Kirjoittaja Aihe: Slytherin and his Gryffindor epilogi 14.3.! K-11 Lily/Scorpius  (Luettu 36571 kertaa)

Jazmín

  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 9.9.!
« Vastaus #120 : 03.10.2009 19:13:28 »
A/N: Kiitos kommentista jools :)
Kiitos liinau, tosi kiva että tykkäsit!
effy, kiitos kommentista! Ja mukavaa, ettei kirjoitusvirheitäkään kovin montaa löytynyt :D
Kiitti Rassermus, ihanaa että tykkäsit :D
nuuhku, kiitos paljon kivasta kommentista :)

Anteeksi kamalasti, että tässä on kestänyt näin kauan! Mulla on vaan ollut aika paljon kiireitä ja tätä lukua oli tosi vaikea kirjoittaa. Toivottavasti saan seuraavan luvun valmiiksi nopeammin.
Mutta olkaapa niin kilttejä ja kommentoikaa, kaipaan kipeästi kommentteja tästä luvusta.

Toivottavasti tykkäätte :)


25. Uusia käänteitä

Lily otti Päivän Profeetan Kaitlinilta ja alkoi lukea huolestuneena Kaitlinin reaktiosta. Aukeama oli täynnä Tylypahkaan murtautumisesta kertovaa juttua, joten kesti hetken ennen kuin hänen katseensa osui sivussa olevaan pienempään juttuun ja hän alkoi lukea.

Viime yönä, suurimman osan Taikaministeriön auroreiden huomiosta oli kiinnittynyt Tylypahkan murtautumiseen, mutta samana yönä tapahtui vielä muutakin. Noin puolen yön paikkeilla löydettiin Lontoosta Victoire Weasleyn ruumis, hänet kiidätettiin heti Pyhän Mungon sairaalaan, mutta ilmeisesti mitään ei ollut enää tehtävissä.

”Mitä?” Lily lopetti lukemisen ja tuijotti lehteä, yrittäen parhaansa mukaan ymmärtää lukemansa. Hän kääntyi katsomaan Kaitlinia joka pudisti päätään surullisena.
”Ei voi olla totta”, Lily henkäisi. Hän ei pystynyt käsittämään mitään, tuijotti vain Kaitlinia, aivan kuin olisi odottanut tämän antavan jonkun selityksen tilanteeseen.
Kaitlin ei kuitenkaan näyttänyt tietävän, mitä sanoa, yhtään sen enempää, kuin Lilykään. Hän vain nyökkäsi kohti lehteä, kehottaen Lilyä lukemaan artikkelin loppuun. Lily käänsi vastahakoisesti taas katseensa lehteen ja alkoi lukea siitä, mihin oli jäänyt.

Murhalle ei ilmeisesti ole selvinnyt vielä motiivia. Yritimme tavoittaa Auroriosaston johtajaa Harry Potteria, joka sattuu myös olemaan Victoire Weasleyn sukulainen, mutta hän vaikutti kiireiseltä ja haluttomalta vastaamaan kysymyksiimme. Olemme kuitenkin saaneet selville, että murhasta epäiltynä olisi pidätetty Draco Malfoyta, joka on myös taikaministeriön virkamies.
Lisää draamaa tapaukseen tuo se, että Malfoyn ja Potterin Tylypahkassa opiskelevat lapset Scorpius Malfoy ja Lily Potter, ovat vasta vähän aikaa sitten paljastaneet suhteensa. Kestääkö nuorten romanssi vielä tämän kaiken keskelläkin?


Lily ei voinut kääntää katsettaan pois sanoista, vielä senkään jälkeen, kun oli lukenut jutun loppuun.
”Tämä ei voi olla totta”, Lily sanoi hiljaa.
”Lily – ” Kaitlin aloitti mutta vaikeni sitten, tietämättä miten jatkaa.
Kumpikaan heistä ei ehtinyt sanoa enää mitään, kun Rose yhtäkkiä pyyhälsi heidän luokseen hengästyneenä ja istui Kaitlinin viereen.
”Lily! Kaitlin!” Rose henkäisi. ”Minä olin niin huolestunut. Täällä on liikkunut vaikka millaisia juoruja ja kun teitä ei näkynytkään aamiaisella… Mitä oikein tapahtui viime yönä? Kukaan ei tunnu tietävän mitään varmasti ja – ”
”Rose”, Kaitlin keskeytti lopulta hiljaa.
”Niin?”
”Sinä et ole tainnut nähdä tämän päivän lehteä”, Kaitlin sanoi varovasti ja vilkaisi huolestuneena Lilyä, joka vain tuijotti eteensä, eikä sanonut vieläkään mitään. Kaitlin pelkäsi, että tämä oli mennyt shokkiin tai jotain.
”Miten niin?” Rose kysyi. ”Ai joo, minä ajattelinkin, että siellä on aika paljon viime yöstä, mutta eihän Päivän profeetan juttuihin voi aina luottaa, niin minä ajattelin että – ”
”En minä sitä tarkoittanut”, Kaitlin sanoi ja työnsi auki jääneen lehden lähemmäs Rosea. Rose luki artikkelin nopeasti ja henkäisi sitten terävästi. ”Ei”, hän kuiskasi ja kyyneleet kihosivat hänen silmiinsä.
”Lily”, Rose sanoi varovasti ja kääntyi katsomaan Lilyä.
Lily tuntui hätkähtävän hereille jonkinlaisesta horroksesta. ”Minä – ”, Lily aloitti epäröivästi. ”Minun pitää mennä”, hän henkäisi sitten, ponnahti ylös tuoliltaan ja kiirehti ulos suuresta salista, ennen kuin Rose tai Kaitlin ehtivät vastata mitään.

Lily melkein juoksi pitkin Tylypahkan käytäviä, näkemättä edes minne päin oli menossa. Hän tajusi hetken kuluttua sen johtuvan siitä, että hänen silmänsä olivat täyttyneet kyynelistä. Jotenkin hän kuitenkin onnistui pääsemään rohkelikkotorniin. Hän sopersi sen salasanan Lihavalle Leidille ja juoksi ylös tyttöjen makuusaliin johtavia portaita.
Lily heittäytyi sängylleen ja veti peiton päänsä yli, niin kuin aina lapsena, silloin kun piti mennä nukkumaan, eikä olisi yhtään huvittanut.
Pitkän aikaa hän vain makasi paikoillaan, yrittäen parhaansa mukaan olla ajattelematta yhtään mitään. Mieluiten hän olisi halunnut nukahtaa, mutta se ei olisi onnistunut millään ja ehkä niin olikin parempi, sillä luultavasti hän olisi vain nähnyt jonkinlaisia painajaisia.
Lily ei vain halunnut ajatella mitään juuri nyt. Ei edellisyön hyökkäystä Tylypahkaan, ei sitä, että hän oli juuri saanut tietää, että Victoire oli murhattu, eikä varsinkaan sitä, että tuosta murhasta epäiltiin nyt Scorpiuksen isää. Koko tilanne tuntui riistäytyvän hallitsemattomasti käsistä aivan yhtäkkiä ja aivan liian nopeasti.
Lily ei tiennyt, kuinka kauan hän makasi yksin pimeässä, mutta lopulta hän kuuli makuusalin oven aukeavan ja jonkun astuvan sisään. Hän veti peitoin pois päänsä päältä, ja näki, että Kaitlin istuutui hänen sänkynsä laidalle.
”Lily”, Kaitlin henkäisi. ”Minä olen niin pahoillani…”
Lily kohottautui istuvampaan asentoon, ja huomasi, että kyyneleet olivat vierineet hänen silmistään poskille, aivan hänen huomaamattaan.
Kaitlin kietoi käsivartensa Lilyn ympärille ja halasi häntä tiukasti itseään vasten. Lily painoi kasvonsa vasten Kaitlinin olkapäätä ja kasteli tämän paidan kyynelillä.
”Miten tällaista voi tapahtua?” Lily kysyi hiljaa, melkein kuiskaten.
”Minä en tiedä”, Kaitlin sanoi. ”Minä en tiedä, mitä sanoa.”
Lily nojautui taas vasten Kaitlinin olkaa. ”Ei se mitään. Ei sinun tarvitse sanoa mitään. Se riittää, kun olet siinä.”

***
Scorpius istui makuusalissaan, sänkynsä laidalla. Hän oli siellä sen takia, että tiesi, ettei kukaan olisi siellä tähän aikaan sunnuntaiaamupäivästä. Ja nyt hänen piti ennen kaikkea saada olla rauhassa. Silloin ei vain kaivannut kovin paljon muiden ihmisten seuraa, kun sai lukea lehdestä, että omaa isää syytettiin murhasta. Asiassa olisi ollut muutenkin tarpeeksi sulateltavaa, vaikka Lilyä ei olisi sotkettu koko juttuun. Mutta nyt, kun sen oli täytynyt olla Lilyn serkku...  Se muutti tilanteen aivan toiseksi. Scorpius epäili, haluaisiko Lily enää edes ikinä nähdä häntä. Ja hänestä tuntui, ettei hän voinut syyttääkään Lilyä siitä.
Scorpius yritti uskotella itselleen, että eihän se vielä edes ollut varmaa, että hänen isänsä olisi tehnyt mitään, mutta ei hän voinut väistellä totuutta kovinkaan kauaa. Jotain tällaista hän oli pelännyt tapahtuvan jo kauan aikaa ja hänen epäilyksensä olivat vain vahvistuneet jouluna. Hänen olisi pitänyt kertoa siitä jollekin, hän ymmärsi sen nyt. Ei hän itse ollut kovin paljon parempi, pysyessään hiljaa epäilystensä kanssa. Scorpiuksesta tuntui, että jos hän olisi tehnyt jotain aikaisemmin, mitään tällaista ei olisi edes välttämättä tapahtunut. Ehkä hän ei ollut alun perinkään ansainnut Lilyä.

Scorpius havahtui mietteistään, kun makuusalin ovi aukaistiin ja Alex astui sisään ja sulki oven takanaan.
”Hei”, Alex sanoi astuen lähemmäs.
”Hei”, Scorpius vastasi.
Alex istahti sänkynsä laidalle ja epäröi hetken, ennen kuin aukaisi suunsa. ”Sinä olet ilmeisesti jo lukenut tämän päivän lehden?”
Scorpius nyökkäsi sanomatta mitään. Hetken aikaa he istuivat hiljaa, kumpikin tuijotellen jalkoihinsa.
”Uskotko sinä”, Alex aloitti. ”Uskotko sinä, että sinun isäsi teki sen?”
Scorpius vilkaisi Alexia, tämän vakavaa ilmettä ja rypistyneitä kulmia. Sitten hän nyökkäsi.
”Olen pahoillani”, Alex sanoi.
”Ei kai sille enää mitään voi”, Scorpius huokaisi kohauttaen olkiaan.
”Oletko sinä puhunut jo Lilyn kanssa?” Alex kysyi.
Scorpius pudisti päätään. ”Tuskin hän edes haluaa puhua minun kanssani.”
”Miksi ei haluaisi? Ethän se sinä ollut, jota syytetään siitä murhasta, vaan isääsi”, Alex sanoi.
”Silti”, Scorpius sanoi.
”Ei se voi olla niin”, Alex sanoi. ”Sinun pitää vain puhua hänen kanssaan. Kyllä kaikki selviää”
”No joka tapauksessa, minun pitäisi nyt saada se Taikajuomien kirjoitelma tehtyä”, Scorpius sanoi kohottaen kulmiaan ja kaivoi Taikajuomien kirjan lattialtaan. Hän ei nyt erityisesti kaivannut kenenkään seuraa.
”Ai joo, okei”, Alex sanoi ja nousi ylös. ”Minä tästä sitten lähdenkin. Nähdään myöhemmin.”
”Nähdään”, Scorpius huokaisi. Alexin lähdettyä hän viskasi oppikirjan takaisin lattialle ja heittäytyi sängyllensä lepäämään ja sulki silmänsä. Scorpius tiesi, ettei hän pystyisi nyt keskittymään yhtään mihinkään, joten olisi paras vain olla tekemättä mitään.

***
Sinä sunnuntaina Lily ei tehnyt oikeastaan paljon mitään. Hän ei vain pystynyt nousemaan ylös sängystään ja tapaamaan muita ihmisiä. Hän ei olisi kestänyt kenenkään sääliviä katseita tai hyvää tarkoittavia uteluita juuri nyt. Hän ei ylipäätä halunnut tavata ketään muuta, kuin Kaitlinin. Sen takia, että Kaitlinin kanssa ei tarvinnut esittää mitään muuta kuin oli. Kaitlinin kanssa ei tarvinnut puhua mitään, vain jotta hiljaisuus ei muuttuisi liian painostavaksi.
Illalla, Lilyn ja Kaitlinin loikoillessa Kaitlinin sängyllä, Kaitlin otti esille aiheen, jota Lily oli parhaansa mukaan yrittänyt vältellä koko päivän.
”Koska sinä aiot puhua Scorpiuksen kanssa?” Kaitlin kysyi.
Lily kohautti olkiaan.
”Lily, kai sinä tiedät, että sinun pitää puhua hänelle ennemmin tai myöhemmin”, Kaitlin jatkoi.
”Totta kai”, Lily huokaisi.
”Joten parempi tehdä se pian, eikö niin? Että te saatte asianne selvitetyksi.”
Lily huokaisi ja nousi istuvampaan asentoon sängyllä. ”Minun pitää nyt vain miettiä tätä juttua. Tässä on nyt tapahtunut niin paljon kaikenlaista.”
Kaitlin kääntyi katsomaan Lilyä. ”Mutta kai sinä ymmärrät, ettet voi syyttää häntä mistään, mitä hänen isänsä on mahdollisesti tehnyt?”
”En tietenkään. Minä vain… Voidaanko me puhua jostain muusta?” Lily sanoi, pystymättä selittämään tunteitaan sen enempää Kaitlinille, kuin itselleenkään.
”Hyvä on”, Kaitlin sanoi. ”Totta kai.”

”Minä menen nukkumaan”, Lily sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen.
”Okei”, Kaitlin sanoi luoden ystäväänsä huolestuneen katseen. Lily yritti hymyillä mahdollisimman pirteästi takaisin.
Kello ei ollut vielä kovinkaan paljon, mutta Lilyä väsytti jo. Ja hän päätteli että jos hän aikoisi selvitä huomisesta koulupäivästä, hänen olisi parasta saada nukutuksi. Kuitenkin päästyään omaan sänkyynsä, peiton alle, hän huomasi, ettei nukkumisesta tullut mitään. Yksinolossa oli se huono puoli, että silloin oli liikaa aikaa ajatella. Nyt Lily ei saanut Scorpiusta ja tämän isää pois mielestään. Ei hän varsinaisesti syyttänyt Scorpiusta mistään, miten hän olisi voinutkaan, mutta tuntui vain oudolta ajatella, että Scorpiuksen isä oli syytettynä Victoiren murhasta. Se muutti asiat kertaheitolla paljon vaikeammaksi, kaikki mikä oli tuntunut ennen niin helpolta ja vaivattomalta olikin äkkiä hirveän monimutkaista.
Ja sitten vielä se, että Victoire oli kuollut. Victoire, jonka hän oli tuntenut koko ikänsä. Lilystä tuntui, ettei hän vieläkään ollut käsittänyt asiaa kunnolla. Eikä hän ollut varma, halusiko hän edes käsittää.

Kesti vielä pitkän aikaa, ennen kuin Lily nukahti, ja sittenkin hän nukkui hyvin levottomasti, heräillen vähän väliä. Niinpä kun Kaitlin sitten aamulla tökki häntä kylkeen, yrittäen saada hänet nousemaan – se oli ilmeisestikin Kaitlinin käsitys lempeästä herätyksestä – hänestä tuntui, kuin hän olisi tuskin nukahtanutkaan koko yönä.
”Lily hei, nyt pitää herätä”, Kaitlin sanoi.
”Mmmh”, Lily mumisi.
”Me ei ehditä muuten aamiaiselle.”
”Ihan sama”, Lily mutisi. ”Ei ole nälkä.”
”Me myöhästytään McGarmiwan tunnilta”, Kaitlin jatkoi.
Lily huokaisi ja käänsi kylkeään, niin että nyt hän oli kasvot Kaitliniin päin ja aukaisi silmänsä vastahakoisesti. ”Katso nyt, minä olen ihan hereillä.”
Kaitlin hymähti. ”Niin, nyt pitää vain kuluttaa toinen puolituntinen, että saan sinut nousemaan.”
Lily pyöritteli silmiään.
”Tai ehkä sinun ei pitäisikään tulla tänään kouluun”, Kaitlin jatkoi. ”Jos sinä kävisit matami Pomfreyn puheilla, olen varma, että hän antaisi sinulle sairaslomaa täksi päiväksi, ottaen huomioon kaiken, mitä on tapahtunut.”
”Niin ja mieti millaisia juoruja täällä alkaisi liikkua, jos kaiken tapahtuneen jälkeen en edes ilmestyisi tunneille”, Lily huomautti kohottautuen vastahakoisesti istumaan.
”Ihan sama. Juoruja liikkuu joka tapauksessa, tämä on Tylypahka”, Kaitlin vastasi.
Lily hymähti. ”Niinpä kai. Mutta joka tapauksessa, minä olen ihan kunnossa. Anna minulle vartti, niin lähdetään sitten sinne aamupalalle”, Lily sanoi ja alkoi kaivella vaatteitaan jostain lattialta, matka-arkkunsa ympäriltä, jonne hän oli ne jättänyt illalla.

Lilystä tuntui, että hänen ja Kaitlinin astuessa suureen saliin, kaikkien katseet kääntyivät heidän suuntaansa. Olihan hän tosin jo melko tottunut tuijotukseen viime aikoina, mutta ei se silti tuntunut kovin kivalta.
He istuutuivat rohkelikon pöytään ja alkoivat syödä, tai Lilyn tapauksessa, ainakin yrittivät parhaansa. Lily nimittäin huomasi, ettei hänellä ollut pienintäkään halua syödä yhtään mitään. Jonkun ajan kuluttua he lopettivat aamupalansa ja lähtivät muodonmuutosten tunnille viimeisten joukossa.

McGarmiwa asteli paikalle ripein ja määrätietoisin askelin, niin kuin aina, ja päästi oppilaansa sisälle luokkaan.
”Huomenta kaikille, palauttakaa ensimmäiseksi metamorfmaagi -esseenne tähän pinoon”, McGarmiwa sanoi osoittaen työpöytänsä reunalla olevaa paperipinkkaa.
Lily nosti kätensä ylös. ”Professori, minä unohdin tehdä sen”, Lily sanoi. Oikeasti hän ei ollut unohtanut esseetä, hän ei vain ollut millään pystynyt keskittymään siihen. Ja lopulta hän oli päätellyt, ettei yksi essee sinne tai tänne lopulta mitään merkannut.
McGarmiwa vilkaisi Lilyä. ”Palauta se seuraavalle tunnille”, hän sanoi vain. Lily nyökkäsi hiukan yllättyneenä; yleensä McGarmiwa ei kyllä ollut noin kiltti, jos joku unohti kotitehtävänsä.
Lily yritti keskittyä opetukseen, mutta huomasi tunnin lopussa, ettei hänen päähänsä ollut jäänyt oikeastaan mitään. Muiden keräillessään tavaroitaan ja lähtiessään luokasta McGarmiwa kuitenkin käänsi katseensa Lilyyn. ”Neiti Potter, jäisitkö vielä hetkeksi.”
”Mene vain, minä tulen kohta perässä”, Lily sanoi Kaitlinille ja käveli sitten luokan eteen McGarmiwan luokse.
”Lily”, McGarmiwa aloitti luokan tyhjennyttyä. ”Halusin vain varmistaa oletko sinä kunnossa. Olen varma, että jos et tunne oloasi vielä tarpeeksi hyväksi, voimme järjestää sinulle muutaman päivän sairauslomaa.”
”Minä olen ihan kunnossa”, Lily sanoi.
McGarmiwa loi Lilyyn tutkivan katseen. ”Oletko varma?”
Lily nyökkäsi.
”Hyvä on” McGarmiwa sanoi sitten nyökäten. ”Voit mennä.”

Lily kiiruhti ulos luokasta, saadakseen Kaitlinin kiinni, mutta tämä oli ilmeisesti jo ehtinyt mennä odottamaan seuraavan luokan eteen. Lily kiiruhti kohti tyrmiä, jossa heidän seuraavan oppituntinsa piti olla, tunkiessa samalla muodonmuutosten kirjaa laukkuunsa, unohtaen katsoa eteensä ja niinpä hän melkein törmäsi johonkuhun.
”Kannattaisi joskus katsoa eteensä”, Lily kuuli kipakan äänen huomauttavan ja kohotti katseensa. Lilyltä kesti hetki tajuta, että hän katsoi silmiin Venom Brooksia, yhtä koulun epäilemättä ilkeimmistä juoruilijoista, jonka takia Lilyn ja Scorpiuksen suhde oli itse asiassa paljastunutkin koko koululle. Ja kaiken lisäksi Lily oli melko varma, että Venom inhosi häntä aivan yhtä paljon, kuin hän Venomia, joten tämä ei ollut ihan ensimmäisiä ihmisiä, joihin hän halusi törmätä juuri nyt. Tai itse asiassa milloinkaan.
”Katsoisit itse”, Lily kivahti.
Venom naurahti ivallisesti. ”Niin, ei kai se ole mikään ihme, jos olet vähän muissa maailmoissa, kun sinulla on viime aikoina ollut niin rankkaa.”
”Miten niin?” Lily kysyi mulkaisten Venomia pahasti.
Venom hymyili omahyväisesti. ”Mahtaa olla kamalaa, kun saa tietää, että poikaystävän perhe on tappanut oman serkkunsa. En tiedä, en ole katsos ikinä joutunut sellaiseen tilanteeseen, osaan valita seurani hieman paremmin.”
”Mitä sitten?” Lily tiuskahti, tuntien itsensä koko ajan enemmän ärsyyntyneeksi. Hän ei ollut muutenkaan nyt parhaalla tuulella, eikä Venom todellakaan auttanut asiaa. ”Scorpiuksella ei ollut mitään tekemistä sen kanssa.”
”En olisi siitä niinkään varma”, Venom sanoi ja vilkaisi Lilyä alentuvasti. Lily mulkaisi takaisin siristäen silmiään.
”Miten niin?”
”No kai sinä nyt tiedät, millainen maine Malfoyn suvulla on. Hehän eivät ole ennenkään olleet mitenkään erityisen kiintyneitä Pottereihin.”
”Entäs sitten?” Lily sanoi. ”Minä tunnen Scorpiuksen, minä tiedän kyllä, ettei hänellä ole mitään tekemistä sukunsa juonittelujen kanssa.”
”Mistä sinä muka sen voisit tietää?” Venom naurahti halveksivasti. ”Luuletko sinä, ettei hän muka olisi saanut tietää mitä hänen isänsä suunnittelee? Esimerkiksi joululomalla.”
”Minä vain tiedän”, Lily sanoi jääräpäisesti, tiedostaen itsekin, kuinka typerältä kuulosti. Heti sen jälkeen hänen mieleensä hiipi epäilyksiä. Mistä hän sen itse asiassa voisi tietää? Heti päästettyään ajatuksen mieleensä, Lily tunsi syyllisyyttä, ei hän voinut ajatella noin, hänhän luotti Scorpiukseen.
”Niinpä niin”, Venom sanoi. ”Sinuna olisin kuitenkin varovainen hänen seurassaan. Jos vielä edes haluat olla hänen seurassaan.”
Lily tuijotti Venomia murhaavasti ja Venom tuijotti takaisin.

”Neiti Potter, neiti Brooks”, McGarmiwa sanoi, ilmestyessään kulman takaa heidän eteensä. ”Teidän on parasta lähteä tunneillenne, ennen kuin myöhästytte.”
Venom käänsi hitaasti päänsä ja lähti sitten kävelemään toiseen suuntaan.
”Neiti Potter, minä tulen sinun kanssasi, minä olin muutenkin tulossa samaan suuntaan”, McGarmiwa sanoi ja he lähtivät kävelemään kohti tyrmiä hiljaisuuden vallitessa.
Lilyn miettiessä mitä Venom oli juuri sanonut. Ensimmäisen kerran heidän yhdessäolon aikana, Lily epäili Scorpiuksen luotettavuutta, ja tunsi samalla kamalaa syyllisyyttä siitä, mutta hän ei voinut olla miettimättä, oliko Venomin sanoissa sittenkin jotain perää. Tyttö oli vaikuttanut siltä, kuin olisi tiennyt jotain enemmän kuin Lily ja se sai Lilyn olon vielä entistäkin epämukavammaksi.

Tyrmien oven edustalla oli jo kaikki muut oppilaat, kun Lily ja McGarmiwa saapuivat paikalle. Lily meni Kaitlinin luokse, ja tämä katsoi häntä kysyvästi. Lily pudisti päätään pienesti, tarkoittaen, että hän kertoisi myöhemmin. Juuri silloin McGarmiwa avasikin suunsa puhuakseen. ”Teidän Taikajuomatuntinne on peruttu tältä päivältä.”
Lily ja Kaitlin vilkaisivat nopeasti toisiaan. Sen jälkeen, kun Tylypahkaan oli hyökätty, oli tapahtunut niin paljon kaikenlaista, että Lily oli kokonaan unohtanut Sweeneyn, mutta tätä ei tosiaankaan ollut näkynyt koulussa sen yön jälkeen. Lily ihmetteli, missä hän oli nyt.
”Missä professori Sweeney on?” yksi luihuisen pojista kysyi ilmeisen tyytymättömänä.
”Professori Sweeney on tällä hetkellä kykenemätön opettamaan”, McGarmiwa vastasi. ”Menkäähän nyt.”
Lily ja Kaitlin alkoivat valua muiden mukana takaisin kohti aulaa. Ylimääräinen hyppytunti oli todellakin tervetullut, varsinkin kun se oli taikajuomien tunnin kohdalla, se kun ei varsinaisesti kuulunut hänen lempiaineisiinsa.
He kuluttivat hyppytunnin tekemällä läksyjä, tosin Lilyn osalta se jäi vain yritykseksi, sillä hän ei pystynyt keskittymään oikein mihinkään. Koko loppupäivän oppituntienkin opetus meni jokseenkin hukkaan Lilyn osalta, sillä hän huomasi, että hänen ajatuksensa palasivat koko ajan Scorpiukseen. Hän ei ollut nähnyt pojasta vilaustakaan nyt jo yli vuorokauteen, mikä oli sekin outoa. Tosin varmaan se oli osittain Lilynkin syytä, sillä eihän hän ollut poistunut rohkelikkotornista sunnuntaina melkein ollenkaan.

Illallisen jälkeen, Lilyn ja Kaitlinin kävellessä kohti rohkelikkotornia, Lily oli kuitenkin jo lopen uupunut ja olisi ollut valmis menemään suoraan nukkumaan, jos hänellä ei olisi ollut niin paljon läksyjä tehtävänä.
”Lily”, joku sanoi hänen takanaan ja tarttui häntä käsivarresta. Käännyttyään ympäri, hän huomasi tuijottavansa Scorpiuksen vaaleanharmaisiin silmiin.
”Meidän pitää jutella”, Scorpius jatkoi. Lily katsoi hetken aikaa Scorpiusta ja nyökkäsi sitten.
”Tuota… Minä tästä lähdenkin”, Kaitlin sanoi, vilkaisi Lilyä nopeasti ja katosi sitten vikkelästi paikalta.
Lily ja Scorpius tuijottivat tosiaan hiljaisuuden vallitessa. Sitten he lähtivät kävelemään pitkin käytävää, edelleen sanomatta sanaakaan. Lilystä tuntui, ettei hän oikein tiennyt, mitä hänen olisi pitänyt sanoa. Se oli ensimmäinen kerta pitkään aikaan, kun hänestä tuntui siltä Scorpiuksen seurassa.
”Minä olen todella pahoillani”, Scorpius sanoi hetken kuluttua, ”sinun serkustasi… Kaikesta.”
Lily nyökkäsi. ”Luuletko sinä, että sinun isäsi teki sen?” Lily kysyi. Sellaista ei ehkä olisi pitänyt kysyä, mutta Lilyn piti saada tietää.
Scorpius kääntyi katsomaan Lilyä, he olivat kumpikin pysähtyneet. Scorpius nyökkäsi hitaasti, aivan kuin ei olisi halunnut sanoa sitä ääneen. ”Olen pahoillani”, Scorpius toisti hiljaa.
”Niin minäkin”, Lily sanoi.
”On vielä muutakin”, Scorpius sanoi sitten. Lily katsoi Scorpiusta kysyvästi, vaikka ei ollutkaan ihan varma, halusiko tietää. Scorpiuksen äänensävy ei enteillyt hyvää.
”Minä tiesin, että minun vanhemmillani oli jotain tekemistä kuolonsyöjien kanssa”, Scorpius sanoi, vetäen syvään henkeä. ”Minä kuulin siitä joululomalla, mutta ajattelin, ettei se ollut mitään niin tärkeää, että siitä olisi kannattanut mainita ja se olisi mutkistanut meidän suhdetta vielä entisestään.”
Lily tuijotti Scorpiusta suu järkytyksestä auki, kun Scorpiuksen sanojen merkitys iski hänen tajuntaansa.
 ”Joten Venom oli sittenkin oikeassa”, Lily kuiskasi. Hän ei voinut uskoa sitä. Hän oli koko ajan luottanut Scorpiukseen täysin, mutta tämä ei ollutkaan kertonut hänelle kaikkea. Se oli aivan niin kuin Venom oli sanonut. Kaikki oli muuttunut hetkessä aivan toiseksi.
”Mitä?” Scorpius kysyi käännähtäen katsomaan Lilyä hämmentyneenä. ”Miten Venom nyt tähän liittyy?”
”Ei mitenkään”, Lily sanoi. ”Mutta miten sinä saatoit tehdä niin? Minä luotin sinuun!”
”Minä tiedän”, Scorpius vastasi. ”Mutta sinä et nyt ymmärrä, minä vain – ”
”Mitä minä en muka ymmärrä? Sinun olisi pitänyt kertoa minulle”, Lily kivahti. Hän ei voinut uskoa, että Scorpius oli tehnyt hänelle niin. Että Scorpius oli tiennyt että hänen isänsä juonitteli jotain, eikä hän ollut sittenkään sanonut mitään. Jos Scorpius vain olisi kertonut, ehkä näin ei olisi käynytkään, ehkä Victoire ei olisikaan kuollut…
”Minä tiedän”, Scorpius sanoi.
Lily tuijotti Scorpiusta. ”Mutta sinä et kertonut. Sinä olet ihan niin kuin Venom sanoi! Hän sanoi ettet sinä kertonut minulle kaikkea!” Lily henkäisi.
”Lily, miten sinä voit uskoa johonkin mitä Venom sanoi?” Scorpius huudahti. ”Sinä tiedät kyllä, millainen hän on.”
”Mutta se on totta”, Lily sanoi. ”Sinä et kertonut.”
”Minä tiedän. Olen pahoillani”, Scorpius sanoi.
”Ja nyt Victoire on kuollut”, Lily jatkoi.
Scorpius ei vastannut mitään, katsoi vain Lilyä hiljaa, ja Lily tuijotti Scorpiusta takaisin, kunnes hänen oli pakko kääntää katseensa.
”Minun ei olisi pitänyt luottaa sinuun alun perinkään”, Lily sanoi, mutta se ei kuulostanut enää niin vihaiselta, vaan ennemminkin niin kuin kysymykseltä. Aivan kuin Lily olisi halunnutkin Scorpiuksen kiistävän sen. Niin kuin hän olisi halunnutkin Scorpiuksen sanovan, ettei hänen syytöksissään ollut mitään perää.
”Ehkä ei sitten”, Scorpius sanoi hiljaa, tuijottaen lattiaa.
”Sinä olet ihan niin kuin kaikki muutkin”, Lily henkäisi. ”Miksi minä edes alun perinkään rakastuin sinuun?”
”En tiedä”, Scorpius sanoi vihaisesti. ”Ehkä sinun ei olisi pitänyt.”
Sen jälkeen kumpikaan ei sanonut enää mitään, eikä katsonut toiseen päinkään. He vain seisoivat paikoilleen kivettyneinä, tuijottaen jalkoihinsa, kunnes hetken kuluttua Lily kääntyi ympäri ja pyyhälsi pois paikalta niin nopeasti, kuin pääsi, ilman että pyrähti juoksuun. Hän ei enää kestänyt tilannetta. Eikä hän voinut kuin miettiä, miten kaikki olikin voinut mennä niin pahasti pieleen.
If you stay I don't need heaven.

Game of Love

liinau

  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 3.10.!
« Vastaus #121 : 03.10.2009 20:36:44 »
taas hyvä luku ! kirjotat tosi hyvin, eikä näissä oo virheitäkään.
tää luku oli aika traaginen ja päätty surullisesti ! :( mut juu,
mahtavaa ! :)

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 3.10.!
« Vastaus #122 : 04.10.2009 14:09:05 »
Ihana luku, yksi lemppareistani. Nyt alkoi tapahtumaan, mutta toivottavasti Lily ja Scorpius saavat välinsä kuntoon. Kiitti taas kerran tästä:)
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 3.10.!
« Vastaus #123 : 06.10.2009 15:29:39 »
hyvä luku! toivottavasti lily ja scorpius saa sovittua. ei oikee mitää rakentavaa oo ku kirjotat tosi virheetöntä tekstiä (:

jatkoa odotellessa (:

~nuuhku

justiinsa (:

AsHokA

  • ***
  • Viestejä: 6
  • Vampire vs. Malfoy
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 3.10.!
« Vastaus #124 : 15.10.2009 21:04:56 »
Nyyhky. :'( Tää on niin ihana mut silti niin kamala. Lilyn ja Scorpiuksen riita oli hyvin kirjotettu ja se oli sujuvaa.(niin kuin aina ;)) Virheitä en paljoo bongaillu vaika en niitä varsinaisesti ettinytkään koska olin niin keskitty lukemaa. :) Jatkoa oottelen.

Hyviä kirjoitteluja,

-AsHoKa

Jazmín

  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 3.10.!
« Vastaus #125 : 31.10.2009 18:27:17 »
A/N: Kiitos paljon kommentista liinau :)
kiitti eFFy, ihana kuulla, että tykkäsit :D
nuuhku, kiitos kommentista :)
Kiitos AsHokA. Tosi kiva kuulla, että noiden riita oli sun mielestä hyvin kirjotettu!

No niin, ja tässä on nyt sitten vihdoinkin seuraava luku. Tätä ei ollut mitenkään kovin helppo kirjotta, joten kommentoikaa kiltit, ja kertokaa mitä mieltä ootte! :)

26. Särkyneitä sydämiä

Lily aukaisi silmänsä ja huomasi tuijottavansa tyttöjen makusalin kattoa. Hänellä ei ollut hajuakaan, mitä kello oli, mutta päätellen siitä, että oli vielä hyvin pimeää ja kaikki muut nukkuivat, taisi olla melko aikainen aamu. Lilyllä oli outo olo ja hetkeen hän ei tiennyt, mistä se johtui, mutta sitten viime illan tapahtumat palautuivat hänen mieleensä kammottavina välähdyksinä, kunnes lopulta Lilystä tuntui, kuin hän ei pystyisi hengittämään. Hän ei voinut uskoa sitä, hänen ja Scorpiuksen kamalaa riitaa eilen, se kaikki tuntui jotenkin kaukaiselta, aivan kuin joltain kamalalta painajaiselta, mutta silti hän muisti kaikki yksityiskohdat tarkasti. Sen miltä Scorpiuksen kasvot olivat näyttäneet; melkein pelottavan ilmeettömiltä, paljastamatta mitään hänen tunteistaan.
Lily käpertyi kerälle pieneksi palloksi sänkynsä nurkkaan ja painoi polvensa vasten leukaa ja puristi kyntensä kämmeniin, niin että se teki kipeää, mutta hän tuskin huomasi. Hän ei vain voinut uskoa sitä, ja nyt hän ja Scorpius olivat… eronneet? Lily ei ollut ihan varma. Hän oli loukannut Scorpiusta, sen hän tiesi, sanonut asioita, joita hän ei tarkoittanutkaan, mutta Scorpiuskin oli satuttanut häntä. Lily oli luullut, että hän voisi luottaa Scorpiukseen, että Scorpius kertoisi hänelle kaiken, mutta nyt hän ei enää ollutkaan niin varma siitä. Scorpius ei ollutkaan kertonut hänelle kaikkea.
Silti Lilystä tuntui, että hän oli ylireagoinut. Ja nyt hän oli melko varma, ettei Scorpius enää ikinä halunnut nähdäkään häntä. Lily ei halunnut edes ajatella sitä, koko ajatus sattui liian paljon. Lily tunsi kyynelten kihoavan silmiinsä ja valuvan hiljalleen poskille. Miten hän oli voinut olla niin typerä? Miten Scorpius oli voinut olla niin typerä? Miten kaikki oli voinut mennä niin pahasti pieleen, niin yhtäkkiä?

Hetken kuluttua Lily kuuli Kaitlinin alkavan heräillä viereisestä sängystä. Lily pyyhki äkkiä kyyneleet poskiltaan ja yritti ryhdistäytyä. Hän ei ollut kertonut Kaitlinille vielä mitään eilisestä. Illalla tultuaan takaisin oleskeluhuoneeseen hän oli vain mutissut Kaitlinille, että menisi nukkumaan ja oli sitten kadonnut makuusaliin. Tai niin hän ainakin muisti, kaikki muistikuvat sen jälkeen, kun hän oli lähtenyt Scorpiuksen luota, olivat oudolla tavalla hiukan hämäriä.
Lily sulki silmänsä ja kuunteli hiljaa, kun Kaitlin kömpi ylös sängystään ja puki päälleen.
”Lily, nyt pitäisi herätä”, Kaitlin sanoi sitten varovasti. Lily aukaisi silmänsä hitaasti. Sitä hän ei ollutkaan ajatellut, nousemista ja päälleen pukemista ja kouluun lähtemistä. Ja suoraan sanottuna, juuri nyt se tuntui melko mahdottomalta ajatukselta.
”Uh, päätä särkee”, Lily mutisi äkkiä. ”Minusta tuntuu, että olen tulossa kipeäksi.”
Kaitlin katsoi ystäväänsä huolestuneena. ”Oletko sinä kunnossa?”
”En”, Lily vastasi. ”Juurihan minä sanoin, että taidan olla tulossa kipeäksi. Minusta tuntuu, että minulla on kuumetta.”
”Mitä eilen oikein tapahtui sinun ja Scorpiuksen välillä?” Kaitlin kysyi epäluuloisesti.
Lily oli hetken hiljaa. ”Se on pitkä juttu, minä kerron sinulle myöhemmin. Minusta tuntuu, että en voi tarpeeksi hyvin, että voisin lähteä kouluun.”
”Hyvä on, minä vien sinut matami Pomfreyn luokse”, Kaitlin sanoi.
”Ei tarvitse”, Lily sanoi nopeasti. ”Kyllä tämä menee ohi, minä tarvitsen vain lepoa.”
Kaitlin katsoi Lilyä hetken aikaa pohtivasti. ”Hyvä on.”
Lily huokaisi helpotuksesta. ”Kiitos, Kaitlin.”
”Mutta et sinä minua niin helposti huijaa”, Kaitlin lisäsi sitten. ”Iltapäivällä saat kyllä luvan kertoa minulle kaiken.”
Lily huokaisi. ”Hyvä on. Nyt sinun on paras mennä, ennen kuin myöhästyt tunnilta.”
Kaitlin vilkaisi Lilyä vielä nopeasti. ”Nähdään myöhemmin.”
”Nähdään”, Lily sanoi hiljaa.

Kaitlinin ja muidenkin heidän makuusalin tyttöjen mentyä, Lily sulki taas silmänsä. Välittömästi hänestä tuntui, että hänen olisi sittenkin pitänyt lähteä tunneille. Nyt hänellä olisi koko päivä omien ajatuksiensa kanssa, eikä mitään tekemistä. Mutta jo sängystä ylös nouseminen oli tuntunut niin mahdottomalta. Tuntui vieläkin. Mutta samaan aikaan vain toimettomana makaaminen, oli ehkä vieläkin kamalampaa.
Lily nousi hitaasti istumaan sängylleen ja nojasi selkäänsä vasten seinää. Hän ei halunnut ajatella koko asiaa; hän ei halunnut ajatella mitään. Tuntui, kuin seinät olisivat kaatuneet päälle, hänen omat ajatuksensa ahdistivat hänet nurkkaan, niin että tuntui kuin pää räjähtäisi. Koko idea tuntui niin absurdilta, että hän ja Scorpius olivat eronneet. Eihän niin ollut pitänyt käydä. Hehän rakastivat toisiaan, heidän ei pitänyt ikinä erota. Lily naurahti katkerasti omille ajatuksilleen, tajutessaan kuinka naiivi hän oli ollut. Hänen olisi pitänyt tietää, ettei sellainen ollut mahdollista, ehkä satukirjoissa, mutta ei oikeassa elämässä. Vaikka he olivat yrittäneet unohtaa sen, Scorpius oli luihuinen ja Lily rohkelikko. Vaikka he yrittivät kuinka kuroa sitä umpeen, ehkä kuilu heidän välillään oli sittenkin liian iso. Ehkä se ei olisi sittenkään ikinä toiminut.

