Kirjoittaja Aihe: Pride & Prejudice, K-11, TAUOLLA  (Luettu 6635 kertaa)

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Pride & Prejudice, K-11, TAUOLLA
« : 01.12.2008 17:54:42 »
Title: Pride and Prejudice
Author: Minä, eli Fubuki
Pairings: Adara/Draco, Percival/Adara, Harry/Adara, Adara/Harry, Cho/Cedric, Ginny/Harry, ym ym.
Rating: K-11
Genre: Romance, angst, drama ym.
Disclaimer: En omista hahmoja tai tapahtumapaikkaa. Juoni kuuluu Jane Austenille ja hahmot (Adaraa lukuunottamatta) J.K. Rowlingille
A/N: Otin vihdoin itseäni niskasta ja pakotin tekemään tätä. En millään meinannut keksiä kuka ajaisi Elizabethin roolin, joten päätin vihdoin että lainaan keksimääni hahmoa, Adaraa, tähänkin hommaan.
Tässä ensimmäisenä esimakua trailerin muodossa.



Traileri






”Onko hän komea?”
”Onko hän rikas?”
”Hän on sinkku!”


Perheessä, jossa rikkaan puolison löytäminen tuntuu olevan pääasia…


”Hän tienaa viisituhatta vuodessa!”


Adara Weasley oli perheen musta lammas.



”Percival Collins, palveluksessanne.”

”Ajattele miten mukavasti eläisit, Adara!”
”Molly, älä painosta.”


Itse asiassa…


”Olen vihdoin saanut kerättyä rohkeuteni pyytää teidän kättänne.”
”Olen pahoillani Percival, mutta en voi suostua pyyntöönne.”


Adaraa…


”Huomasitko kuinka Harry Perevell katsoi suuntaasi?”


ei lainkaan…


”Fleur, Ginny, miten voitte puhua ihmissuhteista noin kevyesti?”


kiinnosta avioliitto.

Tai niin hän itse luuli.



”Kuka tuo on?”
”Vasemmalla on herra Cedric Diggory, hänen siskonsa Pansy Diggory, sekä rouva Goyle ja hänen miehensä herra Gregory Goyle –”
”Mutta tuo mies heidän takanaan!”
”Ai, tuo ylvästelevä riikinkukko…”


Kunnes…


Tuo on herra Draco Malfoy.”

”Tanssitteko, herra Malfoy?”
”En jos voin välttää sen.”


Ylpeä mies.


”Liittyisit sinäkin tanssiin, Draco. Täällähän on paljon kauniita naisia!”
”Ja ainoa katsomisen arvoinen on sinun tanssiparinasi, Cedric.”
”Täytyy myöntää, Cho on kaunein nainen jonka olen koskaan nähnyt. Mutta hänen vanhin siskonsakaan ei ole hassumpi.”
”Ketä tarkoitat? Ai hän? Ihan miellyttävä, muttei tarpeeksi miellyttääkseen minua.”


Ennakkoluuloinen nainen.


”Herra Weasley, puhu Adaralle! Hänen täytyy suostua Percivalin kosintaan!”
”Isä ei –”
”Pelastat miehesi rahoilla perheemme perikadolta!”
”Ette voi pakottaa minua!”


Kaikkein epätodennäköisin pari.


”Mitä ihmettä olet tehnyt herra Malfoylle?”
”Ei aavistustakaan!”

”Pitäisikö minun iloita minulle sopimattomasta asemastasi?”
”Ensi hetkestä kun opin ylpeytesi, toisten aliarvioimisesi ja ylimielinen käytöksesi, tiesin, että sinä olet viimeinen mies maan päällä jonka kanssa avioituisin!”


Löytävätkö he onnellisen loppunsa?


”Minun sisaren poikani on jo luvattu tyttärelleni! Luuletko että sen voi estää tuollainen maalaisnainen?”


Ja näkevätkö he koskaan ylpeytensä ja ennakkoluulojensa ylitse?

”Minusta tuntuu, että herra Perevell on valmis toteuttamaan kosinta-aikeensa…”
”Jos hän sen tekee, minä suostun.”
”Entä herra Malfoy?”
”Mitä hänestä?”


Jane Austenin Ylpeys ja Ennakkoluulo.


”Saanko tämän tanssin, neiti Adara?”


J. K Rowlingin Harry Potter.


“Saat.”


Fubukin uudelleen muokkaamana.


“Suostuinko oikeasti tanssiin Malfoyn kanssa?!”


Fubuki esittää oman versionsa: Ylpeys ja Ennakkoluulo

« Viimeksi muokattu: 21.02.2015 00:39:10 kirjoittanut Unohtumaton »

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, traileri 1.12)
« Vastaus #1 : 01.12.2008 19:12:06 »
Mielenkiintoinen ajatus. Ylpeys ja ennakoluulo on yksi lempikirjoistani... Aion jatkaa tämän lukemista kunhan jatkoa tulee.


*Sirina kiittää ja kumartaa*
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 756
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, traileri 1.12)
« Vastaus #2 : 01.12.2008 20:03:26 »
Ei voi olla totta, hienoahienoahienoa ! Ylpeys ja Ennakkoluulo on yksi lempikirjoistani ja molemmat filmatisoinnit(joo ja väärin meni, tarkoitan siis vuosien 1995 ja 2004 versioita) ovat erittäin ihania, aivan suosikkejani. Teet ilmeisesti vuoden 2004 versiosta, missä pääosassa ovat Keira Knightley?

Aion lukea jatkossakin, ja jos vain jaksaisin kommentoidakin, niin sitäkin ((:

between the sea
and the dream of the sea

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, traileri 1.12)
« Vastaus #3 : 01.12.2008 20:39:35 »
Sirina Black, hienoa, jonkun muunkin lempikirja :D
hiddenben, en tee leffojen mukaan, vaan kirjan. Replat olivat vain siinä 2004-versiossa ihan samat kuin kirjassa :D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, traileri 1.12)
« Vastaus #4 : 01.12.2008 21:03:14 »
A/N: No, nyt kun innostuin ja sain ekan luvun valmiiksi niin miksikäs en laita sitä heti tänne  :D Ensimmäinen kappale on Jane Austenilta lainattu, sillä se ansaitsee mielestäni pysyä samana kun se on niin mahtava :)



1.   luku






On yleisesti tunnettu totuus, että naimaton varakas mies tarvitsee välttämättä rinnalleen vaimon.
Kun sellainen nuori mies saapuu jollekin paikkakunnalle, ei hänen tunteistaan ja mielipiteistään tietysti ennakolta tiedetä mitään, mutta siitä huolimatta yllä mainittu käsitys on kuitenkin niin lujasti uurtunut seudulla asuvien perheiden mieleen, että hänen suoralta kädeltä katsotaan täysin oikeutetusti kuuluvan jollekin heidän tyttäristään.
Rouva Weasley ei ollut tässä tapauksessa poikkeus.

