Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198297 kertaa)

Q+Black

  • ★Lheage★
  • ***
  • Viestejä: 1 148
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #400 : 10.01.2010 20:09:40 »
Olen uusi tällä sivustolla niin voisiko joku neuvoa mistä löytyisi Twilight-aiheiset ficit ja että kuinka lähetän sinne omani. Etusivulla näkyi olevan paljon Potter-ficcejä mut en löytäny Twilight-osiota johon voisin oman tarinani lähettää. Pitääkö tarina jotenkin koodata? Jos kyllä, niin kertoisitteko kuinka?! Kiiiitos :)

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #401 : 10.01.2010 20:36:31 »
Mä rupesin kuunteleen Musee vasta Twilightitien jälkeen, mutta mä alotin sen vasta jotain 6 kuukautta itte leffan jälkeen, joten mä en pidä itteeni sitä Twilightin takia fanittajana. Uusimman levynkin hommasin tossa joululahjaks

Itseasiassa miulle kävi samalla tavalla, siis aloin kuuntelemaan Musea vasta kauan elokuvan jälkeen (suunnilleen siihen aikoihin kun uprisingia alkoi kuulua radiosta enemmän) ja uusimman levyn sain toissapäivänä =) (on muutes aika hyvä)

Paramoreen tutustuin, pakko myöntää, Twilightin/Decoden ansiosta.. Mutta ihan hyvä vaan että tutustuin, hyvä bändi, hyviä kappaleita, suosittelen.

Pitäisi kirjottaa jotain aiheeseen liittyvää..

Niin, miulle tuli muuten Uusikuuelokuvan Volterrakohtauksessa kauhee myötähäpeän tunne, kun Robert otti  paitansa pois päältä.. Kauheeta(miun mielestä)

Ainiin, miun mielestä on typerää, että jos parhaat kaverukset fanittaa Twilightia, mutta toinen on Team Jacobissa ja toinen Edwardissa. Tai ei siinä mitään, mutta kun ne parhaat kaverit alkaa riitelemään Jakesta ja Edwardista, eikä voi sitten olla edes samassa huoneessa toisen kanssa (tiedän tapauksen jossa näin on käynyt..). Miulla ja miun parhaalla kaverilla on eri mielipiteet tästä asiasta (hän on Team Edward ja minä Team Jake), mut myö ei silti riidellä siitä asiasta (johtuu ehkä siitä että kumpikaan ei fanita sitä ihan täysiä, mutta kuitenkin..).

Onko kellekään teistä käynyt niin että tuttavapiirissä on tullut suuria erimielisyyksiä tuon asian suhteen? Ja miten siitä on selvitty, vai onko selvitty ollenkaan?

//Toinen ulottuvuus- ja ulkoavaruus-osioissa on twilight ficcejä aika paljon sinne kannattaa laittaa, ja se onnistuu klikkaamalla yläreunassa olevaa 'uusi aihe' linkkiä
« Viimeksi muokattu: 10.01.2010 20:41:24 kirjoittanut Draconis Lupin »

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #402 : 11.01.2010 10:25:15 »
Mulla on kaveri, joka on selvästi henkeen ja vereen Team Edward ja sitten me tapellaan aiheesta, koska kuten sanottu, mulla on vaikeuksia Edwardin kanssa.  :D Mua ärsyttää se niin suuresti, mutta toisaalta mua ärsytti Epäilyksessä Jacobkin, vaikka mä tiedän, että mä olisin voinut olla yhtä ärsyttävä itsekin samassa tilanteessa ja toisaalta Jacob oli oikeassa. Hän ei sentään kidnapannut Bellaa La Pushiin ja laittanut itse poissaollessaan kavereitaan Bellan "lapsenvahdiksi". Musta se homma oli Epäilyksessä Edwardilta niin pohjanoteeraus, että mulla meni viimeistään siinä kohtaa kaikki kunnioitus Edwardia kohtaan, itse asiassa siinä kohtaa viimeistään meni kunnioitus myös Culleneita kohtaan, vaikka jo aiemmin mietin, että miksei ne pysäytä Edwardin touhuja ja miksi Alicekin vaan suostuu lahjottavaksi.  ;D Itse asiassa tuli siinä kohtaa varmistus sille, etteivät Cullenit arvosta ihmisiä juuri sen enempää kuin Volturit tai muutkaan, jotka syövät ihmisiä. Bella on Culleneillekin vain yksi tyhmä tyttö, jota nyt sitten kuljetellaan mukana, koska ihku-Edward sattuu olemaan siihen ihastunut. No joo, voihan sen ymmärtää, mutta kontrasti susiin on mun mielestä liian vahva ignoroitavaksi ja nimenomaan se on positiivinen susien puolesta, mutta sekin on ymmärrettävä, koska sudet ovat olleet ennen muuttumista ihan normaali-ihmisiä. Niillä ei ole sitä sataa vuotta siitä, kun ovat olleet ihmisiä ja kunnioittavat siis lajitovereitaan ihan eri tavalla kuin mitä vampyyrit kunnioittavat ihmisiä, jotka ovat heidän luontaista ravintoaan. Bellaa pidellään vähän niin kuin lemmikkieläintä. Se on vähän tyhmä ja hidas ja kömpelö, joten sillä pitää olla häkki, jossa se on turvassa ulkomaailmalta, mutta on se vaan niin ihana, että sen puolesta tapetaan vaikka kaikki ja vuodatetaan (jos voitaisiin) karvaita kyyneliä, jos se sattuisi kuolemaan.  ;D

Oletteko huomanneet, että Bella palkitsee käytännössä kaiken aikaa ne henkilöt, jotka käyttäytyvät häntä kohtaan röyhkeimmin? Edward käyttäytyy häntä kohtaan alusta alkaen sekä röyhkeästi että ylimielisesti, mutta Jacob ei. Vasta sitten kun Jacob on niin röyhkeä, että suutelee Bellaa, toisin sanoen saavuttaa röyhkeydellään Edwardin asteen ja asenteen, vaikka hauskasti Edward luulee itse olevansa Bellaa kohtaan paljon hellävaraisempi ja hienotunteisempi vain sen takia, ettei ilmaise röyhkeyttään suoraan. Se riittää, että se tulee ilmi, ainakin mulle se riittää inhoamaan hänen käytöstään. Bellan kohdalla siis miehet vain tulevat ja ottavat omansa ja se toimii. Hieman säälittävää, mutta toisaalta siitähän monet naiset fantasioivat ja uneksivat, joten se on unenmukainen.

Varmaan Mikekin olisi onnistunut Bellan kanssa, jos vain olisi ollut sitkeä... :D Ai niin, mutta hänhän ei ollutkaan yliluonnollinen vaan pelkkä lajitoveri.

Bella on alusta lähtien tabula rasa, jolla ei ole menneisyyttä ja joka muovautuu toisten halujen mukaan.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2010 10:37:33 kirjoittanut Joeyboy »

Zoëllene

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #403 : 11.01.2010 14:55:49 »
Olen uusi tällä sivustolla niin voisiko joku neuvoa mistä löytyisi Twilight-aiheiset ficit ja että kuinka lähetän sinne omani. Etusivulla näkyi olevan paljon Potter-ficcejä mut en löytäny Twilight-osiota johon voisin oman tarinani lähettää. Pitääkö tarina jotenkin koodata? Jos kyllä, niin kertoisitteko kuinka?! Kiiiitos :)
Toinen ulottuvuus, sinne kaikki muu fanfiction kuin Potter. ^^

Lainaus
Mä rupesin kuunteleen Musee vasta Twilightitien jälkeen, mutta mä alotin sen vasta jotain 6 kuukautta itte leffan jälkeen, joten mä en pidä itteeni sitä Twilightin takia fanittajana. Uusimman levynkin hommasin tossa joululahjaks
Oikeestaan mulle kävi samalla tavalla, mutta kiinnostus Museen alkoi kunnolla Twilightin ilmestyttyä. :'3
Mullakin on se uusin levy + Musen ensimmäinen levy, Showbiz.

Lainaus
Onko kellekään teistä käynyt niin että tuttavapiirissä on tullut suuria erimielisyyksiä tuon asian suhteen? Ja miten siitä on selvitty, vai onko selvitty ollenkaan?
Hyvä ystäväni on Team Edwardissa, minä Jacobissa. Kummatkin kuitenkin tykätään Edistä ja Jakesta sen verran, ettei meille tappeluita aiheesta tule. :>

Mietittiin yhden nettikaverin kanssa vähän aikaa sitten, olisiko Twilight niin suosittu, jos Edward olisi ihan tavallinen (ei mikään jumalainen ylikaunis olento) ja Bella ruma ja läski. Jos Edward olisikin tavallisen näköinen, eikä Bella hehkuttaisi häntä kokoajan maailman komeimmaksi ja parhaimmaksi jnejne... 8')

