Kirjoittaja Aihe: Lapsi joka salattiin (K-11) luku 17! 2.12  (Luettu 38447 kertaa)

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 16! 30.11
« Vastaus #120 : 01.12.2008 17:21:42 »
Nyyh. Ei Narcissaa saa tappaa!  :'(
Kai Lilithin äiti löytyy nopeasti, ettei elämä vain kohtele Lilithiä liikaa kaltoin?
Virheitä ei löytynyt, ja kuvailua oli hyvin mukana. Muuta rakentavaa en sitten keksikään, anteeksi.

Ja jatkoa nopeasti!  ::)

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 16! 30.11
« Vastaus #121 : 01.12.2008 17:45:05 »
Oi! Lueskelin tätä koko viime yön ja siksi tänään kulussa oli diudiu. Nyt luin tämän loppuun ja hyvä oli... Mmmm... Juuri Draco paritukset ovat lemppareita. Mutta tämä on ylitse muiden. Koskakohan jatkoa tulee?
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 16! 30.11
« Vastaus #122 : 01.12.2008 18:56:52 »
oivoivoi oottepas taas ollu ahkeria kommentoimaan!
yrittelen tänään myöhemmin illalla tai huomenna laittaa uutta lukua!
odotelkaa vain ;)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 16! 30.11
« Vastaus #123 : 02.12.2008 11:27:58 »
A/N: Ollaan luvussa seitsemäntoista! Kiitos kaikille aiemmista kommenteista, tässä odottamaanne jatkoa ;)

***

Luku 17
Gabrielle



Lucius hätkähti kuultuaan Lilithin sanat. Draco ei jaksanut nostaa katsettaan maasta, vaan vajosi polvilleen maahan.

”Et voi jäädä tänne, se on liian vaarallista!” Kalkaros sihahti ja pyyhki vielä viimeiseksi Rookwoodin muistin.

”Minä haen äitini!” Lilith huudahti päättäväisesti. Nämä ihmiset eivät voisi estää sitä. Hänen äitinsä oli ollut vuosia vankina jossain vankityrmässä tässä kartanossa, Lilith oli varma siitä.

”Et voi Lilith. Miten voit olla varma että Gabrielle on juuri täällä?” Sirius kysyi ja haroi hiuksiaan hermostuneen oloisesti.

”Minä tiedän, tunnistin nämä seinät heti.. kun tulin tänne sisälle..”

”Tämä on iso kartano, sinulla menisi kauan ennen kuin löytäisit juuri oikean tyrmän”, Kalkaros sanoi ja istuutui yhdelle tuoleista.

”Minä löydän äitini!”, Lilith kivahti ja nousi ylös maasta.

”Lilith..” Lucius sanoi hiljaa, mutta Lilith ei kuunnellut, hän lähti kohti ovea.

”Menkää te, minä kyllä pääsen täältä pois”

”Emme voi jättää sinua tänne!” Kalkaros ärähti hermostuneena.

”Ette te jätä, minä jätin teidät, ja päätin lähteä. MENKÄÄ TE NYT!” Lilith huusi ja lähti juoksemaan pitkin käytävää.

Mistä hän löytäisi äitinsä? Pystyisikö hän käyttämään yhteyttä äitiinsä? Lilith juoksi kohti rappusia ja harppoi ne ylös kiivain askelin. Hänellä ei ollut paljoa aikaa.

”Äiti, jos kuulet minua.. Minä pyydän, kuule minua nyt. Missä olet?” Lilith puhui mielessään ja keskitti kaikki ajatukset vain äitiinsä.

Lilith oli kartanon kolmannessa kerroksessa, tornihuoneessa. Sen perällä oli puinen ovi, joka oli lukittu monella lukolla.
”Lilith.. Olen tässä huoneessa..” Lilith kuuli äänen päänsä sisällä. Lilith säpsähti ja meinasi tarttua oveen kunnes ääni jatkoi ”EI! Älä koske oveen! Se on kirottu.”
”Miten minä sitten saan tämän auki?” Lilith mutisi itsekseen hermostuneena.
”Käytä voimiasi Lilith..” Gabriellen ääni sanoi.

Lilith suoristi itsensä ja hengitti syvään. Hän keskitti ajatuksensa tuohon oveen, ja sanoi mielessään tahtovansa oven auki. Hetken kuluttua ovi avautui hiljalleen naristen, Lilith väisti sivulle.

Huoneen nurkassa oli riutunut nainen. Hänen platinanvaaleat hiuksensa kehystivät pieniä kalpeita kasvoja, naisen silmät olivat kiinni, ja kasvoilla oli kärsivä ilme.
”Äiti! Äiti!” Lilith huusi kyyneleet silmissään, mutta nainen ei reagoinut ääneen. Hän ei edes hengittänyt.
”Et saa olla kuollut! ÄITI!”

Hetken kuluttua Lilith kuuli jälleen Gabriellen äänen mielessään, ”En ole kuollut, enkä vielä elossa. Minut on vaivutettu kuoleman rajoille, en pysty itse liikkumaan, enkä puhumaan.”
”Miten sinä nyt sitten puhut minulle?” Lilith sanoi hiljaa ihmeissään.

”Koska meidän välillämme on yhteys, pystyn ajatuksissani puhumaan sinulle, ja tuntemaan sinut vierelläni. Nyt kiirehdi, meidän pitää lähteä.”


”Miten – minne vien meidät?”

”Taio porttiavain, joka vie meidät takaisin Dumbledoren kansliaan.”

”Minä – minä en ole ennen taikonut sellaista..”

”Käytä voimiasi Lilith, kyllä pystyt siihen.”

Lilith nosti yhden kiven lattialta, ja sanoi mielessään tahtovansa sen johdattavan heidät rehtorin kansliaan. Samassa kiveen muodostui pieni sädehtivä kehä, Lilith arvasi taian onnistuneen.

”Nyt, tartu minun käteeni, ja lähdetään”, Gabriellen ääni sanoi Lilithin pään sisällä.
”Hyvä on”, Lilith sanoi nyyhkäisten. Hän tarttui äitinsä elottomaan käteen ja samassa tuo pieni vankityrmä katosi hänen silmistään.

***

Lilith nosti katseensa, ja huomasi olevansa Dumbledoren kanslian lattialla, vieressään eloton äitinsä. Huoneessa ei ollut ketään, vain taulut supisivat hiljaa keskenään katsellen heitä uteliaina.

”Äiti.. äiti.. herää..” Lilith sanoi ja tunsi kuinka kyyneleet täyttivät hänen silmänsä. Gabrielle ei kuitenkaan herännyt, eikä enää puhunut edes Lilithin mielessä.

”Äiti..” Lilith sanoi ja itki hysteerisesti täristen äitinsä elottoman ruumiin päällä.

”Et ole kuollut! ÄITI!”

”ÄITI! ÄITI!” Lilith huusi niin kovaa kuin pystyi ja ravisteli äitiään ylös maasta.

”Äiti nouse..” Lilith sanoi hiljaa pyyhkien kyyneleitä kasvoiltaan. Gabrielle ei kuitenkaan noussut.

Hetken kuluttua kanslian ovi pamahti auki, ja ovella seisoivat Kalkaros, Sirius, Draco, Dumbledore sekä Lucius sylissään Narcissan ruumis.

”Lilith!” Sirius huusi ja yritti nostaa tärisevää Lilithiä maasta. Lucius laski Narcissan huoneen sohvalle ja katsoi järkyttyneenä elotonta serkkuaan maassa. Draco sulki silmänsä ja avasi ne uudelleen, hän ei voinut uskoa näkemäänsä. Kalkaros istuutui täristen nojatuolille ja piteli päätään käsissään.

”Onko – onko hän kuollut?” Lucius kysyi käheällä äänellä.

”Äiti!” Lilith huusi ja hakkasi maata nyrkeillään. Miksi äiti ei enää puhunut hänelle? Miksi äiti ei herännyt vaikka Lilith vei hänet pois siitä tyrmästä?

”On..” Kalkaros sanoi hiljaa ja nosti katseensa surullisena hysteeriseen Lilithiin.

”Ei! HÄN EI OLE KUOLLUT!” Lilith huusi täysillä ja purskahti jälleen itkuun.

Dumbledore laskeutui Lilithin vierelle maahan ja halasi nuorta tyttöä lempeästi.
”Lilith, sinä teit sen”, Dumbledore sanoi hiljaa ja taputti Lilithin selkää lohduttavasti.

”Hän ei ole kuollut..” Lilith sanoi ja riuhtaisi itsensä irti Dumbledoren halauksesta.
”Hän ei ole kuollut! Hän puhui mielessäni!” Lilith huudahti epätoivoisena.

Kalkaros ja Lucius katsoivat hämmästyneinä Lilithiä.
”Mitä tarkoitat?” Kalkaros kysyi.

”Hän sanoi mielessäni, ettei ole kuollut, mutta ei elossakaan.. Että hänet on vaivutettu eräänlaiseen rajatilaan.. Minä luulin että taika raukeaa, kun vien hänet sieltä pois.. Mutta nyt hän ei ota minuun edes yhteyttä..” Lilith sanoi hiljaa ja silitti äitinsä kauniita kasvoja.

Sirius katsoi hiljaisena kuolleen veljensä vaimoa lattialla. Hän ei ollut aiemmin tiennyt, että Regulus oli naimisissa, saati heillä olisi ollut tytär. Hän katui nyt vihaansa veljeään kohtaan, hän oli luullut Reguluksen olleen Voldemortin puolella.

Lucius nousi hitaasti sohvalta ja meni maahan Lilithin viereen ja tarttui tätä kädestä.
”Minä.. olen lukenut siitä taiasta. Se on erittäin pimeää magiaa..” Kalkaros sanoi hiljaa nojatuolista, Dumbledore nyökkäsi ja nousi maasta harppoen työpöytänsä luokse.

”En osaa valmistaa vasta-ainetta..” Kalkaros sanoi ja pyöritteli päätään epätoivoisena.

”Minä teen sen”, Lilith sanoi ja nousi maasta ja käveli Dumbledoren luokse, joka selaili vanhannäköistä kirjaa työpöydällään.

”Tässä on vasta-aineen ohje..” Dumbledore sanoi mumisten ja osoitti Lilithille yhtä kohtaa sivulla.

”Uskoakseni pystyt tekemään sen voimillasi..” Dumbledore jatkoi ja nosti katseensa Lilithiin arvioivana.

”Voin yrittää..” Lilith mutisi hiljaa.

”Se on vaarallista!” Kalkaros huudahti ja nousi nojatuolista ja käveli hermostuneena ympäri huonetta.

”Miten niin vaarallista?” Draco kysyi hiljaa ja puhui ensimmäistä kertaa tuossa huoneessa. Draco vältti katsomasta sohvalle, jossa hänen äitinsä makasi kuolleena.

”Se on kivuliasta! Lilithin pitäisi antaa pala elämästään, jotta vasta-aine toimisi!” Kalkaros sanoi äreästi ja katsoi ärtyneenä Dumbledorea.

”Pala elämästään?” Draco toisti Kalkaroksen sanat hämmentyneenä.

”Miten voi antaa palan elämästään?” Sirius kysyi ihmeissään.

”Pitää taikoa kärmeskielellä loitsu, ja vuodattaa vertaan, jonka mukana tulee osa elämästä...” Kalkaros mumisi hiljaa ja katsoi epäilevänä Lilithiä.

”En minä pelkää”, Lilith sanoi hermostuneesti.

Lucius nousi Gabriellen ruumiin vierestä, ja taikoi toisen sohvan huoneeseen, johon nosti serkkunsa elottoman ruumiin.
”Lilith, oletko varma?” Lucius kysyi hiljaa.

”OLEN! Teen mitä vain, että äitini herää!” Lilith huudahti. Miten he saattoivat kuvitella, että Lilith epäröisi hetkeäkään pelastaessaan äitiään.

”Hyvä on, Lilith tekee sen”, Dumbledore sanoi päättäväisesti ja antoi Lilithille pienen läpinäkyvän putkilon.

”Sinun pitää puhua kärmeskieltä”, Dumbledore sanoi ja näytti loitsun kirjasta.
”Kyllä minä osaan”, Lilith tokaisi.

”Sinun pitää vuodattaa vertasi..” Dumbledore jatkoi hiljaa ja antoi pienen tikarin Lilithin käteen.
”Kyllä..” Lilith mutisi. Draco käänsi katseen maahan.

”Heti kun olet valmis Lilith, ei ole kiire..” Dumbledore sanoi rauhallisesti ja Lilith katsoi ärtyneenä rehtoria vieressään.
”Teen sen nyt”

Lilith sanoi loitsun kärmeskielellä
”Nyt herättää tahdon kuolleen elävän, hän palaa entistä ehompana ja jatkaa elämää”,
ja iski tikarin käsivarteensa, Lilith säpsähti kivusta, mutta ei sanonut sanaakaan. Kädestä alkoi pulputa ainetta, joka ei ollut verta. Se oli mustaa, ja ohuempaa kuin veri. Lilith laittoi pienen lasiputkilon kätensä alle ja antoi aineen valua sinne. Kun putkilo oli täynnä, Lilith antoi putkilon Dumbledorelle ja laittoi käteensä siteen.

”Hienoa..” Dumbledore sanoi ja katsoi lasiputkilossa olevaa ainetta kiinnostuneena.

”Miltä sinusta tuntuu? Sattuuko?” Kalkaros kysyi ja avasi Lilithin kädessä olevan siteen, parantaen haavan.

”Ei.. Ei satu, on vain.. En tiedä.. Olen kunnossa..” Lilith mutisi, häntä ei sattunut enää, mutta hänen sisällään tuntui erilaiselta kuin ennen.

