Kirjoittaja Aihe: Rakkaudesta (S, draama, Sev/Lily, L/J)  (Luettu 1966 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Rakkaudesta (S, draama, Sev/Lily, L/J)
« : 27.11.2008 16:33:51 »
Nimeke: Rakkaudesta
Kirjoittaja: Winga
Tyylilaji: draama
Paritukset: yksipuolinen Severus/Lily, Lily/James
Ikäraja: S
Lyhyesti: Severus rakasti vain yhtä, ei koskaan muita
Vastuuvapaus: Rowling omistaa hahmot, Garbage kappaleen. Minulle ei jää mitään.
Varoitus: Kuolemasta
Kirjoittajalta: Ah-haa, sainpa kirjoitettua Severus/Lilyni viimein! Tämä osallistuupi vielä tuohon Albumihaasteeseen.
Oli hankaluuksia tätä kirjoittaessa, niinpä kaikenlainen palaute on toivottua - mikä onnistui, mikä ei, mistä pidit, mistä et...
Nyt: Nauttikaa.

Rakkaudesta

Tunnen olevani liian pehmeä. En nouse ihmisiä vastaan, annan heidän pompottaa minua. Mutta sinä, sinä sentään jaksat puolustaa minua, pidät minua ystävänä ja olet tukipuuni.

En osaa sanoa vastaan enkä käyttää heidän keinojaan heihin. Vaikka olenkin löytänyt uusia loitsuja, en ole vielä testannut niitä heihin. Toisaalta se johtuu osin sinusta, olet sanonut olevasi ylpeä minusta, kun en ryhdy heidän temppuiluunsa. Kuvittelen silti, miltä he näyttäisivät, kunhan vain kokeilisin loitsujani.

Toisaalta en tiedä, pitäisikö minun sittenkin kokeilla, sillä tiedämmehän me, että heidän loitsunsa tuntuvat minusta kivuliailta. Sinä tiedät sen kyllä aivan yhtä hyvin kuin minäkin. Samoin kuin sen, ettei siltä kivulta aina säästy edes osa nelikosta. He laittavat toisensakin kärsimään niin tahtoessaan. Aivan kuin oikeuttaakseen sillä omat tekonsa. Aivan kuin toistensa kiduttaminen samalla mitalla kuin minun korvaisi sen, mitä he tekevät.

Sinä tiedät, mitä ajattelen heistä, tiedät, miten alhaisina minä heitä pidän samoin kuin sinäkin. Tiedät, miten kovasti tahtoisin kostaa, kuinka kovasti tahtoisin, että sydämeni olisi edes osittain kova ja kestäisi sen kaiken. Mutta se ei ole ja sekö vasta tekeekin kipeää. Se, että sinä saatat myös satuttaa minua, vahingossa, vain mainitsemalla jotakin hyvää, jota se Potter on tehnyt. Jotakin hyvää, jota kiduttaja on tehnyt sinulle, rakastamalleen tytölle. Sillä vaikket sinä sitä uskoisi tai tietäisi, minä kyllä tiedän, että hän on kiintynyt sinuun ja koettaa saada sinut välttelemään minua.

Ehkä ylenkatson liialti noina hetkinä sinua, näytän lapselliselta, mutta tiedän, miksi Potter on tehnyt mitä on tehnyt. Sinä et usko minua, pidät minua epäluotettavana ja olet alkanut luottaa Potteriin, vaikka sanotkin minulle, ettet välitä hänestä ja että sinustakin hän on aivan vääränlainen, että hän tekee väärin. Et luota minuun kuten ennen ja minä toivon, että voisin palauttaa silloisen luottamuksen, suloisen luottamuksen. Tiedän sen kuitenkin olevan vaikeaa, minun pitäisi saada sinut taas huomaamaan, etten tahdo sinulle mitään pahaa, vaikka Potter yrittää sitä sinulle uskotella. Olen edelleen se sama nuorimies kuin ennenkin samoine aatteineni ja tahdon sinulle vain hyvää, ja keskustelusi Potterin kanssa pelottavat minua.

"Hei Lily!"
"Arh, se on Evans, Potter."
"Aivan sama,
Evans. Oletko kuullut, että Ruikuli on liittynyt kuolonsyöjien joukkoon?”
”Potter, Severus on
ystäväni ja tiedän, että hän kertoisi, jos aikoisi jotakin sellaista. Sitä paitsi, pitää olla täysi-ikäinen päästäkseen pimeyden joukkioihin.”
”Mistä sinä sen tiedät?”
”Et ole edes
Päivän profeettaa lukenut... Aion kyllä suositella Severukselle tällä puolella pysymistä.”

Sanot aina 'tällä puolella' keskustellessasi Potterin kanssa. Aivan kuin olisitte jotenkin jo liittoutuneet, kenties minua vastaan, kenties vain pahuutta. Tiedän, ettet edes luota minuun niin kuin luotat Potteriin, joissakin asioissa. Jos tarvitset apua pimeyden voimien tehtävissä, pyydät Potteria tai Lupinia auttamaan sinua, et minua. Jos tarvitset muistiinpanoja, pyydät ne nykyään aina Lupinilta. Olet ryhtynyt muutenkin katsomaan minua kieroon, kuin voisin satuttaa sinua. Et taida edes tietää, miten syvästi olen sinuun jo rakastunut. Kenties sinulla siksi onkin oikeastaan oikeus jonkin verran minua arvostella, sillä rakkaus vie aina arvostelukykyä.

Silti tahdon, että luottaisit minuun, pitäisit minua taas Severuksena niin kuin ennen, etkä jonakin varjona ja kaukaisena olentona, joka saattaa osoittautua uhkaksi. Olet alkanut muuttua liiaksi Potterin seurassa eikä meidän ystävyytemme enää ole niin välitöntä, kun et luota minuun, et usko minusta hyvää, saatat jopa kuvitella, että tahdon sinulle jotakin pahaa. Mutta jos et näe edes Potterin esityksen läpi, kuinka voisinkaan luulla, että näkisit minun lävitseni?

***

Olen nyt seurannut jo jonkin aikaa suhdettanne sivusta. Koulu loppui jo pari vuotta sitten ja sinä avioiuduit heti Potterin kanssa ottaen tämän nimen omaksesi, vaikkei se edes sovi sinulle. Lily Evans oli paljon kauniimpi ja yksinkertaisempi.

Sinä tiedät minun liittyneen kuolonsyöjiin etkä siksi suostu pitämään yhteyttä minuun. Tahtoisin kertoa sinulle, että hän kuvittelee poikasi olevan tuhoajansa ja suunnittelee tämän murhaa. Voisin pelastaa teidät, jos vain kuuntelisit minua. Mutta koska et kuuntele, hän hyökkää tänä yönä. Voi, kunpa edes suostuisit Voldemortin ehtoon! Hän näki vaivaa vuokseni. Sinä olet lastasi tärkeämpi, Lily, aina.

”Sinun ei ole pakko kuolla. Luovutat vain pojan minulle ja olet vapaa jatkamaan elämääsi”, Voldemort sihisi Lilylle tapettuaan sitä ennen Jamesin.

”En ikinä luovuttaisi poikaani sinulle. Mieluummin minä kuin hän.
Minä rakastan häntä, jos edes tiedät mitä se merkitsee”, Lily sylki sanat suustaan. Hän käänsi pääntään ja näki Severuksen. Tämän kasvoilla oli jotakin järkytyksen omaista. ”Ja sinä – minä luotin sinuun! Oletin, että olisit joku, johon voisin luottaa, joku, jota voisin todella pitää ystävänäni.”

”Lily, älä tee tätä! Minä pyydän, anna poika hänelle ja saat elää kanssani. Saat
elää”, Severus anoi aina rakastamaltaan naiselta. ”Ole niin kiltti.”

Lilyn vihreät silmät kiiluivat pimeässä. ”En.” Hän kääntyi Voldemortin puoleen ja nosti päänsä uhmakkaasti. ”No, tapa minut. Harrya et saa.”

Voldemortin lausuessa nuo kaksi sanaa Severus tunsi sielunsa repeävän kahtia ja hän tiesi kuolleensa sisältä menetettyään Lilyn. Voldemortin luhistuessa Harryn murhaa yrittäessään hän käveli kehdon luo ja otti pojan syliinsä. ”Sinulla on äitisi silmät”, hän totesi yllättyneenä ja nuo silmät saivat hänet suojelemaan poikaa. Hän lupasi sen Lilyn sielulle, ikuisen rakkautensa sielulle.


***

Seuraan poikasi elämää ja kuvittelen vain sinut koko ajan hänen paikalleen. Hänen silmänsä ovat silmäsi ja ne kiehtovat minua yhä. En voi antaa mitään pahaa tapahtua hänelle, koska sinä et hyväksyisi.

Tiedän, että nyt kuoltuasi olen osoittautunut luotettavammaksi kuin koskaan ennen. Olen Dumbledoren vakooja ja vahdin poikaasi – en ymmärrä, miksi Dumbledore lähetti hänet siskollesi, jonka tiedän inhoavan taikuutta.

Olisit ylpeä minusta näin loppuni lähestyessä – olen edistynyt huomattavasti, vaikka poikasi pitääkin minua vain kovasieluisena murhaajana. Todellisuudessa olen yhä pehmeä ja ainut, jolle antamani lupaukset pitävät aina, olet sinä.

Severus tiesi, mitä oli tulossa. Voldemort oletti hänen olevan Seljasauvan omistaja ja murhaavan hänet saadakseen sen omaan hallintaansa. Hän tiesi, ettei Voldemort kuitenkaan tahtonut olla normaali.

”Myrkky alkaa pian vaikuttaa”, Voldemort sihisi. ”Se tunkeutuu suoniisi ja täyttää ne yksi kerrallaan. Tunnet puristuvasi kasaan. Kuolet noin viidessä minuutissa.”

Voldemort nousi ja lähti jättäen Severuksen maahan makaamaan. Tämä kuuli kahinaa takaansa ja kääntyi nähdäkseen Potterin. ”Tule – tänne.” Potter totteli. ”Tarvitset muistoni.” Hän tunsi voimiensa vähenevän ja pakotti äänensä kuuluviin. ”Katso – minua.” Potter käänsi katseensa hänen silmiinsä ja hän tunsi taakan viimein katoavan harteiltaan sielunsa irrotessa ruumiistaan.


Metal Heart

I wish I had a metal heart
I could cross the line
I wish I was half as good
as you think I am

but now that we know for sure they´re telling lies when they say
no one gets hurt and therefore nobody dies
you know it´s hard to believe anything that you hear
they say the world is round

I wish I was as big as you
you´d have to tell the truth
I´d be nothing you could hurt
nothing you could use

but now that we know for sure they´re telling lies when they say
no one gets hurt and therefore nobody dies
you know it´s hard to believe anything that you hear
they say the world is round
the world is round?

I want to be dependable, I want to be courageous and good
I want to be faithful so that I can be heroic and true
I want to be a friend you can rely on you can lean on and trust
I want to understand so I can forgive and be willing to love

I wish I wasn´t flesh and blood
I would not be scared
of bullets built with me in mind
for then i could be saved

my sweet lord take care of me for i think i'm done
kiss my mother on her cheek and lay my burden down

but now that we know for sure they´re telling lies when they say
no one gets hurt and therefore nobody dies
you know it´s hard to believe anything that you hear
they say the world is round
the world is round?
the world is round?!

« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 18:39:43 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."