Kirjoittaja Aihe: Twilight: Birthright (7. luku 25.6.) | K-11 Jacob/Nessie sis. sieppauksen  (Luettu 14448 kertaa)

jacoblove

  • ***
  • Viestejä: 73
Name: Birthright
Author: jacoblove
Raiting: K-11
Fandom: Twilight
Pairing: Jacob/Nessie/OC, muut perusparit
Disclaimer: En omista Meyerin hahmoja tai fantasiamaailmaa muutenkaan. Idean niin kuin nimenkin olen ottanut Nora Robertsin Menneisyyden vangit -kirjasta.
Summary: Renesmee siepataan hänen ollessa vain vähän alle puoli vuotias. Hänen muistinsa pyyhitään ja hän kasvaa aivan toisenlaisessa perheessä kuin mihin syntyi. Mitä tapahtuu, kun hän täysikasvuisena saa yllättäen tietää alkuperästään ja tutustuu Culleneihin ja Jacobiin?
A/N: Olen miettinyt tällaista juonta jo kauan ja nyt kun sain Rebel - Kapinallisen valmiiksi (joka muuten löytyy ulkoavaruudesta jos jotakuta kiinnostaa ;)) ajattelin kirjoittaa tällaisen ficin. Risut ja ruusut tervetulleita :)

