Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Truth or Dare with Vampires K-11(VALMIS)  (Luettu 56614 kertaa)

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
(Alkuperäinen: http://www.fanfiction.net/s/3859313/1/truth_or_dare_w_vampires )

Title: Truth or Dare with Vampires
Author: vampirechick123
Translator: Pallukka
Rating: K-11
Genre: humor, fluffy, drama
Beta: Riikka
Disclaimer: En omista mitään.
Fandom: Twilight
Warnings: Epäilyksen spoilaus, jotkut hahmot välillä OOC.
Summary: Bella ja Cullenit päättävät pelata totuuttaja tehtävää.
T/N: On lupa suomentaa. Olen jo kauan aikonut suomentaa jatkotarinaa, joten päädyin tähän, sillä se on minusta tosi hauska. :D Olisi kiva saada kommentteja, joten älkää ujostelko. ;D

//Firdilien muokkasi fandomin otsikkoon

Truth or Dare with Vampires

Luku 1

BPOV

”Minulla on tylsää!” huudahti Alice, juoksuttaen käsiään hiustensa läpi kuin toivoen, että löytäisi muutamia takkuja, jotka hän voisi kammata.

Kaikki Cullenin ja Halen sisarukset olivat istumassa katsoen televisiota, erittäin tylsistyneinä.

Yhtäkkiä Edward alkoi nauraa, katsoi Emmettiä ja sanoi: ”Tehdään se.”

Istuin sohvalla Edwardin vieressä ja ärsyynnyin kuten aina, kun hän teki noin. ”Mitä?”

Sitten Alice sanoi. ”Voi luoja, siitä tulee niin hauskaa!!”

Aioin jo vaatia heitä kertomaan, mitä oli tekeillä, kunnes Jasper sanoi: ”Okei, mitä nyt on tekeillä?”

Alice hymyili. ”Me pelaamme totuutta ja tehtävää!”

Voihkaisin, minut valittiin aina, kun pelasin tätä peliä, mutta ehkä se olisi erilaista vampyyrijoukon kanssa. Muut näyttivät iloisilta osallistuessaan.

Edward puristi kättäni. ”Nämä ovat parhaat olot pelata.”

”Parhaat olot?”

”Kun Carlisle ja Esme ovat metsästämässä, me voimme tehdä mitä tahansa haluamme ilman vaikeuksiin joutumista ja ilman rajoja.”

En keksinyt muuta sanottavaa kuin ”Ai”, mutta täytyy sanoa, että jos tämä peli tarvitsee rajoja, niin en haluaisi pelata sitä. Sisimmässäni värisin ajatellen häpeää.

Alice tarttui käteeni ja johdatti minut keskelle huonetta, missä me kaikki istahdimme ympyrään polvet toisten polvia koskettaen.

”Okei kaikki, ” aloitti Jasper, ”te saatte jokainen yhden pelkuri-kortin ja jos sanoo ei uudestaan, on ulkona ja pitää tehdä muiden kotityöt kuukauden ajan.”

”Okei, Rosalie…totuus vai tehtävä?” sanoi Alice pomppien innoissaan ylös ja alas.

Rosalien täydelliset kasvot kurtistuivat, hän ei halunnut kertoa koko huoneelle nolostuttavia salaisuuksia, mutta ei myöskään halunnut tehdä mitään inhottavaa ja luultavasti jotain hengenvaarallista (jopa vampyyreille). ”Err…tehtävä.”

”Minä haastan sinut menemään elokuviin ja nolaamaan itsesi, kunnes heidän täytyy heittää sinut ulos.” En voinut käsittää kuinka hänen niin pieniin kasvoihin mahtui niin suuri hymy.

Rosalie haukkoi henkeään epäuskoisena. ”Mitä?”

”Kuulit kyllä.” Alice hymyili, väläyttäen koko hammasrivistönsä.

”Niin, mutta kuulinko oikein?”

”Koska sinun kuulosi on extra hyvä, niin minun täytyy sanoa, että KYLLÄ!”

Rosalie voihkaisi samalla, kun Emmet hihitti. Aloin tuntea itseni innostuneeksi ajatellen, miten peli mahtaisi jatkua.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 21:55:35 kirjoittanut Beyond »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #1 : 03.02.2009 16:33:31 »
Jee lisää suomennoksia :D
En osaa kommentoida rakentavasti ficceihin, etenkään suomennoksiin, mutta i'll try ma best.
Suomennos oli ainakin mielestäni hyvä. Tai tarpeeksi hyvä minulle, koska en vaadi mitään muuta, kuin sen että ficistä saa selvää.

Itse ficin tyylistä tms:
Kirjoittajan kerrontatapa kuitenkin ei ihan iskenyt, jotenkin se jäi vähän laihaksi. Ja lisäksi nuo välit suunnilleen joka lauseen jälkeen ulkoasussa enemmän ärsytti kuin helpotti lukua.

Tosin,
Lainaus
En keksinyt muuta sanottavaa kuin ”Oh”,
Tuohon minä olisin laittanut jotain muuta, esimerkiksi tönkön suomalaisen "Ai":n, kuten kirjoissakin on. Oh kun sattuu olemaan aika englantilaismainen. :D

Kiitos tästä!

//
Lainaus
mitan peli mahtaisi jatkua.
*Miten?
« Viimeksi muokattu: 03.02.2009 17:15:47 kirjoittanut Rebecca Lupin »


mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #2 : 03.02.2009 17:08:37 »
Mä meinasin lukea tän enkuks. Mut en tehnytkään sitä. Mut nyt oli jo vaan pakko tehdä se. Tykkäsin. Suomennos ei ollut takkuileva. (Oon vaan liian koukuttunut tähän kirjasarjaan...)

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #3 : 03.02.2009 21:00:20 »
Niinpä niin, mitenköhän tässä käy? Odotan jännityksellä, miten Rosalie nolaa itsensä(onnistuukohan hän siinä?) ja mitä muut joutuvat tekemään..

Herätti välittömästi mielenkiintoni, ja vaikka olisin kaivannutkin pitempää jatkoa, käy se noinkin. Tykkäsin, jatkathan pian, olen jo nyt kärsimätön ;)
Einmal ist keinmal


A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #4 : 04.02.2009 07:16:13 »
Kiitos kaikille! :D Pitää tässä nopeasti vastata, kun on kiire kouluun.

Rebecca Lupin: Kiva kun pidit. :D En ollut edes tajunnut, kuinka hassulta tuo näyttää, kun on välit tuolla melkein jokaisessa lauseessa.

Crys: Kiitos. Kannattaa lukea enkuksikin, se on hauska ja nuo minun suomennokset on hiukan erilaisia kuin alkuperäisessä. :D
Minäkin olen ihan koukussa. ;D

Kuurankukka: Kiitti. :D Minustakin nuo luvut ovat aika lyihyitä, mutta sille en mitään voi...
« Viimeksi muokattu: 18.02.2009 22:12:07 kirjoittanut Pallukka »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #5 : 05.02.2009 21:18:37 »
T/N: Tässä on tämä seuraava luku. Tämä onkin hiukkasen pidempi kuin edellinen, mutta ei paljoa. :D Olisi kiva saada lisää noita ihania kommentteja. ;D

Luku 2

Olimme Port Angelesin elokuvateatterissa. Matkustin Edwardin selässä ja vaikka hän kantoikin minua, hän oli nopeampi kuin sisaruksensa, vaikka minusta kuitenkin tuntui, ettei Rosaliella ollut mitään kiirettä päästä sinne.

Edward laski minut alas teatterin sivukujalle, koska paikka oli vielä täynnä väkeä. Meidän piti odottaa vähän aikaa, että muut saapuisivat.

”Onko tämä sellaista totuutta ja tehtävää, jota te yleensä pelaatte?” kysyin empien.

”Joo, jotain tällaista.”

Muut saapuivat parissa minuutissa. Alice ja Jasper johdattivat meidät, käsi kädessä, teatterin eteen. Kun valitsimme elokuvaa, Edward ehdotti uutta lastenelokuvaa, Run Dog Run.

Rosalie kääntyi Edwardia kohti ja huusi: ”EI IKINÄ, MINÄ HALUAN NÄHDÄ HUMPATHONIN!”

Alice, joka luultavasti näki tämän reaktion, yritti hiljentää Rosalien samalla, kun monet päät kääntyivät meitä kohti. He luultavasti ihmettelivät, mikä ikäryhmä huusi sanan ”humpathon”. Sitten he luultavasti jatkoivat tuijottamista, koska he katsoivat upeaa, pahantuulista vampyyria.

”EI, MINUN PITÄÄ SAADA UUSIA LIIKKEITÄ, JOITA VOIN KÄYTTÄÄ EMMETTIIN!” Vihdoin hän lopetti miettien, oliko hän tarpeeksi pahantuulinen.

Tunsin itseni hiukan noloksi viimeisimmästä lauseesta, jonka hän huusi. Ajattelin hänen vetäneen sen överiksi. Edward puristi kättäni. Jasper naurahti hiljaa ja, tai niin ainakin oletin, lähetti minun vuokseni ikävystymisen aallon kohti Rosalieta.

Kävelimme sisälle ja Rosalie lähti ostamaan liput. Täytyy sanoa, että kaupungiksi, joka epätoivoisesti kaipaa ostoskeskusta, he olivat todella kuluttaneet rahaa tähän elokuvateatteriin!

Pystyin näkemään Rosalien ja naisen tiskin takana, vaikka minun tarvitsi vain kuulla heidät.

”Niin… hei?” nainen kuulosti tylsistyneeltä, kuin hän olisi tätä enemmän kuin tarpeeksi. ”Mitä teille saisi olla?”

”Hmm… Big Mac.” sanoi Rosalie erinomaisesti näytellen, aivan kuin hän oikeasti luulisi sen olevan McDonald’s.

”Anteeksi, mitä sanoitte?”

”Minä haluan Big Macin. Antakaa minulle Big Mac.” Rosalie sanoi tämän kovaa, jotta jokainen teatterissa voisi kuulla sen.

”Olen pahoillani, mutta tämä on elokuvateatteri, ei McDonald’s.” sanoi myyjä ankarasti.

”Eikä ole,” vastasi Rosalie terävästi takaisin, ”ulkopuolella on jättikokoinen M.”

”Niin siellä onkin,” nainen sanoi, jopa minä saatoin sanoa hänen olevan ärsyyntynyt, ”M-kirjainta seuraa O ja V ja I ja E,” nainen suoristi harteitaan, ” ja jos sinä et nyt lähde, aion soittaa vartijat.”

”Mutta M!” huusi Rosalie.

”Nyt riittää.” myyjä mutisi ottaen puhelimen pidikkeestään ja alkoi valita numeroa.

Rosalie painoi nopeasti sammutus nappia. ”Öhöm… kuusi lippua Run Dog Runiin, kiitos.” hän sanoi sen suloisimmalla ja tyttömäisimmällä äänellä, minkä olin ikinä kuullut.

Myyjä näytti typertyneeltä, kuin yrittäen käsittää, oliko Rosalie eri ihminen kuin äsken tai ehkä hän huomasi Rosalien kauneuden vasta nyt. Hän katsoi alas ja antoi liput prameasti.

Edward naurahti.

Rosalie tuli takaisin ja tuskin kuiskaten sanoi Alicen korvaan. ”Minä vihaan sinua.” Pikkuinen vampyyri vain kikatti ja sanoi: ”Tässä on vähän rahaa, käy ostamassa Bellalle rinkeli.”

En kuullut, mitä Rosalie sanoi ruoka tyypille, kunnes kuulin huudon. ”LOPETA ASIAKKAIDEN KANSSA FLIRTTAILU JA ANNA HÄNELLE SE RINKELI!”

”Mitä on tekeillä?” kuiskasin Edwardille, joka nähtävästi kuuli kaiken mitä siellä oli tekeillä.

”Rosalie flirttailee sen tyypin kanssa tiskillä saadakseen tämän unohtamaan, mitä hänen täytyy tehdä. Hänen pomonsa miettii, pitäisikö hänelle antaa potkut.”

Kuulin Emmettin nauravan ja arvasin, ettei asia häntä vaivannut. En oikein ollut kiinnittänyt huomiota toisiin, jäin juuri kiinni ajattelemattomuudesta.

Jasper yritti tukahduttaa nauruaan Alicen kanssa. Edward oli ainoa, joka onnistui siinä.

Juuri silloin Rosalie saapui näyttäen kaunaiselta. ”Talolle.” hän mutisi antaen loput rahat takaisin Alicelle ja minulle rinkelini.

Pääsimme elokuvasaliin ilman sen kummempia kommelluksia, lukuun ottamatta sitä, että Rosalie meni taaperojoukon luo ja kysyi, haluaisivatko he oppia uuden sanan. Kun he vastasivat myöntävästi, hän huusi kirosanan.

Minua nolotti olla hänen lähellään.

Minä ja Edward istumme aivan Rosalien taakse, kun hän meni eteen Emmettin kanssa. Alice ja Jasper lähtivät omille teilleen, tietäen, että he voisivat hauskuuttaa toisiaan ilman elokuvan apua.

Kun mainokset alkoivat, kuulin Rosalien sanovan säännönmukaisella äänellä, joka täytti koko salin. ”Mitä helvettiä.”

Kaikkialla oli hiljaista ensimmäisten parin mainoksen aikana ja sitten tuli kuin tyhjästä. ”MITÄ HELVETTIÄ!!! MINÄ MAKSOIN NÄHDÄKSENI ELOKUVAN, EN ELOKUVISTA JOITA EN EDES KERKEÄ NÄKEMÄÄN ENNEN KUOLEMAANI!” Rosalie oli jaloillaan ja nappasi yllättäen kourallisen popcornia vieressään istuvalta ihmiseltä ja alkoi heittää niillä Emmettiä. ”JA SE ON SINUN SYYSI, ETTEN TULE KOSAAN NÄKEMÄÄN NIITÄ… SINÄ JA SINUN SEKSITAUTISI!”

En ollut koskaan tiennyt Emmettin olevan niin hyvä näyttelijä, mutta hän suurensi silmiään ja sanoi säikähtäneenä: ”Minä en edes tunne sinua.”

Nainen Rosalien vieressä nappasi nopeasti lapsensa syliinsä ja vaihtoi paikkaa samalla, kun Rosalie sanoi pienesti: ”Oho”. Kaikki kuulivat, koska oli hiljaista. ”Pyydän anteeksi röyhkeyttäni.”

Kuulin pienen kuusivuotiaan tytön kysyvän äidiltään, mitä seksitauti tarkoittaa.

Minä olin mukavasti Edwardin syleilyssä ja vaikka se oli lastenelokuva, pidin siitä kovasti. Unohdin kokonaan pelin, jota pelasimme.

Kuulin äänen, joka oli ihan jotain muuta kuin elokuvassa.

”Minä… minä rakastan sinua Emmett.”

Aivan minun ja Edwardin edessä Rosalie ja Emmett muhinoivat kovakouraisesti, aivan kuin he olisivat olleet painimassa, eivätkä he välittäneet pitää voihkaisujaan ja muita ääniään hiljaisina.

Juuri silloin vartijat saapuivat ja tarttuivat Rosalieta vyötäröltä ja sanoivat: ”Teidän olisi parasta tulla mukaamme, neiti.”

Rosalie ”jotenkin” pääsi irti vartijoiden otteesta.

Kuulin naurun kirkaisun salin nurkasta. Käännyin ympäri ja näin Alicen nauravan lattialla samalla, kun Jasper yritti hiljentää häntä.

”Tuo oli… tuo oli todellakin sen arvoista.”

Sitten Edward auttoi minut jaloilleni ja tiesin, että olimme lähdössä takaisin Cullenien talolle. Olin hiukan pettynyt; olisin halunnut tietää miten elokuva loppuisi.

”Ostan sinulle kopion mustasta pörssistä.” Edward mutisi korvaani. Halusin kuitenkin tietää mitä eettisiä sääntöjä on lastenelokuvien myymisessä mustassa pörssissä.

Ja seuraavaksi toiselle kierrokselle…
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #6 : 05.02.2009 22:17:42 »
Haha! Ihana! Nauroin itseni puhki!

Mukava suomennos, toimii. Joissain kohti vähän tökki, mutta se saattoi olla aika suurelti myös kirjoittajasta kiinni, eikä suomentajasta.

Mutta nyt heräsi se varsinainen mielenkiintoni.
Seuraava kierros pöytään, ole hyvä!


mandeh

  • ***
  • Viestejä: 68
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #7 : 06.02.2009 21:01:04 »
Mullakin oli tosiaan hauskaa tätä luetessani;DDD

Innolla suomennosta odotan! :D
If it was someone you tryly loved.

Here we go.

Julia Musta

  • ***
  • Viestejä: 192
  • Winter is Coming
    • Tylypahka, Keski-Maa ja Kaukainen galaksi
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #8 : 06.02.2009 21:34:08 »
Tämä oli aivan mahtava. Odotan innolla jatkoa. ;D
When you paly the Game of thrones, you win or you die.
There is no middel ground
~Cersei Lanister

The revenge you want, will be yours in time...
~Varys

There is only one god and his name is death, and what we say to him? Not today.
~Syrio Forel and Arya Stark

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #9 : 06.02.2009 21:57:36 »
Tämä oli tosi hyvä, odotan malttamattomana jatkoa :)
Einmal ist keinmal


BastillaShan

  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sirius + Minä = Jakautunut persoonallisuus
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #10 : 06.02.2009 23:43:25 »
Oi, tää oli ihan loistava. Joten käännähän lisää pian niin pääsen taas lukemaan ja nauramaan :D
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
-The Old Walking Song-

Lizzy

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Twilight addicted
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #11 : 07.02.2009 13:28:12 »
Ihan mahtava! Ihan toimivasti suomennettu, enkä virheitä huomannut. (Joo siis mähän en niitä huomais vaikka ne tanssisivat silmieni edessä...) Meinasin äsken tukehtua purkkaani kun luin tätä :'D Jatkoa odotan innolla.

Lizzy.
I felt hope. ♥

disaster

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #12 : 07.02.2009 14:09:06 »
aww, ihana tarina. Jatkoo odotan.
Forgive me, I'm trying to find
My calling, I'm calling at night
I don't mean to be a bother,
But have you seen this girl?
She's been running through my dreams
And it's driving me crazy, it seems

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #13 : 07.02.2009 20:14:27 »
Tännehän on tullut paljon kommentteja, oikein yllätyin. ;D

Rebecca Lupin: Kiitos! :) Voihan se tökkiminen olla minustakin kiinni, yritän tässä parhaani mukaan kehittyä. :D Seuraava kierros tulee luultavasti tiistaina, mutta voi tulla nopeamminkin. :D

mandeh: Mukavaa kun pidit. :D

Julia Musta: Kiitos paljon! :D

Kuurankukka: Kiitoksia! Kiva että joku tykkää. :)

BastillaShan: Kiitti. Pian tästä lähdenkin seuraavan luvun kimppuun. ;D

Lizzy: Kiitti. :D Voi, älä enää syö purkkaa kun luet tätä. ;D

disaster: Kaiva kun pidit. Kiitos kommentistasi! :D
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #14 : 08.02.2009 14:21:33 »
Ah, tää on ihana. Jäin jumiin. Jatkoa, jookos? :)
If I say you're the one would you believe me?

Riikka

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #15 : 08.02.2009 20:57:33 »
Hei tällehän on oikeesti tullu ihan hyvin kommenttia :)
Lisää vaan kehiin ;)
And so the Lion fell in love with the Lamb ;)

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #16 : 10.02.2009 19:47:09 »
Luku 3

Rosalie pääsi nopeimmin kotiin, tietysti. Hän makoili sohvalla ja tuijotteli kattoon, kun Edward laski minut jaloilleni. Loput tulivat sisään juuri silloin. Alicea oli jo alkanut huimata, sillä hän oli nauranut niin paljon.

Rosalie rypisti otsaansa Alicelle. ”Äh, älä viitsi. Ei se ollut noin hauskaa.”

Alice vain nyökkäsi ja sanoi: ”Sinulla oli hauskaa, Edward kertoi minulle.”

