Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Truth or Dare with Vampires K-11(VALMIS)  (Luettu 57426 kertaa)

Korsetti

  • ***
  • Viestejä: 106
  • lwl ♥
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #20 : 11.02.2009 18:02:16 »
Oi herranen aika :''D

nauroin niin kovaa, et varmasti naapuritki kuuli :D

i want more ;D

~ Korsetti
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

Lizzy

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Twilight addicted
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #21 : 11.02.2009 19:42:00 »
Woe ei..! Hot Dog Ed! :''D

Kiitos neuvosta, tällä kertaa kävin viemässä purkan pois ennen kuin aloin lukea tätä. :'D (joo mä syön aina purkkaa älkää kattoko noin...)

Jatkoa ehdottomasti, tää on ihan paras... <3

Lizzy.
I felt hope. ♥

BastillaShan

  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sirius + Minä = Jakautunut persoonallisuus
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #22 : 11.02.2009 20:21:34 »
xD Voi taivas mä nauroin taas ihan vääränä. Edward HotDog puvussa, voi elämä, nyt se näky on jääny mun päähän. :D
Jatkoa ja vauhdilla! :D 
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
-The Old Walking Song-

pendulum

  • ***
  • Viestejä: 31
  • Searching for another earth
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #23 : 12.02.2009 17:39:39 »
Luin kaikki kolme lukua nyt kerralla, enkä varmaan ikinä ikinä ikinä ole nauranut näin paljoa yhden ficin taikia!!! ;D Siis tooodella hyvä tarina.
Mitään erityisen rakentavaa en keksi :-\, muuten kuin, että suomenkieli on hiukan tönkkköä. Voisit koettaa ajatella hieman enemmän millaisen mielikuvan englannin kielinen lause antaa ja jotenkin muuttaa se suomeksi luontevasti, siis kun tiedän, että englanninkielessä on joitain asioita, mitä on hankala sanoa suomeksi, mutta öh no varmaan tajuat itä tarkotan..? :)

Odotan jatkoa!  :D
Confused? Maybe...
If you fall I'll catch, if you love I'll love and so it goes my dear
Taikaa etsimässä.

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #24 : 12.02.2009 18:53:38 »
Riiku: Kiva kun pidit hauskaa. ;D Tässä on muuten se Edwardin hot dog-puku: http://media.photobucket.com/image/hot20dog20suit/xlaurenx_album/hotdogsuit.jpg?o=1. Itse repesin tälle puvulle aivan totaalisesti, kun vampirechick laittoi tämän profiiliinsa. ;D

Kuurankukka: Kiitti. :D Seuraava luku onkin jo betallani ja Rebecca Lupin jo sanoikin että Bellankin vuoro koittaa. Itse asiassa se alkaa jo seuraavassa luvussa. Luultavasti saan laitettua seuraavan luvun jo huomenna. ;D

Rebecca Lupin: Kiitos. Minä saankin miettiä joitakin kohtia oikein ajan kanssa, miten ne oikein voisi parhaiten suomentaa... Onneksi mminulla on nerokas beta joka kesii ratkaisut. ;D

mandeh: Kun käyt katsomassa tuon linkin joka on ylempänä, niin lupaan ettet saa unta tänä yönä. Minä en ainakaan saanut kun nauratti niin kovasti... ;D

Korsetti: Kiitti. Voi, toivottavasti naapurisi eivät ihmetelleet oletko seonnut. :D

Lizzy: Kiitos. :D Minäkin syön purkkaa kokoajan. Se on hyvää. ;D

BastillaShan: Kiitos. Huomennahan sitä jatkoa tuleepi. ;)

pendulum: Kiitti. :D Tajuin mitä tarkoitat. Minulla on sellainen tapa että kirjoitan aina huonosti, varmaan siksi äikän numero pyörii jossain 8 paikkeilla... :)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2009 10:39:34 kirjoittanut Pallukka »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #25 : 13.02.2009 21:28:16 »
T/N: Tässä on teille uusi luku. :)

Luku 4

Olimme jälleen kerran ympyrässä lattialla. Minulla oli aika turvallinen olo. Tarkoitan, eihän Edward voisi valita minua. Minähän olen hänen tyttöystävänsä, enkös?

”Hmm…” hänen silmänsä kulkivat minun ja Alicen välillä. Sitten jälkimmäisen ilme muuttui tyhjäksi, hän oli näkemässä näkyä. Edward naurahti pienesti ja sanoi: ”Minä teen sen.”

”Mitä sinä näit, Alice?” kysyi Rosalie hiukan ärsyyntyneenä.

”Että nyt on Bellan vuoro.”

Tunsin silmieni suurenevan, sitten hengähdin. Ilma pakeni keuhkoistani. Ajattelin pelkoni olevan järjetöntä. Ei Edward voisi antaa minulle mitään kamalaa tehtävää, eihän?

Nostin jalkani koukkuun ja kiedoin käteni niiden ympärille. Katsoin Edwardia epäröiden ja näin hänen katsovan maahan ja käyvän sisäistä taistelua.

Hän huokaisi, mutta ei siltikään katsonut minua silmiin.

”Bella, totuus vai tehtävä?”

Hän, minun rakkaani, oikeasti valitsi minut. Hänen tyttöystävänsä! Tuijotin häntä shokissa ja aloin pudistella päätäni kieltävästi. ”Ei.”

”Bella,” aloitti Alice, ”sinun täytyy valita jompikumpi. Jos et, niin sinun täytyy valita pelkuri-kortti!”

”Niin, ethän halua olla ainoa, jolla on pelkuri-kortti?” nauroi Emmett.

Kuvittelin valitsevani totuuden ja antaa Edwardin laittaa minut sanomaan jotain todella noloa hänen koko perheellensä ilman ”tehtävän” seurauksien harkitsemista, jonka minä vahingossa  tokaisin ääneen. Kuka olisi uskonut minun, pelkurin, valitsevan tehtävän?

”Selvä, Bella, rakas.” Edward nosti päänsä. ”Olen todella pahoillani tästä, mutta minun on pakko tehdä se. Älä huolestu, minä olen siellä eikä se ole edes vaarallista.”

”Sano se nyt vain.” mutisi Jasper.

”Bella, sinun tehtäväsi on…” hänen silmänsä tuntuivat porautuvan kasvoihini, ”mennä treffeille Mike Newtonin kanssa.”

Leukani loksahti, mitä?

”Mutta… mutta Edward, sinä olet minun poikaystäväni… minä en käy treffeillä…” kauhu alkoi nousta sisimmässäni.

”Rauhoitu kulta.” sanoi Edward nousten ylös ja istahtaen viereeni. Hän työnsi hiukseni pois kasvoiltani. ”Sano hänelle vaikka ´Hei Mike. Edward ja minä ajattelimme tapailla muita vähän aikaa ja ajattelin…´”

Silloin Alice antoi minulle puhelimen toiseen käteen ja pienen paperin palan toiseen. Katsoin paperia ja näin 10 numeroisen numeron. Voihkaisin mielessäni.

Napautin puhelimen auki ja tuijotin Edwardia, halusiko hän oikeasti minun tekevän sen?

Hän nyökkäsi rohkaisevasti ja kietoi kätensä vyötärölleni.

”En todellakaan tahdo…”

”Tee se Bella…” sanoi Emmett vakavasti.

”Mutta…”

”Tee se.”

Huokaisin katsoen alas numeroon. Näppäilin numerot niin hitaasti kuin mahdollista, toivoen Edwardin sanovan ´se oli vain vitsi Bella…´ mutta ei, hän ei sanonut.

Kuulin ensimmäisen hälytysäänen ja sitten: ”Haloo?”

Vedin syvään henkeä ja sanoin: ”Hei, Mike, minä täällä.” Tuolla lailla minä yleensä sanoin, kun soitin Edwardille, vaikka hänellä näkyykin soittajan nimi.

”Minä?”

”Bella.”

”Ai. Hei Bella, miten menee?” tajusin hänen yrittävän kuulostaa siistiltä, mutta hänen äänensä oli liian nopea siihen.

”Öh… voinko kysyä sinulta jotain?” kysyin irrottaen Edwardin kädet vyötäröltäni. Se ei vain tuntunut oikealta, antaa hänen pidellä minua samalla, kun pyysin toista poikaa ulos.

”Tietenkin.” sanoi Mike pelokkaasti.

Nousin ylös kävellen ikkunalla, en halunnut katsoa ketään vampyyreistä. ”Joten… minä ja Edward… Edward ja minä, tarkoitan…”

”Erositteko te?” hän yritti kuulostaa sympaattiselta, mutta kuulin vain innostuksen. Olin kuitenkin varma, että jotain sympaattista siellä oli.

Käännyin katsomaan Edwardia, hänen sanoessaan tämän, nostaen kulmakarvojani. Hän pudisti päätään vastaukseksi.

”Ei… hän vain ajattelee… ja minä myös… että… että meidän pitäisi tapailla muita, nähdäksemme olemmeko sitä mitä me todella haluamme ja minä vain mietin, että haluaisitko sinä lähteä treffeille kanssani?”

Vau, minullahan oli yhtäkkiä paljon itseluottamusta ja sitten muistin Jasperin olen samassa huoneessa. Hän tuijotti lattiaa heikko hymy kasvoillaan.

Puhelimen toisessa päässä kuulin hengen haukkomista ja se kuulosti aivan siltä kuin Mike olisi voittanut lotossa.

”Totta kai. Tietenkin, Bella. Milloin?”

Katsoin taas Edwardia ja hän muodosti huulillaan sanan ´nyt´.

”Minulla on ty-ylsää." Jasper, pikkuisen apua! ”Jospa vaikka nyt?” ääneni vikisi hieman lopussa.

”Totta kai, haen sinut… puolen tunnin kuluttua?2 hän kuulosti aivan kuin voisi myöntyä kaikkeen mitä sanon.

”Kuulostaa hyvältä.”

”Nähdään sitten.”

Sitten kuulin napin painalluksen ja huutoa. Näytti siltä, että joku oli unohtanut lopettaa. Tällä kertaa hän kuulosti kuin olisi voittanut lotossa paljon.

Näyttelin etten ollut kuullut sitä ja katkaisin puhelimen. Kaikki puhkesivat nauruun, mukaan lukien Edward.

Tuijotin häntä murhaavasti ja astelin ylväästi pois huoneesta. Alice seurasi minua huoneeseensa.

Siellä hän istutti minut tuoliin ja alkoi levittä meikkiä.

”Eikö sinun pitäisi tehdä teeskentely meikki teeskentely treffeille?” kysyin sarkastisesti pyöräyttäen silmiäni. Tietenkin hän halusi meikata minut, hän ei ikinä jättäisi tilaisuutta käyttämättä.

Hän nauroi, mutta vastasi huomautukseeni vain lisäämällä meikki. Tunsin itseni Barbieksi.

Viidentoista minuutin kuluttua, kun olin ollut hänen oma marsunsa, hän lopetti laittaen poskipunaa… ihan kuin minä muka tarvitsisin apua punaisiin poskiin. Hän letitti hiukseni kahdeksi ranskalaiseksi letiksi. Siinä kesti kaksi minuuttia, mutta jopa minun täytyi myöntää, että näytin hyvältä.

Alice hyppäsi makuuhuoneen kokoiseen vaatekaappiinsa ja alkoi nakella vaatteita ympäri huonetta ja kylpyhuonetta.

”Alice?” kysyin empien.

”Se menee hyvin… suuriman osan ajasta…” hän huusi takaisin.

”Suurimman osan?” huudahdin takaisin, kun hän hyppäsi takaisin huoneeseen kantaen muutamia asu vaihtoehtoja, jopa minä saatoin kuulla pelkoa äänessäni. Hän alkoi heitellä muutamia syrjään ja sekoitella ja vertailla.

”Se menee hyvin…” hän vastasi, mutta tällä kertaa hänen äänessään oli särmää aivan kuin hän olisi alentuva.

Minä voihkaisin, kun hän astui minua kohti kädessään todella söpö hame ja pusero… se näytti yksityiskoulun tuhman tytön asulta.

”Alice…” minä valitin.

”Laita se nyt vain päälle.” vastasi Alice äänellä, joka kuulosti kellojen soitolta. Tiesi hänen ottavan silmien pyöräytykseni myöntymisenä, kuten: ´okei, teen mitä tahansa pyydät, Alice.´

Hän lähti antaakseen minulle hiukan yksityisyyttä. Pukeutuen hitaasti (koska minulla oli vielä aikaa) annoin mieleni vaeltaa.

Ensiksi, oli huono idea ryhtyä tähän. Minun olisi vain pitänyt kieltäytyä tai hypätä ikkunasta tai jotain. Mikä tahansa olisi parempaa kuin tämä. Jos kyseessä olisi treffit Edwardin kanssa, se olisi ollut ihan toinen juttu.

Toiseksi, minun olisi pitänyt valita totuus. Minun piti vain olla niin tyhmä ja valita se ainoa asia, joka voisi haavoittaa minua eliniäksi. Tai ikuisuudeksi. Hassuin asia tässä oli, että en tiennyt tarkoitinko sitä psyykkisesti vai fyysisesti ja se oli se mikä haavoitti minua. Ja kuinka paha totuus edes voisi olla? Tarkoitan, kertoa kaikille nolon kaatumistarinan kahdeksannelta luokalta, kun onnistuin kaatamaan opettajan samalla, sekin voisi olla parempi kuin tämä.

Kolmanneksi, minun täytyisi tappaa Edward tästä hyvästä, joten minun täytyisi antaa Emmettille lupa, jotta hän voisi repiä Edwardin kappaleiksi ja sitten koota hänet uudestaan. En minä haluaisi elää ilman Edwardia, vaikka aioinkin muistuttaa häntä tästä ikuisuuden.

Minä huokaisin, kun kävelin ovesta nähdäkseni (ja melkein kaatuakseni) kenkäparin. Voihkaisin tällä kertaa ääneen, kun laitoin ne jalkaani.

Kävelin portaat alas ja tunsin Edwardin silmien hivelevän jokaista tuumaa vartalostani, joka oli kiedottu Alicen vaatteisiin. Kun vastasin hänen katseeseensa, näin hänen hymyilevän lempihymyäni. Ehkä minä kestäisin tämän.

”Edward,” aloitin tuntiessani hänen kätensä kietoutuvan vyötärölleni, ”minä rakastan sinua…”

”Sinä teet sen.” mahtavaa, tosi mahtavaa.

Matka kotiini oli aivan hiljainen. Edward ja Alice suunnittelivat seuraavansa meitä koko treffien ajan ja samalla kuvaavansa meitä… mikä luottamuksen osoitus!

Edward saattoi minut sisälle. Katsoin ylös hänen silmiinsä ja näin epäröintiä, aivan kuin hän aikoisi perua sanansa. Avasin suuni toiveikkaasti, mutta hän vain pudisti päätään. Hän painoi huulensa omilleni nopeaan suukkoon ja katosi.

Sisällä yritin olla ajattelematta, kunnes kuulin koputuksen pari minuuttia myöhemmin…
« Viimeksi muokattu: 17.02.2009 19:19:38 kirjoittanut Pallukka »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

BastillaShan

  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sirius + Minä = Jakautunut persoonallisuus
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #26 : 13.02.2009 21:45:10 »
Oi jatkoa, mahtavaa :D
Bella parka, käy sitä ihan sääliksi. En halusi olla sen kengis, kyllä täs tilantees.
Jatkoa pian niin saan taas pidättää hengitystä ja pelätä Bellan puolesta :D

-Bastilla-
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
-The Old Walking Song-

Julia Musta

  • ***
  • Viestejä: 192
  • Winter is Coming
    • Tylypahka, Keski-Maa ja Kaukainen galaksi
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #27 : 13.02.2009 21:54:00 »
Voi Bella parka.
Treffit Miken kanssa. Edwrdilla on kurja huumorintaju jus nyt.
Odotan kyllä innolla että näen mittä tulee tapahtumaan. Odotan todella, joten jatkoa pian. ;)
When you paly the Game of thrones, you win or you die.
There is no middel ground
~Cersei Lanister

The revenge you want, will be yours in time...
~Varys

There is only one god and his name is death, and what we say to him? Not today.
~Syrio Forel and Arya Stark

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #28 : 13.02.2009 22:15:04 »
Täytyy sanoa että Edwardilla on aika likainen mielikuvitus ;D Sääliksi käy Bellaa, treffit Miken kanssa kun on silti Edwardin kanssa yhdessä..Minkäköhän selityksen Bella sepittää Mikelle tästä kaikesta, toivottavasti jotain sellasta ett saan repeillä kunnolla ;D En muuten tajua, miten jatko on voinut mennä minulta näin ohi, mutta toisaalta, siitä on vasta reilu puolituntia kun jatkoa tuli. Toivottavasti saat seuraavan luvun huomiseks valmiiks, niin saatais Ystävänpäiväluku ;D

Niin ja isot kiitokset tästä jälleen kerran  :-*
Einmal ist keinmal


-Anerya-

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #29 : 13.02.2009 22:19:08 »
Apua, jännittävää! :D Jatkoa, pyydän :)
Headmaster of Hogwarts hits the gym.

Dumbelldore.

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #30 : 14.02.2009 14:50:42 »
Iloista ystävänpäivää kaikille! :D

Riiku: Kiitti. :D Jatkoa tulee tiistaina.

BastillaShan: Kiitos. Bella luultavasti arvostaisi kommenttiasi, sillä Bellalla ei todellakaan tule olemaan mukavaa. ;D

Julia Musta: Vaikka Edwardilla onkin huono huumorintaju, niin lukijoilla tulee olemaan hauskaa. ;D

Kuurankukka: Kiitoksia. :) Pahoittelen etten saa uutta lukua täksi päiväksi. Sitä tulee tiistaina, koska nyt on niin kiirettä, kun ensi viikolla sattuu olemaan koeviikko. :( Uskon, että saat repeillä kunnolla, sillä Mike on niin mahtava ensi luvussa. ;D

Anerya: Jatkoa tulee tiistaina. :D
« Viimeksi muokattu: 14.02.2009 18:34:33 kirjoittanut Pallukka »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #31 : 14.02.2009 18:04:12 »
vau sää suomennat tätä nopeasti  ;D.
 Tää on hauska. Koitan olla nauramatta (=tungen nyrkin suuhun) koska muuten kaverit vähän katsois (kyllä ne katsoo muutenkin ;)). Kiitos kun viitsit suomentaa, mun enkun kielen taito kun ei oo parhaimpia mahdollisia ;D
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

MOLLY

  • Vieras
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #32 : 15.02.2009 14:14:47 »
Vasta tiistaina jatkoa APUA! Oon ihan koukussa tähän tarinaan. ;)

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #33 : 15.02.2009 18:50:40 »
nyt mä oon vihanen Edwardille. Ei tollasta saa tehdä!!! Bella raukka...


Hyvin kirjotettu, tätä luki mielellään.

kiitos
If I say you're the one would you believe me?

Korsetti

  • ***
  • Viestejä: 106
  • lwl ♥
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #34 : 16.02.2009 14:08:42 »
:''DD

tää on kyl paras :3 oon koukussa :__DD
En olis kyl koskaa uskonu et Edward laittaa Bellan treffeille Miken kaa!  :o

Mut joo, jatkoa odotellen,
Korsetti
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #35 : 17.02.2009 15:42:08 »
Oon saanu tästä niin ylihyvät naurut, et nyt on maha ja posket kipeinä  :D Edward ois kyl voinu laittaa jonkun toisen tehtävän, koska toi on jo ilkeetä. Mutta haluun tietää mitä tapahtuu.
Jatkoa pian ;D

ude

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #36 : 17.02.2009 16:21:37 »
On ollu tosi hyvä! oon nauranu nii pal :D  Edward oli kyl ilkee ku tommost teki, mut nyt vaikuttaa tosi jännält ja mielenkiintoselt :P toivottavasti jatkoo tulee pian!
"You are my life now"

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #37 : 17.02.2009 17:03:51 »
Anteeksi. Jatkoa tuleekin vasta huomenna eli keskiviikkona, kun mulla ja betallani riittää kiirettä tämän koeviikon kanssa. Meillä on kummallakin joka päivä koe. :( Mutta huomenna tulee ihan varmasti. :)
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #38 : 17.02.2009 17:07:49 »
Sori offista. Harmi, kun jatkoa ei tullutkaan tänään, ehdin jo odottaa sitä. Koeviikot ovat minusta ainakin ihan perseestä, inhoan niitä. Mutta toisaalta, kun jatkoa ei tullut tänään, odotan huomisen jatkoa entistä kärsimättömämpänä ja odotukset on aika korkealla. No kuitenkin, sori offista :)
Einmal ist keinmal


Riikka

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #39 : 17.02.2009 17:13:14 »
Aivan, huomiseksi saan katsottua seuraavan luvun läpi ja Pallukka saa sen laitettua tänne :)
Ja onkin pitkä luku tulossa ;)
And so the Lion fell in love with the Lamb ;)