Kirjoittaja Aihe: Twilight: Veren kutsu II - kielletyt tunteet (K-11, luku 27, osa 1 - 11.1) [keskeytetty]  (Luettu 82346 kertaa)

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 22, osa 2 - 31.12.
« Vastaus #220 : 31.12.2009 17:48:02 »
Uujea! Jatkoa tullut! :)
Alkoi jo heti alussa kauhistuttaa, että koko luku on pelkkää Beccaa, mutta täähän oli sairaan hyvä luku! Tai luvun osa :D Noo, kuitenki :D Sä osaat kuvailla niiiiiin hyvin! Näin silmissäni koko ajan, että mitä tapahtuu ja tälleen :) Ja sit yks, mistä tykkään sun ficeissä, on takaumat. Ne vaan on aina niin ihania. Ihan yleisesti ne tuo uusia ulottovuuksia tekstiin, ja kun sä kirjotat niistä kivoja :D Ah<3
Jollain tapaa yllätyin siitä, että Becca lavasti Jaredin syylliseksi Jaken pahoinpitelyyn/tappoon(?) Toivottavasti se koira ei kuollut. Tässä kuitenki käy niin, että Jake tietää syyllisen, mutta koska Nessie luulee syyllisen olevan Jared, niin Nessie pistää välit poikki Jarediin, ja siitähän Jake innostuu ja ja ja!! :D Joo, vilkas mielikuvitus ja sillee :D Sekavaa....
Mahtavaa teksiä, mutta pakko nolata itseni ja kysyä, että oliks toi ääni Beccan päässä niinku se ite? Että siis se ajatteli ittekseen? :DD Meni vähän ohi mulla, mutta mä muistelisin, että aiemmissa luvuissa Becca ajatteli ittekseen just tolleen. :D
No mutta, jos nyt sitten lopettelisin :D Jatkoa jos saatais tässä joskus taas :D Mutta kirjoittele rauhassa.
Niin ja hyvää uutta vuotta!!!
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 22, osa 2 - 31.12.
« Vastaus #221 : 31.12.2009 21:15:56 »
katriqqq, kiitos kommentistasi :) Mukavaa, että pidit tästä toisesta osasta, vaikka se olikin vain Beccaa.  Kiitos, kiitos.  Mukavaa, että pidät myös takaumista, niitä on tosi kiva kirjoitella.
Rebecca halusi turvata itsensä vielä varmuuden vuoksi (ja ääni myös), jos sattuisikin käymään niin, että joku miettisi sen olleen hän (ja Cullenithan tietävät, että Rebeccan tulevaisuus katosi, joten he voivat helposti yhdistää Beccan Jakeen...). Toisaalta Becca tietää, että tämä vahingoittaa Jaredin ja Nessien välejä, mitä hän ei haluaisi tehdä, mutta toisaalta hän odottaa, että se ehkä voisi auttaakin näiden välejä, mihin on toisaalta aika pieni mahdollisuus (Nessiehän rakastaa Jakea ja varmasti suuttuisi, jos Jared olisi oikeasti Jaken haavoittumisen takana).  Heh, katsotaan miten käy J/R/J kuviossa Jaken loukkaantumisen myötä :)
Siis... luvussa oli Beccan ajatuksia ja sitten sen äänen puhumista.  Äänen, joka on hänen päässään.  Emme voi tietää onko se ääni hänen omatuntonsa vai puhuuko hän itselleen vai onko Becca nyt vain mennyt totaalisesti sekaisin.  Kukin saa itse päättää, mikä se ääni on.  Itse ajattelen, että toisinaan hän puhuu itselleen ja toisinaan se on hänen omatuntonsa (joka tosin on pahis ;D).
Kiitos, kirjoittelen rauhassa.

Purriainen, kyllä se näkyy :)  Voipi olla niinkin.  Ja olihan se sellaisessa kohtaa, mistä ei välttämättä huomannut, kun seuraavat tapahtuvat varmaan sitten pyyhkivät sen nimen mielestä pois? ;D

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 22, osa 2 - 31.12.
« Vastaus #222 : 17.02.2010 20:59:09 »
Purriainen, maaliskuun puolella luultavasti.  Tässä on ollut kaikenlaista, en ole oikein jaksanut jatkoficcejä työstää, mutta nyt tässä tällä viikolla olen aloittanut lukua 23.  Unohtanut siis tätä en ole.  Ensi viikolla onkin hyvä kirjoitella, kun on loma :D

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 22, osa 2 - 31.12.
« Vastaus #223 : 18.02.2010 15:16:41 »
Olen ollut kyllä uber reilu! Olen lukenut tätä mutta sitten kommentointi on vähän hiipunut, I'm so sorry! :]

But first I can only say that you wrote like a real writer. :) Ja mä vaihan mun kielen suomeks, ko ei toi nyt onnaa... :DD Mutta siis sä kirjoitat jokaisen luvun niin taidokkasti ja sä annat sun koko olemuksen sille luvulle. Ja kuvailu me likesss!! :]] Jokaisessa luvussa on sitä jotain, joka tekee luvusta aina erilaisen..

Mutta siis mä voin mennä seikkailee tonne ja repee Beckyn pään irti, mutta nyt on tapahtunu mulle jotain, koska musta Becky on nyt iha jees.. :] JA mitä Jacobille tapahtu oli sille ihan oikein! :]]

xoxo,

~kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 22, osa 2 - 31.12.
« Vastaus #224 : 18.02.2010 17:06:11 »
kjatri, ei se mitään :)  Joskus se vaan jää ja sitten myöhemmin tulee sellainen 'ohops' -fiilis (tai jotain). Like a real writer?! :o Mitä sää höpiset?  Ää, kiitos, kiitos (tää virnistelee tääl jotenkin typerännäköisenä) :D  Sitä joskus antautuu kirjoituksen vietäväks ja ää... Mitä mä voin tähän vastata?  Kiitos.  Ja mukava kuulla, että oon onnistunut luvuissa.
Ehkä Becky on alkanut vedota suhun?  Ehkä sä oot alkanu ymmärtää sitä? :)  Koira ansaitsee kyllä läksytyksen, mutta saapa nähdä miten käy koiralle.  Kiitos paljon kommentistasi :)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | loppu?
« Vastaus #225 : 30.03.2010 19:37:33 »
Okei joo, tuli muutos tähän viestiin  :(  joo, taitaa nyt olla niin, että VK:n tarina on tässä nyt, ihan lopussa.  En mä tiedä jatkamisesta, ei mulla ficcien kanssa oo oikein pelannut kirjoittamisen suhteen.  Jep, että sillee...

Loppu?  Luultavasti... en mee sanoo vielä mitään varmaksi, mutta jooh...
« Viimeksi muokattu: 06.04.2010 22:46:28 kirjoittanut Tuhisija »

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | loppu?
« Vastaus #226 : 28.04.2010 21:10:57 »
Äh, tätä en kyllä olisi halunnut!! Loppu?! No mutta, päätät TIETYSTI itse! Jos teksti ei lennä, niin silloin se vaan ei lennä! Eikä pidäkään pakottamalla yrittää. Silloin siitä ei tule mitään!
Mutta siltä varalta, ettet jatka tätä, niin sanon, että kiitos tästä upeasta, ihanasta, tunteita herättävästä, upeasta, häikäisevästä tekstistä! Niin, sanoinko jo, että tämä oli upea? :))
Tietysti toivon, että tähän saataisiin ihan lyhyt epilogi jossa Nessie ja Jacob olisivat yhdessä ja Becca olisi tuhottu.
Mutta. Kiitän kovasti! :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | loppu?
« Vastaus #227 : 29.04.2010 21:28:10 »
Purriainen ja katriqqq, mukavaa, että ootte jaksaneet odottaa jatkoa ja odotatte yhä :)  Joo, teksti ei ole lentänyt ficcien osalta kunnolla, välillä kyllä toisinaan ja olen saanut lukua 23 pala palalta kasattua yli sivun verran, Renesmeen POVia.  Mutten silti viitsinyt antaa mitään toivoa ja postata uutta viestiä, koska ei ole vielä varmuutta, miten käy.  Tosin haluaisin kyllä tehdä tämän ficin loppuun, koska olen jo näin pitkällä.  Haluaisin kertoa tämän tarinan ja kaikkien kohtalot.  Minulla kun on tiedossa kaikki, ihan kaikki.  Mutta voi olla, että kun lomat alkavat, pääsen taas vireeseen, kun olen vapaa koulusta ja siitä höskästä.  Mutta pikku hiljaa jatkoa työstä, mitään lupaamatta.

Ja jos ei jatkoa enää tule, jos lopetan tähän, saatte kyllä luvun/pari lukua/epilogin, jo(i)ssa selvennetään, miten kävi kaikille.  Eli tarinamuotoisesti kerron, jos käy niin, että tämä loppuu.  Mutta ficin elvytys on käynnissä, on ollut tuosta lopetus? -viestistä saakka. 

Jaksakaa odottaa vielä  :-*

- Tuhisija

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 23 - 05.05.
« Vastaus #228 : 05.05.2010 00:57:22 »
Mä en tiedä, mutta muhun iski tuossa viikon vaihteen kohdalla kauhea inspis ja kirjoitusvimma.  Ja tekstiä on syntynyt kuin itsestään.  Ja mä nyt tänä iltana/yönä päätin käydä tämän luvun läpi, jotta saisin julkaistua viimeinkin jatkoa ja heittää lopetusmietteet pois.  Joo, tämä ei siis lopu!  Mun on pakko saada kirjoittaa tää ficci loppuun.  Mun on ihan pakko.

Tulevien lukujen pituuksista en tiedä, en varmaan ala enää tekemään niitä hurjan pitkiä lukuja, riippuu vähän, että paljonko asiaa tarvitsee tunkea lukuihin.  Mutta pysytelkäämme tässä 1500-3000 sanan luvuissa.  Tai hieman lyhyemmissä, jotta jatkoa saadaan tulemaan jokseenkin säännöllisin väliajoin.  Mutta koska mulla on monta ficciä kesken ja one-shottejakin löytyy keskeneräisiä tietokoneen uumenista, jatkon kanssa voi kestää.  Ja koulu ei ole vielä loppu, sekin pitää ottaa huomioon.

Ja luku saattaa ehkä edetä hieman nopeasti tai sitten tökkiä.  Hän -muotoiseen kirjoitukseen pitää taas tottua kunnolla ja myöskin mun pitää osata hypätä omien hahmojeni sisälle takaisin, jotta he eivät muutu kauhean erilaisiksi.  Tosin uskoakseni Jared ja Rebecca tässä luvussa ovat onnistuneita.

Toivottavasti virheitä ei jäänyt kummittelemaan lukuun.  Olkaapa hyvät!


Luku 23 - Epäilys


Syksyn, joka oli kääntymässä jo pikku hiljaa talveksi, aurinko oli myrskyisän ja sateisen yön jälkeen taas voimissaan ja noussut korkealle taivaalle.  Se oli häätänyt kaikki harmahtavat sävyt pois ja tuonut kauniin sinen takaisin taivaalle.  Sen kullankeltaiset säteet pujahtivat sisään upean talon ikkunoista luoden kellertäviä valojuovia seinille ja lattioille, mutta yhdessä huoneessa verhot vedettiin ikkunan eteen rivakasti.  Niitä aseteltiin, kunnes vain hyvin kapea valokaistale pääsi heijastumaan sängylle, jolle mahonginruskeat hiukset levittäytyivät saaden kultaa hohtavan raidan latvoihin. 
Käsi vetäisi hiukset surua kertovien kasvojen peitoksi ja puristi sitten muhkuraisen tyynyn hitaasti kohoilevaa rintaa vasten.  Suklaanruskeista silmistä puskevat kyyneleet liimasivat hiussuortuvia poskille, vierähtäen lopulta peitolle, jonka reunaa toinen käsi näpersi.  Näpersi ja lopulta puristi armottomasti.    Halu repiä ja heitellä tavaroita pursui yli rajojen, tallasi surun alleen, mutta kyyneleiden aalto vyöryi väkisin poskille, pyyhkäisten kaiken muun pois.  Voimaton olo levisi koko kehoon, ja tytön kädet rentoutuivat.

Voi, Jake… en usko.  Se ei… hän ei voisi.

Käsi riipi patjaa pitkin kohti sängyn toista päätyä, kohti pientä yöpöytää.  Kyyneleiset suklaanruskeat silmät seurasivat käden liikkumista ja puristumista puhelimen ympärille.  Renesmee ei tiennyt, mitä oli tekemässä, hän ei tiennyt, mitä hänen olisi pitänyt tehdä.  Mutta hän kuitenkin teki, kuten osaltaan halusi, osaltaan ei.  Hän haparoivin ja hieman tärisevin käsin paineli puhelimen näppäimiä ja tuijotti pientä ruutua, jossa eri nimet vilahtelivat vuoronperään.  Mutta painelu lakkasi ennen kuin hän oli päässyt sinne, minne oli yrittänyt.  Hän ei uskaltanut selata eteenpäin.

En minä voi… entä jos he ovat oikeassa?

Renesmee painautui tyynyä vasten ja heitti puhelimen kädestään.  Hän puristi jälleen peiton reunaa, pyyhki kyyneliään tyynynkulmaan.  Toissapäivänä vahingossa kuullut sanat pyörivät hänen mielessään, olivat saattaneet hänet reunalle, jolla tuuli, jolla häntä riepoteltiin edestakaisin.

Tyttö istui hiljaisena kyyneliä niellen huoneensa ovea vasten.  Carlisle oli juuri äsken kertonut, että Jacobin tila oli käynyt vakavammaksi, että tämän selviytyminen olisi hilkulla.  Tyttö ei tietenkään ollut pitänyt uutisista, mutta oli peittänyt syvenevän järkytyksensä ja kasvavan surunsa ja antanut niiden purkautua vasta, kun oli päässyt omaan rauhaan.  Kyyneleitä hän ei silti halunnut vapauttaa, hän halusi tukahduttaa niiden virtaamisen.

”Luuletko, että Jacob paranee?”

Tyttö hätkähti, hän kuuli äitinsä äänen.  Äitinsä ja tätinsä helisevät äänet, jotka keskustelivat käytävällä.  Toinen tuumasi, ettei mikään ollut varmaa, että heidän täytyisi vain odottaa, mitä tapahtuisi.

”Uskoisin hänen paranevan”, keijukaismaisen tädin ääni kuului, sanat jäivät leijumaan hiljaisuuteen hetkeksi.
”Mutta mitä sen jälkeen tapahtuu?”

Kysymys leijaili tytön mielessä, kun käsi pyyhkäisi kasvot kuiviksi.  Tumman paidan hiha kostui kyynelistä, jotka kastelivat kasvot uudestaan ja uudestaan, ryvettäen silmät turvonneiksi.

”En tiedä, kunpa tietäisinkin, Bella. Jacobin takia en osaa sanoa yhtikäs mitään.  Voi olla, että käy huonosti syyllisen osalta.”
”Luuletko, että se tosiaan on hän?  Minä en kyllä olisi uskonut, että hän kävisi Jaken kimppuun.  Se oli aika vaarallinen temppu.”

Tytön sisällä kuohahti, sydän jätti lyönnin välistä.  Kamala tunne, pelokkuus ja epävarmuus hiipivät yhdessä hänen luokseen yllättäen hänet, ottaen hänet valtaansa.  Kädet jäykistyivät paikoilleen ja puristuivat tiukasti nyrkkiin paidan helmaa puristaen.  Syyllinen.  Hän ei ollut ajatellutkaan sitä.  Hän ei ollut luovuttanut ajatustakaan syyllisen miettimiselle, hänen sutensa vahingoittajalle.

”Me kaikki olemme hieman yllättyneitä tästä, mutta niin se vain taitaa olla.  Ja luulenpa, ettei Nessie tule ilahtumaan kuullessaan.”  Hiljaisuus, tytön sydämen lyönnit kävivät nyt kiivaina.  Häntä hermostutti, hän halusi tietää.
”Niin, Alice.  Nessie ei ilahdu, ja jos Jake paranee, hän ei jätä asiaa sikseen.  Ja siksi minua itse asiassa pelottaa.  Pelkään, että hän satuttaa itsensä pahemmin, jolloin Nessiehen sattuisi lisää.”
”Me emme voi muuta…”

Sanat kävivät utuisiksi tytölle, jonka kasvot olivat vääntyneet irveeseen tuskasta.  Kyyneleet olivat tukahtuneet viimein, mutta niiden kadotessa hänen olonsa oli vain pahentunut.  Häntä kouristi sisältä kuin joku olisi lyönyt häntä kovaa.  Hänen rintaansa ahdisti kuin hän ei olisi saanut henkeä, ja käsi oli alkanut takoa epätoivoisesti lattiaa.

”Ei…”, hän kuiskasi kurkkua kuristaessa. ”Ei hän voinut… Ei hän voinut tehdä sitä…”

Käsi lakkasi takomasta lattiaa ja painui rintaa vasten.  Tyttö haukkoi happea ja pudisti päätään kuin hätääntyneenä.  Ei, se ei voisi olla tämän tekosia, se ei voisi.  Hän yritti vakuutella sitä itselleen, mutta sitä mukaa hänen olonsa vain paheni.  Näkymättömät remmit puristivat häntä kylkien kohdalta, viilsivät ihoa auki.
   
”Ei Jared”, kuiskaus karkasi huulilta. ”Ei Jared…”


Renesmee nousi istumaan ja pyyhki kyyneliään.  Hän tuijotti eteensä katse lasittuneena, huolta täynnä.  Jacob makasi tajuttomana ja haavoissa läheisessä huoneessa, se oli tarpeeksi, tuotti kipua.  Mutta oliko hänen ollut pakko kuulla se keskustelu äidin ja tädin välillä?  Oliko hänen ollut pakko kuulla näiden epäilyistä, jotka olivat osoittautuneet hyvin varmoiksi.  Oliko hänen ollut pakko saada tietää, että he epäilivät Jaredia?

Hän ei ole voinut tehdä mitään.  Hän ei uskaltaisi.  Hänellä ei ole syytä.

Renesmee uskotteli edelleen itselleen, ettei se ollut totta.  Mutta aina, uskottavia puolustuksia keksittyään, hän teilasi ne, keksi jotain, mikä mitätöi ne.

Hän on voinut.  Ja kyllä hän uskaltaisi, jos tosissaan haluaisi, hehän vihaavat toisiaan.  Ja syy…

Tyttö hiljeni ajatuksissaan, hän kyllä tiesi syyn, mutta ei sanonut sitä mietteissään, ei ääneen.  Hän ei halunnut.  Hän ei voisi ajatella mitään sellaista nyt, kun Jacob makasi tuolla tietämättömänä mistään, eikä hän voisi ajatella sellaista myöhemmin, ei enää tämän jälkeen.  Ei, olisi kuka tahansa syyllinen.  Hän ei saisi.
Renesmee oli tarttumassa tyynyynsä, kun ääni lattialta sai hänet säikähtämään.  Äänen tunnistamisessa meni hetki ja sen paikannuksessa toinen.  Se oli hänen puhelimensa, joka lojui lattialla sängyn vieressä.  Renesmee kumartui sängyn laidan ylitse ja tarttui esineeseen, jonka näyttö välkkyi ja kertoi, että soittaja oli Jared.

Red…

Renesmee tuijotti nimeä hetkisen ja laski puhelimen sitten kädestään.  Hän antoi sen soida ja soida, kunnes sointi viimein lakkasi, ja hän oletti pääsevänsä rauhaan.  Mutta hän oli olettanut niin liian aikaisin, Jared oli päättänyt jättää viestin.

”Ness, Jared täällä.  En ole kuullut sinusta pariin päivään.  En ole kuullut yhdestäkään Cullenista mitään.  Onko kaikki kunnossa?  Onko jotain sattunut?  Oletko sinä kunnossa?  Kuule, jos saat tämän viestin, soita minulle tai lähetä viesti.”

Puhelin piippasi, viesti loppui.  Renesmee pudisti päätään ja heitti puhelimensa jälleen sängyltä pois, kolina kaikui hänen korvissaan.  Hän ei soittaisi Jaredille, hän ei lähettäisi viestiä.  Hän ei tekisi mitään, ei vielä.  Jacobin paranemista pitäisi odottaa, hänen täytyisi saada kuulla tämän kertomus tapahtumista.  Sitten hän voisi soittaa.

Vai pystyisikö hän, jos asia olisi, kuten hänkin nyt epäili?

***

Hän ei vastaa.  Mitä oikein on tapahtunut?  Ness…

Käsi laski puhelimen pelkääjänpaikalla olevan tumman takin päälle ja puristi sitten auton mustaa rattia.  Jalka painui kaasupolkimelle, neula lasiruudun takana kohosi vauhdin lisääntyessä koko ajan vain hurjemmaksi.  Vastaan tulevat harvat autot suhahtivat ohi nopeasti, vai oliko se sittenkin toisinpäin?  Ajoiko poika mustan Audinsa kanssa niin lujaa, että maisemat alkoivat käydä jo utuisiksi?
Paino kaasupolkimella keveni, neula alkoi hyvin hitaasti nousta takaisin ylös ja sitten taas laskeutua.  Maisemat olivat jälleen selvät, vastaantuleva punainen autokaan ei hirmuista vauhtia ohi suhahtanut.  Vauhti oli hiljentynyt sallituksi, ja hiljainen naksutusääni kuului oranssina välkkyvästä vilkusta.  Audi kääntyi vasemmalle, hiekkatielle.

Jotain on sattunut hänelle.  Mutta mitä ja missä?

Huokaus karkasi Jaredin huulilta, hänen ajatuksensa olivat jälleen karanneet Renesmeehen, josta ei ollut kuullut mitään parina päivänä.  Puheluihin tyttö ei ollut vastannut, ketään tämän perheestä ei ollut näkynyt koulussa.  Vain Rosalie ja Emmett tänään, mutta Jared ei ollut kysynyt näiltä mitään.

Tai ehkä hän ei vain halua nähdä minua.  Hänhän viimeksi nähdessämme ryntäsi ulos autosta ja karkasi syleilystäni.

Jared pysäköi autonsa pihalle, vaalean kivitalon viereen, mutta ei noussut ulos.  Hän jäi istumaan kuskin paikalle ja vilkuili tuulilasista talon kuistille.  Rebecca nojasi kaidetta vasten katse läheisessä talossa, jossa ei ollut näkynyt liikettä Jaredin ajaessa sen ohi.  Tai ehkä hän ei vain ollut pistänyt mitään merkille.

Ja hän käyttäytyy oudosti.  Mitä lie taas tehnyt.

Poika nappasi tavaransa ja astui viimein autosta ulos.  Ihmismäisellä vauhdilla hän asteli kuistille ja pysähtyi oven eteen, kääntäen katseensa tätiinsä, joka oli kuin ei olisi huomannutkaan häntä.  Jared yskäisi, tämä ei sanonut vieläkään mitään.

”Voisit edes tervehtiä”, Jared totesi avatessaan oven.  Hänen katseensa viipyili Rebeccassa, joka kääntyi nyt katsomaan häntä.
”Oletko nähnyt Niciä?” tämä kysyi, sanat vaikuttivat tulevan suusta automaattisesti.
”En, hän ei ollut koulussa”, Jared vastasi, ”kuten eivät Cullenitkaan.”  Rebecca nyökkäsi ja oli kääntymässä poispäin, mutta poika ehti jatkaa. ”Näytät siltä kuin olisit tehnyt jotain.”
”Ja sinä siltä, kuin jotain olisi tapahtunut.  Ei kai tyttöystävällesi ole sattunut jotain?” Rebecca loi uteliaan, vihjaavuutta piilevän katseen Jarediin, joka käänsi päätään. ”Älä nyt, Jar.  Minä vain kysyin.  Olet näyttänyt niin huolestuneelta.  Ihme, ettet ole jo käynyt hänen luonaan.”
”Mistä sinä tiedät, missä minä olen tai en ole käynyt?”

Rebeccan huulet vääntyivät hymyyn, jonka takana piili jotain, mikä vaivasi Jaredia.  He tuijottivat toisiaan hetkisen, pojan yrittäessä hyvin kovasti lukea tätä.  Mutta mitään epäilyttävää hän ei löytänyt sinä aikana, jona hän kerkesi tätä tutkia.

”Jos olisit käynyt, sinä joko hymyilisit tai näyttäisit entistä surkeammalta.”
Jared laski katseensa Rebeccasta ja käänsi tälle selkänsä. ”No, jos kerta olet noin etevä lukemaan minua ilman taitoja, voin minäkin ilman taitoani kertoa, että olet varmaankin riidellyt Nicin kanssa jälleen kerran.”

Rebecca ei sanonut mitään, Jaredkin asteli sisälle enempiä sanoja suustaan päästämättä.  Laukku tipahti hänen kädestään eteiseen, ja puhelimen hän laski olohuoneessa pöydälle hetken käsissä pyörittelyn jälkeen.

Hän oli niin varma siitä, etten ole käynyt siellä.  Hän sanoi sen itsevarmasti.  Ja hänen hymynsä… siinä oli jotain outoa.

Jared asetti itsensä sohvalle istumaan ja nojautui selkänojaa vasten.  Pää retkahti taaksepäin, kasvot suuntautuivat kattoon.  Rebecca mietitytti häntä, tämän käytös ja sanat sisälsivät jotain, mikä olisi vaivannut ketä tahansa.  Mitä tämä oikein hautoi mielessään?  Jared oli varma, että jotain tämä oli jälleen tehnyt tai tulisi tekemään.
Poika erkani selkänojasta ja naulitsi katseensa äkkiseltään pöydällä lojuvaan puhelimeensa.  Rebecca hälveni hiljalleen ajatuksista, ja käsi kurottautui poimimaan puhelimen käteensä.  Jared epäröimättä näpytteli sitä hetken aikaa ja nosti kapistuksen korvalleen.  Tylsää tuuttausta, pelkkää tuuttausta.  Ei tytön ääntä, joka vastaisi tervehtimällä.  Ei tuuttauksen loppumista.

Minun… Jared laski puhelimen korvaltaan, …täytyy mennä hänen luokseen.  En voi odottaa, että hän ilmestyisi kouluun.  En voi odottaa hänen vastaustaan puhelimeen.  Poika nyökkäsi itsevarmana ja kiirehti ylös sohvalta, ulko-ovelle rynnäten.

En halua odottaa.

***

”Onko jotain uutta tapahtunut?”

Edward pudisti päätään seisahtuessaan Bellan vierelle ikkunan eteen, vetäessään tämän kylkeensä kiinni.  Tämä painoi päänsä hänen vartaloaan vasten ja huokaisi hiljaa.  Eipä tietenkään mitään uutta.

”Carlisle on kuitenkin alkanut olla hieman toiveikkaampi”, Edward kertoi Bellalle, joka yllättyneenä kohotti katsettaan nähdäkseen miehensä kasvot. ”Hän ei kuitenkaan sano sitä ääneen, jottei antaisi Nessielle turhaa toivoa.”
Bella nyökkäsi ja painoi päänsä takaisin Edwardin kylkeä vasten.  Carlislen toiveikkuus kuulosti hyvältä, ehkä Jacob heräisikin. ”Mitä sinä luulet, Edward?”
”On vaikeaa sanoa, miten hänelle käy.  Jos hänellä on mahdollisuudet paranemiseen, se voi viedä aikaa.  Vampyyrinmyrkky on voimakasta.”
”Jos… jos sitä olisi joutunut Jaken verenkiertoon, olisiko hän…”, Bella yritti muotoilla sanojaan oikein, ajatus kuulosti hänen mielessään oudolta, ”…olisiko hän muuttunut?”  Mutta kysymys oli liikuskellut hänen mielessään siitä lähtien, kun hän oli kuullut myrkystä haavoissa, joita Jacobin rinta ja selkä olivat täynnä.
”Puhuimme tuosta Carlislen kanssa, ja hän epäili sen olevan jollain lailla mahdollista.  Emme toki tiedä varmasti, mitä olisi tapahtunut”, Edward sanoi ja painoi huulensa Bellan tummiin hiuksiin. ”Niin ei kuitenkaan käynyt, joten älä vaivaa mieltäsi sellaisella.  Jooko?”

Bella nyökkäsi ja kallisti päätään hivenen.  Edward kumartui lähemmäs hänen kasvojaan ja painoi heidän huulensa yhteen pieneksi hetkeksi.  Tämä kuiskasi Bellan huulia vasten, että kävisi yläkerrassa ja palaisi pian takaisin, mutta hän ei sanonut siihen mitään.  Hän oli laskenut katsettaan ja alkanut jälleen tuijottaa ulos ikkunasta autiolle pihalle.
Käden kadottua Bellan ympäriltä hän päästi tuntemuksensa näkyville.  Huolella täyttyneet silmät kahliutuivat tuulessa huojuvaan puuhun, ja epävarmuudessa rypevät kaunispiirteiset kasvot jämähtivät liikkumattomiksi.  Vain huulet liikkuivat hivenen, kun hän mutristeli niitä.

Toivottavasti Carlislen toiveikkuus ei ole turhaa.  Jos hän tosiaan on edes hiemankin toiveikas, kaikki voi vielä kääntyä parhain päin.  Ainakin hetkeksi.

Bella käänsi selkänsä ikkunalle ja kietoi kätensä ristiin rinnalleen.  Hän oli pohtinut, mitä he tekisivät Rebeccan kanssa, jos tämä todella oli tehnyt näin.  Jos tämä tosiaan oli satuttanut Jacobia, mitä heidän kuuluisi tehdä?  Sudet ainakin raivostuisivat, olivat jo valmiiksi raivona.  Sam oli vieraillut aikaisin aamulla heidän luonaan ja tehnyt selväksi, että kävi Jacobille miten tahansa, syyllistä ei voisi noin vain kohdella lempeästi.

Mikä motiivi hänellä olisi tehdä näin?  Mitä syitä hänellä olisi satuttaa Jakea?  Syitä Jacobin vahingoittamiselle Bella ei keksinyt.  Toisaalta yksi syy oli tullut esiin, kun hän oli oikein kunnolla miettinyt ja sekoittanut asioita mielessään.  Jared.  Ei kai hän auttaisi Jaredia?  Ei kai poika ole pyytänyt moista?  Ei, en usko, että tämä tekisi niin.

Bella pudisti päätään ja huokaisi turhautuneena.  Mikä sitten olisi syy? Hän ei itse halunnut uskoa siihen, että Jaredilla olisi jotain tekemistä tämän kanssa.  Hän ei halunnut uskoa tyttärensä takia.

Mutta jos asia onkin niin, mi-

Bella kääntyi äkisti ympäri kuullessaan auton moottorin kehräävän äänen.  Se tuli ulkoa ja voimistui, mutta katosi pian.  Hänen tarkat silmänsä havaitsivat pihassa liikettä ja mustan auton, jonka merkkiä ei tiennyt.  Mutta auto näytti tutulta ja autosta noussut poika vielä tutummalta.

Jared.

Sen enempää miettimättä Bella liikkui olohuoneesta kohti eteistä.  Hän odotti kuulevansa ovikellon soinnin ennen ovelle ehtimistään, mutta kellon sijasta korviin leijailikin kaksi koputusta, jotka olivat varovaisia.  Bella tarrasi ovenkahvaan ja vetäisi oven auki, kohdaten Jaredin kysyvät kasvot ja silmät, joista hän pystyi lukemaan tämän huolen.  Poika pysytteli hiljaa ja tuijotti häntä ennen kuin sai avattua suunsa.

”Onko Renesmee kotona?”
”On hän, mu-”
”Onko hän kunnossa?”

Kysymys sai Bellan miettimään.  Jared osasi kysyä oikean kysymyksen, mutta jos pojan ääni olisi ollut vähänkään pahoitteleva, olisi hän tehnyt vastakysymyksen.  Mutta pojan äänessä kimpoili huolta, kuten tämän silmissäänkin.  Ei pahoittelua.

”Nessie ei ole kunnossa”, Bella vastasi Jaredille. ”Hän näet-”

Huuto yläkerrasta keskeytti Bellan vastaamisen Jaredille.  Edwardin ääni kutsui Bellaa yllättyneenä ja jokseenkin iloisena, mikä sai tytön ja pojan luomaan katseet äänen suuntaan.  Narisevien portaiden luota ilmestyi heidän luokseen hyvin pian Edward, joka pyysi Bellaa menemään yläkertaan.

”Hän heräsi”, Edward ilmoitti tarttuessaan Bellan käteen, etsiessään tämän silmät.  He tuijottivat toisiaan hetken, Jaredin unohtaneina. ”Bella, Jacob heräsi.”


A/N: Loppuko tönkkö? Maybe...  Mutta koira siis heräsi ja Nessie luulee, että Jared on kaiken takana...  Kommentteja? :)

Tuhisija

  • Vieras
Purriainen, mukava kuulla, että jatko ilahdutti ja että pidit tekstistä.  Rebecca ärsyttää jälleen ja ymmärrän miksi.  Hänen pikkuiset suunnitelmansa saavat aina draamaa aikaan.  Ja nyt kävi näin, että Nessie erehtyi Bellan ja Alicen puheista luulemaan Jaredia syylliseksi (jolla taasen ei tosiaan ole mitään havaintoakaan tapahtumista).
Ja joo... Jacob on herännyt ;D Ensi luvussa näkkeepi sitten, että mitä tapahtuu, onko Jared/Jacob kiistaa vai ei.  Mutta kiitos kommentistasi :)

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
 :oEEEEEEEEIIIIIIIIIII!!!!!! Kukaanei saa tehdä noin. Tää jäi niin saatana jännään kohtaan. Kuolen uteliaisuudesta. Kauheeta jättää noin kesken. Mut siis luin koko fici ja pidän ihan älyttömästi :-* Toivon todella pian jatkoa koska se jäi niin jännään kohtaa

                            Ginerva
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

Tuhisija

  • Vieras
Ginerva, olen ilkeä ja jätän luvut jänniin kohtiin ;D  Mutta kyllä jatko ensi luvussa selviää.  Mukavaa, että pidät tästä.  Ja jatkoa ilmestynee joskus touko-/kesäkuussa.  Inspaa, inspaa, että ei siihen mene tällä kertaa neljää kuukautta (viittä?), toivon mukaan.  Kiitos kommentistasi :)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 24 - 08.07.
« Vastaus #232 : 08.07.2010 15:41:42 »
Ei mennyt viittä kuukautta, mutta meni kaksi kuukautta.  Parannusta, heh.

No kirjoittelin tässä viime päivinä nyt tämän luvun valmiiksi.  Tai no olisin voinut kirjottaa hieman lisää, mutta halusin nyt ilahduttaa teitä uudella luvulla.  Luvut ovat tästä eteenpäin lyhyempiä, jotta jatkoa saadaan myös tulemaan, jotteivat "tauot" veny kuukausien pituisiksi.

Olkaapa siis hyvät, luku 24:


Luku 24 - Ei ehdi, ei halua


Sormet näpersivät puhelimen parissa, tunkivat tummanharmaata akkua takaisin paikoilleen.  Kansi napsahti akun peitoksi, ja etusormi painoi nopeasti virtanappia, jolloin valo syttyi näyttöön.  Sormet näpyttelivät lyhyen koodin hermostuksissaan, ripauksen peloissaan.  Ajatuksia pyöri liikaa tytön mielessä, eikä hän ollut varma tekemisistään.  Hän ei tiennyt, miksi painoi esille luettelon puhelinnumeroista, hän ei tiennyt, miksi selasi luetteloa hitaasti alaspäin.

Haluan varmistua… se ei ole hän!  Jos soitan hänelle vain ihan nopeasti ja…

Renesmee pudisti päätään ja päästi puhelimen putoamaan kädestään sängylle eteensä.  Ei hän voisi soittaa.  Hänen täytyisi puhua Jaredin kanssa kasvokkain, kun Jacobin tilasta tulisi enemmän selvyyttä.  Se olisi parempi tapa kuin puhelimessa, hänen täytyisi odottaa.  Ja odotus toisi aikaa valmistautumiselle, henkisen voiman keräämiselle, mikä auttaisi pysymään kasassa.
Tyttö heittäytyi jälleen sängylle makaamaan, vetäisi peiton kokonaan päälleen.  Puhelin lennähti peiton päältä sängyn jalkopäähän, jota vasten se osui ja kolahteli äänekkäästi tytön sulkiessa silmänsä, vaipuessa mielensä pimeyteen.  Silmät tuntuivat raskailta itkusta, niitä aristi hieman.  Paljon kyyneleitä oli pusertunut poskille, ja ne tuntuivat loppuneen, ainakin hetkeksi. Vaikka kurjat ajatukset vaeltelivat hänen mielessään, yhtäkään kyyneltä ei enää karannut silmistä, jotka silti lievästi kostuivat.

Hiljainen, mutta innokas koputus ovella katkaisi Renesmeen vaeltelun ajatuksissa.  Hän kurkisti peiton alta ovelle, joka avautui saman tien paljastaen Alicen, joka hymyili vienosti ja iloissaan.  Renesmee hämmentyi tästä hymystä, ja toivon pilkahdus ailahti automaattisesti hänen sisällään sydämen vieressä.  Hän ei ehtinyt aukaista suutaan kysymykseen Alicen jo ilmoittaessa jotain, mikä sai hänet ponnahtamaan sängyltä ylös ja ryntäämään ulos huoneesta.

Jake!

Nopeat askeleet kiirehtivät käytävällä toivoa kaikuen toiseen huoneeseen.  Pelosta turtunut sydän löi jälleen tytön rinnassa voimakkaana, ilon valkea nauha kevyesti sen ympärille kiedottuna.  Mielessään hän toisteli nimeä, joka karkasi huulilta hiljaisena kuiskauksena.

”Jake…”

Renesmee saapui huoneen, jonka eteen lähes hänen koko perheensä oli kokoontunut, ovelle ja pysähtyi Esmen viereen.  Tämä tarttui hänen käteensä ja ohjasi hänet huoneeseen toisten ohi.  Renesmeen innostuneen sydämen syke tasaantui, mutta löi silti iloisesti hänen astuessa huoneeseen, hänen suklaanruskeiden silmiensä nauliutuessa sängyssä makaavaan poikaan, jonka rintaa ja kylkiä peitti vaalea sideharso.  Tämä nosti hivenen päätään tyynystä tytön istahtaessa sängyn reunalle, nostaessaan kätensä lämpimälle poskelle.

”Jacob.”

Renesmee painoi päänsä varovaisesti Jacobin olkapäätä vasten ja kiepautti itsensä tämän viereen sängylle.  Käsi kietoutui tytön ympärille hellästi, ja pää painautui hänen omaansa vasten.  Jacobin hieman katkeileva ja heikko hengitys häiritsi Renesmeetä, hän pelkäsi jälleen, mutta ei halunnut näyttää sitä tälle.  Siispä hän nosti päätään hivenen ja painoi kätensä jälleen tämän poskelle näyttäen ajatuksensa, iloisen kuvan heistä.

***

Jared ei voinut kuin tuijottaa portaita, joita pitkin Edward ja Bella olivat kadonneet yläkertaan.  Hän ei voinut kuin hämmentyneenä toistaa mielessään Edwardin sanomia sanoja, jotka olivat kertoneet paljon.  Jacob ei ollut kunnossa, Renesmee ei voinut sen paremmin.  Tyttö oli jättänyt koulun ja kaiken ulkopuolisen maailman jotain satuttua sielunkumppanilleen.  Jotain satuttua sudelle, jota tämä rakasti.

Pojan sumentunut katse vilkuili kohti yläkertaan johtavia portaita, jotka päästivät jälleen narinaa.  Hän ei reagoinut siihen, ei räpäyttänyt edes silmää, vaan seisoi aloillaan tyhjän kiiltelevän haarniskan lailla.  Jared oli iloinen siitä, että Renesmee oli kunnossa, mutta sai todeta, että juttu heidän välillään oli pirstaloitunut.  Renesmee rakasti Jacobia, eikä hän ikinä voisi korvata tätä taikka pystyä asettumaan heidän väliin tätä paremmin.  Renesmeen ja Jacobin sitoi yhteen leimautumisen side, joka ei venyisi enempää, ei antaisi Jaredille tilaa astua väliin, ei katkaista sitä.  Hänen täytyisi nyt luopua kaikesta, tunteista tyttöä kohtaan, pienistä hellyydenosoituksista ja hellistä hetkistä.  Hän ei voisi eikä saisi riuhtoa tyttöä irti vahingoittuneen rakkaansa viereltä.

”Jared.”

Poika tarkensi katsettaan ja pudisteli päätään.  Hänen silmänsä havaitsivat kullankeltaiset, lainehtivat hiukset ja kultaiset silmät, jotka katselivat häntä arvostellen.  Rosalie Hale.

”Sinuna lähtisin pois nyt heti”, Rosalie sanoi hitusen käskevään sävyyn.
”Se olisi ehkäpä parasta”, Jared totesi. ”Ei Ness kuitenkaan ehdi nähdä minua nyt.”
Rosalie pudisti päätään. ”Ei ehdi, eikä ehkä halua.  Parempi siis, että menet.”

Jared kohotti kulmiaan lähes yhtä hämmentyneenä kuin äsken ja toisti sanat mielessään.  Ei ehdi, eikä halua.  Ei halua.  Kyllä hän ymmärsi, että nyt ei ollut paras aika tavata, mutta Rosalien sanojen takana piili selvästi jotain muutakin.

”Miksi?  Olenko minä tehnyt jotain?” Jared tiedusteli, mikä sai Rosalien huokaamaan osaksi turhautuneesti.
”No sinä luultavasti et, mutta tätisi hyvin todennäköisesti on.  Ja sitä paitsi en halua, että isket itsesi kiilaksi Nessien ja koiran väliin, vaikken koirasta pidäkään ja vaikka Nessie niin pitää sinusta.”

Kolahdus rinnassa, kuin sydän olisi hyppinyt pitkin ja poikin rintaa.  Jared selvitteli sekunneissa solmuun menneitä ajatuksiaan, eikä ollut varma, mikä tunteista oli nyt päällimmäisenä.  Suurentunut hämmennys vai turhautuneisuus?  Vai kenties ilahdus asiasta, jonka hän oli kyllä tiennyt, mutta jota ei ollut saanut kuulla itse tytön suusta?

”Mene kotiin, Jared”, Rosalie käski jälleen, ”se on paras asia, jonka voit nyt tehdä.  Äläkä sano sanaakaan tädillesi tai me teemme sinustakin selvää.  Ainakin minä teen.”

Jared ei nyökännyt, ei pudistanut päätään.  Hän tuijotti Rosalien tuimiksi kasvaviin silmiin, jotka tuijottivat takaisin.  Sanat oli ymmärretty, mutta tunteiden taisto sisimmässä ei ollut päättynyt.  Nyt hän koki katkeruutta ja turhautuneisuutta Rebeccaa kohtaan siitä, mitä ikinä tämä olikaan tehnyt.  Oliko Renesmee alkanut kenties vihata häntä tämän tekemisten vuoksi?

”Minä menen.  Sano Nessille, että välitän hänestä.”

Jared käänsi selkänsä Rosalielle, joka hymyili tyytyväisenä toisin kuin hän.  Poika pudisteli päätään astellessaan kohti ovea hitaasti, pohtiessaan, mitä Rebecca oli tehnyt ja miksi.  Oliko tämä satuttanut Jacobia?  Jos oli, mikä oli teon tarkoitus?  Oliko teko tehty häntä vai tätä itseään varten?

”Nessie, minun täytyy saada tutkia hänet!”
”Ei, en halua mennä pois!  Jake, sano jotain!”


Punapäinen poika pysähtyi ovelle ja vilkaisi portaisiin, joihin Rosalie oli jo kadonnut.  Hän tuijotti portaiden yläpäätä ja huomaamattaan otti askeleen taaksepäin.  Hänen pitäisi mennä, sen hän tiesi, mutta hän ei voinut mennä vielä.

”Ilmoita sitten heti, jos jokin hänen tilassaan muuttuu.”

Tytön ääni voimistui sana sanalta, läheni metri metriltä, sentti sentiltä.  Jared kääntyi kokonaan portaisiin päin ja antoi katseensa lukittautua niihin hänen jalkojensa jäätyessä paikoilleen.  Kulman takaa vilahtivat mahonginruskeat hiukset, jotka laskeutuivat tytön selkää pitkin laineina, peittivät osan kasvoista, joita tyttö pyyhki kuiviksi kämmenselällään.  Surullinen, huolestunut ilme lainehti kasvoilla, jotka äkkiä vääntyivät yllätykselliseen ilmeeseen.  Suklaanruskeiden silmien katse kimposi portaiden alapäästä ylös suoraan punatukkaiseen poikaan, joka ei saanut sanaa suustaan.

”Jared…”

***

”Missä sinä olet ollut?”

Tummankultaiset silmät loivat ripaukset tuiman, ripauksen huolestuneen katseensa nuoreen mieheen, jonka pikimustat hiukset kehystivät ilmeettömiä kasvoja.  Tummiksi vajonneet silmät tuijottivat eteensä, eivätkä tuntuneet huomaavaan naista, joka hyöri sohvan ympärillä ampiaisen lailla.

”Nic.”
”Zia, jätä minut rauhaan kerrankin.”

Nainen huokaisi muka turhautuneesti ja istahti Dominicin viereen kätensä sohvan selkänojalle nostaen.  Intensiivisen punaisiksi lakatut kynnet hipaisivat pojan niskaa, mihin tämä ei reagoinut.

”Rebecca on vartonut kuistilla sinua odottaen useita tunteita iltaisin.  Ihme, ettei ole tullut tänne jälleen kerran tivaamaan minulta, missä olet.”
”Se, missä minä olen ollut, ei kuulu hänelle”, Dominic sanoi hiljaa, ”eikä liioin sinullekaan, Lucrezia.”
”Ei enää ehkä, mutta voisit silti olla kiltti ja ilmoittaa, missä menet”, Lucrezia tuumasi hivuttautuessaan lähemmäs Dominicia vierellään.  Hänen kylkensä painui tämän omaa vasten, ja päät hipoivat toisiaan varovaisesti. ”Tiedäthän sen, että välitän ja kaipaan?”  Lucrezia oli lähestulkoon kietonut kätensä Dominicin hartioille, mistä tämä ei tuntunut pitävän.
”Zia, minä tiedän erityisen hyvin, että haluaisit roikkua menneissä, kuten eräs toinen neiti, joka valitettavasti on oikein ripustautunut niihin, mutta tiedät, että minä en halua sitä.”
Lucrezia huokaisi dramaattisesti ja antoi Dominicille enemmän fyysistä tilaa heidän välillään. ”No mitä sinä sitten haluat?  Rebeccan takaisin?  Sinähän kerran sanoit jotain sen tapaista, mutta ehkäpä olet muuttanut mieltäsi, sillä hän on kuulemma tehnyt taas jotain.”

Dominic käänsi katsettaan ja loi uteliaan katseensa Lucreziaan, jonka punatut huulet vääntyivät pienoiseen harmistuneeseen hymyyn.  Hän katseli naisen kasvoja ja avasi huulensa kysyäkseen, mitä Rebecca oli nyt mennyt tekemään.  Dominic ei kuitenkaan saanut tilaisuutta sanoa sanojaan, sillä Lucrezia painoi kaksi sormeaan hänen huulilleen.

”Philip kertoi, että joku susista on vahingoittunut pahasti”, Lucrezia alkoi selittää Dominicin pyöritellessä mahdollisia tekoja mielessään.  Se kuitenkin loppui, kun tämä kuuli Lucrezian mainitsevan sudet.  Miten sudet liittyisivät Rebeccaan? ”Philipin mukaan Cullenit epäilevät Rebeccaa teosta, joka on kuulemma satuttanut pahasti perheen nuorinta tyttöä Renesmeetä.  En tiedä, mikä olisi Rebeccan motiivi satuttaa tytön sielunkumppania, ellei…”

Lucrezia jätti lauseensa avonaiseksi ja antoi Dominicin viimeistellä sen mielessään.  Dominic nyökkäsi uteliaan hohteen kaikotessa hänen silmistään, suuttumuksen alkaessa palaa pienellä liekillä.  Jos Cullenit olivat oikeassa, ja Rebecca oli hyökännyt Jacobin kimppuun, miksi tämä oli sen sitten tehnyt?  Ellei itseään ajatellen, niin…

Jared.

”Taidat olla oikeilla jäljillä, Nic-kultaseni”, Lucrezia huokaisi. ”Sen näkee ilmeestäsi, mutten usko, että poika olisi pyytänyt mitään noin typerää tädiltään.”
Dominic karisti Lucrezian läheltään ja ponkaisi pystyyn liekin läpättäessä kiivaammin. ”En usko minäkään, mutta ehkä meidät halutaan pistää uskomaan.  Se vihreä paita…” Dominic muisteli risaista paitaa, jonka oli nähnyt keittiössä Rebeccan luona. ”Voi helvetin nainen, nyt hän meni liian pitkälle!”

Liekki leimahti yhdeksi suureksi tuleksi ja kasvatti vihan nälkää, mikä sai pojan työntämään sohvapöydän kumoon, astelemaan sen päältä kohti eteistä.  Nainen huusi hänen peräänsä hänen nimeään, mutta nimen huutaminen ei pysäyttänyt häntä, ei pystyttänyt estettä hänen menolleen.

Hän ei voisi katsella Rebeccan touhua tämän enempää.


A/N: Ottaisin ilomielin kommentteja vastaan.  Millaisia tahansa.  Jos joku vielä lukee tätä.

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 24 - 08.07.
« Vastaus #233 : 08.07.2010 18:18:41 »
Jesss! Vihdoin jatkoa. Tää on yks mun lempi ficejä.
Toivon jatkoa pian ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 24 - 08.07.
« Vastaus #234 : 08.07.2010 20:35:07 »
Minä täällä hei! :)

Mä nyt en oo pitkään aikaan oo kommentoinu oikee mihinkää ficceihi ja mä en siis oikein hallihe tätä.. :--) Mä haluaisin kirjottaa sulle jotain pitkää ihanaa kommenttia, mutta tuskimpa tästä tulee... :--D

Noh, mä en voi sietää Jakea, se nyt on varmaan itsestään selvyys, siis kyll se menee Nessien kans, mut Jared on vaa nii kiva, et Jake jää toiseks.. :--)) Miksipä mun-niin-suosima-ihana-Rebecca ei eksyis vaikka Jaken kanssa ja Ness jäis Jaredille? Mahtava idea eikös?? XD Tai voishan Jake kuolla poijes ja sitte Jared lohduttas Nessietä?? ;))

Mut mä haluan Rebecan kuolleeks ja savuna ilmaan (KIIITOS!!!).. :--D Rose ja Bella siis pikkase kouluttamaan sitä ;)

Mutta mun mielestä sun teksti on aina yhtä sujuvaa ja sun kirjotus tapa NOMNOMNOMNOMNOM<3 (ohops, messenger keskustelu välkkyyy [meijjän siis])

Kiitos! ;)

Love,

kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 24 - 08.07.
« Vastaus #235 : 08.07.2010 20:56:29 »
Ginerva, mukava kuulla, että päässyt oikein lempificcien listalle.  Kiitos kommentistasi :)

Purriainen, pitihän miun nyt tulla ilahduttamaan uudella luvulla.  Ja joo, Rosalie oli hieman kylmähkö Jaredia kohtaan, mutta hän on saanut tarpeekseen punapäistä, eikä kaipaa lisää ongelmia Cullenien perheeseen.  Rebecca on kovin ailahteleva (olen huomannut), välillä hän on niin Edwardin perään, mutta toisinaan pieni pilkahdus kaipausta Dominiciin päin pomppaa esiin.  Kiitos kommentistasi :)

kjatri, hei på dig :D Kyllä sä varmasti hallitset kommentoimisen, näkeehän sen sun kommentista.  Ja miekin olen aaltoillut hieman muualla kuin Finissä... Se on itsestäänselvyys ja totta, Jake menee tosiaan Nessien kanssa, mutta muuten ei.  Totaalisesti ei.  Sullahan on ideoita mun inspaamiseen!  Saa nähä toteutuuko sun ideoista jokin jossain muodossa, hih :)  Ja kiitos <3 kehut saa aina vähän typerän virneen/ei-löytämään sanoja.  (se välkkyy aina :D). Kiitos kommentistasi :)


edit// huomasin muuten, että tänään on tasan vuosi Veren kutsu ykkösen valmistumisesta ja melkein vuosi tämän alkamisesta.  Ohhoh, vuodessa jo 24 lukua! Aika hyvin mielestäni :)
« Viimeksi muokattu: 08.07.2010 21:51:36 kirjoittanut Tuhisija »

Ruttu

  • ***
  • Viestejä: 13
  • Etsii betailtavaa :)
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 24 - 08.07.
« Vastaus #236 : 15.07.2010 18:51:28 »
Ah tää on kyllä niin hyvä ficci! Tekis vaan nirhata Rebecca että Jared  ::) Nessie ja Jacob kuuluu yhteen :D Mut joo virheitä en oo kyl löytäny ja vaikka löytäisinki nii ei se haittais :) Jatkoa ja pian kiitos! :)
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=4493.0/

”Sano, että vain minä näin sen.”
”Et, minä näin sen myös!”
”Meillä on yhteisiä aistiharhoja, huolestuttavaa.”
”Ei niin huolestuttavaa kuin se, minkä laatuisia aistiharhoja me näemme!

Kiitoksia Nemethysille! ♥

Dramione
Jasper
Emmet
Edward
  ♥

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 24 - 08.07.
« Vastaus #237 : 18.07.2010 17:47:59 »
Ruttu, mukavaa, että pidät.  Punapäät herättää vihastusta joissain, joskus vain pelkkä Rebecca.  Kiitos kommentistasi :)


Jatkoa tulee ehkä ensi viikolla.  Seuraava luku on joko melkein valmis (yksi kohtaus on vielä kesken) tai sitten siitä puuttuu vielä tuon yhden kohtauksen loppu + 1 kohtaus.  Katsoo, miten päätän tehdä.  Koetan saada luvun 25 ulos ennen elokuuta!

_Bella_18_

  • ***
  • Viestejä: 28
  • Never give in~
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 24 - 08.07.
« Vastaus #238 : 29.07.2010 11:04:55 »
Heips! oon tosi ilone,et tähän tuli jatkoo ja sain lukea sen!
Joten kiitti siitä, jatkoa odotellen,


_Bella_18_


P.S. Sori ettei multa herunut rakentavampaa kritiikkiä,mutta kun mulla on taas
kommentoimismotivaatio hukassa! Mutta luvut olivat kivoja! :D
Rien n'est parfait~

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 25 - 08.08.
« Vastaus #239 : 08.08.2010 19:55:37 »
_Bella_18_, mukavaa, että pidät ja jatkat seuraamista.  Kiitos kommentistasi :)


Tasan kuukausi meni! Olen hieman ylpeä itsestäni ettei mennyt tämän kauempaa.  No halusin ilahduttaa teitä uudella luvulla ja joo, ei tämä kauhean pitkä ole, mutta eiköhän kelpaa, toivottavasti.
Seuraavaa lukua koetan saada ulos sitten viimeistään ensi kuussa!


Luku 25 - Älä ole se, joka häviää


Käsi pyyhkäisi märkää poskea ja sipaisi kyyneleet pois, jotka kastelivat kämmenselän.  Silmien katse haparoi portaissa toisen käden lipuessa kaiteella hitaasti ja keveästi, hiljaisen huokauksen karatessa tytön huulilta.  Tytön, jonka silmäkulmat kahlitsivat jotain, havaitsivat.  Punertavaa oranssia…
Silmät nostivat katsettaan portaista kuin kimmoten ja muuttuivat äkisti surullisista yllättyneiksi hohtaen epävarmaa hehkua.  Pari kyyneltä uskalsi karata silmistä poskille ja vieriä kohti huulia kostuttaen ne, maalaten ne märiksi ennen niiden hiljaista kuiskausta.

”Jared…”

Jaredin katse laskeutui pois Renesmeestä, joka oli pysähtynyt portaiden neljännelle askelmalle.  Tyttö ei osannut irrottaa hämmennyksen sävyttämää katsettaan, eikä yllättyneisyyttä, eikä hiljentää sisällään tuntuvaa kolkuttelua.  Olisiko hänen pitänyt kääntyä ja nousta portaat takaisin ylös vai mennä Jaredin luo ja puhua tämän kanssa?  Kysyä, miten asia oli.
Renesmeen käsi päästi irti kaiteesta hänen ottaessa askeleen alemmas.  Jared vilkuili hiuksiensa takaa häntä, kun hän laskeutui viimeisetkin askelmat eteiseen, joka oli täyttynyt syvästä hiljaisuudesta, kiusallisuudesta.  Jännitettä värähteli ilmassa, ruskeat silmät kohtasivat kultaiset, ja käsi painui nyrkkiin.  Kumpikaan ei tiennyt, mitä sanoa.

”Ness…” Jared astui askeleen lähemmäs tyttöä, joka kavahti taaksepäin.  Tytön tekemä liike sai pojan pysähtymään aloilleen. ”Olen pahoillani.”
”Mistä olet pahoillasi?” Renesmee kysyi ääni katkeillen.  Hän halusi tietää, oliko Jared pahoillaan siitä, mitä oli Jacobille tapahtunut vai siitä, mitä tämä oli tehnyt tälle.
”Minun ei olisi pitänyt tulla.”  Sanat olivat melkein kuiskaus, Renesmee laski katsettaan. ”Ness, en tiennyt-”
”En minäkään.” Renesmee pudisti päätään ja käski itsensä olla hiljaa.  Hän ei saisi puhua kuin olisi syyttänyt Jaredia tapahtuneesta.  Hän ei ollut varma, oliko tämä edes ollut osallisena siihen.  Mutta niin hän oli ymmärtänyt äitinsä ja tätinsä puheista.
”Mitä?” Jared kysyi ja astui taas lähemmäs välittämättä tytön aiemmasta perääntymisestä. ”Sinä et tiennyt, että…?”  Kysyvyys pinkoili hänen äänessään, hän ei ymmärtänyt.
”Unohda, Jared”, Renesmee kuiskasi heilauttaessaan hiuksensa kasvojensa eteen.  Hän ei osannut kysyä kysymystä pojalta, josta oli niin kovasti välittänyt, vaikka halusi tietää vastauksen.  Hän ei osannut, eikä uskaltanut.  Hän pelkäsi vastausta. ”Miksi tulit?”

Renesmee nosti katsettaan ja antoi katseensa lipua Jaredissa, tämän ymmärtämättömissä kasvoissa, jotka näyttivät lempeiltä.  Hän astui askeleen eteenpäin ja pyyhkäisi hiuksensa kasvoiltaan antaen itselleen paremman näkymän.  Itkusta sumeat silmät eivät kuitenkaan antaneet hänen nähdä kirkkaasti, eikä pieni kipu sydämessä sallinut astua enempää eteenpäin.

Miksi tulit?  Ja missä olit silloin, kun se tapahtui?  Sinä… Renesmee pudisti itsekseen päätään ja räpäytteli silmiään estääkseen kyyneleet, jotka halusivat pusertua poskille.  Hän tuli myöhässä kouluun sinä päivänä…

”Tulin, koska”, Jared havahdutti tytön ajatuksistaan tämän epäonnistuessa kyynelten pidättämisessä, ”halusin nähdä sinut.”  Tämä nyökkäsi hitaasti ja näki huolen ripauksen pojan ilmeessä. ”Tiedän, ettei olisi pitänyt tulla, mutta halusin tietää, oletko kunnossa, koska sinusta ei ollut kuulunut mitään.”

Renesmee nyökkäsi jälleen ja pyyhki kyyneliä kasvoiltaan.  Jaredin sanat kuulostivat niin vilpittömiltä ja rehellisiltä, että hän ei tiennyt enää, mitä luulla.  Ei tämä olisi sanonut noita sanoja niin vilpittömästi, jos tämä olisi tehnyt jotain.  Ei Jared olisi pystynyt.

Haluan kysyä, mutten uskalla vieläkään.  En tiedä…

”Haluat varmaan, että lähden…”
”Niin… mutta-”
”Ness”, Jared astui lähemmäs Renesmeetä, joka yritti peruuttaa pystymättä, ”oletko vihainen minulle?”

Kysymys sai Renesmeen hämilleen, huolen raastamaan rinnassa.  Jokin meni solmuun vatsassa ja sai epämiellyttävää aaltoilua aikaan, mikä näkyi kasvoilta.  Hän puristi huuliaan tiukasti yhteen ja yritti kovasti estää kyyneleet, jotka väkisin puskivat itsensä poskille.

”Mistä… minä…”, hän mumisi, ”…olisin sinulle… vihainen?”  Keho alkoi hitaasti täristä, kun kuvat Jaredista ja Jacob-sudesta metsässä pyörivät silmien edessä.  Renesmee kietoi kätensä tiukasti ympärilleen ja roikotti päätään portaisiin perääntyen. ”Jared, jos olet tehnyt jotain… sano nyt!  Minä… kuulin, kun…” Hänen jalkansa kolahtivat ensimmäiseen portaaseen ja kaatoivat hänet kolmannelle askelmalle istumaan.  Hän ei pystyisi sanomaan enempää, hän ei haluaisi kuulla Jaredin suusta mitään.  Hän halusi tämän lähtevän nyt heti.

Tämä on vaikeaa!

Käsi kosketti äkisti Renesmeen olkapäätä, ja viileät sormenpäät hipaisivat rauhoittavasti hiuksia.  Hän värähti kosketuksesta, muttei paennut sitä, ei huitonut toisen kättä pois.  Mutta hän mutisi huuliensa välistä, että halusi tämän menevän.

”Anteeksi”, Jaredin ääni kuiskasi tytön yläpuolelta, käsi katosi koskettamasta.  Niin katosivat myös askeleet, jotka olivat kaikuneet eteisessä lopuksi ilmaan pyyhkiytyen. 

Renesmee nosti päätään ja näki tyhjää, ei mitään seinän edessä.  Enää ei ollut punertavaa oranssia, ei mustaa, ei kultaisia pisteitä huolessa hehkuen.  Enää ei tuntunut kättä sukimassa hiuksia, ei näkynyt poikaa, joka oli vetänyt kaiken solmuun.

Jared…

Renesmee pudisti päätään ja keinutteli itseään edestakaisin.  Kyyneleiden tulva alkoi tyrehtyä, ja silmät loistaa punertavina ja turvonneina.  Solmu vatsassa löystyi, mutta aaltoili pahemmin aiheuttaen epävarmuutta, pelkoa.  Pelkoa, joka takertui pikkuisilla kynsillään sydämeen.

***

Kyllä hän vielä tulee.  Kuka muukaan sieltä tulisi selvittelemään asiaa?  Ja pieni selvänäkijä on sokaistu suden avulla, joten… täydellistä.

Ikuisesti vihertävät kuuset olivat metsässä ainoita puita, jotka toivat väriä muuten niin harmaantuneeseen metsään.  Useimpien puiden lehdet olivat kellastuneet ja vaipuneet jo maahan, osa lehdistä oli muuttunut punertavanruskeiksi ja maalannut harmaantunutta metsää värikkäämmäksi omalla tavallaan.  Mutta olipa pudonnut lehti sitten minkä värinen tahansa, se tarrasi tiukasti kosteaan kengänpohjaan liukastaen nopeita askelia.

Becky, hidasta nyt vähän. Ei sinulla ole minnekään kiire.

Ole sinä hiljaa ja anna minun olla.

Mikäs nyt on?  Alkaako nyt kaduttaa kaikki se, mitä olet tehnyt?


Rebecca hidasti vauhtiaan ja pysähtyi suurelle harmaalle kivelle, joka oli sammaloitunut.  Hän pudisti päätään itsekseen ja sipaisi lyhyet hiuksensa korvan taa.  Ei häntä kaduttanut, ei ainakaan kauheasti.  Hän tiesi epäonnistuneensa aiemmin ja tiesi, että nytkin voisi käydä niin, mutta toivoi hänen teollaan olevan seurauksia, jotka miellyttäisivät häntä itseään.

Jos Edward kerta puhui totta ollessasi ihminen, hän saattaisi hyvinkin vaipua luoksesi ja tahtoosi.  Jos hän kerta ihan oikeasti puhui totta siitä, että vedit häntä puoleesi.

Siitä on lähes sata vuotta,
Rebecca huokaisi, mutta minä en ole vielä luovuttanut. Luovutan, jos hän torjuu minut nyt.

Ai luovutat, vai?
ääni naurahti hiljaa. Enpä usko, Becky.  Olet niin koukussa Edwardin havitteluun, ettet pääse siitä ikinä irti.

Rebecca tuhahti hiljaa itsekseen ja lähti jälleen liikkeelle mustat tennarit punaruskeiden lehtien koristelemana.  Hän ei jaksanut kuunnella enempää ääntä, joka ärsytti häntä toisinaan liikaakin ja yllytti tekemään asioita, jotka hän oli hitaasti alkanut ymmärtää huonoiksi.  Dominicin käynti hänen luonaan oli valottanut hänen sekavia ajatuksiaan ja saanut hänet pohtimaan, että tämän jälkeen ei välttämättä olisi mitään järkeä juosta Edwardin perässä.  Jos Edward vain torjuisi häntä koko ajan, ja hän jatkaisi yrittämistä, hän vain tuhlaisi aikaansa. 

Mutta tämä yksi mahdollisuus on vielä käyttämättä.  Tämä, jonka takia minä kävin Jacobin kimppuun.  Jos nytkin epäonnistun, lopetan.  Minä lopetan, vaikka olen havitellut Edwardia ihmisajoista asti. Rebecca sulki silmänsä ja antoi itsensä hidastaa vauhtia hieman, jottei törmäisi mihinkään. Kaikkihan häntä katselivat ja katselevat edelleen. Niin…

Lupaus lopettamisesta tuntui hivenen kaukaiselta ja oudolta, kun Rebecca mietti kaikkea tekemäänsä.  Hän kuitenkin yritti sanoa itselleen, että se olisi parhainta, ettei hän saavuttaisi kuitenkaan mitään keksimällä lisää keinoja saada Edward itselleen.  Edward kun vain torjui ja torjui, heitti palloa koko ajan takaisin hänelle entistä enemmän kierrettä heitossa mukana.  Ja nyt oli saapumassa se hetki, kun hän ei saisikaan palloa kiinni, vaan häviäisi ja kohtaisi rangaistuksen.  Mutta jos hän jättäisi nappaamatta pallon, voisiko hän pelastua rangaistukselta?

Metsä harveni ja tasaisempi viheriö, joka oli saanut rusehtavaa väriä, aukeni Rebeccan silmien edessä.  Vaalea kivitalo häilyi lyhyen matkan päässä, joten jalat nopeuttivat vauhtiaan juostakseen nopeammin ojalle, jonka yli ne kevyesti ponnistivat.  Hiekka rahisi tennarien alla vampyyrin laskeutuessa ketterästi hiekalle, tarkkojen kultaisten silmien huomatessa liikettä talon luona.  Koputusta.  Yönmustat hiukset. Väljä ruskea takki.

Dominic.

Rebecca jähmettyi paikoilleen tuijottamaan tummahiuksista poikaa, joka jatkoi ovella norkoilua.  Mitä Dominic täällä teki?  Halusiko tämä puhua, setviä asiat selviksi?  Vai oliko tämä tullut vain haukkumaan hänet vai ei laisinkaan hänen takiaan?
Ovi aukeni viimein, mustahiuksinen nainen kurkisti ulos.  Se oli Caroline, joka näytti puhuvan Dominicille ja osoittavan sitten Rebeccan suuntaan, metsään.  Kummankin vampyyrin katse kääntyi terävästi metsään, eikä kummaltakaan tuntunut jäävän huomaamatta punatukkainen vampyyri, joka silmät selällään tarkkaili heitä.

Mene, Becky.  Haluat kuitenkin.

”Rebecca!  Dominicilla on sinulle asiaa!”

Carolinen ääni kutsui Rebeccaa, joka nosti jalkaa toisen eteen ja asteli pian pikaista vauhtia kohti taloa.  Tuulenpuuska puhalsi äkkiä hänen kasvojaan vasten kuin protestoiden, eikä äänikään osannut olla hiljaa.  Se kiivaasti maalaili hänen mieleensä kuvia, joissa Dominic haukkui hänet, mutta hänen mielestään se ei voinut millään olla muuta kuin äänen typerää harhaluuloa.  Mutta Rebecca oli väärässä ja pahasti, ääni taasen oikeassa.
Rebeccan käsi laskeutui kuistin kaiteelle hänen noustessa pari porrasaskelmaa.  Dominic ei katsonut häntä, eikä tämän olemus näyttänyt taikka tuntunut lempeältä.  Pojasta huokui vihaisuutta ja katkeruutta, turhautumista.  Kaikki ne tunteet välittyivät ilmassa väreinä Rebeccan luo ja saivat äänen ilkkumaan hänen mielessään.

Turpa kiinni!

Tytön selkä nojautui kuistin kattoa pystyssä pitelevää puista pylvästä vasten Carolinen vilkaistessa huolen pilke silmissään heitä kumpaakin.  Tämä kuitenkin poistui vähin äänin ja antoi kaksikolle omaa tilaa ja rauhaa, jonka rikkoutuminen leijaili Dominicin ja Rebeccan välillä.  Tiukka jännite tuntui tahmaiselta kuin siirappi, eikä antanut varaa väärille liikkeille.

Ei vaikuta hyvältä, Becky…

”Nic.”
Dominic kääntyi katsomaan Rebeccaa ja vaihtoa painoa jalalta toiselle.  Tummanruskeat silmät olivat tummuneet entisestään melkein mustiksi ja lainehtivat nyt tunteiden myrskyssä. ”Mitä sinun päässäsi oikein liikkuu?  Olet tainnut seota lopullisesti!”  Huulet sylkivät sanat suustaan kuin terävät tikarit, jotka kiinnittivät Rebeccan aloilleen.  Ystävällistä kohtelua ei näyttänyt olevan tulossa. ”Eikö sinulla ole mitään sanottavaa?  Eikö?”
Rebecca katseli Dominicin tummuneita silmiä ja kietoi kätensä puuskaan.  Hän ei tiennyt, mitä sanoa, mutta aavisteli tietävänsä, mistä tämä puhui. ”Ei.”  Olisi parempi pelata varman päälle ja olla puhumatta totta. ”En tajua, miksi tulet syyttelemään minua jostain, mitä olen ilmeisesti tehnyt.  En vain nyt anteeksi keksi mitään, mitä olisin-”
”Älä selitä. Lucrezia kertoi, että Jacob oli löydetty haavoittuneena ja että sinua epäillään teosta”, Dominic kertoi ja sai Rebeccan värähtämään.  Cullenit olivat siis tajunneet?  He epäilivät suoraan häntä?  Tietenkin.

Taitaa suunnitelmasi rapistua pahasti kasaan, Becky.

”Ja tiedätkö, mitä minä muistin?” Dominic kysyi äänessään puhdasta katkeruutta. ”Muistin Jaredin paidan repaleisena keittiönpöydällä, kun kävin luonasi.  Yrititkö lavastaa hänet syylliseksi?  Yrititkö lavastaa suku-”
”Minä en ole yrittänyt lavastaa ketään!” Puolustuskannalle olisi lähettävä, antautuminen ei olisi vaihtoehto.  Jos Cullenit vain epäilivät, eikä heillä olisi todisteita, itsensä puolustaminen olisi ainoa asia, jonka Rebecca voisi tehdä. ”Jared on veljeni poika!”
”Vaikka hän olisi veljesi, et välittäisi!”
Rebecca astahti eteenpäin ja kohtasi kunnolla Dominicin ilmiselvän vihan. ”Kuinka voit sanoa noin?  Hän on elänyt kanssani kuusikymmentäkolme vuotta, ja minä olen aina ottanut hänet huomioon!  En ehkä viime aikojen tempauksissani, mutten tekisi hänelle mitään sellaista, mistä minua nyt syytät!”

Sanat soljuivat tytön huulilta vahvoina, täynnä tarkoitusta.  Hän todella tarkoitti sitä ja halusi tarkoittaa, mutta tiesi, että viimeisimmät sanat ontuivat hieman, eivät olleet niin puhtaita.  Huomaisiko Dominic sen?  Huomaisiko tämä epäpuhtauden, lian?

Sinähän olet hyvä, Becky!

Dominicin leuka kiristyi Rebeccan uppoutuessa syvänmustiin silmiin, jotka häntä tarkastelivat.  Poika oli niin kireä, ei laisinkaan sellainen kuin hän oli tottunut tämän olevan.  Uusi puoli oli kuoriutunut esiin, hämmennyttänyt hänet pahemman kerran.

”Jared on aina kunnioittanut sinua ja pitänyt isosiskonaan”, Dominic sanoi ääni nyt hiljaisena. ”Vaikka hän ehkä sinun mielestäsi on tahallaan ärsyttänyt sinua, ehkä tehnyt jotain pientä sinulle, mistä et ole pitänyt, silti sinä olet hänelle tärkeä.  Ja nyt kun Cullenit palasivat elämääsi, olet näyttänyt hänelle uuden puolen itsestäsi.  Luuletko, että hän on jaksanut kunnioittaa sinua viime aikoina?”
”Puhut kuin olisit tietävinäsi, mitä hän ajattelee, mutta sinä et tunne häntä, kuten minä”, Rebecca totesi.  Dominic hämmensi häntä lisää sanoillaan Jaredista, hän ei meinannut löytää sopivia sanoja suuhunsa.
”Olet väärässä.  Taidan tuntea hänet paremmin kuin sinä.  Hän ei puhu kauheasti asioistaan, mutta silloin tällöin heittää muutaman sanan suuntaani kuin koukun, johon odottaa minun tarttuvan, jotta hän voisi puhua.  Jotta minä heittäisin häntä kysymyksillä, joihin vastata.  Jotta hän voisi kertoa edes jotain ja avautua.  Hän oli vain 16 muuttuessaan, yrittäisit ymmärtää häntä.”

Tytön hämmentyneisyyttä kielivä katse kääntyi pois pojasta, joka oli ajanut hänet jälleen kerran henkisesti nurkkaan.  Murenisiko hänen salailuyrityksensä tähän?  Murenisiko hän pojan edessä kuin heikosti rakennettu muuri, repisikö tämä hänet kahtia kuin piirustuksen, josta kukaan ei saanut selvää?  Turruttaisiko tämä hänen huulensa, jotka olivat tottuneet sylkemään valheita, punomaan tiheää mustaa verkkoa kaiken ympärille?

Ei, Becky.  Sinä kestät tämän, hän vain painostaa henkisesti.  Olet vahvempi kuin hän, työnnä itsesi pois nurkasta, ole vahvempi!  Ole se, joka voittaa, ole se, joka tietää, mitä tehdä.

Silmät suuntautuivat taivaalle, jonka sini oli sekoittunut punaiseen muodostaen hempeää violettia.  Jos henkinen muuri oli sortumassa, olisiko pelastusta olemassa?  Löytyisikö jotakin… löytyisikö jokin tai joku, joka estäisi sen sortumisen?

Älä ole se, joka häviää.


A/N: Mm, loppua olisi voinut jatkaa, mutta musta tuntui, että se olisi ihan hyvä jättää tähän, jotta sitten ei oo varmuutta, että pettääkö Beccan muuri vai ei ja ja... :)  Kommentteja otan ilomielin vastaan!