Ficin nimi: Isällinen selitys
Kirjoittaja: Minä taas
Fandom: Hazbin Hotel
Ikäraja: S
Mukana: Lucifer & Charlie (mainittuna Lucifer/Adam)
Genre: Hömlö slice of life, taustalla Sinner!AU
Summary: “Kyllähän minä kuuntelen, tyttöseni!” Lucifer huikkasi takaisin karkuun pyyhältäessään.
A/N: Tuntuu että kaikenlainen kirjoittaminen on jumittanut pitkin vuotta, mutta haastoin itseni illalla kirjoittamaan pienen hetken ‘ihan vain jotain randomia’ ja sainkin sitten tämän pätkän luurangon kasattua. Sellaisen raakiletekstin pariin on jotenkin niin mukava palata ja muokkailla olemassa olevaa runkoa. 👍
Lucifer koki, että hänellä oli ainokaiseen tytärkultaansa avoimet ja luottavaiset välit. Kaikki oli melko lailla täydellistä.
Niinpä Lucifer ei tosiaan tiennyt, mikä oli saanut hänet ottamaan ritolat, kun Charlie oli hienovaraisesti esittänyt pari varmasti olennaista kysymystä hänen ja Adamin nykyisistä väleistä. Eihän se asia mikään salaisuus ollut!
Ainakaan näköjään enää.
“Kuuntelisit hetken, isä!” Charlie aneli harppoessaan Helvetin kuninkaan perässä.
“Kyllähän minä kuuntelen, tyttöseni!” Lucifer huikkasi takaisin karkuun pyyhältäessään. “Mitä sanoitkaan?”
“Pysy nyt paikallasi, ole kiltti!” Charlie huudahti ja tarttui hänen kädestään seisauttaen hänet aloilleen. “Pyydän vain, että selittäisit tilannetta hieman!”
“Jaa mitäs tilannetta?” Lucifer yritti kiemurrella siitä kolmesti kirotusta puheenaiheesta heittäytymällä tietämättömäksi, mutta arvatenkin moinen esitys silitti Charlieta vastakarvaan.
“Isä, keskity.” Charlie hengitti mahdollisimman syvään kuin keräten voimia. “Tiedät kyllä.”
“Maaahdollisesti, mutta tuo päättäväisyytesi vähän karmii minua!” Lucifer luimisteli ja miltei kavahti askeleen taaemmas, kun Charlie polvistui hänen eteensä ja laski kätensä hänen hartioilleen.
“Pyydän, kerro minulle”, Charlie esitti asiansa painokkaammin, joskin yhä ystävällisesti. “Tiedän, että välillänne on jotain, mutta... Pitäisit minut ja muut kartalla hotellinkin tähden?”
Lucifer olisi voinut väittää, että Charlie oli muiden kanssa – keiden muiden, ketkä häntä ja Adamia olivat vakoilleet? – ihan niin paljon kartalla kuin oli tarvetta.
Charlie odotti.
Olipas kiusallista.
Mitä hänen muka pitäisi sanoa?
Sitten Luciferilla välähti.
“Hyvä on, annahan kun isä selittää”, hän virkkoi ja otti tyttärensä käden omaansa. “Katsos... joskus kaksi henkilöä tuntee toisiaan kohtaan sellaista oikein suurta kiintymystä –”
“Isä! En minä tuota tahdo kuulla!” Charlie voihkaisi ja painoi kasvonsa käsiinsä.
“Mutta tyttöseni, etköhän sinä ole tarpeeksi vanha tietämään näistä asi – minne sinä nyt?” Lucifer köhähti Charlien kääntyessä sulavasti 180 astetta ympäri.
“Kiitos, taisin saada vastaukseni!” Charlie huikkasi ottaen kiireisiä askelia, mutta Lucifer sai tyttärensä helposti kiinni.
“Kuulepas, neitiseni, jos ei ole valmis kuulemaan kukista ja mehiläisistä, ei ole tarpeeksi kypsä nauttimaan lihallisista iloistakaan!”
“Isääää!”