Kirjoittaja Aihe: Enhän minä edes pidä joulusta | Joulukalenteri 2022 | K-11 | Regulus/Barty | prologi + 24/24  (Luettu 6434 kertaa)

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Nimi: Enhän minä edes pidä joulusta
Fandom: Harry Potter
Kirjoittaja: Altais
Ikäraja: K-11 (kiroilua ja jossain määrin alkoholinkäyttöä ainakin luvassa)
Genre: Fluffy, hurt/comfort, huumori, friends to lovers, idiots in love; joulukalenterijatkis
Paritus: Regulus/Barty
Vastuuvapaus: En omista hahmoja enkä maailmaa, enkä tienaa tällä.
Haasteet: The Joulukalenterihaaste, FF100 (092: joulu)

Tiivistelmä: On vuosi 1977 Tylypahkassa, ja Regulus muuttuu sitä synkemmäksi, mitä lähemmäs joulukuuta tullaan. Onneksi Barty ymmärtää, mistä parhaan ystävän synkistelyssä on kyse, ja haluaa järjestää tällekin vähäsen joulumieltä.

Kirjoittajalta: Havahduin tänään ihan ihmeissäni siihen, että on ensimmäinen adventtisunnuntai. Niinpä onkin aika avata joulukalenterikausi tällä prologilla. Varsinaiset luukut alkavat sitten 1.12. ja pyrin päivittämään säännöllisesti niin, että vika luukku olisi täällä 24.12. Katsotaan, miten käy.  :)

//Tammikuun jälkeen tämä voisi sopia Hunajaherttuaan.






Enhän minä edes pidä joulusta





Prologi



30.11.1977


Sinä vuonna Regulus oli ollut koko syksyn vaitonainen ja allapäin. Edes huispaus ei ollut onnistunut piristämään tätä kuin hetkeksi. Päivien lyhetessä Regulus synkkeni nopeammin kuin marraskuun lopun illat pimenivät, ja kun paras ystävä ei enää halunnut lähteä edes viikonloppuna Tylyahoon, Barty huolestui toden teolla. Vaikka hän miten yritti saada Regulusta avautumaan, tämä ei suostunut nimeämään syytä synkistelylleen.

Sinä ohi menneenä Tylyahon viikonloppuna Barty keksi syyn siitä huolimatta, vaikka Regulus taas kerran sanoikin, ettei mikään vaivannut. Barty tajusi kaiken ihan sattumalta. Hän sattui tulemaan suihkusta juuri, kun Regulus istui yksinään makuusalin ikkunasyvennyksessä tuijottaen pihalle, ja tämän ryhdistäkin jo huomasi, millä mielellä sitä oltiin. Barty hiipi hiljaa lähemmäs pelkkä pyyhe vyötäisillään.

”Vitun hyvää joulua sitten vaan”, Regulus mutisi itsekseen, ja kun Barty hiipi tarpeeksi lähelle ikkunaa, hän näki ulkona pihalla ilmielävän selityksen Reguluksen matalaan mieleen.

Sirius Musta kaulakkain James Potterin kanssa. Kummallakin valtava, jouluinen Hunajaherttuan paperikassi täynnä ties vaikka mitä jouluherkkuja. Sirius syöttämässä parhaillaan jotain Jamesille, joka katsoi Siriusta kuin olisi mieluummin syönyt tämän.

Tämä olisi Reguluksen ensimmäinen joulu ilman veljeään, Barty käsitti. Sirius oli lähtenyt kotoa viime joululomalla, hiukan joulunpyhien jälkeen. Regulus ei koskaan ollut asiaa ääneen myöntänyt, mutta Barty näki silti, miten se kirveli. Ja nyt kai Regulus liittäisi menetyksensä jouluun aina tästä lähtien. Tai niin ainakin silloin, jos ei kukaan tekisi asialle mitään.

Barty laittoi hitaasti takaapäin kädet Reguluksen hartioille, ja tämä hyppäsi ilmaan ainakin puoli metriä. Sitten ystävä kääntyi salamana ympäri. Tajutessaan, kuka säikyttelijä oli, poika suli Bartyn kauan kaipaamaan nauruun.

Ja ystävän kädet eksyivät kuin vahingossa Bartyn lantiolle, kostean pyyhkeen päälle.

”Mitäs sinä täällä hiiviskelet viattomia ihmisiä säikyttelemässä?” Regulus kysyi virnistäen. Barty oli onnellinen, ettei tämän hymy ollutkaan kadonnut heti.

”Ai viattomia?” Barty kysyi ja katsoi Regulusta kulmiensa alta. Tämän katse oli unohtunut jonnekin Bartyn navan tasolle, eikä Barty osannut sanoa, huomasiko ystävä sitä itse.

”Oho”, Regulus sanoi ja irrotti kiireesti ja aika hämmentyneen näköisenä otteensa Bartyn lantiolta. Mutta Reguluksen katse viipyili silti yllättävän pitkään Bartyn kasvoilla ja vartalolla. Kun Barty katsoi tarkkaan, hän näki ystävänsä poskilla hennon punan. Vai kuvitteliko hän vain?

”Huomenna on jo joulukuu”, Barty sanoi vain jotain sanoakseen.

”Niinpä on”, Regulus hymähti.

”Yrittäisitkö kuulostaa vielä vähän innostuneemmalta”, Barty heitti, ja Regulus tönäisi häntä hellästi.

”Miksi olisin innoissani?” poika kysyi sitten, aika murheellisesti. ”Enhän minä edes pidä joulusta. Inhoan sitä.”

”Ai. Miksi?” Barty kysyi ja tunsi olonsa yllättävän surulliseksi Reguluksen sanoista.

”Ei meillä kotona oikein koskaan ole vietetty joulua. Ei ainakaan sillä lailla kuin kaikki onnelliset perheet tekevät joissain kaiken maailman kuvastoissa.”

”Mitä sinä sitten haluaisit tehdä jouluna?”

Vastoin kuvaa, jota Barty halusi itsestään ylläpitää, hän oli oikeastaan melkoinen jouluihminen. Nyt hän halusi antaa rakkaimmalle ystävälleenkin syyn olla. Mutta kun katsoi Regulusta, hän tiesi, ettei siitä tulisi ihan helppoa.

”Vitustako minä tiedän”, Regulus murahti. ”Tai siis, en minä tiedä, mitä silloin edes kuuluisi haluta tehdä. Ihan sama, ei minua kiinnosta.”

”Ei kyse ole siitä, mitä kuuluisi haluta. Vaan mitä haluat.”

”Okei. Miten vaan.” Regulus kuulosti kaikkea muuta kuin vakuuttuneelta.

”Kuule. Tee minulle lista asioista, jotka saisivat joulun tuntumaan sinusta kivalta. Tai... edes vähemmän vituttavalta.”

”Mitä? Mikä lista muka, ja miksi?”

”Kaksikymmentäneljä juttua, joita haluat tehdä vielä ennen joulua. Yksi jokaiselle päivälle, alkaen huomisesta. Ja sitten minä hoidan, että saat tehdä ne kaikki. Vedetään niitä yli sitä mukaa, kun ollaan tehty. Okei?”

”Häh? Et ole tosissasi?” Reguluksen tyrmistynyt, epäuskoinen ilme oli vähällä alkaa sulaa pieneen hymyntapaiseen.

”Enkö minä muka aina ole”, Barty virnisti. ”Ja vaikket tykkäisi joulusta, sinä ihan takuulla tykkäät listojen tekemisestä. Joten minä jätän sinut rauhaan nyt, ja illallisella annat minulle listasi.”

”Jaa… no, okei sitten. Ei kai se ota jos ei annakaan.”

Barty oli jo kääntynyt selin, eikä Regulus siksi nähnyt parhaan ystävänsä sulavan onnellisen voitonriemuiseen hymyyn.



*



Barty ei ollut odottanut Reguluksen ottavan hänen ehdotustaan todesta. Mutta hän sai yllättyä, sillä illallisella Regulus istuutui hänen viereensä, ja ojensi hänelle kirjekuoren siinä kaikkien uteliaiden silmien alla. Regulus oli tunnettu taitavana listojen tekijänä, eikä hän pettänyt tälläkään kertaa.

Lista oli kirjoitettu sillä kauniilla, huolellisella käsialalla, jota Barty niin rakasti, ja näin se kuului:



Asioita, joita Regulus Musta haluaa tehdä ennen joulua:


1.   Karata yöllä Sianpäähän juomaan liikaa glögiä (terästettyä sellaista)
2.   Lintsata tunnilta ja syödä sängyssä karkkia
3.   Mennä jonkun siistin (jästien) bändin konserttiin
4.   Käydä jästien jouluostoksilla ja esittää, että ollaan itsekin jästejä
5.   Rakentaa lumilinnan ja leikkiä kunnon lumisotaa
6.   Opetella luistelemaan (ja että Bartykin opettelee)
7.   Järjestää jouluyllätyksen jollekulle (joko iloisen tai sitten ei)
8.   Leipoa itse joulupipareita jästien tavalla (ja koristella ne)
9.   Mennä kävelylle hautausmaalle pimeässä ja viedä kynttilä jonkun tuntemattoman haudalle
10.   Istua takan ääressä villasukat jalassa ilman, että on kiire minnekään
11.   Antaa Bartylle kunnon niskahieronnan
12.   Syödä niin paljon liikaa suklaata, että on paha olo seuraavanakin päivänä
13.   Tehdä jonkun toisen iloiseksi, vaikka se ei odota sitä
14.   Suudella jotakuta mistelinoksan alla
15.   Viettää ihan koko joululoman Bartyn kanssa
16.   Ja se tarkoittaa, että olla menemättä kotiin ollenkaan
17.   Niin, että porukat eivät siis saa siitä mieletöntä kohtausta, enkä joudu ongelmiin
18.   Maata Bartyn kanssa vierekkäin peiton alla, ja valvoa aamuun asti kertoen salaisuuksia
19.   Ja sitten nukkua koko seuraavan päivän, kunnes on niin nälkä, että on pakko nousta
20.   Tuoda Bartylle aamiaista vuoteeseen
21.   Eksyä jästi-Lontoossa
22.   Toivottaa Siriukselle hyvää joulua kaikesta huolimatta
23.   Kertoa viimein yhdelle ihmiselle todellisista tunteistani
24.   Nukahtaa jouluyönä sen ihmisen viereen




”Mitäs pidit?” Regulus kysyi muina miehinä, kun he kävelivät suuresta salista poispäin.

”Ei hullumpi”, Barty sanoi. ”Kaiken muun uskon voivani järjestää, mutta lunta en voi ihan varmuudella luvata, ainakaan aitoa sellaista. Ja... rakkausjuttusi saat kyllä hoitaa itse, ellet sitten ensin avaudu niistä minulle vähän enemmän.”

”Ai sinä meinasit, että me oikeasti tehdään tämä…” Regulus mutisi itsekseen, ja vilkaisi Bartya salaa.

Mutta Barty vain hymyili. Tämän enemmän tosissaan hän ei ollut tainnut vielä koskaan olla.


« Viimeksi muokattu: 16.01.2023 17:41:49 kirjoittanut Altais »

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 748
  • grafiikka © Ingrid
Ensiksi täytyy myöntää, etten ole koskaan ennen lukenut ficciä Regulus/Barty -parituksella (en ainakaan muista). Mutta nyt kun luin tämän prologin, niin tuli ehdoton fiilis, että juuri tätä mä kaipaan. Etenkin Regulus on aina kiehtonut minua: olihan hän Siriuksen veli ja kuolonsyöjä, joka lopulta kääntyi Voldemortia vastaan ja kuoli hyvin urhoollisella tavalla. Olen aina toivonut, että Rowling olisi kirjoittanut hänestä enemmän, mutta hahmo jäi kiehtovaksi mysteeriksi. Ihan mahtavaa siis, että tässä ficissä nyt tullaan pureutumaan kyseiseen hahmoon syvemmin.

Ja oikeesti, ai että tämä prologi! Koukutti heti fluffyllään, huumorillaan sekä pienillä yksityiskohdillaan, ja tuon Reguluksen to do -listan jälkeen odotan ihan innolla, miten hänen toiveensa tulevat toteutumaan ja kuinkahan Barty mahtaa avustaa niiden toteutumisessa. ;) Ja jotenkin todella mielenkiintoista, että Reguluksen listassa oli useampi jästeihin liittyvä asia. Hänestä voisi helposti saada kuolonsyöjänä sellaisen kuvan, että hän arvostaisi ainoastaan puhdasveristä velhomaailmaa, mutta tämä tuo hahmoon heti vähän erilaista aspektia. Tämä oli siis esimerkki yhdestä niistä lukuisista pienistä yksityiskohdista, joita ficissä vilisi! Nam.

Tykkään myös paljon sun kirjoitustyylistäsi, tekstiä oli tosi helppo ja miellyttävä lukea. Bartyn ja Reguluksen vuoropuhelun keskenään olet saanut soljumaan luonnollisesti, ja no siis koko teksti on muutenkin luonnollista, ja niin. Musta ei nyt valitettavasti tämän järkevämpää kommenttia irtoa, mutta halusin siis vain sanoa, että jään ehdottomasti seurailemaan ficin jatkoa, ja odotan innolla, mihin Reguluksen ja Bartyn suhde tästä kehittyy. Tulisipa 1.12 pian <3
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
HUUDAN ITKEN OKSENNAN PYÖRRYN AAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. a.

Huhuuhuhuhh, oon viime viikkoina taas palaillut Potterien äärelle (itse asiassa kiitos niiden ficcien jotka aiemmin kirjoitit tällä shipillä koska muistin niiden ansiosta kuinka paljon tykkään edelleen tästä parista ja Pottereista ylipäätään, haha), ja oon kaipaillut jotain kivaa ficciä luettavaksi ja no JOO sinä sitten toimitat ihan parasta mahdollista kamaa. Oon vaan yks onnesta kiemurteleva möykky just nyt koska yhyy siis joulukalenteri näistä kahdesta? Fluffilla ja hurt/comfortilla? Ja vieläpä jouluisella teemalla? Hei apua, tää on paras joulunodotusasia IKINÄ, kiitoskiitoskiitos apua oon ihan sekaisin nytten täällä. Ihana päästä lukemaan lisää sun headcanoneja näistä hahmoista ja tää koko idea on niin suloinen ja hyvä ja tykkään että ainakin Reguluksen to do -listan perusteella tulisi jopa vähän genrevaihtelua. Tai siis, söpöä pehmoilua mä nyt rakastan eniten ja sitä odotan, mutta kiinnostaa hirveästi myös tuo luukku joka sijoittuu hautausmaalle sekä se miten Reguluksen porukat reagoi kun hän sanoo että haluaakin viettää joululoman Bartyn kanssa. Toki tietty noi mistelin alla pussailut ja tunteiden tunnustukset on se mistä olen eniten fiiliksissä, hm, sattuneista syistä, mutta voi voi kun kaikki tuossa listassa on niin hyvää ja kiinnostavaa ja tärkeää ja söpöä. Ja näiden kanssakäyminen kans, niin kultaa, en selviä, Regulus on niin raukka, mutta ihana Barty kun noin pitää huolta Reguluksesta, hän on kyllä ihan paras ystävä ;_; <3

Lainaus
Vastoin kuvaa, jota Barty halusi itsestään ylläpitää, hän oli oikeastaan melkoinen jouluihminen.
Siis sulin tälle niin kovaa! ;__; <3 Fun fact tää on itse asiassa mun headcanon (tosin siitäkin voisin kirjoittaa esseen että miksi, haha), ja en tiiä, musta on vaan parasta kuvitella että toi pieni psykopaatti on tietyissä asioissa ihan tavattoman pehmis.

En mä osaa sanoa mitään muuta tähän hätään mutta vitsi tää oli kyllä niin super iloinen ihana yllätys, kuten sun aiemmissa ficeissä näiden dialogi oli ihan kultaa, rakastan lukea hyvää dialogia joka tuntuu silleen aidolta ja oot siinä ihan mestari kyllä! Tai siis sun muukin teksti on hirveen kivaa lukea mutta erityisesti tätä dialogia voisin lukea vaikka satatuhatta sanaa yhdeltä istumalta. Kiitos vielä niin hirmuisesti tämän alun kirjoittamisesta ja julkaisusta, ootan innolla mitä kaikkia kommelluksia tässä vielä tulee. <333
leipää ja perunasoppaa

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Ihan mielettömän upea yllätys saada sinulta tällainen joulukalenteri! :D Tämä on kyllä ihan parasta, mitä fanfiktion rakastaja vain voi toivoa, ja saa minutkin odottamaan joulua ja joulukuun etenemistä ihan uudella tavalla. :) Täytyy sanoa, että suhtauduin aluksi tähän paritukseen vähän varauksellisesti, ja vaikka James tai Severus ehkä ovatkin ne rakkaimmat parit Regulukselle minun mielessäni, odotan kyllä innolla, mihin tämä tarina vielä vie. Barty on tässä hyvin ihana, ja ajattelen kyllä, että hän taitaa olla aika lailla retkussa ihanaan Regulukseen, vaikka yrittääkin olla kovasti ihan vain parasta kaveria. ;D Aivan mahtava idea tällä ficillä, kun tämä etenee vielä Reguluksen toivelistan mukaan, ja tulee olemaan ihan mieletöntä nähdä, miten nuo hänen toiveensa toteutuvat.

Tämä alku oli ihan loistava, ja lämpenin kovasti siitä, kun Barty oivalsi heti, mistä se kenkä puristi Reguluksen osalta. :) Reguluksesta tuntui varmaan siltä kuin Sirius olisi korvannut pikkuveljensä parhaalla ystävällään, ja voi vain kuvitella, miten pahalta hänestä tuntuu. Vaikka toivoisin, että Regulus näkisi tuossa asiassa sen verran syvemmälle, että ymmärtäisi, ettei rakastettu ole mitään veljeltä sinänsä pois. Tai näin ainakin tulkitsin Siriuksen ja Jamesin välit. :-* Ihan mahtavasti tässä oli kuvattu tuo kelmikaksikko, ja saattoi nähdä heidät sielunsa silmin ulkona pihalla aivan ihastuneina toisiinsa ja joulun odotukseen:

Lainaus
”Vitun hyvää joulua sitten vaan”, Regulus mutisi itsekseen, ja kun Barty hiipi tarpeeksi lähelle ikkunaa, hän näki ulkona pihalla ilmielävän selityksen Reguluksen matalaan mieleen.

Sirius Musta kaulakkain James Potterin kanssa. Kummallakin valtava, jouluinen Hunajaherttuan paperikassi täynnä ties vaikka mitä jouluherkkuja. Sirius syöttämässä parhaillaan jotain Jamesille, joka katsoi Siriusta kuin olisi mieluummin syönyt tämän.

Reguluksen ja Bartyn keskinäinen tunnelma oli hyvin käsinkosketeltava, ja mietin että jos kumpikin ei olisi ollut ihan noin ujoja, olisikohan tässä voitu päästä jo saman tien vielä mielenkiintoisempaan tilanteeseen? ;D Mutta toisaalta minusta oli ihanaa, kun Regulus tunnusti inhoavansa joulua, ja Barty oli siitä pahoillaan ja halusi auttaa asiassa. Nauratti kyllä tuo, että Barty olikin sitten varsinainen jouluihminen, vaikka ei halunnutkaan tuoda sitä esiin. :D Lisäksi Barty on selvästi ihan tosiystävä Regulukselle, ja tiedä, vaikka olisi joulukuun edetessä vielä muutakin?

Regulus on viehättävän pahantuulinen teinipoika tässä, ja se on oikeastaan aika hauskaa vaihtelua siihen kiltteyteen ja tottelevaisuuteen, joka häneen yleensä tulee liitettyä. Ajattelin, että ehkäpä tämä kiukuttelu on hänen tapauksessaan pelkästään hyvä asia, ja voisi auttaa häntä löytämään itsensä ja sen, mitä hän oikeasti haluaa, ja ehkä tulemaan sen myötä onnelliseksi. :) Kylläpä Bartyn idea siitä, miten saisi Reguluksenkin pitämään enemmän joulusta, oli aivan loistava:

Lainaus
”Kaksikymmentäneljä juttua, joita haluat tehdä vielä ennen joulua. Yksi jokaiselle päivälle, alkaen huomisesta. Ja sitten minä hoidan, että saat tehdä ne kaikki. Vedetään niitä yli sitä mukaa, kun ollaan tehty. Okei?”

”Häh? Et ole tosissasi?” Reguluksen tyrmistynyt, epäuskoinen ilme oli vähällä alkaa sulaa pieneen hymyntapaiseen.

”Enkö minä muka aina ole”, Barty virnisti. ”Ja vaikket tykkäisi joulusta, sinä ihan takuulla tykkäät listojen tekemisestä. Joten minä jätän sinut rauhaan nyt, ja illallisella annat minulle listasi.”

Ihan mahtavaa, miten Regulus lähti tähän Bartyn ehdotukseen täysillä mukaan. :D Ja hoiti homman kyllä hyvin ja perusteellisesti, ihan niin kuin varmaan tekee kaiken muutenkin. Jotenkin suloinen ominaisuus, että Regulus pitää listojen tekemisestä, ja se oli hyvin tiedossa muillakin. Nuo kaikki jutut, joita hän oli listannut, olivat minusta jokainen omalla tavallaan hyvin hauskoja ja mieltä lämmittäviä. Ehkä ihaninta oli se, että Regulus mainitsi Bartyn listallaan aika montakin kertaa. :) Eikä Siriustakaan oltu unohdettu. ja nuo todelliset tunteet… ah! Kukahan se mahtaisi olla? Lista oli ihan mieletön, enkä nyt lainaa sitä miltään osin tähän, kun joutuisin lainaamaan silloin kaiken, mutta kyllä on ihana juttu. Lupaa todella hyvää tälle ficille ja meille lukijoille! ;)

Bartylla on kyllä hyvä pokka tässä, ja Reguluksella myös, ja jotenkin ajattelin, että molempien sisällä taisi kyllä kihistä aika lailla, vaikka yritettiinkin olla niin kuin ei oltaisikaan. Olipa tämä loppu todella ihana, ja jätti aika laillakin ajattelemisen aihetta:

Lainaus
”Mitäs pidit?” Regulus kysyi muina miehinä, kun he kävelivät suuresta salista poispäin.

”Ei hullumpi”, Barty sanoi. ”Kaiken muun uskon voivani järjestää, mutta lunta en voi ihan varmuudella luvata, ainakaan aitoa sellaista. Ja... rakkausjuttusi saat kyllä hoitaa itse, ellet sitten ensin avaudu niistä minulle vähän enemmän.”

”Ai sinä meinasit, että me oikeasti tehdään tämä…” Regulus mutisi itsekseen, ja vilkaisi Bartya salaa.

Mutta Barty vain hymyili. Tämän enemmän tosissaan hän ei ollut tainnut vielä koskaan olla.

Kiitos aivan mahtavasta prologista! Kyllä tämän myötä kelpaa odottaa joulukuuta. :)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 406
  • ava by Sokerisiipi
Jeejee, joulukalenterikausi avattu ja vielä sinulta! :) Olen super-onnellinen!

Prologihan oli mahtava ja loi hyvän premissin tarinalle. Mielenkiintoinen idea ja vallan mainio toteuttaa näin joulukalenterin muodossa.

Se, mikä teksteissäsi viehättää, kun kirjoitat ensimmäisestä sukupolvesta, on se, että hahmot todellakin saavat olla teinejä! Vaikkakin ajat ovat muuttumassa ja ennen pitkään ei kukaan tiedä ken kuolee ja ken ei, niin silti fikeissäsi on aina ihanan lempeä tunnelma. Teiniys on kuvattu aidosti, huumoria unohtamatta. On mukava saada lukea näistä hahmoista hetkissä, joissa heidän ei vielä tarvitse tehdä elämää muuttavia päätöksiä. Vain he saavat kiukutella, lintsata tunneilta, ihastua, rakastua... Ihan mitä kaikkea nyt teini-ikään kuuluukaan!

Tästä esimerkkinä oli tämä herttainen kohta Reguluksen listassa:

Lainaus
2.   Lintsata tunnilta ja syödä sängyssä karkkia

Odotan innolla tietenkin kaikkia kalenterin luukkuja, mutta jästien konsertti ja jouluostokset kutkuttelevat ja tietenkin Reguluksen tunteiden tunnustaminen eräälle henkilölle. ;) Innolla jään odottelemaan jatkoa :-*
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Onpas kiva idea joulukalenterille! Ei kyllä ihmetytä, miksei Regulus niinkään välitä joulusta, eikä varsinkaan tuona vuonna, mutta onneksi Barty välittää ja haluaa tosissaan piristää ja tehdä toisen joulukuusta mukavamman ♥ (Jotenki söötti ajatus, että hän on jouluihminen :D vaikka se ei imagoon ihan sopisikaan.)

Lainaus
Ja vaikket tykkäisi joulusta, sinä ihan takuulla tykkäät listojen tekemisestä.
Mulle tuli tästä heti mieleen se ficisi, jossa oli stalkkeri-Regulus kirjoittamassa listaa, miksi Altais pitäisi tappaa ;D On selvästi listat lähellä Reguluksen sydäntä!

Mielenkiintoisen ja monipuolisen listan Regulus sai kuin saikin aikaiseksi joulukuulle. Osa ehdotuksista on jotenki tosi sööttejä ja niin viattomia, en ehkä kestä ♥ Mulla on pieni ajatus siitä, että listalla mainittu "yksi ihminen" on Barty, mutta eiköhän sekin paljastu vielä, viimeistään aattona sitten. Jään ehdottomasti seurailemaan, mitä on luvassa.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Ihanaa, että ootte löytäneet tämän joulukalenterin pariin! Ihan valtavan isot kiitokset kommenteista, nyt onkin entistä parempi mieli lähteä varsinaisten luukkujen pariin, ja tänään avataan niistä eka.  :)

Claire: Regulus/Barty ei ole itsellenikään mikään kaikkein tutuin paritus, mutta innostuin siitä tajuttuani, että nämä kaksihan on olleet mitä todennäköisimmin samaan aikaan koulussa, aika lailla saman ikäisiä ja samassa tuvassa, joten... rakastan lukea ja kirjoittaa friends to lovers -tarinoita, joten siksi varmaan tämä paritus innosti kirjoittamaan joulukalenterin. Regulus on kyllä todellakin ihan valtavan kiehtova ja upea hahmo, rakastan häntä juuri tuon mystisyyden takia. Muutamien pienten tiedonmurusten perusteella hänestä voi kirjoittaa aika monenlaisen ja olla silti uskottava, ja siksi hän onkin ihan lempihahmoni. Tuosta hänen listastaan voi ehkä tosiaan päätellä, että hän ehkä oli oikeasti kiinnostunut hiukan muustakin, kuin mitä perhetausta edellytti... :)

ruttopoika: Onpa ihana kuulla, että mun Regulus/Barty -ficit on innostaneet palaamaan takaisin Potterien pariin, ja että joulukalenteri-idea tuntuu toimivalta. Oli vaan pakko päästä kirjoittamaan juuri näille kahdelle jotain tosi söpöä ja pehmoista (vaikka kyllä niitä hiukan tummempiakin sävyjä tulee). Aika hiljattain tosiaan löysin tän parituksen monet mahdollisuudet, ja olen niin koukussa ajatukseen, että Regulus on pohjimmiltaan tosi herkkis (vaikka uskaltaakin purkaa sitä parhaalle kaverilleen kiukuttelemalla, voi söpöliiniä), ja että Barty tykkäisi toisesta niin paljon, että olisi valmis melkein mihin vaan, että saa tämän iloiseksi taas.  Joskus mietin, minkähänlaisessa universumissa näille kahdelle voisikin käydä lopulta hyvin, mutta katsotaan... tästä on joka tapauksessa tulossa aika pehmoinen tarina.  :)

Pahatar: Loistavaa, jos tämä oli iloinen ylläri joulun odotukseen!  :) Aloin suunnitella tätä joskus silloin niiden aiempien ficcieni aikoihin, jotka kirjoitin tällä parituksella, ja rakastuin siihen ajatukseen, että kun Siriuksellakin oli James, niin mitä jos Reguluksellakin olisi ollut luihuisessa joku yhtä läheinen ystävä (tai enemmänkin kuin se). Tämän tarinan Barty tulee olemaan aika pehmo verrattuna varmaan canonin versioon hänestä, mutta ehkä joulu ja rakkaimman ystävän mielipaha saisivat hänestä esiin sellaisen rakastavan puolen. Näen Bartyn vähän sellaisena yliälykkäänä hahmona, joka näkee muita enemmän ja helposti, ja joka tietty canonissa käyttää kykyjään vääriin juttuihin, mutta Reguluksen tapauksessa voisikin käyttää niitä juuri niin kuin pitääkin. Juu, ja kyllä tässä varmaan vielä niihin mielenkiintoisiin tilanteisiin päädytään, ennemmin tai myöhemmin. :)

miisuli: Olen onnellinen, jos tuo prologi tuntui toimivalta avaukselta tulevaa kalenteria ajatellen! Sain idean joskus syksyn mittaan, oikeastaan varmaan siksi, kun aloin tajuta miten lähellä joulu onkaan, ja että mitähän vaatisi päästä itse joulumielelle. Onhan joulu vähän kaksijakoinen juttu, kun siihen tavallaan liittyy oletusarvona, että kaikkihan ovat silloin onnellisia ja viettävät aikaa rakkaiden kanssa, mutta sitten jos ei olekaan ketään, tai ihmissuhdeasiat ovat solmussa niin kuin Reguluksella tässä, voi joulu tuntuakin tosi kurjalta ja oikein alleviivata sitä, että muilla on paremmin kuin itsellä. Tämä onkin omistettu kaikille, jotka ikinä on kokeneet jouluangstia (kuten itsekin niin monesti olen). Ihanaa, jos tykkäät teinihahmoistani, itsekin rakastan kirjoittaa heitä, vaikka en enää teini olekaan.  ;D

Larjus: Voi niinpä, ihana Regulus ja mieltymys listojen tekemiseen...  ;D Jostain syystä minulla on päähänpinttymä siitä, että Regulus nyt vaan on mitä innokkain listojen laatija, tunnollinen ja perusteellinen tyyppi, jolle listat ehkä tuo turvaa ja hallinnan tunnetta maailmaan, joka muuten on aika sekava paikka. Olin jo melkein unohtanut tuon miksi Altais pitäisi tappaa -listan, mutta nyt kun mainitsit, niin sieltähän tuo idea Reguluksesta listojen laatijana on tainnut lähteä liikkeelle.  ;D Joo, mutta kyllähän Regulus taitaa olla itsekin aika söötti ja viaton, ainakin pohjimmiltaan, vaikka ehkä teini-ikäinen puhdasverinen luihuinen ei saa kovin usein näyttää sitä. Mutta onneksi parhaan kaverin kanssa voi olla oma itsensä.  :)

Okei, ja nyt sitten sen ekan luukun pariin! Tämä toimii nyt sitten sillä lailla, että Reguluksen lista toteutuu yllätyksellisessä järjestyksessä. Joka luukun jälkeen alkuperäiseltä listalta yliviivataan juttuja sitä mukaa, kun niitä on tehty.






