Kirjoittaja Aihe: Twilight: Onni on hauras (14. luku 12.9 ) | K-11, romance, drama, angst  (Luettu 14732 kertaa)

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Author: zalluzki
Characters: OC ja ne perus
Pairing: Lukemalla se selviää sitten ;)
Rating:k-11
Fandom:Houkutus
Genre: romance, drama, angst
Disclaimer: Stephenie Meyerille kuuluu kaikki minkä hänelle tunnistaa. Omia hahmoja olen sekaan tunkenut ahkerasti.
Warnings: väkivaltaa
Summary: Wendy aikoo lähteä etsimään onnea Kaliforniasta, mutta kaikki ei menekkään ihan niin kuin pitäisi.
A/N: Jos avaat niin kommaat. Hyvää tai pahaa kommenttia kaikki otetaan vastaan mielellään. :) Alicen ja Jasperin perheeseen tulosta en ollut varma joten laitoin ne tänne. Kaikki siis alkaa 1950-luvun Seattlesta.

1.  Muutoksia

Hypistelin hameeni helmaa, enkä oikein tiennyt miten hoitaisin koko jutun pois alta. Voisin vain tyynesti lähteä, ja David huomaisi vasta kun olisi liian myöhäistä. Mutta en halunnut lähteä niin, olin sen hänelle velkaa. Hän oli ollut aina paras ystäväni, ja nyt hän sanoi rakastavansa minua. Minä en rakastanut häntä enempää kuin ystävää. En ollut ikinä rakastanut, mutta se ei kuulemma estänyt häntä tuntemasta niin. Hengitin kerran syvään, ja koputin oveen.  Hänen siskonsa Rose avasi, ja katsoi minua kyllästyneenä. Me emme oikein tulleet toimeen.

“Onko Dave kotona?” kysyin mahdollisimman ystävällisesti, vaikka tiesin hänen olevan.

“On” , tyttö sanoi, ja päästi minut sisään. “Se on keittiössä.”

“Kiitti”

Kävelin nopeasti eteisen läpi olohuoneeseen, ja sieltä keittiöön. Perheen äiti Susan leipoi, ja David istui jakkaralla pöydän ääressä lukemassa. Heidän keittiössään tuoksui aina vastaleivottu, meillä kotona ei koskaan leivottu mitään.

“Hei Wendy!” Susan sanoi hymyillen minulle aurinkoisesti. He olivat kaikki pitäneet minusta aina. Kaikki paitsi Rose.

“Hei”, David oli nostanut katseensa kirjastaan.

“Terve”, vinkaisin. Olin yrittänyt pitää ääneni vakaana, ja huonosti onnistui. David katsoi minua oudosti. “Missäs Richard on?”

“Isä on töissä ”, hän sanoi, ja käänsi katseensa kirjaan.

“Mitäs sinä leivot?” kysäisin Susanilta äkkiä. Tiesin, että minun pitäisi kohdata David, mutta yritin pitkittää aikaa ennen sitä.

“Ihan vain vehnästä”, hän vastasi kulmat kohollaan. Hän selvästi näki, että minussa oli jotakin hullusti.

“Dave”, kiekaisin punastuen. Hän kääntyi katsomaan minua. “Sinun huone… asiaa…” mongersin epäselvästi. Hän laski kirjansa, ja lähti edeltä.  Menin perässä, mutta pysähdyin ennen kynnystä.

“Heippa sitten”, sanoin Susanille.

“Pianhan sinä taas tulet käymään”, tyydyin vain hymyilemään hänelle.

Kiiruhdin eteiseen, mielessäni kävi että lähtisin vähin äänin. Kiipesin kuitenkin portaat ylös toiseen kerrokseen.  David istui nojatuolissa huoneessaan, ja näytti haudanvakavalta.  Ihan kuin tietäen mitä tulisin sanomaan., hän ei kyllä yleensä ottanut asioita kovin tyynesti. Minä näytin varmasti siltä kuin oksentaisin minä hetkenä hyvänsä.

“Sinulla oli asiaa.”

“Joo, on minulla.”

En saanut suutani auki. Katselin huoneen seiniä, ja keskityin laskemaan raitoja matossa. Laskin myös kirjahyllyn kaikki kirjat, ja olin juuri aloittanut  tutkailla hämähäkkiä katossa.

“Anna kun arvaan”,  Hän sanoi pokeri-ilmeellä. “Tämä liittyy jotenkin siihen Justiniin.“
“Dave”, kuiskasin, en voinut valehdella. “Hän pyysi minua muuttamaan kanssaan.” David ei sanonut mitään, tuijotti minua vain pitkän aikaa.

“Mitä sinä sanoit?” hän lopulta kysyi.

“Me lähdetään illalla.”

“Miksi sinä lähdet mukaan?” David oli noussut ylös, ja hän näytti vihaiselta.

“Ainut tilaisuus päästä pois täältä”, se oli ihan totisinta totta. “Minä en halua jäädä tänne. Tiedät minun vihaavan tätä paikkaa.”

“Mitä sinun äitisi sanoi?” David yritti takertua oljenkorsiin.

“Saan lähteä”, minä valehtelin sujuvasti. Tosiasiassa äiti ei tiennyt mitään lähdöstäni.

“Voinko tehdä mitään ettet lähde?” hän kysyi, jo melkein anellen.

“Dave”, sanoin  vakavana. “Älä yritä tehdä mitään, minä lähden silti.”

Davidilla oli hiukan huonot hermot, siksi pelkäsinkin hänelle kertomista. Ei siitä ollut montaa kuukautta, kun hän oli antanut turpiin samaiselle Justinille, ja aika pahasti.  Hän tiesi, että minä olin jollain tapaa ihastunut tähän. En siltikään ollut edennyt siinä sen pidemmälle.  Justin vain oli osannut esittää oikean kysymyksen, ja oikeaan aikaan. Lukio oli juuri loppunut, ja en halunnut jäädä Seattleen. 

“Minne te aiotte muuttaa?” David kysyi raivoissaan. “Ja mitä sinä edes aiot tehdä?”

“Pidän välivuoden Kaliforniassa”, siihen suunnitelmani sitten jymähtivätkin. “En minä muutenkaan hakenut mihinkään yliopistoon.”

“Pilaat elämäsi…” hän kuiskasi. Miksei hän voinut edes yrittää ymmärtää.

“Omapahan on elämäni”, sanoin vihaisesti. “Minä lähden nyt, kirjoitan sinulle.”

“Lähetä joku kiva postikortti”, hän sanoi ivallisesti, kun astelin pois.

Kävelin ripeästi katua pitkin, ja vettä tiputteli hiljaisella tahdilla. Ei kotiin ollut pitkä matka, mutta halusin nopeasti pois sateesta. Kohta pääsisin Kaliforniaan, jossa aurinko paistaisi aamusta iltaan. Olimme puhuneet siitä Justinin kanssa niin paljon, hänen tädillään oli hotelli Santa Monicassa. Hän oli tarjonnut Justinille töitä. Minun ei tarvinnut kahta kertaa miettiä lähtisinkö mukaan, kun tämä pyysi.

Avasin oven  avaimella, ja heitin kengät eteiseen. Kuulin nyyhkytystä keittiöstä, ja tiesin sen olevan äiti. Inhosin itseäni, koska jättäisin hänet tuossa kunnossa, mutta ei hänen tilansa voisi enää paljoa huonontua. Isä oli kuollut, ja ei hän itkemällä nousisi haudastaan. Siitä oli jo monta vuotta, mutta äidillä oli taipumusta romahtaa pari kertaa kuussa. Olihan isä ollut tärkeä ja läheinen minullekin, mutta itkuni olin jo itkenyt.

Menin huoneeseeni, se oli autio ja ei näyttänyt oikein miltään. Kaivoin matkalaukun sängyn alta, ja aloin viikata vaatteitani sinne. Tungin suurimman osan mukaan, ja jätin henkareihin roikkumaan paksuimmat villapuserot. Kävin tyhjentämässä suihkuhuoneen hyllyni, ja kannoin sylillisen shampoopulloja laukkuun. Kääräisin ne ensin muovipussiin. En tarvinnut muuta mukaan, rahani laitoin käsilaukkuun.

Kello näytti kuutta, olin sopinut seitsemältä meneväni Justinin luo. Otin paperia, ja kirjoitin äidille kirjeen. Tiesin tämän varmasti nukkuvan, niin kuin aina pahoina päivinä.

Hei

En olisi halunnut lähteä näin, mutta tiedän ettet päästäisi minua. Älä ole huolissasi, koska minulla tulee olemaan kaikki hyvin. En vain ole onnellinen täällä.

Rakastan sinua.
Wendy


 En keksinyt muuta kirjoitettavaa. Hiippailin olohuoneeseen, äidin nukkuessa sohvalla. Vain silloin hän näytti rauhalliselta, huolet eivät painaneet. Laskin paperin sohvapöydälle, ja otin kengät eteisestä.  Suljin huoneeni oven hiljaa, sekä avasin ikkunan. En uskaltanut käyttää ovea pelkäsin jääväni kiinni. Laskin ulos ensin matkalaukun, ja sulloin kengät jalkaan. Nappasin käsilaukun, ja kiipesin ikkunasta, kävelin pois katsomatta taakseni. Tiesin etten enää palaisi.

Justinille oli jonkin verran pidempi matka, kuin Davidille. Kävelin katuja pitkin, katseeni kiinnitti kuinka hieno auto yhden rakennuksen parkissa oli. En minä merkeistä mitään ymmärtänyt, mutta hienolta se näytti. Justinin koslalla ajaminen ei kuulostanut kovin hohdokkaalta, mutta – ainakaan  toivottavasti – se ei leviäisi tielle.

Minä en tiennyt kelloa, joten yritin kiiruhtaa. Tuskin hän lähtisi ilman minua, mutten todellakaan halunnut ottaa riskiä. Auto oli jo ajettu ulos tallista, Justin nojaili siihen polttaen savuketta.  Hänen valkoinen t-paitansa oli likainen, ja farkutkin kuluneet. Se liittyi varmaan  johonkin kapinallisuuteen.

“Minne laitan tämän laukun?” kysyin, ja hän näytti yllättyneeltä kuullessaan ääneni.

“Laita vaikka takakonttiin”, hän sanoi iloisesti, tipauttaen samalla savukkeensa maahan.

“Luulitko etten tulisi?” sanoin kiusoitellen.

“En ollut varma”, Justin vastasi hymyillen.

“Tietääkö porukkasi, että me lähdetään?” kysyin surullisesti. “Minä en voinut kertoa äidilleni.”

“Tietää ne. Ei täti meitä olisi muuten ottanut.”

Olimme hetken hiljaa. Lopulta avasin auton oven, ja istuin penkille. Justinkin tuli sisään, ja yritti startata autoa. Aluksi se ei meinannut millään käynnistyä, kai se olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta, päästä pois sateisesta Seattlesta. Lopulta se starttasi vaivalloisesti, olin vähällä puhjeta hurraamaan.

Olimme juuri ajamassa pihasta ulos, kun joku juoksi auton eteen.  Auto pysähtyi helposti, koska vauhtia oli vielä niin vähän.  Justin avasi oven nopeasti, ja minä katsoin ikkunasta. Olin arvannut heti, että se oli David. Näin kuinka he huusivat toisilleen, ja samalla hän löi Justinia kovaa leukaan. Ryntäsin ulos autosta.

“Mitä helkkaria sinä teet?” rääkäisin hänelle.

“Pysy erossa tästä”, David sanoi, ja iski Justinia uudelleen.

“Älä lyö häntä”, sanoin kauhuissani. Tämän nenästä valui verta, ja huuli oli auki.

Justin yritti lyödä takaisin, mutta David oli niin tottunut öykkäröijä ettei hänestä ollut vastusta. David löi häntä taas naamaan, ja pari kertaa mahaan.

“Sinä tapat hänet!” kiljuin.

Miten kukaan ei voinut kuulla. Eikö Justinin vanhemmat muka olleet kotona. Sitten tein tosi tyhmästi, ja yritin mennä väliin. Justin oli maassa, ja yritti suojata päätään. David tönäisi minua raivoissaan kauemmas, ja kompastuin kuoppaan asfaltissa. Kaaduin selälleni, ja pääni iskeytyi maahan. Luomeni tuntuivat raskailta, ja ne sulkien olin juuri päästämässä elämästäni irti, kun hirveä kipu alkoi polttamaan kehoani. Räpäytin silmäni auki, ja näin värien pyörremyrskyn. En tiennyt miten kauan tulisin palamaan lieskoissa. Jos tämä oli kuolema, olisin mielelläni elänyt Seattlen sateessa vielä 80 vuotta.

Aika tuntui pysähtyneen, olemassa oli vain minä ja tuli joka ei suostunut sammumaan. Se korvensi jokaista soluani, en tiennyt kauanko se kestäisi, tai oli kestänyt. Halusin valua pois, halusin päästä parempaan paikkaan. Kipu piti minusta kiinni, se ei halunnut luovuttaa minua rauhanvaltakuntaan. Minä yritin huutaa, en tiennyt kuuluiko se, vai jäi vain huulilleni. Yritin sulkea silmäni, mutta ne eivät menneen kiinni. Näin tummia varjoja, ja värienkaruselli sai minut voimaan pahoin. 

Alkoiko kipu viimein hellittää, liekit tuntuivat sammuvan, ja hiipuivat pisteleväksi hiillokseksi. Ehkä nyt olin viimein kuollut. Olisin sulkenut silmäni, jos karusellin vauhti ei olisi alkanut hiipua. Näköni alkoi kirkastua, tummat varjot seljetä. Aloin kuulla ääniä, se oli varmasti puhetta.

“Hän lakkasi huutamasta”,  puhuja kuulosti naiselta.

“Oli se jo aikakin. Monellakaan kestä näin kauaa muuttua.” mies vastasi.

Muuttua? Kuulinkohan oikein… mitä ihmettä he tarkoittivat. Yritin nousta istumaan, ja se kävikin yllättävän helposti. Katselin ympärilleni, ja huomasin olevani pienessä huoneessa. Istuin sängyllä, ja sen vieressä seisoi tuntematon pariskunta.

 Molemmat olivat häikäisevän kauniita. Miehellä oli mustat lyhyehköt hiukset, ja kapeat kasvot. Naisen hennosti punertavat hiukset olivat laineikkaat, ja kasvot pyöreähköt. He olivat pukeutuneet todella hienosti, miehellä oli ruskeapuvuntakki ja samanväriset housut sekä uutuutta kiiltävät kengät.  Naisen kynähame oli musta ja valkoisenpaidan rinnuksessa oli röyhelöä. Minun äiti ei olisi ikinä yrittänytkään kävellä niillä korkokengillä. Eniten kuitenkin kiinnitin huomiota heidän silmiinsä, joissa oli aistittavana punaisensävyjä vaikka ne olivatkin todella tummat.

“Tytöstähän tuli ihan nätti”, nainen sanoi innoissaan.  Mies hymähti minulle.

“Keitä te olette?” kysyin kauhuissani. “Mitä te olette tehneet minulle?”

“Me pelastimme sinut”, nainen sanoi hyvillään. “Minä olen Emily Brown, ja tämä on mieheni Michael Brown.”

“Wendy”, vastasin äänellä, jota vasta nyt jäin kuuntelemaan. En puhunut enää niin kimeästi, puhettani saattoi sanoa jopa kauniiksi.

“Haluaisitko katsoa peiliin?” Emily kysyi innoissaan, ja kaiveli samalla käsilaukkuaan.

“Miksi minä haluaisin peilin?” vastasin ymmälläni, kun pieni sain pienen pyöreän peilin käteeni.

“Katso siihen”, nainen sanoi, kuulostaen koko ajan innostuneemmalta. Kohotin pienen peilin kasvojeni tasolle, ja järkytyin.

“Olenko tuo minä?!” kysyin häneltä silmät selällään.

Peilistä katsoi aivan eri ihminen. Hunajanvärinen kiharapilvi oli kaunis, eikä sotkuisen näköinen. Huulet olivat kaventuneet hieman, ja kasvojenpiirteet olivat muutenkin kaventuneet. Minulla oli aina ollut pieni kaksoisleuka – vaikken edes ollut lihava –, ja nyt se oli kadonnut. Jos se tosiaan siis olin minä. Silmät olivat punaiset, vähän punaisemmat kuin… kuin heillä.

Emily nyökytteli innoissaan, Michaelkin hymyili jo leveämmin.

“Sanoinhan, että tämä on hyvä juttu”,  Emily totesi hänelle hymyillen.

“Mitä te teitte minulle?” kysyin järkyttyneenä. “Miksi silmäni ovat punaiset?”

“Minä muutin sinut”, Emily sanoi hymyillen vieläkin.

“Muutit minut miksi?” en ymmärtänyt ollenkaan, mitä hän tarkoitti.

