Kirjoittaja Aihe: Pitäisikö meidänkin pussailla? | S | H/D | mikrojoulukalenteri 24/24  (Luettu 3954 kertaa)

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Nimi: Pitäisikö meidänkin pussailla?
Ikäraja: S
Fandom: Harry Potter
Paritus: Harry/Draco
Genre: Höpöhöpöily
Yhteenveto: Draco on opettajana Tylypahkassa ja itse auroriviraston johtaja saapuu joulujuhlaan ministeriön edustajaksi.
Sijoituspaikka Joulukadun jälkeen: Hunajaherttua
A/N: Voi ELÄMÄ tosiaan, mä kirjoitin eka sellaisen Ron/Hermione-joulukalenterin jo elokuussa, mutta en ollut siihen yhtään tyytyväinen ja muokkailin sitä eri tavoilla, enkä vaan saanut siitä itselle mieleistä. Joten päätin sitten viime hetkellä kokeilla, jos saisin kirjoitettua ihan uuden joulukalenterin ja no, tällainen H/D-hömppä siitä sitten tuli. H/D-hömppä on hyvä. Kirjoitusprosessi meni jotakuinkin niin, että kun kirjoitin ensimmäisen lauseen (joka oli ainoa asia mun päässä kun mietin joulukalenterin kirjoittamista), mulla ei ollut hajuakaan, mitä laittaisin seuraavaan lauseeseen. Ja siis tätä toimintatapaa jatkui ihan kalenterin loppuun asti. Tämä A/N on nyt varmaan jo pidempi kuin koko ficci itse, joten päästän teidät lukemaan. Rauhallista joulunodotusta kaikille <3


Pitäisikö meidänkin pussailla?

1. luukku

Voi elämä.

Muunlaiseen ajatustoimintaan Draco ei kyennyt sillä hetkellä. Hänen jalkansa jähmettyivät paikoilleen, hiki puski kainaloista ja pisarat helmeilivät hänen otsallaan.

Pyhä Potter.

Olisihan Dracon pitänyt arvata, että Harry tulisi ministeriön edustajaksi Tylypahkan joulujuhlaan. Kukapa muukaan.

Voi saasta.

Draco sai jalkansa liikkeelle, kun Harry tuli niin liki, että tämän litroittain läträtyn partaveden saattoi haistaa. Draco ei todellakaan halunnut joutua juttusille Harry Potterin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2023 11:11:35 kirjoittanut mursuhilleri »

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 569
Jeeee! Olin eilen niin iloinen kun tajusin, että joulukuu on alkamassa ja finiin varmasti ilmestyy joulukalentereita, joita ruveta seuraamaan. Mutta H/D-joulukalenteri sinulta on kyllä vielä extrakiva yllätys<3 Ihana nimi tällä ja myös lähtökohta on kutkuttava, Tylypahkan joulujuhlat aikuisena! Ja uu, totta kai Draco huomaa heti paitsi Harryn itsensä myös tämän epäilemättä hyväntuoksuisen partaveden. Ihanaa päästä seuraamaan tätä, kiitos ekasta luukusta<3
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 533
H/D-hömppä on täydellinen valinta! Ihana päästä seuraamaan Dracon ja Harryn toilailuja:D
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 976
Buahahaa, totta kai Harry on niin hermostunut, että pitää kylpeä partavedessä varotoimeksi xD
Tykkään Dracon kielenkäytöstä tässä Pyhä Potter 😂

Ihanaa, että joulukalenterien aika on täällä taas, jään seurailemaan <3

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Jes, ihan huippua että näitä H/D-kalentereita on täällä useampi :D Minun joulunodotukseni on ehdottomasti pelastettu!

