Kirjoittaja Aihe: Enhän minä edes pidä joulusta | Joulukalenteri 2022 | K-11 | Regulus/Barty | prologi + 24/24  (Luettu 6457 kertaa)

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
A/N: Jouluaaton luukussa Regulusta odottaa vielä eräs yllätys, jota hän ei ole osannut edes listassaan toivoa. Barty on yllätysten mies, ja hän taitaa nauttia saadessaan poimia Reguluksen toiveita sivulauseista ja toteuttaa niitä.  ;D Tähän hetkeen heidät voi nyt jättää hyvillä mielin, vaikka tulevaisuus onkin vielä avoin. Tosin saattaa olla, että vielä ennen vuodenvaihdetta tapaamme heidät sen korkeamman ikärajan shotin merkeissä, jota olen hiukan täsäs matkan varrella väläytellyt! Joka tapauksessa oikein rattoisaa joulun aikaa kaikille.  :) Itse aion lomallani rentoutua lukemalla kaikkia ihania joulukadun tekstejä, joihin olen tätä ennen ehtinyt tutustua harmittavan vähän.







24. LUUKKU



24.12.1977


Jouluaaton aamupäivänä Barty odotteli Reguluksen heräävän uniltaan, kuten niin monena aamuna ennen sitäkin. Hän keitti kahvia, laittoi aamiaista, ja katseli ympärilleen haluten varmistaa, että kaikki oli niin kuin pitikin. Hän halusi kaiken olevan täydellisesti, kun Regulus heräsi, sillä tälle saattaisi olla pienoinen järkytys huomata, että he olivatkin nyt eri paikassa, kuin jonne olivat illalla nukahtaneet. Nyt he olivat kaksin pienessä mökissä, jonka ainoa huone oli tuskin Bartyn huonetta suurempi, ja se teki samalla kertaa olo- ja makuuhuoneen virkaa.

Barty sytytti takkaan tulen, ja vilkaisi vielä kertaalleen ulos ennen kuin herättäisi Reguluksen. Valkoista, koskematonta lunta oli valtavan paksuina kinoksina kaikkialla, mutta juuri nyt sitä ei satanut lisää. Se oli hyvä – Barty toivoi, että uutta sadetta ei tulisi ennen iltaa, sillä se helpottaisi erään hänen suunnitelmansa toteutusta huomattavasti. Sitten hän istuutui vuoteen reunalle, kumartui nukkuvan poikaystävänsä puoleen, ja painoi nenänsä tämän ihanaan, unesta sotkuiseen tukkaan.

Yhtäkkiä Reguluksen käsivarret olivat hänen ympärillään, ja hänet oli kiskaistu makuulleen vuoteelle Reguluksen viereen. Uninen Regulus käpertyi aivan kiinni häneen, ja hieroi kasvojaan vasten hänen kaulaansa. Bartyn vatsanpohjassa väreili ihanasti, kun Regulus hyväili käsillään hänen vartaloaan, venytteli omaa vartaloaan häntä vasten, ja antoi hänen kaulalleen pieniä suukkoja.

”Näin juuri unta, että oltiin nukahdettu oleskeluhuoneeseen takan ääreen, ja herättiin siitä vasta aamulla”, Regulus mutisi huulet edelleen hänen ihollaan.
”Hassu juttu kyllä… vaikka olen hereillä, tuntuu vieläkin ihan kuin se takkatuli olisi siinä, ja – ”

Barty hymyili itsekseen. Reguluksen kasvot olivat niin lähellä, että kun tämä avasi yhtäkkiä silmänsä, Barty tunsi silmäripsien kutittavan poskeaan. Sitten Regulus olikin jo istuallaan. Barty kohottautui myös, juuri sopivasti nähdäkseen poikaystävänsä täydellisen ällistyneen ilmeen, kun hän katseli ensin takkatulta, sitten ympärillään olevaa, vierasta huonetta, sitten ulos ikkunasta ja lopulta jälleen tulta. Barty näki liekkien heijastuvan Reguluksen silmistä, eikä hän voinut olla ajattelematta, että hänellä oli kaunis poikaystävä. Hyvännäköinen ei tuntunut aivan riittävältä sanalta tässä hetkessä.

”Tällaista voi varmaankin tapahtua vain sinun kanssasi”, Regulus sanoi hitaasti, ja kääntyi kohtaamaan Bartyn katseen. ”Kysyisin nyt, missä ihmeessä me ollaan ja miten ollaan päädytty tänne minun huomaamattani, mutta varmaan kerrot sen minulle joka tapauksessa.”

”No tuota”, Barty sanoi vaatimattomasti. ”Tämä nyt on vain tällainen pikku joululahja sinulle. Kun sanoit, ettet ollut käynyt ikinä ulkomailla, niin nytpä sitten olet. Me ollaan käsittääkseni Norjan Lapissa, mutta tästä on niin lyhyt matka Suomen puolelle, että voidaan helposti kävellä rajan yli joku päivä, jos halutaan. Sitten tulet käyneeksi jo kahdessakin maassa samalla reissulla.”

”Onko tämä nyt… sellainen jonkun vieraan jästin tyhjillään oleva loma-asunto, josta puhuit?”

”On joo. Äiti sanoi, ettei täällä ole kai käyty useampiin vuosiin. Niin… hän auttoi minua hiukan tämän järjestämisessä, ja muutamissa muissakin käytännön jutuissa. En olisi millään ehtinyt hoitaa tätä yksin valmiiksi niin, ettet olisi huomannut mitään, ja minä halusin tämän olevan yllätys.”

”Sitä se olikin… kaikista järjestämistäsi yllätyksistä tämä oli kyllä kaikkein mielettömin. En voi oikein vieläkään uskoa, että ollaan yhtäkkiä jossain… jossain tuhansien kilometrien päässä Lontoosta. Ajatella, että pystyit pitämään tämän salassa minulta! Kauanko olit suunnitellut tätä etukäteen?”

”Vain pari päivää. Ei tästä ilman äidin apua tosiaan mitään olisi tullut vielä nyt. Alun perin ajattelin, että ensi kesänä vasta... Tämä nyt on vain tällainen muutaman päivän miniloma, ja kesällä lähdetään sitten reissuun pidemmäksi aikaa, mutta saahan tästäkin varmaan jo hiukan esimakua tulevasta. Ajattelin, että oltaisiin täällä viikon verran, tai sitä luokkaa. Miltä kuulostaa?”

”Se kuulostaa…” Regulus sanoi, nousi seisomaan ja juoksi ikkunaan kuin pikkupoika, joka jouluaamuna näkee, että on satanut lunta vastoin kaikkia odotuksia. Hän jäi tuijottamaan ulos hämmästyneenä. ”En ole ikinä, koskaan nähnyt missään noin paljon lunta ennen tätä…”

”Etkä varmaan ihan heti näekään. Ei täällä pääsisi edes ovesta ulos, ellei oltaisi äidin kanssa tehty hiukan lumitöitä. Mutta nyt tuolla on kiva pikku polku alas rantaan… tuossa lähellä on pieni järvi. Ei siellä uida voi tällä hetkellä – vaikka jotkut pohjoisen ihmiset kuulemma tekevät jäihin reikiä mennäkseen talvella uimaan – mutta voidaan kyllä mennä jäälle kävelemään, tai… on meillä luistimetkin mukana.”

”Tämän haluan kyllä nähdä, ja kunnolla”, Regulus innostui, meni takaovelle, avasi sen ja astui ulos mökin pienelle terassille. Niin pian kuin hän oli tehnyt niin, hän melkein lennähti takaisin sisään, kiskaisi oven kiireesti perässään kiinni ja sukelsi Bartyn syliin lämmittelemään. ”Helvetin kylmä!” hän nauroi hytisten.

”Tule sitten takkatulen ääreen lämmittelemään”, Barty sanoi, ja veti Reguluksen kädestä pitäen sohvalle istumaan. Sitten hän heilautti taikasauvaansa, ja sai aamiaistarjottimen leijailemaan heidän luokseen keittiöstä itsekseen. Se asettui tottelevaisesti heidän eteensä sohvapöydälle.

”Oho”, Regulus hämmästyi. ”Tuo oli kyllä upeaa, mutta etkö yhtään pelkää, että –”

”Ei mikään alaikäisten taikojen jäljitys voi ikinä ulottua tänne asti… täällä voidaan taikoa juuri niin paljon kuin halutaan, ja… muutenkin tehdä aika lailla mitä meitä huvittaa.” Barty vilkaisi Regulusta, ja hänen vatsanpohjassaan tuntui yllättävän lämpöiseltä hänen ajatellessaan kaikkea, mitä oikeastaan halusi tehdä nyt, kun he olivat Reguluksen kanssa aivan kaksin. Regulus katsoi häntä posket suloisen punaisina, ja näytti hämilliseltä.

”Minulla on vähän huono omatunto, Barty… kun sinä olet järjestellyt minulle vaikka millaisia juttuja, ja nyt kaiken muun lisäksi vielä tämän… eikä minulla ole sinulle mitään vastaavaa.”

”Itse asiassa tämä oli minunkin lahjatoiveeni, ja ainoa sellainen”, Barty sanoi, ja hyväili kädellään Reguluksen alaselkää samalla, kun he joivat aamukahviaan. ”Faija oli tulossa aatoksi ja joulunpyhiksi kotiin, ja niinpä minä toivoin, että saisin viettää jouluni kuuntelematta yhtä ainuttakaan riitaa tai poikkipuolista kommenttia… ja kaikkein mieluiten toivoin saavani viettää sen kahdestaan sinun kanssasi jossain, mistä kukaan ei ikinä voisi löytää meitä.”



*



Kun tuli pimeää, he pukivat päälleen kaikki mahdolliset lämpimät vaatteet, ottivat luistimet mukaan ja kävelivät paksuun lumeen tehtyä, kapeaa polkua pitkin alas järvelle. Barty oli puhdistanut ison alueen järven jäätä lumesta, ja nyt se odotti heitä kutsuvana. Vaikka pakkasta oli parikymmentä astetta, he olivat päättäneet mennä ainakin vähäsen kokeilemaan luistelemista sellaisessa paikassa.

