Kirjoittaja Aihe: Lapsi joka salattiin (K-11) luku 17! 2.12  (Luettu 38454 kertaa)

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Lapsi joka salattiin (K-11) luku 17! 2.12
« : 13.11.2008 15:20:55 »
Nimi: Lapsi joka salattiin
Kirjoittaja: Meliza
Genre:  On draamaa, huumoria, romantikkaa ja hieman jännitystäkin.
Paritukset: Tulossa on erityisen monta lukua, joten parituksia tulee luultavasti useampiakin, että ne selviävät lukujen kuluessa.
Summary: Tämä kertoo Lilithistä, lapsesta joka salattiin ja jonka olemassaolosta harvat tiesivät. Lilith saa tietää totuuden itsestään 11-vuotiaana tultuaan Tylypahkaan. . ainakin osan totuudesta.
Disclaimer: Harry Potter – maailma/hahmot/paikat eivät ole minun, Lilith ja hänen tarinansa on vain minun pääkopastani lähtöisin.
Ikäraja: K-11

A/N: Elippä, kirjoitin aika ahkerasti joskus vuosina 2002-2004, nyt aikaa onkin siitä jo kulunut ja kirjoitustaito myöskin.. joten olen pahoillani virheistä. Tämä on siis ensimmäinen ficcini moneen vuoteen. Ajatus tästä on jo silloin nuorempana pyörinyt mielessäni ja nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja rupesin kirjoittamaan tätä mikä vihkojeni sivuilla on vuosia pyörinyt. Kommenttia saa laittaa tietenkin.
pikkunen traileri alottaa kätevästi:





TRAILERI

Pimeänä ja sateisena iltana kadulla oli vain kolme miestä
"Iltaa Albus ja Severus.. Sain kirjeen juuri äsken ja tulin saman tien, mikä on näin tärkeää? Eihän Gabylle tai Regulukselle ole käynyt mitenkään?"

Miehet menivät sisään taloon jonka isännällä oli tärkeää asiaa. Se voisi pelastaa koko taikamaailman pahuudelta ja tuholta
"Regulus, minä en hyväksy suunnitelmaasi ollenkaan! Sinusta on juuri tullut isä etkä voi tehdä mitään noin hullua. Se on jo tarpeeksi että olet Albuksen vakoojana kuolonsyöjien keskuudessa! Et voi tehdä.."

"Tiedän miten tuhoan Lordi Voldemortin"


***


Vuosien kuluttua tästä toisella puolella Lontoota nuori tyttö saa kirjeen

"Jasmin! Jasmin, missä olet? Sait kirjeen!"

Se kirje avasi uuden sivun tytön elämässä
"Kuka minä olen.."
"Oikea nimesi on Lilith Dorothea Musta."
« Viimeksi muokattu: 20.03.2015 23:49:38 kirjoittanut Unohtumaton »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13 - drama/humor/romance..)
« Vastaus #1 : 13.11.2008 19:54:36 »
A/N: Pieni katsaus vuoteen 1979 jolloin Lilith syntyi Regulukselle ja Gabylle. Pahoittelen virheitä! Jatkoa varten etsin betaa.  (Jos joku lukijoista innostuu voi ilmoitella minulle.) Pahoittelen vielä tätä lyhyttä lukua, tulevaisuudessa enemmän luettavaa  ;D Laitan jatkoa jos kerkeän tämän illan aikana tai huomenna! Kommentoikaa vaan mielipiteitänne aiheesta.


LUKU 1
Alku




Ilta oli pimeä ja sateinen, ihmiset olivat jääneet sisälle koteihinsa. Kadulla oli tyhjää ja hiljaista, kunnes tielle ilmestyi kuin tyhjästä kaksi miestä mustissa viitoissaan.
"Ihmeelliseen kellonaikaan he meidät tänne kutsuivat, tiedätkö miksi?", kysyi toinen miehistä, jonka mustat hiukset valuivat märkinä pitkin kasvoja.
"Minä en tiedä Severus.. Tuleeko Lucius, eikö hänetkin kutsuttu?", sanoi toinen miehistä. Hän oli vanhempi kuin mustahiuksinen mies vieressään. Samassa kuuluu vaimea poksahdus kun kadulle ilmestyi kolmas mies.
"Iltaa Albus ja Severus.. Sain kirjeen juuri äsken ja tulin saman tien, mikä on näin tärkeää? Eihän Gabylle tai Regulukselle ole käynyt mitenkään?"
Miehet eivät osanneet vastata ja kääntyvät kohti taloa jonka ovi avautui hiljalleen naristen. Oviaukosta ulos katsoi Gabrielle kutsuen miehiä sisälle naurahtaen "Älkää nyt sinne sateeseen jääkö, tulkaa sisälle!"

Sisällä oli hämärää ja hiljaista, miehet jättivät viittansa eteisen naulakkoon ja seurasivat naista olohuoneeseen.
"Kiitos kun tulitte Albus, Severus ja Lucius", sanoi Regulus joka istui olohuoneen sohvalla "..meillä on Gabyn kanssa tärkeää asiaa", hän jatkoi mutta hiljeni laskien katseensa maahan.
Vieraat kääntyivät katsomaan Gabriellea joka oli kävellyt huoneen perälle pienen kehdon viereen. "Olemme saaneet lapsen", hän sanoi hymyillen. Lucius asteli serkkunsa luokse "Gaby! Minä pelkäsin että teille on sattunut jotakin.. Pimeyden Lordi olisi saanut jotain selville.. mutta lapsi!", Lucius huudahti ja halasi Gabriellea helpottuneena.
"Niin.. Ajattelimme kysyä jos olisit hänen kummisetänsä, tai oikeastaan te kaikki", Gabrielle kysyi nauraen. "To-tottakai!", Lucius huudahti ihmeissään ja päästi Gabriellen irti halauksesta.
"Ainakin tarpeeksi meitä on", Severus virnisti. "Suostutteko kaikki?", Gabrielle kysyi varmistaakseen. Miehet nyökkäsivät ja menivät kehdon ympärille.
"Mikä hänen nimensä on?", Albus kysyi ja hymyili pienelle tyttövauvalle joka nukkui peittojen alla. "Lilith Dorothea", Gabrielle sanoi katsellen onnellisena miehiä kehdon ympärillä.

"Gaby, minulla olisi vieraillemme hieman asiaa, jos veisit vaikka Lilithin nukkumaan yläkerran sänkyyn", Regulus sanoi tiukasti vaimolleen.
Huoneeseen tuli hiljaista, Gabrielle asteli kehdon luokse ottaen lapsen syliinsä "Regulus, minä en hyväksy suunnitelmaasi ollenkaan! Sinusta on juuri tullut isä etkä voi tehdä mitään noin hullua. Se on jo tarpeeksi että olet Albuksen vakoojana kuolonsyöjien keskuudessa! Et voi tehdä.." Gabrielle huusi kyyneltensä läpi ja katseli anovasti miestään.
"...Gabrielle, mene!", ja Gabrielle lähti pieni Lilith sylissään pois huoneesta pamauttaen oven perässään.

"Regulus? Mikä on suunnitelmasi?", Lucius kysyi pienen hiljaisuuden jälkeen.
"Tiedän miten tuhoan Lordi Voldemortin"
« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 11:33:01 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13 - drama/humor/romance..)
« Vastaus #2 : 14.11.2008 00:33:12 »
Tämäpäs vaikuttaa kovin mielenkiintoiselta minusta!
Idea on todella erinomainen, sillä rakastan ficcejä, joissa kerrotaan salatuista lapsista. Ne ovat useimmiten todella mielenkiintoisia. ;)

Traileri oli kivanlainen, sellainen sopivan koukuttava joka pitää huolen siitä, että ficciä palataan myöhemmin lukemaan. Ainakin minun kohdalla olisi toiminut niin ellei tässä olisi jo ollut ensimmäistä lukua. :D
Kirjoitusvirheitä tuli muutama silmään näin lukiessa ja sen tarkempia kyttäämättä. Siis se nyt ainakin näytti toistuvan, että huuto- tai kysymysmerkkiin päättyvän vuorosanan vuorosanamerkin jälkeen tuli pilkku, jota ei siis tarvitse tuossa tapauksessa olla.

Tuo ensimmäinen luku sai minut pohtimaan, mikä tässä oikein mahtaakaan olla kyseessä... Se ei avannut vielä mitenkään hirveästi tätä ficciä, mikä oli hyvä - ei sitä heti tarvitse läväyttää kaikkea pöytään. ;D

Onpas kuitenkin sen verran jännä, että varmasti lukisin jatkoakin!
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13 - drama/humor/romance..)
« Vastaus #3 : 14.11.2008 11:18:35 »
Riiku
No jatkoa tulikin eilen, tai pienipieni pätkä. Yritän saada sunnuntaina tai maanantaina jotakin kehiin! Joten odota vain lisää vielä  :D

Giladra
Joo, uskon että niitä virheitä löytyy - asia toivottavasti korjaantuu kun joku ihana tulisi avukseni.
Uusia lukuja ilmestyy kun beta löytyy!  ;D Kiitos kommentista!
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13 - drama/humor/romance..)
« Vastaus #4 : 14.11.2008 11:30:45 »
Iih!  Lisää salattuja lapsia hunajaherttuaan. Täytyy lukea :D Mahtavaa kun joku muukin tekee jälkikasvua Mustan suvulle kuin minä : DDD

L Lawliet

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13 - drama/humor/romance..)
« Vastaus #5 : 14.11.2008 11:38:25 »
Vaikuttaa ihan ookoolta, paha sanoa vielä kun ei ole paljoa tekstiä tullut. Mutta yksi asia vaivaa mielessä että et kai saanut koko ideaa tähän Fubukin Adarasta ;) Meinaatko alkaa hälle haastajaksi?

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Vs: Lapsi joka salattiin (PG/PG-13 - drama/humor/romance..)
« Vastaus #6 : 14.11.2008 11:54:58 »
L Lawliet
Oikeastaan en saanut ideaa Adarasta  ;D
Tämä on pyörinyt mielessäni jo silloin kun kirjottelin aiemmin joskus 2004.
Pakko myöntää kuitenkin että Adara innoitti minut jälleen kirjoittamaan, joten siitä kiitokset Fubukille  :D Enkä todellakaan rupea haastamaan häntä, näissä ficeissä ei ole muuta samaa kuin "salatut lapset" ja mustan suku :D koska se suku on aina minua kiehtonut, Regulus varsinkin. Mutta toivottavasti tämä selvensi :D

Fubuki
Haha  :D kiitos sinun ja Adaran innostuin jälleen kirjoittamaan, joten kyllä, Mustan suku kasvaa  ;D
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
A/N: Tässäpä ensimmäinen "kunnon" luku. Betaa edelleen etsimässä joten virheitä saattaa..hieman olla!


Luku 2
Kirje


Osa 1
11 vuoden kuluttua

Pienessä naapurustossa Lontoon laitamilla asui Harrisonin perhe. Perheeseen kuului isä Johan, äiti Marlena sekä kaksi lasta, Tom ja Jasmin.


Nuori poika kompuroi pyykkikasojen läpi kohti yläkertaa huutaen "Jasmin! Jasmin, missä olet? Sait kirjeen!"

Äh, mitä se nyt huutaa! Hän jo järjesti minut arestiin kahdeksi viikoksi...


Jasminin huoneen ovi lennähtää auki "Jasmin sait kirjeen!"  Tom sanoo hengästyneenä juostuaan talon läpi yläkertaan. Jasmin nappaa kirjeen pikkuveljensä käsistä "Kiitos ja näkemiin!"
"Mitä siinä on! Mitä siinä on?" Tom kyselee uteliaana.
"Sinä – mene – nyt - ULOS!" Jasmin huutaa.
Tom raahautuu ovelle ja näyttää kieltä Jasminille joka huokaisee mulkaisten vihaisesti veljeään. Kun ovi menee kiinni ja Tomin askeleet rappusissa kohti alakertaa kuuluvat tömisten Jasmin aloittaa kirjeen tutkimisen. Ensinnäkin on omituista että Jasmin saa kirjeen, ystävät asuvat lähellä ja tuskin kirjeitä lähettää kun asiaa tulee. Toisekseen kirjeessä ei ollut postimerkkiä. Miten se perille ilman postimerkkiä olisi tullut. Jasmin kuitenkin repäisee kuoren auki ja kokee yllätyksen.

"Kutsu Tylypahkaan noitien ja velhojen kouluun... mitä?" Jasmin saa sanottua luettuaan kirjeen muutaman kerran läpi pidellen sitä tärisevissä käsissään.


****


Osa 2
Kuka minä olen



Kuukauden kuluttua kirjeen saapumisesta Harrisonien ulko-ovelle koputetaan. Marlena katsoo kummastuneena miestään ja lähtee avaamaan ovea. "Kuka siellä tähän aikaan on? Kello on vasta yhdeksän aamulla!" Johan sanoo kurtistellen kulmiaan. Jasminilla on aavistus, kirjeessä luki että häntä tultaisiin hakemaan tasan kuukauden kuluttua kirjeen saapumisesta. Sanomatta kuitenkaan sanaakaan Jasmin menee huoneeseensa hakemaan tavaroitaan joita pakkasi valmiiksi. Vaikka hän ei tiennyt uskoako vai eikö, mitä kirjeessä luki hän pakannut vaatteitansa sekä tärkeimpiä tavaroitaan laukkuunsa kuten kirjeessä käskettiin. Muut tarvittavat tavarat olisivat hänelle valmiiksi koululla. 

En minä pelkää, en ollenkaan. Äh, miksi uskon.. miksi edes uskon että kirje olisi totta? Kuka hemmetti on Albus Dumbledore...

Jasmin lähtee huoneestaan kävellen hitaasti rappuset alas mielessään paljon kysymyksiä. Tultuaan alakertaan Marlena ja Johan katsovat säikähtäneinä tytärtään. Katsottuaan ulko-ovelle hän näkee jotain omituista - siellä on kalpea mustahiuksinen mies sekä omituiseen vihreään kaapuun pukeutunut parrakas, harmaahiuksinen mies. "Sinä taidat olla Jasmin", vihreäkaapuinen mies toteaa hymyillen.
"Ö-öö kyllä. Niin että tuota.." Jasmin änkyttää mutta ei saanut muodostettua järkevää lausetta hämmästykseltään.
"Minä olen Albus Dumbledore, ja mies tässä vieressäni on professori Severus Kalkaros" vihreäkaapuinen mies jatkaa edelleen iloisesti hymyillen ja viittaa vieressä olevaan kalpeaan mieheen.
"H-hei..", Jasmin saa sanotuksi ja tuijottaa edelleen ovella seisovien miesten erityistä pukeutumistyyliä. Dumbledoreksi esittäytynyt mies kävelee Marlenaa ja Johania kohti "Kiitos kun saamme ottaa Jasminin kouluumme", mies sanoo kiitellen Jasminin vanhemmille.
"Hienoa että otatte tyttäremme... tai siis Jasminin." Marlena sanoo ja katsoo silmät lasittuneina ulos ikkunasta.
Jasmin katsoo ihmettelevästi äitiään joka ei edes tule halaamaan häntä. Äkkiä mustahiuksinen mies ottaakin Jasminia kädestä kiinni ja keittiö katoaa jalkojen alta ja Jasmin sulkee silmänsä..