”Sinun täytyy juottaa tämä aine äidillesi..” Dumbledore sanoi ja antoi putkilon takaisin Lilithille, joka nyökkäsi vastaukseksi ja käveli äitinsä viereen sohvalle.
Lilith nosti varovaisesti Gabriellen päätä sohvalla, ja avasi pienesti tämän huulia, ja kaatoi mustan aineen tämän suuhun. Gabrielle tuntui nielaisevan aineen.

Lilith nosti katseensa äidistään viereisellä sohvalla makaavaan Narcissaan. Hänen takiaan Narcissa oli kuollut, hänen takiaan Luciuksella ei ollut enää vaimoaan, eikä Dracolla äitiään.



Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #124 : 02.12.2008 14:50:42 »
Uutta! <3 Se oli mahtavaa! Mutta kai Gabrielle herää? Hirveä vaiva, ja jos se ei herääkään...  :-\
Muuta en saa sanottua.  :D
Lisää ja äkkiä.

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #125 : 02.12.2008 16:09:44 »
Mahtavaa<3 Lilth löysi äitinsä vihdoin.. Draco parka.... Jatkoa tulee niin nopeasti xD Hyvä hyvä.
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #126 : 02.12.2008 17:14:47 »
Kinuski : Ensi luvussa selviää miten käy! ;)

Nabi. : Jatkoa tulee aina kun innostun kirjoittamaan ja sitten lopulta tarkastamaan virheitä miljoona kertaa :D

Riiku : Kiitos itsellesi vain :) Jatkoa tulee varmaankin jo huomenna! Pitää katsella.

Pitää vaan jossain vaiheessa ruveta taas keskittymään muihinkin ficceihin, mm'm. Tästä en kyllä vielä luovu lähiaikoina, intoa riittää ;D
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #127 : 02.12.2008 17:47:54 »
Whippii, jjatkoa!
Oi, toivottavasti Gabrielle herää.
Lilith on niin ihanan päättäväinen pelastaessaan
äitiään. :D
Kiitos. Jatkoa odotellaan :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #128 : 02.12.2008 18:31:39 »
Mahtavaaa!!!
Mua harmittaa vieläkin Cissyn kuolema, en pääse siitä yli...
Drago on kivasti tuossa taustalla.
Virheitä en huomannut, kiitos siitä.

Tällipaju-

Whitegirl

  • Vieras
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #129 : 02.12.2008 19:57:15 »
JATKOA JA HETI!! Ei saa lopettaa tuollaiseen kohtaan. Ei ole kiva, että tämä jää niin jännittävään kohtaan. :)

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #130 : 02.12.2008 20:53:26 »
Apua olin nopea ja tarkistin jo toisen tänään läpi! Tässä jatkoa, kiitos kommenteista :)

***


Luku 18
Herääminen


Lilith tunsi kuinka hänen silmänsä jälleen täyttyivät kyyneleistä. Hän oli menettänyt Narcissan, ainoan ihmisen jota oli aiemmin pitänyt äitinään, kuultuaan totuuden itsestään. Nyt hän istui elottoman Gabriellen vieressä – äitinsä, johon hänellä ei ollut koskaan mahdollisuutta tutustua. Äitinsä, joka saattaisi herätä aivan koska tahansa.

Hän tunsi suurta tehneensä suurta vääryyttä, hän saattaisi saada nyt äitinsä, mutta Draco menetti omansa - hänen tehtävänsä takiaan.

”Lilith, oletko kunnossa?” Sirius kysyi ja istuutui Lilithin vieressä olevalle tuolille.

”En.. minä..” Lilith änkytti ja itki jälleen. Kun juuri tuntui kaiken olevan kohdallaan, kaikki taas meni sirpaleiksi.

”Cissy..” Lilith sanoi hiljaa ja laittoi päänsä käsiinsä ja tärisi lattialla.

”Et voinut sille mitään, ei meistä kukaan voinut..” Sirius sanoi ja taputteli Lilithin selkää lohduttavasti.

”Se on minun syyni..” Lilith mutisi ja pyöritteli päätään, ja katsoi äitiään kasvoihin, miksi tämä ei jo herännyt?

”Se ei ollut sinun syysi”, Sirius sanoi hiljaa ja silitteli Lilithin hiuksia rauhoitellen tätä.

”Minun, ja minun typerän tehtäväni…” Lilith mutisi ja nousi lattialta hoippuen.

”Emme voi syyttää ketään tapahtuneesta”, Dumbledore sanoi tiukasti tuoliltaan ja suoristeli lasejaan kasvoillaan.

”Bellatrix tappoi oman siskonsa..” Lucius sanoi äänensä täynnä vihaa.

Lilith katseli äitiään joka makasi sohvalla hiljaa. ”Äiti, kuuletko minua. Ole kiltti ja herää..” Lilith sanoi mielessään ja yritti saada yhteyttä äitiinsä.

Samassa sohvalla makaavan naisen silmät aukesivat säpsähtäen. Gabrielle haukkoi henkeään hädissään ja huitoi käsillään ilmaa, Sirius nosti Gabriellen istumaan sohvalle. Lilith pelästyi nähdessään äitinsä ensimmäistä kertaa elossa, vieressään, samassa huoneessa.

”Sinä teit sen..” Gabrielle sanoi hitaasti ja loi kauniille kasvoilleen ystävällisen hymyn, ja katsoi Lilithiä suoraan silmiin. Gabriellen ja Lilithin silmät olivat täsmälleen samanlaiset, hunajanväriset ja ripaus haaleaa ruskeaa.

”Minä.. äiti…” Lilith mutisi ja juoksi sohvalle istumaan äitinsä viereen. Gabrielle halasi tiukasti tytärtään ja silitteli tämän hiuksia. Lilith itki onnesta eikä saanut sanottua sanaakaan.

”Ei mitään hätää pieni, ei mitään hätää..” Gabrielle kuiskasi Lilithin korvaan.
Lilith nosti kasvonsa ylös ja katsoi äitiään silmiin. Gabrielle katsoi Lilithiä ystävällisesti ja säteili onnesta.

”Gabrielle..” Lucius sanoi hiljaa ja nousi Narcissan ruumiin vierestä ja meni halaamaan serkkuaan.

”Lucius!” Gabrielle huudahti ja haukkoi henkeään nähdessään muut huoneessa olijat.

”Severus! Albus!” Gabrielle sanoi ja ryntäsi halaamaan vanhoja ystäviään.

”Siitä on niin kauan..” Kalkaros sanoi hiljaa ja hymyili naiselle.

”Niin on”, Gabrielle sanoi ja hymyili myös.

Gabrielle käänsi katseensa mieheen, joka oli nostanut hänet istumaan sohvalle.
”Sirius?” Gabrielle kysyi hämillään kuolleen miehensä veljeltä.

”Kyllä, minä se olen..” Sirius sanoi hiljaa ja halasi lämpimästi naista.

”Olen pahoillani.. ettemme kertoneet Reguluksen kanssa sinulle silloin totuutta.. Teidän välinne olivat olleet jo niin pitkään huonot..” Gabrielle sanoi ja pyöritteli päätään anteeksipyytävästi.

”Kyllä minä ymmärrän”, Sirius sanoi ja päästi Gabriellen halauksesta.

Samassa Gabrielle näki sohvalla makaavan Narcissan.
”Cissy?!” Gabrielle parahti hädissään ja juoksi tämän vierelle.
”Narcissa kuoli tänään..” Kalkaros sanoi hiljaa.
”Ei voi olla..” Gabrielle mutisi ja silitteli ystävänsä hiuksia lempeästi. Gabrielle ja Narcissa olivat olleet hyviä ystäviä kouluaikoinaan ja sen jälkeenkin.


”Ja tässä on minun ja Narcissan poika, Draco..” Lucius sanoi ja osoitti Dracoa joka istui huoneen nurkassa.

”Aivan.. teidän näköisenne..” Gabrielle sanoi ja hymyili nyt ystävällistä hymyään Dracolle.

Lilith katseli huoneen tapahtumia haltioissaan. Hän oli todella onnellinen siitä, kun hänen äitinsä heräsi, ja yritti parhaansa mukaan unohtaa syyllisyydentunteen Narcissan kuoleman takia, vaikka sisimmissään syytti itseään siitä joka hetki.

Hetken kuluttua Sirius lähti kävelemään ovea kohti mietteliäänä.
”Minun täytyy mennä.. valitan..” Sirius sanoi ja katseli pahoittelevasti Lilithiä ja Gabriellea.

”Hyvä on, nähdään taas Sirius”, Gabrielle sanoi ja halasi vielä Siriusta ennen kuin tämä poistui kansliasta.

Gabrielle meni takaisin istumaan Lilithin viereen sohvalle ja otti tätä kädestä kiinni. Lilith tunsi ensimmäistä kertaa elämässään varmaksi, että tämä oli hänen äitinsä, mutta ei kuitenkaan tuntenut oloansa kokonaiseksi. Hänellä ei ollut isää.

”Lilithillä ja sinulla on varmasti paljon puhuttavaa, mutta haluaisin ensin tietää..” Dumbledore sanoi ja kohotti katseensa Gabrielleen ”..mitä tapahtui sinä päivänä kun katosit?”
Gabrielle kohotti katseensa Dumbledoreen ja huokaisi.

