Kirjoittaja Aihe: Sokeakin sen näkisi | K-11, kaverihömppä (Havu/Teiko)  (Luettu 1350 kertaa)

Neptunus

  • Vieras
Nimi: Sokeakin sen näkisi
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: kaverihömppä, draama, slash
Paritus: Havu/Teiko
Haasteet: Spotify Wrapped Frida Amundsenin biisillä Closer, Originaalikiipeily (76. Mahdollisuus)

Yhteenveto: Teiko on sokea Havun flirtille, joten Teikon ystävä puuttuu asiaan.

A/N: En halunnut lähteä Closer biisistä kirjoittamaan mitään perinteistä "tykkään tosta, mutta se ei huomaa!" -tekstiä, joten päätin lähteä katsomaan asiaa eri näkökulmasta.

Kaikenlainen palaute on erittäin tervetullutta!



Sokeakin sen näkisi



Seuraan vierestä, kuinka Havu niin läpinäkyvästi flirttailee Teikolle. Havun silmissä on pilkettä, hymyyn kaartuneessa suussa herkkyyttä ja sanoihin on piilotettu kutsu. Teiko on kuitenkin aivan helvetin sokea. Mun tekee mieli läimäyttää mokomaa takaraivoon, jos se vaikka saisi jonkin jumiin jääneen asetuksen loksahtamaan oikeaan koloonsa. En kuitenkaan tee niin vaan sytytän uuden tupakan palaneen tilalle ja kärsin.

Kun Havu poistuu takaisin baarin sisätiloihin, potkaisen Teikoa. Se älähtää ja pomppii hetken yhdellä jalalla. On ihme, ettei se kaadu. Kadut ovat jäässä, eikä kaupunki tyypillisesti ole hiekoittanut tarpeeksi.

”Mistä hyvästä toi oli?”

”Siitä että sä oot yks vitun taliaivo! Se flirttaili sulle!”

Teiko tuijottaa mua hämillään ennen kuin nauraa vähättelevästi. ”No ei se nyt mulle flirttaile. Flirttailisikin.”

Mun tekee mieli repiä silmät Teikon päästä, paiskata sen kämmenille ja käskeä katsomaan tarkemmin. Tuskin sekään auttaisi. Teiko varmaan pudottaisi silmänsä ja vahingossa tallaisi niiden päälle. Sitten se ei ainakaan näkisi mitään.

”Etkö sä kuullut, kuinka se sanoi tahtovansa tsekata uusimman Star Wars leffan?”

Teiko kohauttaa olkiaan. ”Mitä sitten?”

”Se selkeästi vihjaili, että kaipaisi mukaansa seuraa.”

”Musta vai?” Teiko kurtistaa kulmiaan. ”Sitten se olisi pyytänyt.”

Huokaisen. ”Ei se uskaltanut. Kuten et säkään ikinä.”

Teiko ristii käsivartensa rinnalleen kuin loukkaantuneena, mutta sen ilme kertoo, että se on samaa mieltä mun kanssa. Teiko ei varsinaisesti ole ujoimmasta päästä, mutta saatananmoinen pässi se on mitä tulee deittailuun. Mä en tiedä elääkö se niin tiiviisti päänsä sisällä vai miksei se näe, kun joku on siitä kiinnostunut. Oli Teikoa lähestyvä sitten mies, nainen tai avaruusolio, se ei tajua.

Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Teikolla olisi ihastuksia. Mä olen todistanut suurinta osaa niistä. Nyt sen sydän läpättää kenelle muullekaan kuin Havulle. Havunkin pumppu on ihan selkeästi messissä. Kumpikaan niistä ei vain tunnu saavan mitään aikaiseksi. Havulle mä voin sentään antaa vähän pisteitä yrittämisestä.

”Mikset sä usko, että se on kiinnostunut susta?” kysyn ja heitän tupakannatsan roskikseen. Teiko tunkee kätensä punaisen takkinsa taskuihin ja katsoo mua silmiin.

”Koska ihmiset voi olla ystävällisiä tarkoittamatta sen enempää.”

Teikolla on hyvä pointti. Mä olen kuitenkin nähnyt, kuinka Havu katsoo Teikoa ja kuinka se näprää puista rannekoruaan, kun se puhuu sille. Havu todellakin tahtoo Teikon housuihin.

”Lyödään vetoa”, ehdotan. Mun on pakko potkia Teikoa, koska mä en pysty katsomaan tätä kissahiiri-leikkiä enää yhtään pidempään. ”Mene pyytämään sitä ulos. Jos se ei suostu, mä ostan sulle juomat loppuillan.”

Teiko katsoo mua epäillen. ”Entä jos se suostuu? Mitä mä sitten saan?”

Nauran ja taputan Teikoa olkapäälle. ”Treffit Havun kanssa, luupää."

Näen kuinka Teiko pyörittelee ehdotusta mielessään. Ei se ole kummoinen eikä tarvitsekaan. Me molemmat tiedetään Teikon tarvitsevan oikeanlaista töytäisyä. Se ei saa olla liian hyökkäävä ja siinä pitää olla jokin koukku. Ilmainen olut kyllä kelpaa Teikolle. Se ei tule saamaan sitä tänään, lähtee se sitten vetoon mukaan tai ei.

Lopulta Teiko tulee päätökseensä. Pakkanen nipistelee mua inhottavasti vaatteiden alta.

”Okei, lyödään vetoa. Mutta sä tarjoat mulle oluen siitä hyvästä, että edes ryhdyn tähän.”

Joudun syömään sanani. Teiko tulee saamaan ilmaista olutta.

”Fine.” Me paiskataan kättä. ”Mut nyt helvetti mennään sisälle. Mun pallit jäätyy.”

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 752
Vs: Sokeakin sen näkisi | K-11, kaverihömppä (Havu/Teiko)
« Vastaus #1 : 30.06.2021 19:49:39 »
Päädyin selailemaan Spotify Wrapped -haasteeseen kirjoitettuja tekstejä ja tämä osui listasta silmään otsikon perusteella! Pitääkin heti sanoa, että oli hyvä valinta kääntää kappaleen sanat toiseen näkökulmaan ja esitellä tilanne kaverin näkökulmasta. Tilanteeseen tulee heti hieman enemmän ryhtiä ja realistisuutta, kun näkökulmahahmon ajatuksia eivät sumenna rakkauden suuret tunteet :D Tässä Teikon ystävä tekee hyvän työn, vaikkakin vähän kovasanaisesti, ja etenkin tuo vedonlyönti-juttu sai hymyn huulille. Teikolla kävi tuuri, kun saa treffit ja ilmaiset juomat :P

Tykkäsin kovasti Teikon hahmosta! Lyhyen tarinan aikana hänen hahmonsa ehtii saada syvyyttä ja pidin erityisen paljon tuosta ”Koska ihmiset voi olla ystävällisiä tarkoittamatta sen enempää.” Se on huomattavasti mielenkiintoisempi vastaus kuin "No koska se ei vaan voi", ja dialogi jatkuisi samana edestakaisin pallotteluna ja jankkauksena vielä seuraavana päivänäkin :P Mutta tuo vastaus siis kertoo hänen miettineen asiaa vähän enemmänkin ja se toi hyvän ajatustauon myös Teikon ystävälle! Ystävällä puolestaan on sydän paikallaan ja se, että hän haluaa Teikolle parasta, kertoo paljon heidän ystävyydestään. Tämä onkin enemmän ystävyysteksti kuin ihastushölmöily, mikä otsikossa tuleekin kyllä esiin, ja se yllätti siinäkin mielessä positiivisesti :) Nyt sitten vaan seuraava kysymys on, löytyykö Teikon ystävälle joku yhtä hyvä match kuin Teikolle? ;)

Tykkäsin tekstin sävystä, joka oli sopivan rujo, mutta silti tärkeästä aiheesta, mikä pehmensi kieltä. Dialogi on lennokasta ja kuljettaa tekstiä hyvin eteenpäin, maalaat myös tuon talvimaiseman ja taustalla olevat bileet onnistuneesti. Tykkäsin tästä tunnelmapalasta kovin, kiitos!

between the sea
and the dream of the sea

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 499
Vs: Sokeakin sen näkisi | K-11, kaverihömppä (Havu/Teiko)
« Vastaus #2 : 30.06.2021 23:44:23 »
Mä bongasin tämän myös Spotify-haasteen kautta ja onneksi bongasin, koska tää oli jotenkin todella hauska pätkä :: D

Samaistuin jotenkin hyvin vahvasti tuohon Teikon kaveriin, joka ei vaan enää kestä seurata kahden pöhvelin kiertelyä ja kaartelua ;D Toki tilanne varmasti näyttäytyy ulkopuoliselle selkeämmin ja siinä mielessä Teikon epävarmuus on myös hyvin samaistuttavaa, mutta siitä huolimatta nautin tuosta hänen ystävänsä "härkää sarvista" -mentaliteetista. Ties kuinka kauan Havu-raukka olisi joutunut jatkamaan hienovaraista flirttailuaan... Mutta niinhän se on, että välillä vaan tarvitsee pienen tuuppauksen, jotta rohkaistuu ja vedonlyöntihän on siihen ihan paras keino ;D

Tää oli oikein hauska ja leppoisa teksti, nautin ❤


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku