Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198317 kertaa)

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #240 : 17.11.2009 13:55:25 »
Sivuhuomautuksena voisin sanoa näin BD:n lukeneena, niin vaikka noita kirkkaita varoituksia laitatte, niin voisitte silti vetää ne värittömäksi, joka olisi tällöin vähemmän kivuliasta niille, jotka eivät ole vielä lukeneet BD:tä ;)

Niin ja pakko myöntää, että Jacob on lempihahmoni, niin paljon avoimempi ja aidompi, kuin Edward ja antaa Bellalle tilaa, eikä tukahduta tätä jokaikisellä lauseellaan ("Minusta sinun on parempi.." "Minusta sinun..." "Minusta sinä sitä ja sinä tätä"), kun taas Jacob antaa Bellan ajatella itse, eikä koko ajan tunge nokkaansa sinne minne se ei kuulu ;)

Ja ihan vain hittoillakseni voisin sanoa, että nämäkin kohdat ovat kyllä spoilausta:
En tiedä teistä muista, mutta minusta Aamunkoista Jacobin osiota oli paljon kivempi lukea kuin Uusikuussa sitä osaa missä Bella vietti jatkuvasti aikansa Jacobin kanssa. Oliko se jotenkin erinlainen teistä?

Kaikissa muissa kirjoissa inhosin Jacobia, mutta Aamunkoissa Jacobin osuus oli part


Ei muuta, jatkakaa :D

~Amy
« Viimeksi muokattu: 17.11.2009 13:57:19 kirjoittanut Amy Malfoy »

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #241 : 17.11.2009 15:57:22 »
[Seuraava spoilaa Aamunkoita!Mutta sitten se Renesmeehen leimaantuminen oli ihan älytöntä, vihaaaan!

Jess, joku joka on mun kanssa samaa mieltä ! Ja kieltämättä Bellan olisi ehkä pitäny jossain vaiheessa aloittaa se omilla aivoilla ajattelu eikä "Oih, kun Edward sanoo noin niin kyllä sen on sitten mentävä niin" tyylinen lammasmainen seuraaminen.
Ja kyllä Jacobin osuus oli erilainen Aamunkoissa kuin muissa kirjoissa, en vain keksi miten, muttei mitenkään häiritsevän paljon. Lukujen nimet naurattivat, ja Jacobin huumorikin oli vertaansa vailla. Jaken osuus oli luultavasti koko kirjan paras kohta :D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

pauliina

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #242 : 17.11.2009 22:38:48 »
Olen SUURI kirjojen fani, lukenut kaikki sekä enkuksi etä suomeksi, ja odotan tulevia elokuvia :)

Kirjasta ei ole pahaa sanottavaa! Mutta elokuvasta on.. Vaikka elokuva oli jotenkin visuaalisesti itseäni kiehtova, jännän värinen, jos kukaan ymmärtää, niin muutama näyttelijävalinta tympi.. Ja näissä kirjasta elokuvaksi-jutuissa on aina se huono puoli että lisäillään ja poistellaan ja muokataan kirjan kohtauksia, vaikka niissä pitäisi aina pysyä!!

Näyttelijöistä vähän.. Ajattelin Rosalien erinäköiseksi.. Vaikka Nikki Reed onkin kaunis joo, mutta se juurikasvu!! Ja Rosalien pitäisi olla jotenkin hmm hoikempi? Emt.. Mutta pahin; BELLA. Kenen ihmeen idea oli laittaa yhdenilmeen-Stewart näyttelemään omasta mielestäni hieman jopa tuittupäistä Bellaa? Kristen on kuin mikäkin lammas.. Jäätävää..... Ja sitten Eric ja Angela.. Tämä ei ole mitenkään rasistinen kommentti, mutta miksi oli valittu hmm aasialaistustaisia näyttelijöitä? Onko vain omassa päässäni vai onko heidät kuvailtu ihan erinäköisiksi? Muuten pidin valinnoista, erisyisesti Alicea näyttelevä Ashley Greene oli omiaan rooliin..

Sitten niistä muista jutuista.. Culleneiden talo? EEI. Mikä hiton lasipalatsi se oikein oli? Ja ihan vääränlaisella paikalla... Ja sitten tämä kuuluisa niittykohtaus? Sekin piti pilata.. Ja entäs se kumman kilinä(?) joka kuuluu kun valo koskettaa Edwardia.. Nuo olivat vain esimerkkejä mokista :D

Sitten vähän siitä kakkos elokuvasta... EI SPOILAA! VOI EI MITÄ NÄYTTELIJÄ VALINTOJA!!! Saatatte ehkä arvata keistä puhun........ KÄÄK.

