Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198188 kertaa)

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #320 : 30.12.2009 23:28:12 »
Kuitenkin se, että Cullenit kokoavat armeijan vampyyreitä, joista vielä monet ovat valmiita jopa taistelemaan heidän puolestaan, on kyllä hauska juttu. Jos joukkojen kokoaminen noin lyhyessä ajassa oli Culleneille noin helppoa, olisivatko Volturit muka pystyneet pitämään valtaa 3000 vuotta? Epäilen, tosin kaikkihan kulminoitui lopulta Bellan loisteliaaseen kykyyn.
-Eikös siinä ollut niin, että Volturit pysähtyi heti kun ne näki sudet (joita oli siihen aikaan jo ..16?) ja Culleneilla oli apuna Alice, joka siis näki ennalta, että Volturit on tulossa. Harvoilla muilla vampyyreilla oli 'ennustajaa' joka ois voinu varoittaa niitä. Ja toisaalta se bellan kyky oli kanssa osasyy minkä takia sitä rähinää ei sitten tullutkaan..

Mun suosikkikohtaukseni on yhä se Uusikuun kohtaus, jossa Bella miettii Giannaa, joka haluaisi vampyyriksi, että miten kukaan voi haluta hirviöksi. Haloo, Bella, itsekin koko ajan haluamassa vampyyriksi eikä se edes tajunnut itse ajatella, miten sama loppujen lopuksi hänen oma tilanteensa oli.
-Miun mielestä Bella ajatteli tässä sitä, miten 'pahoja' Volturit oli/on ja ihmetteli että miten Gianna halus sellaseks hirviöks. Ja Bella ite ajattelee, että se haluaa vaan olla Edwardin kanssa koko loppuelämänsä (tai siis ikuisuuden) ja kuvittelee, että ne (Cullenit) on 'hyviä' eikä tee mitään pahaa taijotain..

Tuo oli melko oudosti selitetty, miun mielestä, mutta.. Toivon että joku ymmärsi pointin..

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #321 : 31.12.2009 10:47:13 »
En tiiä onko joku jo pistänyt tämän tänne, mutta itse ainakin repesin ihan kiitettävästi:
Saturday Night Live - Taulor Lautner

Lainaus käyttäjältä: Compete
Ja vielä hieman valitusta (tämä on valitusten päivä siis). Koko kirja on täyteen ängetty. Koko ajan pitää tapahtua. Olisi mieluummin tehnyt neljä kunnon kirjaa, kuin, että yksi kirja on yli puolet täynnä Bellan itsesääli-moskaa (Epäilys siis). Eli floppasi.
Samaa mieltä. Ja itse asiassa tämä koko neljäs kirja on tehty vain fanien ihkutus-kirjaksi (ei millään pahalla, sori), olisi edes voinut tappaa jonkun!  ;D
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #322 : 31.12.2009 12:36:50 »
Saanen korjata ; Edwardin ihkutus-kirjaksi. (ainakin näin minä sen ymmärrän.) Ja voi ei, mikä tuo video on ? Repesin totaalisesti jo siinä kun tayloria kuvattiin ensimmäisen kerran :D Voi ei, kuolen nauruun täällä... Tuo on lievästi sanottuna JÄRKYTTÄVÄN huvittavaa ;D Kiitos, tosiiankin tuosta linkistä :D
« Viimeksi muokattu: 31.12.2009 12:42:33 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Suvituuli

  • Kofeiinihiiri
  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #323 : 31.12.2009 14:23:23 »
Mietin, uskallanko laittaa tämän tänne, mutta pakko! Aiheutti repeämisen, ja tahdon jakaa tämän ilon kanssanne :D
Täältä video, jossa on tyttö ja poika, pojan käsi jossain tytön niskassa tai siellä päin. The Sims:in tekijöillä selvästi ollut jännää..

Ettei ihan offiksi mene, kerron minäkin lukeneeni kirjat. Minusta Ed ja Bella sopivat yhteen, molemmat yhtä.. karmivia hahmoja :D Bellan siedin jotenkin, mutta Edwardin 'jatkuva' angstaus siitä, miten hirveä peto hän on ja kuinka hän rakastaakaan Bellaa.. Oh, miten se jaksoikin. Jotenkin karmivaa marttyyri-meininkiä ö.Ö Kirjoissa ei myöskään missään vaiheessa selitetty, mihin Bella rakastui Edwardissa. Siinä vain kävi niin, ja sen Suuren Rakkauden takia piti mennä naimisiinkin, muuttua vampyyriksi ja hommata muksu. Koska Edin luonteessa ei ole erityisemmin kehumista, Bellahan on rakastunut ulkonäköön ja siihen, että toinen on vampyyri .__.' Siinä nuorille ihqttajafaneille esikuvaa.
Kirjoissa minä haukun myös samaa kaavaa. Ensin ollaan in lööv puolet kirjasta, sitten tulee jotain ongelmia, ja loppupuolella kaikki ratkeaa onnellisesti. Sama joka kirjassa, vai kuvittelenko vain?
Ja ihmettelen syvästi Edin toimintaa New Moonissa. Ymmärrän kyllä, että luullessa Elämänsä Rakkauden kuolleen, sitä on vähän angst ja masis jne, mutta lähteä nyt näyn perässä Italiaan tapattamaan itseään? Hmph. Vaikka Ed yleensä rypee itsesäälissä hyvinkin tiuhaan, häntä ei tuntunu paljoa hetkauttavan se, että oli saattanut Bellan näin kivasti vaaraan ajattelemattomalla toiminnallaan. Eihän Volturit olisi saaneet tietää Bellasta varmaan vuosikausiin, ellei Ed itse olisi hypellyt kuin syötti heidän luokseen. Saatan olla väärässäkin, mutten ainakaan muista Edwardin itsemurhayritystään hirveästi katuvan ö.Ö"

