Kirjoittaja Aihe: Pienen pojan haave, ficlet, Cedric/Tonks, S  (Luettu 1383 kertaa)

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 973
Pienen pojan haave, ficlet, Cedric/Tonks, S
« : 12.02.2016 22:51:39 »
Title: Pienen pojan haave
Author: Pipe
Rating: S
Genre: fluffy
Pairing: Yksipuolinen Cedric/Tonks
Summary: Pieni Cedric Diggory rakastuu ensimmäistä kertaa
Disclaimer: Maailma ja hahmot kuuluvat J.K. Rowlingille
A/N: Tällänen pikkunen fluffypläjäys. Osallistuu Neljän tuvan haasteeseen, tupana tällä kertaa se Puuskupuh

______________________________


PIENEN POJAN HAAVE



Cedric Pov:


Rakas päiväkirja, mä kirjoitan sulle tällä kertaa ongelmasta johon oon ensimmäistä kertaa elämässsäni törmännyt, se on rakastuminen. Joo mä tiedän että mä olen vasta 12- vuotias, mutta ei se poista sitä todellisuutta, että mä olen rakastunut 4 vuotta mua vanhempaan tyttöön. Tämä tyttö on myös Puuskupuhissa, ja kaiken lisäksi tuo tyttö on huispausjoukkueen lyöjä. Nymphadora Tonks, tai siis kavereiden kesken, joko Tonks tai Dora. Mä ihastuin Doraan heti kun mä pääsin lajitteluhatun alta pöytään istumaan. Mutta mua jännittää, mä olen nyt huispausjoukkueessa, etsijänä. Mut bongattiin aika nopeasti karsinnoista ja kun etsijälle oli kova tarve, niin pääsin joukkueeseen. Mä vain en tiedä uskallanko mä kertoa mun ihastuksesta tuolle tytölle. Mä rakastan Doran hiuksia ja sitä kun ne vaihtaa väriä, olisin kiinnostunut tietämään, mikä Doran oikea hiustenväri on tai silmien väri, sekin vaihtelee tilanteiden mukaan. Dora on kuitenkin metamorfimaagi, se on harvinaista, mä en ole ennen tavannut ketään joka olis metamorfimaagi. Kaikista eniten mä kuitenkin rakastan Doran hymyä ja naurua. Mä pelkään, että jos mä kerron Doralle mun ihastuksestani niin pitääkö se mua ihan pentuna tai nauraako se mulle, tai sitten jos Dora ei puhukaan mulle enää mitään, mitä mä sitten teen. Dora on kuitenkin mun ensirakkaus, jos se ei toimikaan, niin uskallanko mä koskaan enää rakastua? Ja kaikkein eniten mä toivon sitä, että Tonks toisaan tykkäis musta ja et mä voisin jopa pussata sitä.

Rakas päiväkirja auta mua, miten mun pitäis toimia? Mä olen ihan pulassa? Jutellaanko huomena lisää? Mun meinaan pitäis tehdä vielä läksyt, kun mun liemien läksyt on tekemättä, ja huomena on liemiä Kalkaros tuskin tykkäisi, jos jättäisin liemien läksyt tekemättä.

Jutellaan huomena lisää!

♥:lla Cedric
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Pienen pojan haave, ficlet, Cedric/Tonks, S
« Vastaus #1 : 13.02.2016 14:17:23 »
Tämä sattui silmääni Tupa-haasteesta erikoisella parituksellaan. Mietin, miten saat tämän toimimaan ja kivastihan olit tässä onnistunut! Mun piti heti mennä tarkistamaan, että ovatko Cedric ja Tonks oikeasti opiskelleet yhtä aikaa ja kyllähän tuo ihan canonfakta oli, että heillä on 4 vuotta ikäeroa. Musta on hienoa, että olet keksinyt sen ja kirjoitit ficinkin. Se että nämä kaksi olivat tupakaverit on todella kutkuttavaa.

Päiväkirja ficcejä on kiva lukea aina toisinaan, koska se kertoo hahmon ajatuksista, joita ei ehkä ääneen kenellekään sanota. Tässä olit hyvin kuvannut 12-vuotiaan pojan tunteita ja tästä välittyi semmoinen lapsenomainen fiilis pienillä yksityiskohdilla, kuten "jopa pussata" kohdassa. Se vain, että en osannut yhdistää ficciä oikeastaan Cedriciin, jos etsijä-mainintaa ei olisi ollut. Hahmosta toki tiedetään suhteellisen vähän, eikä lapsuudesta ollenkaan, mutta jotain pientä hahmokuvausta olisin toivonut. Samalla "rakas päiväkirja" jotenkin töksähtää mulla monesti silmään, enkä oikein osaa selittää miksi. Itselle se vain kuulostaa hassulta aloitukselta ja hieman kliseiseltä. Virheitä oli jokunen, joten pieni viilaus voisi olla paikallaan tai betan käyttäminen. Finissä on tosi kivoja betoja, jotka varmasti auttavat mielellään!

Pidin siitä, miten Tonksia oli kuvattu tässä. Nauravaisuus ja hymy sopivat hahmoon ja metaformimaagiuden esille ottaminen oli hyvä, koska on kuitenkin iso osa hahmoa ja varmasti kiinnittänyt muiden huomion. Yksityiskohtana se oli ihana, että Cedric haluaisi tietää Tonksin oikean hiusten- ja silmien värin. Siitä tykkäsin eniten koko ficissä. Se ei taida olla canonia, että Tonks olisi kuulunut huispausjoukkueeseen. Mukavasti keksitty lisä ficciin, mutta jotenkin en  osaa mieltää Tonksia lyöjäksi. Jahtaajaksi enemminkin.

Otsikosta tykkäsin kanssa. Se oli yksinkertainen, mutta sopi hyvin ficciin. Samoin pituutensa puolesta tämä oli hyvä, kun puhutaan päiväkirjamerkinnästä. Kiitos tästä. c:
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 973
Vs: Pienen pojan haave, ficlet, Cedric/Tonks, S
« Vastaus #2 : 13.02.2016 17:08:45 »
Oih kommentti :D. Kiitos Odo. Joo siis kielioppi ei ole itellä vahvimpia puolia, ja itse kun on vähän ollut sellanen on/off kirjottaja ja varsinkin on/off Potter ficcari, ni ei ole tuota betaa ollut pitkään aikaan ja jossain vaiheessa halusin vaki betan, mut sekin sitten vain jäi. Mut joo kiitoksia kun tykkäsit. :D Joo se oli vähä sellanen kliseinen toi "rakas päiväkirja" mut jotenkin sillä kliseellä vaan on helppo aloittaa. ;D Siis mä kun selasin Potterwikiä ni jotenkin toi Tonksin tupa tuolta vain osu niin mainiosti silmään ja mietinkin et ketä muita puuskuissa on ollut kuin Cedric, nii ja sitte tietty tarkistin iät kun tuo idea mieleeni juolahti. Ja se osu ja uppos ;D.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2016 14:07:58 kirjoittanut Pipe »
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid