Kirjoittaja Aihe: Veren vangit / Vampyyrikronikat (keskustelua TV-sarjasta, kirjasarjasta ja miksei elokuvistakin)  (Luettu 19533 kertaa)

Eveliina L

• Hey I can fly
Haha, mulla ei ollut mitään tietoa siitä, että Eric on kirjoittanut monologeja, mutta tuohan nyt sitten kertoo, että se on tosielämän Marius monologeineen ja varmasti sillä on myös ollut kuulemassa niitä nuoria miehiä, en epäile sitä yhtään.  ;D ;D Asioita, joita halusin ajatella.

Mä huomasin myös tänään, että kun kaikki tuntuu fanittavan Armandia niin mulle alkoi nousta väkisinkin luonteesta johtuvia tunteita siitä, että mä en enää tykkää yhtään Armandista (ainoastaan sen hullun tiedemiehen ominaisuuksista lol) vaan siirryn fanittamaan jotakuta,jota kaikki muut inhoaa - kuten vaikkapa sitä Mariusta. ;D Hitto, nyt mulle nousee entistä pahemmin pakkomielle parittaa Marius ja Daniel ja se mulla oli jo aiemmin eikä se liittynyt siihen, että kun kaikki fanittaa Armandia, mä haluan olla erilainen nuori (vanha), vaan siihen, että ne on fandomissa vähän vanhemmat ja voisi toimia parituksena. Niissä oli jo alunperin paljon samaa ja nyt vielä enemmän ;D 
"Do I want him here forever? Yes, of course." -Leon Draisaitl
Avasta kiitos kuuluu flawlessille

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Armandilla on myös sen verran vihaajia että älä vaan nyt ala kelkkaa vielä kääntämään vain ollaksesi erilainen. Mikä syy se edes on hylätä kaikkein paras hahmo, voi hyvänen aika!

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

Eveliina L

• Hey I can fly
Armandilla on myös sen verran vihaajia että älä vaan nyt ala kelkkaa vielä kääntämään vain ollaksesi erilainen. Mikä syy se edes on hylätä kaikkein paras hahmo, voi hyvänen aika!

Ei niin mikään! Siksi mua onkin tänään naurattanut ihan liikaa tämä havainto, että eihän tämä voi olla tosikaan! Mä ymmärsin mun aiemmat suosittujen paritusten vastustukset, kun en milloinkaan ollut edes tykännyt niistä parituksista enkä tajunnut, miksi ne veti puoleensa, kun niissä ei ollut edes kemiaa tai jotain muuta, mutta tämä vie pohjat, että aijaa mua ärsyttää, että muut tykkää siitä mistä minäkin.  ;D ;D

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Lainaus
Haha, mulla ei ollut mitään tietoa siitä, että Eric on kirjoittanut monologeja,

Uusin kirjoittajaidolini Eric Bogosian on tehnyt vaikka ja mitä! <3 Viedäkseni keskustelua pois Armand-taisteluista, niin löysin hyvin pienellä kaivelulla toimivan linkin näihin Ericin ejakulaatiomonologeihin (linkki ei vie suoraan yhteenkään tekstiin, mutta siellä on heti yhden klikkauksen päässä paljon K-18-materiaalia). Siinä minulle ja muille kiinnostuneille mainiota yölukemista!  8)

Eveliina L

• Hey I can fly
Mä tajusin, miksi mulla nousi juuri eilen negatiiviset tunteet Armandia kohtaan. Se on päässyt liiaksi luikertelemaan mun päähän ja hallitsee myös liikaa mun keskeneräisestä ficciä, jota en saa varmaan ikinä nyt valmiiksi, mutta ei lähde mun päästä. Mene pois, riiviö! Mene mene tai hankin manaajan! Toi tuli mieleen, kun sopivasti mun uskova kaveri otti muhun yhteyttä, tosin ihan ammattimielessä. Onkohan se saanut ilmestyksen Jumalalta, että täällä ollaan pahoilla teillä ja tarvitaan vahvaa esirukoista? ;D

Tale of the Body Thief on kyllä tähän mennessä parasta komediaa mitä Rice on tarjonnut, vaikka yhä nauran välillä sille, miten Lestat menee Pariisissa sinne hautausmaalle sanomaan, että mitäs te täällä kykitte, tulkaa pois täältä. Mä hajoan tähän Lestatin tohellukseen.
Spoiler: näytä
Raglan vie siltä rahat, se rypee ihmisruumiissaan, kaatuu ja lyö päänsä, inhoaa kaikkia hajuja ja ruumiineritteitä ja ihmisiä ja hitautta ja sokeutta ja kaikki on ihan pielessä ja paskaa. Naisenkin se raiskaa ja sitten sanoo, että sori ei ollut tarkoitus. Ja mikään ei todellakaan vedä vertoja verelle!!! Lestat on siis selvästi vaan romantisoinut ihmisyyden ja oikeasti se on sitä mieltä, että ihmiset on alempia ja tyhmiä ja kelpaa vain kulutettaviksi.

Kannatti kyllä lukea tähän asti. Bussikuskit varmaan pitää mua hulluna jo, kun istun aamulla ja illalla puolityhjässä kyydissä itsekseni nauraen. Tämä on vielä hauskempi kuin mitä lyhennelmän perusteella. Puoliväli eikä vieläkään mitään pitkiä monologeja tai uskonnollista tarinointia. Vielä kyllä ehtii. 

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Lainaus käyttäjältä: wishbone
Ja mitä tulee yhteiskatseluihin, niin meiken preferenssit ovat kyllä sellaiset että sitten kun olen oikeasti jonkun asian fani ihan sillä tavalla että pyörin fandomissä ja muutenkin obsessoin, en oikeastaan edes halua olla sen alkuperäismatskun äärellä kenenkään sellaisen kanssa joka ei ole parhaillaan samassa sekoamisen tilassa. Säästetään kaikkien hermoja ja samalla on siistiä että on myös ihan vaan omiakin juttuja :)
Mä katson kaikenlaista milloin puolison ja milloin ystävän kanssa, enkä osaa edes kaivata sitä, että saisin katsoa jotain suosikkijuttuani ihan yksin. (Tosin ihan hiljan bongasin sellaisen erikoisen brittiminisarjan kuin Cucumber, jossa jossain jaksossa vilahtaa Assad Zaman ja joka on ilmeisen, öh, villi, ainakin Wikipedian jaksokuvausten mukaan. Niin tästä sarjasta totesin puolisolleni, ettei tarvi katsoa tätä mun kanssa ellei välttämättä halua, voin katsoa aivan hyvin yksinkin! ;D) Joskus käy tietenkin niin, että innostun jostain sarjasta tosi paljon ja katseluseurani ei niinkään. On silti ihan virkistävää kuulla katselukommentteja myös sellaiselta, joka ei ole niin inessä samassa fandomissa / fandomeissa ylipäätään. Mut siis ymmärrän täysin myös tän näkökannan, että voi olla kiva fanitella itsekseen ja omassa rauhassa. Tää mun mallini kieltämättä edellyttää sitä, että kanssaihminen jaksaa kuunnella vaahtoamista, vaikka ei olisikaan yhtä inessä. Ja tähän asti on mennyt oman käsitykseni mukaan ihan mukavasti. :D Läheiseni ovat ihania! <3

joten jos ei ole mielettömässä hyperfokuksessa juuri sillä hetkellä niin helposti menee varsinkin kasuaalikatsojalta kaikki Amadeo-pohjustus ohi ja voi olla silleen että siis Marius kuka?
Näinpä! Mä just katselen kakkoskautta, öö, viidennen kerran, ja bongasin yhä uusia juttuja, tai siis ainakin itselleni uusia. Musta on toisaalta aivan ihanaa näinä aivomädätyksen aikoina, kun edelleen tehdään myös sellaisia sarjoja, joiden sisäistäminen vaatii vähän pureskelua ja uudelleen katsomistakin! Aivan samaa mieltä oon kyllä siitä, että Armandin taustasta ja suhteesta Mariukseen olisi voinut olla sarjassa jo paljon enemmänkin materiaalia. Mutten ole luopunut toivosta etteikö tähän voitaisi vielä mennä ja aihetta syventää tulevaisuudessa!

Tajuan myös kauhean hyvin, miten kolmoskausi voi jättää myös kylmäksi, vaikka omalla kohdalla into ei ole kadonnut mihinkään. Haluisin tsempata sua wishbone fikkaamaan vaikka selvyyttä kaikista Armandaniel-yksityiskohdista ei vielä kiistatta olekaan (voithan tosiaan päättää, mitä tulkintalinjaa lähdet noudattamaan!), mutta toisaalta tiedän, että ei aitoa innostusta voi pakottaa. Joko tekee mieli fikata tai sitten ei tee.

Huomaan ikävöiväni nimenomaan sitä haastatteluiden ja somepostausten (ja anteeksipyytelemättömän rpf:n) jokapäiväistä tulvaa.
Niiiiiin minäkin. Nyyh! tumblrista jo lueskelin, että ehkäpä New York Comic Conissa ei ole luvassa mitään vampyyrijuttuja, kun vielä ei ole mainostettu mitään. Kurjaa. Yritän sitten täyttää tätä aukkoa fikkailemalla, sekä kirjoittamalla että lukemalla. Mulla on niiiiin monta hyvää fikkiä vielä lukematta, aivan valtavasti.

tähän oivallusten joukkoon mahtuvat mm. se spesifi tapa ja melko lungi tahti jolla Marius kauneusguruilee Amadeon haluamalleen mallille ennen tämän muuttamista tilanteessa jossa kiireen olisi kuulunut ajaa kaiken muun yli
Hei mikä mikä tää juttu on? Yritin selailla The Vampire Armandia mutten löytänyt kohtaa johon viittaat, voitko siis hiukan avata vielä, kiinnostaa mitä oon missanut! :D

Sinällään siis äärettömän mielenkiintoinen hahmo kaikessa hirveydessään, jossa olisi tosi paljon potentiaalia mikäli sarja ottaa tulkintaansa nyanssisemman otteen kuin Rice itse, ja mikäli kaikki Armand-Marius -draama saadaan jotenkin fiksusti sullottua Akashan mayhemin väliin. Christopher Heyerdahl on ihan huikea näyttelijä, mutta sarja-Gabriellan jälkeen en oikein tiedä mitä odottaa, jää nähtäväksi.
On kyllä ihan hirvittävän mielenkiintoista, millainen hahmo Mariuksesta sarjassa vielä maalataan. Huomasin tumblrissa sun pohdinnan Louis'n ja Danielin mahdollisesta suhtautumisesta Mariukseen, ja tajusin etten oo edes tullut ajatelleeksi Louis'ta. En heti keksinyt, miksi sitä kiinnostaisi suhtautua Mariukseen mitenkään erityisellä intensiteetillä. Se on mun silmiin vaikuttanut olevan melko välinpitämätön Armandin menneisyydestä tai Armandin tuskista, sitä kolmoskauden (mielestäni tosi ihanaa!) replaa lukuun ottamatta. Mitä mieltä sä oot?

Lainaus käyttäjältä: Eveliina L
Mä tajusin, miksi mulla nousi juuri eilen negatiiviset tunteet Armandia kohtaan. Se on päässyt liiaksi luikertelemaan mun päähän ja hallitsee myös liikaa mun keskeneräisestä ficciä, jota en saa varmaan ikinä nyt valmiiksi, mutta ei lähde mun päästä.
Fiktiivinen hahmohan saa herättää vaikka mitä negatiivisia tunteita, aivan vapaasti, mutta sitten se, että ilmoittaa, ettei tykkää enää yhtään jostain hahmosta siksi kun kaikki tuntuu fanittavan sitä, oli viestinä sellainen, että siitä tuli ainakin itselleni hiukan paha mieli, koska luin tietenkin itseni näihin "kaikkiin" ja otin viestisi siten, että tapani fanittaa jostain syystä ärsyttää. Toistan, että hahmo saa ärsyttää, mutta kun sen toteaa ärsyttävän nimenomaan fanittamisen vuoksi, tulee tahtomattaankin kritisoineeksi niitä fanittajia. Eikä sellaista ole kiva lukea tällaisesta fanitusketjusta. Ei varmaankaan ollut tän (luultavasti vitsiksi tarkoittamasi) heiton tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä, mut ajattelin kuitenkin todeta suoraan, mikä siinä hiersi.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2026 17:05:48 kirjoittanut Sisilja »

Eveliina L

• Hey I can fly
Sori, ei ollut tarkoitus kenenkään fanitusta pilata. Yritän pysyä täältä poissa jatkossa.

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Ei sun tarvitse niin tehdä. Paha mielikin on vaan tunne joka menee ohi, eikä tarvi tehdä asiasta suurempaa kuin se oikeasti oli. :)

Seurataanko siinä The Body Thiefissä muuten pelkästään Lestatia vai kerrotaanko, mitä Raglan James tekee sen keholla samalla aikaa? :D

wishbone

• L'enfant terrible
Lainaus käyttäjältä: Sisilja
Hei mikä mikä tää juttu on? Yritin selailla The Vampire Armandia mutten löytänyt kohtaa johon viittaat, voitko siis hiukan avata vielä, kiinnostaa mitä oon missanut! :D

Viittasin siis kohtaan, jossa

Marius muuttaa Amadeon. Olen ymmärtänyt että Amadeo viruu myrkkyterästä saaneena useita päiviä, kunnes Marius ehtii saapua kotiin ja suostuu viimein luomispuuhiin. Mutta siis Marius ilmeisesti kylvettelee ja puunaa Amadeon aika huolella ennen tätä muutosta? Sillä nojalla siis että haluaa tämän olevan kaunis ikuisesti, eikä varsinaisesti huomioiden sitä että Amadeo on ollut tuskissaan jo pitkään ja on tuskissaan koko prosessin ajan. Amadeo/Armand toki romantisoi koko prosessin, mutta mulla on sellainen käsitys että sieltä on rivien välistä luettavissa aika paljon turhaa vatvomista (mitä toki Ricen vampyyrit kaikki harrastavat).

Olen lukenut ficcejä jotka ottavat huomioon sarja-Armandin vanhemman iän ja että ehkä kyseessä olisikin siinä tapauksessa ollut sairaus/salakavalampi myrkytys. Ja monissa on esiintynyt erilaisia tulkintoja siitä, millä asteella Marius sitä beauty groomingia oikein harrastaa, esim. leikkaileeko pois jotain sairauden nostamia ihojälkiä jotta vampirismi voi sitten parantaa ne haavat, ja tyyliin ajelee Armandin kasvot (jotka varmasti päälle 20v kasvaisivat sairauden jäljiltä sänkeä) sileiksi ja ehkä muutakin. Musta se kaikki menisi hyvin sen jatkoksi, että mitä vanhempi Armand on, sitä suurempi tarve tällä on esiintyä Mariuksen silmissä nuorempana. Mutta sitä en sen sijaan tiedä, mitä kaanon ihan aidosti tästä luomispuunauksesta sanoo? Mielelläni kuulen.

Lainaus
On kyllä ihan hirvittävän mielenkiintoista, millainen hahmo Mariuksesta sarjassa vielä maalataan. Huomasin tumblrissa sun pohdinnan Louis'n ja Danielin mahdollisesta suhtautumisesta Mariukseen, ja tajusin etten oo edes tullut ajatelleeksi Louis'ta. En heti keksinyt, miksi sitä kiinnostaisi suhtautua Mariukseen mitenkään erityisellä intensiteetillä. Se on mun silmiin vaikuttanut olevan melko välinpitämätön Armandin menneisyydestä tai Armandin tuskista, sitä kolmoskauden (mielestäni tosi ihanaa!) replaa lukuun ottamatta. Mitä mieltä sä oot?

Siis en itsekään ollut tullut pohtineeksi tätä mitenkään kunnolla aiemmin, mutta se jotenkin vaikutti täydellisen selkeästi heti kun pohdinnan äärelle eksyin. Ihanaa että kysyit, tässä perusteluessee aiheesta :D

