Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198257 kertaa)

pauliina

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #180 : 26.07.2009 23:10:21 »
Kirja(SARJA) on mahtava, leffassa petyin eniten Bellaan.. Stewart ei mielestäni ollut ollenkaan yhtä itsepäinen ja helposti tulistuva kuin kirjan Bella, päin vastoin, hän oli kuin mikäkin lammas.. Toinen mikä häiritsi paljon oli Angelan ja Ericin näyttelijävalinnat.. Aasialaistaustaisia? Minä ainakin sain sellaisen käsityksen että molemmat olisivat olleet länsimaisia ja länsimaisennäköisiä.. Myös Culleneiden talo oli pettymys.. Moderni pelkkää ikkunaa-talo ei oikein vastannut kirjan kuvausta.. Muuten ihan kiva elokuva..... Musiikista pidin :)

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #181 : 27.07.2009 01:20:57 »
voi vitsi toi taylor on niin nami. :D oikeesti herrrrrranjumala. :D kaks vuotta ikäeroo EI PAHA EI PAHA geeez. i'd tap that.

jaina, (spoilaa luonnollisestikin) joo pakko myöntää että mäkin odotin jotain kunnon k-18 materiaalia siihen kohtaan ja vähintään seitsemänkymmenen sivun kuvailua siitä, miten upea ja ihana ja komea edward on alasti mutta voih kuinka se olikin niin lame. :((((((((((((((8(88 anksti panksti. :D ja hyi vittu se jacobin leimaantuminen siihen fucking esmeen // ESMEEN MITÄ VTTUU :D:D::D:D siihen NESSIEEN SIIS joo MOI - ei näin. hyi saatana oikeesti :DDDDDDDDDDDDD jacob/bella tai ei mitään, vaikka en tosta parista oikeen bellan takia tykkääkään. haha.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2009 20:49:49 kirjoittanut kuumakisu »
après moi, le déluge

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #182 : 27.07.2009 01:45:36 »
Lainaus
Jotenkin juuri Edwardin ja Bellan suhde on mielestäni niin.. epäterveellinen, etten voi sanoa nauttineeni kirjoista täysin sydämin. Liian riippuvainen, liian dramaattinen, liian ehdoton. Ja sitä jatkuu kolme kirjaa.

Joo, tuo on minullekin kirjasarjan suurin ongelma, koska se ei tunnu kauniilta romanssilta missään vaiheessa vaan enemmän vuoristorata-ajelulta ja pakkomielteeltä, johon vielä tuodaan mukaan itsemurhan romantisointi, joka aiheuttaa hieman kylmiä väreitä. Ja aina kommentteja lukiessani tunnen lievää pelkoa naissukupuolen puolesta.  ;D En voi uskoa, että tytöt haluaisivat näköjään oikeastikin olla vain pyörtyileviä heikomman sukupuolen edustajia, joiden sana ei paina mitään fyysisesti vahvemman poikaystävän mielestä. Siis whaat? ;D Tarkemmin kun asiaa ajattelee joka ikinen paritettu Twilightin miespuolinen hahmo on aika ärsyttävä ja varsinkin vampyyrit. :D

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #183 : 27.07.2009 11:15:39 »
Mä harrastin tuossa syvällistä itsetutkiskelua (kyllä, Twilightin suhteen!) ja olen tainnut viimein löytää sen asian, joka mua eniten häiritsee. Täydellisyys. Täydellisyys ei yksinkertaisesti ole mielenkiintoista. Bella on kömpelö ja huono liikassa, ja annetaan kuva ettei se ole kovin nättikään, mutta silti miehet vain jotenkin mystisesti lakoavat sen edessä. High schoolia käyvät Edward ja kumppanit ovat ihmisille tylyjä, mutta silti kaikki ihailevat niitä, kun ne ovat niin komeita ja kauniita. Culleneita ahdistaa välillä vähän se että Bellan veri haisee hyvältä, mutta onneksi mitään oikeaa vaaraa ei ole, sillä tässähän ollaan hyviksiä. SPOILAA BREAKING DAWNIA  BD:ssä tämä kaikki vedetään vielä ihan överiksi. Vampyyri-Bella omaa eeppiset marysuevoimat, Renesmee on kaikin puolin täydellinen, ja kaikki saavat ihanan idyllisen happily ever afterinsa. En tarkoita, että lopun olisi pitänyt olla kauhean traaginen ja päiden lentää ja veren roiskua, mutta kun _kukaan_ ei joudu kokemaan _minkäänlaista_ kärsimystä, on puoli kirjaa vienyt lopputaistelun pohjustus ikäänkuin vähän turhaa. Ja luuliko kukaan muuten missään vaiheessa kirjasarjaa, että Edward ja Bella muka oikeasti eroaisivat, vaikka näiden eteen yritettiin asettaa jos jonkinlaista estettä? Ai ei vai? En mäkään. SPOILERI LOPPUU.

