Kirjoittaja Aihe: Twilight: Birthright (7. luku 25.6.) | K-11 Jacob/Nessie sis. sieppauksen  (Luettu 14449 kertaa)

särkyvä kynä

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #20 : 08.02.2010 20:36:16 »
Kirjotat tosi hyvin, ja ihan niinkuin kaikki sano tosi totuuden mukaista tekstiä ja oli se myös surullistakin. Musta oli todella TODELLA ihana ficci!!!<3 :D
JATKOA!!! JATKOA!! JATKOOAAA!!!!

Virheellinen

  • Vieras
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #21 : 09.02.2010 16:50:53 »
Kiintoisaa. Erittäin. Uusi lukija ilmoittautuu :D
Kirjoitat tosi hyvin ja elävästi, ja tykkään kuvailutavastasi.
Mutta nuo vuorosanat tähän tapaan;
"Tähän txt.", hän hymähti

Mutta joo muu rakentava ryömi sängyn alle piiloon. Jatka toki kirjoittamista! :D

pinkutti

  • maailmanvaltias
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Let the Flames begin...
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #22 : 09.02.2010 18:23:11 »
Aivan ihana luku! :o Tää on tosi erilainen ficci kuin mikään lukemani, ja tykkään tän erilaisuudesta. Osaat tosi hyvin kuvailla tunteita. Sain täydellisen kuvan Bellasta täytenä seköpäänä.. Vau...

Oi, kirjottaisitpa jatkoo pian, tykkään siitä, et kirjotat kunnolla kuvailtua tekstiä...

Tyksin tyksin tyksin....

ja sitten jatkoo kiitos kunha ehdit ;>
"Se on kaikki sinusta kii, tää on viimeinen valitusvirsi kun kukaan ei jaksa enää"

jacoblove

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #23 : 09.02.2010 19:02:33 »
Kiitos kaikille kommentoijille! Ilahduin kommenteistanne niin paljon, että kirjotin kokonaisen luvun jo tänään, mutta en vielä julkaise sitä, täytyy vielä tehdä jotain muutoksia jne...

Iso kiitos kaikille! :) Tuosta kappalejako/rivivälijutusta sen verrran, että Chewy on ihan oikeassa, tuollaiset rivivälit tekevät tekstistä ehkä vieläkin selkeämmän, mutta kun tulostan tarinaa sitä mukaa kun sitä tulee, niin liian isot rivivälit vievät hirveästi tilaa ja nuo kappalejaot kuitenkin ovat tuolla niin, että kaikkien pitäisi pysyä kärryillä :) Ja Chewylle anteeksi, jos kuulostin töykeältä, ei ollut tarkoitus :) Ihan oikeassa olet, ymmärsin kommenttisi vain väärin :)

Ja sinulle, Virheellinen, kiitos kommentista, mutta vuorosanat eli dialogi on kirjoitettu ihan oikein, tuohon ei kyllä tule mitään pistettä ennen lainausmerkkiä... Tarkista vaikka jostakin kirjasta tai jotakin :)
Enjoy the little things in life, because one day you'll look back and realise they were the big things.

Miz

  • Vieras
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #24 : 09.02.2010 22:05:31 »
Niin koskettava.. <3
Mä aloin ihan itkeä, kun luin sen laulu kohdan ja vuosien määrän..

JATKOA!! kiiiiitos.. :)

Shasa

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #25 : 10.02.2010 14:29:53 »
Ihana!!!! Ailoin jo melkein itkeä lopussa  :'(

Tuleeko piankin jatkoa?

jacoblove

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #26 : 11.02.2010 15:23:42 »
Kiittelin jo aikaisemmin, mutta kiitos vielä lisää kaikille :) Tässä jatkoa vähän Nessien näkökulmasta ;)


