Kirjoittaja Aihe: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-11, romance) VALMIS 9.9.  (Luettu 52601 kertaa)

Nettis

  • ***
  • Viestejä: 34
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 21.8.
« Vastaus #60 : 21.08.2007 21:41:17 »
Heipä hei taas ja super iso kiitos mahtavasta luvusta! Luin toki edellisenkin jo ajallaan, mutta en silloin keksinyt mitään ihmeempää sanottavaa, joten jätinpä kommentoismisen väliin. Tästä luvusta taas keksiikin jotain muuta sanottavaa, kuin sen kaiken kattavan awww:n =D

Juu, ennen kuin alan lainailemaan tähän niitä kaikkia ihania ja hauskoja kohtia, voisi taas selittää jotain omaa. Ensinäkin, tykkään tositosi paljon tän tarinan kehityksestä, miten siihen vihdoin saatiin hiukan vauhtia tuon parin osalta, mutta ei kuitenkaan liikaa.

Tässä luvussa Tom oli niin ihanan pelottava. Näissä viime luvuissa se on jotenkin päässyt unohtumaan (tai ehkä en vain muista muistaneeni sitä..), että Tomista todella tulee pelätty Lordi Voldemort. Tässä luvussa, lähinnä tuolla salaisuuksien kammoissa, rupes taas todella ymmärtämään, että edessä (taino kuvaennollisesti edessä) ei seisokkaan viaton pikku pulliainen, vaan oikeasti paha ihminen.

Sitä lukiessa todella miettii, että mitäköhän Tom tekisi, jos Hermione kertoisi hänelle aivan kaiken. Harmittaa, että Hermis on noin tunnollinen ja öö... no, ei kuitenkaan kerro tai lipsauta mitään. Lopussa jo todella luulin, että hän kertoisi edes olevansa jostain muusta ajasta, mutta ehkäpä se sitten kuitenkin muuttaisi liikaa tulevaisuutta. Pöh.

Suutelu kohtaus oli awww. Se oli hyvin kirjoitettu, eikä sitä oltu pitkitetty liikaa. Tosin olisi se ehkä hiukan pidempi voinut kuitenkin olla, nyt jäi sellainen vaikutelma, että Hermiome vetäytyi pois vain siksi, että Tom teki käsillään jotain muuta kun roikotti sivuillaa. Tai ehkäpä se olikin juuri siksi? Eipä voi tietää. Paitsi, että siinähän luki tunsi yllätyksekseen ja riemukseen. No joo, jätetäänpä se sitten.

Luulin muuten, että kun tuolla alun A/N:ässä luki, että luvassa olisi siirappia, että olisi joku järkyttävä fluffy-kohtaus, mutta yllätyin kyllä iloisesti. (mikä järkyttävä lause hirviö..) Minähän en todellakaan kyseisestä lajista pidä, se saa olon kauhean vaivaantuneeksi. Mistäköhän sekin on sitten peräisin, tiedä häntä.

Joo, mutta nyt voitais ehkäpä mennä niihin muutamiin quoteihin.

Lainaus
Vahva, kenties jo syvällä menneisyydessä luotu side - hah, hän ei ikinä -
Tom Riddle. Voldemort.
Mä repesin tolle lauseelle jo siinä kirjassa. Voi voi Hermionea. Ja sitte toi ajatus sai hymyilemään jotenki säälivän ja ivallisen välimaastosta, mikä todellakin on iso skaala, mutta jotain noiden sekoitusta se tunne ainakin oli. Tohon olisi hyvin sopinut perään joku; "Helvetti". Toisaalta Hermione kuitenkin pitää Tomista, joten ei se ehkä välttämättä olis ollu niin osuva, mutta jonku muun suusta kyllä ='D Niin joo, ja se piti vielä sanoa, että tässä ilmeni juuri se miksi vihaan ja rakstan aikamatkailua. Kaikki menee ylös alaisin ja sivuttain, kaikki on koettu jo, eikä mitään ole koettu. Rakastettavaa ja vihattavaa. Siinä menee pää sekaisin pelkästä ajatuksesta.

Lainaus
“Tikkaat”
Toi oli toinen kohta, joka sai totaalisesti repeämään. Harry ja Ron (sitä professori mikälietä unohtamatta) on saaneet liukastella limaista liukumäkeä, ja siellä oli tikkaat!. Mietiskelin tosin jo kirjan aikana, että haluaisiko kukaan todella vapaaehtoisesti laskea sellaista mäkeä, ja vieläpä useasti. Eli oiva ratkaisu.

Siinä se oli tällä kertaa, hope so, jatkoa tulee pian ja pitkästi =)
Tulikehränä aurinko nousee
pimeyden karkoittaen
Tulikehränä aurinko nousee
varjot polttaen pois

wiltzu

  • ***
  • Viestejä: 36
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 21.8.
« Vastaus #61 : 23.08.2007 17:41:59 »
ooh... ihanaa.. aivan mahtavaaa.. pakahdun <33
miten osaat?? :) kirjota pliis pian jatkoa tai tuun hulluks :D
Käsillä oleva sekunti on loppujen lopuksi ainoa omaisuus, joka meillä on

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 21.8.
« Vastaus #62 : 25.08.2007 09:55:12 »
A/N: Minun piti lisätä jatkoa jo pari päivää aiemmin, mutta oli vähän liikaa kaikkea muuta.

Luna (:, kiitos! Tähän on tulossa vielä... höm, tämän osan jälkeen ilmeisesti enää kaksi osaa.

Kola-chan, danke ^^

Nettis, kiitoksia kovasti! Tuo Hermionen ja Tomin suutelukohtaus oli muistaakseni vähän hassu kirjoitettava, joulutanssiaisten halauskohtaus oli paljon kivempi. Ehkä osassa oli ollut jo minulle niin paljon muuta sulateltavaa, että suudelma meni vähän siinä sivussa.

wiltzu, kiitos!

*

13. luku

Dumbledoren pitkät sormet liukuivat vanhan kirjan rivien päällä. Professorin ilme oli keskittynyt ja otsalle oli muodostunut muutamia ajatusryppyjä. Hermione puristi tuolinsa kädensijoja odottaessaan, mitä Dumbledore sanoisi kirjan ajatuksista.
 Edellisen illan ja Salaisuuksien kammiossa käymisen jälkeen Hermione oli tuntenut olevansa hieman pyörällä päästään koko ajan. Tom, Murjottava Myrtti, laskeutuminen alas hämärään, taas Tom, suudelma Kammiossa, Tom - ajatukset pyörivät hänen päässään sekavana sotkuna, eikä hän saanut niistä lainkaan kiinni. Hänestä tuntui, että hänen oli pakko tehdä jotain. Istua penkillä ja odottaa ei ehkä ollut aivan sitä jotain, mitä hän olisi toivonut, mutta oli sekin parempi kuin ei mitään.
 Hermione ei ollut nähnyt Tomia loppuiltana lainkaan. He olivat tulleet Salaisuuksien kammiosta yhdessä ja sanoneet hieman hämmentyneet hyvänyön toivotukset käytävässä jo ennen seitsemää. Sen jälkeen Hermione oli käynyt ulkona kävelemässä, ja kun hän oli yhdeksän jälkeen palannut linnaan, hän ei ollut nähnyt Tomista vilaustakaan. Luultavasti poika oli vain ollut makuusalissaan jo silloin.
 Nyt kello oli vasta kahdeksan aamulla ja hän istui jo muodonmuutosten luokassa. Dumbledore oli näyttänyt hieman hämmästyneeltä hänet nähdessään, sitten huolestuneelta, mutta Hermionen esitettyä asiansa professori oli yksinkertaisesti ottanut kirjan häneltä ja alkanut selata sitä. Hermione toivoi kipeästi, että Dumbledore tietäisi häntä itseään paremmin, mitä kirjan virkkeet tarkoittivat.
“No niin, neiti Granger”, Dumbledore sanoi lopulta, “minä luulen, että sinä ymmärrät minua paremmin, mistä tässä on kysymys.”
Hermionen odottava mieliala laski hyvin nopeasti sanojen myötä. “Miten niin? Suo anteeksi, professori, mutta minusta sinä olet meistä se, joka tietää enemmän, ja - “
“Hermione”, Dumbledoren ääni oli ystävällinen ja tiukka hänen ojentaessaan kirjan takaisin tytölle. “Minä en edes tiedä, kuka tämä toinen henkilö on, etkä sinä missään tapauksessa saa kertoa sitä minulle.”
“Mutta kai sinä silti voit - “ Hermione aloitti, mutta joutui miettimään, mitä hän todella oletti Dumbledoren voivan. Kertoa hänelle, mitä hänen pitäisi tehdä? “ - sanoa jotain”, hän päätti virkkeensä hieman vaisusti.
Dumbledore nojasi taaksepäin tuolillaan ja katseli häntä tarkasti. “Mitä sinä haluat minun sanovan?”
Hermione veti henkeä. “Onko minun siis tarkoitus luoda… yhteys sen ihmisen kanssa?”
“Niin tämä kirja näyttää ajattelevan.” Dumbledore taputti kirjan pölyistä kantta lähes hellästi. “Sinun täytyy kuitenkin myös muistaa, että kyse on ainutlaatuisista tapauksista, eikä kukaan voi taata, että sinun tapauksesi toimii samalla tavalla kuin edelliset.”
“Tiedän”, Hermione mutisi, “mutta minun on pakko tehdä jotain.”
Dumbledore nyökkäsi. “Sinä voit luoda yhteyttä, mitä se sitten ikinä tarkoittaakin. Lisäksi voit toivoa parasta - ja rukoilla, jos koet sen auttavan.”
Hermione hymyili vinosti. Professori vilkaisi pöydällään makaavaa, kieltämättä varsin vaikuttavan kokoista paperipinoa kuin hyvin hienovaraiseksi vihjeeksi, ja kuuliaisesti Hermione työnsi tuolinsa kauemmas ja nousi seisomaan. Hän ehti kävellä ovelle saakka, ennen kuin hänen oli pakko kääntyä takaisin.
“Professori, tarkoittaako fyysinen yhteys…?”
Dumbledore ei näyttänyt yllättyneeltä kysymyksestä. “Henkinen yhteys on fyysistä vahvempi”, professori toisti kirjan sanat ja hymyili sitten lempeästi. “En usko, että seksi ratkaisee tässä tapauksessa yhtään mitään.”

Hermione palasi Dumbledoren luota tuntien olonsa melkein yhtä sekavaksi kuin mennessään sinne. Hänellä oli ärsyttävän voimaton olo: aivan kuin hän ei olisi todellisuudessa voinut tehdä yhtään mitään! Ja mitä hän muka olisi voinut? Hän voisi yrittää luoda henkistä yhteyttä Tomin kanssa, mutta jo pelkkä käsite oli niin epämääräinen, että siitä tuskin oli hänelle paljon iloa. Mitä se todellisuudessa tarkoitti? Keskustelemista? Sitä he olivat tehneet mielin määrin!
 Fyysisen yhteyden hän olisi käsittänyt, mutta jos Dumbledoren sanoihin oli uskominen, se ei auttaisi tässä tapauksessa yhtään mitään. Hänen ei olisi pakko maata Tomin kanssa. Hän ei tiennyt, olisiko hänen pitänyt olla tiedosta pettynyt vai helpottunut.
 Oleskeluhuone oli autio. Hetken Hermione melkein toivoi, ettei olisi ollut joululoma ja että hänellä olisi ollut muutakin puheseuraa kuin Tom ja Dumbledore. Jos Minerva olisi ollut täällä! Hän ei ehkä olisi voinut sanoa tytölle mitä tahansa, mutta ainakin hän olisi saanut ajatuksensa hetkeksi pois Tomista -
 Hän ei tiennyt, miten hänen olisi pitänyt suhtautua poikaan. Eikä nyt ollut kyse edes pelkästään ajankäännöstä, vaikka hänen järkensä kyllä väitti kovasti, että Hermionen olisi pitänyt ajatella nimenomaan pelkkää ajankääntöä. Hän ei pystynyt. Kun hän antoi ajatustensa livahtaa yhtään karkuteille, hän huomasi heti ajattelevansa suudelmaa.
 Hän ei ollut suudellut ketään pitkään aikaan, ei ollut ollut ihastunut kehenkään pitkään aikaan eikä ollut joutunut ajattelemaan mitään tällaista pitkään aikaan. Toisaalta hän tajusi kyllä, että jos tilanne olisi ollut toinen ja Tom ei olisi ollut kuka oli, hän olisi nauttinut tästä tunteesta täysin siemauksin. Jos hän olisi antanut itselleen luvan, hän olisi voinut todella rakastua poikaan.
 Välillä hänestä tuntui, että hän oli todella rakastumassa joka tapauksessa.

