Kirjoittaja Aihe: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat TAUOLLA! | H/G, Hrm/R, K-11  (Luettu 9759 kertaa)

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Nimi: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat
Kirjoittaja: Ria
Beta: Erna
Genre: varmaankin joku Drama, fluffy ja jotenkin jossain vaiheessa Romance
Paritukset: Harry/Ginny, Ron/Hermione ja muita jotka tulee sitten selville lukiessa
Ikäraja: ainakin vielä K-11 voi muuttua // Neriah lisäsi ikärajan otsikkoon
A/N: Tämä ficci kertoo Harryn ja muiden kuudennesta kouluvuodesta ja se on kirjoitettu periaatteessa Ginnyn näkökulmasta. Tämä on mun eka ficci joten toivoisin paljon rakentavaa palautetta!



1.   Sovittelua
   Oli vielä lämmin heinäkuinen päivä. Neljä nuorta velhoa pelasivat suuren omakotitalon pihassa huispausta. Yksi heistä oli todella taitava pelaaja ja luudan käsittelijä. Poika mutkitteli luudallaan sulavasti ja hienosti. Hänellä oli musta kuriton tukka ja vihreät silmä joita ympäröivät mustasankaiset, pyöreät silmälasit. Välillä hiusten takaa otsan kohdalta näkyi arpi, salaman muotoinen. Tästä pojan helposti tunnistikin. Harry Potter. Valittu.

   Kolme muuta heistä olivat punatukkaisia, veljeksiä. Kaksi heistä oli aivan samannäköiset, kaksoset. Kolmas oli heitä nuorempi. Pelasi heistä kehnoten mutta silti hyvin.
   ”George, ota pallo” toinen kaksosista huudahti ja heitti kaadon. ”Ilomielin, Fred” vastasi toinen ja koppasi pallon taitavasti syliinsä.

   Välillä Harryn silmät vilkaisivat kahta tyttöä jotka katselivat peliä. Toinen tytöistä sai Harryn sydämen tekemään kaksi kuperkeikkaa. Ginny Weasley. Tyttö oli Harrya vuoden nuorempi ja kävi Tylypahkan velhojen ja noitien koulun viidettä luokkaa. Harry oli toivottoman ihastunut tuohon tyttöön. Tytöllä oli punaiset hiukset, kuten muillakin veljillään. Ginnykin oli ihastunut tuohon kuuluisaan Harry Potteriin. Samalla hetkellä tyttö mietti miten voisi saada unelmansa toteen. 

   Hetken vielä poikien peliä katsottuaan, toinen tyttö, kiharatukkainen Hermione Granger ehdotti: ”Mentäisiinkö uimaan. Täällä paahtuu kuoliaaksi.”  Hermione näki hyväksyvää nyökytystä ja mutinaa. Kaikki kuusi nuorta lähtivät sisälle Kotikoloon vaihtamaan uimapukuja päälleen.

  Omassa huoneessaan Ginny kävi koko uimapukuvarastonsa läpi ja tyytyi laittamaan päälleen punaiset, valkoisilla kukilla koristellut bikinit päälleen. Uima-asun päälle punatukkainen tyttö heitti vielä keltaisen hellemekon.

  ”Ginny, mikä sinulla kesti” kysyi Ron ärtyneenä ja näytti siltä että olisi odottanut kauankin. ”Miten niin?” Ginny kysyi ja nosti kulmakarvojaan. ”No siten niin, että me muut olemme odottaneet sinua täällä jo ainakin kymmenen minuuttia.”  ”Anteeksi, mutta kaikki ei ole niin nopeita pukemaan kuin sinä, Ron!” Ginny tiuskaisi takaisin.”Eiköhän lähetä?” Hermione kysyi ja astui sisarusten välille jotta he eivät ehtisi aloittaa riitaa.
 
 Ystävykset kävelivät kohti rantaa, mikä ei onneksi ollut yhdenkään jästin tiedossa. Siellä pystyi vapaasti taikomaan tai pelaamaan velhoshakkia ilman että jästit näkisivät mitään.

  Saavuttuaan rannalle he näkivät kolmen tutun ihmisen istuvan keskellä rantaa naureskelemassa. ”Moi Neville ja Luna! Teitä ei varmaan haittaa jo me liitytään teidän seuraan?” Ginny kysyi kolmikolta. Ginny jätti tarkoituksella mainitsematta Deania, kolmatta ihmistä joka istui siinä ison rantapyyhkeen päällä. Hän oli viime Tylypahkavuonna seurustellut pojan kanssa ja heillä oli ollut myrskyinen ero, jonka jälkeen kumpikaan ei ole puhunut toisilleen.

   ”Joo totta kai te voitte istua tähän” Neville vastasi iloisesti ja teki tilaa Ronille, Hermionelle, Harrylle ja Ginnylle. Nelikkö hyppäsi punaiselle rantapyyhkeelle ja vaihtoi kuulumisiaan. He eivät olleet nähneet kesällä kertaakaan joten juteltavaa oli paljon.

  Hetken, kun kuulumisia oli jonkin verran vaihdettu, Ginnylle alkoi tulla kuuma ja hän halusi uimaan. ”Tuleeko joku muu vilvoittelemaan veteen?” Dean nousi seisomaan ja sanoi ”Joo, minä voisin tulla” Mikä oli tytölle suuri pettymys. Mutta Ginny ei kieltänytkään, hän tiesi että poika haluaisi jutella asiat selviksi ja sitä hän itsekin loppujen lopuksi halusi.
   
Saavuttuaan kimmeltävän veden äärelle tyttö kastoi varpaansa siihen. Kylmää, hän ajatteli ensimmäisenä. Kuitenkin hän lähti kävelemään kohti syvempää. Taakse katsottuaan hän huomasi Deanin kävelevän melkein takanaan. Ginny päätti uida pienen lenkin ennen kuin juttelisi pojan kanssa. Hetken uituaan punapää palasi takasin Deanin luo. ”Voitaisiinko me Ginny selvittää tämä. En jaksaisi enää pitää mykkäkoulua ja muuta sellaista?” Dean pyysi. Hän pelkäsi Tytön rupeavan huutamaan hänelle. ”Miten minä voisin antaa sinulle anteeksi?? Sinä petit minua! PETIT! Miten sellaisen voi antaa anteeksi?!” näin Ginny oli aikaisemmilla kerroilla huutanut hänelle.

   ”Joo voitaisiin me sopia tämä. Mutta minä en siltikään hyväksy sitä, että teit sellaista. Miksi petit minua?” Ginny kysyi vakavana. Dean katsoi tyttöä kulmakarvat ylhäällä. Missä oli tuon tytön tunnettu tulinen luonne? ”En tiedä. Tunsin kai itseni jotenkin yksinäiseksi. Et ollut niin täysillä mukana kuin minä.” poika huokaisi. ”Miten niin?” Ginny kysyi ihmetellen. ”Huomasin kyllä kuinka katsoit Harrya. Sinä pidät hänestä, etkö niin? Huomasin sen jo alussa mutta sanoin itselleni ettei se ollut mitään.” Dean vastasi ja katsoi jalkojaan. Tai oli katselevinaan, eihän hän niitä nähnyt kunnolla sen sakea veden läpi. ”En minä…” Ginny yritti sanoa ja helähti yhtä punaiseksi kuin hiuksensakin. ”Hei, minä olen kyllä se huomannut. Mutta ei se mitään.” Dean sanoi ja naurahti. Olihan tilanne vähän koominen. ”Lupaatko ettet kerro siitä kenellekään? Varsinkaan Harrylle. Hermione kyllä tietää mutta silti. Ja Ron saisi hepulin jos tietäisi että olen ihastunut hänen parhaaseen ystävään.” Ginny pyysi. ”Joo, en kerro. Muuten olen huomannut että Harrykin katselee välillä sinun perääsi.” Poika vastasi ja naurahti uudestaan vähän kovempaa. Nyt Ginny punastui entistäkin enemmän.

   Hetken keskustelun jälkeen Ginny sanoi: ”Minä luulen että voisin antaa sinulle anteeksi” ”Kiitos Ginny. Kavereita?” Dean kysyi ja ojensi kättään. ”Kavereita” Ginny vastasi ja tarttui pojan tarjoamaan käteen. Hetken mielijohteesta hän halasi Deania. Ei kuitenkaan samalla tavalla kuin edellisenä vuonna, vaan samalla tavalla miten ystävää halataan.

**

Rannalta Harry katsoi kuinka Ginny ja Dean halasivat toisiaan. Nytkö he sitten taas ovat yhdessä? Harry ei pitänyt ajatuksesta. Poika halusi itse halata Ginnyä, oli aina halunnut. Tai tästä kesästä lähtien. Nähdessään tytön tulevan heitä kohti takaisin rantaan hän käänsi katseensa, ettei olisi jäänyt kiinni tuijotuksesta.

   Ginny istuutui Hermionen viereen joka katsoi häntä kysyen. ”Ginny mitä tuo oli olevinaan?” Hermione kysyi lempeästi. Hänen teki vielä mieli lisätä että noinko nopeasti ihastukset vaihtuivat, mutta ei voinut koska Ginnyn kyseinen ihastus istui aivan tytön toisella puolella.

   ”Jos, Hermione kulta, ajattelet sitä, että palaisimme vielä yhteen niin turha luulo.” Ginny vastasi naurahtaen ja jatkoi ”Me sovimme juttumme. Emme sen kummempaa. Ja se oli vain ystävällinen halaus.” Tyttö sanoi tarkoituksella hieman kuuluvammin ”ystävällisen halauksen”, koska halusi Harryn tietävän, ettei hänen ja Deanin välillä ole mitään.

**

Illemmalla, kun kaikki muut olivat menneet nukkumaan Harry ja Ginny vielä juttelivat alakerrassa Kotikolon lämpimässä olohuoneessa. Nyt Ginny jopa pystyi juttelemaan Harryn seurassa normaalisti. Ennen hän vain änkytti ja yritti saada sanaa suustaan. ”Sinustahan tuli nyt Rohkelikon huispauskapteeni.” Ginny totesi. ”Joo” poika vastasi vaikka tiesi ettei se ollutkaan kysymys. Jutustelu eteni huispauksen merkeissä. Ginny toivoi todella että pääsisi joukkueeseen. ”Pitäisikö minun tulla koelentoihin?” Ginny kysyi ja heilautti tulipunaiset kiehkurat pois kasvoiltaan. ”Ehdottomasti, pelasit viime vuonna hyvin etsijää kun olin Pimennon takia pelikiellossa” Harry sanoi ja hymyili.

  ”Ehkä minä osallistunkin. Älä nyt naura mutta ajattelin kokeilla lyöjää” Ginny sanoi ja punastui hennosti. Eihän siinä mitään nauramista ollut, mutta Ginny näytti mielestään ehkä liian heiveröiseltä lyöjäksi. Ainakin Frediin ja Georgeen verrattuna.

  He, Ginnyn veljet, olivat pelanneet aikaisempina vuosina lyöjinä, mutta lopettivat koulun vuotta aikaisemmin ja perustivat viistokujalle pilakaupan.
   ”Miksi minä nauraisin. Ajattelin itse asiassa että voisit olla hyväkin lyöjä. Olet hyvä lentämään ja lyömään. Olet varmaan perinyt Fredin ja Georgen taidot” Harry sanoi ja hymyili.

   He juttelivat vielä hetken, kunnes Ginnyä alkoi haukotuttaan niin paljon, ettei enää pysynyt hereillä. ”Minä lähden nyt ainakin nukkumaan. En pysy kohta enää hereillä.” Tyttö haukotteli ja nousi pehmeän sohvan pohjalta. ”Joo, minäkin voisin tulla samaa matkaa”, Harry sanoi. He kävelivät yhtä matkaa Ronin huoneelle mihin Harry jäisi nukkumaan.

   ”Hyvää yötä.” Ginny sanoi ja hymyili. Hetken mielijohteesta hän suikkasi pienen suukon pojan poskelle, minkä seurauksella Harry punastui. ”Hyvää yötä”, Harry mutisi ja meni sisään Ronin huoneeseen.

**

”Mikäs sinulla noin kesti? Ja miksi näytät siltä että leijuisit pilvien yläpuolella?” Hermione kysyi kun Ginny saapui huoneeseensa. Hän jakoi sen nyt lopun kesää Hermionen kanssa ennen matkaa kohti Tylypahkaa. ”Ei mikään kestänyt. Juttelimme vain Harryn kanssa” Ginny vastasi hymy korvissa. ”Vai juttelitte?” Hermione kiusoitteli. ”Joo, juttelimme niitä näitä mm. huispauksesta” Ginny vastasi ja alkoi vaihtaa silkkistä yöpukua päälleen.

  ”Mitäs sitten tapahtui?” Hermione jatkoi utelujaan. ”Ei mitään” Ginny vastasi ja oli nyt jo aivan tomaatin värinen. Punaisempi kuin omat hiuksensa.  ”Ei mitään? Et ole tosissasi. Oletko huomannut että punastut helposti. Olet nytkin yhtä punainen kuin tuo tapetti” Hermione naurahti ja osoitti Ginnyn huoneessa olevaa punaista tapettia.

  ”Okei, okei. Lähdimme Harryn kanssa yhtä aikaa nukkumaan ja Ronin huoneen ovella annoin hänelle suukon poskelle.”  ”Vau. Ginevra Weasley, otit ensimmäisen askeleen eteenpäin.” Hermione sanoi ja heitti punaista tyttöä tyynyllä. Siitä alkoikin kunnon tyynysota joka loppui vasta kun kiukkuinen rouva Weasley käski heidän lopettaa.

  ”Hyvää yötä Hermione” Ginny sanoi. ”Hyvää yötä Gin. Yritä nukkua äläkä mieti koko yötä sitä suukkoa, me lähdetään kuitenkin huomenna Tylypahkaan” Hermione virnisti. ”Joo joo” Ginny vastasi vielä ja heitti sen illan viimeisen tyynyn huoneen poikki.

**


Kommentit olis enemmän kun tervetulleita :)
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 18:54:34 kirjoittanut Unohtumaton »
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #1 : 20.03.2009 18:57:20 »
vooi, tää on niin ihana että mä todella petyin kun humasin ettei jatkoa ollutkaan vielä tullut... ehdottomasti lupaudun lukemaan edelleen!!!!!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #2 : 20.03.2009 20:37:11 »
joo, on ollut vähän kiireitä joten en ole kerennyt vielä jatkoa kirjoittelemaan mutta tulossa se silti on

~Nennananna~
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #3 : 30.03.2009 15:51:17 »
Joo, hyvinhän sä tän olit kirjottanu :) Pariin kohtaan ois voinu laittaa enemmän kuvailuu, kuten miltä se järvi näytti yms.. Lähetä viestii sille betalles, mä haluun meinaan lukee jatkoo! Niinkuin hyvin tiedät, pidän enemmän D/H ficeistä, mut tästä mä tykkäsin! (Tunnistit varmaan jo et kuka oon :) )



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #4 : 31.03.2009 20:28:27 »
joo tunnistin kuka oot, oon laittanut betalleni viestiä mutta en oo saanut vastausta... Joten toivottavasti hän vastaa nopeasti niin saan jatkoo :)

~Nennananna~
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #5 : 04.04.2009 15:52:39 »
A/N Noniih nyt tässä on tätä jatkoo vaikka siinä hitusen kesti :) Luku on myöskin aikas lyhyt mutta seuraavasta luvusta on tulossa pidempi ja yritän saaada sen nopeemmin teidän näkyville :)



2.   Tylypahkaan

  Seuraava aamu oli pelkkää kaaosta. Oli syyskuun ensimmäinen ja lähdettäisiin taas viettämään yhtä opiskeluvuotta Tylypahkassa. Ron, Hermione, Harry ja Ginny etsiskelivät vielä viimeisiä tavaroita matka-arkkuihin.
   
  ”Noniin, hopi hopi lapset. Arthur on aivan pian täällä ja ministeriön auton kanssa!” rouva Weasley kailotti jotta nuoret pitäisivät kiirettä.
”Huoh, miksi aina tämän aamun pitää olla niin kiireinen vaikka kaiken pitäisi olla pakattuna”, Ginny valitti Hermionelle laittaessaan Rohkelikon leijonalla varustettuja sukkia matka-arkkuunsa.
 ”Ehkä siksi että aina muistaa jotain minkä on unohtanut pakata, ja osa vaatteista on vielä pesussa”, Hermione järkeili. Itse hän oli saanut pakattua kaiken huolellisesti edellisenä iltana ja jättänyt pesussa olleille vaatteille vielä tilaa.

  ”Oletteko valmiina Ginny ja Hermione? Meidän pitäisi nyt lähteä. Äiti on aika kiukkuisena alakerrassa ja valittaa minulle ja Harrylle, että myöhästymme tällä menolla”, Ron huikkasi ovenraosta.
”Joo me ollaan valmiita”, Ginny vastasi ja otti matka-arkun mukaansa ja he lähtivät yhdessä Hermionen kanssa menemään rappuja alas.

  Kotikolon edessä odotti ministeriön hopeanvärinen auto. Ulkoapäin autot näyttivät todella pieniltä, että niihin mahtuisi korkeintaan viisi ihmistä. Sisällä oli kuitenkin todella tilavaa. Takapenkille istuivat Harry, Ron, Hermione ja Ginny. Kuskin paikalla istui mies ministeriöstä ja pelkääjän paikalla vierekkäin istuivat herra ja rouva Weasley. Matka King’s Crossin asemalle sujui hyvin. Ron ja Harry puhuivat tulevasta huispauskaudesta. Välillä Ginnykin heitti sinne omia kommentteja sekaan mutta suurimman osan ajasta hän istui hiljaa ja katseli ohi vilistäviä maisemia. Hermione puolestaan luki jotain jästikirjaa.

  ”Arthur käy hakemassa kärryt teidän matka-arkuillenne ja sitten lähdemme nopeasti kohti laituria tai te myöhästytte junasta”, rouva Weasley touhotti ja jokainen otti vuorollaan oman matka-arkkunsa autosta ja laittoi sen herra Weasleyn hakemalle kärrylle.

  Weasleyn perhe ja Hermione ja Harry kävelivät pikaisesti kahden laiturin väliin mistä päästäisiin sille laiturille jossa punainen Tylypahkan pikajuna odottaisi. Kävellessään kohti laiturien väliä he saivat ihmisiltä hieman outoja katseita eikä mikään ihme. Ei tavallinen jästi laittaisi päälleen golfhousuja ja villapaitaa, mikä herra Weasleylla oli päällä. Myös pöllöt aiheuttivat katseita jästeliltä. Eiväthän jästit pitäisi pöllöä kotonaan.

 ”Noniin, Ron menisitkö sinä ensiksi?”, rouva Weasley kysyi. Ronin mentyä punaisen tiiliseinän läpi rouva Weasley lähetti Harryn ja Hermionen matkaan sitten Ginnyn ja viimeiseksi menivät rouva ja herra Weasley itse.
”Ihana mennä taas Tylypahkaan”, Harry sanoi innoissaan nostaessaan matka-arkkuaan junaan.

”Meidän pitää mennä Ronin kanssa partioimaan käytäville. Etsikää te vaunuosasto, me tulemme sinne jossain vaiheessa”, Hermione sanoi ja lähti Ronin kanssa kohti valvojaoppilaiden vaunuosastoa.
”No mennäänkö etsimään tyhjä vaunuosasto?”, Harry kysyi. Ginny nyökkäsi ja yhdessä he lähtivät kävelemään eteenpäin ahtaalla käytävällä.

 Vasta käytävän päästä he löysivät tyhjän paikan ja menivät sisään. Istuuduttuaan pehmeälle junan penkille Ginny alkoi miettiä mistä he voisivat puhua, sillä painostava hiljaisuus ympäröi heidät.
”Koska ajattelit pitää huispauskarsinnat?”, Ginny kysyi vihdoin keksittyään juttuaiheen. Huispaus oli jotakin mistä heillä molemmilla riitti puhuttavaa.
”Varmaan ensi viikon sunnuntaina”, Harry vastasi. Siitä alkoi pitkä ja harras huispausaiheinen keskustelu mikä ylettyi huispausasuista aina lempihuispausjoukkueeseen. Keskukstelu kuitenki lakkasi kun joku avasi oven.

 ”Vihdoinkin pääsimme pois tuolta käytävältä, minulla on niin hirveä nälkä että voisin syödä kokonaisen hevosen”, Ron virkkoi ja piteli nälästä kurnivaa mahaansa.
”Ron ei voi näköjään ajatella mitään muuta kuin mahaansa”, Hermione huomautti. Ginny rupesi kaivelemaan laukkuaan ja löysi sieltä muovipussin missä oli kaksi leipää.
”Tässä Ron, saat tyytyä tavalliseen leipään juuston kera kun ei ole hevosta”, Ginny sanoi ja heitti leipäpussin veljelleen. Ron nyökytti kiitokseksi sillä ei pystynyt enää puhumaan kun oli ahdannut suun täyteen leipää.

 Junamatka sujui nopeasti nelikon keskustellessa edelleen huispauksesta. Tai kolmen keskustella, Hermione vain kuunteli, eihän hän tiennyt mitään huispauksesta. Ilta alkoi pikkuhiljaa hämärtyä ja nuoret vaihtoivat koulukaavut ylleen.

Juna pysähtyi nytkähtäen ja Harry, Ron, Hermione ja Ginny lähtivät ulos vaunuosastosa raahaten matka-arkkuja perässä. Päästyään ulos junasta, he kuulivat tutun huudon: ”Ekaluokkalaiset tännepäin!” Huutaja oli nelikon hyvä ystävä ja taikaeläintenhoidon opettaja, puolijättiläinen Hagrid. He moikkasivat nopeasti Hagridia ja lähtivät kohti vaunuja joilla he matkustaisivat loppumatkan Tylypahkaan. 

 ***

Linnassa oli kova hälinä kun Harry, Ron ja Hermione astuivat Suureen saliin. Ginny oli mennyt jo edeltä ystävänsä Rosalien kanssa. Kolmikko istui Ginnyn ja Rosalien (tai tunnetummin Rosien) seuraan. Ginny huomasi jääneensä katsomaan Harrya liian kauaksi aikaa sillä Rosie pukkasi häntä kylkeen ja sanoi, että lajittelu oli jo alkanut. Aluksi lajitteluhattu höpötti omiaan, ja varoitteli tulevasta vaarasta. Sitten alkoi varsinainen lajittelu.

 ”Alexandra Smith”, McGarmiwa huusi. Pieni vaaleatukkainen tyttö istui penkille ja professori McGarmiwa asetti räsyisen hatun hänen päähänsä. Lajitteluhattu oli vain pari sekuntia tytön päässä kun se huusi ilmoille: ”Puuskupuh!”, Puuskupuhin pöydästä kuului innokasta taputusta ja tyttö suuntasi askeleensa kohti hurraavaa pöytää.

”Ian Harlock”, McGarmiwa ilmoitti. Tällä kertaa hieman isomman kokoinen poika istui tutisten jakkaralle. ”Korpinkynsi!”, lajitteluhattu huusi ilmoille. Näin jatkui lajittelu. Rohkelikko sai tänä vuonna kuusi uutta tupalaista: Nora Wildning, Peter Carter, Emily Wilkins, James Flowery, Jessica Field ja Mona Turner.

 Lajittelun jälkeen syötiin taivaallinen ateria minkä kotitontut olivat heille valmistaneet. Aterian aluksi Hermione rupesi paasaamaan kotitonttujen oikeuksista. Ilta jatkui normaaliin tapaan. Kuunneltiin professori Dumbledoren puhe ja saatiin tietää uusi pimeydenvoimilta suojautumisen opettaja, joka kaikkien yllätykseksi oli Severus Kalkaros. Siitä alkoi keskustelu joka loppui vasta kun Dumbleroden taialla vahvistettu ääni pyysi hiljaisuutta.
 
***

  ”Voitko kuvitella Harry, Kalkaros tulee opettamaan meille koko tämän vuoden pimeyden voimilta suojautumista?”, Ron kysyi heidän mennessä makuusaliin missä odotti jokaisen oma pylvässänky.
”Luultavasti hän ei kuitenkaan opeta meitä ensi vuonna”, Harry vastasi ja alkoi vaihtaa vaatteita.
”Miten niin?”, Ron kysyi ihmeissään.
”Jos et ole huomannut niin meillä on jokainen vuosi vaihtunut pvs-opettaja, ja toivottavasti vaihtuu edelleenkin”, Harry vastasi ja kömpi lämpimän peiton alle turvaan makuusalin viileyttä.
”Toivotaan niin”, Ron vastasi. Jo parin minuutin kuluttua Harry kuuli toiselta puolelta kuorsausta mikä kieli Ronin nukkumisesta. Harrya itseään ei liiemmin väsyttänyt. Kuitenkin huomenna alkaisi koulu ja olisi pakko nukkua. Juuri ennen nukahtamista hän tuli ajatelleeksi Ginnyä. Ajatus seurasi häntä uneen ja hän näki koko yön unta kauniista punatukkaisesta tytöstä.

***
A/N2  Ja olisin kiitollinen kommenteista :)
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #6 : 04.04.2009 17:37:28 »
Hyvin kirjotettu luku, edelleen :) Hieman lyhyt ehkä, et jos tekisit seuraavasta vähän pidemmän?



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

campuzze

  • Vieras
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #7 : 05.04.2009 10:00:42 »
Nii. Hieman lyhyt, mutta en voinut olla pitämättä tuosta tarinasta.
Koskahan jatkoa tulee?  ;)

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #8 : 26.04.2009 21:04:13 »
Pidin tästä tosi paljon. :D
Jatkoa!!!! ;)

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #9 : 27.04.2009 21:41:57 »
Oiih!

Huomasin vasta nyt että oli tullut jatkoa!! (hyvä minä vaikka käyn lähes päivittäin koneella...)

Hieno luku jälleen! Oli tosiaan vähän lyhyt, mutta ei se mua haitannut kyllä yhtään. Mutta kyllähän se seuraava luku voisi olla vähän pitempi, jos jaksaisit..?
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #10 : 28.04.2009 14:44:15 »
Heips!
Tässä nyt kaikille yhteisesti: Seuraava osa on pian tulosas, pitää vielä vähän kirjoittaa, viimeistellä ja laittaa betalle menemmään ja seuraavasta luvusta on tulossa pidempi

~NennaNanna~
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #11 : 04.05.2009 20:47:21 »
Jatkoa on tulossa joko tämän viikon viikonloppuna tai ensiviikolla. Nyt viikolla en kamalasti kerkeä kirjoittelemaan koska on edessä vielä koko peruskoulun kaks viimestä koetta ja on pakko lukee. Kirjoitan kuitenkin jollain tylsillä tunneilla tätä joten saan kuitenkin viikolla tätä eteenpäin. Laitan luultavasti viikonloppuna seuraavaa osaa menemään betalle joten jos hän on nopea saattaa seuraava osa tulla viikolopun aikaan jos taas kestää vähän aikaa niin seuraavan osan pitäisi tulla VIIMEISTÄÄN ensiviikolla!
:)

~NennaNanna~
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #12 : 04.05.2009 21:49:54 »
Kiva tarinaaa<3 Jatkoa toivoisin, mut ei mtn kiirettä:)
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #13 : 04.05.2009 22:54:56 »
hyvä että jatkoa tulossa niinkin pian!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


koete

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 117
  • ava: we♥it
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #14 : 05.05.2009 15:15:02 »
Tää on hyvä tarina, mutta yks mikä häiritsi oli noi pilkkuvirheet. Siellä oli meinaan monta sellasta kohtaa, missä olis kuulunu olla pilkku, mutta ei ne silti hirveesti häirinny. (:
Että jatkoa vaan, lupaan lukea jatkossakin. (:

Luna R.

  • ***
  • Viestejä: 68
  • Ceci n'est pas A. Cooper.
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #15 : 08.05.2009 09:04:32 »
Tää on ihan hyvä ficci, eikä nuo muutamat kirjotusvirheet mitä bongasin,  haitanneet lukemista yhtään. :)

Jatkoa oottelen   :D
I've got skin tight jeans and high heel shoes, a leather jacket and nothing to lose.
 
"M&M:sin psykiatrisella osastolla, kuinka voimme auttaa? Sisältä täyttä suklaata..."  "Ja pähkinä!"

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #16 : 30.05.2009 12:39:04 »
eFFy:   Kiva että pidät, ja tässä sitä jatkoa nyt on
koete:  Oon sanaut paljon huomautuksia noista pilkuista, ja yritän saada ne korjattua :)
Luna R.:  Kiva että pidit! Yritän korjata noita kirjoitusvirheitä!


Tää osa tulikin sitten hieman ajateltua myöhemmin mutta tuli kuitenkin :) Toivottavasti pidätte ja taas toivon paljon kommenttia!!
Toi biisi on muuten Backstreet Boysiilta Anywhere For You

3.   Uneton yö

Ginny heräsi hätkähtäen. Hän avasi silmänsä ja antoi katseensa kiertää makuusalia. Kaikki oli ennallaan. Kukaan ei ollut kuolleena maassa. Hän näki jokaisen viidesluokkalaisen Rohkelikon nukkumassa omassa pylvässängyssään. Hän siirsi katseensa yöpöydällään lepäävään kelloon ja näki sen olevan tasan kolme.
 
Ginny yritti sulkea silmänsä ja nukkua, aina silmänsä suljettuaan hän näki Voldemortin ilkeän katseen ja Harryn makaamassa kuolleena maassa.

Nämä painajaiset olivat valvottaneet häntä aina vähän väliä sen jälkeen, kun he olivat olleet ministeriössä edellisen lukuvuoden lopulla. Ginny yritti vielä hetken nukahtaa, mutta kun hän huomasi sen olevan mahdotonta, hän otti kainaloonsa Hermionen antaman jästikirjan ja meni hiljaa varpaillaan hiipien makuusalin ovelle ja siitä portaat alas oleskeluhuoneeseen.

Tullessaan portaiden alapäähän hänen sydämensä jätti aluksi yhden lyönnin lyömättä koska huomasi oleskeluhuoneessa istuvan jonkun sohvalla selkä häneen päin.  Sen jälkeen hänen sydämensä löi kaksi ylimääräistä lyöntiä kun hän tajusi, että se joku oli Harry Potter.

”Huomenta, Harry”, Ginny toivotti ja istuutui Harryn viereen sohvalle.

”Huomenta”, vastasi Harry ihmeissään. ”Miksi sinä olet tähän aikaan hereillä?”
”Heräsin äsken painajaiseen. Samanlaiseen mitä olen nähnyt nyt sen ministeriöjutun jälkeen”, Ginny sanoi hiljaisella äänellä. Harry katsoi häntä suoraan silmiin lohduttavasti.

”Et ole ainut joka on nähnyt painajaisia siitä”, Harry sanoi. Heidän välilleen laskeutui hiljaisuus. Molemmat ajattelivat sitä kauheaa iltaa. Ginny tiesi, että Harry ajatteli Siriusta. Hän olisi halunnut lohduttaa poikaa mutta ei löytänyt sanoja siihen.

”Entä miksi sinä olet hereillä?” Ginny kysyi, kun hiljaisuus oli jatkunut jo viisi minuuttia. ”En ole ikinä saanut Tylypahkassa kunnolla nukuttua ensimmäisenä yönä”, Harry vastasi.

Ginny ei viitsinyt kysyä miksi Harry ei saanut nukuttua. Ja tiesihän hän myös vastauksen. Harry pääsisi vuodeksi pois Dursleylta. Hänen kummisetänsä on juuri kuollut ja tämä oli ainoa paikka missä hänellä olisi oikeita ystäviä. Tämä oli Harryn koti.

Hiljaisuus laskeutui taas heidän välilleen, mutta se ei ollut painostava hiljaisuus, joka yleensä lankesi heidän välilleen kun he olivat kaksin.

Ginny haukotteli makeasti. "Minä menen nyt takaisin nukkumaan. Hyvää yötä”, hän toivotti ja nousi sohvalta. Hän käveli pari askelta kun kuuli Harryn äänen: ”Odota, tulen samaa matkaa.”

Ginny pysähtyi ja Harry jätti taakseen pehmeän ja lämpöisen sohvan. Hänen tultua Ginnyn vierelle he lähtivät yhtä matkaa kulkemaan kohti makuusaleja. Portaiden alapäässä Harry otti Ginnyn käden omaansa ja he jatkoivat portaita ylös käsi kädessä. Heidän tultua tyttöjen makuusalin kohdalle Harry puristi hellästi tytön kättä ja sanoi: ”Hyvää yötä.”

”Hyvää yötä”, toivotti Ginny hymyillen ja irrotti kätensä Harryn kädestä, avasi makuusalin oven ja pujahti nopeasti sisään.

Siellä hän istahti sängylleen risti-istuntaan ja mietti äskeistä hetkeä. Ehkä heistä voisi vielä tullakin jotain.

”Toivottavasti”, Ginny kuiskasi hiljaiselle makuusalille.

Ginny pujahti peiton alle ja jo pian hänkin oli syvässä unessa. Enää sinä yönä hän ei nähnyt unta ministeriöstä tai Voldemortista, vaan siitä yhdestä pojasta, josta hän oli unelmoinut jo pitkään.

***

Seuraavana aamuna Ginny heräsi hymy huulillaan. Voisinpa jäädä koko päiväksi tähän sänkyyn nukkumaan, hän ajatteli, mutta toiveidensa vastaisesti siirsi Rohkelikon leijonalla kuvioidun peittonsa syrjään ja nousi sängystä.

Hän suuntasi askeleensa suoraan kylpyhuoneeseen. Lämpimän suihkun alla hän otti persikanvärisestä shampoopullosta shampoota ja levitti sitä hiuksilleen. Hieroessaan hiuksiinsa shamppoota Ginny alkoi laulaa.

"I'd walk halfway around the world
For just one kiss from you
Far beyond the call of love
The sun, the stars, the moon
As long as your love's there to lead me
I won't lose my way, believe me
Even through the darkest night you know"


Ginny lauloi täydellisellä äänellään, mutta kuitenkin hiljaa, ettei hän herättäisi ketään makuusalin puolelta. Hän jatkoi lauluaan:

"I'd go anywhere for you
Anywhere you asked me to
I'd do anything for you
Anything you want me to
Your love as far as I can see
Is all I'm ever gonna need
There's one thing for sure
I know it's true(I know it's true)
Baby, I'd go anywhere for you"

Tämä oli yksi hänen lempilauluistaan ja tämän suihku oli saanut kuulla monet kerrat . Ginny ei ollut kuitenkaan aikoihin laulanut suihkussa tai missään muuallakaan. Joku olisi voinut ihmetellä, miksei tyttö, jolla oli täydellinen lauluääni, käyttänyt sitä hyväkseen.

Ginnyn ollessa kolmetoistavuotias hänen piti laulaa jouluna kotonaan Petteri Punakuono koko perheelle ja sukulaisille, mutta Fredin ja Georgen kepposen myötä hänen äänensä oli kuulostanut lähinnä rääkymiseltä, eikä hän ollut sen jälkeen missään tilanteessa laulanut. Mutta nyt hän lauloi.

Ginnyn tultua suihkusta Rosalie istui sängyssään iloisena. ”Sinulla on todella kaunis ääni, Ginny”, hän kertoi innoissaan. ”Oletko ikinä ajatellut uraa laulajana? Sinusta voisi vielä tulla loistava!” Ginny punastui. Ei hän uskonut että hänen äänensä niin kaunis olisi.

”Ei minun ääneni niin ihmeellinen ole, sitä paitsi en voisi enää ikinä laulaa julkisesti”, Ginny sanoi ja istahti omalle sängylleen Rosieta vastapäätä.

”Miksi et voisi laulaa julkisesti?”, Rosie kysyi häneltä ihmeissään.

”No, yhtenä jouluna kun minun piti laulaa koko suvulleni niin totta kai rakkaat kaksoisveljeni tekivät kepposen, minkä seurauksena lauluni kuulosti siltä, että olisin ennemmin harakka kuin ihminen”, Ginny vastasi ja tuijotti käsiään. Hän ei liiemmin halunnut ajatella sitä. Olihan hän ajatellut silloin vielä laulajan uraa, mutta ne haaveet murskautuivat sen nolauksen myötä. Sen jälkeen hän Ginny oli harkinnut ammattihuispaajan tai aurorin työtä.

”Mutta oikeasti, sinusta tulisi mahtava laulaja!”, Rosalie sanoi ja meni suihkuun. Ginny jäi vielä ajattelemaan asiaa.

Laittaessaan koulupukuaan päälle hän mietti ajatusta. Ehkä minusta toisaalta voisi tulla laulaja. Ehkä.
Saatuaan koulupuvun päälle ja hiukset kammattua hän huikkasi Rosielle menevänsä jo edeltä syömään.
Koko matkan Suureen saliin hän mietti Rosalien kanssa käymäänsä keskustelua.

Saavuttuaan Suureen saliin hän suuntasi askeleensa kohti Hermionea ja Harryä.
 
”Huomenta”, hän toivotti heille ja istahti pitkälle puiselle penkille Harryn viereen. ”Huomenta”, Harry ja Hermione vastasivat melkein kuin yhdestä suusta.

”Onko mitään kiinnostavaa tapahtunut?”, Ginny kysyi Hermionelta, joka luki parhaillaan Päivän profeettaa.

”Ei, ellei sitä lasketa, että täällä on varmaankin sadas juttu meidän ministeriöön tekemästä pikku retkestämme. Sen on kylläkin tällä kertaa kirjoittanut Rita Luodiko”, Hermione sanoi kyllästyneenä. Ginny tuhahti. Ministeriössä käydyn taistelun jälkeen oli tullut profeettaan vaikka kuinka monta erilaista juttua.

Ginny huomasi vatsansa päästävän nälkäisiä äännähdyksiä, joten hän otti puurokulhosta puuroa ja söi sitä hyvällä ruokahalulla.

”Missä Ron muuten on?” Ginny kysyi muutaman lusikallisen jälkeen.

”Hän on etsimässä toista sukkaansa”, Harry vastasi ja naurahti. Vain Ron pystyi hukkaamaan sukkansa parin ensimmäisenä koulupäivänä. Ginny nauroi myös ja huomasikin Ronin tulevan ärtyneen näköisenä Suureen saliin.

”Löysitkö sukkasi?”, Ginny kysyi huvittuneena ja sai isoveljeltään mulkaisun. ”En minä voi sille mitään että jostakin on hauskaa piilottaa minun sukka tyynyni alle”, Ron vastasi vihaisesti ja otti pekonivadin käteensä. Ronin kasatessa pekonia lautaselleen Ginny huomasi myös Rosalien tulevan Suureen saliin.

 ”Päästit sitten muutkin suihkuun”, Ginny sanoi Rosielle. Rosalie oli tunnettu siitä että hän pystyi viettämään suihkussa tuntikausia.

”Haha, Ginny. Mitä meillä on ensimmäisenä?” Rosalie kysyi ja tökkäsi Ginnyä kylkeen. ”Meillä on loitsujen kaksoistunti ja sitten McGarmiwaa”, Ginny vastasi hieroen kylkeään.

Ginny kääntyi Harryyn päin ja kysyi tältä: ”Mitä teillä on nyt?”

”Hmm.. Meillä on Kalkarosta”, Harry vastasi katsottuaan lukujärjestystään. ”Kouluvuosi alkaa ja ensimmäisellä Kalkarosta. Onnea vain”, Ginny vastasi ja hymyili Harrylle.

Hetken istuttuaan Ginny lähti Rosalien kanssa kohti Loitsujen luokkaa kun taas Harry, Ron ja Hermione menivät pvs-tunnille.

”Huomenta, ja tervetuloa taas takaisin Tylypahkaan loitsujen pariin”, professori Lipetit vikisi pienen kirjapinon päältä. ”Kuten kaikki varmaan tiedätte, teille on tulossa yksi vaikeimmistanne taikaopiskelun vuosistanne. Tänä vuonna te suoritatte V.I.P:t”, pieni professori jatkoi.

Professori jatkoi puhumistaan tulevista kokeista ja miten niihin olisi helpointa valmistautua.

”Miksi meille kerrotaan jo nyt vinkkejä kuinka lukea kokeisiin? Nehän ovat vasta toukokuussa ja nyt eletään vasta syyskuuta”, Ginny sanoi Rosielle muodonmuutosten tunnilla, kun professori McGarmiwakin oli puhunut heille V.I.P:stä.

”En tiedä, mutta voisin syödä vaikka hevosen. Ja mieti, me ei olla edes opiskeltu vielä mitään”, Rosie naurahti. Ginny naurahti myös, mutta hiljaa ettei McGarmiwa kuullut. Rosiella oli yhtä hyvä ruokahalu kuin Ronilla. Toisaalta hän kyllä pystyi syömään ennen huispausottelua toisin kuin Ron. Rosalie oli huispuasjoukkueen jahtaaja ja aikoi edelleenkin pyrkiä sille paikalle karsinnoissa.

Ruoka-aikaan mennessä Ginnyllä oli koossa kymmeniä keinoja lukea helpoiten V.I. P kokeisiin.
Tällä kertaa hän ei istunut Harryn, Ronin ja Hermionen seurassa vaan Rosalien ja muutaman muun viidesluokkalaisen rohkelikon seurassa.

”Onneksi vielä tänään ei tullut läksyä”, sanoi tukevahko poika jolla oli lyhyt pikimusta tukka.

”Saadaan olla rauhassa tämä ilta, huomenna sitten alkaa puurtaminen läksyjen parissa”, Rosalie sanoi. Ginny tyytyi vain nyökkäämään. Hän oli aivan omissa maailmoissaan, mikä ei ollut hänen tapaistaan. Yleensä hän puhui reippaasti muiden kanssa, mutta nyt hän toivoi vain istuvansa Hermionen seurassa jotta voisi jutella tämän kanssa. Kyllä Rosien kanssa juttelisi, mutta Hermione sentään kuunteli ja neuvoi. Rosalie oli välillä niin keskittynyt omiin juttuihinsa, ettei huomannut toisia ihmisiä välttämättä lainkaan. Nyt Ginny halusi vain jutella jonkun kanssa joka kuuntelisi.

Eihän hänellä huolia ollut, päinvastoin. Hän halusi vain kysyä Hermionelta, tietäisikö hän pitääkö Harry hänestä. Itse Ginny oli sitä mieltä, että Harry luultavasti piti hänestä, mutta ei voinut olla varma. Ja jos piti, hän halusi kysyä myös Hermionelta neuvoa. Eihän Hermione ole edes ollut tällaisessa tilanteessa, mutta ainakin hän on järkevä.

 ”Ginny, miksi sinä naurat?” Rosalie kysyi häneltä hymyillen. Oho, nauroinko ääneen?, Ginny punastui. Ei hänen tarkoituksensa ollut ääneen nauraa, vaan ihan omissa ajatuksissaan.

”Ajattelin vain yhtä juttua, mikä tapahtui kesällä”, Ginny vastasi edelleenkin punaisena. Taatusti hän arvasi mitä ajattelin. Miksi minun pitää aina punastua joka asiasta?, hän harmitteli.

Ginny päätti nousta pöydästä, kun oli saanut tyhjennettyä lautasensa perunasta ja lihamurekkeesta.
Hän suunnisti askeleensa suoraan Rohkelikkotorniin. Siellä hän suuntasi askeleensa kohti kuudesluokkalaisten tyttöjen makuusalia, toivoen löytävänsä Hermionen. Avattuaan oven Ginny huomasi tämän istuvan sängyllään ja lukevan jästikirjaa.

”Hei”, Ginny tervehti kun hän istahti Hermionen sängylle.
 
”Ai hei, Ginny”, Hermione vastasi ja laittoi kirjan väliin kirjanmerkin, ja laittoi sen sängylleen lepäämään.
”Oliko sinulla jotain asiaa?” Hermione kysyi lempeästi, kun huomasi toisen empivän ja miettivän mitä sanoisi.

”Joo, oli minulla. Ajattelin vain kysyä sinulta, että tiedätkö mitä Harry minusta ajattelee. Tai siis…”, Ginny sopersi. Hermione tajusi heti mitä Ginny ajoi takaa. Olihan hän kuunnellut melkein jokaisena kesän iltana kun he olivat istuneet Ginnyn huoneessa ja jutelleet Harrysta, tai siis Ginny puhui Harrysta. Ginnyhän se oli, joka Harryyn oli ihastunut ja Hermione oli auttanut tyttöä parhaansa mukaan.

”Uskon, että Harry pitää sinusta, ainakin niiden katseiden perusteella, joita hän on luonut sinuun”, Hermione vastasi.

”Okei”, Ginny vastasi punastuen. ”Tai siis kun eilen illalla tai yöllä heräsin ja menin oleskeluhuoneeseen ja näin siellä Harryn”, Ginny aloitti ja kertoi lopulta koko edellisen yön tapahtumat.

Hermione hymyili Ginnyn lopettaessa. Hän oli jo kauan tiennyt, että Ginny oli ihastunut Harryyn, mutta nyt hänelle alkoi selviä, että myös Harry oli ihastunut tuohon punapäähän.

Loppuillan he juttelivat kaikesta maan ja taivaan välillä. Näitä hetkiä minä olen kaivannut, Ginny ajatteli kävellessään omaa makuusaliaan kohti. Keskustelu oli jatkunut Harrylla ja vaihtunut siitä jotenkin kouluun ja lopulta tytöt olivat keskustelleet ensiluokkalaisista.

Makuusalissa Ginny meni suoraan pylvässängylleen vaihtamaan silkkisen yöpukunsa ja kävi nukkumaan.

***

”Syystanssiaiset?” Harry huudahti Ronille omalta sängyltään.

”Niin meille kerrottiin valvojaoppilaiden kokouksessa”, Ron sanoi. He olivat olleet aikaisemmin päivällä Hermionen kanssa valvojaoppilaiden kokouksessa, jossa professori Dumbledore oli ilmoittanut heille, että lokakuussa järjestettäisiin syystanssiaiset.

”Miksi ihmeessä?” Harry kysyi.

”En tiedä, ei Dumbledore meille kertonut syytä. Mutta nyt etsitään parit itsellemme ajoissa”, Ron sanoi muistaen vieläkin joulutanssiaiset, jotka olivat olleet neljännellä luokalla, jolloin he lähtivät aivan liian myöhään etsimään parejaan itselleen.

”Joo”, Harry vastasi ja painoi päänsä tyynyyn. Ehkä minä voisin pyytää häntä. Mutta mitä Ron sanoisi?, ääni kysyi Harryn päässä. Ei se hänelle kuulu!, toinen ääni sanoi. Mutta hän on parhaan ystäväsi sisko, ensimmäinen ääni vielä sanoi. Tätä jatkui vielä hetken aikaa kunnes Harry vajosi syvään uneen.
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #17 : 30.05.2009 21:03:47 »
Mukavaa et on tullu taas uus luku :)

Löysin jonkin verran virheitä / korjattavaa:
Lainaus
Ginny yritti sulkea silmänsä ja nukkua, aina silmänsä suljettuaan hän näki Voldemortin ilkeän katseen ja Harryn makaamassa kuolleena maassa.
Tää lause kuulostaa jotenkin vähän keskeneräiseltä, mun mielestä ennen tota aina- sanaa pitäis olla mutta.
Lainaus
Tullessaan portaiden alapäähän hänen sydämensä jätti aluksi yhden lyönnin lyömättä koska huomasi oleskeluhuoneessa istuvan jonkun sohvalla selkä häneen päin.
pilkku ennen koskaa
Lainaus
Sen jälkeen hänen sydämensä löi kaksi ylimääräistä lyöntiä kun hän tajusi, että se joku oli Harry Potter.
pilkku ennen kunia (<-- ei taida olla ees sana :D)
Lainaus
Hän olisi halunnut lohduttaa poikaa mutta ei löytänyt sanoja siihen.
pilkku ennen muttaa
Lainaus
Hänen kummisetänsä on juuri kuollut ja tämä oli ainoa paikka missä hänellä olisi oikeita ystäviä.
oli kuollut, pilkku ennen missää (<-- toikaan ei oo sana :D)
Lainaus
Hän käveli pari askelta kun kuuli Harryn äänen
tää on nyt vaan mun ehdotus, mutta olis ehkä parempi jos ois näin:
Hän ehti kävellä pari askelta, ennen kuin kuuli Harryn äänen
Lainaus
Hänen tultua Ginnyn vierelle he lähtivät yhtä matkaa kulkemaan kohti makuusaleja.
tultuaan
Lainaus
Heidän tultua tyttöjen makuusalin kohdalle Harry puristi hellästi tytön kättä ja sanoi: ”Hyvää yötä.”
sama tossa, ja sen lisäks ei pistettä lainausmerkkien sisälle
Lainaus
Hieroessaan hiuksiinsa shamppoota Ginny alkoi laulaa.
alkaa tulla jo aika paljon toistoo, joten parempi ois:
Hieroessaan sitä Ginny alkoi laulaa. (Tai ehkä toikaan ei oo kovin hyvä. En mä tie  ::) )
Lainaus
Ei hän uskonut että hänen äänensä niin kaunis olisi.
pilkku ennen ettää
Lainaus
Sen jälkeen hän Ginny oli harkinnut ammattihuispaajan tai aurorin työtä.
Hän Ginny? Poista ihmeessä toinen noista :D
Lainaus
Ministeriössä käydyn taistelun jälkeen oli tullut profeettaan vaikka kuinka monta erilaista juttua.
Lauserakenne ei oo ihan kohdallaan (pilkunviilausta, hyvä minä :) ) Pitäis olla:
Ministeriössä käydyn taistelun jälkeen profeettaan oli tullut vaikka kuinka monta erilaista juttua.
Lainaus
”En minä voi sille mitään että jostakin on hauskaa piilottaa minun sukka tyynyni alle”
pilkku ennen ettää
Lainaus
Rosalie oli tunnettu siitä että hän pystyi viettämään suihkussa tuntikausia
sama tossa
Lainaus
Hetken istuttuaan Ginny lähti Rosalien kanssa kohti Loitsujen luokkaa kun taas Harry
pilkku ennen kunia (<-- Vitsi näitä mun sanoja  :D)
Lainaus
teille on tulossa yksi vaikeimmistanne taikaopiskelun vuosistanne.
vaikeimmista
Lainaus
Rosalie oli huispuasjoukkueen jahtaaja
huispausjoukkueen
Lainaus
Oho, nauroinko ääneen?, Ginny punastui.
ei pilkkua kysymysmerkin jälkeen
Lainaus
Miksi minun pitää aina punastua joka asiasta?, hän harmitteli.
eikä tossa
Lainaus
”Hei”, Ginny tervehti kun hän istahti Hermionen sängylle.
pilkku ennen kunia (<-- mä en sano enää mitään)
Lainaus
Olihan hän kuunnellut melkein jokaisena kesän iltana kun he olivat istuneet Ginnyn huoneessa
sama tossa
Lainaus
Ron sanoi muistaen vieläkin joulutanssiaiset, jotka olivat olleet neljännellä luokalla, jolloin he lähtivät aivan liian myöhään etsimään parejaan itselleen.
pareja
Lainaus
Ei se hänelle kuulu!, toinen ääni sanoi.
ei pilkkua huutomerkin jälkeen
Lainaus
Tätä jatkui vielä hetken aikaa kunnes Harry vajosi syvään uneen.
pilkku ennen kunnesia (<-- Grmh!  ;) )

Mut mä tykkäsin tästä luvusta kuitenkin tosi paljon, tää eteni jo kivasti.
Jatkooooo! :)



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Tiara

  • lätkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 479
  • Lady Red
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #18 : 31.05.2009 14:24:16 »
Söpö luku. :)
Odotan innolla noita syystanssiaisia. ;)

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

FrackKaos

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Kahden ihmisen samanlaiset unelmat (H/G, Hrm/R) K-13
« Vastaus #19 : 14.06.2009 00:22:06 »
joo,, löysin noita kirjotusvirheitä paljon mut hyvä luku oli  :)