Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 199467 kertaa)

HYDE

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #260 : 24.11.2009 10:00:50 »
lumelääke, mä nauroin tolle samaiselle asialle kun kävin kattomassa sen leffan. :___D
oli pakko käydä kattomassa se rathbonen ja facinellin takia. ;;_____;; mä hajosin kaverin kanssa siinä lopussa ku muut pillitti siel. XD kummatki vaa kattoo sillee "omg."
tota joo. <3

Amy

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #261 : 24.11.2009 21:16:29 »
Spoilaa.



Lainaus
Alicen näky, jossa Ed ja Bella kirmasivat metsässä aiheutti kyllä repeämisen. Se Edin vaatetus oli jotain.. öh.. kamalaa.

Joo, se Dressman-kohtaus oli ihan kauhee.. : D

Hmm, mä en tykännyt New Moonista. Ehkä mun odotukset vain oli niin korkealla, kun se oli kuitenkin kirjoista lemppari. Eniten ärsytti se, että kerronta ei ollut hirveän sujuvaa; kohtaukset oli vain läntätty yhteen nippuun toinen toisensa perään eikä siirtyminen kohtauksesta seuraavaan ollut aina luontevaa. En tiedä mitä Stewartin olisi pitänyt tehdä luodakseen Bellan tuskasta vieläkin järisyttävämpää, mutta silti.. olisin kaivannut ehkä jotain enemmän? Se "October - November - December" (joo en osaa selittää..) kohtaus olis voinut olla niin paljon dramaattisempi!

Hyviä puoliakin kyllä löytyi, esimerkiksi Volturi ja ylipäätään se loppuhuipennus oli onnistuttu tekemään elokuvassa paljon paremmaksi/dramaattisemmaksi kuin kirjassa (jossa kaikki vähän lässähti siihen loppuun mun mielestä) Aro oli aivan mahtava! Tunnustan itkeneeni leffan aikana monta kertaa - että ehkä se ei ainakaan iiihan huono voinut sitten olla? En tiedä, voi olla että itketti pelkästään sen tarinan surullisuus, eikä välttämättä se että elokuva itsessään olisi onnistunut säväyttämään.

Yhdyn erääseen kriitikkoon, joka sanoi, että saagan fanit kai ihastuvat mutta muut jäävät haudankylmiksi. (No ainakin jotain tonne päin se oli.. : D) Että kirjat lukeneena ja niistä ainakin osittain pitäneenä, voin sanoa että New Moonin elokuvaversio oli viihdyttävä, mutta objektiivisesti pelkästään elokuvana ajateltuna se oli ehkä juuri ja juuri sen yhden tähden arvoinen viidestä.

Tai sitten mun vain pitäisi mennä katsomaan se uudestaan, voisin olla eri mieltä. Jotenkin vain tuntui että niitä tökkiviä kohtia oli liikaa, ja se omasta mielestäni pilaa tosi paljon vaikka muuten elokuva olisikin hyvä. Niin varmaan kävi tässäkin, ikävä kyllä : /
« Viimeksi muokattu: 24.11.2009 21:21:43 kirjoittanut Amy »
"And they make me dream your dreams
and they make me scream your screams"

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #262 : 25.11.2009 17:33:00 »
No niin, tänä viikonlopuna katsomaan New Moonia. Nauran jo valmiiksi, sain nimittäin trailista vatsani kipeäksi, nauroin niin paljon.

Vähän OT, mutta Amy, pidän allekirjoituksestasi. Musen I Belong to You.  ;D

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #263 : 25.11.2009 17:43:50 »
Lainaus
Bellan tuskasta vieläkin järisyttävämpää, mutta silti.. olisin kaivannut ehkä jotain enemmän? Se "October - November - December" (joo en osaa selittää..) kohtaus olis voinut olla niin paljon dramaattisempi!

Tuota, kyseessä on kuitenkin kohta, joka kirjassa on kuvattu niinkin "dramaattisesti" kuin tyhjinä sivuina.  ;D En sitten tiedä, kuinka dramaattiseksi ihmiset kuvittelevat nuo kyseiset tyhjät sivut, mutta minusta sitä vastaa juuri tuo, mitä elokuvassa nähtiin - ei tee mitään, on vain. En tiedä sitten olisiko se ollut dramaattisempi ratkaisu, että tilalle olisi laitettu vaikka tyhjä musta ruutu, jossa lukee nuo kuukaudet.  :D Visuaalisesti se olisi ainakin ollut tylsempi ratkaisu.

