Kirjoittaja Aihe: Twilight: Onni on hauras (14. luku 12.9 ) | K-11, romance, drama, angst  (Luettu 14733 kertaa)

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (4. luku 22.9)
« Vastaus #20 : 24.09.2009 15:57:54 »
Yritän ainakin kirjoittaa nopeasti, ei silti kannata odottaa liikoja ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Onni on hauras (4. luku 22.9)
« Vastaus #21 : 24.09.2009 21:02:03 »
lisääää!!!

tää on aivan ihana <3
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (4. luku 22.9)
« Vastaus #22 : 25.10.2009 19:28:20 »
A/N: Viides osa. Suurimmat pahoittelut hitaasta tahdista, mutta nyt se on täällä. Toivottavasti pidätte, mutta kommentoikaa vaikka ette pitäisikään ;D

5. Räjähdysvaara

Alaska oli niin suuri, ettei meidän tarvinnut kuulemma muuttaa kuin sen sisällä. Olimme siirtyneet  Barrowin kaupunkiin Pohjois-Alaskaan.  Uusi talomme oli ihan kiva, ja pidin huoneestani, vaikka se olikin alakerrassa. Toisilla huoneet olivat yläkerrassa, ja minä sain sen mitä jäi jäljelle. En nostanut siitä melua, pidin kaiken sisälläni, samalla olin onnistunut rikkomaan maljakon huoneessani En tiennyt tajusiko kukaan muu, kuin Jasper etten heittänyt sitä lattialle tai seinään. Yritin salailla myös ajatuksia parhaani mukaan, Edward kyllä ei vaikuttanut enää kiinnostuneen asioistani. Taisi ottaa kunnon pultit siitä riidastamme, herra Herkkä…

”En minä voi mennä sinne!” intin Carlislelle. ”Enkö muka hyökkää jonkun kimppuun?”

”Olet elänyt jo jonkin aikaa ilman ihmisverta”, hän vastasi minulle rauhoitellen. En voinut uskoa, että minut oli ilmoitettu kouluun.

”Minun pitää ainakin käydä metsästämässä”, vastasin naputtaen jalalla lattiaa, turha minun oli toisaalta inttää vastaan. Suututtaisin vain kaikki. 

”Se olisi järkevää”, hän vastasi hymyillen, varmasti tuntui mukavalta kun suostuin nykyään melkein kaikkeen.

”Entäs jos en pysty olemaan siellä”, kysyin yrittäen etsiä jotain, jolla saisin jäädä kotiin. Minut oli ilmoitettu lukion ensimmäiselle, kuten Edward ja Alicekin. Näytin kuulemma niin nuorelta, se taisi olla totta. En ollut ihmisenäkään näyttänyt kahdeksantoista ikäiselle.

”Mietitään sitä sitten”, Carlisle vastasi taputtaen minua rohkaisevasti olalle. Koulu alkaisi huomenna, ja minun pitäisi mennä metsästämään ennen sitä, mietin kenet pyytäisin mukaan. Rosalie vaikutti järkevältä ratkaisulta, olimme saaneet kenkäsotkun jo sovittua. Edwardia en pyytäisi, en vaikka maksettaisiin! Me emme olleet muuton jälkeen puhuneet toisillemme oikeastaan mitään. Alice, Jasper ja Emmett olivatkin tainneet käydä metsästämässä jo pari päivää sitten.

Etsisin Rosalien käsiini, ja lähtisimme metsästämään, jotta voisin edes harkita huomenna kouluun menoa. Juoksin portaat ylös, ja avasin Rosalien huoneen oven.

”Yllätys!” huusin iloisesti, kun hän nojasi Emmettiin sohvalle. He näyttivät puhuvan jotain hiljaisella äänellä, molemmat käänsivät katseensa minuun. Eivät näyttäneet hirvittävän ilahtuneilta, mutta se oli nyt vain toissijaista.  ”Rosalie, lähdetään metsälle”, sanoin pirteästi, tiesin kuulostavani hölmöltä. Iloisuus nyt vain ei sopinut minulle.

”Nytkö?” hän kysyi kulmat kohollaan.

”Ei vaan heti” hihkaisin hymyillen jääden odottamaan oven suulle.

”Tiedäthän, että ne ovat sama asia?” Emmett kysyi muka vakavissaan, ilmeeni suli ärtymykseen. Ei sillä etten kestäisi vitsailua, minä vain en kestänyt sitä Emmettiltä.

”Taidan odottaa alhaalla”, sanoin hymyillen teennäisesti, ”katsokin tulevasi.”

Rosalie ei puhunut mitään koko aikana, hän vaikutti olevan ihan maassa. Yleensä hän oli ihan sosiaalinen, ei mitään Aliceen verrattuna, mutta nyt hän vaikutti oikeasti surulliselta. Tuskin pilvinen taivas, sade tai märkä metsä sitä teki. Rosalien luuli ainakin tottuneen tällaiseen ilmastoon, ja minun kuuluisi olla se joka ei puhunut kuljeskellen suunpielet kaartuneena alaspäin. Olin kuolla uteliaisuuteen, halusin niin kovasti tietää mikä häntä vaivasi.

Metsästäminen oli minusta ikävää, en olisi halunnut nähdä eläimen kuolevan. Yritin pyyhkiä sen mielestäni mahdollisimman nopeasti, yleensä onnistuinkin aika hyvin, varsinkin kun aistit ottivat täyden vallan. Rosalie näytti ihan yhtä surulliselta, kuin lähtiessämme, minua häiritsi hirveästi hänen tyhjä masentunut katseensa.  En pitänyt utelusta, joten yritin parhaani mukaan hillitä itseäni.  Pihassa tunsin kuinka uteliaisuuteni vain kasvoi ja kasvoi. Juuri ennen kuin Rosalie käänsi oven kahvaa, minun oli kysyttävä.

”Rosalie!”, sanoin nopeasti, hän avasi oven raolleen ja kääntyi katsomaan minua. ”Miksi vaikutat niin surulliselta?” Rosalie katsoi minua pitkään aukaisten suunsa parikertaa, mutta käveli silti sisälle sanomatta mitään.

”Hienoa” huokaisin astellen sisään. Asetin vettä valuvan takkini naulakkoon, mutta katsoin kauhuissani jälkiä joita kengistäni jäi. Riisuin kengät jalastani ja juoksin ne kädessä huoneeseeni. Huomasin
sohvapöydälläni kirjekuoren, joten tiputin kenkäni sittenkin lattialle huolettomasti. Nappasin kirjeen käteeni ja luin kuoren.

Se oli osoitettu Wendy Halelle, niin minusta tehtiin Hale. Menin kuulemma paremmin läpi Rosalien ja Jasperin siskona.  Avasin kirjeen nopeasti ja aloin lukea.

Hei Wendy

Terveisiä Euroopasta! Päätimme Michaelin kanssa lähteä hieman reissuun, kun kyllästyimme kiertelemään tutuissa paikoissa. Olemme olleet Ranskassa, Saksassa ja Englannissa. Nyt asetuimme Norjaan, täällä on mukavan pilvistä joten jäämme pidemmäksi aikaa. Olen huono kirjoittamaan, joten en osaa kuvailla kaikkea mitä olen nähnyt. Liitän oheen uuden osoitteemme, jotta voit kirjoittaa. Toivoisin sinun tulevan käymään, ja terveisiä myös Michaelilta.

P.S. Tule milloin vain haluat.

Emily


Ei ollut kovin pitkä kirje, ajattelin hieman loukkaantuneena. Tungin kirjeen takaisin kuoreensa, ja katsoin eri lapulla olevaa osoitetta. Laitoin molemmat ylimpään lipastonlaatikkoon, mietin miten mukavaa olisi itsekin päästä matkustelemaan. Asetuin matolle selälleni.

Olin välttämättä halunnut pitää vanhat tavarani muutossa. Muut olivat uusineet aika paljon kalustusta, mutta minä vain tahdoin säilyttää kaiken, vaikka muutimmekin. Suljin silmäni, olisin tietysti voinut alkaa kirjoittamaan vastausta, mutta kerkeäisi sen myöhemminkin.

”Wendy!” Esmen huuto kuului suljetun oveni läpi. ”Onko tämä kura sinun kengistäsi?!” nousin turhautuneesti ylös lattialta. Kävelin siivouskaapille ja otin mopin käteeni, juoksin eteiseen. Esme katsoi minua hieman tuimasti.

”Minä siivoan”, sanoin alkaen pyyhkiä likaa lattiasta, hän asteli pois eteisestä jättäen minut kuuraamaan.

Vilkuilin koko ajan aulaan, josta johti portaat ylös. Yritin parhaani mukaan esittää kaikille, ettei riita Edwardin kanssa vaikuttanut minuun, oikeasti olisin niin halunnut sopia hänen kanssaan. Yleensä Edward antoi ymmärtää tietävänsä minun ajatuksistani, mutta nykyään hän käyttäytyi ihan eri tavalla. Jasper tuo perheemme psykologi, yritti koko ajan saada meitä sopimaan. Hän yritti saada minut myös kertomaan Carlislelle tavaroiden räjäyttämisestä, en tiennyt mikä siinä tuntui niin vaikealta. En vain toisaalta tiennyt mitä sanoa.  ”Carlisle, tavarat vain räjähtelevät”, ei kuulostanut kovin hienolta. Minun oli parempi olla vain hiljaa.

”Se on hyvä”, mutisin katsellessani tuhruista lattiaa. Olin viemässä likaista moppia kaappiin, mutta ajattelin sittenkin puhdistaa sen ensin. Otin sangon ja täytin sen keittiössä, liotin mopista liat irti ja kaadoin veden pois. 

Katsoin portaikkoon levottomana, voisin mennä ja yrittää selvittää välit Edwardin kanssa. Astelin portaita ylös hänen ovelleen, mutta käännyin kuitenkin takaisin aulaan. Laskin käteni huoneeni ovennupille, mutta käännyin sittenkin takaisin juosten hänen ovelleen. Nyt selvitetään tämä, ajattelin meinaten koputtaa. Päädyin kuitenkin takaisin aulaan tuijottamaan portaita, ja juoksemaan vielä kerran Edwardin oven eteen.  En koputtanut taaskaan vaan säntäsin takaisin aulaan, koko tilanne sai minut tuntemaan oloni erittäin sekavaksi.

Tunsin vihaa Edwardia kohtaa, koska hän sai minut epäröimään, ja olin surullinen ettemme enää voineet jutella. Pudistelin päätäni ja polvistuin lattialle, tuntui että pääni räjähtäisi kohta niistä kaikista padotuista tunteista. Olisin niin kovasti halunnut kertoa Edwardille kaipaavani häntä, ja että viikkojen takaiset sanat olivat satuttaneet minua vaikken halunnut näyttää sitä.  Painoin pääni käsiini karjaisten, halusin pahan oloni pois. Suljin silmäni ja aloin kuulla räsähdyksiä ja posahduksia, en ollut varma mutta taisin kuulla kankaankin repeytyvän. Yhtäkkiä melu lakkasi ja tunsin oloni keventyneen huomattavasti, aivan kuin hirttolenkki sydämen ympärillä olisi löystynyt.  En vielä halunnut nousta ylös tai avata silmiäni, pelkäsin oloni palaavan ennalleen.

”Wendy!” kuulin vierestäni. ”Wendy, onko kaikki hyvin?” se oli Esme, minun olisi pakko nousta.

”Kaikki on ihan hyvin”, mutisin, niin minä vastasin aina. Aina minulla oli ”kaikki ihan hyvin”. Avasin silmäni, mutta nousin ylös hitaasti. Katsoin aulaa järkyttyneenä; seinä vaate oli repeytynyt, kukkaruukut palasina, lattia oli täynnä multaa ja kasvien lehtiä. Lasivitriinin lasiovet olivat myöskin särkyneet ja muuten tumma kaappi halkeillut kauttaaltaan.  ”Voi ei”, henkäisin.

”Mitä tapahtui?” Esme tivasi huolissaan.

”Wendy-” Carlisle yritti aloittaa, en tiennyt oliko hän vihainen vai ymmällään.

”Vannon, vannon, etten tee tätä tahallani”, kuiskasin järkyttyneenä, hirttolenkki sydämessäni alkoi jälleen kiristyä.

”Onko tätä tapahtunut ennenkin?” hän huudahti. Olisi pitänyt kertoa, minun olisi pitänyt kertoa, ajattelin. Näin kuinka Jasper nyökkäsi Carlislelle, ja tämä näytti pudistelevan päätään. ”Miksi ette kertoneet?” hän kysyi katsoen minua vetoavasti.

”En tiedä”, mutisin hämilläni. ”En tiedä mistä tämä edes johtuu.”

”Minä luulen”, käänsimme kaikki katseemme Jasperiin, ”että Wendy ei osaa hallita tunteitaan.” Jasper näytti olevan ihan tosissaan. ”Alice ei ole varmasti nähnyt yhtään kertaa Wendyn räjäyttävän mitään.” Alice nyökkäsi kiinnostuneen näköisenä. ”Wendy ei siis aio räjäyttää mitään. Sitä sattuu vain kun hän on vihainen, tai tunteet ovat muuten sekaisin. Hän ei ikinä puhu meille tunteistaan, tai muutenkaan pyri tuomaan niitä esille. Luultavasti et ole tehnyt sitä ihmisenäkään, kärsit vain hiljaisuudessa. ”

”Ja näin ne sitten purkautuvat ulos”, Carlisle totesi. ”Käy järkeen.”

”Mitä jos tätä tapahtuu enemmän?” Rosalie kysyi vihaisena. ”Aina kun Wendya ottaa päähän hän räjäyttää talon?”

”En tee sitä tahallani”, huusin kiukkuisena, aloin koko ajan tuntea oloni pahemmaksi.

”Rosalie, lopeta”, Jasper sanoi tuijottaen minua tiiviisti.

”Mitä?” kivahdin hänelle, Jasper ei vastannut. Kaikki katsoivat minua kuin häkkieläintä.

”Rauhoitu”, Edward murahti kärttyisästi, käänsin katseeni häneen. Hän vain seisoi siinä kukkaruukun palasten  keskellä käskien minun rauhoittua. Menin aina suunniltani, koska hän oli niin mahdoton. Olin vielä halunnut tehdä sovinnon, ennen kuin homma kirjaimellisesti räjähti käsiin. Päätäni alkoi taas särkeä. ”Rauhoitu”, Edward toisti kyllästyneen kuuloisena.  Katsoin vain häntä kylmästi päänsärkyni yltyessä ja yhtäkkiä hän ulvahti., aivan kuin kivusta. Tunsin pakotuksen pääni sisällä  jälleen lievenevän.

”Mitä sinä teit?” Edward sähähti vihaisena hieroen olkapäätään.

”En tiedä”, vastasin järkyttyneenä. Juoksin suoraan huoneeseeni ja napsautin oven lukkoon.

Kävin lattialle makaamaan, tunteiden sekamelska ei ottanut helpottaakseen, pelkäsin jälleen räjäyttäväni jotain. Jokainen rikkoutunut tavara sai minut entistä sekaisemmaksi, ja taisin onnistua satuttamaan Edwardiakin. Toisaalta miksi taitoni ei toiminut myös elolliseen, jos onnistuin kerran posauttelemaan maljakoita. Eikä Edward edes ollut elossa.

Yhtäkkiä tunsin kuinka olo helpottui, ja vedin syvään henkeä. En ollut hajottanut mitään, joten Jasper luultavasti oli puuttunut asiaan. Miksi hän ei sitten muuttanut tunteitani ennen kuin hajotin aulan? Tahallaan kumminkin, että Carlisle saisi tietää.

”Joo, niinhän teki”, hieman huvittunut ääni kuului oveni takaa. Käännyin kyljelleni, että tuijotin suoraan ovea. Ääni oli kuulostanut aivan Edwardilta. ”Kyllä, se olen minä”, hän sanoi vielä huvittuneempana. ”Jasper on tässä vieressä.”

”Hei”, Jasper tuntui sanovan myös.

”Hei vaan”, vastasin kuuluvasti.

”Päästät sisään, tuntuu tyhmältä puhua ovelle”, Edward narisi.

”Miksi?” kysyin hieman yllättyneenä.

”Koska seinälle puhuminen vain tuntuu tyhmältä”, hän valitti nyreissään.

”Ei”, sanoin nauraen, ”vaan miksi haluat puhua?”

”Päästä sisään, saat tietää sitten”, hän vastasi alkaen koputtaa ovea.

”Hyvä on”, mutisin nousten ylös samalla ja avasin oven. Katsoin Edwardin kullanruskeisiin silmiin, muistaen samalla kaiken mitä olin tehnyt tai sanonut hänelle. Muistin jokaisen riitamme, sekä ensimmäisen tapaamisemme.

”Älä ajattele enää sitä, mitä sanoin sinulle”, hän sanoi hieman nolona luoden katseen lattiaan.

”Ei riidellä enää”, pyysin hymyillen surumielisesti, en tiennyt mikä teki hänen ystävyydestään minulle niin tärkeää.

”Ei, lupaan sen”, Edward vastasi hymyillen silmillään, vaikka ilme pysyi vakavana. Kunpa olisinkin silloin tiennyt lupauksen olevan täyttä hevon paskaa.  Silloin pystyin vain olemaan onnellinen hänen lupauksestaan, ja helpotuksen tunteesta. Sitten muistin Edwardin olkapään, ja jäin tuijottamaan sitä.  ”Siihen sattui vain silloin,” hän totesi vetäen oven perässään kiinni. Jasper ei ilmeisesti ollut tulossa.  Edward  meni makaamaan lattialle, ja menin itse viereen. 

”Pystynköhän ikinä hallitsemaan tätä?” kysyin kääntäen kasvoni lattialla häneen päin. Ajattelin kykyäni, toivoin todella hänen tietävän asiasta jotain.

”Luulen niin”, hän sanoi kääntäen päätään niin, että katsoi minua silmiin.

”Et ole varma”, murahdin pettyneenä.

”Minullakin oli alussa vaikeuksia ajatusten lukemisen kanssa, kuulin päässäni kaikkien lähellä olevien ajatukset. Nykyään osaan vaimentaa muut, ja valita ketä kuuntelen”, Edward selitti. Tunsin pienen toivon kipinän kuolleessa sydämessäni, ehkä oppisin hallitsemaan kykyäni.

Me kaikki autoimme aulan siivoamisessa, jonka pilaamista pyysin Esmelta ainakin tuhat kertaa anteeksi, hän ei silti vaikuttanut vihaiselta. Kaikki tuntui taas olevan radallaan; en meinannut räjäyttää yhtään mitään ja elimme ihan normaalisti. Paitsi tietysti kaikkia olettamuksiani vastaan, minut pistettiin kouluun. Olin ollut varma etten joudu sinne, kun olin räjähdys altis. Carlisle selitti asian niin, että Jasper oli aina lähettyvillä. Hermostuessani hän siis rauhoittaisi minut, ainakin toivoin niin. Olin ollut koulussa jo viikon, se tuntui niin erilaiselta kuin ihmisenä. Jouduin keskittymään kovasti, että ihmisveren tuoksun aiheuttama polttelu kurkussa pysyisi aisoissa. Onneksi tiesin Jasperillakin olevan vaikeuksia, koska hän oli elänyt ennen Culleneita pitkään ihmisverellä.

Rosalien masennukseenkin sain tietää syyn. Edward kertoi, että hänen muuttumispäivänsä oli ollut lähellä, Rosalie inhosi oloa vampyyrina. Pakko myöntää, ettei se mitään herkkua minullekaan ollut

Oli ruokatunti, istuimme kaikki katsellen eri suuntiin. Meitä tuijotettiin edelleen paljon, vaikka ei mitään ensimmäiseen päivään verrattuna.  Kaikista hauskinta oli kuulla ihmisten kuiskuttelu: melkein yksikään ei onnistunut juoruamaan niin hiljaa, etten olisi kuullut. Yritin keskittyä kuuntelemaan viereisen pöydän tyttöjen keskustelua, he kihersivät ja supisivat nopeasti. Onnistuin kuulemaan, kuinka he yllyttivät yhtä mustahiuksista tyttöä pyytämään Edwardia ulos. Sitten he hiljenivät ja kuulin kuinka yksi tuoleista kirskui lattiaa vasten, kun mustahiuksinen nousi ylös. 

En malttanut odottaa Edwardin vastauksen kuulemista, nauroin ääneen innosta. Kaikki pöytäkunnastamme kääntyivät katsomaan minua kulmat kohollaan, mutta käänsivät sitten nopeasti katseet tyttöön, joka oli juuri kipittänyt seisomaan pöytämme viereen. Olisin niin halunnut kysyä, mitä asiaa hänellä oli, mutta keskityin näyttämään luonnilliselta tytön tuoksusta välittämättä.

”Niin?” Edward kysyi hieman ylimielisesti, mutta samalla hyvin hunajaisella äänen sävyllä.  Tyttö vain tuijotti häntä silmiin lumoutunut hymy huulillaan, kunpa vain olisi tiennyt Edwardin kuulevan jokaisen ajatuksensa. Tai, minustahan oli vain hauskaa. Hihitin taas itsekseni, tyttö katsoi minua hieman paheksuvasti.  Nopeasti hän kuitenkin käänsi katseen takaisin Edwardiin.

”Ajattelin vain, että oletko kiireinen tänä viikonloppuna?” tyttö kysyi hymyillen hieman. Hän oli ihan nättikin: mustat laineikkaat hiukset kehystivät pyöreähköjä kasvoja, hän ei ollut mikään langan laiha, mutta ihan normaali kokoinen.  Reilusti hän näytti ainakin meikanneen, tuuheiden ripsien takaa katseli kaksi vaaleansinistä silmää. Huomasin heti ettei tämä ollut tyhmä. Pikemminkin tytön katseesta huomasi, että hän osasi tulkita ihmisiä, ehkä jopa paremmin kuin hyvin.
 
”Olen pahoillani, mutta minulla on suunnitelmia”, Edward totesi, hän nauroi silmillään, mutta hymyili tytölle pikaisesti.

”Saanko kysyä kenen kanssa?”  tyttö ei enää edes hymyillyt, hän oli kääntynyt tuijottamaan minua.

”Älä minua katso”, naurahdin pilkallisesti.

A/N: Toivottavasti piditte, iteltäni jäi olo kamalan epävarmaksi tästä luvusta (:
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (5. luku 25.10)
« Vastaus #23 : 25.10.2009 20:38:05 »
Jee, on jatkoa jo odotettukin :D
Minusta Wendy on ihana ja olet tässä jotenkin saanut Edwardiinkin tietynlaista syvyyttä.
Rakastin. Jatkoo, äkkiii :D:D
There are no rules in dreaming.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (5. luku 25.10)
« Vastaus #24 : 27.10.2009 13:58:04 »
Yritän kirjotella nopeesti  ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (6. luku 16.11)
« Vastaus #25 : 16.11.2009 21:46:08 »
A/N: Tämä on lyhyempi kuin muut ja aika reilusti. Mutta halusin jättää näin kivaan kohtaan. ;D Kommentoikaa! Ja vielä kerran kommentoikaa!

6. Poissa silmistä, poissa mielestä 

Tyttö yritti ja yritti, mutta Edward torjui hänet aina. Huomasin kuinka Edward muuttui tylymmäksi, joka kerta. Minä vain nauroin ja nauroin, joka kerta. Se otti tyttöä aivoon, otti se kyllä Edwardiakin. Kolme viikkoa koulua oli takana, ainakin yhdeksän epätoivoista treffipyyntöä. Opin tytön nimenkin, se oli Amanda. Amanda oli ihan kiva nimi, liian kiva tälle tytölle. Edward suki kuparinruskeita hiuksiaan ennätys paljon päivässä, se oli suuren turhautumisen merkki. Emmettkin nauroi heille, me molemmat olimme löytäneet yhteisen pilkankohteen. 

Edward oli aivan totaalisen huono näissä asioissa, torjunta torjunnan perään, mutta Amanda ei lopettanut. Edward ei sanonut ettei ollut kiinnostunut, hänellä oli vain aina muuta tekemistä. 

”Sano hänelle”, Edwardin otsa rypistyi hänen pudistellessa minulle päätään. Amanda oli tulossa meitä vastaan juuri käytävällä. ”Olet idiootti”, mutisin.

”Edward-”

”Amanda, minulla on nyt vähän kiire”, hän mutisi kiiruhtaen käytävää eteenpäin. Kipitin kiireesti perään. Odota, marmatin hänelle ajatuksillani.

”Mikset sinä sanonut?” kysyin turhautuneena. Amanda ei koskaan jättäisi häntä rauhaan tällä menolla.

”En halua loukata”, Edward sanoi kuulostaen vilpittömältä.

”Minua sinä ainakin voit loukata ihan milloin vain”, tämä, jos jokin oli loukkaavaa, Amandalla oli väliä, muttei minulla.

”Ei se ole noin mustavalkoista”, hän yritti korjailla tilannetta, minä taas yritin tulkita hänen ilmeitään.

”Eikö?”

”Sinähän olet perhettä.”

”Edward, tuo oli hyvä”, hänen selityksensä oli taas ihan surkea, mutta hän sentään sanoi minun olevan perhettä.

”Totta se on, en pidä ulkopuolisten loukkaamisesta”, hän selitteli edelleen. Kai minä voisin uskoa, hänestä ei saanut taas mitään muutakaan irti.

”Edward”, aloitin vakavasti, ”sinun on jätettävä hänet.”

”Miten jätetään joku, jonka kanssa ei olla yhdessä?” hän kysyi pyöritellen silmiään.

”Tiedän ettet kannata avioeroja-”

”Turpa kiinni”, Edwardin ärsyttämisessä oli kyllä oma hohtonsa.

  Kävelimme matikanluokkaan ripeästi, ja istuimme vierekkäisissä pulpeteissa luokan takaosassa. Inhosin matikkaa, mutta vampyyrinmuistilla se oli helpottunut huomattavasti. Tarvitsi kuunnella opettajan selostukset vain kerran.   

Minusta meidän matikan opettaja oli ihan kiva, semmoinen leppoisa mummeli. Hän ei huutanut kellekään, tai käyttäytynyt ärsyttävästi.  Hänen harmaat hiuksensa olivat löysähköllä nutturalla, toisaalta hän oli aika mitään sanomattoman näköinen. Kuitenkin vasemmassa nimettömässä kimalteli sormus, muutenkin pidin ihmisten tutkailusta tarkoilla silmilläni. Amanda oli varsin kiinnostava yksilö, hänen silmiensä itsevarma katse ei näyttänyt murentuvan millään. Hän ei pitänyt minusta, no, en minäkään hänestä. Inhosin kaikkia, joille Edward ei sanonut suoraan mielipidettään.

Edward tuhahti vieressäni, hän nojaili käsiinsä. Minä en osannut käyttäytyä niin luonnollisesti, en meinannut aina muistaa räpäytellä, tai näyttää hengittävän. Ihmisten tuoksu sai poltteen kurkussa aina pahenemaan, mutta minä hillitsin itseni hyvin. Paremmin, kuin normaalit vastasyntyneet, silmänikin olivat muuttuneet jo meripihkanvärisiksi. En siltikään näyttänyt luonnolliselta, tiesin istuvani jäykän näköisenä. Ongelma oli, että oloni tuntui aina yhtä rennolta, istuin kuinka jäykästi tahansa.

”Mitä tuo ajattelee?” kuiskasin Edwardille. En edes miettinyt ketä tarkoitin, aloin vain hieman pitkästyä.

”Kuka?” tästä pelistä hän ei pitänyt, olin alkanut harrastaa sitä liikaa. Halusin vain jotain viihdykettä.

”No…” mietin hetken aikaa, ajattelin vaaleahiuksista tyttöä edessä.

”Matikkaa”, no olipa taas kuivaa, hän voisi joskus edes värittää totuutta, jotta saisin hupia. ”No”, Edward jatkoikin nyt kiinnostusta herättävällä äänellä. Kuuntelin silmät kiiluen innosta. ”Näetkö tuolla tuon pojan”, hän mutisi hiljaa ja nyökäytti luokan etuosaa kohti.

”Ruskeat hiukset?”  Edward nyökytteli.

”Hänen äitinsä…” hän aloitti, mutta piti dramaattisen tauon. Odotin kärsimättömänä. ”….on ufo.”  innokas ilmeeni vaihtui murjotukseen. Puhuimme aina niin hiljaa, että muut eivät kuulleet. Puheitamme olisiv armasti ihmetelty.

”Ei naurata”, murahdin.

”Kyllä se tavallaan naurattaa”, hän vastasi hykerrellen. Edward ja hänen huono huumorinsa.

Päivä jatkui ihan samalla tavalla, kuin aina. Me menimme syömään samaan pöytään, jossa aina istuimme. Jokaisen ruoka  vain odotti koskemattomana edessä, Alice selitti innoissaan viikonlopun tulevasta ostosretkestä.

Katselin ympäröivää elämää. Ihmisten seuraaminen oli toisaalta aika tylsää, mutta onnistuessani poimimaan näköpiiriin jotakin kiinnostavaa, sain uutta puhtia. Huomasin kuinka hieman kauemmassa pöydässä istuva poika tuijotti enkelikiharaista tyttöä.

”Mitä tuo ajattelee?” kysyin taas Edwardilta hiljaa. Typerys ei vastannut, tuijotti vain eteensä. ”Pässi”. mutisin kiukkuisena.

”Wendy”, Alice sanoi helisevällä äänellä, ”sinun on lähdettävä ostoksille lauantaina.”

”Ei todellakaan ole”, Rosalie totesi nyrpistäen nenäänsä.  Emmett tirskahti, mutta pysyin täydellisen tyynenä, kiitos Jasperin.

”Edward?” kuulin raivostuttavan tutun äänen takaamme. Amanda vain ei tajunnut lopettaa.

”Etkö voi jo luovuttaa”, totesin kovalla äänellä. Edwardin silmät laajenivat lautasen kokoisiksi.

”Anteeksi?” Amandan hieman noussut ääni värisi hieman. Käännyin katsomaan häneen päin tuolillani.

”Edwardia ei kiinnosta. Etkö tajua, hänhän torjuu kaikki yrityksesi?”

”Onko tuo muka totta?” Amanda kysyi katsoen Edwardin takaraivoa, tyttö oli osoittautunut tyhmemmäksi kuin odotin.

”Kyllä se tavallaan on…” hyvä Edward, kannustin mielessäni. Hän mulkaisi minua pahasti.

Luulin Edwardin suuttuvan minulle kovasti, mutta vastoin kaikkia odotuksia hän tyytyi vain kieltämään minua sekaantumasta asioihinsa. En luvannut mitään tietenkään, mutta suostuin harkitsemaan aina hieman ennen kuin avaisin suuni. Hän vain pudisteli päätään jättäen asian sikseen.

Otin kaiken kunnian siitä, ettei Amanda enää ahdistellut Edwardia. Ei ahdistelua kahteen viikkoon, sehän oli minun ansiotani! Hän tyytyi vain tuijottamaan minua inhottavasti sinisillä silmillään. Ei se edes kiusannut minua, tai ehkä hieman. Yritin pyytää Edwardia kertomaan mitä tyttö ajatteli. Ei kertonut, hän ei kertonut enää kenenkään ajatuksia. 

Ensimmäisen kerran aloin vatvoa menneisyyttäni, kun kuulin kahden tytön juttelevan äideistään. Molemmat vain valittivat miten kamalia heidän äitinsä olivat, miten he asettivat koko ajan rajoja rajojen perään. Oikeastaan niin minäkin olin käyttäytynyt, ennen kuin isäni kuoli, mutta silloin äidistä tuli välitön. Ei häntä kiinnostanut mitä tein, tai kenen kanssa, hän vain oli. Itki ja nukkui, minä yritin tehdä ruokaa ja pitää hänet elossa. Viimeiset viisi vuotta ihmiselämästäni, minä olin ollut ilmaa. Sitten sain tarpeekseni, mutta yritykseni lähteä aurinkoon oli epäonnistunut aivan täysin. Niin, ja nyt olin tässä. Alaskassa.

Kaikesta huolimatta kaipaus muuttui pahemmaksi, hän oli sentään äitini. Mielessäni minä en nähnyt hänen kasvojaan, en muistanut isänkään kasvoja. Ihmiselämäni oli pelkkää sumua, se oli niin ahdistavaa. Muistin vain pääpiirteet, en yksityiskohtia. Pinnistelin, että saisin heidän kasvonsa mieleeni muistini kätköistä, mutten saanut. Oloni alkoi helpottaa aivan yhtäkkiä. Jasper, ajattelin. Kerrankin halusin tuntea kipua ja ahdistusta, se olisi minulle oikein. Ei minun olisi pitänyt jättää äitiä, mitä väliä sillä oli välittikö hän minusta. Minun olisi pitänyt välittää hänestä.  Jos olisin päätynyt Floridaan, olisin voinut tulla takaisin tajuttuani virheen. Nyt kaikki oli menetetty, en vain voisi palata pitämään hänestä huolta. Halusin niin kovasti nähdä hänet, jotta edes muistaisin hänen kasvonsa. Niin kauan kuin eläisin.

Aloin kaivella lipastoni laatikkoa löytäen mustan suuren lompakkoni, sen välissä säilytin kaikkia tärkeitä lappusia. Tietenkin myös rahaa, jota olikin ihan rutkasti. Tungin sen käsilaukkuuni.  Meinasin vaihtaa vaatteeni, mutta kuulin kuinka joku yritti avata lukossa olevan oveni.

”Hetki”, kuka tahansa sitten olikin, voisi odottaa hetken.

”Minä en muista kunnolla vanhempiani, ei tarvitse sinunkaan. Älä lähde!” Edwardin viimeiset sanat kuulostivat selvästi käskyltä. Heitin käsilaukkuni sohvalle, mutten päästänyt häntä sisään. Avasin lukon tuupaten häntä oven edestä kauemmas, jotta pääsisin ulos huoneesta.

”Miksi?” jos hänen muistonsa olivat pelkkää usvaa, miksi minunkin piti kärsiä?

”Sinulle tulee kuitenkin vain pahempi olo. Jos menet, muistat aina. Jos et mene, lopulta unohdat.”

”En olisi niin varma.”

En silti lähtenyt. Pelkäsin, hänen sanojensa olevan totta. Mitä jos ikävä muuttuisi pahemmaksi? En sitten ehkä osaisi pysyä poissa?

Joten jatkoin niin kuin ennen, menin viikonlopun jälkeen kouluun, se oli alkanut käydä hieman tylsäksi. Muistini oli niin hyvä, että väkisinkin osasin kaiken. Ihmisenä olin ollut ihan surkea, joten kai se loi jotain hohtoa tylsään lukioon.

Amanda oli lakannut välittämästä meistä viimein. Käyttäytyi kuten muut: pysytteli erossa meistä, mikä oli ihan hyvä. Tai niin minä luulin, sitten hän puhui  minulle. Varmaan halusi ärsyttää, etsiä heikkoja kohtiani, mutta onnistui aivan liian hyvin.

”Hei Wendy?” kuulin äidinkielen tunnilla hänen huutavan luokan peräosasta. En vastannut. Ei minua kiinnostanut mitä hän aikoisi sanoa.  ”Olen aina miettinyt, että miltä tuntuu olla adoptoitu?” hän jatkoi. Ajatukset äidistäni alkoivat taas nostaa päätään ikävästi, se sai minut ahdistumaan hieman. Hän tietysti odotti minun raivostuvan. 

”Ei erikoiselta”, totesin tarpeeksi kuuluvalla äänellä. Yritin olla antamatta kuvaa, että sanat vaikuttivat minuun. Amanda oli hiljaa, pystyin tuntemaan kuinka hän porasi takaraivoani katseellaan. Edward tuijotti minua silmää räpäyttämättä, hän tiesi että minuun koski. Olo alkoi kuitenkin taas helpottua, kiitos Jasperin. En edes tiennyt mikä tunti hänellä oli menossa, mutta hän näkyi vahtivan minun tunteitani koko ajan. 

Ruokatunnilla tein päätöksen salaman nopeasti, toivoin ettei Edward huomannut. Alice varmasti näkisi, mutta se ei estäisi yrittämästä. Toisaalta miksi he estäisivät minua, tämä ei kuulunut tippaakaan heille. Juoksin autolle niin nopeasti, kuin ihmisten katseiden seuratessa pystyin. Onneksi minulla oli Edwardin auton avaimet: olin pyytänyt saada ajaa aamulla. Tulimme kyllä aina kahdella autolla, mutta eivät he lähtisi perään. Miksi muka lähtisivät? Minulla oli kyllä vahva aavistus, ettei ainakaan Edward katsoisi lähtöä hyvällä. En vain käsittänyt miksi.

Olin juuri työntänyt avaimet virtalukkoon, kun Edward syöksähti istumaan etupenkille.

”Älä mene”, hän aneli. Edwardin tyyliin ei kuulunut anelu, hänen tyylinsä oli katsoa auton perää murhaavasti, kun olisin jo lähtenyt. Ja mennä kotiin murjottamaan, kun en totellut. Olla kuukausi tuppisuuna ja sitten palataan entiseen.  Hän oli joko muuttunut, tai sitten tässä oli jotain mätää?
”Menenpäs”, totesin käynnistäen auton. En katsonut Edwardiin, kun aloin ajaa autoa pois parkista. Pysäytin  hetkeksi kun olin saanut käännettyä.

”Joko lähdet mukaan tai jäät?” totesin tuijottaen tuulilasin läpi. En halunnut katsoa häntä silmiin, koska pelkäsin perääntyväni. Edward avasi oven ja poistui autosta.  Vilkaisin autonpeiliä ja näin kuinka hän seisoi katsoen perääni. Hän ei näyttänyt vihaiselta, pikemminkin toivonsa menettäneeltä. Painoin lujaa kaasua, ja toivoin että osaisin ajaa Seattleen.
           
Edward

”Hän saa tietää”, huusin Carlislelle hänen huoneessaan, tämä oli hänen vikansa. Meidän olisi pitänyt kertoa koko juttu Wendylle jo aikaa sitten.

Ei kukaan voinut tietää, että hän päättäisi palata Seattleen. Carlisle ajatteli naputtaen samalla työpöytäänsä levottomasti.

”Meidän olisi pitänyt kertoa, Wendy suuttuu kamalasti!” huudahdin, ja minun teki mieli kumota pari kirjahyllyä nurin. Minun olisi pitänyt mennä hänen peräänsä, ja suostutella hänet kääntymään takaisin. Carlisle vain istui siinä työpöydän takana tyynenä, en edes jaksanut kuunnella hänen ajatuksiaan.

Lähdin Carlislen huoneesta ovet paukkuen, mutta en itsekkään tiennyt mitä tehdä. Mielestäni, Wendy ei ollut arvaamaton, oli alusta asti ollut pelkona, että jotenkin hän saisi selville. Hän toimisi samalla tavalla, kuin ennenkin: suuttuisi todella pahasti. Varmasti paljon pahemmin, kuin ikinä ennen. Meinasin pilata välimme asian takia jo kerran ennenkin, hän ei vain tiennyt mistä oli kyse. Nyt hän saisi tietää, hän osaisi yhdistää asiat. 

Aika tuntui etenevän kuin tervassa, kun Wendysta ei kuulunut toisenkaan päivän jälkeen mitään. Hypistelin Rosalien autonavaimia koko ajan, mutta en vain saanut aikaiseksi lähteä, ehkä uskoin Wendyn soittavan minä hetkenä hyvänsä.  Niin, minä istuin aulassa puhelimen vieressä näpräten avaimia. Vaikka kyllä Alice näkisi, ennen kuin Wendy soittaisi.

Rosalie ei päässyt lähtemään minnekään autollaan, joten hän oli poikkeuksellisen kiukkuinen, en silti luovuttanut avaimia.

Kului toiset kaksi päivää, eikä soittoa kuulunut. Jasper istuskeli vieressäni, vaikka hän ei edes pitänyt masentuneiden läheisyydestä, siksi Jasper oli vältellyt Wendya alku aikoina. Nyt, hän kuitenkin yritti rohkaista minua ajatuksillaan.

”Kun Wendy saa tietää, hän ei ikinä tule takaisin. Hän tekee jotain tyhmää”, totesin Jasperille pudistellen päätäni. Tiedän, hän ajatteli surullisena.

Wendy

Seattlessa ei satanut, mutta pilvinen taivas oli aivan tuttu näky.  Ilma oli alkanut kylmetä. Ajoin sinne  monta päivää putkeen, pysähtyen vain tankkaamaan. Jano raastoi kurkkua, muttei minulla ollut aikaa käydä metsästämässä, oli muutakin tekemistä. Minä olin pysäköinyt auton aivan entisen kotini lähelle, naputtelin nyt rattia odotellen milloin uskaltaisin mennä kurkistamaan ikkunasta.

Tarkkailin kotiani päivän, mutta jano ei antanut mielen rauhaa. Minun oli pakko murtua, ja lähdin etsimään jostain riistaa. Jouduin juoksemaan aika kauas, ennen kuin sain janoni hiljenemään. Se kuitenkin jatkui hiljaisella poltteella, niin kuin aina. 

Istuessani takaisin autoon, ja tajutessani kotini näyttävän kuolleelta. Ihmettelin etten ennen ollut tajunnut sitä. Valot eivät syttyneet, eikä sisällä  näkynyt liikettä. Alkoi hämärtyä, ja katulamput syttyivät. Ehkä minun pitäisi jo hoitaa homma loppuun.

Edward

”Hän soittaa! Wendy soittaa!”, kuului huuto ylhäältä, juuri ennen puhelimen pirinää. Jäykistyin hetkeksi, mutta minun  pakko nostaa luuri ja painaa se korvalleni.

A/N: Kommenttia sitten vaan.  Tiedän, että tapahtumat etenevät aika nopeast,  mutta tämä ja seuravaa luku ovat tosi tärkeitä tulevaisuuden kannalta. Niin ne kommentit on sitten ihania  ::)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (6. luku 16.11)
« Vastaus #26 : 17.11.2009 10:32:10 »
:O :O ei tälläiseen kohtaan saa jättää! Iiks, mistä nyt on kysymys? Kuolen tänne, jollen saa jatkoa!!!
Nopsaa lisää!!!
There are no rules in dreaming.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (7. luku 30.11)
« Vastaus #27 : 30.11.2009 16:25:58 »
A/N: Seitsemäs luku! Toivottavasti miellyttää, ja ei ois hirveesti virheitä. :D Kommentit tosi toivottuja :D

7. Hieman hulluja 

Huone oli täynnä kivikasvoja, jokainen kätki ajatuksensa ja tunteensa taidokkaasti. Oli vaikea sanoa olivatko he uteliaita vai eivät, ehkä näin muutaman katseessa pilkahduksen, joka kertoi mielenkiinnosta, mutten voinut sanoa varmaksi.

Vain yksi hymyili salaperäisesti silmäillen minua, kuin haluten ratkaista arvoituksen, ja se arvoitus olin minä. Viimein hän nousi ylös valtaistuimen näköiseltä tuoliltaan, ja käveli minua kohti käsi ojennettuna. Kavahdin vaistomaisesti hänen kalpeiden sormiensa ulottumattomiin, silloin hän alkoi nauraa hersyvästi.

”Joten, kuka sinä olet kaunokainen?” hän kysyi naurahtaen, mutta kohotti kulmiaan odottavasti.

”En kukaan”, totesin yrittäen pitää kasvoni peruslukemilla. Hän alkoi jälleen nauraa, kukaan ei lähtenyt siihen mukaan, ei ollut lähtenyt missään vaiheessa. Sen täytyi olla joku sanaton sopimus.

”Vai et kukaan”, hän totesi astellen minua ympäri, nauraen koko ajan. Viimein hän pysähtyi ojentaen minulle kättään, tuijotin valkeita sormia miettien kuumeisesti. Tiesin mitä tapahtuisi, jos tarttuisin noihin pitkiin täydellisiin sormiin. Ojensin oikeaa kättäni hitaasti, hänen sormenpäitään kohti, ja juuri kun ne olivat kohtaamassa pysähdyin. Käänsin katseeni hänen punaisiin silmiinsä, hän oli vakavoitunut hieman, mutta hymy näytti juurtuneen hänen kasvoihinsa. Liikautin kättäni sen verran, että sormemme hipaisivat kevyesti toisiaan, se riitti. Hetkeen kukaan ei sanonut mitään, sitten hän tarttui käteeni kunnolla. Yritin peittää säpsähdykseni, mutta hän nauroi taas ja kumarsi minulle liioitellusti.
 
”’Ei kukaan’ on Wendy”, hän huudahti kovaan ääneen, haluten jokaisen kuulevan, vaikka olisivathan he kuulleet vähemmälläkin. ”Meidän kaikkien pitäisi toivottaa hänet tervetulleeksi.”

”Onko tämä aivan tarpeellista?” kysyi äkkiarvaamatta paikelle pyyhältänyt valkohiuksinen vampyyri. Hänen verenpunaiset silmänsä kirkuivat niin valkoisissa kasvoissa, joita hiukset vain korostivat.  Kädestäni pitävä herra alkoi jälleen nauraa, mikä ei huvittanut toista ollenkaan.

”Hyvä Caius, hän on vallan erikoinen!”

”Aro”, Caius totesi kiristellen hampaitaan.

”Usko minua”, Aro vastasi hymyillen.

”Marcus!” Caius huudahti kimpaantuneena. ”Mitä mieltä olet?”

”Aina on tilaa yhdelle”, puisella valtaistuimella istuva vampyyri vastasi, hänen äänensävystään päätellen asia ei kiinnostanut tippaakaan. 

”Suotko meille kunnian jäädä?” Aro kysyi minulta hymyillen. ”Lupaan, että meistä on apua.”

”Jäädäksenihän minä tulin”, totesin hymyillen mielistelevästi. 

”Rakastan tätä tyttöä!” Aro huudahti ja alkoi nauraa jälleen. Nyt kasvoilleni levisi oikea hymy, ehkä tämä oli minun paikkani, ehkä löysin sen viimein.

Kolme kuukautta myöhemmin

Volturien opetusmetodi: syvältä, syvältä, todella syvältä. Opetusmetodin nimi: Jane ja Alec. 

”Inhoan teitä”, mutisin maatessani kovalla kivilattialla, jälleen kerran. Janen ällöttävä kiherrys kaikui korvissani. Toisaalta, tätä vartenhan tänne tulin, että oppisin hallitsemaan kykyäni. ”Nousen ihan kohta.”

”Sinun on noustava nyt”, Alec sanoi ja repäisi minut ylös.

”Tauko?” kysyin toiveikkaana.

”Ei taukoja, tiedät säännöt”, Jane hymyili ivallisesti.

”Inhoan teitä”, sitten en enää kuullut, nähnyt, tuntenut mitään. Olin vain loukussa pääni sisällä. Yritin vapauttaa voimat, mutta en ollut näinä kuukausina harjaantunut paljoakaan. Alec oli paljon pahempi, kuin Jane. Jane sai minut heti raivostumaan, mikä vapautti räjähdykset.Nyt haluan posauttaa Alecilta pään irti, ajattelin mutten uskonut ulkomaailmassa tapahtuneen mitään erikoista. Pää irti, pää irti, pää irti, jankutin mielessäni. Puhekykyni menettäneenä en voinut edes kysyä, oliko pää lähtenyt.  Kaivelin mieleni perukoita, mutten vain osannut hallita kykyäni itse. Silloin räjähti, milloin räjähti. Onnen kauppaa. Viimein palasin maanpinnalle, Alec näytti tyytyväiseltä itseensä.

”Eikö mitään?” huokaisin.

”Hiuskarvakaan ei taittunut”, Jane ylpeili veljensä puolesta. Nyrpistin nenääni, mikä akka. Ja sitten olikin Janen vuoro. Kiljumisesta olin jo päässyt, luojan kiitos. Jane kihersi jossain, sitä ärsyttävää nauruaan. Minä kouristelin lattialla nöyryytettävänä, hetken ajan pään sisällä jyskytti. Sitten kuului vinkaisu, ja olin taas vapaa. Nyt en aikonut jäädä lattialle makaamaan. Hyppäsin pystyyn kohdaten Janen raivoisan katseen, ja tunsin kuinka kipu valtasi minut jälleen. Mutta pääni sisällä jokin takoi seiniä, ja päästin raivon valloilleen Janen huudahtaessa uudelleen. Tuijotin häntä vihaisena, ja ilmaa halkoi metallin kirskahdus. Jane parkaisi, ja minä menetin näkökykyni ja kaikki muut aistini, juuri kun pääsin vauhtiin. Oli vain minä ja kiukku, joka hiipui.

Näköni selkeytyessä, Jane ja Alec näyttivät molemmat vihaisilta.

”Tuo ei ollut reilua”, kivahdin, miksi Alecin piti tulla väliin, hänen siskonsa piti kestää välillä höykytystä. Jane katsoi veljeään vihaisesti.

”Olisin pärjännyt itsekkin”, hän tiuskaisi, mihin Alec vastasi olan kohautuksella. Janen kääntyessä taas minuun, kipu sai vallan. Purin hampaita yhteen, mutta tiesin etten saisi mitään aikaan. Pää tuntui niin tyhjältä. Viimein hän lopetti , ja makasin jälleen selälläni kivilattialla. Helisevä nauru kaikui suuressa huoneessa, se taisi olla Volturien sairaus: mielipuolinen nauru.

”Oleeet heeeeikkoo”, Jane rällätti venyttäen sanoja ikävästi.

”Nautit tästä hieman liikaa.”

”Enkä siltikään tarpeeksi.”

Nousin ylös ja nyrpistin nenääni tytölle. Tämän päivän treenit olivat nyt ohi, en jaksaisi katsoa hänen lärviään enää hetkeäkään. En edistynyt, olin toivoton tapaus, mikä johtaisi hirvittävin ikäviin asioihin. Minusta ei koskaan tule hyödyllistä, joten he…päätin olla ajattelematta asiaa nyt.

Lähdin marssimaan suurta ovea kohti, mutta tunsin kuinka jompikumpi sisaruksista tarttui olkapäähäni.

”Ei tämä vielä loppunut”, Alecin ääni kuului ihan liian läheltä. Jäykistyin patsaaksi.

”Näpit irti”, sähisin. Ote ei ollut edes tiukka, se oli vain sellainen: älä lähde sovittua aikaisemmin, ote. Tartuin olkaapäni päällä lepäävään käteen, ja heilautin hänet voimieni takaa kivilattialle. Paukahdus oli korvia huumaava. Epäilin, että lattiaan tulisi jälki, mutta juoksin huoneesta nopeasti ulos, ettei Jane kiduttaisi minua hengiltä.

En voinut kuvitellakaan selviäväni ilman seurauksia, mutta oli se silti ihan uskomattoman siistiä. Culleneilla ei saanut koskaan tehdä mitään, sitä vaan oltiin yhtä suurta perhettä. Joskus kun olisi saanut höykyttää Edwardiakin ihan kunnolla…

Juoksin linnankäytävää pitkin ja ensimmäisten ovien kohdalla syöksyin sisään, tiesin päätyväni kirjastoon. Saisivathan he minut käsiinsä, mutta voisin yrittää pitkittää aikaa ennen sitä.  Laitoin kirjaston ovet kiinni, niin hiljaa kun pystyin. Mutta ilmassa leijui vampyyrintuoksu, täällä oli joku muukin, kävelin hyllyjen välejä äänettömästi. Demetri istui sohvalla selaillen vanhannäköistä kirjaa.

”Mitä se mekkala oli?” hän ei edes kohottanut katsettaan kysyessään.

”Alec”, vastasin hymähtäen.

”Mitä hän teki?”

”Kaatui, tavallaan”, sivelin kirjojen sileitä selkämyksiä.

”Vampyyrit eivät kaadu.”

”Kerta se on ensimmäinenkin”, mutisin lueskellen kirjojen italiankielisiä nimiä. ”Kannatatko väkivaltaa?”kysyin ajankuluksi.

”Miksi kysyt?” Demetri murahti.

”Koska haluan tietää.”

”Ei se välttämättä ole oikea keino, mutta tehoaa se yleensä puhetta paremmin.”

”Perheessä, jossa ennen asuin-”

”Cullenit”, tapa, jolla hän lausui nimen kertoi halveksunnasta.

 En ehtinyt alkaa tivaamaan enempää, kun kirjaston ovet paukahtivat auki. Alec marssi sisään. Kerrankin hän oli jättänyt siskonsa jonnekin, toivottavasti todella kauas. Vaistomaisesti selkäni painui kumaraan ja aloin murista varoittavasti. Hän hymähti pilkallisesti, yhdellä loikalla Alec oli edessäni. Suoristauduin hieman, jotta pystyin katsomaan häntä silmiin.

”Uskallat sittenkin kävellä täällä ilman siskoasi”, tietysti hänen ärsyttämisestään  -tässä tilanteessa- ei olisi hyötyä.

”Sinun ei pitäisi pelleillä kanssani”, hän vastasi katsoen minua halveksuen.

”Taidan olla ongelmissa”, mutisin kääntyen Demetrin puoleen, Alecin mentyä.

”Olet”, hän naurahti kääntäen sivua,  tämähän se vasta hauskaa olikin.


A/N: Kommentoithan? ;D  Seuraavassa luvussa selviää miten Wendy päätyi Volterraan.
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (7. luku 30.11)
« Vastaus #28 : 30.11.2009 21:38:39 »
IIII!!! Wendy Volterraan :D Tykkäsin kauheesti. Jane ja Alec on ihanan pirullisii ja Aro juuri niinkuin kirjoissa.
Pidempäänkin olisin voinut lukea, mutta eipä tuo mitään. Palan halusta saada tietää lisää.
Haluaisin kirjoittaa pidempää, koska sinä ansaitset sen ja minulla olisi lisääkin hehkutettavaa, mutta koeviikko (IIIIKS!!) ja pakko mennä lukemaan enkkua
Jatkoa!!
« Viimeksi muokattu: 30.11.2009 21:45:11 kirjoittanut Eara »
There are no rules in dreaming.

Lilijana

  • Vieras
Vs: Onni on hauras (7. luku 30.11)
« Vastaus #29 : 02.12.2009 17:17:14 »
Luin koko fikkisi tänään ja pakko kyllä sanoa, että kirjoitat aivan valtavan hienosti! Wendy on ihana henkilö, jotenkin niin aidon tuntuinen ja persoonallinen hahmo. Hänen suhteensa Edwardiin on mielestäni hyvä, sillä he ovat parhaita ystäviä, eikä väleihin kuitenkaan sotketa mitään romanttista (aivan, minusta Edward kuuluu Bellalle).
Juoni menee aina vain mielenkiintoisemmaksi. Hykertelin täällä aika huvittuneena, tuolle Wendyn suhtautumiseen noihin Volturin vampyyreihin. Mitenköhän tyttö tuonne Volterraan päätyi? Päättelin tekstistä sen verran, että Wendy haluaa opetella hallitsemaan kykyään? Onnistuit herättämään mielenkiintoni.
Hei, täällä odotellaan jatkoa! Pistäthän sitä pian :)?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (7. luku 30.11)
« Vastaus #30 : 02.12.2009 17:32:34 »
Ihanaa!!!Kaks kommenttii!!!!!!Jatkan jatkon kirjottamista supervauhilla!!!!! ;D Jos saisin ens luvusta pitemmän ku edellinen. :)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Onni on hauras (7. luku 30.11)
« Vastaus #31 : 03.12.2009 17:06:20 »
Iiks, hei arvaatko mitä?

No rakastuin. Miksikäs en, kun Wendy on niin loistava hahmo ja sinulla on todella kiva tyyli kirjoittaa ja sitten vielä jätät noin törkeisiin kohtiin, ettei voi kuin olla seuraamatta aina ja sitten vielä kiva jos Wendy pääsee Volterraan ja sitten vielä Edwardin ja Wendyn kiusottelu on jotain niin hauskaa ja sitten vielä kirjoitat todella nopeasti ja sitten vielä ai niin Wendyllä muuten mielenkiintoinen kyky ja ai niin Jasper myös ihana kuten myös muut hahmot ja sitten vielä olet täysin sekoittanut pääni tällä ihanalla tarinalla ja sitten myös tällä hetkellä mietin kuumeisesti miten jatko menisi, mutta en kuitenkaan ole oikeassa ja sitten olet vielä todella ihana ihminen jos Volturitkin saavat jonkun ison roolin tässä tarinassa ja sitten ja kun se tapahtuu toivottavasti Wendy löytää vaikkapa jostain Alecista tai muusta Volturista itselleen parin ja sitten jollei löydä niin jostain muualta ja sitten olisi myös hauska jos pääsi ei sekoaisi tästä kommentista.

Jatkathan rakas?

- Annabelle

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (7. luku 30.11)
« Vastaus #32 : 11.12.2009 20:58:42 »
A/N: Jatkan tietysti!Kiitos kaikille jotka tykkäätte, tätä on niin ihana kirjoittaa. Kiitos pitkistä kommenteista.  :D Joten tässä olisi kahdeksas luku, ja ihanaa jos kommentoisitte sitäkin. Voisi olla parempikin ja yritin tehdä pitkän ja kaikkea. Mutta sanokaapa te.. ;)

8. Pohjalla

Rehellisesti, en ikinä kuvitellut joutuvani tekemään mitään tällaista. Yritin kuunnella tarkkaan ja haistella, mutta särky oikeassa kädessä sumensi aisteja. Olin etsinyt jo niin tarkkaan, totta kai se jostain tulisi vastaan, mutta tarvitsisin sitä aika äkkiä. OllessaanVoltureista hirveimpien silmätikku, joutui todella tottumaan kaikkeen, aivan kaikkeen.

Palasin suurehkoon huoneeseen, jossa Jane ja Alec odottivat. Molemmat hymyilivät pirullisesti, he olivat niin häiritsevän samannäköisiä.

”En löy-”, lopetin lauseen kesken, koska Jane kikatti niin rasittavasti.

”Ehkä meidän ei kannata jatkaa vielä, et varmaankaan pysty keskittymään”, Alec naurahti ilkeästi.

”Jatkan siis etsimistä”, että heitä pystyikin vihaamaan. ”Ettekö oikeasti voi kertoa missä se on?”


”Tottakai”, Jane hymähti,”mutta asia erikseen haluammeko kertoa.”

”Taidan arvata vastauksen.”

”Mennään Alec”, Jane nauroi. Astelin heidän perässään pois huoneesta, ja minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin ruveta etsimään uudestaan. 

Koluttuani pari tornia päätin käydä katsastamassa oleilu huoneen, mikä olikin aika täynä vampyyreitä. Huomasin Demetrin, kun hän istui punaisessa nojatuolissa, ehkä hänestä olisi apua.

”Sinä osaat jäljestää”, totesin pyyhällettyäni hännen lähelleen.

”Niin?” Demetri ei ollut kamalan puhelias tapaus.

”Minä tavallaan hävitin yhden jutun….tai oikeastaan se piilotettiin…en löydä sitä.”

”Mitä hävitit?”

”Se..vähän noloa..oikeastaan…” mumisin epämääräisiä, hän tuijotti odottaen vastausta. En vain voinut sanoa sitä ääneen, ettei kukaan vain kuulisi. Vilautin hänelle pikaisesti oikeaa kättäni, mikä sai hänet nauramaan kovaäänisesti, kaikki kääntyivät katsomaan.

”Tämä ei ole yhtään hauskaa”, sihahdin. Demetri ei lopettanut hohottamista, mutta nousi ylös tuolistaan.  Hän käveli verkkaisesti ovea kohti ja yritin tuuppia häntä ehjällä kädelläni, kaikki tuijottivat edelleen.

Demetri näytti johdattavan meitä kirjastoon, hohotuksensa lomassa. Kun viimein paukautin kirjaston ovet kiinni, aloin kypsyä häneen.

”Voitko auttaa löytämään sen?” ärähdin hiljaa, koska pelkäsin vieläkin jonkun kuulevan.

”Ehkä”, hän sai pihistyä naurunsa lomasta.

”Sinähän muutenkin löydät jokaisen ja ihan mistä vaan”, anelin.

”En ole erikoistunut ru-”

”Älä”, kiljahdin, hän ei saisi sanoa sitä ääneen, joku kuulisi kuitenkin.

”Osasit todella ärsyttää väärää henkilöä”, Demetrillä oli pakko olla todella kieroutunut huumorintaju, koska hän ei vain voinut lakata nauramasta. 

”Auttaisit nyt”, pyysin nyyhkyttäen.

”Autan, autan”, hän naurahti. ”Haistan sinua, jotta pystyn jäljittämään sen.”

”Miksi?” olin luullut, että hän pystyi jäljittämään toisia enemmänkin mielen kautta.

”Jos et sattunut tietämään, niin etusormilla on aika vähän ajatustyötä”, hän katsoi minua virnistellen. Yritin olla, kuin en olisi huomannut älyäni ivaavaa äänensävyä.

Onneksi hän löysi sormeni ja toi sen minulle. Se oli kuulemma ryöminyt kolmannessa kerroksessa, en tiennyt että vampyyrien osat yrittivät palata takaisin. Se sulautui heti takaisin käteeni, mutta juureen jäi valkeaa ihoa vasten vielä valkeampi arpi. Ei sitä ihmissilmällä luultavasti huomaisi.

Demetri vietti välillä aikaa kanssa, en tiedä tekikö hän sitä säälistä vai muuten vain. Epäilin vahvasti, että hän yritti olla ystävällinen, kun Jane ja Alec kiduttivat minua minkä kerkesivät.
Toivoin kovasti, etten menettäisi enempää ruumiinosia,  mutta kyllä tunnelin päässä näkyi hieman valoakin. Osasin jo hieman itse hallita taitoani, sain sen nopeammin vapautumaan, ei se aina toiminut. Edistystä kuitenkin tapahtui, vaikka Jane ei sitä ainakaan hyväksynyt millään. Joskus saisin hänet kiemurtelemaan lattialla paikallani, tai ainakin niin toivoin. Mutta en tänään, ajattelin kun kipu lävisti ruumiini, kuten jokaisena muunakin päivänä. Pystyiköhän sille tulemaan immuuniksi?

Samana iltana istuskelin muiden kanssa, olin lievästi sanottuna ulkopuolinen. Minua ei ollut olemassa heille, ja se oli varmasti Alecin aikaan saannosta, minua välteltiin luultavasti hänen pyynnöstään tai käskystään.  Kukaan ei sentään tullut häätämään minua paikaltani pois.  Havahduin lievästä horroksestani kun Heidin ja Chelsean puheet kääntyivät kiinnostavampaan suuntaan.

”Tiesitkö, että Lewis on tulossa takaisin?” Heidin silmät suurenivat, kun hän kuuli Chelsean kysymyksen.

”Lewis, Lewisko on muka tulossa takaisin?” hän kuulosti järkyttyneeltä.

”Kuulin kun Jane ja Alec puhuivat siitä”, Chelsea kuiskasi hiljaa. Epäilin vahvasti, ettei hänen olisi pitänyt kuulla sisarusten keskustelua.

”He mahtavat olla kauhuissaan”, Heidi hymähti pilkallisesti.

”Hieman, mutta paljon vähemmän kuin odotin”, Chelsea tuhahti. Minun olisi pakko kysyä kuka Lewis oli, aivan pakko.

”Anteeksi”, sanoin uteliaana, ”mutta kenestä te puhutte.” molemmat tapittivat minua ihmeissään, ehkä minun ei oletettu puhuvan.

”Periaatteessa hänelle voi puhua”, Heidi totesi, he olivat kyllä kamalia. Miksi minulle ylipäätänsä ei voinut puhua?

”Mutta Alec sanoi-”

”Kun Lewis astuu tänne, hänen käskynsä menettävät merkityksensä”, Heidi tiuskaisi keskeyttäen Chelsean vastaväitteen. Lewis taisi olla aikamoinen heppu, kun saisi noin suurta aikaan. 

”Kerrotteko vai ette?” kysyin pyöritellen silmiäni.

”Aro, Caius ja Marcus muuttivat hänet ensimmäisenä”, Heidi papatti innoissaan, hän taisi rakastaa juoruja. No, kuka ei rakastaisi, minä ainakin nautin niiden kuulemisesta.  ”Hän on heille oma, varsinkin Arolle. Ei ehkä uskoisi, mutta hän on heidän lapsensa.”

”No ei tosiaan uskoisi”, Aro ei vaikuttanut miltään isähahmolta, vaikka käyttäytyikin limaisesti.

”Heidän tilannettaan ei paranna ollenkaan se, että sinä saavuit”, Chelsea jatkoi kertomista.

”Enhän edes tunne sitä Lewisia”, totesin ymmälläni.

”Ei se ole siitä kiinni. Olet uhka: oppiessasi hallitsemaan kykyäsi, Jane ei ole niin tärkeä, kuin ennen. Lewis ja sinä saatte sisarukset tarpeettomiksi ja siitä he eivät tykkää”, hän puhui niin kuin Volterrassa vallitsi suuri salaliitto.  Ja silloin tajusin mikä pelastaisi minut, Lewis. Hankkiutuisin hänen kaverikseen ja se olisi sillä selvä: Alec ja Jane menettäisivät ylivoimansa, heillä ei olisi enää otetta minuun.

”Milloin hän tulee?” kysyin Heidiltä säteillen.

”Viikon sisään kai”, se olisi aika pitkä aika… Kuinkahan monta sormea siinä ajassa pystyisi menettämään?

Tilanteeni ei ollut kovinkaan huono Volterrassa, olisi voinut olla huonomminkin. Sain uuden viitankin, koska entinen ”katosi”. Tiesin pirun hyvin minne se hävisi, mutta en halunnut vaikuttaa avuttomalta, joten en kertonut Arolle tai muillekaan. Hän olisi kuitenkin vain nauranut, ja se olisi ärsyttänyt. Silti halusin parannusta tilanteeseen ja takerruin tuntemattomaan henkilöön aivan liikaa. Laskin päiviä milloin salaperäinen Lewis saapuisi, häntä odottaen jaksoin päivästä toiseen. Minusta tuli hyvin varovainen, en halunnut kestää kidutusta. Piileskelin parhaani mukaan ja odottelin pelastajani saapumista. Rymysin jokaisen linnannurkan ajankuluksi ja katselin ällöttäviä maalauksia. Kului viikkoja. Lewista ei näkynyt.

Masensi, kolmen viikon odotuksen jälkeen sain tarpeekseni ja viha nousi pintaan. Olin juonut harvoin, vältellyt Janea, Alecia ja monia muita parhaani mukaan, raahautunut harjoituksiin, kaikki ihan turhaan. Lewis oli varmaankin keksitty hahmo, ja Alec ja Jane olisivat vain keksineet hänet, minun kiusakseni.

Katsoin kallista kultakelloani surullisena, se näytti kahtatoista, ilta tai aamu, ihan sama. Olisi aika saada päivän annos kidutusta, astelin tuttua huonetta kohti.

”Täällä ollaan”, mutisin, etsien varjoista samalla vampyyreita.

Minuun iskettiin aivan yllättäen ja yritin pitää silmät auki. Kipu repi heikkoja hermojani riekaleiksi.

”Etkö edes yritä puolustautua? Eikö olekin todistettu taas, ettei sinusta ole mihinkään.” Alec olisi saanut minut itkemään, jos vain olisin siihen pystynyt, mutta samalla yritin vapauttaa pään sisällä myllääviä tunteita. Epätoivo muuttui raivoon ja kivusta huolimatta yritin keskittyä ainoastaan siihen. Jane ivalliset huudot olivat viimeinen tikki, ja hänen kirkaisunsa myötä kipu loppui, kuin seinään.

Kipu oli pitänyt tunteet tavoittelemattomissa, mutta mieleni ollessa vapaa, saatoin tuntea kaiken kuluneilta viikoilta ja kohdistaa sen Janeen. Puristin silmät kiinni ja keskityin, mikä ei ehkä ollut kovin hyvä idea. Alkoi kuulua melua ja Alec manasi kovaan ääneen, en halunnut avata silmiäni ennen kuin pää tuntui tyhjältä. Paukahdusten ja metallisten kalahdusten hiljetessä avasin silmät räpäyttäen pari kertaa.

”Helvetin helvetti”, totesin katsoessani hävitystä. Alec oli kyykyssä selällään retkottavan Janen vieressä, hiippailin katsomaan, mitä oli tapahtunut. 

”Sinä revit hänet”, Alec sähähti. Katsoin hänen viittaansa, joka oli repeytynyt monesta kohtaa, mutta hänen siskonsa vaatteet olivat kerrassaan riekaleina.

”Miten?” kysyin tyrmistyneenä.

”Pystyt tekemään näköjään mielelläsi aiheuttamaan aikamoista tuhoa.”

”Sinä et repeytynyt”, vastasin, tunsin suurta onnistumisen iloa, vaikka olinkin melkein tappanut jonkun.

”Juoksin pois täältä”, Alec murahti, katsoin ovea, siitäkin osa lojui puusäleenä lattialla.

”Hän ei näytä revityltä”, totesin, en kyllä koskaan ollut nähnytkään repeytynyttä vampyyria.

”Palaset ehtivät  jo kiinnittyä takaisin”, hän vastasi, Jane näytti aika kuolleelta, mutta niinhän me kaikki.
 
Lähdin astelemaan pois huoneesta ja hypähtelin lattian lohkeamien yli. Musta, raskaan näköinen kattokruunu lojui vääntyneenä keskellä huonetta, mikä sai minut hymyilemään leveästi. Olin matkalla ilkeäksi sadistiksi. Ajatus sai minut nauramaan. Pitäisi heti kertoa Arolle.

Luulin, että hän olisi arkisempaan käyttöön tarkoitetussa valtaistuinsalissa, mutta ei siellä ketään näkynyt.  Koputin siis oikean valtaistuinsalin oveen ja odotin, että ovet vedettiin auki. Kaikki kolme ylimystä istuivat tuoleillaan ja melkein kaikki muut Volturit seisoivat sivustoilla. Kävelin Aron eteen ja kumarsin pienesti, koska tilaisuus vaikutti niin muodolliselta. Hän ojensi kättään ja kävelin niin lähelle, että saatoin hipaista sitä , sen jälkeen kävelin reunustalla Demetrin viereen.

Aro kuiskasi Caiukselle ja Marcukselle jotain, ennen kuin kuului koputus. Tunnelma olikin ollut aivan kuin odotettaisiin jotain. Felix veti oven auki ja sisään käveli siistiin valkoiseen nappipaitaan ja mustiin housuihin pukeutunut vampyyri. Kengät kiilsivät uutuuttaan, hänen askeltensa tahdissa.

Hämärästi valaistussakin huoneessa, hänen vaaleat hiuksensa välkehtivät kullansävyissä. Silmät olivat kauniin pyöreät, mutta synkänpunaiset. Tummat,paksut kulmakarvat olivat mietteliäästi hienoisesti rypyssä. Huulet juuri sopivan täyteläiset leukaan nähden.  Hän näytti hyvin lempeältä, punaisista silmistä huolimatta. Hän katseli ympärilleen silmäillen jokaista Volturia, kohdallani hänen katseensa pysähtyi. Kasvoille nousi ehkä hieman huvittunut ilme.

”Tuo on siis se uusi pentu”, hän tokaisi naurahtaen, ja ensivaikutelma pirstoutui mielessäni. Katsoin häneen vihaisesti. Mies sävähti hieman ja näytti purevan huultaan, pitikö hän minua ällöttävänä tai jotain? Tuijotin häneen, nyt hän rutisti silmänsä kiinni kivuliaan näköisenä ja tajusin mitä tein. Käänsin äkkiä katseeni pois.   

”Hei olen-” hän jätti lauseensa kesken irvistäen. Olin kääntynyt jälleen hänen puoleensa, hän puhui minulle niin ällöttävän ylimielisesti. Se ei ollut samanlaista kuin Alecilta ja Janelta, jotka olivat vain epävarmoja asemastaan ja käyttäytyivät siksi niin. Tämä mies piti minua oikeasti jonain todella alhaisena.  Katsoin poispäin taas, että hän saisi sanoa asiansa loppuun. ”Olen Lewis”, ja suuttumukseni katosi savuna ilmaan. Lewis, Lewis oli oikeasti olemassa.  Nopeasti hän kuitenkin harppoi pois.

”Menkää”, Marcus murahti istuimeltaan ja kaikki aloimme lipua ulos salista.

”Hän on myöhässä”, kuiskasin Demetrille, joka tajusi ilmeisesti heti minun puhuvan Lewisista.

”Ja aika rutosti”, hän tuhahti avaten meille kirjaston ovet.  ”Mistä kuulit edes, että hän tulisi?”

”Heidi ja Chelsea kertoivat.”

”Alec kielsi meitä nimenomaan kertomasta sinulle mitään.”

”Luulin, että me olemme kavereita”, sanoin järkyttyneenä. En olisi uskonut Demetrin tottelevan Alecia ja Janea.

”Tiedän silti, mikä on hyväksi minulle”, hän nauroi ja vilkaisi sormeani.

”Hyvä pointti”, niin minäkin olisin tehnyt, sormet oli ihan mukava säilyttää. ”Heidin puheista päätellen, Lewis on jotain todella erikoista. ”

”Hän on älykäs ja muuta sellaista. Ei erikoistaitoja, mutta Aro, Marcus ja Caius pitävät häntä vertaisenaan, tai ainakin melkein”, Demetri valitsi kirjoja hyllystä puhuessaan.  ”Hän oli ensimmäinen, jonka he muuttivat.”

”Hän näyttää mukavalta”, totesin valiten itsekin kiinnostavilta  näyttäviä kirjoja.  Demetri kääntyi katsomaan minua silmiin, ja hänen suunpielensä nyki.

”Silti savustit aivoja ulos hänen päästään.”

”No en kyl-”

”No kyllä”, Demetri jatkoi räkättäen ja käveli sohvapöydän luokse, hän laski kirjat kädestään nauraen.

”Ehkä, mutten sanonut hänen olevan mukava. Sanoin, että hän näyttää mukavalle”, aina joutui selittämään sanomisensa. Hyvällä tuurilla vain kerran, huonolla kolme.

”Hän todellakin maailman hirvein vampyyri”, Demetri hekotti.

”Onko sinun turvallista puhua tuollaisia, jos et halunnut ongelmia muutenkaan”, kysyin närkästyneenä.

”Hän ei häpeile sitä, hän vain on todella ilkeä ja suorasanainen. Sellainen hän haluaa olla”, Demetri vastasi.  ”Etkä sinä halua lukea tuota.” katsoin ihmeissäni kirjaa, jota pidin kädessäni.

”Mikä vika?” nurisin, ja aloin lukea takakantta. Irvistin, ja tungin kirjan takaisin hyllyyn. ”En todellakaan halua lukea tuota.”

Seuraavat päivät yritin päästä Lewisin puheille, mikä ei ottanut onnistuakseen. Arokin tiesi varmasti mitä suunnittelin, muttei osoittanut ainakaan tietävänsä. Ehkä hän ei viitsinyt huolehtia toisten asioista.  En tiennyt missä Lewis edes yleensä oleili, joten seilailin vain ympäri linnaa mahdollisimman usein. En enää harjoitellutkaan säännöllisesti, joten vapaa-aikaa oli riittämiin.

Luin kirjastoa kovaa vauhtia läpi, ja olin oppinut kieliä vaikka muille jakaa. Suunnistinkin tapani mukaan kirjastoon, jossa harvoin oli muitakin minä tai Demetri.

 Nyt haistoin kuitenkin iljettävän hajun. Se oli Alec. Hän istui minun sohvallani, lukien minun kirjojani… tai okei, mikä täällä olisi minun? Olin vain itsekkäästi ajatellut, että kirjasto olisi reviirini.

”Hei Cullen”, katsoin Alecia nolona, kukaan ei kutsunut minua Culleniksi. Hän sai sen kuulostamaan pahimmilta nimeltä, millä toista pystyisi haukkumaan. Sillä kertaa muisto pulpahti pinnalle, ikävien asioideni merestä.

”Voinko lainata puhelinta?”

”Mikäs siinä, se on tuossa takahuoneessa”, nuori rättipäinen tarjoilijapoika vastasi. Oli aika vastuutonta päästää tuntematon liikkeen takahuoneeseen, mutta mitäpä minä siitä välittäisin.

Valitsin numerot ja puristin luuria tiukasti. Tuut… tuut… tuut…..

”Wendy?”

”Hei Edward”, vastasin aralle äänelle.

”Tuletko kohta takaisin?”

”Se vähän riippuu”, sormeilin hermostuneena puhelimen johtoa, ”kun mietin miksi en olisi saanut lähteä?” langan toisessa päässä oli hiljaista.  ”Tiesitkö sinä, mitä minä löytäisin täältä?”

”Kukaan ei ollut varma”, Edwardin ääni kuulosti kimeämmältä, kuin ikinä ennen, ehkä puhelin vääristi hieman.

”Joten, et siis tiennyt minua odottavasta hautakivestä?”

”Wendy, emme olleet varmoja…”

”Muistat varmaan kun oltiin ostoksilla, ja Alice näki näyn.”

”Kyllä.”

”Sama päivä on hautakivessä, sinä päivänä äitini kuoli”, varoin etten murskaisi luuria puristuksellani.

”Alice ei tiennyt yhtään kuka se oli, hän vain mietti miksi näki sen . Itse  olin nähnyt äitisi ajatuksissasi, mutta en ollut varma olivatko he silti sama henkilö. Carlisle kielsi kertomasta, koska olit muutenkin hieman masentunut”, hän puhui nyt mahdollisimman rauhoittelevasti.

”Edward sinä olet aina varma, te tiesitte”, olisin voinut hakata päätäni seinään.

”Näyt eivät aina edes toteudu!” hän huudahti, mutta jatkoi heti perään: ”Silloin haastoin riitaa kanssasi, että unohtaisit koko näyn!”

”Ajattelitko, ettei se riita masentaisi minua?” hän osasi olla joskus niin tyhmä.

”Ei niin paljoa.”

”Olit minulle ainoa, jonka tunsin perheenjäseneksi!” karjahdin, minun olisi pitänyt hillitä itseni paremmin, ettei koko ravintola kuulisi riitaa.
 
”Tule kotiin”, Edward pyysi hiljaisella äänellä. ”Anteeksi, että valehtelin.”

”Norja kuulostaa ihan helvetin kivalta paikalta, Alaskaan verrattuna”, totesin laskien luurin takaisin kädet täristen. 


”En ole Culllen”, tuhahdin Alecille. ”Eikä sinun kannattaisi olla minulle ilkeä.” mikähän ihme minut saikaan sanomaan noin? Alec katsoi minua odottavasti, pitihän hänen kuulla, miksi minulle ei kannattanut ryppyillä.  ”Tiedäthän”, totesin vaatimattomasti, ”minä ja Lewis. Olemme ystäviä, joten-”

”Anteeksi mitä?” kuului hyllyjen takaa. Miksi Lewisin juuri nyt piti tulla kirjastoon.

A/N: Kommentoikaa, kiltit  :)
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (8. luku 11.12)
« Vastaus #33 : 13.12.2009 16:05:29 »
Ihhihhihhihhiii, arvaa kuka huomas vast ny et tähä o tullu jatkoo
Kamala Edward, olisi pitänyt kertoa Wendylle, että sen äiti on kuollut.
Lewis on mielestäni mielenkiintoinen ja Jane ja Alec edelleen mahtavia. Varsinkin Jane on jotenkin paremmin toteutettu kuin missään aikaisemmin lukemassani fikissä, juuri tuollainen ilkeä ja pirullinen.
Äkkii sitä jatkkooooo??? Kiltti?
There are no rules in dreaming.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (8. luku 11.12)
« Vastaus #34 : 14.12.2009 17:13:17 »
Kiitos.  :D Kirjoittelen jatkoo nopeesti.  ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (9. luku 9.1.)
« Vastaus #35 : 09.01.2010 19:45:53 »
A/N: Eipä menny ihan kuukautta. Anteeksi etten tämmösessä ajassa saanu enempää aikaan, mutta inspiraatio tulee ja se menee.  :( Tämä luku nyt ei oo erityisen hyvä, mutta sanokaapa te. Kommentoikaa ja antakaa kritiikkiä nii tietäsin missä parantaa.  :) Ja kommenteista inspiroituu tietenkin ja inspiraationi on tällä hetkellä vähän hukassa.  Kiitos jo etukäteen.  ;D

9.  Ajatus karkuteillä
 
Valehtelu, valehtelu ei kannata, ei siitä koskaan näyttäisi olevan mitään hyötyä. Huonot valehtelija, ne jotka aina jäivät kiinni, niille siitä luonnollisesti oli vielä vähemmän hyötyä. Onneni oli kuulua viimeisenä mainittuun alisuoriutujien ryhmään, joita rangaistiin.

”Sattuuko?” Jane kysyi iloisena, kun nousin seisomaan lattialta.

”Ei tietenkään”, mutisin, vaikka päätä korvensi vielä hänen hyökkäyksensä jälkeenkin.

”Valehtelee, kuten hänelle on tyypillistä ”, Alec totesi ja sai siskonsa nauramaan.

”Eikö teille riitä, että harjoittelua lisättiin reilusti?” kysyin turhautuneena.

Alec naurahti. ”Ei.”

”Vihaan, vihaan”, mutisin kiukkuisena. 

Yritin juuri kasata ajatuksiani, kun ovet pamahtivat auki ja Lewis asteli sisään. Kauhu kaksikosta taisi juuri tulla kolmikko, ajattelin murheellisena. Kaikki vain sen typerän sekaannuksen takia, joskus minun pitäisi oppia pitämään suuri suuni kiinni.

Kolmessa viikossa kidutusta kertyi tilille varmaan yhdeksän viikon määrä. Mieleni herkistyi kivun takia ja onnistuin satuttamaan toisia hieman helpommin. Hurjalla kidutuksella oli siis positiivista vaikutusta, mutta jotenkin se varmasti vaikutti älyyni. Tunsin oloni tyhmemmäksi, vaikka tuskin vampyyrien aivosolut tuhoutuisivat mistään. Demetri arveli minun tokenevan kunhan harjoituksia vähennettäisiin ja mieleni saisi ”parantua”.

”Miten jokin, mitä ei voi vahingoittaa voi parantua?” kysyin häneltä ihmeissäni.

”Mieli on monimutkainen”, hän vastasi. ”Kyllä vampyyritkin tuntevat iloa ja surua, siinä missä ihmiset. Sinua vain stressaa ainainen harjoittelu ja se vaikuttaa reaktiokykyyn ja muuhun. Sinä vain tunnet olosi tyhmemmäksi, en usko sinun oikeasti olevan tyhmempi. Ei kenenkään äly hiivu, sinulla on vain niin paljon muutakin ajateltavaa. ”

Säpsähdin pienestä horroksestani, en ollut keskittynyt hänen sanoihinsa ihan täysin. Tätä juuri tarkoitin, en jaksanut ajatella ollenkaan, olin vain.

”Juuri tuota tarkoitan”, Demetri saarnasi. ”Et ole ihan täällä”, hän sanoi ja osoitti kirjaston lattiaa. ”Olet jossain tuolla”, hän lisäsi osoitellen huolimattomasti kattoa.

Kohotin kulmiani. ”Mitä?” kysyin ihmeissäni.

”Elät pilvilinnoissa”, hän vastasi.

”Pilvilinnat ovat unelmia”, murahdin. ”Minä en ajattele unelmiani, en ajattele yhtään mitään. ”

Demetri kohautti olkiaan. ”No, joka tapauksessa, et ole ihan tässä maailmassa.” 

Olisin oikeassa maailmassa, jos pääsisin helvettiin täältä, ajattelin vihaisena. En ollut ihan varma, miten Volterrasta lähdetään, ilman että vihainen vampyyrilauma seuraa perässä. Tosiasia oli se, että aloin inhota paikkaa. Saisinpa palata Norjaan, miksi pitikin lähteä. Kurkkuakin raastoi, en muistanut milloin viimeksi olin saanut verta.

”Milloin saa ruokaa?” kysyin kiukkuisena.

”Huomenna kai, tai niin Heidi sanoi”, Demetri vastasi, mutta lisäsi. ”Sinua harvoin näkee ihmisten kimpussa.”

”Se on julmaa teurastusta”, mutisin.  Demetri tuhahti, hän ei välittänyt ihmisistä ollenkaan

Kävellessäni paripäivää myöhemmin harjoitushuonetta kohti huomasin, kuinka kuollut koko linna oli. Seinät olivat kiveä ja hohkasivat kylmää, vaikka ei se oikeastaan haitannut.  En tiennyt kuka piti yllä linnan siivoamista, mutta  puutteita siitä löytyi. Pöly teki ilmasta epämiellyttävää hengittää ja  lamppujen keinotekoisessa valossa saattoi nähdä selvästi leijailevat pölyhiukkaset. Linnassa ei ollut edes yhtään viherkasvia, jokaisessa asuinrakennuksessa piti olla viherkasveja. Se oli kirjoittamaton sääntö. Siirryin kauemmassa seinästä punasävyisten seinävaatteiden kohdalla, niissä saattoi pesiä jotain epämiellyttävää.

Volturien viitatkin olivat huonoja, niiden kanssa juokseminen oli hankalaa. Ilmavirran tarttuessa viittaan vauhti hidastui, en muutenkaan tajunnut niiden ideaa. Ainoastaan hupusta oli hyötyä auringonpaisteessa ulkona, mutta kukaan ei mielellään mennyt ulos aurinkoon. Kukaan ei halunnut riskeerata henkeään, vain ulkoilman takia.

Joten, sitä elettiin tunkkaisessa linnassa ja odoteltiin Volturien tautia. Oireita olivat sekopäinen nauru, sumeat silmät ja hassu iho. Olin alkanut vasta lähiaikoina pelätä ympäristön vaikutusta minuun ja tuijottelinkin peiliin usein. Väitin Demetrille usein, että silmäni olivat jo utuiset, hän ei ottanut sitä vakavasti. Eihän ottanut mitään valituksen aiheitani vakavasti, varsinkaan viherkasveja. Hän käski lakata olemasta vainoharhainen ja ajatella koko linnaa hieman positiivisemmin. Demetrin mukaan maailmassa ei ole ketään yhtä negatiivista, kuin minä. Hän onkin idiootti. Ihan mukava idiootti.

Valittaminen oli melkein yhtä hyvää viihdettä, kuin harjoittelu. Osasin jo kaksi kuukautta kestäneen yliharjoittelun jälkeen satuttaa, silloin kuin halusin. Minun ei tarvinnut enää odottaa raivostumista mutta en osannut säädellä voimakkuutta. Odotin silti, että harjoittelua alettaisiin vähentää, mutta Lewis-joka-tietää-kaiken-kaikesta ei halunnut.

”Parempi, ettei päästetä sitä karkaamaan”, hän sanoi hymyillen ’ystävällisesti’.

Mulkoilin, häntä vihaisena. ”Ei se mihinkään karkaa.”

”Ei oteta riskiä”, hän nautti muiden alistamisesta ihan liikaa. Mieleni teki hajottaa hänet pieniin palasiin, sulloa jokainen pala erilliseen tulitikkuaskiin ja lähettää ne ympäri maailmaa.

”Voisin repiä sinut tähän paikkaan”, ärisin vihaisena.

Lewis naurahti ivallisesti. ”Ei kannata. Saattaa mennä puoli linnaa mukana”, hän totesi hymyillen.

Jätin hänet naureskelemaan Heidinsä kanssa sohvalle, että vihasin kaikkia. Jane ja Alec haluaisivat kuitenkin lopettaa harjoitukset, menisin etsimään heidät. He vihasivat Lewisia, joten suostuisivat ehkä harjoitusten lopettamiseen. Pieni ääni päässäni yritti muistuttaa heidän vihaavan myös minua.

En ikinä ollut joutunut vapaaehtoisesti etsimään heitä, minulle ei ollut hajuakaan missä he viettivät aikaansa. Koko paikassa oli varmasti satoja huoneita, joista jokainen pitäisi koluta. Olin harrastanut heidän takiaan hortoilua huoneesta toiseen jo ihan tarpeeksi.

”Missä he ovat?” mutisin vihaisena ja painelin vaativasti hissin nappeja. Tuntui, ettei rottelo ikinä tulisi kolmanteen kerrokseen. 

Kun hissi hetken odottelun jälkeen ilmestyi paikalle, avasin oven ja astuin sisään nopeasti. Painoin alimman kerroksen painiketta, ja odottelin saapuvani pohjakerrokseen. Aloittaisin alhaalta ja toivoin todella heidän ilmestyvän eteeni mahdollisimman nopeasti.

Pohjakerros oli melkein kokonaan autotallia, siellä oli mitä erikoisempia työkaluja. Tai minusta ne olivat erikoisia, en tajunnut ruuveista tai muusta autoihin liittyvästä mitään. Kaikki autot olivat mustia, ja kiilsivät kuin uudet. Olisi kiva ajaa joskus, mutta en uskonut valtuuksiini kuuluvan päristely ympäri kaupunkia.

Olin varastanut auton Culleneilta, he tuskin sitä lähtisivät hakemaan takaisin. Olin saanut sen mukanani laivalla Norjaan, mutta jätin sen sinne. Olin matkustanut enemmänkin junalla Euroopan halki.

Kuulin metallin kolahduksia auton luota ja menin katsomaan kuka se oli. Felix teki jotain kumartuneena avonaisen konepellin ylle. Hän oli älyttömän suuri. Enemmän lihasmassaa, kuin Emmettillä. Huomattavasti huumorintajuttomampi tyyppi kylläkin.

”Oletko nähnyt Janea?” kysyin arasti, en juuri jutellut koko tyypille. Muskelimieshengaili joskus Demetrin kanssa.

”Miksi olisin nähnyt?” hän murahti pitäen katseensa auton sisuksissa.

Pakenin hissille, joka onnekseni oli vielä paikoillaan. Etenin kerros kerrokselta, kunnes löysin heidät sieltä mistä lähdinkin: kolmannesta kerroksesta.  Tai ainakin toisen puolikkaan, ei ainakaan tarvitsisi
järjestää kohtausta. Alec ei ollut niin dramaattinen, kuin Jane.

Huokaisin helpotuksesta. ”Etsinkin sinua ja kauan”, sanoin istuen lattialle vapaiden paikkojen puutteessa. 

”Miksi?” Alec kysyi ja hänen leukapielensä kiristyivät.  Hän ei tosiaan pitänyt minusta, en ollut edes tehnyt mitään. Tiesin kyllä olevani rasittava ja jo minuun katsominen saattoi ilmeisesti saada sapen kiehumaan.

”Tai siis teitä”, yritin korjailla puheitani, mutta kaikki tuoleissa istuvat keskeyttivät juttelunsa ja kääntyivät minuun.  ”En tarkoita teitä”, korjasin taas.

”Se on sekaisin”, Chelsea totesi muille.

”Sinua ja Janea”, yritin todella olla välittämättä muista, jotka keskustelivat avoimesti vaatetuksestani ja ”kamalasta” hiustyylistäni. Sitten yksi miehistä sanoi silmistäni näkyvän, ettei mitään liiku päässä.

”Olen täällä edelleen”, kivahdin Alecille, joka nauroi kommentille.

Hän kohotti leukaansa. ”Mitä haluat?”

”Vähentää harjoittelua”, tokaisin ja yritin näpertää kihariani. Eivät ne niin pahat olleet, ja kyllä nyt jostain mallitoimistosta pölläistyllä vampyyrilla saattoi olla hienot hiukset. Mutta mitä pahaa oli normaaleissa? Hiukseni olivat ihan hienot, niin, ihan hienot. Ei mitään vikaa.

”Käy minulle. Tuskin Janeakaan haittaa jättää sinun näkemisesi vähemmälle.”

”Mutta Lewis”, huokaisin.

”Ei hän meitä voi pakottaa”, Alec tuhahti tarkoittaen varmasti Janea ja häntä.  ”Ja kenestä muusta sinulle olisi vastusta”, Alec lisäsi hieman hiljempaa.

Hymyilin. ”Mitä?” kysyin, vaikka olin kuullut ihan hyvin. Muutkin olivat kuulleet, mutta kuka tuollaista mutinaa ottaisi tosissaan. Alec, joka oli Volturien kultaa, myönsi minun olevan heti heidän perässään.

Alec mutristeli huuliaan. ”Kuulit kyllä”, hän sanoi.

”No olisin halunnut sinun toistavan sen.”

”En aio toistaa”, hän kivahti.

”Egosi on varmasti saanut hirvittävän kolauksen”, sanoin iloisesti.

”Sinä et vaikuta egooni”, Alec ei edes katsonut minuun puhuessaan ja puristeli nojatuolinsa käsinojia.

”Egosi olikin liian suuri”, totesin ja kävin selälleni lattialle välittämättä muista.

”Ei ollut ja se ei ole muuttunut.”

”Kaikilla tämän paikan miehillä on liian iso ego”, sanoin tietäväisellä äänellä.

”Totta”, yksi Alecin vieressä istuva nainen sanoi, hän oli juuri haukkunut hiuksiani. Hiuksissani ei ole mitään vikaa, hoin mielessäni epävarmana.

Nousin nopeasti seisomaan. ”Pitää etsiä Demetri”, sanoin ja lähdin kirjastoon. Hän ei koskaan ollut missään muualla, kaavoihinsa kangistunut. Hän lukikin taas jotain tiiliskiven kokoista kirjaa, jonka kuitenkin oli lukenut aikaisemmin.

Repäisin kirjan hänen käsistään. ”Onko hiuksissani jotain vikaa?”

”Miten niin?”, hän kysyi ja otti kirjan takaisin itselleen.

”No, onko?” ristin käteni rinnalleni ja odotin vastausta.

”Ei oikeastaan”, Demetri kohdisti katseensa kirjaan.

Nappasin kirjan uudestaan ja hänen ilmeensä synkkeni. ”Oikeastaan?” kysyin vaativasti.

”Hieman räjähtäneet, mutta sellaiset ne ovat olleet aina”, hän vastasi kärttyisänä ja rupesi riuhtomaan kirjaa itselleen. En päästänyt irti, vaan pitelin sitä lujasti.


”Päästä irti tai rikon tämän”, kivahdin hänelle. ”Minun hiukseni eivät ole räjähtäneet. Sinun hiuksesi ne tässä rumat ovat. Ymmärrän, että Caius ja muut vanhukset pitävät tuollaisia, mutta sinulle liehuletti ei vain sovi.”

”Minun hiukseni eivät liity tähän mitenkään ja ovat ihan hyvät”, Demetri puolustautui, hänen mustat pitkät hiuksensa olivat minusta ällöttävät, tai ainakin nyt ne alkoivat näyttää ällöttäviltä.

”Rumat ne on. Leikkaisit lyhyiksi.”

”Omiisi pesisi lintu, jos vain pysyisit liikkumatta hetken”, hän murahti ja purin huultani vihaisena.

”Menen käymään kaapilla”, sanoin ja kävelin kirjastosta mahdollisimman välinpitämättömän näköisenä.

”Nokka pystyyn vaan”, Demetri huudahti perääni. En edes huomannut leukani kohonneen ylimielisesti.

Tongin kaappia jonka olin saanut tavaroiden säilytykseen. Samassa huoneessa oli kaikkien kaapit, mutta itse harvoin pengoin tavaroitani.. Löysin pyöreän peilin, se oli hopeaa ja takana kohokuvioisia koukeroita. Olin ostanut sen Norjasta ja Michael oli marmattanut jotain varojen tuhlaamisesta, vaikka peili oli ollut ihan halpa.

Hiukseni saattoivat olla hieman liian pöyheät, takussa ja sojottaa joka suuntaan. En muistanut milloin ne olisivat menneet niin kurittomiksi, en ollut kiinnittänyt huomiota.

Avasin kaapissa olevan pahvilaatikon ja etsin harjan. Yritin selvittää takkuja, mutta ne olivat päättäneet juurtua päähäni. Menin kylpyhuoneeseen ja kastelin hiukset vesihanan alla. Takut selvenisivät paremmin kosteista hiuksista. Aikani tuherrettua uskoin päässeeni edes jonkinlaisiin tuloksiin ja kuivasin hiukset pyyhkeeseen. En vaivautunut kuivattelemaan niitä enempää ja etsin pahvilaatikosta hiuslenkin. Sidoin hiukset niskaani nutturalle. Menkööt, ajattelin. En jaksanut ajatella ulkonäköäni sen pidemmälle. 

Meni päiviä. Päiviä, joiden aikana Demetri ei leikannut hiuksiaan, eikä Jane ollut kimpussani, eikä kukaan valittanut mistään. Paitsi minä, lempiaiheestani: linnan pölyisyydestä. En mennyt Lewisin harjoituksiin, koska olin päättänyt pitää lomaa. Ajattelin, että voisin ottaa oikeaa lomaa, mennä Norjaan. Michael kyllä saisi hepulin, hänestä toin epäonnea, mikä ei muuten pidä paikkaansa.  Pitäisi pyytää Arolta, jos saisin mennä lomalle. Se saisi kestää ainakin kaksi kuukautta, vähintään. Saikohan täältä puolenvuoden lomia, tai koko elämän kattavia lomia? Pitäisi pyytää lomaa ennen, kuin Lewis päättäisi ruveta vainoamaan minua harjoitusten takia. Tai niiden lopettamisen takia.

Joten seisoin jälleen kolmikon edessä. Pitäisi muotoilla asia oikein, ei niin, että vaikuttaisin karkurilta. Hitto, ajattelin huomioonottaessani Aron kyvyn. Minä olisin karkuri hänen mielestään, mutta ottaisin riskin. Hipaisisin häntä, ja homma kerralla selvä, tai niin ainakin toivoin.

Aro siis ojensi tutusti kättään ja kävelin tuolia kohti. Toivottavasti hän unohtaisi, että halusin lopullisesti lähteä, tai jättäisi sen taka-alalle tällä kertaa.

”Loma”, hän naurahti. En osannut päätellä oliko se ivallista. Caius siristi silmiään, he tajusivat varmaan toisiaan aika helposti.

Marcus hymyili ivallisesti, sen huomasin. ”Hänellä ei ole kovin hyvät suhteet muihin. ”

”Ei se oikeuta lomaan”, Caius tiuskaisi.

”Hän tulee takaisin”, Aro totesi katsoen minua. Se oli käsky.

A/N: Kommentit on kivoja.  ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (9. luku 9.1)
« Vastaus #36 : 14.01.2010 16:23:46 »
IIIIIIHHHIHHHIHHHIIII, jatkoa, melkeen missasin tämän.
Ihana toi Alec tuossa yhessä kohtaa. Tykkään myös tosi paljon Wendyn ja Demetrin ystävyyssuhteesta, jotenkin tollainen vähän epävarma, mutta aito.
Lewis kiinnostaa. Ihme hiippari.
Jatkooooo!!!??? Näännyn, ellei tule.
There are no rules in dreaming.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (9. luku 9.1)
« Vastaus #37 : 15.01.2010 20:23:59 »
Yritän pitää niin, etten toistas sitä Edward ja Wendy ystävyys juttua Demetrillä ja Wendyllä. Lewisiinkin tulee selvyyttä, koska sille on selvä tarkotus vaikka se saattaa vaikuttaa hieman turhalta hahmolta. Mutta niin ei ole.  ;D Opettelen tässä vastamaan kommentteihin kunnolla. Jatkoa tulee kyllä sitten.  ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Onni on hauras (9. luku 9.1)
« Vastaus #38 : 08.04.2010 18:01:20 »
A/N: Viimein olen kirjoittanut uude osan. Inspiraatio oli kertakaikkiaan jäässä! Mutta nyt olen palannut tai ainakin olen kiinnostunut taas kirjoittamaan tätä.  :D Luku iloa odottaneille. ;D Muistakaa kommentoida.

10. Puolitoista vuotta myöhemmin

En mennyt takaisin. Enkä mene, ajattelin kun puin hotellihuoneessani uutta mekkoa. Poissa ollessa Volterrasta, he eivät vaikuttaneet läheskään yhtä pelottavilta. Jos minua tultaisiin kovistelemaan voisin posauttaa pari kovanaamaa alkajaisiksi, sitten katsottaisiin haluaisiko vielä joku yrittää. Pyörähdin uudessa mekossani kokovartalopeilin edessä ja sen punainen väri toi silmäni vielä tehokkaammin esiin. Istuin sängylle kikattaen ja laskin rahoja, jotka olin varastanut liikemieheltä. Pari viettelevää sanaa ja hän oli tullut perässäni hotellihuoneeseen, kuin koiranpentu. Kikatin vielä enemmän. Minulla oli kolmesataa dollaria kädessä. Se oli liian vähän, mutristin huultani mietteliäästi. Miehen ruumiin olin asettanut tuoliin, pää retkotti rentona taakse.

”Miksei sinulla ollut enempää rahaa kädessä?” kysyin harmistuneelta. Tanssahtelin hänen luokseen ja tungin tyhjäksi kolutun lompakon puvuntakin taskuun.  ”Aika mennä herraseni”, nauroin kuljettaen valkeaa sormeani hänen amorinkaartansa pitkin.

Nostin miehen syliini ja hänen kaulassaan oli puolikuun muotoinen haava, siitä tihkui hiljalleen verta. Hän oli komea, melkein niin komea, että oli ollut sääli tappaa hänet.

”Sinusta olisi tullut ihan nätti”, kuiskasin hänen korvaansa, kun astelin parvekkeelle mies kantamuksenani.

Olisi ollut ihan kiva luoda kumppani, mutta jumalaton huuto herättäisi huomiota missä tahansa. Onnistuin vaimentamaan uhrit yleensä helposti juodessani, ei tarvinnut kuin tunkea käsi hellästi suun eteen. Näin hämärässäkin hyvin, mutta katselin silti ympärilleni, ettei vain kukaan huomaisi. Laskeuduin parvekkeelta helposti alas ja kävelin paljasjaloin mukulakivikatua pitkin. Kuuntelin tarkkaan, mutta sydämien lyönnit kuuluivat tarpeeksi kaukaa. Vein miehen pimeälle sivukujalle ja hoidin hänet siihen kuntoon, että ihmiset luulisivat ryöstön uhriksi.

Liian vähän rahaa, valitin mielessäni, kun juoksin varjoja pitkin takaisin hotellille. Ei samassa kaupungissa saa olla liian montaa uhria, muistutin itselleni. Hyppäsin kevyesti takaisin parvekkeelle. Sitten pitää vaihtaa kaupunkia. Keräsin tavaroitani pienehköön nahkaiseen selkäreppuun. Jätin vanhimmat vaatteeni hotellin kaappiin ja varmistin, ettei mikään paikka ollut tuhriutunut vereen.

En käyttänyt kenkiä useinkaan, ne päästivät liikaa ääntä. Paljain jaloin olin huomaamaton. Pyörähtelin kadulla vielä kikattaen uudessa mekossani. Olin jättänyt huoneeni avaimen vastaanottotiskille ja maksanut jo tullessani. Nyt voisin rauhassa jättää Pariisin, mutta en keksinyt vielä minne menisin. Vaihtaisin kyllä maata, minun pitäisi pysyä liikkeellä.

”Lontooseenko?” kysyin itseltäni hiljaa. Siellä olisi varmasti paljon ihania vaateliikkeitä ja muutenkin paljon nähtävää. ”Lontooseen”, vastasin kysymykseeni ja nauroin.

Pitäisi juosta tai varastaa auto, jolla menisin Ranskan rannikolle. Ei se olisi edes pitkä matka kulkea jalan, mutta autot olivat kivoja. Kävelin ihmisten hajujen perässä, mutta näin yöllä olisi vaikea huijata keltään autoa.

”Haluan auton”, kitisin kiukkuisena ja kävelin katua eteenpäin. Tiesin, missä rikkaampi väestö asui. Heillä oli autoja.

Kierreltyäni hajujen perässä, kuulin viimein moottorin äänen herkillä korvillani. Se ei tullut ihan läheltä, mutta lähdin ääntä kohti. Se ei tullut lähemmäs, eikä mennyt kauemmas. Mikä tuuri, ajattelin, kun näin auton, joka kävi tyhjäkäyntiä talon pihassa. Kuulin sydämen sykkeen ja miehen, joka käveli autoa kohti. Talon sisästäkin kuului sydämen sykettä, hän ei asunut yksin.  Kiristin tahtia ja juoksin ihmiselle nopeasti, mutta vampyyrille raivostuttavan hitaasti. Mies ei kuullut askeliani ja oli avaamassa kuljettajan puoleista ovea. Napautin häntä takaraivoon hellästi, mutta niin, että mies pyörtyi. Laitoin miehen istumaan viereiselle penkille, niin, että hän näytti nukkuvan ikkunaa vasten. Heitin laukkuni takapenkille. Hänen vaimonsakaan tuskin huomasi mitään. Mies tuoksui herkulliselle, mutta en tappaisi, vielä.

Käänsin auton kadulle ja painoin kaasua nauraen, aurinko nousisi kohta. Kyllä mies pysyisi tajuttomana vielä jonkin aikaa. Ajoin ulos Pariisista ja varmasti oikeaan suuntaan. Olin tutkaillut Volterrassa karttoja ihan tarpeeksi. Lauleskelin Ranskassa oppimiani lauluja hymyssä suin ja aurinko nousi hiljalleen. Kuuntelin miehen hengitystä ja sydämen sykettä, molemmat toistuivat tasaisesti.

Auringonsäteet tunkeutuivat autoon ja saivat ihoni kimaltelemaan. Mutristin huuliani, halusin, että mies olisi hereillä näkemässä kauneuteni. Olisiko liikaa pyydetty? Nipistin hänen poskeaan hellästi, mutta tämä ei reagoinut. Nipistin uudelleen hieman kovemmin, poskeen jäi punainen jälki. Mies ei vieläkään vironnut ja suutahtaneena pysäytin tiensivuun odottamaan.

Katselin häntä tarkemmin. Kapeat kasvot eivät olleet erityisen komeat, hän oli aika tavallisen näköinen. Kapeahkot huuletkin olivat kaartuneet hieman alaspäin ja mustat kiharahkot hiukset olivat juuri korvan taakse ylettävät. Olisi mukavaa nähdä hänet vampyyrina. Raivostuttavaa, että vastasyntyneet olivat niin holtittomia ja pitkän aikaa. Minulta se vaihe vain jäi väliin, eikä harmittanut yhtään.

”Mikset typerys herää?” kivahdin ja ravistelin häntä olkapäästä. En ollut lyönyt hirvittävän kovaa takaraivoon, joten uskoin hänen virkoavan nopeammin.

Painelin kylmillä kämmenilläni hänen kasvojaan. Viimein hän alkoi osoittaa heräämisen merkkejä: silmäripset värähtivät hiukan ja valitus pääsee huulilta. Löinköhän liian kovaa,  ajattelin. Arvioin mielestäni lyönnin voiman tarkkaan. Mies alkoi virota ja päätin jatkaa matkaa. Minun pitäisi kyllä kehitellä jotain, jos autoja tulisi vastaan. Kimalteluni näkyisi heille selvästi.

Starttasin moottoria ja se hyrisi tyytyväisenä. Lähdin ajamaan jälleen ja avasin ikkunan, koska en pitänyt auton tunkkaisesta hajusta. Se koostui tupakasta ja penkkien pölyisyydestä. Ilmavirta ikkunasta tuli suoraan kasvoilleni, se hyväili lämpimästi poskiani. Kuuntelin miehen sydämen sykettä tarkasti, odottaen sen kiihtymistä.

Hän räpytteli hetken ja ravisteli päätään hiukan. Syke alkoi kiihtyä, kun hän tarkensi katsettaan minuun. Vilkuilin tietä välillä, mutta olin täysin keskittynyt mieheen. Rakastan sitä ilmettä heidän kasvoillaan, he eivät usko minua todelliseksi. Ihmiset ovat siksi paljon parempaa seuraa, kuin vampyyrit. Vampyyrina olen tavallinen. Ihmisille olen ainutlaatuinen ja täydellinen.

Mies vaikutti hätääntyneen, sydän jyskytti kovaa ja nopeasti. Hänen ilmeensä oli sekainen ja hän kokeili kädellä takaraivoaan ja rutisti kulmiaan kivusta.

”En ole harhaa”, naurahdin sujuvalla ranskalla. Mies ei vastannut vaan tuijotti minua suurin silmin. ”Mikä on sinun nimesi?” kysyin ystävällisesti ja hymyilin kauneinta hymyäni.

Hän ei vastannut ja se sai minut suutahtamaan. Silti kasvoillani pysyi hymy. Painoin kaasua vielä rankemmin ja maisema vilisi nopeasti. Veivasin ikkunan kiinni ja kuuntelin miehen sydäntä, se läpätti edelleen. Miehen veri tuoksui hurmaavalle, vedin henkeä syvään.

”Mikä sinä olet?” hän kysyi lopulta ja sydän hakkasi kiivaasti. Mies pelkäsi, mitä tulisi kuulemaan.

”Vampyyri”, vastasin mutkittelematta ja paljastin hampaani hymyillessäni hänelle.

”Et voi olla..” mies kähisi ja katsoi ulos jo korkealle noussutta aurinkoa.

Naurahdin. Hän oli lukenut kaiken maailman huuhaata tietysti. Hän oli ollut tajuttomana paljon pidempään, kuin oletin ja matka olisi kohta taitettu. En ehtinyt pelleilemään miehen kustannuksella juurikaan. Voisin kertoa hänelle totuuden, kun muutenkin homma oli jo pilalla.

”Ei ole enää pitkä matka rannikolle”, totesin iloisena.

”Minne viet minua?” hän huudahti.

”En minnekään”, naurahdin heleästi. ”Halusin vain matkalle seuraa.” miehen sydän alkoi pamppailla taas hulluna. ”Et kai olettanut selviäväsi hengissä takaisin kotiin”, kysyin esittäen surumielistä. ”Ei ole hyväksi minulle, jos juoksentelet ympäri Pariisia kertoen salaisuuttani. ”

”En kerro kenellekään, vannon”, hän aneli. Mies ei ollut vielä epätoivoinen, ehkä viesti ei mennyt perille järkytyksestä.

”Kuolleet eivät kantele”, vastasin iskien silmää. Miehen kasvot kalpenivat kauhusta ja hän alkoi hamuilla oven kahvaa.

”Älä nyt”, kielsin ja löin häntä uudestaan päähän. ”Vielä on matkaa.”

Olin täydellisen virkeä, kun rannalla pujotin mieheltä sormusta vasemmasta nimettömästä. Se pysyisi tallessa ja saisin siitä Lontoossa käteistä.

Minun pitäisi ylittää Englanninkanaali ja rahani tulisivat kastumaan. Se harmitti suunnattomasti, mutta onneksi en nähnyt niiden eteen hirveästi vaivaa. Tongin reppuni sisällön tarkkaan, mutta siellä ei ollut mitään haitallista, voisin hyvin jättää sen rannalle lojumaan. Rahat kuitenkin pitäisi hävittää, kohtuullisen iso tukku tuohta herättää aina huomiota.

Jätin kauniin reppuni rannalle ja rutistin rahat tiukasti nyrkkiini. Katselin taakseni, mutta ketään ei näkynyt. Kahlasin vedessä ja se kasteli polvipituisen mekkoni. Kun vesi ulottui vyötärölle, sukelsin. Uiminen oli vapauttavaa.  Arvelin olevani puolessa välissä matkaa, kun silppusin rahat veden alla ja annoin niiden ajelehtia virran mukana. Kun viimein saavutin rannan tuntuman, jäin veden alle kuuntelemaan kuuluuko rannalta sydämien ääniä. Veden alle oli vaikea kuulla, mutta olin varma, että rannalla olisi ihmisiä. Vielä oli pimeää ja nousin pinnalle.

Näin rannalle sytytetyn nuotion ja ihmisiä ympärillä. Heidän kirpeä hajunsa tunkeutui nenääni ja suljin silmäni hymyillen. En saanut antaa aistien viedä, heitä oli liian monta, en halunnut herättää huomiota nyt . Sukelsin uudestaan ja uin lähemmäs rantaa. Nostin pääni pintaan ja olin polvillani matalassa vedessä. Eivät he huomaisi päätäni, mutta jos nousisin ylös kuuluisi valuvan veden ääni. En pääsisi heidän ohitseen huomaamatta. En olisi halunnut  uida kauemmas, mutta minun olisi pakko.

Nousin rantaan kauempana ihmisistä, mutta he olisivat nähneet minut, jos olisivat katsoneet oikeaan suuntaan. Olin kuitenkin nopeasti poissa.

Juoksin Lontooseen saakka, en aina ollut varma suunnasta ja jouduin miettimään. Mutta muistiini oli jäänyt selkeä Britannian kartta. Mieleeni muistui Volturien kirjasto ja Demetri. Toivottavasti, hän ei ollut ongelmissa takiani. Hän suostuisi jäljestämään minut, koska ajatteli omaa parastaan, mutta ei välttämättä tekisi sitä helpoimman mukaan. Elättelin toiveita, että hän voisi viedä heitä loputtomasti harhaan, mutta ei hän pystyisi. Lopulta minut löydettäisiin, mutten ajattelisi asiaa enempää nyt.

Pujotin sormuksen irti peukalostani se oli ollut liian iso, joten jouduin litistämään sitä keskeltä. Taivutin sen kuitenkin takaisin pyöreäksi, ja se näytti tarpeeksi pyöreältä. Eivät ihmissilmät huomaisi mitään.

Astelin kaduilla paljain jaloin ja kesäisessä mekossa. Hassua, että ilma oli viileämpää, kuin Ranskassa, joka kuitenkin oli niin lähellä. Myisin sormuksen ja ostaisin uusia vaatteita. Halusin myös löytää jostain vampyyreja, mutta se ei olisi ongelma. Lontoo ei varmasti ollut vampyyrivapaa vyöhyke. Hymyilin itsekseni tyytyväisenä. Olin jo melkein unohtanut, millaista ilo oli. 


A/N: Kommentit?  ;D J
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Onni on hauras (10. luku 8.4 )
« Vastaus #39 : 08.04.2010 18:18:59 »
Oi ihanaa, yhteen mun lempifikeistä on tullu jatkoa!
Hyvä et Wendy pääs pois Volterrasta. Kiva lukea et sil on vaihteeks hauskaa vaik vähä ihmetyttiki ku jossai vaihees Wendy oli vaa et ihmisten tappo on julmaa teurastusta ja nyt se sit vaa tappaa niitä. Mut jotenki on kiva, et Wendy nauttii vapaudestaan. Tykkäsin erityisesti tuosta "kuolleet eivät kantele", lauseesta, jotenkin niin Wendymäinen ja pirteä, vaikka tuo mies tuskin ajatteli samaa. Toivon, että Demetri ei löydä Wendyä.
Koita pistää jatkoo mahdollisimman pian:) käyn joka päivä kyttäämäs tätä.
There are no rules in dreaming.