Kirjoittaja Aihe: Viimeinen ajatus || anteeksiantamattomat kiroukset, S, James, tuplaraapale  (Luettu 4184 kertaa)

Jennea

  • Vieras
Nimi: Viimeinen ajatus
Kirjoittaja: Jennea
Ikäraja: S // Scarlett muokkasi ikärajan vastaamaan uusia sääntöjä
Genre: Draama, tuplaraapale
Henkilöt: Pääasiassa vain James Potter
Disclaimer: Kaikki hahmot ja paikat kuuluvat Rowlingille.
Summary: Hän tiesi kuka oli tulossa.

A/N: Osallistuu siis viikottaiseen raapalehaasteeseen, jossa aiheena anteeksiantamattomat kiroukset. Sekä myös FF10 sanaan Loppu. En ole vielä varma liitänkö tämän saman tien myös FF100.
Haluaisin mielelläni kuulla, että mitä mieltä te olette tästä, koska itse en ole vielä omasta mielipiteestäni varma. Tavallaan olen tyytyväinen, mutta.. Kertokaa te toki oma mielipide. :)


Viimeinen ajatus


James makasi selällään sohvalla ja luki lehteä. Täyttä roskaa nykyään, hän ajatteli ja heitti sen lattialle sohvan viereen. Hän katsahti keittiöön ja katseli, kun Lily syötti Harrya. Pojan ei vain tehnyt mieli ruokaa. Sen huomasi myös Lily, jonka punaisiin hiuksiin Harry heitti juuri ruokaa kultapunaisella lusikalla - lahja muilta kelmeiltä Harrylle, kuvaa kuulemma kuinka pojasta tulee rohkelikko. James naurahti ja käänsi katseensa ulos.

Hetken aikaa hän tuijotteli hiljaiseen pimeyteen, joka ulkona vallitsi jo siihen aikaan illasta, kunnes huomasi oudon hahmon kauempana tiellä. James nousi ylös, jotta näkisi paremmin. Hahmolla oli huppu päässä ja se käveli kumarassa, kuin yrittelisi salata jotakin. Näytti siltä kuin hahmo lipuisi ennemmin kuin kävelisi. Kun hahmo suunnisti suoraan heidän taloaan kohti ja avasi heidän porttinsa nopeasti taikasauvaansa heilauttaen, James tiesi. Hän tiesi kuka oli tulossa.

James kääntyi ympäri nopeasti ja huusi Lilylle, että veisi Harryn turvaan. Lilyn kasvoilla näkyi sekunnin ajan hämmästystä sekä pelkoa, mutta nopeasti hän otti Harryn syliinsä ja juoksi portaisiin. James itse juoksi eteiseen. Hänen täytyi tehdä jotain. Mutta mitä?

Ovi avautui ja James kohtasi Voldemortin katseen, jonka silmissä näkyi vain itsekkyys ja ahneus. James ei ehtinyt miettiä kuin sekunnin ajan, missä hänen taikasauvansa oikein oli, kun hän jo makasi eteisensä lattialla liikkumattomana. Taikasauva oli jäänyt sohvalle.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 03:29:24 kirjoittanut Scarlett »

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #1 : 25.06.2008 23:12:12 »
Sanon tähän alkuun sen, mikä minua tässä häiritsi, niin sitten jää parempi mieli kehuista loppuun. :D

Lainaus
James ei kerinnyt kuin miettimään sekunnin ajan, että missä hänen taikasauvansa oikein oli,
Mieluummin tämä olisi voinut olla vaikka muotoa "James ei ehtinyt miettiä sekuntia kauempaa, missä hänen taikasauvansa oikein oli" jne. "Kerinnyt" on vähän liian puhekielenomainen tähän ja "että" on vähän turha. Käytitkö tähän betaa? Usein tuntuu että raapaleissa on kaikkein vaikeinta kieliopin kannalta, kun on vain se sata sanaa ja sen puitteissa pitäisi sitten kyetä sanomaan kaikki mitä tahtoo. Kokemusta on. :'D

Mutta, sitten hyvät uutiset! Tästä aiheesta ei olekaan kirjoitettu kauheasti, minä en ainakaan ole törmännyt yhteenkään, joten tämä oli virkistävää vaihtelua. Tilannetta juuri ennen Potterien kuolemaa ei ole edes oikeastaan miettinyt juuri lainkaan, mutta näin se olisi juuri voinut mennä: tavallinen arki-ilta, joka sitten muuttui katastrofiksi muutamassa hetkessä.

Loppu on erityisen hyvä. Viimeinen lause on niin kovin harmillinen, totta kai tavarat ovat juuri siellä missä niiden ei missään tapauksessa pitäisi olla. Voisin kuvitellakin että jotain tuon tapaista olisi sattunut, ja se herättää sitten kysymyksen siitä, olisi James voinut tehdä jotain, jos sauva olisi ollut mukana? (Okei, fandomiahan tämä vain on, mutta niin kovin mahdollista. :'D) Aito, luonteva ja hyvä tarina. Kiitän!
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Jennea

  • Vieras
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #2 : 26.06.2008 00:34:01 »
Amorito: Heh, hassua, että sanoit tuosta "kerinnyt" sanasta, sillä sen kohdalla mietin pitkän aikaan, että onko se edes hyväksyttävä sana. :D Sillä itsestänikin kuulosti niin paljon puhekieleltä. Mutta Word ei ilmoittanut alle punaista siksakkia, joten laitoin sen, mutta olet oikeassa. Ehtinyt-sana on paljon parempi tuohon, kiitti. :D Ja betaa siis ei minulla ole, kuten sanoin Wordin siksakki ilmoittaa... Ei kyllä aina onnistuneesti kuten huomattiin. ;D

Ja hyvä kuulla, että pidit. Itse siis kun olen vielä kahden vaiheilla, että pidänkö vai en, muokkaanko vai en. Kuitenkin, kiitos paljon kommentista ja muutenkin lukemisesta. :)

Lilytar

  • ***
  • Viestejä: 28
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #3 : 26.06.2008 07:42:06 »
^^...Jamsie on niin i~h~a~n~a!! :-* (Oli pakko mainita heti aluksi!)

Mukavaa teksiä, todella nopeatempoista ja "lennokasta",
mutta niinhän raapaleissa aina. ;) Tämä oli hyvin selkeää,
minä lilyttäjänä olisin tietysti tahtonut, että olisit
pikkiriikkisen pitemmän kirjoittanut, mutta aina ei saa mitä tahtoo..
Virheitä en etsinyt, enkä usko että niitä tuskin olikaan.!

Kaunis kiitos tästä raapaleesta<333

Ps. Jotenkin sopii Jamsielle, että se jättääpi sen sauvansa sinne sohvalle! ::)
♥♥Tiedätkö, minussa on kohta, jossa sormenpääsi yhä lepäävät...
Suudelmasi yhä viipyilevät...
Ja kuiskauksesi kaikuvat pehmeästi.
Se on paikka, jossa osa sinua on ikuisesti osa minua
♥♥

Jennea

  • Vieras
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #4 : 26.06.2008 22:06:32 »
Lilytar: Hmm, ehkäpä Lilya (ja Harrya) olisi voinut olla enemmän, mutta halusin, että tämä keskittyisi melkeinpä vain Jamesiin, ja tavallaan raapalekin esti kirjoittelemasta ihan kauhian pitkää. :) Joten päätin pitää Lilyn ja Harryn taustajoukoissa.
Mutta iso kiitos! Mukavaa kun luit.

urpotampio

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #5 : 26.06.2008 23:14:36 »
En nyt oikein muuta järkevää tähän keksi, kuin että tämä oli oikein hyvä (:
Ja voin hyvin kuvitella että tuommoinen normi-ilta on tosiaankin ollut ennen kun Lily ja James kupsahti.

Tulipa lyhy kommentti :o
But just one pogo stick.

Ringo

  • Vieras
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #6 : 26.06.2008 23:26:21 »
Awws! Minä pidin tästä. :') Pystyin näkemään sieluni silmin tämän tilanteen. Toisin, olen lukenut jo monenlaisia ficcejä tästä tilanteesta, missä James ja Lily kuolevat, eikä tämä hirveästi poikennut muista. ainoastaan nuo viimeiset kappaleet hehkuivat sitä ihanaa erilaisuutta, minkä takia sain voimia kommentoida tähän! :) Ihana idea tuo taikasauvan unohtuminen, pidin siitä paljon! :D
Hyvää tekstiä, ei lainkaan tökkivää, mitä joissakin raapaleissa olen kohdannut. Lisää tämmöisiä! ;) <3(Anteeksi, kommentistani saattoi tulla hieman sekava, olen todella väsynyt tänä iltana!)
-Ringo-

Jennea

  • Vieras
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #7 : 27.06.2008 00:38:03 »
Urpotampio: "Ennen kuin Lily ja James kupsahti." Aika raa'asti sanottu. :D Mutta joo, ihan totta kuitenkin. Kiitos paljon kommentista ja kiva kun luit!

Ringo: Hyvä, että jotain erilaista olin saanut tähän sekaan. Sekavat kommentit ei haittaa yhtään, kun omat vastauksenikaan eivät ole mitään kunnollisia. Kiitos älyttömästi! Ihanaa kun luit.

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #8 : 04.07.2008 14:31:59 »
Oisin toivonut myös vähän pitempää, mutta silti tää oli selkeä yms  ;)
Mukavaa luettavaa. Toivon edelleen, että James ei olisi unohtanut taikasauvaansa ;(
Kiva ja silleen <3

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

Jennea

  • Vieras
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #9 : 29.07.2008 16:23:00 »
themarauders: Pituutta olisi toki voinut olla enemmän, mutta näillä mennään, se nyt jäi tynjäksi. (kuka ajatteli kaksimielisesti nostaa käden ylös!)
Mutta kiitos älyttömästi kommentoinnista sekä lukemisesta! (:

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #10 : 30.08.2008 21:06:45 »
En viitti siitä pituudesta sanoo koska moni muu on jo hoitanut sen puolen. Mutta ois voinut ola vähän pidempi.

VOI! James, miks sen piti unohtaa sen sauva? Ei se ehkä ois kuitenkaan hirveesti ois auttanut.  :( Tai ainakin epäilen.

Lainaus
Kirjoittanut: Ringo.  Pystyin näkemään sieluni silmin tämän tilanteen. Toisin, olen lukenut jo monenlaisia ficcejä tästä tilanteesta, missä James ja Lily kuolevat, eikä tämä hirveästi poikennut muista. ainoastaan nuo viimeiset kappaleet hehkuivat sitä ihanaa erilaisuutta

Olen samaa mieltä. ;D

Tuli sellanen vähän surullinen fiilis, koska Lily ja James kuoli...  :( :'(


<3
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Jennea

  • Vieras
Vs: Viimeinen ajatus
« Vastaus #11 : 01.09.2008 15:37:25 »
NeitiMusta: Tosiaan, tuolla muutama muukin olisi toivonut tästä pidempään, mutta kun kirjoitin tämän viikottaiseen raapalehaasteeseen (aiheella anteeksiantamattomat kiroukset) maksimi pituus oli tuo tuplaraapale, joten pituus (tai sitten vaihtoehtoisesti lyhyys) johtuu siitä. :) Ja voi olla, ettei se sauva olisi auttanut Jamesia (sekä Lilya) yhtään sen enempää. Voldemort on kuitenkin aikamoinen velho. :D Mutta Harrylehan hän ei luonnollisesti pärjännyt tietenkään, että paha saa palkkansa, kuten vanha kunnon klisee sanoo. Mutta kiitos kiitos kun kommentoit!