Birthright

Prologi

Bella

Nessie katsoi minua suurilla ruskeilla silmillään juoden samalla pienestä mukistaan luovutusverta. Hänen kuparinväriset kiharansa olivat letitetty ja hän kiersi yhtä lettiä sormensa ympärillä hiukan omahyväisen näköisenä: olihan hän saanut tahtonsa periksi ja saanut ihmisen verta illallisekseen.
  "Äiti, minua väsyttää", tyttö kertoi laulavalla, maailman kauneimmalla äänellään ja nosti kätensä poskelleni, jotta saattoi näyttää minulle kuvan itsestään pehmeässä sängyssään omassa mökissämme pieni susipehmolelu kainalossaan.
  Hymyilin tyttärelleni ja suutelin hänen otsaansa. "Nyt alkaakin olla jo myöhä. Haetaan isi ja mennään nukkumaan."
  Nessie näytti minulle kuvan Jacobista.
  "Kyllä, vien sinut sanomaan Jakelle ensin hyvää yötä."
  Hipaisin letistä irronneen suortuvan hänen kasvoiltaan samalla, kun siirryin Esmen suuresta ja ylettömän siististä (ja varsin käyttämättömästä, jos Jacobia ja muita susia ei otettu huomioon) keittiöstä suuren kartanon olohuoneeseen, jossa koko perheemme istui katsomassa jalkapallopeliä.
  Emmett ja Jacob olivat vallanneet töykeästi sohvan suurilla vartaloillaan, kun taas Rosalie istui Emmettin jaloissa näyttäen tylsistyneeltä. Jasper ja Alice pelasivat korttia vilkuillen peliä aina silloin tällöin. Esme ja Carlisle piirtelivät suuren lasipöydän päällä jotakin näyttäen keskittyneiltä.
  Naurahdin, kun näin Jacobin tökkivän varpaallaan vaivihkaa Rosalien niskaa. Rosalie ei ollut huomaavinaan, mutta hänen täydelliset kasvonsa vääntyivät inhoavaan irvistykseen.
  Edward oli hetkessä vieressäni, kun astuin huoneeseen. Hän nosti Renesmeen syliinsä ja suukotti hänen poskeaan. Tyttö käpertyi tyytyväisenä isänsä kylmään syliin. Sydämeni läpätti onnellisena katsellessani heitä.
  "Nessie menee nukkumaan", ilmoitin olohuoneessa oleville vampyyreille ja Jacobille. Jacob ponkaisi heti seisomaan ja läpsäisi samalla Rosalien takaraivoa. Rosalie sähähti vihaisesti, mutta Jacob ei ollut välittävinään, vaan käveli rennosti meidän luoksemme ja otti Renesmeen syliinsä Edwardilta. Se oli jokapäiväinen rutiini - Jacob saattoi meidät aina mökkiinsä illalla ja laittoi Renesmeen kanssamme nukkumaan. Sitten hän vasta lähti kotiin.
  "Älkää hajottako paikkoja", Emmett livautti suupielestään ilkikurinen virne naamallaan. Pyöräytin silmiäni. Minä ja Edward olimme hajottaneet sänkymme muutamia päiviä sitten ja Emmett oli ollut ratketa naurusta. Hän ei antaisi minun unohtaa asiaa moneen vuoteen.
  Vilkaisin Emmettiä kyllästyneesti ja toivotin kaikille hyvää yötä.
  Forksin yö oli rauhallinen. Mistään ei olisi voinut arvata, että vain pari viikkoa sitten sillä samaisella paikalla oli ollut monia kymmeniä verenhimoisia vampyyreja.
  Huokaisin. Ajatus Voltureista vaivasi mieltäni vieläkin. Olin varma, että kohtaisimme heidät taas jossakin vaiheessa. En kuitenkaan jaksanut murehtia asiaa - murehtisin sitä sitten, kun sen aika olisi. Oli vaikea olla huolissaan mistään, kun kaikki tuntui olevan niin hyvin.
  "Hänen kasvunsa on hidastunut selkeästi", Jacob sanoi matalalla äänellä leikkien Nessien leteillä. Nessie hymyili Jacobille ja näin tähtien heijastuvan hänen suurista ruskeista silmistään.
  "Ei sen pitäisi olla mikään yllätys", Edward sanoi rauhallisesti ja puristi samalla kättäni. "Noin kuuden ja puolen vuoden päästä hän on täysikasvuinen. Nyt hän näyttää suunnilleen parivuotiaalta, vaikka ei ole vielä puolta vuottakaan."
  "Sitten me voimme mennä kouluun", minä sanoin hymyillen. "Mennä ihmisten ilmoille."
  "Siihenkin kyllästyy", Edward sanoi huokaisten. "Mutta ainakin me voimme elää niin kuin normaalit ihmiset."
  Jacob tuhahti hänen sanoilleen ja Edward virnisti.
  Olimme nopeasti pienessä mökissämme, joka näytti illan pimeydessäkin satukirjasta revityltä sivulta. Jacob asteli reteesti sisään ja vei silmiään hierovan Renesmeen suoraan sänkyynsä.
  Jacob peitteli tytön hellästi ja suikkasi sitten suukon hänen poskelleen. "Hyvää yötä, muru."
  "Pusu!" Renesmee vaati.
  Jacob nauroi. "Vastahan minä annoin sinulle pusun." Hän kuitenkin kumartui suikkaamaan vielä toisen suukon Nessien poskelle.
  Edward kumartui nostamaan lattialta Nessien susipehmolelun, jota tyttö rakasti yli kaiken. Edwardkin suikkasi suukon Nessien poskelle ja silitti vielä tytön hiuksia.
  Nessie katsoi minua vaativasti, joten minäkin kumarruin antamaan osani illan pusuista. Nessie sulki silmänsä tyytyväisenä. Hänen pikkuruiset kätösensä puristivat punertavanruskeaa susipehmolelua. Samassa hän jo hengitti tasaisesti.
  Jacob sipaisi poskeani ja muksautti Edwardia olkapäähän. "Öitä sitten. Nähdään huomenna."
  Toivotimme Jacobille hyvät yöt, kun hän katosi illan pimeyteen.
  Edward käänsi minut itseään vasten. Tunsin tutun, mahaa kipristelevän tunteen, kun hän katsoi minua sillä tavalla, haluten.
  "Olenko jo kertonut, että olet maailmankaikkeuden kaunein olento?" tämä täydellisyys kuiskasi katsoen minua hiukan vakavana.
  Hymyilin. "Et muistaakseni ole sanonut mitään tuollaista."
  "Onko näin?" Edward puraisi hellästi korvaani ja järkevät ajatukseni lennähtivät taivaan tuuliin. Aloin kiskoa häneltä vaatteita yltä samalla, kun kävelimme pois Renesmeen sängyn luota kohti omaa makuuhuonettamme.
  Juuri silloin kuului pieni, outo poksahdus. Hätkähdimme eroon toisistamme ja käännähdimme äänen suuntaan.
  Ehdin nähdä vain tummiin pukeutuneen vampyyrin kirkkaanpunaiset silmät tyttäreni kehdon yllä.
  Edward syöksähti eteenpäin huutaen jotakin käsittämätöntä ja samassa outo poksahdus kuului taas.
  Vampyyrimies katosi yhtä nopeasti kuin oli ilmestynytkin. Kesti hetken, ennen kuin tajusin, että myös Renesmee oli kadonnut.
  Syöksähdin Edwardin viereen ja valahdin vasten sänkyä, jossa tyttäreni oli vain muutamia sekunteja sitten nukkunut. Kiskaisin peiton sängystä ja suustani pääsi outo, kiljaisua ja itkua muistuttava ääni, kun sänky todella oli niin tyhjä kuin olin pelännyt.
  Aloin haukkoa henkeä ja puristin peittoa, joka oli vieläkin hyvin lämmin. Tajusin vain hämärästi Edwardin vajoavan lattialle kanssani.
  "Renesmee", minä kuiskasin. "Renesmee."
« Viimeksi muokattu: 22.12.2014 08:06:43 kirjoittanut Beyond »
Enjoy the little things in life, because one day you'll look back and realise they were the big things.

aurore

  • Vieras
Vs: Birthright
« Vastaus #1 : 01.02.2010 14:41:46 »
Jee eka !  ;D
Ihana juoni!
Kirjoitusvirheit en löytänyt, kuvailit tosi hyvin (:
Jatka pian!
♥: aurore

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Birthright
« Vastaus #2 : 01.02.2010 15:45:51 »
Ihana ♥
 Virheisiin en jaksanut keskittyä jos sieltä sellaisia löytyi ja harmi et Renesmee siepattiin. :( Pian takaisin. :D
Järkevää ei tule, mutta toivosin jatkoa pian ;)

NiNNNi
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

iines

  • ***
  • Viestejä: 63
Vs: Birthright
« Vastaus #3 : 01.02.2010 16:28:56 »
Tää kuulosti todella mielenkiintoselta juonelta, ja kirjotat hyvin + kuvailet hienosti :---)
Jatkoajatkoa ♥
oh well, i guess we're gonna find out
let's see how far we've come

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Birthright
« Vastaus #4 : 01.02.2010 16:52:42 »
I-H-A-N-A! Kirjoitat hyvin ja sulavasti.   ;)
Mitenköhän Jake suhtautuu kun hänen elämäsä valo (kai sen voi noi sanoa) on siepattu? Mitä se sieppaaja Nessiestä halusi?
Mieleeni pälkästää aina vaan lisää kysymyksiä, mutta niille ei ole vielä vastausta... :(
 Vastauksia ja jatkoa odottelen!

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Birthright
« Vastaus #5 : 01.02.2010 17:00:30 »
ÄÄK. Ihana alku ja hyvin kuvailtu tuo Renesmeen kaappaus.
Jake on varmaan ihan hulluna huolesta ja Cullenit vaipuu masennukseen ;o
Äkkiä lisään, oon jo ihan koukussa!!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Birthright
« Vastaus #6 : 01.02.2010 18:38:05 »
Joo-o. Koukussa ollaan jokaisella ruumiinosalla.

Luettuani Rebel-Kapinallinen-ficcisi, jonka viimeisessä luvussa taisitkin ilmoittaa tästä uudesta kirjoitusprojektistasi, päätin etsiä tämän käsiini. Tiesinhän minä jo, että laatutekstiä tulee. Ja se varmistui nyt, kun luin prologin.

Ihanaa kun aloitit kirjoittamaan jotain muuta! Minä tiedän, että tästä on tulossa oikein jännittävä ficci.  :-*
Ei näkynyt virheitä, teksti oli sujuvaa jne.

Ainoa asia mikä häiritsi oli tuo, että teksti on yhteen pötköön. Muttajoo. Ei tule siitäkään noottia, jokainen oppii tekemään kappalejaot omalla tavallaan. (Teksti vain olisi ollut helppolukuisempaa välien avulla...)

Jatkoa pian.  :-* Jäi jännittämään tuo Nessien kaappaus.

And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Vs: Birthright
« Vastaus #7 : 02.02.2010 19:48:44 »
Tosi hyvin kirjoitettu :) Kirjoitusvirheitäkään en löytänyt.

Tosi mielenkiintonen idea, ilmoittaudun lukijaksi!

Taian olla jo nyt koukussa, jatkoa äkkiä, kiitos!
freedom is just another word
for nothing left to lose

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Birthright
« Vastaus #8 : 02.02.2010 20:10:06 »
Luin sitä edellistä ficciäsi joka oli mahtava joten päätin, että seuraan tätä.
Oij mikä idea täytyy sanoa. En ole ennen lukenut vampyyrista joka osaa kadota ja ilmestyä. Nyt sitten Nessietä etsimään! Jatkoa odotan.

pinkutti

  • maailmanvaltias
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Let the Flames begin...
Vs: Birthright
« Vastaus #9 : 02.02.2010 21:22:39 »
Muahahhaa, pinkutti is bäck  ;)
 
Ihana idea täl ficillä, luen taattu tulevaisuudessa, pitää vaan muistaa et tää o tääl eikä ulkoavaruudessa....
Oiii... Ja nyyh... kuvailet tosin hyvin tota noitten perhe-elämää ja nessietä pienenä...