”Sirius-kultaseni, et arvaakaan mitä kuulin rouva Tonksilta äsken. Tahdotko kuulla?”
”Minulla ei varmastikaan ole vaihtoehtoja”, Sirius Weasley huokaisi. Rouva Weasley olisi kertonut sen – olisi sitten Siriusta kiinnostanut tai ei.
”Netherfield Parkiin on tullut uusia asukkaita!” rouva Weasley hihkaisi.
”Jaa…” Sirius totesi. ”Yleisen kohteliaisuuden nimissä minun täytyy varmaan jatkaa tätä keskustelua, ja kysyä että saitko selville kuka uusi asukas on?”
”No, jos välttämättä tahdot tietää – uusi asukas on nuori, rikas mies, joka on Pohjois-Englannista kotoisin. Hän on vielä naimatonkin, ja muuttaa jo kahden viikon kuluttua”, rouva Weasley selitti suu lähes vaahdoten. Sirius laski käsissään olevansa lehden pöydälle ja huokaisi. Olisi pitänyt arvata. Sinkkumies. Kun Weasleyn perheen tyttärinä olivat sellaiset kaunokaiset kuin Cho, Adara, Hermione, Ginny ja Fleur, niin ei tarvinnut arvata mitä rouva Weasley suunnitteli.

”Mikäs tämän miehen nimi on?” Sirius kysyi.
”Cedric Diggory!” rouva Weasley hihkaisi. “Eikö olekin upea nimi? Kertoo ainakin vanhempien hyvästä mausta.”
”Tuskinpa se paljoa heistä kertoo…” Sirius mutisi.
”Ja Diggory ei tule huhujen mukaan yksin! Hän tuo kaksi siskoaan – joista ei tietenkään tule kilpailijaa tytöillemme miesten jahdissa, sillä olen kuullut että he ovat naimisissa – sekä toisenkin miehen, joka on ilmeisesti hänen läheinen ystävänsä. Rouva Tonks ei tosin tiedä sen miehen nimeä, mutta hän on kuulemma vielä rikkaampi, kuin herra Diggory.”
”Vai niin… ja sinä tietysti olet ajatellut esitellä tyttäremme heille?” Sirius kysyi.
”Tyhmä kysymys! Totta kai minä esittelen heidät!” rouva Weasley totesi ja pudisti päätään. Hän kun luuli naineensa miehen joka olisi fiksu.

”Mutta, muodollisuuksien vuoksi olisi parempi jos sinä menisit ensimmäisenä esittelemään itsesi, perheen miehenä”, rouva Weasley vastasi.
”Minä? Mene sinä vain tyttöjen kanssa, mutta minä en sinne mene vaikka uhkaisit kirveen kanssa”, Sirius totesi.
”Kokeillaanko?” rouva Weasley kysyi uhkaavasti. Sirius kalpeni ja rouva Weasley päästi turhautuneen huokaisun.
”En ymmärrä miksi olet niin pahasti sitä vastaan että lapsemme saisivat rikkaat miehet!”
”Ehkä siksi, että haluan heidän saavan muillakin tavoilla kunnolliset aviomiehet, kuin pelkästään rikkaat”, Sirius totesi. ”En anna tyttäriäni keille tahansa.”
Rouva Weasley tuijotti Siriusta läpitunkevasti.

”Hassua että sanot noin, kun vuosia sitten sinulla ei tuntunut olevan mitään sitä vastaan että se upseeri, Blaise, oli kovin mieltynyt Chohon, ja melkein pyysi hänen kättään.” Sirius katseli muina miehinä lehteään ja nosti sen taas silmiensä eteen.
”Ahaa… Et puhukaan kaikista meidän tyttäristä. Puhut Adarasta, eikö niin?”
Sirius hörppäsi teetään eikä sanonut mitään.
”En ymmärrä mitä erikoista siinä tytössä sinun mielestäsi on. Cho on paljon kauniimpi! Ja Fleur ja Ginny paljon sosiaalisempia, ja Hermione paljon lahjakkaampi musiikissa –”
”Noilla asioilla ei ole vähäisintäkään merkitystä, kun tyttäret ovat muuten tyhmiä”, Sirius totesi. ”Adara on fiksu ja luotettava, suora ja osaa pitää huolen itsestään.”
”Noilla asioilla ei ole mitään merkitystä, kun puhutaan aviomiehen löytämisestä! Adara on nirso, ja takuuvarma vanha piika”, rouva Weasley tuhahti ja Sirius oli tukehtua teehensä.

”Kehtaatkin puhua Adarasta noin!”
”Itse sanoit muita tyttäriämme tyhmiksi!” rouva Weasley tuhahti ja tallasi tiensä kengät kopisten Siriuksen kirjastohuoneesta.
Sirius huokaisi. Rouva Weasley oli aina yhtä mahdoton, kun tyttöjen tulevaisuus oli kyseessä. Ja Sirius oli aina yhtä mahdoton, kun Adara oli kyseessä. Se loi tietysti jonkinmoisen tasapainon rouva Weasleyn ja Siriuksen välille, mutta aina kun kylässä oli uusi, varakas sinkkumies, vaaka heilahti. Siriusta ei kiinnostanut naittaa silmäteräänsä kenellekään tuosta vain, toisin kuin rouva Weasley, joka olisi varmasti jo kirkossa soittamassa kelloja kun mies polvistuisi – edes sitomaan kengännauhojaan.

Edeltävää ajateltuaan, Siriusta alkoi naurattaa. Samassa hän kuuli heleää naurua pihalta ja katsoi ikkunasta ulos, kun Adara ja Cho pelleilivät pihalla. Cho oli siro, silti sopusuhtaisen kurvikas, kaunis tyttö, jolla oli mantelin muotoiset lähes mustat silmät ja suloiset pyöreät posket, sekä mustat pitkät hiukset. Hän oli tosiaan monien miesten unelma, mutta niin oli Adarakin. Hänellä oli siskonsa tavoin mustat hiukset, mutta ne olivat aaltoilevilla kiharilla, kuten hänen isällään. Hänellä oli ruskeat silmät, vaaleat kauniit kasvon piirteet, suora nenä ja terävä leuka. Hän ei ollut yhtä muodokas kuin Cho, vaan sirompi. Hän itse asiassa muistutti paljonkin isäänsä, kun Cho taas ei tuntunut olevan isänsä, eikä äitinsä kaltainen. Sen sijaan rouva Weasley huomautti usein kuinka Cho muistutti rouva Weasleyn isoäitiä, joka oli kuvankaunis nuorena. Sirius oli vaimonsa kanssa samaa mieltä, nähtyään eräänä päivänä muotokuvan edellä mainitusta. Hän tosiaan tummanruskeita hiuksiaan lukuun ottamatta muistutti aivan Chota.

