Kirjoittaja Aihe: Kosinta [Käännös-ficci, D/Hrm, Hrm/OC K-11, rom, drama][Tauolla]  (Luettu 30193 kertaa)

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
Nimi: Kosinta (Alkuperäinen The Proposal)
Kirjoittaja: D i a
Kääntäjä: Invisiblegirl
Rating: K-11
Pairing: D/Hrm, Hrm/OC
Genre: Yleinen, romance, Drama

Summary: Yhtenä päivänä Draco Malfoy ilmestyy täysin tyhjästä seitsemän vuoden jälkeen. Hän kosii Hermionea heti, mutta nainen ei ymmärrä, miksi. Kuinka paljon mies on muuttunut sitten Tylypahkan? Mikä on hänen piilotetty syynsä, onko hänellä edes sellaista? Pitäisikö hänen hyväksyä miehen kosinta ja saada edes kerran elämässään kaiken mitä hän halusi; kartanon, rahaa, ja suuren kirjaston, surkean työnsä Taikaministeriössä ja sosiaalisen elämän, jota hänellä ei ole, sijaan?

A/N: Ennen kuin alat lukemaan tätä tarinaa haluan sanoa pari asiaa. Ensin, jos ajattelette että Draco tai Hermione ovat käyttäytymässä OC:maisesti, pyydän teitä muistamaan, että siitä on seitsemän vuotta, kun he viimeksi ovat nähneet toisensa ja ovat aikuisia nyt, sitäpaitsi he ovat molemmat nähneet paljon elämänsä aikana ja siksi ovat kasvaneet Puoliverisen Prinssin jälkeen. Ja heille, jotka miettivät, että Draco on tulossa liian pehmoksi (Minä en, mutta jotkut saattavat) toista tämä lause itseksesi: "Hän ei tappanut Dumbledorea, hänellä oli tilaisuus, mutta hän ei tehnyt sitä!" Okei, siinä oli kaikki nyt. Kiitos!

A/N2: Alkuperäisen tarinan löydät täältä: The Proposal Kaikki kehut kuuluvat siis D i a, joka kirjoitti tämän mielenkiintoisen tarinan! :) Minä vain käänsin sen.
-Invisiblegirl

Käännökseen löytyy lupa alkuperäiseltä kirjoittajalta D i a :lta!



Luku 1.

Se oli yksi niistä päivistä. Yksi niistä päivistä, jolloin hän oli työskennellyt yliaikaa työssään Taikaministeriössä yrittäen kiivetä urallaan ylöspäin mutta ei näyttänyt pääsevään mihinkään. Yksi niistä päivistä jolloin hän oli yrittänyt saada pomonsa Amanda Wicklyn muistamaan hänen nimensä ja myös yksi niistä päivistä jolloin hän ei ollut päässyt mihinkään.

Tämä ei ollut sitä, mitä hän odotti Ministeriössä töissä olemisen olevan, kun hän ilmoittautui työhönsä heti Tylypahkasta valmistumisen jälkeen Johtajatyttönä ja parhaana oppilaana vuosikurssiltaan. Oikeassa maailmassa siitä ei välitetty, että hän sai hyviä numeroita, oikea maailma välitti siitä, kuinka paljon rahaa hänelle oli. Eikä hänellä ollut paljoa.

Nyt, kylmänä tiistaina tammikuun puolella, Hermione istuskeli kahvilassa teekupin kanssa.

"Tuletko vaimokseni?" ääni kysyi äkkiä hänen takanaan ja hän kääntyi katsomaan, kuka puhui. Draco Malfoy seisoi suoraan hänen takanaan ja kysyi kysymyksen selvästi häneltä.

"MITÄ?" oli hänen ainut vastauksensa.

"Sinä kuulit minut, tuletko vaimokseni?" Malfoy kysyi uudestaan ja hitaammin tällä kertaa, kuin hän olisi liian tyhmä ymmärtääkseen normaalin kysymyksen.

Yleensä hän oli terävä-älyinen, mutta nyt hän ei mihinkään hintaan pystynyt ymmärtämään miten Draco Malfoy, hänen vihollisensa jo kauan aikaa, seisoi hänen takanaan puolitäydessä Maryn kahvilassa kysyen häntä naimisiin kanssaan, kun nainen ei ollut nähnyt häntä melkein seitsemään vuoteen sen jälkeen kun lähti Tylypahkasta.

"Miksi?" hänen ei auttanut kuin kysyä. Mies ei ollut naimisiinmeno tyyppiä, eikä varsinkaan sellaista tyyppiä, joka meni naimisiin kuraveristen, kuten mies häntä usein  oli kutsunut, kanssa. Ja he eivät olleet nähneet tai puhuneet toisilleen seitsemään vuoteen.

Dracon harmaat silmänsä kapenivat kun hän istui Hermionen vierelle.

"Tarvitsen naisen kartanooni", hän sanoi yksinkertaisesti, kuulostaen siltä kuin olisi olisi ollut solmimassa jotain sopimusta. "Joten? Tuletko vaimokseni?" hän kysyi uudestaan.

"EN!" hän huusi kammoksuneena saaden pari asiakasta katsomaan nuorta paria.

Hän virnisti.

"Ajattelinkin sinun sanovan noin."

Jos katse voisi tappaa, mies makaisi kuolleena lattialla, mutta naisen harmiksi se ei voinut, ja mies pysyi elossa.

"Mutta ennenkuin sanot ei minun tarjoukselleni, haluan sinun tietävän mille sanot ei", hän jatkoi. Hermione ei voinut uskoa miehen juttuja, ensin hän kysyi häntä vaimokseen ja sitten hän ei voinut ymmärtää hänen kieltäytymistään.

"Ensinnäkin", mies sanoi ennenkuin hän ehti avata suunsa käskeäkseen häntä lähtemään, "minulla on kartano, aika iso sellainen."

Hermione ei ollut ikinä nähnyt Malfoyden kartanoa, mutta usein oli kuullut siitä. Siitä sanottiin, että se oli yksi kalliimmista ja isoimmista kartanoista Isossa-Britannissa, kolmenkymmenen huoneen kanssa, ottaen mukaan tanssisalin joka oli kolme kerrosta korkea ja kartanon vieressä olivat metsä ja suuri järvi. Kuulemma Malfoyt omistavat maata viisitoista mailia maata joka suuntaan kartanosta katsottuna, joten se oli aika suuri paikka.

Mutta hänelle nainen esitti, ettei tietänyt tätä.

"Joo, olen varma että sinun pieni mökkisi on oikein kiva, mutta se ei ole syy miksi menisin naimisiin kanssasi."

"Hyvä juttu siis, että en lopettanut vielä", Draco sanoi virnistäen niin, että Hermionen teki mieli lyödä häntä.

"Myös naimalla minut saat arvovaltaisen Malfoyn nimen, millä pääset minne haluat, ja se antaa sinulle äärettömän voiman saada kaikki, mitä haluat ilman että sinun täytyy edes nostaa sormeasi."

Hän oli oikeassa, Hermione tiesi, aina siitä asti kun he olivat ensimmäisellä vuodellaan Tylypahkassa Malfoy oli aina saanut manipuloitua jokaisen vain sanomalla nimensä tai mainitsemalla isänsä, sitten kaikki esteet olivat pois hänen edestään ja hän pystyi tekemään kaiken mitä tahtoi vain nimensä tähden. Nimi oli silkkaa valtaa. Hän yritti keskittyä siihen faktaan että nimi oli myös yhden kaikista pahimman suvun nimi koko taikuuden historiassa, perheen jonka ei tarvinnut ajatella muita ihmisiä ja jotka eivät välittäneet heistä muutenkaan, heillä oli tarpeeksi itsessään ja hienoissa ystävissään joiden kanssa he eivät jakaneet muuta oikeaa sidettä kuin veri ja rahat. Hän ei halunnut olla yhteyksissä siihen porukkaan.

"Niinkuin haluaisin nimen, joka lemuaa verelle ja pahuudelle."

Draco katsoi ympärilleen kahvilassa, mikä oli vain puoliksi täynnä ja katsoi takaisin häneen.

"Jotkut sanovat paha, toiset voimakas", kuului vakava vastaus.

"Okei, lopeta runollisuuden yrittäminen, olen tuntenut sinut yksitoistavuotiaasta, etkä ole oikein kiva tuttavuus."

Mies vain virnisti ja jätti huomioimatta hänen ivansa.

"Minulla on myös paljon rahaa", hän sanoi jatkaen listaansa avioliiton hyvistä puolista, "Malfoyn perhe on suunnilleen seitsämänkymmenen miljoonan kaljuunan arvoinen, ja tytöstä, joka saa kaksi kaljuuna tunnilta, tuo summa on paljon rahaa."

Hermione melkein kihisi kiukusta, kuinka mies tiesi kuinka paljon hänen tuntipalkkansa oli? Ja miksi hän niin kovasti yritti saada häntä naimaan itsensä kertomalla heidän varoistaan?

"En tarvitse sinun rahojasi", hän sanoi kylmästi ja yritti näytellä välinpitämätöntä, kuitenkin tietäen mitä kaikkea hän voisi tehdä tuolla rahalla. Ensin listalla olisi laina, jonka hän otti maksaakseen asuntonsa ja Weasleyn perhe, joka ansaitsi rahat enemmän kuin kukaan muu maailmassa. He olivat ihanin ja lämpimin perhe, jonka Hermione tunsi, eivätkä välittäneet oliko puhdasverinen vai ei. Oli niin paljon asioita, mitä hän voisi tehdä seitsemälläkymmenellä miljoonalla kaljuunalla ja niin monta ihmistä, jotka hän voisi auttaa samaan paremman elämän.

"Minä luulen että sinä tarvitset", Malfoy sanoi,"kuitenkin olet maksamassa lainaa takaisin asunnostasi."

Taas hänen teki mieli lyödä häntä keskelle miehen kauniita kasvonpiirteitä. Miten hän kehtasi tulla houkuttelemaan häntä rahoillaan, vallallaan ja avioliitolla, jonka hän tiesi olevan tuhoon tuomittu. He olivat liian erilaisia ja vaikka hän saisi kaikki maailman rahat, se ei muuttaisi hänen mielipidettään siitä, että mies oli Malfoy ja hän jästisyntyinen.

"Minä tarvitsen muutakin kuin rahaa mennäkseni naimisiin sinun kanssasi", hän sanoi ja tuijotti melkein tyhjää teekuppiaan.

"Minä tiedän sen", hän sanoi ja oli hiljaa vähän odottaen Hermionen sanovan jotakin. Nainen nosti katseensa teekupista ikkunaan. Kadulla ihmiset kiirehtivät kotiinsa töistä ilman huomaamatta häntä tai Dracoa istumassa lasin toisella puolella sen erottaen heidät muusta maailmasta.

"Mitä muuta saan, jos nain sinut?" hän lopulta kysyi kuulostaen hävinneeltä. Mies köhäisi pari kertaa.

"Britannian parhaiten varustetun kirjaston."

Hermione katsoi häntä yllättyneenä. Hän ei ollut ikinä kuvitellut Malfoytä sellaiseksi persoonaksi, joka luki. Mutta jos hän ei olisi, hänelle ei olisi niin hyvää kirjastoa ja nyt hän oli jotenkin täysin varma, että mies kertoi totuuden. Sielunsa silmin hän näki suuren kirjaston täynnä kirjoja koko seinän täydeltä. Niitä olisi antiikkisia, mystisillä kielillä, pieniä, suuria, jokaisen värisiä. Kaikki viisaus jonka hän olisi halunnut saada, mutta ei ollut saanut mahdollisuutta, koska monet voimakkaimmista kirjoista olivat yksityisessä omistuksessa eikä niitä voinut mennä katsomaan jos ei ollut omistajaperheen läheinen ystävä.

Oli helppoa houkutella häntä kirjoilla, oli yleinen tieto että nainen rakasti kirjoja enemmän kuin mitään muuta.

Miksi mies oli niin viisas?

"Ja", hän kysyi antaen mieheltä odottaen toista syytä.

"Mitä muuta sinä voit kysyä?" mies kysyi turhautuneena.

"Rakkautta? Läheisyyttä? Turvallisuutta?" hän kysyi matalalla äänellä. Draco oli oikeassa; oli melkein ahnetta kysyä vielä lisää sen lisäksi mitä mies oli jo hänelle tarjonnut. Mutta tunteet olivat kadoksissa.

"Malfoy eivät rakasta. Läheisyys katoaa kuitenkin ajan kanssa eikä kukaan ole ikinä turvassa", hän päästi suustaan.

"Malfoyden täytyy oppia rakastamaan jos Malfoyt haluavat mennä naimisiin Grangerien kanssa", hän sanoi hiljaa kääntäen kasvonsa pois miehen intensiiviseltä katseelta.

"Mitä jos Malfoyt lupaavat pitää huolen Grangereistä, tulevatko Grangerit sitten Malfoyn vaimoksi? "

Nainen käänsi päänsä häntä kohti uudestaan ja katsoi häntä silmiin yrittäen saada selville, tarkoittiko mies sitä todella.

"Minä en tiedä."

Hiljaisuus palasi ja vallitsi heidän keskellään, vaimentuneet keskustelut toisista pöydistä kuulostivat paljon kovemmilta. Hermione leikki hiusnipsunsa kanssa miettien ankarasti. Mies istui siinä odottaen kärsivällisesti.

"Mikä sinussa muuten on?" hän sanoi viimein kysyen oikean kysymyksen, "Mitä sinä saat naimalla minut?"

Mies ei vaikuttanut yllättyneeltä kun hän kysyi sitä, hän oli hyvillään siitä, ainakaan mies ei aliarvioinut häntä.

"Mikä minussa on..." hän toisti, kuulostaen siltä, kuin miettisi, onko viisasta kertoa hänelle vai ei.

"Jos nain sinut, saan naisen kartanooni ja saan välteltyä kyselyitä siitä, miksi en ole naimisissa vielä."

Se kävi järkeen, mutta hän tiesi, ettei se ollut ainoa syy, jos hän halusi vaimon, hän olisi voinut pysäyttää jonkun tuntemattoman ihmisen kadulla, monille olisi varmasti ollut helppoa suostua avioliittoon multimiljonäärin kanssa.

"Toiseksi minä haluan vaimon, jolla on omat aivot, enkä mitään hemmoteltua prinsessaa jolla ei ole yhteen järkevää ajatusta rumassa päässään."

Mies oli tehnyt häneen vaikutuksen sillä, hän halusi jonkun, jolla oli vahvat mielipiteet, ei mitään Pansy Parkinsonia, tyttöä jonka kanssa mies vietti aikaa koulussa.

"Sepä jaloa sinulta", hän huomautti, "kerro nyt se oikea syy."