Mitä ihmiset muuten näkevät Edwardissa? Kirjakaupasta kun kävin hakemassa Aamuinkoin, tyrkytettiin sieltä kaupan pääliseksi pinssiä, jossa luki I <3 Edward. Ne olivat melkein kaikki menneet. Mutta niin, miksi ihmiset tunnustavat näin rakkauttansa itsekeskeiselle, ah-niin-täydelliselle, marttyyrimaisesti käyttäytyvälle ikiteinille? .__. Mikä Edissä lumoaa?
Jos minulle tarjottaisiin Edwardin kaltaista poikaystävää, taitaisin lähteä karkuun  ::)
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #324 : 31.12.2009 15:59:49 »
Jos minulle tarjottaisiin Edwardin kaltaista poikaystävää, taitaisin lähteä karkuun  
- Mie en, olis kiva nähä mitä se sit tekis, kun mie en teekään kaikkea niinkun se haluaa :D (eli esim. en pysyis kaukana  Jacobista) khihii
Mut tosiaan, mitä ne kaikki siinä Edissä näkee? Miks sitä pitää ihkuttaa niin paljon? Ja mistä syystä Bella edes rakastui Edwardiin?
Olis mukava kuulla/lukea vastaus niiltä jotka on Team Edwardissa, tai miksei team Jacobissakin mutta.. Ymmärsitte kai.

//miekin muutes huomasin uusikuuelokuvassa Bella/Carlislea =)
« Viimeksi muokattu: 31.12.2009 16:20:14 kirjoittanut Draconis Lupin »

syysmyrsky

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #325 : 31.12.2009 16:23:53 »
Olen myös miettinyt sitä, että mikä ihme Edwardissa on niin ihanaa ja lumoavaa. Muistan kun luin Houkutusta ensimmäistä kertaa (miten kauan siitä muten mahtaa olla - nelisen vuotta?) ja olin aivan korviani myöten ihastunut Ediin :D Tuntuu hassulta ajatella, että niin vain oli, sillä joskus Uudenkuun ilmestymisen tienoilla hahmon viehätys alkoi karista pois, eikä sarja itsessään kiehtonut enää niin paljon kuin ennen.

Jos mitään ajatusmaailmastani neljä vuotta sitten muistan, niin luulen että Edwardissa viehättää se miten hahmo on kuvattu kirjoissa. Sitä täydellisyyttä kun korostetaan melkein joka käänteessä (ihan kuin kukaan ei muistaisi että Ed on tuhottoman komea parilla muistutuksella!). Oletteko koskaan lukeneet jotain fanien tekemää listaa siitä, miten Edward poikkkeaa tavallisista pojista? Minulla on sellainen tunne, että Edissä nimenomaan kiehtoo se, että hän on aivan ylivoimainen verrattuna peruspoikaan. Mutta minusta sellainen 'täydellisyys' on ainakin kamalan tylsää - enkä minä ainakaan olisi imarreltu, jos minua stalkattaisiin nukuessani D: Hyi.

Ääh. Olen vähän huono vastaamaan tähän, mutta mitä luulette, menikö tuo edes lähelle totuutta?

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #326 : 31.12.2009 16:28:25 »
Jos minulle tarjottaisiin Edwardin kaltaista poikaystävää, taitaisin lähteä karkuun 
- Mie en, olis kiva nähä mitä se sit tekis, kun mie en teekään kaikkea niinkun se haluaa :D (eli esim. en pysyis kaukana  Jacobista) khihii
Mut tosiaan, mitä ne kaikki siinä Edissä näkee? Miks sitä pitää ihkuttaa niin paljon? Ja mistä syystä Bella edes rakastui Edwardiin?
Olis mukava kuulla/lukea vastaus niiltä jotka on Team Edwardissa, tai miksei team Jacobissakin mutta.. Ymmärsitte kai.

Niinpä. Mun mielestä Edward on omalla tavallaan tosi ihana - semmone huolehtivainen ja rakastava - ,mutta se ylihuolehtivaisuus ottaa päähän. Haluan poikaystävän, joka ei ole äitini, eikä välttämättä niin itsepäinen kuin Edward :D Ja just semmone komenteleva. Voisin mä kuitenkin seurustella Edwardin kanssa, jos se olisi olemassa ja rakastuisi muhun, mutta niinkuin Draconis Lupin sanoi, en tosiaan tekisi kaikkea niin kuin Eddie sanoo. Jos Jacob olisi bestis, en mä siitä pysyisi kaukana, vaikka Edward käskisi.

Jacob olisi kai myös ihan kiva poikaystävä, sellainen rento, villi ja vapaa. Kallistun kuitenkin enemmän tuonne Edwardin puolelle, vampyyrit kiehtoo enemmän. Voisin vaikka opettaa Edwardin rentoutumaan enemmän ja olemaan vähän epä-huolehtivaisempi :D !