“Vampyyriksi”, vastasi  hiljaa ollut Michael.

Rupesin nauramaan, mitähän pelleilijöitä nämä olivat? Tämä oli varmaan joku kuvitelma, johtuen siitä kolauksesta päähän. Toisia ei naurattanut, he vaihtoivat katseita vakavana. Tämän oli pakko olla joku vitsi, tai harhaa. Vampyyreja ei ole olemassakaan, ei muualla kuin kauhutarinoissa. Nehän imevät ihmisistä verta ja kaikkea. Niillä on torahampaat, ja eivät voi oleskella ulkona päivällä. Nukkuvat arkuissa, ja täällä ei ollut arkkuja. Katselin huonetta tarkasti. Ei täällä ollut muuta kuin parisänky ja toiseen huoneeseen ovi avoinna. Ei näyttänyt vampyyrin pesältä.

“Tämä ei ole mitään pilaa”, Michael sanoi vakavana.

“Kuulin mekkalaa kadulta, ja aloin haistaa verta”, Emily jatkoi. “Joku poika otti jalat alleen nähdessään minut, ja minä näin vain sinut ja sen toisen pojan maassa. Hän ei ollut ihan tolkuissaan, muttei mitenkään hengenvaarassa. Minun piti keskittyä ihan tosissaan, etten imisi kumpaakaan kuiviin siihen paikkaan. Sinun kallosi oli aika huonossa kunnossa, ja sydämesi ääni heikkeni nopeasti, joten otin sinut mukaani. Juoksin tänne, ja purin sinua. Olin vähällä tappaa sinut, mutta olen jo pitkään halunnut tyttären.” hän lopetti hymyillen surumielisesti.

Tyttären? Mitä ihmettä nämä hullut horisivat. Tappaa minut? Päällimmäisenä mielessä oli kuitenkin miten hän kuuli? Minä oli huutanut kuin syötävä kadulla, ja edes Justinin vanhemmat eivät reagoineet mitenkään.

“Miten sinä kuulit minut, ja ne siinä viereisessä talossa eivät?”

“Meillä on aika hyvä kuulo”, hän sanoi hymyillen. “Niillä asukkailla taas oli ihan oma riita meneillään siellä talossa. Ilmeisesti nainen, ei olisi halunnut päästää teitä lähtemään, mutta mies oli erimieltä. Nainen heitteli varmasti tavaroita seinään…” hän sanoi ja näytti mietteliäältä.

“Onko tämä oikeasti totta?” kysyin, ja toivoin että vastaus olisi kielteinen. Molemmat nyökyttelivät vakavana. Kamalaa, ja nyt pitäisi vielä kysyä sitä kaikista kamalinta asiaa. En voinut uskoa tätä todeksi.

“Mitä… tai siis… syöttekö te ihmisiä?”

“En nyt sanoisi että syömme. Mutta kyllä me juomme ihmisverta.” Michael sanoi.

Ei… ei… minä en pystyisi juomaan ihmisverta.

“Sen takia meidän silmämme ovat punaiset”,  Emily jatkoi.

“Mutta minä en ole juonut verta, minunkin silmäni ovat silti punaiset.” sanoin hädissäni, ja tiirailin peiliin.

“Sinä olet vastasyntynyt”, Michael sanoi. “Elimistössäsi on vielä verta.”

“Onko sinulla jano?” Emily täräytti yhtäkkiä.

“Mitä?! Enhän minä sitä voi tietää!” huusin vastaukseksi. Minä en tosiaankaan aikoisi tappaa ihmisiä. Mieluummin kuolisin nälkään, tai siis janoon.

“Tuntuuko nälkäiseltä, tai ontolta?” Michael kysyi.

“Ehkä vähän… mutta minä en aio tappaa yhtään ketään.”

Emily näytti surulliselta.

“Mutta, jos vaikka vain avataan ikkuna.” Michael sanoi hänelle epätoivoisesti. Mitä ihmettä ikkunan avaaminen tähän liittyi?

“Emme me voi tehdä niin”, hän sanoi, ja pudisteli päätään. “Se ei olisi reilua.”

“Minä mieluummin kuolen janoon!” sanoin topakasti.

“Me emme kuole niin, tai ikäänny.” Emily sanoi, eikä enää hymyillyt.

“Eikö ole mitään muuta vaihtoehtoa?” kysyin anellen. “Ja miten niin en ikäänny?”

“Eläimen verellä voi tyydyttää janon.” Michael puhui taas. “Minä olen 100 vuotta vanha.” Se riitti vastaukseksi toiseen kysymykseen. Minun ei olisi pakko juoda ihmistenverta, se piristi. Olisin aina nuori, voisin asua Kaliforniassa ikuisesti.

“Me emme nuku, tai meidän ei tarvitse levätä. Olemme voimakkaita, vastasyntyneet erittäin voimakkaita, emme voi oleilla auringossa… “ Emily luetteli vielä jotain muutakin, mutta en voinut enää keskittyä.

Minä en voisi oleilla auringossa. Minä olin muuttamassa Kaliforniaan, ja nyt en voisikaan oleilla siellä.

“Miksi? Miksi emme voi oleilla auringossa?” tivasin kuumeisesti.

“Se paljastaa meidän olevan erilaisia. Iho kimaltelee“, Emily sanoi, “ ja ihmisten joukkoon sulautuminen ei onnistuisi silloin.”

“Olemmeko nytkin Seattlessa?” kysyin kauhuissani.

“Kyllä”, molemmat vastasivat yhteen ääneen.

Nousin pois sängyltä, minun elämäni oli kerta kaikkiaan pilalla. Aloin kävellä edes takaisin, Emily ja Michael katsoivat minua huolissaan, tai ainakin Emily. Minä aikoisin elää eläimillä, ja sateessa ikuisesti. Luultavasti joutuisin olemaan yksin, koska he elivät ihmisillä. Mitenkähän kauan edes karkaamisestani oli.

“Montako päivää minun muutokseni alkamisesta on?”

“Neljä”, Michael vastasi.

Minua etsittiin varmasti, Justin oli nimittäin elossa, ja tuskin tiesi mitään mihin olin kadonnut. David jäisi varmasti kiinni, ja häntä alettaisiin epäillä. Hän kertoisi tai oli jo kertonut Emilystä. Meidän pitäisi häipyä äkkiä.

“Me ei voida jäädä tänne”, sanoin vakavana. “Minua etsitään, ja se hakkaaja kertoo Emilystä.”

“Me emme asu edes täällä”, Emily sanoi minulle. “Voimme lähteä heti.”

“Tämä on hotelli nimittäin”, Michael jatkoi, ja katseli ympärilleen. "Olemme vain läpikulku matkalla."

“Miten saitte minut tänne sisään?” olin yllättynyt.

“Parvekkeen kautta, ja sitä kautta sitä on lähdettäväkin.” hän jatkoi.

“Mitä jos hän haistaa ihmisen?” Emily kysyi.

“Älä hengitä”, Michael sanoi minulle.

Miten voisin muka olla hengittämättä, pakko kai sitä oli yrittää.

Minun laukkuni oli Justinin autossa, eli omaisuutta ei ollut. He pakkasivat vaatteensa nopeasti laukkuihin, ja kantoivat ne parvekkeelle. Menin perästä pidättäen  hengitystäni. Se ei edes tuntunut vaikealta. Ketään ei näkynyt, joten Michael loikkasi ensimmäisen kerroksen parvekkeelta sulavasti maahan. Emily käski minun mennä perässä, tuntui kamalalle kuvitella loikkaavansa alas monta metriä. Hyppäsin alas yllättävän sulavasti, ja Emily tuli perässä. Sillä hameella, ja niillä koroilla se oli todellinen mallisuoritus. Pakkauduimme mustaan hienon näköiseen autoon. Tämä oli se auto jonka olin eilen rakennuksen pihassa nähnyt. Silloin en aavistanut hotellissa asuvan vampyyreja. Saatoin hengittää jo autossa, vaikka hengittämättä olokaan ei tuntunut missään.

“Siksikö sinä olisit avannut ikkunan?” oivalsin sen nyt. “Minä olisin hyökännyt ihmisten kimppuun, ja jäänyt koukkuun vereen.”

Michael ei vastannut mitään, joten tiesin sen olevan totta. Juttelin Emilyn kanssa niitä näitä, ja matka sujuikin ihan mukavasti. En vain tiennyt yhtään minne olimme menossa.

“Minne me menemme?” kysyin ensimmäisen kerran, vasta kun kolmen tunnin ajon jälkeen pysähdyimme tankkaamaan.

“Me vietämme aikaa milloin missäkin.” Emily vastasi iloisesti. “Minnekään ei voi jäädä liian pitkäksi aikaa, kun ei vanhene yhtään.”

Ajoimme taas monta tuntia rupatellen. Emily oli mukava, sitä ei voinut kiistää. Meillä oli vain hieman eri makumieltymykset. Muuten heidän kanssaan eläminen olisi ollutkin varmaan ihan kivaa. Janoni alkoi kasvaa matkan aikana, mutta yritin käyttäytyä mahdollisimman tavallisesti. Yritin olla hengittämättä, jotten haistaisi autoonkaan minkäänlaisia kiusauksia. Yhdessä vaiheessa Emily kääntyi katsomaan minua, varmaankin sen takia kun olin ollut niin kauan hiljaa.

“Hänen silmänsä ovat ihan mustat”, hän sanoi Michaelille.

“Minusta hänet pitäisi viedä Alaskaan”, tämä vastasi. Miten nuo asiat taas sai yhdistettyä toisiinsa?

“Juurihan me aloimme tuntea hänet”, Emily sanoi vastaan.

“Hän olisi heidän kanssaan paljon onnellisempi”, Michael totesi värittömästi. Joitakin asui siis Alaskassa.

“Kenen kanssa?” kysyin ensimmäisen kysymyksen pitkään aikaan, ja päästin ilmaa keuhkoihini. Tunsin kuinka nenääni tunkeutui  huumaava tuoksu, en enää ajatellut mitään. Nopeasti kiipesin penkin yli takakonttiin ja potkaisin takaluukun auki, ja syöksyin liikkuvasta autosta pihalle.

Tien vierellä kasvoi tiheää metsää, puut vilisivät silmissäni. Haistoin nyt tuoksun paljon voimakkaammin, silloin näin sen. Pysähdyin kuin seinään: peura seisoi puiden katveessa, ja tarkkaili ympäristöään. Se selvästi aisti minut, en päästänyt risaustakaan ja kiersin sen taakse. Hyökkäsin takaa päin, ja yhdessä rusauksessa sen silmistä sammui elämän liekki. Painoin hampaani sen kaulaan, ja tunsin kuinka veri tyydytti janoani. Päästin peuran viimein otteestani, ja pystyin taas olemaan kohtuu rento.

Suunnistin omaa hajujälkeäni takaisin autolle, totta kai he olisivat pysähtyneet. Olivathan? Mitä jos he olisivatkin kamalan vihaisia minulle. Sanoisin etten pystynyt hillitsemään itseäni, niin kuin en pystynytkään. Olin juuri pamauttanut takaluukun saranoiltaan, ei helkkari. He olisivat varmaan suunniltaan. Palasin takaisin tienvarteen, ja näin automme pysäköitynä. He seisoivat sen vieressä, juoksin heidän luokseen.

“Olen kamalan pahoillani!” sanoin vilpittömästi.

“Kaikki on ihan kunnossa”, Emily vakuutti.

“Paitsi auto”, Michael korjasi.

“Ole hiljaa”, Emily kivahti takaisin.

Menimme kaikki takaisin autoon, ja ajoimme hiljaisuuden vallitessa monta tuntia. Ainoa ääni oli takaluukun hienoinen kitinä.

“Ikävästi inisee tuo takaluukku”, Michael sanoi viimein, kai yritti rikkoa hiljaisuuden.

“Keitä siellä Alaskassa oikein asuukaan?” sanoin nolona, ja ajattelin hänen varmaan luovuttavan minut innosta hihkuen uuteen perheeseen.

“Cullenit ja Tanyan perhe”, Emily vastasi.

“Kumpaan minä sitten menen?” kysyin varovasti.

“Saat ihan itse päättää.” Emily sanoi haikeasti.

Ajoimme monta päivää putkeen, ja saavuimme Alaskan rajalle. Michaelista tuli rasittavampi koko ajan, koska hänellä oli jano. Marisi milloin mistäkin, ja Emily valitti hänelle. Minä vain istuin takana, ja kuuntelin takaluukun kitinää. Ehkä Alaskassa olisi mukavaa….

Saavuimme kylään, jossa Cullenit asuivat.

“Tietääkö ne, että olen tulossa?” kysyin Emilyltä. Olin ajatellut asiaa vasta nyt.

“Ei, mutta kyllä ne sinut huolii.” Michael vastasi hänen puolestaan.

“Jos et pidä heistä, jatkamme matkaa Tanyan luo”, Emily puhui Michaelin puheiden päälle.

Ensimmäisenä ovelle ilmaantui mustahiuksinen, ja siro tyttö. Hän oli yhtä kaunis kuin Emily, tai yhtä kaunis kuin minä. Ajatus sai minut hymyilemään leveästi.

“He tulivat!” hän huusi.

“Kyllä he tiesivät”, sanoin Michaelille. Hän vain kohautti olkapäitään, ja näytti jurolta.

“Mennään”, Emily sanoi, ja yritti hymyillä.

“Mitä jos he eivät pidä minusta?” kysyin huolissani.

“Niitä on niin monta, että kyllä suurin osa sinut kelpuuttaa”, Michael murahti. Emily tuuppasi häntä.

Me kävelimme sisään tytön auki jättämästä ovesta. Vastassa vaaleahiuksinen Emilyn ikäisiltä näyttävä mies sekä ruskeahiuksinen nainen, molemmat olivat kauniita.

“Me olemmekin jo odottaneet sinua.” nainen sanoi, ja hymyili aurinkoisesti. Tämä kuulosti pelottavalta, nämä olivat varmaan vielä hullumpia kuin Michael.

“Hän pitää teitä hulluina”, huoneeseen juuri kävellyt poika sanoi. Hänen kuparinruskeat hiuksensa  olivat sotkuiset, ja hän oli todella komea. Yritin hymyillä nolona, ja kaikki molemmat vastasivat siihen suuresti. Michaelin vastakohta herra ja rouva päivänsäde, alkoivat kertoa perheestään. En oikein kuunnellut, koska Michael näytti niin pahoin voivalta.

“Mikä sinua vaivaa?” kysyin häneltä kuiskaten. Kaikki kääntyivät katsomaan meitä.

“Taidan mennä autoon odottamaan.” hän mutisi ja oli juuri lähdössä.

“Älä jätä minua tänne?” sihahdin hänelle, ja tartuin hihaan.

Emily katsoi meitä kummissaan, kuten kaikki muutkin. Halusin istumaan turvalliseen autoon.

“Hän haluaa autoonne”, poika sanoi julki taas ajatuksiani. Mikä helkkarin psykopaatti tuo oli olevinaan? Poika nauroi ääneen, ja silmäni suurenivat kauhusta. Juoksin nopeasti autoon ja suoraan takapenkille. Michael tuli perässä, ja istui eteen.

“En tiedä haluanko jäädä tänne”, sanoin hiljaa. “He vaikuttavat hieman…”

“Oudoilta”, Michael jatkoi lausettani. Nyökyttelin ahkerasti.

“Etkö ole ennen tavannut heitä?” kysyin häneltä kummissani.

“He ovat Emilyn ystäviä.”

“Se poika oli kaikista oudoin…” sanoin peloissani.

“Vampyyreilla voi olla kykyjä, hän osaa luultavasti lukea ajatuksia.” Michael sanoi myötätuntoisesti. “Minusta hän ei toiminut kovin hyvin, kun ajattelee sinun olevan ehdokas uudeksi perheenjäseneksi.”

“Missä Emily viipyy?” kysyin murheellisena.

Minä en tainnut olla toivottu lisä perheeseen, kun otettiin noin hyvin vastaan.  Pääsisinköhän edes toiseen perheeseen… Michael oli ihan okei, vaikka vähän kuiva kaveri. Ehkä voisin elää heidän kanssaan kuitenkin.

“Sinä vaikutat siltä että haluat päästä minusta eroon, mutta voisinko silti jäädä?” kysyin häneltä anellen.

“Jos sinä et halua jäädä tänne, ei sinun todellakaan ole pakko”, hän vastasi, ja olin helpottunut.

“Kiitos”, sanoin iloisesti. “Anteeksi tuosta takaluukusta muuten…”

Hän vain hymyili, ja istuskelimme hiljaa vähän aikaa.

“Minä käyn katsomassa, mikä sillä Emilyllä kestää”, hän lopulta huokaisi, ja lähti.

Hyvä että hän kerkesi ovesta sisään, ennen kuin se psyko-poika tuupattiin ulos. Mitähän tämä tarkoitti? Nyt en antaisi hänen lukea ajatuksiani.

Aloin luetella mielessäni aakkosia: Aa, bee, cee, dee, ee…  poika koputti ikkunaan… äf, gee, hoo, ii, jii, koo…

“Voinko tulla sisään?” hän kysyi ikkunan läpi.

Äl, äm, än, oo, pee… ovi aukesi ja hän istui eteen. Quu, är, äs, tee, uu…

“Voitaisiinko jutella?” hän kysyi.

Vee, tuplavee, äx, yy…

“Lakkaa hokemasta niitä aakkosia!” hän huudahti.

“No?” kysyin tylysti, ja hoin samalla itselleni: älä ajattele mitään, älä ajattele mitään.

“Olen pahoillani”, hän sanoi tasaisella äänellä. “En halunnut säikäyttää sinua.”

Joo niin varmaan… perhana… ei saa ajatella mitään. Keskityin tuijottamaan tuolin selkänojaa edessäni.

“Ihan tosi”, hän sanoi vetoavasti, “ja lopeta tuo äläajatteleminen.”

Miksi sinä olisit muuten lukenut ajatuksiani ääneen, jos ei säikäyttämiseen. Tämähän on aika kätevää, minun ei tarvitse ikinä puhua sinulle. En kääntänyt katsettani häneen, ja odotin vastausta.

“Halusin vain osoittaa, että minulla on joku taito.” hän sanoi nolona ja lisäsi. “Sinä kyllä tulet puhumaan, koska olen varma että haluat jäädä meille.”

Miksi?

“Meidän perhe on paljon mukavampi, kuin se toinen”, hän totesi yks kanttiin.

Omakehu haisee… tiedäthän? Hän vain nauroi.

“Tiedätkös minua ei totta puhuen päästetä sisään,” hän sanoi virnistäen, “, jos sinä et ole mukana.” Nauroin ääneen. Mitäs ajoit minut pois, ja minusta tämä auto on oikein mukava.

“Mitä pidempään me ollaan täällä”, hän vastasi ajatuksiini, “sitä kauemmin isukkisi joutuu olemaan tuolla?”

Isukki? Minun isäni on kuollut, joten mitä ihmettä höpiset?

“Tarkoitan Michaelia”, hän vastasi.

Ajattelin Michaelin pahoinvoivaa ilmettä, ja miten hän oli luvannut minun jäädä asumaan heidän kanssaan. Kiipesin penkin yli takakonttiin, ja avasin vaivatta rikkinäisen luukun. Inhottavaa, kun ei ollut enempää kuin kaksi ovea autossa. Michael oli kyllä ollut aika ymmärtäväinen, ottaen huomioon mitä tein luukulle.

“Mitä sinä teit luukulle?” poika kysyi uteliaana, kun olin astunut ulos.

Nauroin, ja muistelin sitä päivää. Hänkin yhtyi nauruun, mutta ei ollut kertonut vielä edes nimeään.

“Edward Cullen”, hän sanoi ja aukaisi oven.

Wendy Roberts, ajattelin astuessani sisään uudestaan. Michael istui sohvalla hymyillen tekohymyä, ja nyökkäilen vaaleahiuksisen miehen puheille.

“Olen Carlisle Cullen”, vaaleahiuksinen sanoi, ja käveli kättelemään minua, kun huomasi meidät. “En kerinnyt esittäytyä tuossa ennen lähtöäsi.”

 Mustahiuksinen tyttö juoksi portaat alas nopeasti, ja tuli seisomaan Edwardin viereen.

“Tiesin hänen tulevan mukanasi”,  hän hihkaisi.

“Tämä on Alice”, Edward sanoi minulle. “Rosalie, Emmet ja Jasper ovat metsällä nyt. Ajattelimme, että sinun on helpompi asettua taloksi, jos täällä ei ole hirveästi porukkaa.”

“Wendy”, sanoin hänelle yrittäen hymyillä samalla.

“Esme on sinun huoneessasi Emilyn kanssa.” Alice sanoi iloisesti.

“Minulla on huone?” kysyin ihmeissäni.

“Totta kai”, hän sanoi aivan kuin se olisi itsestään selvyys. “Heti kun näin sinun olevan tulossa, aloimme laittaa sitä valmiiksi.”

Näki?! Nyt pitää rauhoittua, en juokse toista kertaa autoon. Edward tyrskähteli, käännyin katsomaan häntä murhaavasti. Lue vain minun ajatuksiani, mutta voitko edes esittää ettet tee sitä! Ajattelin kiukkuisesti. Hän vakavoitti ilmeensä, mutta silmät näyttivät edelleen nauravaisilta. Samalla huomasin niiden olevan ruskeansävyiset, eikä punaiset.

“Eläimien sivuvaikutus”, hän sanoi hymyillen.

“Haluatko nähdä huoneesi?” Alice kysyi.

“Joo”, sanoin hymyillen.

Alice juoksi portaisiin, ja jäi odottamaan minua niiden yläpäähän. Ennen kuin astuin portaisiin vilkuilin vielä Michaelia, joka olikin jo lähtenyt. Alice oli jo kadonnut, vain yhden huoneen ovi oli avoinna, joten ajattelin sen olevan minun. Käytävällä oli paljon maalauksia, ja kaikki näyttivät todella hienoilta. Seinät olivat valkoiset, ja käytävän matot leikittelivät kullan sävyillä.  Menin avonaisesta ovesta sisään, ja näin Emilyn. Hän rupatteli parhaillaan ruskeahiuksisen naisen kanssa, joka oli luultavasti Esme.

“Sinä olet siis Esme.” sanoin kätellessäni häntä.

“Kyllä”, hän vastasi hymyillen, “ja sinun on oltava Wendy. Olen pahoillani Edwardin takia.”

“Se on okei”, vastasin hymyillen.

Hän katseli minua hymyillen, ja alkoi jutella taas Emilyn kanssa.  Katselin huonettani, jonka seinät olivat valkoiset.  Sohva seinän vieressä oli tummanruskea, ja sen käsinojalla kultainen viltti. Mattokin oli kultainen, muistutti paljon käytävässä olevia.  Vaatekaappi oli tummanruskeaa puuta, ja kampauspöytä näytti olevan samaa materiaalia. Kokovartalopeilin karmit olivat myös tummanruskeat. Huone ei sinänsä ollut iso, mutta peili suurensi sitä. Se oli niin erilainen kuin kotona, rakastin tätä huonetta. Kullan värit toivat esiin auringon, jonka alle en koskaan voisi elää.

“Rakastan sitä”, sanoin Alicelle onnellisena.

“Minulla ja Esmella on aika hyvä maku.” hän totesi, ja hymyili.

“Minun pitää lähteä”, Emily sanoi hymyillen surullisesti. “Michael varmaan jo odottaa.”

“Minä tulen käymään alhaalla myös”, sanoin hänelle. Halusin hyvästellä molemmat kunnolla, olivathan he pelastaneet minut kuolemalta sekä  auttaneet minut vampyyrin elämän alkuun. Emily halasi Esmea ja Alicea, ja lähdimme alas.

Hän hyvästeli Carlislen sekä Edwardin, ja kävelimme ulos. Haistoin ilmassa ihanan tuoksun, mutta tunsin hillitseväni itseni.

Michael nousi ylös autosta, en oikein tiennyt mitä sanoa. Emily katsoi minua surumielisesti, ja Michael näytti  vaivaantuneelta. Halasin Emilya tiukasti, ja katsoin Michaelia kulmat kohollaan.

“No hyvä on”, hän mutisi. Halasimme pikaisesti.

“Nähdään”, sanoin murheellisena, “ja kiitos.”

Molemmat hymyilivät, ja menivät takaisin autoon. En ollut edes nähnyt toista perhettä, mutta halusin jäädä tänne. Se vain tuntui oikealta. Katselin auton loittonevaa takapuskuria, ja ajattelin Emilya. Hänelle oli varmaan kova paikka, kun en jäänyt elämään heidän kanssaan. Toivoin, että näkisimme vielä. Kävelin hitaasti takaisin sisälle, kaikki muut olivat häipyneet näköpiiristäni. Kävelin portaat ylös omaan huoneeseeni. Voisin tutustua muihin myöhemminkin. Kävin selälläni kultaiselle matolle, ja tuijottelin kattoa hyvän aikaa.

A/N: Kommenttia, jos kerran luit tänne asti ;)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 20:19:19 kirjoittanut Beyond »
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #1 : 24.08.2009 15:15:37 »
Ainakin 35 on avannu tään ficin, joten jospa sitä vaivauduttaisiin vielä kommentoimaan.
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #2 : 24.08.2009 15:33:12 »
Hmmm... Jotenkin näissä 1900 luvun ficeissä on jotain josta en pidä.. Yks on poikkeus... On tää sinänsä hyvä, ja siksikin on hyvä ku Wendy ei oo mkn huora joka koittaa iskee Edwardin 8D

Ihan ookoo, jatkoo?
« Viimeksi muokattu: 24.08.2009 15:49:53 kirjoittanut Mutanttiorava »
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #3 : 24.08.2009 16:44:59 »
Minäkään en oikeen tykkää näistä ennen Bellan tai jonkun muun tulemista-ficeistä tai mitä nyt ovatkaan, mutta kun luin tän niin rupesin pitämään tätä hyvänä ja kivana, joten saisiko jatkoa vaikka?
Yhden kummallisen sanonnan löysin:
“Haluatko peiliä?”
Jotenkin vähän merkillinen, pikemminkin "Haluaisitko katsoa peiliin?" tai jotain, nää mun rakentavat yritykset menee vähän hukkasusille, mutta

JATKOA!

-Naxone
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #4 : 24.08.2009 17:16:15 »
Hyvä jos piditti, koska sain paljon tarmoa jatkaa  ;D Peili homma on nyt korjattu  :)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #5 : 24.08.2009 17:43:29 »
Minä rakastin. Olen ihan hulluna OC:hin jotka sotketaan Cullenien perheeseen:D
Tykkäsin Wendystä (ja hänen nimestään) aikas paljon. Mutta älä jooko parita sitä kellekään Culleneista, koska silloin alan vihata koko hahmoa.
Sitä jatkoa?
There are no rules in dreaming.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #6 : 26.08.2009 19:41:29 »
En oo parittamassa Culleneille. Ei huolta  ;)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #7 : 26.08.2009 20:45:33 »
Millon tulossa jatkooooo?? xD en oo kärsimätön en  ::)
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #8 : 27.08.2009 10:12:48 »
Yritän julkaista pitkiä lukuja, joten menee vielä jonkin aikaa. Tekstiä olen kirjoittanut kuitenkin jo jonkin verran:D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras
« Vastaus #9 : 29.08.2009 17:24:07 »
A/N: Tässäpä toinen luku. Toivottavasti ei hirveästi kirjoitus virehitä, kun väsyneenä on aina tullu kirjotettua :)

2. Valhe

Kaksi viikkoa olin asunut Culleneilla, ja tunsin tuntevani kaikki.  Alice oli pirteä, ehkä vähän liian pirteä. Olin tuonut mukanani yhden vaatekerran, ja se oli ollut päälläni. Nyt vaatekaappi yläkerrassa oli aivan täynnä. Olisi hänen kanssaan ollut kiva jutella jotain vähän syvällisempiäkin, mutta se oli hankalaa toisen papattaessa ainoastaan seuraavasta ostosreissusta.Rosalie oli niin kaunis, että olin väkisinkin kateellinen. Hän ei vaikuttanut haluavan tutustua minuun, joten en välittänyt hänestä sen enempää. Emmett oli kiusoitteleva, ja jaksoi muistuttaa etten voinut mennä ulos yksin, tai lukioon moneen vuoteen. Vastasyntyneet eivät hillinneet itseään kuulema kunnolla. Hänen juttunsa saattoivat olla hauskoja, eikä hänellä ollut mitään minua vastaan. Inhosin vain kun hän teki pilaa kustannuksellani. Jasper vältteli minua, sen kyllä huomasi. En vain ollut ihan varma miksi, olin monesti ajattelut kysyväni. Ajatukseksi se oli jäänytkin. Esme oli huolehtivainen,mutta en pistänyt sitä pahakseni. Oma äitini ei ollut mitenkään erityisen holhoava, joten oli ihan mukavaa kun tunsi jonkun välittävän. En silti halunnut jutella hänelle, jos mieltäni painoi jokin. Hän olisi kuitenkin ylireagoinut. Carlisle antoi minun olla omissa oloissani, mutta sain mennä vapaasti juttelemaan milloin vain halusin. Olin tappanut aikaa monesti lukemalla hänen kirjojaan, niitä oli ihan hirveästi. Edward taas… hän oli suunnattoman rasittava päästessään pääni sisään. Yritin olla ajattelematta kenestäkään mitään pahaa, koska pelkäsin hänen rollottelevan siitä. Ei hän käyttäytynyt kuitenkaan mitenkään ilkeästi, ja olimme ihan hyviä kavereita. Totta puhuen hänen kanssaan tulin parhaiten toimeen, jos Esmea ei laskettu.

Kello tuntui taas pysähtyneen, en keksinyt millään itselleni tekemistä. En tiennyt mitä muut puuhasivat,  ehkä en menisi etsimään heitä vielä. Hakeuduin parempaan asentoon sohvalla, ja suljin silmäni. Tiesin, että yksin ollessa en voinut paeta ajatuksiani.  En ollut pysähtynyt ajattelemaan kertaakaan, ja halusin jatkaa välttelemistä. Yksin olo sai ajattelemaan aurinkoa, ja elämää edessä: loputonta lukion kertaamista. En edes voisi mennä ihmisten ilmoille, ja ulkonakin piti tällä hetkellä olla joku mukana.

Nyt riitti! Tarvitsin kipeästi jotain tekemistä. Syöksyin huoneestani, ja mietin kenen oveen kolkuttaa. Alicen ja Jasperin huoneen ovi oli raollaan. Kurkistin sisään, mutta ketään ei ollut näköpiirissä.  Laitoin oven kokonaan kiinni, ja kävelin suoraan Edwardin ovelle. En kehdannut häiritä Rosalieta, hän ei kuitenkaan haluaisi tehdä mitään. Koputin topakasti oveen, ja odotin vastausta. Edward avasi, ja päästi sisään.

“Tylsää”, valitin, ja rojahdin hänen sohvalleen.

“Voidaan pelata shakkia”, hän totesi, ja alkoi kaivaa laatikkoa esiin.

“Minä häviän kuitenkin”, marisin vastaan.

“Pelaa nyt”, hän sanoi vetoavasti.

“Yksi ehto”, sanoin, ja tuijotin häntä suoraan silmiin. “Et lue ajatuksiani koko pelin aikana! Muuten minulla ei ole mitään mahdollisuuksia.”

“Lupaan”, hän sanoi vakavana.

Istuin lattialle, ja asettelimme nappulat. Jouduin pähkäilemään pääni puhki jokaisessa siirrossa, mutta aikaa ainakin kului. Edward tuhahteli aina kun mietin liian kauan, se ärsytti suunnattomasti. Lopulta hän voitti ihan niin kuin olin olettanut. 

“Olen ihan surkea”, valitin hänen korjatessa nappuloita.

“En voi kiistää”, Edward sanoi virnistäen.

Menin katselemaan Edwardin hyllyköitä, ja luin vinyylien selkämyksiä. Levyjä oli aika paljon, ja minä en koskaan ollut kova kuuntelemaan musiikkia. En tahtonut tunnistaa yhtyeitä, en kyllä niistä välittänytkään.

“Missä Alice?” kysyin ja avasin vaatekaapin.

“Ostoksilla”, Edward savastasi kuulostaen ärtyneeltä.

“No mikä mättää?” kysyin katsellen hänen paitojaan.

“Onko sinun pakko tonkia joka paikka?” hän vastasi sulkien kaapinovet nenäni edestä.

“Tylsää”, vastasin.

“Olisit mennyt ostoksille”, hän vastasi.

“Minulla on ihan liikaa vaatteita”, sanoin ja yritin saada yhtä lipastonlaatikkoa auki. “Eikä hän pyytänyt.”

“Koska olet kieltänyt ostamasta lisää vaatteita itsellesi, ja nyt hän saa tehdä sen rauhassa”, hän selvensi. “Äläkä riuhdo sitä laatikkoa, se hajoaa.”

Huomasin vasta nyt avaimenreiän keskellä, ja irrotin otteen kahvasta.  Siirryin levysoittimen lähelle, ja olin juuri alkamassa näprätä sitä.

“Älä edes ajattele”, Edward sanoi sohvalta.

Siirryin levyhyllylle taas. Minulla oli ihan liian tylsää, ja halusin pitää ajatukset poissa… huomasin Edwardin tuijottavan minua tietäväisesti.

“Älä edes ajattele”, sanoin vuorostani hänelle. Minä en alkaisi purkaa tuntojani kenellekään. Ihan kuin siitä olisi jotain hyötyä. Parempi oli vain unohtaa murheet, ja hyväksyä tosiasiat.

Lähdin huoneesta, ja tietysti Edwardin piti tulla perässä. Hän varmaan mäkättäisi niin kauan, että murtuisin.

“Jotain sen suuntaista ajattelin”, hän vastasi kulkiessaan takanani.

“Onko Emmett sisällä?” kysyin.

“On”, hän vastasi, “huoneessaan.”

Käännyin portaikossa, ja palasin Rosalien ja Emmetin huoneen ovelle. Olin juuri kääntämässä kahvasta, kun Edward alkoi taas läpistä joutavia.

“Ehkä sinun ei kannata…” hän sanoi.

“Ole jo hiljaa”, sanoin pyöräyttäen silmiäni. Käänsin kahvasta, ja astuin sisään.

Emmett ja Rosalie suutelivat sohvalla, ja erkanivat nopeasti. Rosalien ilme oli todella vihainen, mutta Emmett näytti lähinnä huvittuneelta.

“Anteeksi”, mutisin hämilläni. Puhuin enemmänkin vastapäiselle seinälle. “Minulla oli vain tylsää, mutta teillä taitaakin olla jo tekemistä.” Suljin oven nopeasti.

“Miksi ihmeessä et sanonut!” huudahdin Edwardille, joka oli tikahtumassa nauruun.

“Yritin”, hän sai sanottua.

“Olisit yrittänyt vähän kovemmin!” sanoin kiukkuisena.

Rosalie varmaan suolistaisi minut, jos vain pystyisi. Emmett jaksaisi muistuttaa minua tapauksesta maailman loppuun asti.

“Ja vielä pidempään”, Edward sanoi hilpeästi. Murahdin vastaukseksi.

“Joten mitä me tehdään?” kysyin ärsyyntyneenä. Suostuisin vaikka tappelemaan Emmettin kanssa kunhan saisi touhuta jotain.

“Oikeasti?”, Edward kysyi kiinnostuneena.  “Hävisit viimeksi niin helposti.”

“Se oli vain vertauskuva”, mutisin ja kävelin huoneeseeni. “Onko sinun ihan pakko seurata?” kysyin kun hän tuli perässä.

“Kuuluu murtamissuunnitelmaan”, hän sanoi ja istui sohvalle. Itse menin selälleen lattialle.

“Miksi sinä aina makaat lattialla?” hän sanoi ihmeissään.

“Täältä kaikki näyttää paremmalta”, vitsailin.

“Aivan varmasti”, hän sanoi pudistellen päätään.

“Miten voit tietää, jos et ole kokeillut?” sanoin tuijottaen kattoa. Edward käveli viereeni, ja asettui selälleen.

“En huomaa mitään eroa”, hän marisi.

“Mene muualle”, sanoin ärtyneenä. Ärsytti, kun koko ajan joku hengitti niskaan. Minä en puhuisi en varmasti. Eihän minulla edes ollut ongelmia. Edward tuhahteli vieressä.

“Sinua harmittaa lukion kertaaminen, ja ettet voi liikkua ulkona. Kyllä minä olen lukenut ajatuksiasi”, hän totesi.

Hänelle se oli ihan ok, tunkeutua jonkun pään sisään. Minusta salakuuntelu oli väärin, ja tämä oli pahimman laatuista salakuuntelua. Lopettaisit! Ajattelin, ja yritin kasata ajatuksiani. En halunnut paljastaa hänelle mitään. Katossa liikkui joku ötökkä. Kiinnitin katseen siihen.

“Kuvittele jos nukkuisi, ja tuo putoaisi avonaiseen suuhun”, naroin osoittaen ötökkää.

“Ei ole ongelma”, hän totesi. “Ainakaan meille.”

Niin en ollut nukkunut viikkoihin, ja se ei tuntunut missään. Ei tuntuisi koskaan, aina piti olla hereillä. Millään ei riittänyt tekemistä.

“Missä Carlisle?” kysyin.

“Töissä”, hän vastasi.

“Eikö se ikinä pidä lomaa?” kysyin  tylsistyneenä.

“Ei ole hirveästi tarvetta”, hän vastasi.

“Esme?”

“Alhaalla.”

Nousin ylös, ja lähdin huoneesta nopeasti. Kiiruhdin portaat alas, ja suoraan olohuoneeseen. Esme luki kirjaa, ja istui sohvalla. Edwardkin ilmestyi nopeasti  istumaan sohvalle.  Antaisi minun olla rauhassa välillä. Minua ei tarvinnut vahtia sisätiloissa.

“Sano tuolle ettei seuraa koko ajan”, valitin Esmelle. Hän katsoi Edwardia kysyvästi.

“Ei suostu puhumaan”, hän vastasi katseeseen.

“Ei ole mitään puhuttavaa”, huusin vastaukseksi.

“Onpas, sinä vain hautaat ongelmat”, hän sanoi kuulostaen olevinaan niin älykkäältä.

“Ei ole!” intin vastaan.

“Wendy”, Esme aloitti rauhallisella äänellä. “Jos sinulla on paha olla, sinun on opittava puhumaan.”

“Minulla on kaikki hyvin”, sanoin, ja yritin kuulostaa mahdollisimman vakuuttavalta.

“Puhut sitten kun haluat”, hän sanoi hymyillen.

Hänkään ei uskonut, muttei sentään jankannut. Niin kuin eräät! Mulkaisin Edwardia pahasti.

“Milloin Alice tulee?” kysyin Esmelta.

“Ei heillä varmaan kauaa mene”, hän sanoi hymyillen.

Jasper oli tietenkin mukana, olisi pitänyt arvata. Mitenkäs niitä ostoksia nyt yksin kantaisi. Istuin myös sohvalle, ja loin Edwardiin raivostuneita katseita. Häntä vain taisi naurattaa.  Miten joku saattoi olla niin itsekäs. Halusi koko ajan todistaa olevansa oikeassa. Minunkin ongelmani kiinnostivat vain sen takia, että hän saisi sanoa olleensa oikeassa. Pystyin kuvittelemaan hänen tietävän ilmeensä, ja äänensävyn. Ei sillä että minulla olisi ongelmia. Ei hän edes yrittänyt vaikuttaa siltä, että oikeasti kiinnostaisi. Vaikka olihan minulla elämässä kaikki hyvin. 

Edward tuijotti sohvan toiselta puolelta taukoamatta minua. Luki parhaillaan kaiken mielestäni, ja yrittäisi kohta päteä. Pitäisi häipyä ennen kuin se alkaisi.

“Minä menen”, mutisin, ja syöksyin Carlislen työhuoneeseen.

Se oli täynnä kirjoja, ja yritin valita jotain luettavaa.  Olin aika varma, ettei Esme antaisi Edwardin tulla kiusaamaan minua taas. Luovutin kirjan etsinnässä, ja istuin isoon nahkaiseen nojatuoliin. Katselin kauniita mustekyniä, ja tutkailin papereita pöydällä. En muuttanut papereiden järjestystä mitenkään. Hiljaisuus oli rasittavaa, en silti olisi ottanut Edwardia viereen nalkuttamaan. Kello tikitti liian hitaasti eteenpäin. Tulisipa Alice kohta.

Luin tylsää kirjaa puoli tuntia, ja kuulin kuinka oveen koputettiin.

“Saa tulla!” huusin, ja toivon sen todella olevan Alice.  Yleensä mikään ei mene niin kuin toivon, ja ei mennyt nytkään. Edward seisoi ovella, ja näytti vihaiselta.

“Alice meni huoneeseesi”, hän sanoi, ja häipyi nopeasti.

Kiipesin yläkertaan, ja näin huoneeni oven avonaisena.  Kävelin sisään, ja katsoin sohvalle levitettyjä vaatteita.  Alice näytti yhtä iloiselta kuin aina.

“Et halunnut lisää vaatteita, mutten voinut vastustaa kiusausta”, hän selitteli. Katumisen merkkejä ei kyllä näkynyt.

Suurin osa vaatteista oli punasävyisiä, Alice oli toitottanut sen sopivan minulle loistavasti. Ei se ollut edes niin kamalaa, minua vain otti kaikki päähän niin kamalasti. Lähdin huoneesta sanakaan sanomatta, ja pamautin oven perässäni kiinni. En tiennyt minne mennä. Olisin normaalisti häipynyt ulos meuhkaamaan, mutta nythän sitäkään ei voinut tehdä. Ajatus sai minut raivostumaan vielä enemmän.

Tiesin ettei minun olisi pitänyt, mutta syöksyin portaat alas, ja suoraan ovesta ulos. Hengitin  sateen raikastamaa ilmaa. En ollut juossut pitkään aikaan. En minä edes ollut erityisen nopea, mutta juokseminen vain tuntui niin kivalta. Puut vilisivätsivuillani , ja ilmavirta tuntui kasvoilla. Haistoin veren lähistöllä, se tuoksui paljon paremmalle kuin muistin. Halusin löytää lumoavan tuoksun kohteen, ja syöksyin eteenpäin.

En nähnyt peuraa, sutta tai karhua. Se oli mies maastonvärisissä vaatteissa. Hän ei huomannut minua puiden lomasta, ja tunsin kuinka tuoksu kutkutteli nenääni. Olin juuri hyppäämässä, kun tunsin käsien kiertyvän ympärilleni.

“Älä”, kuulin hiljaisen, mutta ihan liian tutun äänen takanani.

En halunnut vastata , ja yritin saada itseni hänen otteestaan. Kiemurtelin, ja riuhdoin pitkään. Tuoksu oli sumentanut ajatukseni. En voinut ajatella mitään muuta. Tartuin hänen vahvoihin käsivarsiinsa, ja kampesin itseäni irti. Viimein livahdin hänen rautaisesta otteestaan,  ja juoksin miestä kohti. Hän kaatui maahan, ja kuulin luiden napsahtelevan poikki olkavarresta, jota puristin. Hetkeäkään epäröimättä, välittämättä miehen silmissä palavasta pelosta, minä upotin hampaani tämän kaulaan.

“Wendy!” Edward huusi anellen, ja riuhtoi olkapäistä. “Wendy, lopeta!”

En pystynyt lopettamaan, ja jos olisin pystynyt. En tiedä olisinko halunnut.

***

“Wendy,  me kerrotaan totuus”, hän sanoi kuin itsestään selvyyden.

“Ei kerrota”, vastasin.

“Kyllä”

“Ei”

“Miksi ei?”

“Esität aina niin älykästä, ja et edes tuota älyä!” ärähdin hänelle.

“Mitä pitäisi älytä?” hän sanoi  kiukkuisesti.

“Minä en saa lähteä talosta juuri tämän takia!” vastasin.

“Joo”, Edward vastasi. “Sinä teit virheen. Kärsi seuraukset!”

“En”

“Kyllä”

“En”

“Miten me sitten selitetään kuiviin imetty ruumis metsässä?” hän sanoi ivallisesti.

“Se on vielä vähän työn, mutta älä huoli keksin jotain”, vastasin, ja aloin miettiä.

“Joo, niin varmaan”, hän tuhahti.

“Kyllä keksin”

“Et”

“Kylläpäs”

“Et kuitenkaan keksi”

“Anna minun miettiä!” ärähdin.

Rupesin miettimään vaihtoehtoja. Voitaisiin ensin kuljettaa ruumis  jonkin järven rantaan, ja sitten heittää sinne.

“Ei onnistu”, Edward totesi.

Kaivaa kuoppa, ja haudata ruumis.

“Ei onnistu”

Polttaa ruumis.

“Ei onnistu”, hän sanoi, ja nyrpisti nenäänsä.

“No mikä onnistuu?” kysyin mahdollisimman rauhallisesti. Tosiasiassa olisin voinut repiä hänet palasiksi siihen paikkaan.

“Totuuden kertominen”, hän sanoi aivan kuin ohimennen.

“Ei, ei ja vielä kerran ei”, sanoin vihaisesti. “Se ei ole vaihtoehto.”

“Alice sitä paitsi on saattanut juuri nähdä meidät heittämässä ruumista järveen, hautaamassa sen ja vielä polttamassa”, hän sanoi pidätellen naurua.

“Ei ole hauskaa”, sanoin vakavana. “Onko hän nähnyt?”

Edward oli hetken hiljaa. “Ei varmaankaan, muutat koko ajan mieltäsi. Hän näkee vasta kun päätät mitä tehdä.”

“Minä en halua kertoa kellekään”, sanoin epätoivoisesti.

“Hyvä on”, Edward sanoi, ”mietitäänpä.”

“No?” kysyin uteliaana. “Mitä tehdään?”

“Minä kerkesin miettiä juuri puolisekuntia.”

“No, sinähän olet olevinasi niin kamalan viisas.”

“Me voitaisiin viedä ruumis Tanyan ja niiden reviirille”, hän sanoi mietteliäästi.

“Mitä hyötyä siitä sitten on?” kysyin toivoni menettäneenä.

“Meistä kukaan ei saalista ihmisiä, ja ne ei osaa epäillä sitä”, Edward sanoi. “Ne luulee, että siellä on käynyt joku, joka on ohikulku matkalla.”

“Ne haistaa meidät”, sanoin.

“Jos jätetään ihan rajalle, ne ei huomaa sitä kovin aikaisin, ja haju kerkiää haihtua.”

“Luotan sinuun”, totesin miettimisen jälkeen, ja katsoin häntä hymyillen.

“Meillä on pieni matka kannettavana sitten”, hän sanoi vakavana. “Minä yritän pitää huolen ettei Alice lavertele.”

***

“Minulla on sitten tästä ihan hirveä olo”, Edward kuiskasi metsän reunassa, ja katsoi kotiamme.

“Minähän sen listin”, sanoin tasaisesti. “Sinähän vain autoit “hävittämään” ruumiin.”

“Hys! Älä puhu noin kovaa”, hän sihahti.

“Ei ne nyt tänne asti kuule”, sanoin hymyillen.

“Olen avustanut murhassa… murhassa…”, Edward sanoi haroen hiuksiaan.

“Sinä keksit vain ruumiin siirto idean”, sanoin  lohduttavasti.

“Mitä menin tekemään?”, hän sanoi hiljaa.

Hillitsin kiusausta alkaa nauraa. Edward mulkoili pahasti. Minulla oli aina tapana voittaa ikävyydet vitsailemalla. Se tuntui muutenkin niin epätodelliselta, että olin todellakin tappanut jonkun. Jonkun jota odotettiin kotona, ja mietittiin missä hän nyt on. Tiesin tajuavani tilanteen kamaluuden aikanaan. Tätähän minä olin tullut pakoon Culleneille.

“Minä tapoin sen”, sanoin kuulostaen viattomalta. “Mutta monet vampyyrit tappavat ihmisiä, ja tuo oli sitä paitsi vahinko.” Ajattelin Emilya ja Michaelia.

“Alice on kuitenkin nähnyt”, hän sanoi hermorauniona.

“Sanoit hoitavasi sen”, vastasin vihaisesti.

“Mutta, jos hän kertonut jo”, hän sanoi.

“Sitten meidän pitää varmaan listiä kaikki”, sanoin vitsilläni.

“Joo, tosi hauskaa”, hän totesi ärtyneesti.

“Oli se”, sanoin hymyillen.

“Ei ollut”

“Olipas”

“Nyt ei ole aikaa tähän”, hän sanoi.

“Mikä kiire?” kysyin ärsyttääkseni. “Kuuntele tietääkö ne?”

“Ei kukaan ainakaan ajattele sitä nyt”, hän sanoi kulmat kurtussa.

“Sitten sisään vain”, sanoin reippaasti.

Kävelimme oven eteen, ja Edward ei saanut otetta kahvasta. Ei tämä nyt ollut niin paha juttu. Siis olihan se paha, minä listin miehen joka vaelteli. Juuri niin minun tuuriani: sinä päivänä kun minä menen ulos, joku on päättänyt lähteä kilometrien päähän kävelemään. Avasin oven hänen puolestaan, ja astuimme sisään. Ketään ei ollut näkyvissä. Käyttäydy normaliisti! Ajattelin, kun Edward kiemurteli tuskissaan. Kävelimme portaat ylös, ja Alice tuli vastaan.  Edward säpsähti. Normaalisti! Normaalisti! Hoin hänelle mielessäni.

“Mitä te olette tehneet?” hän kysyi tavallista vakavampana.

“Hyss!!” Edward sihisi.

“Me ei tehty mitään”, yritin valehdella.

“Ei onnistu”, Alice sanoi. “Minä näin.”

Suunnitelma meni pilalle. Kaikki on pilalla. Mitään ei ollut tehtävissä, ja kaikki saisivat tietää. Minut erotettaisiin perheestä, ja joutuisin kadulle. Petin kaikkien luottamuksen, sekä vedin Edwardin mukaan. Kaikki meni mönkään, ja ei ollut uutta suunnitelmaa. Paitsi ehkä voisimme nistiä Alicen, ajattelin vitsaillen
 
Edward otti minua ja Alicea käsivarsista, ja talutti omaan huoneeseensa. Edward näytti hermorauniolta.

