Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 199192 kertaa)

Suvituuli

  • Kofeiinihiiri
  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #340 : 04.01.2010 14:27:49 »
Ehkä siellä oli tienvarsilla puhelinkoppia?
En muista, asuivatko ne erillään vai ei, on aikaa kun viimeksi luin kirjat. Tosin olisi niillä ollut hivenen paremmat mahikset saada Ed kiinni, jos hän ei oisi karannut Italiaan  ::)

Olisi kyllä kiva kuulla Meyerin perustelut Jaken leimaantumiselle. Oliko Rosalie sitä jotenkin vastaan? En muista, jotenkin kaikki vain hyväksyi Jacobin tuosta noin vain, kun sehän nyt rakasti Nessietä <3
//paitsi tietenkin Bella, joka myös sulatti suhteellisen pian moisen. Itseeni jos vertaa, olisin kihissyt kiukusta kauan :D
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #341 : 04.01.2010 14:29:04 »
Ei ihan kaikista tullu onnellisia... Leah'han periaatteessa jäi onnettomaks, ku se joutuu kestään niitä Culleneita vasten tahtoaan.
Paljon mielummin mäkin oisin hommannu Leahin ja Jaken välille jotain kun laittanu Jaken leimaantuun siihen hirviösikiöön (aivan, mulla ei oo mitää Renesmeetä vastaan. ;D) Nyt rupesin nauraan tolle "Äiti, sinä olet erityinen." Siis HAHAHAHHAHA, niin tyhmän kuulosta jos ajattelee sen vielä "maailman-ihanimmalla-äänellä-siis-eddukkaisen-jälkeen" Grhm, empäs nyt alota kaameeta dissausta, mutta sis näin :D
Ja Ihkutampa taas Jakea tavalliseen tapaani (anteeks ;D) Se on ainut jolla on jotain älliä päässä, tosin se vähentyy aika roimasti sen leimaannuttua Nessieen. Ihan oikein että nimes sen Loch Nessin hirviön mukaan, tosin se on pienoinen loukkaus itse hirviötä kohtaan :D
Ja mua rupes aamunkoissa (HYYI mikä NIMI !! :o) häirittee kuinka Jakesta tuli liian Edwardmainen Nessien suhteen... Leimaantuminen teki siitä (siis mun mielestäni) nössön :D

// Ja oli ne erillään siinä (:

/// Tuohon Rosalie/puhelin kohtaan epäilen sen tarkoittaneen sitä että Rosalie manasi sitä ettei ollut jo Veralla soittanut isäänsä hakemaan, koska en usko että tohon aikaan oli kännyköitä (:
« Viimeksi muokattu: 04.01.2010 17:10:54 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #342 : 04.01.2010 15:04:13 »
LaayR``, sä olet oikeessa siinä, että Jake muuttui ihan nössöksi Renesmeen syntymän jälkeen. Ja sitten vielä se, että Jake ja rakas Eddiemme alkoivat olla ihan BFF tämän hirviösikiön syntymän jälkeen.

Aamunkoin pelasti Jaken huumori. Sai ainakin nauraa välillä ja ihan oudoissa kohdissa. Mutta kuten jo mainittu miljoona kertaa, ilman Renesmeetä Jake olisi parempi.

Ja mikä helkatin nimi tämä Aamunkoi oli? Muistan, että nauroin sellaiset puoli tuntia, kun kuulin nimen ensimmäisen kerran. On siinä ollu suomentajilla hauskaa.

Olen muuten huomannut, että Jacob vääntyy aina suussani (ja näpäimistöllä) Jakeksi. Tämä tuskin johtuu siitä, että tykkään Jakesta hahmona eniten? (Se oli vitsi, jos joku tajusi)
Väännättekö te hahmoille joko kirjassa mainittuja lempinimiä tai omia?
Minä itse en vaivaudu kutsumaan ketään muuta kuin Jakea lempinimellään. Edwardin väännän Eddieksi ihan kiusallani, koska inhoan kyseisen hahmon nimen kirjoittamista. Mutta Renesmeetä en kutsu Nessieksi, en koskaan.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #343 : 04.01.2010 15:14:05 »
Sama, Jacob on aina Jake, Edward on Eddie tai Eetu tai Eetvartti, ihan tuulesta riippuen. Ja tämä siis johtuu mun pohjattomasta laiskuudestani kirjoittaa nimi Edward, ja siitä ärsyyntyneisyyden/raivon/turhautuneisuuden/inhon (?) tunteista joita mä tunnen kyseistä hahmoa kohtaa. Enkä mä myöskään osaa kutsua Renesmeetä Nessieksi, ja kaikki muutkin on ihan omilla nimillään. Tai no Bella, jos sitä nyt lasketaan kun kaikkihan häntä sanovat Bellaksi eivätkä Isabellaksi.