1. LUUKKU


1.12.1977



Joulukuun ensimmäinen päivä oli maanantai. Aamusta asti Regulus oli ollut hieman tavallista levottomampi. Aamupalalla hänelle ei tahtonut maistua mikään, ja Barty arveli hänen taas luovan liian pitkiä katseita veljensä suuntaan luullen, ettei kukaan huomaa. Mutta kun Regulus oppitunneillakin jatkoi levotonta liikehtimistään, mikä ei ollut yhtään hänen tapaistaan, Bartya alkoi hieman ihmetyttää.
 
Iltapäivällä liemien kaksoistunnilla heidän yskänliemensä meni aivan pieleen, sillä Regulus laittoi siihen kanelitankojen sijaan vaniljatankoja ennen kuin Barty ehti estää. Kuhnusarvio pudisteli heille hämmästyneenä päätään, eikä ihme. Tämä oli koko viiden ja puolen vuoden aikana ensimmäinen kerta, kun heillä meni liemi vikaan. He olivat olleet lyömätön parivaljakko aina ensimmäisestä luokasta asti kaikilla oppitunneilla, etenkin liemissä, ja heistä oli tullut tuvanjohtajansa Kuhnusarvion kiistattomia lempioppilaita.

”Anteeksi”, Regulus mutisi ja painoi katseensa lattiaan.

Barty, joka ensin oli aikonut vihoitella ainakin vähän aikaa, tunsi sydämensä sulavan heti tuon ilmeen nähdessään. Ystävähän oli aivan hukassa, miten sellaiselle nyt voisi vihainen olla?

”Mitä väliä?” Barty virnisti ja taputti ystäväänsä olalle. ”Sattuuhan sitä.”

”Ei meille”, Regulus huokaisi, ja oli siinä oikeassa.

Tunti oli lopussa. Barty huolehti heidän jälkiensä siistimisestä heidän kummankin puolesta sen jälkeen, kun Regulus oli melkein kaatanut epäonnistuneen, kiehuvan liemen omille varpailleen. Silloin Barty oli istuttanut Reguluksen alas, kehottanut tätä tiukasti mutta lempeästi pysymään siinä ja hengittämään syvään. Regulus oli vilkuillut häntä synkästi alta kulmien, mutta totellut kuitenkin.

Kun he koulupäivän päätyttyä kävelivät kohti suurta salia, Barty yritti laittaa käden Reguluksen harteille, mutta tämä väisti häntä astumalla kiireesti sivuun.

”Mikä nyt?”

”Ei mikään!”

”Onpa. Kerro nyt.”

”Sanoin, että ei mikään. Anna olla nyt!”

Barty huokaisi. Jos Regulus oli tuolla päällä, niin sitten oli. Asiaa ei välttämättä voinut auttaa, mutta hän olisi ystävänsä rinnalla siitä huolimatta. Niinpä hän kohautti harteitaan ja huokaisi alistuneesti.

”Okei sitten. Mitä haluaisit tehdä?”

”Ai mitä minä haluaisin tehdä?” Regulus vilkaisi Bartya nopeasti, ja katsoi sitten äkkiä muualle.

”No juuri niin.”

”Eikö sinun pitänyt ikään kuin tietää se?” Regulus ärähti ja laittoi kätensä puuskaan. ”Mitä siinä minulta kyselet? Itse pyysit minulta eilen oikein listaa asioista, joita haluan tehdä, ja sait sen, ja… nyt et muka silti tiedä!”

”Aivan…” Barty sanoi, hymyili ovelasti ja pysäytti Reguluksen käytävälle ottaen tätä hartioista kiinni. Tällä kertaa Regulus ei väistänyt häntä. ”Aivan, se lista. Hyvä, kun muistit sen…”

”Olitko jo unohtanut?” Regulus mutisi äskeistä vaisummin ja katsoi maahan.

”En tietenkään.”

”Tai… oliko se sinusta ihan… ihan… tyhmä? Oliko siinä ihan vääriä juttuja?”

Voi ei. Regulus oli ihana, kun se ujosteli. Barty ei tiennyt mitään suloisempaa kuin ujostelevan Reguluksen. Oli pakko hymyillä vähän. Melkein teki mieli laittaa käsi sen poskelle, tai jotain.

”Ei se ollut millään lailla tyhmä… Eikä ole olemassa mitään vääriä juttuja. Sillä vain sinä itse voit tietää, mikä juuri sinulle tekee tänä vuonna joulun.”

”Ei varmaan mikään”, Regulus sanoi ja huokaisi.

”Älä nyt vielä luovuta", Barty sanoi ja alkoi ajatuksissaan silittää Reguluksen käsivartta. "Anna sille nyt ainakin mahdollisuus! Muistatko, kun sanoin, että listaa on pakko toteuttaa hiukan yllätyksellisessä järjestyksessä, koska nyt esimerkiksi lunta ei ole joka hetki, eikä jästien konserttejakaan järjestetä joka päivä… Sovitaanko vaikka niin, että joka päivä tapahtuu jokin toivomasi juttu, mutta et saa etukäteen tietää, mikä?”

”Okei…” Regulus katsoi varovasti Bartya, ja uskalsi jo hymyillä hänkin. ”Tänäänkin, vai?”

”Tämän päivän juttu on jo tapahtunut…” Barty vastasi ovelasti.

”Ai, kuinka niin? Eihän tänään ole tapahtunut muita kuin paskoja juttuja. Olen ollut sinulle koko päivän ihan kamala vain siksi, kun olin niin huolissani, että… että pidit minua ihan ääliönä sen listan takia!”

”Tämä on ehkä ollut paska päivä sinulle. Mutta minulla sen sijaan on ollut tosi hauskaa, aina eilisestä asti. Arvaa miksi?”

”No miksi?”

”Koska sinä teit minut niin järjettömän iloiseksi lähtemällä oikeasti mukaan tähän juttuun, vaikken ollut odottanut sitä… Ajattelin, että pidit tätä varmaan ihan älyttömän huonona ideana, etkä suostuisi. Arvaa miten iloinen olen, kun suostuitkin?”

”Oikeastiko?” Regulus kysyi ja suli ujoon hymyyn. ”Vaikkei ne olleet edes mitään oikeita joulujuttuja, paitsi ehkä muutama? Kun en minä oikeasti tiedä, mitä… mitä ihmiset yleensä haluaa niiden joululta.”

”Ei minua se kiinnostakaan”, Barty sanoi hellästi. ”Vaan se, mitä sinä haluat. Haluan, että sinulla on kerrankin hyvä joulu, juuri sinun näköisesi sellainen.”

”Mistä lähtien sinä muka olet ollut noin suuri jouluihminen?” Regulus kysyi, ja kohotti kulmiaan. Hymyili kuitenkin edelleen, ja se oli lupaava merkki.

”No, meillä on äidin kanssa ollut omia juttujamme jouluisin... aina siitä lähtien, kun olin pieni. Faija nyt ei useimmiten ole ollut kotona edes jouluaattona, mutta meillä äidin kanssa on ollut sitäkin mukavampaa. Sen takia halusin samaa sinulle, koska olet paras ystäväni.”

Bartyn sanat saivat Reguluksen sulamaan entistä leveämpään hymyyn, ja se oli tarkoituskin.

”Oikeastiko olen onnistunut tekemään sinut iloiseksi, vaikka olen ollut ihan paska ystävä koko päivän?” hän kysyi posket suloisen pinkkeinä.

”Et sinä ole ikinä paska ystävä… etkä varmaan edes osaisi olla. Olet maailman paras ystävä.”

”Ei, vaan sinä”, Regulus väitti, ja antoi Bartyn vetää itsensä halaukseen. ”Kiitos, kun olet noin ihana. Kaikesta huolimatta.”

”Älä siinä kiittele, tai minua alkaa kohta hävettää.”

”En sitten”, Regulus sanoi naurua äänessään. ”Mutta kuule… haittaakohan, jos haluan tehdä jonkin niistä listan asioista useamman kuin yhden kerran?”

”Eipä varmaan… tosin konsertteja en voi luvata ihan rajattomasti tällä aikataululla, mutta –”

”Ajattelinkin ennemmin vaikka sinun yllättämistäsi iloisesti”, Regulus hymyili ja pörrötti Bartyn tukkaa.

”Se kyllä sopii”, Barty lupasi. ”Mutta no. Mitäs me siis tehtäisiin seuraavaksi? Mennäänkö pudottelemaan sontapommeja pahaa-aavistamattomien ekaluokkalaisten rohkelikkojen päähän, vai muutetaanko joku niistä hilleriksi?”

”Voitaisiinko tällä kertaa olla vaan?” Regulus kysyi kainosti. ”Kahdestaan. Ihan kaikessa rauhassa. Ja jutella. Se on minusta kaikkein kivointa.”

Eikä Bartylla ollut mitään sitäkään ajatusta vastaan.




« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 08:59:38 kirjoittanut Altais »

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Olenkin koko alkuviikon odotellut tätä joulukalenteriasi, joten tulin isolla innolla lukemaan, kun näin että ensimmäinen luku oli ilmestynyt. :D

Alussa ajattelin, että Reguluksen jouluahdistus iski ihan täysillä päälle, kun hän oli noin levoton, hajamielinen ja huonotuulinen. Tai että oliko Siriuksen tai jonkun toisen kanssa tapahtunut jotain ikävää? :( Tässä(kin) kohtaa Barty oli kyllä tosiystävä, kun piti huolta siitä, ettei Regulus saa aikaan enää enempää vahinkoa itselleen tai muillekaan. Joskus on tosiaan niitä päiviä, jolloin on parempi istua ainakin hetki hiljaa, eikä tehdä yhtään mitään, ja pidin niin kovasti tuosta, että Barty oivalsi tämän:

Lainaus
Barty huolehti heidän jälkiensä siistimisestä heidän kummankin puolesta sen jälkeen, kun Regulus oli melkein kaatanut epäonnistuneen, kiehuvan liemen omille varpailleen. Silloin Barty oli istuttanut Reguluksen alas, kehottanut tätä tiukasti mutta lempeästi pysymään siinä ja hengittämään syvään. Regulus oli vilkuillut häntä synkästi alta kulmien, mutta totellut kuitenkin.

Jos Bartysta ujosteleva Regulus on ihan parasta, niin on kyllä minustakin! :) Ja toisena tulee sitten kiukutteleva Regulus, niin kuin tässä sitä ennen, kun jotenkin tuntuu siltä, että hän tarvitsee välillä juuri sitäkin, eikä aina vain kilttinä olemista. Vaikka harmi oli, että se nyt sitten kohdistui Bartyyn, joka haluaa Regulukselle pelkkää hyvää, mutta niinhän se usein menee, että vain hyvin läheisille ihmisille voi näyttää ihan kaikki puolet itsestään. Toivottavasti Barty ymmärtää sen jossain vaiheessa.

Kun sitten oivalsin, minkä takia Regulus oli huolissaan ja ihan pois tolaltaan, se kyllä sulatti minut. :) Pikku rassulla oli varmaan pyörinyt Barty mielessä listan laatimisesta lähtien, ja se sitten näkyi hermostumisena. Sinun Reguluksesi on todella ihastuttava, ja minun teki mieli hihkua ääneen tässä kohtaa:

Lainaus
”Olitko jo unohtanut?” Regulus mutisi äskeistä vaisummin ja katsoi maahan.

”En tietenkään.”

”Tai… oliko se sinusta ihan… ihan… tyhmä? Oliko siinä ihan vääriä juttuja?”

Voi ei. Regulus oli ihana, kun se ujosteli. Barty ei tiennyt mitään suloisempaa kuin ujostelevan Reguluksen. Oli pakko hymyillä vähän. Melkein teki mieli laittaa käsi sen poskelle, tai jotain.

Tämä kohta iski minuun ihan täysillä, kun itsellänikin on aika lailla kaksijakoiset fiilikset koko joulusta. ;D Toisaalta voisin pitääkin siitä kovasti, kun olisi vain rauhallista aikaa keskittyä jouluvalmisteluihin ja itse jouluun, mutta tämä kaamea hässäkkä ja ylimääräinen stressi ja työ repii hermoja. Samoin kuin se, että joulun pitäisi olla tietynlainen. Ei muuten tarvitse olla, vaan tärkeintä on juuri tämä, että se on sellainen, mitä itse haluaa. :) Minusta Bartylla oli tässä syvä totuus, vaikka Regulus ei sitä vielä uskonutkaan, mutta jospa hänkin vielä näkisi, että näinhän se on:

Lainaus
”Oikeastiko?” Regulus kysyi ja suli ujoon hymyyn. ”Vaikkei ne olleet edes mitään oikeita joulujuttuja, paitsi ehkä muutama? Kun en minä oikeasti tiedä, mitä… mitä ihmiset yleensä haluaa niiden joululta.”

”Ei minua se kiinnostakaan”, Barty sanoi hellästi. ”Vaan se, mitä sinä haluat. Haluan, että sinulla on kerrankin hyvä joulu, juuri sinun näköisesi sellainen.”

Mietin koko tämän luvun ajan, mikähän se tämän ensimmäisen päivän juttu oli, mutta sehän oli tosiaan listalla. (Kiva muuten, kun sinä vedät niitä yli sitä mukaa kun asiat tapahtuvat! Voi itsekin tarkistaa tätä lukiessa, mitä on jo ollut ja mitä on vielä tulossa. :D) Ja ihana Regulus, jota sitten kaiken kiukuttelun jälkeen suretti juuri se, että oli tullut oltua tyly parhaalle kaverille. :) Loppu oli aivan tosi söötti, ja sai ajattelemaan, että jos tässä ei ole romanssi jo vähintäänkin nupullaan, niin ei sitten missään:

Lainaus
”Oikeastiko olen onnistunut tekemään sinut iloiseksi, vaikka olen ollut ihan paska ystävä koko päivän?” hän kysyi posket suloisen pinkkeinä.

”Et sinä ole ikinä paska ystävä… etkä varmaan edes osaisi olla. Olet maailman paras ystävä.”

”Ei, vaan sinä”, Regulus väitti, ja antoi Bartyn vetää itsensä halaukseen. ”Kiitos, kun olet noin ihana. Kaikesta huolimatta.”

”Älä siinä kiittele, tai minua alkaa kohta hävettää.”

Kiitos ihanasta ensimmäisestä luvusta! Tämä jouluficcisi on saanut minutkin ainakin vähän joulumielelle, ja sitä ei kauhean usein tapahdu, joten iso kiitos siitäkin. Odotan jatkoa. :)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Awww, voi Regulus-pientä kun on niin alakuloinen ja normaalia levottomampi. Mut ihana Barty kun sinnikkäästi ottamassa selvää, mistä moinen johtuu, ja haluaa myös parhaansa mukaan piristää ♥ just tämmösten takia hurt/comfort on niin ihanaa 🥺🥺 Mä kans vähän myhäilin itsekseni kun kiinnitin huomiota, että tässä on useemman kerran viitattu hahmoihin (toisensa) ystävinä, koska tiedän sunkin tykkäävän friends to loversista, ja mitäpä muutakaan tämä paritus voisi ollakaan :D Ainakaan tässä ficissä. Että joo, ystäviä, hyvähän sitä on vielä korostaa, mutta kyllä se tiedetään, että ei se lopputilanne tule olemaan!

Lainaus
”Et sinä ole ikinä paska ystävä… etkä varmaan edes osaisi olla. Olet maailman paras ystävä.”
”Ei, vaan sinä”, Regulus väitti, ja antoi Bartyn vetää itsensä halaukseen. ”Kiitos, kun olet noin ihana. Kaikesta huolimatta.”
Hitto mitä pehmoja ;D Mutta minäkin olen! Niin tällainen on vain ihanaa! Aaaaa! ♥

Miten voi ollaki nää kaks näin söpöjä 😭😭 En tajuu. Mut en kyllä valitakaan.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 748
  • grafiikka © Ingrid
Voi kuinka ihana ensimmäinen luukku! <3 :’) Alan todella siis rakastaa tätä paritusta sun kirjoittamana. Regulus on niin ihanan ujo ja herkkä, ja Barty niin epäitsekäs ja kannustava Regulusta kohtaan - en kestä tätä söpöä parivaljakkoa!

Munkin mielestä on tosi kiva, että vedät prologista to do -listalta asioita sitä mukaa, kun niitä on tehty. Ja on myös kiva, että ne eivät toteudu järjestyksessä, niin koskaan ei tiedä, mitä seuraavasta luukusta tuleekin, ja se luo sellaista kivaa kutkuttavaa jännitystä.

Mun tekis mieli lainata tähän koko ensimmäinen luukku, kun tuo heidän vuoropuhelunsa on vaan niin söpöä luettavaa, mutta hillitsen itseni. Lainaan kuitenkin tähän luvun lopun, koska se oli ehkä kuitenkin lempparini:
Lainaus
”Mutta no. Mitäs me siis tehtäisiin seuraavaksi? Mennäänkö pudottelemaan sontapommeja pahaa-aavistamattomien ekaluokkalaisten rohkelikkojen päähän, vai muutetaanko joku niistä hilleriksi?”

”Voitaisiinko tällä kertaa olla vaan?” Regulus kysyi kainosti. ”Kahdestaan. Ihan kaikessa rauhassa. Ja jutella. Se on minusta kaikkein kivointa.”

Eikä Bartylla ollut mitään sitäkään ajatusta vastaan.

Niin täydellinen lopetus tälle luukulle. <3

Yksi puhekielinen sana tuolta tekstistä pikkiriikkisen pisti silmääni:

Lainaus
He olivat olleet lyömätön parivaljakko aina ekasta luokasta asti kaikilla oppitunneilla - - -
Ehkä tuossa kohtaa, kun ei ole vuorosanoista kyse, niin käyttäisin mieluummin kirjakielisempää vaihtoehtoa ensimmäisestä luokasta asti, mutta nämä nyt toki ovat vain makukysymyksiä.

Hirmuisesti tykkäsin, odotan innolla taas seuraavaa luukkua, onneksi se tulee jo huomenna! <3
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
A/N: Kiitos jälleen kovasti mieltäni lämmittäneistä kommenteista! Erityisen ihana kuulla, jos dialogi on ilahduttanut, koska tämä koko tarina tulee koostumaan pitkälti Reguluksen ja Bartyn jutustelusta. Sitä on niin hauska kirjoittaa. Hyvä myös, jos tuo ratkaisu miellyttää, että Reguluksen lista toteutuu yllätyksellisessä järjestyksessä, ja kohtia viivataan yli sitä mukaa, kun ne ovat toteutuneet. Ja kolmanneksi: hyvä, jos söpöstely ei haittaa, koska sitä tulee kyllä riittämään jatkossakin.  ;D

Pahatar: Voi, olen niin samaa mieltä tuosta, että ujostelevan Reguluksen jälkeen seuraavaksi söpöintä maailmassa on kiukutteleva Regulus. Ajattelen, ettei sillä raukalla ole varmaan ollut pahemmin mahdollisuutta ikinä näyttää sitä puolta itsestään, kun kotona ei varmaan paljon vastaan sanota. Niin paras ystävä on sitten se turvallinen ihminen, jolle voi tarvittaessa hiukan purkaa mieltään silläkin lailla. Onneksi Barty ei ole ihan herkkänahkaisin kaveri loukkaantumaan, ainakaan Regulukselle.  :) Kyllähän tuossa varmaan vähän niin kävi, että Regulus tuli antaneeksi tuolla listallaan hiukan enemmänkin kuin vähän vinkkejä Bartylle siitä, kenestä hän oikein mahtaa olla kiinnostunut, ja nyt sitten hermoili, onko paras kaveri ihan järkyttynyt. Onneksi tilanne taitaa olla aika pänvastoin.  ;D

Larjus: Hyvä juttu, jos pehmoilu ei haittaa, koska joskus vaan täytyy.  ;D Onhan mulla nekin hetkeni, kun tekee mieli synkistellä, mutta tämä ei nyt ole se hetki.  ;D Pitäähän luihuisen "pahojen poikienkin" joskus pehmoilla, kun kukaan ei näe, vaikka ei ainakaan Regulus kyllä ihan oikeasti taida mikään paha poika olla. Barty voi muuten ollakin, mutta ainakin paras kaveri on sille selkeästi heikko kohta. Juu ja totta kai niiden pitää joka välissä korostaa, että ystäviähän tässä ollaan. Friends to lovers on ihana trooppi, samoin kuin myös idiots in love. Ehkäpä se pitää lisätä tuonne alkutietoihin, koska ovat nämä kaksi kyllä sitäkin, mitä suurimmassa määrin.  ;D

Claire: Ihanaa, että tykkäät tästä parivaljakosta, itsekin olen päässyt aivan ihastumaan heihin. Näen Reguluksen juuri nimenomaan herkkänä ja ujona poikana, joka joutuu aika lailla esittämään sekä kotona että koulussakin muuta kuin on (eihän ujona poikana oleminen varmaan ikinä ole helppoa, muttei etenkään hänen piireissään), joten kyllä siinä kohtaa tarvitseekin tuollaisen parhaan ystävän, joka aina tajuaa ja välittää, ja jonka kanssa saa olla juuri sellainen kuin on.  :) Kiva tosiaan, jos vuoropuhelu miellyttää, koska koko kalenterista taitaa joku 80 % olla sitä.  ;D Juu ja tämän tiedostan itsekin, että kirjoittaessa joutuu koko ajan hiukan arvuuttelemaan puhe- ja yleiskielisyyden välillä, hiukan ficistä riippuu, kumpaan kallistun, mutta jonkinlaista tasapainon hakemista se on. Tuosta mainitsemastasi kohdasta olen samaa mieltä, ja käyn ehkä muokkaamassa sen vielä.  :)

Nyt päästään avaamaan toinen luukku!  :)






2. LUUKKU


2.12.1977


Luihuisten oleskeluhuoneessa oli hiljaista, koska kaikki muut olivat suuressa salissa syömässä. Regulus, joka oli hyvää pataa Tylypahkan kotitonttujen kanssa, oli ilmeisesti onnistunut puhumaan näille niin kauniisti, että tänään hän ja Barty saivat iltapalaa kotiinkuljetuksena suoraan oleskeluhuoneeseen. Kotitontut tarjoilivat sen heille takkatulen ääreen, johon he olivat asettuneet mukavasti istumaan.
 
Barty nojasi itsensä mukavaan asentoon kahden istuttavan, vihreän sohvan toiseen nurkkaan. Regulus oli vallannut toisen, ja Barty oli antanut ystävän asettaa jalkansa hänen syliinsä.

”Onko tämä nyt se jouluyllätys minulle?” hän kysyi ja kutitteli Reguluksen varpaita vasemmalla kädellään samalla, kun oikea valikoi iltapalatarjottimelta herkkuja. ”Siltä sinun listaltasi siis? Jos on, se on ainakin ilman muuta iloinen sellainen.”

”Ei sentään”, Regulus vastasi ja vilkaisi Bartya hieman ihmeissään. ”Ei tämä nyt ole mikään erityinen juttu. Kunhan vain huvitti olla sinun kanssasi kahdestaan, ennemmin kuin mennä sinne kaikkien hälisevien idioottien keskelle syömään. Menee ruokahalu, kun pitää katsella, kun Si-”

”Kun Sirius… mitä?”

”Ei mitään. En minä niin ollut sanomassa.”

”Vaan?”

Regulus tuijotti takkatulta niin kauan ja keskittyneesti, ettei Barty uskonut tämän enää aikovan vastata. Ilme ystävän silmissä oli teräksisen viileä, mutta tummat kulmat vetäytyivät kurttuun kuten aina, kun tällä oli jotain sydämellään. Sitten Regulus huokasi syvään.

”Ei sinua näemmä voi huijata. Entä sitten, jos aioinkin sanoa jotain Siriuksesta?”

”Ei siinä mitään. Sitten aioit. Voit sinä siitä puhua. Olihan se mainittu sillä sinun listallasikin.”

”Joo… ehkä listaa pitäisi vielä muokata vähän. Barty kuule, totuus on, että minua risoo ihan helvetisti joka kerta, kun joudun katselemaan Siriusta sen Potterin kanssa. Se on kaikkein itserakkain, kusipäisin, omahyväisin… sanoinko jo, että itserakkain –”

”Taisit sanoa. Menehän asiaan, rakas ystävä. Mikä siinä eniten vituttaa?”

”Kaikki”, Regulus puuskahti.

”Täsmennä nyt kuitenkin vähän.”

”En minä jaksa.”

”Anna tulla nyt. Se voisi helpottaa.”

”Enpä usko.”

”Totta puhuen olet ollut tuollainen koko syksyn, ja viime keväänkin. Regulus hei, jos tuo vaikeneminen auttaisi, sinua ei vituttaisi enää noin raskaasti. Joten kerropa nyt. En minä puhu siitä kenellekään, kai sinä sen tiedät?”

”Joo… no, olkoon”, Regulus vastasi väsyneesti huokaisten. ”Eniten vituttaa se, että Siriuksella on nyt uusi ja varmaan ihan helvetisti parempi veli, eikä sitä vaivaa yhtään se, mitä vuosi sitten – no joo, tiedät kyllä. Ei jakseta puhua siitä enempää. Mutta nytpä tiedät.”

”Kuten haluat”, Barty sanoi ja alkoi hieroa Reguluksen jalkapohjia saaden tämän yhtäkkiä naurahtamaan. Ystävä oli herkkä kutiamaan, ja Barty tiesi sen. ”Mutta mitä siihen listaan tulee… ei sitä voi enää muuttaa.”

”Miksei muka?”

”Se nyt vain on sellainen sääntö.”

”Eikä ole, sinä keksit sen juuri äsken!”

”Voi olla. Mutta ei sitä nyt kuitenkaan muuteta.”

Regulus mulkaisi Bartya pahasti, heitti päänsä taaksepäin sohvan selkänojalla ja äännähti tuskastuneesti, muttei väittänyt vastaankaan. Barty sen sijaan riisui sanaakaan sanomatta hänen molemmista jaloistaan mustat nilkkasukat.

”Mitä helvettiä sinä teet?”

”Kohta näet”, Barty sanoi hymyillen ovelasti. Sitten hän kaivoi esiin jotain, jota oli siihen asti piilotellut selkänsä takana. Smaragdinvihreät villasukat. Hän puki ne hellästi Reguluksen jalkaan, otti sitten esiin toisetkin samanlaiset, ja kiskoi ne omiin jalkoihinsa.

Regulus nauroi ääneen.

”No niin”, Barty jatkoi. ”Tässä meillä on takkatuli… ei ole kiire minnekään koko iltana, ja… nyt on vielä ne villasukatkin. Etkös sinä niin toivonut?”

”Älä sano, että olet innostunut neulomaan”, Regulus kysyi epäilevään sävyyn, mutta suupieliin pyrki pieni hymy hänen katsellessaan villasukkiaan. Bartyakin hymyilytti. Ei hän ollut ikinä ennen nähnyt ystäväänsä villasukissa, mutta nyt kun hän näki, ei voinut kiistää, etteikö Regulus olisi ollut sellaisena suloinen.

Sellaisenakin.

”Varo vaan, ensi jouluksi saatan vaikka innostua”, hän virnisti. ”Mutta tällä kertaa kirjoitin kylläkin äidille ja pyysin vähän jeesiä.”

”Kiitos”, Regulus mutisi ja näytti hieman liikuttuneelta. ”Minulla ei ole ikinä ollut villasukkia.”

”Eikö?” Barty hämmästyi. Hänen äitinsä neuloi hänelle vähintään neljä paria joka vuosi.

”Ei. Äidin mielestä ne eivät sovi meidän arvolle. Mutta kun minulla on aina ollut niin viluiset varpaat… Barty, nämä ovat ihanat. Kiitos oikeasti.”

”Eipä kestä. Kiitä äitiä, kun seuraavaksi näette. Eli sitten joululomalla.”

Regulus jäi katselemaan Bartya hetkeksi hiljaa, merkillinen katse silmissään.

”Kuule. Voinko… haittaako, jos…”

”Jos mitä?” Barty kysyi hymyillen.

”Jos tulisin hetkeksi kainaloosi?”

”No ei tosiaankaan.”

”Ai. No ei sitten.” Regulus vaikeni hämmentyneenä ja katsoi kiireesti pois Bartysta.

”Tyhmä, tarkoitin, että ei tosiaankaan haittaa. Tule tänne sieltä!”

”Ai jaa… okei.” Regulus punastui hennosti, mutta hymyili kuitenkin.

Hieman epävarmasti hän kohottautui paikaltaan ja kömpi Bartyn puolelle sohvaa. Hän asetti päänsä varovasti Bartyn olkaa vasten ja antoi tämän kietoa käsivartensa hänen ympärilleen. Bartyn olo oli yllättäen lämmin ja väreilevä, eikä se johtunut pelkästään takkatulesta ja villasukista. Teki mieli suukottaa ystävän hiuksia, mutta ei hän halunnut säikyttää tätä pois, kun tämä nyt viimeinkin oli siinä.

”Luulenpa, ettei Siriuksen ja sen Potterin välisissä tunteissa ole mitään kovinkaan veljellistä”, Barty sanoi puoliääneen, ja tiukensi otettaan Reguluksesta siltä varalta, että tämä suuttuisi ja yrittäisi nousta. Mutta Regulus ei tehnyt elettäkään liikahtaakseen paikoiltaan.

”Kuvittelet omiasi”, hän huokaisi, mutta Barty aavisti, että tämä jäi silti miettimään jotain. Pitkään he olivat ihan hiljaa. Kuului vain takkatulen ritinää, ja aika ajoin Reguluksen syviä huokauksia.

”Kuule Barty”, hän sanoi viimein.

”No?”

”Meinaatko, että voisi oikeasti olla mahdollista, että minä, tuota… tulisin ikään kuin teille joululomaksi?”

”Tietenkin. Sehän on vain järjestelykysymys. Oikeastiko haluaisit tulla?”

”Mitäs luulisit?” Regulus kysyi, ja painoi päänsä mukavammin Bartyn syliin. ”Oikeasti, se olisi mahtavinta ikinä. Mutta vähän epäilyttää, kun… porukat ovat hiukan sellaisia, ja varsinkin äiti… mutta kun en millään jaksaisi mennä kotiin... äiti jauhaa kuitenkin koko ajan siitä, miten on niin kauheaa, kun Sirius sitä, ja Sirius tätä, ja ethän sinä Regulus sitten koskaan sitä ja tätä, kun se Siriuskin... ja niin edelleen ja niin edelleen! Faija on jo kauan sitten kyllästynyt kuuntelemaan, ja piiloutuu takuulla taas työhuoneeseensa, ja se tarkoittaa, että minun pitää olla äidin likasankona aamusta iltaan!”

”Älä huoli”, Barty sanoi itsevarmasti. ”Minä hoidan sen. Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Lupaan ja vannon. Joululoman alkaessa lähdet täältä suoraan meille, eikä siitä tule sinulle ikinä minkäänlaisia ongelmia kotona.”

”Miten?” Regulus kysyi pienellä, aika epävarmalla äänellä.

”Saat vielä nähdä.”

Totuus oli, ettei Barty ollut vielä ehtinyt suunnitella niin pitkälle. Hän oli silti varma, että kaikki järjestyisi. Reguluksen vuoksi hän laittaisi minkä tahansa järjestymään.


« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 09:34:11 kirjoittanut Altais »

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 748
  • grafiikka © Ingrid
Voihan villasukat! Ihana luukku jälleen kerran, ei tässä oikein muuta voi sanoa. Niin söpöä fluffyistä fiilistelyä takkatulen ääressä. <3

Lainaus
”Kiitos”, Regulus mutisi ja näytti hieman liikuttuneelta. ”Minulla ei ole ikinä ollut villasukkia.”

”Eikö?” Barty hämmästyi. Hänen äitinsä neuloi hänelle vähintään neljä paria joka vuosi.

Ei. Äidin mielestä ne eivät sovi meidän arvolle. Mutta kun minulla on aina ollut niin viluiset varpaat… Barty, nämä ovat ihanat. Kiitos oikeasti.”
Tämä oli ehkä mun lempparikohta, koska Reguluksen liikutus ja ennen kaikkea viluiset varpaat, äää mun sydän halkeaa <3 Ja toki ihana oli tämänkin hetken jälkeinen vuoropuhelu, jonka seurauksena Regulus pääsi kömpimään Bartyn kainaloon, uiui.

Mua alkaa kyllä tässä kiinnostamaan jo kovasti, mitä tarkalleen ottaen Reguluksen ja Siriuksen välillä on tapahtunut… Ehkä se selviää vielä tulevissa luukuissa. Kiitos tästä luukusta, oli niin ihana nauttia se tässä perjantaiaamusta ennen kuin lähden iltavuoroon töihin,ja seuraavaa luukkua jälleen odottelen innolla!
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 406
  • ava by Sokerisiipi
Huomenta! Eilen oli kiire päivä, joten vasta tänään ehdin kommentoimaan ja nyt olikin jo toinenkin luku ilmestynyt! Olipa kiva lukea samantein kaksi lukua ja olisin mielelläni lukenut heti lisää, mutta kuten sanotaan, ei makeaa mahan täydeltä. Aina vähän vaikeaa tällainen odottaminen joulukalentereiden kanssa, olivat ne sitten suklaakalentereita tai Finikalentereita. :D

Mutta asiaan. Pidin tästä edelleen kovasti! Täytyy sanoa, etten itse ole pitänyt Barty Junioria ikinä hahmona mitenkään tällaisena, mutta se johtuu yksinään siitä, etten ole aikaisemmin lukenut hänestä mitään tämän tyylistä. Ja kaikesta aikuisen Barty Jr:n psykoottisuudesta huolimatta, hän toimii myös tällaisena hahmona! Hän on lempeä ystävä, joka ei kuitenkaan turhaan sokerikuorruttele asioita. Ja pidän siitä, miten hän järjestää asioita, kuten nyt tässä koko joulukalenterin Regulukselle. Myös sen, ettei Reguluksen tarvitse mennä kotiin toimimaan äitinsä likakaivona, vaan Barty hoitaa hänet heille, on lohdullinen ajatus. Kunpa kaikilla olisi samanlainen ystävä kuin Barty!

Lainaus
”Kiitos”, Regulus mutisi ja näytti hieman liikuttuneelta. ”Minulla ei ole ikinä ollut villasukkia.”

”Eikö?” Barty hämmästyi. Hänen äitinsä neuloi hänelle vähintään neljä paria joka vuosi.

”Ei. Äidin mielestä ne eivät sovi meidän arvolle. Mutta kun minulla on aina ollut niin viluiset varpaat… Barty, nämä ovat ihanat. Kiitos oikeasti.”

Tuli pitempi lainaus (ja sama, minkä Claire lainasi myös!), mutta oli pakko, sillä voi ei. Ei villasukat muka sovi arvolle? Voi hyvää päivää Walburga, sanoisin, että tärkeämpää on kenen tahansa arvolle pysyä lämpimänä kuin karttaa villasukkien käyttöä. Varsinkin sellaisessa maassa kuin Iso-Britannia, jossa taloissa vetää varmaan jokaisesta mahdollisesta raosta? :D Mutta tässä jälleen hyvin käy selville se, että miten erilaisista oloista nämä kaksi oikein ovat. Ja millaista traumaa ja pelkoa Regulus kantaa mukanaan päivästä toiseen. Myös pelko siitä, että James Potter on Siriukselle uusi veli (vaikka näin ei kyllä minun eikä Bartyn mielestä ole, vaan kyse on jostain aivan muusta). Sillä onhan Sirius Regulukselle se ainoa tuki ja turva. Ja nyt sekin on poissa.

Jään innolla seuraamaan, että miten Barty järjestää kaiken ja milloin Regulus herää siihen, että Siriuksen ja pahaisen Potterin välillä on jotain muuta kuin veljellistä yhteyttä. Ehkäpä se saa Regulukselle toivonpilkahduksen ja puhtia myöntää myös omat tunteensa...  :)
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Tätä toista osaa lukiessa minulle tuli sellainen tunne, että jää on nyt murrettu Reguluksen joulunviettolistan osalta. Ja sen myötä voikin vain olla ja nauttia siitä, mitä kaikkea Barty Regulukselle keksii. Ja odottaa ennen kaikkea sitä, mitä Regulus siitä sanoo. :D Voi miten nauratti tuo mitä sanoit, että Regulus paljasti Bartylle aika laillakin tunteistaan listan muodossa, tapahtui se sitten harkiten tai vähän huomaamatta, niinhän siinä taisi tosiaan käydä. Olen todellakin samaa mieltä siitä, että Bartya se ei haittaa, vaan päinvastoin rohkaisee, ja sehän sopii! ;D

Olipa tässä luukussa ihana tunnelma heti alusta lähtien. :) Olen monesti ajatellut, että tuollaisessa isossa sisäoppilaitoksessa mahtaisi olla rankkaa, kun ikinä ei saa olla yksin tai edes parhaan ystävän kanssa kahdestaan, mutta kylläpä Regulus oli keksinyt siihen hyvän ratkaisun. Suhteilla kaikki onnistuu, vaikka sitten kotitonttujen suuntaan. :D Suretti vain tuo, että Regulus ei tälläkään mukavalla hetkellä saanut Siriusta mielestään:

Lainaus
”Joo… ehkä listaa pitäisi vielä muokata vähän. Barty kuule, totuus on, että minua risoo ihan helvetisti joka kerta, kun joudun katselemaan Siriusta sen Potterin kanssa. Se on kaikkein itserakkain, kusipäisin, omahyväisin… sanoinko jo, että itserakkain –”

”Taisit sanoa. Menehän asiaan, rakas ystävä. Mikä siinä eniten vituttaa?”



”Joo… no, olkoon”, Regulus vastasi väsyneesti huokaisten. ”Eniten vituttaa se, että Siriuksella on nyt uusi ja varmaan ihan helvetisti parempi veli, eikä sitä vaivaa yhtään se, mitä vuosi sitten – no joo, tiedät kyllä. Ei jakseta puhua siitä enempää. Mutta nytpä tiedät.”

Eihän listaa saa tietenkään muuttaa, muuten koko homma vesittyy, ja ilahduin tuosta, että Barty oli ehdoton siinä asiassa. :D Olipa viehättävä yksityiskohta, että Barty tiesi Reguluksen olevan herkkä kutiamaan. Hmm… tästä tuli itse asiassa kaikenlaisia mielikuvia minulle, mutta yritän nyt vain hillitä itseni ja nauttia siitä, mitä tämä joulukalenteri tulee vielä tarjoilemaan. ;D

Olipa loistavaa, että Barty oli saanut äitinsä avulla järjestettyä villasukat, ja vielä heille molemmille. Tuvanvihreät tietenkin, kuinka muuten? :D Kyllä pidin näistä Bartyn ajatuksista tässä:

Lainaus
”Älä sano, että olet innostunut neulomaan”, Regulus kysyi epäilevään sävyyn, mutta suupieliin pyrki pieni hymy hänen katsellessaan villasukkiaan. Bartyakin hymyilytti. Ei hän ollut ikinä ennen nähnyt ystäväänsä villasukissa, mutta nyt kun hän näki, ei voinut kiistää, etteikö Regulus olisi ollut sellaisena suloinen.

Sellaisenakin.

Sitten, kun Regulus pääsi halaamaan Bartya, en tiennyt, miten päin olisin ollut. :D Tuo kertoi kyllä aika lailla molempien tunteista toisiaan kohtaan. Onhan tämä jotain aivan ihanaa, ja tästä tuli väkisinkin mieleeni, että jos Bartylla ja Reguluksella olisi ollut tuollaista yhdessä, olisiko kumpikaan liittynyt kuolonsyöjiin? Jotenkin sitä vain ajattelee, että rakkauden puute on yksi iso tekijä, että liityttiin sellaiseen porukkaan, joka halusi pelkästään valtaa. Taas lämpenin näille Bartyn ajatuksille ja jäin miettimään, kuinkahan kauan hän oli ajatellut Regulusta muutenkin kuin ystävänä:

Lainaus
Hieman epävarmasti hän kohottautui paikaltaan ja kömpi Bartyn puolelle sohvaa. Hän asetti päänsä varovasti Bartyn olkaa vasten ja antoi tämän kietoa käsivartensa hänen ympärilleen. Bartyn olo oli yllättäen lämmin ja väreilevä, eikä se johtunut pelkästään takkatulesta ja villasukista. Teki mieli suukottaa ystävän hiuksia, mutta ei hän halunnut säikyttää tätä pois, kun tämä nyt viimeinkin oli siinä.

Todella hienoa, kun Barty näki ja vieläpä sanoi ääneen sen totuuden, että Sirius ei ollut niinkään löytänyt uutta ja parempaa veljeä itselleen, vaan jotain ihan toisenlaista. ;) Ja uskon ihan täysin tuon, että kun Barty alkaa järjestää asiaa, Regulus pääsee kyllä joululomaksi Bartyn luokse, eikä tarvitse mennä kuuntelemaan sitä yhtä ja samaa kotiin. Tuossa, kun Regulus puhui äidistään, ajattelin kyllä Orioniakin lämmöllä ja tuli mieleen, että hänkin tarvitsisi jonkun paikan, jonne päästä kotoa pois. ;D Mutta luotan Bartyn kekseliäisyyteen, että hän saa järjestettyä asian Reguluksen osalta kuntoon.

Ihana luukku, kiitos taas tästä! :)
« Viimeksi muokattu: 02.12.2022 17:34:23 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Villasukat on ehkä maailman paras lahja ikinä. Minullakin on aina tosi viluiset varpaat, joten villasukille on käyttöä ainakin puolet vuodesta. Onneksi en ole mistään puhdasverisestä hienostelusuvusta niin ei ole evätty niiden käyttöä. Tosi sööttiä, että Barty yllätti Reguluksen sukilla, ja olihan hänen reaktionsakin niin soma :3 Mielessäni vähän naureskelin mielikuville neulovasta Bartysta, mutta vaikka niin ei nyt ollutkaan, hyvä kun saa äidiltä vähän apua. Tiedä sit mitä ensi jouluna... (niin heillä kuin meilläkin ;))

Lainaus
”Kuule. Voinko… haittaako, jos…”
”Jos mitä?” Barty kysyi hymyillen.
”Jos tulisin hetkeksi kainaloosi?”
”No ei tosiaankaan.”
”Ai. No ei sitten.” Regulus vaikeni hämmentyneenä ja katsoi kiireesti pois Bartysta.
”Tyhmä, tarkoitin, että ei tosiaankaan haittaa. Tule tänne sieltä!”
Tää kohta oli ihana ♥ Bartyn puheet voi tosiaan ymmärtää helposti väärinkin, mutta onneksi Barty oli oikaisemassa väärinkäsityksen. Niin pääsi Reguluskin hetkeksi ystävän kainaloon. Varmaankin hykertelen tolle "ystävälle" koko kalenterin ajan :D On ne niin läpinäkyviä idiootteja (mut ihan mielettömän söpöjä ♥)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
A/N: Kiitos ihan valtavasti jälleen ihanista kommenteista!  :) Bartyn hahmosta piti sen verran sanoa, että itsellenikin hän on tosi uusi tuttavuus ficcimaailmassa, ja kun lähdin häntä kirjoittamaan, hauskaa oli saada rakentaa hahmosta tietynlainen niiden pikku tiedonmurusten pohjalta, joita canon tarjoaa. Tässä nuori Barty on ainakin varsinainen äidin poika, jolla on vakavia isäongelmia, sillä tällainen käsitys canonin perusteella tulee hänen perhesuhteistaan. Lisäksi Bartyn täytyy olla valtavan älykäs, kun miettii, miten se Liekehtivässä pikarissa esitti toista henkilöä kokonaisen vuoden (ja vielä Vauhkomieltä, niin että Dumbbiksellekin meni täydestä). Ja sitten mietin vielä sitä kohtaa, jossa Vauhkomieli (eli Barty) muuttaa Dracon hilleriksi ja McGarmiwa tulee puhuttelemaan sitä.  ;D Eli ajattelen, että oli ehkä kuitenkin hiukan samanlainen keppostelija kuin vaikka James ja Sirius. Että sellaisista lähtökohdista olen hänet kirjoittanut, ja tokihan oikein rakas paras ystävä voisi saada hänestä esiin aika pehmeän puolen myös.  :)

Claire: Takkatulen äärellä fiilistely villasukat jalassa kuuluu omiinkin talvisiin lempipuuhiini, ja siksi sitä oli kiva kirjoittaa. Hassu juttu, mutta näen Reguluksen tosiaankin sellaisena hahmona, jolla on viluiset varpaat.  ;D Olen kirjoittanut joskus johonkin toiseen ficciin kohtauksen Mustan veljeksistä pieninä (tai varmaan useammankin), ja silloin lempijuttujani on kuvitella, miten pikkuinen Regulus menee vain vähän isomman Siriuksen viereen nukkumaan, ja Sirius lämmittää tämän jääkylmiä pikku varpaita. Veljesten väleihin palataan tässäkin kalenterissa vielä, sillä heistä on aina ihana kirjoittaa. Mutta minulla on sellainen headcanon heistä, että olisivat lapsina olleet läheisiä ja toisilleen tärkeitä, mutta sitten jossain vaiheessa väliin tuli erinäisiä asioita, ja veljesten välit menivät solmuun. Mutta kyllä tässä matkan varrella tavataan vielä Siriuskin.  :)

miisuli: Kirjoittelinkin tuonne alkuun jo pitkät pätkät Bartyn hahmosta, mutta jotenkin noin sen juuri ajattelen, että vain Regulus varmaankin tuntee tuon pehmeämmän puolen hänestä, ja hänen lisäkseen luultavasti myös Bartyn rakas äiti. Mutta kyllä tässäkin matkan varrella tullaan huomaamaan, että Barty on vähän sellainen, jota ei huvita kamalasti kunnioittaa mitään sopivaisuussääntöjä, vaan joka oikaisee sellaisten suhteen juuri niin paljon, kuin hyvältä tuntuu. Tässä hän kylläkin käyttää tuota taipumustaan lähinnä tehdäkseen Reguluksen onnelliseksi.  :) Joo ja Reguluksella oli varmaan kotona aika ankeaa Siriuksen lähdön jälkeen, monellakin tapaa, joten ei ihme, ettei haluaisi mennä sinne. Juuri nyt hänestä tuntuu, että Sirius on löytänyt Jamesista itselleen paremman veljen ja unohtanut hänet, mutta ehkä hän tosiaan tulee vielä yllättymään. Barty sen sijaan aavistaakin jo jotain. :)

Pahatar: Ihan selvästi Regulus alkaa olla jo innoissaan siitä, mitä tuleman pitää.  :) Mutta varmaan raukka oli myös aika huolissaan kirjoitettuaan sen listansa (varmaan hän kirjoitti sen nopeasti ja liikoja harkitsematta, ja sitten alkoi jälkikäteen mietityttää, mitähän tulikaan oikein kirjoitettua). Mutta kun Barty ei ollut ainakaan yhtään järkyttynyt siitä, Reguluskin osaa vähitellen alkaa ottaa hiukan rennommin. Ei tietenkään Barty anna Reguluksen muuttaa listaa enää, mitäs hauskaa siinä muuten olisi!  ;D On hauska ajatella, että Regulus olisi herkkä kutiamaan (ja että sillä olisi viluiset varpaat), ja voihan olla, että Barty saa vielä irti jotain hupia tästäkin tiedosta. Mutta kyllä vaan tuollainen haliminen on suloista ja juuri jotain, mitä Regulus tarvitsee, ja varmaan kyllä Bartykin. Olen ihan samaa mieltä tuosta, mitä sanoit kuolonsyöjiin liittymisestä. Varmaan sinne liittyi enimmäkseen sellaisia nuoria ihmisiä, jotka oli tavalla tai toisella onnettomia ja pettyneitä elämäänsä. Tästä on kuitenkin tulossa aika onnellinen pikku tarina.  :)

Larjus: Minäkin rakastan villasukkia, ja tykkään neuloakin niitä, vaikken ehkä niin ahkera olekaan kuin Bartyn äiti. Joskus vielä täytyy kyllä kirjoittaa hahmo neulomaan, ja mielellään tietty sellainen hahmo, jolta sitä vähiten odottaisi. Kuten vaikka Barty.  ;D Tai sitten James Potter, voisiko olla enää ketään epätodennäköisempää neulojaa? Joo ja voi näitä rakastuneita idiootteja. Aina vaan on niin kivoja tuollaiset pikku väärinymmärrykset, kun oikeastaan huvittaisi lähestyä toista, muttei sitten kuitenkaan uskalla, ja yrittää koko ajan tulkita sen toisen sanomisista, että kiinnostaakohan sitä vai ei.  ;D Onneksi Regulus pääsi sitten kuitenkin ystävän kainaloon. Katsotaan, millaisia kaikkia tapoja he keksivät jatkossa ilmentää ystävyyttään.  ;D







3. LUUKKU


3.12.1977



Keskiviikkoaamuna Barty kömpi Reguluksen vuoteeseen ennen kuin tämä oli herännyt. Hän otti mukavan asennon ja vain katseli nukkuvaa ystäväänsä. Ei käynyt kiistäminen, etteikö hän olisi nauttinut näkemästään.

Kesällä ennen kuudennen vuoden alkua Regulus oli kasvanut melko lailla pituutta, ja näytti nykyään enemmän mieheltä kuin pojalta. Vaikka tätä oli aina ärsyttänyt olla isoveljeään lyhyempi ja pienempi, pian veljesten pituusero ei enää olisi kovin merkittävä, Barty ajatteli hymyillen.

Nukkuessaan Regulus näytti silti enemmän lapselta kuin aikuiselta, ja siitä Barty piti. Hänellä oli kummallinen tunne, että hän halusi pysyä Reguluksen kanssa ikuisesti sellaisena. Viattomana lapsena ilman kovin suuria murheita. Ei Barty ollut varma, oliko hän itse koskaan edes ollut mikään täysin viaton lapsi. Mutta Regulus ainakin oli, se oli varmaa. Ja sellaisena tämän olisi Bartyn mielestä pitänyt voida pysyäkin. Kauniina ja viattomana, sellaisena, jota julma maailma ei ollut vielä pilannut.

Sen sijaan Reguluksen aikuistuvassa, ulkoisessa olemuksessa ei todellakaan ollut mitään vikaa, Barty ajatteli hymyillen itsekseen. Ajatuksissaan hän laittoi kätensä Reguluksen paljaalle käsivarrelle. Se oli lämmin, ja Bartyn ajatuksen harhailivat siihen hetkeen, kun ystävän kädet olivat eksyneet hänen pyyhkeen peittämälle lantiolleen, ja harmaat silmät vaeltaneet uteliaina hänen paljaalla ihollaan.

Yhtäkkiä Barty havahtui ajatuksistaan siihen, että Reguluksen silmät olivat raollaan, ja katselivat häntä unisina.

”Olenko taas nukkunut aamiaisen ohi?” hän mutisi ja hieroi poskeaan mukavammin tyynyä vasten.

”Et. Älä huoli, sen kun jatkat uniasi.”

Bartya hymyilytti. Aamu-uninen Regulus oli hellyttävintä, mitä hän tiesi. Tästä taipumuksestaan huolimatta Regulus oli silti lähes aina ajoissa oppitunneilla, sillä hänen aamu-unisuudelleen veti vertoja vain hänen ehdottoman tarkka tunnollisuutensa.

”Ei kun oikeasti. Onko jo kiire?”

Regulus kohotti päänsä tyynystä. Musta tukka oli kertakaikkisen valloittavasti sotkussa. Se sai Bartyn vatsanpohjassa tuntumaan hassulta. Yleensä Regulus kampasi hiuksensa huolellisesti ja näyttäytyi muille vain siistinä ja edustavana. Tämän toisen Reguluksen saattoi nähdä vain vilaukselta aikaisin aamulla, ja siinä olikin Bartylle riittävästi syytä saada itsensä hyvissä ajoin ylös sängystä.

”Ei. Tänään ei ole kiire mihinkään.”

”Mutta tänään on keskiviikko, ja –”

”Aivan, Regulus. Keskiviikko. Ennustuksen tuplatunti. Joten nuku sinä hyvä mies vain, nuku niin kauan kuin ikinä jaksat.”

”Barty”, Regulus sanoi hitaasti, ja yritti selvästi olla näyttämättä yhtään innostuneelta. ”Meidän on pakko mennä tunnille.”

”Sanoo kuka?”

”No… no tuota…”

”Sitähän minäkin. Pää tyynyyn nyt. Sinähän sitä paitsi inhoat ennustamista.”

Barty tiesi tämän, koska Regulus oli valittanut hänelle aiheesta ennen joka ikistä ennustamisen tuntia, ja myös niiden jälkeen. Näin oli ollut aina kolmannelta luokalta asti, jolloin he olivat erehtyneet ottamaan ennustamisen valinnaisaineeksi.

Regulus oli niin monesti vannonut räjähtävänsä oppitunnilla julkisesti, jos näkisi vielä yhdenkin kalmakoiran tai muun kuoleman enteen. Mutta ei tämä silti koskaan ollut räjähtänyt. Ei kai hän olisi ollut Regulus, jos olisi harrastanut julkisesti raivoamista.

”Oletko nyt ihan tosissasi, Barty? Ettei me oikeasti mentäisi tänään?”

”Täysin.”

Regulus virnisti epäröivästi, veti keuhkot täyteen ilmaa ja puhalsi sitten kaiken nenän kautta ulos. Sitten hän antoi itsensä kaatua nautinnollisesti takasin makuulleen.

”Hyvä poika”, Barty kehui hymyillen.

”Mutta entä se aamiainen?” Regulus epäröi. ”On kyllä vähän nälkä jo.”

”Älä murehdi siitä. Nuku vielä vähän, ja kun heräät, minulla on sinulle syötävää.”

”Mitä? Ei kai?”

”Onhan. Vai etkö halunnutkin lintsata tunnilta ja syödä karkkia sängyssä?”

”No… halusin. Mutta että… oikeasti?”

”Oikeasti oikeasti. Mitä hauskaa siinä nyt muka muuten on, kysyn vaan?”

”Me joudutaan kyllä vaikeuksiin tästä hyvästä…” Regulus sanoi, mutta silloin Barty kaivoi tyynyn alta esiin suklaasammakon ja työnsi sen ystävänsä suuhun ennen kuin tämä ehti esittää enempää vastalauseita.

”Ole hiljaa nyt ja nuku”, hän sanoi, eikä voinut vastustaa kiusausta, vaan laittoi hetkeksi toisen kätensä Reguluksen sotkuisiin hiuksiin. ”Kun heräät, voidaan syödä lisää, ja jauhaa vaikka paskaa veljestäsi ja sen omahyväisestä jätkäkaverista.”

”Kuulostaa hyvältä, paitsi että… ei Sirius kyllä ole… sellainen. Ei varmana ole. Ei voi olla. Vai… voiko muka?”

Barty ei vaivautunut sanomaan mitään, painoi vain omankin päänsä tyynyyn Reguluksen vierelle niin, että tämän mustat hiukset kutittivat hänen nenäänsä.

Kun he seuraavan kerran heräsivät, kello kävi jo kymmentä, oli valoisaa, mutta he eivät pitäneet turhaan kiirettä. Barty kaivoi sängyn alta esiin ison Hunajaherttuan paperipussin, jota oli onnistunut piilottelemaan Regulukselta muutaman päivän, ja laittoi taas yhden karkin Reguluksen suuhun ennen kuin tämä oli edes kunnolla herännyt.

”Ajattele…” hän huokaisi nautinnollisesti venytellen. ”Ajattele, miten jumalattoman tylsää kaikilla muilla on juuri nyt… ja miten siistiä meillä kahdella on. Kyllä niitä nyt vituttaisi, jos tietäisivät.”

”Niinpä kyllä”, Regulus huokaisi, venytteli hänkin, ja laittoi hajamielisesti pari karkkia vuorostaan Bartyn suuhun. ”Mutta tästä hyvästä me kyllä joudutaan jälki-istuntoon, tai vähintään puhutteluun…”

Barty katseli ystäväänsä hetken aikaa hiljaa ja ovelasti.

”Ei sillä, että sekään olisi niin kovin vaarallista…” hän aloitti hitaasti. Reguluksen harmaat silmät katsoivat häneen unenpörröisten hiusten alta tarkkaavaisina. ”Ja se olisikin sinulle ihan ensimmäinen kerta kaikkien näiden vuosien aikana… Mutta ei, Regulus. Tämä ei ole se kerta, kun sinä saat ensimmäisen rangaistuksesi.”

”Ei vai?”

”Listallasi ei ollut erikseen mainintaa jälki-istunnosta, joten ei. Ei tällä kertaa. Sen sijaan tulet saamaan vielä kehuja tästä hyvästä.” Barty hymyili itseensä tyytyväisenä. Reguluksen pohjattoman hämmästynyt ilme nauratti häntä.

”Häh? Tai siis, miten muka? Mitä ihmeen kehuja? Miten kukaan muka kiittelisi minua siitä, että nukuin pitkään ja lintsasin tunnilta vain koska huvitti, ja –”

”No katsos”, Barty sanoi tekeytyen vakavaksi. ”…kun minä kärsin aina toisinaan ihan kauheista migreeneistä. Sellaisista, jotka tekevät ihan toimintakyvyttömiksi, enkä minä pysty ollenkaan auttamaan itseäni, vaikka kärsin helvetin tuskia.”

”Mitä, oikeasti?” Regulus keskeytti, ja tuijotti Bartya aika pelästyneenä.

”Ei, hölmö”, Barty sanoi. Nauratti, kun Regulus oli noin herttaisen viaton. ”Mutta kukaan muu ei tiedä sitä, paitsi minä itse, ja sinä nyt. Mutta juttu menee niin, että tänään minulla oli tuollainen ihan kauhea aamu… ja sitten sinä huolestuit, kun et saanut minua liikkeelle, etkä tietenkään hyvänä ystävänä uskaltanut jättää minua kärsimään yksin…”

”Okei, ja sitten?”

”Sitten sinulla meni aika lailla aikaa saada minut ylös ja sairaalasiipeen… käydään siellä kohta, mutta todennäköisesti siellä minulle annetaan vain vähän kipulientä ja loppupäivä vapaaksi. Silloin minä aion sanoa, että minua hiukan pelottaa jäädä yksin… joten eivätköhän ne silloin anna sinun jäädä koko päiväksi huolehtimaan minusta. Loistava suunnitelma, eikö?”

”No… onhan se kyllä aika hyvä…” Regulus mutisi samaan aikaan vaikuttuneen, ihailevan ja aika epävarman näköisenä. Vähän kuin olisi miettinyt, saiko tästä nyt olla innoissaan, vai oliko se kuitenkin liian väärin.

”Älä sure”, Barty sanoi ja veti parhaan ystävän kainaloonsa. ”Huomenna me ollaan ihan kunnon poikia taas. Mutta tänään otetaan ilo irti. Vain siksi, koska voidaan. No niin, ollaanpa tässä vielä hetki, ja sitten sinä saattelet kärsivän ystäväsi Matami Pomfreyn luo. Okei?”

”Okei”, Regulus myöntyi naurahtaen, ja asettui mukavammin Bartyn kylkeen.



« Viimeksi muokattu: 03.12.2022 10:10:34 kirjoittanut Altais »

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Tätä lukiessani mietin et ei apua, miten fluffista :D Mut oothan sä sen genretietoihin laittanut, et ei sen yllätyksenä pitäis tulla. Ja vaik totesinki et "ei apua", nii sanon sen vaa puhtaasti positiivisessa mielessä, koska minähän tunnetusti olen kaiken lällyilyn ja hötön rakastaja. Barty on kyllä niin kultainen ystävä;D Hemmottelee Regulusta oikein huolella.

Lainaus
Hän otti mukavan asennon ja vain katseli nukkuvaa ystäväänsä. Ei käynyt kiistäminen, etteikö hän olisi nauttinut näkemästään.
Oiii, mä niin tykkään kun hahmo katsoo toista, kun tämä nukkuu ♥ Ja sitten kun kerrotaan niitä hahmon ajatuksia (joiden tietysti pitää olla niin helliä ja lempeitä). Noi Bartyn mietteet on kyllä niin semmosia, että kuka sellasta aattelee ystävästään, mutta no, ovathan nämä kaksi lukijalle ainakin niin läpinäkyviä ;D

Lainaus
”Sitten sinulla meni aika lailla aikaa saada minut ylös ja sairaalasiipeen… käydään siellä kohta, mutta todennäköisesti siellä minulle annetaan vain vähän kipulientä ja loppupäivä vapaaksi. Silloin minä aion sanoa, että minua hiukan pelottaa jäädä yksin… joten eivätköhän ne silloin anna sinun jäädä koko päiväksi huolehtimaan minusta. Loistava suunnitelma, eikö?”
Jotenkin tällee tylsästi voisin aatella, että Regulukselle ei mitään lintsauslupaa anneta, että jos Barty ei koe pärjäävänsä yksin niin ottaisivat hänet sairaalasiipeen toipumaan Pomfreyn silmien alle 😅 Mutta söpö on suunnitelma, jotenki tosi symppiskin, toivottavasti onnistuu eikä mene mun ilonpilaaja-ajatusten mukaisesti.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Tulin nyt myöhässä kommentoimaan tätä kolmatta luukkua, kun en eilen päässyt, vaikka luin ja ihastelin tätä heti, kun löysin tämän. Täytyy sanoa, että tämä idea, että mennään Reguluksen itse kirjoittaman listan mukaan, on aivan mahtava. Odotan joka päivä innolla, mitä tällä kertaa keksitään. :)

Tämä luukku alkoi niin kivasti, tykkään todella paljon tuosta, kuinka Barty katseli ja ajatteli nukkuvaa Regulusta. :) Ihana, aamu-uninen Regulus, joka kuitenkin tunnollisena oppilaana lyö jatkuvasti laiskuutta korvalle, vaikka kuinka tekisi mieli jäädä lämpimään sänkyyn! (Olin itse nuorena samanlainen, ja varmaan vieläkin, jos vain olisi mahdollisuus siihen ;D). Nämä Bartyn ajatukset Reguluksen ulkonäöstä olivat todella ihania, ja tuli mieleen, että Barty onkin aika tarkkasilmäinen poika ja seurannut, vai paremminkin ihaillut, Regulusta aika kauan. ;) Minua liikutti myös tuo, että Barty olisi halunnut heidän pysyvän lapsina aina. Olisikohan velhomaailman tilanne voinut osaltaan vaikuttaa asiaan, että siellä häämötti se synkkyys taustalla, ja Barty olisi halunnut vain elää huolettomasti, mikä oli hyvin ymmärrettävää. Mutta samalla tuli rivien välistä esiin se, että aikuistumisessa oli Bartyn mielestä hyvätkin puolensa:

Lainaus
Sen sijaan Reguluksen aikuistuvassa, ulkoisessa olemuksessa ei todellakaan ollut mitään vikaa, Barty ajatteli hymyillen itsekseen. Ajatuksissaan hän laittoi kätensä Reguluksen paljaalle käsivarrelle. Se oli lämmin, ja Bartyn ajatuksen harhailivat siihen hetkeen, kun ystävän kädet olivat eksyneet hänen pyyhkeen peittämälle lantiolleen, ja harmaat silmät vaeltaneet uteliaina hänen paljaalla ihollaan.

Kylläpä tässä kuvattiin ihanasti sotkutukkaista Regulusta! Ei mikään ihme, että Barty oli ihan myyty, niin olen minäkin. :D Tuli myös mieleen, että jos Regulus olisi jättänyt joskus tukkansa sekaisin, hän olisi varmaan muistuttanut aika tavalla Siriusta. Todella valloittava yksityiskohta:

Lainaus
Regulus kohotti päänsä tyynystä. Musta tukka oli kertakaikkisen valloittavasti sotkussa. Se sai Bartyn vatsanpohjassa tuntumaan hassulta. Yleensä Regulus kampasi hiuksensa huolellisesti ja näyttäytyi muille vain siistinä ja edustavana. Tämän toisen Reguluksen saattoi nähdä vain vilaukselta aikaisin aamulla, ja siinä olikin Bartylle riittävästi syytä saada itsensä hyvissä ajoin ylös sängystä.

Jos jokin oppiaine on turha, niin ennustaminen, sikäli kun sitä sisäistä silmää ei vain ole, joten minusta tuo tunnilta lintsaaminen ei edes ollut kovin radikaalia verrattuna vaikka taikajuomien tai muodonmuutosten tuntiin. Nauratti silti, että sekin otti Regulukselle vähän koville, mutta onneksi hänellä on Barty auttamassa siinä, että joskus voisi ihan vain rentoutua. :D Suloista, että pojat nukkuivat vielä yhdessä ja lähekkäin tässä aamulla. Hauska oli myös tuo viittaus Siriukseen ja Jamesiin ja toivon, että tähän saadaan vielä lisävalaistusta, vaikka tämä onkin Reguluksen ja Bartyn tarina. Olisihan se myös ihan mahtavaa, jos Regulus saisi vaikka tehtyä sovinnon Siriuksen kanssa… *koiranpentukatse* ;D

Minä pidin todella paljon tästä Bartyn juonesta, miten saadaan loikoilusta ja lintsauksesta hyve. :D Kyllä hänessä tulee luihuisten ominaispiirteet hienosti esiin niin valloittavalla tavalla! Minusta tuo Bartyn suunnitelma oli oikein hyvin mietitty, sillä harvoin migreeni nyt on sairaalasiiven vuodehoidon asia, ja toipua voi makuusalissakin, mutta on silti hyvä, että joku vähän katsoo perään. ;) Samalla tässä päästiin kätevästi siihen tilanteeseen, että ennustuksen lisäksi luistettiin sitten muistakin oppitunneista. Ja ollapa nuori, jolloin voi kuitata aamiaisen vaikka karkeilla, kun taas tässä iässä tulisi itselle varmaan aika hontelo olo. ;D

Regulus on ihana, kun hänen tekee selvästi mieli vähän luistaa säännöistä, mutta ei sitten meinaisi uskaltaa kuitenkaan, tai ainakin omatunto on koko ajan kolkuttamassa. :D Onneksi hänellä on Barty! Tämä loppu oli aivan mahtava, kun tässä oltiin lähekkäin kaikin tavoin ja vielä niin lämminhenkisesti:

Lainaus
”Älä sure”, Barty sanoi ja veti parhaan ystävän kainaloonsa. ”Huomenna me ollaan ihan kunnon poikia taas. Mutta tänään otetaan ilo irti. Vain siksi, koska voidaan. No niin, ollaanpa tässä vielä hetki, ja sitten sinä saattelet kärsivän ystäväsi Matami Pomfreyn luo. Okei?”

”Okei”, Regulus myöntyi naurahtaen, ja asettui mukavammin Bartyn kylkeen.

Kiitos ihanasta luukusta. Maltan tuskin odottaa seuraavaa!
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Satine

  • ***
  • Viestejä: 234
Onpa mahtavaa, että päätit kirjoittaa lisää tällä parituksella ja vieläpä joulukalenterin! 😊 Laitan tänne nyt kommenttia luvuittain ja yritän pysyä tarinassa mukana aina kun ehdin.

Prologi

Barty on tosi tarkkaavainen ja ihana paras kaveri, kun hoksaa heti että Reguluksella ei ole kaikki hyvin. Olikin jännä huomata miten Siriuksen lähtö ajoittui joulunaikaan, kun jostakin syystä sen on aina omassa headcanonissa ajatellut kesälomalle, vaikka eipä sitä tarkkaa ajankohtaa varmaan ole mainittu missään. Tässä tarinassa tietysti toimii jouluinen ajankohta. Ehdottomasti plussaa siitä, että Barty hiiviskelee vaan pyyhe päällään ympäriinsä sekä tietysti pienestä J/S-maininnasta. 😊

Lainaus
”Kuule. Tee minulle lista asioista, jotka saisivat joulun tuntumaan sinusta kivalta. Tai... edes vähemmän vituttavalta.”

Tämä on ehdottomasti hyvä lähtökohta tarinalle. Barty on edelleen itselleni aika vieras ihminen, mutta se onkin kiva että siitä saa muokattua ficissä tällaisen tyypin, joka on salaa jouluihminen. Eipä kirjoissa kaikista kerrottukaan niin paljon, ja Bartystakin sai vaan aika yksipuolisen kuvan. Kiva puoli Reguluksesta, että se on lahjakas listojen tekijä eli varmaan myös järjestelmällinen ihminen, ja olihan tuossa sen listalla paljon kaikkea mielenkiintoista ja tosi suloisiakin juttuja, mitä se haluaa tehdä. Odotankin mielenkiinnolla että saadaan kuulla Reguluksen rakkausjutuista lisää. Jotenkin arvelen, että se haluaisi kertoa Bartylle tunteistaan, mutta katsotaan kuinka käy.

1. luukku

Niin kuin muutkin ovat maininneet, niin tykkään kovasti luonnollisesti eteenpäin kulkevasta dialogista. Tässä luvussa päästäänkin pehmoilemaan kunnolla, mikä on tietysti ihanaa luettavaa. On tosi herttaista, miten Barty välittää niin paljon Reguluksesta, ettei edes lopulta suutu kun tämä on levoton ja hajamielinen.

Lainaus
”Tai… oliko se sinusta ihan… ihan… tyhmä? Oliko siinä ihan vääriä juttuja?”

Voi ei. Regulus oli ihana, kun se ujosteli. Barty ei tiennyt mitään suloisempaa kuin ujostelevan Reguluksen. Oli pakko hymyillä vähän. Melkein teki mieli laittaa käsi sen poskelle, tai jotain.

Nämä on kaksi ovat niin mahdottoman sööttejä. 😊 Epäröivä Regulus sulattaa niin Bartyn kuin lukijankin sydämen.

Lainaus
”Oikeastiko olen onnistunut tekemään sinut iloiseksi, vaikka olen ollut ihan paska ystävä koko päivän?” hän kysyi posket suloisen pinkkeinä.

”Et sinä ole ikinä paska ystävä… etkä varmaan edes osaisi olla. Olet maailman paras ystävä.”

”Ei, vaan sinä”, Regulus väitti, ja antoi Bartyn vetää itsensä halaukseen. ”Kiitos, kun olet noin ihana. Kaikesta huolimatta.”

Aww, tällaisesta söpöilystä tulee hyvälle mielelle. 😊 Friends to lovers on kyllä siitä hyvä trooppi, kun kaksi ihmistä jo tuntee toisensa ja pääsevätkin sitten pikku hiljaa löytämään uusia tasoja suhteestaan sen syventyessä.

Lainaus
”No, meillä on äidin kanssa ollut omia juttujamme jouluisin... aina siitä lähtien, kun olin pieni. Faija nyt ei useimmiten ole ollut kotona edes jouluaattona, mutta meillä äidin kanssa on ollut sitäkin mukavampaa. Sen takia halusin samaa sinulle, koska olet paras ystäväni.”

Tässä tuleekin hyvin esille tuo Bartyn kotielämä, poissaolevä isä ja läsnäoleva äiti, ja kiva saada myös vähän lisää taustaa sille, miksi Barty sitten lopulta pitää joulusta.

2. luukku

Barty kutittelemassa Reguluksen jalanpohjia, en kestä! 😊 On hyvä, että Regulus pystyy tässä luvussa vihdoin vähän avautumaan Bartylle tuosta pahasta olostaan, mitä se selvästi tuntee Siriuksen lähdöstä ja siitä että kokee Siriuksen löytäneen Jamesista uuden veljen (vaikka siis niin kuin Bartykin mainitsee, niin ei siinä ihan veljelliset tuntemukset varmaan olekaan kyseessä. 😉)

On lohdullista ajatella, että Barty olisi ollut Regulukselle se, jonka luo voi mennä kun kotiin ei huvita lähteä.

Lainaus
”Oikeasti, se olisi mahtavinta ikinä. Mutta vähän epäilyttää, kun… porukat ovat hiukan sellaisia, ja varsinkin äiti… mutta kun en millään jaksaisi mennä kotiin... äiti jauhaa kuitenkin koko ajan siitä, miten on niin kauheaa, kun Sirius sitä, ja Sirius tätä, ja ethän sinä Regulus sitten koskaan sitä ja tätä, kun se Siriuskin... ja niin edelleen ja niin edelleen! Faija on jo kauan sitten kyllästynyt kuuntelemaan, ja piiloutuu takuulla taas työhuoneeseensa, ja se tarkoittaa, että minun pitää olla äidin likasankona aamusta iltaan!”

Tämä kohta kertookin hyvin siitä, miten raskasta Reguluksella (ja selvästi Orionillakin) on kotona. Ei ole helppoa elää samassa taloudessa Walburga Mustan kanssa.

Muuten sitten ihastuttikin kovasti tuo söpöstely viluisten varpaiden ja villasukkien kanssa sekä Regulus halailemassa Bartya.

3. luukku

En tiedä voikoo olla ihanampaa kuin aamu-uninen Regulus, paitsi ehkä Barty ihailemassa aamu-unista ystäväänsä. 😊

Lainaus
Tämän toisen Reguluksen saattoi nähdä vain vilaukselta aikaisin aamulla, ja siinä olikin Bartylle riittävästi syytä saada itsensä hyvissä ajoin ylös sängystä.

Nämä hetket on tärkeitä, kun joku voi nähdä toisen aidoimmillaan ja eri tilanteissa kuin muut ihmiset. Tämä Bartyn ja Reguluksen ystävyys on ihan parasta, vaikkakin kumpikin aika selkeästi kyllä pitää toisesta enemmänkin kuin ystävänä. 😊

Lainaus
”Ole hiljaa nyt ja nuku”, hän sanoi, eikä voinut vastustaa kiusausta, vaan laittoi hetkeksi toisen kätensä Reguluksen sotkuisiin hiuksiin. ”Kun heräät, voidaan syödä lisää, ja jauhaa vaikka paskaa veljestäsi ja sen omahyväisestä jätkäkaverista.”

”Kuulostaa hyvältä, paitsi että… ei Sirius kyllä ole… sellainen. Ei varmana ole. Ei voi olla. Vai… voiko muka?”

Alkoi ihan naurattaa, kun Regulus on vaan niin ihanan naiivi. Ei ole selvästikään huomannut, miten se ja Barty taitaa myös olla vähän sellaisia niin kuin Siriuskin. 😄 Lisäksi vielä tuo on äärettömän suloista, että Bartykaan ei malta pitää näppejään erosta Reguluksesta ja vähän lipsuu koskettamaan toisen hiuksia. On nämä kaksi vaan ihania.

Ilahdutti lukea, miten Barty houkuttelee Regulusta vähän pahoille teille. Tai no, niin pahoille kuin tämän toivoma lintsaus tunnilta ja karkkiensyönti sängyssä voi olla. On tosi Reguluksen tyylistä, että vaikka se itse sitä toivoikin, niin silti se tuntuu käytännössä vähän vaikealta aluksi toteuttaa. Onneksi sillä on Barty ajamassa asiaa eteenpäin. Tosi fiksua Bartylta keksiä myös suunnitelma, etteivät he joudu lintsauksesta vaikeuksiin.

Tätä tarinaa on tosi hieno seurata ja erityisesti ilahduttaa se, miten tässä teinipojat saavat toisiltaan läheisyyttä, kun koko sisäoppilaitoksen systeemi etäännyttää ne niin nuorina vanhemmista. Jään suurella mielenkiinnolla odottamaan tulevia luukkuja!
« Viimeksi muokattu: 04.12.2022 11:57:16 kirjoittanut Satine »
Yes we're lovers, and that is that.

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
A/N: Neljännen luukun aika jo! Kylläpä päivät menevätkin äkkiä, mutta yritän pysytellä aikataulussa. Tässäkin luukussa on luvassa jokseenkin paljon fluffya. Näin joulun alla tekee näemmä mieli pehmoilla ihan häpeilemättä. Kiitos jälleen kaikista aivan ihanista kommenteista!

Larjus: Kyllä vaan, tässä joulukalenterissa ainakin melkein joka ikinen luukku on jonkin sortin söpöilyä täynnä, koska kyllähän Barty nyt haluaa hemmotella parasta ystävää joulun alla, ja Regulus haluaa tulla hemmotelluksi. Ajattelen vähän sillä lailla, että ehkä näillä tyypeillä ei kummallakaan ole mitenkään hirveästi muita ystäviä (eikä kaikki luihuiset ehkä harrasta tai arvosta mitään läheisiä ja lämpimiä ihmissuhteita), ja koska ovat olleet koulun alusta asti toistensa läheisimpiä ihmisiä, menee niillä nyt sitten ystävyys ja rakkaus iloisesti sekaisin.  ;D Ehkä Barty vielä tuossa kohtaa kuvittelee, että on ihan normaalia ajatella, että nukkuva ystävä näyttää syötävän hyvältä, ja sen viereen on muutenkin kiva käpertyä nukkumaan. Tai sitten se vaan odottaa sopivaa hetkeä, otapa hänestä selvää. Mutta sen verran taitava Barty voisi olla, että se tarvittaessa osaa järjestää itselleen ja ystävälle hiukan omaa lomaa.  ;D

Pahatar: Ihan varmana Regulus tukka sotkussa ja hiukan vähemmän huoliteltuna voisi muistuttaa tosi paljon isoveljeään. Hauska ajatella myös, että sekin olisi pohjimmiltaan aamu-uninen, koska Sirius nyt ainakin on, en suostu uskomaan muuta.  ;D Niin että on veljeksillä aika paljon enemmän yhteistä, kuin Regulus ehkä tuossa kohtaa suostuisi myöntämään. Myös se, että kumpikin taitaa olla auttamatta rakastunut omaan parhaaseen ystäväänsä. Joo, mutta minustakin on kyllä aina suloista, kun rakastuneet ystävykset vierailevat toistensa sängyissä ihan vaan viattomassa tarkoituksessa, mutta sitten kuitenkin tekee mieli hiukan salaa ihailla toista, ja kömpiä mielellään vielä sen viereen nukkumaan. Olen ihan samaa mieltä siitä, että jonkun pitää opettaa Regulusta olemaan vähän vähemmän tunnontarkka aina silloin tällöin, ja kiertämään sääntöjä sopivassa kohtaa. Kuka muu olisikaan parempi opettamaan sellaista kuin Barty, joka taas varmaan ajattelee, että säännöt on pohjimmiltaan muita varten.  ;D Joo, ja kyllä tässä vielä Siriustakin matkan varrella tullaan tapaamaan, joskaan ei ihan vielä.  :)

Satine:  Ihan mahtavaa, että löysit Bartyn ja Reguluksen joulukalenterin pariin! :) Tämä idea tosiaan tuli siitä, kun kerran tuli kirjoitettua heille aika synkkä rakkaustarina, ja siitä ikään kuin hyvityksenä ajattelin heidän ansaitsevan myös onnea. Tässä he nyt sitten saavat söpöillä niin paljon kuin sielu sietää. Minuakin kiehtoo ystäväparituksissa juuri tuo samainen asia, että kun tyypit jo tuntevat toisensa läheisesti pitkältä ajalta, ja tietävät toistensa tavat, mutta sitten kuitenkin rakastuminen tuo suhteeseen ihan toisenlaisen ulottuvuuden, eikä parhaaseen kaveriin rakastuminen tietenkään mikään helppo juttu ole. Kun sitä joutuu sitten miettimään, meneekö ystävyys piloille, jos toinen ei ollutkaan yhtään samanlaisin ajatuksin liikkeellä, ja niin edelleen. Niinpä, mutta kyllä varmaan sisäoppilaitoksessa voisi käydä niin, että parhaat kaverit ovat toisilleen läheisempiä kuin vaikka nuoret ovat vanhempiensa kanssa. Reguluksella nyt on kotonaan aika mälsää muutenkin (ja voi Orion parkaa, hänelläkin mahtaa olla ankeaa). Bartylla sen sijaan on käsittääkseni tosi rakastava äiti, mutta toisaalta isäongelmia, joihin kyllä palataan vielä. Joo, ja kyllä tässä on tuo J/S -sivujuonne, ja tarinan mittaan tavataan vielä sekä Sirius että James.  :)








4. LUUKKU


4.12.1977



”Mihin helvettiin me oikein ollaan menossa?” Regulus kysyi nauraen, kun Barty kiskoi häntä puolijuoksua kohti rantaa.

Oppitunnit olivat päättyneet, he olivat käyneet syömässä, ja koko ajan Regulus oli vilkuillut häntä jännittyneenä. Barty oli tuntenut Reguluksen uteliaan katseen itsessään aamusta asti. Hän oli siitä riemuissaan, sillä hänen suunnitelmansa osoitti selvästi toimimisen merkkejä.

Regulus oli viime päivinä ollut paljon vähemmän synkkä kuin yleensä. Hän hymyili enemmän, nauroikin toisinaan, ja pariin otteeseen hän oli maininnut veljensäkin nimeltä. Ei sillä, että Barty olisi tarvinnut varmistusta siitä, että oli ollut oikeassa Reguluksen synkkyyden syistä. Mutta jotta synkistely voisi ikinä loppua, Reguluksen piti oppia avautumaan murheistaan jollekulle. Mieluiten tietenkin juuri Bartylle itselleen.

”Sittenpä näet”, Barty vastasi ovelasti, eikä hidastanut vauhtia, vaikka Regulus yritti pysäyttää häntä.

”Ei kun kerro nyt! Mitä me täällä tehdään? Nythän on jo pimeääkin… ei me täällä mitään nähdä tehdä.”

Oikeasti Regulus oli innoissaan, ja Barty tiesi sen. Innoissaan ja malttamaton, vaikka yritti piilottaa sitä vastahakoisuuden taakse.

”Silmät kiinni”, Barty sanoi, pysäytti Reguluksen ja katsoi häntä kehottavasti. Reguluksen silmät laajenivat hämmästyksestä.

”En laita”, hän intti. ”Ties mitä sinä saat päähäsi.”

Vitsi, kun se on taas suloinen, Barty ajatteli, mutta jätti kuitenkin ajatuksensa sanomatta ääneen. Hän irrotti kaulastaan luihuisen tupahuivin ja kurotti sitomaan sen ystävänsä silmille. Regulus ei vastustellut, ihme kyllä. Nauroi vain.

Ystävä siis todellakin oli innoissaan, Barty ajatteli voitonriemuisena.

Sitten hän tarttui Regulusta kainalon alta, ja alkoi taluttaa tätä lähemmäs rantaa. Oli mukava saada tekosyy olla niin lähellä toisen lämmintä kylkeä.

”Olenko maininnut, että olet umpihullu?” Regulus mutisi, mutta silloin Barty pysäytti hänet.

”Voi olla”, hän sanoi huolettomasti. ”Mutta tästä sinä tulet kyllä tykkäämään. Odotas kun näet.”

Barty riisui huivin Reguluksen silmiltä. Maisema pimeässä järvenrannassa oli huikaisevan kaunis, mutta silti vielä kiehtovampaa oli seurata läheltä sitä innostuneen hämmästynyttä hehkua, joka syttyi Reguluksen silmiin hänen katsellessaan näkemäänsä.

Pimeässä järvenrannassa oli ainakin satakunta kynttilää ripoteltuna sinne tänne. Ne reunustivat kauniisti järven tummaa pintaa, joka vielä eilen oli lainehtinut valtoimenaan, mutta joka nyt oli kirkas, kova ja liikkumaton. Jäätä, ei luonnollista sellaista tietenkään, vaan Bartyn aivan omaa käsialaa. Oli vaatinut hieman harjoittelua saada se kestämään tällaisella säällä, kun yölläkin oli muutama lämpöaste, mutta mitäpä Barty ei olisi tehnyt täyttääkseen rakkaimman ystävänsä toiveita.

”Barty, mitä…” Regulus henkäisi ihmeissään, ja hänen kasvonsa sulivat kunnon hymyyn.

”Mitäpä veikkaisit?” Barty kysyi, kumartui erään isomman kiven juureen, ja kiskoi sen takaa esiin kahdet luistimet.

Silloin Regulus nauroi ääneen.

”Nyt kyllä vähän pelottaa”, hän sanoi, mutta tarttui kuitenkin luistimiin, kun Barty lähes työnsi ne hänen syliinsä.

”Älä siinä arkaile! Kun olet kerran koulun paras lentäjä, niin eiköhän tämäkin sinulta suju.”

”Enpä usko, että tämä on ihan sama asia…” Regulus mutisi kiskoessaan kenkiä jalastaan.



*



Hetken kuluttua Barty tajusi Reguluksen olleen oikeassa. Tämä oli tuskin päässyt edes kunnolla jäälle asti, kun jo istui takamuksellaan maassa. Barty kumartui hänen puoleensa, ja auttoi hänet ylös molempien kainaloiden alta kiinni pitäen. Mutta niin pian, kuin hän irrotti otteensa, Regulus lensi uudelleen nurin kuin pikkulapsi.

”Yritä ensin seistä ihan, ihan paikallasi”, Barty selitti ja näytti mallia. ”Katso, tällä lailla. Ja sitten… sitten sinun pitää potkaista toisella jalalla vauhtia tällä tavalla. Ei suoraan taaksepäin, vaan hiukan takaviistoon. Näin. Äläkä pidä sitä toista jalkaa ihan suorana, vaan laitat polvea ihan vähän koukkuun. No niin, sitten ylös, ja kokeillaan.”

”Voi jumaliste, Barty!” Regulus huudahti eikä hievahtanutkaan. ”Tämä on huijausta, koska sinä kerran osaat jo! Minä en ala mitään!”

”Ai miten niin muka huijausta?”

”Siten niin, että listassa luki, että meidän piti opetella luistelemaan yhdessä!”

”Ai niin…” Barty mutisi ja asetteli pipoaan paremmin päähän. ”Mutta kun en minä oikeastaan ikinä ole väittänyt, etten osaisi luistella…”

”No mistä vitusta minä senkin muka olisin voinut tietää? Et sinä ole todellakaan ikinä kertonut, että osaat luistella! Missä sinä senkin olet oppinut? Sehän on sitä paitsi ihan jästiä.”

”Onhan se kai vähän”, Barty huokaisi purren alahuultaan, ettei olisi alkanut hymyillä liikaa.

Taas kerran Regulus onnistui tietämättään sulattamaan Bartyn sydämen. Vaikkei sitä ollut ikinä ääneen sanottu, Barty ei uskonut, että tämä oli ikinä saanut kiukutella kotona vanhemmilleen. Edes ihan pienenä. Joten ehkä tuo tuli tarpeeseen, hän ajatteli, vaikkei ikimaailmassa olisikaan sellaista ääneen sanonut.

”Äiti vei minua silloin tällöin luistelemaan, kun olin pieni”, hän selitti Regulukselle, joka yhä istui jäällä pahansisuisen näköisenä. ”Äiti on sellainen. Tykkää jästien jutuista, vaikka onkin noita. Mutta hei, nyt ylös sieltä. Minä autan.”

”Okei sitten", Regulus mutisi, ja hänen umpimielinen ilmeensä lientyi vähän. "Mutta pidät sitten kiinni ihan koko ajan, tai muuten minä kaadun taas saman tien.”

”Pidetään”, Barty lupasi. Se lupaus olisikin harvinaisen helppo pitää, hän mietti itsekseen hymyillen.

Kun hän auttoi Reguluksen jaloilleen, tämä menetti heti tasapainonsa ja horjahti koko painollaan Bartyn syliin. Mutta Barty piteli tiukasti kiinni, ja onnistui pitämään heidät pystyssä. Regulus tarttui häntä lujaa vyötäisiltä, ja tämän kylmä nenänpää kosketti vahingossa Bartyn poskea.

Hetkeksi Barty unohtui tuijottamaan Reguluksen silmiin, joissa hän saattoi nähdä heijastuksen monien kynttilöiden liekeistä. Regulus hengitti kiivaasti, Barty tunsi tämän rintakehän nousevan ja laskevan omaansa vasten. Sitten yhtäkkiä Regulus suli nauruun, johon Bartyn oli pakko lähteä mukaan. Nauramalla sai ainakin osittain peitettyä sen tosiasian, että vatsanpohjaan oli jostain ilmestynyt lauma hulluksi tulleita perhosia.

Bartya hermostutti vähän. Olikohan Regulus huomannut jotain?

”Nyt voisin ehkä yrittää uudelleen”, Regulus sanoi aiempaa pehmeämmin. ”Luulen, että ymmärsin, mitä ajoit takaa.”

Sillä kertaa Regulus pysyi kuin pysyikin jaloillaan. Ei tämä todellakaan ollut sama asia kuin lentäminen, Barty ajatteli. Mutta siitä huolimatta hän oli ollut oikeassa ajatellessaan, että Regulus oppisi minkä tahansa asian nopeasti, kunhan vain haluaisi yrittää.

”Tämä onkin aika kivaa”, Regulus sanoi, kun he luistelivat molemmat jo sujuvasti. ”Voin lähteä joululomalla kanssasi luistelemaan kaupungissakin, nyt kun osaan. Eikä minua muuten sitten oikeasti haittaa, vaikka se onkin jästien juttu.”

”Tiesin sen”, Barty sanoi ja virnisti.

Regulus nappasi hänen päästään pipon ja yritti karkuun, mutta Barty sai hänet nopeasti kiinni. Silloin he molemmat kaatuivat rähmälleen jäälle, mutta ei se kumpaakaan haitannut, vaan sillä kertaa he jäivät siihen kuin yhteisestä sopimuksesta. Hetken aikaa he makasivat selällään järven jäällä, katselivat vuoroin tummaa yötaivasta ja vuoroin toisiaan.




« Viimeksi muokattu: 04.12.2022 13:41:29 kirjoittanut Altais »