Kirjoittaja Aihe: Enkelin silmin [H/D] Angst, S  (Luettu 8501 kertaa)

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Enkelin silmin [H/D] Angst, S
« : 27.07.2008 12:39:46 »
Nimi: Enkelin silmin
Kirjoittaja: Nikki
Genre: Angst
Paritukset: Harry/Draco (tavallaan)
Ikäraja: S
A/N: Teki mieli kirjoittaa jotakin surullista ja kaipaavaa, vaihteeksi ja tulos on nyt sitten tällainen.
Kommentoikaa ja kertokaa ajatuksianne, olkaa hyvät.

Lukemisen iloa! :)



Enkelin silmin

Katselen, kuinka istut lempipaikallasi järvenrannalla suuren, harmaan kiven päällä. Hento tuuli leikittelee mustilla hiuksillasi, sotkien niitä vielä entisestään. Olet painanut silmäsi kiinni ja nautit kevyestä kevät tuulesta kasvoillasi. Olet kaunis, kuin enkeli. Näytät niin huolettomalta ja iloiselta, huomaan hennon hymyn karehtivan huulillasi.

Olen katsellut sinua usein aiemminkin Kielletyn Metsän reunalla olevan tammen alta. Niin teen nytkin ja hetkeksi unohdan muun maailman ympäriltäni. Katsellessani sinua, unohdan hetkeksi murheet ja kaikki huolet, joita ympäröivä maailma niskaani sysää. Saat myrskyn sisälläni laantumaan, mutta vain hetkeksi. Jos vain saisin istua viereesi, katsella kauniita vihreitä silmiäsi ja olla lähelläsi, eivät arjen huolet ja murheet minua enää vaivaisi, uppoaisin silmiisi ja hukuttautuisin hymyysi.

Katsot maailmaa enkelin silmin, voi kunpa minäkin pystyisin siihen. Näet maailman kauneuden ja sateellakin jaksat hymyillä. Katseesi on niin viaton ja avoin, se on täynnä rakkautta ja luottamusta. Kunpa säilyisit ikuisesti tuona viattomana enkelinä.

Maailmassa on niin paljon pahuutta, joka olisi koska tahansa valmis kietomaan sinut syleilyynsä ja katkomaan kauniit siipesi, enkeli. Onkohan sinulla joku, joka suojelee sinua siltä. Toivon niin. Toivon todella.

Avaat silmäsi ja katselet hetken hymyillen tummaa ja täysin tyyntä järven pintaa. Seuraan tarkasti joka ikistä liikettäsi. Sitä kuinka vedät polvet rintaasi vasten ja kiedot sievät kätesi polviesi ympärille. Painat leukasi polviesi päälle ja ihailet edessä näkyvää tummaa maisemaa.

Taivaalle on kertynyt tummanpuhuvia sadepilviä ja pian ne ajelehtisivat yli Tylypahkan, pyyhkäisten mukanaan kaiken tomun, jota maanpäälle on päivien saatossa kertynyt. Lähdet varmaan ennen sadetta takaisin sisään, lämpimään.

Yllättäen käännyt ja katsot minun suuntaani. Jähmetyn aloilleni kauhusta, huomasitko sinä minut. Ole kiltti äläkä huomaa minua, toivon ja painaudun tiukemmin tammen varjoon. Tunsit varmaankin liian intensiivisen katseeni itsessäsi, minkä virheen meninkään tekemään. Olen aina muistanut olla varovainen, mutta nyt menin sortumaan huolimattomuuteen. Älä huomaa minua, kiltti.

Turhaan yritän kätkeytyä katseeltasi, olen jo paljastunut, sillä pudottaudut alas kiveltä ja lähdet kävelemään kohti piilopaikkaani.
"Kuka siellä?" kysyt ja katselet suuntaani varautuneena. Oi, ei. Hymy on pyyhkiytynyt pois kasvoiltasi, mutta silti silmissäsi palaa yhä vihreän hohtoinen aurinko, älä anna sen sammua.

Katsot maailmaa noine kauniine enkeli silminesi. Näet maailman kauneuden ja uskot rakkauteen, ikuiseen. Hymylläsi saat kyynelet katoamaan, pieni kaunis enkeli.

Tiedän piiloutumisen olevan turhaa, olet jo havainnut jonkun olevan tässä, joten astun esiin varjoista, paljastaen itseni sinulle. Sillä samalla hetkellä kun näet minut, pyyhkiytyy viimeinenkin hymyn ripe kasvoiltasi ja silmiesi avoin katse sulkeutuu. Kauniit kasvosi muuttuvat ilmeettömiksi, huomaan ettet pidä läsnäolostani. Älä kätke enkeliä sisällesi, pyydän äänettömästi.

"Malfoy, miksi vakoilet minua? Ja sinäkö se olet ollutkin, joka täällä on useina iltoina istunut tarkkaillen minua?" sihahdat yhteen puristettujen huuliesi välistä. Kasvosi ovat täysin ilmeettömät, salaat kaiken, jonka aiemmin niin avoimesti näytit. Nyökkään, koska en osaa sanoa mitään. Veit ääneni, kenties. Olen vain hiljaa ja katselen kasvojasi. Pitkään vain seisot siinä ja odotat jotakin.

"Mikä sinuun on mennyt, kun et osaa enää edes puhua?" kysyt kylmän viiltävällä äänellä. Hätkähdän äänensävyäsi, sillä se ei sovi sinulle, kaunis enkeli. Huomaat sävähdykseni ja katseesi muuttuu... kysyväksi.

"Oletko kunnossa?" kysyt varovasti ja katsot minua nyt huolestuneen ja säälin sekoittuessa katseessasi. Ei älä, en halua sääliäsi. Haluaisin vain olla lähelläsi ja katsella silmiäsi, ehkä kuunnella ääntäsi ja olla vain vieressäsi, niin sitä minä haluan. Astut lähemmäs ja nyt meitä erottaa vain puolentoista metrin pituinen ruohokaistale. Näet kasvoni hopeisen kuun luomassa valokeilassa paremmin. Tosin nyt kuu valaisee, myös sinun korpinmustia hiuksiasi ja varjostaa kauniita kasvojasi. Olet enkeli.

Nyökkään jälleen. Huomaan, että kasvojeni ilme saa sinut häkeltymään, mutta pian se katoaa ja huulesi kohoavat hentoon, varovaisen kokeilevaan hymyyn. Hymyilen takaisin, enkä estä tunteideni heijastumista silmistäni. Ensimmäistä kertaa elämässäni, uskaltaudun näyttämään todelliset tunteeni kenellekään.

Tiedän sinun näkevän silmissäni yksinäisyyttä, väsymystä ja kaipuuta, jonnekin jonne en vielä itsekkään tiedä kaipaavani. Sinun vihreissä silmissäsi palaa jälleen se hellä, ystävällinen liekki, jonka kadotit hetkeksi, mutta löysit sen jälleen.

Katselemme toinen toisiamme hiljaa ja samalla varovasti tarkastellen. Emme uskalla sanoa sanaakaan, sillä se saattaisi särkeä tämän kauniin yhteisen hetkemme. Tunnen oloni hyväksi ja turvalliseksi lähelläsi, sillä katsoessani silmiisi näen maailman kauniimpana kuin koskaan ja hymyssäsi on taikaa, sillä se karkottaa pimeyden, joka mieltäni varjostaa.

Sateen ensimmäiset pisarat putoavat päällemme, muttemme välitä siitä. Seisomme aloillamme ja upottaudumme toinen toistemme silmiin. Hiljaisuutta halkoo kumea ukkosen jyrähdys, joka saa sinut jälleen havahtumaan.

"Taitaa olla parasta lähteä sisälle, sillä kohta kastumme ihan kunnolla." sanot ja käännät katseesi kohti tummaa taivasta. Nyökkään ja lähden sanattomana seuraamaan sinua. Katselen mustan kaavun verhoamaa selkääsi ja toivon voivani palata tuohon äskeiseen hetkeemme.

Olet kaunis, viaton enkeli ja katsot maailmaa enkelin silmin. Näet maailman kauneuden ja uskot aina parempaan huomiseen. Hymylläsi paikkaat sydämet särkyneet ja autat kompastuneet takaisin jaloilleen. Enkelin silmin, näet sateella auringon.

Kun astumme sisään Tylypahkan ovista, kuljet edelleen edelläni ja suuntaat portaisiin, noustaksesi takaisin Rohkelikkotorniin. Minun matkani jatkuu alas tyrmille, mutten haluaisi vielä erota. En vielä, kun nyt kerrankin selvisimme riitelemättä. Harmikseni huomaan, ettet halua pysähtyä ja jäädä seuraani, sillä jatkat matkaasi suoraan portaisiin.

Ohitsemme kulki muutama oppilas, ethän välittänyt heistä. Minulle olisi ollut yhdentekevää, mitä he olisivat ajatelleet jos olisimme toivottaneet toisillemme hyvää yötä. Katson loittonevaa selkääsi ja kuiskaan tyhjyyteen. "Hyvää yötä."



A/N: Elän kommenteistanne…
HUOM! Pohjautuu Arja Korisevan biisiin Enkelin silmin.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:48:35 kirjoittanut zilah »
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Paha tytteli

  • Vieras
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #1 : 27.07.2008 13:07:10 »
Ihanaa, miten Draco ajatteli Harrysta, vaikkei Harry sitä tiennyt. Minä melkein ryhdyin itkemään, koska tämä oli sen verran koskettava.  :'( Mutta tietenkin myös onnellinen. Myös siksi pidin tästä, että tämä oli erilainen, kun tällä parituksella yleensä olevat novellit. :)

Haluan jatkossa lukea sinun kirjoittamiasi novelleja, sillä näen, että olet lahjakas kuvailemaan ihmisen tuntemuksia ja myös sitä vihaa, jota toinen tunsi. :)

Paha tytteli

bella-neiti

  • Vieras
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #2 : 27.07.2008 15:15:30 »
Kauniisti kuvailtua tekstiä. Sanaa 'enkeli' toisteltiin ehkä vähän liian kanssa, mutta eipä se niin suuresti haitannut :) Kiitos tästä.

bella-neiti

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #3 : 28.07.2008 16:01:08 »
Paha tytteli: Kiitos kovasti kehuista ja ihanaa että tuotokseni miellytti sinua.  :) Suuri kiitos ja kumarrus! Piristit päivääni.  :D

bella-neiti: Kiitoksia palautteesta. Jep, kyllä se enkeli siellä toistuu useasti, mutta kaipa ajattelin sen jollakin tavoin mottona...  :) Kiitos palautteesta, se ilahduttaa aina.  :D
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #4 : 08.08.2008 21:24:28 »
oi, tämä oli kaunis tarina <: osaat kuvailla ihanasti, piti lukea uudestaan koska tykästyin tähän niin paljon ;) muuta en osaa sanoa, veti niin sanattomaksi..:>
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #5 : 08.08.2008 23:34:11 »
Deehoo: Mahtavaa, että miellytti ja tuhannesti kiitos palautteestasi. Tällä piristit päivääni (yötä)!  :D
Suuri kiitos!  :)
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #6 : 15.08.2008 23:27:27 »
Aaw<3
Herkkää + surullista = ihanaa luettavaa

Olit osannut kuvailla todella upeasti.
Pystyin näkemään silmilläni tuon kaiken.

Olen oikeastaan sanaton.

Todella suloista, herkkää ja surullista.
Tämä oli aivan ihana. :)

Cirilla 8)
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #7 : 17.08.2008 01:30:11 »
Cirilla: Kiitos todella, todella paljon palautteestasi ja ihanaa kuulla tuotokseni miellyttävän sinua!  :-* Piristit ihanasti päivääni!
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #8 : 17.08.2008 18:56:34 »
Terve, Stalkkaajien ficcipiiri on löytänyt sinun ficcisi tälle viikolle tarkasteltavaksi, varaudu kommenttien tulvaan, tai jotain..

"Kun katsot maailmaa enkelin silmin
niin nähdä voit sen kauneuden.
Niin viaton kun katse on
voit nähdä sateella auringon."


Eiks tää oo Arja Korisevan biisi? Käytitkö sitä pohjana?

Mukavan kevyt ficci, en ole piiiitkään aikaan lukenut hoodeetä, mutta kai tällä oli hyvä aloittaa. Tässä oli kyllä hirveästi toistoa, minusta tuntui. Tuo biisi, minkä kirjotin tuohon alkuun tuntui toistuvan tässä ficissä, ja tuo sana 'enkeli' luki siellä hermostuttavan usein.

Mutta hyvää tässä oli, ettei menty mihinkään pusutteluun tai tajuttu, että 'hän rakastaa minua, minä rakastankin yhtäkkiä häntä!'. Hyvä oli, ettei tullut onnellista loppua, se olisi tehnyt tästä ihan liian siirappisen (ja tuo 'enkeli, joka säihkeellään poistaa synkkyyden minusta' oli jo riittävän siirappia :) ).

Ihan kiva ficci, kyllähän tämän luki, mutta jokin ei iskenyt oikein. Pitää taas kiittää ficcipiiriä, että yleensäkin tuli luettua tällainen ficci (H/D, S...)! :D

//Lallu: Snapuliini..? :D ...ja minullakin soi päässä!
« Viimeksi muokattu: 17.08.2008 19:39:19 kirjoittanut Snapu on Pyörylä »


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #9 : 17.08.2008 19:35:59 »
Ficcipiiristä päivää!

Mä kanssa tota samaa, kun Snapuliini, mietin. Jos oot käyttäny tota biisiä inspiraationa, niin se ois varmaankin ihan hyvä, että se lukis tuolla alussa. Koska mua hämäs koko ficin ajan se, että oli melkeen suoria lainauksia ja nyt se biisi sitten soi mun päässä.  ;D

Mä en kanssa H/D fani oo, mutta kyllä tän nyt luki ja olikin ihan ok vaihtelua siihen, mitä yleensä lueskelee. Oli ihan kivasti kirjotettua juu ja mä kanssa oon ilonen siitä, ettei tää päättynyt mihinkään suuteloon, kivaa vaihtelua tämmönen, missä vaan ollaan ja mietitään asioita.

Kiitänpäs tästä!

Lallu

//juuu-u, oot nykyään snapuliini  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.08.2008 21:19:12 kirjoittanut LaLuna »
[

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #10 : 17.08.2008 21:03:16 »
Snapu on Pyörylä: Selvä, varuillaan ollaan mahdollisten kommentoijien varalta.  :) Juu joskus tuli tuo Arja Korisevan biisi kuultua ja jäi soimaan päässä, joten kirjoitin sen sitten ulos (johan lakkas  :D). Tulipa tuossa huomattua, että yhteys kyseiseen biisiin on jäänyt itse tekstin yhteydessä mainitsematta  :o...
Kiitosta kuitenkin palautteesta ja hienoa, että sain tarjota jotakin poikkeuksellista lukutottumuksiesi sekaan!  :)

LaLuna: Kyllä, tekstini lähti liikkeelle Korisevan biisistä (,joten katoaa lisäämään mainintaa asiasta itse tekstin yhteyteen  :D). Huolimattomuudessani olen nähtävästi jättänyt mainitsematta. Totta, kyseinen kipale jää liian helposti soimaan päässä!  ;) Kiitos kovasti palautteesta ja ole hyvä vaihtelusta. Onneksi en ollut kirjoittanut liian imelää (*huokaa helpotuksesta).
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #11 : 20.08.2008 14:09:28 »
Olihan tämä herttainen ficci, mutta kirjan Dracoa on vähän vaikea kuvitella ihan noin herkkäsieluiseksi. No, ellei sitä oteta lukuun, niin minä tykkäsin siitä, että Draco oli niin onnellinen vain katsellessaan Harrya, ja että se jäi vain katselun tasolle. Minusta lopetus oli aika soma.

Itse en kauhean paljon tykkää Arja Korisevan tuotannosta ja etenkään tästä laulusta, joten alati toistuva enkeliksi kutsuminen häiritsi vähän. Maksimissaan kolmesti mainittuna se olisi menetellyt paremmin, ja kerran mainittuna sopivassa kohtaa se olisi todennäköisesti korostunut aivan riittävästi ja kiinnittänyt huomion asiaan paremmin kuin nyt, kun siihen kerkisi vähän turtumaan. Tuntui myös hieman kummalta, että Draco ajattelisi Harrya kauniina enkelinä tai edes niin kovin viattomana, ottaen huomioon miten paljon ärtsyilyä heidän välillään on aina ollut.   

Tässä ei tullut tarkemmin esille, minkä ikäisiä pojat olivat, mutta jotenkin jää se kuva, etteivät kovin isoja vielä, jos Harry on vielä "huoleton". Toisaalta, jäin miettimään, mitä paineita Dracolla sitten siinä vaiheessa vielä oli, että hän voisi sanoa Katsellessani sinua, unohdan hetkeksi murheet ja kaikki huolet, joita ympäröivä maailma niskaani sysää. (Aika suloinen lause, ja varmasti täyttä totta, jos on ihastunut. :) )

Ai niin, ficcipiirin kautta minäkin tämän tulin lukeneeksi. Kiitokset tästä. Yleisesti ottaen tämä kuitenkin on mainiota luettavaa söpöilynnälkään, melkeinpä mieluummin sijoittaisin tämän hunajaherttuaan kuin synkistelyosastolle. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #12 : 20.08.2008 18:58:18 »
Stalkkaajia minäkin, oikein hyvää päivää. H/D-faniksikin tunnustaudun.

Aika pitkään ajattelin, että tämä on Hunajaherttuassa - itse asiassa koko ficin ajan. Tajusin vasta luettuani, että tämä onkin Pimeyden voimissa...

Tämä oli tällainen ihana söpisficci, tuli vaan hymy huulille, vaikka tavallaan Dracon tilanne olikin vähän angstinen. Mutta se loppui kuitenkin aika suloisesti.

Perussöpistelyä tämä kyllä oli ja mulla alkoi jossain vaiheessa soida Enkelin silmin päässä... Oli aikas hauskaa! Kiitokset tästä ihanuudesta

Yhden kirjoitusvirheen bongasin:
Lainaus
kunnolla." sanot ja
", pitäisi siis olla
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #13 : 20.08.2008 23:07:24 »
Taika-ankka: Kiitos kommentista ja hienoa saada tarjota hieman erilaista luettavaa tavallisimpien lukutottumuksiesi sekaan.  :) Kiitos kovasti tästä.

Fiorella: Kiitos paljon palautteesta ja mahtavaa huomata, että herätin tekstilläni ajatuksia. :) En ole aina kovin hyvä sijoittamaan ficcejä (myönnän). Suuri kiitos kuitenkin palautteestasi!  ;)

Winga: Kiitän palautteesta ja mukavaa saada kuulla tuotokseni miellyttäneen sinua! Olen pahoillani tämän sijoituksesta, mutta myönnän etten ole erityisen hyvä sijoittamaan ficcejä aina ihan onnistuneesti. :-[ Se on rasittavaa kun kyseinen biisi jää toimaan päähän, eikä se sitten millään suostu sieltä katoamaan (minä kirjoitin sen pois  ;)). Kiitos kommentistasi!
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Voldemort

  • Vieras
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #14 : 21.08.2008 22:22:12 »
Ficcipiiristä terve vaan!

Hmmm... tämä ficci sisältää suunnilleen kaikki klassiset angstisen romanttisen H/D:n jutut, itse asiassa varmaan samat jutut ovat yleensäkin kliseitä slashissa, mutta siitä huolimatta tai kenties paremminkin sen vuoksi ficci on kaunis ja koskettava. Ehkä koen itse vaikeaksi kuvitella Dracoa aivan noin romanttisena juuri Harryn suhteen, mutta toisaalta miksikäs ei. On helppo kuvitella hänellekin sellainen sisäinen elämä, joka ei sisällä omahyväisyyttä vaan näkee itsessä paljon epätäydellisyyttä. Tämän ficin Draco näkee maailman mustana ja Harryn valkoisena, ja eikö sellainen olekin aika tyypillistä ihmisille? Angstisina mietteliäinä hetkinä itse on paha ja joku toinen on niin kauhean hyvä. Kuulostaa jotenkin tyypilliseltä ihastumiselta. Draco hahmona on muodostunut omassa mielessäni sellaiseksi, joka pönkittää omaa epävarmuuttaan vittumaisuudella ja kouluaikana se käytös voimistuu, sillä hän joutuu kokemaan, ettei saakaan kaikkea mitä haluaa ja se, jos mikä on omiaan luomaan epävarmuutta. Sitä paitsi täytyy Dracon pelätä Voldemortia, mikä taas saattaisi lähentää häntä Harryyn ja voimistaa tiettyjä pakkomielteisiä ajatuksia. Toisaalta ihan sekin voi muuttaa käsitystä ihmisestä, jos pääsee tarkkailemaan häntä huomaamatta.

Fiorellan kommenttiin liittyen itse asiassa minua järkyttää nyt se, että huomaan ajattelevani, että kirjan Draconkin voi aika helposti ajatella noin herkkäsieluiseksi, koska me lukijat emme ole koskaan päässeet sukeltamaan hänen mieleensä ja herkkäsieluisuutta löytää mitä ihmeellisimmistä paikoista. Sitä ei vaan voi sanoa, mitä Dracon päässä oikeasti liikkuu, koska havainnoida voi vaan käytöstä. Ikävää huomata, että on itse vuosikaudet ollut tietyn ennakkokäsityksen uhri, mutta ehkä joskus oppii sen, ettei kannata koskaan alkaa saarnaamaan mitään IC-hahmosta, kun oma käsitys siitäkin muuttuu ajan myötä.  ;D

Jos tästä löpinästä nyt ei saanut selvää niin minä tykkäsin.  ::)

Bebe

  • ***
  • Viestejä: 120
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #15 : 23.08.2008 14:15:53 »
Todella kauniisti kuvailtu, varsinkin alussa. Siinä tuli sellainen mukava tunnelma, ehkä vähän surumielinen. Alussa minua tosin ärsytti se, että siellä tuntui olevan turhia pilkkuja. Ajatukseni katkesi ja tunnelma katosi. Tosin en tiedä onko ne oikeasti pilkkuvirheitä vai tuntuuko minusta vain siltä, en ole maailman parhaita kieliopissa.

Minustakin sana enkeli esiintyi ficissä liian useasti. Parissa kohtaa tuli tunne, että se ei olisi sopinut siihen ja oli hieman epäluontevan oloinen.

Mutta, mutta, mukavan tunnelmallinen ja herkkä fici. Kaunista kuvailua, joka toi hyvin Dracon tunteet ja ajatukset esille. Plussaa myös siitä, ettei Harry lähtenyt Dracon matkaan, sillä loppu on haikean ihana ja sopii hyvin koko ficin tunnelmaan.
()""()
(´-`)
(")(")
Usko unelmiisi!
Mutta mihin uskoa,
kun ei ole unelmia?

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #16 : 24.08.2008 20:54:59 »
Voldemort: Mahtavaa huomata, että herätin noin paljon ajatuksia sinussa!  :D Kiitos kovasti kommentista ja mukavaa, että lukemasi miellytti.

Bebe: Kiitos paljon kommentistasi!  :)
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Shameeka

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #17 : 12.09.2008 16:06:32 »
Todella kauniisti kirjoitettu.
pidin kovasti miten Draco ajetteli Harrystä,ja muutenkin siitä että Draco oli niin herkkä ^^
lisää tällaisia!! :)

Nikki

  • Fallen angel
  • ***
  • Viestejä: 164
  • Dejar me librar.
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #18 : 16.09.2008 22:32:50 »
Shameeka: Kiitos ja upeaa huomata, että sain herätettyä sinussa ajatuksia. Hienoa, että pidit! ;)
Haluan kertoa sinulle tarinan
viime yön kyynelistäni,
mutta kerron sinulle
sadepisaroista auringonpaisteessa.

Sinä sanot etteivät sankarit itke,
mutta niin vain tapahtuu-
enkä voi kertoa siitä sinulle
huomennakaan.

Geena

  • Vieras
Vs: Enkelin silmin [H/D]
« Vastaus #19 : 17.09.2008 13:36:42 »
Kaunista tekstiä, kuten useat ovatkin jo ennen minua sanoneet.
Mutta tuo "enkeli"-sanan jatkuva käyttö jäi vähän häiritsemään. Paljon "klassisen" H/D:n piirteitä löytyy, kuten Voldemort sanoikin. Mutta aika hankalaa minkään valtakunnan ficcien kirjoittaminen on ilman minkäänlaisia kliseitä :>
Joka tapauksessa, pidin.