Kirjoittaja Aihe: Kohtalon vuosi / L♡J, K-11 / UUSI LUKU ILMESTYNYT!!!  (Luettu 23117 kertaa)

Charity

  • ***
  • Viestejä: 27
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / ILMOITUSASIAA!
« Vastaus #40 : 12.03.2014 18:11:00 »
Hei!

Olen pitkään harkinnut tämän ficin tulevaisuutta. Minulla on paljon kiirettä nyt, mikä omalta osaltaan hidastaa kirjoittamista, mutta sen lisäksi myös olen miettinyt, että lukeeko tätä kukaan...? Vaikken tätä kommenttien takia kirjoitakaan, niin tuntuu hieman turhalta kirjoittaa jatkoa, jos ketään ei kiinnosta.

Pyydänkin nyt teiltä mahdollisilta lukijoilta, että kertoisitte, mikäli haluatte vielä jatkoa ilmestyvän. Jos yksikin haluaa, niin vien ficin mielelläni loppuun asti! Päätös on teidän :)

- Charity
« Viimeksi muokattu: 12.03.2014 18:24:49 kirjoittanut Charity »

Dreamy

  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / ILMOITUSASIAA!
« Vastaus #41 : 14.03.2014 13:42:21 »
Minää minäminäminä luen! *heiluttaa kättään innokkaasti yrittäessään saada Charityn huomion*

Okei, huomasin ficin vasta eilen, koska olen pyörinyt täällä vasta parin viikon ajan vuosien tauon jälkeen. Kannatti kirjoittaa otsikkoon "ilmoitusasiaa", se kiinnitti huomioni. ;) Mukava huomata, että täällä on edelleen aktiivisia jäseniä ja uusiakin ficcejä julkaistaan!

Sitten asiaan. Ensimmäisenä täytyy ihmetellä sitä, että olet jatkanut tätä näin kauan. Harvoin ihmisiltä löytyy tuollaista pitkäjänteisyyttä, varsinkin jos siinä ajassa on esimerkiksi kirjoitustyyli muuttunut, kuten mainitsit. On mielenkiintoista nähdä, miten olet kehittynyt kirjoittajana tarinan edetessä. Olen lukenut nyt kolme ensimmäistä lukua, mutta taidan kommentoida niitä vasta myöhemmin, kunhan olen lukenut enemmän. Jotain voit kuitenkin siitä päätellä, että aion lukea kaikki julkaisemasi luvut ja mahdolliset tulevat luvut. Älä ota paineita ficin jatkamisesta, mutta minä ainakin luen mielelläni ihan niin paljon kuin vain jaksat kirjoittaa. :)
« Viimeksi muokattu: 14.03.2014 13:48:45 kirjoittanut Dreamy »
"The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams."

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / ILMOITUSASIAA!
« Vastaus #42 : 14.03.2014 19:26:56 »
Luen todellakin! :) Mahtava ficci:) Jatkoo!

Charity

  • ***
  • Viestejä: 27
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / ILMOITUSASIAA!
« Vastaus #43 : 17.04.2014 17:20:49 »
Hei kaikki!

Tiedoksi, että ficin lopun suunnitelma on valmis ja seuraava luku on nyt työn alla. Ette siis joudu odottelemaan turhaan! :D Jospa mä saisin sen tänne viikon sisällä kaikista kiireistä huolimatta. Kiva tietää että on lukijoita, koska se kummasti motivoi kirjoittamaan silloin, kun on vähän kahden vaiheilla jatkaako vai eikö! :)

Mrs Potter

  • ***
  • Viestejä: 16
  • Lihava Leidi
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13
« Vastaus #44 : 18.04.2014 20:48:08 »
Jeijjj! Jtkoa luvassa! Kiitos ihanasta uutisesta! :3
"After all this time?" -Dumbledore
"Always" -Snape
<3<3<3<3

elinaanna

  • Animagus
  • ***
  • Viestejä: 15
  • Ravenclaw
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13
« Vastaus #45 : 25.04.2014 23:23:00 »
Ooi.. ihana ficci!! (:

Jos nyt vielä jtn rakentavaa komenttia: ajoittain juoni etenee aikas nopeasti ja muutamaan otteeseen tuntui, että joistain kohdasta jäi joku sana puuttumaan, mutta ei se ainakaan mua haittaa!! :DD
Juoni on muuten hyvä ja kekseliäs. Pidän ficin salaperäisyydestä ja Daniellen "mysteeristä".

Jatkoa odotellen elinaanna..
Don't worry, you are as sane as I am.

Charity

  • ***
  • Viestejä: 27
16. luku - Salatut tunteet
« Vastaus #46 : 26.04.2014 22:44:58 »
Oijoijoiiii loppu vain lähenee!!!:-) Eli tässä teille 16. luku.
Mrs. Potter ja elinaanna, kiitos kommenteista! Välillä muakin hieman pelottaa tätä kirjoittaessa tän etenemisvauhti ja se, että matchaako kaikki yksityiskohdat. Toivottavasti tässä juonen alkaessa selvitä tää alkaa tuntua loogisemmalta!




16. luku - Salatut tunteet




Sairaalasiiven perimmäinen ovi kolahti kiinni matami Pomfreyn jäljessä. Tämä oli häärännyt tajuttoman Daniellen vuoteen ympärillä, annostellut lääkkeitä mittalaseihin ja asetellut viileitä kääreitä tämän otsalle. Nyt nuori nainen makasi levollisen näköisenä.

Tuotuaan Daniellen sairaalaan Sirius ja James olivat käyneet ilmoittamassa tapahtuneesta professori Anthony Wrightille. Nyt mies istui vakavana Daniellen sängyn vierellä, ja Sirius ja James seisoivat hieman sivummalla. He olivat kerranneet tapahtumien kulun Anthonyn kanssa, mutta hiljaisuuden laskeuduttua huoneeseen he alkoivat tuntea olonsa ulkopuolisiksi.