Ja, tulipa tuosta Jaken ja Eddien BFF-touhusta mieleen, että ketä muuta häiritsi siinä kohtaa kun tuli oikein tunteellinen ja koskettava (tässä kohtaa; Sarkasmia peliin ihmiset) Bellan ja Edwardin ihanan Renesmee tyttären hyvästelyn aika, ja Eddie sanoi Jakelle jotain sen suuntaista kuin "Hyvästi Jacob, veljeni, poikani" POIKANI ?!?!? Siis mitä helvettiä ? Mä purskahdin kaameeseen räkätykseen sen lukiessani :D Että mitä hemmetiä seki ny sitten meinaa ?
« Viimeksi muokattu: 04.01.2010 17:13:36 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #344 : 04.01.2010 15:24:28 »
LaayR``, mäkin aloin nauramaan siinä kohtaa ja sitten alkoi piparminttututtaa (kyllä, ihan hullu sana, mutta koitan korvata kaikki kirosanat jollain muilla sanoilla).
Siis mitä porkkanaa? Missä vaiheessa ne nyt noin läheisiksi on tullut? Yksi vamppi ihastuttava hirviösikiö tulee ja tekee kaiken hyväksi? Niin hyväksi, että Eddie sanoo Jakea pojakseen? Hyi satula!

Ja vielä lempinimistä; Bella nyt on Bella, kun sille ei sovi mikään muu nimi, sillä Isabella on liian fiksu nimi sellaiselle hahmolle.

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #345 : 04.01.2010 15:37:15 »
Mie en ihan alkanu nauraa siinä kohassa, mut kyl mie ihmettelin sitä aika paljon. :)

Ja mie kutsun yleensä kaikkia hahmoja omilla nimillään, paitsi Edwardia(Ed) ja Jacobia(Jake)
ja tietysti Bella (kuten mainittiin, Isabella kuulostaa liian viisaalta sille)

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #346 : 04.01.2010 15:37:32 »
Anteeks, mutt mä nauroin tolle porkkanalle ja satulalle :D Ihan fiksu idea muute :D  Mutta mikä ihmeen ajatus sillä meyerillä oli tunkee se poikani sinne ? Eikö yks mukula riitä Eddukkaiselle ? Kai se halua toisenki puoliotukse täydelliseen perheeseensä ;D EI mitenkään dissauksena Jakelle, ei missään nimessä :o  Ja henkilökohtasesti mua ärsyttää kun Jake ei pitänykkää lupaustaa ja tappanu Ediä jo  sillon kun se ekan kerran meni sinne Culleneille sitä varten, eikä vitkutellu niin kaua että mutanttimukula syntyy ja leimaantuu siihe, puhumattakaa tästä Edi ja Jake bestis touhuilusta . Ois kirjasta tullu paljon parempi.
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #347 : 04.01.2010 15:53:34 »
Tuossa ihanaisessa lainauskohdassa mua ärsyttää Edward aivan hitosti! Sanoa nyt oman tyttärensä kuullen, että pitää äitiä kauniimpana! On siinä meillä oikea riemuidiootti, kun laittaa tyttärensä kadehtimaan äitiään vielä enemmän, kun mitä Renesmee tuossa jo kadehti!  :P Mulle ei tulisi koskaan pieneen mieleenikään sanoa lapselle jotain tuollaista ja mua häiritsee tuossa "Bella ja Edward leikki kotia" - kohdassa juuri tuo, että häikäistymme toisistamme ja lapsi on toissijainen yhteiselossamme.  Siinä mielessä mä yhdyn niihin, jotka toivovat, että Nessie karkaa kauaksi Jacobin kanssa ja molemmat haistattavat Bellalle ja Edwardille pitkät.

Ja Edward on nimenomaan kauhean itserakas hyypiö. Sen perhe joutuu tai kenties vapaaehtoisesti koko ajan uhrautuu sen puolesta ja tekee asioita sen puolesta puolustaessaan Bellaa ja silti se ei tunnu ollenkaan arvostan niitä tai edes oikeasti rakastavan. Itse asiassa loppujen lopuksi Edward tuntuu niin angstiselta, että mä epäilen todella sen kykyä oikeasti rakastaa. Se vajosi heti apatiaan ja itsesäälin, kun Bella tuli raskaaksi! Ihana mies tosiaan eikä Bella edes suuttunut sille, kun se halusi tappaa niiden lapsen. Hitto, mä olisin suuttunut ja muistuttanut siitä Edwardia vielä pitkään! Ja kun vielä Bellan piti vähän juonitella, että sai pidettyä lapsen... kivaa, kun ei aviomiehen voi luottaa tekevän jotain, mitä minä tahdon vaan että pitää pelätä että se päättää vastoin tahtoani. Sellaisesta on ihanuus kaukana, vaikka voihan sitä ihannoida kun se on sitä suojelunhalua, paitsi että paskat se ole kun se on vaan sitä itsekkyttä, koska Edward ei voi elää ilman Bellaa, joten muulla kuin Bellan hengellä ei ole väliä! Ei ainakaan Bellan tahdolla, koska Edwardhan tietää kaiken aina Bella paremmin. Hyi samperi että on kauhea suhde.  ;D

Ja se Volterraan meno on juuri teatraalisen draamakuninkaan liike, mutta mua ei häiritsisi mikään Edwardissa ellei Bella koko ajan vaan ylistäisi Edwardia ja ajattelisi siitä niin yltiöpositiivisesti, joka aiheuttaa itsessä vastareaktion, koska itse näkee siinä paljon muitakin puolia kuin hyviä puolia. Mä pitäisin Edwardia hyvänä hahmona ja pidänkin, mutta Bella on epäonnistunut vastinpari sille. Koko tarina olisi mielenkiintoisempi, jos Bellalla olisi voimakkaampi tahto.