”Anteeksi Rosalie, mutta sinulla oli.”

Emmettistä se näytti olevan mahdottoman hauskaa, hänen jylisevä naurunsa hukutti alleen loput keskustelusta. Kun nauru loppui ja kaikki lopettivat tapahtumien kertaamisen omista näkökulmistaan, oli aika aloittaa uusi kierros.

Vihdoin Rosalie sanoi: ”Alice… totuus vai tehtävä?”

”Epäreilua, ei takaisin maksuja!”

”Sanoo kuka?”

Riitaa jatkui pari minuuttia, kunnes Jasper tyynnytti sen lähettämällä rauhoittavia aaltoja kohti kahta naisvampyyriä. Edward sanoi: ”Alice on oikeassa, ei takaisin maksuja.”

Rosalie murisi ja huokaisi. ”Selvä sitten… Edward!”

Edward ei näyttänyt yllättyneeltä, mutta mikä muka voisikaan yllättää Edwardin. ”Mmmm.”

”Totuus vai tehtävä?”

”Öh… tehtävä… ei odota, totuus.”

”Myöhästyit, sinä sanoit ensin tehtävän.” Hän hiljeni hetkeksi, samalla Edward voihkaisi. ”Sinun tehtäväsi on… pukeutua isoksi hot dogiksi ja kysellä ihmisiltä ostoskeskuksella, haluavatko he
halin.”

Edward näytti ällistyneeltä, kuin hän ajattelisi Rosalien pilailevan. Olin silti varma, että hän tiesi Rosalien olevan tosissaan. ”Ja mistäköhän minä saan hot dog-puvun?”

”Muistatko mikä minä olin halloweenina vuoden 1968 syksynä?”

Edvard voihkaisi, kun Rosalie nousi jaloilleen. Seuraavaksi huomasin hänen olevan portaiden alapäässä pitäen hot dog-pukua, siinä oli jopa sinappia ja ketsuppia. Hän antoi sen Edwardille, joka käveli huoneeseensa normaalia ihmisvauhtia, luultavasti vain yrittäen viivyttää kidutusta.

Muutaman hiljaisen sekunnin jälkeen Alice ja Emmett repesivät nauruun, josta ei tullut loppua.

Sitten Edward ilmestyi portaiden yläpäähän. Se oli luultavasti huvittavin ja seksikkäin näky, minkä olin ikinä nähnyt. Vain hänen jalkansa, käsivartensa ja päänsä näkyivät, loput hänestä olivat wienerin sisässä.

Minä nauroin, en voinut muuta. Vaikka olin viimeinen, joka alkoi nauramaan, Edward näytti vielä surkeammalta kun aloitin, joten lopetin nopeasti.

Edward käveli luokseni hymyillen lempihymyäni ja kysyi: ” Haluaisitko suudella wieneriä?”

Minä kikatin, hymyilin ja suutelin häntä. Minun piti pitää silmät kiinni, koska pelkäsin repeäväni nauruun. Vähän ajan kuluttua hän siirsi kätensä vyötäröltäni kaulaani ja työnsi minut takaisin. ”Okei, mennään.”

Tällä kertaa päätimme lähteä jonkin muun kaupungin ostoskeskukseen. Minun piti ratsastaa Jasperin selässä, koska en saanut jalkojani Edwardin sämpylöiden ympäri.

Olimme aivan hätäoven ulkopuolella. Siellä ei ollut muita kuin pari pössyttelijää ja vartija, joka katsoi meitä – tai oikeastaan Edwardia – epäluuloisesti.

Hän tuli luoksemme ja avasi suunsa, mutta Edward keskeytti hänet. ”Anteeksi, hyvä herra, mutta voinko halata teitä?”

Vartija näytti ensin häkeltyneeltä ja sitten vihaiselta. Edward, lukien hänen ajatuksensa, antoi hänelle ison halin, ennen kuin hän kykeni puhumaan.

Jos luulin hot dog-pukuisen Edwardin olevan hassu, niin tämä oli taatusti hassuin asia, minkä olin ikinä nähnyt. Vain se ilme miehen kasvoilla…

Tämä näytti vihastuttavan häntä vielä enemmän. Samalla, kun Edward päästi irti ja parin selkään taputuksen jälkeen voin vannoa nähneeni hänen korvistaan nousevan höyryä.

Minun piti nähdä muiden reaktion tähän: Emmett nauroi hiljaa maassa. Alice näytti todella innostuneelta mutta samalla kovasti keskittyneeltä johonkin asiaan. Rosalie yritti peittää kasvonsa nolostukselta. Reaktio, joka yllätti minua eniten, oli Jasperin, hän näytti melkein vihaiselta… en ymmärtänyt miksi.

 Edward nyökkäsi pienesti Alicelle.

Vartija näytti ällistyneeltä… ja hänen kasvoillaan oli puhdasta pelkoa. ”Häivy… häivy ostoskeskuksen alueelta.”

”Mutta minähän työskentelen täällä.” Edwardin ääni oli niin horjumaton, että melkein itsekin uskoin häntä.

”Mene sitten töihin!”

Seurasin Edwardia sisälle, tartuin hänen käteensä ja kuiskasin: ”Mitä Alice sanoi sinulle?”

”Hän näki poliisin vievän minut putkaan, jos en olisi lähtenyt pian. En voi riskeerata virtsatestiä.”

”Ai.”

”Se oli hillitöntä!” huusi Emmett jylisevästi nauraen.

”No, sinun on paras tottua siihen, koska tuolla ovat seuraavat uhrini.” Edward päästi irti kädestäni pienen puristuksen jälkeen ja meni vanhan pariskunnan luokse. ”Kuinka te voitte tänään, saanko kysyä?”

”Hyvin.” he mutisivat sopusoinnussa. Sitten jokin heidän ajatuksissaan sai Edwardin hymyilemään entistä leveämmin.

”Ajattelin, että tarvitsisittekohan te epätoivoisesti halia?”

”Ei kiitos.”

”Selvä sitten,” Edwardin hymy kasvoi vieläkin enemmän, ”ehkä sitten ensi kerralla.”

Jasperin kasvot eivät enää olleet vihaiset, vain luonnolliset. Mietin, miksi hänen mielialansa vaihtelivat. ”He tuntevat, että olet kakaramainen teini, jolla ei ole muuta tekemistä, kuin ahdistella ihmisiä.

Se sai minut mietteliääksi. ”Minä luulin, että sinä tunnet ihmisten tunteet eikä sinulla ole Edwardin kykyä.”

”Minä päättelin, että he ajattelivat niin.”

Edward asteli ylväästi pois, kun hän oli sanonut: ”Hei, minähän olen heitä vanhempi.” Hän meni erään äidin ja lapsen luo ja polvistui pienemmän eteen. ”Hei pikkuinen, mikä sinun nimesi on?” hän sanoi kuin olisi espanjalainen, joka opiskelee englantia.

”Ruth.”

”Ruth? Onpa nätti nimi.” hän sanoi samalla, kun äiti yritti vetää lasta mukaansa. ”Tiesitkö, että minulla oli ystävä nimeltä Ruth, kun oli sinun ikäisesi ja hän kuoli kamalassa onnettomuudessa. Hänen kuolemansa oli vain niiiin kauh-”

”Älä sano sitä hänelle!” huusi äiti vihaisesti.

”Anteeksi rouva, mutta mikä teidän nimenne on?”

”Joanne, nyt lähde.”

”Vau. Se oli kuolleen ystäväni äidin nimi!” Sitten jotain ilmestyi hänen kasvoilleen. ”Kuinka vanha sinä olet Ruth?”

”Kolme.”

Sitten Edward nappasi lapsen syliinsä huutaen: ”Voi luoja, Ruth, olet noussut kuolleista!”

Edward juoksi pois lapsen kanssa huutaen: ”RUTH ON NOUSSUT KUOLLEISTA!”,yhä uudelleen ja uudelleen.

Kaikkien muiden reaktiot olivat yhtä hauskoja. Vain Rosalieta ei näkynyt missään.

”Hän näki kivan puseron, hän on hakemassa sellaisen meille jokaiselle. Älä ole huolissasi.” Alice kikatti korvaani.

Minusta tuntui, että hän kuitenkin vain halusi päästä kauemmaksi meistä.

Jasper oli taas vihainen, mutta ei läheskään niin vihainen kuin Joanne. Hän asteli saman vartijan luo, jota Edward oli halannut, tai ahdistellut, miten tahansa. He kuiskivat hetken ja vartija lähti juoksemaan äiti aivan kannoillaan.

Loput meistä juoksivat heidän peräänsä. Löysimme pikku tytön istumasta purkkakoneen päältä samalla, kun Edward oli kertomassa jotain hänen korvaansa.

Vartija meni Edwardin taakse ja yritti tarttua hänen… öh, sämpylöihinsä. Edward kuitenkin astui nopeasti vasemmalle ja sitten oikealle. Vartija tapasi vain ilmaa. Tämä tapahtui uudestaan ja uudestaan, kunnes Edward katosi kokonaan.

Katsoen ympärilleen vähän aikaa vartija huusi niin kovaa, että korviini sattui. ”HOT DOG!”

Kaikki jotka eivät vielä aiemmin olleet tuijottaneet meitä, alkoivat nyt tuijottaa.

”Häivytään täältä.” Alice kuiskasi korvaani. tunsin käsien nostavan minut ilmaan ja sitten puut ja tiet vilahtelivat ohitseni hitaammin kuin Edwardin vauhdilla.

Katsoin ylös ja näin Jasperin kantavan minua. Hän näytti nyt aidosti iloiselta. Uteliaisuuteni vei voiton minusta. ”Jasper, miksi sinä olit niin vihainen siellä?”

Hän nauroi kysymykselleni, kuin se olisi kaikista ilmeisintä maailmassa. ”Olin vain vihainen siksi, että muutkin olivat, Bella.”

”Ai.” Ajattelin sen olevan järkeen käypää.

Sitten tuntui siltä kuin minut olisi heitetty ilman halki koville kaiteille.

Edward sai minut kiinni. ”Jasper, älä tee tuota!”

”Minä tiesin, että hän tulisi olemaan kunnossa.” sanoi Jasper Edwardille ennen kuin kääntyi minuun päin. ”Oletko kunnossa?”

”Joo, lukuun ottamatta valtavia mustelmia, jotka minulla tulee olemaan selässäni. Tulen kyllä kuntoon.”
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #17 : 10.02.2009 20:52:17 »
Voi, repesin heti sata kymmenen lasissa ;D Voin hyvin kuvitella, miltä Edward näytti Hot dog puvussaan, halaamassa vartijaa jne. Englanniksi en tuota ole lukenut, ajattelin että suomennos riittäisi hyvin, ja olin oikeassa. Repesin tälle vielä enemmän kuin Rosalie jutulle, mitenkähän seuraavassa ;D

Kiiton todella paljon erittäin piristävästä luvusta, jatkathan mahdollisimman pian.

(Kuka muuten on seuraavana vuorossa, ja tuleehan Bellankin vuoro?)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2009 11:34:45 kirjoittanut Kuurankukka »
Einmal ist keinmal


Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #18 : 10.02.2009 23:24:15 »
Luin tämän ja seuraavan luvun englanniksi ja ihmettelin, kuinka hyvin ymmärsin ne osat. :D
Naureskelin tälle, vaikka nauroin itseni puhki jo, lukiessani sitä englanninkielistä, mutta siltikin tämä oli hauska vieläkin.

Lainaus
Kuka muuten on seuraavana vuorossa, ja tuleehan Bellankin vuoro ?
Saanko spoilata, että taitaapi olla Bella. :D Tehtävää en kerro, mutta sekin on aika huippu. :'D

Kiitos, lisää odotellessa~.


mandeh

  • ***
  • Viestejä: 68
Vs: Käännös: Truth or Dare with Vampires
« Vastaus #19 : 11.02.2009 15:09:32 »
VOi luoja! Nauroin iha sairaasti! Meni vähä aikaa ennenkuin pystyin ajattelemaan Edwardin Hot Dog puvussa mutta onnistu;DD

Lisää! :D
If it was someone you tryly loved.

Here we go.