“Ketkä kaikki tietää?” hän kysyi haroen hiuksiaan.

“Vain minä”, Alice sanoi. “En oikein tiennyt miten kertoa teidän kuljettavan ruumiista rajalle.”

“Sinä et saa kertoa”, Edward kuiskasi.

“Miksi?” Alice kuiskasi takaisin. “Tämä on vakavaa.”

“Koska..” hän sanoi, ja jäi miettimään.

“Se oli vahinko”, sanoin.

“Ei tehdä tästä ongelmaa”, Edward sanoi epätoivoisesti.

“Tästä tuli ongelma kun Wendy syöksyi ulos”, Alice kuiskasi.

“Missä Esme?” kysyin hiljaa.

“Carlislen työhuoneessa”, Edward kuiskasi. “Hän on hermoraunio.”

“Et saa kertoa”, sanoin hiljaa Alicelle. “Leikitään ettei mitään tapahtunut.”

“Mitä jos jäätte kiinni?” hän kysyi.

“Ei jäädä, jos sinä et kerro”, sanoi Edward

Yhtäkkiä keksin miten saisin Alicen suostumaan. Minä olin suuttunut, koska hän ei totellut minua ja osti kasapäin vaatteita.

“Se oli sinun vikasi”, sihahdin. “Minä en olisi lähtenyt, jos sinä et olisi ärsyttänyt.”

“Mitä ihmettä sinä puhut?” hän sanoi, ja näytti ärtyneeltä.

“Minä kielsin ostamasta vaatteita”, sanoin syyllistävästi. Siirsin katseeni Edwardiin. “Minä käskin sinua jättämään minut rauhaan”, sanoin hänelle. “Seurasit silti minua, joka paikkaan.”  Molemmat näyttivät vaivaantuneilta.

“Minä en kerro”, Alice sanoi. Katsoin häntä tuimasti. “Kenellekään.”

“Mennään alas”, kuiskasin.

Esme todellakin oli hermona. Hän toisteli monesti etten saisi lähteä minnekään. Miten onnekas olin kun mitään ei käynyt. Kiitteli Edwardia että oli hakenut minut pois. En tiennyt aistiko hän vaivaantunutta ilmapiiria mutta tuntui uskovan, ettei mitään ollut tapahtunut.  Sydäntäni jäi painamaan jokin, en minä ikinä ollut pelännyt valehtelemista. He kuitenkin olivat ottaneet minut tänne avoimin mielen, ja nyt valehtelin tällaisesta asiasta.

***

“Toivottavasti sinulla on kamala olo”, Edward sanoi minulle huoneessaan.

Hän selvästi inhosi valehtelua, sekä halusi minun tietävän sen. Tapauksesta oli jo pari päivää, mutta muistutti siitä vähän väliä. Minun oloni oli aika kurja, ja mietin miten saisin vakuutettua itselleni että valehtelu oli ollut okei.

“Et mitenkään”, hän vastasi.

“Minulla on jo omatunto”, kivahdin hänelle.

“Se ei taida toimia ihan kunnolla”, hän vastasi.

“Lopeta jo”, sanoin hiljaa.

“Painostit Alicenkin tähän mukaan”, hän mutisi.

Lähdin huoneesta, ja jäin käytävään istumaan. Miksi Edwardin piti aina olla niin… en edes tiennyt mikä. Minä en ollut pakottanut mihinkään, ja menisi lavertelemaan halutessaan. Mikä häntä esti? Minun päänihän tässä vain oli pölkyllä. Käytävän päässä oleva ovi aukesi, mutta sieltä tulikin Jasper Alicen sijaan. Hän tuli istumaan viereeni. En tiennyt miten olisi pitänyt reagoida, hän oli ennen vältellyt minua.

“Mitä te olette tehneet?” hän kysyi hiljaa, mutta ystävällisesti. “Alice tuntee syyllisyyttä, samoin Edward ja sinä.”

“Pitkä juttu”, mutisin vastaukseksi.

“Teidän pitäisi kertoa Carlislelle ja Esmelle”, hän sanoi. “He eivät pidä valehtelusta.”

“He suuttuvat”, vastasin ja tuijotin seinää.

“Enemmän jos saavat kuulla jostain muualta”, hän sanoi. “Teille kaikille tulee parempi olo.”

Alice oli varmasti kertonut jotain, mutten jaksanut välittää.

“Kaikki tekevät virheitä”, Jasper sanoi. “Mieti asiaa.”

“Etkö sinä aio kertoa?” kysyin häneltä ihmeissäni.

“En”, hän vastasi ja nousi ylös. En tiennyt miksi hän ei kertoisi, mutta en viitsinyt kysyä kun hän lähti kävelemään rappuja kohti.

 Halusin kertoa, ja tekisin sen. Istuisin silti tässä vähän aikaa, ja yrittäisin tuhlata aikaa. Ulkonakin alkoi olla jo pimeää. Carlisle tulisi kohta töistä, kertoisin silloin.   

A/N: Kommenttia  ;)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras 2. luku 29. 10
« Vastaus #10 : 29.08.2009 17:41:58 »
rrrrrakastan tätä:D Wendy on ihana ja Edward tosi söpö. Alice on ihanan ärsyttävä ja repesin niin tuolle kohdalle, jossa Wendy meni Rosyn ja Emmettin huoneeseen.
Kirjoitusvirheitä löysin aika paljon (anteeksianteeksianteeksi olen laiskalla tuulella enkä jaksa poimia niitä tähän) ja kuvailua voisi olla enemmän, kun varsinkin tuossa yhdessä kohtaa tämä meni kokonaa vuoropuheluksi.
Haa, haluan että Carlisle ja Esme kuulee tuosta:D
Äkkiä jatkoa!!! Olen koukussa!
There are no rules in dreaming.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras 2. luku 29. 8
« Vastaus #11 : 29.08.2009 18:04:05 »
 ^Yritän kuvailla enemmän, ja etsikää ne kirjoitus virheet mulla on aivot nyt niin vaahtomuovia etten millään pysty etsimään niitä. Väsymys saa ihmisen sekaisin :D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Onni on hauras 2. luku 29. 8
« Vastaus #12 : 29.08.2009 21:25:51 »
<3 ihana <3

Rakastan tätä <3<3<3<3

Wendy on huippu, Wendy on huippu <3

Ediki nii ihana <3

Ei osaa kommataa 8D


Se on vielä vähän työn, mutta älä huoli keksin jotain”, vastasin, ja aloin miettiä.


^^toi lause on oudosti kirjotettu, en saa selville oikein sitä..
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras 2. luku 29. 8
« Vastaus #13 : 30.08.2009 17:57:47 »
En tiiä mikä tässä mättää, mutten pysty korjaamaan tuota kohtaa. Se aina palaa ennalleen.  :( En varmaan pysty korjaamaan muitakaan virheitä vaikka ne siellä olis.
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (3. luku 3.9)
« Vastaus #14 : 03.09.2009 21:00:21 »
A/N: Muistakaa kommentoida ;) Ja laittakaa miten voin parantaa, koska parannettavaa varmasti on. :) Ja toivottavasti ei oo kirjotusvirheitä taas ihan kamalasti :D  Hyviä lukuhetkiä ;D

3. Väärinkäsityksiä


“Voisitko toistaa?” Carlisle sanoi hämmentyneenä, hän ei selvästi ymmärtänyt puhetulvastani mitään.

“MinähyökkäysruumisrajaEdward”, papatin hätääntyneenä, viittilöin samalla vimmatusti käsilläni.

“Ruumis ja Edward”, Esme kysyi kulmat kohollaan.

“Niin”, sanoin palakurkussa, “tai eieieieieieieijei.” eihän se nyt niin mennyt. Yritin kasata ajatukseni, ja muodostaa uuden lauseen.

“Pitäisikö sinun istua?” Esme sanoi huolissaan., mutta minulla ei ollut nyt aikaa istua.

“Siitä on jo pari päivää”, sain sanotuksi. Hengitin syvään, ja aloitin. “Minä suutuin Edwardille ja Alicelle, ja lähdin silloin ulos. Ulkona haistoin veren, en tiennyt että se oli ihminen, minä sitten hyökkäsin, ja niin. Sitten minä kannoin hänet Tanyan reviriin rajalle, ja jätin sinne.”

“Mitä?” Carlisle sanoi silmät selällään, minähän tiesin että tämä oli huono juttu, ei olisi kannattanut kertoa. Tyhmä, tyhmä, tyhmä minä.

“Anteeksi etten kertonut heti”, sanoin katse lattiassa, yritin pitää Edwardin ja Alicen erossa tästä. Riitti että minä saisin haukut, ja sen mitä tästä seuraisikin.

“Ymmärräthän sinä että tapoit jonkun ihmisen?” Esme kysyi surullisena, ai että ymmärsinkö? Oliko tämä jotain pilaa?

“Ymmärrän”, sanoin pahoittelevasti, ei kai se apinakaan ollut. “Anteeksi.”
 
“Olen vähän pettynyt sinuun”, Carlisle sanoi surullisesti. “Luulin että tulit meidän luoksemme ettet tappaisi ketään.”

“Se oli vahinko”, vastasin, “eikä tule toistumaan.” yritin parhaani mukaan vakuutella heitä asiasta, eivät kuitenkaan täysin luottaisi minuun enää.

“Olen iloinen ettet salannut asiaa loputtomiin”, Esme sanoi hymyillen surumielisesti, molempien kasvoilta paistoi silti pettymys.

“Mutta kaikki erehtyvät joskus”, Carlisle sanoi hymyillen hieman. Minä erehdyin vähän turhankin useasti, pahin erehdys oli ollut haaveilla Kaliforniasta, ja yrittää lähteä sinne.

“Voinko mennä?” kysyin heiltä, halusin omaan huoneeseen, mutta se kyllä tarkottaisi Edwardin mäkättämisen kuuntelemista.

“Kyllä voit”, Carlisle sanoi, muttta jatkoi vielä. “Etkö sinä kertonut kenellekään?”

“En”, sanoin, minähän en kertonut kenellekään, kolme sai sen itse selville. Sitä ei tarvitsisi mainita. “En ole ajatellut sitä, joten Edward ei tiedä. Alice varmaan ei nähnyt, tai ei hän mitään ole sanonut.”

“Selvä”, Esme sanoi. “Mutta tiedäthän ettei sinun tarvitse suojella heitä?”

“Tiedän”, sanoin hymyillen, tiesinhän minä mutta halusin suojella heitä tältä. Halusin, että Esme ja Carlisle luottaisivat heihin.

Yläkerrassa Edward odotti huoneessani, ja tiesin hänen alkavan kohta kysellä.

 Voisitko odottaa hetken, ajattelin ja istuin sohvalle hänen viereensä.

“Miksi sinä valehtelit?” hän kysyi.

Koska teidän ei tarvitse kärsiä tämän takia, Alice ei ole tehnyt mitään, ja et sinäkään. Anna koko homman olla, ajattelin turhautuneena.

“Mutta sinun ei olisi tarvinnut ottaa koko juttua niskoillesi”, hän vastasi.

Se oli minun syyni, ei sitä voi kiistää. En jaksa nyt pakoilla vastuuta, joten voitko antaa olla. 

Oloni oli henkisesti niin väsynyt, mutta en edes pystynyt nukahtamaan. Kukaan ei sanoisi että aamulla kaikki näyttäisi paremmalta, en voinut itkeä pahaa oloa pois, ja kaikki tuntui nyt niin harmaalta. Elämässäni oli kaikki ihan hyvin, ja silti olo tuntui masentuneelta. Ajatuksetkin tuntuivat sumeilta, ja millään ei ollut mitään merkitystä, ehkä se oli alkanut jo silloin kun muutuin. Olisin halunnut osata nauttia vampyyrin elämästä, muttei mitään nautittavaa juuri ollut. Minulla ei ollut yksin kertaisesti mitään, minkä takia eläisin ikuisesti, ja samalla tajusin ajatelleeni liikaa.

“Sinulla on meidät”, Edward sanoi pörröttäen hiuksiani. Yritin saada hänet lopettamaan työntämällä kauemmas.

“Lopeta”, yritin kuulostaa vakavalta. “Hiukset menee ihan sekaisin.” Edward ei ottanut kuuleviin korviinsa. Pakenin sohvalta äkkiä, juoksin Emmettin ovelle, sekä hakkasin sitä molemmilla käsillä.

“Mitä?” Rosalie ärähti minulle ovenraosta.

“Auta”, sanoin nauraen. “Edward sekosi.” vilkaisin taakseni, ja tämä seisoi ovellani. Pujahdin ovenraosta Rosalien taakse, Edward käveli  häntä kohti.

“Haluatko varmasti sekaantua tähän?” hän kysyi kulmat kohollaan, nauroin Rosalien selän takana.

“En ole ihan varma”, Rosalie vastasi kummissaan,  vilkuilin hänen olkapäänsä yli.

“Nyt on liian myöhäistä”, Edward sanoi nauraen, ja hyökkäsi hänen kimppuunsa. Pakenin taemmas, ja nauroin. Rosalie saisi nyt kunnolla selkäänsä,  hän manaili, ja yritti saada Edwardin käsistä otetta.

“Tarvitsetko apua?” huusin Rosalielle nauraen. Hän ei vastannut mitään, mutta hän ei näyttänyt enää niin vakavalta.

“Taidan pärjätä itse”, hän sanoi vähän ajan kuluttua, ja yritti ilmeisesti kampittaa Edwardia. Nauroin kuinka tavallisesti niin tyylikkään Rosalien hiukset harottivat joka suuntaan.

Päätin livahtaa heidän ohitseen, ja mennä huoneeseeni. Nauroin kun he jäivät vieläkin nahistelemaan, ja katsoin pääty ovea. Kuulin kuitenkin naurua myös alakerrasta, ja menin katsomaan portaiden kaiteen yli. Esme, Emmett ja Jasper istuivat sohvalla. Kipaisin portaat alas, ja menin heidän luokseen.

“Mistä te puhutte?” kysyin uteliaana, istuin sohvan käsinojalle, ja katselin heitä kiinnostuneena.

“Muistin vasta nyt sen sinun keskeytyksesi”, Emmett sanoi iloisesti. Voi Jeesus! En todellakaan ollut toivonut kuulevani siitä yhtään kertaa,  mutta Emmett kai halusi pitää huolen että tunsin oloni vaivaantuneeksi. Onneksi juuri silloin soi puhelin, ja Esme meni vastaamaan.

“Se on sinulle Wendy”, hän sanoi hymyillen. Kukakohan minulle halusi soittaa? Kävelin puhelimen luokse ja nostin luurin korvalle.

“Hei Wendy”, kuului tuttu iloinen ääni, se oli Emily,  olinkin miettinyt mitä heille kuuluu.

“Emily!” kiljaisin vastaukseksi. “Miten teillä menee? Mitä te olette tehneet?” kyselin innoissani.

“Me olemme taas lähellä Seattlea”, hän sanoi iloisesti. Mieleeni tulvi Dave, äiti ja Justin. En olisi halunnut ajatella heitä. “Me olemme vain kierrelleet”, hän vastasi toiseen kysymykseeni.

“Mitenkäs auto?” kysyin vähän hämilläni, kuuntelin mielessäni takaluukun inisemistä

“Korjautimme takaluukun”, hän sanoi nauraen. “Miten sinulla menee?”

“Hyvin”, vastasin vähän vaisusti. “Kaikki ovat mukavia.”

“Sehän kuulostaa hyvältä”, Emily vastasi iloisesti. “Etkä kadu että jäit sinne?” hän kysyi vakavana. Mietin hetken aikaa ennen vastaamista.

“En kadu”, sanoin lopulta. “Täällä on mukavaa.” se oli totta.

“Haluatko puhua Michaelille?” hän vielä kysyi, ja halusinhan minä.

“Okei”, sanoin innoissani. 

“Michael”, kuului nyt luurin toisesta päästä.

“Wendy täällä”, sanoin hymyillen itsekseni.  “Milloin tulette käymään?” tiesin että Michael ei varmasti haluaisi tulla tänne.

“Ööh…tuota”, hän änkytti, tiesin hänen yrittävän jotenkin kohteliaasti luistaa koko jutusta.

“Vitsailin vain”, sanoin iloisesti. “Ei teidän tarvitse tulla.” olisinhan minä halunnut heidät käymään, mutta annoin Michaelille vähän armoa.

“Kyllä me tulemme joskus käymään”, hän sanoi vakavasti, hänelle tuon sanominen ei varmasti ollut helppoa.

“Lupaatko?” kysyin innoissani, halusin kertoa heille kaikenlaista, tai ehkä en ihan kaikkea.

“Lupaan”, hän vastasi huokaisten. “Me olemme juuri lähdössä tästä hotellista, joten soittelemme sinulle taas myöhemmin.” olisin halunnut jutella hänen kanssaan pidempään, mutten jaksanut inttää vastaan.

“Sano Emilylle vielä heipat puolestani”, sanoin murheellisesti.

“Sanon”, hän vastasi ja sulki luurin. Laskin puhelimen, ja kävelin olohuoneeseen, Emmett katsoi minua virnistellen.

“Haista home”, sanoin ärtyneenä. En halunnut jäädä kuuntelemaan enempää naljailua, ja painuin ylös. Menin Edwardin huoneeseen, ja aloin riuhtoa lukollista laatikkoa auki. En uskaltanut vetää sitä ihan täysillä voimillani, pelkäsin sen hajoavan käsiin.

“Miksi sinä olet taas sen kimpussa?” kuulin Edwardin kysyvän,  sehän oli itsestään selvää: halusin nähdä mitä sisällä oli. Riuhdoin kahvasta mutta mitään ei tapahtunut.

“Ei ole sinun asiasi”, hän sanoi kiukkuisesti. Ei ollutkaan, mutta halusin silti tietää. Nirhasitko muuten Rosalien? 

“En, ja siellä ei ole mitään kiinnostavaa”, hän vastasi. Onpas, ei se muuten olisi lukossa. Kerro mitä täällä on, Edward ei vastannut mitään, ja riuhdoin laatikkoa tuloksetta. Yhtäkkiä kahva jäi käteeni. Voi rähmä, mitähän hän nyt sanoisi.

“Mitä sinä teit?” hän kysyi vihoissaan, ja tuli luokseni. Yritin piilotella kahvaa, ja ajatella ehjää laatikostoa.

“En yhtään mitään”, vastasin ääni hieman väristen, yritin tunkea kahvaa takaisin, mutta se ei onnistunut. 

“Anna se tänne”, Edward marisi, piilottelin kahvaa selkäni takana, ojensin sen hänelle nolona.

“En minä tahallani..” yritin selitellä, hän katsoi minua kiukkuisesti.

“Ja nyt”, hän sanoi osoittaen huoneensa ovea.  Mutta en minä tahallani, ajattelin pahoitellen, Edward vain heristi sormea, joka osoitti ovea.

“Älä nyt”, yritin puolustella, Se ei näyttänyt tehoavan, koska hän alkoi työntää minua ulos huoneestaan. Hän sulki oven vielä nenäni edestä. “Ei ole noin vakavaa”, huusin hänelle.

“En kuule sinua”, hän huusi takaisin suljetun oven takaa. Miksi pitää ottaa kaikki niin vakavasti, minä vain vetäisin kahvan irti, sen voi kyllä korjata. Alice ilmestyi viereeni hymyillen iloisesti.

“Mitä sinä olet taas tehny?” hän kysyi nauraen. Hahahaa… tämähän olikin taas niin hauska juttu, voisiko Alice edes joskus esittää normaalia?

“En mitään vakavaa”, sanoin kovalla äänellä, toivoin Edwardin kuulevan, tämä ei nimittäin ollut vakavaa.

“Tavaroiden rikkominen on vakavaa!” kuului huuto huoneesta, mutta ei silti olisi tarvinnut ylireagoida noin älyttömästi. “Minä en ylireagoi!” hän vielä huusi.

“Älä huijaa itseäsi!” kiljuin vastaukseksi, lähdin painelemaan huoneeseeni, mutta käännyinkin takaisin. “Olet ääliö!” huusin ovelle, ja painuin alakertaan.

“Mitä sinä teit?” Esme kysyi varuillaan. Joo, nyt ne ajattelivat että murhasin taas jonkun, Rosaliekin oli ilmestynyt alas. Kaikki muut tuijottivat minua kysyvästi, vain Edward mökötti huoneessaan.

“Vetäisin yhdestä lipastonlaatikosta kahvan”, sanoin vihaisesti. “Ei ole niin vakavaa.”

“Edward on aika tarkka tavaroistaan”, Emmett sanoi kohauttaen olkiaan.

“Huomasin”, mutisin vastaukseksi.

“Miksi se lähti irti?” Alice kysyi, ja asettui istumaan Jasperin viereen. Seisoin sohvan edessä vihastuneena.

“Se oli lukossa, ja…” en kerennyt sanoa lausettani loppuun, kun Jasper puuttui puheisiini.

“Eli riuhdoit lukollista laatikkoa auki?” hän kysyi kulmat kohollaan.

“Niin”, vastasin ärtyneenä. Edward ei edes kieltänyt minua, muistaakseni ainakaan.

“Olisit vain antanut olla”, Esme sanoi huokaisten.  En minä tehnyt mitään kamalaa, se oli ihan puhdas vahinko, olihan tässä viimepäivien aikana tullut töppäiltyä pahemminkin.

“Olisi pitänyt”, vastasin hänelle, nyt Edward vain mököttäisi ja marmattaisi. Ehkä hän tyytyisi vain mököttämiseen.

Oli jo viikko siitä, kun Edward suuttui minulle. Hän ei suostunut puhumaan kanssani, eikä muutenkaan huomioinut minua mitenkään, olin lähentynyt hieman Rosalien kanssa, koska hän ei käyttäytynyt enää niin vihamielisesti. Olimme Alicen kanssa käyneet pari päivää sitten metsästämässä, ja silmäni olivat alkaneet muuttua jo vähän ruskeammiksi. Olin jo innosta hihkuen menossa kertomaan Edwardille, mutta muistinkin ettei hän puhunut kanssani, ärsytti kun paraskaveri ei suostunut edes vilkaisemaan.

Istuin Rosalien huoneen sohvalla, ja marmatin heille Edwardista.

“Miksi hän mököttää vieläkin?” huokaisin nyreissäni, ja heitin sohvatyynyn lattialle.

“Ei hän ole yleensä kovin pitkävihainen”, Emmett sanoi. En tiennyt yrittikö hän lohduttaa, vai masentaa minua entisestään,  jälkimmäisessä hän ainakin onnistui.

“Miksi hän sitten ei puhu minulle”, marisin, ja olin viskaamassa toisen tyynyn lattialle.

“Älä pura sitä tyynyhin”, Rosalie totesi varoittavasti, ja otti tyynyn itselleen.

“Minä en ymmärrä”, sanoin vetäen polvet rintaani vasten, miten tämä juttu oli pystynyt paisumaan näin suureksi?

“Kai sinä pyysit anteeksi?” Emmett kysäisi ohimennen, katsoin häntä silmät pyöreinä, ja suuni ammotti auki.

“Etkö sinä pyytänyt anteeksi?” Rosalie kysyi katsoen minua vihaisesti, ei minulle ollut tullut koko asia mieleen kuluneen viikon aikana.

“Totta puhuen”, aloitin nolona, “minä en ole ajattellut edes koko anteeksi pyyntöä.” Emmett pyöräytti silmiään.

“No sehän tässä sitten luultavasti kiikastaa”, Rosalie sanoi äkäisesti. “Sinä tolvana et ole edes ajattelut pyytäväsi anteeksi.”

“Pitäisiköhän minun..” sanoin epäluuloisesti, olisi aika noloa pyytää näin pitkän ajan jälkeen anteeksi.

“Mene”, Emmett sanoi, kai sitä sitten pitää, vai olisiko muuta mahdollisuutta?

“Ei hän voi olla puhumatta minulle enää koskaan”, yritin keksiä tekosyytä.

“Otatko riskin?” Rosalie kysyi hymyillen ivallisesti, voisin helposti pyytää anteeksi, ei kai se nyt niin kamalaa olisi.

“En”, vastasin hymyillen. “Menen pyytämään anteeksi heti.” istuin silti edelleen sohvalla, Emmett katsoi virnistellen.

“Kyllä minä pystyn tähän”, sanoin ja nousin sohvalta. “Ihan helppoa.”

Kävelin hitaasti käytävään, ja keräsin rohkeutta. Olin koputtamassa oveen, mutta tiesin ettei siitä olisi mitään hyötyä, lukihan hän kuitenkin ajatuksiani, ja tiesi sen olevan minä.

“Olen aika varma, mistä tässä nyt on kyse”, sanoin itsevarmasti. “Minä olen unohtanut pyytää anteeksi.” minkäänlaista vastausta ei kuulunut. “Anteeksi, että se kahva lähti irti ja että haukuin sinua ääliöksi.” vastausta ei kuulunut vieläkään. “Minä pyysin anteeksi, sitähän sinä kuitenkin koko ajan olet odottanut.” minua rupesi jo ärsyttämään, miksi hän ei nyt voinut vain lakata mököttämästä. “Potkaisen oven säpäleiksi, jos et avaa”, vitsailin aluksi, mutta hän ei kuitenkaan avannut. Rupesin laskemaan mielessäni, jos kolmeen mennessä hän ei avaisi, niin kyllä potkaisisin oven sisään. Yksi..katsoin ovea silmääkään räpäyttämättä. Kaksi.. nostin jalkaani valmistautuen potkuun. Kolme.. potkaisin, mutta ovi aukesi ja potku osui suoraan Edwardia mahaan, hän kaatui potkuni voimasta selälleen maahan. 

“Anteeksianteeksianteeksi”, hoin ja yritin auttaa häntä maasta ylös. Minulta kyllä onnistui kaikki aina niin hyvin.

“Minä olen ihan kunnossa”, hän sanoi nousten ylös. “Sinä sitten ihan oikeasti potkaisit.”

“No sinä et avannut”, vastasin nolona.  “Mitä luulit?”

“Että lähtisit jos en avaisi”, hän vastasi oikoen paitansa ryppyjä.

“Luulitko oikeasti minun luovuttavan niin helposti?” kysyin nauraen, hänhän luki ajatuksiani.

“Toivoin”, hän vastasi virnistäen.

“Miksi?” kysyin ihmeissäni, nythän hän puhui minulle ihan normaalisti, ja olisi kuitenkin toivonut minun lähtevän.

“Olisin pistänyt sinut kierimään tuskissasi vielä hetken”, hän sanoi nauraen. Ei olisi ollut kovin reilua kituuttaa minua enempää.

“Miksi et voi kertoa mitä siellä on?” vinisin hänelle, kun huomasin hänen korjanneen piirongin kahvan.

“Alatko taas riehua, jos en kerro?” hän kysyi turhautuneena.

“Kertoisit nyt”, pyysin ja katsoin häntä anellen. Hän huokaisi turhautuneena, ja otti avain nipun taskustaan. Hymyilin innoissani: saisin oikein nähdä mitä siellä on. Hän toi minulle pienen mustan rasian, olin varma sen sisältävän sormuksen, ja avasin kannen hymyillen. Se oli kultainen, ja ihastelin kantaan upotettuja jalokiviä.

“Kaunis”, sanoin hymyillen. Minkähän takia oli niin vaikeaa näyttää jotain sormusta minulle?

“Se ei kuulunut sinulle”, hän vastasi toruen, mutta en jaksanut nyt välittää marmatuksesta.

“Mistä sinä sait tämän?” kysyin kiinnostuneena, oliko Edwardilla ollut vaimo…

“Se on äitini vanha”, hän sanoi, jättäen kerrankin ajatukseni huomiotta.

“Sinulla on äiti”, totesin innoissani, ja samalla hän nappasi rasian.

“Totta kai minulla oli äiti”, hän sanoi nauraen.

“Onko hän…” en viitsinyt esittää kysymystä loppuun, en halunnut edes ajatella niin.

“Kuollutko?” hän kysyi hymyillen surumielisesti.

“Niin” mutisin nolona. En halunnut kysellä häneltä yksityisiä asioita, inhosin sitä niin kovasti itsekkin.

“On”, hän vastasi vakavana. “Vanhenpani ja minä sairastuimme kaikki espanjantautiin. Äiti pyysi Carlislea pelastamaan minut, ennen kuin kuoli.”

“Ja hän muutti sinut”, sanoin surullisesti.

“Onko se sinusta paha asia?” hän kysyi kiinnostuneena.

“Ei, en vain toivoisi tätä kenellekään. Mietin joskus…” voi hemmetti. Olin jo meinannut ruveta vuodattamaan tuskiani. Ehei, ei käy.  “Tarkoitan vain, että…” suljin suuni. En halunnutkaan lisätä enää mitään.

“Tiedän”, hän vastasi lähtien viemään rasiaa piironkiin. Oveen kuitenkin koputettiin, ja hän heitti sen minulle nopeasti. Nappasin rasian ilmasta, avasin sen uudestaan, ja juutuin ihastelemaan upotuksia.

“Katso kuka tuli!” kuulin Alicen hihkuvan käytävässä, halusin mennä katsomaan itsekkin, ja hivuttauduin lähemmäs ovea. 

“Hei Edward”, kuulin kauniin helisevän äänen. Yritin kuikuilla Edwardin olkapään yli, mutta hän oli liian pitkä. Avaa enemmän ovea, ajattelin nyreissäni.

“Tämä on Tanya “, Edward sanoi viereensä ilmaantuneesta naisesta. Hänen vaaleat hiuksensa punersivat hyvin hennosti, ja totta kai hän oli kaunis. Minä olisin mennyt siis hänen luokseen, jos Cullenit olisivatkin olleet ihan kahjoja.

“Hei, olen Wendy”, sanoin iloisesti hymyillen, muta käänsin kuitenkin katseeni takaisin rasiaan. Kuuntelin ihmeissäni hiljaisuutta, jonka Tanya tulollaan oli saanut aikaan. Napsautin rasian kiinni, katselin kummastuneena Edwardia joka näytti tutkivan katseellaan kattoa, Tanya taas vilkuili rasiaa, ja Edwardia.

“Sinun pitäisi laittaa tämä paikoilleen”, totesin Edwardille tyrkyttäen rasiaa, oliko tämä hänen tyttöystävänsä tai jotain? Halusin niin kovasti tietää, ehkä minun olisi kuitenkin parasta lähteä.

Olin juuri kävelemässä pois, kun Edward syöksyi piirongilta, ja nappasi minut kainaloonsa. Mitä ihmettä hän teki? Nyt tässä oli kyllä jotain mätää, miksi hän käyttäytyi näin hölmösti.

“Wendy on asunut meillä kohta kuukauden”, hän totesi Tanyalle iloisesti. “Me tulemme varsin hyvin toimeen.”

“Joo, mutta…” yritin pistää väliin, ja Edward tallasi jalalleni. Se kai oli merkki pitää suu supussa, sekä leikkiä mukana, mistä ihmeestä tässä nyt oli kyse? 

“Taidankin mennä juttelemaan Carlislen kanssa”, Tanya sanoi hymyillen teennäisesti. Minä olisin ihan hyvin voinut lähteä, ja hän olisi saanut jutella Edwardin kanssa.

Oven sulkeuduttua Edward päästi minusta irti, ja näytti nololta. Yritin hillitä tuloillaan olevaa raivokohtaustani.

“Älä ala huutamaan”, hän hyssytteli minua. “Oli ihan pakko, hän ei usko millään etten ole kiinnostunut.”

“Sinä mitä?” ärisin suutuksissani, miksi minut oli pitänyt vetää mukaan! Kohta kaikki luulisivat meillä olevan jotain meneillään. Menin istumaan sohvalle rauhoittuakseni.

“Hän ajatteli itse jo jotain sen suuntaista, kun näki sinulla sen sormusrasian”, hän selitteli nolona. “En viitsinyt korjata käsitettä, kun pääsisin koko jutusta tällä eroon.” tuijotin häntä raivoissani.

“Oletko sanonut suoraan?” kysyin vihaisena, toivoin todella, että minun mukaan ottaminen tähän hulluuteen oli edes välttämätöntä.

“Vihjaillut”, hän yritti selittää. “Selviä vihjauksia.”

“Et ole edes sanonut, ettet pidä hänestä”, sanoin haudaten kasvot käsiini.

“En halunnut loukata”, hän yritti selittää. “Älä nyt viitsi näyttää niin surkealta.”

“Edward”, mumisin puhuen käsiini.

“No?” hän kysyi varuillaan.

“Olet ihan uskomaton nössö”, sanoin naurahtaen, hänellä ei ollut edes pokkaa torjua ketään.

Nousin sohvalta, ja lähdin huoneesta nauraen hillittömästi. Menin koputtamatta Rosalien ja Emmettin luo, kuten jo monena päivänä. Huomasin myös Jasperin ja Alicen.

“Mikä kokous täällä on?” kysyin nauraen vieläkin, en vain voinut uskoa minkälaiseksi nössöksi Edward oli osoittautunut.

“Ei kokousta”, Alice sanoi iloisesti. “Miksi naurat?”

“Edward on niin nössö”, totesin hymyillen. Samalla hän tuli huoneeseen, ja näytti vihaiselta.

“En ole mikään nössö”, hän intti vastaan. “En vain halua loukata ketään.”

“Olet sinä kyllä vähän”, Emmett totesi virnistäen, leikitellessään Rosalien vaaleilla hiussuortuvilla.

“Miten kohteliaisuus liittyy nössöyteen?” Edward kysyi nyreissään.

“Muistatko kun pari vuotta sitten rikottiin yksi Esmen vaasi?” Emmett kysyi virnistäen. Katselin heitä kiinnostuneena, en ollut juuri kysellyt ajasta ennen tuloani.

“Muistan”, Edward vasti katsoen kummissaan. “Miten se liittyy tähän?”

“Se ei ollut edes lempi vaasi, tai mitään sen suuntaista”, Emmet jatkoi virnistellen. “Sinä menit heti kantelemaan.”

“No en halunnut valehdella”, Edward puolustautui. Niin hänen tapaistaan: mennä heti itkemään sielu puhtaaksi. Hän mulkoili minua pahasti.

“Me oltaisiin voitu vain odottaa, että hän joskus huomaa, ja tunnustaa sitten”, Emmett jatkoi.

“Ei se olisi ollut sama asia”, Edward sanoi raivoissaan.

“Toimit nössömäisesti”, Emmett sanoi nauraen, hän oli tainnut löytää uuden pilkan kohteen.

“Mitä Edward on sitten nyt nössöillyt?” Alice kysyi hihittäen. Katselin Edwardia hymyillen ilkikurisesti, kertoisin heille varmasti, hän tyytyi katsomaan minua vihaisesti.

“Hän ei uskaltanut torjua Tanyaa”, sanoin hymyillen, “hän on vain esittänyt selviä vihjauksia.” Emmett purskahti nauruun Alicen hihitellessä.

“Te olette julmia”, Edward tiuskaisi vihaisesti, mutta istuutui kuitenkin nojatuoliin.

“Miksi me ollaan täällä?” kysyin yleisesti kaikilta, en ollut juuri ennen nähnyt kaikkia viettämässä aikaa samassa paikassa.

“Ei syytä”, Jasper totesi. Kaipa se kävi järkeen, mutta kukaan ei edes keskustellut mistään, tunsin kuitenkin oloni rauhalliseksi ja tyyneksi,  hän varmasti muokkasi tunteitani.

“Tanya on lähdössä”, Alice sanoi hymyillen. Edward näytti piristyvän, luulin Jasperin kyvyn myös vaikuttaneen asiaan, ettei hän murjottanut enää.

Oli hieman outoa katsella kaikkien unenomaisia ilmeitä, ja istua siinä sanomatta mitään, muille se ei näyttänyt olevan ongelma. Olin aikeissa lähteä puuhailemaan jotain, kun kuulimme Esmen huutavan minua alakertaan. Nousin vaalelta sohvalta, ja lähdin madellen alakertaan, pelkäsin saavani haukut jostakin.

“Miksi sinulla kesti niin kauan?” hän kysyi säteillen.

“Ei erityistä syytä”, valehtelin hymyillen.

“Olen niin onnellinen puolestanne”, hän jatkoi vetäen minut halaukseen. Mistähän tässä oli kyse? Ja keidenkä puolesta?

“Mitä sinä oikein tarkoitat?” kysyin hänen irrotettua otteensa.

“Sinua ja Edwardia tietysti”, Esme totesi nauran, minua ei naurattanut yhtään.

“EDWARD!” kiljuin, “TULE HETI ALAS!”

A:N: Muistakaa kommentit!
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Onni on hauras (3. luku 3.9)
« Vastaus #15 : 03.09.2009 21:37:36 »
IHANA <3<3<3<3<3<33<3<3<3<3<3<<3<33 Rakastan tätä <3 Ei edes haittaa se et Edward "on" toisen kaa 8DD Ihana <3
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

Lawargue

  • ***
  • Viestejä: 13
  • Peikko
Vs: Onni on hauras (3. luku 3.9)
« Vastaus #16 : 07.09.2009 14:11:24 »
Hyvään kohtaan jätit :'D
Huono puoli tässä on se, että nyt joudun tuskissani odottelemaan jatkoa.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (3. luku 3.9)
« Vastaus #17 : 09.09.2009 15:11:24 »
Kiitos kommenteista. Teidän iloksenne, uuden osan ilmestymiseen menee vielä aikaa ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (4. luku 22.9)
« Vastaus #18 : 22.09.2009 21:33:05 »
A/N: Neljäs osa on nyt sitten ilmestynyt, ja kirjoitusvirheet eivät toivottavasti kamalasti hypi silmille. :) Muistakaa kommentoida! ;D


4. Perhe


“Sinä tiesit”, sanoin Edwardille vihaisesti. “Ainahan sinä tiedät.”

“Unohda jo koko asia”, hän ilmoitti turhautuneesti. “Selvitin sen Esmen ja Carlislen kanssa, joten unohda.”

“Sinä pilaat aina kaiken”, vastasin istuen kivellä metsän keskellä. Olimme olleet metsästämässä, ja halusin nauttia vapaudentunteesta aina viimeiseen asti.

“Olipa taas nätisti sanottu”, hän tuhahti, ja näytti kärttyiseltä.  “Voitaisiin mennä jo.” huokaisin raskaasti, mutta nousin ylös.

Esme katseli meitä kiinnostuneena olohuoneessa, ja sai minut ärtymään, mutta tiesin hänen toivovan vain Edwardin parasta. Miksi se piti silti kohdistaa minuun? Vaikka tämä oli toivottoman erakoitunut eikä löytänyt ketään.  Carlisle oli suhtautunut paljon paremmin, ja antanut meidän olla rauhassa. Esme taasen tuntui pakottavan meitä yhteen, millä tekosyyllä tahansa. Nousin toiseen kerrokseen, ja Alice näytti niin iloiselta, että tiesi pakostakin mitä hänellä oli mielessään.

“Anna minun tulla mukaan”, sanoin hänelle ennen kuin hän kerkeäisi kadota portaikkoon.

“Inhoat shoppailua”, Alice sanoi iloisesti.

“Haluan ulos”, vastasin kiukkuisesti, tiesin ettei kukaan mielellään ottanut minua minnekään mukaan, koska pelkäsivät minun tekevän jotain tyhmää. He eivät halunneet vahtia minua, ja vastata Carlislelle jos jotain tapahtuisi.

“Jos lupaat olla varovainen”, Alice vastasi hieman vakavoituen.

“Olen aina”, kivahdin, totta kai pitäisin huolen itsestäni.

“Kyse onkin ihmisistä”, kuulin Edwardin huutavan alhaalta. Olisiko todella liikaa vaadittu että hän tukkisi turpansa ihan vain hetkeksi. “Kyllä”, kuului vastaus alhaalta.

“Ota minut mukaan”, anelin Alicea, oli pakko päästä tuulettumaan.

“Otan”, hän vastasi iloisesti, “jos et syö ketään.” hän syöksyi kikattaen alakertaan. Tuhahdin  ja painuin perään.

***

“Alice”, nyyhkytin kuivaa itkua. “Miksi otit tuon mukaan?”

“Koska kahdestaan pidämme sinut paremmin kurissa”, hän vastasi ääni väristen naurusta.

“Oltaisiin pyydetty Rosalie”, kitisin pelkääjän paikalta.

“Olen paljon vahvempi”, kuului takapenkiltä, ja tuijotin Edwardia vihaisesti.

“Ole hiljaa!” kiljuin vihaisena, minulle ei suotu hetken rauhaa. “Leikitään ettet ole paikalla niin kaikki menee paremmin.”

“Mut-” Edward yritti sanoa vastaan., tuijotin häntä vihaisesti selkänojan yli.

“Ehkä sinun on parempi leikkiä näkymätöntä”, Alice sanoi nauraen iloisesti.

“Ei ole hauskaa”, sanoimme Edwardin kanssa yhtä aikaa, Alicen nauru vain yltyi.

“Te tappelette ihan koko ajan”, hän kikatti, me emme tapelleet koko ajan.

“Eikä tapella”, mutisin ja ristin käteni rinnalle, tuijotin kiukkuisesti ulos ikkunasta.

Alice parkkeerasi auton, ja johdatti meidät kadulle joka oli täynnä pieniä putiikkeja. Ensimmäisessä liikkeessä hän kasasi syliini hirveästi vaatteita, joita minun pitäisi kokeilla. Rupesin toivomaan, että olisin jäänyt kotiin. Yritin olla hengittelemättä paljoa, mutta ihmisten tuoksu leijui vahvana ilmassa. Oli ehkä sittenkin huono idea lähteä pois talosta, mutten todellakaan… Edward katsoi minua tarkkaillen. Myöhäistä en olisi halunnut näyttää hänelle etten voinut hyvin, mutta peli oli jo menetetty, pysyisi nyt edes hiljaa.

“Jos haluat meidän lähtevän-” Edward aloitti, en jäänyt kuuntelemaan vaan sulkeuduin nopeasti vapaaseen pukukoppiin.  Kokeilin hameita joita Alice oli tunkenut minulle, en pitänyt monestakaan, mutta kelpuutin itselleni pari samantapaista mikä Emilylla oli ollut yllään. Hymyilin itsekseni, ajatellen miten hyvälle vampyyrina näytin. Kuulin tuhahduksia oven takaa, se oli varmasti Edward. Valitsin itselleni vielä pari paitaa, ja vaihdoin omat vaatteeni päälle.

“Otan nämä”, tungin ostokset seinään nojailevalle Edwardille, ja kipaisin viemässä hylkäämäni vaatteet takaisin. En vain voinut sille mitään, mutta vedin vieressä seisovan naisen tuoksua sisälleni. Lähdin vaivalloisesti etsimään Alicea, löysin hänet ja Edwardin pienen kenkäosaston läheltä.

“Haluan nuo”, sanoin vaivalloisesti ja osoitin mustia korkokenkiä.

“Hienoa”, Alice vastasi tunkien lisää tavaraa Edwardille. “Siinä on sitten kaikki.”

“Menen maksamaan”, Edward mutisi lähtien kassaa kohti. “Menkää te jo autoon.”

“Sopii minulle”, sanoin Alicelle, ja lähdin kulkemaan edeltä ovea kohti.

“Wendy”, käännyin odottamaan häntä. “Katso”, hän hihkaisi ja näytti punaista paitaa. “Tämä olisi sinulle sopiva.” samalla näin kuinka hänen katseensa valahti tyhjäksi, paita luiskahti hänen otteestaan, ja henkari osui lattiaan kolahtaen. Hän näki jotain, menin äkkiä nostamaan paidan takaisin rekkiin, ja odotin kärsimättömänä.

Alice liikahti hetken kuluttua, ja näin Edwardin painelevan meitä kohti nopeasti ostoskassien kanssa.

“Mitä sinä näit?” kysyin malttamattomana.

“Ulos”, Edward sihahti Alicelle, hän avasi meille oven voimalla, ja kello kilisi äänekkäästi. Hän tarttui vapaalla kädellä minua käsivarresta, mutta antoi Alicen kävellä vapaasti, minuahan aina piti paapoa. Yritin nykäistä itseäni irti autolla, mutta hän tunki minut takapenkille ostosten kanssa. Alice yritti mennä ajamaan, mutta Edward käski hänet eteen istumaan.

Kaikki piti aina salata minulta, Edward oli lukenut Alicen mielestä kuitenkin tämän näyn, ja nyt minua pidettiin pimennossa, koska haluttiin pitää joku perhepalaveri.

“Ei”, Edward sanoi rauhallisesti edestä. “Haluan vain kertoa Carlislelle ensin.”

“Plaaplaaplaa”, mutisin näyttäen hänen selkänojalleen kieltä. Ajoimme hiljaisuuden vallitessa takaisin kotiin, mikä oli erikoista, sillä Alice yleensä puhui taukoamatta.  Pihassa Edward nousi nopeasti autosta Alicen pinkoessa perässä, molemmat luultavasti suunnistivat Carlislen työhuoneeseen. Olin menossa itsekin, mutta he vetivät oven perässänsä kiinni.

Että minua suututti: Miksi minut suljettiin ulkopuolelle perheen keskeisistä asioista? Jos tämä nyt oli perheen keskeinen, saattoihan se olla yksityinenkin, mutta silti. Astelin olohuoneeseen, ja lysähdin sohvalle. Rosalie ilmestyi portaisiin, ja oli hetkessä luonani.

“Mitä ostit?” hän kysyi kuulostaen innokkaalta, minua ei olisi nyt voinut vähempää kiinnostaa vaatteiden esittely.

“Jäivät autoon”, sanoin kyllästyneesti, mutta Rosalie viiletti samantien ovesta ulos. Hän tuli hetken päästä takaisin ostoskassien kanssa, mutta ei alkanut tutkia niitä vielä.

“Masentaako?” hän kysyi hymyillen ilkikurisesti, minä vain urahtelin ärsyyntyneenä ja suljin silmäni.

Yritin ajatella jotain muuta, kuin Alicen näkyä. Loin mieleeni kuvan pilvettömästä sinisestä taivaasta sekä auringonpaisteesta. 

  “Nämä kengät ovat ihanat”, kuulin Rosalien huokaisevan vierestäni. Aukaisin silmät nousten samalla istumaan, katsoin häntä suu mutrussa.

“Sinä et saa niitä”, vastasin hänen katseelleen.

“Alice on kantanut sinulle tavaraa kaupoista hirveästi”, hän sanoi yrittäen vedota kengistä pursuaviin kaappeihini.

“Valitsin nuo ihan itse”,  huudahdin vihaisena. “Alice on vain tuonut vaatteita, en ole pyytänyt niitä. Nuo minä itse halusin, ja aion pitää ne”, turha toivo Rosalie, ajattelin vihaisena. Hän näytti tiukentavan otetta kengistäni. Minun kengistäni! Pomppasin ylös sohvalta, ja aloin lähestyä häntä hitaasti.

“Haluan nämä”, Rosalie aneli.

“Anna ne tänne”, vastasin ojentaen kättäni kenkiä kohti.

“En!” hän rääkäisi, ja syöksyi portaikkoon. Uskomatonta!

“NE OVAT MINUN!” huusin hänen peräänsä. “SINULLA ON PUOLI MINUUTTIA AIKAA TUODA NE TAKAISIN!” yläkerrasta ei kuulunut vastausta. “MINÄ ODOTAN!” kiljuin. Oikeastaan en edes odottanut vaan juoksin portaat ylös.  Tottakai Rosalie piileskelisi omassa huoneessaan MINUN kenkieni kanssa, ja Emmett sössöttäisi että minun pitäisi luopua niistä.

Kokeilin avata heidän oveaan, mutta se oli poikkeuksellisesti lukossa. Kukaan ei yleensä pitänyt ovea lukossa tässä talossa, mikä minusta oli hieman outoa, mutta olin oppinut jo elämään kaikkien outouksien kanssa. Silti Rosaliella ei ollut oikeutta varastaa kenkiäni.

“Tulen sisään!” huusin  lyöden nyrkeillä ovea.

“Et saa rikkoa ovea”, kuului huoneesta, niin kyllä se varmaan olisi kiellettyä, mutta voisin silti rikkoa sen.

“En niin”, mutisin valmistautuen rynnimään oven läpi.

“Lopeta”, kuulin takaani.

“Painu helvettiin”, sanoin Edwardille, miksi hän ei voinut keskittyä perhepalaveriinsa.

“En voi”, hän naurahti takaani.

“En menisi vannomaan”, mutisin rynkyttäen ovea, oletin hänen tarkoittaneen helvettiin painumista. “Sinut otetaan varmasti avosylin vastaan.”

“Älä riko sitä ovea”, hän sanoi.

“Aina kiellät rikkomasta paikkoja”, kivahdin mutta en uskaltanut särkeä ovea.

“Koska se on järkevää”, hän sanoi nauraen.

“En kysynyt miksi”, vastasin ja lähdin marssimaan alas. “Onhan Esme kotona?”

“Carlislen huoneessa”, hän vastasi, “muttet voi mennä sinne vielä.”

“Lyödäänkö vetoa?” mutisin virnistellen, minä menisin kantelemaan NYT Rosaliesta.

“Ne oli vain yhdet kengät”, Edward huokaisi.

“Yhdet mahdottoman kauniit kengät”, vastasin kävellen Carlislen huoneen ovelle. “Jos et aio puolustaa minua, voisitko pysyä erossa asiasta?”
“Hyvä on”, hän huokaisi lähtien paikalta.

“Carlisle, voinko tulla?” kysyin oven läpi, jos minä en saisi kenkiäni, pistäisin koko perheen kärsimään. Ovi avautui Esmen tullessa ulos huoneesta.

“Voit”, hän hymyili minulle, ja aikoi lähteä.

“Rosalie varasti minun kenkäni”, sanoin hänelle vihaisena, hän vain hymyili.

 “Kyllä hän varmaan ne pian antaa takaisin”, oliko hän niin varma? Mutta ei kai se heitä liikuttanut jos minun kenkäni jäivät Rosalielle.

“Joo, unohda vaan koko juttu”, sanoin vihaisena. Esme oli hyväsydäminen, ja hän ajatteli aina kaikkien etua. En olisi varmasti viihtynyt yhtä hyvin Culleneilla ilman häntä, mutta toisaalta hän oli ihan liian lepsu. Olisi hän voinut joskus sanoa muiden toimiessa väärin, vaikka tapaus ei olisikaan mikään murha…  Esmella oli kädessään kirja, en edes katsonut sitä tarkemmin napatessani sen.

“Taidan lukea tämän”, sanoin hänen yllättyneelle katseelleen.
 
Menin poikkeuksellisesti keittiöön, joka oli oikeastaan täysin koskematon. Istahdin työtasolle, ja katsoin etukantta: Kotiopettajattaren romaani. En ollut lukenut sitä aikaisemmin, olisin kyllä muistanut. Tarina itsessään ei vaikuttanut mitenkään kiinnostavalta, mutta ei minulla ollut muutakaan tekemistä, joten aloin selata sivuja.

Ihan kuin kaikki olisivat jo unohtaneet Alicen näyn, ja siitä ei enää puhuttaisi, mutta minäkin olisin halunnut tietää. En uskonut kyllä heidän kertovan sitä minulle, tuntui että olin ulkopuolinen. Varmasti kaikki muut olivat jo saaneet tietää, ehkä minuun ei luotettu, tai asiaa ei pidetty minulle kuuluvana. Hienoa! Elä ikuisuus perheessä, johon sinua ei oteta mukaan.

Laskin kirjan ja laskeuduin työpöydältä, kävelin katsomaan ikkunasta ulos.  Heinäkuu alkoi olla lopuillaan, ja tiesin koulujen alkavan kohta. Toisaalta sillä ei ollut väliä, minun oli kuitenkin jäätävä kotiin. Ulkona oli pilvistä, ja ikkunaan alkoi ilmestyä pisaroita.

Ehkä saisin kenkäni jo takaisin, ajattelin kävellessäni portaita ylös. Sateen rummutus kuului katossa, ja katsoin pahvilaatikkokasaa portaiden yläpäässä. Koputin päätyhuoneen oveen, ja Alice avasi.

“En voi kertoa-”hän yritti aloittaa keskeyttäessäni sen pudistellen päätäni, antaisin kerrankin olla. Olo tuntui niin surkealta.

“Miksi nuo pahvilaatikot?” kysyin viittilöiden päällä taakse.

“Me olemme asuneet täällä jo valmistumiseen asti”, hän sanoi hymyillen ilkikurisesti.

“Muutetaanko me?” kysyin yllättyneenä, en ollut odottanut että me muuttaisimme jo näin nopeasti tuloni jälkeen.

“Kyllä”, hän sanoi iloisesti. “Sinäkin saatat aloittaa jo koulun.” miten minä voisin muka aloittaa koulun, enkö olisi liian herkkä verelle? En viitsinyt kysyä, tuskin minulle kerrottaisiin. Tiesin että olin synkistelevä luonne, ja aina kaikki tuntui tuplasti pahemmalta kuin mitä oikeasti oli.

“Minä otan tuosta pahvilaatikoita”, vastasin apeasti, ja käännyin takaisin hakemaan niitä.

“Wendy”, kuulin takaani ja pysähdyin.

“Niin?” kysyin selkä häneen päin.

“Oletko ihan kunnossa?” Alice kysyi huoli kuultaen äänestä hennosti. Juoksin nopeasti hakemaan pahvilaatikot ja syöksyin huoneeseeni. Naksautin poikkeuksellisesti lukon kiinni, ja heitin pahvilaatikot vaatekaapin eteen. Avasin kaapin ovet ja riuhdoin paitoja henkareista vihaisena.  Pari paitaa risahti inhottavasti, mutten välittänyt.  Lapoin hameet ja housut yhteen laatikkoon, ja pamautin kaapin vihaisesti kiinni. Alusvaatelaatikon vedin lipastosta kokonaan irti, ja kaadoin sen sisällön yhteen pahvilaatikkoon. Kenkäni mahtuivat myöskin yhteen erilliseen laatikkoon.

En omistanut mitään muuta, kuin sen älyttömän vaatekasan. Muistin samalla kengät jotka Rosalie varasti. Avasin oveni ja lukitsin sen ulkopuoleltakin kaiken varuilta. Menin jyskyttämään hänen oveaan, ja riuhdoin kahvasta. Kukaan ei edes osoittanut olevansa sisällä, ja minua suututti hyvin paljon. Kohtahan sitä muutettaisiin, ajattelin pamauttaessani nyrkin oven läpi. Tunnustelin oliko avain toisella puolella, muttei sitä tuntunut, eli huone oli tyhjä. Meinasin potkia oven säpäleiksi, mutta tajusin että voisin vain mennä sen läpi. Peräännyin  pari askelta, ja ryntäsin huoneeseen oven läpi. Säpäleitä lenteli sinne tänne, ja tiesin kaikkien tulevan kohta katsomaan.

“Mitä ihmettä sinä teit?” kuului ovelta Alicen ääni, joka kerrankin vaikutti kauhistuneelta. En halunnut vastata mitään.

Tunsin kuinka raivo laantui, ja olo alkoi tuntua utuiselta, meinasin unohtaa miksi raivosin. Kengät, kengät, hoin itselleni. Raivo pysyi silti kurissa, ja tiesin Jasperin puuttuneen peliin.

“Mitä ihmettä täällä tapahtuu?” kuulin Carlislen kysyvän, kun etsin kenkiä Rosalien vaatekaapista.

“Wendy”, kuulin Edwardin äänen. “Wendy tapahtui.” aivan, aina tarvitaan Edward selvittämään tilanne, hän on tämän perheen valopää.

“Wendy, mitä sinä oikein teet?” kysyjä oli tällä kertaa Esme, enkö minä jo sanonut haluavani ne kengät takaisin. Kuulin Edwardin huokailevan äänekkäästi.

“Ne kengät”, mutisin enemmän itselleni kuin heille. Aloin tonkia lipaston laatikoita, jotka olivat niin pieniä ettei edes yksi kenkä olisi mahtunut sinne.

“Wendy!” kuulin Rosalien kiljuvan, hän oli ilmeisesti vasta ilmestynyt paikalle.

“Palautatko ne kengät?” kysyin rauhallisesti ja siirryin tarkastelemaan sängyn alusta.

“Enkö saisi lainata niitä vähän aikaa vielä?” hänkin kysyi aivan rauhallisena.  Jasper siinäpä ovela poika, ajattelin. Rosalie olisi varmaan ollut kurkussa kiinni muuten tällä hetkellä. Tajusin Rosalien puheista hänen käyttävän kenkiäni juuri nyt.

Nousin lattialta ja katsoin häntä seisomassa ovensuussa, minun kengät jaloissansa. En edes pystynyt raivoamaan.

“Anna ne nyt vain”, vastasin rauhallisesti, ja katsoin itseäni hänen kokovartalopeilistään. Pöyhin sotkuisia hiuksiani, ja katselin hennon ruskeita silmiäni. Rosalien vaaleat hiukset eivät oikeastaan olleet läheskään niin kivat kuin minulla.

Kukaan ei vaikuttanut asettuvan minun puolelleni koko sopassa. Yritin lähteä huoneesta, mutta he tukkivat tieni. Minun siis selvästi pitäisiä sanoa hänen saavan pitää ne.

“Antakaa minun mennä”, sanoin voimattomasti kun yritin kammeta Esmen ja Carlislen välistä. “Pidä ne”, huikkasin Rosalielle vihaisena.  Kukaan ei näyttänyt väistävän, en tajunnut missä ongelma nyt kyti. Tuskinpa se silputussa ovessakaan oli, ja mehän muuttaisimme.

“Et sinä voi aina tehdä näin”, Carlisle sanoi vakavana..

“Tehdä mitä?” kysyin ymmälläni, en kai minä yleensä kenkiäni lahjoitellut.

“Mennä pistämään kaikki asiat päreiksi, kun et saa mitä haluat”, Edward vastasi hänen puolestaan.

“Pistetäänpä korvan taa”, sanoin hymyillen pirteästi, ja kävelin pois huoneesta kenenkään asettumatta tielleni.

Otin mustekynän yöpöydältä kirjoittaakseni laatikoihin nimeni. Minun olisi pitänyt pyytää Rosalielta anteeksi oven takia ja antaa ne kengät lainaan. Olin toiminut ihan yhtä tyhmästi kuin aina, ongelma oli siinä etten halunnut pyydellä anteeksi. Kokosin pahvilaatikot torniksi, ja nostin ne helposti maasta. Minun oli hieman vaikea nähdä eteeni niiden takaa, mutta selviydyin silti omasta huoneestani pois, ja saman tien alakertaan. En tiennyt tarkemmin minne jättää niitä, joten laskin ne vain lähelle ulko-ovea.

Menin olohuoneeseen, jossa Emmett jutteli Edwardin kanssa hiljaisella äänellä. Erotin siitä vain yhden sanan, joka särähti korvaani.

“Miksi te puhutte minusta?” kysyin kulmat kurtussa, ja ilmeeni oli varmasti hyvin hapan.

“Koska ovi yläkerrassa on säpäleinä”, Emmett sanoi hieman tuohtuneena, ei hän yleensä suuttunut mistään, tai kellekkään.

“Haistakaa-” meinasin manata heidät molemmat, koska minua sorrettiin koko ajan, mutta Edward keskeytti minut.

“Miksi koko ajan välttelet totuutta?” hän kysyi vihaisena.

“En välttele totuutta”, murahdin hänelle loukkaantuneena. Edward nousi seisomaan, hänen silmänsä kapenivat viiruiksi, ja huulet puristuivat yhteen vihasta.

“Kaikki ajattelevat vain sinun parastasi”, hän sihahti.

“Te ajattelette omaa parastanne”, vastasin.  “Te yritätte elää jossain ihmemaassa, ja kukaan ei saa tehdä virheitä.”

“Kukaan muu ei toimi niin kuin sinä”, Edward sanoi astuen askeleen lähemmäs minua.

“Et voi olla tosissasi?” kysyin täristen raivosta, miten hän kehtasi väittää tuollaista, kaikki tekivät virheitä joskus.

“Olen kyllä”, hän sylkäisi sanat suustaan.  “Sinä et yrittääkään sopeutua meidän sääntöihimme.”

“Minä olen täysin sopeutunut”, totesin hänelle ristien käteni rinnalle. Edward tuhahti pudistellen päätään, ja Emmett istui sohvalla suu mutrussa.

“Haluatko edes olla osa perhettämme?” Edward kysyi, ja tunsin kuinka epätoivo alkoi kasvaa sisälläni.

”Sinä luet ajatuksiani!” huusin. “Tiedät, että haluan.” käännyin kannoillani, ja olin syöksymässä portaikkoon.

“Sinä et halua olla, etkä ole osa tätä perhettä”, hän karjui vielä perääni.

En tiennyt mitä niin pahaa olin tehnyt, että hän sanoi minulle tuollaisia asioita. Minä en ollut antanut kertaakaan olettaa, etten haluaisi elää täällä. Olin hyvin onnellinen, elämä oli kerrassaan täydellistä! Asetuin selälleni lattialle, ja tuijotin kattoa. En tiennyt mitä tekisin seuraavaksi. Pitäisikö lähteä Culleneilta? En uskonut, tai oikeastaan halunnut uskoa, että he eivät pitäisi minua perheenjäsenenä. Suljin silmät, ja yritin olla ajattelematta mitään.

Se ei onnistunut kovin kiitettävästi, ja mieleeni tulvi väkisinkin Edwardin vihaisia sanoja. “Haluatko edes olla osa perhettämme?” minua alkoi suututtaa vielä enemmän kuin alhaalla. Hän kehtasi kyseenalaistaa minua, ja väittää etten kuulunut tänne. Minähän kuuluin! Kuuluin todella! Puristin käteni nyrkkeihin ja taoin lattiaa. Avasin silmäni, ja nousin ylös. Olisin halunnut mennä sanomaan suorat sanat, muttei siitä mitään hyötyä olisi. Edward oli Edward, eli aina oikeassa.
Olin niin raivoissani, mutten uskaltanut edes polkea jalkaa, pelkäsin hajottavani taas jotain. Yritin padota vihaa, mutta tuntui kuin se kohta vyöryisi yli. Purin tiukasti huultani, ja katsoin toisella puolella huonetta olevaa peiliä. Silmäni olivat tummenneet, ja nyrkkiin puristetut kädet eivät hievahtaneetkaan. Tuijotin raivon vallassa kuvaani silmää räpäyttämättä, ja yhtäkkiä se pirstoutui palasiksi.  Silmäni laajenivat kauhusta katsellessani kuinka peili särkyi. Ainoastaan  tumman ruskeat kehykset jäivät seinälle, sirpalekasa lattialla peilasi kattoa.

Avasin huoneeni oven, ja yritin epätoivoisesti hakea katsellaan ketä vain.

”Voisiko joku tulla auttamaan?” huusin peloissani, katsoin kuinka päätyovi aukesi Jasperin astuessa käytävään.

”Mikä hätänä?” hän kysyi.

”Peili särkyi”, sanoin nolona, ihan kuin en olisi aiheuttanut jo tarpeeksi vahinkoa.

”Sinun ehkä kannattaisi purkaa turhautumista johonkin muuhun, kuin tavaroiden rikkomiseen”, Jasper huokaisi, mutta astui kuitenkin huoneeseeni, ja katsoi sirpaleita lattialla. ”Mietinkin kyllä mistä se ääni kuului”, hän vielä lisäsi.

”En lyönyt sitä”, sanoin epätoivoisesti.

”Kyllä minä uskon”, hän vastasi hymyillen hiukan. ”Eikä Edward tarkoita mitä sanoi”, Jasper sanoi tasaisella äänellä, kun alkoi kerätä peilin sirpaleita lattialta.

”Ei se siltä kuulostanut”, vastasin kyykistyen myös poimimaan siruja , minusta hän oli vaikuttanut olevan harvinaisen tosissaan.

”Ei hän tarkoittanut”, Jasper toisti, minusta se oli hyvin epätodennäköistä.

”Miksihän sitten sanoi niin?” kysyin turhautuneena, ja nousin laittaakseni sirpaleita roskikseen.

”Hän ei tarkoittanut sitä”, Jasper totesi vielä kerran. ”Miksi minä valehtelisin?”

”Puhut ehkä ilman parempaa tietoa”, totesin  heittäen loputkin sirpaleet pois, nyt lattialle jäi vain pieniä murusia. ”Tarvitsen rikkalapion ja harjan”, ajattelin ääneen.

”Siivouskaapissa on varmaankin”, Jasper neuvoi pyyhältäen pois huoneesta, hän palasi nopeasti, ja alkoi siivota lattiaa.

”Ei sinun tarvitse siivota”, sanoin yrittäen ottaa harjaa häneltä.

”Miksiköhän tämä meni rikki?” hän vain kysyi, jättäen sanani huomiotta.  ”Sinä olit silloin aivan raivoissasi, tunsin sen”, Jasper vaikutti kiinnostuneen asiasta.

”En minä tiedä, tuijotin sitä ja sitten se vain hajosi”, sanoin ymmälläni.

”Mielenkiintoista”, hän sanoi ja karisteli lapiosta murut roskikseen. ”Tästä pitäisi mainita Carlislelle.”

”Ihan miten vain”, mutisin kohauttaen olkapäitäni, en mielelläni olisi kertonut rikkoneeni taas jotain.

Jasper oli lähdössä huoneestani, mutta kääntyi vielä takaisin, ja katsoi minua ilmeettömästi. Silmistä paistoi ehkä hieman huoli, en ollut varma. Häntä oli hirvittävän vaikea lukea.

”Tiedäthän olevasi perhettä?” hän kysyi.

”Kyllä”, vastasin hieman epävarmana. ”Minä olen perhettä.”

”Me kaikki pidämme sinua osana perhettä”, hän totesi lähtien huoneesta. Uskalsin epäillä, koska Edward vaikutti niin vihaiselta aikaisemmin.

A/N: Muistaka kommentoida! Anteeksi niistä virheisä jos  paljon löytyy (=
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (4. luku 22.9)
« Vastaus #19 : 23.09.2009 16:43:50 »
Aww, jatkoa, loistavaa. Tämä ficci muuttuu vaan koko ajan mielenkiitonisemmaksi.
Olen kauhean utelias, että mitä Alice näki. Edward on ilkeä kun se sanoo Wendylle tuollaista.
Hmm, tuo peilin rikkominen. Olisiko se Wendyn kyky. Hui, voisi olla aika vaarallista.
Wendy on paras.
Jatkoa äkkiä, joohanjoohanjoohan?
There are no rules in dreaming.