Jää oli niin musta, kirkas ja tasainen, että he saattoivat nähdä siitä tähtitaivaan heijastuksen. Barty oli ottanut heille mukaan muutamia ulkotulia, sillä pelkässä tähtien valossa he tuskin olisivat nähneet luistella. Mutta juuri, kun he olivat päässeet jäälle asti, ja Regulus otti vielä varmuuden vuoksi Bartyn käsipuolesta tukea, he erottivat jotain muutakin jään pinnasta.

”Barty, mitä –” Regulus äännähti, ja jäi tuijottamaan ylös taivaalle, joka vielä äsken oli ollut yönmusta, mutta joka nyt oli täynnä vihreän ja lilan sävyistä väriloistoa.

”Revontulia”, Barty sanoi. ”Toivoinkin, että nähtäisiin niitä. Älä katso minua noin – noita minä en sentään ole järjestänyt. Tämä oli pelkkää hyvää tuuria. Vaikka näin pohjoisessa niitä onkin kuulemma usein.”

”Voisin katsella ikuisesti vain niitä”, Regulus huokaisi. ”Niin kuin kaikkea muutakin täällä… ja varsinkin sinua. Kun olen nyt tässä, on aika vaikea muistaa, että minun kai piti inhota joulua. Jos se olisi aina ollut tällainen, en olisi inhonnut sitä edes alun perin. Barty, tämä on takuuvarmasti elämäni paras joulu.”

”Ensimmäinen monista, joita on vielä tulossa”, Barty sanoi hymyillen. ”Uskothan, kun sanon niin?”

”Sinun kanssasi taidan olla valmis uskomaan ihan mihin tahansa. Sinä teet mahdottomastakin mahdollista, ja… sinun kanssasi tuntuu, kuin pystyisin mihin tahansa, vaikka muuten hädin tuskin uskon itseeni.” Regulus jäi kiinni Bartyn katseeseen hiukan liian pitkäksi aikaa niin, että menetti tasapainonsa, mutta Barty nappasi hänet kiinni ja piteli tiukasti kiinni.

”Viimeksi, kun tehtiin näin, halusin ihan helvetisti suudella sinua”, hän sanoi, kun heidän nenänsä koskettivat toisiaan.

”Sama täällä”, Regulus sanoi, ja painoi viluiset huulensa Bartyn yhtä lailla kylmille huulille. ”Sen takia sanoinkin silloin, että halusin kanssasi luistelemaan toistekin. Vaikka on tämä muutenkin yllättävän kivaa. Mutta kuule Barty… vaikka en haluaisi vielä mennä sisälle, alan olla aivan jäässä. Nenää pistelee, enkä ole enää aikoihin tuntenut sormiani enkä varpaitani.”

”Tiedän, en minäkään. Mutta minä tiedän, mikä saa sinut lämpimäksi.”

”Sinä?” Regulus ehdotti hymyillen. "Sinä saat minut yleensä tosi lämpimäksi."

”Minäkin. Mutta lisäksi lämmitin meille saunan. Se kyllä sulattaa jäiset varpaasi.”

”Siis lämmitit minkä?”

”Kohta näet, rakas. Se voi kuulostaa erikoiselta ensin, mutta anna sille mahdollisuus. Uskon, että tulet tykkäämään siitä.”

Kun he vähän myöhemmin istuivat yhdessä lauteilla, Barty uskoi osuneensa oikeaan. Pohjoisen jästit saattoivat olla hullua kansaa, joilla oli monia kummallisia keksintöjä, joista tämä saattoi todellakin olla se kaikkein hulluin. Mutta kun Barty saunan lämmössä suuteli Regulusta tuntien samalla tämän lämpimännihkeän ihon omaansa vasten, hänen mielestään kaikki oli hullua juuri oikealla tavalla.

Eikä mikään ollut ihanampaa kuin kömpiä saunan jälkeen, puhtaana ja hyväntuoksuisena lakanoiden väliin pelkissä alusvaatteissaan, tarvitsematta lainkaan miettiä, mahtoiko joku nähdä, huomata tai arvata jotain. Bartylla oli raukea, täydellisen hyvä olo, ja lepuuttaessaan päätään Reguluksen rintaa vasten ja kuunnellessaan tämän sydämen rauhallista sykettä hän ajatteli, että voisi nukahtaa koska tahansa.

”Minä ihan todella rakastan sinua”, hän sanoi hellästi, vaikkei ollutkaan enää varma, kuuliko Regulus. Tämä kuitenkin liikahti häntä vasten, ja alkoi silitellä sormillaan hänen rintaansa.

”Niin minäkin sinua. Barty, tämä on ollut ihana joulu. Ja rakastan olla kanssasi ihan kahdestaan.”

”Missähän me ollaan ensi jouluna?” Barty huokaisi tuntien pienen, inhottavan vihlaisun sydämessään.

”Ei kai sitä voi vielä tietää”, Regulus sanoi. ”Mutta vaikkei monestakaan asiasta voi olla varma, niin yhden jutun minä lupaan… sen, että ensi jouluna on sinun vuorosi kirjoittaa toivelista, ja minun vuoroni toteuttaa se. Ja tiedoksi sitten vaan, että minä pidän aina lupaukseni.”



« Viimeksi muokattu: 24.12.2022 09:09:16 kirjoittanut Altais »

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 791
Tässä luukussa 22 oli hyvin ihana tunnelma. :) Taisit sanoakin, että poikien ei onneksi tarvitse stressata joulun takia, ja ehkä se on yksi syy, minkä takia tätä on niin mukavaa lukea. Mutta varmaan suurimpana syynä on se, että Barty ja Regulus tuntuvat hitsautuvan koko ajan tiiviimmin yhteen, vielä kun heillä on nyt lomalla kaikki aika ihan vain toisilleen. :D Vaikka he ovatkin parhaina ystävinä tunteneet toisensa jo ennestään hyvin, kyllähän rakastavaiset oppivat tuntemaan toisensa vieläkin paremmin.

Bartyn äiti on tässä niin lämminsydäminen ihminen, että sitä ei voi olla ihastelematta. :) Barty on hänelle selvästi kaikki kaikessa, ja onneksi niin, kun isä on noin kylmä ja etäinen. Äitiä käy kyllä vähän sääliksikin tässä, kun onhan se raskasta yrittää tasapainotella koko ajan miehen ja pojan välillä, jotka eivät tule toimeen keskenään. :( Tästä hänen toiminnastaan kuitenkin välittyi sellainen lämpö ja ymmärrys ja hyvällä tavalla hemmottelu, ja minusta oli ihanaa, että Reguluskin sai siitä osansa. Bartyn äidin huolenpito ja ymmärrys nuorisoa kohtaan tuo niin hienot puitteet poikien joululomalle ja yhdessä ololle, kuten nyt vaikka tuon juhla-aterian myötä ja sen jälkeen:

Lainaus
Syömisen jälkeen he olivat käyneet kumpikin lämpimässä suihkussa, jonka jäljiltä olo oli edelleen mukavan raukea. Barty oli laittanut musiikin soimaan hiljaiselle, ja kasannut isoja tyynyjä vuoteensa päätyä vasten, ja nyt he puoliksi istuivat, puoliksi makasivat niitä vasten nojaillen. Regulus oli heti löytänyt paikkansa Bartyn kainalosta, ja asettunut siihen mukavasti.

Minusta on hyvin söpöä tuo, että pojat kertoivat toisilleen salaisuuksia, tai ainakin sellaisia juttuja, joita eivät tienneet vielä toisistaan. :) Vaikka olivathan nuo molempien lapsuudenmuistot hyvinkin surullisia, vaikka ne kerrottiin päällisin puolin hauskalla tavalla. Tuntuu todella kamalalta, etteivät lapset saaneet edes itkeä Kalmanhanaukiolla, ja tuo, miten Regulus sai purettua tunteitaan vesiputkiin, oli ihan loistavaa. ;D Tämä nauratti ja suretti samaan aikaan:

Lainaus
”Ehkä teinkin niin, mutta en tahallani, en ainakaan ihan alkuun. Olin kai vasta kolmen tai neljän, kun niin kävi ensimmäistä kertaa. Mutta kun tajusin, että se auttoi, opin tekemään niin tietoisesti. Silloin lakkasi aina itkettämästä, ja voi että kun minusta oli välillä kiva katsella, kun äiti ja isä taas kerran raivosivat tuosta jutusta osaamatta lainkaan syyttää minua. Vaikka… ei se aina ollut edes hauskaa. Sinä yönä, kun Sirius lähti kotoa, yläkerran kylpyhuoneen putket hajosivat niin pahoin, että jälkiä kuivateltiin viikon verran sen jälkeen.”

Bartyn lapsuudenmuistossa näkyi todella hyvin taas tuo isän välinpitämättömyys, ja kyllähän tuollainen jättää jälkensä keneen tahansa. :( Hienoa oli sentään se, ettei Bartya pelottanut, ja kyllähän hän oli jo tuossa iässä hyvin aito luihuinen autonpihistyksineen ja siitä hyötymisineen. ;D

Loppu oli hyvin ihanaa luettavaa, ja siitä tuli jälleen sellainen olo, että kyllä tälle joulukalenterille pitäisi ihan ehdottomasti saada jonkinlainen spin-off -tarina korkeammalla ikärajalla. :D Nytkin on sellainen tunne, että tässä pojat ovat ehtineet puuhailla yhdessä kaikenlaista, mitä ei ole kerrottu, ja tuo, millainen keskinäinen vetovoima heillä on, tuntuu lukijastakin todella hyvältä:

Lainaus
”Tiedätkö mitä?” Barty kysyi matalasti, ja suukotti kevyesti Reguluksen alahuulta. ”Sinä olet ihan järjettömän kuuma, kun olet pihalla jästikeksinnöistä. Niin kuuma, että se laittaa pääni hiukan sekaisin.”

Barty jäi tarkkailemaan Reguluksen reaktiota, mutta vaikka hän siristi silmiään ja katsoi Bartya hyvin tarkkaan, hetken päästä hän suli hymyyn, ja vangitsi Bartyn huulet tiukasti omillaan.

”Entä tiedätkö, mikä myös on todella kuumaa? Regulus mutisi Bartyn huulia vasten. ”Se, miten paha poika sinä olet, vaikka päällepäin näytät samanlaiselta kunnolliselta, hyvän perheen pojalta kuin minäkin. Mutta oikeasti oletkin todella, todella paha poika.”

Minusta oli ihanaa, että Reguluksella oli niin turvallinen olo Bartyn kanssa, ettei mitään tarvinnut pelätä. :) Vaikka Bartylle tulikin siitä ahdistava olo, ja mietin tuossa kohtaa, että ikään kuin Bartyllakin olisi ollut jonkinlaista näkemisen lahjaa, tai ainakin paha ennakkoaavistus. Mutta varmasti tuo mahdollinen kuolonsyöjiin liittyminen huolestutti Bartya aika lailla, ja se, että heidän kahden pitäisi saada tuhottua Voldemort, tai ainakin hankittava tiedot, miten se onnistuisi. Tässä joulukalenterissa vuorottelevat hienosti valoisat ja synkemmät sävyt, ja se saa tämän tuntumaan hyvin erityiseltä. :) Rakastin tätä luvun loppua:

Lainaus
”Minäkin rakastan sinua. Eikä meillä yhdessä olekaan mitään pelättävää. Kyllä me aina selvitään, tuli ihan mitä tahansa.”

Hän toivoi hartaasti, ettei se ollut katteeton lupaus.

Luukku 23 nauratti heti alussa, kun miten joku voi olla noin aamu-uninen kuin Regulus, että nukkuu noin pitkälle iltapäivään, ja sittenkin pitää herättää! ;D Ajattelin, että ainakin tässä asiassa ja varmaan monessa muussakin Mustan veljekset olivat hyvin samanlaisia. Onneksi Bartylla oli tehokeinot:

Lainaus
”Regulus…” hän mutisi uudelleen, kun kello oli jo yli neljä. ”Eikö sinulla vieläkään ole nälkä?”

”Ei! Ja nyt se pää kiinni, että tässä saa keskittyä olennaiseen.”

Bartya alkoi hymyilyttää hänen miettiessään Reguluksen sanoja. Hän kääri peiton puoliksi pois poikaystävänsä yltä, kohotti tämän paidan helmaa ja alkoi suukotella tämän kyljen ja vatsan paljasta ihoa.

Jälleen kerran ihastelin Bartyn äidin ymmärtäväistä suhtautumista. :D Sen sijaan tämän isä olisi varmaan ollut raivoissaan, jos olisi tiennyt, mihin asti pojat lojuivat sängyssä. Mutta kyllä tuo Bartyn äidin asenne on juuri sitä, mitä nämä molemmat omalla tavallaan onnettomat pojat tarvitsevat niin kipeästi.

Tämä luukku 23 oli ihan mahtava, kun tässä sitten lähdettiinkin seikkailemaan aika lailla rosoisempaan ympäristöön, jos niin voi sanoa. ;) Tätä lukiessa minulle tuli ajatus, että elämällä on monet kasvot, yhtä lailla joulunakin. Ja pidän ihan mielettömästi tästä sinun tavastasi kertoa siitä:

Lainaus
”Joulua voi näemmä viettää aika monella tavalla”, Regulus sanoi diplomaattisesti, kun he ohittivat ensin olutta kittaavan teiniporukan, sitten itsekseen lauleskelevan miehen, jonka tie mutkitteli kohti paikallisen pubin ovea.

Nämä poikien haaveet toisistaan olivat jotain niin ihanaa, etten kyllä väsy ikinä lukemaan tällaista. Haluaisin niin kovasti, että heidän toiveensa toteutuisi vielä. Ja nyt jälleen palattiin Orioniin ja Abraxasiin, mikä ilahdutti ihan erityisen paljon, vaikka se Reguluksen mielestä olikin surullista. :) Vaikka se surullinen asia olikin suvun järjestämä onneton avioliitto, eikä niinkään se, millä tavoin Orion pakeni sitä:

Lainaus
”Kuule… jonain päivänä haluan vielä olla kanssasi yhdessä ihan kunnolla. Ja elää jossain, missä se on meille mahdollista.”

”Niin minäkin”, Regulus sanoi, ja katsoi Bartya lämpimästi. ”En halua päätyä sellaiseksi, kuin oma isäni, jolla on tapana nauttia Abraxas Malfoyn kanssa suljettujen ovien takana jotain muutakin kuin konjakkia, ja kyllä äitikin sen varmaan tietää. Minä en silti ymmärrä, mitä ideaa on elää ulkoisesti yhdellä tavalla, ja olla todellisuudessa jotain ihan muuta.”

Sitten, kun pojat päätyivät tuonne pubiin, minua samaan aikaan nauratti ja hirvitti koko tilanne. :D Olisihan se pitänyt arvata, että hyvännäköiset nuoret pojat alkavat heti saada epätoivottua huomiota osakseen. >:( Ihan hirveän huolissani en kuitenkaan ollut, kun osaavathan he taikoa, vaikka eivät voikaan tehdä sitä jästien nähden. Onneksi he törmäsivät Alphardiin juuri silloin, ei olisi kyllä voinut sattua parempaan aikaan! Alphard tuotiin tähän tarinaan todella hienolla tavalla mukaan, tykkäsin tästä kohdasta todella paljon:

Lainaus
”Jaaha, Ernie. Eiköhän tämä ollut tässä. Annahan nuorille miehille vähän tilaa.” Barty kääntyi katsomaan, ja näki pitkän, tumman miehen tuijottavan Ernieksi puhuttelemaansa miestä rauhallisesti mutta päättäväisesti. Mies näytti hieman elämää nähneeltä, ja oli pukeutunut aivan samoin kuin suurin osa muistakin pubin asiakkaista, mutta oli tästäkin huolimatta komea. Tietty, ilmeinen yhdennäköisyys kertoi Bartylle heti, että he olivat vahingossa löytäneet etsimänsä.

Voi miten ihanalla tavalla Regulus tuli vähän niin kuin vaivihkaa kaapista ulos Alphardin suhteen! :) Tykkäsin tästä niin, kun oli kuin Regulus olisi vaistomaisesti tuntenut, että Alphardiin saattoi luottaa, vaikka he eivät olleetkaan tavanneet pitkään aikaan. Pidin myös tuosta kovasti, miten Alphardille oli heti tärkeää se, ettei pojille käy mitään, ja hän oli varmasti siinä ihan oikeassakin, että tuolla seudulla saattoi tapahtua kaikenlaista. Mietin, miksi hän itse siellä viihtyi, kun oli kuitenkin kunnollinen mies, mutta ehkä tuossa värikkäässä elämässä oli jotain Alphardiin vetoavaa, eikä hän varmasti kaivannut takaisin ainakaan Mustan suvun jäykkyyteen ja teeskentelyyn. Ainakin sai elää vapaasti, ja sehän Alphardille tuli ensimmäisenä mieleen Reguluksestakin, että on mukavaa, kun tämäkin pääsi edes joskus käymään siellä missä halusi, vaikka sitten rähjäisessä korttelipubissa. :) Vaikka tämä joulukalenterificcisi loppuukin ennen kuin pojat pääsevät vierailemaan Alphardin luona, siitä tuli silti hyvin mukava tunne. Luvun loppu oli jälleen kerran ihan parasta, mitä vain saattoi olla:

Lainaus
Kun kukaan ei vaikuttanut tarkkailevan heitä, Barty otti Reguluksen käden omaansa, ja Regulus laski päänsä vasten Bartyn olkaa. Kun he pääsisivät kotiin, Reguluksella olisi koko yö aikaa kertoa Bartylle, mitä hänen mielessään juuri nyt liikkui. Mutta Bartysta tuntui, että poikaystävä oli pohjimmiltaan onnellinen. Hämmentynyt, hieman nolo ja sekavissa tunnelmissa muutenkin, kuten saattoi ymmärtää, mutta silti onnellinen.

Tätä on ollut aivan ihanaa lukea, ja jään kovasti odottamaan viimeistä luukkua. Kiitos paljon näistä ja oikein Hyvää Joulua Sinulle. :)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Aikamoista kiirettä on kyllä pitänyt varsinkin viimeisimmät päivät juuri ennen joulua, mutta kiva kun olet kuitenkin päivitellyt tätä aikataulussa. Aina ei vain ole itse ehtinyt pysyä perässä lukemassa 😅 Nyt on onneksi leppoisa joulupäivä ja aikaa lukea nämä viimeiset osat.

22. osassa oli ihanan leppoisa tunnelma, kun Barty ja Regulus köllöttelivät toistensa kainaloissa salaisuuksia kertoillen. Oli mielenkiintoista lukea palasia siitä, mitä olet heidän lapsuusaikoihin keksinyt.
Lainaus
Äiti stressaantui pienten lasten itkemisestä niin paljon, että jos erehtyi vetistelemään, siitä hyvästä joutui aina muutamaksi tunniksi äänieristettyyn komeroon.
Vaikka ihan kauheatahan tällainen on :< Kyllä kaikilla pitäisi olla oikeus itkeä jos siltä tuntuu! Onneksi Regulus sitten keksi jonkin tavan, jolla vetistellä, että olisi edes jokin kanava purkaa oloaan fyysisestikin. Ja olihan se söpöä myös kuulla, että Bartyn läsnäollessa Reguluksella ei ole vaikeutta itkeä :3

23. osa oli mielenkiintoinen heitto vähän eri tunnelmiin. Ei mennyt vierailu Alphard-enon luo ihan niin kuin olisi ensin ajatellut :D Mutta kiva lukea lisää seikkailuja jästi-Lontoossa! Vaikka menivätkin sellaiseen mestaan, jossa olisi voinut tapahtua vaikka mitä o.o Onneksi itse Alphard-eno tuli kuitenkin pelastamaan tilanteen ja varmisti vielä, että pojat pääsevät turvallisesti takaisin kotiin. Olis voinut olla aikamoinen käänne ihan näin lopussa, että Barty ja Regulus olisivat lähteneet kännisen jästiäijän kanssa jonnekin...

Lainaus
En halua päätyä sellaiseksi, kuin oma isäni, jolla on tapana nauttia Abraxas Malfoyn kanssa suljettujen ovien takana jotain muutakin kuin konjakkia,
Mielessäni aloin heti kuvitella jotain ficiä Abraxas Malfoy/Orion Musta -parituksella :D

Viimeisessä luukussa olikin sitten ihanan romanttista jouluyllätystä ei vain Regulukselle vaan myös minulle! 😍 Todella ihastuttavan yllärin oli Barty poikaystävälleen järjestänyt, mökillä Lapissa ihan kahden kesken, oih ♥ Onhan sellainen melkoisen idyllinen paikka joulun vietolle. Ja vielä oikein revontuliakin pääsivät näkemään, voi että, sitten on kyllä idyllin kaikki palaset kohdallaan :D

Lainaus
Ei mikään alaikäisten taikojen jäljitys voi ikinä ulottua tänne asti…
Tämän Bartyn lausahduksen myötä jäinkin hetkeksi pohtimaan, että niin, miten se alaikäisten "jälki" ja kaikki muut oikein toimivatkaan. Onko se vain brittivelhojen juttu, ja jos se on ihan maailmanlaajuinen, voivatko muiden maiden velhot ja ministeriöt mitenkään olla tietoisia siitä, mitä ja missä toisten maiden (alaikäiset) velhot taikovat? Taas tällaisia lorejuttuja, joita on kiva pohtia, vaikka ei yhtään hullua hurskaammaksi siitä tulekaan :D

Lainaus
”Mutta vaikkei monestakaan asiasta voi olla varma, niin yhden jutun minä lupaan… sen, että ensi jouluna on sinun vuorosi kirjoittaa toivelista, ja minun vuoroni toteuttaa se. Ja tiedoksi sitten vaan, että minä pidän aina lupaukseni.”
Awww ♥ Ja ties vaikka tämä petailisi jo etukäteen ensi vuoden joulukalenteria... ;3c Joka tapauksessa ihana lopetus tälle koko ficille. Paljon ehti tapahtua, ja huomaa kyllä hyvin, miten Reguluksenkin käsitys joulusta ja joulunajasta ehti muuttua päivien aikana.

Kiitoset tästä joulukalenterista, siitä oli mulle paljon iloa ja viihdykettä joulukuun aikana! ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 791
Kyllä sinä olet tehnyt minulle joulun näillä ihanilla ficeilläsi! :) Oli aivan mahtavaa saada lukea tämä jouluaaton aluksi, ja tänä aamuna en tiennyt, miten päin olisin, kun löysin tuon K-18 spin-off -tarinan, joka oli ihan loistava ja hyvin ihastuttavaa luettavaa. Tässä on nyt lukijaa todellakin hemmoteltu, ja harmittaa vain se, että pääsen kommentoimaan tätä viimeistä luukkua vasta nyt. :( Olen lukenut tämän kolmeen kertaan ja tykännyt aina vain enemmän joka lukukerralla.

Yllätit kyllä todella tällä maisemanvaihdolla, en osannut odottaa mitään tällaista. Mutta tuntui aivan ihanalta, että Regulus ja Barty saavat olla kahdestaan jouluaattona, sillä juuri sitähän he haluavatkin. :) Mietin tuota, että miten Bartyn äiti oli raaskinut antaa rakkaan poikansa lähteä pois kotoa juuri jouluna, ja oli vielä auttanut järjestelyissä. Mutta ei se loppujen lopuksi ollut niin ihmeellistä. Bartyn äiti kärsi varmasti todella paljon tuosta tilanteesta, mikä heillä kotona oli, kun kaksi kolmesta ei tullut lainkaan toimeen keskenään, ja tunnelma oli sitten sen mukainen. Ja ajattelin myös, että hän tuntui ymmärtävän, että Bartylle oli tärkeää saada järjestää Regulukselle tällainen yllätys ja päästä tämän kanssa kahdestaan lomalle, ja hän halusi poikansa olevan onnellinen. Mietin myös sitä, mahtoikohan Bartyn äiti ymmärtää, että poikien suhde meni aika lailla ystävyyttä pidemmälle, tai olivatkohan he jopa puhuneet Bartyn kanssa siitä? ;) Joka tapauksessa tuo Bartyn äidin suhtautuminen ja apu kertoi minusta jälleen hänen niin suuresta rakkaudesta poikaansa kohtaan, että siitä tuli todella hyvälle mielelle, ja sitä oli iso ilo lukea. :)

Tuo, miten Barty herätti Reguluksen, joka ei sitten niin kauhean syvässä unessa ollutkaan, oli hyvin ihana kohta, ja sai minut hymyilemään leveästi joka lukukerralla:

Lainaus
Sitten hän istuutui vuoteen reunalle, kumartui nukkuvan poikaystävänsä puoleen, ja painoi nenänsä tämän ihanaan, unesta sotkuiseen tukkaan.

Yhtäkkiä Reguluksen käsivarret olivat hänen ympärillään, ja hänet oli kiskaistu makuulleen vuoteelle Reguluksen viereen. Uninen Regulus käpertyi aivan kiinni häneen, ja hieroi kasvojaan vasten hänen kaulaansa. Bartyn vatsanpohjassa väreili ihanasti, kun Regulus hyväili käsillään hänen vartaloaan, venytteli omaa vartaloaan häntä vasten, ja antoi hänen kaulalleen pieniä suukkoja.

Tämä mökki ja ympäristö oli jotain aivan mahtavaa, ja ihastuin siitä ihan samalla tavalla kuin Reguluskin. Todella hauskaa, että oltiin Lapissa, ja lähestulkoon Suomessa! :D Voi vain kuvitella, miten kauniilta Regulus näytti katsellessaan hämmästyneenä ympärilleen, olen tuosta hänen ulkonäöstään niin samaa mieltä Bartyn kanssa. Onhan tällainen maisemanvaihdos ja täydellinen rauha todella ihan parasta, mitä vain kumpikin heistä saattoi toivoa. Etenkin, kun pojat eivät juuri koskaan saaneet olla yksin, ja olen monesti ajatellut, että itse olisin varmaan tullut ihan seinähulluksi tuollaisessa sisäoppilaitoksessa, jossa ei saisi olla koskaan rauhassa. Tämä kyllä täytti Reguluksen listan viimeisen toiveen ihan mielettömän hyvin ja paljon enemmänkin, ja oli samalla aivan mahtava joululahja Bartylle itselleenkin. :)

Tämä kylmyys ja luminen maisema ulkona, lämpö sisällä, taikuus ja poikien keskinäinen rakkaus, oli jotain todella ihanaa luettavaa. Ollapa tuollainen joulu sen kaiken työntäyteisyyden ja hermostuttavan sählingin sijaan! ;D Mutta kun tätä ei itse saa, on kyllä aivan parasta saada sentään lukea sellaisesta. Tässä oli hyvin ihastuttavaa vihjailua tämän kalenterin ikärajan puitteissa, josta tykkäsin todella paljon, ja jäin miettimään, mitähän kaikkea tätä ennen oli jo ehtinyt tapahtua poikien välillä noin fyysisessä mielessä, vai oliko? :) Tuossa spin-offissa se sitten selvisikin, mutta kun tätä ensimmäistä kertaa lukiessa siitä ei vielä ollut kunnolla tietoa, tämä sai kyllä kaikenlaisia pohdintoja minun mieleeni, niin kuin selvästi poikienkin mieleen:

Lainaus
”Ei mikään alaikäisten taikojen jäljitys voi ikinä ulottua tänne asti… täällä voidaan taikoa juuri niin paljon kuin halutaan, ja… muutenkin tehdä aika lailla mitä meitä huvittaa.” Barty vilkaisi Regulusta, ja hänen vatsanpohjassaan tuntui yllättävän lämpöiseltä hänen ajatellessaan kaikkea, mitä oikeastaan halusi tehdä nyt, kun he olivat Reguluksen kanssa aivan kaksin. Regulus katsoi häntä posket suloisen punaisina, ja näytti hämilliseltä.

Tämä jouluaaton ilta oli kyllä jotain mieletöntä tässä, kun pojat pääsivät uudelleen luistelemaan, mikä varmasti onnistuikin jo ensimmäistä yritystä paremmin, ja vielä revontulet taivaalla. Todella ihana ja melkein uskomaton tunnelma ja ympäristö. :) Eipä ihme, että se merkitsi niin paljon heille molemmille, niin kuin Regulus toikin tässä hyvin kauniisti esiin:
 
Lainaus
”Voisin katsella ikuisesti vain niitä”, Regulus huokaisi. ”Niin kuin kaikkea muutakin täällä… ja varsinkin sinua. Kun olen nyt tässä, on aika vaikea muistaa, että minun kai piti inhota joulua. Jos se olisi aina ollut tällainen, en olisi inhonnut sitä edes alun perin. Barty, tämä on takuuvarmasti elämäni paras joulu.”

”Ensimmäinen monista, joita on vielä tulossa”, Barty sanoi hymyillen. ”Uskothan, kun sanon niin?”

”Sinun kanssasi taidan olla valmis uskomaan ihan mihin tahansa. Sinä teet mahdottomastakin mahdollista, ja… sinun kanssasi tuntuu, kuin pystyisin mihin tahansa, vaikka muuten hädin tuskin uskon itseeni.”

Saunominen oli aivan upea yksityiskohta, ja kyllä minua ilahdutti tuo, että Barty oli onnistunut järjestämään heille sielläkin käymisen. Tästä tuli myös sellainen ilahduttava ajatus itselle, että suomalaiset ovat tosiaan hulluja, mutta oikealla tavalla, niin kuin tässä sanottiin, ja se on kyllä niin totta ja nauratti minua. :D Tämä poikien läheisyys ilahdutti myöskin jälleen, ja tässä kohtaa aloin kyllä olla aika varma, että he olivat ehtineet jo kaikenlaista yhdessä, kun alastomuus toisen kanssa vierekkäin lauteilla oli kuvattu näin luontevasti, kuten tässä. :) Muuten siinä olisi luultavasti ollut aika lailla toisenlainen jännitys ja tunnelma:

Lainaus
Kun he vähän myöhemmin istuivat yhdessä lauteilla, Barty uskoi osuneensa oikeaan. Pohjoisen jästit saattoivat olla hullua kansaa, joilla oli monia kummallisia keksintöjä, joista tämä saattoi todellakin olla se kaikkein hulluin. Mutta kun Barty saunan lämmössä suuteli Regulusta tuntien samalla tämän lämpimännihkeän ihon omaansa vasten, hänen mielestään kaikki oli hullua juuri oikealla tavalla.

Loppu oli aivan ihanan kaunis, ja olin hyvin iloinen siitä, että vaikka tässä kalenterissa on ollut sopivasti iloa ja angstia vuorotellen, tämä viimeinen luukku oli niin täynnä iloa ja rakkautta, eikä synkkyyttä. Niin kuin minusta juuri jouluaattoon sopiikin. :) Kyllä tuntui niin hyvältä lukea tätä, miten ihanaa pojilla on yhdessä, ja että he eivät epäröi kertoa siitä. Ja tuo ilahdutti myös, että seuraavana jouluna Regulus haluaa toteuttaa Bartyn toiveet. Siitä tuli sellainen lämmin tunne, että vaikka Regulus ja Barty ovat nuoria vielä, he ovat todellakin tositarkoituksella yhdessä, ja sen parempaa ei olekaan. Ajattelin myös, että kyllä he yhdessä selviävät ihan mistä tahansa, myös Voldemortista:

Lainaus
”Minä ihan todella rakastan sinua”, hän sanoi hellästi, vaikkei ollutkaan enää varma, kuuliko Regulus. Tämä kuitenkin liikahti häntä vasten, ja alkoi silitellä sormillaan hänen rintaansa.

”Niin minäkin sinua. Barty, tämä on ollut ihana joulu. Ja rakastan olla kanssasi ihan kahdestaan.”

Kiitos tästä todella upeasta päätöksestä todella hienoon kalenteriin. On ollut aivan mahtavaa saada lukea tätä päivittäin, ja jälleen on ikävää jättää tälle(kin) tekstille hyvästit. Onneksi kuitenkin kirjoitat lisää. Teit minut tällä hyvin onnelliseksi ja autoit saamaan joulun odotuksesta siedettävän ja jopa hyvän tämän myötä. :)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Viime päivät ovat täälläkin olleet kiireiset, mutta viimein pääsin Finiin ja lueskelemaan rauhassa tämän ficin loppuun! Tähän alkuun on annettava tunnustusta sinulle siitä, että olet toden totta pitänyt julkaisutahtisi kuten suunnittelit ja vaikka julkaisutahti on kova ja vaatii suunnattomasti sitoutumista, niin tämän ficin taso on ollut joka luukussa huippuluokkaa, ja koko kalenterissa on ollut tosi tempaava juoni ja tunnelma, sekä todella paljon pieniä yksityiskohtia, jotka sitoivat luukkuja toisiinsa ja joista voisi tosissaan kirjoittaa vaikka kuinka monta spin-offia. Ennen kaikkea, hurjasti onnea pitkän ficin loppuunsaattamisesta! <3

Pidin siitä, että 23. luukussa Regulus pääsi näkemään setänsä ja palauttamaan yhteyden kaikkien näiden vuosien jälkeen, sillä tämä vaikutti olevan tärkeä osa Reguluksen (ja Siriuksen) lapsuutta. Lisäksi on tosi mieltä lämmittävä ajatus, että Regulus saisi elämäänsä aikuisen, joka antaisi tälle tukea ja hyväksyntää, toisin kuin Reguluksen omat vanhemmat. Että hänellä voisi olla myös tällainen aikuinen, ehkä jollain tapaa vanhemman ”korvike” tukipilarina elämässään (toki Barty on Reguluksen tärkein tukipilari, mutta kuitenkin). Ehkäpä Regulus ja Alphard vielä joulun välipäivinä istuvat Alphardin kahvipöydän ääreen vaihtamaan kuulumisia, ainakin tällaisen mukavan fiiliksen tästä luvusta sai. Vaikka tokihan Reguluksen ja Bartyn pitää saada rauhassa nyt nauttia mökkielämästä Norjan ja Suomen rajalla. ;)

Mistä päästäänkin jouluaaton luukkuun! En osannut minäkään ikänä odottaa, että Barty repäisisi ja veisi Reguluksen tämän tietämättä ulkomaille, ja vielä kaiken kukkuraksi Norjaan!! Ahh, siis nuo revontulet, lumipientareet, rauhallinen mökkielämä, sohvalla makoilu takkatulen ääressä, luisteleminen täysin kaksin tähtitaivaan alla, saunominen ja lopulta yhdessä puhtaisiin lakanoihin käpertyminen… Täydellinen viimeinen luukku, joka kruunasi tämän koko kalenterin <3 Ihanaa, että lopetit tämän ficin onnellisesti, ja kyllä viimeisistä luukuista sai myös sen kuvan, että heidän tarinansa voisi muutenkin päättyä onnellisesti. Ja ihana tuo ajatus, että ensi jouluna Barty tekisi listan, jonka toteuttamisessa Regulus pääsisi auttamaan!

Olisi kyllä hurjan mielenkiintoista luettavaa, jos joskus päädyt kirjoittamaan sellaisen adventure-tyylisen jatkon, jossa pojat selvittävät tuota hirnyrkkiasiaa enemmän, ja jossa Reguluksen selvännäkijätaitoihinkin syvennyttäisiin vielä enemmän. Tässä ficissä se oli mukava sivujuoni, mutta mielestäni pääjuonenakin voisi olla hyvin toimiva. Mutta kuitenkin siis tosi hyvä valinta, että tämän ficin pidit pääosin tällaisena fluffyisena ja alkuperäiselle ajatukselle (toivelistalle) uskollisena. :) Aina tekisi mieli vaan lukea lisää näiden kahden ihanaisen seikkailusta sun kirjoittamana, hihii. ;) Ja oi, ehdottomasti pitää mennä lukemaan tuo K-18 spin-off jonka oletkin jo ehtinyt julkaisemaan!!

Kiitos vielä aivan hurjasti, mulla ei edes löydy sanoja enää tässä vaiheessa. Tää joulukalenteri on toiminut koko mun joulukuun pelastuksena, ja kaiken lisäksi tämän ficin ansiosta oon päässyt syventymään sekä Regulukseen että Bartyyn ja näkemään heidät ihan uudessa valossa, ja ylipäänsä löytänyt myös uuden ihanan parituksen <3 Kiitos, kiitos, kiitos! Ja ihanaa joulua! <3
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Kiitos aivan ihanista kommenteista, ja siitä että olette seuranneet tätä kalenteria! Se on tuonut valtavasti joulumieltä ja -iloa puolestaan minulle. :)

Pahatar: Olen onnellinen, jos tämä kalenteri on tuonut sinulle joulumieltä ja ainakin pienen irtautumisen siitä hermostuttavasta sählingistä, mitä joulun aika voi olla, sillä aika lailla samaan tarpeeseen lähdin tätä kirjoittamaankin. ;D Oli niin kiva kuvitella näille nuorille miehille rauhallinen, tunnelmallinen jouluaatto jossain lumen ja revontulien keskellä, sillä itse olen tähänastisen elämäni vain haaveillut siitä, että jonain jouluna vielä karkaan jonnekin erämaahan piileskelemään, enkä osallistu minkään valtakunnan kaupoissa jonottamiseen ja muuhun yleiseen stressaamiseen. Minäkin hiukan mietin ensin, miten Barty ja hänen äitinsä raaskivat viettää joulun eri paikoissa, mutta sitten päädyin siihen, että jos Bartyn isäkin oli kuitenkin aaton kotona, äiti tiesi jo odottaa kireää, epämukavaa tunnelmaa, ja halusi siksi ennemmin auttaa poikaansa tuon oman suunnitelmansa kanssa kuin pakottaa leikkimään, että olisi hyvää pataa isänsä kanssa. Ihan kauhea tilanne kyllä Bartyn äidille tuollainen tasapainottelu kahden rakastamansa ihmisen välillä, jotka eivät tule juttuun keskenään, sillä onhan se tosi raskasta, ja häntä kävi kyllä tässä sääliksi.

Mutta kyllä tuo varmaan oli molemmille pojille paras mahdollinen joululahja, kun saivat tuollaisen jouluaaton kaksin, ja vielä monta rauhallista päivää sen jälkeenkin.  :) Tässä matkan varrella tuli monta kertaa mietittyä, millainen heidän fyysinen suhteensa mahtoi olla, ja olin ihan samaa mieltä, että saunaan meneminen ei varmaan olisi ollut noin luontevaa, jos fyysinen läheisyys olisi heille vielä ihan vierasta. Ihana kuulla, että myös tämän tarinan spin-off ilahdutti, sillä kieltämättä sen kirjoittaminenkin oli hauskaa.

Ai niin, ja piti vielä erikseen mainita Alphard-enosta sen verran, että olipa taas kiva päästä tuomaan hänet ainakin hetkeksi mukaan tähän tarinaan, vaikka kyllä tekisi mieli kirjoittaa hänestä ihan omakin tarinansa, jossa hän olisi pääosassa. :) Minua ihastuttaa kuvitella Alphard tuollaisena hiukan rosoista elämää viettävänä mutta pohjimmiltaan hyvänä ja rakkauteen pystyvänä hahmona, joka varmaan on ollut aika kauan ja paljon yksin. Ajattelisin hänen viihtyvän tuollaisissa ympyröissä varmaan juuri siksi, mitä arvelit, eli että paettuaan Mustan suvun ahdistavasta sääntöviidakosta hän varmaan kokisi tuollaisen elämän omalla laillaan vapauttavana, vaikka siellä onkin kaikenlaisia lieveilmiöitä. Mutta pitää varmaan kyllä palata hänen hahmonsa pariin vielä, koska hän jäi nyt kyllä mieleen pyörimään.

Larjus: Niinpä, onneksi joulun pyhinä ja välipäivinä on itselläkin ollut hiukan enemmän aikaa lueskella muita joulukadun tekstejä, ja jos tässä vielä saisi aikaan muutaman kommentinkin, niin se olisi tosi hyvä, sillä kalenterin päivittäminen on vienyt suunnilleen kaiken tähän harrastukseen käytettävissä olleen aikani joulukuussa. Toisaalta se oli kyllä kiva kokemus. :) Nuo poikien lapsuusmuistot oli kyllä omalla tavallaan karuja ja murheellisia, mutta toisaalta sellaisille voi olla hyväkin ainakin jälkikäteen nauraa, ja itselläni oli kyllä hauskaa kuvitellessani pientä Bartya seikkailemassa autiossa taikaministeriössä, kunnon pikku luihuinen jo nuorella iällä. ;D Ja tuosta Reguluksen tavasta purkaa tuntojaan pienenä ajattelin, että varmaan taikovilla lapsilla olisi voinut olla enemmänkin tuollaisia juttuja, että tunnereaktiot olisi näkyneet hallitsemattomina taikuuden purkauksina varsinkin, jos tunneilmaisua jotenkin olisi kotona rajoitettu.

Alphard-eno on yksi kaikkien aikojen lempparihahmojani Mustan suvusta, ja haluaisin joskus kirjoittaa hänestä enemmänkin. Ja tuosta Orion Musta/Abraxas Malfoy -parituksesta olen tullut kehittäneeksi itselleni ihan headcanonin, josta kertaalleen on tullut kirjoitettua yksi ficletjatkiskin. Se alkaa noiden kahden lapsuudesta, ja päättyy jonnekin miesten pitkälti yli 40+ ikään. Ficci on nimeltään Kaiken A ja O (K-18).

Claire: Kiitos kauniista sanoistasi, ihana kuulla, että kalenteri on ollut hyvä lukukokemus! :) Itsekin hiukan huolestutti siinä kohtaa, kun tulin kesken kaiken kipeäksi, koska siinä kohtaa on hiukan pelottavan tuntuista julkaista mitään (edes valmiiksi kirjoittamaansa tekstiä), kun tuntuu ettei pää oikein toimi, ja voi jäädä kamalasti virheitä. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, ja jälkikäteen olen kyllä iloinen, että tuli pysyttyä aikataulussa, koska varsinkin tuo aattoluukku tuntui tärkeältä ehtiä julkaista tänne juuri jouluaattona. :)

Ihanaa, että tykkäsit Alphard-enon vierailusta tässä kalenterissa. Jos tämä tarina jatkuisi tästä, ajattelisin että hänestä ihan ehdottomasti tulisi Regulukselle tuollainen luotettava aikuinen, joka voisi olla tukena ja antaa viisaita neuvoja siinä kohtaa, kun niitä tarvitaan, kun Reguluksen omilta vanhemmilta ei sellaista varmaankaan olisi luvassa. Kieltämättä olisi aika houkutteleva ajatus jatkaa tämän ficin tarinaa, koska noinhan se on, että tässä nuo Reguluksen näkijän kyvyt, hirnyrkit ja ylipäätään koko tulevaisuus olivat enemmänkin sivujuonteita, ja pääpaino oli kuitenkin jouluisissa tekemisissä. Silti en voinut jättää kokonaan syrjään tulevaisuutta, koska halusin jättää ainakin mahdollisuuden siihen, että se olisikin canonin tapahtumia onnellisempi. Nyt se jää lukijan kuviteltavaksi ainakin toistaiseksi. :) Olen onnellinen, että tuosta aattoluukusta välittyi juuri tuollaisen täydellisen jouluaaton tunnelma, koska halusinkin yrittää tuoda siihen kaikki keksimäni asiat, joista ainakin itselleni tulisi ihan täydellinen joulufiilis (vaikka toistaiseksi olenkin joutunut vain haaveilemaan tuollaisesta jouluaatosta). Ja kiva, että spin-off ilahdutti myös! Pakkohan sitä oli päästä hiukan tarkemmin miettimään sitä, millaisiksi Reguluksen ja Bartyn suhde oikein olikaan ehtinyt kehittyä, kun kuitenkin oli monessa kohtaa kalenteria kirjoittaessa sellainen olo, että korkeammalle ikärajalle olisi voinut olla käyttöä. :)



« Viimeksi muokattu: 30.12.2022 10:42:49 kirjoittanut Altais »

Satine

  • ***
  • Viestejä: 234
Pääsin vihdoin lukemaan loppuun tämän ficin ja olipa tämä aivan valloittava kaikessa fluffisuudessaan! Pahoittelut kun kommentointi jäi aikaisemmin kesken, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Laittelen taas luukuittain alle kommenttia.

6. luukku

Regulus ja Barty sovittamassa jästivaatteita oli loistava keino saada ne pieneen tilaan riisuutumaan yhdessä. 😊

Lainaus
”Tajusin juuri, että jästeillä taitaa yleensä olla tapana mennä yksin sovituskoppiin. Anteeksi. Ei tullut mieleen ennen kuin nyt.”

Joopa joo, ei varmaan tullut Bartylla mieleen tuollainen, ihan vahingossa vaan piti päästä katselemaan Regulusta. 😄 Ja mikä näky se mahtoikaan olla rock-henkisissä vaatteissaan. Ihanaa!

7. luukku

Poikien hautausmaalla käynti toi sillä lailla jouluisan tuulahduksen, että käydäänhän täälläkin jouluaattona hautausmailla muistelemassa läheisiä. Sinänsä kovin ajattelevaista näiltä kahdelta käydä vieraiden ihmisten haudoilla. Samalla hyvä tapa tuoda esille Reguluksen näkijän ominaisuuksia ja aika hyytävää, miten se aavistaa, että jotakin pahaa saattaa tapahtua, jos valitsevat tietynlaisen tien. Bartyn Reguluksesta huolehtiminen on kyllä suloista, ja samalla tykkäsin siitä, miten Regulus osasi sanoittaa sen, miksi sillä ei ole hyvät välit Siriuksen kanssa.

8. luukku

Lumilinnakohtaus oli aivan valloittava!

Lainaus
Jos nyt suutelisin, ainakaan kukaan ei takuulla näkisi, Bartyn mielessä välähti, sillä lumilinna peitti heidät tehokkaasti muiden katseilta.

Mutta ei hän silti suudellut, eikä Reguluskaan, vaikka tämä kumartuikin paljonpuhuvasti hieman lähemmäs, niin että heidän nenänpäänsä melkein koskettivat toisiaan.

Kyllä tämmöistä söpöstelyä tekee hyvää lukea. Barty pystyi vihdoin tunnustamaan itselleen, että on päätynyt rakastumaan parhaaseen ystäväänsä, mikä on tietysti hyvä alku kaikelle. Samalla ihan ymmärrettävää, ettei sitten kuitenkaan uskalla vielä tehdä mitään aloitetta, kun ei voi olla varma toisen tunteista. Siriuksen väliintulo lumisotaan oli hyvä tapa saada nämä veljekset taas kommunikoimaan sitten edes sillä lailla keskenään. Seuraava kohta olikin huvittava:

Lainaus
Barty vaihtoi pari pitkää katsetta James Potterin kanssa, joka myös seisoi syrjemmällä ja vain katseli veljeksiä puuttumatta tilanteeseen mitenkään. Barty ei ollut ikinä ajatellut, että heillä kahdella oli erityistä syytä ymmärtää toisiaan, hänellä ja James Potterilla, mutta juuri nyt he silti jakoivat sanattoman yhteisymmärryksen. Potter kohotti kulmiaan kuin sanoen, että oli paras antaa veljesten selvittää keskinäiset välinsä, ja jos lumisota oli heistä hyvä tapa tehdä se, olkoon niin.

Pidän kovasti siitä kun nämä kaksi hahmoa, joilla ei ole mitenkään selvästi mitään yhteistä, löytävätkin jonkinlaisen sanattoman yhteisymmärryksen. Samalla on niin Mustan veljesten tyyppistä tuolla lailla kuittaillen tehdä sovintoa. Eihän sitä sovi avoimesti näyttää, että onkin vähän hyvä mieli painimatsin jälkeen. 😊

9. luukku

Ei ole paljon järkevää sanottavaa tästä luukusta, koska tuo mistelinoksan alla suuteleminen oli niin loistavasti kuvailtu! ♥ Olihan tuo nyt aivan mieletön suudelma, kun piti tomusokeritkin puhdistaa toisen ylähuulelta. Aivan huikeaa, ja ihanaa että Regulus uskalsi tehdä aloitteen, vaikka sitten jälkikäteen tunnelma muuttuikin hämmentyneeksi. Tykkäsin myös siitä, että maalaus antoi Bartylle vähän neuvoja rakkauselämään. Ai ai, ihanaa settiä.

10. Luukku

Todella herttaista, miten nämä pojat pikku hiljaa pääsivät keskustelussaan siihen pisteeseen, että kumpikin luuli toisen olleen pitämättä suudelmasta. Idiots in love, ja sitähän onkin ilo lukea. 😊

Lainaus
”Kuule… kun mietin tässä, että… pitäisiköhän se juttu ottaa uusiksi? Ihan vain että tiedettäisiin, tykättiinkö me siitä?”

”Ehdottomasti pitäisi”, Regulus vastasi, ja laittoi kätensä Bartyn niskaan, jossa se etsiytyi heti hänen kaulaliinansa alle.

Juurikin näin, parempi testata uusiksi että ihan varmuudella tietää mikä toimii. ♥

11. Luukku

Voi tätä näiden kahden vastarakastuneen onnea. Niin suloista, miten ne ei voi pitää näppejään irti toisistaan vaan on pakko vähän salaa kosketella tunneillakin toisiaan. Samaten on niin mahtavaa, että Regulus taas vähän enemmän avautuu tuntemuksistaan Siriustakin kohtaan ja osaa myös avoimesti myöntää Bartylle rakastavansa tätä enemmän kuin vain ystävänä. Kyllä tämä friends to lovers -trooppi joka kerta iskee, kun vaan on mielenkiintoiset (ja hyvin kirjoitetut) hahmot kyseessä.

12. luukku

Taas kerran niin ihanaa, miten Barty ja Regulus ihailevat toisiaan ja toistensa jästivaatteita niin kovasti etteivät oikein tiedä miten päin olla. 😊 Pipareiden leipominen oli taas todella suloista, ja lopussa tuo pipariporsas Siriuksen nimellä koristeltuna laittoi hymyilyttämään.

13. Luukku

Tämä luukku oli varmaan suosikkini kaikista! Pidän kovasti siitä, miten oikean elämän tapahtumia niin kuin bändin keikkoja punotaan tarinoihin mukaan. Miten loistava keksintö, että Barty ja Regulus tekeytyvätkin Jamesiksi ja Siriukseksi. Tietysti juoni ei menekään suunnitelman mukaan, kun taas käy niin, että nämä alkuperäiset henkilöt päätyvät samaan aikaan samaan paikkaan. 😄 Mutta siis rock-keikka Lontoossa ja J/S sekä R/B siellä musiikin keskellä suutelemassa toisiaan, en tiedä voiko ihanampaa olla! ♥

14. luukku

Taidan kuluttaa nyt vaan samoja adjektiiveja, mutta yhteinen aamiainen sängyssä oli ihana! Huvitti myös tuo taustatieto Bartyn monijuomaliemellä leikkimisestä. Voinkin kuvitella hyvin, miten nämä kaksi ovat nuorempina tekeytyneet toisikseen. 😊 Oli myös kiva päästä näkemään vähän enemmän Bartynkin kulissien taakse, ja hyvä että se uskalsi näyttää Regulukselle, miten huolestunut se tosiasiassa on. Muutenkin tykkäsin siitä, että tässä päästiin puhumaan mahdollisesta pahaenteisestä tulevaisuudesta, jonka Regulus on näyissään aistinut aikaisemmin. Lukijana sitä tietenkin haluaa, etteivät nämä kaksi koe canonin mukaista kohtaloa.

15. luukku

Ensinnäkin niin kiva lukea, kun Regulus ei malta pitää näppejään erossa Bartysta, ja onpa hienoa että se pääsee sen luo jouluksi. Sitten päästiinkin taas jännempiin tunnelmiin, kun Regulus sai kuulla hirnyrkeistä. Onneksi sillä on Barty, jonka kanssa se voi ratkoa noita asioita yhdessä. Mietinkin, miten näiden kahden lopulta käy ja miten heidän yhdessäolemisensa lopulta saa heidät valitsemaan erilaisen polun kuin canonissa.

16. luukku

Kylläpä taas nuoret miehenalut tekevät kolttosiaan tässä luukussa.

Lainaus
”Tuo nainen on lätkässä sinuun”, Barty sihahti, kun he olivat turvallisen välimatkan päässä. ”Sen näkee niin selvästi.

Huvittaa ihan hirveästi, miten Regulus on onnistunut jopa saamaan McGarmiwan puolelleen. 😄 Ja nuo rakkauskirjeet, jotka ne kirjoittaa McGarmiwalle ja Kuhnusarviolle – hah loistavaa! Samaten oli niin mieltä lämmittävää tuo Bartyn paljastus omien kirjeiden kirjoittamisesta. Todellinen hyvän mielen kappale. ♥

17. luukku

Iih, eikä kun oli niin äärettömän suloista mitenkä Regulus ja Sirius kompastelivat kommunikoinnissaan, mutta onnistuivat kuitenkin puhumaan asiat selviksi! Jamesin välikommentit vielä hymyilytti siihen päälle. 😊 Muutenkin ihan loistavaa, että Regulus ja Barty ovat tervetulleita Pottereille, ja olisipa hienoa, jos tämä nelikko päätyisi vielä yhdessä samalle keikallekin. Tässä toimii näiden kaikkien kemiat hyvin, ja tykkään siitä miten James ja Barty ovat samassa tilanteessa, kun kummallakin on oma Musta huolehdittavanaan.

18. luukku

Aivan äärettömän hauskaa, että Walburga lähtee lomailemaan etelän lämpöön ja Orionilla omat suunnitelmat Abraxasin kanssa. Tietäähän sen, että niiden välillä tapahtuu muutakin kuin konjakin juontia. 😄 Muuten sitten pojat ovatkin hankalassa tilanteessa, kun pitää teeskennellä olevansa kiinnostunut Pimeyden lordin aattesta.

Lainaus
He olivat seuranneet Pimeyden lordin tekemisiä jo pari vuotta, ja keränneet hänestä tietoa Päivän Profeetasta ja muista löytämistään lähteistä. Barty oli intoillut Pimeyden lordista herättääkseen pahennusta isässään, Regulus ennemminkin miellyttääkseen omaa perhettään, mutta yhtä kaikki he olivat suunnitelleet liittyvänsä tuon vaikutusvaltaisen velhon riveihin niin pian, kuin heidät sinne hyväksyttäisiin.

Jotenkin ymmärrettävää, että teinit reagoi tuolla tavalla, joko kapinoidakseen vanhempiaan kohtaan tai miellyttääkseen niitä. Ihan ymmärrettävää, että Regulus näkynsä jälkeen on sitä mieltä, ettei liittyminen tule mitenkään kyseeseen.

19. luukku

Suklaan syöntiä peiton alla, kyllä tähän taas sulaa. ♥ Sen sijaan Bartyn isän kommentit pojastaan olivat kieltämättä kamalia, eikä olekaan ihme, että Barty reagoi tekemällä kaikkea kiellettyä. Jos oma isä on noin tunnekylmä, niin jättäähän se jälkensä lapseen. Onneksi Regulus osaa tukea Bartya, ja olikin mielestäni hyvä verrata Bartyn oloja Siriuksen kotioloihin. Kun Regulus ehdotti sittenkin liittymistä Voldemortin riveihin vakoojana, niin itselläni nousi heti karvat pystyyn. Voi kun nuo pojat ei tajua, miten huono idea se on ellei ole aivan äärimmäisen lahjakas okklumeuksessa.

20. luukku

Reguluksen suhtautuminen jästien elokuvateatteriin oli niin sööttiä ja sitten vielä tietämättömyys näyttelijöiden työpanoksesta oli aivan kertakaikkisen huvittavaa. Etenkin kun Barty teki poikaystävästään pilaa ja tämän ylpeys koki kolauksen. 😊

Lainaus
”Minä rakastan sinua.”

”Ihan sama. Minä vihaan sinua.”

”Hauska kuulla.”

”Mitä?”

”Niin että hyvä juttu, että vihaat minua noin paljon. Etenkin, jos teet sen tuolla tavalla.” 

Näiden kahden välinen kuittailu myöskin sopii heille niin hyvin, todella luontevaa dialogia tässäkin osassa. Ja vihdoinkin Barty sai sen kauan odottamansa niskahieronnan! Ai että kun sitä oli ihana lukea. Kyllähän siinä pääsee eri tavalla toista koskemaan. Avaruusoliokeskustelu oli hellyttävä. Toivottavasti nämä kaksi löytävät yhdessä uuden tulevaisuuden jossakin uudessa paikassa.

21. luukku

Ihan innolla luin, miten nämä kaksi suunnittelevat katoavansa kokonaan. Myös ihan mainiota, miten Bartyn luihuisuus tulee ilmi tässä:

Lainaus
”…kaljuunoita ei ehkä voi monistaa taikakeinoin, mutta jästirahaa sen sijaan voi. Miten paljon hyvänsä.”

Tosi ovelaa! Samaten kuin loma-asuntojen hyödyntäminen. Kyllä nämä kaksi tulevat pärjäämään, kun niillä on toisensa. Hyvä että pääsivät shoppailemaan yhdessä jästi-Lontooseen, tekee hyvää kummallekin. Laittoi kovasti hymyilyttämään, että Bartyn mielestä kukaan muu ei ole yhtä hyvännäköinen kuin Regulus – eihän nyt tietenkään! 😊

22. luukku

Reguluksen kertoma salaisuus hajonneista putkista on samaan aikaan niin sydäntä riipaiseva ja ymmärrettävä juttu. Joka kerta nuo Mustan perheen kyseenalaiset kasvatusmetodit jaksavat yllättää, vaikkei enää tässä vaiheessa pitäisi, ja nuoren Reguluksen tapa itkeä hajottamalla putket onkin tosi hyvin keksitty keino!

Lainaus
Sinä yönä, kun Sirius lähti kotoa, yläkerran kylpyhuoneen putket hajosivat niin pahoin, että jälkiä kuivateltiin viikon verran sen jälkeen.”

Vähän nyt sydän särkyi tälle.

Jotenkin aivan valloittavaa, että pikku Barty päätyi seikkailemaan ministeriöön omin päin, kun edesvastuuton isä oli unohtanut sen sinne. Ja sitten vielä radio-ohjattavalla pikkuautolla muiden lasten salakuuntelu ja karkkien ja rahan kiristys siihen päälle – kyllä Barty vaan on henkeen ja vereen luihuinen. 😄 Toivottavasti näille kahdelle käy vielä hyvin.

23. luukku

Tässä tuli ilmi se, ettei kaikilla tosiaankaan ole iloinen perhejoulu, vaan sitä voi viettää  eri tavoin tai yhtä hyvin olla viettämättäkin. Poikien kohtaaminen Alphardin kanssa pubissa oli tosi hienosti kirjoitettu kohtaus. Totta kai kaksi nuorta miestä vetää epähaluttua huomiota puoleensa, mutta onneksi Alphard sattuu paikalle oikeaan aikaan. Se myös vaikutti hienovaraisesti ymmärtävän, mitä Barty todellisuudessa Regulukselle merkitsee. Tuo viimeinen kappale oli vaan kokonaisuudessaan niin loistava:

Lainaus
Koko metromatkan takaisin Regulus oli hiljainen, mutta ei huonolla tavalla. Kun kukaan ei vaikuttanut tarkkailevan heitä, Barty otti Reguluksen käden omaansa, ja Regulus laski päänsä vasten Bartyn olkaa. Kun he pääsisivät kotiin, Reguluksella olisi koko yö aikaa kertoa Bartylle, mitä hänen mielessään juuri nyt liikkui. Mutta Bartysta tuntui, että poikaystävä oli pohjimmiltaan onnellinen. Hämmentynyt, hieman nolo ja sekavissa tunnelmissa muutenkin, kuten saattoi ymmärtää, mutta silti onnellinen.

Nämä kaksi sopivat toisilleen niin hyvin. ♥


24. luukku

Kylläpä tämä luukku oli todellinen yllätys! Miten hienoa, että Barty välitti niin paljon Reguluksesta että järjesti sille tuollaisen matkan. Revontulet, luistelu ja sauna, siinäpä vasta hyvä yhtälö!

Lainaus
”Missähän me ollaan ensi jouluna?” Barty huokaisi tuntien pienen, inhottavan vihlaisun sydämessään.

”Ei kai sitä voi vielä tietää”, Regulus sanoi. ”Mutta vaikkei monestakaan asiasta voi olla varma, niin yhden jutun minä lupaan… sen, että ensi jouluna on sinun vuorosi kirjoittaa toivelista, ja minun vuoroni toteuttaa se. Ja tiedoksi sitten vaan, että minä pidän aina lupaukseni.”

Aivan loistava lopetus tälle ficille! Tykkäsin todella tästä viimeisen luukun tunnelmasta, jossa leijailtiin ihan eri sfääreissä Norjassa. Kyllä nämä kaksi saivat varmasti onnellisen joulun keskenään. Kiitos paljon tästä mieltä lämmittävästä tarinasta! ♥
Yes we're lovers, and that is that.

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Olipa ihan mielettömän upea kommentti, kiitos paljon Satine! :) Itse aina koen jatkisten kommentoinnin jälkikäteen aika haastavana, kun yleensä siinä kohtaa olisi niin paljon sanottavaa, mutta olit kyllä onnistunut tässä ihan huikeasti. Tulin hyvälle mielelle, enkä ehkä osaa sanoa mitään järkevää, muuta kuin että kommentin myötä oli itsekin hauska palata takaisin joulukalenterin tunnelmiin. Regulus/Barty oli ennen tätä itselleni aika vieras paritus, mutta tämän myötä kyllä muodostui minulle tietty headcanon siitä, miten heidän suhteensa toimii. :)

Joskus taisin miettiä, että nämä kaksi on kuin luihuisen Sirius ja James, ja edelleen olen aika lailla sitä mieltä muuten, mutta sillä twistillä, että Barty on kyllä tosi luihuinen, mutta myös hirveän omistautunut sille että Reguluksella on kaikki hyvin, ja tekisi aika lailla mitä tahansa tämän eteen. Regulus taas on tosi herkkä ja vähän ahdistunut, eikä ehkä ihan niin ilmetty luihuinen kuin Barty, mutta jos sillä on sellaisia ihmisiä elämässään kuin Barty ja Sirius, voi se löytää vahvuutensa ja saada aikaan isoja juttuja. Ja kumpikin tykkää ja osaa tarvittaessa pitää hauskaa, ja nauttii kun saa tehdä kiellettyjä juttuja, vaikka Bartylta se tuleekin hiukan enemmän luonnostaan. ;D Ja onhan nämä myös niin hellyydenkipeitä molemmat, ja nauttii kun elämässä on sellainen ihminen, joka ymmärtää jo puolikkaasta sanasta, missä mennään. :) Itsekin tykkään ajatella, että nämä kaksi vielä joskus päätyisivät keskenään kiertämään maailmaa ja reppureissaamaan asuen vähän siellä ja täällä, ja taikoen itselleen tarvittaessa hiukan ylimääräistä jästirahaa. ;D Alphard-eno on muuten ihan lempihahmojani ficeissä, kiva että tykkäsit hänestä.

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 406
  • ava by Sokerisiipi
Hei vaan, pitkästä aikaa. Joulun alla jäi lukeminen puoleen väliin, joka tietty harmitti ja ajattelin, että tammikuussa sitten. No, tammikuussa koulukiireet puskivat päälle, joten ilmaannuin jouluisiin tunnelmiin vasta näin ei-niin-jouluisen helmikuun aikaan. :D Onneksi pieni paluu takaisin jouluun ei haitannut laisinkaan, vaan antoi juuri sopivan lämpimän tunteen sydämeen.

Luin melkein putkeen kaikki väliin jääneet luvut. Ihana ja lämminhenkinen, paikoin syvällinen ja surullinenkin. Pidin siitä, miten olit saanut canonin tapahtumat osaksi tarinaa. Oli mielenkiintoista lukea, että miten Regulus hiljalleen ymmärtää, mitä hänen tulevaisuudessaan on tiedossa. Tietenkin pohdin heti, että hei, eikös Barty Kyyry Jr. ollut aika vimmainen Volden kannattaja, mutta hienosti sait senkin osaksi tarinaa. Sillä itseasiassa on todella helppo kuvitella, että Barty suuttuisi aivan silmittömästi ihan kenelle tahansa, jos kukaan satuttaisi Regulusta. Ehkäpä se selvittänee miehen myöhäisemmän elämän mielenvikaisen käytöksen... Ken tietää. Tietenkin toivo sydämessäni heräsi, että ehkäpä kaikki kävisikin hyvin ja nämä kaksi pystyisivät viettämään loppuelämänsä yhdessä, vaikka sitten piileskellen jästien joukossa.

Tarinassa oli paljon hellyyttäviä yksityiskohtia, joita en kaikkia pystyisikään tässä luettelemaan. Mieleen jäivät tietysti poikien herttainen, mutta hieman pieleenmennyt tunteiden tunnustaminen toisilleen, Kuhnusarvio/McGarmiwa -romanssi, esiintyminen konsertissa Siriuksena ja Jamesina (jotenkin aavistelin ettei suunnitelmassa kävisi kovinkaan hyvin!) sekä Siriuksen ja Reguluksen välienselvittely. Ennenkaikkea tämähän oli rakkaustarina, mutta oli mukava päästä seuraamaan muiltakin osin hahmojen elämää. Mahtuihan niihin myös perheriitoja, ryhmäpainostusta luokkatovereilta ja epäselviä tulevaisuuden suunnitelmia. Kaikkea tätä olettikin näiden kahden nuoren miehen elämässä olevan. Ja vaikka tulevaisuudessa kaikki onkin mahdollista, jäi tästä silti toiveikas olo.

Tekstiäsi on mukava lukea, sillä se pysähtyy kuvailemaan sopivassa määrin ja oikeisiin hetkiin, mutta osaa taasen viettää eteenpäin, kun sille on tarve. Ei tunnu siis, että teksti tökkisi millään määrin. Tarinan tapahtumat olivat hyvin suunnitellut ja tapahtuivat juonen kehityksellisesti oikeissa kohdin. Reguluksen tekemä lista olikin oiva aines fikin koko juonen kasaamiselle. :) Mielestäni parasta on myös se, että se näkyy, että välität kirjoittamistasi hahmoista ja tunnet heidät läpikohtaisin. Silloin myös lukijasta tuntuu, että tuntisi heidät melkein yhtä hyvin.

Kiitos mieltä lämmittävästä fikistä! :)
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Hei miisuli, olipa kiva palata ihanan kommenttisi myötä taas hetkeksi aikaa tämän jouluisen tarinan pariin! :) Tämä joulukalenteri oli melkoinen kirjoitusrupeama tuolloin viime loppuvuodesta, toisaalta hirveän antoisaa ja toisaalta aika kuluttavaakin tuollainen intensiivinen, jokapäiväinen uuden luukun julkaiseminen. Oli hirveän kiva kuulla, millainen lukukokemus se oli noin kokonaisuutena ajatellen, ja kiva jos siitä välittyi sellainen tunnelma, jossa oli paljon erilaisia hetkiä. Sitä nimittäin muistan yrittäneenikin tavoitella. Jotkut luukut olivat ihan älyvapaata hulluttelua, joissain söpöiltiin ja joskus oltiin synkemmissä tunnelmissa. Ja paljon nuoren ihmisen elämässä tosiaankin voi olla epätietoisuutta siitä, mihin suuntaan tulevaisuudessa pitäisi lähteä, vaikka usein siinä ei tosielämässä (onneksi) ole ihan noin synkistä jutuista kyse kuin Reguluksella ja Bartylla. Mutta ennen kaikkeahan tämä tosiaan oli näiden kahden rakkaustarina, vaikka siihen liittyi paljon muutakin. :)

Bartyn hahmoa mietin aika paljonkin tätä kirjoittaessa, koska hänhän tosiaan oli canonissa henkeen ja vereen Voldemortin kannattaja, ja aika lailla sekaisin. Mutta sitten ajattelin, että kirjoissahan hänet tavattiin aikuisena, jota ennen hänelle oli ehtinyt tapahtua paljon kaikkea pahaa. Tässä halusin ajatella, että hänellä olisi ainakin vielä kaikki mahdollisuudet siihen, että käy eri laillakin, vaikka lopussa jäikin avoimeksi, miten Reguluksen ja Bartyn lopulta käy. Olen ihan samaa mieltä, että jos hän olisi rakastanut Regulusta ja tiennyt, että tälle voisi Voldemortin takia käydä huonosti, se olisi voinut muuttaa hänen asenteensa ihan kokonaan. Bartya oli tosi mielenkiintoista kirjoittaa, ja yritin tehdä hänestä vähän ristiriitaisen hahmon silti, vaikkei hän millään lailla läpeensä paha ollutkaan. Kiitos tosi paljon kommentistasi, joka lämmitti ihan valtavasti mieltäni! :)