Kirjoittaja Aihe: Eikä siinä vielä kaikki! VALMIS, James/Lily, K-11, romance, drama  (Luettu 55225 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 24.3.
« Vastaus #20 : 24.03.2009 18:19:31 »
Ah, minä tykkään tästä, oikeasti. Kirjoitat edelleenkin eläväisesti ja Lilyn näkökulmasta on todella hauska lukea. Tyyli on sellaista, jota en ole ennen lukenut, joten todella miellyttävää vaihtelua. (: Lilyn hämmentyneisyys on jotenkin söpöä, ja James on James. Mukavaa kun toit velhomaailman vanhanaikaisuuden esille - pitäisi olla jo kihloissa 17-vuotiaina tai jotain.

En tiedä mitä sanoa, olen pöllämystynyt.

Lainaus
Olen aika varma, että minulla oli alun perin mielipiteitä: yksitoistavuotiaana tykkäsin pojista, joilla oli suuret mahdollisimman bambimaiset silmät, mieluiten tummanruskeat ja vielä parempi, jos niitä katsellessa alkoi tehdä suklaata (tai ehkä minulla vaan oli nälkä).
Tästä ilmeisesti puuttuu sana.


Pidä hauskaa Saksassa! Minulla ei ole vielä paikkakuntatietoja, mutta kiivaasti odotellaan! Jotain huhua on ollut Berliinistä, mutta saa nyt nähdä. (: Olen kyllä todella innoissani tästä mahdollisuudesta, Saksa<3


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Chamba

  • ***
  • Viestejä: 45
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 24.3.
« Vastaus #21 : 24.03.2009 21:36:20 »
OIIII!!! Ihana! Tarvitsen kipeästi jatkoa tähän.

- Chamba

erikka

  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 24.3.
« Vastaus #22 : 30.03.2009 17:25:44 »
tää on ihan kauheen hyvä :) repeilen ihan koko ajan. toivottavasti jatkat tätä pian

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 24.3.
« Vastaus #23 : 30.03.2009 19:16:53 »
tämä on edelleenkin tosi hyvä. kiva kun teet pitkiä lukuja, niissä tapahtuu paljon. odotan innolla jatkoa!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Leah

  • ***
  • Viestejä: 5
  • Aina voi olla huonona esimerkkinä.
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 24.3.
« Vastaus #24 : 30.03.2009 19:53:15 »
Suoraan sanottuna tää on aivan MAHTAVA! Repeilen melkein koko ajan   :D
Toivottavasti tulee pian lisää jatkoa <3
Head under water,
And you tell me to breathe easy for a while.
The breathing gets harder, even I know that.

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 24.3.
« Vastaus #25 : 01.04.2009 09:21:08 »
A/N: Hei taas ja kiitos kaikille kommenteista! Oli ihanaa tajuta, että niitä oli tullut niin monta :)

pihlajanmarja, kiitos! Hih, et ole ainoa, jonka pitäisi lukea vähemmän R/S:ää :D Muistan vielä elävästi, miten kirjoittelin aikoinaan pitkää het-kelmificciä ja minulla oli pieniä ongelmia sen kanssa, että välillä, kun Sirius ja Remus päätyivät kahdestaan johonkin kohtaukseen, heitä oli yksinkertaisesti vaikea pitää vain kavereina... Saa nähdä, tuleeko tämän ficin suhteen sellaista ongelmaa ;D

teinirinsessa, kiitoksia! Toivottavasti juoni etenee jatkossakin. Pitäisi vain keksiä, miten...

Fantasy, kiitos ja kiitos myös suklaakohdan bongauksesta. Minun pitäisi todellakin jaksaa lukea osat aina tarkemmin läpi ennen julkaisua...

Arte, kiitoksia! Hui, Berliini kuulostaa isolta! Olen käynyt vain Bremenissä ja sitten Stuttgartissa ja siellä lähellä etelempänä, mutta molemmat seudut olivat kyllä kivoja. Berliinissäkin olisi joskus kiva päästä käymään... Toivottavasti saat hyvän paikan ja kivan perheen! :)

Chamba, kiitos :D

Ginevré, hih, kiitoksia  :D Mitähän tähän nyt sanoisi. Olen iloinen, että ilahdutti! Ja koetan kirjoitella ahkerasti jatkoa :)

erikka, kiitos! Jatketaan, jatketaan :)

Salla, kiitoksia! Kiva kuulla, etteivät luvut tunnu liian pitkiltä.

Leah, kiitos kommentista :) Jatkoa tulee...

*

4. luku

Olipa kerran vahinko. Onneksi se ei kuitenkaan toistunut. Minä nimittäin vietin seuraavan kuukauden ottamalla tervettä välimatkaa Jamesiin. En minä edes varsinaisesti vältellyt häntä, paitsi ehkä pari kertaa, kun vaihdoin suuntaa käytävällä, tai silloin, kun satuin näkemään hänet kirjastossa ja nostin ”Englannin taikahistorian” naamani eteen ja kieltäydyin vastaamasta tervehdykseen. Mutta en ikinä suhtautunut häneen mitenkään lapsellisesti. Johtajaoppilasjutuissa puhuin hänelle ihan normaalisti, siis esimerkiksi säästä ja ykkösluokkalaisten käyttäytymisestä. Kummastakaan ei ole mahdollista puhua enempää kuin puoli minuuttia kerrallaan, joten ne olivat täydellisiä puheenaiheita.

Älkää ymmärtäkö väärin. Minä en edes ole vihainen Jamesille, eikä se suutelujuttu enää häiritse minua, paitsi että häiritsee silti. Minä ajattelen sitä vähän liian usein, koska jo se, että minä ylipäänsä ajattelen sitä, on ”liian usein”. Jamesin suuteleminen ei vain yksinkertaisesti ole sellainen juttu, jota minä haluaisin ajatella.

Olen kuitenkin pärjännyt ihan hyvin. Olen tehnyt paljon läksyjä. Olen myös lopultakin löytänyt kutsumukseni johtajaoppilaana, kun viikko sitten satuin löytämään kaksi kakkosluokkalaista kiinni toisissaan McGarmiwan luokkahuoneessa. Se oli aika järkyttävää, mutta olen ihan totta iloinen, että James oli mukana. Ne lapset puuhasivat seinää vasten, vaatteet päällä sentään mutta sekin oli varmaan vähällä, ja poika oli selkä meihin päin, joten hän ei tietenkään tajunnut mitään, vaikka tyttö yritti potkia häntä, jotta hän huomaisi keskeytyksen. Ei toiminut. Se tyttö voisi varmaan pitää sitä imartelevana, mutta minua kyllä lähinnä nolotti, kun James koputti poikaa olkapäälle ja poika säikähti niin paljon, että hyppäsi kauemmas ja löi nenänsä Jamesin kyynärpäähän. Tyttö taas tippui istumaan lattialle ja mursi häntäluunsa. Se oli oikeastaan tosi traagista.

Sinä iltana meidän partioimisemme ei oikein toiminut. Me saatoimme molemmat lapset sairaalasiipeen ja pidimme matkalla heille puhuttelun, joka keskeytyi siihen, että pojan nenästä alkoi vuotaa verta. Onneksi James osasi korjata sen. Hänen omasta nenästään on kuulemma vuotanut verta niin monta kertaa, että verenvuodon tyrehdyttämisloitsu oli melkein ensimmäinen, jonka hän oppi. En usko, että haluan tietää, mikä se oikeasti ensimmäinen loitsu sitten oli. Kun me lopulta olimme saaneet lapset sairaalasiipeen ja Matami Pomfrey oli alkanut saarnata heille, me onnistuimme pääsemään nipin napin käytävälle saakka, ennen kuin aloimme nauraa.

Se on oikeastaan paras asia, mikä tämän kuukauden aikana on tapahtunut. Nauroimme varmaan viisi minuuttia, kunnes minun vatsani oli järjettömän kipeä ja James alkoi muuttua tosi punaiseksi, ja sitten me jotenkin onnistuimme lopettamaan.

Ruth on lopultakin saanut kihlasormuksensa. Huomasin sen heti ensimmäisenä aamuna, mutta se varmaan johtui siitä, että hän pudotti sen vahingossa puurolautaseen ja Hannah järkyttyi niin paljon, ettei sitä oikein voinut olla huomaamatta. Sormus on kultaa ja siinä on sydämenmuotoinen timantti. En voi tajuta, kummalla heistä on niin huono maku. Lisäksi minun tekisi mieli kuristaa Justin ihan vaan siitä hyvästä, ettei hän ostanut sitä sormusta minulle.

Megan ei onneksi ole kosinut Owenia. Sen sijaan he ovat tapelleet siitä, asuvatko tulevaisuudessa Irlannissa ja Englannissa. Kerran Megan syöksyi meidän makuusaliimme naama punaisena, paukautti oven kiinni ja huusi, ettei enää vaan kestä niitä lampaita. Hannah tarjosi hänelle suklaata, ja kriisi meni ohi.

Myöskään Anne ei ole tehnyt mitään Siriuksen tai itse asiassa kenenkään muunkaan suhteen. Minusta kyllä on jo alkanut näyttää siltä, että hän on aika turhautunut. Jos ollaan ihan rehellisiä, Anne on kuitenkin aika aktiivinen ihminen, siis vähän samalla tavalla kuin jos kuvitellaan hiiri, joka käyttää dopingia. Lisäksi hän tuijottaa Siriusta aika paljon tunneilla. En tiedä, kuvitteleeko hän oikeasti voivansa nähdä Siriuksen vatsalihakset pojan paidan läpi vai onko Sirius hänen mielestään oikeasti hyvännäköinen, mutta joka tapauksessa hänen keskittymiskykynsä on alkanut hävitä entisestään. Eilen McGarmiwa tiedusteli häneltä kesken tunnin, onko hän edelleen tässä maailmassa, ja hän vastasi siihen ”niin, Sirius”.

Niin että totta kai minun olisi pitänyt arvata. Kun Anne kyllästyy, siitä ei ikinä seuraa mitään hyvää. Ja yleensä se vaikuttaa jotenkin minuunkin, vähintään sillä tavalla, että minä saan myöhemmin uskotella Annelle, ettei hän ole täysin hölmö vaan oikeastaan ihan järkevä ihminen. Vaikka minä tietysti rakastan Annea, joskus valehteleminen alkaa kyllästyttää.

Tällä kertaa minusta kyllä tuntuu, että pelkkä valehteleminen ei riitä. Siis minkä ihmeen takia minun aivoni eivät koskaan voi toimia kunnolla paitsi jälkikäteen?

Sirius ojentautuu pyörittämään pulloa. Minua kutakuinkin huimaa. Siis millainen ihminen suostuu pelaamaan pullonpyöritystä yhdeltätoista torstai-iltana? Perjantai-iltana se ei edes olisi ollut niin paha juttu, mutta minulla sattuu olemaan huomenaamulla kahdeksalta kaksoistunti liemiä. Minä olen tietysti hyvä liemissä, mutta minä mielelläni myös pitäisin sen asian sellaisena enkä esimerkiksi pilaisi mainettani sillä, että tulen kaksoistunnille vain puolet aivoista hereillä. Minun tuurillani se olisi sitä paitsi vielä se tyhmempi puoli, jonka minä yleensä saan kutakuinkin pidettyä kurissa.

Eikä tässä nyt edes ole varsinaisesti kyse liemistä. Me olemme kuitenkin seitsemäntoistavuotiaita. Pullonpyöritys ei ole ihan aikuismaisin mahdollinen tapa viettää iltaa. Lisäksi minua epäilyttää aika paljon myös se, että noin puoli metriä minusta Meganiin (joka näyttää tosi happamalta, koska Owen on korpinkynsi eikä Megan siis voi nyt kutea poikaystävänsä kanssa toisin kuin Ruth, jonka pää on tosi epäilyttävän näköisesti Justinin sylissä - siis takaraivo alaspäin kuitenkin) päin on puolityhjä tuliviskipullo. Minulla ei ole aavistustakaan, miten se päätyi siihen. Sen sijaan muistan kyllä ihan hyvin, mihin Ruth ja Justin ja keskiyö ja yllättäen paikalle osuva tuliviskipullo viimeksi johtivat.

Tietysti kyse on vain tahdonlujuudesta. Okei, nyt minä päätän, etten edes koske tuohon pulloon tämän illan aikana. Sitä paitsi nyt on edelleen torstai. Minä olen aika kehno missä tahansa, jos toinen puoli aivoistani nukkuu, mutta jos se hereillä oleva puoli on kännissä – no, en nyt viitsi ruveta arvailemaan. Suoraan sanottuna sitä ei ole vielä koskaan tapahtunut, mutta veikkaan aika vahvasti, ettei Kuhnusarvio enää kauheasti pitäisi minusta sen jälkeen.

”Lily? Haluatko?”

Räpyttelen silmiäni ja poistan nopeasti mutta tehokkaasti aivoistani muutaman vaihtoehdon, mitä tuo kysymys voisi tarkoittaa. Siinä vaiheessa olen jo tajunnut, että kysymyksen on esittänyt Hannah, joka pitelee kädessään pahvimukia ja ojentaa sitä minua kohti.  Otan mukin ja kurkistan siihen. Neste näyttää tosi epämääräiseltä. Se myös maistuu epämääräiseltä.

Ai niin, ne liemien tunnit ja tahdonlujuus. Ojennan mukin takaisin Hannahille ja olen juuri sanomassa, että minun kyllä pitää nyt lähteä nukkumaan, kun Ruth potkaisee minua päähän. Hannah näyttää vähän järkyttyneeltä, mutta Ruth itse ei edes tajua, koska Justinin naama peittää hänen naamansa ja hänen kaikki raajansa ovat kietoutuneet kiinni Justiniin, paitsi tietysti se jalka, joka juuri potkaisi minua.

”Anna tänne se muki”, mutisen Hannahille. Oikeasti, kuka voi syyttää minua? Paitsi tietysti äiti, mutta no, loppujen lopuksihan minulla on itse asiassa aikamoinen osa hänen geenejään ja lisäksi hänen kasvatuksensa, joten ei hänellä oikeastaan pitäisi olla mitään sanomista tähän asiaan. Ja kenelläkään muulla ei taatusti ole. Minun elämäni on tällä hetkellä erittäin kurjaa, ja jos joku kehtaa väittää muuta, häneltä vaan puuttuu tarvittava määrä empiiristä todistusaineistoa. Kuten Ruthin jalanjälki poskessani.

Okei, ehkä minä liioittelen vähän. Sitä paitsi Hannah näyttää oikeasti myötätuntoiselta eikä edes sano mitään, vaikka join koko hänen lasillisensa sitä mitä se olikaan.

Sirius pyörittää taas pulloa. Minulta on jotenkin mennyt se pelipuoli tästä pelistä vähän ohi, mutta kaiketi lähinnä sen takia, että Merlinin kiitos se pullo ei ole osunut minuun, ja minä olen muutenkin keskittynyt ajattelemaan lähinnä sitä, miten tahtoisin pois, tai millä kaikilla tavoilla voisin murhata Ruthin (mikä on tietysti haaveajattelua, koska loogisesti ajateltuna Ruth ei ole tehnyt mitään väärää enkä minä muutenkaan voi syöttää ystäväni pikkusiskoa lohikäärmeelle) tai miksi minä aina kuuntelen Annea, vaikka ei pitäisi. Esimerkiksi tänään, kun Anne alkoi puhua pullonpyörityksestä, minun olisi kannattanut saman tien tainnuttaa hänet. Yleensä sekään ei kyllä toimi, mutta ainakin olisin yrittänyt.

”Totuus vai tehtävä?” Arthur Cooper kysyy Annelta, jonka eteen pullo on pysähtynyt, vaikka Anne ei ole vielä tajunnut sitä.
”Mikä?” Anne kysyy ja vilkaisee sitten pulloa. ”Ai. Tehtävä.”

Se nyt ei varsinaisesti ollut yllätys. Anne ei ikinä valitse tässä pelissä totuutta. Meganin mielestä se johtuu siitä, että hän ei halua ilmaista syvimpiä tuntojaan muille kuin läheisille ihmisilleen, ja toisaalta hän ei myöskään halua valehdella (se on kyllä totta, Anne on surkea valehtelija). Minä olen aika varma, että Annella on vielä trauma siitä, kun me pelasimme pullonpyöritystä ensimmäisellä luokalla ja hän joutui sanomaan, ketä poikaa hän mieluiten suutelisi. Hän muuttui tummanpunaiseksi ja sanoi, että Jason Smithiä, joka oli silloin kuudennella luokalla ja sattui istumaan parin metrin päässä ja kumartui taputtamaan Annea päälaelle. Kaikki tietysti nauroivat. Parin vuoden päästä me kuulimme, että Jason oli kuuluisa siitä, ettei häntä ikinä nähty missään kahdestaan tytön kanssa, mutta että hän piti silloin tällöin Sean Thomasin kanssa kahdenkeskisiä huispausharjoituksia. Pukuhuoneessa.

James käski Annen suudella Siriusta ja molemmat näyttivät ihan ilahtuneilta, mutta juuri tätä minä en tässä pelissä tajua. Siis tehtävien laatua. Mitä järkeä on käskeä joku suutelemaan jotain toista? Ehkä se oli kolmetoistavuotiaana jännittävää, mutta ei enää. Varsinkin jos satut olemaan seitsemäntoista ja olet koko elämäsi aikana suudellut yhtä ainoaa ihmistä. Ja jos tehtäväksi ei tule suuteleminen, se on yleensä jotain ihan älytöntä, kuten saman keksin syömistä jonkun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, mikä taas on aika lailla sama asia kuin suuteleminen. Siis eikö meillä ole mitään muuta mielessä?

”Lily?”
”Mitä?”
”Minä kerron sinun tehtäväsi illalla makuusalissa”, Anne sanoo.
Minä rypistän otsaani. Olen aika varma, että nyt on mennyt jotain ohi. ”Minkä tehtävän?”
”Epäreilua!” Sirius puuskahtaa (hän muuten istuu aika lähellä Annea tällä hetkellä). ”Sinun pitää sanoa se ääneen! Ei tässä muuten ole mitään hauskaa.”
”Onpas”, Anne virnistää.
”Niin, sinulle!”
”Anturajalka, älä kiukuttele”, James sanoo. ”Tee vaikka jotain hyödyllisempää.”

Sirius näyttää tosi hämmentyneeltä, mutta kumartuu sitten pyörittämään pulloa. Minä hengittelen kaikessa rauhassa, yritän olla katsomatta Ruthin ja Justiniin, jotka ovat päätyneet vaakatasoon (vaatteet päällä, luojan kiitos) ja mietin samalla, miten ihmeessä tässä kävi näin. Minusta kyllä tuntuu, että olen miettinyt samaa ajatusta ennenkin. Mutta siis missä vaiheessa pullo muka osoitti minua? Ja milloin minä muka suostuin tehtävään? Olenko minä tullut hulluksi tai jotain?

”Se on tosi hyvä tehtävä”, Anne huikkaa minulle sillä aikaa, kun Remus-parka yrittää saada suuhunsa kahtatoista vaahtokarkkia. Aion mulkaista Annea, mutta sitten Remus päästää aika kummallisen korahduksen ja Sirius syöksyy pelastamaan häntä, mutta unohtaa, että hänen ja Remuksen välissä on epämääräinen möykky Justinia ja Ruthia ja läjähtää heidän päälleen. Ruth kiljaisee ja yrittää päästä kiemurtelemaan alta pois, mutta se ei onnistu, koska Sirius yrittää edelleen päästä kohti Remusta, joka alkaa muuttua aika punaiseksi, ja Justin nauraa. Ei Remukselle kylläkään, olen siitä aika varma.

Hetken kuluttua katastrofi on ohi. Ruth ja Justin ovat onnistuneet saamaan viiden sentin raon väliinsä, Sirius on kömpinyt heidän ylitseen ja istuu Remuksen vieressä ja taputtaa edelleen Remuksen selkää, ja Remuksen toisella puolella istuu Peter, joka ehti ensimmäisenä Remuksen luo ja löi Remusta selkään niin, että se ylimääräinen vaahtokarkki lensi pois hänen suustaan ja osui Meganin takaraivoon, ja niinpä Megan on lähtenyt makuusaliin selvittämään vaahtokarkkia pois hiuksistaan eikä Remus tukehtunut ja kaikki on nyt hyvin.

Paitsi että Anne on pyörittänyt pulloa (Sirius ei ehdi, koska hän taputtaa Remusta selkään) ja nyt se osoittaa Jamesiin. James näyttää vähän poissaolevalta ja sanoo ”totuus” juuri ennen kuin hänen kasvoilleen nousee hämmentynyt ilme kaiketi siitä, että hän on juuri sanonut ”totuus”.

”No niin, James”, sanoo Anne, ”kenestä sinä ihan oikeasti pidät?”

Nyt James näyttää vielä hämmentyneemmältä. Minulle tulee äkkiä kummallinen tarve löytää se puolinainen tuliviskipullo, mutta ikävä kyllä se on kadonnut. Tai tarkemmin sanottuna Sirius yrittää saada Remusta juomaan sitä loppuun. Minusta näyttää siltä, että Siriuksen konstit ovat vähän epäilyttäviä, koska hänen toinen kätensä on Remuksen niskassa ja toinen pitelee pulloa Remuksen suussa, mutta no, heidän ystävyytensä onkin aina näyttänyt vähän omituiselta. Ja minulla on omiakin ongelmia. Esimerkiksi se, että jostain syystä minua hermostuttaa.

”Mikä ihmeen kysymys tuo on?” James tokaisee aika terävästi. Hänen kaulansa ja poskensa alkavat muuttua punaisemmiksi.
”Vastaa nyt vain”, Anne sanoo niin vilpittömällä äänellä, että jos maailmanloppu ei tule pian, jotain katastrofaalista takuulla kuitenkin tapahtuu.
”Lilystä tietysti”, James sanoo kuulostaen edelleen ärtyneeltä, mutta nyt hän on myös vielä punaisempi. ”Mitä sinä oikein kuvittelet?”

Minua alkaa yskittää. Kaikki tuijottavat minua niin kuin olettaisivat, että minä aion saada samanlaisen kohtauksen kuin Remus äsken, mikä ei tietenkään ole totta, koska minun suussani ei ole yhtään vaahtokarkkia enkä minä edes sitä paitsi tajua, mikä minua vaivaa. Ja minulla on jotenkin kevyt olo. Ehkä join sittenkin liikaa sitä jotakin, mitä Hannahin mukissa oli, koska voin kyllä kertoa, että minä en todellakaan ole oikeasti mitenkään kevyt.

”Tämä on tylsää”, Sirius sanoo.

Nyt kaikki tuijottavat häntä. Merlinille kiitos. Minusta tuntuu, että minä en kyllä ole jotenkin ihan kunnossa. Poskeni hehkuvat ja ehkä minulla sitten on kuumetta, se selittäisi senkin, minkä takia minun pääni käyttäytyy näin oudosti. James tuijottaa ulos ikkunasta, mikä on sinällään aika typerän näköistä, koska on ilta eikä ulkona näy yhtään mitään muuta kuin pimeää. Ruth ja Justin ovat kadonneet, mutta en nyt ihan tarkkaan edes muista, missä vaiheessa he lähtivät. Luultavasti he vain päättivät jatkaa jossakin rauhallisemmassa paikassa siitä, mihin jäivät, ennen kuin Remus melkein tukehtui.

”Tylsää?” Hannah toistaa kuulostaen vähän hämmentyneeltä.
”Ja minulla on nälkä”, Sirius sanoo. ”Ja Kuutamo tarvitsee jotain juotavaa.”
Peter ojentaa tuliviskipulloa.
”Jotain OIKEAA juotavaa”, Sirius korjaa kuulostaen vähän närkästyneeltä.
”Miten olisi vesi?” Anne ehdottaa.
”Jotain oikeaa juotavaa, jota saa keittiöstä”, Sirius tarkentaa nousten seisomaan ja kiskaisten Remuksen mukanaan. ”Me lähdemme nyt hakemaan sitä.”
”Mitä?”
”Me lähdemme keittiöön, Sarvihaara. Te voitte jatkaa kaikessa rauhassa.”

En muista, että Sirius olisi koskaan lähtenyt paikalta kesken pullonpyörityksen. Toisaalta en kyllä myöskään muista, että olisimme pelanneet sitä moneen vuoteen, mutta tämä saattaa joka tapauksessa olla ennätys. Remuskin näyttää vähän hämmentyneeltä, kun hänet kiskotaan pois oleskeluhuoneesta ja muotokuva-aukon läpi käytävälle. Peter ja James vilkaisevat toisiaan ja kumartuvat molemmat samaan aikaan ottamaan samaa tuliviskipulloa, mikä päättyy siihen, että he lyövät päänsä yhteen. Minä kyllä arvelinkin, että Jamesin pää on ontto, mutta en arvannut, että se kumisisi ihan noin paljon.

Sitä paitsi minusta tuntuu edelleen vähän oudolta.

”Anne, minä taidan lähteä”, minä sanon. ”Sinä voit kyllä jäädä – ”
”Ei, minä taidan tulla myös”, Anne sanoo nopeasti ja vilkaisee Peteriä ja Jamesia, jotka hierovat otsiaan. Pullonpyöritys kyllä tosiaan näyttää vähän kuihtuneen kasaan. Hannah istuu vielä tuijottamassa pulloa, mutta en ole ihan varma, näkeekö hän sitä, ja Arthur ja Susan ovat lopettaneet pelaamisen jo jonkin aikaa sitten. Minulla on jonkinlainen muistikuva, että he vetäytyivät ensin sohvalle sanoen jotain mukavuudesta ja tyynyistä, mutta nyt he kyllä ovat sohvan alla.

Minä en joskus ihan totta tajua, mikä pareja vaivaa. Luulisi, että pitkään seurustellessa jossain vaiheessa kyllästyisi. Annekin kyllästyi Harryyn kuukaudessa. Timiin hän kyllästyi viikossa. Minkä takia muut eivät voi olla samanlaisia? Tai ainakin tutkia toistensa korvia ainoastaan silloin, kun paikalla ei ole ylimääräisiä ihmisiä.

Okei, myönnetään. Ehkä minä olen vähän kateellinen. Ehkä minun välillä ihan vähän tekisi mieli kuristaa sekä Ruth että Justin sen takia, että minulta menee kaikki teini-iän seurustelukokeilut ohi vain sen takia, että olen onnettomasti koukussa poikaan, joka ei voi irrottaa naamaansa toisen tytön tukasta siksi aikaa, että näkisi minutkin.

”Täällä ei kuitenkaan enää tapahdu mitään”, Anne sanoo nousten pystyyn ja tarttuen minun käteeni. Ensin ihmettelen vähän sitä elettä, koska kyllä minä pysyn itsekin pystyssä, mutta sitten Anne vähän horjahtaa ja alkaa tuntua erittäin järkevältä, että hän roikkuu minun kädessäni. James ja Peter tuijottavat meitä näyttäen molemmat vähän omituisilta, ja Anne hymyilee nopeasti jonnekin heidän päidensä välimaastoon. He molemmat vastaavat hymyyn.

”Hyvää yötä”, James sanoo.
”Hyvää yötä”, minä sanon.
Anne tökkää minua kylkeen. Minä kiljaisen. Susan säikähtää ja lyö päänsä sohvan jalkaan.

*

Joskus minä en tajua Tylypahkan arkkitehtuuria. Ei sillä, linna on normaalisti ihan kiva, mutta silloin tällöin minusta tuntuu, että esimerkiksi täysin lättänä, yksikerroksinen rakennus olisi käytännöllisempi vaihtoehto. Anne ei nimittäin aina ole kovin hyvä kävelemään portaita, ja koska hän sattuu olemaan reilusti pidempi kuin minä, meillä oli hieman vaikeuksia päästä ylös.

Nyt me kuitenkin olemme täällä. Työnsin Annen suoraan suihkuun. Älkää ymmärtäkö väärin, ei Anne ole mitenkään erityisen kännissä ja olisi luultavasti osannut kävellä sinne itsekin, mutta suoraan sanottuna minä joskus vaan haluan, että asiat hoituvat nopeasti ja kätevästi ja mahdollisimman vaivatta. Ja helpoin tapa saada Anne nukkumaan pian on työntää hänet ensin vessan ovelle asti, koska muuten hän takuulla romahtaisi matkalla jollekin sängylle katselemaan kattoa.

Katto on muuten aika mielenkiintoisen näköinen. Se on puuta ja näyttää aika vanhalta, lankkujen reunat ovat kuluneet ja muuttaneet väriä ja niin edelleen. Joku on raaputtanut kutakuinkin minun pääni yläpuolelle tekstin ”Minä rakastan Herman Hölperiä” rasittavan siistillä käsialalla. Olen kuusi vuotta yrittänyt miettiä, onko se vitsi vai ei, enkä edelleen ole ihan varma. Mutta ihan rehellisesti, kuka voisi rakastaa Herman Hölperiä?

Päässäni tuntuu vähän kummalliselta. Lisäksi sitä vähän särkee. Ja lisäksi minua häiritsee, että aivoissani pyörii kuva Jamesista istumassa Peterin vieressä vähän hämmentyneen näköisenä, ja sanomassa, että totta kai tykkää minusta ja mitä Anne oikein kuvitteli. Jollain oudolla tavalla se on nimittäin aika suloista. Ahdistavaa, mutta suloista.

”Lily?”

Anne seisoo kylpyhuoneen ovenraossa lyhyt tukka kiedottu pyyhkeeseen. Pyyhkeestä valuu vettä.  Yritän keksiä hienovaraista tapaa sanoa hänelle, että hänen täytyy pysyä kaukana sängystäni, mutta en ehdi keksiä mitään ennen kuin hän jo istuu vieressäni ja tiputtaa vettä lakanalleni. No, minusta tuntuu kyllä muutenkin siltä, etten saa välttämättä tänään ihan heti unta.

”Oletko sinä ihan varma, että pidät Justinista?” Anne kysyy. Minä räpäytän silmiäni. Välillä ihan oikeasti ihmettelen, miten nopeasti Anne voi vaihtaa portaita kompuroivasta vaihteesta vakavalle vaihteelle.

Ai niin, se kysymys. ”Joo.”

Anne tuijottaa minua.

”Joo”, minä sanon uudestaan. ”Tai siis, suurimman osan ajasta minun tietysti tekisi mieli lyödä häntä puukalikalla päähän.”
”Vähän niin kuin Jamesia.”
”Vähän niin kuin Jamesia”, minä myönnän ja tajuan sitten, mitä juuri sanoin, ”tai siis ei tietenkään! Ei yhtään niin kuin Jamesia, koska James on yksinkertaisesti ärsyttävä ja Justin on ärsyttävä sen takia, että minä pidän hänestä.”
Annen otsa rypistyy. ”Mitä eroa tuolla on?”
”Sinä olet kännissä”, minä sanon, ”et sinä kuitenkaan tajuaisi.”

Anne virnistää ja kutittaa minua kyljistä. Minä inhoan sitä että minua kutitetaan kyljistä, ja Anne todellakin tietää sen. Yritän kumota hänet pois sängyltäni, mutta hän tarrautuu peittooni ja koska minä satun makaamaan sen päällä, me kierähdämme molemmat lattialle. Äkkiä tuntuu hyvältä idealta työntää otsani lattiaa vasten, koska se on mukavan viileä ja auttaa ehkä pitämään pääni koossa.

Anne taputtaa minua päälaelle ja nauraa korvaani. ”Jos kuulisit itsesi puhuvan, alkaisit oikeasti miettiä, tykkäätkö Jamesista.”
”Enkä! Se oli vain yksi suudelma.”
”En minä puhunutkaan siitä”, Anne sanoo ja kierähtää sitten selälleen huokaisten syvään. Minun päässäni vilahtaa nopeasti kuva siitä, miten tyhmältä me luultavasti näytämme maatessamme lattialla sänkyjemme välissä, mutta se kuva myös katoaa aika nopeasti.

”Minulla on sinulle se tehtävä”, Anne sanoo lopulta. ”Jos sinä saisit olla joku toinen ihminen yhden päivän, kenet valitsisit?”
Rypistän otsaani. Pienenä halusin olla kuningatar, mutta enää se ei oikein tunnu ajankohtaiselta. Joskus minun tekisi mieli olla myös vaikka Sirius ihan vaan tietääkseni, mitä hittoa hänen päässään liikkuu vai liikkuuko siellä ylipäänsä mitään, mutta onneksi minulla on sentään edelleen oma järkeni tallella, ja luulen, että Siriuksena oleminen olisi vähän liian ravisteleva kokemus. Loppujen lopuksi minulla on siis ainoastaan yksi looginen vaihtoehto jäljellä.

”Ruth”, minä sanon.
Anne silittää tukkaani. ”Arvasin. Se on se tehtävä. Se pullonpyörityksen tehtävä.”
”MITÄ?”
Anne vain tuijottaa minua. Oikeasti, tappakaa minut nyt. Tai kierittäkää edes sängyn alle. Tämä ei voi olla totta.
”Siis ihan oikeasti?” minä varmistan, vaikka ei ole mitään mahdollisuutta, ettei Anne olisi tosissaan. Kun Anne sanoo jotain uskomattoman tyhmää, hän on aina tosissaan.
Anne nyökkää. ”Minulla on monijuomalientä, ja itse asiassa minulla on jo Ruthin hius. Se oli yllättävän helppo saada, koska… no, hänellä oli muuta mietittävää.”
Epäilemättä Justin. ”Mistä hitosta sinä sait monijuomalientä? Se on älyttömän vaikeaa tehdä!”
”Sirius hankki sitä minulle.”
”Sirius?” Minä räpyttelen silmiäni. ”Anne, Siriuksesta puheen ollen – ”
”Eipäs”, Anne keskeyttää minut. ”Se oli vain yksi suukko. Ja minä EN ole tuijottanut häntä tunneilla, niin kuin sinä väität. Sitä paitsi minusta tuntuu, että hänellä on joku toinen aika vahvasti kiikarissa.”
”Kuka?” Ja minähän en muuten usko sanaakaan siitä, ettei Anne muka tykkäisi Siriuksesta.

Anne kohauttaa olkapäitään. ”Eikä se nyt ole oleellista. Vaan Ruthina oleminen.”
”Mitä sinä aiot tehdä oikealle Ruthille?”
”Lukita komeroon.”

Minä tuijotan häntä. Hän tuijottaa takaisin. Muistatteko mitä juuri äsken sanoin tyhmistä asioista ja siitä, miten hän on silloin aina tosissaan?

”Anne”, minä sanon hyvin hitaasti, ”tuo ei toimi. Tuo ei todellakaan toimi. Ensinnäkin joku huomaisi eron.”
”Ei välttämättä”, Anne sanoo. ”Ja jos sinä näytät Ruthilta, kuka muka voi epäillä, ettet sinä ole oikea Ruth? Ja ylihuomenna on lauantai. Sinun ei edes tarvitse olla tunneilla. Kukaan opettaja ei ala ihmetellä, mihin sinä olet mennyt.”
”Sinä et voi lukita Ruthia komeroon”, minä jatkan mahdollisimman painokkaasti. Annella on PAKKO olla vähän tervettä järkeä päässään. Se vaan taitaa olla aika hyvin piilossa siellä.
”Miksi? Ei hän kärsi siitä. Eikä sen ole pakko olla kokonainen päivä. Vain pari tuntia.” Anne virnistää. ”Ja mitä niin hyödyllistä hän muka normaalistikaan tekee, että hän menettäisi kauheasti, jos on pari tuntia tajuton?”

Anne on kyllä erittäin hyvä ystävä, pakko myöntää. Ainoastaan hyvä ystävä tajuaa, että kun joku ihan mukava ja ihan fiksu tyttö sattuu seurustelemaan ystävän rakkauden kohteen kanssa, sitä ihan mukavaa ja fiksua tyttöä kuuluu inhota. Se myös pitää osoittaa usein. Ja vasta siinä vaiheessa tajuan, mitä hän viimeisimmäksi sanoi. ”Tajuton?”

”No niin, mitä sinä ajattelit? Että minä annan hänen kolistella jossain kaapissa?” Anne näyttää siltä, kuin ei tajuaisi minun aivojeni kulkua ollenkaan. No, tunne on molemminpuolinen. ”Millaisena ihmisenä sinä minua oikein pidät?”

Niin no, sitähän voi aina miettiä.

”Sitä paitsi Ruth on ihan taatusti onnellisempi tajuttomana”, Anne lopettaa.
”Miksi?”
Anne tuijottaa minua. ”Koska minä ainakaan en tahtoisi tajuta olevani vankina komerossa – ”
”Ei kun minkä takia minun pitää olla Ruth?” minä kysyn. ”Eikö se ole…” Okei, en minä keksi sopivaa adjektiivia. En ole kuullut vielä sellaisesta, joka kattaisi sanat ”järjetön”, ”absurdi”, ”hullu”, ”ääliömäinen” ja ”tuhoon tuomittu” tarpeeksi kattavasti. Mutta onneksi Anne varmaan tajuaa, mitä yritän sanoa.

”He menevät naimisiin, Lily”, Anne sanoo ja lisää sitten nopeasti: ”ellei Ruth kalauta päätään johonkin ja menetä muistiaan ja muuta Afrikkaan. Niinkin voi tietysti käydä. Mutta jos ei käy, he menevät naimisiin, ja minua ahdistaa nähdä sinut onnettomana.”
”Ja Ruthiksi muuttumisen pitäisi auttaa?”
Anne kohauttaa olkapäitään. ”Ei aavistustakaan. Mutta onhan se mahdollista. Ja sitä paitsi siinä oli kyse pullonpyörityksestä. Minä olisin voinut myös määrätä sinut suutelemaan Jamesia.”

Se on aika hyvä pointti. Minä en enää ikinä pelaa pullonpyöritystä, okei?

”Ja sinä saat vertailla, kumpi heistä loppujen lopuksi parempi suutelija”, Anne virnistää, ”Justin vai James.”

Ja vasta siinä vaiheessa minä oikeastaan tajuan, mitä tässä on tapahtumassa. Siis että minä tosiaan olen muuttumassa muutaman tunnin ajaksi Ruthiksi (ihan rehellisesti, mahdollisuudet saada Anne perumaan jotain, mitä hän on jo päättänyt, ovat pienemmät kuin Siriuksen kärsivällisyys). Ja koska Ruth viettää kaiken valveillaoloaikansa ja luultavasti osan muutakin aikaa Justinin kanssa, minä en pysty välttelemään Justinia. Enkä kyllä haluakaan. Ja lisäksi minä tiedän aika hyvin, miten Justin ja Ruth käyttävät kaiken aikansa, koska minusta tuntuu, että olen viime vuosina viettänyt puolet elämästäni katselemalla sitä.

Voi luoja. Joskus minä ihan totta haluaisin tavata sen, joka käsikirjoitti elämäni. Nyrkkeilysäkille olisi nimittäin käyttöä.

*

Monijuomaliemi maistuu yllättävän siedettävältä ja se on älyttömän raivostuttavaa, koska se on kuitenkin tavallaan Ruthin syvin olemus tai ainakin jotain sinne päin, ja minä sitä paitsi luulin, että monijuomaliemet maistuvat aina yököttäviltä. Minkä takia juuri Ruthin liemen pitää tehdä poikkeus?

Sitten minä unohdan liemen maun. Anne istuu vieressäni kylpyammeen reunalla ja äkkiä hänen kasvonsa alkavat vähän vääristyä. Irvistän, kun nenäni jotenkin kummallisesti laajenee ja muuttuu eri muotoiseksi. Merlin, minulla on Ruthin nenä! Ruthin kummallinen, oudon mallinen nenä, joka on ainoa asia hänessä, joka on selkeästi vinksallaan! Ja sitten sekin ajatus muuttuu vähän toissijaiseksi, koska melkein kaikki minussa tuntuu vetäytyvän sisäänpäin. Paitsi rinnat. Siis kuinka epäreilu maailma voi oikein olla? Parin sekunnin kuluttua huimaava ja outo tunne päättyy, ja Annen tuijotuksesta tiedän, että minulla on Ruthin nenän lisäksi myös Ruthin kaikki muu.

Ruth itse makaa kylpyammeessa Annen takana. Minulla ei ollut mitään tekemistä hänen tainnuttamisensa kanssa. Anne leijutti hänet tänne noin kymmenen minuuttia sitten ja ilmoitti yllättäneensä hänet oleskeluhuoneesta, jossa hän kumma kyllä oli ollut yksin, mutta että asia on hallinnassa ja on parempi piilottaa hänet meidän kylpyhuoneeseemme kuin johonkin komeroon, johon kuitenkin voi tulla vaikka kotitonttu hakemaan siivousvälineitä. Tai kakkosluokkalaiset hankkimaan ennenaikaista jälkikasvua. Minä kyllä toivon, että Anne on tajunnut, että myös Ruthin isosisko käyttää tätä samaa kylpyhuonetta. Toisaalta Hannahilla on treffit jonkun korpinkynnen kanssa Tylyahossa ja on aika epätodennäköistä, että hän tulisi sieltä ihan heti. Ja Megan sanoi menevänsä Owenin kanssa ulos kävelemään, mikä tarkoittaa sitä, että häntä ei ainakaan näy ennen keskiyötä.

”Sinä olet…” Anne sanoo, ja nielaisee, ”hmm, Ruth.”
”Kiitos”, minä sanon ärtyneesti.
”Sinä olet tietysti paljon paremman näköinen Ruth kuin Ruth itse on”, Anne sanoo nopeasti.

Minä vilkaisen peiliin. Anne tietysti valehtelee, koska minä näytän ihan tismalleen Ruthilta. Minulla on Ruthin kasvot ja leuka ja hiukset ja vartalo, ja minua pyörryttää, kun tajuan, etten ole ollut näin laiha ja pieni varmaan sen jälkeen, kun olin kolmetoista tai jotain sinne päin. Ja lisäksi minulla ei ikinä ole ollut näin suuria rintoja, mutta sitä minä en todellakaan halua ajatella, joten pyyhkäisen Ruthin vaaleat hiukset pois kasvoiltani ja hetken aikaa minun tekee mieli lyödä itseäni. Sitten tajuan, että sehän tosiaan olen minä eikä Ruth, ja vaikka minun tekisi välillä mieli hakata itseänikin, kun olen niin typerä noin niin kuin yleisesti ottaen, ei siitä kuitenkaan varmaan olisi kauheasti hyötyä loppujen lopuksi.

Sitä paitsi minun on tarkoitus nähdä Justin. Pian. Kohta. Ruthina. Pelkkä ajatus alkaa pyörryttää, ja Anne ilmeisesti tajuaa sen, koska hän siirtyy vähän lähemmäs.

”Se menee hyvin”, Anne sanoo. ”He eivät kuitenkaan juttele paljoa. Ja kaikki muu hoituu itsestään. Justin ei tajua mitään, ja parin tunnin päästä sinä muutut takaisin ja me herätämme Ruthin ja siinä se.”
”Entä jos Hannah tulee takaisin Tylyahosta? Tai Megan ilmestyy tänne?”
”Minä seurasin Megania”, Anne ilmoittaa, ”ja hän alkoi keskustella Owenin kanssa Irlannin ja Englannin eroista, joten hänellä menee vähintään viisi tuntia. Ja Hannah vannoi tänä aamuna, että tällä kertaa häntä lykästää Thomasin kanssa.”
”Okei”, minä sanon ja yritän hengittää. ”Okei. Pitäisikö minun mennä?”
”Pitäisi”, Anne vahvistaa. ”Sinä näytät ihan Ruthilta. Tai siis, sinähän periaatteessa olet Ruth. Sinä OLET Ruth, Lily. Kaikki menee hyvin. Ei mitään hätää.”

Minä nyökkään ja yritän olla huomaamatta, että Anne puristaa kylpyammeen reunoja niin lujaa, että hänen rystysensä ovat aika valkoiset. Ei mitään hätää, Lily, ei mitään hätää. Teeskentelet vain vähän Ruthia ja yrität olla pyörtymättä. Ei sen hankalampaa.

Ovensuussa melkein kompastun reisiini, koska ne ovat niin kapeat. Merlin, minä en selviä tästä.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2009 21:21:10 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #26 : 01.04.2009 14:13:51 »
Täähän alkaa olemaan mielenkiintoista. Ja olenko ihan väärässä vai onko Remuksella ja Siriuksella jotain juttua? (Oikeesti, pitäis varmaan yrittää vähentää tätä shippausta. Se on varmaan muista ihmisistä vähän ärsyttävää. ;D)

Uijui, tahtoo tietää mitä tapahtuu kun Lily/Ruth löytää Justinin.

Tää on mukava kelmifikki kun tässä ei pyöritä pelkästään Lilyn ja Jamesin ympärillä, eikä Lily edelleenkään ole ihastunut Jamesiin (ainakaan ei myönnä sitä) ja se on vieläkin rakastunut Justiniin. Tykkään! ^^
I've got blisters on my fingers!

Fantasy

  • Vieras
~
« Vastaus #27 : 01.04.2009 17:12:34 »
Jatko-osa oli ihana! Fic on niin mielenkiintoinen, että haluaisin vain lukea lisää ja lisää :) Hahmot ovat edelleen niin omia itsejään~

Lainaus
Se on aika hyvä pointti. Minä en ikinä enää pullonpyöritystä, okei?
Puuttuisiko taas sana? :)

anteeksi nyt kun näitä pikkuvirheitä poimin :'D

Mutta tätä ficciä on ihana lukea. Jatkoa! :D

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #28 : 01.04.2009 22:19:00 »
Oi kun ihanaa, tälle on tullut jatkoa! (:

Tykkään tästä Lilysta. Hän on ihanan sarkastinen ja ironinen ja vaikka hänen ajatuksensa kulkevatkin joskus hieman turhan hitaasti, niitä on loppupeleissä kuitenkin hauska lukea.
Lainaus
Niin no, sitähän voi aina miettiä.
Tämä eritoten oli ihana, koska tuppaan itse sanomaan juuri samaa juuri noilla sanoilla. Ja aivan samanlaisissa tilanteissa.

Annesta on mukava lukea. Hän vaikuttaa hyvältä ystävältä, ja monijuomaliemi oli kyllä hyvä veto. Kuulostaa "näin saada Lily tajuamaan tunteensa Jamesia kohtaan" -suunnitelmalta. Jamesin varautunut vastaus hänen kysymykseensä pullonpyörityksessä oli varsin suloinen myös.

Odotan innolla, millainen fiasko tästä Ruth-jutusta oikein tuleekaan.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #29 : 02.04.2009 16:04:10 »
Jee, jatkoa :) Vielä edellistäkin parempi, jos se nyt on mahdollista. Mua kyllä alussa vähän alko tylsistyttään kun ei tapahtunu mitään, mut tossa lopussa olin melkein kiinni koneen ruudussa ja painoin mieleen joka sanan. Haluan nopeesti tietää et mitä tapahtuu, toivottavasti kaikki menee hyvin.



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #30 : 02.04.2009 16:26:27 »
Vähäks hauska keksintö toi monijuomaliemi :D Tai sillain.. :D TOi tähän lisää eloo (ihan ku tässä ei mmumka ois jo muutenki)
Mut joka tapauksessa, ihanaa et on tullu uus luku. :D

NeitiMusta.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

erikka

  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #31 : 02.04.2009 19:19:56 »
 ;D Tää on tosi hauska ja ehkä paras Lily/James, jonka oon lukenu. Tykkään siitä, että Lilyki on tässä niin hassu. Jatkoa odottelen  :D

Cappi

  • Vieras
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #32 : 02.04.2009 20:05:05 »
Aivan ihana, löysin tämän, päätin lukea ja ihastuin tähän! Ensimmäinen ficci, joka on kirjoitttu Lilyn näkökulmasta.. loistava. Sitten just toi et Lily tykkää jostain muustaki ku Jamesista, jatkoa tulemaan.

Jatkoa odotellessa,
Cappi.

Winthrop

  • Vieras
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #33 : 02.04.2009 20:17:55 »
Löysin tämän vasta (mitämitämitä?! mä yleensä oon heti sun uusimpien ficcien kimpussa...) ja täytyy kyllä myöntää, että pidän tästä. Jotenkin en L/J:stä tykkää ellei mukana ole S/R:ää, mutta! Mitäs kummaa! Silti luen tätä.

Lainaus
Minusta näyttää siltä, että Siriuksen konstit ovat vähän epäilyttäviä, koska hänen toinen kätensä on Remuksen niskassa ja toinen pitelee pulloa Remuksen suussa, mutta no, heidän ystävyytensä onkin aina näyttänyt vähän omituiselta.

Minä tietysti vedän tuosta jotain johtopäätöksiä... ::)

Öö, jatkoa?

~Winthrop

Ps. Voin rehellisesti sanoa, että komppaan pihlistä tuolta edelliseltä sivulta. Parita Sirius mielummin Remukselle. ^^

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #34 : 03.04.2009 20:09:06 »
aww, aivan ihana stoori, joku osaa kirjoittaa.. : ))
lueskelin tuota nikittömänä, ja ihastuin heti.. oli sitten pakko kirjautua tänne ja kehumaan tätä stooria. parhaita kohtia en osaa pistää, kaikki aivan mielettömiä. aww, kirjoita nopeasti jatkoa, en malta odottaa. (:
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #35 : 06.04.2009 16:55:38 »
Hauska idea tuo Ruthiksi muuttuminen, olin jo 99% varma että sä pistät Lilyn suuteleen Jamesia pullonpyörityksessä. Haluan kyllä ehdottomasti tietää, mitä Lilylle käy kun se kohtaa Justinin... :D
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 1.4.
« Vastaus #36 : 07.04.2009 09:27:50 »
A/N: Kovasti kiitoksia kaikille :) Aaaah olette ihania, noin monta kommenttia!

pihlajanmarja, kiitos! Hih, et ole ainoa, joka näkee Remus/Siriusta vähän joka puolella, ja jos ei näe, ihmettelee, että mikäs OOC-tarina tämä nyt on sitten olevinaan  ;D Tosin oon kyllä ennenkin kirjoittanut Remus/Siriuksetonta ficciä ja onhan se hämmentävää, kun hahmot vaan yksinkertaisesti ovat pyrkineet parantamaan välejään...

Ginevré, kiitoksia! Minä en kyllä tiedä, ajoiko Anne Lilylle antamallaan tehtävällä oikein mitään takaa :D Ehkä, ehkä, Annella saattaa tietysti olla ovela puolensa, mutta minä en ole ihan vielä tainnut päästä selville, mikä se taka-ajatus sitten oli...

Fantasy, kiitos! Taas puuttui tosiaan sana, kiitos kun huomautit :) Mihinkähän ne sanat aina karkaa...

Arte, kiitoksia :) Mun pitää yrittää kiinnittää huomiota tuohon, etteivät Lilyn ajatukset pääse harhailemaan aivan kauheasti... Tai sitten pitää kiinnittää huomiota siihen, että tässä tapahtuu jotain eikä Lily vain ajattele :D

teinirinsessa, kiitos! Alku oli tosiaan aika kaartelua, täytyy jatkossa välttää noin pitkiä kaarteluja ja kiertelyjä. Olen iloinen että tykkäsit loppupuolesta!

NeitiMusta, kiitos! Monijuomaliemi tuli tähän tarinaan, hmmm, vähän mutkan kautta :D En muista enää tarkalleen mitään, mutta "Ruthiksi" muuttuminen oli vain sellainen ihan muualta tullut ohimenevä, absurdi ajatus, jonka sitten pistin tähän, koska tämä tuntuu sen verran absurdilta tarinalta muutenkin, että tähän on kiva laittaa kaikkia outoja ideoita :D

erikka, kiitos kommentista :) Olen todella iloinen, että olet tykännyt!

Cappi, kiitoksia! Lilyn näkökulmasta ei tosiaan taideta kauheasti kirjoittaa. Ehkä poikien näkökulmat muutenkin ovat ficeissä vähän yleisempiä... Lilyn ei itse asiassa edes ollut tarkoitus olla ihastunut kehenkään, mutta se ajatus vain, hmm, putkahti mieleeni ja pistin sen saman tien juoneen, ja kyllähän se sinne sujahti :D

Winthrop, kiitosia, olen iloinen että löysit tämän ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D Hih, Remuksen ja Siriuksen suhteesta saa vetää ihan vapaasti johtopäätöksiä. Niin minäkin tykkään tehdä ;D Mutta J/L on muutenkin ihan loistava paritus! Jostain syystä sitä vaan tulee luettua lähinnä R/S-ficcien sivujuonena, mutta tykkään siitä sellaisena tosi paljon, ja lukisin kyllä ihan J/L-ficcejäkin varmaan silloin tällöin, jos vaan löytäisin enemmän sellaisia, joista tosi paljon tykkäisin. Tai jos en olisi niin laiska etsimään...

Liinalotta, paljon kiitoksia, ja olen iloinen siitäkin, että päädyit rekisteröitymään ja tulemaan kommentoimaan :) Yritän olla nopea, ja toivottavasti tarina tuntuu kivalta jatkossakin! :)

Herm-oo-nini, kiitos! En tiedä, olisiko minulla alunperin ollut tarkoituksena laittaa pullonpyörityksessä James ja Lily suutelemaan toisiaan, eipä tainnut olla, mutta joka tapauksessa kohtaa itseään kirjoittaessa se ei kyllä olisi onnistunut, fiilis ei ollut sellainen. Plus pullonpyörityssuudelmat eivät ole Lilyn ja Jamesin tapauksessa ehkä ihan kaikkein romanttisin tai omalaatuisin vaihtoehto ;D

Ja sitten jatko!

*

5. luku

Kaikista asioista, joita olen tehnyt, tämä on ehdottomasti typerin, älyttömin ja kaikkea mahdollista, mitä minun rajallisella mielikuvituksellani ei edes kykene keksimään. Siis minä en todellakaan tajua, minkä takia ryhdyin tähän. Aivoissani on pakko olla jotain pahasti vialla. Tämä on sitä paitsi paljon pahempaa kuin Jamesin suuteleminen, koska silloin minä sentään suutelin häntä omilla huulillani.

Hetkinen! Minulla on nyt myös Ruthin sisäelimet, eikö olekin? Maksa ja vatsalaukku ja niin edelleen? Entä jos minä vain jätän koko Justinin näkemisen pois ja menen suoraan keittiöön syömään kaikkea mahdollista, mitä rakastan, ja annan sen kaiken kertyä Ruthin takapuoleen? Tosin olen aika varma, että hänen energiankulutuksensa selviäisi mistä tahansa. Ja hetkinen, onko minulla myös Ruthin sydän? Ja AIVOT? Senkö takia minusta tuntuu näin järjettömältä? Tosin olen kyllä aika varma, etten ole koskaan nähnyt Ruthia kävelemässä päin ovea.

Hieron nenääni vielä siinä vaiheessa, kun tulen oleskeluhuoneeseen. Justin istuu sohvalla ja näyttää ilahtuneelta nähdessään minut. Voisin vaikka sulaa paikalleni, jos en tietäisi, että olen tällä hetkellä Ruth, mutta koska tiedän sen, minun tekee mieli lähinnä potkaista jotain. Onneksi mitään sopivaa ei ole lähistöllä. Ja sitä paitsi nenäni on jo ihan riittävän kipeä.
 
”Hei”, Justin sanoo. Yritän hymyillä ja olen kyllä iloinen siitä, että Ruthin naama ei ilmeisesti kykene punastumaan, koska muuten minä olisin tällä hetkellä jo tulipunainen.
”Hei”, minä sanon ja ääneni raakkuu vähän, mutta sen lisäksi se kuulostaa niin kovasti Ruthin ääneltä, että melkein hypähdän säikähdyksestä.
Justin rypistää otsaansa. ”Onko jokin hätänä? Näytät vähän…”
Minä tuijotan häntä. Hän kohauttaa olkapäitään ja hymyilee sitten. ”Okei, ei mitään. Tule tänne.”

Voi luoja, nyt se alkaa. Nuolaisen huuliani ja toivon, että Ruthin sydämellä on normaalistikin tapana hakata suurin piirtein tuplanopeutta aina Justinin lähellä. Istun hänen viereensä ja tuijotan häntä, kun hän nojaa vähän lähemmäksi. Apua, apua, apua, apua -

”Ruth?”
Ai niin, se olen minä. Olen näköjään sulkenut silmäni, mutta nyt räväytän ne taas auki. Edessäni on paperinpala, jossa on… tekstiä.

”Tämä on se essee”, Justin sanoo. ”Se liemien essee. Kai sinä muistat. Se mistä eilen puhuttiin.”
”Ai”, minä sanon ja otan esseen varovasti käteeni, koska Justin näyttää odottavan sitä.
Hän virnistää. ”No, jos sinä olet unohtanut, niin minusta olisi edelleen kiva, jos viitsisit tarkastaa sen. Kuhnusarvio valittaa aina kieliopista, mutta kun minä en yksinkertaisesti osaa.”
”Ai”, minä toistan ja tuijotan esseetä. Mitä hittoa minun pitäisi tehdä sille? Ottaa punainen kynä ja käydä se läpi? Pitäisikö minun lähteä? Pitäisikö minun viettää pari tuntiani Ruthin ruumiissa korjaamalla Justinin esseetä? Kumma kyllä, se ajatus alkaa tuntua koko ajan miellyttävämmältä tai ainakin turvallisemmalta.

”Kiitos”, Justin sanoo ja suutelee minua.

Se on hyvin nopea suudelma, enkä edes ehdi sulkea silmiäni vaan yksinkertaisesti tuijotan häntä. Hänellä on niin kivat silmät, myös silloin, kun ne ovat kiinni. Sitten hän on jo kauempana ja minä yritän haukkoa henkeäni ja uskotella itselleni, etten ole saamassa sydänkohtausta. Toivottavasti se ei näy naamastani.

Justin hymyilee. Minäkin yritän hymyillä. Ihan oikeasti yritän, mutta minusta tuntuu, että jokin vatsalaukussani sulaa ja puolet minusta pyrkii pakoon ja puolet haluaa heittäytyä Justinin kaulaan, koska ihan totta, minä olen kuitenkin odottanut tätä yli kuusi vuotta. Ehkä toivoin että se tapahtuisi oman ruumiini kanssa, mutta aina ei saa kaikkea, mitä haluaa.

Sitten Justin suutelee minua taas ja kietoo sormensa niskaani. Tällä kertaa suljen silmäni edes ajattelematta sitä. Itse asiassa en taida oikein ajatella mitään. Voi luoja, minä olen rakastunut Justin Doyleen. Ja tämä on järjettömän omituista ja älyttömän häiritsevää, mutta vatsani on silti ihan pehmeä eikä ollenkaan epämiellyttävällä tavalla. Paitsi että minusta kyllä tuntuu, että kohta on pakko mennä vessaan.

*

Oikea Ruth istuu oleskeluhuoneen sohvalla selkä meihin päin ja haroo hiuksiaan hämmentyneen näköisenä. Se nyt ei tietenkään ole mikään ihme, koska hänet on juuri elvytetty kolmen tunnin tajuttomana olon jälkeen, mutta kyllä hän silti minun mielestäni voisi jo vähän liikkua. Minulla olisi paljon mukavampaa, jos tietäisin, että emme ole aiheuttaneet hänelle pysyviä päävammoja tai mitään. Tai ei ehkä paljon mukavampaa. Mutta vähän mukavampaa ainakin.

”Ylös?” Anne sihahtaa mahdollisimman hiljaa eli Annen tapauksessa aika kovaa, mutta Ruth ei osoita minkäänlaisia kuulemisen merkkejä.

Makuusalissa kävelen suoraan omalle sängylleni, istun alas ja painan selkäni kiviseinää vasten. Ainakin joku osa minusta pysyy nyt pystyssä. Anne jää seisomaan ovelle ja mietin, pitäisikö laskea sekunnit, ennen kuin hän menettää hermonsa ja alkaa kysellä, mutta en sitten oikein jaksakaan keskittyä siihen laskemiseen. Vatsani tuntuu edelleen aika pehmeältä. Ja ihminenhän on suurimmaksi osaksi vettä, eikö niin? Jos vesi minun vatsassani on nyt sekaisin, ei ole mikään ihme, että se on sekaisin päässäkin.

Ei se tietenkään mitenkään niin kauhean erikoista ollut. Tai siis olisin pystynyt kuvittelemaan hienompiakin tilanteita kuin viettää aikaa suutelemalla poikaa, johon on rakastunut ja joka luulee minua tyttöystäväkseen, kuten esimerkiksi viettää aikaa suutelemalla poikaa, johon on rakastunut ja joka ei luule minua tyttöystäväkseen vaan suutelee minua ihan minun itseni takia. Mutta kaikkea ei tietenkään voi saada ja joka tapauksessa on vähän turha ajatella tuollaista nyt, kun ensimmäinenkin vaihtoehto oli ihan, hmmm, miellyttävä, ja joka tapauksessa minun päätäni vähän huimaa.

Minä en ole oikein varma, mihin se kaikki aika meni. Aluksi me istuimme oleskeluhuoneessa ja no, suutelimme. Ilmeisesti minä en edes ole mitenkään huono suutelija, koska eihän Justin voinut suudella minua pelkästään Ruthin naaman takia, kun hän kuitenkin piti silmiään kiinni. Ja täytyy myöntää, että kun minä totuin siihen suutelemiseen, se oli tietenkin tavallaan ihan täydellistä, enkä minäkään tietysti muistanut, että minulla oli väärät huulet ja väärä nenä ja väärät hermoradat ja aistit, vaan oikeastaan nautin siitä ihan tolkuttomasti. Tai ehkä pääni yksinkertaisesti pehmeni. Ehkä se johtui Justinin tuoksusta.

”Ruth?” Justin kysyi jossain vaiheessa. Se tuntui vähän siltä, kuin joku olisi heittänyt minua kylmällä vesi-ilmalla takaraivoon – paitsi että Justinin käsi oli niskassani ja ihoani kihelmöi koko ajan.
”Mitä?” minä kysyin ja yritin olla näyttämättä pakokauhuiselta tai järjettömän onnelliselta tuijottaessani häntä.
”Mennäänkö kirjastoon?” hän kysyi. ”Pitäisi hakea joku kirja niitä loitsujen läksyjä varten.”

Minä nyökkäsin. En välttämättä olisi halunnut liikahtaa siitä sohvalta minnekään, mutta toisaalta kirjasto ja Justin oli niin vetoava ajatus, etten tietenkään voinut vastustaa. Lisäksi en varmaan olisi osannut vastustaa, vaikka hän olisi sanonut, että mennään McGarmiwan työhuoneeseen. Vastustaminen tuntui fyysisesti mahdottomalta. Sitä paitsi käytävillä käveleminen Justin Doylen kanssa oli varmaan tähänastisen elämäni paras kokemus. Tietysti sitä vähän himmensi se, että minä olin Ruth, mutta niin kuin sanoin jo ylempänä, kaikkea ei voi saada.

Kirjastossa Justin etsi sen kirjan, ja sitten minä jotenkin päädyin istumaan hänen syliinsä. En ole ihan varma, vetikö hän minut siihen vai meninkö itse vai räpsäyttikö hän silmiään sellaisella tavalla, jonka tulkitsin kutsuksi mennä istumaan hänen syliinsä. Joka tapauksessa minua ei kyllä yhtään kaduta. Se tilaisuus nyt ei kuitenkaan toistu.

Jossain vaiheessa omatuntoni yritti herätä sieltä, minne se oli ilmeisesti tainnutettu Ruthin seuraksi. Vaiensin sen, vaikka tunsin kyllä huonoa omatuntoa siitäkin.

Sitä paitsi perääntyminen oli mahdotonta. Ensinnäkin Justinin kädet olivat siinä vaiheessa tiukasti vyötärölläni, missä niiden olisi pitänyt olla maailman alusta maailman loppuun (paitsi että se vähän kutitti). Toisekseen pehmeys oli valunut vatsastani jalkoihini enkä luultavasti olisi kyennyt kävelemään. Kolmanneksi Justin olisi alkanut ehkä epäillä jotain, ja neljänneksi Anne olisi tappanut minut. Tai ei ehkä ihan. Mutta minua ei erityisemmin huvittanut kokeilla.

Niinpä suljin silmäni tiukasti ja kiedoin käteni Justinin olkapäiden ympärille, kun hän suuteli minua lisää. Haistoin kummallisen yhdistelmän vanhoja kirjoja ja Justinin ihoa, ja voin vannoa, että se on maailman sytyttävin tuoksu.

Jossain vaiheessa Justin painoi nenänsä kiinni kaulaani. Siis ei sellaisella vampyyritavalla, vaan sillä tavalla, kuin olisi halunnut haudata päänsä kaulaani. Tai siis ei kirjaimellisesti. Äh. Minun ilmaisukykyni nyt ei taida ihan riittää tähän. Joka tapauksessa painoin nenäni hänen hiuksiinsa (ne tuoksuvat ihan totta älyttömän hyvältä) ja hetken kuluttua kysyin, oliko jokin hätänä.

Hän huokaisi syvään ja vereni (siis ilmeisesti Ruthin veri) kutakuinkin pysähtyi.

Siis miten ihmeessä minä selittäisin hänelle, minkä takia olin antanut Annen tainnuttaa hänen tyttöystävänsä, raahata tämän kylpyhuoneeseen ja lukita sinne, hankkia Siriuksen avulla monijuomalientä ja tehdä minusta väliaikaisen Ruthin? Ehkä voisin sanoa toimineeni tajuttomassa tilassa, vai oliko se tiedoton tai syyntakeeton? Siitä on näköjään liian pitkä aika, kun minä olen viimeksi katsonut TV:tä.

”Lipetit puhui siitä koulutusjutusta taas”, Justin mutisi.
Mitä? Lipetit ei tiedä, että minä olen Ruth – tai siis, että minä en ole Ruth – tai että Ruth… äh. Joka tapauksessa Lipetit ei tiedä siitä mitään. Tämän on siis oltava jotain muuta. Yritin mumista myöntävästi ja mahdollisimman älykkäästi (vaikka olen aika varma, että älykkäästi mumiseminen on mahdotonta varsinkin, jos nenä on samalla toisen tukassa) mutta niin epämääräisesti, ettei hän tajuaisi, etten ymmärtänyt yhtään mistä hän puhui.

”Mutta minä en kerta kaikkiaan tiedä”, Justin jatkoi. ”Ajattelin taas sitä parantajaopistoa, mutta kun en koskaan ole varma… melkein tahtoisin vain lähteä muualle ja jättää ne tappelemaan keskenään…”
Ai. Tämä liittyy ilmeisesti sotaan. Rypistin otsaani ja yritin miettiä jotain älykästä, mutta se ei yksinkertaisesti onnistunut.

”Ruth”, hän mutisi, ”lähdetään muualle.”
Voi luoja. En minä nyt ehkä kuitenkaan voi tehdä tällaista päätöstä oikean Ruthin puolesta. ”Ei päätetä sitä nyt.”
Hän vetäytyi vähän kauemmas, siirsi Ruthin vaaleat hiukset sivuun kasvoiltani ja silitti peukalollaan poskeani. ”Ei tietenkään. Mutta ei se tilanne tästä varmaan oikein parane.”

Sen jälkeen me puhuimme jonkin aikaa. Ehkä tunnin. Siis PUHUIMME. Minulla ei ollut aavistustakaan siitä, että Ruth ja Justin oikeasti juttelevat eivätkä vain ole kiinni toisissaan koko ajan. Ja ilmeisesti he tekevät tätä useamminkin, koska Justin ei missään vaiheessa näyttänyt järkyttyneeltä mihinkään, mitä minä sanoin (ja minä kyllä yritin olla aika vähäsanainen joka tapauksessa). Mutta siis pitäisikö minun huolestua? Jos minä pystyn näyttelemään Ruthia keskustelussa, eikö se tarkoita, että me olemme jollain tavalla samanlaisia?

Lisäksi se tarkoittaa, että minä olin oikeassa. Ruth tosiaan ilmeisesti on ihan siedettävä ihminen sitä lukuun ottamatta, että hän seurustelee Justinin kanssa. Merlin. Minä en todellakaan halunnut tietää tuota. Olisin elänyt paljon onnellisempana, jos olisin saanut edelleen kuvitella, että he eivät tee mitään muuta kuin vaihtavat sylkeä, ja että Ruthin pää kolisee tyhjyyttään, jos sitä ravistelee.

Aika nopeasti minä kuitenkin aloin unohtaa ajatella sitä, että minä vain esitin Ruthia enkä ollut Ruth, koska Justin kuulosti oikeasti aika… surulliselta. Tietenkään se ei ole mikään yllätys, koska suurin osa meistä taitaa nykyään olla jollain tavalla surullisia, myös ne, jotka eivät ole toivottomasti rakastuneita väärään ihmiseen. Minä en oikein tykkää ajatella koko sotaa, koska joka tapauksessa minä en oikein voi sille mitään, ja jos alan oikeasti ajatella, minun tekee mieli lukkiutua kylpyhuoneeseen ja ilmoittaa kaikille, ettei minua saa häiritä noin viiteen seuraavaan vuoteen.

Loppujen lopuksi me olimme jutelleet jo pitkän aikaa, kun meidän naamamme sitten jotenkin taas päätyivät vastakkain ja vaikka se oli ollut aika haikea keskustelu, minä en yksinkertaisesti voinut olla hymyilemättä ääliömäisesti.

”Sinä olet vähän hassu tänään”, Justin mutisi, enkä minä oikein edes osannut huolestua vielä. Jos hän ei tähän mennessä ollut huomannut, että Ruth ei varsinaisesti ollut Ruth, tuskin hän huomaisi sitä nytkään.
”Ai.”
”Sinä kyllästyt normaalisti paljon nopeammin”, Justin sanoi ja nauroi järkyttyneelle ilmeelleni. ”Sori. Ei kai olisi pitänyt sanoa. Mutta tämä on hauskaa.”
No niin se todellakin oli. Yritin taas mumista myöntävästi ja epämääräisesti. Ilmeisesti se toimi, koska me suutelimme lisää.

Tai sitten se toimi vähän liiankin hyvin, koska hetken kuluttua Justinin käsi liukui paitani alle.

Siis minähän olen sanonut, mitä mieltä minä olen kirjastoista ja epämääräisistä asioista, jotka tapahtuvat siellä. Ja siis minun mielipiteeni on yleisesti ottaen aika positiivinen, ja sen takia minä en ehkä tajunnut mitään muutamaan sekuntiin. Ne sekunnit kuitenkin menivät ohi ennen pitkää, ja siinä vaiheessa Justinin sormet kulkivat selkänikamieni yli (ja Merlin että se tuntui täydelliseltä), ja se kaikki upposi lopultakin paksuun päähäni, joka teknisesti ottaen oli Ruthin, joten ehkä se itse asiassa selittää sen hitauden.

”Ou”, minä sanoin ja vetäydyin vähän kauemmas. Olin aika ylpeä itsestäni, koska se ei ollut helpoimmasta päästä vaikeita asioita, joita olen eläessäni tehnyt. Tosin se ei edes päässyt kilpailemaan sen kanssa, että kerran tähtäsin Audrey-tätiä vesi-ilmapallolla päähän viiden metrin päästä ja osuin.

Justin tuijotti minua ja hänen huulillaan oli pieni (täydellinen) hymy. ”Meidän makuusalissa ei nyt olisi varmaan ketään. Kaikki ovat Tylyahossa.”
”Justin”, minä mutisin, ja sitten ihan vaan sen takia, että se tuntui niin kivalta suussani: ”Justin.” Tosin en kyllä oikein keksinyt mitään muutakaan sanottavaa.
”Ruth”, hän sanoi ja hymyili, ja minun teki mieli läimäyttää häntä jollakin päähän. Lily, ei Ruth. Lily, ei Ruth.

Sitten hän suuteli minua ja siinä vaiheessa tajusin, että hänen kätensä oli edelleen paitani alla. Se vaati kaiken tahdonvoimani, mutta jotenkin minä onnistuin liikahtamaan vähän kauemmas.
”Ei tänään”, minä sanoin, ”sori, mutta minä… minulla… on… tuota… menkat…”
”Sinullahan oli ne viime viikolla”, Justin sanoi otsa rypistyen.
”Ai”, minä tokaisin. ”Tuota, ne ovat vähän epäsäännölliset. Ei se ole mitenkään vakavaa. Se vaan… minä…”
”Mennään kuitenkin sinne”, hän sanoi ja minä kai näytin kauhistuneelta tai järjettömän ilahtuneelta tai molempia samaan aikaan, koska hän jatkoi: ”vaikka vaan olemaan. Siellä on rauhallisempaa kuin täällä.”
”Minä pidän kirjastosta”, minä mutisin.
”Tiedän.”
Mmmh… hetkinen, mitä? Ei Ruthin kuulu pitää kirjastosta! Ruthin kuuluu pitää kengistä, hiustensa kihartamisesta ja päänsä hakkaamisesta sängynpäätyyn!

Ja sitten minun oli taas lopetettava Ruthin ajatteleminen, koska Justin oli vetänyt minut pystyyn ja lähtenyt kävelemään kohti kirjaston ovea, ja koska meidän kätemme olivat lukkiutuneet toisiinsa, minä tietysti kävelin mukana. Ei sillä että olisin muuten jäänyt istumaan ja lukemaan. Veikkaan, että tämän päivän jälkeen minä en pysty olemaan kirjastossa moneen viikkoon. Ehkä ikinä.

Jossain vaiheessa tajusin, että me olimme ihan oikeasti menossa kohti korpinkynsien tornia. Minä satun tietämään, missä se on, koska Anne tahtoi kerran vakoilla Megania ja Owenia, ja minun oli pakko mennä mukaan, ettei hän olisi jäänyt kiinni vaikka kävelemällä päin haarniskaa ja suututtanut samalla Megania. Ja koska Megan ja Owen häipyivät korpinkynsitorniin, minä satun nyt tietämään, missä se on.

Mitä ihmettä Justin oli edes tehnyt rohkelikkojen oleskeluhuoneessa tänään? Paitsi tietysti odottanut Ruthia. Merlin, tietysti hän oli odottamassa Ruthia, mutta nyt Ruth teoriassa oli hänen kanssaan, joten hänen ei tarvinnut enää olla rohkelikkotornissa vaan hän saattoi mennä omaan makuusaliinsa ja…

Ja silloin tajusin, että Ruthin vaaleat kiharat olivat muuttuneet ihan aavistuksen verran punaisemmiksi. Tein ainoan asian, joka siinä tilanteessa on mahdollista.

Tartuin Justinin päähän ja suutelin häntä. Hän näytti vähän yllättyneeltä, mutta suuteli sitten takaisin ja minä mietin ihan vakavissani, olisiko Anne onnistunut tyhjentämään Ruthin muistin, lähettämään hänet Afrikkaan jatkamaan onnellista elämäänsä, ja hankkimaan niin paljon monijuomalientä, että minä voisin viettää loppuelämäni Ruthina.

Sitten tajusin, että nenäni alkoi pienentyä. Tunsin sen ihan konkreettisesti. Hyppäsin nopeasti kauemmas Justinista, nostin käteni nenäni päälle ja sanoin, että minun pitää mennä. Ja juoksin pois.

Sen jälkeen kaikki sujui oikeastaan yllättävän helposti. Oleskeluhuone oli edelleen tyhjä, joten kannoimme Ruthin sinne emmekä edes pudottaneet häntä portaissa tai mitään. Anne asetteli hänet istumaan sohvalle ja sitten menimme portaikkoon sillä tavalla, ettei hän voisi millään huomata meitä, ennen kuin ehtisimme karkuun.

”Okei, kerro”, Anne sanoo päättäväisesti asetuttuaan hyvään asentoon omalle sängylleen. Hänellä on karkkipussi edessään, ja minä tunnen itseni kutakuinkin elokuvaksi.

Hengitän syvään ja yritän koota ajatuksiani. Okei, minä olen juuri suudellut Justinia. Kutakuinkin sata kertaa. Olisi ehkä pitänyt laskea. Se oli myös ihan järjetöntä ja typerää ja moraalitonta eikä minua kaduta yhtään, mikä on vielä typerämpää ja järjettömämpää ja ehdottomasti moraalittomampaa. Ja nyt minä en luultavasti enää ikinä suutele Justinia koko elämäni aikana, koska hän on menossa Ruthin kanssa naimisiin, eikä Ruth olekaan typerä vaan pitää KIRJASTOISTA, enkä minä edes voi suunnitella järjestäväni onnettomuuden, joka sisältäisi Ruthin, Siriuksen ja nopean luudanvarren, koska se satuttaisi Justiniakin, enkä minä halua satuttaa Justinia. En varsinkaan nyt, kun päässäni humisee edelleen kaiken sen suutelemisen jäljiltä erittäin miellyttävällä tavalla.

En ole ihan varma, pitäisikö minun itkeä vai kiljua onnesta.

Ja siitä kertomisesta, niin että mistä minun ihan tarkalleen ottaen pitäisi aloittaa?

*

Ruth ja Justin ovat edelleen väleissä. Ruth istui päivällisellä korpinkynsien pöydässä, ja ilmeisesti kumpikaan ei haistanut mitään palaneen käryä paitsi ehkä ruuasta (minä en ihan totta halua tietää, mitä keittiössä on tänään tapahtunut, mutta luultavasti kelmit liittyvät jotenkin siihen). Joka tapauksessa heitä oli suurimman osan päivällisestä vähän vaikea erottaa toisistaan, joten ilmeisesti minä ja Anne emme aiheuttaneet heille mitään kovin dramaattista vahinkoa. En ole ihan varma, pitäisikö siitä olla iloinen vai surullinen.

Hannah palasi treffeiltään ja vannoi, ettei enää ikinä aio olla tekemisissä Thomasin kanssa. Hän on sanonut sen aika monta kertaa ennenkin, joten suhtaudun siihen vähän epäilevästi. Minä en oikeastaan edes pysy enää kärryillä, mitä Thomasin kanssa milloinkin tapahtuu. Jotenkin minulla on sellainen käsitys, että Hannah joko on ihastunut Thomasiin tai sitten ole, tai ehkä hän vain flirttailee Thomasin kanssa tai sitten ei, ja Thomas saattaa olla ihan tosissaan kiinnostunut Hannahista tai ehkä ei kuitenkaan, tai vaihtoehtoisesti vain silloin tällöin, ja lisäksi olen melko varma, että suurimman osan aikaa Thomas ja Hannah joko ovat vain kavereita tai jotain enemmän tai eivät puhu toisilleen.

Suoraan sanottuna heistä on ihan kauhean vaikea ottaa selvää. Hannah on yleensä joko suuttunut Thomasille, jolloin hän ei suostu puhumaan Thomasista yhtään, tai sitten hän on kauhean positiivinen Thomasin suhteen, jolloin hän ei pysty sanomaan mitään järkevää. Ainakin sen minä olen käsittänyt, että Hannah rakastaa Thomasin punaista, vähän kiharaa tukkaa, paitsi silloin, kun hän heittelee karkkipapereita ympäri meidän huonettamme (Hannah, ei Thomas) ja vannoo, että jonain päivänä vielä ripustaa Thomasin roikkumaan johonkin siitä tukastaan.

Mutta olen aika varma, että loppujen lopuksi Hannahin ja Thomasin suhde on aika sävyisä.  He saattavat jopa oikeasti tykätä toisistaan, mutta siitä on vähän vaikea sanoa mitään. Hannah valittaa usein siitä, ettei Thomas tiedä ikinä mitä haluaa ja muuttaa mieltään muutenkin koko ajan. Toisin sanoen he ehkä sopisivat yhteen aika hyvin, elleivät tappaisi toisiaan ennen sitä.

Ihan rehellisesti sanottuna minä olen kyllä sitä mieltä, että yksi vakituisesti seurusteleva ystävä on jo ihan liikaa. Megan tuli vähän päivällisen jälkeen makuusaliin eikä ole sen jälkeen puhunut mistään muusta kuin lampaista ja Owenista. Siis kyllä minä tajuan, kuinka paljon hän inhoaa sitä, että Owen haluaisi asua kotikaupungissaan ja että se paikka taas on täynnä lampaita ja se taas ärsyttää Megania, joka ei ole oikein ikinä pitänyt mistään valkoisesta, mikä liikkuu ja määkii. Mutta jos Megan ajattelee vielä vähän enemmän lampaita ja vähän vähemmän Owenia, hän varmaan kuvittelee kohta seurustelevansa lampaan kanssa.

Onneksi Anne on poikien suhteen yhtä toivoton kuin minäkin. Tai melkein yhtä toivoton, koska kuka muka voi päihittää tässä lajissa tytön, joka juuri käytti monta tuntia elämänsä (saavuttamattoman ja täysin toivottoman) rakkauden kanssa tämän tyttöystäväksi tekeytyneenä? Tai joka koki ensisuudelmansa seitsemäntoista vuoden kiihkeän odotuksen jälkeen humalassa (vaikka ei edes juo) sellaisen pojan kanssa, jota inhosi vuosikaudet ennen kuin pojasta tuli jokseenkin inhimillinen?

Täytyy myöntää, että tämä ilta ei ole mennyt ihan nappiin. Toisaalta harvat minun illoistani menevät, ja parhaita iltoja taitavat sitä paitsi olla ne, jolloin minä jo etukäteen päätän, että tänään elämäni tehtävä on selvitä läksyistä. Ehkä minä sen takia tykkään koulusta. Se on yleensä loogista. Se ei saa minua haluamaan repiä hiukseni yksi kerrallaan päästä ja tukehduttamaan jonkun (riippuu päivästä) niillä.

Joka tapauksessa tämä ilta alkoi melko huonosti päivällisellä, kun se suloinen turta tunne päästäni alkoi pikkuhiljaa haihtua katsellessani viisitoista minuuttia Justinin ja Ruthin rakkaudenosoituksia. Minua alkoi suoraan sanottuna oksettaa, ainakin henkisesti. Vähän ajan kuluttua olimme päässeet takaisin makuusaliin, ja Anne yritti kiihkeästi vaihtaa aihetta sillä aikaa, kun minä hakkasin sukkapuikolla tyynyäni ja yritin jotenkin unohtaa sen tosiasian, että Justinin suuteleminen on täydellistä ja että sitä ei enää koskaan tapahdu. Sekä minä että Anne epäonnistuimme surkeasti.

Vähän ajan kuluttua Megan tuli puhuen niistä lampaista, ja Anne jätti minut tökkimään tyynyä ja ryhtyi yrittämään saada Megan tajuamaan, että Owen nyt on kuitenkin vielä kuusitoista ja ehtii vielä tajuta, ettei haluakaan asua tuhansien lampaiden ympäröimänä. Ja sitä paitsi lampaidenkin keskellä Meganilla olisi kuitenkin Owen, johon hän on rakastunut, vaikka kukaan ei tajua miksi, ja sehän tarkoittaa, että hänellä menee paljon paremmin kuin Lilyllä. Niin Anne sanoi. Silloin minä yritin heittää häntä tyynyllä, mutta onneksi se ei osunut, koska siinä oli edelleen sukkapuikko pystyssä.

Ja sitten Hannah tuli. Anteeksi vaan, mutta minä olen kuullut ”Thomas muuttaa mieltään ihan liian usein ja minä inhoan häntä” –puheen vasta kuukausi sitten, eikä siinä silloinkaan ollut mitään uutta. Toisin sanoen nyt minä istun oleskeluhuoneessa sillä samalla sohvalla, jolla minä ja Justin suutelimme vain puoli päivää aiemmin, taputtelen sitä hajamielisesti ja odotan Jamesia, jotta me voisimme lähteä käräyttämään kaikki, jotka aikovat rikkoa koulun sääntöjä tänä iltana. Toivottavasti löydämme jonkun. Minun ihan totta tekisi mieli huutaa.

James tulee viisi minuuttia etuajassa. Hänen tukkansa on aika pystyssä ja ehkä vielä sotkuisemman näköinen kuin tavallisesti, ja hänen T-paitansa on jotenkin vinossa. Hän näyttää siltä, että on tullut joko suoraan sängystä tai SÄNGYSTÄ. Toivon ensimmäistä vaihtoehtoa. Ei sillä, että minua häiritsisi, mitä hän harrastaa ja kenen kanssa, mutta minä en kyllä ainakaan halua tietää siitä.

”Hei”, hän sanoo ja istuu viereeni.
”Hei”, minä sanon. Se tuntuu jotenkin omituiselta. Ehkä se johtuu siitä, että James ei haro hiuksiaan, ei virnistele, ei jatka heti puhumista eikä ärsytä minua millään tavalla, vaan tuijottaa suoraan eteensä.

Ehkä hänellä on jotakin mielessä. No, hän ei kyllä oikeastaan näytä siltä, että haluaisi nyt räjäyttää koulun tai sairaalasiiven tai muuten vaan järjestää itsensä ongelmiin. Itse asiassa hän näyttää lähinnä väsyneeltä ja ehkä jotenkin, hmm, stressaantuneelta, jos nyt ylipäänsä on mahdollista, että James Potter olisi stressaantunut. Mutta onneksi hänen asiansa eivät kuulu minulle. Onneksi minulla on niin paljon omiakin asioita, joihin voin uppoutua.

Hitto.

”Mikä on?” minä kysyn. James kohauttaa olkapäitään, mutta ainakin minun on mahdotonta ajatella Justinia silloin, kun tuijotan Jamesia.
”Miten niin?” hän kysyy.
”Sinä et ärsytä minua.”

James näyttää ensin vähän yllättyneeltä, mutta naurahtaa sitten. Jostain kumman syystä se melkein piristää minuakin. Ehkä minusta on vaan kiva saada jotain muuta ajateltavaa, ja on melkein yhtä kiva saada James nauramaan. Edes vähän. Ja vaikka minä itse asiassa olin kyllä vakavissani.

”Ai”, hän sanoo, virnistää ja haroo hiuksiaan. No niin, ilmeisesti mikään ei voi olla kovin pahasti vialla.
”Ei se ole mitään erikoista. Me vaan… tai en tiedä.”
”Te mitä?” minä yllytän. Okei, ehkä minä olen vähän itsetuhoinen. Tai minulla on tylsää.
”Kaverit”, James mutisee. ”Ei meillä varsinaisesti… tai siis, minä en oikeastaan edes tiedä… tai tajua… mutta jokin on pielessä.”
Tämä alkaa kuulostaa itse asiassa mielenkiintoiselta. Ainakin paljon mielenkiintoisemmalta kuin Megan ja lampaat. Ynähdän mahdollisimman kysyvästi.
”Sirius ja Remus”, James sanoo, ja minulta kestää hetki tajuta, että hän ihan totta tajusi kysyvän ynähdykseni. Hänessä on pakko olla jotain vikaa. ”He eivät puhu toisilleen.”

”Mitä?”
James kääntyy katsomaan minua kohauttaen hartioitaan. ”En minä tiedä. Tai siis, kyllä he puhuvat, mutta eivät kunnolla. Oletko kuullut magneeteista?”
Mikä juttu tämä nyt on? Magneetit ja Sirius ja Remus? ”Olen, mutta – ”
”Kun ne hylkivät toisiaan. Siis ne magneetit. Sirius ja Remus ovat vähän samanlaisia. He kyllä puhuvat, mutta jokin on pielessä.”
”Mikä?”
”Ei aavistustakaan. Minun mielestäni ei ole tapahtunut mitään. Yritin puhua Remukselle, mutta hän vaan sanoi, että minä kuvittelen. Ja yritin puhua Siriukselle, ja hän löi minua pyyhkeellä.”
”Au.”
”Niinpä.” James vilkaisee ympärilleen. Ykkösluokkalaiset kääntyvät nopeasti pois ja ryhtyvät jälleen tuijottamaan velhonshakkia näyttäen siltä, kuin odottaisivat sen räjähtävän tai jotain.

”Pitäisikö meidän mennä?” James kysyy.
Tuijotan häntä.
”Siis partioimaan.”
Ai niin.

Seuraan Jamesia pois rohkelikkotornista ja oikeastaan olen ihan tyytyväinen, että hänkin on vähän hiljainen, koska en minä oikein nyt keksisikään puhuttavaa. Tuntuu vähän siltä, kuin kömpisin nilkkojani myöten kanervikossa jossain vuorenrinteellä, ja olisi sitä paitsi niin kova sumu, etten edes näkisi maisemia. Ja kaikkialla olisi lampaita. Ehkä minä tavallaan ymmärrän sitä, minkä takia Megan on niin hermostunut niistä lampaista.

Jossain vaiheessa tajuan, että päässäni soi joku laulu. Sitten tajuan, että se on häämarssi. Todennäköisesti se on olevinaan peräisin Ruthin ja Justinin häistä, koska mikä muu looginen selitys sille voisi olla? Vedän syvään henkeä ja yritän tunkea sen pois mielestäni, mutta siihen vaan tulee lisää soittimia. Merlin, pelastakaa minut.

”Lily?”
Räpäytän silmiäni. James on pysähtynyt, ja hänen vieressään seisoo arviolta kolmetoistavuotias poika, joka pitää isoa ja epäilyttävännäköistä kirjaa kädessään. Ihmettelen hetken, mitä kummaa James tekee pojan seurassa. Ai niin, me olemme partioimassa. Minunkin olisi kaiketi pitänyt huomata poika tai ainakin osoittaa jotain kiinnostusta siihen, että hän on pois oleskeluhuoneestaan.

”Sori”, sanon nopeasti ja kävelen heidän luokseen. James katsoo minua vähän kummallisesti, mutta toisaalta ainahan hän näyttää kummalliselta.
”Piti tehdä läksyjä”, se kolmetoistavuotias poika sanoo, kun James kääntyy tuijottamaan häntä.
”Ihan varmasti”, James sanoo. ”Kukaan ei tee lauantai-iltana läksyjä. Näytä sitä kirjaa.”
Poika siirtää kirjan selkänsä taakse. ”Ihan totta, minä en kuitenkaan ehtisi tehdä kaikkea huomenna ja –

”Voi Merlin”, James sanoo. Hän on ottanut kirjan pojan kädestä ja tuijottaa sitä. Sitten hän purskahtaa nauruun. Poika näyttää siltä, ettei oikein tiedä, pitäisikö hänen olla loukkaantunut vai säikähtänyt vai vaipua muuten vaan maan alle.

”Mikä se on?” minä kysyn ja kurkistan Jamesin olan yli. Kirjan kansi on viininpunainen, ja sen keskellä on erittäin epäilyttävä siluettikuva kahdesta hahmosta, jotka eivät varsinaisesti kudo sukkaa. Kirjan nimi on ”Kaikki mitä sinun tulee tietää naisista.” ”Voi Merlin.”
”Niinpä”, James mutisee, mutta hän kuulostaa ilahtuneemmalta kuin kertaakaan tähän mennessä koko iltana. ”Sitä ollaan käyty kielletyllä puolella, vai mitä?”
”Läksyt – ” poika sanoo, mutta vaikenee, koska James nauraa niin äänekkäästi. Minuakin alkaa naurattaa.

”Okei, tämä kirja takavarikoidaan”, James sanoo hetken kuluttua ja taputtaa poikaa olkapäälle. ”Minä voin kertoa sinulle kaiken tarvittavan. Pysy erossa naisista. Ainakin pari vuotta. Noin nuorena aloittamisesta ei seuraa kuin harmia.”
Pojan otsa rypistyy ja hän tuijottaa Jamesia niin kuin ajattelisi, ettei James tajua mistään mitään. Se on tietysti ihan mahdollista, mutta ei se poikakaan kyllä takuulla tajua.
”Naisista seuraa aina harmia”, James jatkaa, ”ja jos aloitat kolmetoistavuotiaana, sinulle ehtii tulla paljon enemmän harmia kuin jos aloitat vasta parin vuoden päästä. Kipitä nopeasti pois ja unohda ne läksyt, etkä menetä yhtään pisteitä. Tällä kertaa.”

Poika vilkaisee haikeasti kirjaa, mutta kääntyy sitten ja lähtee kävelemään pois sen näköisenä, että yrittää tehdä sen mahdollisimman arvokkaasti, vaikka oikeasti haluaisi vain päästä kauas Jamesista. Minä kyllä tunnen tuon kävelytyylin, käytin sitä itse paljon silloin, kun James oli vielä ärsyttävämpi. Nyt hän pitelee kirjaa kädessään ja vilkaisee minuun edelleen ilmeisesti naureskellen päänsä sisällä.

”No niin”, minä sanon yrittäen selvittää kurkkuani, ”nytkö me palautamme tuon kirjan?”
”Emme”, James hätkähtää niin kuin se olisi kauhean epälooginen ajatus. ”Minä olen etsinyt tätä kirjaa monta vuotta. Me emme todellakaan voi palauttaa tätä.”
Minun suuni loksahtaa auki, mutta vain ihan vähän, ja suljen sen aika nopeasti. ”Mitä? Et sinä voi takavarikoida sitä ja sitten lukea sitä itse!”
”Miksi? Minä olen täysi-ikäinen!”
”Sinä näytät huonoa esimerkkiä! Etkä sinä edes tarvitse tuota!”
”Mitä?”
”’Kaikki mitä sinun tulee tietää naisista’, James. Haloo. Et sinä tarvitse sitä.”
Hän näyttää yllättyneeltä. ”Ai en tarvitse? Jos en tarvitsisi, minä olisin jo aikoja sitten… okei, antaa olla. Mutta minä pidän tämän joka tapauksessa. Sitä paitsi Sirius saattaa tarvita – ”
”Sirius ei ainakaan tarvitse tuota! Anna se tänne! Minä vien sen takaisin, jos sinä et vie!”

James nostaa kirjan mahdollisimman ylös, jotta minä en saisi. Yritän kiskoa hänen kätensä alas ja ottaa kirjan, koska, ihan totta, ei se vaan käy, että johtajaoppilaat näyttävät niin huonoa esimerkkiä nuoremmille. Ja James ei todellakaan tarvitse tuota kirjaa. Ikävä kyllä hän ei itse näytä tajuavan sitä, koska hän yrittää aika tehokkaasti saada minua ja kirjaa pidettyä erillään toisistamme.

Loppujen lopuksi Jamesin käsi vaan jotenkin tarrautuu minun ranteeni ympärille. Tajuan sen aika hitaasti. Kirja on viiden sentin päässä sormistani, mutta James pitää kädestäni niin lujasti kiinni, että minun sormillani ei kyllä ole mitään mahdollisuuksia. Annan niiden koukistua ja luopua kirjasta, mutta Jamesin ote ei hellitä. Ja sitten tajuan, että hänen kasvonsa ovat itse asiassa aika lähellä omiani, ja että hän hengittää vähän tavallista näkyvämmin, ja että hänen sormensa ovat aika lämpimät.

Kiskaisen käteni irti ja astun taaksepäin. James nielaisee ja peruuttaa itsekin käännellen kirjaa käsissään ja tuijottaen minua ja seiniä melkein yhtä aikaa. Yritän keksiä jotain sanottavaa, mutta nyt se on äkkiä aika vaikeaa.

”Lily”, James sanoo.
Räpyttelen silmiäni. Tämä päivä aiheuttaa varmaan minulle pysyvät aivovauriot tai jotain. Siis oikeasti, kuinka paljon sekavammalta minun pääni voi enää tuntua?

”Meidän kai pitäisi jatkaa”, minä sanon hetken päästä.
James tuijottaa minua edelleen. ”Onko jokin… tai siis, jotain… pielessä, tai siis… onko kaikki hyvin?”
Räpyttelen silmiäni. Ei todellakaan, mutta eihän James tiedä sitä. ”On tietysti. Miten niin?”
”Sinä…” hän ravistelee olkapäitään, ”…tai siis, en tiedä.”
”Ai”, minä sanon. ”Tuota, ehkä ei. Siis kaikki… tai kyllä tavallaan tietysti kaikki on hyvin, tai siis ei mitenkään kovin pahasti, mutta tämä päivä vaan on ollut vähän sekava.”

Voi luoja. Jos vielä opin puhumaan vähän monimutkaisemmin, voisin vaikka potkaista itseäni.

”Okei”, hän sanoo ja tuijottaa minua, niin kuin odottaisi minun sanovan enemmänkin. ”Tuota noin, mikä tarkalleen ottaen?”
”Mikä mitä?”
”Siis mikä on, hmm, muuten kuin hyvin.”
”Ai. En minä tiedä. Tai siis tiedän, mutta…” Vedän henkeä ja yritän keksiä jonkun tavan sanoa jotain älykästä ja selkeää ilman, että joutuisin sanomaan varsinaisesti mitään älykästä ja selkeää, koska siihen minä en nyt kuitenkaan missään tapauksessa pysty. Merlin, miten minä päädyin tähän?

”Okei”, James sanoo ja näyttää itse asiassa siltä, kuin tajuaisi, etten minä yksinkertaisesti nyt osaa sanoa mitään. ”Okei. Tuota, kävelläänkö eteenpäin?”
”Joo”, minä sanon. ”Hyvä ajatus. Kumpi suunta?”
”Me tulimme tuolta”, James sanoo ja osoittaa taakseen, ”joten ehkä meidän pitäisi jatkaa eteenpäin.”
”Okei”, minä sanon, ”hyvä ajatus.” Ai niin, sanoin sen jo.

James lähtee kävelemään ja minä seuraan perässä. Tai siis hänen vieressään tietysti, mutta katson kyllä, kumpaan suuntaan hän kääntyy käytävistä. Tai tarkemmin sanottuna se menee jo aika luonnostaan. Me olemme kuitenkin kävelleet täällä jo aika monta kertaa.

”Tuota”, James sanoo vähän ennen kuin meidän partiointiaikamme loppuu, ”jos sinä haluat puhua jostain, tai siis, melkein mistä vaan, niin ajattelin vaan sanoa, että kai sinä tiedät, että minä kyllä kuuntelen.”
”Joo”, minä sanon.

Sitten jostain kuuluu kolahdus ja me menemme tarkastamaan sen, mutta siellä ei olekaan muuta kuin yhden taulun kaksi ritaria kiistelemässä siitä, kummasta se maalaus oikeastaan on ja kumpi on pelkkä sivuhahmo. James taikoo nopean vaimennusloitsun taulun päälle ja ritarit jatkavat sitä kinaa hiljaisuudessa. Toinen alkaa vähän sinertää, mutta voihan se johtua esimerkiksi öljyväreistä.

Me kävelemme takaisin rohkelikkotorniin aika hiljaisina. En oikein tiedä, pitäisikö minun sanoa Jamesille jotain vielä ennen makuusaliin menoa, joten sanon sitten hyvää yötä.
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 7.4.
« Vastaus #37 : 07.04.2009 14:16:43 »
Mahtavaa, edelleen. (Mun kommentit taitaa olla aika samanlaisia koko ajan :D) Tykkäsin tän luvun alusta tosi paljon. Ajattelin ekojen lukujen aikana et Lilyn pitäis seurustella ainakin jonkin aikaa Justinin kaa, mut tän luvun lopussa aloin toivoon Lilyn ja Jamesin päätymistä yhteen. Ja sit vois olla paaljoon fluffyä. Hih :)



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 7.4.
« Vastaus #38 : 07.04.2009 15:33:29 »
Ajattelin että tuossa olisi tapahtunut jotain dramaattisempaakin tuossa Ruth-jutussa, mutta toisaalta ihan hyvä ettei. Ei tuu liikaa draamaa tälle päivälle... :D

Hyvä että Lily on tällä hetkellä Jamesin kaveri. En tykkää siitä että se on niin "MINÄ VIHAAN SINUA POTTER! JA SE ON EVANS SINULLE!" ;D Ehkä Lily kohta tajuaa että James on muutenkin mukava kuin kaverina. Sitä odotellessa...
I've got blisters on my fingers!

Winthrop

  • Vieras
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! JATKO 7.4.
« Vastaus #39 : 07.04.2009 16:03:39 »
Wehheh, taas tuli jatkoa! :D Ihanaa, kun tuli aivan karmean koulupäivän jälkeen kotiin (liikkatunnilla telinevoikkaa, kieputtiin renkaissa ja rekillä...-.- ja onnistuin taittamaan ranteeni. huono päivä), ja tänne oli tullut seuraava luku. Ehheh...

Oikeasti pidän kliseistä (taipuuko se noin), mutta komppaan silti jälleen pihlajanmarjaa (jotkut ehtii vaan aina sanoa sen kaiken oleellisen...) : Lily on mukavamman tuntuinen, kun ei koko ajan huuda naama punaisena jotain Jamesille.

Tässä taitaa käydä niin, että totun minä-kertojaan ihan vain ficcien ansiosta. En ole sietänyt "minää" moneen vuoteen, mutta nyt olen lukenut niin paljon ficcejä (joissa kerronta tapahtuu niin), että olen siedättynyt. Jotenkin tämä luku napsaisi sen viimeisen "en siedä minäkertojaa, enenenenen!" -ajatuksen katki. Taidanpa mennä huomenna kirjastoon lainaamaan 'minä' kirjoja. Kiitos. :-*

Ainiin. Jatkoa odotan!