Kiitos ja jatkoa!
"Se on kaikki sinusta kii, tää on viimeinen valitusvirsi kun kukaan ei jaksa enää"

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Birthright
« Vastaus #10 : 03.02.2010 15:46:41 »
Aijaijai, meitsi koukuttui. Ja vahvasti.

Tosi sujuvaa ja rikasta tekstiä, lupaava alku. Pakko alkaa seuraan :)

Tulipas tosi pitkä ja rakentava kommentti.
Jatkoa vaan nopeesti.

~Vaivaiskoivu

omputin

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Birthright
« Vastaus #11 : 03.02.2010 16:27:15 »
Oooo!
Mielenkiintoista. Sait minut juuri koukkuun tähän, etkä pääse minusta eroon ennenkun tämä on valmis. Kirjotusvirheitä en nähnyt, ei sillä että olisin ees voinut löytää niitä, kun keskityin juoneen. Juoni on mahtava. Voi Jake ja Cullen parkoja. Tää kirjottaminen menee nyt sekavan puolelle niin, että on parasta lopettaaa.
Jatkoa pian, kiitos!
-omputin
<br /> kkaro ♥

Miz

  • Vieras
Vs: Birthright
« Vastaus #12 : 03.02.2010 20:42:12 »
Aawww.. Miten söpöä.. Susipehmolelu jotenki tuli sellanen sulonen olo siitä..
Olit kuvaillu tosi elävästi Renesmeen niinku kirjoissakin.. Harmi että se siepattiin. Tarina olis ollu niin täydellinen jopa ilman sitä.. :D
Toivottavasti tulee lisää jatkoa..   ;) :D

jacoblove

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Birthright
« Vastaus #13 : 08.02.2010 17:34:16 »
Iso kiitos kaikille kommentoijille! En viitsi alkaa kiitellä kaikkia erikseen :)

Chewylle sen verran, että minun tekstistäni löytyy kyllä kappalejaot, eikä teksti ole kirjoitettu pötköön, kannattaisi varmaan vähän syventyä asioihin ennen kuin heittelee vääristynyttä kritiikkiä :)

Ajattelin nyt tähän ficciin kirjoittaa lyhyempiä lukuja, niin saan jatkoa laitettua useammin. Yleensä suosin sellaisia 8 sivun lukuja, jotta tarinaan ehtii syventyä, mutta nyt on niin paljon kiireitä töissä ja koulussa, että ei ehdi... jatkon laittamisessa kestäisi monia viikkoja. Jeees ja sitten vielä sen verran, että lukekaa lukujen alussa aina tuo nimi, niin tiedätte, kenen näkökulmasta kirjoitan. Lähinnä kirjoitan Jacobin ja Nessien näkökulmasta. Jeps. Kiitos kaikille kommentoijille, risut ja ruusut hyvin tervetulleita :)

1. Reason to live

Kuusi ja puoli vuotta myöhemmin

Jacob

Kuulin Bellan hentoisen sopraanoäänen keittiöstä, kun hän lauloi hissukseen.
  Minun ei tarvinnut kävellä keittiöön nähdäkseni, millainen ilme hänellä olisi. Tiesin sen vuosien kokemuksesta - hän näyttäisi hieman hullulta, hiukset olisivat yhtä takkua ja silmät lasittuneet. Huulilla olisi pieni hymynhäivähdys, joka ilmestyi ennen niin iloisille kasvoille hyvin harvoin näinä päivinä.
  "Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea Renesmee! Paljon onnea vaan." Kuulin hänen puhaltavan ilmaa ulos suustaan - puhalsi kynttilöitä sammuksiin ja lauloi tyttärensä haamulle.
  Työnsin sormeni korviini samalla, kun kauan sitten kuollut sydämeni sykähti terävästi viiltäen aivan kuin muistuttaen minua menetyksestäni.
  Ihan kuin olisin muistutusta tarvinnut.
  "Mitä sinä täällä taas teet?" kuului aivan liian tuttu ääni sen sohvan yläpuolelta, jolla makasin.
  Vilkaisin Rosalieta kyllästyneesti. Hänen kivikasvonsa tuijottivat minua vihaisesti. Näytin hänelle kansainvälistä, surullisenkuuluisaa kansanmerkkiä ja käänsin taas katseeni televisioon aivan kuin olisin keskittynyt saippuaoopperaan, joka siellä pyöri.
  En ollut puhunut kunnolla vuosiin enkä varmasti aloittaisi nytkään.
  Kuulin keittiöstä räsähdyksen ja vihaisen sähähdyksen ja tiesin, että Edward oli mennyt keittiöön keskeyttämään Bellan pyhän, tyhjän syntymäpäiväoperaation.
  Rosalie katosi yläkertaan vikkelästi tietäen, mitä oli tulossa. Minunkin olisi tehnyt mieli lähteä, mutta minne minä olisin mennyt? Vanhan isäukkoni sohvalle makaamaan. Mieluummin makasin täällä ja olin Bellan ja Edwardin riitojen sovittelijana. Se oli minun ainoa hyötyni tällä hetkellä, oli ollut jo monta vuotta.
  "Minä tein sen kakun!" Bella kiljui Edwardille. "Sinulla ei ole mitään oikeutta heittää sitä pois!"
  "Kenelle sinä sen kakun teit?" Edward karjui takaisin kuulostaen aivan yhtä vihaiselta.
  "Renesmeelle!"
  "Hän ei ole täällä! Ei ole ollut yli kuuteen vuoteen!" Edward karjui. "Miksi sinun pitää tehdä näin? Täytyykö sinun tuhota kaikki, mikä on vielä jäljellä? Kidutat itseäsi ja meitä kaikkia muita!"
  "Kukaan ei enää välitä hänestä!" Bella kiljui nyt jo kuulostaen taas hiukan sekopäiseltä. "Minä olen ainoa, joka ei ole unohtanut!"
  Kuulin, kuinka Edward veti henkeä, kun Bellan sanat viilsivät häntä. Taas kerran.
  Muistin sen ajan, jolloin Edward olisi antanut Bellalle kaiken mitä ikinä tämä keksikin pyytää, oli se kuinka typerää tahansa. Kuten laulaa syntymäpäivälaulua tyttärelle, joka oli siepattu monia vuosia sitten.
  Nykyään myös Edward oli menettänyt täydellisen kärsivällisyytensä Bellan työntäessä tätä pois luotaan ja vetäessä taas takaisin aina vain uudelleen, tarviten tätä liikaa ja sen jälkeen haluten tämän sitten taas kauas luotaan. Tiesin, että Edward rakasti Bellaa yli kaiken ja ymmärsi tämän tuskan liiankin hyvin, mutta Bella ei antanut Edwardin olla tukenaan kuin aina vain silloin tällöin ja se oli saanut Edwardin niin surulliseksi ja turhautuneeksi, että nykyään hän suuttui Bellalle helposti.
  "Minä en unohda häntä ikinä", Edward kuiskasi. "Hän on minun tyttäreni, missä ikinä onkin, ja minä rakastan häntä. Siitä on kuitenkin kulunut yli kuusi vuotta emmekä me voi tietää - "
  "Hän täyttää tänään seitsemän vuotta!" Bella kiljui ääni sortuen aina joka toisen sanan jälkeen. "Hän on jo aikuinen nainen!"
  Kuulin Edwardin vetävän taas henkeä. Oli minun aikani mennä väliin. Taas kerran. Ennen kuin Bella murtaisi loputkin Edwardin sydämestä.
  Olin vain hetkessä siistissä keittiössä, jonka koreutta pilasi seinää koristava iso kermavaahtoinen mössö, jonka oletin olleen syntymäpäiväkakku vain hetki sitten.
  Edward seisoi tuskaisen näköisenä pöydän toisella puolella, kun taas Bella seisoi toisella näyttäen juuri siltä kuin olin tiennytkin hänen näyttävän. Hullulta vampyyrilta. Hänellä oli punainen essu päällään ja hänen harteillaan oli pieni vauvan peitto. Sitä hän oli kantanut mukanaan jo yli kuusi vuotta. En ollut koskaan nähnyt häntä ilman sitä sen kammottavan illan jälkeen.
  Nähdessään minut Bella murtui. Hän valahti melkein veltoksi ja takertui minuun kuin pelastusrenkaaseen. Hänen vartalonsa alkoi sätkiä, aivan kuin hän olisi itkenyt. Olisi itkenytkin, jos olisi vain kyennyt siihen. "Minulla on niin ikävä häntä", hän henkäili minun rintaani vasten.
  Silitin hänen hiuksiaan ja katsoin Edwardia hänen olkansa yli. Edward katsoi minua surullisena takaisin.
  Tiesin, että Bella oli murtunut lopullisesti, mutta oli väärin, että hän siirsi osan tuskastaan meille, minulle ja Edwardille. Meillä oli omakin surumme ja kun siihen lisättiin Bellan tuska, kipu oli sanoinkuvaamaton. Joka ikinen päivä, joka ikinen yö. Jokainen hetki Renesmeen haamu kummitteli vampyyrien talossa hiljaisena muistutuksena siitä, että hänet oli viety meiltä. Että osa meistä kaikista oli viety tytön myötä. Ja suurin pala oli lohkaistu minusta, Bellasta ja Edwardista. Me emme ikinä pääsisi ylitse siitä - enkä minä edes halunnut. En ollut täysin luovuttanut, mutta Bella etsi joka ikinen päivä siepattua tytärtään epätoivoisesti, eikä antanut kenellekään rauhaa surra, muistutti joka ikinen hetki kaikkia siitä, mitä me olimme menettäneet. Hän purki tuskansa kaikkiin, jotka osuivat hänen tielleen.
  Silti en osannut olla katkera Bellalle siitä. Hän oli menettänyt tyttärensä ja kun hän murtui tällä tavalla aina silloin tällöin, oli helppo siirtää oma tuska pois mielestä ja keskittyä lohduttamaan häntä.
  Bella kääntyi mieheensä päin ja Edward oli hetkessä hänen luonaan ja piti häntä sylissään, innokkaana lohduttamaan vaimoaan sillä hetkellä, kun tämä salli hänen tehdä niin. Edward suuteli vaimonsa hiuksia ja silitti tämän selkää.
  "Haluan hänet kotiin", Bella kuiskasi itkuisena ja takertui Edwardin kovaan vartaloon tällä kertaa niin anoen kuin antaenkin lohtua. "Haluan, että me löydämme hänet."
  "Me löydämme hänet vielä, rakkaani." Edward vilkaisi minua. "Minä lupaan, että me löydämme hänet vielä jonakin päivänä."
  Pyöräytin silmiäni. Aivan kuin me emme olisi jo tehneet kaikkea voitavaamme.
  Ilman ainoatakaan johtolankaa.
  Muistin, kuinka olin sinä iltana, sinä tiettynä iltana peitellyt Renesmeen ja suudellut hänen poskiaan ja mennyt sitten kotiin. Kun olin astunut sisälle pieneen mökkiimme, isäni oli rullannut minua vastaan vakava ilme kasvoillaan. Olin arvannut jo silloin, että jotakin kamalaa oli tapahtunut. Että jotakin oli tapahtunut elämäni tärkeimmälle asialle.
  "Carlisle soitti", hän oli sanonut ilme tuskaisena. "Sinun pitäisi mennä takaisin... joku vei Renesmeen."
  Olin syöksähtänyt sanaakaan sanomatta ulos ja räjähtänyt ulos ihostani. Olin ollut Bellan ja Edwardin mökillä minuutissa ja löytänyt Bellan mökin portailta puristaen vauvanpeittoa kädessään, huojuen puolelta toiselle ja hokien Renesmeen nimeä.
  Edward oli ilmestynyt viereeni ilme synkän päättäväisenä.
  "Hän ei ole enää täällä, olemme tutkineet lähiympäristön. Kaikki ovat hajaantuneet."
  "Kuka se oli?" minä olin kivahtanut ajatuksissani.
  Edward oli pyörittänyt päätään. "Minulle tuntematon. Näin vain hänen kasvonsa - punaiset silmät, aika karut kasvonpiirteet, tummat hiukset."
  Olin kysynyt ajatuksissani Edwardilta mitä tämä oli kuullut sieppaajan ajattelevan.
  "Hän hoki vain 'ota tyttö' koko ajan päässään, ei mitään muuta. Hän tuntee meidät, tietää, että pystyn kuulemaan ajatuksia."
  Muistin, kuinka olimme seuraavat päivät haravoineet satojen kilometrien säteellä joka ikisen kolon, minkä vain suinkin olimme löytäneet.
  Emme olleet löytäneet jälkeäkään Renesmeestä. Sieppaaja oli kykenevä teleporttaamaan ja ottamaan kokonaisen kehdon ja vauvan sen sisällä mukanaan. Mitkä olivat mahdollisuutemme?
  Moneen vuoteen emme olleet muuta tehneetkään kuin matkustelleet maailman ympäri etsien Renesmeetä.
  Turhaan.
  Ei jälkeäkään, ei mitään. Renesmee oli kadonnut kuin tuhka tuuleen.
  Bella oli ollut varma, että Volturit olivat vieneet hänen pienen tyttärensä, joten ensimmäiseksi olimme matkustaneet Italiaan jututtamaan kuninkaallisia vampyyreja. Yök. Edward oli kuunnellut tarkasti Volturien ajatukset lävitse ja oli täysin vakuuttunut siitä, että he eivät todellakaan tienneet asiasta mitään. Aro oli kuulemma ollut hyvin pahoillaan puolestamme.
  Olimme vaivanneet säännöllisin ajoin Voltureja kuuden vuoden ajan. Lähinnä Demetriä. Hänen avullaan olisimme saattaneet löytää Renesmeen - mutta Demetri ei kyennyt kertomaan, missä hän oli. Hän ei todella tiennyt missä hän oli... Volturit olivat varmoja, että tyttö oli kuollut.
  Minä tiesin, että asia ei ollut niin. Tiesin, että Renesmee oli elossa. Tunsin sen sydämessäni ja tiesin jokaisella solullani, että se, mikä piti minut lujasti elossa, oli vielä olemassa. Renesmee ei ollut luonani, mutta piti minut tiukasti kiinni tässä maailmassa.
  Minä jaksoin yhä toivoa - toivoa, että näkisin hänet ja saisin hänet syliini.
  Tiesin, että Bella tunsi samoin.
  Edward oli menettänyt osittain toivonsa. Tiesin sen johtuvan siitä, että hän oli niin murheen murtama Bellansa takia. Hän ei jaksanut enää toivoa.
  Minullekin se oli vaikeaa nykyään.
  Etenkin tänään. Tänään hän olisi seitsemänvuotias - olisi täysikasvuinen suurin piirtein. Olin menettänyt hänen koko lapsuutensa. En tiennyt, mistä hän piti tai mitä hän vihasi. En tuntenut tyttöä, jota rakastin.
  "Jacob?" kuului korkea ääni keskeyttäen synkät mietteeni. Tajusin tuijottavani murskaantunutta kakkua muuten niin virheettömän keittiön seinällä. Käänsin kiireesti katseeni Bellaan, joka oli puhunut minulle.
  "Edward ja minä päätimme lähteä Volturien luokse. Kysymään Demetriltä... no, tiedäthän. Tuletko mukaan?"
  Kohautin olkiani. Näin Edwardin tuskaisen ilmeen ja tiesin, että hän ei halunnut lähteä. Hän ei halunnut kuulla heidän kaikkien ajatuksissa sitä, mitä me kaikki eniten pelkäsimme. Että Renesmee oli kuollut.
  Nyökkäsin, kun Bella toisti kysymyksensä. Ei minulla ollut mitään muutakaan tekemistä. Bella ja Edward olivat minun kytkentäni Renesmeehen ja aioin pitää heistä kiinni. Tietysti olin heidän seurassaan aina myös siksi, että rakastin heitä, Bellaa kuin parasta ystävää ja Edwardia hieman velimäisellä tavalla. Olimme hyvin läheiset nykyään - meidän piti pitää yhtä, jotta jaksoimme pitää Bellan kasassa.
  "Hienoa!" Bella huusi uutta innostusta äänessään. "Lähdemme huomenna."
  Vaihdoimme Edwardin kanssa katseen. Kyllä, todella hienoa. Kerta kaikkiaan upeaa.
  Edward naurahti ajatuksilleni. Sitten hänen ilmeensä vakavoitui. "Kiitos, Jacob."
  Ole hyvä, murahdin ajatuksissani.
  Bella pyöräytti silmiään ja näytti hieman enemmän omalta itseltään nyt kun tiesi, että tekisi jotakin konkreettista tyttärensä etsimiseksi. "Jacob, sanoisit nyt jotakin. Et ole puhunut taaskaan moneen viikkoon."
  Käänsin hänelle selkäni ja kävelin keittiön ovesta ulos. Vesin henkeeni Forksin viileää, syksyistä ilmaa ja lähdin kohti kotia.
  Sydäntäni särki niin. Tänään ikävöin Nessietä enemmän kuin milloinkaan. Ja tiesin, että huomenna ikävöisin vieläkin enemmän. Aika parantaa haavat, oli isäni sanonut minulle, mutta minä vuosin kuiviin joka päivä vain enemmän.
  Tarvitsin Renesmeetä kuin happea. Halusin olla Renesmeelle ilma, jota hän hengitti.
  Halusin hänet luokseni.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011 13:01:26 kirjoittanut jacoblove »
Enjoy the little things in life, because one day you'll look back and realise they were the big things.

omputin

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #14 : 08.02.2010 18:09:07 »
ihanaa! 1luku!
luku oli ihana mutta minulle tuli surullinen olo kun luin vain sen takia että olit kirjoitanut kaikkien tuntemukset ja Renesmeen katoamisin seuraukset niin toden mukaiseti.
kirjoitat minusta hyvin ja juoni on minusta entistä kiinnostavanpi kun nyt kun eka luku on tullut.
toivottvasti laitat jatkoa taas pian. oho, olikin eka komentoija.
-omputin
<br /> kkaro ♥

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #15 : 08.02.2010 18:37:53 »
Ihanaa, ensimmäinen luku. En vain osaa sanoa tähän mitään järkevää paitsi että tämä oli tuhottoman ihana ja täydellinen. Osaat hyvin kuvailla kaikkien tunteita ja ajatuksia. Myös Renesmeen kaappausilta oli onnistunut, mutta hyvin surullinen.
Prologin jälkeen olin aivan varma, että kaappaja olisi ollut joku Voltureista, mutta ei se ollutkaan kun luki ensimmäisen luvun. Mutta kukakohan se sitten on?  :o

Niistä kappalejaoista. Älä loukkaannu, en valita enää. Yritin vain kertoa, että jätät väliä näin niin kuin minäkin teen tässä kommentissani. Eli siis tuon kysymyksen jälkeen, mikä on yläpuolella,  kaksi väliä ja sitten kirjoittaa siihen. Näin minä olen tottunut lukemaan/kirjoittamaan. Ei siis tyylissäsi ole mitään vikaa, ehei. Minun vain on pakko mainita tästä, en siis pakota sinua huomioimaan tätä.
Mutta siis mielestäni en kirjoittanut edellisessä kommentissani mitään "vääristynyttä kritiikkiä". Siinä juuri yritin selittää tätä kaksiväli-juttua, en sitä, että tämä muka olisi yhteen pötköön. Ei tämä ole, huomaan kyllä, että olet tehnyt kappalejaot selvästi.

Ei tällä kertaa muuta, jatkoa tietenkin mahdollisimman pian.

Tack.  :-*
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #16 : 08.02.2010 18:59:39 »
Tosi kauniisti kirjoitat, olit kuvaillut Bellan, Edwardin ja Jacobin tuskaa hienosti. Odottelen innolla seuraavaa lukua
Kappalejaoista sen verran, että itsekin luen/kirjoitan mielellään rivinvälillä, on vain jotenkin selvempää ja miellyttävämpää lukea. Vaikka kyllähän tämä näinkin menee :)
Toivottavasti kaappaajan henkilöllisyys saadaan selville mahdollisimman pian, itseäni on ainakin jäänyt vaivaamaan. Jatkoa siis!
freedom is just another word
for nothing left to lose

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #17 : 08.02.2010 19:36:21 »
Wauu!! Mahtava luku!
 Todella laadukasta tekstiä ja helppoa lukea. ;)

Kaikkien kolmen tuskat olivat kuvailtu todella hyvin ja pystyi melkein näkemään tapahtumat silmien edessä.

Ajattelin itsekkin, että kaappaaja olisi joku voltureista, mutta nyt kun selvitit ettei kaappaaja ole kukaan heistä niin aloinkin miettimään. Jännityksellä odottelen jatkoa. ;)


NiN
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #18 : 08.02.2010 20:14:20 »
O.o tosi hyvä luku oli!
Tosi sujuvaa tekstiä, enkä virheitäkään bongannut. Kirjoitat ihan mahtavasti ;o
Vähän jännä, että edes Demetri ei ole onnistuntu löytämään Renesmeetä. Ja Bella hulluna :ooo
Olen ihan sanaton. Jatkoa pian odottelen!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

kuriwe

  • Vieras
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #19 : 08.02.2010 20:18:06 »
Ihana ficci! Vähänkö kirjoitat todenmukaiseti!!