjallaan.
Tänään minä järjestin Lottelle ja Maudelle päivälliset ja tarjosin niille leikkisuklaata äidin tyhjästä sormusrasiasta. Lotte on hieno neiti, mutta Mauden tavoissa on vielä vähän harjoittamista. Minä aion opettaa sen, koska minä olen sen äiti. Hei nyt, rakas päiväkirja.

30.12.60
Hei päiväkirja!

Huomenna on uusivuosi ja puutarhuri, herra Grey, on hankkinut raketteja. Minä haluaisin kauhean kovasti nähdä ne, mutta Bebe sanoo että ne ammutaan liian myöhään. Minä aion olla kauhean ahkera ranskanluvussa, niin ehkä sitten pääsen mukaan. Meda ainakin pääsee.
Siitä päästäänkin toiseen asiaan: Trix ei pääse. Hän teki eilen jotain niin tyhmää.  Trix rikkoi Katrinan! Katrina on se nukke jonka Trix sai jouluna ja hän rakasti sitä hirmuisesti ja eilen hän iski sen pään suoraan päin kirottua kirjaa niin, ettei Bebe tai edes äiti osaa enää ehjätä sitä. Äiti on kauhean vihainen Trixille, mutta Bebe sanoo ettei hän voi sille mitään kun äiti pudotti hänet vauvana. Vaikka Katrina onkin rikki, minä otin sen ja sidoin sen pään nenäliinalla ja nyt se on minun vauvani ja Maude ja Lotte auttavat hoitamaan sitä ja ovat sille herttaisia. Nyt pitää mennä, rakas päiväkirja.

1.9.62
Tervehdys päiväkirjani!

Trix lähti tänään Tylypahkaan. Meda on kauhean kateellinen, mutta minä en haluaisi mennä sinne. Minusta on mukavaa olla kotona Beben ja nukkejen kanssa ja harjoitella klarinetinsoittoa ja ristipistoja ja minä en kuulemma saisi ottaa Nanaa mukaan, kun se on koira. Nana on maailman ihmeellisin koira: sillä on toffeenvärinen turkki ja mansikkaleivoksen näköinen nenä ja se mahtuu nukkumaan minun ompelukorissani, vaikka Bebe ei pidäkään siitä. Jos minä saisin valita, minä menisin naimisiin Nanan kanssa sitten kun kasvan isoksi. Nanalla olisi silkkinen juhlakaapu ja minulla olisi helmikruunu päässä ja meillä olisi tosi iso kermakakku. Sitten me söisimme kauheasti kakkua suihimme ja sitten me saisimme ainakin tusinan nukkelapsia, jotka osaisivat leikkiä sievästi koirien kanssa ja soittaa klarinettia.

Medan mielestä on kauhean lystiä yrittää tehdä taikoja silloin kun Bebe ei näe, mutta minua se ei kiinnosta. Sitten kun minä olen suuri, minulla on mies joka voi taikoa ja sitten minä voin tehdä sellaista, mikä on minusta lystiä.

24.12.62
Rakas, rakas päiväkirja!

Minulla on hirmuisen jännittäviä uutisia! Kun Trix tuli joululomalle kotiin, hän kertoi että on tavannut minun sulhaseni Tylypahkassa. Minä yllätyin tietysti kauheasti, kun en tiennyt olevani kihloissa, mutta äiti kertoi sitten että se on totta, kun minä kysyin. Minun sulhaseni on nyt viidennellä ja hän on kauhean rikas ja hienosta perheestä! Hänen nimensä on Julian ja se kuulostaa hirveän korskealta, mutta Trix sanoo että hän on mäntti. Trix on itse epähieno kun sanoo mäntti. Minä kysyin Bebeltä että onko minulla kihlasormus, mutta Bebe kertoi että saan sen vasta kun meille pidetään kihlajaiset. Bebe kertoi, että ne pidetään aikaisintaan kesällä, jos merkit ovat suotuisia. Ovatkohan ne, rakas päiväkirja?!

Minua jännittää niin paljon olla kihloissa, ettei joulu enää jännitä, paitsi vähän. Lahjat kuitenkin jännittävät ja se, että onko Medalla ja Trixillä minulle mitään. Meda on välillä epähieno, mutta viime viikolla hän oli herttainen ja vei minut laskemaan mäkeä ja veti kelkan aina ylös. Minä annan Medalle kurpitsakiiltokuva-arkin ja hiusneulan, jossa on perhonen. Trix ei ole ollut herttainen, koska hänet pudotettiin vauvana, mutta koska hän kertoi minulle Julianista, minä annan hänelle hunajamanteleita. Hauskaa joulua, päiväkirja!

Lisää tulossa. Kommentoikaa, tai kirous kohtaa teitä!
« Viimeksi muokattu: 29.05.2015 16:49:29 kirjoittanut Vanilje »
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

Wenni

  • Vieras
Vs: Neiti M:n päiväkirja (Narcissa/Lucius, K-7)
« Vastaus #1 : 07.06.2013 18:10:24 »
Olipas Narcissa herttainen. Lotte-nukke ja koiran kanssa naimisiin :D
Tässä näkyy selvästi vielä lapsenomainen ajatus ja pidän siitä ettei Narcissa ole vielä aikuismainen. Odotan innolla jatkoa  :-*

~ Wenni

Pollomuhku

  • ***
  • Viestejä: 90
    • Kirjablogini
Vs: Neiti M:n päiväkirja (Narcissa/Lucius, K-7)
« Vastaus #2 : 07.06.2013 19:41:28 »
Oi mikä ihana idea! Itse rakastan tyttökirjoja ja teksti nostattikin hymyn huulilleni moneen otteeseen, se suorastaan henkii juuri vanhojen tyttökirjojen henkeä! Juurikin nuo klarinetin soitot ja ristipistot istuvat kuin nenä päähän. Erityisesti:
Lainaus
Vaikka Katrina onkin rikki, minä otin sen ja sidoin sen pään nenäliinalla ja nyt se on minun vauvani ja Maude ja Lotte auttavat hoitamaan sitä ja ovat sille herttaisia.

Narcissa aivan ihana ja herttainen pikkusankaritar!  Hänet on kuvattu ihanan lapselliseksi vielä, eikä turhan eikuismaisesti, mikä on hyvä, kun otta huomioon, että hän on vasta viisi (tai myöhemmissä merkinnöissä seitsemän) vuotias. Kai laskin oikein? :)

Jään innolla kyttäämään jatkoa!
Neljäs varjelus

ava by vanilje