Sirius nytkäytti hieman päätään oven suuntaan kuin kysyen pitäisikö heidän jo lähteä. James nyökkäsi vastaukseksi ja karaisi hieman kurkkuaan.

"Professori Wright, meidän pitäisi varmaankin tästä mennä", James sanoi.

Anthony hätkähti ajatuksistaan. "Aivan, niin tietenkin. Öitä!"

Sirius ja James kääntyivät lähteäkseen, kun James yhtäkkiä muisti kirjeen, jonka oli poiminut Daniellen työhuoneen lattialta.

"Professori Wright, unohdin tämän", James sanoi ja veti kirjeen taskustaan. "Luulen, että Danielle mahdollisesti luki tätä juuri ennen pyörtymistään. Ehkä siinä on jotain tärkeää."

Anthony kurtisti kulmiaan, nousi ylös tuoliltaan ja nappasi kirjeen Jamesin kädestä.

"Tämähän on osoitettu minun vaimolleni Rosalialle!" hän yllättyi. Entistä epäuskoisemman näköiseksi hän tuli ruvettuaan lukemaan kirjettä eteenpäin.

Rosalia

Mietin pitkään, miten selittäisin kaiken ja lopulta päätin, että näin on paras. Tiedän, että kun tapasimme ensimmäisen kerran ymmärsit heti, kuinka paljon rakastan Anthonya, vaikkei hän itse sitä koskaan tainnut huomata. Ymmärrän epäluulosi minua kohtaan ja jatkossa sinun ei enää tarvitse pelätä, että tulisin sinun ja Anthonyn väliin.

Rakastan häntä, mutta tiedän ettei meillä ole tulevaisuutta, sillä hän on kanssasi onnellinen ja sen tietenkin suon hänelle. Tämän takia olen päättänyt lähteä pois ja aloittaa alusta jossain muualla, sillä teidän lähellänne en pääse elämässäni eteenpäin.

Anthonylle en halunnut enää tässä vaiheessa kertoa, koska hyvästien sanominen olisi liian vaikeaa enkä halua turhaan sekoittaa teidän elämäänne omilla tunteillani - siitä seuraisi vain mielipahaa meille jokaiselle.

Hyvästi, Danielle

"Kaikki okei?" Sirius varmisti.

"Tämä on todella outoa…" Anthony sanoi päätään pudistellen. "Kaipaan nyt todellakin vain raitista ilmaa..."

* * *

"Iik! Katso tuota!" Lily kiljaisi innoissaan ja osoitti mekkokatalogin sivulla komeilevaa persikan väristä röyhelöunelmaa. "Sehän on täydellinen."

Susan henkäisi ihastuneena. "James ei saa silmiään irti sinusta koko iltana, jos menet tuossa joulutanssiaisiin."

Tytöt istuivat Rohkelikon oleskeluhuoneessa. Tanssiaiset lähestyivät hyvää vauhtia ja se tuntui olevan ainoa puheenaihe koulussa. Lilyn ja Susaninkin oli vallannut alati kasvava tanssiaishuuma eikä Annie hyvistä yrityksistä huolimatta ollut saanut käännettyä kavereidensa innostusta mihinkään muualle.

Mitä lähemmäs joulutanssiaisia päästiin, sitä enemmän Annieta alkoi ahdistaa. Hän oli yrittänyt pysyä positiivisena, mutta kun aiheelta ei saanut hetkenkään rauhaa, oli hän jo melkein valmis perumaan osallistumisensa. Joulu oman perheen kanssa alkoi tuntua Anniesta oikeastaan aika houkuttelevalta ajatukselta.

"Annie, minkä mekon sinä näistä valitsisit?" Susan kysyi ja tyrkkäsi muotikatalogin Annien silmien eteen.

"Minulla on jo mekko", Annie sanoi hieman kireästi.

"Mutta voihan sitä aina haaveilla", Lily kujersi ja tyhjensi pussillisen kynsilakkoja eteensä sohvapöydälle. "Hmm, mikäköhän näistä roosan sävyistä…"

"Tiedättekö, voisin vain palata siihen iltaan takaisin", Susan huokasi. "Miten Sirius saattoikaan olla niin ihana! Ja ne kynttilät ja -"

"Ja se kaikki vaivannäkö!" Lily täydensi huokaisten. "Ihan uskomatonta miten kaikki aina järjestyykin. Muistatteko, kun vielä vähän aikaa sitten istuimme näillä samoilla paikoilla takan ääressä ja mietimme miesasioidemme surkeaa laitaa?"

Annie pakotti hymyn kasvoilleen ja nyökkäsi väkinäisesti. Hänen mielestään asiat olisivat voineet kyllä olla paljon paremminkin, mutta hän ei halunnut pilata ystäviensä juhlatuulta omilla murheillaan. Miten paljon hän antaisikaan, jos saisi muuttaa asiat entiselleen. Syksyn alussa hän oli vielä itsekin kuvitellut, että hänestä ja Remuksesta voisi tulla söpö pari, mutta tilanne oli muuttunut aivan liikaa.

Ennen hyökkäystä Tylyahossa heidän välinsä olivat olleet lämpenemään päin, mutta tapahtuneen jälkeen he eivät olleet kertaakaan puhuneet kunnolla. Oikeastaan Remus ei ollut edes kysynyt, miten Annie voi. Pojan tanssiaispyyntö oli ollut suorastaan ala-arvoinen, etenkin kun kontrastina oli Siriuksen ja Jamesin huikea spektaakkeli. Remushan vain varmisti, että he menivät yhdessä! Ei yhtä ainoata kukkaa tai ilmapalloa, saati sitten edes kunnon tanssiaiskutsua, Annie ajatteli tympeänä.

* * *

"Koskaan ei pidä jäädä märehtimään asioita yksin, professori Wright", Sirius kailotti ja löi kolme tuoppia pöytään. He olivat juuri saapuneet Kolmeen Luudanvarteen.

Anthony näytti hieman hämääntyneeltä tilanteen takia; oliko hän todellakin hiipinyt yöllä Tylyahon pubiin kahden oppilaansa kanssa? Toisaalta Sirius Musta ja James Potter taisivat olla oikeassa - tätä hän nyt todellakin tarvitsi. Ei kai sen takia pitäisi potea huonoa omatuntoa?

"En koskaan ymmärtänyt, että hän oli rakastunut minuun sillä tavalla! Miten saatoinkin olla niin sokea?" Anthony vaikeroi tukahtuneella äänellä.

"Minä taas en ymmärrä, mitä te teette täällä edelleen yhdessä, jos hänen kerran piti lähteä", Sirius tokaisi suorasukaiseen sävyynsä.

"Aiotko kertoa vaimollesi tästä?" James kysyi.

Anthony vaikeani hetkeksi ja otti kulauksen kermakaljasta. Sitten hän nojasi päänsä käsiinsä syvään huokaisten.

"Mitä tapahtui?" Sirius kysyi vakavalla äänellä tajuten, ettei kaikki todellakaan ollut kunnossa. Sitten hän muisti yllättäen Anthonyn ja Daniellen keskustelun viikkojen takaa. Hän ja Susan olivat kuulleet sen vahingossa lymytessään luokassa ennen tuntia. Danielle oli melkein hysteerisesti sanonut olevansa täysin riippuvainen Anthonysta ja ettei mieskään ollut täysin kunnossa. Selviäisikö vihdoinkin mitä oli näiden kahden salaperäisen opettajan takana?

"Minun vaimoni kuoli. Hänet murhattiin", Anthony sanoi suoraan. Hänen äänensä värähti hieman. Melkein samassa hänen katseensa terästyi ja hän näytti tajunneen jotain. "Kirjeen päiväys on sama kuin Rosalia kuolinpäivä! Tämähän selittää sen, mitä Danielle oikein teki kotonamme sinä päivänä. Hän oli tietenkin viemässä tätä Rosalialle!"

Sirius ja James vilkaisivat toisiaan järkyttyneinä tiedosta.

"Olen todella pahoillani", James sanoi tyrmistyneen kuuloisena. "Ja siis oliko professori Thompsonkin paikalla, kun se tapahtui?"

"Hänet löydettiin sieltä tajuttomana ja muistinsa menettäneenä. Tekijää ei koskaan saatu selville."

"Ahaa, nyt ymmärrän, miksi hän on vaikuttanut niin hajamieliseltä", Sirius sanoi nyökytellen. "Hänkö ei siis todella muista mitään?"

"Ei, siksi minä otin hänet tänne mukaan, jotta hän voisi toipua rauhassa", Anthony sanoi ja jatkoi vielä. "Hän on minun kasvattisisareni ja olen siten hänelle läheisin ihminen. Halusin pitää Daniellen lähelläni, sillä toivoin että voisin muistuttaa häntä hänen menneisyydestään. Tosin vielä ei ole näkynyt merkkejä toivosta, tai ainakaan hän ei ole kertonut..."

Kolme miestä joi hiljalleen kermakaljansa loppuun ja nousi vaitonasina lähteäkseen takaisin Tylypahkaan.

* * *

Taivas oli tummunut yönmustaksi huurteisten ikkunaruutujen takana. Hämärtyneessä oleskeluhuoneessa istui vielä siellä täällä muutamia oppilaita, jotka kuitenkin jo näyttivät siltä, että olivat aikeissa vetäytyä piakkoin yöpuulle. Ainoastaan takan ääressä pulppusi edelleen iloinen puheensorina.

"Toivottavasti illasta tulee taianomainen", Susan huokaisi haaveissaan. Hän laski viimeinkin katalogin pöydälle ja otti mukavan asennon muhkealta sohvalta.

"Oi, sitä minäkin toivon", Lily haaveili. "Mikä voisikaan enää mennä pieleen! Vihdoinkin kaikki on niin hyvin meillä jokaisella."

"No juuri niin", Annie tyytyi toteamaan uskoen aiheen olevan vihdoin loppuun käsitelty. Tuskin Lily ja Susankaan jaksaisivat asiasta loputtomasti puhua. Hän päätti vielä varmuuden vuoksi aihetta niin kauas tanssiaisista kuin vain saattoi keksiä. "Oletteko jo muuten miettineet menettekö te sinne ensi kevään uraohjauskurssille?"

"Ai niin se!" Lily huudahti innoissaan. "Olin melkein unohtanut sen kokonaan. Eikö se osallistumislista olekin ilmoittautumistaululla?"

"Katsotaan ovatko meidän miehemmekin ilmoittautuneet", Susan kiljahti riemuissaan ja pinkaisi kovaa vauhtia muotokuva-aukon vieressä olevalle ilmoitustaululle.

"Hahah, Annien mies siellä nyt ainakin on", Lily naurahti hyväsydämisesti. "Remus kun on aina niin tunnollinen ja ajattelevainen, eikö niin?"

"Juu", Annie mutisi ja manasi mielessään. Hän kurottautui nopeasti ottamaan pöydältä paksuhkon kirjan vain voidakseen piilottaa tympeät ilmeensä sen taakse. "Ja huomaavainen todellakin…"

"Ajatella, että vielä muutama kuukausi sitten nuo söpöilijät vasta vilkuilivat toisiaan ujoina", Susan kujersi kirjoittaessaan heidän nimiään kiehkuraisin kirjaimin uraohjauskurssin osallistujalistaan poikien perään. Hän katsoi listaa ihastuksissaan ja muunsi jokaisen Siriuksen nimen i-pisteen pikkuruiseksi sydämeksi ja hihitteli itsekseen aikaansaannokselleen.

"Ja nyt he ovat jo oikea pari! Romanttista!" Lily jatkoi.

Annie kiristeli hampaitaan kirjan takana yrittäen pysyä tyynenä. Hän kuitenkin tunsi raivon punan kohoavan poskilleen.

"Annie, sinun kirjasi on muuten väärinpäin", Lily tirskahti Susanin hykerrellessä hänen vieressään.

Annie yritti vielä viimeisen kerran laskea rauhassa viiteen, mutta jo kolmosen kohdalla hän paiskasi kirjan sohvapöydälle. Susan ja Lily hätkähtivät.

"Annie, mikä sinun on?" Susan kysyi silmät pyöreinä hämmennyksestä.

"Sanoimmeko jotain väärin?" Lily kysyi arasti. "Anteeksi, emme olisi saaneet intoilla niin paljon ja patistaa sinua suunnittelemaan iltasi. Olisi pitänyt tajuta, että haluat tietenkin tehdä sen Remuksen kanssa yhdessä."

"Pidättekö te Remusta jonkinlaisena pyhimyksenä? Oikeana jumalkuvana?" Annie ärjyi itselleen hyvin epätyypillisesti.

"Ei nyt ihan", Susan myöntyi olkiaan kohauttaen. "Sirius on tosiaan enemmän minun makuuni."

"Täytyykö tämä nyt oikeasti vääntää teille rautalangasta?" Annie kysyi lähes epätoivoisen näköisenä. "Minä en olisi halunnut alunperinkään mennä hänen kanssaan tanssiaisiin, mutta kun Remus tuli varmistamaan, että me menisimme sinne yhdessä, niin te käytännössä suostuitte puolestani. En kai minä silloin enää voinut kieltäytyäkään! Ettekö te tajua, ettemme me Remuksen kanssa ole koskaan edes puhuneet kunnolla. Emme ennen hyökkäystä emmekä todellakaan se jälkeen!"

"Annie…"

"Minä en halua mennä tanssiaisiin hänen kanssaan! Ja suoraan sanoen, mitä enemmän te siitä puhutte, sitä vähemmän minua koko aihe edes kiinnostaa!"

Sen sanottuaan Annie ryntäsi itkuisin silmin kierreportaille ja katosi tyttöjen makuusaliin.

"Minä kun aina vain paritin heidät mielessäni yhteen", Lily huokaisi surullisena. "Ei kyllä olisi uskonut..."

"Ei niin", Susan sanoi vaitonaisena. "Mennäänkö nukkumaan ja yritetään vielä puhua hänelle huomenna?"

Lily ja Susan kapusivat portaat ylös jättäen taakseen aution oleskeluhuoneen. Ainoa ääni oli enää pieni rätisevä hiillos, joka sekin oli jo tummumaan päin. Yhtäkkiä muotokuva-aukon suulta kuului kevyt kahahdus hopeisen viitan valahtaessa lattialle. Hetkeä aiemmin koululle palanneet Sirius ja James katsoivat toisiaan epäuskoinen ja surullinen katse silmissään ystävänsä takia.

"Ja meidän kun piti vain nauttia siitä, kuinka he hehkuttivat meitä…" James sanoi ja irvisti.

***

Aamu valkeni lumisena. Kimmeltävä valo osui verhojen raosta Remuksen silmiin. Hän käänsi uhmakkaasti kylkeään ja yritti jatkaa uniaan. Hätäinen kolina kuitenkin havahdutti hänet lopullisesti hereille ja hän tiesi, ettei saisi enää unenpäästä kiinni.

Remus raotti pylvässänkynsä verhoja selvittääkseen, mitä oikein oli menossa; yleensä hän oli heistä neljästä itse hereillä ensimmäisenä varsinkin näin viikonloppuisin. Hänen yllätyksekseen Siriusta ja Peteriä ei näkynyt missään, ja Jameskin oli jo täysissä pukeissa sukkia lukuunottamatta.

"James, mitä täällä oikein tapahtuu?" Remus kysyi naurahtaen epäuskoisesti. James ei selvästikään ollut huomannut Remuksen heränneen, sillä tämä hätkähti huomatessaan hänet.

"Tuota… Sirius ja Peter lähtivät juuri aamulenkille ja minä olen tässä menossa - öh - hoitamaan johtajaoppilaan tehtäviä", James sopotti hieman kiusaantuneen kuuloisena.

"Mistä lähtien he ovat muka aamulenkillä viihtyneet? Varsinkin noissa kinoksissa", Remus kysyi kohottaen hieman kulmiaan ja jatkoi vielä huomatessaan kaverinsa kadonneen sänkynsä alle vain jalat ulos pilkottaen. "Ja James, mitä sinä muuten teet?"

"Öh, etsin vain sukkiani", Jamesin ääni kuului vaimeana sängyn alta. "Aina ne jonnekin katoavat. Tarvitsisin kyllä nopeasti uudet, kun alkaa tulla hieman kiire tässä näin…"

"James, nyt oikeasti. Mikä on?" Remus kysyi.

James nousi pölyisenä sängyn alta ja vältteli Remuksen katsetta. "Tuota… Me kuulimme eilen yöllä jotain Siriuksen kanssa, mitä meidän ei ehkä olisi pitänyt kuulla."

"Ja se ilmeisesti liittyy minuun?" Remus päätteli Jamesin kiusaantuneesta katseesta.

"Me emme tienneet miten kertoa tästä", James veti syvään henkeä ja vakavoitui. Sitten hän katsoi Remukseen pahoittelevasti. "Kuuntelimme tyttöjen keskustelua, ja Annie puhui sinusta suoraan sanoen aika ikävään sävyyn."

"Annie?" Remus hämmästyi ja kuulosti loukkaantuneelta. "Mitä hän sitten sanoi? Voit kyllä kertoa minulle. Parempi kai sekin kuin tietämättömyys."

"Hän ei halua mennä tanssiaisiin kanssasi, ja lisäksi hän vaikutti muutenkin tosi pettyneeltä sinuun", James sanoi. "Siksi kai kun te ette ole puhuneet tapahtuneesta."

"Siitä hyökkäyksestäkö? Miten minä voisinkaan selittää hänelle sen johtuneen siitä, että olen ihmissusi?" Remus ärähti.

"En tiedä, Remus, en todellakaan tiedä", James vastasi surullisen kuuloisena. "Ehkä olisi paras, että puhuisitte nyt asiat selviksi."

"Menen etsimään hänet. Kiitos kun kerroit, James", Remus sanoi vetäessään nopeasti neuleen päälleen ja farkut jalkaansa. "Ja terveisiä Peterille ja Siriukselle, että tuo oli epäuskottavin juttu, minkä olen heistä kuullut. Jopa läksytkin olisivat toimineet paremmin…"

***

Muotokuva-aukko aukesi narahtaen ja kolme tyttöä astui sisään Rohkelikon oleskeluhuoneeseen. Remus katsoi kauempaa nojatuolista, kuinka nämä puhuivat äänellä keskenään. Kun tytöt huomasivat hänet, tuli hiljaista. Remus arvasi, että Lily, Susan ja Annie olivat puhuneet hänestä.

"Annie, minulla olisi asiaa", Remus sanoi hieman kireällä äänellä.

Tyttö näytti yllättyneeltä ja käveli varuillaan olevan näköisenä pojan luokse. Lily ja Susan jäivät istumaan kauemmas antaakseen heille mahdollisuuden keskustella kahden kesken rauhassa.

"No, mitä?" Annie kysyi tavoitellen normaalia huoletonta äänensävyä, vaikkei täysin onnistunut. Hänellä ei ollut aavistustakaan, mistä oli kyse.

"Olisit kyllä voinut sanoa suoraankin, että olet noin vihainen kaikesta", Remus sanoi jäisellä äänellä. "Sekin olisi ollut parempi, kuin kuulla siitä kiertokautta."

Annie seisoi jähmettyneenä paikoillaan ja vilkaisi hätääntyneenä Lilyä ja Susania. Hän ei ollut kertonut kenellekään muulle kuin näille kahdelle. "Mistä sait tietää?" Annie kuiskasi.

"Se ei ole olennaista", Remus vastasi lyhyesti. "Parasta varmaan, että etsitään uudet tanssiaisparit. Ei tästä mitään tule."

"Miksi tulisikaan, kun emme me ikinä puhu kunnolla toisillemme! Et edes kertaakaan kysynyt, miten voin sen hyökkäyksen jälkeen", Annie sanoi kireästi ja katsoi Remusta syyttävästi. "Tuntui kuin olisit melkein vältellyt minua. Miten saatoit kuvitellakaan, että voisimme teeskennellä kaiken olevan kunnossa!"

"Usko minua. On parempi, että annat sen hyökkäyksen olla", Remus sanoi ja katsoi Annieta surullisin silmin. "Joskus on parempi vain olla hiljaa…"

"Mikä voi olla sellaista, ettei siitä muka voi puhua?" Annie kysyi haastavasti. "Puhu minulle edes kerran!"

"Sinä et ymmärrä", Remus vastasi kiivaasti.

"Sinä et anna minulle edes mahdollisuutta ymmärtää!" Annie sanoi ja turhaannuksen kyyneleet sumensivat hänen katseensa. "Kerro, pyydän. Minulla on oikeus saada tietää! Minä makasin sen takia viikkoja sairaalassa!"

"Sinä jätät minut lopullisesti, jos kerron", Remus vetosi vielä tyttöön. "Et halua olla edes ystäväni..."

"Mikä voi olla niin paha asia?" Annie kysyi kuiskaten.

"Kuulin, kuinka aurorit puhuivat sairaalassa. Meidän kimppuuni hyökättiin, koska kaltaisiani yritetään saada taistelemaan pimeän puolelle. Annie, olen ihmissusi."
« Viimeksi muokattu: 05.12.2015 20:13:48 kirjoittanut Charity »

Mrs Potter

  • ***
  • Viestejä: 16
  • Lihava Leidi
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / 16. luku: Salatut tunteet
« Vastaus #47 : 27.04.2014 17:19:41 »
Jee jatkoa! ;D
Taas oli hyvä luku, eikä virheitä näkynyt  :D Jännä nähä, mitä Annie sanoo ihmissuteuteen. Sori nyt ei kännykällä irtoa pitempää kommenttia. Ei muuta kuin jatkoa vaan!
-Mrs Potter
« Viimeksi muokattu: 19.11.2014 17:14:53 kirjoittanut Mrs Potter »
"After all this time?" -Dumbledore
"Always" -Snape
<3<3<3<3

Charity

  • ***
  • Viestejä: 27
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / 16. luku: Salatut tunteet
« Vastaus #48 : 07.10.2014 22:31:03 »
17. luku

”Sinä olet ihmissusi”, Annie henkäisi järkyttyneenä. Hänen päätään huimasi. Tilanne oli täysin absurdi. Ei poika, joka oli ollut hänen kanssaan miltei seitsemän vuotta samalla luokalla, voinut olla jotain niin kamalaa.

Remus katsoi Annieta surullisena ja vaivaantuneena. Hän oli osannut arvata tytön reaktion. ”Minä pelkäsin kertoa totuutta. Ymmärrät kai.”

”Minä - minä en tiedä, mitä sanoa”, Annie sopersi tuskin kuuluvalla äänellä. Hän otti tukea sohvan kädensijasta ja istuutui nopeasti, sillä hänestä tuntui, että hänen jalkansa voisivat pettää hetkenä minä hyvänsä.

”Ymmärrät varmasti nyt, miksi en olisi halunnut kertoa sinulle asiasta”, Remus huokaisi ja katsoi ulos valkenevaan aamuun. Ikkunaruudun takana päivä, mutta Remuksesta tuntui, että hänen elämänsä synkkeni entisestään. ”Tuskin haluat enää tanssiaisiinkaan minun kanssani.”

Annie yritti sulatella kaikkea kuulemaansa. Hänestä tuntui, ettei hän löytänyt oikeita sanoja. Lyhyen hetken aikana hänen elämänsä oli kääntynyt ylösalaisin. Ainoa, minkä hän ymmärsi oli se, ettei hänellä olisi tulevaisuutta Remuksen kanssa. Mutta miten sellaisen asian voisi sanoa suoraan pojalle, joka ei itse ollut syyllinen tilanteeseensa ja joka kaikesta huolimatta oli Annielle hyvin tärkeä.

”Ei, älä ajattele noin”, Annie huomasi sanovansa jäykästi hermostuneella äänellä, mitä hän ei edes tunnistanut omakseen. ”Ei tämä muuta mitään meidän välillämme.”

”Et itsekään tarkoita tuota”, Remus sanoi synkästi ja kääntyi lähteäkseen.

Annie katsoi pojan loittonevaa selkää paniikissa. Hän ei ollut ilkeä ihminen. Tällaisen asian ei saisi antaa vaikuttaa, jos oikeasti piti toisesta. Annien vatsassa velloi ikävä tunne. Hänen olisi tehtävä jotain. Hän teki nopean päätöksen ehtimättä ajatella seurauksia pidemmälle.

Annie otti muutaman juoksuaskeleen Remuksen perään ja pysäytti pojan kietomalla kätensä tämän ympärille. Annie painoi huulensa vasten pojan huulia.

Annie ja Remus erkanivat hetken kuluttua toisistaan. Molemmat näyttivät yllättyneiltä tilanteeseen, mutta epävarma hymynkare kohosi Remuksen kasvoille.

”Jos olisinkaan tiennyt, miten tässä käy, niin olisin kertonut kaiken jo aikaisemmin”, Remus sanoi ja puristi Annieta tiukasti rintaansa vasten. ”Onneksi James sattumalta kuuli, kun te puhuitte eilen ja kertoi minulle.”

* * *

Lily ja Susan olivat vetäytyneet oleskeluhuoneesta tyttöjen makuusaliin ja jättäneet Annien ja Remuksen juttelemaan rauhassa. He olivat kyllä olleet uteliaita kuulemaan, mistä kaksikko puhuisi, mutta tulleet lopulta siihen tulokseen, että Annie kertoisi heille joka tapauksessa myöhemmin.

Tapettuaan aikaa jo jonkin verran levähti ovi auki ja Annie ryntäsi sisään. Hän näytti olevan täysin poissa tolaltaan.

”Mitä tapahtui?” Lily kysyi välittömästi ja teki tilaa sängylleen Annieta varten. Tyttö rojahti istumaan ja alkoi nyyhkyttää lohduttomasti. Katkonaisin lausein Annie sai lopulta kerrottua, mitä oli tapahtunut.

”Ja teidän on luvattava minulle, ettette kerro tästä kenellekään.” Annie vannotti ääni täristen. Hän puristi tyynyä tiukasti sylissään kuin hakien siitä lohtua. ”En halua, että kukaan saa tietää tästä. Tämä on minun ongelmani, josta minun on yksin selvittävä. En vain tiedä olenko tarpeeksi vahva…”

”Annie”, Susan aloitti yllättävän tiukkaan sävyyn. ”Minä en näe tässä mitään ongelmaa. Nythän selvisi, miksi Remus on ollut niin vaitonainen viime aikoina, sehän sinua tässä vaivasi. Eikä hänestä itsestään kaiken lisäksi ole ollut koskaan vaaraa näiden vuosien aikana.”

Annie lopetti nyyhkyttämisen ja yllättäen hänen ilmeensä kiukustui. ”Hyvähän sinun on sanoa, kun et ole minun tilanteessani! Selväähän se on, ettei meillä voi olla tulevaisuutta. Susan, sinä saat minut kuulostamaan hirveältä ihmiseltä.”

”No, kannattiko hänen nyt antaa uskoa, että voivoa on?” Susan tiuskaisi. ”Et sinä voi suudella Remusta ja sitten kieltää kaiken.”

”Se vain tapahtui! Minä en tiennyt mitä sanoa. Enkä minä todellakaan tiedä, mitä minun pitäisi tehdä nyt”, Annie sanoi melkein hysteerisenä. ”Eikä tämä edes ole minun vikani. James oli salakuunnellut meitä ja kertoi Remukselle meidän keskustelustamme!”

Lily, joka oli siihen saakka istunut mykistyneenä kuulemastaan, havahtui. ”Mitä? Jamesko oli salakuunnellut meitä eilen?”

”Niin, jos James ei olisi kertonut Remukselle, niin minä en olisi tässä tilanteessa nyt”, Annie sanoi vihastuneena.

”Mitä marttyyria sinä oikein esität! Jos tilanne ei olisi ratkennut näin, niin me todennäköisesti istuisimme täällä puimassa sitä, miksi Remus on niin jäätävä sinua kohtaan”, Susan huudahti järkyttyneenä ystävänsä lapsellisuudesta.

”Susan, tässä on myös kyse siitä, että James juorusi meidän yksityisasioita eteenpäin”, Lily kiivastui. ”Juuri kun luulin, että hän osaisi käyttäytyä. Minä en ainakaan hänen kanssaan tanssiaisiin mene!”

”Lily, nyt menee ihan lapselliseksi”, Susan ärähti. ”James halusi vain selvittää asiat. Tällä kertaa minun on sanottava, että hän vaikuttaa paljon kypsemmältä kuin sinä.”

”James teki jo aivan tarpeeksi työntäessään nenänsä toisten asioihin. Älä sinäkin siis aloita, Susan”, Lily tiuskaisi. ”Siinä tosin olen samaa mieltä, että Remus ansaitsee tulla kohdelluksi aivan kuin me muutkin. Sen, että hän on ihmissusi, ei saisi vaikuttaa mihinkään. Eihän sitä ole edes huomannut näinä vuosina, joten miksi se haittaisi jatkossakaan.”

”Kiitos ymmärryksestä”, Annie ärähti kiukkuisena. Hän hyppäsi omaan pylvässänkyynsä ja sulkeutui verhojen taakse.

”No, minä taidankin tästä lähteä etsimään fiksumpaa seuraa. Taisin nähdä Siriuksen aiemmin pihalla”, Susan sanoi viileästi ja katosi kierreportaisiin.

”Sinä varmaan oletkin ainoa, joka pitää nuoleskelua fiksuna!” Lily huusi vihaisena tämän perään ja rojahti voipuneena sängylleen.

* * *

Anthony nuokkui epämukavassa puutuolissa Daniellen sairaalasängyn vieressä. Hänen oli vaikea ymmärtää, miten paljon olikaan tapahtunut niin lyhyen ajan sisällä. Vasta edellisenä iltana Sirius ja James olivat löytäneet Daniellen huoneestaan kirje vierellään.

Anthony ei ollut saanut kunnolla nukuttua mietittyään asioita koko yön mielessään. Muutama kuukausi sitten hän oli kotiin tultuaan löytänyt kaksi elämänsä tärkeintä ihmistä elottoman näköisinä lattialta. Rosalia, hänen vaimonsa, oli murhattu. Danielle selvisi hengissä, mutta muistinsa menettäneenä. Vaikka asiaa tutkittiin, ratkaisua mysteeriin ei koskaan löydetty.

Joskus ohimennen, pahimmissa kuvitelmissaan, oli Anthonylla käynyt mielessään, olisiko Daniellella ollut osuutta kuolemantapaukseen. Hän oli kuitenkin välittömästi työntänyt ajatukset sivuun. Daniellen viereltä löytynyt kirje todisti sen, että Danielle oli ollut vain jättämässä hyvästejä ja suunnitellut jättävänsä hänet ja Rosannan kaksin.

Se syy, miksi Danielle oli ollut lähtemässä, yllätti kuitenkin Anthonyn täysin. Hän ei ollut koskaan kuvitellutkaan, että Danillella olisi tunteita häntä kohtaan, mutta nyt kaikki tuntui selvemmältä kuin koskaan.

Miettittyään omia sekavia tunteitaan läpi yön, Anthony oli ymmärtänyt, kuinka läheisiksi he olivatkaan tullet Daniellen kanssa rankan syksyn aikana. He olivat tukeneet toinen toistaan läpi vaikeuksien ja suurten menetysten. Ei Anthony osaisi enää kuvitellakaan elämää ilman Daniellea.

Anthony kurotti ottamaan kiinni Daniellen kädestä. Danielle liikahti hieman.

”Huomenta”, Anthony sanoi hymyillen. ”Olen niin onnellinen, että heräsit viimein.”

Danielle rypisti hieman otsaansa ja katsoi Anthonya hämmentyneen näköisenä. Nuoren naisen silmistä saattoi nähdä, miten tunnekuohu vyöryi hänen ylitseen.

”Mikä sinun on?” Anthony kysyi huomattuaan, että jokin oli muuttunut.

”Minä muistan”, Danielle henkäisi ja kyyneleet kohosivat hänen silmiinsä. ”Minä muistan kaiken! Lapsuuteni ja koko elämäni ja - voi, Anthony ja sen kun - hyvänen aika - minä tulin teidän talollenne tuomaan sitä kirjettä, jonka nyt luin - se palautti kaiken mieleeni! - ja vihreä valo välähti sisällä ja - ja sitten minä pyörryin.”

”Rauhoitu, ei ole mitään hätää. Minä pidän sinusta huolen”, Anthony tyynnytteli, vaikka hänen sisimmissään myrskysi. ”Mitä välähdyksen jälkeen tapahtui? Danielle, yritä muistaa. Tiedän, että sinä muistat sen!”

Danielle kuitenkin pudisti päätään. ”Olen pahoillani. En vain kykene muistamaan.”

Istuttuaan hetken hiljaisuudessa Anthony muisti taas kirjeen. Yhtäkkiä hänelle tuli valtava halu kertoa omista tunteistaan Daniellelle.

”Danielle, tämän kaiken on täytynyt olla sinulle käsittämättömän rankkaa enkä vain tarkoita tätä syksyä”, Anthony sanoi ja katsoi Daniellea syvälle silmiin. ”Tiedän nyt sinun tunteistasi minua kohtaan. Minun olisi pitänyt tajuta aikaisemmin! Danielle, sinä olet minulle tärkein ihminen maailmassa! Minäkin rakastan sinua!”

Danielle tuijotti Anthonya mykistyneenä.

”Anthony”, Danielle aloitti epävarmasti, sillä hänen tuntui olevan mahdotonta löytää oikeat sanat. ”Anthony, ymmärrät kai, että tänä syksynä on tapahtunut joitain peruuttamattomia asioita. Enää emme voi palata entiseen. Et ehkä tajua, miten paljon jouduin käymään läpi päästettyäni sinusta viimein irti. Nyt haluaisin vain unohtaa sen kaiken!”

”Ei, emme voi palata entiseen, mutta mikään ei voi enää estää meitä. Mikään ei ole vielä liian myöhäistä”, Anthony sanoi kiihkeästi. Hän kurottautui kohti Daniellea ja suuteli tätä hellästi.

Hetken kuluttua he irrottautuivat toisistaan.

”Anthony, ymmärrät kai, että tarvitsen vielä aikaa”, Danielle sanoi.

”Sitä meillä nyt onneksi riittää”, Anthony hymähti ja painoi Daniellen pään suojelevasti rintaansa vasten.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2015 20:27:10 kirjoittanut Charity »

Mrs Potter

  • ***
  • Viestejä: 16
  • Lihava Leidi
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / UUSI LUKU ILMESTYNYT!!!
« Vastaus #49 : 11.10.2014 17:22:08 »
Jee uus luku!! <33 oli tosi kiva luku, harmi vaa et Annie ei suhtaudu enää samanlain remukseen :/ Mut toivottavasti asia korjaantuu ;) eikä lilykään vaikuta olevan kovin järjissään, nyt vaan lily ja james yhteen! :3
Jatkoa vaan kehiin <3! t:uskollinen lukijasi, Mrs Potter :33
"After all this time?" -Dumbledore
"Always" -Snape
<3<3<3<3

Peikonsukka

  • ***
  • Viestejä: 101
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / UUSI LUKU ILMESTYNYT!!!
« Vastaus #50 : 18.11.2014 23:34:25 »
:) siitä onkin kauan aikaa kun viimeksi oon lukenu kelmi ficcejä :D täs on mun mielestä hyvä juoni vaikka vähän mua ärsyttää et siriuksen suhdetta on enemmän ku lilyn ja jamesin. Mut silti tykkään et lily ja james etenee näin hitaasti ja pääsee kunnolla ootteleen sitä niitten romanssia :D oon vaikee tiiän :/ ja täs on kivoi hahmoi ja jännää et miten noi opettajat liittyy kaikkeen vai liittyyks mitenkää (hyvähän olis jos ne olis jotenki muutakin ku pelkästään irralliset hahmot jotka vaan sattuu oleen samassa tarinassa). Je älä missään nimessä lopeta kirjottamista, koska kyllähän jengi tätä kuitenkin lukee, vaikkei kommentoisikaan. Ja sitten on sellasia ku mä jotka lukee koko 100 lukuu putkeen yhen illan aikana vaikkakin vähän myöhässä ettei päässyt jännäilemään alusta asti mitä seuraavaksi tapahtuu :)

-Peikonsukka!

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-13 / UUSI LUKU ILMESTYNYT!!!
« Vastaus #51 : 15.02.2015 13:42:21 »
Olet kehittynyt huomattavasti kirjoittajana tämän ficin kuluessa. Joissain kohdin tapahtumat kulkevat eteenpäin ehkä liiankin nopeasti (esim. Anthonyn ja Daniellen tapaus), mutta taas esim. Lily ja James eivät vieläkään ole yhdessä. :D no ehkä tanssiaisten jälkeen...

Toivottavasti jatkat pian
Sé onr sverdar sitja hvass!

Annabeth Chase

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-11 / UUSI LUKU ILMESTYNYT!!!
« Vastaus #52 : 12.10.2015 08:32:54 »
Paras ficci ikinä! Jatka heti! Kaikki hyvät ficit loppuu aina kesken   :-*

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Kohtalon vuosi / L♡J, K-11 / UUSI LUKU ILMESTYNYT!!!
« Vastaus #53 : 13.02.2016 17:33:18 »
Kommenttini tulee vähän myöhässä, mutta olen kyllä seurannut tätä suurella ilolla. :>

Tanssiaiset herätti heti mielenkiinnon, varsinkin kun nuo ihmissuhteet on ennen tanssiaisia laitettu hyvään solmuun. :> Takaumien osalta tässä pysyi koko ajan hyvin kärryillä. Tuo Daniellan joutuminen sairaalasiipeen oli tosi jännä kohta ja muistutti samalla hyvin siitä, että synkkyys on läsnä.

Olet tehnyt omista hahmoistasi tosi mielenkiintoisia ja he sopivat tosi hyvin Tylypahkaan. :> Tykkään heistä tässä tosi paljon.

Näitä lukuja on ollut ilo lukea, Tarina etenee hyvässä tahdissa ja tässä on mukana mukavaa kepeyttä, pimeyden voimien uhkaa ja kevyempiä ja vakavampia ihmissuhdeongelmia.

Ymmärrän hyvin, että Annieta alkoi koko seurustelu Remuksen kanssa ahdistamaan. Onneksi Remus sai kerrottua asiasta ja hetken aikaa kaikki näytti hyvältä. :3 Mielestäni on hyvä, että Annie ei purematta niele tuota Remuksen ihmissuteutta, vaan siitä tulee asia, joka piinaa häntä. Ihmissusiahan pidetään velhomaailmassa vaarallisina ja se näkyy hyvin tässä tekstissäsi. Samoin tässä näkyy hyvin tuo Lilyn suhtautuminen asiaan.

Anthonysta ja Daniellasta on kovaa vauhtia tulossa mun uus suosikkipari! :>

Kiitos näistä luvuista, tätä on aina ilo lukea. <3
wooooop
Ava: Ingrid