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #348 : 04.01.2010 17:34:50 »
Anteeks, mutt mä nauroin tolle porkkanalle ja satulalle :D

Pakko korvata kaikki porkkanilla ja satuloilla, kun tuppaa niitä kirosanoja pursuamaan suusta. Hieman OT, tiedän.

Mutta, asiaan.

Tuossa ihanaisessa lainauskohdassa mua ärsyttää Edward aivan hitosti! Sanoa nyt oman tyttärensä kuullen, että pitää äitiä kauniimpana! On siinä meillä oikea riemuidiootti, kun laittaa tyttärensä kadehtimaan äitiään vielä enemmän, kun mitä Renesmee tuossa jo kadehti!  :P Mulle ei tulisi koskaan pieneen mieleenikään sanoa lapselle jotain tuollaista ja mua häiritsee tuossa "Bella ja Edward leikki kotia" - kohdassa juuri tuo, että häikäistymme toisistamme ja lapsi on toissijainen yhteiselossamme.  Siinä mielessä mä yhdyn niihin, jotka toivovat, että Nessie karkaa kauaksi Jacobin kanssa ja molemmat haistattavat Bellalle ja Edwardille pitkät.

Ja Edward on nimenomaan kauhean itserakas hyypiö. Sen perhe joutuu tai kenties vapaaehtoisesti koko ajan uhrautuu sen puolesta ja tekee asioita sen puolesta puolustaessaan Bellaa ja silti se ei tunnu ollenkaan arvostan niitä tai edes oikeasti rakastavan. Itse asiassa loppujen lopuksi Edward tuntuu niin angstiselta, että mä epäilen todella sen kykyä oikeasti rakastaa. Se vajosi heti apatiaan ja itsesäälin, kun Bella tuli raskaaksi! Ihana mies tosiaan eikä Bella edes suuttunut sille, kun se halusi tappaa niiden lapsen. Hitto, mä olisin suuttunut ja muistuttanut siitä Edwardia vielä pitkään! Ja kun vielä Bellan piti vähän juonitella, että sai pidettyä lapsen... kivaa, kun ei aviomiehen voi luottaa tekevän jotain, mitä minä tahdon vaan että pitää pelätä että se päättää vastoin tahtoani. Sellaisesta on ihanuus kaukana, vaikka voihan sitä ihannoida kun se on sitä suojelunhalua, paitsi että paskat se ole kun se on vaan sitä itsekkyttä, koska Edward ei voi elää ilman Bellaa, joten muulla kuin Bellan hengellä ei ole väliä! Ei ainakaan Bellan tahdolla, koska Edwardhan tietää kaiken aina Bella paremmin. Hyi samperi että on kauhea suhde.  ;D

Ja se Volterraan meno on juuri teatraalisen draamakuninkaan liike, mutta mua ei häiritsisi mikään Edwardissa ellei Bella koko ajan vaan ylistäisi Edwardia ja ajattelisi siitä niin yltiöpositiivisesti, joka aiheuttaa itsessä vastareaktion, koska itse näkee siinä paljon muitakin puolia kuin hyviä puolia. Mä pitäisin Edwardia hyvänä hahmona ja pidänkin, mutta Bella on epäonnistunut vastinpari sille. Koko tarina olisi mielenkiintoisempi, jos Bellalla olisi voimakkaampi tahto.

Mun piti lainata tästä vaan osa, mutta tämä oli kyllä niin asiaa, että lainasin kokonaan.

Kyllähän sitä voi mitä vaan nyt toiselle sanoa, kun naimisissa ollaan, mutta ei kaikkien kuullen. Jää hirviömukulalle jotkin traumat noista teinivanhemmista.
Eddie ja Bella käyttäytyvät kuin kiukuttelevat pikkukakarat. Eddie on vaan se, joka aina onnistuu viemään tikkarin.

Ja Edwardin ihastuttavasti luonteesta; karmea suojelunhalu! Kuka lantussa haluaa sellaisen poikaystävän/aviomiehen, joka suojelee sinua yltiömäärin vain sen takia, että "en voi elää ilman sinua". Kulunut klisee tuo on. Muutenkin se vampyyripoju on vähän kummallinen; kaikki tapahtuu hänen tahtonsa mukaan, hän tietää aina kaiken, osaa valita ne "oikeat" tiet, on fiksu, komea ja filmaattinen ja vielä koko karkkikasan päälle: hän koittaa pelastaa muita, ettei vain jäisi hirviöksi! Minun mielestäni Edward on sadistinen sovinistivampyyri, ikiteini ja ikuinen kiukuttelija, joka ei ole päässyt uhmaiästään yli. Kuulosti muuten aika tutulta..