***
Scorpius istui tarvehuoneen sohvalla. Koska ulkona oli liian kylmä, se oli ainoa paikka, jossa hän sai varmasti olla yksin. Ja juuri nyt hän ei olisi kestänyt olla kenenkään lähellä. Silti hän ei olisi halunnut olla tarvehuoneessakaan. Se tuntui tyhjältä, tyhjemmältä kuin ikinä ennen, nyt kun Lily ei ollut siellä hänen kanssaan. Huone oli aivan samanlainen, kuin niinä lukemattomina iltoina, jotka Lily ja Scorpius olivat viettäneet siellä kahdestaan. Nyt ne tulvivat kaikki Scorpiuksen mieleen, muistot, jotka hän olisi halunnut sulkea pois mielestään, kunnes jäljellä ei olisi ollut mitään muuta, kuin tyhjyyttä. Kunnes kaikki ajatukset, jotka satuttivat liikaa, olisivat unohtuneet.
Scorpius puristi silmänsä kiinni. Hän ei itkenyt, vaikka nyt hänestä tuntui, että hän olisi voinut. Mutta Scorpius ei itkenyt koskaan. Hän ei muistanut, koska olisi itkenyt viimeksi, se oli asia, joka oli opetettu hänelle pienestä pitäen, niin että se oli syöpynyt hänen mieleensä lähtemättömästi. Malfoyt eivät itkeneet.
Scorpiuksesta ei ollut tuntunut ikinä ennen siltä. Aivan kuin elämä olisi yhtäkkiä menettänyt merkityksensä, juuri kun hän oli ollut saamassa selville, mikä se oli. Scorpiuksen oli myönnettävä se itselleen; hän tarvitsi Lilyä. Tarvitsi, enemmän kuin oli tiennytkään, niin paljon, että se sattui joka sekunti.
Mutta ei hän oikeasti voinut syyttää ketään muuta kuin itseään, siitä mitä oli tapahtunut. Hän oli itse pilannut kaiken. Hänen olisi pitänyt olla rehellinen Lilylle. Ja nyt oli liian myöhäistä korjata asioita. Lily vihasi häntä, Scorpius oli varma siitä. Miksipä ei olisi vihannut?
Scorpius vilkaisi pergamentinpalaa, joka lojui sohvalla hänen vierellään. Se oli kirje hänen äidiltään. Ja varsin vihaiseen sävyyn kirjoitettu sellainen. Sen jälkeen, kun päivän profeetta oli maininnut artikkelissaan hänet ja Lilyn, heidän suhdettaan oli aika vaikea pitää enää salassa Scorpiuksen vanhemmilta. Ja kirjeestä päätellen Scorpiuksen suku ei ollut mitenkään ilahtunut tiedosta. Hänen äitinsä oli käskenyt melko suorasanaisesti hänen lopettaa pelleilyn sen verenpetturitytön kanssa ja valita joku itsensä arvoinen, mukava tyttö luihuisesta. Scorpius naurahti katkeran huvittuneesti miettiessään äitinsä sanoja, tämän mielestä joku sellainen kuin Venom Brooks olisi sopinut täydellisesti Scorpiukselle.
Eihän Scorpius ollut sitä tietenkään odottanutkaan. Scorpius oli aina ajatellut, että kun hänen vanhempansa lopulta saisivat tietää heistä, se olisi jonkinlainen suuri, ylitsepääsemätön katastrofi, mutta nyt hänestä tuntui, ettei sillä ollut enää mitään väliä. Ei enää eilisen jälkeen. Itse asiassa Scorpius tunsi inhoavansa sukuaan vielä entistäkin enemmän. Ilman hänen perhettään ja heidän kieroutuneita asenteita mitään tällaista ei ikinä olisi päässyt tapahtumaan. Hän ja Lily olisivat vielä onnellisesti yhdessä.
Scorpius sieppasi kirjeen käteensä sohvalta ja repi sen raivostuneesti keskeltä kahtia. Sitten hän rypisti palaset nyrkkiinsä ja viskasi ne huoneen toiselle puolelle. Kaikki tuntui jotenkin niin epätodelliselta, kuin painajaiselta, vaikka Scorpius tiesi, ettei voisi ikinä herätä siitä. Lily vihasi häntä. Scorpius tiesi sen, hän oli nähnyt sen tytön silmistä eilen illalla, hän oli nähnyt sen Lilyn petetystä katseesta ja se sai hänet vihaamaan itseään. Hän ei ollut ikinä halunnut satuttaa Lilyä. Hänhän rakasti Lilyä. Enemmän kuin ketään muuta. Enemmän kuin hän oli tiennyt, että ketään oli mahdollista rakastaa. Joten miten kaikki oli silti mennyt niin pahasti pieleen?

***
Jälkeenpäin Lily ei aivan muistanut, miten hän oli kuluttanut koko päivän, mutta lopulta oli kuitenkin jo iltapäivä, ja Kaitlin tuli takaisin oppitunneilta.
”Hei, onko sinulla jo parempi olo?” Kaitlin kysyi tullessaan makuusaliin.
”Kuinka niin?” Lily kysyi.
”Sinähän sanoit että olit tulossa kipeäksi aamulla”, Kaitlin sanoi kohottaen kulmiaan.
”Ai niin”, Lily sanoi, muistaessaan tekosyyn, jonka oli keksinyt aamulla. ”On joo parempi olo.”
”Sinä et näytä siltä.”
”Ei kun oikeasti, en minä ollutkaan tulossa kipeäksi.”
Kaitlin istahti Lilyn sängyn laidalle. ”Minä tiedän sen. Voisitko sinä nyt vihdoin kertoa, mitä tapahtui sinun ja Scorpiuksen välillä?”
Lily puri alahuultaan ja yritti estää kyyneleitä kihoamasta silmiinsä. Kaitlin odotti kärsivällisesti, Lilyn yrittäessä kerätä itseään taas kasaan. Hänestä tuntui, että hän ei vain voinut sanoa niitä sanoja ääneen. Mutta kai hänen olisi ennemmin tai myöhemmin kerrottava Kaitlinille.
”Minä ja Scorpius erottiin”, Lily kuiskasi.
”Mitä?” Kaitlin henkäisi.
Lily nyökkäsi sanattomana.
”Voi Lily, minä olen niin pahoillani”, Kaitlin sanoi ja syöksyi halaamaan Lilyä. ”Mitä tapahtui?”
”En minä tiedä”, Lily sanoi kyynelien tulviessa hänen silmiinsä. Tällä kertaa hän ei yrittänytkään estää niitä. ”Tai siis, me riitelimme ja Scorpius sanoi – ” Lily lopetti lauseen kesken, nyyhkäisi ja painoi kasvonsa vasten Kaitlinin olkaa.
”Mitä Scorpius sanoi?” Kaitlin kysyi silittäen Lilyn hiuksia.
”Venom oli oikeassa”, Lily sopersi. ”Scorpius ei sittenkään ollut rehellinen minulle. Hän ei kertonut…”
”Mitä hän ei kertonut? Ja miten Venom liittyy tähän?” Kaitlin kysyi ymmällään.
”Venom sanoi, ettei Scorpius oikeasti ollut rehellinen minulle”, Lily nyyhkytti, niin että sanoista oli vaikea saada enää selvää. ”Ja hän oli oikeassa.”
”Milla tavalla?”
”Scorpius tiesi”, Lily sanoi ja kohotti kasvonsa vihdoinkin Kaitlin olkapäästä. ”Hän tiesi, mitä hänen isänsä suunnitteli, eikä hän kertonut minulle.”
Kaitlin henkäisi terävästi. ”Ei voi olla totta! Miten hän kehtaa?” Kaitlin henkäisi kiukkuisesti. ”Minä tiesin sen! Hän ei ikinä ansainnutkaan sinua, hän on ihan samanlainen kuin ne kaikki muutkin. Hän vain valehtelee ja – ”
”Älä sanoi noin”, Lily nyyhkäisi kyynelten vieriessä hänen poskilleen. ”Minä rakastan häntä.”
”Mutta etkö sinä tajua, tämä muuttaa kaiken”, Kaitlin sanoi. ”Tämähän vain todistaa, ettei hän ikinä välittänytkään sinusta! Muuten hän ei olisi valehdellut sinulle! Miten hän saattoi tehdä niin?”
”Kyllä hän välitti minusta”, Lily sanoi, vaikka samaan aikaan hän ei enää ollutkaan siitä niin varma, kuin aina ennen. ”Ja minä rakastan häntä. En minä voi lakata välittämästä hänestä vain sen takia mitä hän teki tai ei tehnyt. Minä en vain voi.”
”Et edes, vaikka hän ei rakastaisikaan sinua?” Kaitlin kysyi.
”Hän rakastaa minua”, Lily sanoi. Rehellisesti sanottuna, hän ei enää ollut niin varma siitä, mutta koko ajatuskin, ettei Scorpius ei rakastaisi häntä, oli liian kamala. Lily ei voinut edes ajatella sitä.
”Miksi hän sitten teki sinulle niin?”
”En minä tiedä!” Lily sanoi, pompaten ylös sängyltään. ”Minä haluaisin nyt vain olla yksin. Nähdään myöhemmin.”

Ja ennen kuin Kaitlin ehti sanoa enää mitään, Lily olikin jo astunut ulos makuusalin ovesta ja kadonnut oleskeluhuoneeseen vievään portaikkoon. Hänen oli pakko päästä pois ihmisten luota, pois Kaitlinin luota. Hän ei halunnut enää kuulla Kaitlinin ajatuksia, kun omissakin oli tarpeeksi mietittävää. Eikä hän halunnut edes ajatella vaihtoehtoa, ettei Scorpius rakastaisikaan häntä. Hän ei ollut koskaan ennen epäillyt sitä. Hän oli pitänyt sitä itsestään selvyytenä. Scorpiuksen täytyi rakastaa häntä.
Lily oli kävellyt Tylypahkan pihamaalle, sitä tuskin edes tajuten. Hän käveli järven luokse, mutta saman tien päästyään perille, hän halusi pois sieltä. Hänen mieleensä tulvivat vain ne kaikki kerrat, kun hän ja Scorpius olivat kävelleet siellä. Keskellä yötä, tähtien valossa, kun hän oli ajatellut, että haluaisi vain pysähdyttää maailman siihen hetkeen.

Loppupäivän aikana Lily ei tehnyt oikeastaan yhtään mitään. Hän yritti tehdä kotitehtäviä, mutta siitä ei tullut oikein mitään, joten hän vain yritti parhaansa mukaan vältellä Kaitlinin ja kaikkien muidenkin seuraa. Hän ei nyt ollut sillä tuulella, että olisi halunnut jutella yhtään kenellekään.
Seuraavana aamuna hän pakottautui nousemaan ylös sängystä, pukemaan päälleen ja lähtemään aamupalalle Kaitlinin kanssa. Lilyä ei olisi huvittanut lähteä oppitunneille yhtään sen enempää, kuin eilenkään, mutta hän ajatteli, että olisi parempi, jos hänellä olisi jotain tekemistä. Jotain viemässä ajatukset pois asioista, joita hän ei halunnut ajatella.

Lily ja Kaitlin istuutuivat suureen saliin rohkelikon pöytään, juuri kun postipöllöt liitelivät sisään ikkunasta. Kaitlin kurottautui nappaamaan Päivän Profeetan ison tunturipöllön koivesta ja levitti sen eteensä. Lily kiinnitti heti huomiota etusivulle, kissankokoisilla kirjaimilla painettuun otsikkoon: ”Malfoy tuomittu salaisten tietojen kavaltamisesta”.
Kaitlin käänsi äkkiä esille seuraavan sivun, jolla varsinainen uutinen oli.
”Lue ääneen”, Lily pyysi.
”Taikaministeriön arvostettu virkailija, Draco Malfoy tuomittiin eilen illalla pidetyssä oikeudenkäynnissä syylliseksi sekä ministeriön huippusalaisten tietojen kavaltamisesta, että Victoire Weasleyn murhasta. Malfoy ei halunnut kommentoida tilannetta lehdistölle.”
Lily ja Kaitlin kääntyivät katsomaan toisiaan täsmälleen samaan aikaan.
”Onko hän vankilassa?” Lily kysyi hiljaa, tajuten asian oikeastaan vasta nyt.
”Lily, hän murhasi Victoiren”, Kaitlin huomautti. ”Missä muualla hän voisi olla?”
”Niin, mutta… Minä en ajatellut, että hän joutuisi vankilaan”, Lily sanoi hiljaa, pöllämystyneenä. Oikeastaan hänellä oli ollut sen verran muutakin ajateltavaa, että hän ei ollut paljonkaan ajatellut Scorpiuksen isää.
”Ja taikaministeriössähän ollaan arveltu jo vaikka kuinka kauan, että joku paljastaa kuolonsyöjille sisäpiirin tietoa sieltä. Ajattele nyt, tämähän selittää kaiken, miten muuten kuolonsyöjät olisivat päässeet sisälle Taikaministeriöön?”
”Niinpä kai”, Lily sanoi, nyt kun Kaitlin sanoi sen niin, sehän kävi tosiaan järkeen. Hän ei vain ollut ajatellut, että Scorpiuksen isä olisi oikeasti sen kaiken takana. Mutta olihan tämä kuitenkin joka tapauksessa loppujen lopuksi Malfoy, ehkä sen ei olisi pitänyt olla niin yllättävää.”
”No joka tapauksessa, tule nyt, meidän pitää ehtiä Pimeiden voimilta suojautumisen tunnille”, Kaitlin sanoi ja taitteli lehden laukkuunsa.
”Voi ei”, Lily henkäisi, ”Minä muistin vasta nyt. Miten Teddy voi?” Lilystä tuntui kamalalta, hän oli ollut niin keskittynyt omiin ongelmiinsa, ettei ollut ajatellut ollenkaan Teddyä, tämähän täytyi olla kamalaa hänelle, hän ja Victoire olivat olleet niin läheisiä…
”Hän ei opettanut meitä eilen”, Kaitlin sanoi.
”Miten niin ei opettanut teitä?”
”Minä unohdin kertoa”; Kaitlin sanoi hiljaa. ”Hän on kuulemma sairaslomalla, Lizzie on tullut takaisin.”
”Mitä?” Lily kysyi pöllämystyneenä.
Kaitlin nyökkäsi synkeästi. ”Tiedän. Toivottavasti Teddy tulee pian takaisin, tämä on ihan kauheaa. Miten meidät voidaan jättää tällaisina aikoina jonkun Lizzien kaltaisen opettajan armoille?”
Lily oli hyvin samaa mieltä Kaitlinin kanssa. Hän muisti vielä liiankin elävästi, Lizzien, syksyllä heitä opettaneen blondin, joka ei tuntunut tietävän Pimeyden voimilta suojautumisesta yhtään sen enempää, kuin kuka tahansa jästilapsi olisi tiennyt. ”Varmasti se on vain väliaikaista, Teddy tulee kyllä pian takaisin”, Lily sanoi ja nousi ylös tuolilta.
”Toivotaan”; Kaitlin sanoi nousten ylös Lilyn perässä ja he kiiruhtivat viimeisten joukossa ulos suuresta salista ehtiäkseen tunnille.

Juuri heidän saapuessaan pimeiden voimilta suojautumisen luokan eteen, Lizzie pyyhälsi paikalle vaaleanpunaisessa kaavussa ja aivan liian pirteä hymy naamallaan. Lily voihkaisi pahoinvoivasti.
”Miten me ikinä kestettiin häntä?” Lily kuiskasi Kaitlinille.
Kaitlin kohautti olkiaan Lizzien aukaistessa luokan oven ja päästäessään oppilaansa sisälle.
Lizzien opetuksessa oli ainoastaan se hyvä puoli, että sitä ei tarvinnut oikeasti edes yrittää seurata. Lily kulutti siis koko oppitunnin omissa ajatuksissaan, pelaten ristinollaa Kaitlinin kanssa. Seuraavaksi heillä olisi ollut Taikajuomia, mutta koska ketään ei ollut vieläkään löydetty Sweenenyn sijaiseksi, heillä oli siinä kohtaa hyppytunti.
Lily oli pelkästään iloinen, ylimääräisestä hyppytunnista, sillä häntä ei olisi voinut nyt vähempää kiinnostaa taikajuomatunti luihuisten kanssa. Se oli muutenkin kaikista kamalin tunti ikinä, ja nyt kaiken tapahtuneen jälkeen, hänestä tuntui, ettei hän ehkä olisi kestänyt sitä.

Loppupäiväkin kului Lilyltä jonkinlaisessa epätodellisessa olotilassa; hän ei pystynyt keskittymään oikein mihinkään. Scorpiuksen ja hänen parin päivän takainen riita yritti palautua hänen mieleensä koko ajan, mutta hän yritti parhaansa mukaan pitää Scorpiukseen liittyvät ajatukset loitolla, sillä niitä oli liian tuskallista ajatella vielä.
Päivällisellä Lily sai tuskin suupalaakaan nieltyä, sillä ruoka tuntu hiekkapaperilta hänen kurkussaan ja hän tuntui menettäneen kaiken ruokahalunsa jo aikoja sitten. Kaitlin katseli Lilyn koskematonta lautasta huolestuneena, hiljaisuuden vallitessa.
”Ai niin!” Kaitlin henkäisi yhtäkkiä, ”Minä unohdin, meillähän on tänään huispausharjoitukset. Meillä on jo kiire.”
”Ai niin”, Lily sanoi havahtuen ajatuksistaan. Hän ei ollut muistanut huispausharjoituksia yhtään sen enempää kuin Kaitlinkaan.
”Mutta ei sinun varmaan tarvitse tulla, jos sinusta tuntuu, ettet jaksa?” Kaitlin jatkoi sitten varovasti, vilkaisten Lilyä.
Lily epäröi hetken. Sitten hän päätti, että ehkä olisi hyväkin saada jotain muuta ajateltavaa, ja heidän pelinsä Puuskupuhia vastaan oli jo lähestymässä, joten ehkä hänen olisi parasta vain mennä harjoituksiin.
Niinpä he juoksivat äkkiä hakemaan luutansa ja lähtivät sitten kohti huispauskenttää. Vaikka ei ollut vielä kovin myöhä, ulkona oli jo pimeää, ja tähdet loistivat valaisemassa kirpeää ulkoilmaa. Lily ja Kaitlin tarpoivat lumihankien poikki huispauskentälle ja saapuivat paikalle viimeisinä, muiden jo odotellessa heitä.
Kohta koko rohkelikon joukkue oli kuitenkin jo ilmassa Erican viskeltyä ensin pallot ilmaan. Lily liiteli ilmassa muiden pelaajien yläpuolella, etsien sieppiä katseellaan. Hän yritti nauttia lentämisestä niin kuin aina ennenkin. Kirpeästä tuulesta vasten kasvojaan, siitä vatsanpohjassa tuntuvasta kutkuttavasta tunteesta, kun kaikki alapuolella tuntui muuttuvan yhä pienemmäksi ja pienemmäksi. Mutta se ei tuntunut sittenkään samalta. Enää Lily ei tuntenut sitä vapauden tunnetta, joka yleensä valtasi hänen mielensä, hänen lentäessään. Mikään ei tuntunut enää samalta.

Lilyllä oli täysi työ, keskittää kaikki ajatuksensa sieppiin, mutta siltikään sen nappaaminen ei ollut yhtä helppoa kuin aikaisemmin. Ainakin hänen osaltaan koko harjoitukset menivät aika pahasti pieleen, ja niiden lopulta päättyessä, Lilystä ei enää tuntunutkaan, että oli ollut niin hyvä ajatus osallistua harjoituksiin tänään.
”Lily”, Erica sanoi laitettuaan pallot takaisin arkkuun, jossa niitä säilytettiin, muiden joukkueiden jäsenien jo valuessa kohti pukuhuonetta.
”Niin?” Lily sanoi astuen lähemmäs Ericaa.
”Onko kaikki kunnossa?” Erica kysyi huolestuneena. ”Sinä et pelannut tänään ollenkaan niin hyvin kuin yleensä, ja minä vain ajattelin, että onko kaikki hyvin?”
Lily kohautti olkiaan. Hän oli varma, että Erica tarkoitti vain hyvää, mutta hän ei silti nyt olisi jaksanut tämän uteluita.
”Tai siis tietysti minä ymmärrän, että sinä et ole vielä ihan oma itsesi, ottaen huomioon kaikki mitä on tapahtunut – ”, Erica lopetti äkkiä, aivan kuin ei olisi enää tiennyt, mitä hänen olisi pitänytkään sanoa. Loputa hän kohautti vain olkiaan. ”No, mutta sanoi vain jos voin auttaa jotenkin.”
Lily onnistui jotenkin pakottamaan hymyn kasvoilleen. ”Kiitos Erica, oikeasti. Mutta minä olen varmaan ihan kohta taas kunnossa. Ei sinun tarvitse olla huolissasi minun vuokseni.”
”Hyvä. Minä vain ajattelin, että kun meidän pelikin on lähestymässä ja kaikkea…” Erica hymyili Lilylle nopeasti ja sitten he kävelivät hiljaisuuden vallitessa pukuhuoneeseen, muiden rohkelikon pelaajien luokse.

Hetken kuluttua Lily ja Kaitlin kävelivät jo takaisin kohti linnaa luudat kainalossa.
”Ai niin Lily”, Kaitlin sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. ”Minä unohdin kertoa sinulle – ”
”Niin?”
”Minusta tuntuu, että minä selvitin, miksi niiden kuolonsyöjien nimet, eivät näkyneet Kelmien kartassa”, Kaitlin sanoi.
”Mitä?” Lily huudahti, käännähtäen katsomaan Kaitlinia nopeasti.
”Niin. Ja sitten, kaiken jälkeen, minä unohdin kertoa sinulle.”
”Miten sinä voit unohtaa kertoa tuollaisen asian? Ja mistä ihmeestä sinä edes sait sen selville?” Lily kysyi. Oikeastaan hän ei ollut miettinyt koko asiaa kovinkaan paljon sen yön jälkeen, mutta se oli tosiaankin outoa.
”No sinähän et viitsinyt lukea Päivän Profeetan juttuja siitä hyökkäyksestä, mutta minä luin ne. Ja yhdessä sanottiin, että kuolonsyöjät käyttivät tunnistamattomuusloitsua, koska koulun portit oli opetettu tunnistamaan Azkabanista karanneet kuolonsyöjät. Näin koulun portit eivät tunnistaisi heitä. Ja minulle tuli vain mieleen, että ehkä sen takia karttakaan ei tunnistanut heitä. Minä en ainakaan keksi mitään muutakaan järkevää selitystä”, Kaitlin kertoi.
Lily mietti asiaa hetken. ”Niin kai”, hän sanoi sitten epävarmasti. ”En minäkään keksi mitään
muuta selitystä.”
”Niinpä”, Kaitlin huokaisi.
”Mutta outoa se on silti”, Lily sanoi. ”Minä vain toivon, että heidät saadaan pian kiinni, ennen kuin he ehtivät aiheuttaa lisää vahinkoa.”
”Toivottavasti. Mutta ehkä kaikki helpottuu nyt, kun aurorit saivat Draco Malfoyn kiinni. Ainakaan hän ei enää voi kavaltaa heille taikaministeriön tietoja.” Kaitlin vaikeni äkkiä nähtyään Lilyn synkistyneen ilmeen. ”Voi ei, anteeksi Lily, minä en ajatellut – ”
”Ei se mitään, Kaitlin”, Lily sanoi hiljaa. Sen jälkeen kumpikaan ei sanonut enää mitään.

Heidän päästyään rohkelikkotorniin, Lily ei tiennyt, mitä olisi tehnyt. Oli vähän liian aikaista mennä nukkumaan, mutta häntä ei huvittanut tehdä läksyjäkään. Hän ei oikeastaan olisi myöskään kaivannut kenenkään seuraa, mutta pelkäsi sitä hetkeä kuin hän olisi taas yksin pelkästään omien ajatustensa kanssa.
If you stay I don't need heaven.

Game of Love

AsHokA

  • ***
  • Viestejä: 6
  • Vampire vs. Malfoy
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 31.10.!
« Vastaus #126 : 31.10.2009 20:39:24 »
JeeJee! Jatkoa on tullu! ;D Tätä onkin jo ootettu. :) Elikkäs, taas jälleen aivan uskomattoman ihana luku. Vaikka mua vaan surettaa tuo Lilyn ja Scorpiuksen tilanne. :( Mä toivon et tulis taas jatkoo mahdollisimman nopeesti ku haluun tietää et miten noiden kahden käy. Oikeesti, mä oon siis niin koukussa! ;D ;D Eipä muuta. :)

Hyvää Halloweenia!~ AsHoKa.

Kass

  • Vieras
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 31.10.!
« Vastaus #127 : 31.10.2009 21:28:06 »
Ohhoh, jo kaksikymmentäkuusi lukua!

Kommentoin tätä ficciä aika aktiivisestikin tuolla alkuvaiheessa nimimerkillä Kassandra. Silloin lukuja ei ollut vielä edes kymmentä. Sitten poistin tunnukseni ja nyt kun rekkasin uudelleen ja tulin katsomaan, mitä tänne kuuluu, niin ihan säikähdin miten pitkälle ficci on jo edennyt. Lukijoitakin näyttää riittävän kiitettävästi. Hienoa huomata, että tämän kanssa menee hyvin! :)

En nyt mitenkään ehdi tai jaksa lukea noin montaa lukua kerralla putkeen, mutta tulen lukemaan ne vielä jossain vaiheessa. Tämä kommentti on periaatteessa aika merkityksetön, mutta haluan vain sanoa, että en ole unohtanut ihastuttavaa ficciäsi. Osaatko sanoa, miten pitkä tästä lopulta on kokonaisuudessaan tulossa?

Tsemppiä ficcailuun toivottelee

Kassandra

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 31.10.!
« Vastaus #128 : 02.11.2009 19:54:00 »
hyvä luku taas!
ihana toi Scorpiuksen kohtaus ja muutenki tosi ihana luku, vaik onki tosi surullinen.
toivottavasti Lily ja Scorpius saa sovittua riitansa.

jatkoa odotellen (:

~nuuhku

justiinsa (:

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 31.10.!
« Vastaus #129 : 05.11.2009 11:59:22 »
Aivan mahtava luku taas, hyvin kirjoitettu. Hyvä ettei Lily ja Scorpious sopineet vielä tässä luvussa, sillä nyt se riita oli aidompi. Kuitenkin,  jatkoa odotellessa:)
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Jazmín

  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 31.10.!
« Vastaus #130 : 24.11.2009 11:16:23 »
A/N: Kiitos AsHokA :) Tosi kiva kuulla, että tykkäsit.
Kass, kiitti kommentista :) Mä muistankin sut tuolta ficin alkuvaiheesta, taisit olla ihan eka joka kommas sitä täällä :) Ja tohon sun kysymykseen, uskoisin, että tähän on tulossa tämän jälkeen ehkä joku viitisen lukua vielä lisää. Että lähenee jo loppuaan, mutta kyllä mä tätä vielä jonkun verran kirjotan :)
 Kiitos piristävästä kommentista nuuhku :)
Kiitos paljon eFFy :)

Tässä tulee nyt sitten seuraava luku :) Olkaa kilttejä ja kommatkaa, jookos? :)

27. Painajaisia ja huispausta

Mentyään viimein nukkumaan, Lily ei kuitenkaan saanut millään unta. Ja kun hän vihdoin nukahti, hän näki kamalaa painajaista, ja heräsi hiestä märkänä aamulla, aikaisemmin kuin kukaan. Sen jälkeen, hän ei edes yrittänyt enää nukahtaa. Jonkin aikaa hän lepäsi paikallaan pimeässä makuusalissa ja tuijotti ikkunasta tulevaa, heikkoa valoa. Hetken kuluttua hän nousi ylös, puki päälleen ja lähti oleskeluhuoneeseen.
Lily oli aina pitänyt oleskeluhuoneesta aikaisin aamulla, kun kukaan muu ei ollut vielä hereillä. Siellä oli kummallisen hiljainen ja rauhoittava tunnelma, kotitonttujen käytyä jo sammuttamassa takkatulen ja siivoamassa huoneen. Aikaisin aamulla kaikki vaikutti niin erilaiselta, jotenkin rauhallisemmalta.
Lily istuutui kaikkein lähimpänä takkaa olevaan upottavaan nojatuoliin ja nojasi leukaansa vasten polviaan. Tänään hän ei kuitenkaan tuntenut oloaan yhtään rauhallisemmaksi. Hänestä tuntui kuin missään ei olisi hyvä olla. Kun hän oli ihmisten keskellä, hän halusi vain olla yksin ja kun hän oli yksin, hän halusi vain muita ihmisiä lähelleen. Hän ei ollut tiennyt, että toista oli mahdollista ikävöidä näin paljon. Lily olisi vain halunnut korjata asiat takaisin ennalleen. Hän olisi halunnut Scorpiuksen ja hänen suhteen olevan yhtä mutkaton, kuin se oli ennen. Kun he olivat aivan varmoja, että perheellä tai suvulla ei ollut mitään merkitystä.
Lily tunsi kyyneleiden kihoavan silmiinsä ja valuvan hiljalleen poskilleen, kun hän mietti, ikävöisikö Scorpiuskin häntä. Ei ainakaan yhtä paljon, kuin Lily Scorpiusta. Ehkä Scorpius ei ikinä ollutkaan välittänyt hänestä niin paljon. Lily puristi silmänsä kiinni ja yritti olla ajattelematta koko asiaa. Oliko sillä enää edes mitään merkitystä?

”Hei Lily”, Lily kuuli Kaitlinin äänen portaiden alapäästä ja kuivasi äkkiä poskensa.
”Hei Kaitlin”, Lily sanoi, kun Kaitlin tuli lähemmäs ja istuutui Lilyn viereiseen nojatuoliin.
”Onko kaikki hyvin?” Kaitlin kysyi. ”Tai siis, tietenkään ei ole, mutta – ”
”Niin”, Lily sanoi. ”Minulla on ikävä häntä.”
Kaitlin huokaisi. ”Lily, minä tiedän. Mutta oletko ajatellut, että ehkä sinun on sittenkin parempi ilman häntä?”
Lily pudisti päätään. ”Miksi se sitten sattuu näin paljon?”
”Minä tiedän”, Kaitlin sanoi. ”Minusta tuntui samalta, silloin kuin Jamie jätti minut. Mutta ennemmin tai myöhemmin sinun on pakko päästää irti ja jatkaa eteenpäin.”
”Mutta nyt sinä ja Jamie olette taas yhdessä”, Lily sanoi. Hänestä tuntui, että hän ei ollut viimeaikoina ollut kovinkaan hyvä ystävä Kaitlinille. Hänellä oli ollut aivan liikaa omia ongelmia, että hän olisi ehtinyt keskittyä tarpeeksi Kaitlinin asioihin.
”No niin, mutta se on eri asia.”
”Oletko sinä onnellinen hänen kanssaan?” Lily kysyi.
Kaitlin näytti hätkähtävän yhtäkkistä kysymystä. ”Olen. Totta kai olen.”
Lily nyökkäsi, jonka jälkeen kumpikaan ei sanonut enää mitään.

”Lähdetäänkö aamupalalle?” Kaitlin sanoi viimein, hetken hiljaisuuden jälkeen. Lily nyökkäsi ja he lähtivät kohti suurta salia. Sali oli vielä melko tyhjä, heidän istuutuessaan rohkelikon pöytään, koska oli vielä aika aikainen aamu.
Lily huomasi pian, että hänellä ei edelleenkään ollut oikeastaan minkäänlaista ruokahalua. Hän vain tökki haarukalla paahtoleipäänsä, Kaitlin katsellessa vieressä huolestuneena.  Lily yritti hymyillä tälle mahdollisimman pirteästi, mutta Kaitlinin katseesta päätellen, hän ei onnistunut vakuuttamaan tätä kovinkaan hyvin.
Jonkun ajan kuluttua saapui posti. Kaitlin nappasi Päivän Profeetan lehtopöllön koivesta ja aukaisi sen eteensä. Lily käänsi katseensa takaisin ruokaansa. Hän ei halunnut juuri nyt lukea enää yhtään enempää uutista kuolonsyöjistä tai mistään siihen liittyvästä. Mieluiten hän olisi halunnut vain unohtaa kaiken hetkeksi.
Vähän sen jälkeen kun Kaitlin oli saanut selattua Päivän Profeettansa loppuun, Jamie saapui heidän luokseen.
"Huomenta", Jamie sanoi hymyillen ja istuutui Kaitlinin viereen.
"Huomenta", Kaitlin ja Lily sanoivat samaan aikaan. Kaitlin huomattavasti pirteämmin, kuin Lily. Lily keskittyi taas tökkimään koskematonta ruokaansa, Kaitlinin hymyillessä Jamielle ja Jamien tarttuessa Kaitlinin kädestä kiinni pöydän alla. Totta kai hän oli onnellinen Kaitlinin puolesta. Hänestä oli mahtavaa, että Kaitlin ja Jamie olivat saaneet asiansa sovituksi, jos kerran Jamie teki Kaitlinin niin onnelliseksi. Oli kuitenkin vaikea katsella sivusta heitä noin onnellisina, kuin Lily itse oli niin onneton. Ja Lily ei ollut vielä aivan vakuuttunut, että Jamie oli hyväksi Kaitlinille. Tämä oli kuitenkin särkenyt Kaitlinin sydämen jo kerran, eikä Lily halunnut sen tapahtuvan uudestaan.
Lily käänsi katseensa poispäin, ja aivan kuin huomaamatta, se eksyi luihuisen pöytään. Lily hätkähti vaistomaisesti, huomattuaan Scorpiuksen. Scorpius jutteli ystävänsä kanssa hiljaa, eikä näyttänyt aluksi edes huomaavan Lilyn katsetta. Lily ei kuitenkaan jostain syystä saanut katsettaan irti Scorpiuksesta. Hetken kuluttua Scorpius nosti katseensa ylös pöydästä ja huomasi Lilyn. Heidän katseensa kohtasivat ehkä sekunniksi, ennen kuin kumpikin käänsi silmänsä toiseen suuntaan. Lily tunsi silmiensä kostuvan ja hän joutui keskittymään, ettei olisi purskahtanut itkuun keskellä suurta salia. Kaitlin kääntyi katsomaan Lilyä rypistäen otsaansa, ilmeisesti myös huomattuaan Scorpiuksen.
"Minä menen jo, nähdään muodonmuutosten luokassa", Lily mutisi ja pongahti pystyyn, ennen kuin Kaitlin sanoi mitään ja marssi ulos suuresta salista, vilkaistuaan vielä kerran pikaisesti Scorpiuksen suuntaan. Scorpius katsoi poispäin Lilystä.

Loppupäivänä Lily ei enää nähnyt Scorpiusta kertaakaan. Illallisella hän varoi tarkoituksella vilkaisemastakaan luihuisen pöytään, joten hän ei tiennyt, oliko Scorpius siellä vai ei. Osa hänestä olisi halunnut epätoivoisesti katsoa, nähdä Scorpiuksen, mutta toisaalta, hän ei olisi kestänyt nähdä tätä.
Seuraava päiväkin kului samalla tavalla kuin edellinen, ja kohta olikin jo perjantai ja enää yksi päivä ennen rohkelikon ja korpinkynnen ottelua. Lily yritti vain keskittää kaikki ajatuksensa kouluun ja läksyihin ja huispaukseen, ja päivällä hän pärjäsikin melko hyvin, mutta yöllä hän ei pystynyt millään nukkumaan. Hän näki sekaisia painajaisia, jossa esiintyivät joskus kuolonsyöjät ja joskus Scorpius ja tämän isä. Hän olisi mieluummin uneksinut kuolonsyöjistä vaikka koko ajan. Ne unet olivat pelottavia, mutta ainakaan hänen rintaansa ei herättyä puristanut niin, että hänestä tuntui, kuin hän ei pystyisi hengittämään. Sellaiselta kai tuntui, kun oli särkenyt sydämensä.
Herättyään joka yö ahdistavista painajaisista, Lily oli kutienkin aina aamulla väsynyt, eikä hänen ruokahalunsa ollut paljoa parantunut, mutta hän yritti parhaansa mukaan esittää pirteää, sillä hän ei halunnut huolestuttaa Kaitlinia turhaa.

Perjantai-illan huispausharjoituksissa Erica oli tavallistakin hermostuneempi. Hän jakeli kaikille itsestään selviäkin ohjeita, ja sai kaikki muutkin vähitellen hermostumaan hermoilullaan, niin että harjoitusten tunnelma oli melko kireä.
”Meidän on pakko voittaa tämä peli”, Erica voihkaisi pukuhuoneessa, harjoitusten jälkeen.
”Älä huoli, Erica. Me voitetaan se kyllä”, Albus sanoi luottavaisella äänensävyllä.
”Meidän on pakko”, Erica toisti.
”Kyllä me voitetaan”, Kaitlin sanoi taputtaen Ericaa olalle. ”Ne ovat vaan korpinkynnet. Me ollaan voitettu ne ennenkin, me voitetaan ne nytkin. Meillä on vahva joukkue.”
”Tiedän”, Erica sanoi ryhdistäytyen, ja näytti saavan kaiken tarmonsa takaisin. ”Okei joukkue, katsokaakin että nukutte kunnon yöunet tänä yönä, tavataan huomenna aamiaisella.”
Niinpä kaikki alkoivat tehdä pikkuhiljaa lähtöä takaisin linnaan. Rohkelikkotornista Lily ja Kaitlin tekivät vielä hetken aikaa läksyjä Albuksen ja Jamien kanssa ja lähtivät sitten kiltisti nukkumaan melko aikaisin Erican käskyjen mukaan.
Sammutettuaan valot, Lily yritti keskittyä kaikin voimin nukahtamaan. Mutta juuri silloin kuin sitä yritti eniten, uni ei tietenkään tullut. Lily kuunteli Kaitlinin tasaista hengitystä ja sulki silmänsä, yrittäen itsekin tasoittaa hengityksensä. Hänen olisi pakko olla levännyt edes yksi kunnon yö, että hän olisi valmis pelaamaan korpinkynttä vastaan.
Kesti kuitenkin vielä kauan, ennen kuin Lily viimein nukahti. Hän näki unta, että oli taas luutansa selässä. Hän lensi huispauskentän yllä, ja katsomo oli täynnä huutavia ja taputtavia katsojia. Lily katseli ympärilleen ja hetken kuluttua hän huomasikin siepin ja lähti lentämään sitä kohti. Hän näki korpinkynnen etsijän lentävän hänen rinnalleen, ja juuri vähän ennen kuin hän oli saavuttanut siepin, korpinkynnen etsijä otti huppunsa pois päästä ja Lily näki sen takaa paljastuneen kuolonsyöjänaamion ja tajusi, että kuolonsyöjä osoitti häntä suoraan kasvoihin taikasauvallaan. Hän tunsi putoavansa luutansa selästä ja hätkähti hereille, huomaten olevansa taas omassa sängyssään.
Lily yritti rauhoitella pamppailevaa sydäntään ja hieroi kasvojaan kämmenillään. Hän ei tajunnut, miksi hän yhtäkkiä näki noita unia. Hän oli nähnyt niitä Scorpiuksen ja hänen riidasta lähtien, joskus ne olivat selkeitä, mutta joskus ne olivat niin sekavia, että aamulla niistä oli jäljellä vain sekalaisia välähdyksiä.
Lily puristi päättäväisesti silmänsä kiinni. Nyt hän nukahtaisi. Hänen olisi pakko nukahtaa. Lily yritti rentouttaa mielensä, hengittää tasaisesti, mutta mikään ei auttanut. Yleensä hän ei saanut millään unta herättyään keskellä yötä, eikä tämä yö ollut mitenkään poikkeus. Hänestä tuntui, että heti kun hän sai taas nukahdettua, olikin jo aamu ja Kaitlin ravisteli hänet taas hereille.

”Nukuitko sinä jotenkin huonosti?” Kaitlin kysyi heidän kävellessään hetken kuluttua kohti suurta salia.
Lily kohautti olkiaan. ”Minä en vain jotenkin saanut unta. Varmaan jännitin vain sitä peliä.”
”Niin varmaan”, Kaitlin sanoi, huomauttamatta mitään siitä, että Lily oli pelannut jo kymmeniä pelejä huispausta, eikä hän ollut jännittänyt moniakaan niistä niin paljon, ettei olisi saanut unta. ”Erica ei kyllä ole tyytyväinen, jos hän näkee, kuinka väsyneeltä sinä näytät.”
”En minä näytä väsyneeltä”, Lily sanoi.
Kaitlin nyökkäsi. ”Kyllä näytät.”
”Ai jaa”, Lily sanoi, paransi ryhtiään ja asetteli naamalleen reippaamman ilmeen.
”Noin on parempi”, Kaitlin sanoi hymyillen pienesti, kun he astuivat sisään suuren salin ovista ja asettuivat istumaan muun huispausjoukkueen seuraan. Erica juoksenteli pelaajien luona tuputtamassa kaikille lisää ruokaa, varmistamassa että jokainen oli nukkunut kunnolla ja muisti kaikki pelistrategiat, niin kuin tavallisestikin ennen rohkelikon ottelua. Lily istui hiljaa omiin ajatuksiinsa vaipuneena, kun Kaitlin jutteli Albuksen ja rohkelikon toisen lyöjän, Mattin kanssa tulevasta ottelusta. Hetken kuluttua Erica pyyhälsi paikalle stressaantuneen näköisenä.
”Lily, miksi sinä et syö?” Erica kysyi.
”Ai, anteeksi?” Lily sanoi, ja työnsi heti lusikallisen puuroa suuhunsa. ”Minä unohdin.”
”Ja miksi sinä näytät noin väsyneeltä?” Erica kysyi.
”En minä näytä väsyneeltä”, Lily sanoi. ”Kaikki menee hyvin, Erica, lakkaa stressaamasta. Ja eikö sinunkin pitäisi syödä jotain?”
”En minä pysty syömään!” Erica sanoi hermostuneena ja istui Lilyn viereen. ”Me ei voida hävitä tätä matsia!”
”Ei me hävitä sitä, Erica”, Lily sanoi. ”Meillä on vahvempi joukkue, kuin korpinkynnellä.”
”Olet oikeassa”, Erica sanoi, otti paahtoleivän ja alkoi voidella sitä päättäväisesti. ”Kyllä me voitetaan se.”
Kohta rohkelikon joukkueen pitikin jo lähteä hakemaan luutiaan, ja sitten vaihtamaan huispausvarusteet päälleen. Kuten aina ennenkin he olivat valmiita jo hyvissä ajoin ottelun alkua, ja koko joukkue istui rivissä pukuhuoneen penkillä kuuntelemassa Erican hermostuneita viime hetken neuvoja ja strategiakertauksia, ja odottamassa pääsyä kentälle.
Lillykin tuntui jo hermostuvansa enemmän. Hän oli ollut rauhallisempi kuin yleensä, jotenkin hänestä tuntui, että koko huispauksella ei ollut yhtä paljon väliä, kuin sillä oli ollut ennen, mutta nyt, vain vähän ennen ottelua, hän tunsi, taas tutun jännityksen vatsanpohjassaan.

Sitten, vihdoinkin pelaajat kutsuttiin kentälle, pallot päästettiin vapaaksi ja kaikki neljätoista pelaajaa ponkaisivat ilmaan. Lily lensi korkeammalle kuin kukaan muu, tähystämään sieppiä. Hän yritti keskittää kaikki ajatuksensa täydellisesti peliin. Hän seurasi sivusilmällä muita pelaajia ja varoi lähellä lentäviä ryhmyjä, samalla kun kaarteli kentän ympärillä etsien katseellaan pientä, kultaista palloa.
Kaitlin lensi Lilyn vierestä, kumauttaen samalla toisen ryhmyistä kohti korpinkynnen jahtaajaa ja virnisti Lilylle rohkaisevasti. Lily vastasi hymyyn varovaisesti, se tuntui jotenkin väärältä hänen kasvoillaan. Hän tajusi, ettei ollut tainnut hymyillä kovin paljon viime aikoina.
Erica teki rohkelikon ensimmäisen maalin melko pian pelin alettua ja Lily luuli kerran nähneensä välähdyksen siepistä, mutta se ehti kadota, ennen kuin Lily ehti lähteä sen perään. Heti sen jälkeen kun Erica oli saanut toisen maalin ja yleisö oli jälleen kerran puhjennut raikuviin suosionosoituksiin, Lily vihdoin näki sen; siepin jonkin matkan päässä alapuolella itsestään. Hän syöksyi äkkiä sen perään ja huomasi silmäkulmastaan korpinkynnen etsijän säntäävän peräänsä. Lily nopeutti vauhtiaan entisestään, toivoen karistavansa tämän kannoiltaan, mutta korpinkynnen etsijä kiihdytti hänen vierelleen ja tönäisi häntä kylkeen.
Vaikka isku ei ollut kovin voimakas, hetken harhautus oli tarpeeksi ja sieppi oli jo päässyt karkaamaan. Lily mulkaisi turhautuneena korpinkynnen etsijää, mutta sitten hänen huomionsa kiinnittyi yleisöön. Nyt he olivat jo lentäneet niin alas, että Lily pysty erottamaan katsomossa istujien kasvot ja hänen katseensa osui heti ensimmäiseksi Scorpiukseen. Scorpius käänsi katseensa häneen ja sillä hetkellä, kun heidän katseensa kohtasivat, Lilystä tuntui, kuin kaikki muu hänen ympärillään olisi sumentunut ja häipynyt jonnekin taka-alalle, ja hän näki vain Scorpiuksen ja Scorpiuksen jäänsiniset silmät, joista hän ei pystynyt nyt irrottamaan katsettaan.
Lily huomioi hämärästi, että Kaitlin huusi hänelle jotain, mutta hän ei saanut sanoista aivan selvää. Vasta kun Scorpius käänsi katseensa sivuun hänestä, Lily kääntyi katsomaan, mitä Scorpius katsoi.
”Lily varo”, Kaitlin huusi uudestaan ja vasta silloin Lily näki sen; ryhmyn joka kiisi kauhealla vauhdilla häntä kohti, ja ennen kuin hän ehti väistää, koko maailma muuttui pimeäksi.

***

Lilystä tuntui, että hänellä oli kamalin päänsärky, mitä kuvitella saattoi. Hän ei edes ollut tiennyt, että päätä saattoi sattua niin paljon. Hän voihkaisi pienesti ja yritti nostaa kätensä tunnustelemaan, josko hänen päänsä ylipäätään olisi vielä paikallaan, tai oikean muotoinen, mutta käsikin oli jotenkin aivan liian painava nostettavaksi. Itse asiassa, nyt kun hän pysähtyi ajattelemaan sitä, hänestä tuntui, kuin hänen koko kehonsa jokaista solua olisi sattunut. Hetken kuluttua Lily aukaisi silmänsä varovasti ja huomasi tuijottavansa Kaitlinin tummanruskeisiin silmiin. Kaitlin hymyili helpottuneesti.
”Vihdoinkin! Minä jo luulin, ettet sinä aio herätä ollenkaan”, Kaitlin sanoi. Lily voihkaisi uudestaan, tällä kertaa vähän kovaäänisemmin vastaukseksi.
”Hän ei vaikuta kovin hyvävointiselta”, Lily kuuli rohkelikon toisen lyöjän, Matt Burken sanovan.
”No mitä sinä sitten odotit?” Albus sanoi ärsyyntyneenä Lilyn toiselta puolelta. ”Hän putosi aika pitkän matkan sen jälkeen kun ryhmy oli ensin lyönyt häneltä tajun kankaalle. Et sinäkään varmaan olisi elämäsi kunnossa sen jälkeen.”
Lily käänsi hitaasti päänsä ja huomasi, että loputkin rohkelikon joukkueesta oli kerääntynyt hänen vuoteensa ympärille sairaalasiipeen. Ennen kuin kukaan ehti enää sanoa mitään, matami Pomfrey jo pyyhälsikin paikalle lasillinen jotain vihertävää juomaa toisessa kädessään.
”Mitenkäs täällä voidaan?” matami Pomfrey kysyi kumartuen Lilyn vuoteen äärelle.
”Ihan hyvin”, Lily mumisi.
”Aivan, siltä näyttää”, matami Pomfrey sanoi hiukan paheksuvalla äänensävyllä. Kaikki oppilaat kyllä tiesivät, mitä mieltä hän oli huispauksen vaarallisuudesta. Sitten hän ojensi juomalasin Lilylle. ”Juopa tämä, niin olosi helpottuu.”
Lily hörppäsi epäluuloisesti lasista, mutta huomattuaan, ettei juoma ollut ollenkaan niin pahanmakuista, kun hän oli pelännyt, hän otti toisen, isomman kulauksen. Juotuaan koko lasillisen tyhjäksi, hän huomasikin heti voivansa hiukan paremmin, ja päänsärky oli myös laantumaan päin. Varmistettuaan, että Lily oli kunnossa, matami Pomfrey loi tiukan katseen vuoteen ympärillä istuviin rohkelikon pelaajiin.
”Kymmenen minuuttia, sitten teidän on annettava hänen levätä”, matami Pomfrey sanoi tiukasti ja pyyhälsi sitten pois paikalta, kaapunsa helmat hulmuten perässään.

Lily kääntyi katsomaan joukkuetovereitaan. ”Mitä oikein tapahtui?”
”No, se ryhmy osui sinua suoraan päähän”, Kaitlin vastasi varovaisesti. ”Ja vaikka sinä lensitkin silloin aika matalalla, niin siitä oli kuitenkin aikamoinen pudotus maahan.”
Lily nyökkäsi Kaitlinille. Sen hän oli päätellyt itsekin, kun hänen ajatuksensa olivat pikkuhiljaa alkaneet selkiintyä. ”Kuinka kauan minä olen ollut tajuttomana?” Lily kysyi sitten, tajuttuaan, ettei hänellä ollut mitään hajua, mitä kello oli.
”Aika monta tuntia”, Kaitlin vastasi. ”Nyt on jo melkein ilta.”
Lily kääntyi katsomaan Ericaa. ”Entä peli? Miten siinä kävi?”
”Me hävittiin”, Erica sanoi hiljaa. ”Sen jälkeen, kun sinä olit pudonnut, korpinkynnen etsijä nappasi siepin.”
”Voi ei”, Lily voihkaisi. ”Minä olen kauhean pahoillani.”
”Ei se ollut sinun syysi”, Kaitlin sanoi.
”Olipas”, Lily sanoi onnettomana. ”Jos minä olisin ollut vain vähän tarkkaavaisempi – ”
”Kukaan meistä ei ajattele, että se oli sinun syysi”, Albus keskeytti Lilyn. ”Eikö niin, Erica?” hän lisäsi sitten, kohottaen kulmiaan Ericalle.
”Ei tietenkään”, Erica sanoi melko vaisusti. ”Ei se tietenkään ollut sinun syysi.”
Kaikki pelaajat kiirehtivät vakuuttelemaan Lilylle, että heidän häviönsä ei ollut millään tapaa hänen syytään, mutta Lily ei voinut olla ajattelematta, että jos hän olisi ollut hiukan tarkkaavaisempi, he olisivat voittaneet.
He juttelivat vielä hetken aikaa, mutta tunnelma oli melko vaisu ja kohta matami Pomfrey tulikin jo hätistelemään muut pois, jotta Lily saisi levätä rauhassa.

Muiden lähdettyä, Lily ei kuitenkaan saanut unta, vaikka matami Pomfrey sanoi, että hänen pitäisi nukkua paljon toipuakseen. Lily ei kuitenkaan pystynyt rentoutumaan, sillä hän ei voinut karkottaa mielestään yhtä häiritsevää ajatusta. Nimittäin Scorpiuksen kasvoja, ennen hän ei ollut keksinyt, mikä niissä häiritsi Lilyä, mutta vihdoin hän tajusi sen. Se oli Scorpiuksen ilme, se miten hän katsoi Lilyä, kasvot aivan kuin ilmeettömänä naamiona. Vailla minkäänlaisia näkyviä tunteita. Lily ei ollut tottunut siihen, Scorpius ei koskaan katsonut häntä niin. Scorpius oli katsonut Lilyä aina hymyillen tai nauraen, katseessaan niin paljon rakkautta. Aina kun Lily katsoi Scorpiusta silmiin, hän oli voinut nähdä omat tunteensa heijastuneena niistä takaisin. Mutta ei nyt. Nyt kaikki oli muuttunut, ja Lilystä tuntui, ettei hän voinut kestää Scorpiuksen tyhjää katsetta.
Kyyneleet alkoivat jälleen kerran valua Lilyn poskille, ja Lily painoi kasvonsa vasten tyynyä ja antoi niiden virrata vapaasti, koska ei hän voinut estääkään niitä.
Kesti vielä kauan aikaa, ennen kuin Lily viimein nukahti, silmät punaisina ja posket märkänä kyynelistä.

***

”Huomenta Lily”, Kaitlin sanoi istuen Lilyn sängyn vieressä olevalle tuolille. ”Sinä näytät kamalalta.”
Lily aukaisi silmänsä hitaasti. ”Kiitos.”
”Eipä kestä. Oletko saanut nukuttua yhtään?” Kaitlin kysyi sitten, tarkastelen Lilyn kasvoja. Lily kohautti olkapäitään.
”Miten ihmeessä sinä sait matami Pomfreyn päästämään sinut sisälle näin aikaisin?” Lily vaihtoi puheenaihetta.
”No, minä sanoin, että McGarmiwa lähetti minut”, Kaitlin sanoi iskien silmää Lilylle.
Lily pyöräytti silmiään, mutta ei voinut olla virnistämättä Kaitlinille. ”Mitä kello muuten on?” Lily kysyi sitten.”
”Melkein kymmenen”, Kaitlin sanoi. Juuri silloin matami Pomfrey pyyhälsi paikalle aamiaistarjottimen kanssa. Hän laski sen pöydälle Lilyn viereen ja kääntyi sitten Lilyn puoleen.
”Mitenkäs täällä voidaan?”
”Ihan hyvin”, Lily sanoi. ”Minä voin varmaan lähteä jo pois.”
Matami Pomfrey naksutti kieltään. ”Eipäs nyt hätäillä. Syö aamupalasi, niin minä tulen sen jälkeen tarkistamaan vointisi.”
”Okei”, Lily sanoi huokaisten.
Matami Pomfrey asetti tarjottimen Lilyn syliin. ”Musta syödä. Se parantaa oloasi”, matami Pomfrey sanoi tiukasti.
”Totta kai”, Lily sanoi, vaikka hänellä ei ollut yhtään nälkä.
”Oli minulla oikeasti asiaakin”, Kaitlin sanoi matami Pomfreyn mentyä.
”No?”, Lily kysyi kohottaen kulmiaan.
”Katsopa tätä”, Kaitlin sanoi ja levitti uusimman Päivän Profeetan auki Lilyn eteen. Lily kumartui lukemaan etusivulle isolla painetun otsikon. ” Harry Potter nappasi vihdoinkin karanneet kuolonsyöjät.
”Mitä?” Lily älähti, kääntyen katsomaan Kaitlinia pöllämystyneenä.
”Totta se on!” Kaitlin sanoi innoissaan. ”Sinun isäsi sai ne kiinni. Eilen illalla.”
”Ihan noin vain?” Lily kysyi rypistäen kulmiaan.
”No ei kyllä kaikkia”, Kaitlin sanoi. ”Mutta muutama heistä ilmeisesti teki jonkun typerän virheen, ja sinun isäsi sai vihdoin vangittua ne. Ja minä olen varma, että nyt hän saa kaikki muutkin kiinni. Kaikki kääntyy v vielä parhain päin.”
Lily tuijotti lehteä mietteliäänä. ”Minä en usko, että se on niin yksinkertaista. Tässä on jotain hämärää.”
”Miten niin?” Kaitlin kysyi.
”Minä en vain usko, että sen jälkeen kun he ovat onnistuneet pysymään auroreilta piilossa näin kauan, heidät vain yhtäkkiä napattaisiin kiinni. Ja sitä paitsi, heidän joukkoihinsahan on liittynyt muitakin, eikä taikaministeriöllä ilmeisesti ole mitään hajua, keitä he ovat.”
Kaitlin kohautti olkiaan. ”No Draco Malfoyhan saatiin kiinni. Kyllä heidät muutkin varmaan saadaan pian. Miksi sinun pitää olla niin negatiivinen?”
”Minä olen vain realistinen”, Lily sanoi. Hän ei voinut mitään tunteelle, että vaikka osa kuolonsyöjistä olikin saatu telkien taakse, tämä ei ollut vielä ohi.
”Kaikki selviää kyllä, Lily. Saat nähdä”, Kaitlin sanoi. ”Eikö sinun pitänyt syödä?” hän vaihtoi sitten puheenaihetta, ja nyökkäsi kohti Lilyn koskematonta aamiaistarjotinta.
”Ei ole nälkä”, Lily sanoi.
”Sinun pitäisi silti syödä jotain”, Kaitlin sanoi.
Lily huokaisi. ”Hyvä on”, hän sanoi ja tarttui paahtoleivänviipaleeseen vain Kaitlinin mieliksi.

Lily pääsi vihdoin pois sairaalasiivestä myöhemmin sinä iltapäivänä, tuntien olonsa jo melkein normaaliksi. Hän vaelteli pitkin Tylypahkan käytäviä, tietämättä oikein minne mennä. Vaikka hän tiesi, että hänen olisi jo korkea aika mennä tekemään läksyjä, hän ei olisi ihan vielä halunnut mennä rohkelikkotorniin, muiden rohkelikkojen seuraan. Viime aikoina hän oli viihtynyt yhä enemmän yksin, hänestä tuntui, että kun hän oli muiden seurassa, hänen piti vain esittää iloista ja seurallista, että ei olisi tullut huolestuttaneeksi muita. Ja pidemmän päälle, sellainen alkoi muuttua yhä vain enemmän rasittavaksi.
Lopulta Lily päätti mennä kirjastoon, jossa ei siihen aikaan sunnuntai-iltapäivästä ollutkaan kovin paljon ihmisiä. Kuitenkin Lily huomasi yhdessä nurkassa Rosen, syventyneenä taikuuden historian kirjaansa. Kohotettuaan katseensa, hän viittoili Lilyn luokseen ja Lily istuutui Rosen viereen.
”Hei Lily, oletko sinä kunnossa?” Rose kysyi huolestuneena, Lilyn istuuduttua.
Lily nyökkäsi. ”Ei minulle edes käynyt mitenkään pahasti, matami Pomfrey vain halusi pitää minua vielä vähän aikaa tarkkailussa.”
”No hyvä”, Rose sanoi. ”Mutta minä en tarkoittanut sitä. Minä vain mietin, miten sinä pärjäät nyt kaiken tämän jälkeen. Kun ottaa huomioon sen Scorpius jutun ja kaikki - ” Rose katsoi Lilyä huolestuneena.
”Ai jaa”, Lily sanoi hämmentyneenä. Hetken hiljaisuuden jälkeen hän aukaisi suunsa: ”Minä olen ihan kunnossa. Kaikki on ihan hyvin.” Se ei kuulostanut kovin vakuuttavalta edes hänen omiin korviinsa.
Rose kohotti kulmiaan kysyvästi. ”Lily, minä olen huolestunut sinusta. Me ei olla juteltu pitkään aikaan kunnolla, niin kuin ennen ja sinä olet niin erilainen. Minä vain haluan auttaa sinua.”
”Rose, minä en ihan totta haluaisi puhua siitä”, Lily sanoi hiljaa.
Rose katsoi Lilyä tutkivasti, otsa rypyssä.
”Kaikki on ihan kunnossa”, Lily sanoi kuiskaten. ”Tai jos ei ole vielä, niin kohta on. Sinun ei tarvitse olla huolissasi, minä pärjään kyllä.” Lily ei olisi halunnut puhua koko asiasta. Hän ei olisi halunnut edes ajatella sitä, sillä aina kun hän ajatteli Scorpiusta, hänet täytti niin loputtoman tyhjä tunne, ja hänestä tuntui, ettei hän kestänyt sitä. Ja hänestä tuntui, että kyyneleet eivät olleet enää kaukana, eikä hän todellakaan halunnut alkaa itkemään nyt. Hän ei vain kerta kaikkiaan pystynyt puhumaan siitä vielä.
”Hyvä on”, Rose sanoi huokaisten. ”Muista vain, että jos sinä haluat puhua, minä olen aina valmis kuuntelemaan.”
”Tiedän”, Lily sanoi. ”Kiitos.”
Rose hymyili Lilylle melko vaisua hymyä eikä kumpikaan sanonut enää mitään pitkään aikaan.
If you stay I don't need heaven.

Game of Love

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 24.11.!
« Vastaus #131 : 24.11.2009 15:41:49 »
Mahtavaa, olet kirjoittanut jatkoa! :) Hyvin kirjoitettu luku tykkäsin kovasti. Pieni kiire kuitenkin kerronnassa oli ja tuo Lilylle sattunut tapaturma oli jotenkin arvattavissa.  Hyvin kuvailit kuitenkin Lilyn tunteita. :) Kiitos tästä.
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 24.11.!
« Vastaus #132 : 25.11.2009 16:27:52 »
ihanaa uus luku (: tosin hyvin kirjotettu  ja hyvin kuvaility lilyn tunteita. toivottavasti lily ja scorpius juttelis ja sais sovittuu kaiken.

ei kai tässä muuta ku että jatkoa odotellaan.

~nuuhku

justiinsa (:

AsHokA

  • ***
  • Viestejä: 6
  • Vampire vs. Malfoy
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 24.11.!
« Vastaus #133 : 27.11.2009 19:45:41 »
Hyvä luku jälleen kerran. Yhen pienen virheen huomasin. Olit kirjottanu et "musta syödä..." Tarkotit varmaan et "muista". Mutta eipä tuo haitannut lukemista yhtään. Yhtä juttua mä vähän kaipailisin. Musta olis kiva et kirjottaisit taas jossain välissä Scorpiuksen näkökulmasta. Haluisin tietää et mitä se tuumii. :D
Tää luku eteni mun mielestä kans aika nopeesti. Mut ehkä ens luvussa sit hidastat vähän. ;D Eipä minulla tällä erää muuta.  :) Nopeesti jatkoa vaan. ;)

-Ashoka

Jazmín

  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 24.11.!
« Vastaus #134 : 22.12.2009 09:51:30 »
A/N: Kiitos paljon eFFy :) Joo mäkin huomasin, että toi viime luvun kerronta meni aika kovaa vauhtia, en oikeen itsekään osaa sanoa mistä se johtui.
kiitti nuuhku! Ja mäkin toivoisin et ne sais nopeesti sovittuu kaiken :D (enhän mä siis yhtään päätäkään mitä ne tekee tai mitään :D)
Kiitos AsHokA! tässä luvussa on sittten taas Scorpiuksen näkökulmaakin mukana :) Mäkin tykkään kirjottaa sen näkökulmasta.

Okei, tässä on nyt seuraava luku vihdoinkin. Tästä tuli aika angsti luku, oikeestaan ihan vahingossa, mutta toivottavasti kestätte :D Ja muutenkin tää on vähän tämmönen väliluku, ensi luvussa alkaa sitten toivottavasti tapahtuakin enemmän.
Ja toivoisin, että saisin nyt kirjotettua nopeammin tätä, kun on joululomakin ja kaikkea

Ai niin, ja koska tuskin tulee jatkoa enää ennen joulua tähän, niin oikein hyvää joulua kaikille! :)

28. Kaipausta

Seuraavat viikot kuluivat Lilyn osalta melko normaalisti, ilman että mitään erikoista tapahtui. Hän yritti vain keskittyä kouluun ja läksyihin ja huispausharjoituksiin ja koetti olla ajattelematta Scorpiusta. Hän keskittyi käyttäytymään mahdollisimman normaalisti, jotta ei olisi huolestuttanut Kaitlinia turhaan, mutta hän ei pystynyt huijaamaan itseään. Mikään ei ollut enää samalla tavalla hänen ja Scorpiuksen riidan jälkeen. Hän ei pystynyt enää nukkumaan kunnolla eikä syömään ja hän pysyi järjissään ainoastaan pitämällä Scorpiuksen mahdollisimman paljon pois mielestään.
Hän oli luullut, että se helpottaisi ajan myötä, mutta ei se helpottanut. Hän yritti parhaansa mukaan unohtaa Scorpiuksen, mutta se ei vain toiminut.
Totuus oli, että hän rakasti Scorpiusta vieläkin ja kaipasi tätä enemmän kuin mitään. Nyt hänestä tuntui, että hän olisi vain halunnut sopia heidän riitansa ja unohtaa kaikki. Aloittaa alusta. Scorpius ei ilmeisesti kuitenkaan ollut samaa mieltä. Poika ei edes katsonut häneen päin suuressa salissa. Vaikka toisaalta, eihän hän voinut Scorpiusta siitä syyttääkään. Olihan tämä koko sotku myös Lilyn vika. Ja nyt Scorpius oli ilmeisesti jo unohtanut koko jutun ja päässyt yli siitä ja niin Lilynkin pitäisi. Mutta kun hän ei vain pystynyt.
”Lily? Hei Lily”, Kaitlin sanoi heilutellen kättään hänen naamansa edessä.
”Ai”, Lily sanoi ja katsoi kynäänsä, joka oli kuin huomaamatta pysähtynyt pergamentille kesken lauseen. He olivat Kaitlin kanssa tekemässä läksyjä oleskeluhuoneessa ja Lily oli taas vaipunut ajatuksiinsa, kuin huomaamatta. ”Minä vain mietin.”
”Mitä?” Kaitlin kysyi.
”Äh, en mitään erityisesti”, Lily sanoi hymyillen Kaitlinille vaisusti. ”Teitkö sinä jo sen muodonmuutosten esseen?”
”Joo, tässä”, Kaitlin sanoi kaivaen esseensä koulukirjapinon alta. Silloin Jamie kuitenkin ilmestyi paikalle hymyillen Kaitlinille leveästi.
”Hei Jamie”, Kaitlin sanoi ja teki tälle tilaa sohvalle. Jamie istui Kaitlinin viereen ja kietoi kätensä huolettomasti tämän harteille. Kaitlin kääntyi suikkaamaan kevyen suukon Jamien huulille.
”Tiedättekö, minä olen jo aika väsynyt. Taidan mennä nukkumaan”, Lily sanoi. Häntä ei juuri nyt huvittanut erityisemmin katsella Kaitlinin ja Jamien kuhertelua.
Kaitlin katsoi Lilyä hiukan syyllisen näköisenä. ”Mutta eihän me saatu näitä läksyjä vielä valmiiksi.”
”No minä teen ne sitten huomenna loppuun”, Lily sanoi hymyillen Kaitlinille vaisusti ja keräsi tavaransa kokoon.
”Niin, mutta – ” Kaitlin aloitti epävarmasti.
”Ei kun ihan oikeasti, minua väsyttää”, Lily sanoi nousten seisomaan. ”Kyllä minä ehdin tehdä ne myöhemminkin.”
”Okei”, Kaitlin sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. ”Minä tulen ihan kohta perässä.”
”Joo, miten vaan”, Lily huokaisi. ”Hyvää yötä.”
”Hyvää yötä”, Kaitlin sanoi.

Seuraavana aamuna Lily heräsi jälleen kerran ensimmäisenä heidän makuusalistaan. Koska oli lauantai, eikä heidän tarvinnut herätä tunneille, kaikki muut nukkuivat pidempään, mutta Lily ei vain saanut unta. Levättyään hetken sängyssään ja yritettyään nukahtaa uudestaan, hän vihdoin luovutti, nousi ylös ja puki päälleen ja lähti sen jälkeen oleskeluhuoneeseen. Hän ei kuitenkaan tiennyt, mitä olisi tehnyt sielläkään. Hän ei jaksanut keskittyä läksyihin eikä mihinkään muuhunkaan ja niinpä hän lähti hetken kuluttua ulos herättäen hyvin kärttyisän Lihavan Leidin.
Niinpä Lily vain vaelteli pitkin linnan autioita käytäviä ajatuksiinsa vaipuneena. Hän oli sitä mieltä, että noin yleisesti ottaen hän pärjäsi melko hyvin. Vaikka hänen sydämensä oli murskana ja tuntui, ettei millään ollut enää mitään merkitystä ilman Scorpiusta, hän onnistui työntämään sen kaiken sivuun ja käyttäytymään melko normaalisti. Vaikka hänestä tuntui joskus, ettei hän pystyisi koskaan enää olemaan onnellinen, suurimman osan aikaa hän onnistui melkein unohtamaan sen.
Mutta silloin tällöin, tällaisina aamuina, kun ei ollut mitään mitä tehdä tai ketään jolle puhua, hänestä vain tuntui, ettei hän pystynyt siihen enää.
Lily istahti kolmanteen kerrokseen johtavalle portaikolle tietämättä mitä tehdä tai minne mennä. Hän inhosi näitä aamuja, hän inhosi sitä toimettomuutta, tätä tunnetta ettei mikään koskaan muuttuisi paremmaksi ja että kaikki vain kaatui hänen päälleen.

”Lily”, hän kuuli jonkun kutsuvan häntä ja käänsi päätään, nähden Kaitlinin tulevan häntä kohti. Kaitlin istahti portaikkoon hänen viereensä ja hetken he vain istuivat siinä hiljaa. Lily tuijotti polviaan ja yritti olla ajattelematta mitään. Kaitlin käännähti katsomaan Lilyä, veti henkeä päättäväisesti ja aukaisi sitten suunsa.
”Lily, tämä ei voi jatkua näin”, Kaitlin sanoi lujalla äänellä.
Lily kääntyi katsomaan Kaitlinia hämmästyneesti. ”Mitä sinä tarkoitat?”
”Tätä”, Kaitlin sanoi ja viittasi kohti Lilyä. ”Sinä olet niin erilainen ja minä olen yrittänyt kaikkeni, mutta minä en enää tiedä mitä tehdä. Et sinä ole oikeasti tuollainen.”
”Miten niin?” Lily kysyi ymmällään. ”Minähän olen ihan normaali. Tai ainakin melkein normaali, mutta – ”
”Etkä ole, Lily!” Kaitlin sanoi kääntyen katsomaan Lilyä ja kohotti ääntään tuskin edes huomaten sitä. ”Sinä et ole ollut ollenkaan oma itsesi sinun ja Scorpiuksen riidan jälkeen. Sinä et melkein koskaan enää hymyile tai naura, sinä et syö melkein mitään, sinä et nuku kunnolla, sinä et enää kuuntele tunneilla tai keskity yhtään mihinkään ja – ”
Kaitlin keskeytti puheensa ja pudisti päätään rypistäen otsaansa ja hetken Lilystä näytti, kuin hän olisi voinut purskahtaa itkuun hetkellä millä hyvänsä. ”Ja sinun katseesi”, Kaitlin sanoi hiljentäen ääntään melkein kuiskaukseksi, ”se on jotenkin niin pohjattoman surullinen, koko ajan. Ja joskus sinä vain vaivut ajatuksiin ja tuntuun kuin sinä olisit jossain ihan muualla. Ja se on pelottavaa, enkä minä tiedä enää, mitä tehdä.”
Lily katsoi Kaitlinia niin hämmentyneenä tämän vuodatuksesta, ettei tiennyt, mitä olisi sanonut. Kaitlin tuijotti häntä takaisin otsa rypyssä.
”No eikö se ole luonnollista olla vähän masentunut, kaiken tämän jälkeen?” Lily sanoi korottaen itsekin ääntään hetken kuluttua. ”Minä nimittäin satuin rakastamaan Scorpiusta! Minä rakastan häntä”, Lily sanoi melkein epätoivoisella äänellä.
Kaitlin pudisti päätään. ”Totta kai se on luonnollista olla masentunut ja surullinen, mutta tämä on eri asia. Muistatko silloin, kuin Jamie jätti minut?” Kaitlin kysyi. ”Minä olin niin surullinen, että minusta tuntui, että olisin voinut kuolla. Mutta minä pääsin yli siitä. Ja nyt sinunkin olisi aika jo päästä yli. Sinun pitäisi unohtaa hänet jo, Lily. Et sinä voi noinkaan jatkaa loputtomiin.”
Mutta minä en voi unohtaa häntä, okei?” Lily huudahti nousten seisomaan. ”Minä rakastan häntä, tajuatko? Rakastan. Eikä sellaista voi vain lopettaa oman tahdon mukaan.”
Lily vilkaisi Kaitlinia vielä kerran, kääntyi ja lähti pois, ennen kuin Kaitlin ehti vastata enää mitään.

Lily löysi itsensä kohta kävelemästä ympäri järveä jälleen kerran. Kaitlinin purkaus oli hämmentänyt häntä niin, että hän ei tiennyt mitä olisi ajatellut. Hän oli oikeasti kuvitellut, että hän oli pystynyt huijaamaan kaikkia. Hän oli kuvitellut, että jos hän vain esittäisi, että kaikki olisi hyvin, kenenkään ei tarvitsisi huolestua hänen takiaan. Totta kai hänen olisi pitänyt tietää paremmin. Hänen olisi pitänyt arvata, että Kaitlin näkisi hänen läpi. Kaitlin näki aina. Joskus hänestä tuntui, että Kaitlin tunsi hänet paremmin, kuin hän itse.
Nyt Lily ei kuitenkaan tiennyt, mitä tehdä. Hän olisi halunnut voida paremmin, hän olisi halunnut unohtaa Scorpiuksen ja jatkaa eteenpäin ja olla taas normaali ja oma itsensä, mutta hän ei vain voinut.
 Lily tuijotti järven jäätynyttä pintaa, muistellen kaikkia niitä kertoja, kun hän ja Scorpius olivat kävelleet tuon samaisen järven rannalla. Jokainen muistoista teki kipeää ja vaikka juuri nyt Lily olisi mieluiten halunnut unohtaa ne kaikki, hän ei pystynyt saamaan niitä pois mielestään, vaan tuntui, kuin ne olisivat kirkastuneet entisestään. Vaikka hän lupasi itselleen, että kaikki muuttuisi vielä paremmaksi, joskus hän ei itsekään uskonut siihen.

***
Lily kulutti lopun päivää huispausharjoituksissa ja pelaamalla velhoshakkia Albuksen kanssa. Hän ei puhunut Kaitlinille paljoakaan koko päivänä, eikä Kaitlinkaan hänelle. Hän oli vieläkin vähän loukkaantunut siitä, että tämä oli huutanut hänelle. Vaikka oikeastaan ei hän sen takia ollut vältellyt Kaitlinia. Hän vain tiesi, että jos hän ei olisi ollut vihainen Kaitlinille, hänen olisi pitänyt puhua tämän kanssa. Ja joistain asioista oli vain helpompi olla puhumatta ja yrittää unohtaa.
”Lily hei?” Albus sanoi yrittäen kiinnittää Lilyn huomion takaisin peliin. ”Onko ketään kotona?”
Lily hätkähti ja yritti kohdistaa ajatuksensa taas takaisin shakkinappuloihin.
”Minä voitin. Taas”, Albus sanoi itsetyytyväisen kuuloisena.
”Ai joo”, Lily sanoi ihmetellen missä välissä niin oli päässyt käymään.
”Onko kaikki hyvin?” Albus kysyi sitten rypistäen otsaansa pienesti. ”Sinä et ole viime aikoina ollut ihan oma itsesi.”
Lily huokaisi. Se tästä vielä puuttuikin, että Albuskin alkaisi huolestua hänestä. ”Minulla on vain ollut aika paljon muuta ajateltavaa”, Lily sanoi pinnistäen hymyn naamalleen.
”Niin”, Albus sanoi mietteliäänä. ”Kun ottaa huomioon kaiken mitä on tapahtunut.”
”Niin”, Lily sanoi. ”Mutta ei nyt jaksa puhua siitä. Pelataanko vielä yksi peli?”
Ennen kuin Albus ehti vastata, Kaitlin kuitenkin ilmestyi paikalle, näyttäen hiukan vaivaantuneelta.
”Lily? Meidän pitäisi puhua.” Kaitlin sanoi kohottaen kulmiaan Lilylle merkitsevästi.
Lily epäröi hetken. ”Eikö se voi odottaa? Minun piti pelata shakkia Alin kanssa.”
”Sinä voit pelata hänen kanssaan myöhemmin, tule nyt”, Kaitlin sanoi tiukasti.
Lily nousi huokaisten ylös ja seurasi Kaitlinia ulos rohkelikon oleskeluhuoneesta.

Heidän päästyään ulos oleskeluhuoneesta, he kävelivät pitkin linnan käytäviä Kaitlin edessä ja Lily seuraten perässä, olematta kovin kiinnostunut siitä, mihin he olivat menossa. Lopulta he päätyivät kirjastoon, joka oli jo melkein tyhjä tähän aikaan illasta.
Kaitlin istuutui kaikista syrjäisimmässä olevan pöydän ääreen ja Lily istu hänen viereensä.
”Lily, anna anteeksi”, Kaitlin sanoi kääntyen katsomaan Lilyä. ”Minä en olisi saanut huutaa sinulle.”
Lily hymyili Kaitlinille rauhoittavasti. ”Ei se mitään.”
”Ei kun oikeasti, minä en olisi saanut suuttua sinulle, mutta – ”
”Ihan oikeasti, Kaitlin. Ei se haittaa”, Lily sanoi.
Kaitlin oli hetken hiljaa, epäröiden, aivan kuin hän olisi halunnut sanoa jotain, mutta ei tiennyt uskalsiko. ”Minä en vain tiedä, mitä tehdä sinun kanssasi. Sinä et ole ollenkaan oma itsesi ja se on pelottavaa”, Kaitlin sanoi tuijottaen pöydän pintaa.
”Minä tiedän, Kaitlin”, Lily huokaisi. ”Anna anteeksi, minä olen varmaan ollut aika huono ystävä viimeaikoina, mutta kun – ”.
Kaitlin pudisti päätään. ”Etkä ole. Kyllä minä ymmärrän, että sinulla on ollut muuta ajateltavaa.”
Sen jälkeen, he olivat kumpikin hiljaa, hetken aikaa, kunnes Kaitlin jatkoi. ”Sinun pitää vain unohtaa hänet jo, Lily.”
”Minä tiedän”, Lily sanoi. ”Mutta en voi.”
”Sinun on pakko”, Kaitlin sanoi. ”Minä tiedän, että sinä välität hänestä, mutta hän satutti sinua. Pahasti. Ja valehteli sinulle. Sinun on nyt vain päästävä yli siitä.”
Lily huokaisi syvään. Hän tiesi että Kaitlin oli oikeassa. ”Voidaanko me puhua jostain muusta?” Lily kysyi.
Kaitlin katsoi Lilyä pitkään. ”Minä haluan vain, että sinä olet taas se sama vanha Lily. Minä olen huolissani sinusta.”
”Minä tiedän. Mutta ei sinun tarvitse huolehtia”, Lily sanoi hymyillen Kaitlinille. ”Kyllä minä pärjään.”
”Hyvä on”, Kaitlin sanoi. ”Ehkä meidän pitäisi sitten mennä takaisin oleskeluhuoneeseen, kirjasto menee kiinni ihan kohta.”
”Niin varmaan”, Lily sanoi vilkaisten kelloa. ”Mene sinä edeltä, niin minä tulen kohta perässä.”
”Okei”, Kaitlin sanoi. Sitten hän nousi ylös ja kietoi kätensä Lilyn ympärille tiukkaan halaukseen. ”Minä välitän sinusta, Lily, muista se. Minä en anna sen pojan enää satuttaa sinua.”
”Kyllä minä pärjään, Kaitlin, ihan totta”, Lily sanoi halaten Kaitlinia takaisin.
Sitten Kaitlin lähti ja jätti Lilyn yksin tyhjään kirjastoon. Lily huokaisi syvään, tietäen, että hänen pitäisi lähteä takaisin oleskeluhuoneeseen, mutta oikeastaan hän olisi vain halunnut olla yksin nyt. Lopulta hänen oli pakko lähteä, sillä kirjastonhoitaja tuli häätämään hänet pois. Niinpä Lily vain käveli pitkin linnan autioita käytäviä ajatuksissaan jälleen kerran.
Niinpä hän hätkähti käännyttyään kulman takaa toiseen käytävään, ja huomattuaan yhtäkkiä katsovansa silmiin ketäpä muuta, kuin Scorpiusta.
Lily tuijotti Scorpiusta yllättyneenä, hän ei ollut odottanut törmäävänsä häneen nyt, tällä tavalla yhtäkkiä, keskellä autiota käytävää. Niinpä Lily ei osannut muuta kuin vain tuijottaa Scorpiuksen silmiin pöllämystyneenä, ja Scorpius katsoi häntä takaisin, kasvoillaan aivan yhtä hämmästynyt ilme.
 Lily ei osannut sanoa, kuinka kauan he seisoivat siinä, jähmettyneenä paikoilleen, aivan kuin aika olisi pysähtynyt. Lopulta Lily aukaisi suunsa, sanoakseen jotain, mutta Scorpius käänsi katseensa äkkiä pois. Tämän kasvot muuttuivat tutkimattomaksi naamioksi, vaikka hetken aikaa Lily oli näkevinään niillä sitä samaa kaipausta, jota hän itse tunsi, mutta hänen oli täytynyt vain kuvitella se. Scorpius ohitti Lilyn mahdollisimman nopeasti, ennen kuin Lily ehti sanoa mitään, ja katosi kulman taakse. Lily kääntyi katsomaan Scorpiuksen perään suu ammollaan.

***
Scorpius astui luihuisen oleskeluhuoneeseen ja lysähti istumaan lähimpänä takkatulta olevaan nojatuoliin. Hänestä tuntui, kuin hänen jäsenistään olisi lähtenyt kaikki voima, eikä hän pystyisi hengittämään. Hän ei ollut varautunut törmäämään Lilyyn niin yhtäkkiä, keskellä autiota käytävää, ja nyt hän ei saanut mielestään Lilyn silmiä ja tämän kasvojen ilmettä. Hän ei vain pystynyt unohtamaan. Mikään ei ollut ollut samanlaista, sen jälkeen, kun Lily lakkasi puhumasta hänelle. Hän ei ollut pystynyt nukkumaan, hän ei ollut pystynyt ajattelemaan mitään muuta, kuin Lilyä. Ja hän ei vain pystynyt unohtamaan. Ja kaikista pahinta oli, että hän tiesi, että tämä oli kaikki hänen syytään. Hänen olisi pitänyt olla rehellisempi, hänen olisi pitänyt kertoa Lilylle kaikki. Ja ehkä sitten – Ehkä asiat olisivat voineet mennä eri tavalla.
Mutta nyt oli liian myöhäistä, ja vaikka hän kuinka olisi halunnut korjata tilanteen, hänestä tuntui, ettei hän enää pystynyt. Ehkä hänen olisi vain pakko opetella elämään sen kanssa, vaikka juuri nyt pelkkä ajatuskin sattui liian paljon. Scorpius ei voinut olla naurahtamatta katkerasti itselleen. Vielä vähän aikaa sitten, hän ei olisi ikinä voinut kuvitella, että hänestä joskus tulisi tällainen. Että hän voisi tarvita jotain toista ihmistä näin paljo, että joku toinen voisi merkitä niin paljon. Scorpius ei ollut tottunut kiintymään ihmisiin. Ja ehkä se olikin vain hyvä. Ehkä hänen ei olisi ikinä pitänytkään tulla niin riippuvaiseksi Lilystä, koska eihän siitä mitään hyvää ollut seurannut.
”Hei Scorpius”, joku kutsui häntä ja Scorpius hätkähti hereille mietteistään. Hän oli luullut olevansa yksin oleskeluhuoneessa. Käännyttyään ympäri, hän kuitenkin näki Venomin, joka lähestyi häntä ovela hymy naamallaan.
”Venom”, Scorpius vastasi harmistuneena. Tämä oli ehkä yksi viimeisimmistä ihmisistä, johon Scorpius olisi halunnut nyt törmätä.
Venom astui hitaasti lähemmäs Scorpiusta ja istuutui tämän nojatuolin käsinojalle. Scorpius nojautui vaistomaisesti kauemmas hänestä. Venom hymyili Scorpiukselle ja nojautui lähemmäs tätä. ”Onko sinulla jotain ongelmia? Sinä et ole näyttänyt kovin tyytyväiseltä viime aikoina?” Venom sanoi hiljaisella, pehmeällä äänellä.
”Minä taas en käsitä, millä tavalla minun ongelmani kuuluvat sinulle?” Scorpius sanoi nousten ylös nojatuolista.
Venom naurahti pienesti. ”Niin, et varmaan. Minä vain ajattelin, että nyt kun se Potter on poissa pelistä, sinä ehkä tajuaisit, kuinka paljon enemmän yhteistä sinulla ja minulla on”, Venom sanoi hitaasti ja nousi myös taas seisomaan, niin että hän seisoi aivan Scorpiuksen lähellä.
”Meillä ei ole mitään yhteistä”, Scorpius sanoi hyytävällä äänellä. Hän mietti, miten paljon tarvittaisiin, ennen kuin Venom tajuaisi, että hän ei ollut kiinnostunut, eikä Venom pystynyt muuttamaan sitä asiaa millään.
”Eikö?” Venom sanoi kohottaen toista kulmakarvaansa. ”Minusta tuntuu, että meillä on paljonkin yhteistä. Me olemme molemmat luihuisia ja ainakin meidän perheemme ovat samalla puolella.”
”Ei ole mitään puolia, Venom”, Scorpius sanoi ärtyneenä. ”Minun isäni on jo Azkabanissa ja kohta ovat kaikki muutkin sinne kuuluvat ja sitten koko tämä juttu on vihdoinkin ohi.”
Venom naurahti uudestaan. ”Voi Scorpius. On niin paljon sellaista, mitä sinä et tiedä. Taikaministeriö ehkä luulee, että tämä on ohi, mutta taikaministeriökään ei ole aina oikeassa.”
”Mitä tuo muka tarkoitti?” Scorpius kysyi epäluuloisena.
Venom väläytti taas Scorpiukselle ovelan hymynsä. ”Eiköhän se selviä sinulle ennemmin tai myöhemmin. Uskoisin että ennemmin. Mutta jos sinä et kerran ole tippaakaan kiinnostunut minusta, ehkä minun ei sitten kannata kertoa sinulle.”
Scorpius huokaisi ärtyneenä. ”Hyvä on sitten. Jos ei sinulla ollut muuta asiaa, minä taidan mennä nukkumaan. Sinä alat pitkästyttää minua.”
Venom näytti tyytymättömältä. Hänellä ei selvästikään ollut sellaista vaikutusta Scorpiukseen, kun hän oli toivonut. ”Selvä on. Sanonpahan vain yhden asian. Kannattaa valita tarkkaan keneen haluaa kiintyä tällaisina aikoina. Sinun rakas verenpetturityttösi ei ehkä olekaan enää niin turvassa kohta.”
”Ja mitä tuo muka tarkoitti?” Scorpius sanoi rypistäen kulmiaan. ”Uhkailetko sinä Lilyä?”
”En tietenkään”, Venom sanoi viattomalla äänellä, joka ei kuitenkaan toiminut kovin hyvin, koska jotenkin viattomuus ei vain sopinut Venomille. ”Sanoinpahan vaan. Mutta eikö sinun pitänyt lähteä nukkumaan?” Sitten Venom kääntyi ympäri ja katosi tyttöjen makuusaliin jättäen Scorpiuksen miettimään hänen sanojaan hiipuvan takkatulen ääreen.

***
Sunnuntaiaamuna aamupalalla Lily tuijotti koskematonta puurolautastaan miettien eilisiltaista kohtaamistaan Scorpiuksen kanssa. Hän oli jo unohtanut kokonaan, että hän oli vakaasti päättänyt käyttäytyä normaalisti tästä lähtien, jottei hän olisi enää huolestuttanut Kaitlinia. Hetken kuluttua hän huomasi Kaitlinin huolestuneen ja ehkä jopa hitusen ärsyyntyneen ilmeen. Ei hän voinut oikeastaan Kaitlinia siitä syyttääkään, kyllä hän tajusi että hän oli ollut melkoisen huono ystävä viime aikoina.
Lily huokaisi päättäen, että olisi parasta kertoa Kaitlinille suoraan. ”Minä törmäsin Scorpiukseen eilen illalla.”
”Voi Lily”, Kaitlin sanoi huokaisten. ”Kyllä sinun olisi pitänyt tietää, ettet sinä pysty välttelemään häntä ikuisesti. Etkä sinä voi mennä noin pois tolaltasi joka kerta kun satut törmäämään häneen.”
”Tiedän”, Lily vastasi hiljaa.
”Puhuitteko te mitään?” Kaitlin kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen.
Lily pudisti päätään onnettomana. ”Ei, hän lähti pois ennen kuin minä ehdin sanoa mitään. Vaikka en minä kyllä edes tiedä, mitä olisin sanonut, mutta ehkä hän ei halua puhua minulle. Mikä ei kyllä olisi mikään ihme.”
”Miksi hän ei haluaisi puhua sinulle?” Kaitlin kysyi. ”Hänhän se tässä on syyllinen.”
”Kaitlin, ei hän ole mikään syyllinen”, Lily huokaisi. ”Korkeintaan hänen isänsä on. Mutta en minäkään tätä tilannetta mitenkään kovin hyvin ole hoitanut.”
”Hyvä on”, Kaitlin sanoi yhtäkkiä päättäväisellä äänellä. ”Minä tiedän mitä sinun pitää tehdä.”
”Miten niin?” Lily kysyi hämmentyneenä.
”Sinun pitää puhua hänen kanssaan. Selvittää asiat kunnolla, tapahtui sitten mitä tahansa”, Kaitlin sanoi tarmokkaalla äänellä.
”Niin varmaan”, Lily sanoi pudistaen päätään. ”Kaitlin, en minä pysty puhumaan hänen kanssaan. En vain pysty.”
”Ennemmin tai myöhemmin sinun on pakko”, Kaitlin totesi. ”Ei tämä voi jatkua näin loputtomiin. Sinä tiedät sen itsekin.”
Lily vain kohautti olkiaan ja sen jälkeen kumpikaan ei sanonut enää mitään.

Hetken päästä hiljaisuuden kuitenkin keskeytti postin saapuminen ja Kaitlin nappasi taas kerran Päivän Profeetan isokokoiselta tunturipöllöltä ja levitti sen auki pöydälle eteensä.
”Lisää uutisia kuolonsyöjistä”, Kaitlin sanoi luettuaan etusivun otsikot. Hän käänsi nopeasti lehden auki oikealta sivulta ja luki jutun läpi. Lily ei jaksanut juuri nyt kiinnostua koko kuolonsyöjäjutusta, mutta luettuaan artikkelin Kaitlin tyrkkäsi lehden Lilyä kohti. ”Katsopas tätä”, Kaitlin sanoi innoissaan. ”Aurorit ovat vanginneet lisää kuolonsyöjiä, luultavasti melkein kaikki niistä jo.”
”Ai jaa”, Lily sanoi vilkaisten juttua. ”Mutta mitä niin erikoista tuossa nyt on, nehän on napanneet niitä vähän väliä viime aikoina.”
”Niin, mutta etkö sinä ymmärrä, kuinka hyvä uutinen tämä on”, Kaitlin sanoi innoissaan. ”Koko juttu alkaa vihdoinkin selvitä, eikä meidän tarvitse koko ajan olla peloissamme, että kuolonsyöjiä hyökkää milloin minkäkin kulman takaa ja kaikki voi taas palata ennalleen.”
”Minusta tuntuu, ettei mikään sittenkään palaa ennalleen”, Lily sanoi hiljaa.
Kaitlin kohautti olkiaan. ”Joka tapauksessa, Lily, tämä on hyvä uutinen. Nyt me emme ole enää vaarassa.”
”Kyllä minä sen tajuan”, Lily huokaisi. ”Ja minä olen kyllä iloinen, että kaikki alkaa selvitä, mutta jotenkin tuntuu, ettei se vain kosketa minua yhtään.”
”Miten sinä voit edes sanoa noin?” Kaitlin kysyi. ”Kuolonsyöjäthän hyökkäsivät tänne vasta vähän aikaa sitten! Ja sinä olit mukana siellä! Sinä olisit voinut tulla tapetuksi. Ja kun ottaa huomioon sinun perheesi ja kaikki, sinuahan se juuri koskettaa kaikista eniten.”
”Niin kai sitten”, Lily sanoi. ”Mutta joka tapauksessa, mennäänkö jo?”

Niinpä he lähtivät suuresta salista takaisin rohkelikkojen oleskeluhuoneeseen, eikä kumpikaan heistä puhunut matkan aikana paljon mitään. Päästyään sisälle oleskeluhuoneeseen he huomasivat, että ilmoitustaulun eteen oli kerääntynyt tavallista enemmän porukkaa, mikä merkitsi yleensä sitä, että taululla oli joku uusi mielenkiintoinen ilmoitus, ja niinpä he menivät lähemmäs, yrittäen kurkkia taululle muiden selkien takaa. Viimein muutama seitsemäsluokkalainen väistyi taulun edestä ja Kaitlin pääsi lukemaan uuden ilmoituksen.
”Se on seuraavasta Tylyahon retkestä”, Kaitlin sanoi innostuneena. ”Niitä ei olekaan ollut pitkään aikaan.”
”Koska se on?” Lily kysyi kurkkien Kaitlinin olan yli.
”Ensi viikon lauantaina”, Kaitlin vastasi ja kääntyi taas Lilyä kohti. ”Siitä tulee kivaa, me ei ollakaan käyty siellä pitkään aikaan.”
”Niinpä”, Lily sanoi. Tylyahon retkiä ei ollut järjestetty pitkään aikaan juuri kuolonsyöjien aiheuttaman hässäkän takia, mutta nyt sitten tilanne oli ilmeisesti tosiaankin parempaan päin, jos heidät kerran jo uskallettiin päästää sinne.
Lily ja Kaitlin siirtyivät kauemmas ilmoitustaulun luota ja menivät istumaan nojatuoleihin takan ääreen. Kaitlin yritti jutella Lilyn kanssa Päivän Profeetan uutisista ja tulevasta Tylyahon retkestä, mutta Lily ei ollut juttutuulella ja niinpä kaikki keskusteluyritykset loppuivat nopeasti ja niinpä suurin osa sunnuntaipäivästä kuluikin läksykirjojen äärellä, mutta oikeastaan se ei nyt edes haitannut Lilyä. Eipä hänellä paljon mitään parempaakaan tekemistä ollut ja joka tapauksessa oli parempi edes yrittää kiinnittää ajatukset johonkin muuhun, kuin murehtia asioita, joihin hän ei voinut vaikuttaa.


A/N2: Kommentit olis tosi kivoja :)
If you stay I don't need heaven.

Game of Love

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 22.12.!
« Vastaus #135 : 22.12.2009 12:08:17 »
Kiva joululahja! :) Vaikkakaan ei kovin jouluinen, mutta oli silti mukava saada jatkoa. Olihan tuo aika surullinen luku, mut en kauheesti kuitenkaan päässy siihen sisälle, koska on joulufiilis päällä. Huono ajankohta angsti luvulla:D Mut kiitti taas kerran tästä ja hyvää joulua!
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 22.12.!
« Vastaus #136 : 26.12.2009 19:32:16 »
hyvä luku jälleen kerran! tää oli aika haikee, mut samal aika ihana (:

eipä tässä taaskaan muuta ku että jatkoa odotellessa :D

~nuuhku

justiinsa (:

MinaVaan

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 22.12.!
« Vastaus #137 : 27.12.2009 12:00:39 »
Tää on niin ihanaihanaihanaihanaihana!
Voi harmi vaan kun Lily syyttää Scorpiusta vaikka eihän se oo tehny mitään  :-\ eikä ymmärrä ettei silläkään oo varmaan helppoo jos isä joutuu vankilaan, vaikkei se oliskaan samaa mieltä sen teoista, on se sen isä kuitenkin..
Sori ei mitään rakentavaa :)
Jatkoa jään odottelemaan!

mokkasiini

  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 22.12.!
« Vastaus #138 : 28.12.2009 22:29:22 »
Mahtava jatko!  Erityisesti toi Lilyn ja Scorpiuksen käytäväkohtaaminen oli huippu  :)

Miten ois jos kirjoittaisit uuden luvun uudenvuoden lahjaksi?  ;D
malfoy, just malfoy ♥

Jazmín

  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Slytherin and his Gryffindor jatkoa 22.12.!
« Vastaus #139 : 01.01.2010 21:26:54 »
A/N: kiitos paljon kommentista eFFy :)
Kiitos nuuhku! Kiva että tykkäsit!
MinaVaan, kiitos kivasta kommentista! :)
Kiitos mokkasiini, kiva kuulla, että tykkäsit tosta käytäväkohdasta, sitä oli kiva kirjottaakin!

Tässä on nyt uusi (aika lyhyt) luku, toivottavasti pidätte! Muistakaa kommentoida!

Ja hyvää uutta vuotta ja uutta vuosikymmentä kaikille! :)


29. Venomin salaisuus

Seuraava viikko Tylypahkassa lähti käyntiin melko tavallisissa merkeissä. Kaikki odottivat jo innoissaan tulevan viikonlopun Tylyahon retkeä ja juorusivat kiihkeästi kuolonsyöjiä koskevista uusista uutisista. Kaikki tuntuivat olevan innoissaan hyvistä uutisista ja muutenkin hyvällä tuulella koko ajan. Ainakin Lilyn mielestä. Lily yritti ottaa osaa keskusteluihin, vaikka totta puhuen koko asia ei vieläkään tuntunut koskettavan häntä yhtään. Vaikka totta kai hänkin oli iloinen, että asiat näyttivät menevän parempaan suuntaan ja olihan hänestä mukava päästä välillä pois Tylypahkasta taas vaihteeksi, mutta jotenkin se ei vain tuntunut yhtä tärkeältä, kuin ennen.
Koko seuraava viikko oli kuitenkin Kaitlinille ja Lilylle niin kiireinen läksyjen ja huispausharjoitusten takia, ettei jäänyt aikaa paljon turhaan murehtimiseen. Heidän hävittyään ottelu korpinkynttä vastaan Erica oli nimittäin kiristänyt harjoitusten tahtia entisestään, vaikkei heidän seuraava ottelunsa ollut vielä lähimaillakaan, niin että nyt he viettivät melkein jokaisen illan huispauskentällä, oli sää mikä tahansa. Lilyä se ei kuitenkaan haitannut, sillä hänestä oli vain mukava lennellä huispauskentän yläpuolella ilta toisensa jälkeen, se antoi hänelle muuta ajateltavaa. Ja sitä paitsi, eihän hänellä paljon mitään parempaakaan tekemistä olisi ollut.

Torstai-iltana Lily teki Rosen kanssa läksyjä kirjastossa. Lily oli syventynyt pitkän Pimeyden voimilta suojautumisen esseen viimeistelyyn ja Rose yritti etsiä vastauksia Muodonmuutosten kysymyksiin. Kumpikaan ei ollut puhunut pitkään aikaan mitään, lukuun ottamatta satunaisia kysymyksiä, kuten: ”Tiedätkö millä loitsulla pystyikään muuttamaan siilin kahvikupiksi?” tai ”Mistä erottikaan tavallisen suden ja ihmissuden?”
Hetken kuluttua Lily sai esseensä valmiiksi ja kääri pergamentin siistiksi rullaksi. ”Noin, nyt se on vihdoinkin valmis”, Lily sanoi tyytyväisenä.
”Minulta puuttuu vielä pari vastausta”, Rose sanoi hajamielisesti selatessaan samalla vimmatusti Muodonmuutosten kirjaansa. Parin minuutin kuluttua Rosekin oli saanut läksynsä loppuun.
”Lähdetäänkö sitten?” Lily kysyi ja alkoi pakata tavaroitaan.
”Hyvä on”, Rose sanoi ja epäröi sitten hetken, aivan kuin hän olisi aikonut sanoa vielä jotain muuta.
”Mitä nyt?” Lily kysyi.
”Lily”, Rose aloitti. ”Minä tiedän, ettet sinä halua puhua tästä, mutta minä ajattelin vain kysyä… Miten sinulla menee Scorpiuksen kanssa? Oletko sinä puhunut hänelle sen jälkeen, kun – ”
Lily oli jonkin aikaa hiljaa, ennen kuin vastasi. ”Ei, ei me olla puhuttu sen jälkeen.”
”No haluaisitko sinä puhua hänen kanssaan?” Rose kysyi varovasti.
Lily nyökkäsi. ”Kyllä kai.”
”Mutta hän ei halua, vai?” Rose jatkoi.
”En minä tiedä, mitä hän haluaa”, Lily sanoi kuivasti. ”Ilmeisesti ei ainakaan minua.”
Sen jälkeen kumpikaan ei enää maininnut aihetta, vaan he vain pakkasivat kirjat ja pergamentit koululaukkuihinsa hiljaisuuden vallitessa. Juuri kun he olivat lähdössä pois, Ethan kuitenkin saapui paikalle ja hänen naamalleen ilmestyi iloinen hymy, heti kun hän näki Rosen.
”Hei kulta”, hän sanoi astellen lähemmäs heitä, ”Hei Lily.”
”Hei Ethan”, Lily ja Rose vastasivat yhteen ääneen.
”Minä ajattelinkin, että teidät löytäisi täältä”, Ethan sanoi istuutuen tuolille Rosen viereen.
”Oliko sinulla sitten jotain asiaa?” Rose kysyi kohottaen kulmiaan.
”Eipä oikeastaan”, Ethan sanoi kohauttaen olkapäitään. ”Halusin vain nähdä sinut.” Rose hymyili Ethanille leveästi ja Ethan vastasi Rosen hymyyn sellaisella katseella, joka sai Lilyn välittömästi tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi.
”Minun pitäisi varmaan lähteä takaisin oleskeluhuoneeseen. Kello alkaa olla jo aika paljon”, Lily sanoi nopeasti nousten seisomaan.
”Ai joo, niin meidänkin”, Rose sanoi vilkaisten seinällä riippuvaa kelloa.
”Nähdään taas”, Lily sanoi ja niinpä he erosivat toivotettuaan ensin toisilleen hyvät yöt ja Lily lähti kulkemaan kohti rohkelikkotornia.

Hän ei kuitenkaan päässyt pitkälle, ennen kuin hän törmäsi ihmiseen, jonka hän olisi viimeiseksi halunnut nähdä kulkiessaan yksin autiolla käytävällä myöhään illalla: Venom Brooksiin. Venomin kasvoille ilmestyi pahansuopa hymy, joka ei enteillyt hyvää, heti kun hän näki Lilyn.
”Kas kas, Lily Potter”, Venom sanoi pehmeästi, pysähtyen juuri Lilyn eteen.
”Venom", Lily vastasi tylysti, katsoen tätä silmiin.
Venom tarkkaili Lilyä hetken hiljaa ja aukaisi sitten suunsa. "Mitä sinä teet tähän aikaan vaeltelemassa pitkin käytäviä?" Venom kysyi sitten.
”Minä en käsitä, millä tavalla minun asiani kuuluvat sinulle", Lily sanoi mahdollisimman viileällä äänellä. Venomiin se ei näyttänyt vaikuttavan mitenkään, tämä vain hymähti Lilylle.
”Niin, et sinä varmaan käsitäkään", Venom sanoi.
”Mitä tuo muka tarkoitti?" Lily kysyi siristäen silmiään.
Venom naurahti pilkallisesti. "Voi, ei mitään. On vain niin paljon muitakin asioita, joita sinä et tiedä."
”Niin kuin mitä esimerkiksi?" Lily kysyi kohottaen kulmiaan.
”Eipä mitään", Venom sanoi hymyillen pienesti. "Kyllä se selviää sinulle ennen pitkää."
”Mikä selviää?" Lily kysyi nyt ärtyneenä. "Mitä ihmettä sinä oikein höpötät?"
”Enpä taida kertoa”, Venom sanoi, ”sehän pilaisi yllätyksen.”
”Minkä ihmeen yllätyksen?” Lily kysyi.
”Se selviää sinulle kyllä ennen pitkään”, Venom sanoi ja yhtäkkiä hänen äänensä muuttui pilkallisesta matalammaksi ja uhkaavammaksi. ”Ja ehkä sinä sitten opit, ettei kannata asettua minua vastaan.”
Venomin uhkaava katse sai Lilyn levottomaksi. Vaikka hän tiesi, ettei Venom voisi tehdä hänelle mitään, hän ei kuitenkaan pitänyt tämän ilkeästä katseesta.
”Mitä sinä oikein suunnittelet?” Lily kysyi yrittäen kuulostaa pelkästään ärtyneeltä, mutta hän ei voinut estää uteliaisuutta pääsemään ääneensä. ”Ja miten niin sinua vastaan?”
”Se selviää sinulle kyllä, usko pois”, Venom sanoi hiljaa, katsoen Lilyä pitkään ja yhtäkkiä Lilyä alkoi puistattaa. Venomin käyttäytymisessä oli jotakin uhkaavaa, vaikka eihän tämä ollut edes varsinaisesti uhkaillut Lilyä - tällä kertaa.
”Mikä selviää?” Lily kysyi hiljaa ja rypisti kulmiaan. Venom ei vastannut Lilylle, vaan sen sijaan tämä heitti Lilyn suuntaan vielä yhden kiukkuisen katseen. Hetken aikaa he vain tuijottivat toisiaan ja sitten Venom pyyhälsi Lilyn ohi sanomatta enää sanaakaan.
”Se oli outoa”, Lily sanoi itsekseen tuijottaen Venomin perään. Hän ei käsittänyt, mitä syytä Venomilla oli olla vihainen hänelle – ellei sitten... Lily tiesi, että Venom oli halunnut Scorpiuksen jo pitemmän aikaa, eikä tämä ollut varsinaisesti ilahtunut siitä, että Scorpius ja Lily olivat yhdessä, mutta hän ei käsittänyt, mitä väliä sillä oli enää, ottaen huomioon etteivät Scorpius ja Lily olleet puhuneet toisilleen pitkään aikaan. Kuitenkin, Venomin puheet tekivät hänet levottomaksi. Hänelle ei ollut vieläkään selvinnyt, mitä tämä oli oikein selittänyt, mutta sen hän tiesi, että Venom tiesi jotain, mitä hän ei tiennyt. Ja mitä ikinä se olikaan, ainakaan se ei ollut mitään hyvää.

Lilyn päästyä vihdoinkin rohkelikon oleskeluhuoneeseen, se oli jo melkein kokonaan tyhjä. Vain muutama oppilas istuskeli vielä nojatuoleissa tai sohvalla. Lily huomasi Kaitlinin takkaa lähimpänä olevassa nojatuolissa ja meni tämän luokse. Oli mukavaa nähdä Kaitlin vaihteen vuoksi yksin, sillä viime aikoina hän oli ollut melkein koko ajan Jamien kanssa.
”Hei, missä Jamie on?” Lily sanoi istuutuen Kaitlinin viereen.
”Ai, hän meni jo nukkumaan”, Kaitlin sanoi hajamielisen näköisenä.
”Ja niin pitäisi ilmeisesti sinunkin mennä”, Lily naurahti. ”Sinä näytät melko väsyneeltä.”
”Niin, joo, varmaan”, Kaitlin sanoi. Sitten hän katsahti Lilyä pitempään. ”Onko jotain tapahtunut? Sinä näytät oudolta.”
”Ei mitään”, Lily sanoi, yrittäen näyttää huolettomalta. ”Minä vain törmäsin Venomiin äsken.” Sen jälkeen Lily selosti hänen ja Venomin keskustelun Kaitlinille.
Kaitlin rypisti otsaansa mietteliäänä. ”Kuulostaa aivan siltä, kuin hän suunnittelisi jotain.”
”Niin”, Lily sanoi hitaasti. ”Mutta ei se luultavasti ole mitään vakavaa. Luultavasti se on vain tyhjää puhetta.”
”Niin kai”, Kaitlin sanoi. ”Mutta joka tapauksessa, sinun kannattaa olla varuillasi. Minä en oikein pidä siitä.”
Ei Lilykään pitänyt siitä, mutta hän yritti olla huolestuttamatta itseään ja Kaitlinia turhaan. Luultavasti se ei tosiaankaan ollut mitään vakavaa. Vaikka joka tapauksessa, oli se outoa.

Perjantaiaamuna Lily heräsi taas hyvissä ajoin ennen Kaitlinia. Hän oli nähnyt jotain outoa unta, vaikka ei enää pystynytkään kunnolla muistamaan, mitä siinä oli tapahtunut. Hän muisti vain, että Venom Brooks ja kuolonsyöjät olivat liittyneet siihen jollakin tapaa. Lily yritti karistaa unen jättämän epämiellyttävän tunteen pois mielestään, nousi ylös sängystä ja pukeutui. Sitten hän tönäisi Kaitlinin hereille ja lähti sen jälkeen aamupalalle yksin, kun Kaitlin näytti siltä, ettei häntä vielä vähään aikaan saisi kiskottua ylös sängystä.
Suuri sali oli vielä melko tyhjä, mutta Lily meni istumaan Albuksen viereen rohkelikon pöytään.
”Huomenta Al”, Lily haukotteli istuutuen Albuksen viereen.
”Huomenta”, Albus vastasi ja sen jälkeen kumpikaan ei puhunut enää kovinkaan paljon vaan söi vain aamiaistaan vaitonaisena.
Sinä päivänä Lilyllä ja Kaitlinilla oli ensimmäisenä Pimeyden voimilta suojautumista. Kumpikaan ei olisi jaksanut koko oppiainetta enää Teddyn lähdettyä ja Lizzien palattua takaisin opettamaan ja he toivoivat vain, että Teddy palaisi takaisin mahdollisimman nopeasti. Ja niinpä taas tämäkin tunti oli samanlainen kuin kaikki muutkin, Lizzien vain selittäessä omiaan luokan edessä, kenenkään kiinnittämättä paljonkaan huomiota häneen. Lily ja Kaitlin kuluttivat tunnin pelaamalla ristinollaa kirjojensa marginaaleihin.
Selvittyään Pimeyden voimilta suojautumisesta, heillä olikin onneksi seuraavaksi Muodonmuutoksia. Vaikka kumpikaan ei ollut mitenkään erityisen hyvä siinä, ainakin se oli kiinnostavampaa, kuin edellinen tunti.
Lounaan jälkeen Lilyllä oli vielä Yrttitietoa ja Taikaeläinten hoitoa ennen koulupäivän päättymistä. Sen jälkeen Lilyn ja Kaitlinin pitikin lähteä huispausharjoituksiin. Sää oli kylmä ja lunta pyrytti, ja kaikki olivat melko väsyneitä, joten Erica suostui lopettamaan harjoitukset aikaisemmin kuin yleensä.

Koska oli perjantai-ilta, ei ketään oikein huvittanut tehdä läksyjä, joten Kaitlin ja Lily pelasivat Albuksen ja Hugon kanssa shakkiturnauksen, jonka Albus voitti ylivoimaisesti. Sen jälkeen Albus lähti tapaamaan Kaidaa ja Hugo lähti tekemään jotain hämärää kavereidensa kanssa, joten Lily ja Kaitlin jäivät taas kahdestaan.
"Missä Jamie muuten on?" Lily kysyi Kaitlinilta. Hän oli huomannut, ettei poikaa ollut näkynyt melkein koko päivänä ja se alkoi jo olla vähän outoa, koska yleensä heitä kahta ei saanut millään irti toisistaan.
Kaitlin kohautti olkiaan huolettomasti. "En minä tiedä. Hän on varmaan jossain kavereidensa kanssa. Ei minun tarvitse sentään koko ajan tietää, mitä hän tekee", Kaitlin sanoi puolustelevasti.
Lily rypisti otsaansa. "Onko kaikki hyvin?" hän kysyi. Hän ei oikein pitänyt Kaitlinin teeskennellyn huolettomasta äänensävystä.
"On, totta kai.” Kaitlin sanoi nyökytellen. "Ei ole", hän lisäsi sitten hetken hiljaisuuden jälkeen huokaisten.
Lily kohotti kulmiaan Kaitlinille. "Onko jotain sattunut?"
"Ei.. varsinaisesti", Kaitlin sanoi epävarmasti.
"Mutta?"
"No, minusta tuntuu", Kaitlin sanoi hiljaisella äänellä. "Että Jamiella on joku muu."
"Mitäh?" Lily älähti. "Epäiletkö sinä, että hän pettää sinua?"
"Shh", Kaitlin sanoi vilkuillen ympärilleen. "Voisitko sinä puhua hiljempaa", hän sanoi nyökäten kohti muutamaa toisluokkalaista tyttöä, jotka vilkuilivat heitä kiinnostuneena.
"Ai joo, anteeksi", Lily sanoi kärsimättömästi. "Mutta kerro nyt! Mistä sinä niin päättelet?"
Kaitlin kohautti olkiaan. "No aluksi kaikki meni hyvin, mutta sitten, yhtäkkiä hänestä tuli ihan erilainen. Aivan kuin hän välttelisi minua... Ja nyt minä en tiedä, mitä tehdä."
"Kaitlin, sinä et voi antaa tämän jatkua tällä tavalla", Lily sanoi katsoen ystäväänsä tiukasti. "Hän särki sinun sydämesi jo kerran ja nyt alkaa näyttää uhkaavasti siltä, kuin hän aikoisi tehdä sen uudestaan. Sinun pitää lopettaa se, sinä olet ollut hänen pompoteltavissaan jo liian kauan.
"Mutta minä välitän hänestä silti", Kaitlin sanoi surkeana, "en minä voi niin vain päästää irti."
"No sinun pitää lakata välittämästä!" Lily sanoi lujasti.
Kaitlin käännähti katsomaan Lilyä kohottaen kulmiaan. "Ja sinä olet paraskin puhumaan siitä."
Lily naurahti ilottomasti, vaikka oikeasti tilanteessa ei ollut mitään naurettavaa. Juuri muutama päivä sitten Kaitlin oli sanonut Lilylle samaa ja Lily tiesi aivan hyvin, ettei se ollut niin yksinkertaista. Ei toisesta voinut vain lakata välittämästä, vaikka olisi kuinka halunnut. Ja jos se toinen lakkasi välittämästä – se olikin sitten huonompi juttu.
"Ollaan mekin aika surkeita", Kaitlin sanoi hymyillen surumielisesti Lilylle. Lily ei voinut muuta kuin olla samaa mieltä siitä.

***
”Lily, hei, herää”, Kaitlin sanoi Lilyn mielestä tarpeettoman pirteällä äänensävyllä, ottaen huomioon, kuinka paljon kello oli. Vaikka itse asiassa hän ei tiennyt, kuinka paljon kello oli, mutta hän päätteli, ettei se ollut vielä kovin paljon.
”Mitä?” Lily sanoi unisesti, ”nythän on lauantai.”
”Niin, mutta tiedätkö mikä lauantai?” Kaitlin sanoi hypähtäen istumaan Lilyn sängylle.
”En”, Lily murahti sängyn pohjalta. ”Ja miksi sinä olet noin pirteä?”
”Tänään on Tylyaho-päivä!” Kaitlin hihkaisi.
”Ai joo”, Lily sanoi nousten vastentahtoisesti istumaan. ”Mutta silti, miksi sinä herätit minut näin aikaisin? Ja mitä kello edes sitä paitsi on?”
”Se on puoli kahdeksan”, Kaitlin sanoi pirteästi. ”Nouse nyt, niin lähdetään aamiaiselle.”
”Et sinä sitten voinut lähteä sinne ilman minua?” Lily huomautti kohottaen toista kulmaansa. ”Ei minullakaan ole mikään pakkomielle herättää sinua joka kerta, kun minä herään aikaisemmin.”
”Äh, älä viitsi, Lily”, Kaitlin sanoi. ”Piristy nyt, ainakin tänään päästään taas pitkästä aikaa Tylyahoon. Minä kaipasinkin jo Hunajaherttuaa.”
”Hyvä on”, Lily sanoi, asetellen kasvoilleen melko vaisun hymyn. ”Minä yritän.”
”Okei, hyvä, tule sitten, lähdetään sinne aamiaiselle.”

Puolen tunnin kuluttua Lily ja Kaitlin astelivat sisälle Suureen saliin joka oli vielä melko tyhjänä, koska ihmisten ei tarvinnut herätä niin aikaisin oppitunneille. Heidän kävellessään luihuisen pöydän ohi Lily käänsi nopeasti katseensa pois, huomattuaan Scorpiuksen istuvan sen päässä kahden kaverinsa kanssa.
”Sinun täytyy ihan totta tottua näkemään häntä”, Kaitlin sanoi huomattuaan Lilyn katseen.
”Helpommin sanottu, kuin tehty”, Lily huomautti synkästi ja istuutui rohkelikon pöydän päätyyn.
Heidän syödessään sali täyttyi pikku hiljaa ihmisistä ja postin saavuttua Kaitlin kulutti lopun aikaa selailemalla Päivän Profeettaa Lilyn tuijotellessa puurokulhoonsa mietteissään.
Vihdoin oli aika lähteä Tylyahoon ja Kaitlin ja Lily menivät eteisaulaan, muiden lähtöä odottavien oppilaiden kanssa.
"Hei Lily, Kaitlin", Rose sanoi hyväntuulisesti ja tupsahti Lilyn ja Kaitlinin luokse jostakin.
"Hei Rose", Lily vastasi.
"Haluatteko te kävellä minun kanssani?" Rose kysyi. "Minä hukkasin Ethanin jonnekin."
"Totta kai", Kaitlin sanoi.
"Missä Jamie muuten on?" Rose kysyi.
Kaitlin kohautti olkiaan ja hänen kasvoilleen ilmestyi hetkeksi synkkä ilme. Se kuitenkin väistyi nopeasti, heidän päästessään vihdoin ulos. Ilma oli nyt kauniimpi, kuin eilen ja aurinko paistoi, joten matka taittui joutuisasti.
Heidän ollessaan jo melkein perillä Tylyahossa, joku tönäisi Lilyä kovakouraisesti, ohittaessaan tämän polulla. Lily tajusi hetken kuluttua, että se oli Venom Brooks. Venom kääntyi katsomaan Lilyä, luoden tähän pahansuovan hymyn. Jokin Venomin katseessa sai Lilyn levottomaksi.
Kaitlin kohotti kulmiaan Lilylle, huomattuaan myös Venomin katseen.
"Mitäköhän hänellä on mielessään?" Lily kysyi hiljaa.
"Miten niin?" Rose kysyi ymmällään. Kaitlin ja Lily selostivat Roselle nopeasti Venomin ja Lilyn kohtaamisen torstai-iltana, ja kuultuaan koko tarinan, Rose rypisti kulmiaan mietteliäänä. "Hän ei tosiaankaan vaikuttanut ihan viattomalta äsken."
"No joka tapauksessa, ei nyt viitsitä murehtia sitä", Lily sanoi nopeasti. "Onhan se outoa, mutta ei se välttämättä tarkoita, että hän oikeasti aikoo tehdä mitään. Tai siis eihän me koskaan olla oltu mitään ylimpiä ystäviä."
”Niinpä kai”, Kaitlin sanoi, ”mutta mitä syytä hänellä on nyt yhtäkkiä alkaa kiusaamaan sinua. Tai siis eihän hän ole viime aikoina kiinnittänyt sinuun edes mitään huomiota, ennen tätä.”
”Se on kyllä totta”, Lily sanoi tajutessaan asian itsekin vasta nyt.
Sen jälkeen he olivatkin jo perillä Tylyahossa ja alkoivat puhua siitä mihin he menisivät ensimmäisinä ja unohtivat Venomin, mutta silti Lily ei voinut karistaa ikävää aavistusta mielestään, että tästä seuraisi vielä jotain ikävää.

***
Scorpius käveli hitaasti pitkin Tylyahoon vievää polkua Alexin kanssa. He olivat viimeisten joukossa, koska he olivat lähteneet Tylypahkasta melkein viimeisinä. Se ei kuitenkaan haitannut Scorpiusta, joka ei ollut kovin sosiaalisella tuulella.
Alex katsoi Scorpiusta kulmat kohollaan uteliaasti. ”Onko kaikki hyvin?”
”Miten niin?” Scorpius kysyi.
”Mietin vain”, Alex sanoi kohauttaen olkiaan. ”Sinä olet vain ollut tänään niin hiljainen. Siis hiljaisempi, kuin yleensä.
”Ei kun minä vain mietin”, Scorpius aloitti.
”Mitä?”
”Venomia”, Scorpius tokaisi. ”Hän tietää jotain, mitä me ei tiedetä.”
Alex rykäisi merkitsevästi, ja nyökäytti päätään taaksepäin. Scorpius kääntyi katsomaan Alexin näyttämään suuntaan, vain huomatakseen Venomin, joka virnisti hänelle, huomatessaan hänen katseensa.
Venom nopeutti askeleitaan, niin että hän käveli nyt Scorpiuksen ja Alexin rinnalla. ”Hei, Scorpius.”
”Venom”, Scorpius sanoi viileällä äänellä.
”Minä en voinut olla kuulematta teidän keskusteluanne – ” Venom aloitti hitaasti.
”Etpä tietenkään”, Scorpius sanoi. ”Eikö vanhempasi opettaneet sinulle, että toisten salakuuntelu on epäkohteliasta.”
”En minä salakuunnellut”, Venom tiuskaisi. ”Ja sitä paitsi sinun kannattaisi olla vähän kohteliaampi minua kohtaan, jos kerran haluat tietää – ”
”Joten, aiotko sinä jo kertoa, mitä sinä suunnittelet?” Scorpius kysyi kohottaen kulmiaan.
”No”, Venom aloitti hymyillen ilkeästi. ”Tarkalleen ottaen minä en suunnittele mitään.”
”Kuka sitten suunnittelee?” Scorpius kysyi.
”Sinun pitäisi tietää. Kun sinun isäsikin on…” Venom jätti lauseen kesken ja katsahti Scorpiusta oudosti. Scorpius oli näkevinään hänen katseestaan sillä kertaa jotain muutakin, kuin vain ilkeää omahyväisyyttä.
”Liittyykö tämä jotenkin kuolonsyöjiin?” Scorpius kysyi aavistellen pahaa. Venom nyökkäsi hiljaa. ”Mutta heidäthän on melkein kaikki saatu kiinni jo.”
”Niin taikaministeriö luulee”, Venom sanoi, tyytyväisenä siitä, että oli onnistunut saamaan Scorpiuksen hämilleen. ”Mutta”, Venom lisäsi painokkaasti ja piti dramaattisen tauon, ennen kuin jatkoi: ”meitä onkin enemmän, kuin he luulevat.”
”Meitä?” Scorpius sanoi kohottaen toista kulmaansa. Kun Venom ei vastannut, hän jatkoi: ”Joten, mitä he suunnittelevat?”
”Eikö se ole ilmiselvää?” Venom sanoi tuhahtaen. ”Minä oletin, että sinä olisit jo arvannut sen. Hyökkäystä tietenkin, Tylyahoon.”
”Koska?” Scorpius kysyi nopeasti, vaikka hänellä olikin paha aavistus, että hän tiesi jo vastauksen.
Venom vilkaisi rannekelloaan hymyillen laiskasti. ”Noin vartin kuluttua”, hän tokaisi pyyhältäen sitten kovaa vauhtia pois paikalta, jättäen Scorpiuksen ja Alexin tuijottamaan peräänsä.
If you stay I don't need heaven.

Game of Love