Hetken kuluttua Jasmin aukaisee epäröiväsi silmänsä ja huomaakin olevansa kansliassa. Katseltuaan ympärilleen Jasmin tajuaa, ettei se todellakaan ole sellainen kanslia missä äiti oli työskennellyt ala-asteella. Pöydillä oli tavaroita joita Jasmin ei ollut ikinä nähnyt, mutta vasta katsottuaan seinille Jasmin säikähti. Seinillä roikkui tauluja mutta ne eivät olleet tauluja joihin Jasmin oli tottunut. Taulujen henkilöt nimittäin liikkuivat, puhuivat, ja seurasivat katseellaan huoneen jokaista liikettä.
"Tervetuloa kansliaani Jasmin!" sanoi mies joka oli istuutunut pöydän taakse isoon tuoliinsa.

Tuo on tuo vihreäkaapuinen.. Dumbledore. Mitä ihmettä on tapahtunut! Miten minä tänne tulin?

Jasmin haroi hiuksiaan mietteliäänä eikä sanonut Dumbledorelle sanaakaan.
"Niin tosiaankin sinä varmaan mietit miten tänne tulimme, yksinkertaisesti sanottuna, normaalia taikuutta", Dumbledore sanoi hymähtäen.

Okei Jasmin, rauhoitu, rauhoitu. Tämä on unta. Tuo omituinen mies, nuo omituiset taulut.. Kaikki unta, kirje unta.. Nyt pian heräät.. Kävele ulos tästä huoneesta.. Heräät lopulta omasta sängystäsi.

Jasmin kääntyy ympäri ja huomaakin huoneen ainoalla ovella seisovan miehen – toinen miehistä joka oli tullut kotoa häntä hakemaan, Severus Kalkaros.
"Mi-minä en tiedä miksi olen täällä. Tämän on oltava unta, tai jos tämä on joku sairas vitsi ja minut on huumattu, tahdon heti takaisin kotiin!", Jasmin huusi ja katseli epätoivoisesti pakokeinoa, ja säntäili ympäri huonetta.
"Tyttöpieni rauhoitu nyt. Tämä ei ole unta, emmekä ole huumanneet sinua. Rauhoitu niin selitän sinulle enemmän..", Dumbledore sanoi rauhalliseen sävyyn samalla kun Kalkaros tarttui Jasminia kädestä ja laittoi hänet istumaan tuolille vastapäätä Dumbledorea.
Jasmin henkäisi syvään, "Hyvä on ja kerro ja kerrotkin kaiken!" Jasmin taipui, ei hän pääsisi takaisin kotiinkaan kun ei tiennyt missä päin maailmaa oli.
"Hienoa Jasmin, vai pitäisikö sanoa Lilith..", Dumbledore sanoi ja katseli miten tyttö reagoisi. "..Mikä Lilith? Olen Jasmin Harrison, vanhempani ovat Marlena ja Johan Harrison, minulla on pikkuveli..."
"...Antaisitko minun nyt puhua? Niin, sinä olet luullut että olet Jasmin Harrison, olet uskonut niin koko ikäsi. Oikea nimesi on Lilith Dorothea Musta."

Mitä tämä on, mitä tämä on? Olen omituisen parrakkaan miehen seurassa jota en tunne, tuo toinenkin vaikuttaa epäilyttävältä.. Tämä kanslia vasta epäilyttävä onkin, miksi nuo taulut liikkuvat ja supisevat jotain katsellen minua? Ja nyt tuo Dumbledore väittää, etten ole Jasmin vaan joku Lilith..

"Uskon että sinun on vaikea ymmärtää kaikkea nyt, kerron lisää kun on sen aika. Nyt sinut on kuitenkin kutsuttu kouluumme, jossa toivottavasti haluat opiskella, eikö? Vastasit kirjeeseen myöntävästi, pakkasit tavarasi ja olit valmiina lähtemään. Olet varmasti järkyttynyt kaikesta tästä.. uudesta ja erikoisesta", Dumbledore sanoi ja heilautti kädellään ympäri kansliaa.

Niin kyllä, vastasin kirjeeseen, pakkasin.. Mutta todellakin yli menee kun väitetään että olen joku toinen kuin Jasmin Harrison! Miksi äiti ja isä olisivat valehdelleet koko ikäni? Vai olenko edes heidän lapsensa, onko Tom veljeni? Mihin olenkaan joutunut! Hienoa, loistavaa Jasmin, jälleen ongelmissa..

"Miksi minä sitten asuin Harrisonien kanssa?" Jasmin sanoi ja katseli kysyvästi miestä edessään.
"Miksi en asunut näiden.. Mustien kanssa? Tai ketkä ovat vanhempani?"
"Lilith, kaikki aikanaan, kaikki aikanaan. Nyt on kuitenkin kiire, ja meidän pitäisi mennä saliin. Siellä on lajittelu ja illallinen", Dumbledore sanoi sivuuttaen kysymykset.
"Mikä lajittelu?"
"Siinä katsotaan mihin tupaan kukin uusi koululainen kuuluu."
"Mitkä tuvat?"
"Korpinkynsi, Puuskupuh, Rohkelikko, Luihuinen"
"Mikä minä olen?"
"Sitä emme voi vielä tietää, muista vain oikea nimesi Lilith.."

En voi uskoa että menen mukaan tähän.. Hyvä on, nimeni on siis Lilith. Mutta tosiaan kaikki mitä minulle on sattunut vuosien mittaan, puusta "lentäminen", astioiden yllättävä tippuminen kaapista hermostuessani.. Mutta noita?

Dumbledore saapui Lilithin ja Kalkaroksen kanssa täpötäyteen saliin myöhässä, lajittelu oli jo käynnissä. Kalkaros osoitti pitkää jonoa ja käski Lilithin jäämään siihen, uudet oppilaat odottivat siinä vuoroaan lajitteluun. Lilith tuijotteli jalkoihinsa, kattoon, ympärilleen ihmetellen. Kaikki oli niin omituista.

"Lilith Dorothea Musta", kuului salin edustalta ja Lilith heräsi kuin transsista. Lilith käveli hitaasti ja epäröiden salin eteen, ja tunsi katseet selässään. Lilith istuutui tuoliin jonka vieressä seisoi vanha nainen kädessään omituinen hattu. Nainen laski hatun hänen päähänsä ja Lilith tunsi kuinka hattu puhui hänelle.

"Tyttö, tyttö, olet Mustien sukua."
"Niin kai olen"
"Oletko kuten isäsi, vai oletko kuten äitisi?"
"Minä en tiedä."
"Tunnen että sinulla on voimia, paljon tuon ikäiseksi.."
"Minä.."


"LUIHUINEN!"  hattu huusi Lilithin päässä ja nainen otti sen takaisin käteensä. Yksi pöydistä nousi taputtaen seisomaan ja rupesi huutamaan Lilithin nimeä, Lilith lähti hieman varmempana kävelemään kohti tuota pöytää, jossa istuivat muut Luihuiset.

« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 11:34:01 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Riiku : Kiitos kiitos itsellesi! Tuollaiset kommentit on aina mukavia  :D
Saatan hyvinkin laittaa jo tässä illan aikana jatkoa! Odota vain  ;)


kommenttia kommenttia
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Luku 3
"Tahdon vain totuuden"


Osa 1
Tyynysotaa


On kulunut viisi vuotta siitä, kun Lilithin elämä muuttui totaalisesti.

****
”Lilith! Tule jo, sinunkin täytyy lähteä tunnille! Kalkaros hermostuu takuulla jos jätät taas menemättä ”pahoinvoinnin” takia!”  Draco huusi oleskeluhuoneesta Lilithille.

Ei huvita ollenkaan, ei yhtään. Severus on ollut viimeaikoina omituinen ja etäinen, sekä tuntuu välttelevän katseitani. En minä ole häntä mitenkään loukannut! Kuin viimeaikoina ei olisi ollut tarpeeksi mietittävää, Ginnyn isä loukkaantui töissään Ministeriössä viimeviikolla.. On ollut ahdistavaa kun Ginny on ollut poissa, meillä on tapana iltaisin hiipiä salaa ulos juttelemaan. Niin, kun Ginnyn muut ystävät eivät oikein pidä minusta. Hyvä on, on se omituista että Rohkelikko ja Luihuinen ovat parhaimmat kaverukset. Erityisesti Ron ja Potter pihisevät nähdessään meidät yhdessä. Pakko myöntää että se ei haittaa minua tippaakaan, Potter on naurettava itsesäälissä kieriskelijä ja Ron.. nyt vain pelkää, että siskonsa muuttuu itse paholaiseksi seurassani. Mutta se harmittaa että Draco on samanlainen Ginnyä kohtaan kuin Harry ja Ron minua kohtaan.. Draco on ollut hyvä ystäväni jo vaikka kuinka kauan, ja on hemmetin ärsyttävää kun Ginny ja Draco nälvii toisiaan.

”Lil, mielellään tänään!  Ei sinun tarvitse niitä hiuksiasi niin kauaa harjata, lähtee vielä kaikki päästä”, Draco tuhahtaa ja astelee kohti Lilithin makuuhuonetta. Lilith katsoo itseään peilistä, niin paljon on muuttunut viidessä vuodessa - mutta hän näkee edelleen Jasmin Harrisonin näköisen nuoren naisen.  Vaikka hän on jo kaikki Tylypahka-vuotensa tiennyt, ettei hänen nimensä ole Jasmin. Edelleen sama vaalea sekä pehmeä iho, mustat luonnonkiharat hiukset laskeutuvat sekaisina olkapäille ja hunajanväriset silmät.  Vartalo oli kiitettävän näköinen, lantio oli leventynyt vuosien mittaan, ja rinnat kasvaneet vaikkakin edelleen pienet, mutta niin oli vartalo muutenkin siro ja hoikka. 

”No ollaanko sitä tulossa?” Draco kysyy ja katsoo virnistäen Lilithiä joka poseeraa peilille.
”Ensimmäistä kertaako itsesi näet peilistä?”  Lilith kääntää katseensa Dracoon joka istahti sängylle. ”Äh.  mietin vain.. Edelleen mietin keneltä olen perinyt nämä hemmetin kikkurat joita ei saa laitettua mitenkään! Ja keneltä olen perinyt tämän pienen nenäni?  Miksi minä en edelleenkään tiedä itsestäni mitään muuta kuin nimen?  Miksi  Albus ei kerro minulle mitään vaan sanoo ”kaikki aikanaan”, HÄN ON TOITOTTANUT TUOTA JO VIISI VUOTTA! ”  Lilith sanoo heittäytyen sängylle makaamaan ”..ja voisin jäädä täksi tunniksi vielä nukkumaan, tuskinpa Severus huomaa että olen poissa, ei ole kertaakaan katsonut päälleni viimeaikoina.”                                                     
Draco katsoo Lilthiä huvittuneena  ”Voi Lil, sinun ”hemmetin kikkurasi” ovat juuri hyvät tuollaisina, ja nenäsi tosiaan pieni..”  Lilith heittää tyynyn Dracon päähän
”..ja luonteesi on kyllä aika väkivaltainen!” Draco sanoo ja mäiskii Lilithiä tyynyllä selkään. ”Hienoa Draco, tuo todellakin vastasi kaikkiin kysymyksiini!” Lilith tuhahtaa. ”Hyvä on Lil, minä en voi tietää miksi Albus ei kerro sinulle kaikkea vielä, ehkä siihen on jokin syy. Ja tuo mitä sanoit Kalkaroksesta.. et vain olisi pikkuisen ihastunut rakkaaseen opettajaamme? Hänenkö takiaan täällä laittaudut?” ja Draco saa vuorostaan tyynystä useasti päähänsä
”Hemmetin kahjo! Ei, en ole ihastunut Severukseen mitenkään hölmö. Ja tulikin mieleeni että eikös sinulla ole Ennustamista?” Lilith sanoo ja viskaisee tyynyn lattialle.
”Oi Punurmio rakastaa minua kyllä jo kovin paljon! No hyvä on, olet oikeassa, minun pitäisi mennä sinne, tai saan jälleen jälki-istuntoa. Ei huvita enää siivota varastoja Potterin kanssa..” Draco tuhahtaa.
”..jää sinä vaikka päiväunille haaveilemaan Kalkaroksesta” Draco lisää virnistäen.
”Ei vain olisi pikku-Draco mustasukkainen?” Lilith sanoo mulkoillen. ”Saattaa ollakin”, Draco sanoo hiljaa ja luo katseen Lilithiin jota Lilith ei ollut ennen nähnyt.

”Draco, odota nyt!” Lilith huutaa kun Draco lähtee huoneesta sulkien oven perässään.

****

Osa 2
Salakuuntelua


”Mitä ihmettä?” Lilith huudahtaa kun Dracoa ei näkynytkään oleskeluhuoneessa. Samassa Pansy kävelee ovesta sisään, ”Hei Pansy! Oletko nähnyt Dracoa?”                                         
”Juuri äsken se meni eikä juttelemaan ehtinyt, sanoi että on kiire ennustukseen. Oli muutenkin omituinen, koska Draco on ruvennut ennustusta rakastamaan? No kuitenkin, eikö sinunkin pitäisi olla tunnilla?” Pansy kysyi ja katseli ihmeissään Lilithiä.
”Joo tuota olenkin tässä lähdössä, Kalkaroksen tunti! Mitä sinä täällä teet? Eikö sinulla ollut yrttitietoa?” ”No joo, sanoin Versolle että on ”se aika kuukaudesta” ja kamalan huono olo, kyllä se sitten pois päästi, mutta selitä samaa McGarmiwalle”, Pansy naurahti.
”Aivan.. Kalkaros laittaa jälki-istuntoon jos en nyt mene! Puhutaan myöhemmin!” Lilith sanoo ja lähtee juoksemaan kohti luokkaa.

Mitä ihmettä tapahtui? Miksi Draco katsoi minua niin? En ikinä ole nähnyt sellaista katsetta.. Se oli surullinen, välittävä, rakastava.. No kyllä Draco rakastaakin minua kuten ystävää mutta.. Siinä oli jotain lempeyttä ja halua? Ei ei ei, nyt minä vain kuvittelen liikaa. Nukuin huonosti ja kuvittelen nyt omiani. Pitäisi keksiä Kalkarokselle jokin tekosyy miksi en tullut ajoissa..

Lilith koputti luokan oveen, hetken kuluttua Kalkaros tuli avaamaan oven ”Tuletkin aika myöhässä, joten et taida tietää kun ilmoitin kaksikymmentä minuuttia sitten tunnin olevan peruttu”, Severus sanoi eikä katsonut Lilithiin vaan kiinnostui äkisti viereisellä seinällä olevasta taulusta. ”A-ai. Joo tuota torkahdin vielä herättyäni ja tulin nyt niin nopeasti kuin pääsin.. No minä taidan sitten mennä”, Lilith sanoi epäröiden ja yrittäen vielä saada katsekontaktia opettajaan edessään.
”Olet ollut useasti poissa tunneiltani, pitäisikö tämän viestittää, ettet ole kiinnostunut enää opiskelusta?” Kalkaros tokaisi katsellen edelleen taulua. ”Pitäisikö tuon sinun käytöksesi viestittää että olet äkisti kiinnostuneempi tauluista kuin henkilöstä jolle puhut?” Lilith tiuskaisi takaisin.
”Neiti Musta, mitä tuo oli tarkoittavinaan?” Kalkaros sanoi ja katsoi ensimmäistä kertaa Lilithiin keskustelun aikana.
”SINÄ ET KATSO MINUA! SINÄ ET OLE KUULEVINASI KUN PUHUN SINULLE TUNNEILLA – KÄYTÄVILLÄ – MISSÄ VAIN! SANO NYT JO MIKÄ ON VAI ONKO NIIN PELOTTAVAA KATSOA SILMIIN MINUA?!”  Lilith huusi ja oli heti häpeissään sanoistaan.
Kalkaros ei kuitenkaan antanut jälki-istuntoa opettajalle huutamisesta ja tunnilta myöhästymisestä, vaan sanoi hiljaa Lilithille ”Lilith, tule Dumbledoren kansliaan illalla kuudelta, tänään saattaa selvitä asioita enemmän kuin arvaatkaan” ja sulki oven Lilithin edessä.
”Mi-mitä?” Lilith sanoi hämmästyneenä ovelle edessään.

Mitä tuo tarkoitti? ”Saattaa selvitä enemmän kuin arvaatkaan”? No hienoa silti, tunti peruttu joten seuraavat tunnit ovatkin sitten ennustusta iltapäivällä. Mitähän Punurmio tänään keksii..

Lilith menee ruokailuun yksin, Dracoa ei ollut näkynyt koko päivänä. Istuttuaan pöytään Ginny juoksee halaamaan Lilithiä.
”Hei Lilith! On ollut ikävä! Viikko pelkästään Harryn ja Ronin kanssa.. Voit varmasti kuvitella..” Lilith hymyilee innoissaan nähtyään ystävänsä – tästä voisi tullakin ihan hyvä päivä.
”Miten sinun isäsi voi?” Lilith kysyy ja katsoo Ginnyyn huolestuneena. ”Hän voi jo hyvin, pääsi kotiin. Nyt äiti huolehtii ja paapoo häntä kuin pientä vauvaa”, Ginny sanoo naurahtaen.
”Mutta miten sinulla on täällä mennyt?” ”Kuten olettaa saattaa, tylsää ilman sinua.. Iltaisin teen ihme kyllä läksyjä, mitä en tavallisesti tee kun karkailen sinun kanssasi höpöttämään” Lilith virnisti.
”Haha, no jotain hyvää minun poissaolostani, pääset tuota menoa vielä koulun joskus läpi! Oletko jo syönyt? Voisin tulla tähän syömään, nähtäisiin Ronin ilme kun pikkusisko istuu Luihuisten pöydässä” Ginny nauroi ja etsi katseellaan veljeään. ”Tuota, minulla ei ole nyt juuri nälkä..”
Ginny katsoi huolestuneena ystäväänsä ”Lil, kyllä sinun nyt jotain pitää syödä! Et ole käynyt kunnolla ruokailussa aikoihin ja pakko sanoa että olet laihtunut entisestään. Onko jotain vialla?” ”
Ei, ei ole, ei vain tee mieli syödä”, Lilith valehteli ja halasi vielä Ginnyä , ”Kiva kun tulit takaisin, minä menen nyt etsimään sitä Dracoa, ollut hukassa koko päivän”, Lilith sanoi ja lähti pois salista.

Äh, että Ginnyn piti kysellä tuollaisia. Kyllä tiedän, olen ollut viimeaikoina hieman ahdistunut, kokeet eivät mene kovinkaan hyvin, jälki-istuntoja satelee ja muutenkin.. Ja Ginnyn poissaolo teki myös olosta entistä huonomman. No onhan minulla ollut Draco, niin onhan ollut, onko enää? Suuttuiko Draco jostain vai loukkaantuiko? Ja se katse.. Ei Draco voi olla kiinnostunut minusta! Olemme olleet ystäviä kaikki nämä vuodet, ja molemmat ovat seurustelleetkin.. Ei Draco mustasukkainen ollut kun seurustelin Blaisen kanssa. Minä toisaalta olin katkera kun Draco oli niin paljon Pansyn kanssa mutta ei heidän jutustaan onneksi tullut mitään.. Hetkinen mietinkö äsken että ”onneksi” ei tullut mitään? Nyt minä olen ihan sekaisin, Lilith, et ole kiinnostunut hyvästä ystävästäsi.. Onhan Draco hyvännäköinen, mukava ja meillä on samanlainen huumorintaju.. Lilith, nyt lopeta miettiminen.
 
Lilith pysähtyi äkisti kun näki Dracon, isänsä ja Kalkaroksen seurassa käytävällä. Lilith piiloutui nurkan taakse kuuntelemaan keskustelua.

Mitä ihmettä Lucius täällä tekee?

”...Lucius, oletko miettinyt miten kerromme hänelle asiasta?”
”Minä en tiedä vielä Severus, hän on odottanut niin kauan ja haluaa tietää totuuden..”
”Isä, mitä te kerrotte Lilithille? Totuuden – Lilithin vanhemmista?”
”Niin Draco, Dumbledore uskoo että nyt on oikea aika, minusta se olisi voinut olla jo aiemmin..”
”En usko Lucius, voi olla kovin hankalaa niin nuorelle sulattaa kaikkea sitä”, Severuksen ääni kuului sanovan.
”Pyytääkö Dumbledore Sirius Mustan mukaan?”
”Kyllä Albus sanoi hänen tulevan. Musta ei edes tiedä Lilithistä.. Ei ole ikinä tiennyt. Eikä tiedä myöskään totuutta omasta veljestään..” Severus sanoi ääni täynnä vihaa puhuttuaan Siriuksesta.

Kuka? Sirius Musta? Se vankikarkuri.. Harryn kummisetä? Ginny onkin puhunut hänestä, hänet lavastettiin syylliseksi ja nyt on paossa sukunsa talossa jossa Ginny on kertonut Feeniksin killan kokoontuvan. Onko Sirius Musta minulle sukua? Olenko ollut näin idiootti? Lilith Musta, Sirius Musta, kappas vain sama sukunimi! Onko Potterin kummisetä, vankikarkuri - minulle sukua, jos on niin mitä sukua?
« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 11:37:31 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Onneksi satuin taas bongaamaan tämän täältä, kun jatkoakin on jo tullut!
Mitäs minä nyt tähän oikein... Jotenkin on taas sanat pahemman kerran hakusessa. ::)

Heti alkuun voin todeta pitäneeni tästä jatkosta. Mielenkiinnolla tätä luin.
Kirjoitusvirheitä ei tullut vastaan näin lukiessa, eikä sen puoleen muitakaan kummallisuuksia.

Kiitokset jatkostakin!
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Jee jopa kaksi kommenttia tullut, ja odotelkaapa vain! Laitan tässä illan aikana vielä toisen osan. (Oikein innostuin kirjoittamaan)  ;D
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Nyt tulee oikee palautevyöry kun luin kaksi lukua peräkkäin:
Ensinnäkin, kaikki tapahtuu kauhean nopeasti (harrastin sitä itsekinAdaran kanssa...) ja sen takia menen ihan sekaisin että kukamitämissätäh?! Sekin kun Lilith vietiin Tylypahkaan, tapahtui ihan omituisen nopeasti ja en usko että Dumbledore veisi tätä niin nopeasti, antamatta tämän hyvästellä "vanhempiaan". Ja toisekseen siitä Tylypahkaan siirtymisestä: minua häiritsi kun Kalkaros koski vapaaehtoisesti Lilithiä. Tai siis, ei kauhean realistista kun Kalkaros on sellanen juro ja semmonen... Dumbledorekaan ei tuntunut ihan aidolta, varsinkaan sanoessaan "tyttöpieni".
Ja yksi joka jäi hämäämään:
Lainaus
tuskinpa Severus huomaa että olen poissa, ei ole kertaakaan katsonut päälleni viimeaikoina.”   
Katsonut päälleni?
Ja toinen:
Lainaus
Ja tulikin mieleeni että eikös sinulla ole Ennustamista?
Ennustaminen tulee pienellä.

/muoks: mutta muuten ihan kivat luvut :)

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Fubuki : tarkoitan tuolla "katsonut päälleni" sitä, että ei huomioi, katso, puhu toiselle - anteeksi jos oli epäselvä. (nyt jälkikäteen kun mietin, sen saattaa ymmärtää hyvinkin väärin)
ja että tuo lähtö Harrisonien luota tapahtui nopeasti, selviää vielä - siinä ei ollut kyse laiskuudesta kirjoittaa  ;D
jaa vielä Kalkaroksesta, kun häntä niin kovasti rakastan, hän ei ole tässä niin kauhean "juro" kuten kirjoissa on ollut.
mutta kiitos palautteesta :D
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Oij, nyt jännittää että millaiseksi olet Siriuksen kirjoittanut (varoitan etukäteen - olen helvetin tarkka sitten kun pääsen siihen tekstiin käsiksi xD)
Yksi asia jäi taas kieliopillisesti hämäämään:
Lainaus
  ”Juuri äsken se meni eikä juttelemaan ehtinyt, sanoi että on kiire ennustukseen. Oli muutenkin omituinen, koska Draco on ruvennut ennustusta rakastamaan? No kuitenkin, eikö sinunkin pitäisi olla tunnilla?”
"Se" ei oikein kuulu tuohon, kun puhutaan hänestä. Ja toinen on tuo, että lauseen pitäisi päättyä jo sanaan omituinen, sillä tuo koska ei kuulu siihen, vaan aloittaa uuden lauseen. Se olisi sitten eri asia, jos Pansy sanoisi syyn miksi Draco on omituinen. Esim. "oli muutenkin omituinen, koska hän on niin ihastunut siihen tyttöön korpinkynnestä". Toivottavasti tajusit kun selitin sekavasti :D Jatkoa odotan nyt innolla, haluan lukea Siriusta.

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Riiku : Kyllä sitä jatkoa tänään tulee - kuten olen aiemmin sanonut, tämä on jo kauankin ollut suunnitelmissa (ja lisäksi minulla on välivuosi meneillään, joten aikaa on enemmän kuin normaalisti) Rakastan Siriusta myös kovasti joten yritän parhaani hänen suhteensa  ;D

Fubuki : Rupeaa pelottamaan mitä uskaltaa kirjoittaa Siriuksesta kun sinä olet lukemassa :D No ei, yritän parhaani. Ja kiitos kun huomauttelet noista virheistä, korjailen niitä kohtia myöhemmin tänään!
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
A/N: Tässäpä tämä pätkä, myöhemmin tänään Sirius kohtaakin sitten Lilithin.
(ja niistä virheistä.. älkää tappako minua)

Luku 4
Kohtaaminen


Osa 1
"Minä en nähnyt sinua!"


Lilith ei saanut kysymyksiinsä vastausta, Lucius ja Kalkaros lähtivät pois ja Draco oli tulossa kohti Lilithin piilopaikkaa.

Hemmetti! Draco ei saa nähdä minua! Ei saa nähdä!

Draco käveli Lilithin ohi mutta ei nähnyt häntä, vaikka kävelin metrin päästä.

Mitä hittoa? Hän ei edes nähnyt..

Lilith lähti kohti Luihuisten oleskeluhuonetta miettien äskeistä keskustelua sekä Dracoa joka oli kävellyt ohitse kuin ei olisi nähnyt hyvää ystäväänsä vieressään.
Lilithin mentyä sisään oleskeluhuoneeseen hän näki Dracon sohvalla tekemässä läksyjään.
”Hei, missä olet ollut koko päivän?” Lilith kyseli ihmeissään vaikka tiesi jo vastauksen, isänsä ja Kalkaroksen seurassa, ja he olivat vielä puhuneet Lilithistä.
”Ai, hei. Joo olen ollut tunneilla ja huispausharjoituksissa..” ”Jaa olet vai?” Lilith tokaisi mulkaisten Dracoa.
”Minä kyllä tiedän keiden kanssa olit!” Lilith sanoi vihaisesti.
”Mitä sinä puhut?” ”Tiedät varsin hyvin! Isäsi ja Kalkaroksen kanssa! Kuulin kun puhuitte minusta! Ja ajattelitko ollenkaan kertoa minulle asiasta? Että sattumoisin sinun isäsi ja Kalkaros tietävät jotain minusta minkä olen aina tahtonut tietää! Vai tiedätkö sinäkin?!” Lilith sanoi melkein huutaen, mutta hillitsi itseään sen verran, ettei järjestäisi kohtausta keskellä oleskeluhuonetta.
”Lil, puhutaan myöhemmin okei?” Drako sanoi hiljaisemmalla äänellä katsoen anteeksipyytävästi Lilithiä.
”Jaa että myöhemmin! Entä se kun kävelit minun ohitseni sen keskustelun jälkeen ja menit vain ohi kuin olisin ilmaa?!” Draco katsoi Lilithiä oikeasti hämmästyneenä
”Mitä sinä puhut? Käytävällä ei ollut ketään kun tulin tänne! Vannon sen! Kaikki olivat tunneillaan!”
”No kyllä vain herra käveli ohitseni! Olin siellä käytävällä, miten muuten olisin kuullut mukavan keskustelunne? Entä se katse aamulla, mitä se oli?” Lilith tiuskaisi.
”Lil, rauhoitu nyt! Minä vannon, etten nähnyt sinua sillä käytävällä! Ja.. Lilith, puhutaan myöhemmin sopiiko?” Draco katsoi Lilithiin kuin pelkäisi tämän lyövän häntä. Lilith hämmästyi Dracon ilmeestä ja rauhoittui.
”A-anteeksi Draco.. Olen vain hieman sekaisin”, Lilith sanoi ja samalla Pansy tuli sisään huoneeseen. ”Lil! Annah etsi sinua, et ollut kuulemma ennustuksen tunnilla?” Pansy kysyi ja katsoi ihmetellen pelokkaan näköistä Dracoa ja hämmästynyttä Lilithiä ”En kai keskeyttänyt mitään?”
”Ei, et.. Voi hitto minä takuulla saan nyt jälki-istuntoa! Unohdin kokonaan ne tunnit..”

***

Samaan aikaan Dumbledoren kansliassa Severus, Lucius ja Dumbledore miettivät oikeaa tapaa kertoa Lilithille Reguluksesta ja Gabriellesta.
”On myös kyse Lilithin turvallisuudesta. Pimeyden Lordi ei ole ikinä saanut selville Reguluksen pettäneen hänet”, Lucius sanoi ja asteli ympäri huonetta hermostuneena. ”..saati että hän olisi ollut Dumbledoren vakooja kaikki ne vuodet”, hän lisäsi ja istuutui nojatuoliin huoneen nurkassa.
”Tuo on totta Lucius. Pimeyden Lordi luulee että Regulus kuoli aikoinaan meidän toimestamme, siltähän sen pitikin näyttää”, Severus sanoi mietteliäänä ja katseli Dumbledorea joka istui vaitonaisena tuolissaan.
”Mielestäni Siriukselle olisi kuitenkin aika kertoa totuus veljestään, mutta ei vielä muille – ei vielä Lilithille”, Albus sanoi hiljaa ja nosti katseensa Severukseen.
”Musta on aina vihannut veljeään hän..” Severus aloitti mutta Dumbledore heilautti kättään hiljentymisen merkiksi.
”Siksi hänen onkin aika kuulla totuus”, Dumbledore sanoi.
”Mutta entä Lilith? Hän on odottanut viisi vuotta tietoa vanhemmistaan, ja nyt saakin tietää valheen, Reguluksen olleen kuolonsyöjä!”, Lucius tokaisi ja nousi ylös tuolista. ”Lucius, ei se ole vale. Regulus oli kuolonsyöjä..” Dumbledore aloitti ”MUTTA HÄN OLI MEIDÄN PUOLELLAMME!”, Lucius huudahti Dumbledoren puheen päälle vihaisesti. ”Hän saa tietää siitä vasta kun on sen aika, se ei ole nyt. Jos väärät henkilöt saavat tietää Reguluksen pettäneen Voldemortin, Lilith joutuu suureen vaaraan”, Dumbledore sanoi ja katsoi Luciusta tiukasti.
”Entä mitä kerromme Gabriellesta?” Severus kysyi hiljaa ”..häntähän ei koskaan löydetty”, hän jatkoi.
”Me emme voi vieläkään tietää mitä Gabylle tapahtui silloin, hän vain katosi. Hänet saatettiin kaapata, hänestä ja hänen voimistaan olisi ollut suuri apu Pimeyden Lordille”, Lucius sanoi ja mietti surullisena serkkuaan jonka kohtalosta ei tiedetty.
”Me kerromme Lilithille äidistään ja hänen voimistaan, olen huomannut Lilithin perineen joitain niistä. Lilithin täytyy oppia hallitsemaan voimiaan”, Dumbledore vastasi ja samalla oveen koputetaan ja huoneeseen astuu Sirius Musta.
”Hei Sirius, mukavaa että pääsit tulemaan”, Dumbledore sanoi hymyillen huoneeseen saapuneelle miehelle.

****

A/N: Huuh nyt sitten tämäkin siirretty, yritin tarkastaa suurimmat virheet nopeasti - pahoittelen kuitenkin koska tapani mukaan viljelen virheitä! Lisäksi nyt taidan mennä piiloon ennen kuin Fubuki tulee tappamaan minut.. 



Osa 2
Valheita ja totuuksia

Sirius astui sisään kansliaan ja tervehti paikallaolijoita. Lucius käveli hermostuneena ympäri huonetta mietteliään oloisena, Severus puolestaan tuhahti Siriuksen tervehdykselle ja katsoi tätä kylmästi.
”Albus, miksi kutsuit minut tänne?” Sirius kysyi otsa rypyssä katsellen hermostunutta Luciusta ja vanhaa vihamiestään Severusta.
”Sirius, tervetuloa. Meillä on sinulle ja eräälle toiselle tärkeää asiaa”, Dumbledore sanoi hymyillen ja kätteli Siriusta joka katsoi kummastuneena häntä
”Eräs toinen?” ”Niin, ja hän taitaakin juuri saapua”, Dumbledore vastaa kun oveen koputetaan jälleen ja avaa oven Lilithille. Lilith katselee jännittyneenä neljää miestä edessään kun Dumbledore tervehtii häntä.

”Iltaa Lilith, hyvä että pääsit tulemaan”, Dumbledore sanoo ja pyytää vieraitaan istumaan kanslian perällä olevalle sohvalle. Sirius katsoi entistäkin kummastuneempana huoneeseen saapunutta nuorta noitaa joka istahti toiselle puolelle sohvaa jännittyneen oloisena.

”Noniin, nyt kun olemme kaikki paikalla voimmekin aloittaa”, Dumbledore sanoi tyytyväisenä ja istuutui nojatuoliin vastapäätä sohvaa.
”Albus, en ymmärrä miksi kutsuit minut tänne..”, Sirius aloitti ja Kalkaros yskäisi nurkasta jossa seisoi ”Musta, Dumbledore oli varmasti juuri kertomassa syytä”, hän sanoi ja mulkaisi Siriusta sohvalla.

Lilith katseli huonetta vaitonaisena, sama huone johon hän oli päätynyt viisi vuotta sitten ja saanut tietää olevansa noita – nyt hän saattaisi saada vihdoinkin tietää totuuden vanhemmistaan, ketä he olivat ja missä he olivat?
”Jos nyt aloittaisimme..” Lucius totesi ennen kuin Siriuksen ja Kalkaroksen välille kehittyisi suurempi sanaharkka.

Mitä nyt on tapahtumassa? Tuo mies on siis Sirius Musta – hän ei selvästikään tule toimeen Severuksen kanssa.. Voisivat lopettaa tuon toisilleen tiuskimisen ja joku voisi puolestaan kertoa miksi olemme tänne tulleet, Lilith mietti kuumeisesti.

”Totta, Lucius”, Dumbledore aloitti
”Lilith on odottanut viisi vuotta tietoa vanhemmistaan ja me päätimme nyt olevan sopiva aika.”
Sirius katsoi otsa rypyssä Dumbledorea edessään
”Miten minä tähän liityn? Kuka tämä tyttö on?”, Sirius kysyi ja katsahti Lilithiin vieressään.

”Hän on Lilith Dorothea Musta”, Lucius sanoi toiselta nojatuolilta.
”Kuka – Mikä?” Sirius kysyi ja katsoi nyt Lilithiä järkyttyneenä eikä saanut sanottua enää sanaakaan. Lilithiä pelotti mitä sukua mies vieressään oli hänelle, ja laski katseensa maahan.

”Sirius, syy miksi et ole näiden vuosien aikana tiennyt Lilithistä selviää sinulle myöhemmin illan aikana”, Dumbledore sanoo nousten tuoliltaan ja lähtee viereisen pöydän luokse ottaen sieltä valokuvan käsiinsä.

”Tässä, Regulus Musta ja Gabrielle Loréw, sylissään Lilith”, Dumbledore sanoi ja antoi kuvan ensin Siriukselle joka katsoi säikähtäen kuvaa.

”Mi-mitä tämä on? Ei Reguluksella ollut vaimoa saati lasta!” Sirius sanoi katsellen epäilevästi kuvaa jonka Lilith nappasi hänen käsistään.
”Sirius, sinä et tuntenut veljeäsi niin hyvin kuin luulet..” Dumbledore aloitti mutta Sirius huudahti päälle

”..hän ei ollut veljeni! Minulla ei ollut veljeä sen jälkeen kun hän liittyi kuolonsyöjiin!”

Lilith katseli kuvaa mietteliäänä mutta säpsähti kuultuaan sanan kuolonsyöjä.
”Minun isäni kuolonsyöjä? Hänen veljensä?” Lilith kysyi ja nosti katseensa Dumbledoreen.
”Kyllä”, Dumbledore sanoi ja lisäsi vielä ”Lilith, voit pitää sen kuvan itselläsi.”

Lilith katseli kuvaa jossa oli kovasti Siriuksen näköinen, mutta nuorempi ja hentorakenteisempi mies heiluttamassa iloisena. Tämän vieressä oli Gabrielle, kaunis nuori nainen jolla oli samanlaiset hunajanväriset silmät kuin Lilithillä. Naisen hiukset muistuttivat Lilithiä Luciuksesta, pitkät platinanvaaleat hiukset loistivat kuvassa. Lopulta Lilith katsoi pientä lasta Gabriellen sylissä, joka nauroi iloisena. Lilithin poskelle vierähti kyynel ja hän nosti katseensa Dumbledoreen.
”Kiitos. Mutta minun vanhempani – missä he ovat?” Lilith kysyi ja laittoi kuvan taskuunsa.

”Sinun isäsi kuoli samana vuonna kuin sinä synnyit..”, Kalkaros aloitti ja asteli ympäri huonetta miettien vielä oliko oikein väittää Lilithille hänen isänsä olleen kuolonsyöjä.
”Mitäs liittyi kuolonsyöjiin”, Sirius tuhahti hiljaa
”Sirius, anna nyt meidän puhua ensin”, Dumbledore sanoi tiukasti ja katsoi Kalkarosta merkiksi jatkaa.

”Hän kuoli.. kaksintaistelussa erästä ministeriön henkilöä vastaan”, Kalkaros valehteli tuntien pienen häpeänpistoksen, mutta muistutti itseään kuitenkin tämän olevan Lilithin parhaaksi. Lilith ei tiennyt mitä ajatella Reguluksesta – isästään, joka oli ollut kuolonsyöjä, eikä hän myöskään tiennyt mitä ajatella Siriuksesta – sedästään, joka istui hänen vieressään kieltäen kuolleen veljensä olleen joskus olemassa.

”..kuten niinä aikoina useat kuolonsyöjät kuolivat ministeriön toimesta.”, Kalkaros jatkoi valehteluaan ja katsoi Luciusta pyytäen apua.
”Niin, ja äitisi – minun serkkuni”, Lucius aloitti ja Lilith hämmästyi suuresti avaten suunsa sanomatta kuitenkaan mitään.
”..Gabrielle oli hieno nainen! Minun isäni ja hänen äitinsä olivat sisaruksia keskenään”, hän jatkoi ja katsoi hymyillen hämmästynyttä Lilithiä. Lilith odotti Luciuksen kertovan enemmän Gabriellesta, mutta Dumbledore puuttuikin puheeseen

”Lilith, saanko kysyä sinulta – oletko koskaan tuntenut omaavasi suuria taikavoimia?”
Lilith hämmästyi vielä enemmän ja oli hänen vuoronsa rypistää kulmiaan. ”Öö, mitä tarkoitat?”, Lilith kysyi Dumbledorelta. ”Onko ympärilläsi tapahtunut ikinä mitään erikoista vaikka et olisi koskenut, taikka tehnyt mitään? Oletko toivonut joskus jotain niin kovasti että toiveesi toteutuukin?” Dumbledore kysyi ja silloin Lilithin mieleen palautui lapsuutensa tapahtumat Harrisonien luona; astioiden tippuminen kaapista, puusta lentäminen, sekä iltapäivällä tapahtunut..

Se kun.. kun Draco ei nähnyt minua.. Olinko minä näkymätön?

”Olen..”, Lilith sanoi hetken mietittyään ja Dumbledore hymyili iloisena
”Ulkonäössäsi olet perinyt paljon isältäsi, mutta suuria taikavoimia äidiltäsi – kuten silmäsikin”, hän sanoi. ”Siksi onkin tärkeää Lilith, että opit hallitsemaan niitä voimia. Aivan jokaisella velholla tai noidalla niitä ei ole.”

”Mutta minun äitini, oliko hänkin kuolonsyöjä? Mitä hänelle on tapahtunut?”, Lilith kysyi ja toivoi todella että edes hänen äitinsä olisi elossa.
”Ei, sanoin että äitisi oli hieno nainen! Hän ei ollut kuolonsyöjä”, Lucius sanoi ennen kuin muut ehtivät sanomaan mitään.
”Mutta miksi äitini sitten meni naimisiin kuolonsyöjän kanssa? Jos hän kerta oli..”, Lilith aloitti ja katsoi kysyvästi miehiä ympärillään.

”Se on rakkaus Lilith, rakkaus.” Dumbledore sanoi ja jatkoi ”..mutta kukaan meistä ei tiedä missä äitisi on, hän katosi isäsi kuoleman jälkeen kuten sinäkin.”
”Miten minä katosin - miten oikein päädyin Harrisonien luokse?” Lillith kysyi epäilevänä. ”Sinua ei löydetty – aluksi luulimme sinun kadonneen äitisi mukana. Vuosien päästä saimme tiedon että saatat olla jästiperheessä, Harrisonien luona. He olivat löytäneet sinut samana päivänä kuin äitisi katosi.” Dumbledore vastasi ja tiesi Lilithillä olevan vielä paljon kysymyksiä jäljellä.
”Miten saitte tiedon että saattaisin olla siellä?”

Severus virnisti nurkastaan ”Lilith, ei ihan joka perheessä lapset lennä puista – ja siinä naapurustossa asui eräs velhoperhe niihin aikoihin.”
Lilith naurahti hermostuneesti ja katseli epäilevästi Siriusta joka oli ollut jo muutaman tovin hiljaa.

”Eli, isäni oli kuolonsyöjä, mutta äitini ei ollut. Isäni kuoli ja äitini on kadoksissa...” Lilith mumisi hiljaa yrittäen ymmärtää kaikkea tietoa mitä oli juuri saanut.

”...Sirius”, Lilith aloitti mutta Dumbledore keskeytti hänet.
”Lilith, minä luulen että sinun on aika lähteä. Puhumme myöhemmin viikolla vielä enemmän.” Lilith katsoi pettyneenä Dumbledorea, Severusta ja Luciusta ja asteli pois kansliasta mietteliäänä, edelleen paljon kysymyksiä mielessään.

Isäni oli kuolonsyöjä? Kuten Blaisen isä.. Blaise kertoi minulle että hänkin on liittymässä Pimeyden Lordin riveihin.. Lilith mietti matkallaan kohti Luihuisten oleskeluhuonetta.

Dumbledoren kansliassa kuitenkin jatkui keskustelu Lilithin lähdettyä. Sirius istui sohvalla edelleen ja rikkoi huoneeseen laskeutuneen hiljaisuuden

”Miksi kerrotte minulle tämän? Että Reguluksella onkin lapsi ja vaimo? Miksi kerrotte tämän? Albus tiedät varsin hyvin mitkä välini olivat veljeeni..”

Dumbledore katsoi mietteliäänä Siriusta mutta ei ennätä vastaamaan kun Kalkaros sihahtaa väliin

”Sinä et tuntenutkaan Regulusta, omaa veljeäsi! Sinä et tiedä totuutta hänestä ja hänen kohtalostaan! Miksi luulet että Lilith syntymä salattiin?!”

Sirius mulkaisi Kalkarosta ”Ole sinä ruikuli nyt hiljaa!” Kalkaros katsoi tulistuneesti Siriusta mutta vaikeni kun Dumbledore aloitti puheen

”Sirius, mielestäni sinun on nyt aika kuulla totuus veljestäsi. Sinä vihaat häntä turhaan..”
Sirius pyöräytti silmiään ”Regulus ja muu perheeni minua rupesivat vihaamaan kun en ollut kuten he!”

”Niin sinä luulet Sirius..” Dumbledore jatkoi, mutta Sirius keskeytti hänet jälleen
”HÄN OLI KUOLONSYÖJÄ! HÄN TAPPOI MONIA YSTÄVIÄNI!”
”Sirius, olet väärässä - kyllä hän oli kuolonsyöjä, mutta hän oli se minun käskystäni.” Dumbledore sanoi ja samassa Siriuksen kasvot kalpenivat ja viha kaikkosi hänen silmistään

”..mitä sinä sanoit?"
« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 11:45:16 kirjoittanut meliza »
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Lainaus
Draco käveli Lilithin ohi mutta ei nähnyt häntä, vaikka kävelin metrin päästä.
Pilkunviilaaja iskee taas :D Miksi muuten jaat luvutkin osiin ja lähetät ne näin pieninä pätkinä? Eikö olisi fiksumpaa laittaa luku kerrallaan?
Kuvailua kaipaisin tekstissä enemmän, ja homma tuntuu taas etenevän kauhean nopeasti... Mutta pidempää jatkoa toivon taas :D

meliza

  • ***
  • Viestejä: 110
    • meliza@rakkausrunot.fi
Fubuki : Kirjoitan toisella koneella jossa ei ole nettiä, ja joudun ne aina siirtämään tälle koneelle jossa netti on  ;D ja sittempä laitan ne tänne pätkinä.
Ja kiitos ilmoituksesta, rakastan sinua vaikka harrastat kovasti pilkunviilausta, olen tainnut olla hieman ajatuksissani tuossa kohtaa :D
+ Olen pahoillani jos homma tuntuu menevän kamalan nopeasti, yritän hidastaa - kun omassa päässä kaikki on ihan selvänä ja suunniteltuna ja sitten unohdan että toisten mielestä saattaa mennä hirveetä vauhtia.
Dana my darling I'm writing to you
Cause your mother passed away it was a really rainy day
And I didn't mean to bother you anymore
Your mother wished: Come visit your father's grave, Dana


napsauta itsesi Melizan maailmaan

Whitegirl

  • Vieras
Tää on kyllä tosi kiva ficci, vaikkakin tapahtumat menevät aika nopeasti eteenpäin. Mutta kiva, että lukujen julkaisutahti on näin nopea. :)