Ja olen kyllä sataprosenttisesti samaa mieltä Bellan ja Edwardin suhteesta kuin ylläolevatkin. Bella palvoo Edwardia ihan sokeasti ja sillä on niin kiire keksiä uusia fraaseja kuvailemaan Edwardin jumalaista komeutta, että kaikki muu jää taka-alalle. En muista, että kirjoissa olisi missään vaiheessa puhuttu mistään muista Edwardin ansioista, paitsi jossakin taidettiin todeta että "hänen sielunsa on kaunis". Mä en voi olla välttymättä siltä johtopäätökseltä, että oikeasti Eetu on (vainoharhaisen stalkkerin lisäksi) varmaan tyhmä kuin saapas tai jotain, mutta onnistuu hyvin juksaamaan Bellaa, kun on niin pirun hyvännäköinen. ;D

// Scarlett muokkasi spoilaustekstiä vielä enemmän näkymättömäksi
« Viimeksi muokattu: 31.07.2009 02:41:33 kirjoittanut Scarlett »
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


swawa

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #184 : 27.07.2009 15:33:17 »
Tää nyt tulee tää mun juttuni vähä puskista tähä mutta eikai se nyt ketään haittaa...

Mä siis en ollu kuullukaan tästä kirjasarjasta ennen kun sen leffan mainos tuli telkkarista. Ja mulla kun sillä hetkellä oli semmonen fiilis että vois pitkästä aikaa mennä kaverien kans elokuviin ja Houkutushan sopi just hyvin koska mä tykkään vamppyyreista ja kaverini kaikesta romanttisesta. No, mun mielestä se leffa oli aivan paras ja kävin sen kattomaan kolme kertaa elokuvissa ja ostin DVD:n itselleni kun se tuli kauppoihin. Leffan katsomisen jälkeen varasin melkein saman tien uuden kuun ja epäilyksen luettavaks. Houkutuksen ostin. Tarkoituksena olisi ostaa kaikki kirjat sitten kun mulla jonain kauniina päivänä on niin paljon rahaa että talouteni kestää sen. Enkä mä malta odottaa että Aamun koi julkastaan. :)

Odotan innolla seuraavaa leffaa, mutta hiukan pettymyksen tuo traileri tuotti. Cullenit oli kaikki hiukan muuttunut, enkä tykänny siitä, sillä vamppyyrithan näyttää vuodesta toiseen samoilta. Sen lisäksi se yksi lause, minkä Bella sanoo, on mun mielestä aika tönkkö: "Can I ask you something? Kiss me".
« Viimeksi muokattu: 27.07.2009 15:35:09 kirjoittanut swawa »

Renttu

  • Hooked
  • ***
  • Viestejä: 463
  • ©Haava
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #185 : 30.07.2009 00:57:02 »
Päätinpä jaksaa laittaa kommenttia, vaikka jotenkin tuntuu, et musta on tullu aika taitava, mitä kaikkien mahdollisten Twilight-topikkien ignooramiseen tulee...