Hermione näki Tomin seuraavan kerran lounaalla. Hän oli ehtinyt jo melkein syödä, ennen kuin salin kaksoisovien toinen puoli avautui lähes varovaisesti ja mustatukkainen poika astui sisälle hiljaa, melkein kuin ei olisi halunnut kenenkään huomaavan tuloaan.
 Hermione huomasi. Hän yritti olla katsomatta poikaan, kun tämä käveli salin poikki ja istuutui lopulta normaalille paikalleen pöydän päätyyn. Hän kuuli pojan ruokailuvälineiden kolahtelevan posliinilautasta vasten, kun tämä aloitti syömisen, melkein aisti Tomin käden, joka oli pöydällä lähellä hänen omaansa -
“Tom?”
Poika kohotti katseensa häneen. Tummanharmaat silmät näyttivät Hermionen mielestä hetken melkein säikäytetyiltä, yllätetyiltä, ennen kuin poika rentoutui ja hymyili hänelle kapeasti.
“Hermione.”
“Missä sinä olit aamupäivän?” Hermione yritti kysyä kevyellä äänensävyllä, mutta varautuneisuus kävi silti heti koko Tomin olemuksen läpi. Pojan otsa rypistyi, ja vaikka hymy säilyi, se ei enää näyttänyt lainkaan huvittuneelta.
“Kuinka niin?”
“Minä vain mietin.” Hermione hymyili vaisusti. “Okei, minulla oli tylsää. Minä alan jo melkein kaivata Corneliaa ja muita ja heidän hääkeskustelujaan. Ainakin minulla oli jotain, josta inttää vastaan - “
Tom naurahti hänelle. Hermione oli iloinen nähdessään pojan taas vähemmän varautuneena.
“Aiotko sinä karata taas iltapäivällä?”
Tomin toinen kulma kohosi. “Olisiko sinulla jotain käyttöä minulle?”
Hermione ei voinut sille mitään: punainen väli lehahti hänen poskilleen nopeasti kuin Fred ja George Weasley oppitunnilta. “En minä… minä vain…”
“Se oli vitsi”, totesi Tom silminnähden huvittuneena. Hermionella oli paha aavistus, että poika nauroi hänelle äänettä.
“Totta kai”, hän sanoi mahdollisimman nopeasti. “Lähdetkö keittiöön?”
Tom näytti hämmästyvän. “Minne?”
“Keittiöön. Tiedäthän, siellä tehdään ruokaa ja - “
“Nokkelaa. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että kotitontut päästäisivät meidät kovinkin mielellään sinne?”
Hermione virnisti. “Minä huolehdin siitä.”

Keittiöön pääseminen osoittautui niin helpoksi, että Hermione oli melkein pettynyt. Tietenkin se oli täysin ymmärrettävää: eihän neljäkymmentäluvun Tylypahka ollut kokenut sellaisia suuria sääntöjenrikkojia kuin kelmit tai George ja Fred, joiden takia keittiöön pääsy olisi pitänyt tehdä oppilaille vaikeaksi. Hermione tuhahti mielessään. Ehkä nämä oppilaat eivät edes olleet saaneet päähänsä, että keittiössä voisi käydä vapaa-ajallakin.
 Osa hänestä oli kyllä aivan samaa mieltä oppilaiden enemmistön kanssa, ja ihmetteli syvästi sitä Hermionea, joka nautti katsoessaan jokaisessa kulmauksessa ympärilleen Voron varalta ja livahtaessaan pienestä, huomaamattoman näköisestä ovesta kotitonttujen alueelle. Tom seurasi häntä melkein kyllästyneen näköisenä, ivallisen huvittunut katse silmissään, mutta Hermione ei välittänyt. Siitä oli kulunut niin kauan, kun hän viimeksi oli ollut täällä!
 Kun keittiön ovi oli loksahtanut kiinni heidän takanaan, Hermione ei ensin erottanut mitään hämärässä. Sitten hänestä alkoi tuntua vahvasti siltä, että heitä tuijotettiin. Tomin kasvoilla oli epäluuloinen ilme, mutta hän astui eteenpäin ja hymyili kaikkein vilkkaimman näköiselle, hämärälle nurkkaukselle.
“Hei siellä”, hän tervehti mahdollisimman ystävälliseen ääneen, “me tulimme tänne vain vähän katselemaan. Ei mitään hätää. Sattuisiko teillä olemaan jotain pientä ystävälleni?”
 Kotitontut tulivat yksi kerrallaan tuijottamaan heitä, mutisivat itsekseen ja häipyivät sitten takaisin töihinsä. Jotkut olivat selvästi lähdössä siivoamaan mukanaan kantamista luutuista ja lattiaharjoista päätellen, ja hetken Hermionen teki mieli muistuttaa niitä oikeuksistaan. Jostain syystä hänestä kuitenkin tuntui, ettei hetki ollut siihen aivan oikea.
 Muutaman minuutin kuluttua muuan kotitonttu viittoi heidät seuraavaan huoneeseen, jossa ikkunan vieressä oli pieni pöytä. Hermione kiitti, istuutui jakkaralle, ja oli iloinen tajutessaan, että Tom teki hetken päästä samoin.
Sattuisiko teillä olemaan jotain pientä ystävälleni?” Tom toisti kuivalla äänellä. “Pientä?”
Hermionen oli pakko myöntää, ettei kotitonttujen heidän eteensä raahaama lautanen näyttänyt kovin pieneltä. Se oli kukkuroitaan myöten täynnä juustopasteijoja, pullia, erilaisia keksejä ja jotain, mitä Hermione ei edes muistanut koskaan ennen nähneensä.
“He yrittävät vain olla ystävällisiä.”
Tom vilkaisi ympärilleen kulmat kurtussa. Kaikki kotitontut olivat taas kadonneet näkyvistä.
“Siltä näyttää.”
“No niin, syö nyt”, Hermione määräsi ja virnisti. “On epäkohteliasta jättää jotain lautaselle.”
Tom mulkaisi häntä, mutta tarttui kuuliaisesti lähimmäiseen juustopasteijaan. “Minkä takia sinä toit meidät tänne?”
“En tiedä.”
“Et tiedä? Me hiivimme tänne ihan turhaan?”
Minä hiivin. Sinä riitelit taulujen kanssa.”
“Ne olivat harvinaisen typeriä tauluja”, Tom mutisi. “Tuijottivat - “
“Älä ole ilkeä. Se vaaleatukkainen tyttö barokkiajalta vain sattui rakastumaan sinuun.”
“Ensisilmäyksellä? Se ei tule kestämään.”
Hermione otti yhden suklaakeksin lautaselta. “Etkö sinä usko rakkauteen ensisilmäyksellä?”
“Uskotko sinä?” Tomin äänessä kuulsi haaste.
Hermione vilkaisi poikaa. Tämän musta tukka oli taas valunut silmien eteen; Hermionen teki mieli ottaa sakset ja leikata muutama sentti hiustenlatvoista pois. Tom olisi luultavasti tappanut hänet, jos hän olisi tehnyt sen.
“En.”
“Hyvä.”
“Hyvä?”
Poika virnisti ylikorostetun ystävällisesti. “Minusta olisi ikävää, jos sinä olisit ääliö.”
Hermione pudisteli muka hyvinkin toivottamana päätään. “Sinä et sitten osaa sietää vastakkaisia mielipiteitä!”
“Pitäisikö minun?”
“Etkö sinä ikinä ajattele, että toiset ihmiset saattaisivat olla oikeassa?”
Juustopasteija menetti toisen päänsä. “En.”
Hermione nielaisi. Tom vältteli hänen katsettaan, tuijotti keskittynyt ilme kasvoillaan ulos ikkunasta. Oli taas alkanut sataa lunta.
“Entä jos sinä olisit väärässä?” Hermione kysyi.
“Minkä takia minä olisin väärässä?”
“Koska olet ihminen?”
Tom huokaisi. “Minkä takia sinun pitää tietää kaikki mahdollinen? Mitä väliä sillä on, vaikka minä en haluaisi olla väärässä?”
“Minä haluan tuntea sinut”, Hermione totesi yksinkertaisesti, mutta kuuli sitten äänensä kiristyvän. “Ja minusta on aika ikävää, jos sinä kuvittelet olevasi aina oikeassa, vaikka - “
“Vaikka mitä?” Tomin silmissä oli ärsyyntynyt katse. Hermione vetäytyi vaistomaisesti hieman kauemmas pojasta ja nojasi kyynärpäänsä pöytään. Hän tunsi kotitonttujen hämmentyneen tuijotuksen, sitten kuuli askeleet, kun nämä kiiruhtivat kauemmas heistä… halusivat kai antaa heidän riidellä rauhassa…
“Hermione?”
Hermione räpäytti silmiään. Tom ei näyttänyt enää ärsyyntyneeltä, lähinnä yhtä väsyneeltä kuin millaiseksi Hermione tunsi itsensä.
“Sori”, hän mutisi. “Ei kai pitäisi ärsyttää sinua.”
“En minä välttämättä ole aina oikeassa”, sanoi Tom yllättäen. “Ainoastaan suurimman osan ajasta.”
Hermione kohotti katseensa poikaan. Tämän silmissä leikki taas pieni ilkikurinen häive.
“Hyvä.” Hermione virnisti. “Koska minä olen oikeassa, ja silloin sinä et voi - “
“Vai niin! Minä sinulle oikeat näytän - “
Hermione hypähti taaksepäin pakoon Tomia, joka näytti siltä, että aikoi syöksyä kutittamaan häntä hetkellä millä hyvänsä. Tuoli kaatui, mutta Hermione ei ehtinyt nostaa sitä, ennen kuin Tom oli hänen luonaan ja vangitsi hänet käsivarsiensa väliin, yritti kutittaa, mutta Hermione kiemurteli nauraen irti pojan otteesta -
 Hän kuuli selkänsä takaa Tomin raskaan hengähdyksen ja kääntyi. He seisoivat toisiaan vastatusten vain muutaman tuuman päässä toisistaan; Hermionen selkä taipui aavistuksen verran taaksepäin, niin lähellä heidän kasvonsa olivat toisiaan. Tom tuijotti häntä herkeämättä, tummanharmaat silmät läikehtien taas jotain… Tällä kertaa Hermione ei enää jaksanut tulkita.
 Tomin käsi oli viileä, kun poika asetti sen varovasti hänen kaulalleen. Hermione tunsi vapisevansa päästä jalkoihin asti. Hänen teki mieli sulkea silmänsä tai vähintäänkin karata, mutta hänen vartalonsa ei suostunut liikkumaan minnekään Tomin luota. Hän tuijotti poikaa silmiin ja näki kapean hymyn kaartuvan pojan huulille.
“Hermione?”
“Niin?” Hänen äänensä oli onnettoman heikko ja avuton, hän vihasi sitä, mutta ei saanut yhtään vahvempaa ääntä aikaan.
Tom ei kuitenkaan tuntunut välittävän hänen äänestään. “Mitä me olemme tekemässä?”
Hermione nielaisi. Tomin katse oli äkkiä vakava.
“En tiedä”, Hermione kuiskasi.
“Enkä minä”, Tom mutisi takaisin, eikä pojankaan ääni enää kuulostanut järkähtämättömältä tai tyyneltä. “Minä… en ole tottunut tällaiseen.”
Hermione pudisteli päätään. “En minäkään. Tom, mitä… minä…”
Pojan silmät olivat niin tummat, että Hermionen teki melkein kipeää. “Annetaan vain mennä, jooko? Ei ajatella?”
“Minä pidän ajattelemisesta”, Hermione mutisi.
“Tiedän”, lyhyt hymy häivähti Tomin silmissä. “Mutta se ei taida toimia enää.”
“Ei niin”, Hermione myönsi. Äkkiä hänestä tuntui, että ajatteleminen oli lopettanut toimimisen kauan sitten. Hän yritti ja yritti, mutta toimi silti koko ajan järkeään vastaan, aivan kuin olisi antanut päätäntävallan jollekulle toiselle, vieraalle…
 Ehkä sydämelle.
“Minä suutelen sinua nyt”, Tom sanoi vaivalloisesti ja Hermione näki vaalean ihon pojan kaulalla tärähtävän, kun tämä nielaisi.
Hermione nyökkäsi. Hän ehti tuskin sulkea silmänsä, ennen kuin Tomin huulet olivat painuneet hänen omilleen.

Kerrankin Hermione oli iloinen siitä, että suurin osa oppilaista oli muualla ja oleskeluhuoneessa oli hiljaista. Tom tuli hänen perässään sisälle vihreän ja hopean reunustamaan huoneeseen eikä vaivautunut irrottamaan käsiään hänen vyötäröltään. Hermione ei voinut olla ihmettelemättä, minkä takia Tomin läheisyys tuntui niin lyhyen ajan jälkeen niin luontevalta ja oikealta. Hänen teki mieli nauraa niille ajoille, kun hän oli hymyillyt Ronille Harryn olkapään ylitse, tuntenut perhoset vatsanpohjassaan ja kuvitellut olevansa rakastunut.
 Nyt hänen vatsanpohjansa oli ilmiliekeissä.
 Tom veti hänet syliinsä sohvalle. Hermione nauroi pojalle, mutta ei varsinaisesti vastustellut.
“Vieläkö sinä olet pahoillasi, ettei täällä ole enempää väkeä?” Tom kysyi kasvot hänen hiuksissaan. “Että oleskeluhuone ei ole täynnä ensiluokkalaisia?”
Hermione kääntyi niin, että näki pojan silmät. “Oletko sinä ihan varma, että välittäisit ensiluokkalaisista?”
“En”, Tom myönsi rehellisesti virnuillen hänelle. “Mutta minun maineeni menisi.”
“Maineesi?”
“Saavuttamattomana poikamiehenä.”
“Kaipaisitko sinä mainettasi?”
“Ehkä. Se suojelee minua Cornelia Mustalta.”
Hermione pyöritteli silmiään. Tom irrotti otteensa hänen vyötäröltään, kun hän tiputtautui istumaan sohvalle pojan viereen.
“Tämä on kummallista.”
Hän kuuli Tomin huokaisevan. “Niin on. Häiritseekö se?”
“Vähän”, Hermione myönsi. Hän tunsi Tomin jännittyvän, kun hän painoi päänsä pojan olkapäälle. “Ajattele nyt. En minä ole sellainen ihminen, joka istuu jonkun sylissä keskellä oleskeluhuonetta.”
“Jos sinä haluat mieluummin keskelle suurta salia, niin kyllä minä - “
“Tom.” Pojan kasvot vakavoituivat nopeasti. Hermione nielaisi ja jatkoi: “Kuvittelemmeko me ihan oikeasti jatkavamme tällä tavalla?”
Tom sulki silmänsä. Hermione odotti vastausta katsellen, kuinka jännittyneet juonteet piirsivät itsensä näkyviin pojan suun ympärillä ja mustat silmäripset värähtelivät vain aavistuksen verran. Hän kuuli pojan hengityksen, melkein tunsi sen kasvoillaan, niin lähellä hän oli. Ja koko ajan osa hänestä toivoi, että hän vain olisi pitänyt suunsa kiinni ja antanut asioiden mennä, miten ne sitten olisivat menneetkään.
 Mutta ei hän halunnut päästä eroon Tomista. Hyvä Merlin, hän halusi kaikkea muuta kuin päästä eroon Tomista! Hän vain… ei hän osannut yhtäkkiä käyttäytyä kuin mikäkin tyttöystävä. Hän tunsi itsensä hölmöksi.
“Hermione?”
Hermionen silmät rävähtivät auki, vaikka hän ei edes ollut tajunnut, missä vaiheessa oli sulkenut ne. Tom tuijotti häntä ensin uteliaana, sitten taas vakavoituen.
“Mitä?”
“Minä en halua päästää sinua irti”, poika totesi niin synkästi, että kylmät väreet kulkivat Hermionen selkärankaa pitkin. “Tajuatko? Eilen… siellä… sinä sanoit jääväsi.”
Hermione nyökkäsi. Äkillinen hellyys tulvi hänen lävitseen, ja hänen teki mieli ojentaa kätensä silittämään Tomin hiuksia. “Tiedän. Ja minä aion jäädä. Meidän täytyy vain… löytää joku tapa olla. En minä osaa kävellä käsi kädessä ympäri Tylypahkaa.”
“En minä odota - “
“Tiedän”, Hermione sanoi nopeasti.
Tom tuijotti häntä tiiviisti. “Suurin osa joululomalaisista tulee huomenna takaisin.”
“Mitä?”
“Minä arvelinkin, ettet sinä tiennyt”, poika mutisi harmistuneelta kuulostaen. “Suurin osa niistä, jotka lähtevät lomalla kotiinsa, eivät ole siellä koko aikaa. Avery, Lestrange ja Wilkins eivät tule vielä, mutta ainakin minun käsittääkseni suurin osa muista luihuisista tulee.”
“Ja oleskeluhuone on taas täynnä.”
“Ja jos me emme aio… no, julkisesti, meidän täytyy…” Tom nielaisi ja ravisteli päätään tuskin huomattavasti.
“Haluatko sinä piilotella?” Hermione kysyi matalalla äänellä. “Koska minun ei tarvitse. Minä olen rakastunut sinuun. Ei sillä ole väliä, mitä muut sanovat.”
Eikä sillä ole väliä, mitä Harry tai Ron tai Ginny olisivat sanoneet, jos voisivat tietää.
Tomin otsa rypistyi. Hermione jatkoi nopeasti: “Tietysti jos sinä haluat käyttäytyä niin kuin ennenkin, minä kyllä voin aivan hyvin - “
“Oletko sinä rakastunut minuun?” Tomin ääni oli epäuskoinen.
Hermione tunsi hermostuksen valahtavan sisuksiaan pitkin alas saakka. “Mitä minun olisi pitänyt sanoa? Että minä siedän sinua nipin napin?”
Tom pudisteli päätään näyttäen siltä, ettei tiennyt mitä ajatella tai sanoa. “Mutta rakastunut?”
Kauhea totuus iski Hermionen tajuntaan. Tom ei tajunnut, mistä hän puhui. Tom ei ollut rakastunut häneen. Pojalle se oli ainoastaan ollut pientä hauskanpitoa, ehkä hän nimenomaan sieti Hermionea nipin napin… ja Hermione oli kuvitellut sen olevan rakastumista! Hän oli hölmö, typerä hölmö -
 Hän painoi kasvonsa käsiinsä ja puri hampaansa kiinni alahuuleensa. Hemmetin ääliö, miten sinä voit olla niin typerä? Tietenkään hän ei välitä sinusta! Sinä olet vain tavallinen puoliverinen vaihto-oppilas, ja hän on sentään Luihuisen perillinen! Hän on Tom Riddle, hiisi vieköön! Miten sinä saatoit edes olettaa -
“Hermione?” Tomin ääni oli hämmentynyt.
“Ei se mitään”, Hermione mutisi. “Minä… erehdyin.”
“Erehdyit?” Hän ei voinut ymmärtää, miksi Tomin ääni oli äkkiä niin kylmä. “Erehdyit?”
“Niin”, Hermione mutisi. “Minä vain… oletin, että sinäkin olit rakastunut minuun. Tietysti minun olisi pitänyt tajuta. Anteeksi, minä en - “
Hän tunsi sormet hiuksillaan arkoina ja tunnustelevina, sitten viileinä, aavistuksen verran tärisevinä poskellaan… Hän sulki silmänsä ja räpytteli vihaisena muutamaa silmiinsä eksynyttä kyyneltä pois… Tomin käsi hänen poskellaan tuntui samaan aikaan niin äärettömän tutulta ja silti vieraalta; hän antoi vastentahtoisesti periksi ja käänsi kasvonsa poikaa kohti, kun tämän sormet tuntuivat vaativan sitä…
 Tomin kasvot olivat vakaat.
“Minä… luulen olevani rakastunut sinuun, Hermione Granger. Riittääkö se?”
Hermionen suu loksahti aavistuksen verran auki. Hän räpäytti silmiään ja yritti tajuta, pilailiko Tom hänen kustannuksellaan, mutta pojan silmissä ei ollut aavistustakaan leikkiä. Hermione nyökkäsi vaivalloisesti.
“Hyvä.” Tomin ääni oli kireä, niin kuin hän ei olisi aivan tiennyt, mitä oli tekemässä. “Tarvitsetko sinä nenäliinan?”
“Mitä?”
“Sinun poskesi ovat märät.”
Hermione kohotti kätensä poskelleen. Tom oli oikeassa, kyyneleet olivat karanneet hänen silmistään. Häntä alkoi jo naurattaa. Niin vahvasti hän oli reagoinut yhteen väärinkäsitykseen -
“En. Kyllä minä pärjään.”
“Hyvä”, Tom sanoi aavistuksen verran kireällä äänellä. “Iltapala on tainnut mennä jo.”
Hermione nyökkäsi. “Ei se mitään. Ei minulla ollutkaan kunnolla nälkä.”
“Hyvä”, Tom toisti uudestaan. Hermione seurasi pojan käsiä, jotka nyt makasivat tämän sylissä. Poika naksautteli sormiaan kenties huomaamatta sitä itsekään ja tuijotti tiiviisti vastakkaista seinää.
“Tom?”
“Mitä?”
“Mitä nyt?”
Poika kääntyi katsomaan häntä kulmat kurtussa. “Miten niin mitä nyt?”
“Sinä vain vaikutat niin - “ Hermione nielaisi “ - vähän… varautuneelta.”
Tom kohautti olkapäitään ja avasi suunsa sanoakseen jotain, mutta sulki sen saman tien. Poika istui vähän aikaa hiljaa paikallaan, ennen kuin lopulta huokaisi ja kääntyi katsomaan Hermionea.
“Minä en tajua, että tein sen.”
Hermione räpäytti silmiään. Hänen mieleensä tulivat kuvat Tomin isästä ja Murjottavasta Myrtistä, Salaisuuksien kammiosta ja basiliskista - “Teit minkä?”
“Sanoin niin”, Tom tokaisi niin hiljaisella äänellä, että sitä tuskin kuuli. “Sen. Minä en ikinä… kuvitellut…”
“Ai?” Hermione kysyi tajuamatta yhtään, mistä poika puhui, ennen kuin ymmärrys lopulta saavutti hänet. “Luulen olevani rakastunut sinuun?
Tom nyökkäsi väännelleen käsiään puolihuomaamattomasti.
Hermione nielaisi. “No, minä olen iloinen, että sinä sanoit niin. Koska vähän aikaa minä luulin… olin ihan varma… että olin käsittänyt väärin, että sinä vain leikit - “
Tom hymyili kuivasti. “Minä harvoin leikin mitään.”
Hermione vastasi varovaisesti hymyyn. “No, se ei ollut niin kamalaa, vai mitä?”
“Leikkiminen?”
“Sanominen.”
“Ai.” Tom kohautti olkapäitään, mutta silmissä häivähti hymy. “Ehkä minä selviän.”
Poika näytti kuitenkin edelleen mietteliäältä painuessaan syvemmälle sohvaa vasten ja tuijottaessaan tyhjyyteen. Hermione katseli poikaa ja menetti ajantajunsa täysin, ennen kuin tämä lopulta rikkoi hiljaisuuden:
“Minä muuten keksin sen.”
Hermione säpsähti. “Minkä?”
“Mitä pelkään.” Pojan otsa oli rypistynyt, suu oli kaartunut surumieliseen hymyyn. “Ehkä… unohtumista. Ehkä.”
Hermione nyökkäsi.
“Minä en vain - eikö se olisi kaiken loppu?” Äkkiä Tomin ääni oli kiivas, lähes epätoivoinen. “Oletko sinä kuullut sitä, miten jotkut sanovat, että ihminen kuolee vasta kun hänet unohdetaan? Entä jos kukaan ei muista ihmistä silloinkaan, kun hän on elossa?”
Hermione pudisteli avuttomasti päätään. “Minä en usko - “
“Ja sekin on lopulta aivan turhaa”, Tomin äänessä oli katkera sävy. “Kaikki unohdetaan joka tapauksessa. Ehkä jotkut muinaiset kuninkaat… mutta hekin unohtuvat. Sankarit unohtuvat. Murhaajat unohtuvat. Kukaan ei voi tehdä mitään sellaista, joka muistettaisiin aina - “
“Mutta eikö silläkin ole väliä, mistä ihminen muistetaan?” Hermione huudahti epätoivoisena. “Ajattele, Tom! Ja eikö ole paljon parempi, että joku unohdetaan, kuin että häntä muistellaan vihalla tai katkeruudella?”
“Mutta hänet muistetaan”, Tom mutisi. “Hän elää - “
“Eikä elä! Hän on kuollut! Minä en usko siihen sanontaan”, Hermione sanoi äkkiä varmana siitä, että oli oikessa. “Ihmiset kuolevat. Me kuolemme kaikki, eikä mikään, mitä me teemme, saa meitä pysymään hengissä ikuisesti.”
Tumma katse Tomin silmissä näytti syövyttävän kovalta. Hermionen teki mieli sulkea silmänsä, mutta hän ei pystynyt. “Eli millään ei ole mitään väliä.”
“Onpas! Sinä voit elää vielä vaikka kuinka kauan. Monta vuotta, vuosikymmeniä… Onko se aika muka turhaa?”
“On! Minä olen elänyt seitsemäntoista vuotta - “ poika oli noussut seisomaan ja pysähtyi nyt vetääkseen henkeä “ - ja mitä väliä sillä on muka ollut? Pelkkää turhuutta - “
“Eikä ole!” Hermione ärähti ja oli jaloillaan nopeammin kuin edes tajusi. Tomin katse värähti, mutta tyytymättömyys säilyi siinä. “Jos sinä et olisi koskaan elänyt, minä en olisi koskaan tajunnut sinua. Tajuatko? Sillä on merkitystä - “
“Sinä et olisi kaivannut minua”, Tom tokaisi.
“Mutta minä kaipaisin sinua nyt”, Hermione sanoi ja tunsi ikävän kovaa sydämessään, kuinka totta se oli. Hän kaipaisi Tomia. Hän tulisi kaipaamaan Tomia. “Hemmetti että minä kaipaisin sinua - “
Yllätetty katse läikähti Tomin silmissä, ennen kuin tämä vakavoitui ja sai huulilleen jälleen tyytymättömän hymyn. “Ja se tarkoittaa, että kaikki on ollut turhaa, vai mitä? Loppujen lopuksi siitä on sinulle vain surua, että olet koskaan tavannut minut - “
Hermione tunsi hämmästyksekseen, miten väsynyt nauru alkoi purkautua hänen sisällään. “Selvä, sovitaan sitten niin. Se on turhaa. Kaikki on turhaa. Minun oli aivan turha rakastua sinuun, koska loppujen lopusti se vain sattuu saakelisti. Eikö sitten kannattaisi elää niin kauan kuin voi ja yrittää tehdä oikein?”
“Oikein? Oikein?” Tomin ääni oli kylmä. “Jos joku olisi edes kerran tehnyt minua kohtaan oikein - “
“Minä yritän! Minä yritän koko ajan!”
“Koska et tiennyt, kuka minä olin - “
Hermione tuijotti poikaa. “Minä tiedän täsmälleen, kuka sinä olet, Tom Riddle. Ja minä yritän silti. Hemmetti, eikö se merkitse sinulle yhtään mitään?”
Hänen syytöksensä näytti katkaisevan Tomin vihalta kärjen. Pojan kädet putosivat kohti maata ja tämä risti ne nopeasti rinnalleen, mutta kääntyi takkatulen puoleen eikä näyttänyt enää niin kyltymättömän vihaiselta kuin vain hetkeä aiemmin.
 Hermione tunsi itsensä ainoastaan väsyneeksi. Hänen teki mieli hautautua syvälle sohvaan, mutta Tomin itsepäinen hahmo esti häntä.
“Ja se oli turhaa myös.” Tomin ääni oli niin matala, niin hiljainen - ja niin katkera - että Hermione tuskin kuuli sitä. Hän kääntyi kohti poikaa ja näki tämän tuijottavan edelleen tulta niin kuin olisi halunnut halkoa sen palasiksi tai heittäytyä siihen.
“Mikä?” Hermione kysyi peläten vastausta.
“Kaikki.” Kylmä, pettynyt nauru nousi pojan huulille ja valui katkerana oleskeluhuoneen rauhaan. “Minun isäni. Se tyttö. Minä kai kuvittelin kostavani jotain. Mutta he… minä muistan heidät edelleen.”
Hermionen teki mieli kietoa kätensä pojan ympärille, silittää mustia hiuksia ja suudella rypistynyttä otsaa, mutta hän ei voinut liikahtaakaan.
“Minä olisin voinut jättää heidät henkiin. Minun isäni olisi voinut jäädä henkiin.”
“Tom - “
Poika ravisteli päätään niin suunnattoman väsyneellä eleellä, että Hermionen teki pahaa katsella. Hän seurasi, kuinka poika käveli muutaman askeleen taaksepäin ja pudottautui istumaan sohvalle, hautasi takaraivonsa sen pehmeään selkänojaan, sulki silmänsä ja tuijotti mitään näkemättä kattoa.
“Ja nyt se vainoaa vain minua! Minun isäni ei välitä siitä, hän on kuollut… Hyvä että hän edes ehti tajuta, mitä tapahtui! Minä en halunnut puhua hänen kanssaan, oli riittävän kauheaa nähdä hänet ja katsoa häntä… hän hylkäsi minut, ei edes halunnut tietää, olinko minä tyttö vai poika, mitä minulle tapahtuisi - “
“Ja äiti! Typerys, makasi jästin kanssa ja mitä siitä seurasi! He eivät kärsi siitä, mutta minä joudun elämään sen kanssa.”
“Ei sinun - “
Tom laski katseensa katosta ja kääntyi vilkaisemaan häntä. Hermione oli varma, että katse syöpyi hänen sisälleen ja pysyisi siellä, kunnes hän kuolisi.
“Helvetti, minä tahtoisin kuolla! Se olisi ollut ratkaisu, se olisi päästänyt kaikki meidät - “
“Lopeta!”
Tom sulki suunsa vastahakoisesti, itsepäinen ilme silmissään viipyen. Hermione veti syvään henkeä ja yritti puhua, mutta hänen sydämensä tuntui lyövän aivan liian kovaa ja hän oli jo hengästynyt, kuin olisi juossut itsensä loppuun -
“Älä valehtele!” Hän näki torjuvan katseen Tomin silmissä, mutta ei jaksanut enää välittää. “Hemmetti, sinulla voi olla jotain valitettavaa, mutta niin on monella muullakin! Minä en ehkä tajua, miltä sinusta tuntuu tai mitä sinä olet kärsinyt, tai miltä tuntuu tappaa joku - “ Tom käänsi katseensa pois; Hermionen oli pakko pysähtyä vetämään henkeä “ - mutta sinun elämäsi on sinun vastuullasi. Haluatko sinä oikeasti syyttää äitiäsi ja isääsi kaikesta mitä teet? Haluatko sinä antaa kunnian heille? He tekivät omat virheensä, Tom! Sinä teet omasi!”
Tom tuijotti häntä synkkänä. Hermione tunsi pelon värähtävän sisällään heti, kun hän vain salli itsensä ajatella Tomin aiempia sanoja… Minä tahtoisin kuolla
“Ja entä minä? Eikö minulta ole jo kuollut ihan tarpeeksi ihmisiä? Mitä jos sinä vielä kuolisit? Miten sinä kuvittelit minun selviävän siitä?”
“Et sinä - “
“Kyllä minä surisin, Tom Riddle! Aivan yhtä paljon ja enemmän kuin niitä muita!”
Tom avasi suunsa, yritti sanoa jotain, mutta ei näyttänyt saavan sanoja muodostettua. Hermione tunsi äkkiä olevansa aivan loppu, hänestä ei ollut tekemään muuta kuin lysähtämään sohvalle selkä seinää vasten ja painamaan silmänsä kiinni. Hänen sydämensä hakkasi edelleen hurjaa tahtia, mutta hän ei jaksanut kuunnella siitä. Veri kohisi hänen suonissaan, hänen päässään, hänen ajatuksensa olivat täysin sekaisin…
 Hän näki sivusilmästään, kuinka Tom nousi seisomaan ja lähti kävelemään huonetta ympäri. Poika pysähtyi ikkunan luo ja nojasi käsivartensa siihen, Hermione näki kätten lihasten värähtelevän pojan nojatessa koko voimallaan niitä vasten. Tuuli hakkasi ikkunaa vasten.
“En minä aio tappaa itseäni”, Tom sanoi lopulta lyhyesti käveltyään huoneen monta kertaa läpi ja pysähdyttyään aina ikkunan luokse.
Hermione tunsi helpotuksen. Hän ei todella ollut voinut uskoa pojan tappavan itseään, hänhän tiesi tämän olevan hengissä vielä viidenkymmenen vuoden päästä - tai ainakin Tom oli ollut hengissä siinä maailmassa, josta Hermione oli tullut. Enää hän ei ollut lainkaan varma, oliko tulevaisuus ennallaan. Kuinka se olisi voinut olla, kun menneisyys oli muuttunut näin paljon?
 Eikä hän jaksanut ajatella tulevaisuutta. Hän ei jaksanut ajatella lordi Voldemortia, ei kiltaa ja menetettyä sotaa, ei edes vanhempiaan… ehkä Voldemort ei vaivautuisi etsimään kahta jästiä maaseudulta… Hän ei jaksanut ajatella ajankääntöäkään. Hän ei voinut tehdä sen hyväksi enää mitään sellaista, mitä ei ollut jo tehnyt, eikä kukaan osannut auttaa häntä. Hänen oli pakko vain tyytyä toivomaan parasta, mitä se sitten olikin.
 Eikä hän uskaltanut ajatella joutuvansa viidenkymmenen vuoden päähän siitä Tomista, jonka oli oppinut tuntemaan.
“Hyvä”, hän sanoi ja ihmetteli itsekin, kuinka uupuneelta hänen äänensä kuulosti.
Tom vilkaisi häntä olkansa yli ja käveli sitten hänen luokseen, istuutui sohvalle hänen viereensä. Hermione erotti väsymyksensä läpikin pojan vartalon lämmön ja sotkuiset hiukset, jotka taas olivat eksyneet tämän silmille. Hän ei voinut sille mitään, hänen kätensä eli omaa elämäänsä: se ojentautui kohti Tomin hiuksia ja pyyhkäisi varovaisesti muutaman suortuvan sivuun pojan otsalta.
Tom kääntyi katsomaan häntä yllätettynä.
“Minun teki aina mieli tehdä noin”, Hermione mutisi hämmentyneenä ja oli jo vetämässä kättään pois, kun Tom otti sen omaan käteensä.
Pojan pitkät sormet kietoutuivat Hermionen sormien ympärille, siirsivät hänen kätensä hitaasti mustista hiuksista pojan rinnalle. Hermione tunsi sydämenlyöntien kiihtyvän aavistuksen verran. Tomin leuka kiristyi. Hermione olisi vetänyt kätensä pois, mutta poika piti siitä tiukasti kiinni.
 Sekunnit kuluivat Tomin sydämenlyöntien tahtiin. Hermione yritti laskea niitä huomaamatta sitä kunnola itsekään, mutta tasainen syke sekoitti hänen ajatuksensa, häntä alkoi väsyttää… kello oli yli yksitoista…
“Tule tänne”, Tom sanoi vaimealla äänellä.
Hermione ei vastustellut. Hän painoi päänsä pojan rintakehää vasten ja tunsi viimeisenä ennen nukahtamistaan tämän kädet pehmeinä hiuksissaan.
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Kola