Mies katsoi häneen vihaisesti, mutta vastasi kysymykseen:"Olen perimässä kolmetoista miljoonaa kaljuunaa pikkuserkultani, mutta vain, jos otan vaimokseni jästisyntyisen. Sillä hullulla paskiaisella on aina ollut huono huumorintaju, pistämällä minut tekemään tämän."

Nainen nauroi kuultuaan tämän, ja hänestä tuntui hieman yllättyneeltä, että mies sanoi häntä jästisyntyiseksi kuraverisen sijaan, jota hän yleensä käytti koulussa.

"Sinun pitää naida jästisyntyinen ja sinä tulit minun luokseni..."

"Kuinka monia jästisyntyistä naisia sinä tunnet, jotka ovat minun arvoisiani?" mies kysyi sarkastisesti.

Nainen hämmästyi siitä, että mies ajatteli että hän oli tämän arvoinen, mutta hän ei vieläkään ollut varma oliko siinä tarpeeksi syitä naida hänet, mutta toisaalta, ei se siitä kiikastanut että hänellä olisi poikaystäviä tai muuta. Hän oli ollut sinkku siitä asti kun hän oli eronnut Ronin kanssa vähän ennenkuin he olivat tuhonneet Voldemortin. Sen jälkeen hänellä ei ollut jäljellä sitä intoa olla suhteessa, jota yleensäkin tarvittiin siinä. Ja muutenkin, hän työskenteli liikaa.

"Oletko sinä selvillä siitä, mihin sinä olet menossa? Naimisiin meno ei ole ihan simppeli homma", Hermione sanoi, mutta mies ravisti päätään.

"Minä mietin sitä ennenkuin kysyin. En minä ole niin tyhmä, että menisin naimisiin ilman ajattelematta sitä ensin."

Koko tilanne iskeytyi äkkiä hänen tajuntaansa kokonaan älyttömänä. Hän nauroi hysteerisesti miehelle ja itselleen, ja sille, että hän oikeasti edes harkitsi hillerin vaimoksi tulemista. Ja hän oli harkitsemassa sitä, vaikka hän tiesi, että hänen ystävänsä eivät... Hänen ystävänsä eivät varmasti ymmärtäisi hänen syitään, mutta hän huomasi, että oli erittäin hankalaa vastustaa halua sanoa kyllä miehelle.

Hän laittoi käden otsalleen.

"Malfoy, minun täytyy miettiä tätä ennen vastaamista. Anteeksi."

Mies nyökkäsi. Hän ei odottanut naisen vain unohtavan kaikkea ja tulevan hänen vaimokseen heti, hänen, joka oli ollut naisen pahin vihollinen kouluaikoina.

Hermione nousi ylös ja kokosi tavaransa. Sitten hän seisoi siinä pienen hetken katsellen miestä, joka oli juuri kosinut häntä.

Draco katsoi häneen ja otti jotain taskustaan.

"Tässä", hän sanoi ja antoi hänelle pienen korulippaan, jonka sisällä hän tiesi olevan sormus.

"Ota tämä, ja jos minä näen sinut huomenna käyttävän tätä, tiedän sen olevan kyllä, ja jos et, se löytää tiensä takaisin minulle." Nainen nyökkäsi, otti lippaan ja lähti kahvilasta monet asiat mielessään.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 04:06:34 kirjoittanut Kaapo »

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 596
  • Malfoysexual
Hienoa, että olet päättänyt suomentaa jotain ficciä, taidan samantien rynnätä lukemaan enkuksi, koska jäi jännään paikkaan. Aika yllätyshän se oli kun noin vain hyökkää kosimaan, mutta pakko myöntää, että kutkuttavan hauska idea ollut kirjoittajalla. Minä ainakin kikattelin täällä ihan kympillä kun pystyin niin hyvin kuvittelemaan tuon tilanteen :') Uskon, että olet suomentanut ihan hyvin, koska teksti eteni sujuvasti, vaikea sanoa muuta kun en vielä ole enkuksi ehtinyt lukemaan, mutta tulen kyllä tännekin aina kyyläämään tämän suomenkielelläkin (; Hienoa. Laitahan pian lisää suomennusta. ;D

niiina
« Viimeksi muokattu: 06.03.2008 19:32:18 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

neiti seko

  • ***
  • Viestejä: 468
  • Sir Christus...
0_o mahtavaa tekstiä ja upea tarina ja tahdon jatkoa.....
I wanna be with you, but I can't. So I sent my heart to you <3

18.7.2009 Olet ikuisesti sydämmissämme<3

Kuolonsyöjät eduskuntaan! XD
LynZ alkkarit nähty :p

Kissanpentu

  • ***
  • Viestejä: 91
Oih <3 ihana. Laitathan jatkoa piakkoin.
Hyvää tekstiä olet alkanut suomentamaan ja hyvin on onnistunut tämä luku. Ei ollut suomennoksille tyypillisiä tökeröitä tai töksähtäviä kohtia, eikä ihmeellisiä ilmaisuja.
Ollaksesi vapaa
ymmärrä vankeutesi aste

Eruru

  • ***
  • Viestejä: 398
  • easy, breezy, beautiful
Lainaus
Malfoyn perhe on suunnilleen seitsämänkymmenen miljoonan kaljuunan arvoinen,
Lainaus
Oli niin paljon asioita, mitä hän voisi tehdä seitsemällätoista miljoonalla kaljuunalla
köh?

Hienosti kirjoitettua tekstiä, välillä tosin hämää hieman tuo 'hän', kun ei heti tiedä tarkoitatko Hermyä vai Dracoa. Meni kylläkin aika nopeasti tuo kosinta. Hyvää tekstiä joka tapauksessa, onko alkuperäinen fic valmis? Ja kuinka monta lukua tässä tulee olemaan? Odotan innolla jatkoa, en kuitenkaan viitsi mennä pilaaman yllätystä lukemalla enkunkielisen :P

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
Kiitos kamalasti korjauksesta, Eruru. En sitten tiedä, oliko tuo virhe jo alkuperäisessä, mutta korjaan sen nyt :D Se hän hämää varmaan aika paljon, koska englanninkielessä käytetään paljon näitä he ja she-sanoja, mutta suomessa ei ole kuin hän... :S Viisi lukua on ainakin valmiina tässä ficissä englanninkielisenä. Kiitos kommentista! :)

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
2. luku

Hänen asuntonsa oli hiljainen kun hän astui sisälle, mutta seitsemän yksinäisen vuoden jälkeen se ei haitannut häntä enää, hän oli tottunut hiljaisuuteen.

Pienessä olohuoneessa Mimpfy, hänen harmaaraitainen kissansa istui ikkunalaudalla katsellen Lontoon katuja. Sää oli huono kuten yleensäkin, sumuinen ja joskus sateli koko päivän. Yleensä hän ei edes nähnyt rakennuksia kadun toisella puolella, ja nyt oli yksi niistä päivistä. Hän täytti kissan ruokakupin ja laittoi raikasta vettä vesikuppiin.

Hänen sydämensä ei ollut silloin mukana. Hän pystyi ajattelemaan vain Dracon kosintaa. Siinä oli niin paljon etuja ja vähän haittapuolia. Malfoy nimellä hänen ei tarvitsisi työskennellä kuin orja ärsyttävälle pomolleen Amandalle tai hänen ei tarvitsisi asua pienessä asunnossa, jonka vuokra verotti melkein kaksi kolmasosaa hänen kuukausipalkastaan. Hän voisi olla vapaa tekemään mitä halusi. Elää sitä elämään, jota hän oli aina halunnut elää ja olla se noita, joka hän oli aina halunnut olla.

Hiljaa hän käveli edes takaisin käytävällä, joka johti keittiöstä makuuhuoneeseen. Edestakaisin. Hänen tarvitsi tehdä päätös, mies odotti hänen vastaustaan huomenna, ja oli reilua, että hänellä olisi vastaus valmiina huomenna.

Hän pysähtyi keskellä käytävää ja kääntyi katsomaan valokuvia seinällä. Kuvia, jossa hän poseerasi Harryn ja Ronin kanssa Tylypahkassa, Kotikolossa ja muissa paikoissa hymyillen. Voisivatko he ymmärtää? Voisiko hän pyytää heiltä neuvoa?

Hän päätti, että hänen täytyi, jos he eivät hyväksyisi sitä, hän yksinkertaisesti sanoisi ei Dracon kosintaan.

Onnellisena siitä, että hän vihdoin teki jonkinsortin päätöksen hän meni olohuoneeseen, takan luo, josta hän pääsisi Harryn asuntoon.

Mies oli istumassa sohvalla jalat ylhäällä lukien kirjaa kun hän saapui, mutta mies sulki sen ja nousi ylös tervehtimään naista kun hän astui olohuoneeseen.

"Hei, Harry", hän hymyili ja Harry hymyili takaisin tarjoten hänelle istumapaikkaa.

Hermione istahti kotoisasti mukavaan tuoliin tulen vieressä katsoen vihreää sohvaa, jolle Harry istahti uudestaan. Hänen asuntonsa näytti vähän siivottomalta, kirjoja oli lattialla, ja papereita oli levitetty ympäri sohvaa, mutta nainen tiesi, että Harry työskenteli paljon aurorikoulutuksessa ja hänellä ei varmasti ollut aikaa siivota usein.

"Joten", hän sanoi,"Mikä tuo sinut tänne?"

Se, että Harry oli aistinut, että hänellä oli syy vierailuun, ei yllättänyt häntä. Hän sulki silmänsä sekunniksi yrittäen rauhoittaa itseään. Selittäminen oli vaikeampaa mitä hän oli luullut.

"Minä tarvitsen neuvoasi johonkin."

Harry näytti kysyvältä, Hermione yleensä teki päätöksensä itse.

"Okei", hän sanoi ja sekoitti hiuksiaan samoin, kuin kaikki sanoivat hänen isänsä Jamesin tehneen.

"Minua on kosittu", hän myönsi ja katsoi miestä suoraan silmiin.

"En tiennyt, että sinulla on poikaystävä."

"Ei olekaan. Se tuli ihan äkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta siinä olisi paljon hyötyä, ja olen vakavasti miettimässä myöntymistä", hän selitti.

Mies ei vastannut heti, vaan pureskeli kyntensä päätä mietteliäänä.

"Jos nain tämän miehen, saan osuuden seitsemänkymmenen miljoonan kaljuunan omaisuudesta, kartanon ja hyvän nimen."

Harry näytti vielä enemmän hämmästyneeltä.

"Kuka on tämä mies?!" hän kysyi.

Hermione meni hiljaiseksi, tämä oli vaikein osa.

"Draco Malfoy", hän kuiskasi.

"Voisitko toistaa?" Harry kysyi, "Minä ajattelin kuulleeni, että sanoit, että Malfoy kosi sinua", hän virnisti. Hermione katsoi alas ja miehen hymy valahti.

"Niin hän teki."

"MITÄ? MIKSI?" hän sanoi nousten ylös ja katsoen lattiaan ja ylös, hämmästyneenä ja huomaamatta että hän rynttäsi jotain muistiinpanojaan, jotka olivat tippuneet sohvalta, kun hän oli noussut.

"Koska hän perii paljon rahaa jos nai kuraverisen, ja minä oli ainut, jonka hän sanoi olevan arvoisensa." Mies pysähtyi ja kääntyi hänen puoleensa.

"Ja nyt sinä olet kysymässä minun neuvoani?"

Hermione nyökkäsi. Mies istui tuolin käsinojalle.

"Minä en voi tehdä tuota päätöstä sinun puolestasi. Nai Malfoy jos haluat, minä luotan siihen, että voit pitää huolen itsestäsi."

Se oli erittäin kypsä vastaus mieheltä, eikä hän ollut osannut odottaa sitä. Hän oli osannut odottaa hämmennestä ja yllättyneisyyttä mutta ei tätä. Ei äkkinäistä tunteellisuutta. Hän oli odottanut hänen neuvovan kieltäytymistä.

Hän hymyili miehelle,"Kiitos Harry."

Mies hymyili takaisin, "Kiitos mistä?"

"Siitä, ettet kertonut minulle, että olen umpihullu ja minut pitäisi viedä Pyhään Mungoon heti."

Myöhemmin illalla hän makasi sängyllään miettien. Mitä jos hän naisi Malfoyn, ja he yrittäisivät tappaa toisensa asuttuaan vähän aikaa yhdessä? Ei ollut minkäänlaista vakuutusta, että he voisivat tulla toimeen, vieläpä asua yhdessä. He eivät tunteneet toisiaan niin hyvin ja oli kulunut monta vuotta sen jälkeen, kun he olivat käyneet koulua yhdessä. Kuinka paljon hän oli muuttunut seitsemässä vuodessa? Kuinka paljon hän itse oli muuttunut? Voisivatko he saada sen toimimaan, voisivatko he nukkua samassa sängyssä, pitäisikö hänen puhua lakimiehelle?

Kaikki ajatukset kiersivät kehää hänen päässään tehden yhden ison sekasotkun eikä hänellä ollut mitään ideaa siitä, mitä tehdä tai kuinka selvittää ne. Rouva Malfoyna oleminen tekisi varmasti asioista helpompia, mutta mistä se tekisi vaikeampia, ja olivatko haittapuolet pahemmat kuin hyödyt? Hän kääntyili sängyssään nukkuen vain pieniä jaksoja, joita häiritsivät kummalliset unet, syylliset ajatukset ja hullut myös.

Puoli kolmelta hän nousi ylös ja meni keittiöön tekemään itselleen kupin teetä.

Ulkona sumu tukahdutti edelleen äänet. Hän seisoi pienessä yöpuvussaan paljain jaloin kylmällä, puisella lattialla.Keittiö oli niin pieni, että sinne juuri ja juuri mahtui yhden hengen pyötä ja tuoli, mutta siinä oli iso ikkuna ja ikkunalauta, jossa hänellä oli pari kasvia, jotka yrittivät piristää harmaan huoneen ilmapiiriä, jolla ei ollut persoonallisuutta ollenkaan. Mutta se oli myös se huone, jossa hän piti pannua ja teekuppejaan.

Näytti siltä, että siitä oli pitkä aika, kun hän viimeksi oikeasti asui asunnossaan, yleensä se tuntui vain siltä, että hän nukkui siellä, mutta hänellä ei ollut muuta tekemistä sen kanssa.

Usein hän mietti uudelleen sisustamista, mutta Amanda soitti, ja hänen piti mennä töihin ennenkuin hän oli saanut yhtään sisustamissuunnitelmaan toimeen. Oli niin monta asiaa, jotka hän halusi tehdä ajan kanssa, mutta hänellä ei tuntunut olevan aikaa tai energiaa panna suunnitelmansa oikeiksi. Dracon rahalla hän ehkä voisi.

Kuppi toisessa kädessä ja Mimpfy toisella puolella hän käveli makuuhuoneeseen ja makasi sängyllään silmät auki.

Voisiko hän oikeasti päättää, oliko hulluutta kieltäytyä vai myöntyä, mitä vain hän tekisi, se voisi olla väärä päätös. Voisi olla täysin hullua kieltäytyä seitsemästämiljoonasta kaljuunasta, ja voisi olla hulluutta naida hilleri.

Hän ei ollut pääsemässä mihinkään.

Maattuaan siinä viisi minuuttia hän nousi uudestaan ja meni takilleen, joka oli käytävässä. Vasemmasta taskustaan hän löysi korulippaan, jonka Draco oli hänelle antanut aikaisemmin. Hän ei ollut avannut sitä vielä. Hänellä ei ollut rohkeutta avata sitä. Nyt hän laittoi sen yöpöydälleen ja makasi taas sängyllään.

Hän ei vieläkään voinut uskoa ja tuntui, että lipas pakotti häntä avaamaan itsensä. Hän nosti kätensä sitä kohti ja otti sen pöydältä kirjapinon takaa, joita hän piti aina sängyn vieressään. Hän ei vieläkään löytänyt rauhaa ja uudestaan hän nousi sängystä ja meni keittiöön hakemaan lasin vettä.

Lisää aikaa kului. Äkkiä hänen pieni huoneensa tuntui klaustrofobiselta ja normaalisti rauhoittavalta näyttävä kuva liljoista tuntui pelottavalta ja painajasmaiselta. Hän veti untuvatäkkinsä päänsä yli, mutta se auttanut, hän tiesi että lipas odotti hänen aukaisevan sitä, eikä hän voinut levätä rauhassa ennenkuin avaisi sen.

Viimein, kun hänen kellonsa näytti viisi minuuttia vaille viisi aamulla hän nosti nosti untavatäkkinsä päänsä yltä, laittoi valon päälle ja avasi sen nopeasti tuntien, että hänen oli pidettävä kiirettä. Tummanvihreän laatikon sisältä hän löysi vihreään silkkiin kiedotun elegantin hopeisen sormuksen, jossa oli pari kirkasta, vihreää timanttia. Se oli kaunis, mutta tuli selvästi Luihuisen perheeltä. Vihreää ja hopeista.

Nyt, kun laatikko oli auki, hän otti sormuksen ja katsoi sitä läheltä. Sisäpuolelta hän löysi kaiverretun sanan: Malfoy.

Se oli yksi osa perhekalleuksista!

Ajatellen sanaa perhe, ajatus iski häneen: Mitä tapahtui Dracon vanhemmille? Hän muisteli jotain, että oli kuullut Narcissan kuolleen viimeisessä taistelussa ja oli varma, että Lucius oli kuollut, koska Ron oli lähettänyt vartalolukon häntä päin, Lucius oli ohittanut sen, mutta oli sen sijaan mennyt päin Bellatrixin tappokirousta ja kuollut. Entä Narcissa, oliko hän todella kuollut, ja jos ei, mitä hän oli mieltä Dracon kosinnasta?

Mikään näistä ajatuksista ei auttanut häntä, joten hän viimein nousi ylös kahdennenkymmenennen kerran sinä iltana, löysi kevyttä unilääkettä ja nielaisi sen verran sitä, että sai nukuttua pari tuntia sinä yönä.

Aamulla hänen mielensä oli kirkas, hän oli tehnyt päätöksensä ja oli varma ja iloinen siitä, ei enää kieltäytymisen ja myöntymisen miettimistä.

Hän nousi ylös, teki teetä ja puki itsensä tuntiessaan itsensä iloisemmaksi kuin vähään aikaan oli tuntenut, viimein hän oli tehnyt oikean päätöksen, ja vaikka se oli vienyt häneltä yhden yön unet, hän tunsi, että oli tehnyt jotain oikeaa, hän oli elossa, hän voisi tehdä asioita.

Ensimmäistä kertaa moneen aikaan hänellä oli energiaa laulaa suihkussa, ja vaikka se ei kuulostanutkaan kovin hyvältä ja naapuri hakkasi seinää saadakseen hänet lopettamaan, hänestä tuntui silti hyvältä sisältä.

Ei edes Amanda saanut häntä alas sinä päivänä, hän leijui ympäriinsä omassa saippuakuplassaan eikä huomannut maailmaa ympärillään.

Hän ei jaksanut odottaa Malfoyn ilmettä kun hän kertoi hänelle.
Hän olisi yllättynyt, erittäin yllättynyt.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2010 20:29:49 kirjoittanut Invisiblegirl »

narcoleptic

  • Vieras
Ihanaa Ihanaa Ihanaa!
Täytyy myöntää, että en yleensä hirveästi pidä tästä parituksesta, mutta jokin sai minut lukemaan ensimmäisen luvun ( luultavasti tarinan mahtava idea! ).
Eikä se ollut pettymys!
Joten tietenkin toinen osa oli luettava heti kun ilmestyi. :D
Onnistut kuvailemaan kertomusta värikkäästi, ja ja .. rakentavaa ei tule.  :D
Muutaman kirjoitusvirheen löysin, mutta en jaksanut niistä välittää.
*kuolaa*
Uaaa, kuolen pian ellei jatkoa tule ja nopeasti.
Olen lukenut muitakin juttujasi ja tykkään tykkääään.  :)

kiitooksia.
-narcoleptic

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
Täytyy heti alkuun korostaa, että tämä on käännös-ficci, joten minä en ole tätä kirjoittanut :D Kehut kuuluvat toiselle tyypille. Kiva jos pidät minun muista ficeistäni! :) Välitän kehut kirjoittajalle heti kun hän saapuu meseen :D Joo, yritän saada seuraavaa lukua nopeasti käännettyä, mutta tässä on nyt aika paljon kiireitä, minulla on yksi ficci kesken, kirjoitan one-shotteja FanFic100:seen, järjestän miittiä ja tämä vielä... Katsotaan koska kerkiän :D

Eruru

  • ***
  • Viestejä: 398
  • easy, breezy, beautiful
Aagh, ei tuollaiseen kohtaan saa jättää! :D Luvussa ei tapahtunut oikeastaan mitään, mitä nyt Hermyn pohdiskeluja. Pidin siitä miten Hermione halusi kysyä ystävältään ennen päätöstä. Harryn vastaukseen olisin tosin odottanut enemmän dramatiikkaa. No, noihin et itse voi oikein vaikuttaa, mutta sanoimpahan vain. Virheitä ei pomppinut silmille ja teksti oli helppoa luettavaa kuten ensimmäisessäkin luvussa. Kiitos, jatkoa toivottavasti pian, en malta odottaa Hermyn vastausta, vaikka aavistankin mikä se on. ;D

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
aaawww, tää oli tosi mukava!
hyvin suomennettua tekstiä tähän mennessä, tykkäsin muutenkin tän ficin ideasta ja on mukava, kun joku suomententelee näitä hienoja tarinoita :D
muutamia kirjotusvirheitä löysin
Lainaus
Äkkiä hänen pieni huoneensa tuntui klaustrofobiselta ja normaalisti rauhoittabvalta näyttävä kuva liljoista
tuo pikkuinen B tuolla....
Lainaus
Hän nousi ylös, teki teeta ja puki itsensä tuntiessaan itsensä iloisemmaksi-
ja tuo kans, ei mitään maatamullistavaa ^^
jatkoa odotellen
« Viimeksi muokattu: 03.09.2007 18:46:43 kirjoittanut Eeyore »


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

neiti seko

  • ***
  • Viestejä: 468
  • Sir Christus...
no niin nyt saan kommentoitua. hyvältä kuulosti edelleen ja JATKOA odotan kiltisti.
I wanna be with you, but I can't. So I sent my heart to you <3

18.7.2009 Olet ikuisesti sydämmissämme<3

Kuolonsyöjät eduskuntaan! XD
LynZ alkkarit nähty :p

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
Luku 3.