Luin Houkutuksen ekan kerran yli kaks vuotta sitten. Olin kirjastossa piipahtamassa ja näin sen hyllyssä oikein esillä ja nimen ja kannen takia oli pakko tarttua siihen. Päädyin lainaamaan mokoman sitten äitin kirjastokortilla kun oma ei ollu mukana. :P
   Ja se oli sit menoa. Oon lukenu sen opuksen vissiin seitsemän ja puoli kertaa, tosin viimeks joskus vuosi sitten. Mut et voi että, kun se osaskin olla täydellinen kirja just kun kaipasin sellasta romantiikkahömppää ja sitä sit seuras se, että Tampereen kirjakauppojen myyjät alko jo pikkuhiljaa tunnistaa mut, kun kävin jatkuvasti kyselemässä niiltä jatko-osista. Et silleen.
    Leffalta en oikeestaan oottanu mitään, tai nojaa kröhöm, vihasin sitä jo valmiiks kun tiesin et se ei mitenkään voi olla yhtä hyvä. Mentiin kolmen kaverin kans ensi-iltaa kattoon et voitais "haukkua se ensimmäisinä" ja pyydän tässä nyt anteeksi niiltä ihmisiltä, jotka mahdollisesti olivat samassa salissa ja saivat kuunnella kun me räkätettiin koko leffa läpi. (Se hitsin Bella-pudottaa-omenan-Edward-jotenkin-wiuh-sieppaa-sen-jalan-kautta-käteensä-kohta aiheutti jo trailerissa niin suurta hilpeyttä et auta armias :D) Ja tossa varmaan ennakkoasennekin vaikutti aika paljon, mut ei voi mitään... :S
    Mut joo sen seitsemän ja puolen kerran jälkeen oon todennu, et siinä kirjassa ehdottomasti on jotain älyttömän koukuttavaa, mut myös jotain ihan liian simppeliä. Onhan Bellaan helppo samaistua ja Ed nyt vaan on niin ah-ihana, mutta et kuten joku tuolla aiemmin sanoi, tästä ideasta olis voinu saada irti paljon enemmän. Varsinkin suomennos tökkii aika lailla kun on tullu tuo englannikskin luettua, ja silleen jotenkin se maailma ei oikeen avaudu mulle, ainakaan enää.
    Jatko-osatkin tietty piti lukee, Uusikuu oli ihan jees, samoin Epäilys, jonka luin eka englanniks sit vasta suomeks. Täytyy tunnustaa, et Breaking Dawnia en oo saanu vieläkään loppuun vaikka ostin sen saman tien kun tuli englanninkielisenä kauppoihin. Joku reilut sata sivua lukematta. :D Silleen et vaan sen kirjan kanssa joku meni yli ja jäin jumiin.
    Onhan noissa joitakin ihan mielenkiintoisia hahmoja ja juonikuvioita ja voihan sitä jonkun verran pistää senkin piikkiin, jos ei oikeen iske, et Meyerin ensimmäisiä kirjoja ovat. Silti mulla ainakin on (tiivistyksenä tästä sekavasta selityksestä) menny jo ihan maku. Liikaa hehkutusta, liikaa lukukertoja, liikaa kaikkea. Gaah. Toisaalta nyt ainakin tiedän, et seitsemän ja puoli kertaa on liikaa lukea jotain samaa kirjaa. Paitsi ehkä Pottereja. Nojaa.

Ja kiitos jos joku jaksoi lukea tämän, päädyin varmaan selittämään liikaa. Tiivistäminen ei oikeen onnistu kun mä yritän alkaa selittään jotain The Great Houkutuksesta ja kaikesta mahdollisesta sen mukana tulevasta sälästä. Anteeksi, jos suututin jonkun, kunhan purin tätä. :D

~renttu   

Headstrong, today I feel headstrong.

banneri by raitis

Amy

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #186 : 31.07.2009 01:52:13 »
No SPOILAA ehkä vähän Eclipseä ja BD:tä. Vaikka tuskinpa kukaan, joka ei halua spoilaantua, edes lukee tätä aihetta.




Hmmh niin, tarkemmin ajateltu mielipide koko kirjasarjasta alkuhuuman ja totaalisen innostuksen mentyä ohitse on, että kyseiset kirjat tarjoavat ensisijaisesti viihdettä, mutta juonellisesti eivät missään nimessä ole hienoja teoksia. Okei, tykkään itsekin Twilightista jossain määrin enkä sitä mitenkään varmaan koskaan vihaa, mutta oikeastaan vasta nyt, noin neljä kuukautta Breaking Dawnin lukemisesta, kykenen oikeasti listaamaan kaikki ne asiat, jotka ärsyttivät. Nämä kaikki asiat on kuitenkin mainittu tässäkin topicissa jo moneen kertaan, mutta niin.. sitä vain, että Twilightia ei tosiaan kannattaisi ajatella kovin syvällisesti, koska loppujen lopuksi sen juonikaan ei ole kovin syvällinen.

