Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri #2  (Luettu 5388 kertaa)

Vanilje

• haywiress
  • © Ingrid
Japanilainen populaarikulttuuri #2
« : 20.07.2025 00:50:37 »
Edellisessä topicissa tuli 50 sivua täyteen, joten aloitetaan uusi. Edellisen ketjun aloitusviestistä lainaten keskustelu jatkukoon entiseen malliin:

"Tähän topicciin aiheeseen liittyvät keskustelut. Ei luoda uutta topsua jokaiselle sarjalle, vaan keskustellaan niistä täällä.

Ethän spoilaa, koska se on kiellettyä ja aiheuttaa pahaa mieltä niille, jotka olisivat spoilaukselta halunneet välttyä. Muista ainakin näkyvät varoitukset, jos viestissä spoilataan! Täällä saa keskustella aiheista melko vapaasti, mutta jätetään viesteistä ne laittomuudet pois. ;) (Esim. torrentit, tekijänoikeussuojatut teokset.)

Tervetuloa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä maan ja taivaan välillä!"

i lost my heart / my home is the ocean

Fairy tale

Vs: Japanilainen populaarikulttuuri #2
« Vastaus #1 : 03.10.2025 11:06:17 »
Löysin Chrunchyrollista eilen uuden sarjan katsottavaksi: Solo camping for two. Aiheena siis retkeily ja tuo naispäähahmo näyttää vähän minulta ja tykkään kovasti retkeilystä, niin tämäpä kolahti. Hauskaa katsottavaa. Miespäähahmo on kuin tyypillinen suomalainen, haluaa olla yksinään luonnossa eikä halua muiden seuraa. :D Sarjassa nousee selvästi retkeilytietoutta ja varustetietouttakin jaksoissa. En ole vielä kaikkia jaksoja katsonut, mutta alkujaksoissa nyt ainakin.

Yksi hauska kuva (S) sarjasta:
https://lostinanime.com/wp-content/uploads/2025/07/Futari-Solo-Camp-01-26.jpg

Abarat

« Vastaus #2 : tänään kello 08:43:16 »
Chrunchyroll on mulle ihan täysin vieras juttu? Kertoisitko siitä lisää?... Hyvä kun on löytynyt mielekäs sarja!

Voisko joku suositella mulle hyvää mangasarjaa, joka löytyisi kirjastosta? Kitchen Princess oli ihana, Nana ehkä aavistuksen tylsä joten sen keskeytin. Kamikaze kaitou Jeanne-mangan piirrostyyliä ihailen. Inuyasha jäi muinoin kesken mutta se on pitkä sarja. Nyt saa suositella koska oon menossa lähiaikoina kirjastoon!  :D
"I'd tell you the whole bitter story, but you don't have the time to listen and I don't have the patience to explain."

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Give me that shampoo, Shampoo!
« Vastaus #3 : tänään kello 09:30:36 »
Crunchyroll on vähän niin kuin animen Netflix! Eli suoratoistopalvelu, mutta keskittynyt vain animeen. Toki sieltä taitaa löytyä myös animesta/mangasta tehtyjä live actioneita myös, liekkö nykyisin jotain muutakin. :) Se on kuitenkin huokeampi hinnaltaan kuin esim. Netflix, 6,99€ kuukaudessa, mutta toki se on englanniksi. Nyt, kun tuli puheeksi voisin itsekin harkita (näköjään tarjoaa mullekin 7 päivän ilmaista kokeilua, kun taukoa ollut tuosta kuukausimaksusta). :)

Abarat, jos tykkäät Kamikaze Kaitou Jeannen piirtotyylistä, voisiko joku muu Arina Tanemuran sarjoista sopia? :) Niitä on suomennettu (eli saatavilla todennäköisesti kirjastostakin!) ainakin Time Stranger Kyoko (3 osaa), Fullmoon wo Sagashite (7 osaa?) ja The Gentlemen Alliance Cross (11 osaa). Mulle tuli kanssa mieleen, jos vamppyyrijutut kiinnostaa ja tykkäät Arina Tanemuran piirotyylistä, voisiko Hino Matsurin Vampire Knight iskeä myös? Musta se piirtotyyli on tosi kaunis, vaikka lukemisesta on kuitenkin aika paljon aikaa. Toki se on vähän pidempi, 19 osaa. :) Tuokin siis suomennettu. :)

Mulla ois ikuisuusprojektina One Piece mangasarja, mutta jospa se tästä taas etenisi joku päivä. :D Joku sano Instagramissa, että kaikki onkohan niitä nyt 106 osaa (?) tuli luetuksi 5kk aikana "rennosti", mutta voiluoja, ei kyllä multa lähtisi. :D Jos saan sadassa vuodessa nuo luettua (nyt menossa omasta hyllystä 35/105), oon jo ylpeä. ;D Tuosta Vampire Knightista puheen ollen, siitä alkoi uusi suomennos ja tiiän, että multa puuttuu yksi (1) osa täydellisestä sarjasta, koska jotain osaa on kaksi (??). Mutta en ole saanut tarkistettua kellarista, mikä osa se oikein oli, että ostaisin sen nyt kokoelmaani. Pelkään pahoin, että  se on 3, jossa muistaakseni palautusviikko meni iha äskettäin marketeissa. :D
你好

我爱你