Kirjoittaja Aihe: Fanipostia?  (Luettu 83408 kertaa)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #40 : 30.10.2010 15:13:19 »
Mieleeni heräsi uusimmasta viestistä yksi asia. Jos olette lähettäneet ulkomaille, niin oletteko hankkineet niitä kansainvälisiä postimerkinostokuponkilappusia, joilla saa lunastettua tietyn summan edestä paikallisia postimerkkejä? Suomalaisista merkeistä ei liene apua, jos niitä liittää palautuskuoreen ulkomaille, veikkaisin. Vai onko postia tullut ilman palautuskuorta ja merkkejäkin?

Itse asiassa, onnistuitte tällä ketjulla inspiroimaan minua niin, että lähetin ensimmäisen "fanikirjeen" tapaisen sitten varhaisten teinivuosieni. En kyllä sano tarkemmin ennen kuin näen vastaako kukaan, mutta eräälle suosikki-tv-sarjalleni. Ei sitä enää sillä tapaa ketään tiettyä ihmistä fanita, mutta ajattelin että olisihan se kiva kertoa että tykkää sarjasta ja kiittää näyttelijöitä hyvästä roolityöstä. :)

Pakko muuten lisätä sellainen juttu, että kun taannoin muistin sen aikoinaan saamani henkilökohtaisen vastauksen fanikirjeeseeni, ja muistelin sitä kavereiden kanssa niin yllätyin aika tavalla että sellaisetkin ihmiset muistivat tapauksen, joille en sitä ollut todellakaan itse kertonut, ja jotka olivat ihan pikkulapsia siihen aikaan. Se taisi olla siihen aikaan iso juttu kotikylällä, vaikka en sitä itse tajunnutkaan. Tekisi mieleni sanoa, että lol. ^^

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Leslie

  • hämmentynyt
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #41 : 04.11.2010 19:32:29 »
Itse oon aivan hulluna fanipostin kirjottamiseen nykyään. :D Oon saanut vastaukset Emma Watsonilta, Daniel Radcliffelta, Evanna Lynchilta ja Rowlingilta. ::) Vastauksia odottelen tosin vielä Wentworth Milleriltä, Tom Feltonilta, Robert Pattinsonilta ja Justin Bieberiltä. (Kahesta viimesestä en ite tykkää, kavereille syndelahjoiks pyysin nimmareita :: D) JA pitäis vielä kyllä kirjottaa Sarah Wayne Calliesille ja (ehkä) Amaury Nolascolle ja Dominic Purcellille. <3 On se vaan niin kivaa, englanninkielikin harjaantuu kun kirjottelee. :)

Hermionehh

Okei nyt tuli hirvee himo kirjottaa kaikille keiltä haluaisin nimmarit ! Kävin tänään just Kampin torilla, ja sain yhteiskuvan & nimmarin Evanna Lynchiltä, ja Matthew Lewikseltä halin ja nimmarin. Hih im so happyyy ♥. Mut monen ihanan puuttuu viel :/ Joten nyt pitäis vaan rohkaistua! Varsinkin hermionehhin kaikki saamat vastaukset kyl tsemppaa:-D

Leslie

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #42 : 05.11.2010 09:07:22 »
Lainaus
Okei nyt tuli hirvee himo kirjottaa kaikille keiltä haluaisin nimmarit ! Kävin tänään just Kampin torilla, ja sain yhteiskuvan & nimmarin Evanna Lynchiltä, ja Matthew Lewikseltä halin ja nimmarin. Hih im so happyyy ♥. Mut monen ihanan puuttuu viel :/ Joten nyt pitäis vaan rohkaistua! Varsinkin hermionehhin kaikki saamat vastaukset kyl tsemppaa:-D

Leslie
Eiii, sä pääsit sinne! :D Äiti ei päästäny, ku oli arkipäivä ja asun täällä Tampereella -.- Mut nyyh, en oo viäkään saanu sitä kirjettä lähetettyä! En vaan tiiä miten sen vastauksen kaa pitäs tehä. Laitanko sen isompaan kuoreen ja sinne sisälle pienempi kuori mun osotteella ja postimerkillä varustettuna?? Vai laitanko vaan ihan normin kuoren ja osotteeni jonnekin yläkulmaan? :o

Ja sit hei, riittääkö yks tavallinen ykkösluokan postimerkki?
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

immobitch

  • Superhero
  • ***
  • Viestejä: 638
  • Yea, I can fly.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #43 : 05.11.2010 10:51:45 »
En vaan tiiä miten sen vastauksen kaa pitäs tehä. Laitanko sen isompaan kuoreen ja sinne sisälle pienempi kuori mun osotteella ja postimerkillä varustettuna?? Vai laitanko vaan ihan normin kuoren ja osotteeni jonnekin yläkulmaan? :o