  • ***
  • Viestejä: 61
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #63 : 25.08.2007 10:35:44 »
Ihana osa!Tuo loppu...se vain oli jotain ihanaa!<333 Pystyn kuvittelemaan heidät istumassa sylikkäin.<333 AWW!Ei löytyny virheitä.JATKOA!Päätä tämä onnellisesti, en kestä surullisia loppuja!

Dhalia

  • *
  • Viestejä: 1
    • http://
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #64 : 25.08.2007 12:53:12 »
Hei!
Luin eilen koko ficin ja yllätyin positiivisesti että tänään tuli jatkoa. Päivittelet useasti, mistä olen todella kiitollinen, koska olen huono odottamaan. Tom/Hermione ja ylipäätään Tom-ficit on lemppareitani, harmi vain että harvoin löytyy hyviä suomalaisia ficcejä.

Kola-chanin tavoin toivon onnellista loppua, mutta loppuhuipennus kärsimyksineen/riitelyineen/väärinkäsityksineen ei olisi ollenkaan pahasta... ;D

Kaikkea hyvää ja toivottavasti jatkoa tulee pian.

Jesse

  • Vieras
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #65 : 25.08.2007 20:32:37 »
Apua, enää kaksi osaa?
Kaikki kiva loppuu. ._.
Tämä on edelleen baraz. 8--D

Mutta kuitenkin, jännitys tiivistyy!
Toivottavasti tulee, aah, ihana loppu eikä kenenkään tartte kauheesti kärsiä eron tuskia. ^^

coma-white

  • ***
  • Viestejä: 64
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #66 : 26.08.2007 00:28:27 »
Jesh, jatkoa on tullut vaikka kuinka monta lukua! \o/ On ollut koulujuttujen kanssa niin kiire, ettei oikein ole ehtinyt ficcejä lukemaan. :/ Mutta oi ei, enää kaksi lukua? :'( Voi, minun tulee jo nyt ikävä tätä ficciä! :/

Hermionen ja Tomin suhde on kehittynyt aivan ihanasti; tässä uusimmassa luvussa oli juuri sellaista asiaankuuluvaa epäröintiä ja muuta pohdiskelua jota ihastumiseen kuuluu! Kirjoittamisesikin on ihanan vivahteikasta ja kieli vaihtelevaa, ei vain sellaista tasapaksua mössöä. Ai että, tätä tosiaan on ilo lukea. :) Harmi vain tosiaan, että loppu häämöttää jo. Toisaalta toivoisi, ettei tämä loppuisi ikinä, mutta toisaalta haluan kovin tietää kuinka tässä käy! :D Ethän siis nyt tee poikkeusta, vaan laitat jatkoa tulemaan nopeasti niinkuin aiemminkin? ^^ Kiitos tästä!
Time runs backwards

emmöö

  • ***
  • Viestejä: 85
  • jöö vinkvink
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #67 : 26.08.2007 10:33:16 »
Oii..
En voi muuta kuin liittyä toisiin, ja sanoa, awwww, kuten joka luvun jälkeen kaikki ihmiset huokaisevat.
Tämä oli yllättävä luku, vähemmän 'toimintaa' kuin muissa. Tämä oli se pohdiskeluluku, ja tykkäsin kovasti.
Kaikki ovatkin jo sitä harmitelleet, mutta ehkä minä voin vähän säestää heitä.. Miksi tämä loppuu ihan kohta? Ei saa! Tämä on paras ficci ikinä! Toyhto, sinunhan pitäisi ruveta kirjoittamaan kirjoja. Kaikki saisivat nauttia tuotoksistasi! Miksen minä osaa tuollaista? Vaikken kyllä ole koskaan kokeillut.
No jaa, tämän ficin jälkeen voit varmaan kirjoittaa uuden Hermione/Tomin, vai mitä? c(; Se oli ihan vitsi, et varmaan jaksa kirjoittaa heti perään toista, saattaisi tulla toistamista, en tiedä.
Muuten, melkein pelkästään sinun ansiosta Hermione/Tomista on tullut melkein lempparini, vaikka Hermione/Draco elää ikuisesti.
Mistä sinä keksit tuon Granaattiomenan? Ihan totta, se vaatii kivasti mielikuvitusta.. :'DD
Kuitenkin, en jaksaisi kirjoittaa paljon tekstiä,  kirjoitin yksi päivä toooosi pitkän kommentin, mutta yhtäkkiä kopne valitti, että plaa on havainnut virheen, ohjelma pitää sulkea plaa. Plaa plaa, raivosin ihan kivasti. Mitä? Ei, teitenkään minua ei vatuttanut, miten kehtaatkin kysyä tuollaista?
Kirjoitin ainakin Minervasta, kuvaat häntä todella hienosti. Hän on aito, mutta olisin ehkä laittanut hänelle toisen kampauksen, tsih. Ja sitten, Dumbledoren ja Minervan ikäerosta kirjoitin aika paljon, heillä tulee sitä aika roimasti, jos nyt rupeat ajattelemaan. Esim, J.K. on luonut heidät muutaman kymmenen vuoden ikäerolle, ja tässä ficissä Dumbledorellahan on jo hopeahko parta jne. Ihan kiva, alle kolmekymppisellä hopeiset hapset? Hohhoijaa. No, olisin itsekin ehkä kirjoittanut noin. Kuudennessa kirjassa ajatuseulassa Deumbledorella oli sellaiset ruskeahkot hiukset ja parta, ja siitä on tässä neljäkymmentäluvulla n. seitsemän vuotta.
Kuitenkin, kirjoitusvirheisiin sitten.
Ei kummempia, mutta unohan aina sanoa sinulle, että esim. kammio, kirjoitetaan pienellä. Siis ihan salaisuuksien kammio. Ficeissä toisia ovat sellaiset kuten lihava leidi, suuri sali, joskus jopa oleskeluhuone kirjoitetaan isolla. Minua ne ärsyttävät vähän.. : DD Mutta ei niihen kuole, toivottavasti..
Sitten, ihan lopussa oli kunnola, huomaat itsekin sen virheen.. ; D
Noo, ehkä yksi quote:
 
Lainaus
Hermione työnsi tuolinsa kauemmas ja nousi seisomaan. Hän ehti kävellä ovelle saakka, ennen kuin hänen oli pakko kääntyä takaisin.
“Professori, tarkoittaako fyysinen yhteys…?”
Dumbledore ei näyttänyt yllättyneeltä kysymyksestä. “Henkinen yhteys on fyysistä vahvempi”, professori toisti kirjan sanat ja hymyili sitten lempeästi. “En usko, että seksi ratkaisee tässä tapauksessa yhtään mitään.”
Hahahaa, tuo on niin hyvä... Olisin nauranut totaalisesti ääneen, jollen olisi yksin tuttavilla vain heidän isänsä kanssa..   .p

Hmm, keittiö ja kotitontut olivat aika.. Noo, erilaiset. Ei ollu herralle sitä, neidille tätä. Hehän hymyilevät autuaasti, mutta yksi asia sielläkin oli vain minua tyydyttävä; ruoan tarjoaminen. Aika tuttu juttu. Mutta sitähän ei oikein olisi voinut muuttaa.. ^^,
Ei minulla varmaan muuta ole, mutta tämä ficci on oikea sadepäivän ilo. Kutkuttavan ihana. Kiitos, ja jatkoa!
Rakastan,
emmöö<3

Muoks. Ainiin, olen pahoillani etten ole päässyt kommentoimaan lukuja ennen kuin olet laittanut uuden  luvun(minua ei sitten todellakaan haittaa!), enkä jaksa kirjoittaa aina monesta luvusta yhteen kommenttiin/kerralla. Kuitenkin.  (.:
Roar, roar, Gryffindor!

Daewen

  • *
  • Viestejä: 1
  • Obsessed with Jeremy Brett
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #68 : 26.08.2007 15:26:52 »
Olen mykistynyt <3________<3
Aivan totaalisen upea ja uskomattoman elävästi kirjoitettu fic!
Ehdottomasti parhaita mitä olen ikinä lukenut, ja se että rakas Voldypoo on mukana ei suinkaan vähennä mieltymystäni  ^^;;
Etenee just niin täydellistä vauhtia, että ei ollu heti silleen kun Hermione joutu menneisyyteen että: "Ah, Tom, mä rakastan suaah!!1"  :D
Kuolin viimeistään silloin kun ne halas siellä lumipenkassa <3
Koska en saa nyhdettyä itestäni mitään järjellistä, tyydynkin sanomaan että jatkoa pian kehiin, kiitos! ^^
*palvoo*
Virginia Woolf pani kiven takkinsa taskuun, käveli jokeen ja hukkui.

bella luna

  • ***
  • Viestejä: 103
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #69 : 26.08.2007 18:52:50 »
Ihana!!! <3
Oon viettäny ny varmaan.....puolet päivästäni lukien tätä ^^ ja sitähän siis ei tapahdu usein. Ihana paritus,
ihana tarina ja jotenkin niin toden tuntunen (en osaa selittää paremmin).... pistä ihmeessä jatkoa! =) <3

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 25.8.
« Vastaus #70 : 28.08.2007 21:03:28 »
A/N: Hei kiitos tosi paljon jokaiselle palautteesta! Haluan lisätä jatkon tänään, mutta minulla ei ole paljon aikaa, joten kiitän vain kovasti ja käyn suoraan asiaan.

Tänään luvassa: hih.

*

14. luku

“Hermione! Mitä ihmettä te - Mary, älä nyt, kyllä hänen pitää herätä!”
“Minusta näyttää siltä, että hän nukkuu mieluummin - “
“Mutta oleskeluhuoneen sohvalla? Ja miten ihmeessä hän on saanut Riddlen tuohon?”
“No, tuskin hän on varsinaisesti huumannut Riddleä tai mitään vastaavaa - “
“Ei sitä tiedä. Minä en ole ikinä nähnyt Riddlen edes katsovan tyttöön päin, niin että - “
“Sitten sinä olet ollut sokea. Hän on tuijottanut Hermionea vaikka kuinka monta kertaa - “
“Hermionea ei lasketa - “
“Riddle näyttää laskevan - “
Hermione puristi silmiään tiukemmin kiinni ja yritti olla kuulematta ääniä. Ne olivat varmasti vain harhaa, hän halusi nukkua vielä, hän ei suostuisi heräämään…
“Hei, mitä ihmettä te puuhaatte? Mitä - Hermione?” kolmas ääni liittyi joukkoon vaativana ja järkyttyneenä. “Mitä Merlinin nimessä täällä tapahtuu?”
“Beth, minä suoraan sanottuna veikkaan, että he nukkuvat.”
“Sinulla on sitten hyvä huomiokyky, Mary - “
“Meidän on pakko herättää Hermione! Entä jos joku näkee?”
“Kun hän nukkuu sohvalla? Onko se nyt niin kauhean vakavaa?”
Hermione huokaisi syvään. No niin, hän oli jo aivan riittävän hereillä. “Te olette jo herättäneet minut. Mitä nyt?”
“Hermione?” Elisabethin ääni oli järkyttynyt. “Mitä sinä siinä teet? Riddlen kanssa?”
“Riddlen kanssa?” Hermione toisti typerästi. Jonkinlainen ajatus pyyhälsi hänen mieleensä, mutta karkasi sieltä saman tien. Mitä ihmettä toiset -
Ai niin.
Hän avasi silmänsä. Hän makasi oleskeluhuoneen sohvalla, mutta ei suinkaan yksin. Hänen selkänsä oli painunut Tomin vartaloa vasten ja pojan toinen käsi oli hänen vyötäröllään.
Hän punastui.
“No niin, minusta tuntuu, että Hermione on parasta jättää herättämään Riddle yksin”, Mary sanoi nopeasti tajutessaan Hermionen hämmennyksen.
“Mutta - “
“Beth, ylös, nyt!”
Hermione hymyili nopeasti Marylle, kun tämä tarttui Bethin käteen ja kiskaisi tätä lähemmäs makuusaleihin johtavia portaita. Cornelia kohotti kulmiaan, mutta seurasi toisia tyttöjä. Kun portaikon ovi oli läiskähtänyt turvallisesti kiinni tyttöjen mentyä, Hermione huokaisi syvään.
 Tom ei ollut herännyt tyttöjen keskusteluun. Hermione kohotti hieman sitä pojan käsistä, joka lepäsi hänen omalla vyötäröllään, ja kääntyi varovasti niin, että oli kasvokkain nukkuvan Tomin kanssa. Unessa tämä näytti paljon huolettomammalta, melkein onnelliselta…
 Hermione silitti varovasti vaaleaa, sileää otsaa, jonka hän oli tottunut näkemään mietteliäästi rypyssä. Tomin hiukset olivat taas tippuneet silmien eteen, ja hän työnsi ne kevyesti syrjään.
“Tom?”
Poika ei reagoinut aluksi hänen varovaiseen kuiskaukseensa. Hermione kuiskasi toisen kerran ihmetellen samalla, millaista reaktiota hänen pitäisi Tomilta odottaa. Entä jos poika ei muistaisi heti edellisillan tapahtumia? Jos hän miettisi, mitä ihmettä Hermione teki hänen kanssaan sohvalla? Onneksi heillä sentään oli kaikki vaatteet päällään, muuten järkytys olisi voinut olla kovempi -
“Hermione?”
Tomin ääni oli uninen, mutta ehdottomasti valveilla oleva. Hermione ei voinut olla hymyilemättä, kun poika yritti vaivalloisesti saada silmiään auki.
“Sinä et näytä säikähtäneeltä.”
Nauru vilahti Tomin silmissä. “Säikähditkö sinä?”
“En pahasti”, Hermione mutisi, mutta tunsi poskiensa alkavan taas muuttua punaisemmiksi. “Cornelia, Mary ja Beth tulivat tänne… he hieman hämmästyivät nähdessään meidät.”
Tom ei näyttänyt huolestuneelta. “Hämmästykööt. Se tekee heille vain hyvää.”
“Minun pitää varmaan selittää heille aika lailla, kunhan näen heidät taas.”
Tom nyökkäsi hajamielisen näköisenä. Hermione tunsi, kuinka pojan viileät sormet leikkivät hänen paitansa reunalla melkein kiusoittelevasti.
“Enkä minä tiedä yhtään, mitä minä sanoisin heille.”
“Sano mitä haluat”, Tom ehdotti.
“Ihan mitä haluan? Miten olisi, että sinä kirosit minut tajuttomaksi ja raahasit sohvalle?”
“Ei sittenkään.” Tomin otsa rypistyi. “Minä en halua joutua tekemisiin Dippetin kanssa.”
“Missä mielessä?”
“Hermione!” Tom pyöritteli silmiään. “Minä en tajua, mistä sinun kummallinen mielikuvituksesi tulee.”
Viidenkymmenen vuoden päästä, Hermione virnisti itsekseen. Ja Weasleyn kaksosilta. Tajuaisit kyllä, jos tutustuisit heihin.
“Ja sitten sinä vain virnuilet”, Tom huokaisi. “Pitäisikö meidän mennä aamupalalle?”
“Onko meidän pakko?”
“Sinun ystäväsi tulevat kohta raahaamaan sinut pois, jos me emme nouse itse.”
Hermione nyökkäsi. “Epäilemättä. Enkä minä ole ihan varma, haluanko Cornelian vahtimaan minun tekemisiäni - “
“Et halua”, Tom totesi varmasti ja veti hitaasti kätensä pois hänen vyötäröltään. “Hei, kaduttaako sinua?”
Hermione räpäytti silmiään. “Mikä? Se, että nukahdin sinun kanssasi samalle sohvalle? Ei.”
“Hyvä.” Tom tuijotti häntä.
“Eihän mitään edes tapahtunut.”
“Ei niin.”
Hermionen oli äkkiä vaikea hengittää. Hän kompuroi jaloilleen ja yritti selvittää sormin takkuisia hiuksiaan, mutta siitä ei ollut minkäänlaista apua.
“Mennäänkö yhtä matkaa?” Tom kysyi matalalla äänellä ja vilkaisi ovelle päin.
Hermione kohautti olkapäitään. “Ei ole mitään syytä mennä erikseen, vai mitä?”

Hermione oli odottanut kuulustelua, mutta pyörremyrsky, joka hänet tapasi kesken aamiaisen, oli paljon hurjempi kuin hän oli kuvitellut.
“Hermione!” Elisabeth oli nopein. Tytön siniharmaat silmät loistivat uteliaisuudesta, kun tämä istuutui hänen viereensä luihuisten pöytään edes vilkaisematta omaa aamiaistaan. “Mitä ihmettä sinä puuhaat?”
“Riddlen kanssa?” täydensi Cornelia välittämättä siitä, että tämä mainittu Riddle istui vain metrin päässä syömässä omaa aamiaistaan. “Hermione, oletko sinä mennyt sekaisin?”
“Huomenta vaan teillekin”, Hermione mutisi.
“Oikeasti, oleskeluhuoneen sohvalla? Miten olisi pieni pala yksityisyyttä - “
“Emme me tehneet mitään sellaista”, Hermione sanoi vaistomaisesti.
Kaikki kolme tyttöä kalpenivat.
“Se tästä vielä olisi puuttunutkin!” Elisabeth sanoi ensimmäisenä. “Sen jälkeen sinä et olisi ikinä päässyt naimisiin - “
“Beth”, Hermione sanoi hieman kovemmalla äänellä ja tuijotti ruskeatukkaista tyttöä suoraan silmiin. “Minä en ole menossa naimisiin lähiaikoina jos koskaan, ja minä ja Riddle emme tehneet mitään, mitä sinun pitäisi pelätä. Hengitä.”
“Minä hengitän kyllä”, Elisabeth sanoi närkästyneenä, “mutta sinä et nyt tajua, minkälainen järkytys se - “
“Sinä selviät siitä kyllä”, sanoi Cornelia äkkiä ja kumartui lähemmäs Hermionea. “Mitä te puuhaatte? Oletteko te kihloissa?”
Nyt oli Hermionen vuoro järkyttyä. “Kihloissa? Cornelia, mistä ihmeestä sinä kuvittelet - “
“Hei, hän on naimisissa seitsemäntoistavuotiaana”, Mary tokaisi välittämättä toisen tytön mulkaisusta. “Heidän suvussaan ihmiset menevät nuorina naimisiin. Ja kihloihin.”
“No, me emme ole kihloissa”, Hermione totesi tiukasti. “Älkää pelätkö.”
“Minkä takia me pelkäisimme?” Elisabeth kysyi hämmästyneenä. “Riddlehän on ihan kiva. Puoliverinen, mutta ihan kiva - “
“Juuri äsken sinä olit järkyttynyt”, huomautti Mary.
“Se olikin siitä sohvasta! Ei minulla ole mitään Riddleä vastaan!”
Hermione huokaisi syvään ja yritti keskittyä aamiaiseensa. Sivusilmästään hän näki, että pöydän päässä istuvalla Tomilla oli hauskaa.
“Ja sitä paitsi hänellä on mielenkiintoiset sormet”, Elisabeth jatkoi parhaillaan. “Tukka on ehkä liian pitkä, mutta sormet…”
Hermionea nauratti. Jos Elisabeth olisi tiennyt, millaisia mielikuvia sormien ylistys sai hänen mieleensä, tyttö olisi järkyttynyt kahta kauheammin.
“Mutta hän on aika hiljainen”, Cornelia sanoi matalammalla äänellä, luultavasti jotta Riddle ei kuulisi heitä. Hermione arveli, että yritys oli melko turha. “Ei oikein puhu kenellekään.”
“Kyllä hän Hermionelle puhuu”, Mary sanoi heti. “Minusta he ovat ihan suloisia.”
“Sohvalla?” Elisabeth tokaisi ja ravisteli sitten päätään lujasti. “Minun täytyy saada tuo ajatus pois päästäni. Minä en varmaan enää ikinä uskalla katsoa siihen sohvaan päin - “
“Sinä ylireagoit.”
“No, minulla on siihen oikeus - “
Hermione pudisteli päätään. Kuukautta aiemmin hän ei olisi ikinä uskonut sitä, mutta nyt hänestä oli melkein mukavaa nähdä Cornelia, Elisabeth ja Mary.
 Vaikka he ehkä suhtautuivatkin sohvatapaukseen hieman turhan vakavasti.

Viikko joulun ja uuden vuoden välillä tuntui kuluvan nopeammin kuin yksikään Hermionen menneisyydessä viettämistä viikoista sitä ennen. Jälkikäteen hänen oli vaikea muistaa, mitä hän tarkalleen ottaen oli tehnyt - paitsi, että ajankääntö oli eksynyt hänen mieleensä vain muutaman kerran, ja silloinkin hän oli lähinnä kauhistunut ajatusta joutua kauas Tomista.
 Iltaisin hän saattoi maata makuusalissaan ja kuunnella toisten rauhallista hengitystä, tuijottaa kattoa ja miettiä, mitä ihmettä hänelle oli tapahtumassa. Jos ajankääntö ei korjaantuisi, mitä hän tekisi? Alkaisivatko hän ja Tom jossain vaiheessa seurustella? Oliko mahdollista muuttaa tulevaisuutta, vai tulisiko Tomista kuitenkin se pimeyden lordi, joka oli tappanut niin paljon Hermionelle tärkeitä ihmisiä?
 Mutta suurimman osan ajasta Hermione vältti liikaa ajattelemista. Hänestä tuntui, että hänen ajattelemisensa oli täysin turhaa. Hän ei tiennyt, mitä tapahtuisi, ja näytti siltä, ettei hän myöskään voinut vaikuttaa siihen. Minkä takia hänen olisi pitänyt käyttää kaikki aikansa murehtimalla?
 Sitä paitsi hän oli rakastunut. Hän ei tajunnut, miten niin oli päässyt tapahtumaan, mutta se oli totta, ja sitä oli enää turha kieltää. Hän oli rakastunut aivan väärään ihmiseen mutta rakastunut yhtä kaikki, ja vaikka hänen järkensä yhä välillä hangoitteli vastaan, hän nautti ajastaan Tomin kanssa suunnattomasti. Hän piti tämän terävistä katseista, otsalle tippuvista mustista hiuksista, ivallisista kommenteista, pitkistä keskusteluista…
 Ja pikkuhiljaa hänestä alkoi tuntua, että jos hänelle annettaisiin vaihtoehto, hän ei palaisi omaan aikaansa. Ei, hän jäisi tänne ja ottaisi selvää, oliko tulevaisuus muutettavissa. Ja jos se oli, silloin hän tekisi kaiken, minkä vain suinkin saattaisi, eikä Tom Riddlestä ikinä tulisi lordi Voldemortia.

Uudenvuodenaattona satoi räntää. Hermione katseli sadetta Kolmen luudanvarren ikkunasta ja mietti, miten ihmeessä Tom oli saanut hänet houkuteltua pois lämpimästä, kuivasta Tylypahkasta. Silti hän ei ollut pahoillaan. Räntäsateessa lentäminen oli tehnyt Tomin tukasta märän ja entistäkin sotkuisemman.
“Mitä sinä tuijotat?” Tom kysyi epäluuloisena.
Hermione räpäytti silmiään. “Sinun tukkaasi.”
“Minun tukkaani?” Pitkät sormet pujahtivat vaistomaisesti mustien hiusten lävitse. “Mitä vikaa minun hiuksissani on?”
“Ei mitään”, Hermione kiirehti sanomaan. “Se vain… sinulla on kiva tukka.”
“Kiitos”, Tomin ääni oli yhä epäluuloinen.
Hermione vilkaisi hieman harottavaan luutaan, joka nojasi pöytää vasten Tomin vieressä. “Eikö Avery suutu, kun lainailet hänen luutaansa?”
“Hän ostaa uuden”, Tom ilmoitti tyynesti. “Ja huonolla tuurilla tarjoutuu antamaan vanhan minulle.”
“Etkä sinä suostu ottamaan sitä”, Hermione arvasi.
“En tietenkään. Jos minä tarvitsen luutaa, voin lainata sitä häneltä.”
Hermione naurahti. “Oletko muuten huomannut, että tämä on jo toinen kerta tällä lomalla, kun me olemme poistuneet ilman lupaa koulun alueelta? Melko sopimatonta käytöstä johtajapojalle ja -tytölle.”
“Dippet tuskin jaksaa murehtia meistä”, Tom totesi. “Sitä paitsi sinä luultavasti et ole enää kauan johtajatyttö.”
“Mitä?”
“Hill on kuulemma tulossa takaisin.”
“Mikä hänellä alun perin oli?”
“Onnettomuus”, Tom sanoi vakavana, mutta virnisti sitten. “Käsittääkseni se liittyi jotenkin liian vahvoihin puolustusloitsuihin ja narksuihin. Rohkelikot!”
“Sanopa muuta”, Hermione hymyili vinosti. “No, minä en kyllä ole niin kiintynyt johtajatyttönä olemiseen, ettenkö voisi luopua siitä.”
“Ja minä joudun tekemään töitä Hillin kanssa.”
“Ei hän voi olla niin paha.”
“Ei hän olekaan”, Tom myönsi. “Mutta sinulla on tiettyjä… etuja häneen verrattuna.”
“Toisin sanoen hän ei suostu suutelemaan sinua?”
“En ole kokeillut. Ehkä - “
“Tom!”
Poika naurahti. “Selvä, se oli vitsi. Mitä sinä aiot tehdä, kun pääset Tylypahkasta?”
Hermione räpäytti silmiään ja jäi tuijottamaan poikaa. Vino hymy viipyi yhä tämän huulilla, mutta katse silmissä oli vakava.
“Miten niin?” Hermione kysyi hieman varautuneena. Ajankääntö tuli taas hänen mieleensä. Olisi ollut hullua uskoa, että hän olisi varmasti täällä vielä puolen vuoden kuluttua.
 Siltä se kyllä vähän näyttää.
“Se oli vain kysymys”, Tom tokaisi välttelevästi ja siirteli kermakaljatuoppiaan kädestä toiseen. “Minun on varmaan yritettävä etsiä töitä. Ehkä jossain kaupassa…”
Muistikuvat eksyivät kutsumatta Hermionen mieleen: Harry kertomassa Borkin & Burkesilla työskentelevästä nuoresta Voldemortista, Hepzibah Smithistä ja salaperäisestä kuolemasta -
“Etkö sinä halua opiskella?”
Tom näytti hämmästyneeltä. “Opiskella? Mitä minä opiskelisin?”
“En minä tiedä”, Hermione sanoi avuttomana yrittäen kiireesti miettiä jotain. “Auroriksi?” Okei, ei niin uskottava ajatus. “Taikaministeriöön? Sinusta voisi hyvin tulla taikaministeri!”
Tom nauroi. “Taikaministeri? Hermione, en minä - “
“No, taikaministeriössä on muitakin mahdollisuuksia… Ajattele, saisit vaikuttaa asioihin.”
Tom tuijotti häntä kulmiensa alta. “Tuo kuulostaa kutakuinkin mainospuheelta.”
Hermione vaikeni. Tom oli oikeassa, hän kuulosti epäilemättä kävelevältä taikaministeriön mainokselta, mutta minkä hän sille mahtoi? Hän halusi kuvitella, että pojan tulevaisuudesta ei muodostuisi sellainen, kuin hän kuvitteli.
“Joskus minä ajattelen, että olisi kiva lähteä pois”, Tom mutisi äkkiä. “Jonnekin kauas. Ehkä pohjoiseen.”
Hermione nielaisi. “Mitä sinä siellä tekisit?”
Tom kohautti olkapäitään. “En tiedä. Sittenpähän saisin selville.”
Kermakalja oli jo viilentynyt. Hermione keinutti mukiaan puolelta toiselle ja katsoi, kuinka juoma sen sisällä törmäsi mukin reunoihin ja pirstoutui pisaroiksi. Hän yritti kuvitella Tomin jossain pohjoisessa, ehkä Norjassa tai Ruotsissa… Mitä hän tiesi Norjasta? Siellä oli vuonoja. Ehkä Tom ryhtyisi kalastajaksi. Pelkkä ajatuskin oli naurettava.
 Mutta ehdottomasti parempi kuin mielikuva pimeyden lordista kumartumassa Harryn yläpuolelle, taikasauva valmiina viimeiseen, tappavaan iskuun -
“Sinä voisit lähteä mukaan.”
Kermakalja lipsahti pöydälle. Hermione räpytteli silmiään ja vei mukin kauemmaksi itsestään.
“Mitä?”
“Sinä voisit lähteä mukaan”, Tom toisti tuijottaen häntä tiiviisti. “Edes vähäksi aikaa. Sinä puhuit kerran siitä sodasta… ei sinun ole pakko olla siellä, Hermione! Sinä olet vain yksi ihminen. Ei yhdellä ihmisellä ole mitään väliä suuntaan tai toiseen - “
Hermione pudisteli päätään. “Sinä olet väärässä. Jos ei olisi yksittäisiä ihmisiä, me olisimme jo hävinneet.” Hän nielaisi. He olivat hävinneet. “Aina oli se yksi, joka viimeisenä seisoi meidän ja vihollisen välissä - “
“Minä tarvitsen sinua enemmän.” Tomin ääni oli äkkiä synkkä ja matala.
Hermione tuijotti poikaa. Mitä hänen olisi pitänyt sanoa? “Tom… meillä on puoli vuotta koulua jäljellä. Mietitään sitä sitten.”
Pojan silmissä välähti. “Sinä ajattelet sitä?”
Hermione nyökkäsi tuntien tulleensa lopullisesti hulluksi. Hän ei voinut olla naurahtamatta itsekseen saman tien, kun ajatus eksyi hänen mieleensä: hän oli varmasti tullut hulluksi jo kauan sitten. “Mutta en vielä. Vasta sitten.”
Tom hymyili hänelle leveästi.

Tuuli iski Hermionea vasten kasvoja. Hän yritti piilottaa naamansa Tomin hartioiden taakse, mutta tuuli ja räntäsade olivat häntä sitkeämpiä - ne kastelivat hänet läpikotaisin kaikista hänen yrityksistään huolimatta. Kun he lopulta pääsivät Tylypahkaan ja laskeutuivat linnan etupihalle, he olivat molemmat läpimärkiä.
“Minusta tuntuu, ettemme me nyt jää tänne kävelylle”, Tom mutisi.
Hermione oli samaa mieltä. He ehtivät sisälle ennen seuraavaa suurta tuulenpyräystä ja olivat varsin tyytyväisiä siitä.
 Kello oli kahdeksan illalla. Kukaan ei ollut järjestänyt uuden vuoden vastaanottoa varten erikoisia juhlia, mutta Tom oli kertonut Hermionelle, että luultavasti suurin osa paikalla olevista oppilaista ja opettajista kokoontuisi keskiyöllä tähtitorniin seuraamaan vuoden vaihtumista. Nyt käytävillä oli vielä melko hiljaista.
 Oleskeluhuoneessa ei ollut. Iloinen meteli tulvi heitä vastaan jo ovelta. Hetken Hermione oli varma, että jokainen luihuinen oli päättänyt odottaa uuden vuoden vaihtumista oleskeluhuoneessaan, mutta Cornelian, Maryn ja Elisabethin puuttuminen kumosi hänen teoriansa. Joka tapauksessa oleskeluhuoneessa oli aivan riittävästi ihmisiä, ja Hermione joutui väistämään monta yliaktiivista kakkosluokkalaista matkallaan makuusalien oville.
 Hän oli jo puoliksi omaan makuusaliinsa vievien portaiden oviaukossa, kun Tomin käsi pysäytti hänet. Hän kääntyi vain kohdatakseen pojan katseen tummana ja pysäyttävänä.
“Älä mene sinne. Jos Cornelia, Elisabeth ja Mary saavat sinut käsiisi, he eivät päästä sinua enää tänä vuonna - “
“Miten niin?” Hermione hämmästyi.
Tom pyöritteli silmiään. “Uusi vuosi on tärkeä hetki juhlista pitäville puhdasverisille. Sinä voit tulla minun makuusaliini.”
Hermione vilkaisi kivisiä portaita, jotka johtivat tyttöjen makuusalien portaista poiketen alas- eivätkä ylöspäin. Tom irrotti otteensa hänen käsivarrestaan, mutta ilme pojan silmissä säilyi tiiviinä.
Hermione hymyili pienesti. “Selvä.”
Tomin hymy tuntui kulkevan suoraan Hermionen lävitse; sitten poika käänsi selkänsä hänelle ja lähti kävelemään alas makuusaleja kohti eikä Hermionelle jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin seurata.
Seitsemäsluokkalaisten luihuispoikien makuusali oli alimmassa kerroksessa. Hermione kuvitteli tuntevansa maakerrokset päänsä päällä ja ympärillään, ja ihmetteli, kuinka kukaan saattoi asua näin syvällä, mutta ajatus hävisi hänen päästään yhtä nopeasti kuin oli sinne tullutkin. Tom kävi hakemassa pyyhkeen ja oli selvästi aikeissa kuivata sillä tukkansa, kun Hermione keskeytti hänet:
“Minä voin.”
Tom kääntyi katsomaan häntä hämmentynyt ilme silmissään, mutta ei vastustellut, kun hän otti pyyhkeen pojalta. Tämän tukka sojotti märkänä jokaiseen suuntaan, mustat hiukset näyttivät tavallistakin tummemmilta ja kiiltävämmiltä… Hermione pörrötti hiuksia pyyhkeen läpi ja toivoi, ettei hänen hiustenkuivaustekniikkansa ollut kovin tuskallinen.
 Hän oli jo vetämässä pyyhettä pois, kun hän sattui katsomaan Tomin silmiin. Pojan tummanharmaat silmät olivat häntä niin lähellä, että hän saattoi nähdä omien silmiensä heijastuvan niistä. Tomin mustissa silmäripsissäkin oli vesipisaroita. Hermione kohotti mitään ajattelematta sormensa pyyhkäistäkseen veden pois, mutta Tomin käsi vangitsi hänen kätensä, ennen kuin hän ehti lähellekään pojan silmiä.
 Seuraavassa hetkessä hän tajusi, että onneton pyyhe oli tippunut maahan; Tomin suu oli painunut hänen suulleen, hänen kätensä olivat ensin Tomin poskilla ja sitten niskassa, iholla joka oli paljon lämpimämpi kuin lentämisessä jäätyneet sormenpäät. Ilmeisesti Tomin käsilläkin oli kylmä, sillä ne liukuivat nopeasti Hermionen paidan alle, eksyivät hänen vyötärölleen ja piirsivät pientä kuviota lämpenevään ihoon, ennen kuin löysivät paikkansa.
 Tom maistui räntäsateelta ja kermakaljalta, toivolta ja unohtamiselta ja kaiken päälle nälältä, suloiselta, soluihin syöpyvältä nälältä, joka tarttui Hermioneen. Hän tunsi, kuinka Tom siirtyi lähemmäs häntä, hän tunsi heidän jalkojensa sekoittuvan toisiinsa eikä välittänyt vähääkään, vaan painoi itsensä kiinni pojan ihoon.
 Tomin paita oli kostea räntäsateesta. Hermione kuuli omien pikkuhiljaa pettävien aistiensa takaa pojan äännähdyksen, kun hänen sormensa eksyivät tämän paidan alle tutkimaan lämmintä ihoa. Tomin iho tärisi hänen kättään vasten, tai ehkä se oli hänen kätensä, hän ei ollut varma, hän tärisi itsekin kauttaaltaan. Mutta hänen sormensa tiesivät mitä tekivät tarttuessaan tarpeettomaksi käyneen paidan reunoihin. Tom auttoi ystävällisesti häntä pujottamalla paidan päänsä ylitse ja heittämällä lattialle.
 Hermione painoi nenänsä pojan kaulaa vasten, veti sisäänsä tuttua tuoksua ja nautti sokeasti pehmeästä suudelmasta, jonka Tom painoi hänen otsalleen. Sitten pojan kädet olivat taas hänen ympärillään, aluksi olkapäillä mutta hetkessä vyötäröllä, ja Hermione tunsi tuskallisesti, kuinka polte hänen alavatsassaan alkoi herätä. Hän räväytti silmänsä auki ja ehti tavoittaa Tomin tumman katseen sadasosahetkeksi, ennen kuin painoi taas suunsa pojan suulle.
 Räntäsade löi taas ikkunaan. Hermione tajusi sen jokseenkin hämärästi: hänen kaikki huomionsa oli nyt kiinnittynyt käsiin ja jalkoihin, hengitykseen ja hiuksiin ja ylimääräisiin vaatteisiin. Hän tunsi, kuinka Tomin kädet liukuivat ylemmäs hänen paitansa alla ja osuivat rintaliiveihin; pojan katse poltti häntä suljettujen silmienkin läpi. Hän avasi silmänsä melkein vastentahtoisesti.
 Tomin silmissä läikkyi avoin kysymys.
“Avery ja Lestrange”, Hermione mutisi.
“He tulevat vasta viikon päästä”, Tom sanoi hengästyneellä äänellä, mutta veti kätensä pois hänen paitansa alta ja astui hieman kauemmaksi. Hermione tunsi, kuinka selittämätön pettymys hyökyi hänen ylitseen.
“Tom, minä - “
“Se on okei.”  Poika käänsi kasvonsa kattoon.
“Ei, minä - “ Hermione veti syvään henkeä. “Haluatko sinä?”
Tomin katse oli hetkessä hänessä tiiviinä ja polttavana. “Mitä?”
Hermionea heikotti. Huoneen valo loi varjoja pojan solisluiden alle, leukaan ja olkapäille.
“Hermione?”
“Jos me - “ Hermione nielaisi. “Minä en ole koskaan - “
Tom pudisteli päätään. “En minäkään. Ei se haittaa. Minä olen varovainen - “
“Minä en välttämättä osaa olla… hyvä…”
“Hölmö.” Tom astui lähemmäs häntä, pujotti sormensa hänen leukansa alle ja kohotti sitä niin, että hänen oli pakko kohdata pojan katse. “Haluatko sinä? Todella?”
Hermione nyökkäsi.
Tom tuijotti häntä silmissään hämmästys, sitten taas kasvava nälkä. Enempää Hermione ei nähnyt; hän kääntyi ja antoi Tomin pujottaa sormensa paitansa alle. Pojan sormet tuntuivat kylmiltä hänen alaselässään, häntä värisytti ja sitten vielä enemmän, kun Tom tarttui paitaan ja veti sen varovasti hänen päänsä ylitse. Hämärästi Hermione tajusi vetävänsä taikasauvansa taskustaan ja lukitsevansa oven.
 Tomin sänky oli huoneen keskellä; jälkeenpäin hän muisti toivoneensa kipeästi, ettei tippuisi siltä. Tyynyjen kohtalo ei ollut yhtä onnellinen, ne tippuivat hänen ympäriltään, kun Tom istui hänen viereensä sängylle ja suuteli häntä. Jostain vatsanpohjassaan palavan liekin takaa hän hahmotti tärisevänsä pojan käden alla, kun tämä riisui kömpelösti hänen housunsa ja sitten omansa; hän aisti valojen sammuvan ja suuteli paljasta ihoa, painoi itsensä sitä vasten, silmänsä kiinni, veti syvään henkeä.
 Hänen jalkansa sotkeutuivat Tomin jalkoihin, kädet olivat kaikkialla. Hän kuuli heidän molempien hengitykset raskaina hämärässä ja pojan kädet lämpenevinä mutta yhä harhailevina, sitten kevyen suudelman rintakehäänsä vasten.
 Monta tuntia myöhemmin tähtitornissa laskettiin sekunteja uuteen vuoteen. Hermione kuljetti eksyneen mustan hiussuortuvan pois Tomin otsalta ja nukahti.
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Nettis