PS. elokuva vaikuttaa tosi mielenkiintoselta trailerin perusteella :)

Kuura

  • Neiti Kesäheinä
  • ***
  • Viestejä: 1 301
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #243 : 18.11.2009 18:59:28 »
Ja sitten Eric ja Angela.. Tämä ei ole mitenkään rasistinen kommentti, mutta miksi oli valittu hmm aasialaistustaisia näyttelijöitä? Onko vain omassa päässäni vai onko heidät kuvailtu ihan erinäköisiksi?

Ehkpä Angela ja Eric valittiin sillä perusteilla, että se aasialaistaustainen näyttelijä, joka roolia haki oli parempi, kuin euraasialaisen ulkonäön omaava hakija. Ericistä en tiedä, mutta Angelasta sanottiin, että hänellä on vaaleanruskeat hiukset ja ruskeat silmät. Se voisi olla perus euraasialainen, mutta mikä estää Angelaa olemasta aasialaistaustainen? Jos Meyer on itse nähnyt hänet aasialaistaustaisina, niin sitten hän on aasialaistaustainen, vaikkei sitä kirjassa ole sanottukaan. Valloissa on paljon aasialaistaustaisia ja kaikkia muitakin taustaisia. Se on asia, mitä suomalainen ei kuitenkaan aina ymmärrä, vaikka meilläkin näitä muita etnisiä ryhmiä on jonkin verran.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2009 21:42:40 kirjoittanut Kuura »
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #244 : 18.11.2009 19:24:52 »
Perjantaina kahtomaan uusikuu! Odotan innolla!!!! Toivottavasti ei joudu pettymään. ;D
Lainaus
Ja sitten Eric ja Angela.. Tämä ei ole mitenkään rasistinen kommentti, mutta miksi oli valittu hmm aasialaistustaisia näyttelijöitä? Onko vain omassa päässäni vai onko heidät kuvailtu ihan erinäköisiksi?
Mua noi näyttelijät ei ainakaan vaivannu yhtään ekassa elokuvassa.
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #245 : 18.11.2009 21:10:02 »
Perjantaina kahtomaan uusikuu! Odotan innolla!!!! Toivottavasti ei joudu pettymään. ;D
Enpä olisi äkkiseltään uskonut, mutta minäkin olen menossa perjantaina katsomaan Uusikuun. :D Kyllähän minä hyvässä seurassa menen katsomaan minkä tahansa leffan, joten ei siinä mitään. Ja kieltämättä ihan mielenkiinnolla odotan, mitä tulevan pitää.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #246 : 19.11.2009 01:20:50 »
Lainaus
Sitten vähän siitä kakkos elokuvasta... EI SPOILAA! VOI EI MITÄ NÄYTTELIJÄ VALINTOJA!!! Saatatte ehkä arvata keistä puhun........ KÄÄK.

Mulla ei ainakaan ole tuosta aavistustakaan, koska mun mielestä ainakin New Moon-casting ja niistä otetut kuvat ovat olleet oikein hyvää silmänruokaa.  ;D Jo pelkästään siitä syystä on hyvä mennä katsomaan leffaa. :D Tiedossa runsaasti paljasta ylävartaloa ja sakkolihaa!  ;D *Jacob*

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #247 : 19.11.2009 18:19:23 »
Kyllä, menen Uusikuun katsomaan. Mainos nauratti, toivotaan että leffa ei...

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #248 : 19.11.2009 20:35:15 »
Kyllä minä sen Uusikuun mielelläni menisin katsomaan, mutta joko kaverini eivät ole tippaakaan kiinnostuneita tai sitten he ovat jo menossa jonkun ystävänsä/serkkunsa/vanhempiensa/sisarustensa tai jonkun muun kanssa, enkä viitsisi tunkea seuraankaan. Yksinkään meno ei tule kuuloonkaan, eihän siinä sitten mitään hauskaa ole. Vaikka en minä ensi-iltaan olisi mennytkään, ettei sen puoleen, mutta esimerkiksi ensiviikon viikonloppu olisi ollut kiva. Mitenköhän tuo siskon manipulointi onnistuisi?

Toiveitani elokuvalta ovat esimerkiksi se, 1) ettei sillä pirun Stewartilla olisi koko ajan sitä monttua auki, 2) että Pattinson olisi parantanut näyttelemistään kokonaisuudessaan, 3) että niistä ihmissusista olisi tehty sellaisia, ettei joudu koko ajan repeilemään niitä näytettäessä ja 4) että siellä Italiassa oltaisiin hieman kauemminkin kuin elokuvan sadasosa.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #249 : 19.11.2009 20:56:20 »
Aamunkoi luettu jo päiviä sitten, mutta minua kyllä ärsyttää tuo Jacobin leimaantuminen. Epäilyksen luettuani olin valmis tyrkkäämään hänet Renesmeelle, koska koko Edward/Bella/Jacob-kolmiodraama ärsytti minua, mutta myöhemmin Jake (ja Jacob/Bella) alkoi viehättämään enemmän. Miksei Twilightissa voi olla edes yksi särkynyt sydän ja yksi traaginen rakkaustarina, missä mies ei saa rakastamaansa naista? Tässä pitäisi kai olla onnellinen hänen puolestaan, mutta eiiiih...

Uusikuu-leffa näyttää näillä näkymin ihan hyvälle ja olen ihan tyytyväinen näyttelijävalintoihin. Varsinkin ihanaan Jamieen <3  ;D
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #250 : 20.11.2009 21:47:30 »
Spoilaa uusikuu elokuvaa joten laitan pienellä, kun ei kai se mitään haittaakkaan. :D Mulla oli odotukset liian korkeella, koska kyllä mä petyin ja aika pahasti. Sudet oli ihan kivasti tehty, mutta jotenkin ei vaan kolahtanu. Ei tullu semmosta vauelämystä. Volturitkaan ei säväyttäny, ja kokonaisuutena vaan jäin kaipaamaan jotain. Bellakaan ei reagoinu mun mielesstä läheskään niin vahvasti Edwardin lähtöön ja kaikkee. Petyin...
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #251 : 20.11.2009 22:08:56 »
Spoilaa Uusikuu leffaa

Tässä oltiin tänään uusikuuta katsomassa, ja leffa oli itsessään paljon parempi kuin trailerit, joista sai kamalan kökön kuvan.
Puoli salia henkäisi siinä kohtaa kun Taylorin paita löysi tiensä pois omistajan päältä (en valita ;D) Omasta mielestäni parempi kuin edeltäjänsä, eikä se Stewartin monttu muistaakseni niin paljon auki ammottanut, mutta antakaa anteeksi, huomioni oli kiinnittynyt toisaalle ;D
Ja sudet olivat ehkä hiukan liian suloisia, mutta minkäs sille voi. Ihmishahmoissa suloisuudestakaan ei ollut pulaa, tosin Quil oli pienimuotoinen pettymys. Mutta kyllä siinä tuli parissakin kohtaa totaalinen hajoaminen, mutta vikaa saattaa hyvinkin olla vain minussa :D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #252 : 20.11.2009 22:26:09 »
Lainaus
Puoli salia henkäisi siinä kohtaa kun Taylorin paita löysi tiensä pois omistajan päältä (en valita ;D )

Ne oli sudet oli kyllä kivaa kateltavaa, varsinkin ilman paitaa.  :D :D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #253 : 20.11.2009 22:31:28 »
Niimpä, VARSINKIN ilman paitaa. Voivoivoi, nyt jäi kyllä pattinson toiseksi... Tai no itseasiassa... No, en jaksa laskea xD
Anteeksi ihmiset jotka fanittavat pattinsonia, mutta jos MINUT olísi leffassa laitettu valitsemaan, olisin ratsastanut ihmissudella auringonlaskuun ;D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #254 : 20.11.2009 22:41:29 »
Siis mun teki mieli pistää silmät kiinni kun Pattinson avasi paitansa, mitkä karvat! :ss Tai karvoilta ne näytti :D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #255 : 20.11.2009 23:27:14 »
Jep, näinpä minäkin New Moonin tässä tänään Milgian ja Rebeccan kanssa. :)
Niitä repeilyjä yms. tuli kyllä salissa, ja yhdessä välissä joku tiuskaisi että "Voisitteko olla hiljaa?". Ei siis meille, mutta joillekin toisille. Minusta kyllä aivan turhaan.
Itseäni vähän ahdisti välillä, kun vierustoverini itki aika vuolaasti aina välillä. Ei siinä mitään väärää tietenkään, mutta vähän ahdistava tunne tuli... Johtuen minusta.

Luonnollisestikin tämä viesti spoilailee elokuvaa.

Odotukseni eivät olleet korkealla, kun en niin hirveästi kuitenkaan välitä kirjoista saati elokuvista (näistä kyseisistä siis), mutta pakko sanoa, että kyllä tuo oli katsottava. :D Parempi ehdottomasti kuin Twilight - ehdottomasti. Stewartin monttu pysyi paremmin kiinni, vaikka parissa kohtaa kyllä sai syytä ärtyä. Muutenkin Stewartin suoritus oli jokseenkin parantunut edellisestä, vaikka tietty se luontevuus ja monipuolisuus jäivät uupumaan tälläkin kertaa... Pattinson nyt oli ok, vaikken hänestä välitäkään.

Alicen näky, jossa Ed ja Bella kirmasivat metsässä aiheutti kyllä repeämisen. Se Edin vaatetus oli jotain.. öh.. kamalaa. ;D

Dakota Fanning oli loistava Janen roolissa, vaikken Janea aivan tuollaiseksi kuvitellut kirjoissa. Näytteli loistavasti ja sopi kyllä rooliinsa hyvin.

Ja sitten ah.. Elokuvan parasta antia oli ehdottomasti Michael Sheen Aron roolissa. :P Kirjoissakin pidin Arosta, mutta voi että tuon leffan jälkeen. <3 Aivan loistavan sopiva tuohon rooliin ja veti niin hyvin kuin vain voi. Sheen oli kyllä vieläkin parempi Underworldin ihmissutena, mutta erinomainen vampyyrinäkin.
Ne punaiset silmät olivat niin herkkua kyllä...

Tällä kertaa oli ihan kiva, että ne autotkin olivat oikean merkkisiä. ;D Viime leffassa sai kirota, kun tunkivat väärän merkkisen auton sinne... Se Porsche oli jees, mutta tietty yksi toinen malli olisi minusta sopinut tuohon vieläkin paremmin, mutta en valita. :D
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #256 : 21.11.2009 02:36:56 »
Lainaus
Siis mun teki mieli pistää silmät kiinni kun Pattinson avasi paitansa, mitkä karvat! :ss Tai karvoilta ne näytt

Muutamilla vampyyreillä oli myös parransänki, mikä saa minut miettimään varsin huvittuneena, että ehkä teoria puutarhasaksista ei ole ihan väärä.  :D

Lainaus
Kirjoissakin pidin Arosta, mutta voi että tuon leffan jälkeen. <3 Aivan loistavan sopiva tuohon rooliin ja veti niin hyvin kuin vain voi. Sheen oli kyllä vieläkin parempi Underworldin ihmissutena, mutta erinomainen vampyyrinäkin.

Komppaan tätä. Kirjoissa Aro ruletti, mutta leffassa se oli saatu vielä paremmin vaikuttamaan yhtä aikaa vaaralliselta ja sekopäiseltä, koska kirjoissa sitä kyllä korostettiin jollain tavalla sanoissa, mutta silti mulle jäi päällimmäiseksi siitä vain hilpeän hullun vaikutelma. ;D Ja komppaan tuossa toisessakin asiassa. Lucian <3.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #257 : 21.11.2009 11:21:30 »
Spoilaa uusikuuelokuvaa
Muuten se kun ne tappeli siellä volturien luona, niin mua ärsytti miten se Edwardin pää silleen alko haljeta. Ei tuo homma noin toimi, ainakaan minun mielestä. Se oli vielä jossain toisessakin kohdassa, mutten nyt muista missä. ;D
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #258 : 21.11.2009 18:41:22 »
Spoilaa UUSIKUU-leffaa

Se halkeaminen oli kyllä outoo. Ja siinä Alicen näyssä varmaan puolet salista repes, itseni mukaan lukien. Edwardin vaatetus vaan oli niin.. HIH ;D Ja Aro oli niin mielipuoli että huhhuh, mutta se oli hyvä asia. Kun Pattinson otti paitansa pois tuli sellainen "Voi ei, ole kiltti ja laita se takaisin päällesi" fiilis :D Ja siinä kun hänelle annettiin se... kylpytakki (siltä se ainakin minusta näytti :D) eräs kaverini tokaisi; "No NYT puhutaan asiaa!" ;D Vika saattaa olla päässäni (ja kaverini) mutta koimme totaalisen hajoamisen siinä kun lentokone lentää siellä taivaalla (kaverini kyllä sanoi siihen jotain, mutta ei se nyt niin hauskaa ollut) :D PAljon parempi kuin Twilight. Nii in, ehkäpä siinä puutarhasaksi teoriassa onkin jotain perää ;D

Kiittäen ja kumartaen,

Laayr``
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

lumelääke

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #259 : 22.11.2009 20:43:51 »
MITÄS KUMMAA? UUSIKUUSSA BELLA HYMYILI PARISEN KERTAA. OHHOH.