Kirjoittaja Aihe: Twilight: Onni on hauras (14. luku 12.9 ) | K-11, romance, drama, angst  (Luettu 14738 kertaa)

annamaU-

  • ***
  • Viestejä: 22
  • 🖤❤️🤍🖤❤️🤍
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #40 : 09.04.2010 18:17:52 »
ihana ficci ! En bongannut kun muutaman virheen siellä täällä mutta en muista enää että missä  :D Osaat tosi hyvin kirjottaa Wendystä, jotenkin.. luonnollisesti , ihan ku se olis stephenie meyersin keksimä  ;D
ah , kiitos ja jatkoa kehiiin !

- annamaU-
“It takes a great deal of bravery to stand up to our enemies, but just as much to stand up to our friends.” - Albus Dumbledore

DRAMIONE

ppuhpallura

  • Vieras
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #41 : 10.04.2010 21:49:57 »
Ihana ficci! Virheitäkään ei juuri löytynyt, ja laiskuuttani en nyt jaksa etsiä niitä muutamia jotka onnistuin bongaamaan. Pidän Wendystä todella paljon, ja toivottavasti jatkoa tulee pian  :)

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #42 : 11.04.2010 11:59:36 »
Eara, Kiitos kommentista ja oon tosi imarreltu, että tää kuuluu sun lempificceihin. Wendyn ajatusmaailma on tosiaan vähän muuttunu ja siihen tulee selvyyttä tulevissa luvuissa.  ;)

annamaU- , kiitos kommentista ja kehuista.  :)

ppuhpallura, kiitos ja hyvä jos ei kirjotushäröt hypi silmille pahasti. ;D

Jatkoa olen alkanut kirjoittelemaan, toivottavasti ei nyt mene ikuisuutta sen tekemiseen. :D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #43 : 17.04.2010 21:41:25 »
Ihana ficci! Vähän aikaa sitten aloin tätä lukemaan ja kuuluu ehdottomasti mun lempificceihin, toivottavasti tulee pian jatkoa! :)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #44 : 27.04.2010 19:43:13 »
ihana ficci, miksen ole lukenut tätä aijemmin  :o
pidän wendystä kovasti, hän on mielenkiintoinen persoona :)
olisikohan jatkoa tulossa pian ?

jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Catwoman

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #45 : 06.05.2010 21:42:50 »
Oon jo hetken aikaa seurannut tätä ficciä, pahoittelen etten ole kommentoinut! Tää on aivan loistava ficci, Wendy on ihana hahmo. Toivottavasti jatkoa on pian luvassa :)
I love Jesus ♥

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #46 : 22.05.2010 18:17:58 »
A/N: Anteeksi kun on taas pitkä aika viime luvusta. Ja tääkin taitaa olla aika lyhyt. Hyvät ja huonot palautteet otetaan ilomielin vastaan.  ;D Kirjoitushäröja saattaa olla :D

11. Vapaa ja yksin

”Paljonko se on dollareina?” kysyin kolmannen kerran vanhalta harmaahapsiselta mieheltä, joka tuijotti kultaista sormusta linssin läpi, hän ei edelleenkään vastannut.  ”Vastaa!” kivahdin napaten sormuksen takaisin.

”Mistäs hemmetistä mä tietäisin”, hän murahti ja alkoi kaivaa rahaa esiin.

”Minun on pakko ajatella dollareissa”, marmatin ja yritin miettiä valuutan kursseja.

”Mä en tiiä sun dollareista mitään”, ukko murahti ja ojensi rahatukkoa. Yritin miettiä jäisinkö häviölle. ”Ota tai jätä”, mies ärähti ja tartuin rahoihin.

”Tässä on parempi olla oikea määrä”, sanoin vielä sormus kädessäni, ”muuten et pidä putiikkiasi kovin kauaa pystyssä. ”

”Menes jo siitä tyttö”, ukkeli murahti ja tipautin sormuksen hänen kämmenelleen.

Laskin ulos kävellessäni rahoja ja siinä oli suurin piirtein kolmekymmentä puntaa. Yritin miettiä, mitä se olisi dollareina, muttei minulla ollut varmaa tietoa.

En metsästäisi enää tänään, vaan hankkisin hotellihuoneen. Motelliin  sinä joudut, ajattelin nyrpistäen nenääni rahatukolle. Siitä pitäisi riittää vielä vaatteisiin, olin sentään kesäisessä mekossa ja ilma oli ihmisille kolea. Syksy oli alkanut karisuttaa puistojen lehtipuita ja kadut olivat kuraiset. Tarvitsisin kengätkin, kukaan täysjärkinen ei kävelisi paljasvarpain näillä kaduilla.

Hetken seilailtuani pimenevässä illassa löysin lupaavaan yösijan. Menisin sinne heti, ennen aamua ja katsoisin alkaisiko aurinko paistaa pilven takaa. Käyttäisin yön kuitenkin hyödyksi ja etsisin vampyyreita huvitukseksi.

Pysähdyin. Suljin silmäni ja annoin kaikkien hajujen tunkeutua tajuntaani. Päällimmäisenä nenääni poltteli tupakan savu, joka yökötti suunnattomasti. Sen alta paljastui kuitenkin kosteiden lehtien tuoksua, joku käristi läheisessä talossa rasvaa ja parin korttelin päästä tuoksui vanhojen rouvien yleisesti käyttämä parfyymi. Haistoin kissat ja koirat, viemärin löyhkän, märän nurmikon ja jokaisen lähiseudun ihmisen veren. Heikkona pohjalla, kuitenkin tunsin vampyyrin tuoksun, mutta oli vaikeaa erottaa mistä se tuli.

Kuuntelin pitkän aikaa. Tuuli kuljetti, vain ihmisten humaltunutta mölinää. Katsoin edessäni olevaa kerrostaloa ja sen paloportaita. Kohta jo kiipesin äänettömästi kohti kattoa hymy huulillani.

Katsoin katolta Lontoota, se ei ollut mitään Ranskan rinnalla. Ärsyyntyneisyys sai nenäni nyrpistymään. Painoin silmäni kiinni ja haistelin ilmaa. Vampyyrin tuoksu tuli jostain, mutta minä en osannut jäljestää. Minulla ei ollut vaistoa, miten löytäisin hänet. En oikeastaan tarvinnut tai kaivannut seuraa, se oli vain uusin päähän pinttymäni. Minun täytyi löytää vampyyri ja tietysti vaatekauppa.

Meni kuukausi ja toinen. Varastin ihmisiltä rahaa ja elin suurimmaksi osaksi kadulla. En löytänyt vampyyreitä, joten keskityin viettämään iltaa pubeissa, joista narrasin miehiä mukaani. He menettivät rahansa, mutta ei sitä hautaan voikaan viedä mukanaan.

Volterrasta lähtiessä aistini olivat ottaneet vallan lupaa kysymättä. Metsästin ihmisiä minkä kerkesin ja tunsin itseni alhaisemmaksi, mitä kuvitella saattaa. Lopulta se meni ohi, tukahtui, kaiken sen uuden kokemani rinnalla. Saalis kerrallaan, ihmiseni tukahtui.  Minussa ei ollut  enää edes omatunnon rippeitä, saati myötätuntua mitään elollista kohtaan. Ihmismieli oli ollut vankila, josta olin vasta onnistunut itseni vapauttamaan. Elin nautinnolla, jota sain ihmisveren juomisesta. Muuten olin vain kuori, vailla tunteita. En kyennyt vihaan, rakkauteen, suruun tai onnellisuuteen.  Se oli äärettömän vapauttavaa, mitkään kahleet eivät painaneet sydäntäni. Volturit, eivät herättäneet pelkoa, olisin vielä valmis kohtaamaan heidät. En silti kuvitellutkaan palaavani takaisin, juuri yhteisö johon olin itseni pakottanut, oli pitänyt minua otteessaan, kaltereiden takana. En myöskään kaivannut Culleneita, he olivat olleet myös vankila, vaikkakin hyvin erilainen. Halusin karistaa kaiken menneisyydestäni. Aloin kutsua itseäni uudella nimellä, Catherin Rose. Olin aina ollut kateellinen Rosalielle, joka oli nimetty niin kauniisti. Sukunimelläni varastin palan hänen kauneuttaan, ainakin se oli tarkoitus.

Ja minä olin ahne, paljon ahnaampi, kuin koskaan ennen. Halusin kaiken, minkä näin kaupoissa. Oli se rumaa tai kaunista. Minulla ei ollut vakituista asuinpaikkaa, mutta olin vuokrannut vähällä rahalla itselleni varastotilaa. En välittänyt montako ihmistä tyytyväisyyteni tähden jouduin tappamaan.

Mutta sitten huomasin sanomalehtiin hiipivät otsikot. Salaperäinen murhaaja Lontoon kaduilla. Minun oli aika vaihtaa kaupunkia. Volturit eivät antaisi asian vain olla, ellei sitten tilanne rauhoittuisi ja nopeasti. 

Lähtisin parinpäivän kuluessa. Pitäisi hankkia matka-arkku, että voisin ottaa edes osan vaatteista mukaan.

Olin pakannut seuraavaan iltaan mennessä parhaimmat vaatteeni mukaani ja käveli pimeää katua hyräillen. Kurkkua kaihersi jano ja saalistaisin ainakin yhden ihmisen, ennen matkaa Norjaan. Maa ei erityisemmin kiinnostanut, mutta ei ollut hirveästi vaihtoehtoja. Varastaisin auton ja ajelisin satamaan, en varmasti pilaisi uimalla kalliita vaatteitani. Ne tulisivat mukaani hinnalla, millä hyvänsä.  Olin joutunut jättämään taakse jo liian monta ihanaa vaatekertaa.

Oli riskialtista mennä samaan paikkaan, jossa olin jo käynyt mutta en jaksaisi pyöriä Lontoota ympäri etsien mukavaa kuppilaa teurastukseen. Baarimikko oli sama ja laskin laukun tiskin viereen, kun istuin jakkaralle sulavasti.

Mies katsoi minua pistävästi puhdistaessaan lasia. Hymyilin sädehtivästi, muttei se tavalliseen tapaan sulattanut hänen ilmettään.

”Lasi vettä”, tilasin hymyillen, muttei hän vastannut hymyyn.

Laski vain kraanasta vettä lasiin ja pamautti ilman alusta eteeni. Hän tuijotti minua tiukasti ja tuijotin takaisin, enkä enää hymyillyt.

”Muistatko sen miehen, jonka kanssa lähdit viimeksi?” hän murahti hiljaa. Muistin minä.

Nyökkäsin hymyillen jälleen. Se uhri olikin maistunut aika hyvältä, muistelin kirpeää makua, joka toi mieleen kesän. Nyt baarimikko otti tiskin alta sanomalehden ja etsi sieltä sivun jonka näytti minulle. Pieni kuva ja muistokirjoitus.

”Löytyi seuraavana aamuna lähes tunnistamattomaksi runneltuna”, mies totesi minulle.

”Elävältä se vaikutti vielä minun kanssani”, hymyilin ja iskin silmää.

”En tiedä mihin rikollis-liigaan sinä kuulut mutta…” en kuunnellut hänen puhettaan enää kun tuttu tuoksu hiipi nenääni ja iski salamanlailla kun oven sarana narahti. Tartuin matka-laukun kahvaan liian myöhään. Käänsin kasvoni ovelle päin ja hänen virnistyksensä olisi saanut sydämeni pysähtymään kauhusta,  jos se vain olisi lyönyt enää moneen vuoteen.

Rosalie 

Katsoin Edwardia tylsistyneenä. Hän soitti flyygeliä otsa kurtussa ihan, kuin se olisi todella vakavasti otettavaa puuhaa.  Hän lakkasi soittamasta ja otsa silottui.

”Se on vakavaa”, hän naurahti ja siveli soittimen mustaa sileää pintaa.

”Sinulle kaikki on vakavaa”, valitin ja ravistelin kynsilakka purkkia. Edward oli jo vieressäni sohvalla.

”Elämä on vakavaa.”

”Ei, jos se ei lopu ikinä”, totesin ja lakkasin oikean käden peukalonkynnen kirkkaan punaiseksi.

Vampyyrin etuihin kuuluu, että vasen käsi toimii aivan yhtä hyvin, kuin oikea. Muuten elämä olikin aika helvetin rasittavaa. Mikään ei tuonut tyydytystä tylsään, vakavaan, harmaaseen elämään. Silti sopeutui kaikkeen. Lapsettomuuteen, iättömyyteen, virheettömyyteen.

”En ymmärrä, miksi he näkevät vaivaa”, Edward murahti ja katsoi kattoa, kuin yrittäen nähdä sen läpi toiseen kerrokseen.

He ovat hyväuskoisia hölmöjä, ajattelin lakaten jo vasenta kättäni.

”Olen nähnyt saman, kuin Alice”, hän sanoi, ”hänen pitäisi antaa olla rauhassa.”

Ei suunnitelmia koskaan tulla toteuttamaan, Edward. Hymyilin hänen valitusvirrelleen. Joskus Edwardkin osasi olla älyttömän tyhmä.

”Jaahas”, hän murahti.

Homma meni niin, että muu perhe koki auttavansa,  kun suunnittelevat tytön pelastamista pahalta maailmalta. Kukaan ei varmasti lähtisi Ranskaan tai Lontooseen, missä hän mahtaisi ollakaan. Wendyä ei saisi edes Voltureiden uhkauksella paattiin ja takaisin Amerikkaan. Jos hän olisi tullakseen, hän tulisi, muttei meille. Siitä olin varma. Kukaan ei edes erityisemmin kaipaisi häntä, ellei koko Volterran väki olisi hänen kintereillään. Se herätti pelastusvimman kaikissa, paitsi minä ja Edward jättäydyimme pelastus suunnitelmista jo alkuvaiheessa.

Alice oli keskittänyt kaiken voimansa, Wendyn seuraamiseen, jotta tiedettäisiin, missä hän milloin oli. Operaatio alkoi, kun hän lähti ”lomalle” Italiasta. Nyt Carlislen huoneessa oli korkkitaulu täynnä tietoja Wendystä.

Kaikki yläkerrassa olivat myös kiistäneet yhden ratkaisevan asian. Edward oli tietysti nähnyt myös Alicen näyt ja yrittänyt toitottaa Carlislelle, ettei Wendyä enää ollut. Hänestä tuli ihmisiä saalistava ja nopeasti mieltään muuttava, hallitsematon vampyyri. Kaiken alle oli peittynyt, se tyttö, joka joskus oli osa meidän perhettämme. Catherine Rose, se nimi oli heidän mielestään ainoastaan korkkitaululla.

A/N: Kommentit? ;)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (11. luku 22.5 )
« Vastaus #47 : 23.05.2010 11:50:23 »
Oi ihanaa. On tässä jo jatkoa odotettukin.
Voi Wendy, Wendy, mihin oletkaan itsesi sotkenut. Ihana tuo rahakohtaus muuten, Wendy on taas niin itsensä.
Culleneista oli taas kiva kuulla. Rosalie on ihana.
Jatkoa äkkiä :)
There are no rules in dreaming.

Lilijana

  • Vieras
Vs: Onni on hauras (11. luku 22.5 )
« Vastaus #48 : 26.05.2010 19:32:25 »
Hei ihanaa, tähän on tullut jatkoa :)
Rakastan tuota Wendyä, ihanaa huumoria olet saanut ujutettua tähän.
Hyvä että Wendy lähti Volturien luota, vaikka toivonkin, että joskus kuullaan heistä vielä.
Oikein ei ole nyt aikaa kertoa, mitä kaikkea tässä rakasta, mutta jatkoa toivon nopeaan :)

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (11. luku 22.5 )
« Vastaus #49 : 29.05.2010 18:25:00 »
Eara
 Kiitos kommentista! Ja ei se Wendy taida itsekkään ymmärtää, mihin on onnistunut sotkeutumaan.  ;D
Lilijana
Kiitos kommentista, ja kyllä niistä Voltureista vielä kuullaan.  ;)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (11. luku 22.5 )
« Vastaus #50 : 31.05.2010 18:55:26 »
A/N: Tässäpä uusi luku ja ihan uudesta näkökulmasta. Toivottavasti miellyttää. Muistakaa kommentit. ;D ;D


12. Se toinen vaihtoehto

Lewis

Välissämme oli vain hutera pöytä, jonka valkoinen liina oli pinttynyt ja punaviini läiskien kirjaama . Hän tuijotti minua suoraan silmiin ja toivoin, että naisen päässä liikkui jotain, koska olimme istuneet näin jo tunnin.

Sen tunnin aikana huomasin, että hän oli muuttunut. Katse oli kova ja kylmä. Se ei enää kuulunut pikkutytölle, joka oli yrittänyt hallita voimiaan Volterrassa. Kirkkaan punaisten silmien takana ei ollut enää haavoittuvaisuutta. Ne tuijottivat kiinteästi minuun, eivätkä pälyilleet ympäriinsä pelosta.

Puhtaudesta kiiltävä kiharapilvi ulottui melkein olkapäille. Ne eivät tavalliseen tapaan töröttäneet joka suuntaan, vaan olivat hallitusti paikoillaan. Jokainen piirre tuli hänen kasvoistaan paremmin esiin ja hennosti punatut huulet korostuivat lisää silmien myötä. Sininen mekko oli tahraton ja tuoksui uudelle.

Aloin tuskastua odottamiseen. Hänellä oli kaksi vaihtoehtoa, kuinka vaikea muka oli valita?

”Aikasi loppui”, totesin ärtyneenä. Naputin pöytää kärsimättömänä. Hän loi minuun myrkyllisen katseen.

”Voisin vain tappaa sinut”, hän ärähti.

Naurahdin pilkallisesti. ”Kyllä he silti hakevat sinut. ”Katsoin hänen ilmettään, joka ei muuttunut. ”Eikä silloin tarjota vaihtoehtoja.”

”Et ole kertonut edes, mikä vaihtoehtosi on”, Wendy kivahti nousten nopeasti pystyyn.

”Kerronkin vasta, kun olet suostunut”, nousin itsekin seisomaan.

”Miten voin suostua, jos huijaat minut johonkin Volterraa pahempaan?”, hän kysyi.

Hymyilin vampyyrille ivallisesti. Olin voittanut kamppailun. ”Mikä tahansa on Volterraa parempi, kun otit vuoden vapaata ja herätit huomiota tappamalla jokaisen vastaantulevan.”

Wendyn ilme ei vieläkään värähtänyt. ”Hyvä on”, hän vastasi ja puristi suunsa tiukaksi viivaksi.

Ideani ei juurikaan herättänyt suurta ihastusta. Hän oli ilmeisesti oppinut ajattelemaankin ja yritti kovasti keksiä kaikkia mahdollisia aukkoja suunnitelmassani. Ei minun suunnitelmassani kyennyt olemaan aukkoja. Olin varma että saisin suunnitelman toteutettua, mutta tarvitsin hänen apuaan. Tai oikeastaan hänen kykyään.

”Aiotko tosiaan pettää Aron?” Wendy kysyi ja katsoi minua kuin hullua.

”Et ole ihan paras saarnaamaan siitä aiheesta”, sanoin hymyillen pilkallisesti.

”Jos hän saa tietää”, tyttö piti pienen tauon. ”En edes halua ajatella, mitä Aro tekisi.”

”Aro tietäisi jo, jos hän kykenisi saamaan tämän selville”, vastasin kyllästyneenä.

”Mitä tarkoitat?”, Wendy kuulosti tuskastuneelta.

 Purin hampaitani yhteen ja mietin pitäisikö minun kertoa. Onnistumisen salaisuus piili siinä ja vampyyri, joka tuijotti minua ärsyyntyneenä ei ollut kaikista luotettavin tai tasapainoisin tapaus. Jos hän juoksisi Volterraan kantelemaan minusta, olisi loru lopussa.

”Sinun pitää luvata, ettet paljasta minua kenellekään”, painostin häntä ja astelin lähemmäs ja pujotin sormeni hänen hiuksiensa lomaan.

”Ja jos en lupaa?”, hän uhmasi ja hymyilin hänen tympääntyneelle ilmeelleen.

”Minun pitää repiä sinut palasiksi”, vastasin ja kiristin otettani hänen hiuksistaan.

”Et pysty siihen”, hän vastasi paljastaen hampaansa.

”Älä ota riskiä”, naurahdin nykäisin lujasti hänen hiuksiaan. Hän yritti pyörähtää irti otteestani, mutta lukitsin hänen kaulansa kyynärvarrellani. ”Lupaa”, ärähdin ja tiukensin otetta.

”Lupaan”, hän murisi. En kuitenkaan uskonut, että hänen sanallaan olisi paljoa painoa. Siksi en saisikaan päästää häntä karkaamaan.

Nopeasti selitin, miten mielessäni oli eräänlainen suoja. Pystyin piilottamaan ne ajatukset, joita en halunnut kenenkään tietävän. Ne olivat, kuin verhon takana, jonne kukaan ei voinut kurkistaa. Edes Aro. Ellen sitten raottanut verhoa ja antanut hänen nähdä. Kykenin myös vääristelemään muistojani ja ajatuksiani.
 
Jos kosketin toista henkilöä saatoin rajata heidänkin ajatuksiaan toisten ulottumattomiin, mutta se onnistui vain lujalla keskittymisellä. Luikertelin toisen mieleen ja kuulin utuisesti hänen ajatuksiaan pystyen langettamaan suojan.  Olin onnistunut selvittämään kykyni rajat Volterrassa Janen uhreilla. Siksi kaikki ei ollut täysin varmaa. En ollut kertonut kokeiluista kellekään. Keskittyessäni suojaamaan jonkun mieltä, häneen ei sattunut läheskään yhtä paljon, kuin irrottautuessani heistä. Kosketus oli ratkaisevaa, muuten yhteys katkesi.

Kykyni oli tärkeässä osassa suunnitelmaani. Aioin perustaa oman yhteisön. Mahtavamman, kuin Arolla. Tiesin pystyväni siihen, mutten tietenkään yksin. Minun pitäisi kerätä vampyyreitä ympäri maailmaa, mielellään erikoiskykyjä omaavia.  Wendy olisi ensimmäinen. Eikä Aro saisi tietää mitään.

Tilaisuuteni koitti, kun Aron maltillisuus Wendyn odottamisessa loppui. Demetri ilmoitti säännöllisesti, missä tyttö milloinkin oli ja tiedustelijat kertoivat samoissa kaupungeissa tapahtuvan paljon  outoja kuolemia. Ei tarvinnut kauaa miettiä, kuka hölmö rellesti Euroopassa.

”Meidän pitää soittaa Arolle”, murahdin, kun havahduin ajatuksistani.

”Miksi?” Wendy äyskähti ja penkoi matkalaukkuaan.

”Kerron, että löysin sinut ja minulla on asioita hoidettavana, joten menee muutama kuukausi ennen, kuin tulemme Volterraan”, vastasin ja tönäisin hänet pois kovakouraisesti. Napsautin laukun kiinni ja tartuin häntä olkavarresta.

Lainasin vastaanottoaulasta puhelinta ja selvitin asiaa nopealla Italialla. Sihteeri lupasi välittää tiedon eteenpäin. Toivon mukaan nopeasti. Tyrkkäsin Wendyn vasta ostamaani autoon ja heivasin laukun takapenkille.

”Minne me olemme menossa?”, hän kysyi, muttei juuri kuulostanut kiinnostuneelta, joten en vaivautunut vastaamaan. Eikä hän toistanut kysymystään.

Pitäisi etsiä vanhoja tuttavia ja heidän kauttaan löytää uusia vampyyreita, jotka odottivat talteen keräämistä. Aloittaisin Oxfordista, jossa eräs ystäväni oleskeli. Ajoimme hiljaisuuden vallitessa, mutta se alkoi ärsyttää minua. En ollut mikään erityisen puhelias, silti painostava hiljaisuus alkoi käydä hermoille.

”Kerro Culleneista”, käskin, kun en keksinyt muuta. Olin muutenkin utelias tietämään, miksi tyttö jätti enkeliperheen.

”Ei heissä ole mitään kerrottavaa”, hän murahti ja tuijotti eteensä ilmeettömänä.

”Jaahas”, en enää edes yrittänyt keskustella hänen kanssaan.

Vuoden aikana emme saaneet mitään merkittävää aikaan. Kävimme säännöllisin väliajoin ilmoittautumassa Volterraan. Aro ei koskaan vaatinut nähdä Wendyn ajatuksia ilman minua. Hän uskoi sokeasti kaikkeen, jota syötin hänen mieleensä, kuten aina. 

Volterrassa uskottiin minun ja Wendyn rakastuneen palavasti. Halusimme elellä kahdestaan kierrellen Eurooppaa. Yksinkertainen ja uskottava selitys. Kaikki tosin eivät nielleet sitä. Varsinkaan Demetri. Hän oli kuitenkin tarpeeksi fiksu ja piti suunsa kiinni. Aro ei olisi pitänyt minun kyseenalaistamisestani. Olin onnistunut luikertelemaan hänen suosioonsa valheilla ja mielistelyllä.

Me olimme edelleen kahden, emme olleet löytäneet ketään, joka olisi tarpeeksi pätevä joukkooni. Se turhautti varmasti Wendyä, mutta hän oli patsas. Valittava, kitisevä, raivostuttava patsas, jonka eleistä ei voinut silti lukea minkäänlaisia tunteita. En ollut nähnyt hänessä mitään aitoa yhdessä vuodessa. Hän saattoi hymyillä saalistaessaan ja pelotellessaan ihmisiä tai valittaa kaikesta, mistä keksi. Kaikki oli silti onttoa. En sano, etteikö hän vaikuttanut omalla tavallaan onnelliselta tai vähintäänkin tyytyväiseltä. 

Ensimmäisinä kuukausina, hän jankutti Catherine nimestä, jota halusi kaikkien käyttävän. Muttei jaksanut välittää enää, kun kutsuin häntä edelleen Wendyksi. Hän halusi silti kaikki henkilöpaperinsa uudella nimellään. Minusta se oli tyhmää, mutta ei mielipiteelläni ollut väliä.

Olin ihmeissäni myös, ettei hän koskaan yrittänyt karata tai hyökätä kimppuuni. Ehkä hän halusi olla mukanani. Mutta en koskaan saanut tilaisuutta kunnolla tutkiskella hänen päätään. Volterraa lukuun ottamatta, hän vältteli kosketustani. Luultavasti juuri siksi, että saisi pitää ajatuksensa ominaan.

Wendyllä oli pakko mielle materiaan. Hän halusi minun ostavan itselleen kaiken, minkä näki. Melkein kaiken minä aina ostinkin. Se oli tyhmää, mutta halusin pitää hänet tyytyväisenä. Matkustaminen oli hankalaa, niin järkyttävän tavaramäärän kanssa. Hänen valituksensa vain oli niin raivostuttavaa kuunneltavaa. Sen estämiseksi osti mielellään, vaikka kuun taivaalta.

A/N: Kommentiit? ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Onni on hauras (12. luku 31.5 )
« Vastaus #51 : 31.05.2010 21:02:35 »
Hahaa... Wendy kayttä Lewistä hyväkseen! ;D
Pidin kovasti. JAtkoa!

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Onni on hauras (12. luku 31.5 )
« Vastaus #52 : 31.05.2010 22:39:11 »
ooh, ihanaa <3 pidin paljon.
jatkoa jatkoa taas pian !

(anteeksi lyhyt kommentti)

- jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (12. luku 31.5 )
« Vastaus #53 : 16.06.2010 20:27:48 »
A/N: Kiitos kommenteista jennumiu ja Lööperiikka ;). Uusi luku on täällä ja muistakaa laittaa kommentit.  ;D

13. Unelma vai painajainen

Wendy

Näpertelin uutta helminauhaani. En tiennyt oikein pidinkö siitä, vai en. Ihmissilmällä jokainen helmi olisi ollut täydellisen pyöreä, mutta vampyyrina erotin pienimmätkin kuprut niiden pinnoissa. Laitoin sen takaisin rasiaan ja tuhahdin. Auoin kampauspöytäni laatikoita ja etsin jotain toista korua kaulaani. Kyllä niitä riitti, muttei mikään oikein tahtonut miellyttää. Turhautuneena laitoin helmet kaulaani ja otin taas pois. Ilman korua olisi ehkä paras. Punnitsin vaihtoehtoja, mutten osannut millään valita.

”Lewis!”, huusin juosten portaita alas. ”Lewis!” toistin, kun hän ei vastannut huhuiluuni.

”Tiedät, että olen täällä”, hän murahti olohuoneesta. Päivän sanomalehti oli taiteltuna sohvapöydällä.

Huone oli sisustettu melko tummilla väreillä ja Lewis inhosi koko taloa. Tummasta puusta valmistetut huonekalut olivat kamalia ja hän inhosi raskaita verhoja ikkunoiden edessä. Makuuhuoneen tummanpunainen päiväpeite oli liian hallitseva. Keittiölle en vaivautunut tekemään mitään, joten se oli luultavasti hänen lempihuoneensa.

Lewis ei edes koskaan halunnut ostaa meille asuntoa. Minä halusin ja tarvitsin talon. En pitänyt elämästä tien päällä. Oli pakko olla paikka johon palata, vaikkei siellä kauaa viipyisikään. Mankumalla sain hänet hankkimaan sen pienen luukun johon sisältyi makuuhuone, olohuone, keittiö ja kaksi kylpyhuonetta. Kylpyhuoneetkin olin muuttanut vaatehuoneiksi.

”Helminauha vai ilman?” kysyin totisena ja esittelin kaulakorua.

”Helminauha”, Lewis vastasi vilkaisemattakaan suuntaani.

Kurtistin kulmiani vihaisena. ”Et edes katsonut.”

”Ostin sen ihan vasta, joten pidät sitä”, Lewis ei hirveästi valittanut rahan käytöstä, mutta ei hän voinutkaan olla täydellinen.

Hänen hermojensa venyttäminen oli todellista hupia, hän suuttui harvoin, eikä koskaan raivonnut. Yleensä hän poistui huoneesta ja katosi jonnekin lyhyeksi ajaksi. Riidasta ei puhuttu sen jälkeen mitään, eikä anteeksi pyydelty. Hän ei koskaan pyytänyt anteeksi tai käskenyt minun pyytää anteeksi. Ei edes silloin, kun heitin häntä kalliilla vaasilla, jonka olin halunnut ehdoitta.  Lewis oli parasta seuraa, mitä olin koskaan kuvitellut. En halunnut lähteä hänen luotaan tai kertoa Voltureille hänen suunnitelmastaan.

Emme vain oikein olleet päässeet eteenpäin. Kyvykkäitä vampyyreja oli harvassa, koska Aro oli kerännyt joukkoihinsa mittavan määrän. Eikä Lewis halunnut kertoa aikeitaan kenellekään, ilman varmuutta, että he olisivat luotettavia. Aro olisi varmasti mestauttanut meidät molemmat, jos olisi tiennyt pienestä projektistamme.

Kiinnitin helminauhan niskani taakse ja Lewis tuijotti tyhjää televisiota. Istuin hänen viereensä  ja nostin jalkani sohvapöydälle. Mies pudisteli päätään, katsoessaan paljaita varpaitani.

Hän ei näyttänyt erityisen mietteliäältä. Katsoi mustaa ruutua liikkumattomana. Pari vaaleahkoa laineikasta hiusta oli karannut tarkkaan asetellusta kampauksesta. Lewis ei aina ollut ihan viimeistelty, eipä sillä ulkonäöllä tarvinnutkaan.

”Pitäisikö käydä metsästämässä?” Lewis mumisi puoliääneen. Kuulin silti hyvin.

Kohautin olkapäitäni. ”Ei nyt välttämättä”, minulla oli aina jano, ja se ei läheskään aina pysynyt hallinnassa .

”Sitten ei tarvitse”, hän totesi ja korjasi valuvaa paidan hihaansa. Hänellä oli aina tapana kääriä kauluspaitojen hihat kyynärpäihin asti. Mauttoman näköistä.

Lewis ei suosinut turhaa teurastusta. Metsästimme joskus hirvittävän kaukana Berliinistä, jossa pieni asuntomme sijaitsi. Mitä laajemmalla alueella kuolemia tapahtui, sitä vähemmän niihin kiinnitettiin huomiota.

Berliini ei ollut paras vaihtoehto. Sää ei ollut hirvittävän pilvinen ja jouduimme liikkumaan hämärän aikaan. Saksa sijaitsi hyvällä paikalla Euroopassa, muuten sinne ei olisi muutettu.

“Seuraavasta reissusta saattaa tulla pitkä”, hän mumisi ja haroi hiuksiaan. Kampaus alkoi harottaa hölmösti.

“Kuinka pitkä?”, kysyin. Kurottauduin hymyillen  korjailemaan hänen kampaustaan. Asettelin pystyssä olevia hiuksia hänen korvansa taakse. Hän ei vastannut. 

Lähtiessämme viikkoa myöhemmin olin pakannut Lewisin kehotuksesta kolme matkalaukullista vaatteita. Hän ei usein suositellut sellaista tavara määrää, joten sivelin taloni oven karmeja pitkään. En olisi halunnut lähteä. Se oli kiva talo. En silti kääntynyt edes katsomaan sitä astellessani autolle.

Lewis ei koskaan kertonut tarkkaan minne olimme menossa. En minä erityisemmin välittänyt, mutta olisin halunnut tietää kauanko olisimme poissa. Mies osasi kyllä varoa, jos matkasta oli kääntymässä hälyttävän pitkä, hän ei tosiaan kertoisi sitä minulla.

Istuimme Ranskalaisessa ravintolassa ja Lewisin mukaan tarkkailimme. Olin korviani myöten kyllästynyt koko maahan. Siellä vierailtiin monta kertaa kuussa. Ja harjoitimme tarkkailua. Ikinä en huomannut mitään tarkkailtavaa.

 Kahdessa vuodessa Lewis ei ollut huomannut mitään tarkkailemisen arvoista. Kaikki vampyyrit olivat liian mitättömiä miehelle. “Hänestä ei ole hyötyä”, hän yleensä vastasi närkästykseeni. Pitäisi osata kiduttaa ihmisiä pelkällä katseella tai aiheuttaa aistit turruttavia myrkkypilviä. 

 “Lewis-” olin aloittamassa, mutta hän hiljensi minut katseellaan. Tarkkailua ei sopinut häiritä.

Vakiovampyyrimme,  käveli vähän ajan päästä sisään erikoisen näköinen yksilö perässään. Minun toiveeni eivät juuri nousseet, hän ei saisi kuitenkaan mitään merkittävää aikaan ja me ajaisimme Aasian halki etsimään tappajia, tai jotain yhtä typerää.

Tuttumme viittasi meidät takahuoneeseen ja tarjoilijat eivät kiinnittäneet mitään erityistä huomiota. Kuljimme keittiön läpi tyhjään toimiston tapaiseen huoneeseen, sen kalusto oli raahattu jo kauan sitten pois. Keskellä oli kaksi tuolia ja niihin sidottuina pahaa aavistamattomat uhrit. Olihan se julmaa, muttei mitään Volterraan verrattuna.

Ehdokas oli tyttö, joka ei varmasti ollut kuuttatoista vanhempi. Mustat hiukset valuivat epätodellisen suorina olkapäiden yli. Ne eivät kihartuneet lainkaan. Otsatukka oli yli pitkä, mutta sen takaa tuijotti kaksi viininpunaista silmää. Hänellä ei ollut kenkiä mutaisissa jaloissaan ja hänen hameensa vaaleanruskea kangas oli pinttynyt. Lyhythihainen paita paljasti ohuet käsivarret.  Nyrpistin nenääni hiukan.

“No mitä osaat?” Lewis äyskähti vampyyrille tylysti. Hänen ystävänsä napsautti valot päälle ja tyttö ei sanonut mitään.

“Voi luoja”, narisin tympääntyneenä. Hirvittävä vaiva oli tämänkin tapaamisen takana.

“En voi näyttää sitä ainakaan heillä”, tyttö totesi terävällä äänellä. “Ette te ymmärrä, ellen näytä teille”, hän jatkoi ja käänsi synkän katseensa minuun. Ohuilla huulilla karehti heikko hymy, joka ei ollut lähelläkään ystävällistä.

Käännyin Lewisin puoleen, muttei hän ollutkaan siinä. Koko huone oli muuttunut. Sen valkeat seinät ja avarat ikkunat saivat hengitykseni kiihtymään. Flyygeli seisoi tutulla paikallaan ja jokainen maljakko oli ehjänä kirjahyllyn päällä.

Katseeni lipui portaisiin, jonka yläpäästä pystyi kuulemaan nahistelun ääniä. Tunnistin niistä jokaisen helposti.

“Siitä onkin jo aikaa Wendy”, Edward naurahti.

Hän oli ilmestynyt istumaan flyygelin penkille tyhjästä. Kuparin ruskeat hiukset olivat sotkuiset, kuten muistoissani. Poika painoi kosketinta huoneen haihtuessa pois.

Räpyttelin kiivaasti, kun tunkkainen toimisto palasi silmieni eteen. Lewis tuijotti mustahiuksista tyttöä ja minä yritin saada hengitystäni tasaantumaan.  Kohdatessani tytön katseen hänen hymynsä paljasti pienet valkoiset hampaat. Virnistyksessä oli jotain hullua.

“Teitkö sinä sen?” kysyin hiljaa.

“Voin piinata uhriani hänen pahimmilla painajaisillaan”, hän vastasi mahtipontisella äänellä, “tai tuudittaa heidät suurimpiin unelmiinsa. “

Minulla ei ollut hajuakaan, kumman hän oli minulle näyttänyt. Se teki oloni hyvin epävarmaksi. Tytöstä huokui voima ja Lewis oli varmasti huomannut sen.   

“Viimeinkin toit näytille jotain hyvää” Lewis sanoi tylysiintyneellä äänellä, hän kaivoi taskustaan rahatukon ja ojensi sen ystävälleen. “Sinä, tyttö”, hän jatkoi ja viittasi kädellään ovelle. “Lähdet meidän mukaamme.”

Hän luuli pääsevänsä Volterraan, mutta joutuisi pettymään. Lewis selitti kaikille kiertävänsä Eurooppaa ja etsivänsä lisää vampyyreja Arolle. En uskonut hänen edes kertovan tytölle omasta suunnitelmastaan. Matka Italiaan vain viivästyisi ja viivästyisi ja viivästyisi… Ehkä hän olisi tyhmä, eikä arvaisi mitään tai pahimmassa tapauksessa lähtisi omin lupineen Aron tykö. Lewis tekisi kyllä kaiken estääkseen sen.

Me istuimme hotelli huoneessa. Se oli kaunis, viehättävä, hienostunut ja kallis hotelli. Sisustettu luonnonvalkealla ja kullalla. Silittelin päiväpeitettä, johon oli kirjailtu vaaleanpunaisia ruusukuvioita.

Lewis kantoi matkalaukut sisään mulkaisten minua pahasti. Ei paino ollut ongelma, mutta mies ei pitänyt tavastani juoksuttaa , häntä omilla asioillani. Menin hakemaan laukut ovelta ja muistutin kolmannesta, joka oli vielä alhaalla. Vastaukseksi sain ärtynyttä mutinaa.

Lajittelin vaatteitani värien mukaan pinoiksi sängylle. Olisi pakko pukea tyttö uudestaan ryysyjen sijaan. Ei tämän seurassa kehtaisi muuten näyttäytyä.

Punainen näyttäisi ehkä parhaalta, tai vaaleanpunainen. Mietiskelin itsekseni ennen, kuin he astuivat sisään: Lewis kantaen omaa salkkuaan, mutta myös minun kolmatta laukkuani. Tyttö seurasi perässä, kuin aave.

“Saat valita näistä kaikista”, sanoin hänelle tekopirteästi. Hän hymyili oudosti pyyhkäisten otsatukkaansa hiukan sivuun.

“Et vaikuta kovin anteliaalta”, hän totesi tuijottaen vaate röykkiötä. Olin juuri tarjonnut ilmaisia merkkivaatteita, enkä vaikuttanut anteliaalta. Jätin tytön typerän kommentin omaan arvoonsa.

Näpersin nukkaa irti paidastani. “Mikä nimesi on?”

“Rochelle”

“Koko nimi?” täydensin kysymystä.

“Olen vain Rochelle”, hän mutisi myllertäen vaatteitani, jotka juuri olin asetellut nätteihin pinoihin.

Otsatukka valahti takaisin silmille, kun hän tutki hameitani. Rochellella oli terävä leuka, joka korostui otsatukan myötä erikoisesti. Ohuilla pienillä huulilla karehti kissamainen hymy, kun hän valitsi käsivarrelleen vaatteitani.

 Olin jo tarttumassa punaiseen mekkoon, jota rakastin, mutta hillitsin itseni. Lewis ostaisi uusia.


A/N:  Kommentit?:D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Onni on hauras (13. luku 16.6 )
« Vastaus #54 : 18.06.2010 09:28:24 »

Oho, luin tän nyt kokonaan putkeen ja tykkäsin (;
tää Wendy on musta kiva hahmo, kun se ei ole turhan cullenmainen, ei oo sellanen kiltti
siihen on helpompi samaistua, kun sillä ei ole paljoa omatuntoa (:
jatkoa toivon ja kiitos tästä ♥

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 534
  • Hannibalin täti
Vs: Onni on hauras (13. luku 16.6 )
« Vastaus #55 : 18.06.2010 11:58:36 »
Minkähän takia mä en ole lukenut tätä aikaisemmin? Olisi kyllä pitänyt. Tämä on upea ficci.

Ei muuta kuin jatkoa kehiin. Tulen takuulla lukemaan ja kommentoimaan.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (13. luku 16.6 )
« Vastaus #56 : 20.06.2010 11:45:00 »
Sinikeiju
Uusia kommentoijia! Jeees! Kiitos kehuista ja jatkoa kirjoittelen pikapikaa. Muistakki kommentoida seuraavaa lukua ;)
phoebeZ
Kiitos kommentista! ;) Hyvä, että Wendy on mielestäsi onnistunut hahmo. Pelkään aina, että se menee pilalla. :D Jatkoa on tulossa, älä jätä lukematta/kommentoimatta  :)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Jasmiina

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Onni on hauras (13. luku 16.6 )
« Vastaus #57 : 23.06.2010 13:17:44 »
Uusi lukija ilmoittautuu  ;D tää on todella hyvä, luin kaikki luvut putkeen tänään!

Piristi todellakin mun päivää, kun on ollut pari päivää kipeen niin ei ole ollut tekemistä...

Tätä jään todellakin seuramaan ja kommentoimaan, jos on aikaa  ;) Wendy on mun mielestä mahtava henkilö ja toi sen kyky on just hyvä, oot keksiny Wendylle mahtavan luonteen! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Ja vielä...

...jatkoa nopeasti ! ! !  :D
I get lost in books so easily, they were there when no one else was.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (13. luku 16.6 )
« Vastaus #58 : 24.06.2010 17:34:13 »
IggyEatsCupcake
Kiitos kiitos. :) Jatkoa on tulossa :D
Jasmiina
Kiitos kommentista!  :D Tulekkin kommentoimaan seuraavia lukuja  :D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

ppuhpallura

  • Vieras
Vs: Onni on hauras (13. luku 16.6 )
« Vastaus #59 : 29.07.2010 19:16:10 »
oho, kolme lukua on tullut enkä minä ole huomannut mitään  :o

eli siis. rakastan wendyä, hän on mielenkiintoinen persoona.
hyvä vaan, että se lähti volturien luota, vaikka olishan se kiva, jos niistäkin kuultaisiin vielä.
niin ja tulevatko cullenitkin jossain vaiheessa mukaan ?  :D

jatkoa odotellen,

ppuhpallura