Mutta voi että kun inhoan Bellaa. Liian tottelevainen, avuton, kömpelö (ymmärrän jos ihminen on kömpelö, sillä olen itsekin hieman, mutta kun Bella on superkömpelö), ihan liian riippuvainen Edwardista.. Totta kai, jos on rakastunut, ei haluaisi olla erossa kullastaan (en kylläkään ole ikinä seurustellut, mutta uskoisin näin), mutta kai sitä nyt vähän tilaa saa antaa toiselle.

Sitten vielä pari videota teille, rakkaat ystävät..

Houkutus trailer ISMON äänillä! näyttäis muuten siltä, että edward oikeasti sanoisi mm. tuon "no ei kai!"
Uusikuu trailer ISMON äänillä! ei hyvä luoja, alicen "ehkä se on parempi et sä kerrot itse lasselle" ja jacobin "minä se siellä saunalla juopottelin ja söin makkaraa"..

Suosittelen lämpimästi noita kahta videota! Suomeksi siis ovat, oikein hauskoja! En ole kumpaakaan tehnyt itse. Kaverin kanssa tuli vähän revettyä näille.

//
enkä minä ainakaan olisi imarreltu, jos minua stalkattaisiin nukuessani D: Hyi.
Osittain samaa mieltä. Edwardhan kävi vielä silloin kun ei edes tuntenut Bellaa kunnolla, niin stalkkailemassa. Se olisi aika kauheaa, mutta jos oma poikaystävä katselisi välillä nukkumistani vähän aikaa, ei se niin kamalaa varmaankaan olisi.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Penber

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #327 : 02.01.2010 12:17:48 »
Plää. Olen niin pitkään karttanut ko. kirjasarjaa. Olen kuullut siitä niin hyviä ja huonoja palautteita. Sisko on ihan lovena koko sarjaan kun taas sitte yks kaveri sanoi yrittäneensä lukea Houkutusta, muttei koskaan jaksanut lukea sitä loppuun. No päätin olla urhea muurahainen ja kohdata vastustajani; TVIILAITTI!

Aloin eilen sitte illalla iha vaa silmäilemään teosta ja lopulta huomasin istuneeni nokka kirjan edessä ainaki sen pari tuntia :'D.. Katselin siinä sivussa kyllä tv:tä, mut enihau. Ja pakko sanoo, ettei se ookkaa nii paska ku ekaks oon ajatellu. Tai siis sillo ku yritin lukee sitä enkuks pienii pätkii, en jostai syystä älynny siitä mitää :D. Kyllä mä mielestäni olen kohtalaisen hyvä ko. kielessä.. No tyydyn nyt noihi suomennoksiin sitten..

Mutta joo, ihan erilainen ku millasen kuvitelman oon saanu ja varmaa luen loppuun asti. En vain ehkä kehtaa myöntää tätä muille ku siskolle, ku hävettää niin. Ei sen takia, että luen Houkutusta. Vaan sitä omaa ennakkoluuloani jonka taakse kätkeydyin ja nyt se on murentunut pieniksi murusiksi :''D.

Silti ärsyttää, et jos finissä etsii muita ku Potter-ficcei, ne on jotai tviilaittei :'P.. Ohhhohho! 8D

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #328 : 03.01.2010 10:12:28 »
Olen lukenut kaikki Twilight-kirjat ja tykkään niistä, mutta ne ovat melko huonosti kirjoitettuja. Meyerin kirjoitustaidot olivat silloin vielä alkeelliset. Kerronpas nyt mun mielestä huonot asiat niissä:

- Bellan jatkuva tuskailu siitä että Edward on niin komea ja täydellinen, vaikka Twilightissa Bella sanoi ettei välitä ulkonäöstään.

- Edward ylihuolehtivaisuus ja se että Bella tekee kaiken mitä se käskee. Ihan kaiken. Esim. Eclipsessä Bella ei mennyt La Pushiin aluksi koska Edward oli kieltänyt. Siis mitä hittoa? Ihan kuin Bellalla ei olisi mitään oikeutta määrätä omasta elämästään.

- Edwardin itsekkyys, tosin Bella ei sitä tajua. Esim. New Moonissa Edward lähti Voltureitten luo välittämättä pätkääkään perheestään vain sen takia että saisi tahtonsa läpi. Jos Edward olisi kuollut, Esme varsinkin olisi murtunut, mutta eihän Edward sitä tajunnut koska se on niin itsekeskeinen.

- Edwardin ylistäminen  on jotain niin ärsyttävää. "Ah, Edward minun adonikseni"

- Bellan paskamaisuus Eclipsessä, mutta kaikki rakasti sitä silti. Hiukanko Mary Suemaista.

- Renesmee oli pahin virhe koko sarjassa. Yh, Bellan ja Edwardin täydellinen vampyyrilapsi, jota kaikki rakastavat. Kunpa Volturit olisivat tuhonneet sen.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2010 10:14:53 kirjoittanut Annoy »
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #329 : 03.01.2010 13:04:45 »
Lainaus käyttäjältä: Annoy
- Renesmee oli pahin virhe koko sarjassa. Yh, Bellan ja Edwardin täydellinen vampyyrilapsi, jota kaikki rakastavat. Kunpa Volturit olisivat tuhonneet sen.
Aivan! En pitänyt Renesmeestä ollenkaan (enkä varsinkaan siitä, että Jacobin piti mennä leimaantumaan siihen. HYI!)

Ja näistä kirjojen suomennetuista nimistä. En oikein tajua, miksi ensimmäinen kirja on Houkutus ja miksi kolmas on Epäilys. Siis, jos pitää kaksi kirjannimeä suomentaa päin honkia, niin miksei muitakin ole suomennettu siten? Tai nämä kaksi olisi voinut suomentaa kuten Uusikuu ja Aamunkoi(hyhhyh). Paitsi Iltahämärä/Aamuhämärä ja Auringonpimennys olisivat... hyvin mielinkiintoisia nimiä. ;D Paitsi Twilight voisi myös olla Hämy! :) Siinäpä vasta nimi.
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #330 : 03.01.2010 13:39:48 »
Jaahas. Minunkin mielestäni on kiva kun teit tälläisen topicin. :) Joten minäkin laitan oman mielipiteeni.

Käyn läpi ensiksi kirjat, sillä niistä tulee ehkä rakentavinta kommentia mitä minusta nyt lähtee.

Houkutus: Tämä oli Meyerin saagasta kaikista ihanin. Ei ollut kovin paksu, eikä liian ohutkaan. Joten juuri sopiva minulle. Erityisesti pidin lopusta, jossa oli se James-kohta.

Uusikuu: Njaah. Tästä en nyt oikeastaan pitänyt. Aivan liikaa lässynläätä.  Ainoa kohta mikä sai minut lukemaan sen aina vain uudestaan oli Bellan syntymäpäivät. Siinä oli sitä jotakin! Kun taas se loppu oli minusta ehkä liian kliseinen...

Epäilys: Pikkaisen huonompi kuin Houkutus. Alussa oli ihan sellainen tunne, että "Aha? Jaa? Selvä. Okei." Mutta lopussa tuli sitten se kunnon pamaus. Sanoisinko, että ihan mukava lopetus.

Aamunkoi: Inhosin tätä kirjaa. Bella on liian tekopyhä tässä. Tyyliin: "Omg. Apua. Mä oon raskaana." Ja sitten: "Teen mitä vain Renesmeen hyväksi." Yäk. Ei täsmännyt minuun. Onneksi on olemassa tämä sivu, jossa on muunnelmia siitä.
En ala haukkumaan enempää, sillä joku voi mahdollisesti loukkaantua. Sanon suoraan, että mielestäni tämä kirja oli ihan paska.

Ja sitten niihin elokuviin. (Joita on tullut vain kaksi tähän mennessä)

Houkutus:
En kyllä pitänyt kauheasti, jälleen kerran enemmän lopusta. Tosin tässä oli muutama ihana lause, joista yksi näkyykin tämän tekstin alapuolella. (Ihsm. Tajusitte kai.)

Uusikuu:
Ihana. Ihana. Ihana. Tämä oli reilusti hauskempi kuin Houkutus. Ja kun YouTubesta katsoi tämän elokuvan koekuvauksia, näki että heillä oli ollut koko ajan hauskaa. Se tuli hyvin ilmi elokuvassakin.

Ja nyt odotan vain, että se tulisi DvD:lle.

Ja muutamalla on varmaan maininta siitä, että tästä sarjasta on saanut ihanan ystävän. Minäkin sain, sillä IRL:issä minulla ei ole paljon ystäviä.

Ainiin. Lauren ja kaikki muutkin ovat kyllä sanoneet tämän, mutta laitanpa minäkin. Renesmee oli pelkkä virhe. Ei mitään muuta!
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Suvituuli

  • Kofeiinihiiri
  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #331 : 03.01.2010 14:24:45 »
Ainiin. Lauren ja kaikki muutkin ovat kyllä sanoneet tämän, mutta laitanpa minäkin. Renesmee oli pelkkä virhe. Ei mitään muuta!
Minäkin allekirjoitan. Minusta täydellinen Mary Sue-lapsi täydelliseen perheeseen on karmiva o__o" Miksi sen piti olla niin syötävän suloinen, kuitenkin henkisesti huomattavasti kypsempi kuin tavalliset vastasyntyneet ja vielä omata jokin erikoistaito? Ja miksi ihmeessä edes vampyyrille piti syntyä lapsi! Aivan kuin Meyer olisi vain jotain hätäpäissään vetäissyt ja vähän selitellyt, että niin tuota joo, nää ei vaan tienny tätä O: )) Se kun oli niin hirveän varmaa, ettei vampyyrit lisääntyisi kuin puremalla. Erittäin, erittäin huono veto Meyeriltä. Onhan se toki ihanaa ja ihQa, kun saadan isä ja äiti ja lapsi, täydellinen perhe. Vietiin nätisti pois sekin ongelma, josko Bella tahtoisikin myöhemmin lapsia, eikä sitten voisikaan, kun olisi vampyyri. Ei huolta, nyt hänellä on se pieni Täydellisyys sylissä <3 Hyrr.
Olisin minä kyllä voinut hyväksyä, että Bella saa lapsen. Vaikka Edwardinkin kanssa. Tosin se olisi pitänyt selittää paremmin kuin vain todeta, et oho, näin siinä voi käydä.
Kaiken kruunasi se leimaantuminen <3 Minulla meni pahaa-aavistavia kylmiä väreitä lukiessani kyseisen kohdan. Mietin kuumeisesti, että voi ei, ei ei, eihän se nyt vain..? Ja kyllähän se nyt vain. Minusta Jake olisi saanut leimautua ennemmin Leahiin tai vaikka Rosalieen! ( :D) Mitä ihmettä Meyer ajatteli leimauttaessa hänet Renesmeehen? Anteeksi vain, mutta vierastan ajatusta ensinnäkin noin täydellisestä kiintymyksestä ja omistautumisesta vastasyntyneeseen, sekä vielä sitä, että tämä vastasyntynyt oli Bellan lapsi. Herranjestas, kun äiti ei lämpeä, otetaan tytär? O__o Oliko Meyer katsonut liikaa Kauniita ja Rohkeita? (siellähän Brooke ja mikä se toinen oli, vaihtelevat miehiä)
Yleensäkin kauhistelen koko leimaantumista. Kirjassahan sanotaan melkein suoraan, ettei tyttöpololla, johon joku leimaantuu, ole mitään mahiksia löytää ketään toista. Enkä tiedä muista, mutta minua alkaisi pikkuhiljaa rasittamaan, jos joku roikkuisi kannoilla jatkuvasti. Onhan se ihan kiva, jos on tuollainen paras ystävä/rakas/mitä eniten tarviikaan olemassa, mutta.. Kukapa ei voisi vastustaa sellaista kiintymystä? Huh.