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #264 : 25.11.2009 18:54:51 »
Kävin New Moonin katsomassa Lauantaina ja ainoana vikana koin ärsyttävät pikkuteini-ihquttajat, jotka eivät voineet pitää sitä pikkuista turpaansa kiinni edes viittä minuuttia! Ja sitten jollain jästipäällä alkoi puhelin soida! EI jumankauta mä katoin sitä vihasesti! Jos katse ois voinu tappaa, se ois palanu siihen paikkaan.

Mutta, itse elokuvaan.
Alku oli tehty ihan hyvin, olin jo melkein unohtanut, miten se alkoi :) (ja ei helkutti, Ed on n. 500 metrin päässä pienenä plänttinä niin eikö teinit näe sen ja rupe kiljumaan keuhkojaan pihalle) Mutta siis.
Alice oli ihana, kuten aina, mikä sisääntulo! <3 Edin auton muuttuminen yhtäkkiä eri malliseksi ja väriseksi vähän häiritsi (kun sitä hopeaa oltiin vähän niin kuin hehkutettu..) Ja Jasper oli loistava! Trailerissahan sen hyökkäyksen oli jo nähnyt, mutta oli se onneksi vähän pidempi.
(JA OLINKO AINOA JOKA NÄKI BELLA/CARLISLEA?!!?) Tai siis oikeasti! Bella piti kättään miehen lantiolla! Namj.
Niin, eikä Carlisle ollut yhtään pahannäköinen ollessaan Volturi ;)

En minäkään niin tunteeton ollut, ettenkö olisi itkenyt, kun Edward lähti, vollotinhan minä.
Ja mielestäni se, kun Bella vaan istui ja tuijotti ikkunasta oli tehty hienosti, ei mitään suuria ja majesteettisia mustia ruutuja, vaan yksinkertaista, Bella oli pelkkä kuori ja istui vain paikallaan.
Bellan lähtemistä sen motoristihäiskän kyytiin vähän ihmettelin, mutta olkoot. Jessica oli loistava :) (Adrenaline-junkie!)


Sitten tullaankin jo asiaan: JACOB.
Okei, trailereissahan sitä tuli kuolattua aika tavalla, mutta wa-hau! Ja mitään en myönnä, että olisin ollut yksi niistä joka huokaisi raskaasti, kun Jacobilta lähti paita ensimmäisen kerran.
Niih.. ja ne sudet.. Multi Bueno! Oikein hyvän kokoisia, ei mitään semmosia saksanpaimenkoiria, miltä ne trailereissa näytti, vaan oikein massiivisia, hjyvähjyvä.

Mitäs sitten.. Noh Bellan kirjeet Alicelle oli vähän.. Noh.. outoja.. Eikö tytön pitänyt yrittää unohtaa Cullenit kokonaan ja sitä rataa..?
Myös Paulin muuttuminen sudeksi, kun Bella oli n. metrin päässä oli vähän kyseenalainen, eikö Sam ollut menettänyt malttinsa ja Emily oli sen takia saanut arpensa, nyt Bella vaan chillailee suden lähellä, että no worries…
Italia-chase-kohtaus meni vähän liian nopeasti, hyvä jos ehdin kuolata Porschea, kun se jo katoaa näköpiiristä.. Olin leffateatterissa varmaan ainoa, joka nauroi, kirjaimellisesti, Edin maalatuille vatsalihaksille! Nauruni peittyi ihqu-teinittäjien kiljaisujen alle… Noh, ne on niin kehittymättömiä kakaroita (13-16 vuotiaita), ettei tajua, mikä valkokankaalla on totta ja mikä ei.. Kuten maalatut vatsalihakset..Ziish..

Aro oli ihana <3 Aivan täydellinen!! Juuri sellainen, joksi sen kuvittelin, hymyineen kaikkineen. Marcuksen näyttelijä petti mut.. Jotenkin, ei yhtään vampyyrimäinen.. Semmonen..lössykkä… xD Tai siis.. Noh.. joo.. Jane oli hyvä, oikein tyttömäinen, aluksi vähän pelkäsin, että mitenhän se lapsitähti suoriutuu, mutta hyvin suoriutui :)

Lopputulos oli yllättävän hyvä, ei kauheasti valittamista, parempi, kuin edeltäjänsä. Seuraavan kerran kun menen katsomaan, varmistan, että olen yksin leffateatterissa, eikä siellä oli ihqu-teinittäjiä.. Oikeasti, pilasivat sen leffan. Kiitos julmetusti! >:/ (Siellä joku idiootti ei oikeesti varmaan koskaan ollut kuullutkaan Twilightista.. Kyseli koko ajan, ”kuka toi on, mikä toi on, miks toi menee? Ei, mitäh? EiEiii, yhyyy!!”)

Mutta siis .. Seuraavalla kerralla osaan varmasti katsoa leffan ja nauttia siitä paaaljon enemmän ;)

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #265 : 25.11.2009 19:04:28 »
(JA OLINKO AINOA JOKA NÄKI BELLA/CARLISLEA?!!?) Tai siis oikeasti! Bella piti kättään miehen lantiolla! Namj.
Et ollut. :D Minä ja Milgia laitettiin tuo sama "käsi lantiolla, herkkä hetki" -tapaus merkille, ja repeiltiin hillitysti siinä sitten. Kysyin vissiin jotain tyyliin: "Näätsä missä Bellan käsi on?"

Onneksi ei ollut tuollaista meluavaa teinisakkia meillä... Kyllä se pieni repeily yms. on ihan ok, mutta jos huuteluksi menee niin ei... Vuotisnäytöksissä en kyllä ole niitä satunnaisia välihuudahduksia pannut lainkaan pahaksi, mutta se nyt onkin eri juttu kuin kiljuvat teinitytöt.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #266 : 25.11.2009 19:14:39 »
Lainaus
(JA OLINKO AINOA JOKA NÄKI BELLA/CARLISLEA?!!?) Tai siis oikeasti! Bella piti kättään miehen lantiolla! Namj.

Et. Me katsottiin Bbuttiksen kanssa hieman hämmästyneinä, että missä se Bella oikein pitääkään kättään.  :D Ah, jos Twilight olisikin ihkua lääkäriromantiikkaa eikä teinivampyyriangstia.  ;D  ;D

HYDE

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #267 : 25.11.2009 19:26:53 »
Kaverilta lipsahti että "PERKELE MISSÄ BELLAN KÄSI OIKEEN LUULEE OLEVANSA?" Kaikki repee ihan totaalisesti + joku mein takana kommentoi että "Näpit irti Esmen kultapojusta." Aiheutti sekin hajoamisen. :''''D

Sille kohdalle repeilen kyllä yksinänikin... Se oli vaan niin - jotain hulvatonta.

Mutta oli siellä pari tyyppiä jotka lenti salista viiden minsan jälkeen (<3) kun ne huusi ja kilju siellä. Luojan kiitos ne kakarat lentivät pois sieltä. Olisivat voineet saada painajaisia...

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #268 : 25.11.2009 21:46:12 »
Minä kävin katselemassa leffan eilen ystäväni kanssa, juhlien synttäreitäni (jotka ovat TÄNÄÄN, mutta kaveri ei olisi päässyt tänään paikanpäälle).

En halunnut asettaa elokuvalla kovin korkeita odotuksia, sillä kuudennen Potter-elokuvan kanssa kävi vähän niin, että olin ehkä hieman pettynyt.

Mutta voi Luoja, kylläpä minä pidin New moonista paljon! Minusta se oli paljon parempi kuin Twilight, vaikka Edwardia ei näytetty tässä uudemmassa niin paljoa (mutta paljon enemmän mitä odotin).

Huomasiko kukaan, että Culleneiden ulkonäköön oli panostettu paljon enemmän? tämä saattaa kuulostaa ihan teiniltä, mutta voi ihme, kun Jasper oli IHANAN NÄKÖINEN new moonissa! paljon, paljon paremman näköinen kuin twilightissa! voi hyvä ihme, meinasin pudota penkiltä kun jassua näytettiin ekan kerran.. Edward oli tietysti myös ihana. iik! :D

Musiikki oli hyvää yms. Ja juu, minulle tuli myös vähän jotain mieleen, kun Bella piteli Carlislen vyötäröstä kiinni.. Carlisle oli myös niin namu.

Emmettin letkautus Bellan synttäreillä Edwardille oli melko huvittava. "sulla on vanhempi tyttöystävä" tai jotain tuon tapaista. :D

Mutta siis joo. Pidin leffasta. Jos nyt arvosanoja pitäisi ruveta jakamaan, niin eiköhän se ainakin se 8 olisi.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Harriet

  • tuulimylly
  • ***
  • Viestejä: 443
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #269 : 25.11.2009 22:47:18 »
New Moon ei tosiaan ollut hullumpi elokuva, lähinnä sen takia, että Volturi oli onnistunut niin hyvin. Michael Sheen Arona oli mieletön suoritus, eikä kyllä Dakota Fanning Janena tehnyt yhtään sen huonommin. Sain jonkinlaisen sisäisen orgasmin siinä kohdassa, kun Jane katsoo Edwardia kylmän rauhallisesti ja sanoo sen "pain" niin ihanan kylmästi. Vaaaau.  ;D Ja Victoria oli niiiiiin kaunis, kauniimpi kuin Twilightissa. Musiikkikin oli harvinaisen hyvää elokuvassa, siitäkin pisteet.

Sudet olivat myöskin mielestäni onnistuneet.

Lainaus
(JA OLINKO AINOA JOKA NÄKI BELLA/CARLISLEA?!!?) Tai siis oikeasti! Bella piti kättään miehen lantiolla! Namj.
Minä tuijotin tätä kädenpaikkauskohtaa hetken aikaa ja mietin, miksi se ei tuntunut oikein oikealta, kunnes tajusin missä Bellan käsi oli. Kummallinen kohta, mutta en yhtään ihmettele. Mä oonkin team Carlislessa. :D
In a land of myth, and a time of magic.

Ava @ LJ by querita

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #270 : 26.11.2009 17:00:22 »
Päätinpä sitten vihdoinkin hankkia Aamunkoin suomen kielellä.
 Spoilailee Aamunkoita, vaikka kaikki on sen varmaan jo lukenutkin
Olen juuri aloittamassa Jacobin osuutta ja omasta mielestäni suomennos pelastaa sen, mitä on pelastettavissa. Suoraan sanottuna tuhat kertaa parempi kuin englannin kielinen kökkö. Ainoa, mikä nauratti (ja paljon), oli se, että Houkutuksessa mainittu nettisivusto Vampyyrit A-Ö, oli suomennettu Vampyrs A-Z (tais kyllä suomennos mennä multakin vähän lyttyyn). Mutta pidän suomennoksesta paljon enemmän.

Tulen kommentoimaan Uusikuu-leffan, heti kun olen sen katsonut.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #271 : 26.11.2009 17:47:21 »
Mä hurraan sille ohjaajalle ja sen rohkeudelle, joka uskaltaa muuntaa Twilightia niin, että Bella jäisikin Jacobin kainaloon.  :D

lumelääke

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #272 : 26.11.2009 19:34:23 »
Mä hurraan sille ohjaajalle ja sen rohkeudelle, joka uskaltaa muuntaa Twilightia niin, että Bella jäisikin Jacobin kainaloon.  :D

Joo, käy mulle. Ja sitten Edward löytää jonku ihanan ja paremman kuin Bella, niin saa Jacob pitää sen ;) Hah.

Comah

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #273 : 26.11.2009 20:23:50 »
Mä hurraan sille ohjaajalle ja sen rohkeudelle, joka uskaltaa muuntaa Twilightia niin, että Bella jäisikin Jacobin kainaloon.  :D

Joo, käy mulle. Ja sitten Edward löytää jonku ihanan ja paremman kuin Bella, niin saa Jacob pitää sen ;) Hah.

Yäk, ei ikinä Jacobia ja Bellaa yhteen!  :D

Minä tykkäsin Aamunkoista valtavan paljon. Suosikkini sitten Twilightin jälkeen eli suunnilleen näin: 1. Twilight 2. Aamunkoi 3. Epäilys 4. Uusikuu eli minun suosikkilistani siis. Mielestäni Aamunkoi ei ollut yhtään niin kliseinen, mitä moni on väittänyt.

Huomenna katsomaan Uusikuu.

Amy

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #274 : 26.11.2009 21:18:37 »
Lainaus käyttäjältä: Joeyboy
Tuota, kyseessä on kuitenkin kohta, joka kirjassa on kuvattu niinkin "dramaattisesti" kuin tyhjinä sivuina.

Niin, en sano että kirjassa kohtaus olisi hirveän dramaattinen ollut - vaikka vaikuttava kylläkin - mutta omasta mielestäni esimerkiksi kohtauksen musiikkivalinnalla tai jollain visuaalisilla seikoilla siihen oltaisiin voitu saada enemmän voimaa/näyttävyyttä. Ehkä..  ; )

Compete, jep, aivan ihana biisi kyl kyseessä! Muse on muutenkin eeehdoton lempparini. (:
« Viimeksi muokattu: 26.11.2009 21:20:42 kirjoittanut Amy »
"And they make me dream your dreams
and they make me scream your screams"

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #275 : 26.11.2009 22:26:56 »
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Jacob on liian hyvä Bellalle, joten parempi vain, että Bella pysyy Edissä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #276 : 26.11.2009 22:28:31 »

Joo, käy mulle. Ja sitten Edward löytää jonku ihanan ja paremman kuin Bella, niin saa Jacob pitää sen ;) Hah.

Käy mulle, varsinkin jos Edward löytäisi jonkun, jolla olisi vähän enemmän aivoja. ;D Bella on häpeäksi tytöille aivokapasiteetin puutteellaan, ja joku toinen voisi olla enemmän Edwardin tasalla henkisesti eikä olla pelkkä lammas talutettavana ja uhrautuvana.

//Muoks: Jacobin osa on se, mikä aika monen niin sanotun kiltin miehen eli katsoa vierestä kun toinen kohtelee tyttöään paskasti, mutta hei, tyttö rakastaa silti kun mies on niin uhrautuva! Oikeasti, Bella on kyllä niin idiootti Edwardin suhteen. Mua ei edes haittaisi, jos se olisi idioottimaisesti rakastunut, jos se edes itse tajuaisi sen.  :D Raivostuttavinta on lukea tyhmästä päähenkilöstä, joka ei edes tiedosta olevansa tyhmä toimiessaan.  :D
« Viimeksi muokattu: 26.11.2009 22:34:23 kirjoittanut Joeyboy »

Harriet

  • tuulimylly
  • ***
  • Viestejä: 443
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #277 : 26.11.2009 22:54:22 »
Mun puolestani koko Bella voitaisiin jättää pois seuraavista leffoista. Tulisi varmasti harvinaisen hyvää matskua ilman koko ihmistä.
In a land of myth, and a time of magic.

Ava @ LJ by querita

sateenvarjo

  • ***
  • Viestejä: 25
  • Superhero's disguise
    • choke on the drama
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #278 : 27.11.2009 00:56:57 »
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Jacob on liian hyvä Bellalle, joten parempi vain, että Bella pysyy Edissä.

Juuri näin. Bella on yksinkertaisesti tyhmän keskinkertainen, klisee hahmo, ja tekee pahaa kattoa sitä elokuvissa. Kirjoissakin järkyttävä, mutta niissä siinä sentään jonkinlaista syvyyttä saatu, tuossa kun se näyttelijä vaan latelee ne vuorosanat ja... Hyrr. Pilaa koko elokuvan katella kun Kristen leikkii osaavansa näytellä.

Esimerkiks, eikö kukaan pistäny huomiolle miten tönkösti se puhu siinä kohdassa, kun ne puhu kuinka se on "influencer" ja sitä rataa. Katoin silmät suurena kun se vaan mutisi ne ja keikku pari hassuu keikahdusta paikallaan.

Olin leffateatterissa varmaan ainoa, joka nauroi, kirjaimellisesti, Edin maalatuille vatsalihaksille!

Nauroinpa minäkin tossa kohtaa, just aikasemmin päässy näkee Tayn kunnon lihakset - sitten tulee Robert ja sen mustalla luomivärillä laitettu sikspäkki, leffan hilpein kohta.
Päästän sut menee vertavuotavana ja mä tiedän että tuut takas huomenna

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #279 : 27.11.2009 15:26:18 »
Musta Robert on tässä leffassa aivan paskajäykkänä. En tiedä onko se juttu tullut ohjauksesta vai muualta, mutta en kyllä näe siinä kauheasti hyvän näyttelijän potentiaalia tuon perusteella tässä leffassa. Hetkittäin sillä oli hyvät ilmeet, mutta muuten ei kyllä mies häikäissyt taidoillaan. (Ainoastaan ulkonäöllään - miinus Volterra, mutta se johtui kalpeudesta eikä piirretystä six packista, vaikka en ymmärrä miksi sillä olisi edes pitänyt sellainen olla)

Ja mä inhoan nimenomaan Edwardia hahmona (ja pidän Robista Edwardina ja pidän myös leffan Edwardista, joka ei pomppaa niin silmille kuin kirjan Edward, joka herätti mussa kaikki antipatiat New Moonissa, Eclipsessä vihasin jo kaikkia päähenkilöitä tasaisesti ja BD:ssä myös, mutta pidin silti Jacobin kertomasta osuudesta).


Musta Edwardissa ei vaan ole mitään romanttista. Se on naistaan kyykyttävä ja aliarvostava ärsyttävä tekopyhä vampyyri, joka jaksaa joka välissä angstata sitä vampyyriyttään. Menisi psykiatrille, jos on niin vaikeaa, ettei yhdeksässäkymmenessä vuodessakaan ole päässyt asian kanssa sinuiksi. Ei siinä vielä mitään, mutta se että se kompensoi omaa epävarmuuttaan muiden yli kävelemällä ja ylimielisyydellä on yksinkertaisesti vastenmielistä ja yököttävää. Ja se on kauhea epärehellinen paskiainen, jota sitten Bella koko ajan ylistää niin ihanana, että oikeasti tuntuu että sen tytön pitäisi jo vähitellen alkaa herätä todellisuuteen ennen kuin on liian myöhäistä. Mutta eihän se herää vaan ajautuu naimisiin sen tekopyhän vampyyrinsä kanssa. No onpahan hauskaa kuvitella sitä hetkeä, kun se vihdoin tajuaa että eihän Edward ole koskaan ensisijaisesti häntä ajatellut vaan pelkästään omaa itseään niin kuin kaikki ihmiset Bellan elämässä tähän asti tai siltä näyttää! Bella on tässäkin suhteessa todella se, joka uhrautuu toisen onnen eteen, koska hän on se "vahvempi ja vanhempi" osapuoli. Tasapuolisuutta ei näköpiirissäkään.

Surettavaa, että Bella sitten lankeaa sellaiseen mieheen ja vielä siinä mielessä enemmän surettavaa, että hänellä olisi mahdollisuus toisenkinlaisiin suhteisiin, mutta kai se on sitten niin, että sitä lankeaa vääränlaisiin miehiin kun on vääränlainen pohja elämälle. Mutta silti kaavat ovat surettavia, vaikka toisaalta pikkufeministi minussa naureskelee sille, että loppujen lopuksi Twilightin voisi lukea niinkin, että koska miehet ovat pohjimmiltaan henkisesti naista heikompia, niiden puolesta on naisten henkisesti vahvempina uhrauduttava, vaikka miehet itse luulevat että he ovat niitä, jotka suojelevat naisiaan.

 "En voi elää ilman sinua", "Minä rakastan sinua enemmän kuin sinä minua", "Etkö ymmärrä kuinka paljon sinua rakastan?", "Minun oli harkittava itsemurhaa, koska en olisi voinut elää maailmassa, jossa sinä et olisi".  En tiedä miten muut lukevat tuollaiset niin romanttisesti, mutta toihan on pelkkää "Minä, minä, minä" -ajattelua eikä mitään muuta. Ei siinä ole Bellalla sijaa muuna kuin kukkaisena unelmatyttönä, jota ei edes kuunnella ja jota ei edes nähdä todellisena vaan pelkkänä kuvitelmana. Rakastetaan jotain unelmaa ja kuvitelmaa ja halutaan vaalia sitä ja pullottaa se, kun se on niin ihmeellistä, mutta todellisuudessa ei edes ymmärretä toista. Ihan kipeää aikuisilta ihmisiltä... lol, teinivampyyreiltä. Lol, että sadan vuoden jälkeenkin olisi kuin tuskainen pikku teini tunteidensa ja kaiken muun kynnyksellä.

No, Bellahan voi sitten ottaa avioeron, mutta vampyyriudesta ei enää eroon pääse - eikä yhteisestä lapsesta. Eikä myöskään enää voi saada kenenkään muunkaan (paremman ja vähemmän itsekkään, kypsemmän henkilön) kanssa lapsia. Ei kannata olla liian hätäinen vannoessaan ikuista rakkautta, koska rakkauden määrän ja luonteen näkee vasta oikeasti ajan kanssa. Lol. Mutta Bellahan on myös nyt ikiteini, joten ikiteineinä ne sitten hyppii kedolta kedolle Edwardin kanssa käsi kädessä ja ovat onnellisia yhdessä. Kammotuksen täydellistymä. ;D Lol. Mitä enemmän tuota ajattelee, sitä kauheammaksi se vaan muuttuu, joten parempi olla ajattelematta ja keskityttävä olennaiseen. Elokuvan henkilöiden ulkoisiin olemuksiin ja äänifetissiin.  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.11.2009 15:40:21 kirjoittanut Joeyboy »