2. Each day's a gift, not a given right

Nessie

Makasin lumihangessa kylmien lumihiutaleiden tipahdellessa hitaasti taivaalta kasvoilleni. Ihoni kuumuus sai lumihiutaleet sulamaan hetkessä ja olin siksi ihan märkä.
  En jaksanut välittää. Minua jännitti liikaa.
  Puhalsin stressiä ulos suustani puuskuttaen. Taivas näytti putoavan päälleni ja nautin tunteesta. Vartaloni tuntui kumman raskaalta maata vasten.
  Farkkujeni taskusta roikkuva metallinen ketju painoi häntäluutani, joten vetäisin sen pois. Ketjuun kiinnitetty pehmolelu singahti syliini.
  "Hei, Jake", kuiskasin pienelle susipehmolelulle. "Onko kylmä? Olet ihan märkä." Pyyhkäisin pikkuruisen suden nenänpäätä.
  Jake oli ollut minulla ihan pienestä lapsesta saakka. Äitini kertoi, että isäni oli ostanut sen minulle heti, kun olin syntynyt. Minun oli vaikea uskoa sitä: isäni ei koskaan ostanut minulle mitään, ei ikinä osoittanut rakkautta minua kohtaan tai antanut minulle huomiota. Hän kohteli minua kuin vierasta ja siltä myös isäni tuntui minulle.
  Isäni oli kylämme johtaja. Hän oli päättäväinen ja määrätietoinen, hiukan kylmäkiskoinen. Ainoa asia, mitä hän todella rakasti, oli äitini, minun hölmö, hupsu ja lempeä äitini.
  Joskus minusta tuntui, että kuvotin isääni jollakin tavalla. Ehkä se johtui siitä, että olin tyttö. Minusta ei koskaan voisi tulla hyvää sotilasta.
  En osannut olla surullinen isäni välinpitämättömyydestä, en enää. Isäni ei merkinnyt mitään minulle ja inhosin kaikkea sitä, mitä hän teki. Vihasin hänen typerää suunnitelmaansa, jonka avulla meidän perheestämme tulisi vampyyrien kuninkaallisia.
  Huomenna olisi se päivä. Huomenna tunkeutuisimme Volturien linnakkeeseen ja taistelisimme tiemme suureen kuninkuuteen.
  Ajatuskin oksetti minua. Tiesin, että isäni voittaisi - hän oli kouluttanut joukkojaan huomista varten jo monia vuosikymmeniä. Vampyyreille se ei ollut pitkä aika, mutta siinä ajassa isäni oli kouluttanut parhaat sotilasvampyyrit mitä kuvitella saattoi.
  Tiesin, että äitini oli vastustanut henkeen ja vereen minun kouluttamistani sotilaaksi. Isäni ei ollut antanut periksi - vaikka olinkin tyttö, se ei tarkoittanut sitä, että minun pitäisi päästä helpolla. Mitä enemmän miehiä valmiina taisteluun, sen parempi.
  Pienempänä olin innoissani osallistunut taistelukoulutukseen, innokkaana todistamaan isälleni, että en ollut turha tai mitätön. Olin halunnut näyttää hänelle, että hän voisi olla minusta ylpeä. Että hän voisi rakastaa minua, koska olin hyvä sotilas.
  Tiesin sen olevan typerää nyt. Vaikka olinkin hyvä sotilas, parempi kuin moni vampyyrimiehistä, isäni tunsi tyydytystä vain siitä, että taistelisin hänen puolellaan ja auttaisin hänet voittoon.
  Minulle tuotti tyydytystä tietää, että vaikka olinkin vain puoliksi vampyyri, olin nopeampi kuin kukaan. Olin ylpeä siitä - ylpeä siitä, että olin edes jossakin hyvä, parempi kuin kukaan muu. Olin koko kylän nopein. En tiennyt, mistä olin sen perinyt vai oliko se vain puolivampyyrien ominaisuus, mutta minä olin siitä ylpeä. Nopeuteni ansiosta isäni piti minua edes jonkinlaisessa arvossa.
  Oli vaikeaa olla friikki vampyyrien joukossa. Äitini oli kertonut, että hän oli synnyttänyt minut vielä ollessaan ihminen ja vasta sen jälkeen isäni oli muuttanut äidin vampyyriksi.
  Äitini väitti muuta, mutta tiesin, että isäni oli pitänyt äidin elossa vain siksi, että halusi koettaa luoda uuden rodun. Voisiko ihmisen ja vampyyrin lapsi olla taitavin sotilas?
  Isäni harmiksi olin ollut tyttö ja vain puoliksi niin vahva kuin vampyyrit yleensä. Hänelle olin vain turha välikappale, jonka nopeudesta saattaisi olla hyötyä.
  "Nessie?" Kuulin tutun äänen ja tutut askeleet. Kohta kiharahiuksinen, kalpea ja punasilmäinen vampyyri näkyi putoavan taivaan tilalla. "Miksi sinä makaat lumihangessa?"
  Huokaisin ja nousin ylös. Michael alkoi putsata lunta iholtani. Sitten hän käänsi minut itseään vasten ja painoi huulensa huulilleni rajusti.
  Hänen kylmät huulensa tuntuivat miellyttäviltä, mutta samalla hieman liian omistavilta omilla, lämpimillä huulillani. Nostin käteni Michaelin vaaleiden kiharoiden väliin ja vedin lempeästi häntä hiuksista. Jokaöiset uneni räjähtivät mieleeni ja syyllisenä kiemurtelin kauemmaksi kihlattuni otteesta.
  Michael ähkäisi ja painoi sitten otsansa omaani vasten. Hän vilkaisi metalliketjustani roikkuvaa rakasta pehmoleluani. "Katso nyt, Jakekin on ihan lumessa." Hän alkoi putsata lelua ja hymyilin hänen suloisuudelleen. "Miksi makaat lumessa?"
  "Huomenna on suuri päivä. Minua hermostuttaa."
  "Vanessa", Michael huokaisi nimeni ja veti minut taas lähelleen. "Kaikki sujuu hyvin. En anna kenenkään koskea sinuun."
  Naurahdin ja vinkkasin hänelle silmääni. "Ihan kuin joku saisi minut edes kiinni."
  "Ajattele sitä nyt!" Michaelin punaisena kiiluvat silmät välähtivät innosta. "Saamme repiä päät irti niiltä helkkarin nirppanokilta."
  "En oikeastaan ymmärrä, mitä he ovat ikinä tehneet väärin. He haluavat vain suojella rotuamme - tai siis, teidän rotuanne."
  "Suojella meitä!" Michael pyöritti päätään epäuskoisena. Hänen kiharansa heiluivat puolelta toiselle. "Kukaan ei mahda meille mitään."
  "Ihmisten teknologia on hyvin kehittynyttä", minä valistin, "he voisivat helposti tappaa meidät - teidät."
  Michaelin innostus katosi silmistä. "Älä puhu niin kuin et olisi yksi meistä."
  "Olen yksi teistä vain puoliksi."
  Michael pyöritti päätään. "Vanessa, rakkaani, olet asunut tässä kylässä koko ikäsi, elänyt melkein sadan vampyyrin keskellä! Sinä olet yksi meistä."
  Oli minun vuoroni pyörittää päätäni. "Joskus minusta vain tuntuu siltä, etten kuulu tänne. Aivan kuin minun olisi tarkoitus olla jossakin muualla..."
  Olin näkeväni Michaelin silmissä välähtävän jotakin - ehkä syyllisyyttä, ehkä tietoisuutta jostakin. Hetki meni kuitenkin nopeasti ohitse.
  "Sinä kuulut tänne", Michael kuiskasi ja kosketti kihlasormusta sormessani. "Sinä kuulut minulle ja vain minulle."
  Halusin kuiskata hänelle takaisin, että en kuulunut kenellekään, vain itselleni, mutta en viitsinyt. Hän vain pahoittaisi mielensä. Hän oli niin rakastunut minuun, että joskus minua ahdisti ajatella sitä. Minusta tuntui välillä, että olin hänen kanssaan vain siksi, että sitä minulta oli odotettu koko ikäni ajan. Michael oli isäni oikea käsi, kylämme tärkeysjärjestyksessä toisena isäni jälkeen. Michael oli hänen paras sotilaansa.
  Välitin Michaelista, mutta en ollut täysin varma, rakastinko häntä. En oikeastaan ymmärtänyt, mitä rakkaus oli. Tiesin kuitenkin, että vanhempani odottivat minulta puolisoon vakiintumista - ja Michael oli ainoa, keneen oikeastaan ikinä varmaankaan haluaisinkaan vakiintua. Hän oli suloinen ja sopi minulle. Täydensi minua jollakin tapaa.
  Tiesin kaikkien kylän tyttöjen olevan kateellisia minulle Michaelin takia. Michael oli ollut kylän tavoitelluin vampyyri ja tiesin, että Michael oli antanut osaansa monille vampyyritytöille ennen minua. Äitini oli kuitenkin kertonut, että heti, kun olin syntynyt, Michael oli rakastunut minuun ja varannut minut itselleen, odottanut, että kasvaisin. Häntä oli kiehtonut erikoisuuteni.
  Varannut minut itselleen. Hah.
  Olimme alkaneet niin sanotusti seurustella jo, kun olin näyttänyt neljätoistavuotiaalta. Olin ollut silloin suurin piirtein kuuden vuoden ikäinen - puoliksi vampyyrin ja puoliksi ihmisen huima ominaisuus, täysikasvuiseksi kasvaminen seitsemässä vuodessa.
  Joskus haaveilin karkaavani pois. Pois siitä järjestelmällisyydestä ja toisten ihmisten miellyttämisestä. Oli hetkiä, jolloin Michael ja isäni ärsyttivät ja ahdistivat minua niin paljon, että tunsin tukehtuvani, jos en pääsisi pois.
  En kuitenkaan voisi ikinä jättää äitiäni.
  Aina, kun tällaiset hetket yllättivät minut, karkasin omaan sänkyyni nukkumaan. Unissa olin aina onnellinen.
  Joka yö, joka ikinen yö näin unta tummasta miehestä, jolla oli mustat hiukset ja tummat, nauravat silmät. Mies oli hyvin isokokoinen, jäntevä ja lihaksikas. Ja unissani minä rakastin häntä valtavasti ja mies rakasti minua takaisin - ei samalla tavalla, ehkä hivenen muodollisesti niin kuin Michael, jolle sotilaallisuus oli kaikista tärkeintä. Ei, unen mies rakasti minua itseni takia ja antoi minun olla juuri sellainen kuin halusinkin olla.
  En tiennyt, miksi näin unia tästä miehestä, mutta olin nähnyt niitä niin kauan kuin muistin. Se oli salaisuuteni, jota en kertonut kenellekään, varoin näyttämästä kenellekään erikoisen lahjani avulla. Kukaan ei saisi tietää salaisesta unimiehestäni.
  Joskus kuvittelin, että karkaisin pois kylästä ja etsisin unimiehen käsiini. Jos hän oikeasti edes oli olemassa, mitä kyllä epäilin.
  "Vanessa? Vanessa? Nessie!" Michael koputti otsaani ja sähähdin vihaisesti hänen töykeälle eleelleen.
  "Olet tuijottanut tyhjyyteen varmaan kaksi minuuttia. Oletko varma, että kaikki on hyvin?"
  Huokaisin. "Minua vain jännittää huominen."
  Michael lähti vetämään minua pois metsästä kohti kyläämme. Alpit lumineen kimaltelivat auringossa ja pakkanen tuntui pistelevänä keuhkoissa. Vain vampyyrit - ja minä - kykenimme elämään niin kylmässä ilmastossa.
  Kuljimme päätietä eteenpäin vikkelästi. Suuret kartanot molemmin puolin tietä loistivat kaikessa koreudessaan auringossa. Kaikki vilkuttivat minulle ja Michaelille kävellessämme talojen ohitse. Näin Auroran vaaleat kiharat ja minuun kohdistetun vihaisen mulkaisun ja hymyilin leveästi. Aurora oli vihannut minua aina ja vihasi nyt vieläkin enemmän, kun Michael ja minä olimme menossa naimisiin. Tiesin, että hän kadehti minua; olinhan minä kylän johtajan tytär.
  "Voi olla, että tapan Auroran huomenna hyvän tilaisuuden tullen", minä livautin Michaelille suupielestäni matalalla äänellä.
  Michael naurahti ja puristi minut lähemmäksi itseään. "Olet niin suloinen, kun olet mustasukkainen."
  En viitsinyt kertoa hänelle, että en ollut mustasukkainen, Aurora ärsytti minua muuten vain, oli aina ärsyttänyt. Inhosin sitä, kuinka Michael sai minut aina nielemään totuuden alas kurkustani.
  Kävelimme kadun päähän, jossa meitä odotti koko kylän suurin ja mahtavin kartano.
  Kun olimme menneet sisään, kuulin isäni jylisevän äänen. Hän oli vihainen jostakin. Huokaisin, kun Michael käännähti heti äänen suuntaan valmiina selvittämään, mikä oli vialla. Minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa.
  Äitini tuli minua vastaan, kun olin hiipimässä yläkertaan omaan huoneeseeni. Hänen tummanruskeat hiuksensa leijailivat aavemaisesti hänen ympärillään, kun hän laskeutui portaita alas. Hänen punaiset silmänsä kiiluivat huolestuneina.
  Hän oli niin kaunis. Joskus mietin, miksi minä näytin niin erilaiselta kuin vanhempani. Olimme kaikki täysin erinäköisiä ja minun silmäni eivät koskaan olleet punaiset, vaikka joinkin ihmisten verta - tosin vain luovutusverta, koska en ollut ikinä suostunut tappamaan ihmisiä, en edes ilkeitä roistoja, joita äitini tappoi. Isäni ja äitini olivat käskeneet minun olla kertomatta kenellekään luovutusverestä, koska se ei olisi hyvää mainetta perheellemme. Michaelkaan ei tiennyt asiasta ja luuli, etten suostunut metsästämään hänen kanssaan vain itsepäisyyttäni. Joskus minä join jopa eläimien verta - minusta se oli ihan hyvää, vaikkakin luovutusveri vei voiton kymmenen nolla.
  "Missä olit? Isäsi oli raivoissaan. Hän olisi halunnut puhua huomisesta kanssasi", äitini vauhkosi ja silitti märkiä hiuksiani.
  "Äiti, rauhoitu. Olemme puhuneet jo vuoden suunnitelmasta, en minä sitä voisi unohtaa."
  "Minua niin pelottaa huominen", äitini kuiskasi kirkkaalla äänellään ja otti kasvoni käsiensä väliin. "Mitä jos sinulle tapahtuu jotakin?"
  Huokaisin ja tartuin äitini käteen. Näytin hänelle kuvan itsestäni juoksemassa.
  "Kyllä, kultaseni, tiedän, että olet nopea. Voltureilla on kuitenkin niin paljon lahjakkaita sotilaita - "
  "Vanessa! Ellen!" isäni ääni kuului alakerrasta. "Tänne, heti!"
  "Minulle voi puhua ihan kohteliaasti", kivahdin syöksähtäessäni alas portaita suoraan olohuoneeseen. Suuri kotiteatteri peitti kokonaisen seinän ja tuijotin omaa heijastustani siitä, koska en halunnut katsoa isäni jäykkiä kasvoja.
  "Vanessa? Oletko sinä täysin selvillä omasta tehtävästäsi huomenna?"
  "Olen", minä täräytin kovalla äänellä ja käännyin vihdoin katsomaan isääni. Hänen tummat hiuksensa olivat pystyssä aivan kuin hän olisi haronut niitä koko päivän.
  "Hyvä. Michael? Ovatko kaikki miehet täyttäneet itsensä?"
  "Ovat. Alec teleporttasi Camillan, Justinin ja Nathanin Berliiniin saakka."
  "Hienoa." Isäni ei ollut vilkaissutkaan minua koko keskustelun aikana. Minua raivostutti ja väsytti ja halusin vain nukkumaan, jotta voisin nähdä unia ihanasta miehestäni.
  "Vanessa, onko sinulla nälkä?" äitini kysyi minulta.
  Isäni tuhahti. Hän ei voinut sietää sitä, että pidin ihmisten ruoasta.
  Mulkaisin isääni vihaisesti ja pyöritin päätäni äidilleni.
  Ehkä isäni kuolisi huomenna ja minä olisin vapaa. Ilman hänen voimiaan hän olisi helppo nakki - hänen ei tarvinnut osata taistella, kun hän saattoi tunkeutua vampyyrien ja ihmisten mieliin ja sai heidät tekemään mitä tahansa halusi.
  Livahdin yläkertaan. Olin onnellinen, että Michael ei seurannut minua. Menin makaamaan ylelliselle sängylleni ja suljin silmäni.
  Onnellisena näin unta salaisesta unimiehestäni.