Ja kuten on jo edellä mainittu, kirja olisi ollut ihan mansikan mielenkiintoinen, jos Bellalla olisi enemmän omaa tahtoa; olisi ainakin ollut kivasti riitoja ja muuta. Tykännyt tai pikemminkin rakastanut ainakin minä olisin (mikä kuolaimen sanajärjestys toi oli?). Olisi joutunut Edwardkin taipumaan.

Ja onnellisen lopun lopussa Bella ja Edward teki sellaisia juttuja että huh. Ei mitään hajua minne se Renesmeekin oli taas hylätty. Oliko se laitettu nukkumaan kenties? Että joo, mukava elämä fiksulla hirviösikiöllä, joka jäi eloon itsekkäistä syistä ja sen takia, kun joku vähän veteli oikeista naruista. Kuka siitä muka välittää, paitsi nyt Jake ja Rosalie plus Esme ja Carlisle varmaankin. Ei ainakaan omat vanhemmat halua välittää.

Ja muutenkin; 'iik, olen raskaana, apua!' 'haluan pitää tämän, älä koske rakas Eddie tähän lapseen!' 'olen niiin pahoillani, kun tuotan teille mielipahaa!!!!!!!!!!!' 'onnellinen loppu minun ja Eddien kanssa', että näin. Ja Edward kieriskelee itsesäälissä myös. Voihan kurkku.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #349 : 04.01.2010 18:03:54 »
Ja eikös Renesmee vielä nuku samassa talossa Eddien ja Bellan kanssa, ehkäpä vielä viereisessä huoneessa ? Miettikää nyt mitkä traumat siitä saa ! Vanhemmat hässii joka yö about 6 h, ja sittenpä vielä ihmetellään jos tyttö on hieman omitunen.
Ja sitä samaa, ikiteinejä molemmat.

Lainaus
Kyllähän sitä voi mitä vaan nyt toiselle sanoa, kun naimisissa ollaan, mutta ei kaikkien kuullen. Jää hirviömukulalle jotkin traumat noista teinivanhemmista.
Eddie ja Bella käyttäytyvät kuin kiukuttelevat pikkukakarat. Eddie on vaan se, joka aina onnistuu viemään tikkarin.

Ja tästä Bellan lammasmaisesta seuraamisesta en pääse ikinä yli. Se on niiiiiiiiiiiiin ääliömäistä että mitä tahansa Eddie sanookin, se on Bellan mielestä aina oikein. No, osasihan Bella kuitenkin yhdessä asiassa pitää päänsä; Hirviösikiön, tunnetaan myös nimellä Renesmee, saamisessa. Kyllä kaikki muu tehdään miten Eddie sanoo, mutta sitten, kun on siis kuitenkin kyseessä ihQ-Edwardin lapsi, niin pitää panna vastaan. Ja mihin se kaikki johti ? Siihen että;

1. Bella periksiantamattomalla typeryydellä tappaa melkein itsensä, ja siinä samassa myös "oih-en-voi-elää-ilman-sinua-Edwardin".
2.Johtaa melkein koko Cullenien perheen tuhoon kun houkuttelee  Volturit paikalle (voi kun niin olisikin käynyt...)
3.... Ja samalla myös kaikki Quilleuttien sudet. (VOI E I ! :o)

Ja mitä voimme päätellä tästä ? Että yleensä Bellan niin loistavat päätökset aiheuttaisivat mille tahansa muulle heimolle (anteeksi, en löytänyt parempaa sanaa) kuin ah-niin-ihanille-Culleneille mittavat ruumiskasat. Mitä tahansa Bella ikinä päättääkin tehdä, tuloksena on (tai siis olisi ellei Meyer keksisi aina "loistavaa" toista ratkaisua) särkynyt sydän, ruumiita, tai mutanttimukula. Ja silti kaikki rakastavat ja palvovat häntä... Eikä tähän tilanteeseen voi edes sanoa, että ihmisluonto on sokea. KUN KUKAAN HÄNTÄ RAKASTAVISTA (okei, skipataan vanhemmat) EI OLE IHMINEN ! Ja vampyyrien kun pitäisi vielä olla niin fiksuja...

Ja tähän viisaaseen sanaan aion lopettaa vuodatuksen... P Y H !
« Viimeksi muokattu: 04.01.2010 18:06:13 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #350 : 04.01.2010 20:08:22 »
Ja eikös Renesmee vielä nuku samassa talossa Eddien ja Bellan kanssa, ehkäpä vielä viereisessä huoneessa ? Miettikää nyt mitkä traumat siitä saa ! Vanhemmat hässii joka yö about 6 h, ja sittenpä vielä ihmetellään jos tyttö on hieman omitunen.
Ja sitä samaa, ikiteinejä molemmat.

Tätä en ole tullut ajatelleeksi. Talo kuitenkin oli aika pieni ja eikö siitä hässimisestä nyt aina jotain melua tule?
Voi sitä traumautunutta hirviösikiötä.

Ja miksi Eddien ja Bellan pitää harrastaa porkkanan tunkemista rinkeliin ensimmäisen kerran omassa talossaan lattialla? Mikä ihme juttu ihan oikeasti? Ja tungetaan sitä porkkanaa siihen rinkeliin joka yö, ihme kun ei ympäri vuorokauden.
Tästä minulle tuli mieleen eräs tarina. Olin kirjakaupassa (yllättävää, minähän en siellä juuri koskaan käy, paitsi ehkä joka päivä) ja siinä oli kassajonossa minua ennen tyttö ja hänen isoäitinsä. Tyttö oli about kahdeksan, yhdeksän ehkäpä. Ja kädessä, taddadaa, Aamunkoi. Isoäiti niin ylpeänä kertoi kirjakauppiaalle, kuinka ihanaa on, että tyttö lukee niin ahkerasti, kun on löytynyt mukava kirjasarja. Ei tainnut isoäiti ihan tietää Aamunkoin sisältöä.. Eikö kirjoihin voi muka asettaa ikärajoja? Minun mielestä Aamunkoi ei ehkä ole ihan alle kymmenvuotiaiden (ei kyllä hieman sitä ylikään olevien) luettavaa.
Serkkuni, joka on kymmenen, hänkin lukee Twilight-saagaa...

Tekee mieli mennä valittamaan tästä jonnekin, mutta ehkei ne ota tälläistä hihhulia tosissaan.
Olen lukenut myös sellaisia kirjoja, joissa kuvaillaan jo aika tarkasti porkkanan tunkua rinkeliin, eikä ikärajaa. En itsekään tajunnut, että siinä olisi voinut olla sellaista menoa.

Ja muutenkin Tvailaittien haitallisesta vaikutuksesta; lapsukaiset ottavat mallia ja hankkivat täydellisen näköisen kusipään, menevät 18v. naimisiin, hässivät koko ajan ilman ehkäisyä ja kasvattavat lapsensa päin mäntyä. Hallelujaa.

Mitäs mieltä arvon herrasväki on Twilight-sarjan vaikutuksesta ihmissuhteisiin?

Suvituuli

  • Kofeiinihiiri
  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #351 : 04.01.2010 20:16:52 »
Tätä en ole tullut ajatelleeksi. Talo kuitenkin oli aika pieni ja eikö siitä hässimisestä nyt aina jotain melua tule?
Voi sitä traumautunutta hirviösikiötä.
Tähän väliin haluan muistuttaa Emmetin ja Rosalien rikkoneen taloja kyseisessä puuhassa. Tosin en ymmärrä miten  :D Mutta niin, eiköhän siinä kivat traumat synny, jos pari seinää hajoaa joku yö. "Ups" Paitsi etteivät ne huomaisi edes täydellistä Renesmeetä, eihän Edkään huomannut satuttaneensa Bellaa. Olisi siinä lisääntymisoppia lapselle kunnolla.

//Ansku, ei se ole rakkautta, se on leimaantumista <3 Eikö kuulostakin kivalle?
« Viimeksi muokattu: 04.01.2010 23:25:30 kirjoittanut Suvituuli »
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #352 : 04.01.2010 22:29:08 »
Odottakaas, haen tämän eepoksen tuolta hyllyltä, Aamunkoi, ah, miten ihanaa, liki yhtä paksu kuin Feeniksin kilta ja - MITÄ SONTAA! Uskomatonta miten huono suosittu kirja(sarja) voikaan olla.

Ei ole kovinkaan paljon, mistä pitäisin tässä kirjassa, mutta on yksi asia, joka häiritsee mua yli kaiken.... odottakaas taas, yritän etsiä kyseisen kohdan. Ah, tässä:

Se oli hohdetta.
Sisimpäni hajosi kokonaan, kun tuijotin puoliksi vampyyri-, puoliksi ihmislapsen pikkuruisia posliinikasvoja. Kaikki siteet, jotka pitivät minua kiinni elämässäni, katkesivat nopeilla viilloilla kuin ilmapallokimpun narut olisi leikattu poikki. Kaikki mikä teki minusta sen mikä olin - rakkauteni yläkerran kuollutta tyttöä kohtaan, rakkauteni isää kohtaan, uskollisuuteni uutta laumaa kohtaan, rakkaus muita veljiäni kohtaan, viha vihollisiani kohtaan, kotini, nimeni, oma itseni - irtosi minusta sillä hetkellä - nips, nips, nips - ja leijui yläilmoihin.

Siis hiiskatti! Jo on rakkautta ah miten ihanaa. Tossa pätkässä on oikeasti jotain mikä suututtaa mua. Ei sen oman ihanan kultarakkaan tule olla koko maailmaa! Ei toi ole rakkautta! Ei todellakaan mitään ihaninta toisilleen sopivinta rakkautta. Miten Meyer voi kirjoittaa tollaista rakkaudeksi? Ettei millään muulla ole väliä kuin rakkauden kohteella!
 Uskomatonta, jo ei järki paljon päätä pakota.

Muusta en edes ala vaahtoamaan kuin lyhyesti. Ja se kaikki seksin harrastaminen. Ja loppu! Omaan ihanaan ikuisuuteemme plaplapla.
 U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a.

// Leimaantumista niin joo, taisin unohtaa koko käsitteen. Herranen aika oikeasti! Ihanaa tämä leimautuminen.
 Tytölle saattaa vielä jossain määrin tollanen järkyttävä suojelija olla kiva (pyh), mutta jos suojelijalla ei ole omaa elämää, niin asiat on pikkuisen huonosti.
Ja näin nuoret saavat käsityksen tosirakkaudesta. (tosi tekopyhää multa, täytän tänä vuonna neljätoista :''D )
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 12:24:47 kirjoittanut Ansku-Ransku »
Ava by raitakarkki.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #353 : 05.01.2010 02:34:43 »
Lainaus
Ja muutenkin Tvailaittien haitallisesta vaikutuksesta; lapsukaiset ottavat mallia ja hankkivat täydellisen näköisen kusipään, menevät 18v. naimisiin, hässivät koko ajan ilman ehkäisyä ja kasvattavat lapsensa päin mäntyä. Hallelujaa.

Puhumattakaan siitä, että kuvittelevat, että poika, joka stalkkaa niitä mustasukkaisesti, tekee sen siksi, että ah se välittää heistä niin paljon ja se imartelee heitä.  :P Kyse on omistushalusta ja mielenterveysongelmista, ei mistään ihanuudesta, jos jollakin on pakkomielle tulla ikkunasta sisään stalkkaamaan. Okei, vampyyrinä se saattoi tulla myös pelkästään sen tuoksun takia, mutta se seuraileminen oli epätervettä. :D

Sellon ammuskelija on aivan loistava esimerkki siitä.

Näyttää todella monet tytöt kuvittelevan, että esimerkiksi jos Bella olisi valinnutkin Jacobin, Edward olisi vain herrasmiesmäisesti väistynyt. Lol. Tuolla sen pakkomielteellä se olisi mennyt siitä vielä enemmän sekaisin, että Bella olisikin valinnut jonkun muun (joo joo, kyllähän Bella uskoi sen sanaan, että hän on läsnä vain niin kauan kuin Bella haluaa, mutta jos se olisi joutunut oikeasti koetukselle, asia olisi ollut toinen. Ja eipä Edward kuitenkaan toimi Bellan tahdon mukaan juuri koskaan)  ja jossain vaiheessa pimahtanut niin, että lopulta sudet olisivat joutuneet todella vartioimaan Bellan turvaksi 24 tuntia tai päätymään sopimuksen rikkomiseen. :P (Jälleen vertaa Sellon ammuskelija. Pakkomielteiset stalkkerit ei lopeta ennen kuin joko ne tai "uhri" pääsee hengestään)

Toki Edward saattoi olla "niin ihana", kun Bella ei koko kirjasarjassa käskenyt sen painua hittoon. Moni mies muuttuu uhkaavaksi ja oikeasti pelottavaksi ja väkivaltaiseksi vasta sitten, kun nainen sanookin niille ei, jos aluksi ovat vain myötäilleet tai eivät ole sanoneet suoraan. Edward, joka tuntuu aina olevan omasta mielestään oikeassa ja näköjään myös perheensä mielestä (kaikkien paitsi Rosalien), on enemmän kuin potentiaalinen muuttumaan uhkatekijäksi, kun sille sanoo ei.  Eikä Edwardilla tuntunut olevan yleisesti mitään ongelmaa vampyyrien tappamisen kanssa, joten jos se vihastuu Bellalle vampyyrinä, se voi vielä tappaa sen tai vähintäänkin irrottaa siltä käden ja jalan. :D  Ja se olisi taatusti ollut mustasukkainen Renesmeelle, jos olisikin käynyt niin, että tytär olisi ollut äidille tärkeämpi kuin iskä. Hirviölapsi ei saa olla äiskälle tärkeämpi kuin iskä eikä hirviölapsi ole iskälle tärkeämpi kuin äiskä.

Tai vaikka Edward ei olisikaan ollut uhkaava mitenkään, se olisi silti stalkannut niitä lähistöllä ja häirinnyt niiden rauhaa riippumatta siitä pyydetäänkö sitä lähtemään vai ei. Sen reaktiot kaikkeen, mikä koski Bellaa sen jälkeen, kun se oli tullut Volterrasta takaisin, kielii siitä. En voi elää ilman sinua enää, kun kerran sen tein. Tietysti voi olla että Edward olisi vain tehnyt kauniin teon Bellalle, jos Bella olisi valinnut Jacobin, ja mennyt takaisin Volterraan, mutta toisaalta yhtä hyvin se olisi voinut alkaa uhkailla itsemurhallaan Bellaa ja pitää Bellan pelkästään sillä itsellään. Bellan ja Edwardin suhteessa kun oli tuota kiristämistä jo muutenkin. ;D

Bella angstaa sitä, että se vaarantaa Cullenit, mutta Edwardista sitä ei sanota. Mua itseeni häiritsee, että sitä pidetään jotenkin tosirakkauden mittapuuna ja kauniina asiana, jos on valmis uhraamaan kaiken ja kaikki muut sen rakastetun puolesta. Musta vaan itsestä tuntuisi, että se olisi moraalitonta ja rumaa ajatella, että yhden ihmisen/vampyyrin&minkä hyvänsä (vaikkakin mulle hyvin rakkaan)  hengen puolesta, mä antaisin joukon muita kuolla ja pitäisin sitä oikeutettuna, että mun onni tai sen toisen henkilön henki menee muiden onnen ja henkien edelle.  :P Että sen eteen voi uhrata vaikka mitä. Mun olisi hyvin vaikea katsoa itseäni oikeutetuksi sellaisiin tekoihin.  :P

Ansku-Ransku, toi todella kuulostaa hyvin kierolta rakkauskäsitykseltä, kun sitä vähän ajatteleekin, vaikka varmaan Meyer, joka on Bellan ja Edwardinkin suhteen kohdalla korostanut sitä suojelua, pitää kauniina sitä, että naisella on suojelija, joka tekee tämän puolesta mitä vain suojellakseen. Voihan sen ajatella tekevän elämän turvallisemmaksi, kun on joku valmiina heittäytymään vaaraan oman hengen edestä.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 03:19:04 kirjoittanut Joeyboy »

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #354 : 05.01.2010 11:06:40 »
Lainaus
Näyttää todella monet tytöt kuvittelevan, että esimerkiksi jos Bella olisi valinnutkin Jacobin, Edward olisi vain herrasmiesmäisesti väistynyt. Lol. Tuolla sen pakkomielteellä se olisi mennyt siitä vielä enemmän sekaisin, että Bella olisikin valinnut jonkun muun (joo joo, kyllähän Bella uskoi sen sanaan, että hän on läsnä vain niin kauan kuin Bella haluaa, mutta jos se olisi joutunut oikeasti koetukselle, asia olisi ollut toinen. Ja eipä Edward kuitenkaan toimi Bellan tahdon mukaan juuri koskaan)  ja jossain vaiheessa pimahtanut niin, että lopulta sudet olisivat joutuneet todella vartioimaan Bellan turvaksi 24 tuntia tai päätymään sopimuksen rikkomiseen.

Olen miettinyt tätä juuri samaa. Jos Bella olisi oikeasti aivollinen otus, ja olisi valinnut Jacobin, niin empä usko että se Eddie olisi vain sanonut "Heihei rakas, tulen takaisin heti kun koira leimaantuu johonkuhun".
Ja voi ei, joku alle 10v lukemassa aamunkoita ?! Taita saada tyttöraukka pienet traumat. Ei voinut isoäiti sitten kirjan sisällöstä ottaa enempää tietoa ennenkuin ostaa sen ? Kun mietitään, että päähenkilöt ovat kumminkin kahdeksantoista luokkaa (paitsi vampyyrit periaattessa) niin mitäköhän kirjassa voisi tapahtua ? En ihan usko että kahdeksan vuotiaan on tervettä lukea itsestään kymmenen vuotta vanhemmista.
Ja takaisin aiheeseen... Siis uskonpa että Eddie olisi seonnut lopullisesti jos Bella olisi jättänyt hänet rannalle ruikuttamaan. Eddiehän kun, niinkuin kirjoissa aina sanotaan, on tottunut saamaan aina kaiken haluamansa. Ja olisihan ollut ihan mahdollista että Jake ei sitten leimautuisikaan kehenkään, joten tässä tapuksessa uskoisin tuon 24/7 vartioinnin olevan todella tarpeessa, koska kuten on aikaisemminki käynyt ilmi, Edwardin suhde Bellaan on lievästi sanottuna häiriintynyt.
Tosi hieno juttu Bellaa kohtaan. "Entinen vampyyripoikaystäväni, jonka dumppasin ja vaihdoin ihmissuteen, stalkkaa minua, koska on häiriintynyt" Voin kuvitella, että vaikka Bella dumppaisikin Eddien ja vaihtaisi Jacobiin, Eddie stalkkaisi silti tyyliin jokaisen puun takaa :D Yh ;D
Ja oon muutenki Joeyboyn kanssa samoilla linjoilla :D

Lainaus
Ja muutenkin Tvailaittien haitallisesta vaikutuksesta; lapsukaiset ottavat mallia ja hankkivat täydellisen näköisen kusipään, menevät 18v. naimisiin, hässivät koko ajan ilman ehkäisyä ja kasvattavat lapsensa päin mäntyä. Hallelujaa.
Täysn samaa mieltä. Onnea  vaan Meyer, olet tuhonnut ihmisskunnan ;D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #355 : 05.01.2010 11:41:19 »
Tässä tulin ajatelleeks, että koko sarja on kuin suoraan mun mielikuvituksesta, jossa kaikki on täydellistä eikä mikään mene vikaan. ;D

Ja Aamunkoista voi saada traumoja. Onneksi luin englanniksi, niin en ymmärtänyt paljon mitään... ;)

Täytyy tunnustaa, että Houkutuksen aikana olin ihan rakastunut Edwardiin, mutta se sitten muuttui muiden kirjojen aikana. Jos olisi tullut vain Houkutus, olisin vieläkin ihan Edward-huuruissa. Mutta Jake syrjäytti Edwardin (ei, en kutsu Edwardia Ediksi, koska maailmaani mahtuu vain yksi Ed [FMA!]). Ja Jacobin nimen pitäisi olla Jake! Jacob kuulostaa niin... aikuiselta. Kun miettii suomenkielistä vastinetta, sehän olisi Jaakob tai jotain sinne päin. Ja kun minulla on ystäviä, jotka eivät osaa sanoi englantilaisittain Jacob (ei millään pahalla) niin se ärsyttää! :D

/Hihi
Lainaus
ratsastanu ihmissudella auringonlaskuun.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 12:50:07 kirjoittanut Lauren »
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #356 : 05.01.2010 12:15:37 »
Lainaus
Tässä tulin ajatelleeks, että koko sarja on kuin suoraan mun mielikuvituksesta, jossa kaikki on täydellistä eikä mikään mene vikaan. ;D

Varsinki aamunkoi. Kaikki saa onnellisen lopun eikä yhtään sydäntä särjetä. Sinäänsä mä oon onnellinen siitä, koska se olis eittämättä ollu Jacob, ellei Bella olis yhtäkkii saannu jotai fiksuuspuuskaa ja kiskonnu se mutanttimukula ittestään irti, Dumpannu Eddien ja ratsastanu ihmissudella auringonlaskuun. Mutta piti se Renesmee siihen tunkea...
Onneks kukaan suomentaja ei vaihtanu sitä sen supmenkielisee vastineesee... Miettikää ny, joku Jaakob !! :o
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Zoëllene

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #357 : 05.01.2010 20:30:15 »
Lainaus
Onneks kukaan suomentaja ei vaihtanu sitä sen supmenkielisee vastineesee... Miettikää ny, joku Jaakob !! :o
Edkin olisi varmaan tavallisella v-kirjaimella. Carlisle olisi ties mikä Kaarle ja Renesmee joku Roosa-Milla. : D

Onneksi Houkutus ei ole niin vanha kirja kuin esimerkiksi Pieni talo preerialla-sarja, jossa ainakin yhdessä kirjassa Maryt, Carriet ja kumppanit ovat suomennettu Marjaksi ja Leenaksi. : D

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #358 : 06.01.2010 12:15:39 »
Niin, nykyäänhän ei suomenneta nimiä useinkaan.

LaayR``, mehän ollaan samaa mieltä; kyllä kantsii ratsastaa sillä ihmissudella auringonlaskuun, niin minä ainakin tekisin.

Ja edellä kun mainittiin tämä Sellon ammuskelija; Edwardin ja Bellan suhdetta voisi ihan hyvin verrata siihen. Eihän Bella missään kohtaa jättänyt Eddietä, vaan toisinpäin. Ei Bella tullut Edwardille ruikuttamaan anteeksiantoa (paitsi, että kyllä taisi, mutta ymmärrätte varmaan asian), vaan Edward "mateli" Bellan luo ja väitti rakastavansa tätä.

Olisi ollut todella mukava nähdä, mitä Edward olisi tehnyt, jos Bella olisi tajunnut aikuistua ja jättää vampyyripojun.

Meyerillä on varmaan jotain ihan outoja fantasioita suojelijoiden ja kimaltavien, kuolemattomien tyyppien suhteen.

Ja Houkutuksen alussahan kerrottiin, että Bella joutui aina pitämään huolta äidistään ja leikkimään sitä "aikuista" talossa, kun äiti ei ns. osannut. Onkohan tytölle jäänyt jotkin traumat, jonka takia se hakee muuttumattomia ympyröitä (naimisiinmeno, kuolemattomuus eli ei tarvitse pelätä terveydentilan vuoksi) ja suojelija-hahmoa itselleen, jonka antaa päättää kaikesta.
Oliko siis tämä joku psykologinen juttu, jonka Meyer halusi meille kertoa Bellasta vai kirjoittiko Meyer vain jotain teiniangstausjuttuja ja teiniavioliittoja + teiniraskauksia?
Epäilen tätä jälkimmäistä.

Oletteko muuten huomanneet, että kaikki vampyyrit on nuoria? Siis esim. Culleneista on kaikki jotain alle kahdenkymmenen jne. Ainoa poikkeus on Volturit (järkevin "klaani" Vladimirin ja sen kaverin jälkeen), mutta heidät kuvataan "pahoiksi". Onko kaikilla kirjailijoilla pakko tehdä pahiksista rumia?
Ja kun vampyyrithän on niin kauniita (pyh), niin Volturit sitten pitää kuvata vanhoina ja hauraan oloisina (mitä ne ei siis todella ole).

Mintza

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #359 : 06.01.2010 13:03:56 »
Voi luoja loppu oli juuri niin pilvilinnasta revitty että huhuu,(no, se oli aika arvattavaa vieraan jälkeen) ja kaikki palastuu bellan ansiosta ent. olen kömpelö bellasta tulee superkaunis mallimamma, joka pelastaa päivän ja kaikki elävät onnellisena elämänsä loppuun asti. Mitenkähän Edward onnistukii valihtemaan niin hyvin?

En kyllä tajua myöskään miten yhtäkkiä ihmissudet alkovat hengailla Cullenien luona. Eikö niitten pitäis olla jotain ikiaikaisi vihollisia? Entä jos örkit alkais hengäillä yhtäkkiä hobittien kanssa ja kutsu niin kylään.
Surgite!
Invenite!
Veni hortum veritatis,
Horti verna veritatis.