//Btw, kammoksun hivenen nimeäkin. Ehkä joku tykkää, mutta minusta on outoa yhdistää vanhempien äitien nimet lapsen nimeksi .__. Eikö voinut vain etsiä jonkin uuden, kivan nimen? Vai onko tämä joku kirjailijoiden tapa, että päähenkilöiden jälkikasvulle lainataan nimet muilta sarjan tyypeiltä? :D Row-tätihän teki (melkein) samat.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2010 14:29:00 kirjoittanut Suvituuli »
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #332 : 03.01.2010 15:02:48 »
Lainaus
Ainiin. Lauren ja kaikki muutkin ovat kyllä sanoneet tämän, mutta laitanpa minäkin. Renesmee oli pelkkä virhe. Ei mitään muuta!

Täysin samaa mieltä. Jankutan nyt tätä samaa, mutta itkin/yökkäilin/raastoin hiuksia kun Jake meni leimaantumaan Renesmeehen... Varsinkin silloin kun kuvailtiin miten "kaikki langat jotka olivat pitäneet häntä kiinni tässä maapallossa katkesivat mukaan lukien ne joihin kuului rakkaus Bellaa/Billyä/laumaa kohtaan ymsymsyms." Ja tattadaa ! Renesmeestä tulee ainoa jolla on väliä. AInakin minun korviini se kuulostaa siltä.

Lainaus
- Edwardin itsekkyys, tosin Bella ei sitä tajua. Esim. New Moonissa Edward lähti Voltureitten luo välittämättä pätkääkään perheestään vain sen takia että saisi tahtonsa läpi. Jos Edward olisi kuollut, Esme varsinkin olisi murtunut, mutta eihän Edward sitä tajunnut koska se on niin itsekeskeinen

Itseäni on häirinnyt aivan sama asia. Tyylillä ;Ihan sama jos minun perheenjäseniini sattuu kun tapan itseni, koska enhän minä voi tuskaa tuntea ! Tai jotan :D  Hieman teatraalista mennä jonnekkin Italiaan tappamaan itsensä.... Jos vampyyrejä ei tapa mikään muu kuin tuli niin miksei vain yksinkertaisesti tappaa itseään roviolla ? Ja se minua hiemanhäiritsee että miten  Harry Clearwaterin hautajaiset saatiin järjestettyä päivää myöhemmin hänen kuolemastaan ? Ja jos Charlie olisi oikeasti ollut Bellan hautajaisissa, niin tuskin sinne taloon olisi ketään puhelimen vartijaa jäänyt.
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #333 : 03.01.2010 15:50:58 »
Ja pakko sanoo, ettei se ookkaa nii paska ku ekaks oon ajatellu. Tai siis sillo ku yritin lukee sitä enkuks pienii pätkii, en jostai syystä älynny siitä mitää :D. Kyllä mä mielestäni olen kohtalaisen hyvä ko. kielessä.. No tyydyn nyt noihi suomennoksiin sitten..


Silti ärsyttää, et jos finissä etsii muita ku Potter-ficcei, ne on jotai tviilaittei :'P.. Ohhhohho! 8D

Mitäh? Twilight on ihan luen-enkuks-mut-aivot-narikkaan-silti-hömpötystä. Mulla meni kaks päiuvää lukea Breaking Dawn ja tajusin kaiken. Vai onkohan tässä nyt tottumuskysymys, kun mun meilestä Potteritkin on vaikeempia..

Ja olen luomassa hieman myöhemmin yhteen toiseen kirjaan perustuvaa ficcisarjaa, että älä valita :D

Ainiin. Lauren ja kaikki muutkin ovat kyllä sanoneet tämän, mutta laitanpa minäkin. Renesmee oli pelkkä virhe. Ei mitään muuta!
Minäkin allekirjoitan. Minusta täydellinen Mary Sue-lapsi täydelliseen perheeseen on karmiva o__o" Miksi sen piti olla niin syötävän suloinen, kuitenkin henkisesti huomattavasti kypsempi kuin tavalliset vastasyntyneet ja vielä omata jokin erikoistaito? Ja miksi ihmeessä edes vampyyrille piti syntyä lapsi! Aivan kuin Meyer olisi vain jotain hätäpäissään vetäissyt ja vähän selitellyt, että niin tuota joo, nää ei vaan tienny tätä O: )) Se kun oli niin hirveän varmaa, ettei vampyyrit lisääntyisi kuin puremalla. Erittäin, erittäin huono veto Meyeriltä. Onhan se toki ihanaa ja ihQa, kun saadan isä ja äiti ja lapsi, täydellinen perhe. Vietiin nätisti pois sekin ongelma, josko Bella tahtoisikin myöhemmin lapsia, eikä sitten voisikaan, kun olisi vampyyri. Ei huolta, nyt hänellä on se pieni Täydellisyys sylissä <3 Hyrr.
Olisin minä kyllä voinut hyväksyä, että Bella saa lapsen. Vaikka Edwardinkin kanssa. Tosin se olisi pitänyt selittää paremmin kuin vain todeta, et oho, näin siinä voi käydä.
Kaiken kruunasi se leimaantuminen <3 Minulla meni pahaa-aavistavia kylmiä väreitä lukiessani kyseisen kohdan. Mietin kuumeisesti, että voi ei, ei ei, eihän se nyt vain..? Ja kyllähän se nyt vain. Minusta Jake olisi saanut leimautua ennemmin Leahiin tai vaikka Rosalieen!
Yleensäkin kauhistelen koko leimaantumista. Kirjassahan sanotaan melkein suoraan, ettei tyttöpololla, johon joku leimaantuu, ole mitään mahiksia löytää ketään toista. Enkä tiedä muista, mutta minua alkaisi pikkuhiljaa rasittamaan, jos joku roikkuisi kannoilla jatkuvasti. Onhan se ihan kiva, jos on tuollainen paras ystävä/rakas/mitä eniten tarviikaan olemassa, mutta.. Kukapa ei voisi vastustaa sellaista kiintymystä? Huh.

//Btw, kammoksun hivenen nimeäkin. Ehkä joku tykkää, mutta minusta on outoa yhdistää vanhempien äitien nimet lapsen nimeksi .__. Eikö voinut vain etsiä jonkin uuden, kivan nimen? Vai onko tämä joku kirjailijoiden tapa, että päähenkilöiden jälkikasvulle lainataan nimet muilta sarjan tyypeiltä? :D Row-tätihän teki (melkein) samat.

Kyllä, olen valittanut tästä ennenkin, valitan uudestaan. Renesmee on järkyttävä. Pikku hirviö, joka meinaa tappaa Bellan, mutta Bella on niiin jalo, ettei voi tappaa sitä hirviösikiötä. Ja sitten kun se syntyy, oi kuinka ihana se onkaan!
Ja nimi on kauhea. Ja erikoinen, eli sekin vetää vain puoleensa ties mitä hörhelöitä, kun tyttö on kuulemma kaunis ja erilainen muutenkin. Osaa puhua jo reippaasti alle puolivuotiaana. Ihanaa! (Lue ylemmäinen teksti hyvin ivallisella äänensävyllä, kiitos.)

Melkein aloin parkua, kun Jake leimaannutettiin hirviölle. Olin alkanut jo salaa aivojeni perällä kaavailla jotain Jacobin ja Leahin välille. Mönkään meni.

Lainaus
- Edwardin itsekkyys, tosin Bella ei sitä tajua. Esim. New Moonissa Edward lähti Voltureitten luo välittämättä pätkääkään perheestään vain sen takia että saisi tahtonsa läpi. Jos Edward olisi kuollut, Esme varsinkin olisi murtunut, mutta eihän Edward sitä tajunnut koska se on niin itsekeskeinen

Itseäni on häirinnyt aivan sama asia. Tyylillä ;Ihan sama jos minun perheenjäseniini sattuu kun tapan itseni, koska enhän minä voi tuskaa tuntea ! Tai jotan :D  Hieman teatraalista mennä jonnekkin Italiaan tappamaan itsensä.... Jos vampyyrejä ei tapa mikään muu kuin tuli niin miksei vain yksinkertaisesti tappaa itseään roviolla ? Ja se minua hiemanhäiritsee että miten  Harry Clearwaterin hautajaiset saatiin järjestettyä päivää myöhemmin hänen kuolemastaan ? Ja jos Charlie olisi oikeasti ollut Bellan hautajaisissa, niin tuskin sinne taloon olisi ketään puhelimen vartijaa jäänyt.

Heureka! Miksen ole tuota itse tajunnut?
Rakas Eddiemme painelee ylväästi Volturien luo, vaikka meille käy selvästi ilmi jo aiemmin, että vampyyrin voi tappaa polttamalla. Miksi siis vaivautua Voltureille, kun voi sytyttää kokon omalla takapihalla ja tappaa itsensä? Kunpa näin olisi tapahtunutkin.
Ehkä Edward on iso pelkuri tai jotain. Ei uskalla tehdä itsemurhaa vaan verhoaa sen jaloksi murhaksi. Pöljä.

Suvituuli

  • Kofeiinihiiri
  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #334 : 03.01.2010 16:09:25 »
Tai sitten Edward oli niin itserakas, ettei voinut kuvitellakaan kuolevansa niin mitättömästi kuin omassa piharoviossa?  :D Onhan se mahtavampaa kuulla jonkun kuolleen Volturien käsissä kuin jossakin vaivihkaa. Dramaattisuutta kehiin.
Tietenkin muu perhe olisi saattanut hiukan innokkaammin estellä itsemurha-aikeita, jos Edward olisi kotikulmille jäänyt roikkumaan kokon kera. Jotenkin sekin tuntuu hullulle, miten tuo rakastava ja ihana perhe päästää Edwardin noin vain tapattamaan itseään? ._______."
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #335 : 03.01.2010 17:00:26 »
Ja se minua hiemanhäiritsee että miten  Harry Clearwaterin hautajaiset saatiin järjestettyä päivää myöhemmin hänen kuolemastaan ? Ja jos Charlie olisi oikeasti ollut Bellan hautajaisissa, niin tuskin sinne taloon olisi ketään puhelimen vartijaa jäänyt.
Eihän Charlie missään hautajaisissa ollut, vaan järjestämässä hautajaisia...

En ole Aamunkoita lukenut, jonotan sitä kirjastosta - saapahan ilman varausmaksua, kun on lasten ja nuorten osastolla. ;)

Nuo kirjat ovat niin täynnä kaikkea naurettavaa, etten jaksa edes vaahdota puolistakaan. :D
Renesmeestä en ole vielä joutunut lukemaan, mutta kaiken kuulemani perusteella kenties sarjan kamalin asia.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #336 : 03.01.2010 18:38:01 »
Lainaus
Kyllä, olen valittanut tästä ennenkin, valitan uudestaan. Renesmee on järkyttävä. Pikku hirviö, joka meinaa tappaa Bellan, mutta Bella on niiin jalo, ettei voi tappaa sitä hirviösikiötä. Ja sitten kun se syntyy, oi kuinka ihana se onkaan!
Ja nimi on kauhea. Ja erikoinen, eli sekin vetää vain puoleensa ties mitä hörhelöitä, kun tyttö on kuulemma kaunis ja erilainen muutenkin. Osaa puhua jo reippaasti alle puolivuotiaana. Ihanaa! (Lue ylemmäinen teksti hyvin ivallisella äänensävyllä, kiitos.)
Melkein aloin parkua, kun Jake leimaannutettiin hirviölle. Olin alkanut jo salaa aivojeni perällä kaavailla jotain Jacobin ja Leahin välille. Mönkään meni.

Compete
täysin samaa mieltä, mutta en vain osannut laittaa mielipidettäni tästä tarpeeksi selvästi sanoina.

Joten, laitoit nuo lauseet, niin kuin minä päässäni pyörittelin.
And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #337 : 04.01.2010 12:17:47 »
Jaa... Mutta kirjassahan Jacob nimenomaan sanoo, että hautajaisissa... Mutta ihan sama :D

Lainaus
Tai sitten Edward oli niin itserakas, ettei voinut kuvitellakaan kuolevansa niin mitättömästi kuin omassa piharoviossa?   Onhan se mahtavampaa kuulla jonkun kuolleen Volturien käsissä kuin jossakin vaivihkaa. Dramaattisuutta kehiin.
Tietenkin muu perhe olisi saattanut hiukan innokkaammin estellä itsemurha-aikeita, jos Edward olisi kotikulmille jäänyt roikkumaan kokon kera. Jotenkin sekin tuntuu hullulle, miten tuo rakastava ja ihana perhe päästää Edwardin noin vain tapattamaan itseään? ._______."

Tai sitten pikku-Eddie ei kestä kärsimystä niin että pitää mennä hoitamaan homma nopeasti ja kivuttomasti ja mikä parasta, dramaattisesti ;D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Kuura

  • Neiti Kesäheinä
  • ***
  • Viestejä: 1 301
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #338 : 04.01.2010 12:57:55 »
Lainaus
Ja se minua hiemanhäiritsee että miten  Harry Clearwaterin hautajaiset saatiin järjestettyä päivää myöhemmin hänen kuolemastaan ? Ja jos Charlie olisi oikeasti ollut Bellan hautajaisissa, niin tuskin sinne taloon olisi ketään puhelimen vartijaa jäänyt.
Monissa kulttuureissa hautaaminen suoritetaan mahdollisimman nopeasti, mieluiten heti seuraavana päivänä. Ehkäpä näillä Quileuteilla on tapana haudata kuolleensa nopeasti.

Mun mielestä Renesmee ei ole niin paha. Lähinnä tyttöraukka on huonojen vanhempien ja kammottavan nimen uhri. Mä toivon, että sen tultua aikusikään, se karkaa Jacobin kanssa ja jättää teinikriiseissä vellovat vanhempansa itkemään perään.

Lainaus
Tai sitten Edward oli niin itserakas, ettei voinut kuvitellakaan kuolevansa niin mitättömästi kuin omassa piharoviossa?
Tai sitten ihana Edward on niin hemmetin tyhmä, ettei tajua, että se piharovio tai asunnon sytyttäminen palamaan olisi vaihtoehto. Mä näen ton aivan todennäkösenä vaihtoehtona. :D


//Draconis Lupin, kyllä 20-luvulla oli jo puhelimia. Ei mitään kännyköitä, mutta kyllä ne sitä ihmisä saa kiinni lankapuhelimella. Varsinkin, jos Rosalie oli semmoinen rikkaan perheen tytär, paremmissa taloissa varmaan olikin puhelimet.

////Suomen ensimmäinen puhelinkeskus perustettiin jo 1880-luvulla ja Ameriikoissa niitä oli varmasti jo aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2010 15:06:12 kirjoittanut Kuura »
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #339 : 04.01.2010 13:26:17 »
Tietenkin muu perhe olisi saattanut hiukan innokkaammin estellä itsemurha-aikeita, jos Edward olisi kotikulmille jäänyt roikkumaan kokon kera. Jotenkin sekin tuntuu hullulle, miten tuo rakastava ja ihana perhe päästää Edwardin noin vain tapattamaan itseään? ._______."

Eiks ne asunu 'erillään' jonkin aikaa, ku Edward yritti jäljittää Victoriaa? Ja sitten Rosalie soitti sille ja kerto siitä Alicen näystä, ja kukaan ei voinu estää sitä, koska kukaan ei tienny missä se on? Noin mie käsitin..

Muuten, luin vähän aikaa sitten Aamunkoin loppuun ja huomasin kaks kohtaa, jotka oli aika.. silmäänpistäviä. Tässä toinen, sivulta 464:

"Haluatko kokeilla?"
 Hän hymyli hohtavaa hymyään ja tarttui kiveen molemmin käsin. Kun hän keskittyi puristamaan, kulmien väliin ilmestyi pieni kuoppa.
Tulokseksi tuli pientä rahinaa ja hiukan kivipölyä. Hän rypisti otsaansa ja ojensi möhkälettä minua kohti.
 "Minä hoidan homman", sanoin ja nipistin kiven hiekaksi.
Hän taputti käsiään ja nauroi niin suloisesti, että me kaikki yhdyimme mukaan.
 Äkkiä aurinko murtautui pilvien läpi valaen pitkiä rubiininpunaisia ja kultaisia säteitä meidän kymmenen ylle, ja minä unohduin heti ihailemaan ihoni kauneutta iltaruskon valossa. Huumaannuin siitä.
 Renesmee silitti sen tasaisia timantinkirkkaita fasetteja ja nosti sitten käsivartensa omani viereen. Hänen ihossaan oli vain heikko hohde, hienovarainen ja salaperäinen. Se ei pitäisi häntä sisällä aurinkoisina päivinä kuten minun hohtava säkenöintini. Hän kosketti kasvojani ajatellen tyytymättömänä tätä eroa.
 "Sinä olet kauniimpi", minä vakuutin.
 "En oikein tiedä olenko samaa mieltä", sanoi Edward, ja kun käännyin vastaamaan, hänen kasvoihinsa osuva auringonvalo mykisti minut.
 Jacob oli nostanut käden kasvojensa eteen muka suojatakseen silmiaan räikeältä valolta. "Bella on friikki", hän totesi.


Tuossa pätkässä, noi punaset kohat on sellasia 'Aaargh, voi kun suloista'(ja tuo sitten ivallisesti lausuttuna, kiitos)  Mutta, onneksi vihreä kohta 'pelasti' päivän(tai siis tuon pätkän =) (miulla ei sitten oikeasti ole mitään Renesmeetä vastaan, vaikuttaa ihan mukavalta, mut nuo kohat nyt vaan oli sellaisia..)

Sitten sitä toista kohtaaen jaksa nyt ettiä, mutta siinä Denalit oli saapuneet Culleneille ja ne puhu siinä jotain Bellan kyvystä, sitten Renesmee sanoo siihen "Äiti, sinä olet erityinen"
ARGH!! Se kohta sai miut näkemään punaista.. Se vaan oli niin.. teennäinen? No joku kuitenkii, en tykänny yhtään siitä kohasta, mutta kokonaisuutena kirja oli ihan hyvä, varsinkii Jacobin osa :) Ja miutakii häiritsi se Jaken leimautuminen, sekin olis ollu parempi jos se ois leimautunu vaikka Rosalieen, mutta ei.. Miekii olin suunnitellut jotain juttua Jaken ja Leahin välille, joten en oikein tykänny. Tietystihän se oli ihan mukava et nyt ne elää ihan mukavaa elämää ilman mitään vastoinkäymisiä. Jee, ja kaikki on onnellisia, tuplaJee.(Lue kaks viimeistä lausetta sarkastisesti) Mut silti..

Ainii, sit vielä sellanen, että kolmannessa kirjassa kun Rosalie kerto sitä sen tarinaa, ni se sanoi jotain 'olisin hyvin voinut soittaa isälleni ja pyytää häntä hakemaan minut...' Eiks se ollu 20-40 luvulla? Vai oliks yhdysvalloissa jo silloin (matka)puhelimia?

Dra kiittää, jos jaksoit lukea tänne saakka

//Eiks eurooppaan -tai ainaki Suomeen tullu yleispuhelimet n.50-luvulla?
« Viimeksi muokattu: 04.01.2010 14:59:51 kirjoittanut Draconis Lupin »