Reta

  • ***
  • Viestejä: 54
  • Stalkkaan sua
    • Reta - Todella vaiheessa
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #404 : 11.01.2010 15:17:14 »
Mietittiin yhden nettikaverin kanssa vähän aikaa sitten, olisiko Twilight niin suosittu, jos Edward olisi ihan tavallinen (ei mikään jumalainen ylikaunis olento) ja Bella ruma ja läski. Jos Edward olisikin tavallisen näköinen, eikä Bella hehkuttaisi häntä kokoajan maailman komeimmaksi ja parhaimmaksi jnejne... 8')

Eihän se silloin varmaan olisi, koska tarina on varsin yksipuolinen, yksinkertainen ja hiukan klisee, mutta se että Edward on vampyyri ja niin taivaallinen hyvännäköinen, tekee tarinasta sen mistä monet pitävät: eikö monen unelma olisikin se, että unelmien ihastus huomaa juuri sinut ja haluaa olla juuri sinun kanssasi. Tämä kirja kertoo tarinan juuri siitä henkilöstä, joka ei pidä itseään mitenkään kauheana, mutta kenet se komistus kuitenkin huomaa.

Minua monesti ärsyttää se kuinka Edwardia kuvaillaan aina parin sivun verran joka kohdassa. Okei, tuli jo selväksi että se on jumalaisen näköinen, tarina jatkukoon!

Minä olen Musea ja Paramorea jonkin verran kuunnellut ennen elokuvaa, eikä se mitenkään lisääntynyt elokuvan jälkeen. Melkein tuli sellainen dissaus-fiilis. En pidä kovinkaan paljon kirjojen filmatisoinneista koska olen niin kirjauskovainen ettei elokuvat koskaan yllä kirjan tasolle! Joten kun kuulen jonkun Dupermassive Black Holen mieleen tulee heti leffa. Samoin käy esim Linkin Parkin biinsin kohdalla, nimeä en nyt muista. Tykkäsin siitä ennen leffaa. Pidän edelleen, mutta se valitettavasti tuo mieleen Twilight-leffan.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2010 15:20:10 kirjoittanut Reta »
Stekkailkaa mun blogi: Todella vaiheessa
Sä oot toisesta maailmasta.

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #405 : 11.01.2010 16:02:56 »
Minua monesti ärsyttää se kuinka Edwardia kuvaillaan aina parin sivun verran joka kohdassa. Okei, tuli jo selväksi että se on jumalaisen näköinen, tarina jatkukoon!

Minä olen Musea ja Paramorea jonkin verran kuunnellut ennen elokuvaa, eikä se mitenkään lisääntynyt elokuvan jälkeen. Melkein tuli sellainen dissaus-fiilis. En pidä kovinkaan paljon kirjojen filmatisoinneista koska olen niin kirjauskovainen ettei elokuvat koskaan yllä kirjan tasolle! Joten kun kuulen jonkun Dupermassive Black Holen mieleen tulee heti leffa. Samoin käy esim Linkin Parkin biinsin kohdalla, nimeä en nyt muista. Tykkäsin siitä ennen leffaa. Pidän edelleen, mutta se valitettavasti tuo mieleen Twilight-leffan.

Sen biisin nimi on muuten Leave Out All the Rest. Onneksi miulla ei tule mitään Twilight-mietintöjä päähän, kun kuuntelee Musea tai vastaavaa, olisi muuten päivät aina pilalla.

Ja todellakin tästä Edwardin yliluonnollisesta kamaluudestakomeudesta. Joka hiton kohdassa sanotaan jotain Edwardin yliluonnollisen ihanista kasvoista tai lihaksistosta. (Kyllä, karva-apina Pattinsonhan on ihan marmoripatsas, koska sillä on paljon karvoja. Yök).

Ja Aamunkoin lopussa puhuttiin sitten Bellan kauneudesta. Äiti, sinä olet erityinen. Niin onkin, nimittäin erityisen yhmä ja naiivi.

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #406 : 11.01.2010 19:00:51 »
Muakin on häirinnyt tuo Edwardin ylistäminen. Okei, voihan se olla komea ja ties mitä mutta onko sitä pakko joka kohdassa toistaa? Tämä juuri kertoo Bellan alemmuuskompleksista. Ja se tuskailu on todella ärsyttävää. "Hän oli niin komea, että näytin hänen rinnallaan aivan tavalliselta" yms. Ja Breaking Dawnissa Bella tais sanoa jotain tälläistä: "Huomasin että ylähuuleni oli paksumpi kuin toinen" Just tuo perus millä yritetään peittää Mary Suen täydellisuus. Ja Bellahan on Breaking Dawnissa pesunkestävä Mary Sue. Renesmeekin on oikea pikkuneiti Täydellisyys.

Tuli vaan mieleen, että huomasiko kukaan että BD:ssä Bella jotenkin "korotettiin" muitten yläpuolelle? Esim. se Bellan voima. Kaikki olivat ihan "Omg, Bella" kun Bella saa juuri ja juuri hiukan venytettyä sitä suojakilpeä. Ja siinä taistelussa juuri Bella "pelasti" ne kaikki käyttämällä sitä suojakilpeä niin etteivät Volturit voineet hyökätä. Eli Bella oli koko jutun ns. sankaritar. Hallelujaa, ylistäkää kuningatar Bellaa!

« Viimeksi muokattu: 11.01.2010 19:42:56 kirjoittanut Annoy »
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Zoëllene

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #407 : 11.01.2010 19:54:21 »
Minua monesti ärsyttää se kuinka Edwardia kuvaillaan aina parin sivun verran joka kohdassa. Okei, tuli jo selväksi että se on jumalaisen näköinen, tarina jatkukoon!
Juuri näin. Kerran se ei haittaa, mutta kun sellainen toistuu, alkaa jo häiritä.
Lainaus
Minä olen Musea ja Paramorea jonkin verran kuunnellut ennen elokuvaa, eikä se mitenkään lisääntynyt elokuvan jälkeen. Melkein tuli sellainen dissaus-fiilis. En pidä kovinkaan paljon kirjojen filmatisoinneista koska olen niin kirjauskovainen ettei elokuvat koskaan yllä kirjan tasolle! Joten kun kuulen jonkun Dupermassive Black Holen mieleen tulee heti leffa. Samoin käy esim Linkin Parkin biinsin kohdalla, nimeä en nyt muista. Tykkäsin siitä ennen leffaa. Pidän edelleen, mutta se valitettavasti tuo mieleen Twilight-leffan.
Minäkään en pidä kirjojen elokuvaversioista lähes koskaan. Enkä pidä Twilightinkaan, jos se ei ole vielä tullut selväksi. : D
Pystyn kyllä kuuntelemaan noita Twilightissa olleita lauluja. Decode on ainoa, joka tuo Twilightin melko vahvasti mieleen, mutta onnistun kyllä yleensä karkoittamaan sen ajatuksen (kuulostipas hassulta).

Lainaus
Tuli vaan mieleen, että huomasiko kukaan että BD:ssä Bella jotenkin "korotettiin" muitten yläpuolelle? Esim. se Bellan voima. Kaikki olivat ihan "Omg, Bella" kun Bella saa juuri ja juuri hiukan venytettyä sitä suojakilpeä. Ja siinä taistelussa juuri Bella "pelasti" ne kaikki käyttämällä sitä suojakilpeä niin etteivät Volturit voineet hyökätä. Eli Bella oli koko jutun ns. sankaritar.
Niinpä, muuten. o:
"Bella, olet lemmikkimme."
"OMG osaat jotain hihihi! Pelastapas meidät isoilta pahoilta Voooooltureilta."

Aamunkoin "tappelu" oli hirveän laimea. Ne vain höpöttivät ja höpöttivät, Bella vähän riehui jonkun suojakilpensä kanssa ja plaaplaa. En olisi yhtään yllättynyt, jos vaikkapa joku olisi kuollut/haavoittunut, mutta ei. Lopun täytyi tietenkin olla kuin sadusta. Ja satuahan se oikeastaan onkin.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #408 : 12.01.2010 16:52:26 »
Niinpä, Bellaa kohdellaan aivan kuin lemmikkieläintä. Edward muuten ilmeiseti harrastaa toisten oman tahdon riistämistä, kun laitttaa puolet perheestään vartioimaan Bellaa, ettei hän vain livahtaisi katsomaan Jacobia ja "satuttaa itseään". Ja miten Bella siihen reagoi ? "Omg, Edward, minulla oli NIIN ikävä ! En ole sinulle vihainen, vaikka lahjoitkin Alicen ja pilasit suunnitelmani, kun sinä kumminkin olet niin ihana ja ymmärtäväinen <3"

Ja onko Edwardia ikinä kuvailtu tarkemmin kuin kuin "jumalainen" tai "täydellinen" ? No okei, Epäilyksessä käytettiin puoli sivua siihen, mutta siinäkin sanottiin vain jotain "täydellisesti kaartuvat huulet" Ynnämuuta täydelliseen tai jumalaiseen viittaavaa. Oho, hieno juttu, nythän mä tiedän miltä Edward näyttää ! Vaikka Meyer on luultavasti laskenut sen siten, että kaikki saavat luoda oman täydellisen Edwardinsa. Mutta oho, sori, Eddie ei ole lähelläkään minun täydellistä miestäni. Ja kun Bella palvoo JOKA kohdassa kun Eddie tulee näköpiiriin jokaisella jumalaiseen/täydelliseen viittaavalla sanalla kyseistä henkilöä, rupeaa hieman ketuttamaan. Kaaikki tietää jo, että Edward on ihanatäydellinenjumalainenhuolehtivajaoiaivanliianhyväminulleajatteleeBella, yritettäisiinkö päästä siitä yli ?! Kaikki tietää sen jo, kun sitä on viimeiset kaksi kirjaa hehkutettu ! No nyt mäkin rupean toistamaan itseäni, mutta voivoi :D  

Mun kaverit ei harrasta tuollaista tappelua, taidan olla ainut joka tästä aiheesta jaksaisi keskustella. 2 kaveriani on lukenut kirjat (paitsi toinen ei Aamunkoita), ja yksi kavereistani on katsonut vain  leffat kun ei ole lukemisesta erityisen innostunut. Ainakin toinen kavereista on Team Jacobissa, kuten leffatkin katsonut, mutta sen uskon johtuvan vain Taylor Lautnerista ja/tai kyseisen henkilön 6pa-, eikun siis anteeksi 8packista (En ole laskenut :P) Mutta tästä olen ihan onnellinen, ei tule tappeluita ainakaan siitä aiheesta :D

Lainaus
Ja Aamunkoin lopussa puhuttiin sitten Bellan kauneudesta. Äiti, sinä olet erityinen. Niin onkin, nimittäin erityisen tyhmä ja naiivi.
Samaa, mieltä, et voisi paremmin sanoa ;D
« Viimeksi muokattu: 12.01.2010 16:58:11 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #409 : 12.01.2010 18:05:03 »
Niinpä, Bellaa kohdellaan aivan kuin lemmikkieläintä. Edward muuten ilmeiseti harrastaa toisten oman tahdon riistämistä, kun laitttaa puolet perheestään vartioimaan Bellaa, ettei hän vain livahtaisi katsomaan Jacobia ja "satuttaa itseään". Ja miten Bella siihen reagoi ? "Omg, Edward, minulla oli NIIN ikävä ! En ole sinulle vihainen, vaikka lahjoitkin Alicen ja pilasit suunnitelmani, kun sinä kumminkin olet niin ihana ja ymmärtäväinen <3"

Juuri näin. Eclipsessä mua raivostutti se ettei Bella saanut mennä La Pushiin koska sudet ovat mukamas vaarallisia. Okei, ovathan ne, mutta Eddie ei tainnut sitä ajatella että Cullenit ovat yhtä vaarallisia, ellei jopa vaarallisempia. Mitä jos Jasper tai joku muu sattuisi yhtäkkiä kilahtamaan kun Bella on Culleneilla? Mutta ehei, eihän Edward sitä ollenkaan ajattele koska se on niin sietämättömän ennakkoluuloinen. Ja Bellan reaktio oli raivostuttava. "Oi Edward, annathan anteeksi että menin La Pushiin?"

Aamunkoin "tappelu" oli hirveän laimea. Ne vain höpöttivät ja höpöttivät, Bella vähän riehui jonkun suojakilpensä kanssa ja plaaplaa. En olisi yhtään yllättynyt, jos vaikkapa joku olisi kuollut/haavoittunut, mutta ei. Lopun täytyi tietenkin olla kuin sadusta. Ja satuahan se oikeastaan onkin.

Niin, tottakai se on Bella joka ne pelasti. "Omg Bella, pelastit meidät isoilta pahoilta Voltureilta!" Ja kun Jane yritti käyttää voimaansa, niin kappas vaan, se ei toimi koska Bella vähän temppuilee. Miksi juuri Bellalle piti antaa se voima joka pelastaa ne kaikki? Ja tietenkin Bellan piti hymyillä hirveän omahyväisesti. "Ähä kutti, mun voima onkin parempi kuin sun!" Kunpa se suojakilpi olisi pettänyt ja joku olisi kuollut.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #410 : 12.01.2010 18:39:42 »
Lainaus
Niin, tottakai se on Bella joka ne pelasti. "Omg Bella, pelastit meidät isoilta pahoilta Voltureilta!" Ja kun Jane yritti käyttää voimaansa, niin kappas vaan, se ei toimi koska Bella vähän temppuilee. Miksi juuri Bellalle piti antaa se voima joka pelastaa ne kaikki? Ja tietenkin Bellan piti hymyillä hirveän omahyväisesti. "Ähä kutti, mun voima onkin parempi kuin sun!" Kunpa se suojakilpi olisi pettänyt ja joku olisi kuollut. 

Vooi, mutta kyllähän joku kuoli, nimittäin Irina. Kai Meyer ajatteli ettei sillä olisi merkitystä kun hänhän ei kuitenkaan kuulunut ihQ-Culleneihin, ja hänellä ei ollut suurta roolia kirjassa, joten mitäs häntä nyt elossa pitämään.
Tuossa nimenomaisessa kohdassa Bella on niin lapsellinen. Kaikki ovat kuolemanvaarassa -olisivathan Volturit voineet hyökätä ja mennä suojakehän sisälle, milloin Bellan kyvyillä ei olisi minkäänlaista tehoa-, ja hän vain leikkii "kumman voima on parempi" leikkiä Janen kanssa. Todella aikuinen ja sivistynyt. Ja kuka ääliö väitti Bellan olevan ikäistänsä kypsempi ?
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #411 : 12.01.2010 18:53:34 »
LaayR``, niin juuri, Bella oli todella lapsellinen koko Breaking Dawnissa. "Omg, saan lapsen, mitä teen?"

Katsokaapas muuten tämä, todella hyvin tehty ja varmasti käytetty paljon vaivaa. Nauroin aika paljon ; D Kyseessä siis New Moon-parodia, mutta loistava sellainen.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Zoëllene

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #412 : 12.01.2010 19:53:28 »
Katsokaapas muuten tämä, todella hyvin tehty ja varmasti käytetty paljon vaivaa. Nauroin aika paljon ; D Kyseessä siis New Moon-parodia, mutta loistava sellainen.
Haha, olen nähnyt tuon. : D Tässä[/size] samoilta tekijöiltä parodia Twilightista, tykkään siitä enemmän kuin New Moonin, vaikka hauska sekin on. ^^

Lainaus
Vooi, mutta kyllähän joku kuoli, nimittäin Irina. Kai Meyer ajatteli ettei sillä olisi merkitystä kun hänhän ei kuitenkaan kuulunut ihQ-Culleneihin, ja hänellä ei ollut suurta roolia kirjassa, joten mitäs häntä nyt elossa pitämään.
Ai niin, minähän unohdin Irinan ihan kokonaan.
Olisi ollut hienompi loppu, jos joku Culleneista olisi heittänyt henkensä tai jotain. Jonkun sivuhenkilömmän, kuten juuri Irinan, kuolema oli jotenkin helppo vain ohittaa.

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #413 : 12.01.2010 19:58:58 »
Lainaus
Ai niin, minähän unohdin Irinan ihan kokonaan.
Olisi ollut hienompi loppu, jos joku Culleneista olisi heittänyt henkensä tai jotain. Jonkun sivuhenkilömmän, kuten juuri Irinan, kuolema oli jotenkin helppo vain ohittaa.

Juuri niin. Edward olisi saanut heittää henkensä. Oltaisiin kerrankin saatu kunnon draamaa aikaiseksi. Ja voi että, minuahan ihan surettaa se Bella...

No Bellahan voi ottaa "mieshahmokseen" Jacobin. Eikös hän hehkuttanut tätä Uusikuussa, ja sanonut rakastavansakin. Ja jos nyt oikein muistan tuo "Rakastan sua, Jacob"-kohta taisi olla myös Epäilyksessäkin.

Joten good bye Edward Cullen, sinua minä en ainakaan tarvitsisi Aamunkoissa.
 (Eikö teitä muuten ärsytä Edwardin ylisuojelevaisuus? Jacob ainakin antaa Bellalle hieman "tilaa".)
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #414 : 12.01.2010 23:02:44 »
Joo, se oli aika raivostuttavaa, että Bellasta heti tulee kauhean ylimielinen sen suojakilpensä kanssa ja se heittää sitä läppääkin. Se on aivan liian itsevarma yhtäkkiä sen kanssa ottaen huomioon, että ne ovat hengenvaarallisessa tilanteessa, jossa Bella on juuri havainnut pystyvänsä puskemaan suojakilpeään ulommaksi ja heti se on niin itsevarmaa että.  Ja lisäksi se on aivan liian lapsellinen siinä tilanteessa ottaen huomioon, että siinä voisivat kaikki kuolla. Vetäisi ainakin minut vakavaksi. Ironia olisi eri asia, mutta kun Bella ei ole edes sitä.  :D Irinan kuolemasta tulee juuri se mielikuva, että ei voida jättää eloon ketään, joka kantaa kaunaa Culleneita vastaan ja on niin sanotusti tehnyt väärin ja anteeksiantamattoman teon (halunnut että Cullenien lapsi kuolee).

Mutta silti tämäkin väärintekijä katuu ja pyytelee anteeksi Culleneilta, koska Cullenithan ovat niin oikeamielisiä ja täydellisiä...  :P Tuosta tuli mieleen, ettei Bella angstaa yhtään esimerkiksi Laurentin kuolemaa jälkeenpäin
« Viimeksi muokattu: 12.01.2010 23:16:36 kirjoittanut Joeyboy »

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #415 : 14.01.2010 16:42:17 »
Joo, oon kattonut ton linkin, ja oli aikas loistava :D
Ja joo, toi Edwardin kyyläys ärsyttää mua ihan suunnatomasti, ja sen takia olenkin kerännyt kaameat antipatiat kyseistä hahmoa kohtaan.
Mutta miksi Bella nyt surisi Laurentin kohtaloa ? Hänhän meinasi tappaa Bellan. Ja Bellahan ei voi antaa anteeksi edes kyseisen henkilön kuoleman jälkeen, vaikka hänenhän pitäisi olla "se anteeksiantavainen".
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #416 : 14.01.2010 16:46:11 »
Irinan kuolemasta tulee juuri se mielikuva, että ei voida jättää eloon ketään, joka kantaa kaunaa Culleneita vastaan ja on niin sanotusti tehnyt väärin ja anteeksiantamattoman teon (halunnut että Cullenien lapsi kuolee).

Tuon minäkin huomasin. Cullenit eivät olleet moksiskaan vaikka Irina tapettiin niitten silmien edessä. Pääasia että pikkuneiti Täydellisyys on turvassa. Melko itsekeskeistä. Ja mä en tajua että miten ne kaikki muut vampyyrit olivat valmiita kuolemaan Renesmeen ja Culleneitten takia. Ihan kuin Cullenit olisivat kaikkia muita vampyyreja ylempiä.

Kävin eilen katsomassa New Moonin uudelleen ja nyt kun pystyin kiinnittämään enemmän huomiota pikkujuttuihin, räkätin siellä ihan kunnolla. Edward oli todella koominen ja Bellallekkin repesin ihan kiitettävästi. Kaveri vaan hyssytti vieressä. Edwardin feikeille vatsalihaksille nauroin kaikista eniten. Ja nauroin myös kaverille joka oli koko sen ajan mitä Bella ja Alice oli Volterrassa  "Ei kai Edward kuole? Ei kai se kuole? Ei se saa!"
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #417 : 14.01.2010 16:59:25 »
Lainaus
Tuon minäkin huomasin. Cullenit eivät olleet moksiskaan vaikka Irina tapettiin niitten silmien edessä. Pääasia että pikkuneiti Täydellisyys on turvassa. Melko itsekeskeistä. Ja mä en tajua että miten ne kaikki muut vampyyrit olivat valmiita kuolemaan Renesmeen ja Culleneitten takia. Ihan kuin Cullenit olisivat kaikkia muita vampyyreja ylempiä.

Nokun Renesmeellähän on semmoinen ihmeellinen kyky, että kaikki näyttävät rakastuvan häneen ensisilmäyksellä. Ja p y h, kaameaa manipulointia sanon minä...   Mutta miksi Cullenit nyt siitä Irinan kuolemasta piittaisivat, eihän se koskenut heitä mitenkään. Murehtiko Bella sitä nyt kokonaisen KERRAN jälkeenpäin ? 

Lainaus
Ja nauroin myös kaverille joka oli koko sen ajan mitä Bella ja Alice oli Volterrassa  "Ei kai Edward kuole? Ei kai se kuole? Ei se saa!"

Kyllä se saa, ja olisi voinutkin kuolla. Olen katsonut sen nyt kaksi kertaa, ja toisella kerralla nauroin Edwardille ja kuolasin Jacobia, -ja rupesi lievästi sanottuna ketuttamaan, kun Edwardia tungettiin sinne paljon enemmän kuin kirjassa, mikä oli aivan tarpeetonta- ja Jacobin ja Bellan suhde kuvattiin sellaiseksi tyngäksi, että Edwardia oli leffassa suurinpiiretin saman verran kuin Jacobia, vaikka Eddie oli kirjassa about 200 sivua poissa. Haistakaa nyt paska saakelin Edwardiarakastavatkäsikirjoittajat...  >:(
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #418 : 14.01.2010 20:07:26 »
Lainaus
Mutta miksi Cullenit nyt siitä Irinan kuolemasta piittaisivat, eihän se koskenut heitä mitenkään.

Irinahan kuului Denaleihin ja Denalit ovat Culleneiden ystäviä.

Lainaus
Kyllä se saa, ja olisi voinutkin kuolla. Olen katsonut sen nyt kaksi kertaa, ja toisella kerralla nauroin Edwardille ja kuolasin Jacobia, -ja rupesi lievästi sanottuna ketuttamaan, kun Edwardia tungettiin sinne paljon enemmän kuin kirjassa, mikä oli aivan tarpeetonta

Tuo on niin totta. Kunpa Edward olisi oikeasti kuollut, tosin eihän siinä kyllä olisi ollut mitään ideaa.  New Moonin takia mä olen kallistunut Jcobin puolelle. Edward on äärettömän ärsyttävä.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #419 : 17.01.2010 10:04:08 »
Anteeksi, jos tämä viesti menee välillä vähän offiksi, mutta olipa pakko nyt tästäkin mielipide sanoa;

"TWILIGHT- TITANICIN VEROINEN RAKKAUSTARINA !"

Sisältää spoilereita Titanicista

Noin on joku älykääpiö mennyt Twilightia mainostamaan. Täytyypä tässä nyt sanoa, että eilen katsottiin kavereiden kanssa kyseinen leffa (Titanic siis) ja kaikki pillitettiin ihan pandoina //suomennos; kaikki pillitti ripsarit ja pakkelit ympäri naamaa levinneinä, ja voitte uskoa, että Twilight ei saanut kestään meistä niin voimakasta reaktíota. Toinen kavereistani pitää leffoja ihan ok, ja toinen taas nauraa räkätti koko ensimmäisen leffan läpi, ja mua vaan nolotti Bellan tyhmyys vielä enemmän kuin kirjoissa valkokankaalla nähtynä.
Ja näyttelijävalintoja ei voi edes verrata. Kumpikohan olisi parempi tunnenäyttelijä, Robert Pattinson vai Leonardo DiCaprio, vai kenties Kristen Stewart vai Kate Winslet ? Jos vastasit molempiin ensimmäisen, en voisi olla vähempää samaa mieltä. Okei, en itsekkään pidä erityisemmin Leonardosta, mutta Titanicissa hän oli ihana :D
Juoni on leffassa paljon yksinkertaisempi, mutta paljon parempi, ja lavasteetkin olivat aidommat (no okei, 200 miljoonan dollarin budjetti, ehkä sillä jo saa aitoa :D) Ja ihan vain näin yksinkertaisesti, Twilight leffoja ei voi MILLÄÄN, siis M I L L Ä Ä N (okei, ehkä kaikki ymmärsi jo mun pointtini :D) verrata Titaniciin. Okei, molemmissa on jonkinlaista kolmiodraamaa, mutta Titanicin Rose sentään tietää mitä tahtoo, eikä inise toivottomuuttaan niinkuin Bella. Ja aivan kauheaa oli kun kaverini äiti sanoi kaverin 6v pikkusiskolle Jackin hukkuessa että "Se vaan sukeltaa", niin me ruvettiin poraamaan vielä enemmän. Mutta siis... Kaverini on nähnyt Titanicin jo ainakin 12 kertaa ja itkee sekä nauraa sille vieläkin (siis ihan selvennyksenä, mä olen nähnyt Titanicin vaan kaks kertaa, ja toinen kaverini näki sen eilen ensimmäistä kertaa), kun taas Twilightit ovat kahdessa tai kolmessa kerrassa läpikoluttuja (tosin tähän saattaa vaikuttaa leffan pituus, Titanichan kestää päälle 3h, kun Twilight taas about vähän yli tunnin) mutta uskon enemmän toiseen teoriaani jonka mukaan Titanic vain on paljon paremmin tehty ja sellainen klassikko, jonka voi katsoa monen monta kertaa siihen kuitenkaan kyllästymättä.

Ja anteeksi sitten jos teksti on hieman kummallista, tuli yöllä nukuttua vähän, kun nukkumaan menin about yhdeltä, ja heräsin puoli kahdeksalta.
Ja nukkumisesta puheen ollen, näin  tässä viimeviikolla joku päivä unta, että  Taylor Lautner onkin oikeasti suomalainen, ja hän on vain vaihtanut nimensä Lautneriksi. Minun unessani Taylorin oikea sukunimi oli Siikanen :D  Silläkin saatiin aikaan hyvät repeämiset ;D
Tämä kommentti siis koskee leffoja, eikä kirjoja, ihan näin selvennyksenä. (Tai siis on koskematta kirjoja niin paljon kuin kirjan pohjalta tehty leffa vain voi :D)
« Viimeksi muokattu: 17.01.2010 10:19:47 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !