Kirjoittaja Aihe: Voltron: Harvinaisen huono maku (S, Lance & Shiro, oneshot)  (Luettu 1706 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Harvinaisen huono maku
Author: Larjus
Chapters: Lyhyehkö oneshot
Fandom: Voltron: Legendary Defender
Characters: Lance, Shiro
Genre: Höhlä dialogipainotteinen arkidraama
Rating: S
Disclaimer: En omista oikeuksia lähdemateriaaliin, enkä ole saanut tämän kirjoittamisesta rahallista (tai mitään muutakaan) korvausta.
Summary: Lance tulee kysymään Shirolta mieltään polttelevan kysymyksen.

A/N: Sain tän idean joskus randomisti, Maissinaksu sanoi haluavansa tästä ficin, joten tässä nyt olis, ole hyvä, pieni lahja joulun odotteluun. Toivottavasti tykkäät ♥

Tän kirjoittelu oli aika jännää, ja mun mielessä oli paljon semmoisiakin ideoita, mitkä jäi sit lopulta kokonaan pois. Kun aloin kirjoittaa tätä, tää alko lähtee yhteen suuntaan ja sitten siihen sekaan ei saanut enää kaikkea sovitettua, mikä on tavallaan sääli, mutta niinhän se usein ficatessa menee. Kaikki ideat ei yksinkertaisesti sovi samaan ficiin, vaikka ne samaa aihetta oliskin, ne menee liian päällekkäin toistensa kanssa. Ehkä tää saakin joskus jatko-osan ;D

Tästä voinee halutessaan löytää jotain Lance/Shirolta haiskahtavaa, ja siitä vain, mutta itse olen kirjoittanut tämän sillä ajatuksella, että mitään parituksia ei ole (eli siis niin ettei Lancekaan ajattele Shirosta mitään sen syvempää). Mulle tuli tätä ideaa pyöritellessäni mieleen Tyttökultien Blanche tässä kohtauksessa (ja varsinkin kohta “To think Jean would prefer Rose over me? That’s ridiculous!”) niin siitä voinee päätellä, missä mun ajatukset tätä kirjoittaessa liikkui :D

Tämä on mukana valloittelemassa fandomeita.



Harvinaisen huono maku


”Hei Shiro, saanko kysyä sulta yhtä asiaa?”

”Saat, tietenkin”, Shiro vastasi äskettäin hänen huoneeseensa ilmestyneelle Lancelle, joka oli selvästikin tullut varta vasten hänen puheilleen. Ei kai tällä muitakaan syitä ollut hänen huoneensa ovella kärkkymiselle, vaikka ei Lancesta kyllä koskaan tiennyt.

”Hyvä. Kiitos”, tämä sanoi astellen samalla peremmälle. ”Tuli nimittäin mieleen yks juttu. Kysyn tätä sitten ihan vain uteliaisuudesta, mutta… miten vetävältä mä oikein näytän homomiesten silmissä?”

Shiro ei tiennyt, mitä oli odottanut Lancen kysyvän, mutta ei ainakaan tätä. Hänen teki mieli vain kääntää selkänsä Lancelle ja käskeä tätä kysymään jotain järkevämpiä tai sitten lähtemään kokonaan pois. Lance kuitenkin näytti siltä, ettei suostuisi liikahtamaankaan ennen kuin saisi vastauksen. Shiron olisi pakko sanoa jotain.

”En mä voi toimia kaikkien miehistä kiinnostuneiden miesten äänitorvena”, hän lopulta ilmoitti diplomaattisesti. Ja tottahan se oli. Hänellä oli tietenkin henkilökohtaiset mieltymyksensä, mutta ne olivat sellaisia asioita, joita hän ei kokenut tarpeelliseksi saati mieluisaksi puheenaiheeksi muiden Leijonalinnassa asuvien kanssa. ”Ihan niin kuin säkään et voi sanoa, millaisista naisista kaikki heteromiehet tykkäävät. Jokainen viehättyy eri asioista.”

”No joo, mutta voihan sitä silti tehdä yleistyksiä!” Lance huomautti selvästi tyytymättömänä saamaansa vastaukseen, tai pikemminkin sen puutteeseen. ”Kyllä mä tiedän, mitä useimmat katsovat naisissa, joten varmasti sä tiedät, mitä enemmistö homoista katsoo toisissa miehissä. Se mua kiinnostaa.”

”Miksi?”

”Uteliaisuutta, mähän sanoin jo. Naisten suosiostahan mä tietty sytyn, mutta sen saaminen on mulle itsestäänselvyys. Haluun tietää, olisko mulla samanlaista vipinää miestenkin parissa.”

”No…” Shiro katsoi arvioiden edessään kovin mahtipontiselta näyttävää Lancea.

”Jos on liian vaikeeta, voit toki kertoa oman mielipiteesi.”

Shiro päätti heti mielessään, että sitä ei kertoisi. Ei vaikkei se ehkä kovin pahasti mennytkään stereotypioita vastaan.

”Ei olisi”, hän vastasi lopulta, kun viivyttely oli saada hänetkin kärsimättömäksi.

”MITÄ!?” Lance älähti kuin olisi pudonnut jostain korkealta. ”Mitä ei olisi?”

”Vipinää miesten parissa, niin kuin itse asian ilmaisit.”

Lance näytti tuohtuneelta. Vastaus ei ollut sitä, mitä hän oli halunnut kuulla.

”M-mitä? Miksei muka?”

”Ei tarvitse pillastua”, Shiro rauhoitteli. ”Tämä ei ole mun mielipide. Pyysit yleistystä, ja sellaisen mä sulle annoin. Varmasti on niitäkin, jotka ajattelevat eri tavalla ja joiden tyyppiä sä olisit, mutta...”

”No sitten sä voit kyllä sanoa myös, että miksi mä en enemmistölle muka kelpais”, Lance tuhahti varsin happamasti. Hän veti kätensä puuskaan ja mulkoili Shiroa kuin tämä olisi juuri pettänyt hänet. Hänen ajatuksissaan tavallaan olikin.

”Sä oot sellainen… nätti poika”, Shiro sanoi sitten. Tuntui oudolta kuulla suustaan sellaiset sanat, mutta ei hän keksinyt parempaakaan tapaa kuvata ajatuksiaan. ”Ja hintel- hoikka”, hän korjasi nähdessään Lancen ilmeen vain mustenevan. ”Ja kyllä se varmaan naisia miellyttääkin, mutta keskiverto homomies haluaa jonkun lihaksikkaamman ja maskuliinisemman…”

”Ai mä en ole tarpeeksi miehekäs vai?”

”Lance, älä viitsi”, Shiro huokaisi. ”Sä kysyit, mä vastasin. Ei ole mun syy ettei vastaus miellytä sua. Ja sitä paitsi, mitä se sua edes haittaa, kun kerta naisten huomio ja ihailu on se, jota haluat?”

”No entä sä sitten?” Lance kysyi piittaamatta lainkaan toisen sovitteluyrityksistä. ”Oonko mä sunkin makuun liian nätti ja hintelä?”

”En katsele sua sillä silmällä, joten en kommentoi”, Shiro sanoi ja nyt lopulta käänsi Lancelle selkänsä.

”Eli siis olen!” tämä huusi. ”Sano se vain suoraan!”

”No niin Lance, nyt riittää jo. Lopeta.”

”Eihän riitä. Mä haluan sun vastauksen!”

Shiro kääntyi taas katsomaan Lancea, joka tapitti häntä takaisin tuima ilme kasvoillaan. Hän pystyi mielessään näkemään höyryn savuavan ulos tämän korvista.

”Meillä on meneillään tärkeä missio, ja haluan antaa kaiken huomioni sille, joten mulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta minkäänlaisille romansseille! Kiva että sä pystyt ajattelemaan tyttöjä tässä samalla, mutta kaikki ei ole niin kuin sä! Mulla on muuta – tärkeämpää – ajateltavaa! Ja sä olet sitä paitsi muutenkin ihan liian nuori mulle.”

”Eli mä olen sun mielestä pelkkä kakara, vai? Vaikka mäkin olen Voltronin paladiini? Vai olenko mä siihenkin susta liian nuori?! Hä!?”

”No joo, sovitaan vaikka sitten niin”, Shiro sanoi melkein konemaisesti. Hänen kärsivällisyytensä alkoi olla lopussa. Koko tilanne oli aivan liian absurdi, eikä hän mitenkään päässyt jyvälle Lancen ajatuksenjuoksusta. ”Ja nyt, hyvästi.”

Niinpä Shiro tarttui Lancea olkapäistä, käänsi tämän ympäri ja työnsi ulos huoneestaan. Ennen kuin Lance ehti syöksyä takaisin sisälle, hän sulki oven ja lukitsi sen niin, ettei sitä saisi ulkopuoleltakaan avattua. Kuulosti siltä, että Lance ainakin yritti.

”Shiro!” Lance huusi ja kuuluvasta kumauksesta päätellen potkaisi ovea. ”Meistä kahdesta sä oot kyllä nyt se kakara! Avaa ovi!!”

”Lance, ryhdistäydy!” Shiro komensi oven toiselta puolelta. ”Ole mies!”

Kovin mieheltä Lance ei tosin kuulostanut jatkaessaan rähinäänsä, mutta Shiro kaivoi esiin kuulosuojaimet ja asetti ne korvilleen niin, ettei kuullut enää mitään. Hänen puolestaan Lance saisi kiukutella oven edessä vaikka seuraavaan aamuun asti tai kunnes joku tulisi viemään tämän pois korvasta retuuttaen. Hän kaipasi nyt lepoa.

Jonkin aikaa Lance jaksoikin valittaa saamistaan vastauksista ja kohtelusta, kunnes viimein lopetti huomattuaan, ettei Shirosta irronnut enää minkäänlaista reaktiota. Hän kääntyi lähteäkseen hakemaan mielelleen lohdutusta joko videopeleistä, pirtelöistä tai Alluralta (hän päättäisi matkalla) mutta loi sitä ennen vielä viimeisen mulkaisun Shiron huoneen oveen.

”On teillä homoilla kyllä harvinaisen huono maku! Ette tiedä mitä menetätte!” hän huusi ylpeys kovan kolhun saaneena ja marssi pois itsekseen samalla jupisten.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Hii, kiitos kiitos ihastuttavasta joulutekstistä! <3<3 Tällaisia arkidraamaan lukeutuvia dialogeja on aina mukava lukea, ja ennen kaikkea kommunikointi Shiron ja Lancen välillä on aina mielenkiintoista, se kun voi ottaa niin monenlaisia suuntia. Canonin puolesta on varmaan eniten ollut sellaista, että Lance käyttäytyy typerästi ja Shiro sitten hienona esikuvana huomauttaa asiasta. xD Loppujen lopuksi Shiron suhtautuminen Lanceen taitaa ollakin enemmän tai vähemmän ärtynyttä, enkä oikein tiedä, mihin tämä mielikuva perustuu. Heillä kun on itse sarjassa hyviäkin hetkiä ja olen itsekin tainnut kirjoittaa tästä kaksikosta yhden mukavan tarinan. :D

Joka tapauksessa olin niin messissä tällaisen skenaarion kanssa, ja vaikka lähtöasetelma kulki ajatuksieni mukaisesti, kieltämättä Shiron vastaus tavallaan yllätti. Se oli odotettavissa, että Shiro vetoaa kiusallisen puheenaiheen kohdalla siihen, ettei voi puhua kaikkien miesten puolesta, mutta että sitten vastaus olikin negatiivinen...?

Lainaus
”Ei olisi”, hän vastasi lopulta, kun viivyttely oli saada hänetkin kärsimättömäksi.

”MITÄ!?” Lance älähti kuin olisi pudonnut jostain korkealta. ”Mitä ei olisi?”

”Vipinää miesten parissa, niin kuin itse asian ilmaisit.”
Shiroooo, that's cold. xD Ensin sanotaan, ettei voida yleistää, mutta kuitenkin sitten todetaan, että usein vetoaa maskuliinisempi. :D Tuskin Lancekaan toisaalta olisi vain nielaissut mitään yleispätevää vastausta, vaan piti väkisin kaivaa esiin jotain olennaisempaa. Vaan osoittaako tämä sitten, että Shiro itse tosiaan lämpeää hieman maskuliinisemmalle olemukselle, hehee? Kävisi järkeen suurissa määrin. :D

Lainaus
”Sä oot sellainen… nätti poika”, Shiro sanoi sitten. Tuntui oudolta kuulla suustaan sellaiset sanat, mutta ei hän keksinyt parempaakaan tapaa kuvata ajatuksiaan.
Toiset tykkää twinkimmästä, vai miten se meni. xDD Ansaitsi kyllä Lancekin kuulla totuuden siltä osin, ettei se välttämättä mikään maskuliinisuuden multihuipentuma ole, vaan pikemminkin juuri sellainen, jota likat voi luonnehtia "söpöksi".

Feelaan kyllä myös tuota A/N:ää, että ideat ja teksti vähän elää, eikä kaikki suunniteltu sisältö sitten pääsekään yhteen tekstiin. Mielestäni se on ihan ookookin, ettei väkisin yritä mahduttaa kaikkea kaikkeen tai tarpeettomasti pitkittää kohtausta.

Kiitos vielä, tämä oli niin veikeä! <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Hihii, ihanaa että tykkäsit Mai! Oli mukava itsekin päästä nyt korkkaamaan tämä fandom kirjoittelun osalta, nyt kun niitä ideoita on alkanut vähän tulla. Lancen ja Shiron hahmokemiakin on sellaista, että siitä saa kaikkea vinkeää viriteltyä :D Shirolla on kyllä varmasti hermot usein koetuksella (mut ei sentää niin pahasti kuin Slavin kanssa), mutta kyllä hekin onneksi hyvin toimeen tulevat.

Lainaus
Shiroooo, that's cold. xD Ensin sanotaan, ettei voida yleistää, mutta kuitenkin sitten todetaan, että usein vetoaa maskuliinisempi. :D
Shiro yritti ensin olla diplomaattinen, mutta kun se ei sitte riittänyt niin pitihän se Lance pudottaa pilvilinnoistaan oikein ryminällä XD Olishan hän toki voinut sanoa, kun Lance vastauksen tenttaamista jatkoi, että silleen yleistäen homomiehet tykkää maskuliinisuuden perikuvasta, mutta on paljon niitäkin, joita Lancen "tyyppi" miellyttää eniten, eikä vain todeta kylmästi että "ei olisi vipinää", mutta eihän sellainen oo hauskaa... :DD

Lainaus
Vaan osoittaako tämä sitten, että Shiro itse tosiaan lämpeää hieman maskuliinisemmalle olemukselle, hehee? Kävisi järkeen suurissa määrin. :D
Vähän sellaiseenhan tässä myös vihjataan :D Kun sanotaan, ettei Shiro aio kertoa omaa mielipidettään, vaikkei se (ehkä) kovin pahasti menisikään stereotypioita vastaan. Ja vaikka meniskin niin ei se olis sitäkään Lancelle sanonut!

Tätä kirjoittaessa mä muuten mietin just kaikki stereotypioita siitä, millaisia homomiesten ja ajatellaan olevan, ja millaisista miehistä ne ja naiset tykkää. Kun länsimaissa ainakin on helposti (heteroilla/valtaväestöllä) se ajatus, että homot on ulkoisesti "neitimäisiä", mut sit taas mitä oon Japanista kuullut, niin siellähän just kaikki nättipojat on niitä, jotka iskee naisiin ja homomiesstereotypia on sellainen lihaksikas ja yltiömaskuliininen... 🤔 (Senhän huomaa ihan vaikka jos vertaa BL:ää ja geikomia toisiinsa.) Ja mitä oon eurooppalaisten/amerikkalaisten homomiesten ajatuksia kuullut, niin monia heitäkin kiinnostaa "miehekäs mies". Mutta näähän on kaikki just vain stereotypioita ja yleistyksiä monesta asiasta (ulkonäöstä, käytöksestä, mieltymyksistä), ja kuten Shirokin tässä sanoi, ei voi puhua kaikkien puolesta, koska jokaisella on ne omat mieltymykset ja kiinnostuksen kohteet. Olis vain pitänyt Lancenkin tyytyä siihen diplomatiaan XD No, ainakin Shiro yritti.

Lainaus
Feelaan kyllä myös tuota A/N:ää, että ideat ja teksti vähän elää, eikä kaikki suunniteltu sisältö sitten pääsekään yhteen tekstiin. Mielestäni se on ihan ookookin, ettei väkisin yritä mahduttaa kaikkea kaikkeen tai tarpeettomasti pitkittää kohtausta.
Joo mulla käy silleen tosi usein. Varsinkin kun ideat lähtee rullaamaan mulla aina niissä tilanteissa, kun en pääse kirjoittamaan niitä ylös, ja sitten kun palaa ficin pariin niin niitä ei enää muista ja keksii jotain uutta tilalle, ja sitten myöhemmin muistaa vanhat ideat ja toteaa, että eihän ne enää sovi mukaan. Onneksi ideat voi säästää toisia ficejä varten (ja vaikka sitten kirjoittaa jatkoa, niin kuin mä tän kohdalla mietin :D)

Kiitos vielä itsellesikin ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Kommenttikampanjasta moro! Olihan tää nyt pakko ottaa kommentoitavaksi, koska Shiro on ihan omia suosikkihahmoja koskaan ja temperamenttisen Lancen härnääminen on vähintäänkin herkullinen tekstigenre :D

Tykkään siitä, miten aidoiksi olet onnistunut saamaan molemmat hahmot tässä. Shiro on ensin kuitenkin kohteliaan neutraali, yrittää kierrellä totuutta (tietäen varmaankin erittäin hyvin, miten huomiosta nautiskeleva Lance on :DD) mutta tekee lopulta ihan kypsän (?) päätöksen töksäyttää totuuden sitä niin innolla utelevalle Lancelle. Vaikka Shiro ärtyykin noista Lancen reaktioista, en voi olla ajattelematta, että hän toisaalta saattoi kaivata vähän huumoria pojan ylireagoinnista - sen verran hupaisa draamalaama diiva Lance kuitenkin on! Tuntuu kyllä aidosti mahdolliselta, että Lance olisi oman houkuttelevuutensa asianajaja sitten, kun joku yrittää vähänkään iskeä pojan kiiltokuvaa vastaan. Tästä ficistä tulee vähän mieleen klassinen heterojätkä-meemi, jossa tyyppi on ensin homolle silleen "vau, oon niin iloinen että oot julkisesti homo, tosi rohkeeta, mutta älä vaan iske mua" ja sen jälkeen homo saa saman tyypin ihan shocked Pikachuksi toteamalla ettei juuri häntä iskisikään kyllä :D niin isoksi sydämen asiaksi Lance tässä tuntui ottavan tuon Shiron kommentin! XD

Äh, en tiiä onko tässä kommentissa mitään järkeä, mutta tosi hauska teksti! Voltron-hahmojen ja etenkin näiden pääkolmikkojäbyleiden (Shiro, Keith, Lance) väliltä on lypsettävissä niin herkullista vuorovaikutusta ficceihin, niin on aina ilo nähdä jonkun pureutuvan siihen. Kiitos!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Parris: Hauska kuulla, että tää oli oikein pakko ottaa kommentoitavaksi ;D Shiro kuuluu minunkin lempihahmoihin, kuin myös Lance, ja niiden vuorovaikutusta on hauska kirjoittaa. Lancen härnääminen on sekin oikein mukavaa puuhaa :D

Shiro joo alkuun yrittää olla diplomaattinen ja pysyä sellaisena neutraalin ympäripyöreänä, mutta kun Lance jää inttämään niin mitäpä muutakaan siinä vois kun tykittää karun totuuden suoraan :D
Lainaus
Vaikka Shiro ärtyykin noista Lancen reaktioista, en voi olla ajattelematta, että hän toisaalta saattoi kaivata vähän huumoria pojan ylireagoinnista - sen verran hupaisa draamalaama diiva Lance kuitenkin on!
Vähintäänkin minä halusin kaivella sitä huumoria Lancen reaktiosta ;D Aivan varmasti Shirokin kokee sellaista pientä vahingoniloista tyydytystä siitä, miten Lance reagoi - mitäs ei tyytynyt siihen diplomaattiseen vastaukseen vaan vänkäsi! Ihan tottahan sekin oli :D Lance on kyl tosiaan aikamoinen draamalaama. Toisaalta just siks se onkin niin hyvä hahmo ficata!

Lainaus
Tästä ficistä tulee vähän mieleen klassinen heterojätkä-meemi, jossa tyyppi on ensin homolle silleen "vau, oon niin iloinen että oot julkisesti homo, tosi rohkeeta, mutta älä vaan iske mua" ja sen jälkeen homo saa saman tyypin ihan shocked Pikachuksi toteamalla ettei juuri häntä iskisikään kyllä :D
Haha XD Sopis tommonenkin niin Lancelle (vaikka musta tuntuu et se ois ainakin tämän ficin versiossa vaa imarreltu, jos joku homokundi tulisi häntä iskemään).

Voltronin hahmojen väliset vuorovaikutusket on kyllä niin hyvä ficin aihe (vaikka en kyl tiiä saisinko itse Keithistä oikee mitää irti), katotaa jos saisin tahkoiltua näitä lisääkin! On mulla pari ideaa ja Maissinaksun kanssa on heitetty hölmöö läppää, ja läpäthän on nekin varsin hyviä inspiraationlähteitä!

Kiitos itsellesi kommentista! Pitkään tähän jo pitkin vastata, mutta aina vain jäi. No, nyt vihdoin muistin tämänkin 😅
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys Kommenttikampanjasta! :) Teki mieli lukea Voltronia, etenkin kun toisena päähahmona on Shiro joka on suosikkini. ♥ Lancelle puolestaan en ole koskaan samalla tavalla lämmennyt, ja tämä tarina osoittaa osuvasti, miksi - hän on välillä niin rasittavan huomionhakuinen ja vähän lapsellinenkin. ;D Komiikka-arvoa hänessäkin kyllä on, haha, ja tässä tarinassakin hänen kommenttinsa ja käytöksensä kutittelevat nauruhermoja aika tavalla.

Tosi hyvin olet mielestäni tavoittanut molempien hahmojen olemukset ja persoonat. Lancen on helppo kuvitella keksivän jotain tällaista itsekeskeistä kysyttävää ja saavan siitä sellaisen päähänpinttymän, ettei mikään vastaus meinaa kelvata, ja Shirokin vaikuttaa aivan omalta itseltään halutessaan keskittyä töihin ja vähän turhautuessaan Lancen inttämiseen ja vänkäämiseen. Tässä skenaariossa tulee jotenkin niin eläväisesti ilmi se, miten kypsä Shiro on verrattuna Lanceen, joka antaa itsestään monin tavoin vähän keskenkasvuisen vaikutelman. ;D Shiro yrittää parhaansa mukaan olla diplomaattinen ja väistää varsinaisen vastaamisen, kun taas Lancelle ei kelpaa mikään muu kuin rehellinen vastaus - eikä lopulta edes se, haha! Toki Shiro myös muotoilee asiansa aika suoraan töksäyttäessään, että ei Lancella mitään vipinää olisi, mutta eipä hän varmaan tilanteesta pois pääsisikään millään muulla kuin suorapuheisuudella, vaikkei vastaus nyt olekaan Lancen toiveiden mukainen. Sitä saa mitä kinuaa, Lance!

”Uteliaisuutta, mähän sanoin jo. Naisten suosiostahan mä tietty sytyn, mutta sen saaminen on mulle itsestäänselvyys. Haluun tietää, olisko mulla samanlaista vipinää miestenkin parissa.”
Tämä on tosiaan jotenkin niin ihastuttavan lancemainen näkökulma ja pohdiskelunaihe! Vaikkei tässä Lancella olisikaan mitään alitajuista koiraa haudattuna esimerkiksi omaan sukupuoleen kohdistuvan salaisen mielenkiinnon myötä, hänen on helppo kuvitella vaivaavan päätään tällaisilla asioilla. Ja pönkittävän itsetuntoaan. ;D

”Eli mä olen sun mielestä pelkkä kakara, vai? Vaikka mäkin olen Voltronin paladiini? Vai olenko mä siihenkin susta liian nuori?! Hä!?”
Minusta on niin hauskaa, miten Lance kerta toisensa jälkeen kääntää kaiken Shiron sanoman negatiiviseksi ja loukkaukseksi. Ikäkin on Shirolta lähinnä sivuhuomio (ja hyvin mahdollisesti samalla yritys välttyä vastaamasta Lancen varsinaiseen kysymykseen siitä, onko tämä Shirollekin liian nätti ja hintelä), mutta Lance saa siitä vain seuraavan syyn käydä kierroksilla.

En ihmettele lainkaan, että lopputulemana on Lance, joka mesoaa vielä oven taakse jouduttuaankin, ja Shiro, joka turvautuu kuulosuojaimiin voidakseen vihdoin keskittyä. Ovat nämä hahmot kyllä aika sankareita! ;D Tämä on tosi viihdyttävä hyvän mielen tarina, kiitos tästä. :-* -Walle
« Viimeksi muokattu: 30.08.2022 01:45:28 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Waulish: Shiro kuuluu omiinkin lemppareihini (ei hän muuten olisi ollutkaan kohta vuotta avatarinani :D), on hän aika mussukka ♥ Toisaalta Lancekin on yksi lemppareistani, vaikka ymmärrän hyvin etteivät kaikki hänelle lämpeä. Muhun hänen vähän lapsellisen rasittava luonne uppoaa, kun on pohjimmiltaan hänkin oikee kultamuru :3 Hänen komiikka-arvoaan arvostan myös, ihana että sain sinut naureskelemaan vähän hänen kommenteilleen ja käytökselleen tässä! ;D Oikein mukava kuulla myös että hahmojen persoonat ovat oikeilla kohdillaan tarinassa.

Lainaus
Tässä skenaariossa tulee jotenkin niin eläväisesti ilmi se, miten kypsä Shiro on verrattuna Lanceen, joka antaa itsestään monin tavoin vähän keskenkasvuisen vaikutelman. ;D
Musta tuntuu että Shiron diplomaattisen ja kypsän olemuksen rinnalla kuka vain vaikuttaa vähän keskenkasvuiselta ;D Kivaa pohdintaa sulla hänestä (ja Lancestakin), niinhän se just menee. Shirokin sitten lopulta luovuttaa diplomatian kanssa, kun Lancen kanssa se ei tehoa, ja ainoa ratkaisu on karu suorapuheisuus ;D Sitä tosiaan saa mitä kinuaa.

Lainaus
Minusta on niin hauskaa, miten Lance kerta toisensa jälkeen kääntää kaiken Shiron sanoman negatiiviseksi ja loukkaukseksi. Ikäkin on Shirolta lähinnä sivuhuomio (ja hyvin mahdollisesti samalla yritys välttyä vastaamasta Lancen varsinaiseen kysymykseen siitä, onko tämä Shirollekin liian nätti ja hintelä), mutta Lance saa siitä vain seuraavan syyn käydä kierroksilla.
Jep, kun vastaus ei miellytä niin kaikki muu on vain jatkoa loukkauksille ;D Ikä oli tosiaan lähinnä sivuhuomio. Ajattelin, että Shiro tosiaan yrittäis sillä välttää suoran vastauksen Lancelle ja muutenkin olla pieni huomautus/muistutus siitä, ettei häntä kiinnosta siinä mielessä keskenkasvuiset teinit :D (joten Lance ei automaattisesti ole Shiron tyyppiä, enemmänkin joku pikkuvelihahmo 😅)

Lainaus
Ovat nämä hahmot kyllä aika sankareita! ;D
No joo, todellakin 😂 Ja näiden käsissä on koko universumin tulevaisuus... No, onneksi eivät seikkaile kahdestaan. Siitä nyt ei mitään tulisi.

Oikein iso kiitos ihanasta kommentistasi Walle, se lämmitti mieltäni jo yli kuukausi sitten, oon vain kauheen myöhäinen vastaamaan (koska aina unohdan tehdä niin...). Nyt kun palasint tämän kommenttisi ja ficini pariin, mieleeni muistui yksi toinenkin Voltron-fici-ideani, jossa seikkailee (pöljäilee) mm. Lance ja Shiro, ja nyt löysin taas uutta intoa kirjoittaa sen! 😊 (pitää kyllä eka saada pari muuta tekstiä alta pois.) Kiitokset vielä!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 456
Voi Lance. :3 Hänellä on sydämessäni tärkeä paikka, vaikka en Voltronin suuri fani olekaan. Minusta on ihanaa, miten hän uskaltaa olla sitä mitä on ja sanoa ääneen, mitä ajattelee, eikä anteeksipyytele itseään. Vaikka se ulostulo olisikin sitten välillä pöhköä, tahditonta tai kertoisi miten vähän hänellä päässä liikkuukaan. ;D Että vaikka hän tässä meni kysymään asiaa, joka paljastaa ainakin jokseenkin kapeakatseisen ajatusmaailman niin on tosi herttaista, miten hän ei kykene tai halua sensuroida itseään. Hyvällä tavalla siis, minusta Lance ei laukoisi ilkeyksiä ajattelemattomuuttaan tai nimenomaan koska haluaa satuttaa toista.

Lainaus
”Uteliaisuutta, mähän sanoin jo. Naisten suosiostahan mä tietty sytyn, mutta sen saaminen on mulle itsestäänselvyys. Haluun tietää, olisko mulla samanlaista vipinää miestenkin parissa.”

Tässä oli Lancen ydin oikein hyvin esillä, kuinka hän on suloisella tavalla kiinnostunut hirveästi siitä, mitä muut hänestä ajattelevat ja hänellä on hieman suuremmat luulot itsestään kuin muilla, mikä sekin on ihanaa. ;D Onnistuit minusta hyvin tuomaan esiin sitä puolta Lancessa, joka sanoo ennen kuin ajattelee ja pöyhkeilee minkä ehtii. Ja voi Shiroa, joka joutui nyt tulilinjalle. :D Ihanaa miten hän jaksoi olla kärsivällinen ja hyvin toit esiin, miten Shiro osaa olla diplomaattinen silloinkin kun kyse on aika henkilökohtaisista asioista. Ja tykkäsin, että lopulta hänkään ei ottanut enempää bullshittiä vastaan. Aikaisemminkin hän olisi voinut häätää Lancen, varsinkin kun he tuntevat selkeästi toisensa jo hyvin ja Shiro tietää millaiselle tuulelle Lance voi herkästi mennä.

Tykkäsin miten Shiron vastaukset Lancelle joka kerta yrittivät maadoittaa keskustelun jotenkin järkevämmäksi, mutta Lance piti huolen, että tämä vain meni koko ajan hulvattomammaksi. Tuo dialogin pompottelu sai tilanteen tuntumaan tosi uskottavalta ja oli ihan superhauskaa miten genre tuntui vaihtuvan jokaisen heiton jälkeen. Tällaistahan se sarjassakin on, Lance tunkee vakavaan aiheeseen ja pistää hetken päälaelleen, erinomaisesti tavoitettu tuota fiilis. :)
Kiitos tästä piristyksestä!
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Meldis: Lancessa on ihailtavaakin se, miten hän on niin häpeilemättömästi oma itsensä ;D Vaikka toisinaan onkin vähän tahditon. (Mutta on hänelläkin se epävarma, hauras puolensa ♥ vaikka sitä hän ehkä vähän salaileekin 🤔) Ihana kuulla, että olen onnistunut kahlitsemaan hänen persoonansa tähän ficiin onnistuneesti! Se on haastavaa aina etenkin silloin kun kirjoittaa jostain fandomista/hahmosta ekaa kertaa.

Lainaus
Ihanaa miten hän jaksoi olla kärsivällinen ja hyvin toit esiin, miten Shiro osaa olla diplomaattinen silloinkin kun kyse on aika henkilökohtaisista asioista. Ja tykkäsin, että lopulta hänkään ei ottanut enempää bullshittiä vastaan. Aikaisemminkin hän olisi voinut häätää Lancen, varsinkin kun he tuntevat selkeästi toisensa jo hyvin ja Shiro tietää millaiselle tuulelle Lance voi herkästi mennä.
Shiro on aina niin ihanan kärsivällinen ja diplomaattinen, silloinkin kun ei periaatteessa tarttisi :D Mutta täyttyy se mitta hänelläkin lopulta. Ei Lancea loputtomiin jaksa vaikka yrittäisi 😂

Lainaus
Tykkäsin miten Shiron vastaukset Lancelle joka kerta yrittivät maadoittaa keskustelun jotenkin järkevämmäksi, mutta Lance piti huolen, että tämä vain meni koko ajan hulvattomammaksi. Tuo dialogin pompottelu sai tilanteen tuntumaan tosi uskottavalta ja oli ihan superhauskaa miten genre tuntui vaihtuvan jokaisen heiton jälkeen. Tällaistahan se sarjassakin on, Lance tunkee vakavaan aiheeseen ja pistää hetken päälaelleen, erinomaisesti tavoitettu tuota fiilis. :)
Hehee, kiva kuulla :D Mulla oli itsellänikin hauskaa tätä kirjoittaessa. Aika kivuttomasti tuo dialogi päähäni tulikin, kun oli niin vahvasti se ajatus, että Shiro yrittää sanoa jotain suhteellisen järkevää ja pitää keskustelussa edes jonkinmoisen suunnan, mutta Lance tuohtuneena tulkitsee väärin ja sysää keskustelun sivuraiteille koko ajan. Siinä tulee mun mielestä hyvin esille molempien hahmojen tosi erilaiset luonteet ja käyttäytymistyylit.

Kiiitokset kommentista! :))
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中