Ensinnäkin olen 99% varma, että Jacob on parissakin haastattelussa sanonut aika syvältä kumpuavalla intensiteetillä ettei pidä Mariuksesta ja oli ensimmäisenä siinä täälläkin äskettäin mainitussa Ericin haastattelussa silleen woah, luepa Eric ne kirjat loppuun ennen kuin haaveilet lisää Mariukseksi tulemisesta. Mikä ei tietenkään aidosti kerro mitään, näyttelijällä voi olla ihan eri fiilikset kuin hahmollaan. Mutta jotenkin siinä tuntui olevan myös sellaista hahmoajatuksen kaikua. Jacobin kommentit soivat takaraivossa kun mietin sitä hypoteettista tilannetta jossa Louis kohtaisi Mariuksen kaltaisen vampyyrin. En siis oikeasti yhtään tiedä mikä on kirja-Louisin ja kirja-Mariuksen suhde, ymmärtääkseni ei oikein mikään? Mutta en sinällään koe että sarjassa Mariuksella olisi mitään sellaista annettavaa mikä tekisi itsekin kosmopoliittiin ja itsevarmaan Louisiin minkään tason vaikutusta, varsinkin kun sarja-Louis katsoo asioita ei-valkoisen elämänkokemuksen läpi ja Marius vaan tihkuu sellaista vanhan maailman valkoista/kolonialistista/roomalaista rotuajattelua henkivää maailmaa, joka Louis vietti nuoruusvuotensa New Orleansissa vastustaen. Louis on myös ollut sarjassa aina sellainen etteivät tätä mitkään pyhät vampyyriperinteet juuri kiinnosta ja Marius taas marinoituu historiassa. Paljon ristiriitoja.

Ja sitten kun siihen lisätään se, miten Louis reagoi Lestatin ja Gabriellan suhteeseen - ollen käytännössä ainut joka näki siinä piilevän hyväksikäytön - niin uskoisin, että vaikka Louis on ollut hyvin ambivalentti Armandin historialle, niin kyllä Armandilta kuulluista jutuista varmasti saa myös hyvin ammennettua ammuksia jos oikein ruvetaan loukkauksia vaihtamaan. Kolmoskaudella Louis itse sanoo vältelleensä aiheesta puhumista Armandin kanssa koska koki syyllisyyttä omasta menneisyydestään, mutta koen myös että Louisilla on usein tapana eräänlaisena puolustusreaktiona syyttää muita sellaisista asioista joista itse nimenomaan potee huonoa omaatuntoa. Eli parempi tehdä Mariuksesta syntipukki kuin käsitellä mitään omia komplekseja.

Ja mikäli Lestat joskus erehtyy mainitsemaan, että Marius oli käytännössä myös se syy miksi Lestat vietti vuosikymmenen jumissa Akashan kanssa ja myös herätti tämän mielenkiinnon/vaihtoi veret, niin ei sekään varmasti pisteitä nosta.

Mielessäni visioin sarjan Louisin ja Mariuksen samaan huoneeseen jossakin keskellä akashalypsin kaaosta, ja mua naurattaa jo valmiiksi se ilme jonka loihdin Louisin kasvoille tän kohtaamisen äärellä :D Varsinkin jos Marius yrittää heittäytyä jotenkin sulavaksi tai flirtiksi. Tää on nimenomaan se tapaaminen jonka jälkeen sijoittaisin sen Louisin ja Danielin "nyt äkkiä sitä verikaljaa ja rantataan tästä kaverista, koska mitä helvettiä" -hetken ((jonnekin Night Islandin kartanon takaterassille silloin kun jäljelläolevat vampyyrit ovat kokoontumispaenneet sinne)).

Mutta siis: voihan olla että olen täysin väärässä, ehkä käsikirjoittajilla onkin joku visio että Louis ja Marius tulevat toimeen keskenään, who knows. Todennäköisemmin kuitenkin näen sarjan Louisin ja Danielin siellä hate at first sight -leirissä.
I will love you as misfortune loves orphans,
as fire loves innocence, and as justice loves to sit
and watch while everything goes wrong.

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
No minäpä rupesin innoissani tutkimaan asiaa, koska en uskalla luottaa puhtaasti muistikuviini. Täältä pesee siis kirjafaktaa:

Amadeo tosiaan tulee mustasukkaisen lordi Harlechin puukottamaksi, kun Marius on poissa palatsiltaan (Varjeltavien eli Akashan ja Enkilin luona, sanoo Amadeolle viipyvänsä neljä yötä). Harlech toteaa voitokkaana, että Amadeo ei tule elämään kahtakaan päivää myrkkyä täynnä olevien haavojensa kanssa. Amadeon paras ystävä Riccardo välittömästi kostaa ja puukottaa Harlechin kuoliaaksi. Amadeo kieltää Riccardoa koskemasta myrkkyaseisiin. Riccardo toteaa, että Harlech valehteli myrkystä mutta ehdottaa että he äkkiä pesevät Amadeon siitä huolimatta. Siinä käy yksi palatsissa työskentelevistä palatsipoikien opettajistakin kauhistelemassa että Amadeo on yltäpäältä veressä. Riccardo ja muut pojat siirtelevät Harlechin ja kolmen kuolleen palatsipojan ruumiit sivuun, ja Amadeo vetäytyy Mariuksen makuuhuoneeseen (joka on myös Amadeon makuuhuone) hoitamaan ja puhdistamaan haavojaan ja huomaa, että haavat alkavat turvota, kuume nousee ja sitten Amadeo jo melkein pyörtyy.

Riccardo tulee ja siirtää Amadeon Mariuksen sänkyyn (joka on myös Amadeon sänky). Amadeo hourailee jonkin aikaa, ja seuraavaksi paikalla on myös Amadeon toinen ystävä ja hmmmm, rakastettu, kurtisaani Bianca Solderini. Bianca vakuuttaa Amadeolle, että Harlechin aseessa ei ollut tarpeeksi myrkkyä tappamaan, ainoastaan tekemään Amadeon sairaaksi ja että nyt täytyy vain taistella sairautta vastaan ja parantua. Riccardo toteaa, että mestari Marius saa kyllä jotenkin tietää ja keskeyttää matkansa ja palaa kotiin. Bianca kehottaa Riccardoa pesemään Amadeon kasvot ja olemaan hiljaa. Amadeo ei pysty puhumaan mutta uskoo myös Mariuksen tulevan. Bianca pitelee Amadeota kädestä ja Amadeo hourailee lisää ja irtautuu kehostaan ja tarkastelee itseään ulkopuolelta ja toteaa itselleen olevansa paljon kauniimpi kuin koskaan kuvittelikaan olevansa (Miten lestatmainen ajatus tässä kohtaa!! Toki Armand selittelee heti perään: "Understand, it was uttelry dispassionate. I did not feel an exultation in my own beauty. I only thought, What a beautiful young boy. How gifted he has been by God." :'DD).

Amadeon ympärille kerääntyy enemmänkin palatsin väkeä itkemään, myös Bianca pyyhkii Amadeon kasvoja rätillä. Amadeo hourailee hieman lisää, näkee jonkin lasisen kaupungin ja kelaa elämäänsä alusta tähän pisteeseen ja toteaa, ettei ollut kauhean merkittävä elämä, mutta tietämys, rakkaus ja kauneus ovat merkittäviä juttuja, ja alkaa pyrkiä kohti lasikaupunkia. Kolme miestä, pappia Amadeon entisestä kotimaasta, kuitenkin estävät hänen pääsynsä eteenpäin ja kutsuvat häntä nimellä Andrei, jota Amadeo ei muista omaksensa. Sitten Amadeo kohtaa isänsä jolta myös kysyy, miksi häntä pidätellään. Isä ei vastaa ja katoaa. Papit sanovat Amadeolle että hänen aikansa ei ole koittanut vielä ja että Amadeon tulee muistaa rakkauden merkitsevän eniten. Amadeo palaa kehoonsa palatsiin ja pyytää vettä ja ilmoittaa Biancalle että hän ei kuole nyt.

Amadeo nukkuu ja hourailee ja viimein Marius on saapunut istumaan ilmeettömänä Amadeon viereen sängylle. He keskustelevat lasikaupungista ja Amadeo pyytää, voisiko Marius edes hymyillä hänelle hyvästiksi, kun hän on sentään tekemässä kuolemaa. Marius vakuuttaa rakastavansa Amadeota yhä. Amadeo kyselee silti, mikä tappoi Mariuksen rakkauden, mitä hän teki väärin. Marius vakuuttaa yhä ja edelleen rakastavansa Amadeota, mutta sitten kuitenkin myös kertoo, että voi helposti viedä Amadeon viimeisetkin voimat, juoda hänet kuiviin ja pidellä käsivarsillaan niin kaunista ruumista että sen näkijöitä alkaa itkettää. Amadeo kysyy, puhuuko Marius tällaisia hänelle vain kiduttaakseen häntä, ja sanoo, että jos Marius ei voi seurata häntä lasikaupunkiin, niin sitten hän haluaa pysyä Mariuksen kanssa. Marius näyttää kärsivältä ja toteaa ettei Amadeo voi enää elää, että myrkkyä on liian syvällä ja laajalle levinneenä ja että Marius ei voi häntä enää pelastaa, että nämä ovat nyt hyvästit (toki jäähyväissuudelman kera!). Amadeo väittää vastaan ja sanoo, ettei voi tehdä tätä yksin, koska hänet lähetettiin jo kerran takaisin ja Marius oli häntä odottamassa, kuten oli tarkoitus. He keskustelevat ja tappelevat vielä hetken (Amadeo osaa olla yllättävän ärhäkkä ja piikikäs kielensä kanssa vaikka on kuolemassa!), Amadeo pyytää Mariusta poistumaan ja sitten vihdoin viimein Marius kysyykin, haluaako Amadeo olla hänen kanssaan ja hänen kaltaisensa. Amadeo vastaa että kyllä, aina ja ikuisesti sinun.

Valat jatkuvat jonkin aikaa, ja sitten Marius TOSIAANKIN vie Amadeon kylpyyn, pesee Amadeon kauttaaltaan ja kehaisee, että vaikka Amadeolla ei ole partaa karvankaan vertaa, alakerran varustus on kuitenkin hänellä kuin miehellä, ja että nyt Amadeon on ikävä kyllä noustava kovin rakastamiensa nautintojen yläpuolelle (toim. huom. kirjojen vampyyrit kuin eivät voi harrastaa seksiä muutoin kuin korkeintaan ihmisiä hiplaillen), ja Amadeo vakuuttaa näin tekevänsä. Marius valuttaa vertaan Amadeon haavoihin ja sulkee ne. Marius siirtää Amadeon sylissään ihmettelemään tekeillä olevaa maalaustaan, jossa on viimeinen aurinko jonka Armand enää tulee näkemään (toim. huom. kirjan Armand ei ole päiväkävelijä). Seuraavaksi katsellaan muitakin maalauksia. The movie Amadeo has time for this. Sitten Marius viimein puree Amadeota, mutta ensin vakuuttaa, että Amadeon sydän on täysin turvassa Mariuksen käsissä. Marius juo ja Amadeo halluilee itsensä taas lasikaupungin laitamille ja käy pitkän kamppailun siitä, kuollako vai ei. Hän mm. tapaa uudestaan isänsä, joka esittelee ylpeänä poikansa tekemää ikonimaalausta, jota "eivät ole ihmisen kädet tehneet!" Tällä aikaa Marius panee Amadeon juomaa omaa vertaan. Amadeo uneksii isästään joka ilmoittaa toivoneensa Amadeon paenneen kaappaajilta. Amadeo ei saa kunnolla vastattua isälleen. Sitten long story very long, Amadeo on muuttunut vampyyriksi ja näkee Mariuksen kasvoilla ensimmäistä kertaa tämän vanhan inhimillisyyden todelliset viivat, ja Marius toteaa Amadeon sielun ja fyysisen ruumiin olevan nyt ikuisesti lukittuina toisiinsa, ja he lähtevät yhdessä metsästämään.

Herranjesta kun tuli pitkä sepustus, mutta mun mielestä toi kylvettäminen on hiukan vähemmän outoa kuin se maalausten katseleminen, kun tosiaan voisi ajatella että on kiire kiire kiire (Amadeo kysyi yhdessä välissä, montako minuuttia hänellä on jäljellä. :'D Ja Marius on kyllä niin niljainen niljake että ei pahemmasta väliä (kuka hitto kehuu toisen genitaaleja kun pitäisi keskittyä pelastamaan!!), mutta ah, totta kai niin loputtoman rakastettava mestarismies. Hrrrrrrr.

Mä palaan vielä uudestaan juttelemaan tuosta sun Louis-Marius-näkemyksestä, wishbone (nyt tarviin tauon tän tarpeettoman pitkän Amadeo-referaatin jälkeen), mutta jo nyt täytyy sanoa sen verran, että ihan mahtavaa pyörittelyä, voi jee!!