Ja sit hei, riittääkö yks tavallinen ykkösluokan postimerkki?
Molemmat minusta toimii ihan hyvin.
Kannattaa käydä postissa kysymässä millainen postimerkki riittää, se voi vaihdella. Tosin jos jollakin on riittänyt 1lk merkki, niin sitten sellainenkin käy :)
ava & ban by raitis

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #44 : 05.11.2010 11:29:15 »
Minua hämmästyttää ajatella, että ulkomailta Suomeen tulisi posti suomalaisella postimerkillä. Onko kenellekään käynyt näin? Postimaksujen hinnathan vaihtelevat maakohtaisesti, ja olen aina ajatellut niin, että oman maan merkeillä pystyy lähettämään ainoastaan oman maan sisältä. Jos joku tietää päinvastaista, kertokoon toki. :)

Tietääkseni yleisesti neuvotaan että fanipostin mukaan liitetään palautuskuori jossa on oma nimi ja osoite valmiina, sekä paikallisia postimerkkejä tai niitä kansainvälisiä postimerkinostokuponkeja riittävä määrä. Palautuskuoren kannattanee olla A5-kokoinen mieluummin kuin normaali pieni kirjekuori, sillä jos kuva on isompi niin sitä ei tarvitse taittaa. Palautuskuorihan mahtuu taitettuna toiseen samanlaiseen tai vaikka pienempäänkin kirjekuoreen ihan kätevästi.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #45 : 05.11.2010 22:50:37 »
Oh, kiitos paljon Fiorella ;) Ja  Immortal (:
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #46 : 08.11.2010 20:21:41 »
Pakko tulla leijuun et sain juuri Tim Burtonin nimmarin postista.
Pari vuotta tässä onkin vierähtänyt. Laitoin näemmä paluukuoren kyllä, mutta sen sijaan postimerkki on sieltäpäästä kuoreen läntätty!
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

lil

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #47 : 08.11.2010 20:31:54 »
Pitääkö siihen paluukuoree laittaa myös sen lähettäjänki osoite sinne ylänurkkaan valmiiksi? Vai tajuaako ne laittaa itse? Ja sit vielä se postimerkkihomma. Ooon niin tyhmä ku en tajuu siis monta 1lk postimerkkiä siihen pitää oikein läntätä? ???

Kuinka pitkiä kirjeitä olette kirjoittaneet?

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #48 : 08.11.2010 22:17:12 »
Hieno juttu, Nukkemestari. :)

Ja lil, paluukuoreen riittänee sinun osoitteesi. Lähettäjän osoite on lähinnä sitä varten, että jos lähetys hukkuu tai sitä ei saada perille, niin se palautetaan lähettäjälle, ja jos niin ikävästi pääsisi käymään, niin ne tuskin niitä takaisin tarvitsevat. ;) Muista laittaa osoitteesi alle FINLAND että tulee oikeaan maahan perille.

Ulkomaan kirjeeseen menee sama ensimmäisen luokan postimerkki (0,75€ tällä hetkellä arvoltaan) kuin Suomessakin, jos kirjeen paino on alle 20g. Jos se on yli, niin max. 50g painoinen kirje Eurooppaan maksaa 1,05€ ja EU:n ulkopuolelle esim. Amerikkaan 1,50€ eli toisin sanoen kaksi ykkösluokan merkkiä.

Postimaksujen hinnat voi helposti tarkistaa Postin nettisivuilta:
http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Peacock

  • ***
  • Viestejä: 301
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #49 : 11.11.2010 17:17:33 »
Minua hämmästyttää ajatella, että ulkomailta Suomeen tulisi posti suomalaisella postimerkillä. Onko kenellekään käynyt näin? Postimaksujen hinnathan vaihtelevat maakohtaisesti, ja olen aina ajatellut niin, että oman maan merkeillä pystyy lähettämään ainoastaan oman maan sisältä. Jos joku tietää päinvastaista, kertokoon toki. :)

mie lähetin torrekselle fanipostia kaverin kanssa liverpooliin ja mie hoidin sitte postittamisen. laitoin mukaan paluukuoret ja niihin länttäsin valmiit postimerkit, joissa luki suomi (eli ei mitään kansainvälisiä merkkejä). joten hyö kun postitti meille vastaukset sieltä englannista niissä kirjekuorissa, niin perille ainakin tuli. kai se on niin että kun postimerkki kattaa vaatimukset niin se tulee perille. :------)
ootteko laittaneet kirjeisiin priority-tarrat molemmin puolin? mie laitoin nyt torreksen kirjeeseen ne, koska sen postittamisen hoidin ihan postissa, mutta vaikka oon laittanu ilman niitäkin niin kyllä on perille mennyt. mitä asiaa ne tarrat edes hoitaa?

ava © vanilla
banneri © raitis

Ristiriita

  • Muumikuningatar
  • ***
  • Viestejä: 1 108
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #50 : 11.11.2010 17:57:03 »
Yksi kirjeenalku Eoin Colferille, monta suunnitelmaa monille muille. Sen pidemmälle en ole päässyt. :D

ootteko laittaneet kirjeisiin priority-tarrat molemmin puolin? mie laitoin nyt torreksen kirjeeseen ne, koska sen postittamisen hoidin ihan postissa, mutta vaikka oon laittanu ilman niitäkin niin kyllä on perille mennyt. mitä asiaa ne tarrat edes hoitaa?

Nykypäivänä ne tarrat eivät merkitse Suomessa ainakaan enää mitään, sillä kaikki ulkomaille menevä posti hoidetaan lentorahtina. Lähinnä kosmeettinen seikka. :D
Tai näin minulle on joskus pari vuotta sitten, kun kirjeenvaihtoa harrastelin enemmänkin, postissa sanottu.
"There's life under the blah blah blah."

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #51 : 11.11.2010 18:03:20 »
Kiintoisaa, jos voikin hyödyntää suomalaisia postimerkkejä. Pitää kyllä ihan kysyä postista tätä asiaa, en ollut ikinä ajatellut että se pätisi ihan sillä tapaa. Jotenkin kuvittelisi, että se on maakohtainen asia, muutenhan sitä voisi ottaa lomamatkalle omat postimerkit mukaan ja välttyä metsästelemästä niitä paikan päältä?

Priority/lentoposti-tarroja olen sinnikkäästi kyllä liimaillut kaikkeen ulkomaan postiin kaiken varalta, ja myös ulkomailla ollessa Suomeen lähettäessäni olen joko laittanut tarran tai sitten kirjoittanut "air mail" tai vastaavaa. Käytäntö on osoittanut, että esim. Italiasta posti kulkee hitaammin ilman lentopostimerkintää. Lentoposti-merkki myös maksaa siellä pikkuisen enemmän kuin tavallinen postimerkki ulkomaille, tai sitten on vain ollut ihan tapauskohtaista.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Siisukka

  • ***
  • Viestejä: 41
  • I just want to be unbreakable
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #52 : 19.11.2010 15:42:06 »
Kirjoitin vuoden alussa sähköisesti fanipostia The Giant Leapille. En missään nimessä odottanut saavani vastausta (varsinkaan niin pian kuin se saapui), ja siksi oli ISO shokki törmätä viestiin. Huaa! Häpesin tosin puoliksi koko viestiä, sillä olin esittänyt bändille erään kysymyksen, johon sain vastauksen melko pian viestin lähetettyäni (ihan toisesa lähteestä siis) ja tietämättömyyteni sai minut tuntemaan itseni erittäin tyhmäksi.

Vastauksessa sama asia selitettiin minulle ystävällisesti. Pääsin yli nolostuksestani, olihan kuitenkin niin rohkaisevaa, että olin ylipäätään saanut vastauksen.
Spread your wings and just fly free
-The Giant Leap

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #53 : 21.11.2010 14:04:52 »
pakko tulla jakamaan oma kokemus täällä :D

minä arkana ja hölmönä en ole elämässäni uskaltautunut lähettämään kuin yhden ainoan fanikirjeen, mutta se kannatti !(:
kirjoitin sitten Tom Feltonille kirjettä noin kahden viikon ajan alkuvuodesta -o8, että sain varmasti mahtumaan siihen ihan kaiken, mitä koskaan halusin sanoa ja tulihan siitä aikamoinen lausehirviö ja monen sivun pituinen :D olen fanittanut kyseistä näyttelijää siitä hetkestä lähtien kun musiikkileirillä katsottiin 'anna ja kuningas' . olin silloin jotain 1o :D

monet kaverit oli aikaisemmin lähettäneet fanipostia kaiken maailman ihmisille eikä ne olleet saanu vastausta, joten sitten olinkin ihan sydänkohtauksen partaalla, kun kesäkuussa äiti huuteli minulle, että oli tullut oudon näköinen kirje !
tietty säntäsin repimään kirjeen auki, ja sieltä paljastui kirje herra Feltonilta !! se oli käsinkirjoitettu ja jopa osaan minun kysymyksistä oli vastattu !  :)

en ollut laittanut minkäänlaista palautuskuorta tai mitään, kunhan vain tunkaisin kirjeen kuoreen ja maksoin postimaksun<:

kirje on yhä edelleenkin visusti näkyvillä kotona valokuvakehyksissä muistuttamassa siitä ihanasta hetkestä ! ^^ ja sen jälkeen fanitus Tomia kohtaan on vain kasvanut :)

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #54 : 22.11.2010 11:40:18 »
insatiable: (toivottavasti kirjotin oikein ;D) Ooh, vähän kiva! :D Mää kirjotin ekaa fanikirjettäni kans jotain kaks viikkoo ja tänään lähetän :> Ja Tom feltonille lähtee tänään kans kirje :) Sen kirjottamiseen menikin vaan tota, 10 min? :D
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Saasta

  • Vieras
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #55 : 23.11.2010 21:03:11 »
Hei mikä sen Danielin faniosote sitte onkaan? Tuo kakkossivulla oleva linkki vie jonnekin mihin tarttee tunnukset... Kirjotin tosiaan lyhen ja ytimekkään kirjeen johon en edes halua vastausta, haluun vaan kertoo sille että se on ihan loistava.

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #56 : 23.11.2010 22:02:40 »
Saasta: Ittelläni on ylhäällä tällanen:

Harry Potter - Daniel Radcliffe
Daniel Radcliffe
c/o ICM
76 Oxford Street
London
W1N OAX
United Kingdom

Potterfanien sivuilta. (potterfani.suntuubi.fi oli kaiketi osoite)
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Tippi

  • ex-Hopeakettu
  • ***
  • Viestejä: 652
  • avatar ja banneri Ingridiltä
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #57 : 28.11.2010 15:09:56 »
   No niin, kiitti kovasti, nyt te saitte minutkin suunnittelemaan fanipostin kirjoittamista... :D Saattaahan tietysti olla, että saan vain sen surullisenkuuluisan avustajan kirjoittaman vastauksen (jos sitäkään), mutta miksen edes yrittäisi? Eihän siinä menetä mitään.

   Sattuisiko kukaan tietämään J. K. Rowlingin fanipostiosoitetta? ^^

   //Kiitos, MissWeasley! :> Googletin itsekin vähäsen, mutta kun noista fanipostiosoitteistahan tuppaa olemaan netissä monia eri versioita, niin ajattelin täältä kysäistä sellaista "varmaa" osoitetta, josta joku on saanut edes jonkinmoisen vastauksen.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2010 20:34:17 kirjoittanut Hopeakettu »

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 437
  • © Ingrid
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #58 : 28.11.2010 19:28:35 »
Tää on kyllä varmaan aika random kysymys, mut anyways. Mitä luulette, jos lähettäis fanikirjeen mukana salmiakkia niin menisköhän se sitten kirjeen vastaanottajalle asti, vai "takavarikoiko" avustaja tms. ne? Joo tää on aika kaukaa haettua kyllä, mut ajattelin vaan et jos ne ajattelee siellä et joku haluais vaikka tyyliin myrkyttää sen julkkiksen tai jotain... :'D

Oon vaan tässä suunnitellu lähettäväni fanikirjeen ja mietin et  salmiakki vois sinänsä olla aika "siistiä" laittaa kun sitä ei esim. englannissa saa ollenkaan joten ne ei oo koskaan ehkä edes maistanu salmiakkia, mut sit mietin just tuota et jos ne takavarikoi ne sieltä kirjeestä tai muuta vastaavaa... Nimittäin siinä tapauksessa en sitten laita. Niin ja suokaa anteeksi typeryyteni. : D

Juu aika rantööömi kysymys kyllä, mutta... :D
« Viimeksi muokattu: 28.11.2010 21:07:38 kirjoittanut YourAngel »


i lost my heart / my home is the ocean

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #59 : 28.11.2010 19:46:36 »
Hopeakettu: Googlesta löytää aika hyvin faniosoitteita kun laittaa nimen ja perään 'fanmail' :)

J.K. Rowling, Christopher Little Literary Agency, Eel Brooks Studios, 125 Moore Park Road, London SW6 4PS, UK or J.K. Rowling, Arthur A. Levine Books, 557 Broadway, New York, NY 10012

(Read more: How to Send Fan Mail to J.K. Rowling | eHow.com http://www.ehow.com/how_2086308_send-fan-mail-jk-rowling.html#ixzz16bH8GF7m)

Aika monimutkainen...  :P Mut voithan sää vielä googlettaa



YourAngel: En usko, että kannattaa laittaa mitään syötävää fanikirjeisiin... Matka kuitenkin kestää ja vaikken tiedäkään voiko salmiakki pilaantua niin mistä sen tietää? :P
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.