Sirius katsoi ikkunasta silmäteräänsä ja hymyili. Tästä kesästä oli tulossa ikimuistoinen, ja Sirius tiesi sen. Hän päätti mennä vierailemaan herra Diggorya tilanteen tultua, mutta sitä hän ei vaimolleen ollut valmis myöntämään…
« Viimeksi muokattu: 28.09.2017 20:46:52 kirjoittanut Lokitar »

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 1.luku 1.12)
« Vastaus #5 : 01.12.2008 21:21:08 »
Oi, ihanaa.. Kiva tulla kotiin töistä ja huomata, että jatkoa on tullut näinkin nopeasti. Upeata.

Yhden virheen huomasin, tai no onko se nyt virhe, mutta kuitenkin
Lainaus
mantelin muotoiset silmät, lähes mustat silmät
-tuon ensimmäisen silmät-sanan voisi jättää pois "mantelin muotoiset, lähes mustat silmät kuulostaisi paremmalta.


Hienoa, että jätit tuon ekan luvun samanlaiseksi kuin kirjassakin. Tykkäsin kovasti. Heti alkoi tehdä mieli mennä joko lainaamaan tai ostamaan tuo kirja omaksi.  ;D


*Sirina kiittää ja kumartaa*


//no, semmoista se on... mutta ainakin mä huomasin sen... ;D yleensä kun en kauheasti huomaa virheitä, joskus vaan saan silmäni toimimaan oikealla tavalla...  ;D
« Viimeksi muokattu: 01.12.2008 21:52:29 kirjoittanut Sirina Black »
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 1.luku 1.12)
« Vastaus #6 : 01.12.2008 21:44:21 »
Hih, olin ehtinyt korjata tuon jo ennen kommenttiasi ;) olin nopea

Justinee

  • Vieras
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 1.luku 1.12)
« Vastaus #7 : 02.12.2008 14:36:46 »
Joo tästä tulee varmasti melko mielenkiintoinen! Ylpeys ja Ennakkoluulo on yksi lempileffoistani (04 versio) ja sitä kirjaakin olen yrittänyt lukea, mutta se on liian sivistyneesti kirjoitettu, että tajuaisin siitä mitään  ;D Mutta, hyvä aloitus, vähän hämäsi se että olit laittanut nuo kaikki henkilöt yhdeksi perheeksi, he kun ovat kaikki niin erilaisia, mutta kaikkien merkityksen tajuan kyllä. Molly on NIIN täydellinen tuohon rooliin! Tosin Molly ei välitä niin pahasti että lapsensa naivat rahaan, mutta muuten se on kyllä tosi hyvä valinta.  8)
Siriusta vähän kanssa ihmettelin, mutta kai se on hyvä tässä... Itse oisin henkilökohtaisesti halunnut siihen Arthurin mutta, kaikkea ei voi saada  :D

Jotenkin tämä lause tökki, siis Siriuksen repla. En tiedä miksi mutten oikein tajunnut...  ;D miksi se sanoo "ehkä se"  ??? Tai sitten oon vaan tyhmä enkä tajua ;D
Lainaus
”En ymmärrä miksi olet niin pahasti sitä vastaan että lapsemme saisivat rikkaat miehet!”
”EHKÄ SE, että haluan heidän olevan myös kunnolliset aviomiehet muillakin tavoilla, kuin lompakostaan”, Sirius totesi. ”En anna tyttäriäni keille tahansa.”

Tulipa pitkä kommentti  :o No, kumminkin, pidin alusta kovasti, ja tietysti jatkan lukemista, ja kommentoimista jos muistan  ::)

HEI HEI!

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 1.luku 1.12)
« Vastaus #8 : 02.12.2008 14:53:49 »
Justinee, hiii, kiitos ^^ Ja joo, taidanpas hioa tuon lauseen.. en tiedä mitä ajattelin sitä kirjoittaessani :'D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 2.luku 2.12)
« Vastaus #9 : 02.12.2008 21:34:52 »
A/N: No niiiin! Toinen luku!



2. luku






Vielä sen jälkeenkään, kun Sirius oli käynyt tervehtimässä herra Diggorya, ei rouva Weasley tiennyt asiasta. Sirius piti suunsa kiinni ja nautti muiden tietämättömyydestä, rouva Weasleyn nuristessa kuinka noloa olisi naisten mennä itse esittäytymään kuin lounas hopeatarjottimella – joka ei Siriuksen mielestä tosin ollut kauhean kaukana siitä, miten tarjolla rouva Weasley tyttäriään miehille piti. Juuri silläkin hetkellä rouva Weasley nurisi rouva Tonksin käytöstä: ”Hänen miehensä sentään kävi esittäytymässä herra Diggorylle. Rouva Tonks lupasi heti tilaisuuden tullen esitellä hänet meillekin – mitä kuitenkin epäilen, sillä rouva Tonksin tytär, Nymfadorahan on vielä sinkku, ja melkein jo kolmenkymmenen! Totta kai rouva Tonks ajattelee tyttärensä etua, eikä esittele meitä herra Diggorylle ennen kuin tämä on kuin mato koukussa Nymfadoralle!”

”Mutta äiti, sinähän tekisit ihan samoin rouva Tonksin tilanteessa”, Adara totesi ja istuutui Hermionen seuraksi, kun tämä soitti pianoa olohuoneen nurkassa. Hermione harvoin puuttui tällaisiin keskusteluihin, sillä häntä kiinnosti enemmän taiteelliset harrastukset, lukeminen ja näsäviisastelu.
”Se on eri asia! Minulla on enemmän tyttäriä naitettavana!” rouva Weasley kivahti. Adara vilkaisi Siriusta, joka pidätteli naurua kämmentään vasten.
”Milloin on seuraavat tanssiaiset?” uteli Fleur ja Ginny katsoi tähän virnistäen.
”Kahden viikon kuluttua”, sanoi rouva Weasley. ”Voimme vain rukoilla, että herra Diggorykin saapuu paikalle, että voimme esittäytyä. Emme voi tehdä sitä aiemminkaan, sillä herra Tonks on poissa kaupungista ja palaa vasta tanssiaispäiväksi.”
”Kyllähän minä teidät voin esitellä”, Sirius totesi. Rouva Weasley naurahti.
”Kiitos mutta ei kiitos.”
”Ai… Ei sitten… kävin sitten tänään aivan turhaan esittäytymässä herra Diggorylle.”

Rouva Weasley näytti siltä kuin hän olisi miettinyt, kuuliko hän oikein.
”Mitä sinä sanoit? Että kävit jo -?”
”Niin. Minä kävin”, Sirius sanoi. Fleur ja Ginny hypähtivät seisomaan ja loikkivat innoissaan. Jopa Hermione taukosi hetkeksi soittamisen, sillä hän oli niin yllättynyt että Sirius oli noin helposti taipunut rouva Weasleyn tahtoon.
”Onko hän komea?” kysyi Ginny.
”Onko hän rikas?” kysyi Fleur.
”Mikäpä minä olen miesten ulkonäköä arvostelemaan… Ja mitä rikkauksiin tulee, niin äitinne kuulemma huhu piti paikkansa…” Sirius sanoi ja Fleur ja Ginny tuijottivat äitiään. Rouva Weasley näytti olevan innoissaan.
”Sittenhän… Hän tienaa viisituhatta vuodessa!”
Ginny ja Fleur kiljuivat ja alkoivat hyppiä ympyrää.
”Viisi- tai kuusituhatta”, Sirius vahvisti, mutta Fleur ja Ginny eivät enää kuunnelleet.
”Mitä puemme tanssiaisiin?!”
”Mennään heti päättämään!”
He riensivät kiireellä yläkertaan ja Adara jäi vaihtamaan kyllästyneitä katseita Chon kanssa. Joka kerta kun kylään muutti joku mies, sama show alkoi…

Muutamaa päivää myöhemmin herra Diggory kävi noin kymmenen minuutin vierailulla, juuri silloin kun tyttäret olivat muualla. Fleur ja Ginny olivat äärimmäisen pettyneitä, sillä Sirius ei antanut heille hippustakaan tietoa herra Diggoryn ulkomuodosta tai olemuksesta. Ainoa joka ruokki heidän uteliaisuuttaan, oli rouva Tonksin juorut, joista eräänä päivänä vahvistui se paras tieto, jota he saattoivat odottaa: ”Hän on sinkku!” Fleur kiljaisi ja tanssi taas ympyrää Ginnyn kanssa. Adara pudisti päätään itsekseen ja päätti lähteä kävelylle. Cho seurasi häntä perässä ja he päättivät kulkea erään metsäpolun päähän, vanhalle ladolle.

”Mitä sinä tuumaat, millainen tämä herra Diggory mahtaa olla?” Cho kysyi kun he istuivat heinien keskellä, ränsistyneen ladon lattialla.
”En osaa sanoa herra Diggorysta, mutta minä tunnen isän. Jos herra Diggory olisi hirvittävä käytöstavaton syylänaama, hän varmasti kertoisi sen – pelkästään kiusatakseen äitiä. Mutta koska isä on vaiti –” Adara sanoi ja jätti Chon päättelemään loput. He katsoivat toisiaan ja alkoivat nauraa. Herra Diggoryn täytyi olla komea ja hyväkäytöksinen.

”Luuletko että hän viihtyy täällä pitkään?” Cho kysyi.
”Jo sen kartanon täydelliseen sisustamiseen menee kuukausia – eli ihan tarpeeksi aikaa että sinä hurmaat hänet.”
”Adara!” Cho kivahti ja heitti heinää tämän päälle. Adara nauroi.
”No et voi väittää, etteikö se olisi hienoa, jos herra Diggory olisi komeuden ja rikkauden lisäksi upea aviomies!” Adara sanoi.
”En, en voi”, Cho totesi. ”Mutta sinulla on ihan yhtä suuret mahdollisuudet hurmata hänet, kuin minulla.” Adara tyrskähti.
”Ehkä naamiaisissa, mutta minun kasvoni eivät päihitä sinun luontaista kauneuttasi, siskohyvä”, Adara sanoi.
”Älä vähättele itseäsi. Sinä olet kyllä kaunis, ja joku onnenpekka vielä tajuaa sen”, Cho vakuutti. Adara kellahti selälleen heinien sekaan ja tuijotti katon raoista erottuvaa sinistä taivasta.
Eikä hän vielä silloin osannut arvata, että se kesä tulisi muuttamaan hänen elämänsä täysin.

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 2.luku 2.12)
« Vastaus #10 : 02.12.2008 21:45:03 »
Mä en tajua miten sulla riittää aikaa kirjoittaa näin nopeasti kun sulla on se toinenkin pitkä ficci menossa...  ;D


Ihana luku taas kerran. Tykkäsin kovasti. En huomannut virheitä ja teksti oli taas niin kovin sujuvaa.


Lainaus
Jos herra Diggory olisi hirvittävä käytöstavaton syylänaama, hän varmasti kertoisi sen – pelkästään kiusatakseen äitiä.
Heh, aivan loistava kohta. Naurahdin lukiessani tämän kohdan... Cedric kun on kaikkea muuta kuin ruma, syylänaamainen ja käytöstavaton nuori mies.



*Sirina kiittää ja kumartaa*
« Viimeksi muokattu: 02.12.2008 22:17:12 kirjoittanut Sirina Black »
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 2.luku 2.12)
« Vastaus #11 : 02.12.2008 22:10:26 »
Kiitos Sirina, ja hyvinhän tämä sujuu. Nyt kirjoitan Adaraan jatkoa, ja kun saan luvun valmiiksi palaan tämän pariin. Hyvää vuorottelua Adaran synkistelyn ja ylpeys & ennakkoluulon romantiikan välillä ^^

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 2.luku 2.12)
« Vastaus #12 : 03.12.2008 19:36:16 »
A/N: Hitto, tätä kirjoitustahtiahan julkaisen joka päivä uuden luvun xD tästähän tulisi hyvä joulukalenteri



3. Luku






Pian koittivatkin tanssiaiset Hertfordshiressa, jonne koko kylä oli kutsuttu. Huhuja oli liikkeellä jo runsaasti herra Diggorysta, ja moni joka ei ollut vielä saanut kunniaa tavata häntä, odotti iltaa jo malttamattomana.
Oli tapojen mukaista, että uudet asukkaat saapuvat noin varttitunnin myöhässä, että kaikki muut ovat päässeet asettumaan taloksi, ja ettei kukaan jää paitsi, kun uudet asukkaat saapuvat paikalle ja aloittavat esittäytymiskierroksensa.
Rouva Weasleyn malttamattomuudelle, varttituntikin oli jo liikaa. Varsinkin, kun se varttitunti venyi kahdeksikymmeneksi minuutiksi. Rouva Weasley kärsi.
Lopulta, kun ihmiset juttelivat jo malttamattomina uusista asukkaista, ovet aukesivat. Sisälle asteli ensimmäisenä epäilemättäkin herra Diggory. Hänellä oli miellyttävä ulkonäkö; vihreät, unelmoivat silmät, komea, juuri sopiva nenä, sekä kauniit, nuorekkaat kasvon piirteet.

Herra Diggoryn vierelle asteli sirosti kävelevä nainen, jonka ulkonäöstä ei voinut erehtyä, että hän oli jotakin sukua herra Diggorylle. Sisko ehkäpä. Naisen vierelle asteli nyt selvä pariskunta. Pariskunnan kauniimpi puolisko muistutti erehtymättömästi kahta edellistä saapujaa, mutta hän oli selvästi vanhin. Hänen vierellään seisoi tukevahko mieshenkilö, jolla oli melko iloinen ilme kasvoillaan.
Nyt, heidän perässään tuli vielä yksi mies, jolla oli platinan vaaleat hiukset ja jäänharmaat, kylmät silmät. Hänen ilmeensä oli ankea, ja leuka korkealla. Hän oli pitkä ja hänen ylväs ryhtinsä korotti sitä vielä entisestään.
”Kuka tuo on?” Adara kuiskasi rouva Tonksille, joka piilotti huulensa viuhkan taakse ja kuiskasi:
”Vasemmalla on herra Cedric Diggory, hänen siskonsa Pansy Diggory, sekä rouva Goyle ja hänen miehensä herra Gregory Goyle –”
”Mutta tuo mies heidän takanaan!” Adara kiirehti.
”Ai, tuo ylvästelevä riikinkukko…” rouva Tonks totesi, ja Adara tiesi, ettei mies ollut kovin lupaava, jos jopa rouva Tonks saattoi puhua hänestä tuohon sävyyn.

Seurue asteli peremmälle juhlasaliin ja moni katse seurasi heitä, ja ihmiset niiailivat ja kumartelivat kohteliaasti.
Juuri kun tuo seurue oli Adaran ja rouva Tonksin kohdalla, rouva Tonks kuiskasi: ”Tuo on herra Draco Malfoy.”
Adara oli juuri niiausasennossa, ja nosti nyt katseensa herra Malfoyhin. Juuri sillä hetkellä herra Malfoy katsoi Adaran suuntaan ja heidän katseensa kohtasivat. Herra Malfoy nosti leukaansa ja käänsi katseensa ripeästi muualle. Adara virnisti itsekseen; riikinkukko todellakin.

Monen naisen katse seurasi ihaillen herra Diggorya ja Malfoyta. Mutta varsinkin Malfoyta. Hän oli paljon komeampi ja vakuuttavampi näky upeassa puvussaan ja vaaleiden hiusten kiiltäessä kattokruunun valossa.
Moni kiirehti illan aikana tutustumaan hänen kanssaan, mutta koki karvaan pettymyksen: herra Malfoy oli töykeä, hiljainen ja vastenmielinen. Hän ei puhunut vapaaehtoisesti kenellekään, paitsi herra Diggorylle ja tämän sisarille. Heistäkään ei kuitenkaan ollut kauheasti seuranpitäjiksi, sillä heitä haettiin koko ajan tanssiin.
Lopulta Adara sattui astelemaan salissa väistellen tanssivia ihmisiä, kun hänen äitinsä alkoi kiskoa häntä, Chota, Hermionea, Ginnyä ja Fleuria kohti uusia asukkaita. Sirius käveli vastahakoisesti heidän edellään.

”Herra Diggory!” Sirius huudahti jo kauempaa ja herra Diggory kumarsi.
”Herra Weasley, mukavaa nähdä teidät jälleen.”
”Ilo on minun puolellani… Tässä on vaimoni, Molly –” rouva Weasley niiasi ja aikoi avata suutaan, kun Sirius jatkoi kiireesti: ”Ja vanhin tyttäreni Cho –” Cho niiasi pirteästi ja loi vilpittömän kauniin hymyn herra Diggorylle. Herra Diggory hymyili hyvin lumoutuneena takaisin.
”Toisiksi vanhin tyttäreni, Adara –” Sirius jatkoi ja Adara niiasi, välttäen visusti katsomasta herra Malfoyhin.
”Keskimmäinen, Hermione –” Sirius lisäsi ja Hermione niiasi konemaisesti.
”Sekä Ginny –” Ginnyn vuoro niiata. ”Ja Fleur.”
”Teitä on siunattu monella kauniilla lapsella, herra Weasley”, herra Diggory vakuutti ja rouva Weasley iski tähän kommenttiin: ”Eivätkö he olekin viehättäviä? En ymmärrä miten he ovat pysyneet näin kauan sinkkuina!”
”Äiti!” Cho sihahti häpeästä punaisena, mutta herra Diggory ei näyttänyt panevan pahakseen uutista, että Cho on sinkku.

”Ai niin, anteeksi, missä ovat käytöstapani? Tässä on paras ystäväni, herra Malfoy”, herra Diggory esitteli, ja herra Malfoy kumarsi sulavasti.
”Vai niin. Oletteko vain käymässä, herra Malfoy?” rouva Weasley kysyi.
”Asun vähän aikaa herra Diggoryn luona, pitämässä hänelle seuraa”, herra Malfoy vastasi.
”Kuinka mukavaa. Ehkä törmäämme teihin sitten enemmänkin”, rouva Weasley vastasi, mutta hänen ilmeensä kertoi muuta. Hän oli jo kuullut rouva Tonksilta millainen röyhkeyden huippu herra Malfoy oli ollut kaupungilla, kun rouva Tonks oli törmännyt häneen ja herra Diggoryyn ostoksille mennessään.

Samassa laulu vaihtui ja rouva Weasley pongahti kaikkeen pituutensa.
”Rakastan tätä kappaletta! No niin tytöt, rientäkää tanssimaan, ja pitäkää hauskaa!”
Ginnyä ja Fleuria ei tarvinnut kahdesti käskeä, mutta Cho oli hiukan vastahakoinen. Kuitenkin, herra Diggory ojensi tälle kätensä ja Cho lähti posket punaisina tämän kanssa tanssilattialle. Sirius ja rouva Weasley lähtivät omaan suuntaansa supisemaan, ja Hermione pakeni paikalta, odottamaan että hän pääsisi soittamaan pianoa.
Adara jäi seisomaan paikalleen herra Malfoyn eteen, tuntien olonsa tyhmäksi seisoessaan siinä kuin tatti. Hän keräsi hiukan rohkeuttaan ja kysyi mieheltä:
”Tanssitteko, herra Malfoy?”
”En jos voin välttää sen”, herra Malfoy vastasi nopeasti ja Adara katseli ympärilleen vaivaantuneena. Hän niiasi ja riensi pois tuon miehen luota.

Herra Diggory tanssi jokaisen tanssin, ja useimmat niistä Chon kanssa – rouva Weasley oli tietysti riemuissaan.
Herra Malfoy taasen tanssi vain yhden tanssin neiti Diggoryn kanssa, ja kieltäytyi kaikista muista tarjouksista. Adara tanssi useastikin, mutta koska herroja oli niin vähän, hän joutui pitämään kahden tanssin pituista taukoa. Sen tauon aikana, oli herra Malfoy liukunut hitaasti ihmisten keskuudesta, tietämättään lähelle Adaraa. Samassa herra Diggory riensi ystävänsä luo.
”Liittyisit sinäkin tanssiin, Draco. Täällähän on paljon kauniita naisia!”
”Ja ainoa katsomisen arvoinen on sinun tanssiparinasi, Cedric.”
”Täytyy myöntää, Cho on kaunein nainen jonka olen koskaan nähnyt. Mutta hänen vanhin siskonsakaan ei ole hassumpi.”
”Ketä tarkoitat?” herra Malfoy kysyi ja katsoi ihmisjoukkoa, kunnes huomasi takanaan istuvan Adaran. ”Ai hän? Ihan miellyttävä, muttei tarpeeksi miellyttääkseen minua”, hän totesi ja tämän tietämättä Adara kuuli joka sanan. ”Eikä minulla ole kiinnostusta poimia seinäruusuja… Mene sinä vain, tuhlaat aikaasi minuun.”
Herra Diggory siis lähti ja Adara jäi pidättelemään kasvojaan mahdollisimman tyynen näköisinä. Lopulta herra Malfoy asteli pois hänen läheisyydestään, ja Adara salli itsensä nauraa. Sillä hetkellä hänen ystävättärensä, Nymfadora Tonks asteli hänen luokseen.
”Mitä sinä naurat täällä itseksesi?” Tonks kysyi ja istuutui hänen viereensä. ”Vaikutat aivan kajahtaneelta.”
Adara selitti äskeisen tilanteen heti hyvin huvittuneena, mutta Tonks näytti pöyristyneeltä.
”Sanoiko hän tosiaan niin? No niin, minun mielipiteeni hänestä on sinetöity nyt lukkoon”, hän totesi. Adara virnisti. Hän yritti aina etsiä positiivisia puolia asioista, eikä harmitella negatiivisia.
Hän koki herra Malfoyn kommentin lähinnä huvittavaksi, sillä häntä ei kyseisen herran seura kiinnostanut lainkaan. Hän vain toivoi, ettei joutuisi tuon miehen seuraan enää uudestaan.

Mutta kylä oli pieni, ja törmäyksiä tulisi olemaan vaikeaa välttää.

Justinee

  • Vieras
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 3.luku 3.12)
« Vastaus #13 : 03.12.2008 20:11:52 »
Sillai tavallaan harmi että teet tällain että teet tuon alkuperäisen tarinan juonen kaiketi samalla tavalla, olisin ehkä mieluummin lukenu sellasta että olisit vaan ottanut roolit ja saman perusperiaatteen ja sitte tehny oman juonen, mutta ihan mielenkiintoinen tämäkin on  :) Jatkoa tietysti odotan  :-*

P.S. !!EKA!!

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 3.luku 3.12)
« Vastaus #14 : 03.12.2008 20:30:38 »
Justinee, tää muuttuu tästä vielä ;)

Taruuu

  • Vieras
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 3.luku 3.12)
« Vastaus #15 : 03.12.2008 20:39:25 »
Oih, ihana!
Ylpeys ja ennakkoluulo on yksi lempikirjoistani, ja tulen odottamaan jatkoa innolla. Vähän tässä kyllä jäi häiritsemään, että kaikki oli kuin kopsattu kirjasta.
Mutta hyvä joka tapauksessa, kiitos ja lisää tätä! :D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 4.luku 4.12!)
« Vastaus #16 : 04.12.2008 13:55:30 »
A/N: Olen taas vauhdissa :D




4. luku





Sinä iltana Adara ja Cho kävivät suuren tyynysodan keskenään, jonka voittaja saisi kysyä aivan mitä tahansa – voittaja oli tietysti Adara, joka käytti tilaisuuden hyväkseen ja kysyi Cholta mitä mieltä hän oli herra Diggorysta. Cho huokaisi ja punastui hennosti.
”Hän on upea mies. Paras jota nainen saattaisi koskaan toivoa… Hän on hauska, puhelias, tyylikäs, myötätuntoinen, komea…”
”Ahhahaa! Arvasin!” Adara kiljaisi ja Cho heitti tyynyn hänen naamalleen.
”Cho ja Cedric ne yhteen soppii, huomenna pannaan pussauskoppiin –” Adara kiusoitteli. Cho kiljui pää punaisena ja viskoi lisää tyynyjä siskonsa niskaan.
Tästä reaktiosta Adara arvasi saman tien: Cho oli rakastunut.

Seuraavana päivänä neiti Tonks saapui vierailulle Weasleyn taloon. Adara ja hän vaihtelivat kiivaasti mielipiteitään edellispäivän tansseista.
”Minusta tuntuu, että Cho on ihastunut herra Diggoryyn. He olivat lähes erottamattomat eilen tanssilattialla”, Adara sanoi.
”En ole yllättynyt, sillä herra Diggory taitaa vastata Chon tunteisiin.”
”Eikö? Itse epäilin samaa. Vaikka sali oli täynnä kauniita naisia, ei herra Diggory tanssinut Chon lisäksi kenenkään muun kanssa yhtä paljon”, Adara sanoi.
”Niin. Sääli vain muille neidoille, jotka eivät paljoa tanssimaan päässeet. Herrat olivat melko vähissä eilen.”
”Niin, eikä asiaa auttanut se että herra Malfoy oli naurettava pihtaaja”, Adara totesi ja virnisti ilkikuristesti.

”Herra Malfoysta tulikin mieleeni, mikä ihme hän on miehiään? Äiti kertoi vain, että hän oli röyhkeä heidän tavatessaan kaupungilla.”
”Röyhkeydestä en tiedä, mutta se mies on y-l-p-e-ä”, Adara tavasi. ”Kuuntelit kai mitä eilen kerroin, miten hän minustakin puhui? ’Ihan miellyttävä, muttei tarpeeksi miellyttääkseen minua.’ Hän kuulosti siltä kuin jokainen nainen olisi tuotu siihen huoneeseen vain miellyttämään häntä! Hän on naurettava!”
”En olisi itse osannut paremmin sanoa, Adara-hyvä… Herra Malfoy tuntui tosiaan hyvin vastenmieliseltä henkilöltä. Nöyryyttää nyt sinuakin sillä tavalla, kieltäytymällä tanssista kanssasi.”
”No, silloin en vielä tiennyt miten paljon menetin – en siis yhtään mitään. Ehkä se oli vain onneni, ettei hän iskenyt silmiään minuun. Muuten olisin pulassa. Ei sellainen mies taatusti tiedä sanan ei tarkoitusta”, Adara totesi. ”Ja nyt voin taata sen, etten ikinä tule tanssimaan hänen kanssaan!”
”Puhut asiaa… Toivottavasti emme näe herra Malfoyta enää ikinä”, Nymfadora kuittasi.

Vajaa viikon päästä tanssiaisista, neiti Diggory ja rouva Goyle kunnioittivat Weasleyn perhettä vierailullaan. He kuitenkin osoittivat selvästi, että he halusivat jatkaa tuttavuuttaan pelkästään Adaran ja Chon kanssa. Heidän nuorempia siskojaan Diggory ja Goyle väheksyivät, äitiä suorastaan inhosivat ja isää melkeinpä pelkäsivät, sillä herra Weasley harvoin päästi ajatuksiaan ulos huuliltaan. Ja Adara tiesi siihen syyn. Sirius oli nähnyt neiti Diggoryn käytöksen läpi jo tanssiaisissa, ja hetken tuntemisen jälkeen, hän huomasi rouva Goylessa samaa vikaa. He olivat kopeita ja tekopyhiä tyttöjen hupakoita, joita sieti vain siksi, että he voisivat tehdä olot hyvin tukaliksi seurapiireissä, jos heitä kohdeltaisiin ansaitsemallaan tavalla.

Eräänä päivänä tämän keskustelun jälkeen, pidettiin yhdistelty tanssi-, lounas- ja peli-ilta herra Tonksin kutsusta. Ted Tonks oli erittäin ystävällinen, hilpeä mies, joka oli ansainnut ritariarvon, Sir. Hän oli kutsunut peli-iltaan koko tuttavapiirinsä, sekä herra Diggoryn tuttuineen, toivoen että hän pääsisi heihinkin tutustumaan. Adara ja Nymfadora pitivät jälleen keskustelua Chon tunteista herra Diggorya kohtaan, kun Adara tunsi, että häntä katseltiin. Hän käänsi päätään ja kohtasi aivan sekunniksi herra Malfoyn katseen, kun tämä oli hiukan heistä kauempana, yrittänyt kuunnella heidän keskusteluaan.

”Mitähän herra Malfoy touhuaa? Odottaa minulta kommenttia, johon vastata mahdollisimman nöyryyttävästi minua kohtaan?” Adara kuiskasi Nymfadoralle, kun herra Malfoy käänsi katseensa muualle, ja meni juttelemaan herra Diggoryn kanssa. Adara meni kiusoittelemaan hetkeksi Sir Ted Tonksia, ja yllytti tätä pitämään jonain päivänä kunnon tanssiaiset kauniissa kodissaan.
Adara ja Nymfadora jatkoivat keskusteluaan seisten hiukan kauempana herra Malfoysta. Herra Malfoy tuntui jälleen kuuntelevan Adaran ja Nymfadoran keskustelua, joten Adara kohotti kuuluvasti ääntään: ”Ettekö tekin ole sitä mieltä, herra Malfoy, että sain hienosti Sir Ted Tonksin suostuteltua pitämään tanssiaiset?”
Herra Malfoy havahtui katsomaan Adaraa ja Nymfadoraa.
”Siitä en osaa sanoa, mutta suurella innolla sen kuitenkin teitte. Mikäpä muukaan naisen saisi innokkaaksi kuin tanssiaiset”, herra Malfoy vastasi.
”Tunnutte aliarvioivan naisia hiukan, sillä meitä innostaa moni muukin asia”, Adara totesi.
”Jos teistä tuntuu siltä, että haluatte jakaa nämä tiedot kanssani, tehkää se”, herra Malfoy totesi. ”Tarkoitukseni ei toki ollut kiusata teitä.”

”Kiusasitpa kuitenkin”, Nymfadora totesi. ”Ja siksipä on meidän vuoromme kiusata teitä.”
”Mitä aiotte?” herra Malfoy kysyi, kun Nymfadora tarttui Adaraa kädestä.
”Adara saa luvan laulaa teille!”
”Mitä?!” Adara huudahti säikähtäneenä. ”Kautta olemattoman kunniani, en!”
Herra Malfoy näytti sillä hetkellä hyvin huvittuneelta. Adara ei tiennyt johtuiko se hänen olemattomasta kunniastaan, vai mahdollisesta punastumisestaan, jota Adara ei kuitenkaan peilin puutteessa päässyt itse todistamaan.
Nymfadora raahasi Adaran salin poikki pianon luokse ja avasi sen kannen. Lopulta Adara myöntyi tämän vaatimukseen ja päätti laulaa vain herra Malfoyn kiusaksi.
”Tämä on sitten omistettu teille yksin, herra Malfoy”, Adara sanoi ja virnisti ilkikurisesti. ”En ole mikään mainio soittaja, saatikka sitten laulaja.”
Tästä väitteestään huolimatta, Adaran laulutaito oli melko erinomainen. Soitto ei ollut kummoisempaa, mutta auttoi kuitenkin antamaan rytmin ja sävelen naisen laululle.

Sillä hetkellä herra Malfoy hiljeni täydellisesti, kuuntelemaan naista, jonka hän alkoi yhtäkkiä nähdä aivan uudessa valossa. Hän oli tarkkaillut Adaraa jo pitkän aikaa – itse asiassa ainoa ilta kun hän ei tätä tarkkaillut, oli juuri heidän ensitapaamisensa. Ensin herra Malfoy ei ollut pitänyt Adaraa kovinkaan sievänä – hän oli hänen mielestään vain muodoton, kalpea nainen. Mutta jokin naisen silmissä vangitsi hänet, ja mitä viisaamman kuvan Adara itsestään antoi, sitä enemmän herra Malfoy koki olevansa kuin mato koukussa, valmiina Adaran napattavaksi.
Valitettavasti Adara ei ollut tietoinen moisten tunteiden herättämisestä. Hän oli onnellisen tiedoton koko asiasta, ja tuli vielä kauan aikaa olemaankin.

Kun hän lopetti, monet taputtivat käsiään ja vaativat lisää. Adara ei tohtinut kieltäytyä, vaan alistui kahteen encoreen. Neljänteen hän ei enää kuitenkaan suostunut, joten hän nousi ylös ja Hermione kiiruhti äkkiä hänen tilalleen. Herra Malfoy katsoi nyt Hermionea ja mietti hetken, miten noin huomionkipeä, näsäviisas lapsi isoine hampaineen ja peikkomaisten hiustensa kera saattoi olla tuolle jumalattarelle, jonka paikan hän oli pianon äärestä vienyt. Hänen olisi tehnyt mieli osoittaa kuinka otettu hän oli, kun Adara oli laulanut niin kauniisti ja osoittanut kyseisen laulun hänelle, mutta herra Malfoyn ujous vei voiton, joten hän pysyi vaiti, ja etsi seuraa Sir Ted Tonksista.

Ihmiset alkoivat tanssia, ja Adarakin oli jo menossa katsomaan toisten rientoja, kun Sir Ted Tonks tarttui hellästi hänen käteensä ohimennen, juuri kun hän oli puhuttelemassa herra Malfoyta.
”Herra Malfoy, sallinette minun esitellä teille tämä nuori neiti erittäin viehättävänä tanssitoverina”, hän huikkasi ja ojensi Adaran kättä herra Malfoylle. Adara häkeltyi tästä huomiosta ja muisti vieläkin elävästi miten hän vannoi itsekseen, ettei hän koskaan tanssisi herra Malfoyn kanssa.
Adaran yllätykseksi herra Malfoy oli valmis tarttumaan hänen käteensä, mutta Adara kiskaisi kätensä nopeasti Sir Ted Tonksin otteesta.

”Unohdatte nyt minun mielipiteeni asiaan, Sir Ted Tonks. Minua ei näet kiinnosta tänään tanssia”, hän sanoi mahdollisimman kohteliaasti.
”Mitä? Emmekö pääse ihailemaan tanssiliikkeittäsi tänään?” Sir Ted Tonks sanoi harmistuneena.
”Näyttää pahasti siltä”, Adara totesi ja hymyili mahdollisimman ystävällisesti.
”Jospa sallisitte Sir Ted Tonksille ilon ja minulle kunnian antautumalla edes yhteen tanssiin?” herra Malfoy pyysi. Adara hämmentyi vielä entisestään, eikä tiennyt mitä sanoa.
”No niin, asiahan on sillä päätetty”, Sir Ted Tonks totesi ja työnsi Adaraa hiukan herra Malfoyta kohden.
”Mut- minä –” Adara änkytti ja herra Malfoy tarttui häntä kädestä.
”Saisinko luvan edes yhdelle tanssille, neiti Adara?” herra Malfoy kysyi kohteliaasti ja Adara nyökkäsi, värin karatessa hänen kasvoiltaan. Kauempana Nymfadora katseli kun Adara ja herra Malfoy suuntasivat kohti tanssilattiaa. Adara katsoi apua pyytävästi häneen, mutta Nymfadora sai yhtäkkiä Ginnyn kimppuunsa, eikä hän päässyt tästä eroon niin helposti.

He tanssivat ryhmätanssissa, jossa parit tanssivat tiensä salin toiseen päähän toisten välistä, ja kun pari pääsi toiseen päähän he menivät tunnelin jatkoksi ja hivuttautuivat taas toiseen päähän, josta tanssi alkoi alusta. Herra Malfoy ja Adara seisoivat nyt tunnelina, ja Adara vältti visusti katsomasta häneen, vaikka herra Malfoy yritti tavoittaa hänen katseensa.  Lopulta oli heidän vuoronsa tanssia hitaasti salin läpi, ja Adara huomasi kuinka neiti Diggory katsoi häntä vihaisesti, hänen saadessaan huomiota herra Malfoylta.
Kun he alkoivat tanssin, Adaran täytyi myöntää että herra Malfoy oli erinomainen tanssija, mutta ikäväkseen hän totesi tämän olevan myös hiljainen sellainen. Herra Malfoy oli vaiti koko sen matkan jonka he tanssivat salin toiseen päähän, ja he erkaantuivat taas.

Adara rohkaisi mielensä ja päätti huomauttaa hiljaisuudesta kun olisi taas heidän vuoronsa tanssia.
Kun vuoro tuli, Adaralla tarttui sanat kurkkuun. Vasta puolivälissä matkaa hän onnistui keräämään rohkeutta ja kysymään: ”Oletteko aina noin vaitelias? Mikäli olette, joudun tylysti toteamaan että naiset viime tanssiaisissa eivät menettäneet mitään, kun ette suostuneet heidän tanssipyyntöihinsä.”
”Puhutteko aina noin tylysti tanssiessanne?” herra Malfoy kysyi ja sai kauan hakemansa katseen Adaralta. Hän tunsi heti uppoavansa naisen silmiin, ja häntä pelotti se hukuttava, vatsaa kouristava tunne jonka tuo nainen aiheutti.
”En tiedä. Ehkä tylyys tarttui neiti Diggoryn luomasta huomiosta, jota hän on uhrannut meille koko tanssin ajan”, Adara totesi. Herra Malfoy odotti hetken ja vilkaisi sitten neiti Diggoryn suuntaan, joka heti peitti julman ilmeensä ja hymyili viettelevästi hänelle.
”Ehkä hän vain söi jotain sopimatonta”, herra Malfoy totesi ja Adara ei voinut itselleen mitään alkaessaan nauramaan. Herra Malfoyn huulet nykivät hiukan pidätellystä hymystä, jota hän ei vielä halunnut suoda, sillä hän ei tuntenut Adaraa vielä niin paljoa kuin halusi.

He erkanivat taas hetkeksi, kunnes tanssi jatkui jälleen, ja alkoi viimeinen kierros. Herra Malfoy mietti äskeistä hymyään – tai siis hymyä jonka hän vältti mahdollisimman hyvin – ja mietti oliko se sittenkin typerästi tehty. Ehkä hänen olisi pitänyt luoda ensivaikutelmanaan hiukan lämpimämpää kuvaa. Ja niin hän toivoi, että Adara olisi sanonut vielä jotakin huvittavaa.
Valitettavasti, Adara oli päättänyt olla hiljaa koko lopun aikaa, ja kun tanssi päättyi, herra Malfoy kumarsi.
”Sir Ted Tonks ei kehunut teitä turhaan… Ja suotte anteeksi, herra Diggoryn vaunut ovat luultavasti jo saapuneet, joten minun täytyy poistua.”
”Kiitos vain kunniasta, herra Malfoy”, Adara totesi ja niiasi pienesti. Herra Malfoy tuntui hetken odottavan Adaran vielä sanovan jotain, mutta koska nainen ei sitä tehnyt, herra Malfoy kääntyi ja lähti ovelle, neiti Diggoryn seuratessa tiiviisti perässä.

Adara jäi katsomaan heidän jälkeensä ja asteli sitten jostain syystä ikkunalle, katsomaan kun herra Malfoy astui ulos eteisen ovesta vaunujen luo. Herra Diggory oli liittynyt heidän seuraansa ja he astelivat samoihin vaunuihin kaikki kolme. Herra Malfoy loi vielä katseen juhlasalin ikkunaan ja huomasi ihastuksensa kohteen katsovan häneen. Hän nyökkäsi naiselle, mutta Adara esitti, ettei huomannut tätä elettä. Hän ei voinut käsittää, miten herra Malfoy yhtäkkiä soi huomiotaan naiselle, joka ei vielä viime tanssiaisissa ollut tarpeeksi viehättävä miellyttääkseen häntä.
Adara naurahti itsekseen huvittuneena ja kiiruhti puhumaan Nymfadoralle herra Malfoyn kireästä käytöksestä.
Samaan aikaan herra Malfoy istui vaunuissa, eikä voinut unohtaa nuoren naisen ruumiinlämpöä, joka tuntui vieläkin kihelmöivän hänen käsiään…



Cappi

  • Vieras
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 4.luku 4.12)
« Vastaus #17 : 05.12.2008 15:12:15 »
aivan mahtava! muuten ylpeys ja ennakkoluulo on hyvä kirja. :---) odotan jatkoa. <3

Justinee

  • Vieras
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 4.luku 4.12)
« Vastaus #18 : 07.12.2008 12:24:33 »
wupii! rakastan aina näitä tanssiais kohtia  :) Niissä vaan on jotain sellaista... En tiedä. Mutta sen tähden että rakentava suuntasi Siperiaan, lopetankin lyhyeen  ;D Hyvä luku, kiitos, ja jatkoa odotellen, heippa!  :-*

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Pride & Prejudice (PG-13, 4.luku 4.12)
« Vastaus #19 : 07.12.2008 12:32:40 »
Olen ollut jälleen hyvin laiska, joten kommentoin kahta viimeisintä lukua samalla.  ;D


(Rakentava pakosalla, joten kommentti on pelkkää IhQutusta)

Oi kun mä niin tykkäsin näistä kahdesta luvusta. Tunnelma molemmissa luvuissa vaan on niin hyvä (voi aaaawwwss).  ;D Olen hyvinkin koukkuuntunut tähän ficciin.


Teksti on koko ajan sujuvaa ja juoni tiivistunnelmainen. I love it! Tykkään todella paljon.


Jatkoa odottamaan jääden,


Sirina Black!
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.