Aika tuntui lentävän toimistolla, ja hänestä tuntui, että hän sai paljon aikaan. Hermione oli yllättävän energinen, kun otti huomioon sen, että hän oli saanut nukuttua vain kaksi tuntia kunnollista unta. Mutta kun kello alkoi siirtyä kohti viittä, jolloin hän pääsi pois töistä, hän alkoi tulla myös enemmän hermostuneeksi. Kuka tiesi, miten mies ottaisi sen? Vaikka hän oli hermostunut hän oli myös päättäväinen ja piti päätöksensä; nyt ei ollut aika perua.

Viimeiset korttelit, joita hän käveli kohti kahvilaa tuntuivat loputtomilta, matka kesti yleensä pari minuuttia ja se nytkin varmasti kesti vain sen verran, se tuntui pidemmältä.

Kun hän pääsi lähemmäs hän huomasi Dracon istuvan pöydässä lähellä ikkunaa, siinä samassa missä he olivat istuneet eilen. Hermione mietti, kuinka kauan mies oli mahtanut siinä istua. Hän ei vaikuttanut kärsimättömältä, ehkä siksi, koska se ei auttanut hänen asemassaan. Nainen ei antaisi kenenkään painostaa itseään päätöksen, joka ei tämän mielestä ollut oikein.

Kahvila oli lämmin, tyttö huomasi tuoreita kukkasia pöydällä ja haistoi herkullisen piiraan. Tuoksuiko kahvila aina niin hyvältä? Hän kysyi itsekseen ja päätteli, ettei ollut vain ennen huomannut sitä. Draco kääntyi hänen puoleensa kun nainen avasi oven ja käveli hänen ohitseen riisuen päältään takkinsa ja kaulahuivinsa laittaen ne tuolin selkänojalle.

"Hei Malfoy", Hermione sanoi ja mies nyökkäsi vastaukseksi kun nainen istui hänen viereen. Mies katsoi häntä läheltä äkkiä huomaten, että naisella oli hieman meikkiä kasvoillaan ja luonnollinen puna kasvoillaan sumussa kävelemisen jälkeen.

Sitten hän näki naisen sormen ja hänen silmänsä laajenivat.

Hänen vasemman käden sormessaan oli sormus, jonka hän oli antanut päivää ennen. Se säihkyi kahvilan valossa ja puhui omaa, selvää kieltään.

Hän oli suostunut kosintaan.
He olivat menossa naimisiin.

"Joten, tuleva rouva Malfoy, saanko tarjota teetä?" hän kysyi kuin siinä ei olisi mitään erikoista.

"Kyllä, sinä saat", hän vastasi hymyillen.

Se oli erikoisin tilanne, jossa nainen oli ikinä ollut, hän oli menossa naimisiin hillerin kanssa ja oli odotti sitä oikeasti innolla. Tai oikeastaan hän ehkä odotti Malfoyn kartanon kanssa naimisiin menoa enemmän. Liitto oli nyt virallinen, ja siinä oli paljon hyötyjä.

Epämiellyttävä hiljaisuus jatkui, nyt kun kaikki käytännön asiat olivat puhuttu heillä kahdella ei ollut paljoa sanottavaa toisilleen, oli pitkä aika siitä, kun he olivat käyneet koulua yhdessä ja kumpikaan heistä ei oikeastaan tiennyt, mitä toinen oli tehnyt sinä aikana ja oliko toinen muuttunut.

Naisella ei ollut minkäänlaista ideaa mitä Malfoy ajatteli, hän oli aina ollut vaikea tulkittava eikä se ollut muuttunut viime vuosien aikana, hänellä oli edelleen kasvoillaan täydellinen maski, eikä hän voinut nähdä sen taakse.

Kun kumpikaan heistä ei tiennyt mitä sanoa, he vain istuivat katsellen toisiaan, odottaen, että tee saapuisi. Draco oli aina ollut komea poika, ja vanhempana hän näytti vieläkin kivalta kauniine piirteineen, komeine harmaine silmineen kuten aina, ja vaaleat hiukset hänen tunnusmerkkinään. Vuosien varrella hänestä oli tullut vähemmän poikamainen ja hänen kasvonsa näyttivät vanhemmilta, totisilta ja ilkeiltä kuten nuorempana. Hän oli vieläkin yhtä hyvin puettu kuin ennenkin. Hermione ei voinut mitään muuta kuin ihailla hänen aistikasta pukeutumistaan, klassinen musta puki häntä täydellisesti.

Nainen tiesi monia miehiä kamalan muotimaun kanssa, esimerkiksi Ronin, jolla ei ollut minkäänlaista ideaa mikä oli hyvä ja mikä ei. Oli kuin painajainen yrittää opettaa hänelle, että solmio, jossa oli oranssin ja purppuran väriset raidat, ei ollut yhtään kaunis vaate. Ehkä se oli näin, koska hän oli kasvanut velhoperheessä, ettei hänellä ollut yhtään ideaa siitä, miten pukeutua kunnolla.

Mary, kahvilan omistaja, tuli heidän luokseen teekuppien kanssa ja laittoi ne pöydälle huomaten Hermionen uuden sormuksen.

"Kuinka kaunis sormus", hän sanoi lämpimän hymyn kanssa, hän tiesi Hermionen hyvin.

"Niin, Draco osti sen minulle, me olemme kihloissa", hän sanoi kokeillen, miltä sana tuntui hänen suussaan. Ainoa asia, jonka hän pystyi miettimään, oli kummallista.

"Onnea!" Mary sanoi hymyillen leveämmin, "Olikin jo aika sinulla löytää joku kiva nuori mies ja jakaa elämäsi hänen kanssaan. Mutta kullat, teillä ei pitäisi olla vain teetä, voin tehdä teille kivan kakun, jos haluatte?"

Pari katsoi toisiinsa, Draco nyökkäsi ja sanoi: "Se oli erittäin ystävällistä teiltä."

Hermione virnisti miehelle katsoessaan tähän ja mies heitti hänelle katseen, joka viestitti, että mitä hän oikein oli odottanut.

"Olet tainnut kasvaa aikuiseksi koulun jälkeen, sitä vain."

"Joo", hän sanoi sarkastisesti, "Ilman isääni katsomassa koko ajan olkani yli helpotti tilannetta paljon." Hermione nauroi; Lucius ei ollut mikään mukavin persoona, jonka kanssa hän viettäisi aikaansa. Onneksi hän ei ollut tavannut miehen kuin pari kertaa, eikä silloinkaan kovin kauan aikaa, mies oli yrittänyt tappaa häntä tai hänen ystäviään. Nainen mietti, tulisiko siitä ongelma tulevaisuudessa, mutta päätti, että ei siitä varmasti tulisi, ei kuulostanut siltä, että Draco piti isästään niin paljon.

"Ehm...", hän sanoi toisen hiljaisen hetken jälkeen ja katsoi Marya, joka seisoi nurkassa tehden erittäin hyvänmakuista kakkua heille.

"Pitäisi meidän... Juhlia?" hän kysyi hauskalla äänellä. Nainen ei ollut miettinyt sitä ennen.

"No, meidän varmaan pitäisi...", hän vastasi, eikö juhliminen ollut yksi osa naimisiinmenoa?

"Joten, ehkäpä voisin tarjota sinulle illallisen?" hän ehdotti ja nainen nyökkäsi, illallinen olisi mukavaa.

Kun he saivat Maryn hienon onnea kihlaukselle -kakun syötyä he lähtivät Hermionen asunnolle, jotta hän voisi vaihtaa vaatteensa. He olivat menossa vähän korkeampitasoiseen ravintolaan, mistä Draco oli varannut heille pöydän. Hänen vaatteensa eivät sopineet hienolle illalliselle eikä hän halunnut näyttää kuin olisi eksynyt väärään paikkaan ravintolassa.

Käveltyään portaat viidenteen kerrokseen nainen avasi oven ja kutsui Dracon sisälle.

"Katso vapaasti ympärillesi, tulen pian takaisin", nainen sanoi ja lähti olohuoneesta kävelemään makuuhuoneeseensa. Katsellen vaatekappaleita kaapissaan hän huusi Dracolle.

"Kuinka hieno tämä ravintola oikeastaan on?"

Hermione ei ollut varma, olisiko hänellä mitään tarpeeksi hienoja vaatteita sinne, useimmat hänen vaatteistaan olivat värittömiä ja isoja, mutta silti mukavia päällä.

"Aika hieno", mies huusi takaisin. Nainen kiristeli hampaitaan ja meni olohuoneeseen.

"Kuinka hieno on 'aika hieno'?" hän kysyi uudelleen ja katsoi miestä kädet lanteillaan.

Mies väläytti pienen virnistyksen: "Haluatko minun valitsevan asun sinulle?" Nainen lähetti hänelle yhden tappotuijotuksistaan.

"Se on okei, katson vain sinun kaappiisi", hän sanoi seuraten naista pieneen makuuhuoneeseen. Nainen oli tyytyväinen, että hänen asuntonsa oli jotenkin siisti, vaikka ei ollutkaan maailman kaunein paikka, muuten olisi ollut noloa päästää Draco sisään, koska mies oli tottunut paljon enempään kuin pieneen kaksioon, joka oli pienen luutakomeron kokoinen.

"Luoja, Granger, etkö tiedä mitä sana värit tarkoittavat?" hän huudahti katsellessaan naisen kaappia. Nainen katsoi häntä vihaisesti.

"No... Salainen puutarha on aika elegantti ravintola, joten tämä ei sovi", hän sanoi tutkiessaan vaatekaappia tarkemmin käyden läpi hänen kaikki vaatteensa jota hän käytti joka päivä. Sitten hän tuli vaatekaapin loppuun. Viimein Draco valitsi yhden hameen ja nosti sen esille tyytyväisen hymyn kanssa.

"Mitä? Minä olen käyttänyt tuota hametta vain kerran, ja sekin oli serkkuni häissä, jossa olin morsiusneito!" hän selitti kun näki kirkkaanpinkin hameen jota Draco piteli. Se oli kaikkein elegantein vaate, jonka hän omisti. Se oli vaalea ja kuohkea, siinä oli leveät hihat ja se oli polvipituinen.

"Se on juuri täydellinen, joten käytä sitä, Granger", mies sanoi viileästi ja lähti, jotta nainen pystyisi vaihtamaan vaatteensa.

Hermione teki, kuten häntä oli käsketty, laittoi vähän meikkiä ja laittoi hiuksensa kivasti. Sitten hän tuli olohuoneeseen Dracon luokse jotta he voisivat lähteä. Mies oli istumassa sohvalla kuin kuuluisisi siihen kirja kädessään lukien.

"Menemmekö me?" nainen kysyi ja Draco nousi ylös hänen vierelleen, sitten he kävelivät takeilleen. Heille kahdelle oli melkein mahdotonta olla eteisessä samaan aikaan, mutta he onnistuivat saamaan takkinsa päälle ilman lyömättä toista pahasti ja lähtivät sitten ravintolaan.

"Nyt, kun me olemme kihloissa ja minun pitää varmasti sanoa, että näytät todella kivalta hameessasi", Draco sanoi kun he kävelivät vierekkäin portaita alas, nainen hymyili. Ehkä tämä avioliitto ei ollutkaan täyttä hulluutta, hän mietti. Jos hilleri käyttäytyisi hyvin hänen kanssaan, nainen tekisi saman.

"Kiitos, Draco, näytät itsekin oikein komealta", hän sanoi kohteliaasti.

Kun he tulivat ulos kadulle, mies tarjosi kättään ja hän otti sen vastaan virnistäen hieman, Malfoyn kanssa oleminen oli todellakin erilaista kuin Harryn tai Ronin tai kenenkään muunkaan pojan, jonka kanssa hän oli ollut.

Ensinäkemältä ravintola oli shokki hänelle. Ravintola oli yhtä ylellinen ja koristeltu kuin nimensäkin, salaiseksi puutarhaksi. Jokainen pöytä oli omassa pienessä maailmassaan, isot kasvit kuin puut erottaen ne toisistaan. Kasvit juuri ja juuri mahtuivat sisälle, ja puiden vieressä oli pienempiä kasveja, jotta kaikki pöydät olisivat täydellisen häiritsemättömässä hiljaisuudessa ja yksinäisyydessä toisista.

Pöydät oli maalattu elegantisti valkoisella ja hopealla, niissä oli kynttilöitä ja valkoisia kukkia ja ilmassa leijaili pieniä kiiltäviä kuplia, jotka valaisivat huonetta kuin unelmissa. Se oli oikeasti maaginen, kuvaannollisesti ja kirjaimellisesti, eikä hän voinut uskoa silmiään kun hän astui sisälle, se oli vain niin uskomatonta, eikä hän pystynyt puhumaan, nainen vain katsoi kaunista paikkaa ympärillään.

Draco tilasi hänelläkin, koska miehestä tuntui, ettei toinen pystynyt puhumaan. Eikä tämä oikeastaan olisi osannut lukea menua, se oli jollain kummallisella kielellä, jota hän ei tuntenut.

"Tämä paikka on uskomaton!" hän sanoi viimein hymyillen hölmösti miehelle häntä vastapäätä.

"Ajattelinkin, että pitäisit siitä", hän vastasi ja siirsi servettiään kun tarjoilija tuli heidän ruokiensa kanssa. Se ei näyttänyt tutulta, mutta kun nainen kysyi, Draco selitti, että se oli pannukakun tapaista, jossa oli lohta ja pinaattia. Kun heidän lautasensa oli viety pois, Hermione sanoi:

"Luulisin, että meidän pitäisi sopia jotain käytännöllisiä yksityiskohtia nyt?"

Draco nyökkäsi.

"Miltä kuulostaisi hääpäivän sopiminen?" hän sanoi katsoen miestä kysyvästi.

"Haluatko odottaa vähän aikaa ennen kuin menemme naimisiin, vai onko okei, että mennään naimisiin pian?"

"Voimme yhtä hyvin mennä naimisiin pian, ei ole mitään mieltä odottaa", hän vastasi kuulostaen kuin olisi solminut sopimusta.

"Miten kävisi tämä viikonloppu?" Draco sanoi katsoen kalenteriaan. Nainen huomasi, että hänen kalenterinsa oli myöskin tyhjä silloin, niin kuin muutkin viikonloput olivat ennen aikaa, jolloin Amanda pyysi häntä työskentelemään toimistolle.

"Se käy minulle", hän vastasi ja kirjoitti kalenteriinsa: Menen naimisiin, muista muistuttaa Amandaa, että en voi työskennellä silloin.

"Mihin aikaan?" oli seuraava kysymys, ja heti päättivät, että Draco voisi sopia ajan papin kanssa, ja soittaa hänelle takaisin viime hetken yksityiskohdista. Sitten hän laittoi kalenterinsa lautasen viereen.

"Haluatko hienon hameen vai jotain rennompaa?" miehen kysymys tuli vähän poissa-olevana. Nainen mietti sitä vähän aikaa. Hän ei ollut ikinä kuvitellut itseään hääpuvussa, eikä ollut ajatellut sen ostamista ennen kuin hän kysyi, halusiko hän. Se oli vaikea kysymys, toisaalta hän ei halunnut siitä mitään isoa juttua, oikeastaan se oli vain käytännöllinen avioliitto, mutta toisaalta hän halusi näyttää kauniilta seisoessaan siellä isossa ja kauniissa hameessa, jota hänen perheensä ihasteli.

Oikeastaan he eivät olleet puhuneet siitä, kutsuivatko he perheensä mukaan seremoniaan, vai oliko se vain yksityinen.

"Minusta... Se ei ole kovin tarpeellista", hän vastasi Dracon yllätykseksi.

"Eikö?" mies sanoi nostaen kulmakarvaansa, ja nainen pyöritti päätään. Sitten mies sanoi jotain, mikä yllätti hänet täysin.

"Hermione, minusta sinun pitäisi saada hame. Et saa miljoonan kaljuunan häitä ystäviesi ja perheesi kanssa, joten sinulla ainakin pitäisi olla kunnollinen hame, ja ottaen huomioon vaatekaappisi sisällön, sinä tarvitset yhden!"

Sitten nainen hiljeni ja myöntyi lähtemään hänen kanssaan shoppailemaan ja etsimään hametta seuraavina päivinä. Hilleri oli kummallinen persoona, hän mietti hihitellen itsekseen, kuvitellen heidät juoksentelemassa ympäri jästihääpuku -kauppaa, etsien isoa ja pöyhkeää hametta. Hauska ajatus.

"Perjantaiaamuna minä lähetän vaunut hakemaan sinut ja kaikki tavarasi, jotta voit muuttaa kartanoon", Draco sanoi jatkaen suunnittelua.

Suunnittelu kesti pääruoankin ajan, ja he puhuivat monista eri asioista, kuten mitä he söisivät seremonian jälkeen, lähtisivätkö he häämatkalle, halusiko Hermione huoneen, josta oli näkymä puutarhaan, vai sen joka oli kirjaston vieressä. Lopulta he tulivat viimeiseen kysymykseen; heidän suhteensa sääntöihin eikä vain bisnesosaan.

"Tiedäthän", Hermione sanoi, "tämä on vain käytännöllinen avioliitto, ja minä annan sinun tehdä mitä haluat, kunhan et kutsu mitään aivottomia blondeja syömään kanssamme."

Mies virnisti hänen viimeiselle kommentilleen: "Sovittu!"

"Tämä on vain oikeudellinen aviolliito, enkä aio kahlita sinua, saat mennä kenen kanssa haluat, kunhan et mene naimisiin", Hermione sanoi ja he hymyilivät yhdessä. Avioliitto oli erittäin hyödyllinen heille kummallekin.

Tarjoilija toi heidän viimeisen ruokalajinsa, herkullisen jälkiruoan, joka oli tehty jäätelösta ja suklaasta, ja sen kanssa oli pullo shamppanjaa, jonka kanssa juhlia. Draco kaatoi sitä kummankin lasiin, ja nosti lasinsa ylös.

"Meidän tulevalle avioliitollemme!"

Ja nainen toisti: "Meidän tulevalle avioliitollemme."
« Viimeksi muokattu: 20.04.2010 20:43:00 kirjoittanut Invisiblegirl »

Eruru

  • ***
  • Viestejä: 398
  • easy, breezy, beautiful
Yay, jatkoa tullut :D

Osa oli paikoitellen hieman tökkivä, toistoa ja sellaista. Tämä koko hääjuttu vaikuttaa aivan kuin joltain kotileikiltä, hullun muodollisia molemmat ovat, tosin se on hyvin järkeenkäypää, eiväthän he rakkaudesta menekkään naimisiin. Ihan hyvä osa kaiken kaikkiaan, voisin vaikka lukea tämän englanniksi, en jaksaisi odottaa suomennosta :P Kiitän, jatka kun kerkeät.

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
jatkoa olenkin odotellut tässä :)
tykkäsin kyllä. mitään sen suurempaa ei tapahtunut mutta Dracon ja Hermionen hääsuunnittelut kuulosti välillä oudoilta, hyvällä tavalla kuitenkin. Ihan kuin olisivat sopineet jostain bisnesasiasta. Tykkään Dracosta tässä ficissä jollain jänskällä tavalla.... 8) ihan kuin se puhuisi vain työasiasta mut kuitenkin jostain sellaisesta, mikä on elämälle todella tärkeä. äh, kaipa tuosta selityksestä sai selvää :D
mut hei, jatkoa odotellen  ;)


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

neiti seko

  • ***
  • Viestejä: 468
  • Sir Christus...
hyvähyvähyvä. jatkoaa....*kuolavaluu**pyyhkii valuneet kuolat pois* kiva kun jatkoit. ja nyt mä pyydän lisää JATKOA!
I wanna be with you, but I can't. So I sent my heart to you <3

18.7.2009 Olet ikuisesti sydämmissämme<3

Kuolonsyöjät eduskuntaan! XD
LynZ alkkarit nähty :p

Killmore

  • dr. duck
  • ***
  • Viestejä: 72
Oiiihhh...

Normaalisti en pidä Hrm/D:stä, mutta jotenkin tämä ficci on eri asia. Kaikki kunnia kirjoittajalle, ja suuuuri halaus kääntäjälle, sillä englanniksi olisin tuskin tätä lukenut. Voi kiitos, i like, jatkoa ?  :D

Kille kuittaa.
me kaikki ollaan avaruuspölyä.

Galadriel

  • ***
  • Viestejä: 13
Ihana ficci.. Rakastan Draco/Hermione paritusta yli kaiken!
Jatkoa? *puppyeyes*  ;)
Life me up, when I am falling
You're my friend, when I was calling
Now I'm on top of the world
Top of the whole wide world
Yeah, you've always been believing
Gave my life a whole new meaning
Now I'm on top of the world
Top of the whole wide world

Hanskuli262

  • *
  • Viestejä: 2
Ihana ficci. Draco ja Hermione yhteen soppii.... :D  Laittaisitko myös englanninkielisen linkin vaikka A/N:ksi, koska haluaisin lukea ficin myös englanniksi? Muuten jatkoa pian!

T:Hanski

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
The proposal

Tuosta löytyy, ja ekalta sivulta ekan luvun alusta A/N2:sessa on myöskin linkki :)

KIITOS KAIKILLE KAMALASTI KOMMENTEISTA, välitän ne kirjoittajalle! :D
« Viimeksi muokattu: 27.08.2007 19:01:15 kirjoittanut Invisiblegirl »