*

Alec teleporttasi minut ja Michaelin ensimmäisenä Volterraan. Aurinko paistoi kirkkaasti ja polttavasti suoraan päällemme. Minua se ei häirinnyt lainkaan, mutta Michaelin iho kimalteli niin, että hänen oli pakko olla hupun alla varjossa ja hän vaikutti pahantuuliselta. Ehkä häntä jännitti liikaa.
  Vanhempani tulivat seuraavina mukanaan vahvimmat sotilaansa. Camilla, Justin ja Nathan olivat kaikki valmiusasennossa kuin olisivat odottaneet Volturien hyökkäävän suoraan kimppuumme.
  Kun meillä oli heidän voimansa puolellamme, voittaisimme niinkin vahvat voimat kuin Janen ja Alecin olivat.
  "Vanessa? Kierros!" isäni kivahti minulle.
  Näytin ajatuksissani hänelle keskisormea ja lähdin juoksemaan. Olin niin nopea, että ihmiset eivät nähneet minua. Juoksin koko Volturien suuren rakennuksen ympäri varmistaen, että ketään epäilyttävää ei näkynyt ainakaan ulkona vartioimassa.
  Pysähdyin pääovilla. Haistoin jotakin outoa - ja hyvin tuttua, mutta en saanut päähäni mitä. Hiukan makea tuoksu. Kohautin olkiani ja palasin isäni luokse.
  "Varmistettu", ilmoitin isälleni jäykällä äänellä.
  Kaikki odottivat hermostuneina loppuja miehistämme tulemaan. Tein vielä kaksi varmistuskierrosta ennen kuin olimme kaikki koolla ja valmiina taisteluun.
  Työnsin kaikki ajatukseni taka-alalle ja valmistauduin henkisesti taisteluun. Pelkäsin vain rakkaan äitini puolesta. Michael osasi pitää puolensa, hän oli vahva ja voimiensa avulla lähes voittamaton. Kukaan ei pääsisi hänen lähelleen ja tiesin, että hän pitäisi huolta siitä, että kukaan ei pääsisi minunkaan lähelleni. Vaikka kukaan ei kyllä pääsisikään, olinhan minä nopein.
  Lähdimme marssimaan Volturin kuninkaallista rakennusta kohti. Sydämeni löi tavallista nopeammin ja minulla oli hyvin outo tunne siitä, että jotakin suurta tapahtuisi ihan kohta.
  Volturien kultainen aula oli autio. Joukkomme levisivät ympäri rakennuksen niin kuin olimme harjoitelleet. Minä juoksin eteenpäin avaten kaikki ovet vanhemmilleni ja parhaille sotilaille.
  "Hei!" kuului matala ääni avatessani yhden ovista. Sen toisella puolella oli kaksi miesvampyyria, jotka näyttivät yllättyneiltä, mutta myös päättäväisiltä. Tartuin toisen käteen ja näytin hänelle kuvan hänestä itsestään kuolleena maassa, raajat revittynä irti. Mies alkoi kiljua kauhusta.
  Tunsin tutun sähköisen energian välähtävän vierestäni, kun Michael käytti voimiaan toiseen vampyyriin. Sitten hän tappoi kiduttamani vampyyrin vain pienellä käden heilautuksella. Sininen sähkösumu repi vampyyriparan raajat irti.
  Michael suikkasi jäykän suukon poskelleni, katse tarkkaavaisena.
  "Vanessa! Eteenpäin!" isäni kiljui takaani.
  Lähdin taas juoksemaan. Kaikki tuntui oudolta, aivan kuin olisin ollut unessa. Harmaat, jykevät seinät katosivat nopeuteni takia melkein näkyvistä. Erotin kaiken vain väriläiskinä. Kaiken paitsi -
  Ja samassa tajusin, että minä näin unta.
  Minun oli pakko olla unessa.
  Sillä unieni mies, tumma, lihaksikas ja komea mies seisoi edessäni ja tuijotti minua tummilla silmillään järkyttyneenä. Hänen suunsa oli hiukan auki ja hän näytti hölmöltä.
  Tuijotin tätä miestä takaisin aivan yhtä hölmistyneenä kun hän tuijotti minua.
  Hetki tuntui kestävän ikuisuuden ja silti aivan liian vähän aikaa. Sydämeni jyskytti kivuliaasti rinnassani, kaivaten. En tiennyt miksi, mutta halusin tuon miehen lähelle heti, halusin hänen syliinsä, halusin hänen kantavan minut pois siitä kaikesta.
  "Tämä on vain unta", kuiskasin itselleni. "Nouse, Nessie, huomenna on tärkeä päivä."
  "Nessie?" tumma mies sanoi värisevällä, matalalla äänellä aivan kuin ei olisi puhunut pitkään aikaan.
  Tuijotin miestä saamatta sanaakaan enää ulos suustani.
  Samassa Michael oli vieressäni. Tunsin hänen keräävän energiaa tappaakseen edessämme hölmönä seisovan esteen.
  "Michael - EI!"
  Mutta olin tajunnut sen liian myöhään - sinisenä hohtava salamapallo hyökkäsi tappavana unieni miestä kohti.
  "Ei!" kuului aivan toisenlainen ääni, mutta kummallisella tavalla tuttu ääni. Se kaikki tapahtui hyvin nopeasti. Nuori, kaunis vampyyrinainen ilmestyi kuin tyhjästä unieni miehen eteen, tönäisi tämän kauemmaksi ja sulki kauniit, kullanruskeat silmänsä hetkeksi. Samassa sähkösade lennähti takaisin Michaelia päin.
  Syöksähdin sinisen suihkun tieltä. Hädissäni etsin katseellani unieni miestä - oliko hän kunnossa?
  Silmiini osui kuitenkin toisenlaiset kasvot.
  Kaunis vampyyrinainen, jolla oli kummalliset kultaiset silmät tuijotti minua. Näin hänen kasvoillaan hämmennystä, järkytystä ja iloa. Hän puristi vaaleanpunaista vauvanpeittoa, joka lepäsi hänen harteillaan litistäen hänen ruskeat hiuksensa sojottamaan joka puolelle.
  Hänen vierellään seisoi kaunis vampyyrimies, jolla oli samanlaiset kultaiset silmät ja järkyttynyt ilme. Hänen kuparinväriset hiuksensa olivat hassusti sekaisin.
  Tuijotin näitä kahta vampyyria uskomatta silmiäni. Heidän silmiensä väri ei järkyttänyt minua niin paljon kuin outo tunne sydämessäni, että olin nähnyt heidän kaikki ennenkin, että tunsin heidät.
  "Renesmee", vampyyrinainen kuiskasi ja ryntäsi sitten minua kohti.
  Michael sähähti ja heitti uuden, tappavan sähköiskun naista kohti.
  "Ei!" minä huusin ja melkein loikkasin naisen eteen yrittäen estää Michaelin voimia osumatta häneen tajuamatta itsekään oikein miksi. Tunsin oudon nykäisyn, kun sähkö osui minuun - mutta ei osunut kuitenkaan, vaan kimposi taas takaisin.
  Olin aivan lähellä outoa vampyyrinaista ja saatoin haistaa hänen tuoksunsa nyt selkeämmin - hän tuoksui niin tutulta, että minua pyörrytti.
  "Renesmee", nainen hoki tuota outoa nimeä tuijottaen minua. Hän heittäytyi päälleni ja työnsin hänet järkyttyneenä pois.
  "Kuka sinä olet?" minä kivahdin hänelle.
  Nainen katsoi minua aivan kuin olisin satuttanut häntä. Kuulin Michaelin sähisevän ja äitini järkyttyneen, kuivan nieleskelyn. Kuulin isäni raivostuneen sähinän ja hänen sotilaidensa järkyttyneen hiljaisuuden.
  Nainen katsoi minua kauniilla silmillään. "Minä olen sinun äitisi."
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011 13:05:25 kirjoittanut jacoblove »
Enjoy the little things in life, because one day you'll look back and realise they were the big things.

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Birthright (1. luku 8.2.)
« Vastaus #27 : 11.02.2010 15:39:09 »
Hyvä luku oli! Ihanaa, kun kerroit Nessien näkökulmasta (:
Tykkäsin kovasti ja varsinkin loppu oli hyvä<3 Unien mies ; )))
Rakentava juoksi rapakkoon ja hukku.
Jatkoa nopeena! ps. olin eka :'DD
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

omputin

  • ***
  • Viestejä: 115
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #28 : 11.02.2010 15:48:42 »
olen aivan samaa mieltä koko luvusta ewii_ joten en ala toisteleen niitä tässä.
mutta yksi juttu ei noin saa lopettaa!
eli toivotavasti saat jatkoa pian sillä jätit liian jännään kohtaan.
-omputin
<br /> kkaro ♥

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #29 : 11.02.2010 18:02:50 »
Oi. Nessie oli varmasti lopussa hyvin hämmentynyt.
Itse en ehkä olisi Bellana noin nopeasti rynnännyt halaamaan...
Pidän kovasti tämän ficin ideasta. Ja kiitos näin pitkästä luvusta!
Luvun alku oli minusta oikein hyvä sitten kyllästyin ihan pieneksi
hetkeksi ja taas loppua kohti innoistuin paljon. Wow! Ihanaa! Lisää!

Phanny

  • slightly mad
  • ***
  • Viestejä: 448
  • ready for my close-up
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #30 : 11.02.2010 19:25:05 »
Ihana luku! Tykkäsin myöskin Nessien näkökulmasta. Koko ficin idea on ihan mahtava  :)
Nyt jäi vaivaamaan, että miksiköhän Renesmee siepattiin? Muutenki jään kaipaamaan paljon lisätietoa sieppauksesta. Oon ihan samaa mieltä siitä, ettei lukua saa jättää tällaiseen kohtaan! Jatkoa siis nopeasti!

Rakentavaa? Multako? Älä naurata. :P
freedom is just another word
for nothing left to lose

pinkutti

  • maailmanvaltias
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Let the Flames begin...
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #31 : 12.02.2010 15:22:24 »
Ihana luku, oli tosi kiva, että kirjotit Nessien näkökulmasta. Kirjotat sujuvasti ja tykkään siu tyylistä irjottaa. Nyt vaan jatkoo ja nopeesti.

Pinkutti kuittaa ja lopettaa
Jatkoa <3
"Se on kaikki sinusta kii, tää on viimeinen valitusvirsi kun kukaan ei jaksa enää"

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #32 : 12.02.2010 18:27:22 »
Kiinnostava luku. Oli ihanaa lukea Nessien elämästä! <3
Hyvä ettei hän ole juonut ihmisten verta, se olisi ollut epä-nessiemäistä. (Tai miten se nyt kirjoitetaankaan.)
 Jatkoa odottelen... <3

mai.

  • bakteerivaltias
  • ***
  • Viestejä: 90
  • 呼吸 空ろな体
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #33 : 12.02.2010 21:44:34 »
riittääkö jos sanon vaan että OMG? saa riittää.

OMG.



uus lukija ilmoittautuu, tykkään tosipaljon, rakentavat huuhtelin pöntöstä,
-mai.

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #34 : 12.02.2010 22:11:32 »
Kiva.ficci!:DJäi.jännään.kohtaan.Toivottavsti.tulee.pian.jatkoo!!

jacoblove

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Birthright (2. luku 11.2)
« Vastaus #35 : 15.02.2010 17:58:01 »
Hihii, kiitos kaikille kommentoijille yhteisesti! Risut ja ruusut aina tervetulleita ;) Tämä luku on nyt vähän lyhyt minun makuuni, mutta jooooo. Seuraavassa luvussa sitten vastauksia kysymyksiinne ;) Kommentteja? :)

3. I'm alive again

Jacob

Matka Volterraan tuntui kestävän ikuisuuden. Bella höpötti koko lennon ajan siitä, että hänellä oli kummallinen tunne Renesmeestä. Aivan kuin tämä olisi ollut lähellä.
  Minä ja Edward olimme molemmat kierineet tuskasta lentokoneen laskeutuessa. Koko matka oli niin turha. Volturit eivät osaisi auttaa - eivät olleet osanneet kuuteen vuoteen. Miksi asia olisi muuttunut nyt?
  Vaikka en uskonutkaan, että Renesmee oli kuollut, en myöskään uskonut, että löytäisimme hänet. Ainakaan lähiaikoina. Ja vaikka me jotenkin löytäisimmekin, mitä me oikein odotimme tapaamiselta? Nessie oli jo aikuinen. Hän oli kasvanut koko ikänsä jossakin muualla, aivan toisenlaisten ihmisten tai vampyyrien kanssa. Hän ei ehkä ollut se iloinen, suloinen Renesmee, joka oli monta vuotta sitten ollut. Edward ja minä tajusimme tämän - Bella ei.
  Vaikka minä tiesinkin, että millainen tahansa Renesmee olisikin, minä rakastaisin häntä siitä huolimatta. Rakastaisin häntä jokaisella solullani joka ikinen päivä niin kauan, kun vain olisin olemassa. Se asia ei muuttuisi mihinkään. Ikinä.
  Ajoimme Volterraan autolla, jonka Edward vaiteliaasti vuokrasi. Bellan jatkuva höpötys Renesmeestä alkoi tosissaan ottaa minua päähän. Koska hän luovuttaisi? Renesmee oli jossakin hyvin kaukana ja kaikilla oli tarpeeksi vaikeaa ilman sitä, että Bella muistutti meitä siitä tosiasiasta.
  Automatkan lähestyessä päätöstään hermoni alkoivat olla niin kireällä, että Edward (kuunneltuaan ajatuksiani ja kestäessä vielä itsekin Bellan jatkuvan höpötyksen) ärähti vaimonsa hiljaiseksi.
  Minulla oli ikävä aikaa ennen Renesmeetä. Kaipasin jopa sitä, kun saatoin katsella vierestä Edwardin ja Bellan suurta rakkautta. Nyt tämä kyseinen rakkaus oli niin kovilla ja kadoksissa, että en tiennyt, mitä oikein tapahtuisi. Enkä halunnut tietääkään.
  "Mitään ei tapahdu", Edward ärähti minulle vihaisesti. "Se kaikki ei ole kadonnut mihinkään. Bella vain ei osaa näyttää sitä enää. Enkä kai minäkään."
  "Mistä te puhutte?" Bella sihahti etupenkiltä ja kääntyi katsomaan minua kultaisilla silmillään.
  Kohautin hänelle olkiani.
  Bellaa ärsytti suunnattomasti puhumattomuuteni. Olin puhunut kuuden vuoden aikana vain hyvin vähän ja tiesin, että se ärsytti kaikkia, mutta enemmän he pitivät minun hiljaisuudestani kuin Bellan ainaisesta höpötyksestä.
  Saavuimme pian Volterraan. Vuokratussa autossa oli ollut ilmastointi, mutta ulkona aurinko paistoi polttavana. Volterran antiikilta näyttävät rakennukset kohosivat edessämme vaikuttavina ja arvokkaina.
  Tunkeuduin Bellan ja Edwardin väliin. Heidän kylmät, kovat ihonsa saivat minut tuntemaan oloni vähemmän käristetyltä kananpoikaselta.
  Edward hymähti ajatuksilleni. Olin niin tottunut siihen, että hän kuunteli jatkuvasti minua, etten jaksanut edes välittää.
  Bella käveli reteesti sisään Volturien kauhukammion ovesta. Vauvanpeitto hänen harteillaan hulmusi kuin mikäkin teräsmiehen viitta.
  Edward pärskähti taas vakavasta tilanteesta huolimatta. Kävelimme vaisuina pitkää käytävää eteenpäin, jonka päässä olisi vampyyrikunkkujen valtaistuinhuone, niin kuin tiesin. He istuisivat ylväinä tuoleissaan ja sanoisivat, että valitettavasti he eivät tienneet Renesmeestä sen enempää kuin ikinä ennenkään.
  Demetri sanoisi, että ei pystynyt löytämään pientä Nessietä mistään.
  Yhtäkkiä Edward pysähtyi niin, että minä ja Bella melkein törmäsimme häneen.
  Edward näytti kauhistuneelta. Hänen kultaiset silmänsä olivat laajentuneet epäilyttävästi.
  "Mikä hätänä?" Bellan hätäiset sanat olivat niin epäselviä, että tuskin ymmärsin niitä.
  "Volturit aiotaan syrjäyttää. Heitä on monta. Meidän on päästävä pois täältä." Edward alkoi kiskoa Bellaa taakseen ja samalla pois päin käytävästä.
  Vain hetken kuluttua kuulin heidät - monet nopeat askeleet. Bella ja Edward kiisivät jo sivuavaa käytävää pitkin eteenpäin, mutta minä en pystynyt liikkumaan.
  Sillä minä tunsin hänet - tunsin hänen hajunsa. Tunsin, kuinka jokainen osa itsestäni suuntautui käytävää minua kohti tulevien äänien suuntaan. Jokainen osa itsestäni suuntautui kohti Renesmeetä. Sydämeni sykähti ikävästi ja alkoi sitten lyödä hullun lailla. Aivan kuin heräten eloon.
  Hitaasti, kuin unessa, käännyin hänen suuntaansa. Näin henkeäsalpaavan kauniin tytön, jonka ruskeat silmät olivat keskittyneet. Hänen kuparinväriset hiukset lensivät hänen perässään, kun hän kiisi käytävää eteenpäin. Hän näytti niin paljon Edwardilta ja myös Bellalta, että se oli melkein uskomatonta.
  Tyttö huomasi minut - näin hänen silmiensä leviävän järkytyksestä ja hän pysäytti huimaavan vauhtinsa kuin seinään. Hän jäi tuijottamaan minua aivan kuin ei olisi uskonut näkemäänsä.
  Tuijotin hänen kauneuttaan uskomatta, että hän todella oli siinä. Näin farkkujen taskusta roikkuvan ketjun perässä pienen susipehmolelun, jonka olin hänelle antanut kauan sitten ja sydämeni teki taas hurjan kuperkeikan.
  Kuulin tytön mumisevan jotakin itsekseen ja hänen äänensä sulatti sydämeni - sillä minä tunsin sen. Tunsin hänen äänensä, jonka kuulin unissani jokainen yö. Kuulin sen jopa silloin, kun olin hereillä.
   "Nessie?" Ääneni värisi - en edes muistanut, koska olisin käyttänyt sitä viimeksi.
  Tyttö tuijotti minua Bellan entisillä silmillä entistäkin järkyttyneempänä. Tunnistiko hän minut? Muistiko hän minua ollenkaan?
  Samassa tytön vierellä oli liuta vampyyreja, en ollut nähnyt muuta kuin Renesmeen. Vaalea, kiharahiuksinen ja punasilmäinen vampyyri mutisi jotakin ja osoitti minua kädellään.
  "Michael - ei!" Renesmee huusi vampyyrille. Ehdin vain paljastaa hampaani, kun Bella loikkasi eteeni ja, kuten tiesin, heitti kilpensä päälleni suojatakseni minua siniseltä sähkösumulta, joka vampyyrin kädestä oli lennähtänyt minua päin.
  Tunsin Bellan koko vartalon jännittyvän, kun hän näki ensin pienen susipehmolelun ja kun hän sitten kohotti katseensa kauan sitten kadonneen tyttärensä kasvoihin.
  Edward oli samassa vierelläni ja tiesin hänen tuijottavan samaa kuin Bellakin, vaikka olikin kuullut jo kaiken ajatuksistani.
  "Renesmee", Bella kuiskasi ääni täynnä patoutunutta tunnetta.
  Sähkömies heitti kätensä taas ilmaan päästäen tappavan, sinisenä hohtavan sähköiskun kädestään meitä kohti - Bellaa kohti.
  Nessie oli niin nopea, että kukaan muu ei ehtinyt edes reagoida. Hän suhahti Bellan eteen - aivan kuin Bella olisi suojelua tarvinnut. Sähkö osui Nessieen, mutta kimposi heti pois - Bella oli kietonut tyttärensä kilpensä suojiin. Bellan kilpi oli vuosien myötä voimistunut niin, että se suojeli häntä myös fyysisesti.
  "Renesmee", Bella voihkaisi taas.
  "Kuka sinä olet?" Nessie kivahti, järkyttyneenä.
  Bella tuijotti Nessietä aivan kuin ihmetellen, miksi tämä ei tunnistanut häntä.
  "Minä olen sinun äitisi", Bella kuiskasi.
  Nessie hätkähti. Hänen takanaan seisovat vampyyrit sähisivät ja kiinnitin katseeni heihin. Nämä olivat niitä vampyyreja, jotka olivat vieneet Nessien pois luotamme.
  Tunsin vartaloni alkavan vavista, kun susimuotoni odotti lupaa räjähtää ulos ihostani. Pakotin tärinän pois. Rinnastani kuului sisälläni olevan hirviön murinaa. Repisin kaikkien noiden saastaisien verenimijöiden raajat irti.
  Edward tuntui olevan samaa mieltä kanssani. Hän tärisi raivosta vierelläni.
  "Olet erehtynyt", Nessie sanoi korkealla, laulavalla äänellään ja osoitti tummahiuksista vampyyria. "Hän on minun äitini."
  "Se on valhe!" Bella rääkäisi kauhuissaan. "Sinä olet minun tyttäreni, Renesmee."
  "Minun nimeni on Vanessa", Nessie kivahti. "Voisitko nyt ystävällisesti väistyä tieltäni?" Ruskeat silmät vilkaisivat minua. Näin niissä kauhua. Olisin kuollakseni halunnut Edwardin lahjat juuri sillä hetkellä.
  "Me emme väisty minnekään", Edward sähähti. Hän puhui nyt Nessien takana oleville vampyyreille ja tiesin, ettei hän ollut valmis sillä hetkellä todella kohtaamaan kadonnutta tytärtään.
  "Te veitte Nessien meiltä", Edward sihahti. "Te varastitte röyhkeästi vauvan rakastavien vanhempien luota! Meidän silmiemme edestä!"
  "Te olette erehtyneet", Nessie henkäisi ja astui kauemmas meistä kuin korostaakseen sitä, ettei ollut osa perhettämme. "Te olette erehtyneet henkilöstä."
  Edward käänsi katseensa Nessieen ja tiesin tytön näkevän itsensä Edwardin kasvoissa. "Voitko todella uskoa niin? Etkö näe, kuinka paljon muistutat minua? Ja häntä." Edward viittasi Bellaan, joka tuijotti Nessietä silmät suurina.
  Nessie tuijotti meitä hetken ja kääntyi sitten takanaan olevien vampyyrien suuntaan. Hän puhui tummahiuksiselle naisvampyyrille, jonka punaiset silmät olivat laajenneet kauhusta.
  "Äiti?" Nessie sanoi pienellä äänellä ja tunsin, kuinka Bella värähti. "Äiti? Onko se totta?"
  "Sillä ei ole nyt väliä!" karjahti tumma ja roteva vampyyri. "Vanessa, liiku eteenpäin niin kuin olemme sopineet!"
  Nessie vilkaisi vampyyrimiestä inhoavasti. "Isä? Onko se totta?"
  "Liikkukaa!" mies karjahti ja samassa, kummallisesti, Nessien suu sulkeutui ja hän suhahti mielettömällä vauhdilla ohitsemme. Muut vampyyrit seurasivat häntä vaiti, vain roteva vampyyri jäi.
  "Menkää pois täältä ja unohtakaa, että tätä koskaan tapahtui", miesvampyyri käski tyynellä, konemaisella äänellä.
  Edward tuhahti. "Luuletko, että tuo toimii, kun vaimoni on paikalla, John?"
  Vampyyrimies hätkähti, kun Edward kutsui tätä nimeltä.
  "Aivan niin, vahva kilpi", Edward sanoi ja nyökkäsi. Sitten hän irvisti raivosta. "Luuletko tosissasi, että me auttaisimme sinua? Sen jälkeen, mitä meille olet tehnyt?"
  Johniksi nimitetty vampyyri irvisti. "Kätevää", hän sanoi kolkolla äänellään. "Auttakaa, niin saatte Nessien takaisin."
  Bella, joka oli tuijottanut Nessien perään koko lyhyen keskustelun ajan hätkähti Nessien nimen kuullessaan, karjaisi raivosta ja hyökkäsi Johnin kimppuun.
  Edward tarrasi vaimoaan kädestä ja kiskaisi tämän takaisin. En jäänyt katsomaan, mitä tapahtui - minä etsisin Renesmeen käsiini. En antaisi hänen kadota. Taas.
  Kuulin Edwardin sanovan minulle jotain, mutta en välittänyt. Tärisin raivosta, ilosta ja turhautumisesta niin paljon, että tuskin sain henkeä. Sain tehdä kaikkeni, etten räjähtänyt sudeksi. Halusin puhua Renesmeen kanssa ja jos muuttuisin sudeksi nyt, kun täällä oli niin paljon verenhimoisia imijöitä, en pystyisi helposti muuttumaan takaisin.
  Minun oli helppo jäljittää Renesmee - hänen tuoksunsa veti minua puoleensa.
  Juoksin pitkää käytävää eteenpäin ja tulin avaraan huoneeseen, jossa oli täysi taistelu menossa. Vampyyrit tappoivat toisiaan silmieni edessä ja jouduin nyt sulkemaan silmäni, että pystyin pitämään itseni kasassa.
  Avatessani silmäni huomasin seisovani kasvokkain sähkömiehen kanssa. Hän heitteli kädessään sinistä sähköpalloa.
  Nessie syöksähti hänen viereensä. "Michael. Nyt ei ole aikaa tällaiseen. Hoida tehtäväsi!"
  Sähkömies, jota Nessie oli kutsunut Michaeliksi, vilkaisi minua irvistäen ja suhahti sitten taistelun hälinään.
  Nessie tuijotti minua.
  "Muistatko sinä minua?" kysyin karhealla, liian kauan käyttämättömänä olleena äänelläni.
  Nessie pudisti päätään, ruskeat silmät yhä suurina, kun hän katsoi minua. "Kuka sinä olet?"
  "Olen sinun äitisi paras ystävä." En ollut varma, että olisi viisasta kutsua Nessietä sielunkumppanikseni ensimmäisellä kerralla, kun keskustelimme, joten käytin kiertotietä.
  "Minun äidilläni tarkoitat sitä hullua vampyyrinaista", Nessie sanoi näyttäen heti torjuvalta. "Hän ei ole minun äitini. Ei voi olla."
  "Sinut vietiin meiltä", kuiskasin kiihkeästi, haluten saada hänet uskomaan ja ymmärtämään. "Kuusi vuotta sitten."
  "Se ei ole mahdollista. Olette erehtyneet", Nessie kivahti ja kuulosti nyt entistäkin torjuvammalta. "Tiedän kyllä, mistä minä tulen."
  "Nyt tiedät ainakin", kuiskasin. "Tule. Lähdetään pois täältä. Haluan viedä sinut kotiin."
  "Minulla on jo koti!" Nessie sihahti. "Ja olen onnellinen. En kaipaa hulluja vampyyreja elämääni!" Hän huitaisi kädellään minua kohti kuin tahtoen sanoitta kertoa, että halusi minut pois luotaan. Kauan niin särkyneenä ollut sydämeni sai uuden haavan.
  "Suonethan anteeksi, minulla on nyt tärkeä tehtävä suorittamatta - "
  "Nessie", kuiskasin rukoilevalla äänellä. "Tule. Me asumme Forksissa, tule - "
  Nessien silmät olivat kovat, kylmät. "Mene pois. Menkää pois täältä. En halua kuulla teistä enää."
  "VANESSA!" Sähkömiehen ääni kantautui käskevänä hätäisen keskustelumme kuplan lävitse. "NYT!"
  Nessie vilkaisi minua vielä viimeisen kerran ja sihahti sitten taistelevien vampyyrien joukkoon.
  En menisi minnekään ilman häntä.
  Sekunnin murto-osan ajan päätin muuttaa muotoa, suojellakseni Nessietä, mutta silloin näin, kuinka suuri vampyyrikorsto, sähkömies ja joku muu vampyyri ahdistivat Aron, Caiuksen ja Marcuksen nurkkaan - kirjaimellisesti.
  Vampyyrien kuninkaalliset olivat kauhuissaan - Nessien mukana tulleet vampyyrit kaatoivat kuninkaallisten henkivartijoita, eivätkä nämä voineet tehdä mitään suojellakseen johtajiaan.
  Näin, kuinka Nessie kosketti Aroa, Marcusta ja Caisuta samaan aikaan. Kaikki alkoivat karjua, tuskasta.
  "Renesmee Cullen." Aron mahtava ääni, lyötynäkin, kuulosti arvovaltaiselta. Hän katsoi punaisilla silmillään Nessietä kiinnostuneesti, enkä ymmärtänyt, kuinka hän pystyi näyttää niin tyyneltä, vaikka tiesi loppunsa tulleen. "Sinut on siis löydetty."
  "Minun nimeni on Vanessa Watson", Nessie kivahti.
  Ja Nessie painoi huulensa Aron kaulalle, kuin suudellakseen. Kammottavan huudon kera Volturien kuninkaan pää revähti paikoiltaan.
  Sähkömies ja iso korsto repäisivät samalla Aron neuvonantajien päät irti.
  Volturit oli syrjäytetty.
  Taistelun äänet katosivat.
  Kuului hurja, voitonriemuinen ääni, kun taistelleet vampyyrit ilmaisivat riemunsa ääneen.
  Kuulin Edwardin ja Bellan vierelläni. "Jacob, meidän on lähdettävä."
  "Ei ilman Nessietä."
  "Hän ei halua meitä tänne", Edward sanoi kireällä äänellä. "Me kaikki kuolemme, ellemme nyt lähde."
  Minulle se oli samantekevää. En lähtisi ilman Nessietä, en nyt, kun olin vihdoinkin hänet löytänyt.
  "Jacob, minä kuulen hänet. Hän tulee meidän luoksemme kyllä. Nyt ei ole oikea hetki!"
  Vilkaisin häntä vinosti. "Oletko varma?"
  "Mennään!" Edward riuhtoi jo Bellaa eteenpäin. Bellan kultaiset silmät tuijottivat keskittyneesti Nessietä, joka halasi tummatukkaista vampyyria, jota luuli äidikseen.
  "Nyt!"
  Kiisimme Volturien rakennuksen lävitse suoraan polttavaan auringonpaisteeseen ja vuokratulle autolle.
  Me tiesimme, että Renesmee oli elossa - hän ei ehkä ollut se suloinen lapsi, jonka me olimme tunteneet, mutta se sama lapsi oli sen kauniin tytön sisällä jossakin. Ja Edward oli luvannut, että hän tulisi luoksemme.
  Nessie oli elossa ja olisi pian luonani.
  Kauan sitten kuollut sydämeni oli herännyt eloon.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2011 13:06:54 kirjoittanut jacoblove »
Enjoy the little things in life, because one day you'll look back and realise they were the big things.

kuriwe

  • Vieras
Vs: Birthright (3. luku 15.2.)
« Vastaus #36 : 15.02.2010 19:10:25 »
Oo... Jatkoo!! Vähänkö hyvä!!

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Birthright (3. luku 15.2.)
« Vastaus #37 : 15.02.2010 19:28:56 »
Eikös Alicen olisi pitänyt nähdä tuo Nessien löytyminen?  ???
 
Mutta ihana luku! (Jälleen kerran)
 Jatkoa odottelen...

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Birthright (3. luku 15.2.)
« Vastaus #38 : 15.02.2010 19:30:48 »
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ MÄ TAHON ÄKKIÄ JATKOA TÄÄ ON IHAN LIIAN HYVÄ EI NÄIN PAHAAN KOHTAAN SAA JÄTTÄÄ JA MÄ RAKASTAN TÄTÄ JA SORI KUN RAISKAAN CAPSIA MUTTA PAKKO KUN TÄÄ ON NIIN SAIRAAN HYVÄ!
Anteeksi vielä kerran capsin raiskaus. Tämä oli totaallisen sairaan ihanan mielettömän hyvä luku <3 Rakastan rakastan rakastan. Ainoa negatiivinen juttu on se, että kappalejaot ois ihan kivat. Olisi helpompi lukea.
Jatkoa niin nopeena! Olen 1000000000000000% varma lukija ((((((:
^ Lööperiikka, kirjassa sanottiin, että Alice ei näe puolivampyyreja.
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

mai.

  • bakteerivaltias
  • ***
  • Viestejä: 90
  • 呼吸 空ろな体
Vs: Birthright (3. luku 15.2.)
« Vastaus #39 : 15.02.2010 20:06:12 »
Lainaus
Ja Nessie painoi huulensa Aron kaulalle, kuin suudellakseen.

Ihanaa taas :)
Jatkathan pian?

ktz,
-mai.