  • ***
  • Viestejä: 34
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #71 : 28.08.2007 21:31:22 »
Vy-hy-hyy, miks nää luvut aina loppuu, eikä jatku ikuisuuksiin? Tämä oli kertakaikkisen mahtava luku, Tomista tuntui taas paljastuvan uusia puolia ja muutenkin koko systeemi oli niiin ihana. Tykkäsin erityisesti alusta ja lopusta. Alussa piti hetki miettiä, että hei, mitäs tässä nyt tapahtuu, ennen kun edellisen osan tapahtumat tulivat mieleen. Tyttöjen reaktiot olivat mainioita ja virnuilin niille täällä itsekseni. Ja niiden viattomuus kaikkien asioiden suhteen.. Voi voi, ne ei millään pärjäisi nykypäivän koulumaailmassa =D
Aamiais kohtauksessa pidin myös Tomista kuuntelemassa pöydän päässä, se oli jotenkin niin sulonen.

Lopusta tykkäsin myöskin paljon, ei liikaa hätäilyä ja asiat kerrottiin hyvin ikärajan puitteissa. Enkä mä usko, että olisin tästä parista mitään intiimimpää halunnutkaan lukea, oikein hyvä näin.

Lainaus
Mitä hän tiesi Norjasta? Siellä oli vuonoja.
Toi oli jotneki niin hauska kohta =D

Lainaus
Tom maistui räntäsateelta ja kermakaljalta, toivolta ja unohtamiselta ja kaiken päälle nälältä, suloiselta, soluihin syöpyvältä nälältä, joka tarttui Hermioneen.
Myös tästä lauseesta pidin hyvin paljon, se oli vaan niin ihana. Tuli mieleen se "Mistä on pienet tytöt tehty" -runo =)

Ja jatkoa toivon totta kai taas, muistanko väärin, jos väitän lukeneeni, että sanoit jossain vaiheessa, että tämä lähestyy loppuaan? Perjaatteessa odotan sitä innolla, mutta en millään haluaisi luopua tämä lukemisesta.
Tulikehränä aurinko nousee
pimeyden karkoittaen
Tulikehränä aurinko nousee
varjot polttaen pois

bella luna

  • ***
  • Viestejä: 103
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #72 : 28.08.2007 22:11:31 »
jatka, jatka, jatka, joohan? =) anteeksi nyt mutta muuta ei vaan tuu mieleen nyt.....tyhjentäväää.....kaikki...monta pientä mustaa aukkoa pään sisällä....

coma-white

  • ***
  • Viestejä: 64
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #73 : 28.08.2007 22:34:15 »
Voi kamala, miten kaunista tekstiä! Olen aivan sanaton. Vau. Tämä luku oli lempparini, ehdottomasti, mutta en silti osaa sanoa oikeastaan mitään.
En vaan voi käsittää, että tätä on enää yksi luku jäljellä! :(

Voi kamala. Pistä se äkkiä tänne jooko! Minun täytyy saada tietää kuinka tässä käy!
Time runs backwards

wiltzu

  • ***
  • Viestejä: 36
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #74 : 28.08.2007 23:48:18 »
mitä?? vuan yks luku enää  :o pistä se pian, jooko
tä oli kyllä taas niin ihana luku, tom on ihana :D <3
en ossoo sanoo nyt mitään muuta  :D eli jatkoa vuan :D
Käsillä oleva sekunti on loppujen lopuksi ainoa omaisuus, joka meillä on

lostlife

  • ***
  • Viestejä: 82
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #75 : 29.08.2007 09:02:06 »
NOAEVANIHKUTUS! min tyksin täst niinku iha hirveesti, ja oon unohtanu kommentoidakki, mut oon kuitenki lukenu. awww, toi oli nii aww toi awww toi awww toi luku,  ja kauhulla och innolla och jännityksel  ja muul tuot tulevaa lukua. Jatka oi armahin koukkukalastaja!

mustapisara

  • ***
  • Viestejä: 186
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #76 : 29.08.2007 17:49:48 »
Tämä on tällä hetkellä ylivoimaisesti lempificini, mutta en ole kommentoinut sitä aijemmin koska aina tuntuu sille että ei saa mitään järkevää ficistä sanottua.

Nyt täytyy kuitenkin myöntää että harkitsen hieman luenko ficin viimeistä osaa(jos niitä kerran on enää yksi tulossa), sillä nyt leijun suurinpiirtein edellisen luvun ansiosta pilvissä ja jos sitten onkin niin että viimeinen osa on kauhea(en siis tarkoita kirjoitus tyyliäsi koska se että osaat kirjoittaa niin hyvin ei voi hävitä minnekään,kyseinen taito joko on tai sitten ei), olen nimittäin useimmiten itkenyt jos todella ihana ficci sattuukin päättymään surullisesti. (niin kävi aikoinaan "Lemona tädin ansiota" ficin kanssa)siis jos olet lukenut kyseisen ficin niin taatusti ymmärrät miksi itkin kun ficci loppui).

Mutta mutta, palatakseni nytten tähän ficiin, rakastan sitä, miten olet kuvaillut Tomin eleet ja mielialat, sitä esiintyy todella harvoissa ficeissä että kirjoittaja myös keskittyy sellaisiinkin pieniin yksityiskohtiin kuten esim että jonkun henkilön silmistä heijastuu tunteita.

Ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen että Tom on niitä ihmisiä jotka hämmästyy siitä että joku haluaa seksiä hänen kanssaan. ;)  mutta senkin olit onnistunut saamaan tekstiin niin, että ei tullut sellainen olo että "just joo tuon uskoo mun ylensyönyt kissaki". Vaan jäi sellainen mieli että tietenkin poika nyt on tuossa tilanteessa epävarma.

Lainaus
Tom tuijotti häntä silmissään hämmästys, sitten taas kasvava nälkä.

Ps: Toivottavasti saat tästä sekameteli palautteesta edes jotakin irti :)
 
-m-[/b]

Kola

  • ***
  • Viestejä: 61
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #77 : 29.08.2007 18:05:43 »
IHANA!Jatkoa pian, jooko??? :D

Jesse

  • Vieras
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #78 : 29.08.2007 18:49:08 »
UAAH!
Paras. <3_<3

Jatkoajatkoajatkoajatkoajatkloajatkoajatkoajatkoa.
Ja sitten semmosta jatkoa että se Harrynpirulainen pysyy kuolleena!
Jatkoajatkoajatkoajatkoajtakoatjatkoajatkoa.

Kiitos. ^^

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Re: Granaattiomena (Hermione/Tom, K-13, romance) JATKO 28.8.
« Vastaus #79 : 30.08.2007 13:11:22 »
Mullahan on mennyt muutama osa ihan ohi xD No mutta nyt mä korjaan tän mun kommentoinnin vähyyden. Tossa viimesimmässä osassa mua rupes hihityttämään näiden muiden luihuistyttöjen reaktiot. Ei reps sentään, kun ne on lapsellisia.  :)

Tosi suloinen ficci, tässä on jotenki tainnut joka osassa olla semmoinen pieni koukku, mihin mä oon sitten ihan oikeesti koukuttunut ja halunnut vaan lukea enemmän ja enemmän. Mitämitä? Enään yks osa? Se fyysinen juttu taisi sittenkin olla aika tärkee? No enivei, kiitos näistä osista ja mä täällä yritän olla vähän enemmän messissä tuon vikan osan kohdalla  :D

Kiitos!
LaLuna
[