Tuo vihjailu naisen asemasta ärsyttää suuresti. Muutenkin, ihan hirveät sukupuoliroolit paistaa esiin niiin vahvasti. Ateistina mun oli ehdottoman vaikeaa vain sivuuttaa se suoranainen lainaus Raamatusta Eclipsessä (eikö se ollutkin siinä?) ja sitten se miten Bellan käyttäytymistä lopussa verrattiin johonkin tarinaan Raamatusta tai jotain. Lisäksi jonkun kirjan alussa on joku lainaus Raamatusta ja noh, niin, minua itseäni tällainen häiritsee. Tämän tyyppisiä kohtia pomppi silmille aika ajoin ja kuten joku sanoikin jo, niin se Meyerin oma usko ja arvot tulivat kyllä selväksi kirjaa lukiessa.. Jotenkin se, että kaikkien parisuhteet olivat kirjoissa niin täydellisiä, oli vähän kuvottavaa. Siis kun mitään ongelmia ei koskaan tuntunut olevan, tai jos olikin, niin Bella suurenteli pikkujuttuja ja pelkäsi vain etukäteen joidenkin asioiden olevan kamalampia kuin lopulta sitten olivatkaan ja kaikki kääntyi hyväksi ja plaa.

Siis niin, sellaista hetkellistä huumaa Twilight Saga tarjoaa todellakin, sitä en kiistä - itsehän olin ihan tällaisessa huumassa koko alkuvuoden 2009. Meyer kirjoittaa koukuttavasti, mutta etenkin viimeisen kirjan loppu todellakin floppaa ja pahasti. Tulee olo, että mitä varten koko kirja edes on kirjoitettu. Niin, no, viihteeksihän se. Ja viihteenä sitä kannattaakin ajatella.

Ärsyttikö muuten muitakin Twilightissa se, että Culleneilla "oli niin paljon rahaa, koska sitä nyt vain oli kertynyt.."? Rahaa vain oli aina vähän siellä täällä ympäri taloa. Tämä rahajuttu on mielestäni hyvä esimerkki siitä, miten Meyer ei tahdo hahmoilleen käyvän mitään kamalaa, hän on itse liian kiintynyt hahmoihinsa ja tahtoo ikään kuin "leikkiä" niillä. Jotenkin asiat vain tuntuivat koko ajan järjestyvän, ja lukiessa koko ajan tiesi, ettei missään vaiheessa tapahdu mitään ennalta-arvaamatonta. Meyer jotenkin johdattelee lukijaa liian selkeästi, antaa liian varmoja vihjeitä tulevasta. Ja se taas, että koko ajan pelättiin kuolemaa ja lopun taistelua, oli mielestäni ihan selvä vihje siihen, että lopussa kävisikin - "täysin vastoin odotusten" - todella hyvin. Ihan kaikille. Jopa Bellan lapselle, jonka äkillistä vanhenemista/kuolemaa pelättiin koko ajan mutta sitten lopussa kävikin taas niin epäodotetusti.

Mielestäni vaan kertoo aika paljon se, että aika monella tämä Twilight-buumi tuntuu olevan tosi ohimenevää; kirjat eivät välttämättä kestä sitä toista ja kolmatta lukukertaa, sitä syvällisempää analysointia ja pohdintaa.

edit.//
Joeyboy, yhdyn kommenttiisi täysin! Oikeasti siis niin naulan kantaan! :D

Ja Sassa, yhdyn myös sinun mielipiteeseesi ja itsetutkiskelun tulokseesi : D En näköjään itse osaa enää muotoilla ajatuksiani sanoiksi, joten komppaan vain teitä muita. Joka tapauksessa to sum up, täydellisyys ei ole kiinnostavaa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2009 02:08:30 kirjoittanut Amy »
"And they make me dream your dreams
and they make me scream your screams"

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #187 : 31.07.2009 03:05:47 »
Lainaus käyttäjältä: Amy
Ärsyttikö muuten muitakin Twilightissa se, että Culleneilla "oli niin paljon rahaa, koska sitä nyt vain oli kertynyt.."? R

Minua! Mua häiritsi se, että niillä oli niin paljon rahaa eikä sitä rahankäyttöä missään vaiheessa pohdittu esimerkiksi eettisenä tai moraalisena kysymyksenä Cullenien keskuudessa, kun osteltiin kalliita autoja ja kaahailtiin niillä. Eivät juuri välittäneet ympäristöasioista muussa kuin siinä mielessä, että metsästivät ekologisesti. Eivät tulleet ilmeisesti ajatelleeksi, että koska raha ei kasva puissa, se että heillä on sitä vaikka muille jakaa, merkitsee että joillakin on luultavasti vähemmän. Eikä missään vaiheessa puhuttu sanallakaan siitä, että olisivat lahjoittaneet rahaansa esimerkiksi hyväntekeväisyyteen tai johonkin yhteisön hyvään. Muutenkin rahankäyttö esimerkiksi uusiin vaatteisiin tuntui olevan holtitonta ja siinä ja autojen suhteessa Cullenit tuntuivat aika järkyttäviltä kerskakuluttajilta, joiden olemassaolo kuluttaa luonnonvaroja. Itse asiassa minusta Culleneista välittyi aika ajoin tosi vahvasti välinpitämättömyys muita kohtaan, mikä ei sinänsä ole ihme, koska he elävät ihmisistä eristettyä elämää, mutta se oli ristiriidassa tavallaan heidän ruokavalionsa kanssa. He eivät syöneet ihmisiä, mutta muuten eivät tuntuneet ollenkaan jakavan huolta ihmiskunnan tai koko maapallon kohtalosta.  Se häiritsi.

Lainaus käyttäjältä: Sassa
En muista, että kirjoissa olisi missään vaiheessa puhuttu mistään muista Edwardin ansioista, paitsi jossakin taidettiin todeta että "hänen sielunsa on kaunis".

Mua häiritsee tämä sama juttu. Siihen vihjataan mielestäni monissakin keskusteluissa, että Edward ansaitsee onnensa, koska hän on niin hyvä... siis tarkoitan sekä älyllisesti fiksua, että sielultaan hyvää, mutta mulle se jää enemmän puheeksi. Musta mikään ei oikein osoita sitä, että Edward olisi erityisen hyvä vaikkapa luonteeltaan. Mulle ainakin jäi päällimmäiseksi tunteeksi se, että Edward oli pahasti vainoharhaisen pelokas Bellan suhteen, manipuloiva eikä kyennyt luottamaan. Ei Edward paha ole, mutta se sielun kauneus silti tuntui jäävän puheeksi.

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #188 : 02.08.2009 23:34:26 »
Lainaus käyttäjältä: Amy
Ärsyttikö muuten muitakin Twilightissa se, että Culleneilla "oli niin paljon rahaa, koska sitä nyt vain oli kertynyt.."?
No kysy vaan ärsyttikö! ;D Mietin kovasti että mistä se kaikki raha edes on tullut, eihän Culleneista kukaan muu kuin Carlisle käy töissäkään. Myöskään iso perintö tms ei toimisi selityksenä, sillä sellaisella kulutustahdilla tuskin mikään summa pysyy kauaa tilillä. En mä keksi muuta kuin että ne rahatkin on varmaan jotenkin varastettu jostain, kun kerran autojakin voi tosta vaan poimia tienvarresta mukaan (eikös joku jossain välissä varastanut auton, vai muistanko ihan väärin?).
« Viimeksi muokattu: 02.08.2009 23:36:10 kirjoittanut Sassa »
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #189 : 02.08.2009 23:42:26 »
(eikös joku jossain välissä varastanut auton, vai muistanko ihan väärin?).
Joo, pariinkiin otteeseen - puhumattakaan mm. tuhopoltosta...

Joko olen kehitellyt vain itse omassa päässäni jotain, tai sitten jossakin kohden mainittiin, että  Cullenit olisivat tienanneet rahaa sijoituksilla - Alicen kyky kun varmasti oli sen suhteen hyödyllinen. Kyllähän siinä pääsee suuriin summiin käsiksi, jos kykenee ennalta näkemään, mitkä sijoitukset kannattavat ja mitkä eivät.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Harriet

  • tuulimylly
  • ***
  • Viestejä: 443
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #190 : 02.08.2009 23:46:48 »
Lainaus
Mietin kovasti että mistä se kaikki raha edes on tullut, eihän Culleneista kukaan muu kuin Carlisle käy töissäkään.
Siis rahansa ne ovat saaneet osakekaupoilla. Ihan kätevä tapa tehdä rahaa, kun perheessä on joku, joka näkee tulevaisuuteen.  ;D

Culleneitten rahankäyttö mielestäni kyllä oli niin törkeää. Sitä oli kuin roskaa, mutta kenellekkään ei tullut mieleen, että sillä voisi tehdä jotain hyvääkin, eikä vain ostaa hienoja autoja ja ajella nillä sitten rinkiä onnellisena. Mä en vaan ymmärrä mitä sen Mayerin päässä liikkuu. Cullenit olivat muka niin hyviä ja ihania, mutta todellisuudessa maailma pyöri heidän ympärillään, eikä maailmassa ole muita ongelmia, kuin angstaava Bella.
In a land of myth, and a time of magic.

Ava @ LJ by querita

Stig

  • ***
  • Viestejä: 53
  • Team Tyler's Van
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #191 : 04.08.2009 01:14:36 »
En mä kyllä vieläkään tajua sitä niiden rahanhankkimista, vaikka osakekauppoja muka tekisikin. Culleneilla on iso liuta autoja, niin paljon vaatteita ettei mitään tarvitse käyttää kahdesti, suuri talo ja ties mitä muuta. Silloinhan rahaakin tarvitaan aika järjettömästi.

Alicen tulevaisuudennäkymät perustuvat ihmisten päätöksiin ja vaihtuvat usein. Osakekauppa - vaikken siitä paljoa tiedäkään - on todella vilkasta ja hektistä. Jos Cullenit realistisesti saisivat järkyttävän omaisuutensa pörssissä, niin Alicenhan pitäisi istua koko päivä jossain tietokoneen ääressä silmät ristissä ostamassa ja myymässä eikä juoksennella koulussa tyhjäätoimittamassa tai Bellan kanssa leikkimässä.  Ja osakkeiden arvon nopeaan vaihteluun vaikuttavat lukemattomat ihmiset joka puolella maailmaa. Voiko Alice muka kuulla tuhat ajatusta sekunnissa ja toimia niiden mukaisesti välittömästi..

Ja vaikka tuo onkin kauhean sekavaa ja epäilyttävää, se ei siltikään ole suurin outous joka omaan silmään on töksähtänyt kirjoja lukiessa. Mua eniten ärsytti Rosalien tausta. Kirjassa sanotaan, että Rosalien isä oli pankkiiri ja että he olivat varakas perhe. Sanotaan myös, että Rosalie oli syntynyt vuonna 1915 ja muutettiin vampyyriksi 18-vuotiaana. Silloin vuosi olisi ollut 1915+18= 1933. Ja sanokaa mitä sanotte, mutta minä en jaksa uskoa, että keskellä 1900-luvun pahinta lamaa olisi voinut olla varakas pankkiiri New Yorkissa. Mielestäni tämä kuulostaa siltä, että Meyer yritti väkipakolla vääntää Rosalielle varakkaan perheen huolimatta olosuhteista, sillä herranjestas jos kauniit ihmiset eivät olisikaan rikkaita.

Meyerin suurin heikkous on mielestäni siinä, että hän yrittää rakentaa järkevän kuuloisia selityksiä asioille, mutta päätyy vain sotkemaan kaiken vielä pahemmin. Spoiler (Ei edes aloiteta siitä, että Renesmee on Meyerinkin mittapuilla mahdottomuus.. :D) /Spoiler
« Viimeksi muokattu: 04.08.2009 01:17:34 kirjoittanut Stig »
Yeah, suck it! I do read the paper!

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #192 : 04.08.2009 10:32:59 »
Miksihän mä taas kerran teen tän, vaikka tiedän, ettei pitäisi..Noh, kuitenkin..

Olen tässä nyt viikon/kaksi seurannut tätä ja ihan pakko kysyä:

Mitä kivaa on enää lukea kirjoja, jos jokaisesta yksityiskohdasta (1900-luvun lama, ei voi olla rikkaita!pah!) pitää repiä ja raastaa.
Sekä tuo Culleneiden rikkaus.. Jostain syystä se ei minua haittaa, ja mistäs me tiedämme ovatko he lahjoittaneet rahaa Unicefille vai minne ikinä.. Eihän sitä kerrota!

Ei kirjoista osata enää nauttia, jos pitää kaikkea ruveta spekuloimaan ja miettimään, että miksi Meyer teki niin, tai miksi Meyer teki näin.. (Pottereissa 1990-luvulla Dudleyllä oli Pleikkari, sou..?)

Nojuuh.. Toki ymmärrän sen, että jotkut jutut ärsyttävät toista ja jotkut jutut toista, se on okei! Sitä en mene väittämään, koska tykkään lukea, mitä kaikkea "pieleen mennyttä" olette löytäneet kirjoista (:

Mutta nyt hiljennyt taas kerran lukemaan ja sitten kun seuraavan kerran avaan Twilightin niin unohdan täysin nämä kaikki ja nautin. Njeh Njeh! ;D

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Sofiesque

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #193 : 04.08.2009 11:47:17 »
Amy Malfoy, musta ainakin jos kirjoittaa kirjan, oli se sitten ihan realistinen vai tollasta Twilight-fantasiaa, jotain järkeä pitäis kuiteskin olla. ::) On kirjailijan tehtävä tehdä asioista uskottavia, ja on suoraan sanottuna aika amatöörimäistä, kun asioita ei mietitä loppuun. "Niillä nyt vaan on helvetisti rahaa, en tiiä miks mut se vaan on niin, piste" on sellanen asenne, jota ammattikirjailijalla ei sais olla - mä kirjoitin joskus 12-vuotiaana ficcejä tolla periaatteella. Kirjailijathan pääsis ihan tajuttoman helpolla, jos ei tarvis murehtia yhtään uskottavuudesta.

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #194 : 05.08.2009 18:52:15 »
Olen tässä nyt viikon/kaksi seurannut tätä ja ihan pakko kysyä:

Mitä kivaa on enää lukea kirjoja, jos jokaisesta yksityiskohdasta (1900-luvun lama, ei voi olla rikkaita!pah!) pitää repiä ja raastaa.
Voi kyllä minä ainakin tykkään suuresti pohtia pienenpieniä yksityiskohtia esim. Pottereista (Vuotis <3), eikä se lainkaan latista intoani lukea - päinvastoin, se repiminen, raastaminen ja pilkkominen lisäävät lukuintoa. En minä osaa oikein lukea kirjoja ajattelematta mitään sen kummemmin ("aivot nurkkaan"), mutta en kyllä läheskään joka kirjasta tee yhtä syvällistä analysointia kuin esim. Pottereista. :D

Yhdyn melko pitkälti Sofiesquen kommenttiin yllä...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #195 : 05.08.2009 20:07:42 »
Ei se lukunautintoa vähennä, että jälkikäteen pohtii kaikkea sitä, mikä jäi selittämättä.

Lainaus
Jostain syystä se ei minua haittaa, ja mistäs me tiedämme ovatko he lahjoittaneet rahaa Unicefille vai minne ikinä.. Eihän sitä kerrota!

Ei, mutta se olisi ihan kiva lisä mainintana ja nyt jää epäilys, että käyttikö ne rahaa vain itseensä. Mulle jäi raha-asioista kovasti sellainen kuva, että ne eivät olleet kenellekään Cullenille erityisen tärkeitä, koska rahaa oli koko ajan saatavilla, mutta voihan se olla, että syy on Bellan näkökulmassa. Edward, vanhanaikaisena ja konservatiivisenä vampyyrimiehenalkuna, tuskin olisi rasittanut tyttöystäväänsä raha-asioilla muuta kuin stressaamalla sitä, ettei saa antaa tälle kalliita lahjoja.  :D Tietysti nyt kun ajattelee niin Twilightissa kaikki raha-asiat muutenkin ohitettiin hyvin pienellä huomiolla, mutta esimerkiksi Bella oli aluksi hyvin tarkka rahankäytöstä, muttei missään vaiheessa kommentoinut vampyyrien tuhlailevaa elämäntyyliä.

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #196 : 12.08.2009 14:42:54 »
Joo, tuo rahajuttu on hieman outo! Pidän Culleneista siltikin, vaikka sitten haaskaisivatkin rahaa vain itseensä ja mahdollisesti myös Bellaan.


14 sekunnin pätkä Uusikuu-elokuvasta!
Pätkä, linkki vie Youtubeen.

Aika hieno, vai mitä? Niin, Jacobhan sanoo tuossa siis "Tiedän, mitä hän teki sinulle, ja Bella, en ikinä aio satuttaa sinua. Lupaan sen."

Musiikki oli toinen kiva asia tuossa videossa Jacobin sanojen kanssa. Bella oli niin surullinen, kun Jacob puhui hänelle tuossa. Melkeinpä sääliksi käy.

Joo, ja Vampirelove.net:in mukaan Uusikuusta on tulossa perjantaina uusi trailer, sellainen pidempi. En malttaisi millään odottaa! : D
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #197 : 21.08.2009 23:22:28 »
THE WORLD'S BIGGEST OH MY GOD!!!

UUSI TRAILERI NEW MOONISTA (JACOB BLACK!)

Meet Jacob Black

BELLA/JACOB 1:28 HOLY SH*T!

~Amy (on todellakin liian väsynyt ottamaan rennosti!)

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

iira

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #198 : 22.08.2009 21:55:53 »
Pidän Twilight sagasta. Enkä oikeastaan ymmärrä miksi jotkut dissaavat sitä. Kyseessä on kuitenkin vain Meyerin unen tuotosta joka ei siis ole mikään stereotyyppinen vamppyyri. Minusta tämä on siinä juuri hyvä puoli ja hienoa että Meyerin on kuitenkin lähtenyt toteuttamaan tälläistä epätavallista ideaa.
Vaikka itse pidän Twilightista niin en luettele itseäni fanaattiseksi faniksi ja annan ihmisten elää mielipiteitensä kanssa enkä ala väittämään onko kyseinen sarja hyvä vai ei.

Mitä itse elokuvaan tulee niin well en oikeastaan osaa lähteä sitä miettimään sen enempää koska kuulin tästä koko jutusta kirjekaveriltani sekä mmm... 2005-2006 vuoden vaihteessa luin myös ficin missä oli lainattu tämä kuuluisa 'Niin leijona rakastui lampaaseen', 'Typerä lammas', 'Ja sairas masokistinen leijona' -kohtaus.
Lol en kyl silloin mitään muuta osannut ajatella kuin vain fanficcejä.

Aaa ja odotan nyt innolla Breaking Dawnia suomeksi koska en nyt englantia jaksa miettiä. Lisäksi ymmärtäminen on helpompaa.

Sitten Uusi kuu elokuva! Kyllä kyllä, haluan mennä katsomaan sen ihan muodon vuoksi vaikka traileri nyt oli suoraan sanoen syvältä perseestä ja pidän enemmän tästä fanin tekemästä trailerista.

lumelääke

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #199 : 22.08.2009 22:08:50 »
Mun on nyt pakko tulla avautumaan siitä elokuvasta.

Aluksi, kirjaa pidin ihan hyvänä, sellaisena perusjeeskirjana, joka oli kuitenkin koukuttava. Mutta. Mutta SE ELOKUVA. En edes löydä oikeaa adjektiivia kuvaamaan, kuinka _huono_ se oli. Joo, okei, Robert Pattinson on ihana jne, mutta ne NÄYTTELIJÄN TAIDOT. Voisin saarnata tästä niin kauan.

Elokuva, jossa päänäyttelijöiden näyttelemistaidot ovat samaa luokkaa kuin patongilla, saa minut samaan aikaan itkemään, nauramaan ja suuttumaan. Oikeasti, miksi elokuva pilattiin niin surkeilla taidoilla? Miksi, oi miksi?

Edwardilla ja Bellalla on koko ajan aivan samanlaiset ilmeet päällä. Oli kyse iloisesta, surullisesta, murskaavasta tai pelottavasta asiasta, naama on kuin vahanukella. Ei minkäänlaista reaktiota mihinkään. En mene varmaan edes katsomaan Uusikuuta, koska oikeasti katsoessani traileria, minä nauroin. Nauroin. Kummatkin ovat kuin pölkyllä päähän lyötyjä. Samat typerät ilmeet koko ajan, oli kyse siitä, että Bella rakastuneesti pyytää Edwardia suutelemaan tätä tai kohtauksesta, jossa Edward jättää tytön. Ovatko nämä käveleviä zombeja vai halvaantuneita naamasta?

Varsinkin haluan kritiikkini suunnistaa Kristen Stewartiin asteen enemmän. Onko tämä tyttö viettänyt koko elämänsä komerossa vai kyky hymyillä on vain surkastunut(tai sitä ei ole)? Elokuvassa Bella hymyilee korkeintaan kaksi kertaa, vaikka kirjassa hymyilyä on enemmän. Lauseet, huokaukset, kiljahdukset, KAIKKI hän tekee samalla äänensävyllä ja naamalla. Koko ajan se suu-salaperäisesti-raollaan-ilme-joka-kuitenkin-näyttää-varsin-naurettavalta. Samaan aikaan hän yrittää viestittää silmillään jotain syvempää tarkoitusta, mutta onnistuu siinä surkeasti. Kristen on niin neutraali näyttelijä, että surettaa päätös, jolla hänet valittiin kys. elokuvaan.

Joo, eiköhän jokainen saanut irti pointtini. Eli, mielestäni kirja oli hyvä ja elokuva jossain vähän alempana  ::)