Tässä on aivan loistava lähtöasetelma. Aikuiset hahmot, proffa!Draco ja aurori!Harry, ihan parasta :D Lisäksi tämä miljöö on hyvä. Dracon reaktiot on kyllä ihan huippuja ;D Jään odottamaan mitä tästä oikein tulee!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 507
H/D-hömppä aikalailla kuuluu jouluun, joten se on vallan hyvä :D

Mua nauratti Harryn lotraama partavesi, erityisesti siksi että oon alkanut ite lotrata hajuvesillä. Ollaan Pyhän Potterin kanssa samiksia <3

Jään seurailemaan, mitä tästä vielä kehkeytyy ;)


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Suuri kiitos kommenteista teille kaikille! Ihanaa että tulitte seuraamaan tätä joulukalenteria! :-*


2. luukku

Draco pakkasi juhlapöydästä laukkuunsa niin paljon lanttulaatikkoa ja jouluvanukasta, että niillä olisi elänyt viikon. Se oli itse asiassa hänen suunnitelmansakin. Hamstrata ruokaa, häipyä paikalta ja ilmaantua takaisin ihmisten ilmoille vasta sitten, kun oli turvallista. Eli sitten, kun Harry olisi varmasti lähtenyt lätkimään Tylypahkasta. Draco henkäisi raskaasti kiinnittäessään laukkunsa napin.

“Malfoy”, kuului tuttu ääni hänen selkänsä takaa, mikä sai Dracon jähmettymään kuin kangistettuna.

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Hihii, kiva päästä Tylypahkan jouluun! Ajatus Dracosta hamstraamassa ruokia oli todella huvittava. Taikakeinoin saa varmaan pakattua eväitä helposti johonkin vuotamattomiin rasioihin tms, etteivät lanttulaatikot ym sotke Dracon epäielmättä laadukasta laukkua... 😀  Mutta sittenhän Harry (?) taisi ehtiä tulemaan juttusille ennen kuin pakosuunnitelma oman kamarin rauhaan vetäytymisestä ehti toteutua. Tai saattaahan myös rehtori olla se puhuja ja määrätä Dracon jäämään seurustelemaan?
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 533
Uuuuu, vanha kunnon Malfoy  8) On se hyvä, ettei pakosuunnitelma toiminut, ettei lueta seuraavaa 7 päivää siitä, miten Draco syö yksin lanttulaatikkoa:D Vaikka saisiko siitäkin hyvän fikin, sellainen psykologinen tutkiskelu mitä tapahtuu velholle, jos hän eristäytyy 7 päiväksi sosiaalisista kontakteista lanttulaatikon kanssa:D
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Tykkäsin ekan luukun kursiiveista ihan superisti ja toki myös luukusta yksi ja kaksi, että lähdenkin tätä mielelläni seuraamaan. Tylypahkan joulujuhla kuulostaa ihanalle ja tykkään asetelmasta opettaja!Draco ja aurorivirastonjohtaja!Harry. Mitähän ainetta Draco opettaa? Ja mitähän tulee joulujuhlan varjolla tapathumaan? Ehkä pussaillaan ainakin, koska kyllähän heidän pitäisi. ;) Luin muuten sujuvasti jähmettymään ja kangistumaan, eikä kangistumisesta tullut ekana mieleen se tuttu kangistuskirous tai jämähtämisen mikään muoto. XD <3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 569
Haha, Draco ei mielestäni vaikuta ollenkaan lanttulaatikkoihmiseltä :D hyvin saat pikku palasissakin jännitystä aikaan, kun tuollainen cliffhanger tuli! Huomista odotellessa :)
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Kiitos kommenteista teille, Elfmaiden, Ygritte, Odo ja Thelina :-* Ehkä mun seuraavan vuoden joulukalenteriprojekti on sitten tarina siitä, kun Draco syö lanttulaatikkoa.


3. luukku

“Potter”, Draco sihahti ja huokaisi syvään. Hän piti katseensa visusti pöydälle siististi asetellussa mämmissä. Miksi joulupöydässä edes oli mämmiä?

“Mitä kuuluu?” Harry kysyi yllättäen. Draco kääntyi kannoillaan, koska oli kuulemma ystävällistä katsoa keskustelukumppania kohti. Ja mitä ilmeisimmin tässä oli keskustelu alkamaisillaan.

Draco tunsi sydämensä pamppailevan kurkussaan, kun hän katsoi Harryn vihreisiin silmiin. Ne olivat tismalleen samanlaiset kuin aina ennenkin.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Voihan jouluruokia hamstraava Draco ;D Kyllähän sitä voi yrittää karkuun, mutta tuskin kovin kauas pääsee!

Ihanaa, että Harry tuli juttelemaan. Mielenkiintoista nähdä mitä tästä oikein kehittyy.

Ja niin, miksi mämmiä :o

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 519
Vasta nyt pääsin kommentoimaan tätä! ^^ Miten hauska idea, professori!Draco on suosikki troupejani ja niin on kyllä auroi!Harrykin, joten tämä alkoi jo alkutiedoissa loistavasti. :D Ensimmäinen lausekin asetti tunnelman oikein hyvin. Ja sitten Draco vielä rupesi hamstraamaan lanttulaatikkoa, en kestä! ;D En malta odottaa jatkoa, kiitos kun kirjoitat tätä kalenteria! <3
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 507
Mämmiä Tylypahkan joulupöydässä, no NYT on eksoottista ;D

Mua kiinnostaa miksi Draco on niin vastahankainen näkemään Harrya tai puhumaan tämän kanssa, kun taas Harry saapastelee paikalle ja kyselee kuulumisia tuosta vaan. Ehkä se vielä selviää ;) Joka tapauksessa odotan innolla, miten tästä edetään ja hamstraako Draco jatkossakin ruokaa.


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Kiitoksia kommenteista, Vendela, Meldis, Angelina :-* Voin sanoa, että mullakaan ei oo mitään hajua, miksi Tylypahkan joulupöydässä on mämmiä :o


4. luukku

“Eipä tässä mitään ihmeellistä”, Draco sanoi. Hän tunsi olonsa hieman vaivaantuneeksi.

“Sinä teet sitä edelleen”, Harry sanoi huvittuneena. “Katsot vuorotellen kumpaakin silmää.”

“En voi sille mitään”, Draco tuhahti ja yritti olla hymyilemättä. Tästä oltiin keskusteltu kymmeniä kertoja. “En edes huomaa sitä itse.”

“Tiedän”, Harry sanoi kummallinen ilme kasvoillaan.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Oooo! Näillä on siis jotain historiaa :D Mahtavaa! Tai no, eihän sitä vielä tiedä onko se yhteinen historia vaan pelkkää jutustelua vai onko siellä tapahtunut jotain muutakin ;) Toki toivon, että kyse olisi jälkimmäisestä, mutta jää nähtäväksi ;D

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 507
Mun reaktio oli samanlainen kuin Vendelalla - UUUU, jotain on siis tapahtunut aiemmin! Ainakin jotain sellaista, jonka vuoksi nämä kaksi ovat sivistyneissä väleissä keskenään, vaikka Draco yrittikin ensin karkuun ;D


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tämä kuulosti niin lupaavalta, että nauratti jo ennen kuin edes avasin ficin, ja nyt vielä enemmän. ;D Voi Draco-poloinen, kun ei saa edes syödä lanttulaatikkoaan ja mämmiään (LOL) rauhassa ilman, että Harry tulee siihen ja löyhähtelemään partavedeltä. ;D Ja minulle tuli elävästi mieleen se Dracon pinssi/nappi, jossa luki Potter haisee. ;D

Tuo mielikuva, että Draco katsoo Harryn silmää ja sitten toista silmää, naurattaa jo itsessään. Mutta Harry selvästi tykkää, kun Draco tekee niin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Kiitos kommenteista taas, Vendela, Angelina ja Fiorella! Näillä tosissaan taitaa olla jotain historiaa.. Pakko sanoa, että mä saan usein palautetta siitä, että mä teen itse tuota, että kun katson toista ihmistä silmiin, niin katson vuorotellen kumpaakin silmää ;D Se on kuulemma tosi kummallista ja outoa! En itse yleensä edes huomaa että teen sitä..


5. luukku

Olitko menossa jonnekin?” Harry kysyi. “Näin, että pakkasit ruokaa laukkuusi.”

“Minä en oikein ole juhlatuulella tänään”, Draco sanoi ja puristi suunsa viivaksi. Harry tiesi, että Draco tavallisesti rakasti kaikenlaisia juhlia ja halusi olla niiden keskipisteenä.

“En minäkään, jos totta puhutaan”, Harry sanoi kohauttaen olkiaan. “Saanko tulla mukaasi? Otit niin paljon evästä, että eläisit niillä viikon, ellei kukaan auttaisi sinua.”
« Viimeksi muokattu: 06.12.2023 11:26:02 kirjoittanut mursuhilleri »