”Se oli muutama päivä Reguluksen kuoleman jälkeen.. Olin ulkona Lilithin kanssa, ja jouduin väijytykseen. Siinä oli kuolonsyöjiä sekä Voldemort.. Minun oli pakko antaa itseni.. ja säästää pieni Lilith..” Gabrielle sanoi hiljaa ja pyöritteli päätään surkeanoloisena.
”..minä en taistellut vastaan, vaan keskitin voimani Lilithin piilottamiseen..” Gabrielle sanoi ja hänen äänensä sortui. Naisen silmissä kiilsivät kyyneleet, mutta ei antanut tunteilleen valtaa, vaan hymyili tyttärelleen jota piti edelleen kädestä.

”Mitä sinulle tapahtui?” Kalkaros kysyi heidän takanaan mietteliäällä äänellä.

”Se oli sekavaa, Voldemort ei tiennyt, miten saisi voimat minusta.. Totuus on, ettei niitä saa, ilman minun suostumustani.. Hän yritti kauan, en tiedä kuinka pitkään.. Minä en suostunut ikinä.. Tuntui kuukausilta, vuosilta, kymmeniltä vuosilta, en tiennyt, kauan aikaa kului.. Eräänä yönä minut vaivutettiin tuohon tilaan, mistä herätitte minut.. Uskoakseni olen ollut jo useamman vuoden niin..”

”Sait kuitenkin yhteyden Lilithiin?” Dumbledore kysyi ja hymyili heille molemmille.

”Kyllä, kyllä sain. Meillä on todella erikoinen side, olen hänen äitinsä, hän on minun tyttäreni, lisäksi meitä yhdistää voimamme.. Olen välillä nähnyt maailmaa Lilithin silmin, se on ollut todella hankalaa.. En ole pystynyt sanomaan hänelle mitään silloin, tai tekemään..” Gabrielle mutisi hiljaa, Dumbledore nyökkäili vastaukseksi.

”Tuota.. voisinko olla hetken kahden äitini kanssa?” Lilith kysyi arasti ja katseli toiveikkaana Dumbledorea.

”Totta kai Lilith, totta kai. Voitte olla täällä minun kansliassani, me menemme tästä alakertaan..” Dumbledore sanoi ja nyökkäsi Luciukselle, Kalkarokselle sekä Dracolle lähtemisen merkiksi.

Miehet lähtivät huoneesta sulkien oven perässään. Lilith oli ensimmäistä kertaa kahden äitinsä seurassa, mutta saman tien näki jälleen elottoman Narcissan makaavan huoneen perällä olevalla sohvalla – Lilith käänsi katseensa nopeasti pois.

”Lilith..” Gabrielle sanoi ja katsoi tutkivasti tyttärensä kasvoja.
”Mm..” Lilith mutisi hiljaa.

”Sinussa on paljon isäsi näköä, hiuksesi..” Gabrielle sanoi ja silitteli Lilithin mustia luonnonkiharia hiuksia. ”..mutta minun kasvoni, ehdottomasti”
”Olen kuullut aiemminkin..” Lilith sanoi virnistäen.

”Isäsi virnistys..” Gabrielle naurahti, mutta samalla hänen kasvonsa vakavoituivat ajatellessaan kuollutta miestään.

”Äiti..”

”Niin Lilith?”

”Olisin halunnut tuntea isänikin..”

”Minä uskon kultapieni.. Olen niin pahoillani, ettet saanut mahdollisuutta elää onnellista lapsuutta meidän kanssamme. Isäsi ja minä rakastimme sinua hyvin paljon.. Hän olisi varmasti halunnut tuntea sinut kauemmin..” Gabrielle sanoi ja siliti Lilithin poskea.

”Millainen isä oli?”

”Hän oli.. upea mies, hänellä oli suuri sydän, ja hän ajatteli aina lähimmäisiään.. Hän koki elämässään kovia, mutta jaksoi aina vain..” Gabrielle sanoi uppoutuen muistoihin miehestään. ”..minun ei olisi pitänyt päästää häntä lähtemään silloin..”

”Tuhoamaan hirnyrkkiä?”

”Sinä tiedätkin..” Gabrielle sanoi ja pyyhkäisi kasvoiltaan kyyneleen hihaansa.

”Teen mitä vain, että isä olisi täällä kanssamme..” Lilith sanoi hiljaa.

”Dumbledore on kertonut voimistasi kaiken?”

”Aika paljon, ja luin yhden kirjan..”

”Sinä ajattelet siis kuolleiden herättämistä?” Gabrielle sanoi, kuin lukien Lilithin ajatukset.
”Kyllä..”

”..mutta tiedät, että se voi olla vaarallista”
”Niin..”

”Lilith, minäkin tekisin kaikkeni, jotta saisimme olla perhe – mutta Regulus on kuollut..”
”Mutta meillä on voimamme!”

”Kulta, siitä ei tiedetä tarpeeksi.. se kenet herättäisimme, ei olisi pakosti sama Regulus joka oli mieheni, ja joka oli isäsi..”
”Anteeksi.. minä vain haluaisin niin kovasti.. perheen..”

”Minä ymmärrän Lilith”, Gabrielle sanoi hiljaa ja katseli ympäri huonetta kiinnostuneena. Hän ei ollut aikoihin nähnyt, tuntenut, kuullut, kokenut mitään.

”Äiti, kerro jotain itsestäsi”

”Mitä minä kertoisin? No, tiedätkin jo varmaan Luciuksen olevan serkkuni.. Opiskelin Tylypahkassa.. Ystäviäni olivat Severus, Regulus, Lucius, Narcissa sekä Lily..”

”Harryn äiti?”
”Kyllä. Lily, minä ja Severus olimme todella hyviä ystäviä.. kunnes, no Lily tykkäsi olla enemmän Siriuksen ja muiden Rohkelikkojen kanssa..”

”Olitko sinä koskaan Siriuksen ystävä?”
”Olin minä ensin.. kun Regulus ja Sirius olivat vielä läheisempiä.. mutta myöhemmin.. en enää”

”Hmm..”
”Rakastuin kuitenkin isääsi, ja menimme naimisiin. Emme kuitenkaan kertoneet monille siitä, kaikki luulivat silloin Reguluksen olevan kuolonsyöjä, sekä minun voimistanikin liikkui huhua. Sinun syntymästäsi eivät tienneet muut kuin, Lucius, Severus, Albus sekä Narcissa.”

”Ja samana vuonna isäni kuoli?”
”Kyllä, ja minä katosin..”

Hetken kuluttua oveen koputetaan, ja Kalkaros astuu sisälle huoneeseen.
”Gabrielle, minulla olisi sinulle asiaa.. Lilith, jos sopii, olisitko hetken ulkopuolella?”

”Hyvä on..” Lilith sanoi ja katsoi epäröiden Kalkarosta ja sitten äitiään, ja sulki oven perässään.

Mitä asiaa Kalkaroksella oli hänen äidilleen? Miksi Lilith ei saanut kuulla sitä? Ei kai häneltä jälleen salattu jotain.. Lilith tuhahti ja potki jaloillaan maata turhautuneena. Hänen mieleensä tuli kuitenkin äkisti Ginny, ja oli onnellinen siitä, ettei tälle käynyt kuinkaan tehtävän takia. Ja Ginnyn sanat ennen kartanoon menemistä, hän ymmärsi Lilithiä.
Lilith seisoi käytävällä muutaman minuutin, kunnes ovi aukesi jälleen.

”No, voimme tästä varmaan kaikki lähteä syömään?” Kalkaros sanoi ja hymyili hämillään olevalle Lilithille.

”Tuota, oikeastaan Severus minulla olisi sinulle asiaa..” Lilith mutisi hiljaa, ja puolestaan nyt Gabrielle ja Kalkaros näyttivät hämmästyneiltä.

”Hyvä on.. Minä menenkin edeltä sitten saliin, kai minä kaikkien vuosien jälkeen sinne löydän..” Gabrielle sanoi ja naurahti sievästi lähtien alas rappusia pitkin.

Lilith käveli Kalkaroksen edellä takaisin sisälle kansliaan.
”Niin Lilith?” Kalkaros kysyi kohottaen kulmiaan.

”Tuota..” Lilith mutisi ja mietti miten esittäisi asiansa ”..olen lukenut siitä, että herättäisi jonkun kuolleista..”

”Niin?”

”..että kuollut saattaisi tuntea suuria tuskia herättyään?”

”Mitä ajat takaa?”

”Pystyisikö niitä poistamaan jollain taialla?"

"Lilith, et kai nyt ajattele jotain mitä pelkään sinun ajattelevan?"


« Viimeksi muokattu: 02.12.2008 20:57:54 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #131 : 02.12.2008 21:07:17 »
Oli tosi nopeesti taas uus osa.. Huh.. Onneksi yksi kirjoitta näin nopeasti ^^.. Noh kummiski hyvä oli. Sai selvää jne.. Jatkoa!!!!
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

L Lawliet

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #132 : 02.12.2008 21:42:03 »
Täytyy häpeäkseni myöntää ettei minulla riitä kiinnostus tämän lukemiseen enää. En pitkään aikaan pysynyt perässä, ja jouduin nytkin lukemaan 6 lukua putkeen nähdäkseni mitä on mennyt ohi. Gabriellen paluu ja herääminen pitkän kadoksissa olon jälkeen muistutti aika elävästi Adaran kakkososaa, jossa Kirsten teki juuri paluun. En nyt tarkoita että mitään mitä Fubuki on keksinyt, tulisi kieltää ettei kukaan muu saa kirjoittaa samoin, mutta kaikki yhteneväisyydet samassa ficissä menevät jo vähän yli.
Onneksi luvut ovat kuitenkin nyt pidentyneet, etkä jaa niitä enää osiin. Valitettavasti enter-näppäimen käyttö vain on lisääntynyt, sillä lähes joka rivin välissä on nyt yksi rivi tyhjää, luoden vielä pidemmän ulkonäön luvulle.
Kuvailua kaipaisin edelleen, mutta nyt ei tunnu olevan enää kiinnostusta jäädä sitä odottelemaan. Katselen jos vaikka luen tämän sitten kun tämä on valmis :)

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #133 : 02.12.2008 22:01:03 »
L Lawliet : No harmi vain itsellesi, nimittäin minä en todellakaan ole keksinyt mitään Gabriellen paluusta Fubukin tarinasta. Alkaa pännimään vain tuo vertailu, koska tämä todellakin on aivan eri ficci. Se on todella harmillista minua kohtaan kuulla tuollaista, koska miksi minä jaksaisin kirjoittaa matkimalla toista? Se ei todellakaan kiinnosta taikka innosta minua, vaan tämä on ihan itseni keksimä. Ehkäpä kritiikilläkin on rajansa, mutta tuota en halua kuulla enää muilta uudelleen, koska olen varmaan useaan otteeseen toistanut, etten matki tarinassani ketään. Kiitos :D
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

L Lawliet

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #134 : 02.12.2008 22:13:39 »
En nyt tarkoittanut ärsyttää, tai mitään. Mutta ennakkoluuloni oli vain niin vahva jo avatessani tämän ficin, enkä ole vielä löytänyt tarpeeksi syitä tukahduttaakseni sitä :(
Ai niin, ja
miksi minä jaksaisin kirjoittaa matkimalla toista?

Sitä me fanficcarit juuri teemme, leikkiessämme kirjailijoiden luomilla hahmoilla ;)

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #135 : 02.12.2008 22:15:48 »
En tarkoittanut noin, vaan miksi jaksaisin kirjoittaa matkimalla toista ficcaria.
Anteeksi jälleen epäselvyyteni, ja kyllä hieman ärsyyntyy tuollaisesta arvostelusta ;)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #136 : 02.12.2008 22:21:06 »
Lapset lapset, älkää tapelko, mullekin alkaa tuleen paha mieli kun tuolla lailla syytellään. En minä niin hyvä ole että minua pitäisi matkia x'D
Sitä paitsi, Adaran 160:ssä luvussa on käyty läpi varmaan jokainen mahdollinen juonen käänne, joten voisi olla jo vaikeaa keksiä jotain AIVAN uutta. Ja vaikkei se sitten osuisi yksiin Adaran kanssa - niin taatusti joku toinen ficcari on keksinyt sen jo ennen sinua. Itse olen nyt jättänyt lukemisen vähemmälle, sillä keskityn kirjoittamiseen oikein urakalla tämän kuukauden. Mutta ei hätiä meliza, luen tämän kun tämä on valmis ;) inhoan muutenkin lukea keskeneräisiä, kun pitää kyylätä aina jatkoa kuin haukka saalista (*köh köh* Hazandran "Putoaminen" voisi ehkä jatkua piakkoin *köh köh* en ole edes kauaa kyylännyt, *köh köh*)

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #137 : 02.12.2008 22:41:06 »
Jee! Gabrielle heräsi!
Kiva saada jatkoa näin nopeasti. ;)
No nyt ei ehdi kirjoittaa pidempää viestiä;
pitää mennä neulomaan (tosi tarpeellinen tieto).
Kiitos. Jatkoa odotellaan (niinkuin yleensä) :-*
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

Kinuskitoffee

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #138 : 10.12.2008 09:47:47 »
Kai jatkoa tulee kohta?  :)

~Kinuski
Say one, more word,
I double-dare you,
It's my world, you're in it,
It'll take it down in a minute

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13) luku 17! 2.12
« Vastaus #139 : 13.12.2008 15:04:23 »
Iiks olen todella pahoillani, koska on ollut tosissaan niin paljon muuta stressattavaa ja hommia, etten ole tähän ehtinyt keskittyä!
Ja joudun vielä kertomaan, että nyt ei tule ilmestymään yhtä usein lukuja, koska elämäntilanteeni ei sitä enää salli :\ kiitos kuitenkin kaikille lukijoille, ja laittelen tänne aina kun pystyn jatkoa :)
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan